Overigens krig ik in de editor die bug veel minder (1 op de 8keer ofzo?) terwijl het in het "echte" spel veel vaker gebeurd..
Update 15: YALG.zip (126kb)
ik hoop dat de rest ook allemaal nog werkt. Heb het niet echt getest..
De spiegel error lijkt gefixed. Ik heb er geen last meer van gehad. De niet-smeltende-ijsblokjes-fout heb ik nog erg vaak. Bijna elke keer dat ik het test level of "13 goed" afspeel krijg ik zo'n fout.41.6C.6D.61.72 schreef op 20 August 2003 @ 14:30:
Okee, volgens mij is het me geluktna vele uren werk
. Ik heb die map 10x geprobeert (gewon elke keer replay) en er gebuerde niets. Als ik het ook terug wil zetten zoals het was heb ik een backup nodig
Wat ene geklooi zeg..
Verder nog een vraag voor August: Is dat level werkelijk speelbaar
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 20-08-2003 17:08 ]
Overigens, wwillem, August is de maand
Je mag mijn naam wel even in de savegame zetten, geen probleem.
[ Voor 43% gewijzigd door Sebazztiaan op 20-08-2003 20:16 ]
Ik bedoel dan die map met 5 eindpunten voor een laserstraal, waar je als materiaal 3 spiegels, een kleurenfilter, een kleurensplitser en 2 mixers hebt. Klopt datSebazztiaan schreef op 20 August 2003 @ 20:10:
ja wwillem mijn map is speelbaar zeker weten, ookal zijn ze niet zo makkelijk allemaaler is best wat werk voor nodig. Als je een spoiler wil, je kan me mailen:) hahaha, nee hij is best wel meoilijk ja, dat klopt, maar zeker te doen!
Je mag mijn naam wel even in de savegame zetten, geen probleem.
De rode straal moet diagonaal helemaal naar boven(door de rode heen). Links combinen met groen tot geel, en dan de gele straal combineren weer met de blauwe, (is wit) en die naar beneden met de laatste kleurenspiegel ..... (zoiets.....)
[ Voor 19% gewijzigd door Sebazztiaan op 20-08-2003 21:15 ]
Ik ga er nog eens aan prutsen. Ik heb geprobeerd de kleine lettertjes niet te lezen, ik wil hem zelf oplossen. Kijken of het luktSebazztiaan schreef op 20 augustus 2003 @ 21:11:
ja dat klopt, geniaal leveltje, ik wil hem je wel mailen... (althans de spoiler...) ja 3 spiegels, 1 kleurensplitser, 2 mengers en een kleurenspiegel.
Ik heb dit soort puzzelspellen altijd al leuk gevonden.
Ten tweede: ik heb een bugje gevonden met de prisma's. Die dingen kun je namelijk per 45 graden draaien, maar de stralen worden maar 30-40 graden gedraaid. Op zich niet erg, maar je kan er dan verder vrij weinig mee.
Ter illustratie:

(klikbaar)
Verder heb ik met de laatste update geen last meer gehad van "niet reflecterende spiegels" en "niet doorlatende gesmolten ijsblokjes".
Verder kreeg ik zojuist bij het maken van een level een prachtige "Runtime error 9 - subscript out of range" bij het plaatsen van een 3e kleur-deur die op cyaan moest reageren.
[ Voor 14% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 21-08-2003 00:02 . Reden: toevoeging ]
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Overigens ben ik blij dat een aantal mensen het spel leuk vinden
Edit:
Ik krijg die subscript error niet nagemaakt.
Overigens heb ik nog wel ergens een bug gevonden. Download m'n map maar (Look carefully) van www.persistentrealities.cm/yalgmaps. simpel mapje, voor jullie harde YALG'ers maar ja
Edit 2:
Ik denk dat ik de fout heb, bij het verwijderen van zo'n kleurdeur, waarschijnlijk staat dit in verband met m'n map hierboven.
[ Voor 50% gewijzigd door Sponge op 21-08-2003 09:51 ]
Maar in het level van Sebazztiaan heb ik hetzelfde probleem als BlackSash hierboven, met nog een extratje

*klik*
Je ziet dat de stralen niet onder een goede hoek de splitter verlaten. Dit zie je vooral linksbovenin met de rode en de groene straal.
En waarom gaan de stralen eigenlijk door de muur heen
(zo, nu heb je tenminste weer wat om je hoofd over te breken
[ Voor 14% gewijzigd door Wokkels op 21-08-2003 12:51 ]
Permanent wintericon!
hmm, als ik in Look Carefully de tnt tile gebruik (wat dus nodig is) , verdwijnen er een aantal blokjes die NIET horen te verdwijnen, en raken twee "kleur deuren" hun kleur kwijt.Wokkels schreef op 21 August 2003 @ 12:47:
In Look carefully geen bug kunnen ontdekken hoor. Was overigens wel een simpel mapje indd
Maar in het level van Sebazztiaan heb ik hetzelfde probleem als BlackSash hierboven, met nog een extratje
[afbeelding]
*klik*
Je ziet dat de stralen niet onder een goede hoek de splitter verlaten. Dit zie je vooral linksbovenin met de rode en de groene straal.
En waarom gaan de stralen eigenlijk door de muur heenDat probleem hebben we volgens mij nog niet eerder gehad....
(zo, nu heb je tenminste weer wat om je hoofd over te breken)
Die stralen verlaten de hoek niet goed, omdat de colorsplitter nooit bedoeld is om op deze hoeken te werken, zoals ik al zei, hij wordt gebruikt op manieren die niet horen
Ik denk dat de straal door de muren heen gaat omdat het nu iets preciser is, de straal moet in het midden terecht komen, en dan hoort ie wel te stoppen (denk ik)
Nu je het zegt!!!41.6C.6D.61.72 schreef op 21 August 2003 @ 13:51:
[...]
hmm, als ik in Look Carefully de tnt tile gebruik (wat dus nodig is) , verdwijnen er een aantal blokjes die NIET horen te verdwijnen, en raken twee "kleur deuren" hun kleur kwijt.
