[Zelfgemaakt] YALG, Yet Another Laser Game

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 16:48

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/images/yalglogo.gif

LET OP: Ga naar DEZE post voor de nieuwste versie!

Het begon allemaal na de ontdekking van een zekere hardware fout bij @Home, waardoor de toekomst van Quadrant Wars onzeker werd (en nog steeds is*). Een netwerk onderdeel van DirectX8 verstuurde packets die gedropt werden door @Home apparatuur ergens.. en nadat ik er jaren op gewerkt (sinds 98) had, wou ik eerst maar eens bezig met wat anders, wat hopelijk misschien wel gepublished kon worden.

Dat werd dus YALG, oftewel Yet Another Laser Game, waar ik al een tijdje mee bezig ben (sinds november vorig jaar, met veel pauzes :P). Onderhand komt het spel eindelijk in een fase waar ik denk.. het is bijna af. Veel kleine bugs fixes de laatste paar dagen, paar mapjes gemaakt. De laatste fases van een groot project zijn altijd het lastigste, en menig spel eindigt hier ook dan als een 'legende'.

Maar ja, aan onafgemaakte games heb je dus zeer weinig, en zeker niet interessant op je CV :).. Dus daarom probeer ik YALG 100% voltooid te krijgen. En hopelijk is er een indie games publisher geinteresseert (de kans is echt nihil, aangezien puzzel games er nogal in overvloed zijn...). Het gaat me niet eens om het geld, meer in het feit dat het gewoon een aardige prestatie is als je game (online) gepublished wordt (in wat voor vorm dan ook). :)

Overigens zit ik vaak nog te denken hoe ik dit spel "anders" kan maken dan andere laser games. Zelf zat ik te denken aan nog switches/doors.. dat je dus een "deur" hebt die je kan open doen ofzo. Naja, ik moet altijd nog wat originelere objecten bedenken ;) Als iemand een idee heeft.. :)

Het doel van YALG is dus het halen van de "eind doelen" met je laser straal, en de juiste kleur, dmv. spiegels. Er zijn verschillende type spiegels, die kleuren uit elkaar halen, de straal splitsen, etc. De muren bestaan uit blokjes die je laser gun opblazen, TNT blokjes, gewone muren, "kleur deuren", ijsblokjes die wegsmelten, etc. :)

Ik heb een paar mapjes gemaakt om dit te demonstreren. Het klinkt vreemd, maar zelf ben ik dus absoluut niet goed in het maken van maps :).. Waarschijnlijk denk ik gewoon te logisch na al dat geprogrammeer ofzo :). Er zit een volledige functionerende map editor ingame, dus leef je uit als je zin hebt. ;)

Dit is dus een Beta van YALG.. wat dus wil zeggen dat de kans groot is dat er nog bugs inzitten die ik zelf niet gezien heb. Als iemand dus een bug vind, zou het mooi zijn als ie dat dus even zegt, dan kan dat 'gefixed' worden. :) Veel vragen worden
trouwens ook in de readme beantwoord denk ik. (bijv dat je eerst op "Edit" moet klikken voordat je kunt editten!).

Als je een foutkrijgt, wees aub een beetje duidelijk.. hoe het na te maken is, fout melding of nummer (vooral bij een automation error is het nummer ERG belangrijk!)

Twee screenies:
Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/shared/yalgshot3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/shared/yalgshot4.jpg

De download links:

Zie aub een paar pagina's verder (hangt van instelling af :P)

*http://gathering.tweakers...message/19386605#19386605*

Voor de meeste lijkt me de bovenste download de beste keuze. Als je geen Visual Basic6 runtimes hebt, moet je de 2de download gebruiken. Merk je snel genoeg als de 1ste download een DLL fout geeft.. :)

Verder heeft YALG DirectX8 nodig, en een 3D kaart. Zelf heb ik een Voodoo3 3000 en een AMD 500, op Win2k en het draait hartstikke netjes imo :). YALG is gemaakt in Visual Basic6 samen met DirectX8, voor de geinteresseerden