AH, dan moet je daar nog even een workaround/oplossing voor maken denkik, want die map is volgens mij alleen maar mogelijk door de stralen zo te laten gaan, maar dat gaat dus niet goed. Misschien een rotatiebeperking inbouwen? Of een beveiliging zodat er geen stralen uitkomen als hij verkeerd gebruikt wordt. (laatste lijkt me beter)Die stralen verlaten de hoek niet goed, omdat de colorsplitter nooit bedoeld is om op deze hoeken te werken, zoals ik al zei, hij wordt gebruikt op manieren die niet horen(De straal moet eigelijk altijd "in" het witte streepje gaan, recht onder rood dus..)
Ik denk dat de straal door de muren heen gaat omdat het nu iets preciser is, de straal moet in het midden terecht komen, en dan hoort ie wel te stoppen (denk ik)
Bij de volgende update ga ik weer testen
Edit: bij nader inzien is het denk ik toch beter als je de colorsplitter aanpast, zodat deze bij andere invalshoeken ook goed werkt. Dit met het oog op leveldiversiteit.
[ Voor 8% gewijzigd door Wokkels op 21-08-2003 15:04 ]
Permanent wintericon!
Ik zal die eerst proberen te fixen
Edit:
Even gekeken: Ik weet waar het probleem zit. MAar omdit o pte lossen moet ik toch ff nadenken met een kladpapiertje.. aangezien ik een leuke constructie voor de vertices array moet gaan bedenken
[ Voor 34% gewijzigd door Sponge op 21-08-2003 16:19 ]
In Aargon zit een prisma, die op drie verschillende manieren werkt, afhankelijk van wat er in gaat en welke kleur het is... Hier komt ie:
1
2
3
4
| |\
A |_\ B
C |
Licht dat op kant A valt, wordt gesplitst in al zijn component kleuren (RGB natuurlijk) die elk onder een andere hoek uit kant B komen zetten: rood gaat rechtdoor, groen 45 graden gedraaid (in dit voorbeeld schuin naar boven) en blauw 90 graden gedraaid (dus recht naar boven).
Als een kleur niet in de binnenvallende straal zit komt die ook niet uit de andere kant natuurlijk
Kant C zit er dus alleen omdat er toch een 3e kant aan moest zitten
Andersom werkt echter ook, en daarmee wordt het ook een menger. Als diezelfde basiskleuren onder de juiste hoek op kant B van het prisma vallen, zullen ze weer gemengd worden, en zal de mengkleur uit kant A schijnen.
Ik zat te denken dat je misschien ook zoiets kon met jouw prisma... Zorg ervoor dat hij alleen werkt als het licht er op de juiste manier invalt (In dat witte streepje dus
Het is zeker laat
[ Voor 9% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 23-08-2003 23:42 . Reden: plaatje ed ]
Veel plezier met Tricolore
Hoe laat ik deze toevoegen aan de *ahem* database van levels?
Laat maar... ff de topicstart doorlezen helpt wel eens
BTW 41.6C.6D.61.72, als je die ijsblokjesfout nog niet goed kan debuggen, probeer dan Ice eens. Gegarandeerd krijg je daar in de eerste 30 ijsblokjes een hanger
[ Voor 29% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 24-08-2003 21:25 ]
Update 16
De delete bug is hier zeker gefixed. Met wat creatieve geheugen kopieer code
BlackSash, ik zal even naar die maps en naar dat ijsblokjes probleem kijken (Weer
Ook zouden tooltips leuk zijn... En nofi, maar die icons link bovenin zijn gewoon lomp... Erg onduidelijk. Yet... Erg leuk om te spelen
Dat betekend dat er een paar dingetjes gedaan moeten worden.
- Geluiden
- Muziek
Die ik wel ergens probeer te organiseren
Edit: Overigens zit ik sterk te twijfelen wat voro type muziek het zou worden, klassiek, of iets moderners.. of ..?
Verder:
- Levels
Zelf zal ik een aantal proberen te maken, maar ik hoop dat er ook nog wat lui zijn die interesse hebben om : http://www.persistentrealities.com/yalgmaps wat willen vullen
- Extra ideeen(!!!)
Zoals hierboven. Nieuwe objecten in YALG zijn zeer welkom, en ik kan elk idee op dit moment gebruiken, zelf vindt ik dat er te weinig keuze is, en dat er na een klein aantal maps, het alleen maar herhaling is. Er zijn hier veel
- Bug testen
Ik krijg nog steeds niet meer die ijsblok fout. Overigens is de explosie fout ook opgelost, zover ik weet, in de laatste update 16YALG.zip (129kb)
- En verder gewoon algemeen commentaar.. is er iets wat je zeer irri vindt? Weet je iets dat het "speelplezier" verbeterd?
Overigens loop ik zelf nu stage, "van 6 tot 18.30" ben ik weg. Vooral is het dus weekend werk voor mij nu, ik hoop dat ik eind oktober YALG 99% af heb, met nieuwe maps, weinig bugs, en nieuwe objecten.
Files:
(Zie Topicstart voor evt. details)
Update 16: YALG.zip (129kb)
YALGSetup.exe (1mb)
YALGSetupRUN.exe (2.1mb - Heeft VB6 runtimes)
[ Voor 7% gewijzigd door Sponge op 14-09-2003 12:01 ]
Deze week bezig geweest met wat nieuwe creaties voor (geanimeerde) objecten in YALG.
Teleporter, Deur (met schakelaar), de Spiegel die eenmalig gebruikt kan worden ("verroest" na gebruik
De Teleporter heeft een "destination" waar de laser straal naar toe gaat (richting blijft zelfde)
Versterker: Laser gaat door eerstvolgende stuk muur
Verzwakker: Laser gaat niet meer door ijs heen.
Rest is duidelijk
Action shots:

En als alles draait:

Meteen hierbij nog de request: Als iemand nog een interessant idee heeft, op dit moment kan het nog relatief makkelijk erin..
Beetje jammer dat er geen mensen zijn die reacties gegeven hebben op m'n vorige posts
YALG 0.75 Setup - Met Visual Basic runtimes 2.8mb
YALG 0.75 Setup - zonder Visual Basic runtimes 1.7mb
YALG 0.75 Zip versie - geen runtimes 1.5mb
Ik denk dat de zip versie gewoon al goed werkt op de meeste PC's (zolang je DirectX8 maar hebt...
Wat is nieuw?
Alle objecten die je boven ziet staan in ee nscreenshot
- De laser versterker/verzwakker
- De Deur met schakelaar
- De teleporter en "doel"
- De "wegwerp spiegel" (1x gebruiken ;)*
* Deze ziet er hetzelfde uit als een normale spiegel op dit moment, behalve als ie gebruikt is. (dan "Verroest" de spiegel)
Hopelijk komt binnekort een nieuwe interface, en muziek (FTPlus
Wat is de bedoeling?
- Ik ben op zoek naar bugs
- Wat vind je van de nieuwe readme design? Hij is nog niet helemaal af, maar de documentatie is grotendeels compleet
- Mijn bedoeling is om dit spel te publishen, via een online publisher. De kans is denk ik niet zo groot. Maar nooit geschoten is altijd mis. De YALG Map Exchange bestaat nog steeds
- Klooi eens in windowed mode via F12 / Options menu. Dit verschilt per videokaart namelijk
Bekende bugs:
- De eenmalige spiegel staat nog niet linksonder
- Kan je geen dir list zien onder start? Zeg het me!! Ik heb dit probleem nog niet kunnen oplossen.
Verwijderd
keep up the good work
Nog een voorstel; start direct in de speel modus; dus dat je niet eerst op het pijltje hoeft te drukken. Goede geluiden btw al (leuk die variabele hoogte van het lasergeluid
BUG: Het driehoekje is niet goed afgewerkt. Gebruik het en draai het een paar keer rond. Je zal bij verschilldende standen een zwarte rand ernaast zien. (bij het starten van de laser)
Oh jah, ik denk dat het spel wel af is nu.. alleen moeten er nu veel levels worden gemaakt. Ik zal ook eens wat gaan freubelen met de Editor zo direct
BUG: De 'deuren' lijken @random niet altijd licht door te laten. Ze gaan wel open maar laten de straal vervolgens stoppen in exact het midden van het blokje...
Oh.. en is het niet realistische om van de 'kernplaten' gewoon normale spiegels te maken? Het is logischer dat de laser daardoor zichzelf opblaast
Oh.. en laat de editor niet een level uit kunnen spelen; bij een druk op OK ben je dan namelijk je veld kwijt
[ Voor 46% gewijzigd door Spider.007 op 02-12-2003 23:31 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Okay na het spelen in de windowed mode (1024) ben ik opeens mijn muiscursor kwijt als ik naar het menu gaat terwijl in speelmodus en dan afsluit? (matrox g550)
En daarnaast zit bij 1024 het congratulationsscherm buiten beeld.
De spiegeld reflecteren niet als spiegels (het uiterlijk moet dat suggereren)
[ Voor 29% gewijzigd door Justice op 03-12-2003 08:33 ]
Human Bobby
Verwijderd
[bug 1]
Maar niks helpt, ik kan gewoon geen map selecteren, als ik op start druk. het zelfde bij de editor.

[bug 1 1/2]
Als ik nadat ik op de editor heb geklikt, daarna op [ESC] druk dan krijg ik een leeg speelveld zonder welke onderdelen dan ook?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 23:43 . Reden: gezeik met plaatjes ]
Daarnaast zou ik dus de een campaignmodus opzetten waar je de levels wat meer aan elkaar kan linken zodat je een hogere motivatie hebt (bijvoorbeeld een plotontwikkelingetje elke tien levels zodat de gebruiker daar naar toe kan werken), je moet even denken aan een leuk verhaal warbij de gebruiker een soort van 'redder' zou zijn of op een andere manier bij je spel betrokken raakt.
Kijk dus eens naar opzet van plot bij films, je zou kunnen doen: eerste tien levels tutorial achtig waarbij verhaal geintroduceerd wordt (en een hoofdpersoon), na 10 levels een verstoring van de orde, daarna de rest van de levels waarbij de speler orde de balans probeert de herstellen. (met eventuele plotwendingen na elke 10 of twintig levels oid). Deze methode zal je wel herkennen, het ligt namelijk aan de basis van bijna elke game of film.
Oja ik zou het volbrengen van levels en groepen van levels (bijvoorbeeld dus elke tien) wat meer belonen.. dit kan door geluid (bijv: zo'n YEAAAAAAHH na elke level), plotvorderingen, bonuslevels, unlocken van extra items die je moet gebruiken in de volgende levels, het kunnen kopen van betere items in een shop met kristallen/credits die door je laser geraakt zijn tijdens het spelen van levels etc.. Je fantasie is de limiet, het ligt eraan waar je heen wilt met je spel, wat je nu hebt is namelijk heel erg goed, en ik word er erg enthousist door
Hier kan je hopelijk wat mee, als je er nog eens over wilt praten moet je me maar even mailen (http://svandragt.s82.nl/contact.php)
oja nog 2 bugs,
soms verdwijnen die roodgroenblauw kleurenkiezers (volgens mij nadat je zo'n opblaasbaar blokje opgeblazen hebt ofzo)
en na de prisma gaan kleuren door de muren heen.
[ Voor 9% gewijzigd door Justice op 03-12-2003 11:40 ]
Human Bobby
Een "tooltip" systeem wil ik inderdaad toevoegen, zodat als je een seconde boven een knop zou wachten, dat je een klein berichtje ziet, zoals bijv "Click here to return to the menu".Spider.007 schreef op 02 december 2003 @ 22:33:
Dit ziet er heel erg goed uitEventuele verbeteringen; Zorg dat je in het menu (voor de eigenlijke levels) normale mousepointers gebruikt; en ook wanneer je rechtsonder en linksboven iets kunt klikken. Dit was redelijk hard zoeken in het begin
Verder zou je een korte uitleg kunnen weergeven (uitschakelbaar) bij de verschillende dingen op het scherm (bij een spiegel 'Sleep deze spiegel' en bij de menu items een omschrijving wat ze doen.