* Over Quadrant Wars.. misschien ga ik na YALG weer opnieuw beginnen, maar dan in .NET, met normale sockets, zodat ik een linux server kan maken. De eniege reden waarom QW nu verwaarloost is dat gewoon niemand de windows server wil draaien, of alleen maar een linux achtig iets draait... En ik ben bezigwat nieuwe interessante elementen te bedenken, Star trek te droppen.. maar dat is allemaal nog "onder voorbehoud"

[ Voor 44% gewijzigd door Sponge op 29-08-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doet me denken aan het spel "Laser Light" (ik neem aan dat het daarop gebaseerd is). Daar heb ik me echt uren mee vermaakt, dus dit ook maar even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Mja, klopt. Dat is volgens mij het spel wat ik vroeger gespeeld heb (heb soms nog het deuntje in me hoofd.. :P). Maar er zijn zoveel van dit soort spellen, van vroeger ("r(d)eflector, laser light") en nu ("Aargon", mijn concurrent :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bug!

Ik heb het level "GoT" gehaald, en ging door naar de volgende. Ik drukte toen op het 'plaats pijltje' en het level werd opeens teruggezet naar level "GoT" maar met maar 1 laserkanon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 27-10 08:15
bug: 2 keer in de mapeditor op een item klikken en het spel crasht

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Wat voor item? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 27-10 08:15
in de map aan de bovenkant / toolbar het 3kleuren rondje dubbelklikken

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:49
Die muis is echt wel onnoemelijk traag hier, heel vervelend! :(

[edit]
* Ik geraak met de muis niet meer uit het venster in windowed mode
* Als ik level GoT klaar heb, komt er links boven een stuk uit beeld "Congratulations..." (640x480)

[ Voor 59% gewijzigd door Fire69 op 13-08-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ik de file probeer te downloaden hangt Mozilla en crashed ongeveer alles waardoor ik ene forced reboot moet doen :? Zal wel aan Mozilla liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
de muis sensitivity is instelbaar.

Het congratulations dialog in 640x480. Daar heb ik zelfs nooit aan gedacht, hoe dat eruit zou zien.

Overigens bedenk ik me net dat je naar alt-tabben niet meer terug komt ingame (vanwege ene bepaalde fout in VB zet ik de "mouse reacquire code" altijd uit.. nu ben ik dit echter vergeten aan te zetten.). Overingens kan je in windowed mdoe met alt-tab gewoon "uit" het venster komen. Persoonlijk leek het me niets dat als je "uit het venster" ging, de windows muis gewoon weer actief werd.

OVerigens klopt het als er een normale windows cursor in het scherm staat. Dit is gewoon voorzorg als er iets misgaat, de cursor nog zichtbaar is... ;)
Ik zal zo meteen eens naar de bugs kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
41.6C.6D.61.72 schreef op 13 augustus 2003 @ 14:52:
de muis sensitivity is instelbaar.

Het congratulations dialog in 640x480. Daar heb ik zelfs nooit aan gedacht, hoe dat eruit zou zien.

Overigens bedenk ik me net dat je naar alt-tabben niet meer terug komt ingame (vanwege ene bepaalde fout in VB zet ik de "mouse reacquire code" altijd uit.. nu ben ik dit echter vergeten aan te zetten.). Overingens kan je in windowed mdoe met alt-tab gewoon "uit" het venster komen. Persoonlijk leek het me niets dat als je "uit het venster" ging, de windows muis gewoon weer actief werd.

OVerigens klopt het als er een normale windows cursor in het scherm staat. Dit is gewoon voorzorg als er iets misgaat, de cursor nog zichtbaar is... ;)
Ik zal zo meteen eens naar de bugs kijken :)
Als ik bij mouse sensitivity wat op en neer klik, komt hij in eens met x.89999 ipv x.0 :)

Je kan inderdaad weg alt-tabben, maar niet meer terug. :?
Meeste games zijn volgens mij toch zo dat je gewoon met de muis uit het venster en terug kan, lijkt me ook veel handiger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Fire69 schreef op 13 augustus 2003 @ 14:57:
[...]