Nog een voorstel; start direct in de speel modus; dus dat je niet eerst op het pijltje hoeft te drukken. Goede geluiden btw al (leuk die variabele hoogte van het lasergeluid)
De "direct" in speelmodes twijfel ik beetje over. Mijn bedoeling is om uiteindelijk als je een map opgeslagen hebt, deze op te slaan. Wil je de map dan opnieuw spelen, dan zie je eerst hoe je het devorige keer gedaan hebt.
De variabele frequentie van de laser geluiden heb ik uit dit topic
Zal ik eens even naar kijkenBUG: Het driehoekje is niet goed afgewerkt. Gebruik het en draai het een paar keer rond. Je zal bij verschilldende standen een zwarte rand ernaast zien. (bij het starten van de laser)
Mja, dat de laserstraal soms stopt.. snap het nog steeds niet. Gebeurd soms ook bij andere blokjes nog. En van die "atomic tiles" (zoals ik ze noem), iemand op IRC gaf ook al aan dat het niet kan, maja.. dit spel is ook niet echt realistischBUG: De 'deuren' lijken @random niet altijd licht door te laten. Ze gaan wel open maar laten de straal vervolgens stoppen in exact het midden van het blokje...
Oh.. en is het niet realistische om van de 'kernplaten' gewoon normale spiegels te maken? Het is logischer dat de laser daardoor zichzelf opblaast
Oh.. en laat de editor niet een level uit kunnen spelen; bij een druk op OK ben je dan namelijk je veld kwijt
Ik zal dat van die "OK" even oplossen, dat het venster dan gewoon verdwijnt.. zonder dat je je map kwijt raakt
- per ongeluk op versturen gedrukt
Zal ook hier even naar kijken. Weet niet precies wat je bedoeld. MAar de muis in Windowed mode is sowieso al een beetje een dillema, moet de muis "vast" in het venster blijven, of als je buiten het venster komt meteen weer in Windows zichtbaar zijn...Justice schreef op 02 december 2003 @ 23:17:
Ziet er supercool uit.
Okay na het spelen in de windowed mode (1024) ben ik opeens mijn muiscursor kwijt als ik naar het menu gaat terwijl in speelmodus en dan afsluit? (matrox g550)
En daarnaast zit bij 1024 het congratulationsscherm buiten beeld.
De spiegeld reflecteren niet als spiegels (het uiterlijk moet dat suggereren)
Dat klopt. Dit spel is weinig nieuws, qua genre. Alhoewel ik nieuwe ideen heb proberen toe te voegen aan dit spel. Ach, het hoeft van mij echt geen mega seller te worden. Als een iemand het zou kopen, zou ik al tevreden zijnJustice schreef op 03 december 2003 @ 11:12:
Ik vraag me af of zo'n spel op de pc gepublsihed zou worden, omdat het kwa grootte enigzins te vergelijken is met patience. Wellicht als je het in java zou kunnen doen zodat het op mobiele telefoons draait of dat je het op de gameboy kan draaien dat je veel meer success hebt, dit is echt zo'n pielspelletje voor onderweg namelijkof je moet eens naar [google=popcap games] gaan. die hebben meer puzzelspelletjes waar jouwe goed bij aan sluit.
Daarnaast zou ik dus de een campaignmodus opzetten waar je de levels wat meer aan elkaar kan linken zodat je een hogere motivatie hebt (bijvoorbeeld een plotontwikkelingetje elke tien levels zodat de gebruiker daar naar toe kan werken), je moet even denken aan een leuk verhaal warbij de gebruiker een soort van 'redder' zou zijn of op een andere manier bij je spel betrokken raakt.
[/qoute]
Er zit een campaign systeem in, maar ik weet niet precies emer hoe ik dit geimplementeerd heb. Het werkte iig via een systeem zoals in "supaplex", max 3 levels tegelijk open. Als je dan weer een haalt, dan kan je weer een extra level spelen.
[...]Sowieso moeten er veel maps bijkomen, waaronder een aantal tutorial maps. Het gaat me echter vooral om de bugs
. En zelf (hoe vreemd het ook klinkt) kan ik geen maps maken, ik denk er veel te logisch voor na ofzo
Komt vast omdat ik al vele jaren programmeer.
[...]
Ik aal hier eens over nadenken, zoiets bedenken wat in het spel past is niet makkelijk... Als je al bijv met extra spiegels gaat belonen, dan zullen de volgende maps extra makkelijk worden. Een van de weinige elementen waarme je iemand kan belonen is als je met scores of tijd gaat werken denk ik.
[...]
Kan kloppen. Ik moet nog even nieuwe plaatjes maken voor de kleurenkiezer. Deze bestaan namelijk uit twee onderdelen (de cirkel en de kleur), en soms wisselen deze van plaats. Moet ik ook nog even nieuwe plaatjes voor maken.
Dat van die prisma had ik nog niet eerder gezien, moet ik ook maar weer even naar kijken
Gebruik je toevallig Windows XP? Ik vermoed dat het ergens daar mis gaat namelijk. (bij het maken van de lijst van directories)Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 23:39:
Ik had ook al je vorige versie geprobeert, en toen geen last van bugs gehad, nu heb ik die vervelende bug die jij niet opgelost krijgt![]()
Ik heb alle installatie-methodes geprobeerd.
![]()
[bug 1]
Maar niks helpt, ik kan gewoon geen map selecteren, als ik op start druk. het zelfde bij de editor.
[afbeelding]
w.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/YALG2.jpg]afbeelding[/url]]
Bedankt voor de reacties! Kan ik weer verder met het oplossen van bugs
[ Voor 53% gewijzigd door Sponge op 06-12-2003 14:55 ]
Check een paar posts omhoog:X-G schreef op 06 december 2003 @ 22:22:
Ik wil dit ook wel hebben, maar alleen doet de VB6 Runtime versie link het niet en ik zou bijgod niet weten welke update's ik moet draaien/ downlaoden?
[rml]Sponge in "[ Zelfgemaakt] YALG, Yet Another Laser Ga..."[/rml]
De links die hier staan moeten gewoon nog goed werken?
Zet er een optie bij dat mensen verschillende 'language packs' kunnen downloaden, in een map 'language' plakken en daarna bij opties ofzo die desbetreffende taal kunt kiezen, op die manier kun je een - veel - grotere groep mensen bereiken, enne, als je vertalers zoekt, er zijn altijd wel mensen die een beetje russisch e.d. kunnen en de game leuk vinden en je maar - altegraag - willen helpen
Tsja, goed ideeX-G schreef op 07 december 2003 @ 08:45:
Sponge, maybe een idee om je site wat weer geupdate te houden, de game is erg cool, goed verzorgd en ik denk dat als alle bugs eruit zijn het zeker potentie heeft. Maar, nog ff een note voor gij:
Zet er een optie bij dat mensen verschillende 'language packs' kunnen downloaden, in een map 'language' plakken en daarna bij opties ofzo die desbetreffende taal kunt kiezen, op die manier kun je een - veel - grotere groep mensen bereiken, enne, als je vertalers zoekt, er zijn altijd wel mensen die een beetje russisch e.d. kunnen en de game leuk vinden en je maar - altegraag - willen helpen
Een stuk helse code, maar volgens mij heeft het wel gewerkt, zodat het directory probleem -hopelijk- verleden tijd is
Update:
http://www.persistentrealities.com/files/YALGUpdate.zip
Overigens ben ik opzoek naar wat maps.. voor de "Visual Basic Gaming Christmas Awards". Nog een paar mensen die even een mapje willen proberen te maken..?

Ziet er toch netjes uit
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
YALG is nu zo ongeveer af. Zitten nog paar verbeterpuntjes in, maar ik wil met wat nieuws bezig (wil niet zeggen dat ik YALG aan het afraffelen ben). Het enige wat er echt moet komen is een aardige hoeveelheid maps, maps en maps
Echter ben ik ook nog opzoek (naja, liever niet
Ik hoop YALG deze week helemaal af te ronden. Daarna ga ik me een tijdje verdiepen op school (begint weer
De laatste YALG versie is online op:
http://www.persistentrealities.com/files/YALGSetup.exe (8.5mb)
Ook heb ik een nieuwe site gemaakt voor YALG, die te vinden is op:
http://www.persistentrealities.com/yalgsite
Dit is trouwens een complete full version, dus graag niet overal uploaden...
Voordat ik het vergeet: Er moeten nog meer tutorial maps komen, dit moment zijn er inderdaad drie. Daar ga ik sowieso zelf mee bezig, naast de verbeterde handleiding.
Let op; "Diagonal fun" is niet op te lossen, er is een map die niet kan en volgens mij heet die dus zo.
Ah, dit is een werkende: http://www.persistentreal...ad.php?file=yalgtrial.zip (Hmm, werkt ook niet
Deze post heeft nooit bestaan
[ Voor 89% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-08-2004 17:24 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
Edit: Ok, nu wel
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:22 ]
Verwijderd
Toch 2 bugs gevonden die je op deze screen kunt zien:
- De tekst ziet er wazig uit (streepjes & shit)
- Als je een dingetje uit je inventory sleept en hem vlakbij (nog in de inventory) loslaat staat hij daar en kun je hem niet meer oppakken, en ben je hem dus eigenlijk kwijt
Wat extra info waar je misschien wat aan hebt:
Ik gebruik een radeon 9600 pro met de catalyst 4.4 driver, en heb anti-aliasing voor letters in windows aanstaan (misschien dat die daarom fout gaan?)
-edit-
Die streepjes zie ik ook af en toe aan 1 kant van een object als ik hem aan het draaien ben
-edit2-
En mission explodey gaat totaal de mist in; de TNT blaast geen muurtjes op en wordt niet teruggezet als je hem stopt. Ook blijft zo'n muurtje met twee streepjes erin die rood moeten worden gewoon staan met allebei de streepjes nog rood als je de 'simulatie' stopt.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 02:41 ]
Die wazige tekst. Heb je toevallig iets met texture filters/AA gezet in een tweak programma achtig iets? Want je bent de eerste tot nu toe. Overigens render ik deze tekst vanaf een bitmap, dus het heeft niets met windows te maken
Heb je het ook als je in windowed zit of in 800x600 (windowed)?
Ik zal mission explodey eens bekijken..
Update, voor de "niet teruggezet" bug. Dat van die tekst: nog geen oplossing. En ik zal me nu nog even verdiepen in die inventory.
Trouwens: die "gouden muurtjes" kunnen -niet- kapot
Verwijderd
Goed gedaan kerel.
Mooi en leuk spelletje.
ik zal ook gaan kijken of dat ik eventuele bugs kan vinden
http://www.persistentrealities.com/update/YALG.exe
• je kan de muis niet buiten het venster bewegen,vind ik vrij irritant...
• bij het voltooien van een level komt het kadertje linksboven in de hoek terecht (grotendeels buiten beeld)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ik krijg Runtime error, bad record numberSponge schreef op 27 augustus 2004 @ 19:19:
Inventory probleem is ook opgelost, en heb file hiervboven geupdate, nogmaals de link:
If it aint broke, fix it till it is!
Duracell: Klopt, dit was mij ook op gevallen van het menu. Erg vreemd.
Ik zal ook nog naar die musi kijken. Was vandaag wat maps aan het maken, en het is na een tijdje idd irritant dat je steeds moet alt-tabben
ik "verwachte" een beetje dat als ik linker erop klik dat hij tegen de klok in draai, en als ik rechts klik hij met de klok mee draait.