Als ik bij mouse sensitivity wat op en neer klik, komt hij in eens met x.89999 ipv x.0 :)
Dat is vreemd. Misschien is het wel de instelling van windows met . of , als decimaal scheiding (of hoe het ook heet), ik heb het al vaker gehad met Quadrant Wars.. een schip met snelheid van 2,5.. werd niet echt 2,5 :), zelfde voro de texture coordinaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
Ik was net in level drie met de lasers 'aan' en toen klikte ik per ongeluk op de desktop knop ipv op de stop knop en toen kreeg ik een runtime error 5
Hierna werd het spel afgesloten. verder moet ik zeggen dat ik het wel cool vind _/-\o_
[edit]
En bij het editen klikte ik net twee keer op de prisma rechtsboven en toen kreeg ik een runtime error 457 'this key is already associated with an element in this collection'
ik weet niet of het reproduceerbaar is, maar tis wel vervelend

[edit2] Er zit toch iets niet helemaal jofel in die prisma's iedere keer dat ik er mee probeer te werken tript ie :( (die error 457 dus)

[ Voor 51% gewijzigd door cryforhelp op 13-08-2003 15:37 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:27:
Bug!

Ik heb het level "GoT" gehaald, en ging door naar de volgende. Ik drukte toen op het 'plaats pijltje' en het level werd opeens teruggezet naar level "GoT" maar met maar 1 laserkanon
Gefixed :Y). Was een foutje in de "terugzet" code (als je normaal op edit drukt, wordne alle objecten teruggezet, zoals tiles die gesmolten zijn of ontploft..)
Maurice schreef op 13 augustus 2003 @ 14:34:
bug: 2 keer in de mapeditor op een item klikken en het spel crasht
Gefixed :Y). Zelf weet ik dat ik niet moet dubbelklikken.. dus daarom had ik dat nooit gezien.. je moet de objecten slepen :)
Fire69 schreef op 13 augustus 2003 @ 14:44:
[edit]
* Ik geraak met de muis niet meer uit het venster in windowed mode
* Als ik level GoT klaar heb, komt er links boven een stuk uit beeld "Congratulations..." (640x480)
Die muis is nog niet gefixed. Heb wel de reacquire code aangezet. OVerigens werkt 640x480 bij mij helemaal nogal dubieus :) als ik in 640x480 zit, en ik klik iets aan verdwijnt alles :?.. volgens mij was dat vroeger nooit zo. Moet ik dus ook nog even naar kijken (resoluties e.d. is het ergste in DirectX imo)
Switch schreef op 13 augustus 2003 @ 14:49:
Als ik de file probeer te downloaden hangt Mozilla en crashed ongeveer alles waardoor ik ene forced reboot moet doen :? Zal wel aan Mozilla liggen :+
Misschien is de download wel te snel :). Ik heb mozilla sinds een week niet meer.. vanwege een reinstall :) (die niets te maken had met YALG overigens ;) :+)
cryforhelp schreef op 13 August 2003 @ 15:16:
Ik was net in level drie met de lasers 'aan' en toen klikte ik per ongeluk op de desktop knop ipv op de stop knop en toen kreeg ik een runtime error 5
Hierna werd het spel afgesloten. verder moet ik zeggen dat ik het wel cool vind _/-\o_

En bij het editen klikte ik net twee keer op de prisma rechtsboven en toen kreeg ik een runtime error 457 'this key is already associated with an element in this collection'
kweetniet of het reproduceerbaar is, maar tis wel vervelend
Het eerste probleem kan ik niet opnieuw reproduceren (?). De tweede is als het goed is al gefixed (zie boven)

Overigens hoop ik dat ik die mouse sensitivity gefixed heb (het veranderen ervan). Ik heb echt geen idee waar het inzit.. het is slechts een variabele x = x + 0.1.. dat is zo basic, dat moet gewoon goed gaan :)

Update: YALG.zip (127kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1) Windowed mode werkt niet goed. Beeld staat buiten beeld. Na te alt tabben, het window goed te zetten en je verder wilt spelen werkt je muis niet meer.

2) In level 3 stoppen de kleuren van de laser straal pas wanneer ze allemaal ergens tegen aan zijn gegaan. Verder misschien een spoiler, maar de oplossing voor dit level lijkt op een bep teken uit de WWII. Niet echt iets waar we trots op zijn. Dit kan je fixen door de kleuren ontvangers te switchen.

3) Na het alt tabben om 2) te schrijven kan ik niet meer terug naar het spel.

4) In level 4 crasht het spel wanneer je 2x het pijltje aan klikt (maar dit was al vermeldt meen ik). (Alt tabben en terug geeft: Run time error: '91' object variable or with block variable not set).

5) Om bijv een spiegeltje te selecteren bij het begin van een level, moet ik eerst op play drukken, daarna 1x op het pijltje en dan pas kan ik selecteren.

6) Laser geluidje vind ik zelf wat irri. Iets zachter en iets hoger van toon zou prettig zijn. Misschien zijn verschillende geluidjes leuk (ene keer geluidje 1, andere keer geluidje 2).

Meer bugjes later. Het spel crashed nu elke keer wanneer ik iets links bovenaan selecteer. Tis trouwens best een geinig spelletje. Kan verslavend werken :D. Lijkt veel op van die linux spelletjes die ik op school wel eens speel als ik niks te doen heb (tijdens college ofzow :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 13 augustus 2003 @ 16:42:

2) In level 3 stoppen de kleuren van de laser straal pas wanneer ze allemaal ergens tegen aan zijn gegaan. Verder misschien een spoiler, maar de oplossing voor dit level lijkt op een bep teken uit de WWII. Niet echt iets waar we trots op zijn. Dit kan je fixen door de kleuren ontvangers te switchen.
Ik zal naar de bugjes kijken. Over 2). Ik heb er zelf niet eens bij nagedacht, dat het idd op een bepaald teken kan lijken. Maar overigens zit ik er nu niet echt op te wachten om beide setups te recompilen en te uploaden. Hmm, dat doe ik wel als ik weer wat bugjes gefixed heb :)

5).. 1x op het pijltje (linker knop) moet echt genog zijn.. (je moet de spiegels btw slepen, voor de mensen die nog steeds aan dubbel klikken zijn ;))

Was dit overigens met de update, of zonder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 13 augustus 2003 @ 16:52:
Was dit overigens met de update, of zonder? :)
Dit alles was zonder de update. Die zag ik later pas. Met update heb ik voor zover ik het getest heb ook alle fouten. Reinstall verholp het probleem (na restart van windows).

7) Wanneer een laser een spiegel raakt aan de achterkant, kan een andere laserstraal die de voorkant raakt niet meer spiegelen.

Update weer overheen gegooid. Weer gespeeld, weer fijne f*ck bug. Weer een reinstall dan maar....

8 ) Readme spelfout, bij white. Na een komma hoort een spatie.
Color door. The top bar you see is the color which is currently "waiting" at the door. The bottom bar is the target color. So, if the bottom bar is whitwe, you'll have to merge red,green,and blue at this object. (Or merge the laser beams with the color merger object, if available.)
9) Music nog niet available.

10)
Someone reported me that he couldn't start the game when WinAmp was playing.
Geen last van :).

Nu ben ik die pokke bug meer dan zat. Wanneer je weer een nieuwe update hebt (dus niet alleen fix, maar hele nieuwe setup), dan ga ik weer verder spelen. Die bug is slecht voor mijn toetsenbord ;) (wat, ik agressief, hoe kom je erbij :P).