Nou kan je dit als 'zeiken' zien maar ik vind zulke dingen belangrijk, want daar ga ik me aan ergeren, en stop ik met spelen
(ook een tooltip systeem zou heel handig zijn
[EDIT] Moet ik natuurlijk wel mijn F toetsen aanzetten, mijn excuses
Btw, als ik Play doe, om te testen of het gelukt is, vind ik het fijn als ik 1x klik met mijn muis in het speelveld hij stopt met de playtesten. Zodat ik meteen verder kan met mijn game. ipv eerst stop en dan weer verder te gaan.
(btw, dit is wat ik er van vind, niet wat moet ofzo natuurlijk)
[ Voor 29% gewijzigd door Wiebbe op 28-08-2004 22:02 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
ik zal dat doen van die stop-on-click
Edit:
Onclick-stop is nu gefixed
btw: Er zijn tooltips? In hethoofdmenu maar eens een sec. boven een item staan, moet er echt wat komen. Maar heb al vaker het vermoeden dat dit niet werkt op andere pc's ofzo..
[ Voor 72% gewijzigd door Sponge op 28-08-2004 22:39 ]
ja, ik zat al te lezen dat je met shift kon terug rotaten, maar bij dit soort spellen vind ik het altijd relaxed om achter in mijn stoel te hangen, hard na te denken, en alleen mijn muis je gebruiken, terwijl ik met een cola'tje in mijn andere hand zitSponge schreef op 28 augustus 2004 @ 22:06:
Doe eens shift-rechtermuis Wiebbe
ik zal dat doen van die stop-on-click.
Edit:
Onclick-stop is nu gefixed
Btw, die underyourenose is errug sneaky
ik heb daar zeker toch wel 30 minuten over zitten kloten ofzo
hehe
maar die diagonal fun, kan die nog wel? op de je site staat een plaatje over hoe die eerst moest. Maar 1 exit is veranderd, en kan hij niet meer op die manier.
[edit]
woah, hoe bedoel je patch on demand
[ Voor 11% gewijzigd door Wiebbe op 28-08-2004 22:25 ]
Je bent niet de eerste die lang over underyournose doet
Verwijderd
Die heb ik geupt naar een webspace, en zou graag jullie meningen erover willen horen.
http://home.wanadoo.nl/neo_fooker/Yalgmaps/
Neo, is made by fooker, deze is niet heel erg lastig.
Try this out, is door mij gemaakt, deze is erg lastig, beware!
Als je handig bent lukt het je wel:).
Die underyoure nose vond ik nog wel erg makkelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:29 ]
Heb zojuist de install file geupdate met de nieuwste exe, en er is een update hier:
Waarin je, in windowed mode, buiten het scherm kan gaan. Klik je in het scherm, dan krijg je je muis weer terug. Helaas kan dit niet/nauwelijks automatisch, omdat je met Windows muis <> directinput zit, en ook allerlei verschillende coordinaat systemen. De huidige oplissing is simpel, en effectief
Edit: zie ook een bug, als je aan het spelen bent, en je drukt op escape.. en weer escape, dan kan je je inventory items omhoog gooien..
[ Voor 14% gewijzigd door Sponge op 29-08-2004 13:39 ]
Xeago: ik kom even niet uit die maps
Heb de twee maps ook even geuploadop de Map Exchange, en heb zo een klein foutje ontdekt in het upload script, wat ik ook even ga oplossen
http://www.persistentrealities.com/yalgsite/index.php?p=3
[ Voor 13% gewijzigd door The Bad Seed op 29-08-2004 14:37 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Edit:
Ook done. Aangezien een texture nu aangepast is, is er wat meer te updaten (1.2mb).
http://www.persistentrealities.com/update/update.zip
Unzippen in YALG dir
[ Voor 57% gewijzigd door Sponge op 29-08-2004 15:46 ]
Verwijderd
1 Hint, een dubbele straal kan door doosjes heen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Ik snap niet wat je bedoelt met "uitgewerkte versie" . Zou je dat eventjes kunnen mailen naar mijn email adres, (zie profiel)
Daar kan je misschien ook het plaatje krijgen en de "uitgewerkte versie" (wat het ook zijn mag) .
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 20:59 ]
Ik zal zo nog eens kijken wat ik in YALG kan verbeteren, of nog een map kan maken.. moet nog iets 30 maps hebben
Updates:
http://www.persistentrealities.com/files/YALGSetup.exe - Installatie
http://www.persistentrealities.com/update/YALG.exe - Update (niet nodig na installatie van hierboven, als je na 19:15 gedownload hebt)
En eventuele nog een update voor de F1 help, met ene verbeterde F1 texture. Als je een oude versie hebt, zonder deze update zal er waarschijnlijk een vreemd effect op treden, of zelfs een fout komen als je op F1 drukt!. Als je ene installatie gedownload hebt na 19.15, dan hoeft deze ook niet.
http://www.persistentrealities.com/update/yalgupdate.zip
Bij twijfel: Installatie pakken
[ Voor 65% gewijzigd door Sponge op 29-08-2004 19:21 ]
Verder leuk spelletje
[ Voor 6% gewijzigd door Fludizz op 29-08-2004 23:16 ]
Verwijderd
Ah, antialiasing was inderdaad het probleem... wist niet eens dat ik het aan had staan. Maar de game ziet er (afgezien van de streepjes) veel mooier uit mét antialiasing. Ik denk dat je de coordinaten van je letters een beetje scheef hebt staan. Zelf heb ik namelijk ook wel eens textured fonts gebruikt in Direct3D, en die deden het zelfs op 6xfsaa nog prima.Sponge schreef op 27 augustus 2004 @ 10:41:
Hmm, thanks
Die wazige tekst. Heb je toevallig iets met texture filters/AA gezet in een tweak programma achtig iets? Want je bent de eerste tot nu toe. Overigens render ik deze tekst vanaf een bitmap, dus het heeft niets met windows te maken. Ik zal er eens naar kijken.
Heb je het ook als je in windowed zit of in 800x600 (windowed)?
Ik zal mission explodey eens bekijken..
Ook mis ik een beetje de hogere resoluties; een game als deze trekt iedere machine wel op resoluties hoger dan 1024x768, en het ziet er op die resolutie ook mooier uit.
Eigenlijk zou ik het hele resolutieselectiemenuutje veranderen. Het mooiste zou een dropdownbox zijn waar je resolutie kunt kiezen, daarna kleurdiepte, en daarna refresh rate. Maar gewoon een lijstje met alle beschikbare modes kan ook. Maar refresh rate vind ik toch eigenlijk wel een must, want ik krijg koppijn van 60hz.
Info over hoe je beschikbare modes enzo detecteert in DX8.1 (voor VB) vind je hier.
En weer een bug gevonden:
- Als je (in de editor in ieder geval, ingame weet ik niet) een object verplaatst naar vlakbij een ander object (in het rode vakje van het andere object), dan heb je dat object blijkbaar opgepakt (maar je ziet hem niet aan je muis 'hangen'), want als je vervolgens ergens anders klikt is dat object daarnaartoe verplaatst. Als die plaats toevallig je inventory is krijg je dus zoiets als op het screenshot.
- Soms als je een object verplaatst (alleen als je het rustig doet volgens mij, maar weet ik niet zeker), verplaatst alleen het rode selectiekader en niet het object. Het object zelf is wel naar de plaats van het kader verplaatst, want alleen op die plek kun je hem oppakken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 03:55 ]
Sommige videokaarten hebben nog wel eens moeite met verwisselen van fullscreen<>windowed. Heb geen idee hoe dat komt. Maar als ik @ een andere PC in UT99 "preferences" typ, moet ik echt 5 minuten wachten (Win2k/DX9/ATI Radeon 9600/9200 ofzo?)Fludizz schreef op 29 augustus 2004 @ 23:14:
Hm, mijn computer bevroor compleet toen ik in full-screen mode van 1024x768 naar 800x600 schakeldelijkt mij niet de bedoeling
(w2k, SP4, compleet up-to-date met DX9.0b)
Verder leuk spelletjede tooltips doen het, zij het dat ze er lang over doen om te verschijnen
Verder is de enige speelbare resolutie (windowed) 1024x768 omdat anders de graphics niks meer waard zijn
De tooltips verschijnen na 1 seconde als het goed is
De texture coordinaten lijken me echt wel goed.. anders zou idereen het probleem hebben?Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 03:25:
[...]
Ah, antialiasing was inderdaad het probleem... wist niet eens dat ik het aan had staan. Maar de game ziet er (afgezien van de streepjes) veel mooier uit mét antialiasing. Ik denk dat je de coordinaten van je letters een beetje scheef hebt staan. Zelf heb ik namelijk ook wel eens textured fonts gebruikt in Direct3D, en die deden het zelfs op 6xfsaa nog prima.
Ook mis ik een beetje de hogere resoluties; een game als deze trekt iedere machine wel op resoluties hoger dan 1024x768, en het ziet er op die resolutie ook mooier uit.
Eigenlijk zou ik het hele resolutieselectiemenuutje veranderen. Het mooiste zou een dropdownbox zijn waar je resolutie kunt kiezen, daarna kleurdiepte, en daarna refresh rate. Maar gewoon een lijstje met alle beschikbare modes kan ook. Maar refresh rate vind ik toch eigenlijk wel een must, want ik krijg koppijn van 60hz.
Info over hoe je beschikbare modes enzo detecteert in DX8.1 (voor VB) vind je hier.
En weer een bug gevonden:
- Als je (in de editor in ieder geval, ingame weet ik niet) een object verplaatst naar vlakbij een ander object (in het rode vakje van het andere object), dan heb je dat object blijkbaar opgepakt (maar je ziet hem niet aan je muis 'hangen'), want als je vervolgens ergens anders klikt is dat object daarnaartoe verplaatst. Als die plaats toevallig je inventory is krijg je dus zoiets als op het screenshot.
- Soms als je een object verplaatst (alleen als je het rustig doet volgens mij, maar weet ik niet zeker), verplaatst alleen het rode selectiekader en niet het object. Het object zelf is wel naar de plaats van het kader verplaatst, want alleen op die plek kun je hem oppakken.
Hogere resoluties.. YALG is gemaakt voor 1024x768, en lager is makkelijker dan hoger
Ik heb voor een aantal vaste (mits beschikbare) resoluties gekozen, aangezien 960x nog wat, wel een 3:4 ratio heeft, maar toch streepjes ging tonen in textures. Had niet aan Hz gedacht, maar om nou een lijst te maken van alel reso's + hz +kleurdiepte ben je ook wel even bezig
Aan de Hz had ik niet echt gedacht, beetje dom van me.
Die twee bugs: Ik hoopte dat die alleen op mijn pc waren, aangezien ik nog nooit de bron heb kunnen vinden. Toch nog maar eens wat beter op zoek
btw: Zo schiet het mooi op met de bugs, zou het volgende week dan toch klaar zijn? (op maps misschien na
Verwijderd
Mijn texture coordinaten gaan tot 0.0003 ofzo, lijkt me precies genoeg
Verwijderd
divide through zero.
Als dit al geweest is sorry
Ik ga nu de update installeren, kijken wat eruit komt.
Contact me even op email/msn (zie profiel).(maps enzo)
Ik heb daar van die dingen die elkaar door sturen , email me voor die map.
lekker nog 1 weekje
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:02 ]
Ik ben nu heel even bezig met een vage verplaats bug die hierboven genoemd is, mag stap voor stap alles bij langs gaan..
Verwijderd
Dat kan goed kloppen met die lijnlengte van nul, er staan (waar de laser op het moment is als de error ) van die doorverwijs dingen met een rode pijl .Sponge schreef op 30 augustus 2004 @ 20:58:
'Division by zero'. Dat betekend meestal dat er ergens een lijn lengte van 0 is, lastig te debuggen
.
Ik ben nu heel even bezig met een vage verplaats bug die hierboven genoemd is, mag stap voor stap alles bij langs gaan... 't studeren is ook weer begonnen dus heb nu wat minder tijd, 's avonds
ik hoop dat je het kan oplossen
YALG ruled hard
doe het daarom graag snel
Screenshot van 640x480 (windowed, om freeze te voorkomen)Sponge schreef op 30 augustus 2004 @ 08:21:
[...]
Sommige videokaarten hebben nog wel eens moeite met verwisselen van fullscreen<>windowed. Heb geen idee hoe dat komt. Maar als ik @ een andere PC in UT99 "preferences" typ, moet ik echt 5 minuten wachten (Win2k/DX9/ATI Radeon 9600/9200 ofzo?)
De tooltips verschijnen na 1 seconde als het goed is. En zou je een screenshot (F9) van die fullscreen 1024x768 kunnen laten zien? Ben toch wel benieuwd eigenlijk
. Want bij mij ziet het er goed uit op alle reso's
[...]

En om een of andere vage reden wil ie echt niet lekker meer draaien sinds die update
Edit:
Win2k, DX9.0b, GF4 MX440se, 512MB, XP2000+
[ Voor 6% gewijzigd door Fludizz op 31-08-2004 16:51 ]
hm.
http://www.persistentrealities.com/files/YALGSetup.exe - Installatie
Of gewoon de update:
Dat was de meest irritante imo
Iemand nog andere bugs tegen gekomen?
btw: Als er geen replies komen, zal ik stoppen met het updaten van dit topic
Verwijderd
tja, ik vind het een heel leuk spel,Sponge schreef op 04 september 2004 @ 19:39:
En weer een update. YALG pakt nu de hoogste refreshrate voor ene bepaalde resolutie. Was een hee lgedoe om daar iets voro te bedenken, om dat ik een stuk Microsoft code gebruik die best wel complex is.
btw: Als er geen replies komen, zal ik stoppen met het updaten van dit topic. Ik heb nog steeds een aantal maps nodig, dus als iemand interesse heeft...
maar aangezien ik heel erg suck in het bedenken van nieuwe maps
is het spelen snel voorbij, aangezien er n maar 5/6 maps in zitten
Maarre, ik heb eens een publisher gemailed, geen reactie terug helaas. Dus dit weekend zal ik wel m'n eigen site online gooien..
Voor indicatie: Winamp heeft bij mij "Realtime" priority, en als ik YALG windowed draai, gaat winamp vreselijk hachelen, muis is dan ook niet vooruit te branden, zelfs als ik de process priority op lowest zet
Dit is erin sinds het mogelijk is om met de muis buiten het speelveld te bewegen om de muis te "releasen" naar windows...
Verwijderd
Overigens krijg ik het 4e tutorial level niet uitgespeeld, ik weet bij god niet wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat die straal geel wordt...
Een puntje van kritiek: na het voltooien van het eerste tutorial-level overlapt de tutorial-tekst een stukje van het congratulations-venstertje. Dit komt een beetje slordig over. Zie onderstaande screenshot:
(afbeelding verwijderd)
Nog een kleine opmerking: als je met je muis over de stop-knop gaat in een level komt er "start editting this map" the staan. Naar mijn weten schrijf je 'editing' met één 't'.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2021 18:40 ]
en "play".
Dat zal meoten werken.
Ik zal de dingen hierboven dit weekend wel even oplossen. Ik ben nu druk in VC++ aan het proggen aan een nieuwe game
Hey, jij woont in Franeker?
Helaas, zal YALG niet gepublished worden door een online publisher, die vinden het niet goed genoeg
YALGDemoSetup.exe
Dit is namelijk wat mij betreft de echte demo versie.
In principe staat alles dan ook klaar, om gelaunched te worden. Moet alleen de paypal knop nog even testen
Het processorgebruik is idd nu beter, rond de 30% ~ 40%Sponge schreef op 27 september 2004 @ 21:43:
Is deze beter?
YALGDemoSetup.exe
Dit is namelijk wat mij betreft de echte demo versie.
In principe staat alles dan ook klaar, om gelaunched te worden. Moet alleen de paypal knop nog even testen
Enkel Winamp begint toch weer te stotteren zodra die windowed draait
Sorry voor late reactie, heb nogal wat aan me kop gehad laatste tijd
[ Voor 7% gewijzigd door Fludizz op 02-10-2004 12:56 ]
Thread priority ligt wat hoog denk ik. Je kan volgens mij in Winamp de Thread priority van winamp hoger zetten, maar van de game kan hij beter lagerFludizz schreef op 02 oktober 2004 @ 12:55:
[...]
Het processorgebruik is idd nu beter, rond de 30% ~ 40%
Enkel Winamp begint toch weer te stotteren zodra die windowed draaitzou het teveel geheugenbandbreedte vreten?
edit:
Als je terugleest zie dat winamp op Real-Time staat en het spel lagerquesta schreef op 03 oktober 2004 @ 10:03:
[...]
Thread priority ligt wat hoog denk ik. Je kan volgens mij in Winamp de Thread priority van winamp hoger zetten, maar van de game kan hij beter lager
Hum. Ik moet die tijd vrij gevendoor een Sleep.. dat betekend dus dat YALG nu 10ms gewoon wacht, elke frameFludizz schreef op 02 oktober 2004 @ 12:55:
[...]
Het processorgebruik is idd nu beter, rond de 30% ~ 40%
Enkel Winamp begint toch weer te stotteren zodra die windowed draaitzou het teveel geheugenbandbreedte vreten?
edit:
het is iig duidelijk dat de CPU genoeg ontlast is op het moment.Sponge schreef op 03 oktober 2004 @ 19:18:
[...]
Hum. Ik moet die tijd vrij gevendoor een Sleep.. dat betekend dus dat YALG nu 10ms gewoon wacht, elke frame.. ik wil niet veel lager, want op 20ms is de maximale framerate al 1000/20 = 50...
Zou het misschien een bug van DirectX zijn
YALGDemoSetup.exe (~10mb)
Leuk spelletje maar het iriteert soms wel dat je het net niet voor elkaar krijgt om het level uit te krijgenSponge schreef op 18 oktober 2004 @ 20:27:
Wat mij betreft is dit de 'final demo' versie. Asl er problemen zijn, gaarne zsm melden
YALGDemoSetup.exe (~10mb)