[ Voor 49% gewijzigd door dr snuggles op 13-08-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik ff met alt-tab naar windows ga, krijgt het spel 100% load en kan ik er nie meer in komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:30:
als ik ff met alt-tab naar windows ga, krijgt het spel 100% load en kan ik er nie meer in komen :(
Klopt.. dit is de mother of all bugs imo :). Het heeft gewerkt :).. maar dit is tevens het lastigste met DirectX, om je device weer normaal terug te krijgen... ik dit nu als eerste proberne op te lossen.

Muziek.. klopt.. zelfde voor geluidjes e.d. Muziek is imo de "finishing touch"... en het zou zonde zijn om iemand te laten werken aan muziek terwijl het misschien in het niets verdwijnt.. :)

Welke bug bedoel je precies wwillem? Als je iets linksboven kiest? Overigens zou je de muis cursor kunnen veranderen (L dacht ik, ingame), misschien is dat wel de oplossing (persoonlijk gebruik ik het "vierkantje" nooit)

Goed.. op naar die alt-tab bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Gefixed. :) Alt-tab is nu mogelijk, beide met alt-tab en de windows key (ja daar zit verschil in.. de ene is "mouselost" en de andere "unacquired".. ;)).. en ik krijg zelfs geen fouten in VB als ik het alt-tabben vanaf daar probeer. (Overigens was de fout iets van me zelf.. een (1)variabele veroorzaakte dit probleempje :P)

Update 2: YALG.zip (128kb)

Dit is een "cumulatieve" update, zoals Microsoft het altijd noemt :). De vorige is dus niet per se nodig. Gewoon unzippen over de huigie YALG.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelle service:P bedankt

ik zit vast in het 2de level :( :S die blauw straal komt nie verder als het eerste gele blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Ja, dat is een vage bug. Gisteren werkte het nog perfect :) ik zag het net ook toen ik het aan het testen was.

Je kan trouwens gewoon level 3 kiezen eventueel :). Alhoewel er een "campaing" functie inzit, heb ik het bij deze levels uitgelaten.. :)

Edit: Dit is te wijten aan de bug waar ik me het meest zorgen om maak, aangezien het nogal belangrijk is :).. sleep de spiegels naast de prisma maar eeens een stuk naar rechts, en de spiegel die erboven moet ook (dus dat de straal nog wel die kant op gaat).. dan gaat ie waarschijnl wel door, en raakt het eind doel misschien, of "vliegt er voorbij".)

-
wwillem schreef op 13 augustus 2003 @ 17:18:
7) Wanneer een laser een spiegel raakt aan de achterkant, kan een andere laserstraal die de voorkant raakt niet meer spiegelen.
Is nu ook gefixed:

Update 3: YALG.zip (128kb)

[ Voor 68% gewijzigd door Sponge op 13-08-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje, werkt prima nu :D op naar de volgende

klopt het dat je in een aantal levels niet alle spiegels nodig heb? ik heb nu 2x 2 spiegels overgehouden

alles gehaald, leuk spel >:)

zal zelf es wat leveltjes maken

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 04-10 03:46
Gaaf spel en dat gemaakt in visual basic, petje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik wilde net een nieuwe bug reporten, maar ik zag opeens update 3 en daar was het al gefixed (bug: soms stopt een laserstraal in level 5 na het smelten van een blokje ijs, is fixed dus).

11) Geen idee of dit aan mij of aan het spel ligt:
Level 6 & 7 zijn niet te doen omdat de kleurenfilter niet helemaal werkt (of ik snap niet hoe die moet werken -> screenie ?). In de readme stond trouwens al dat het iets wat buggy was.

Die error 91 met het pijltje lijkt trouwens wel gefixed. Ik heb hem nog maar 1 x gehad, na update 2. Snelle updates trouwens, netjes :). Mijn beoordeling tot nu toe: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 13 August 2003 @ 18:38:
Ik wilde net een nieuwe bug reporten, maar ik zag opeens update 3 en daar was het al gefixed (bug: soms stopt een laserstraal in level 5 na het smelten van een blokje ijs, is fixed dus).

11) Geen idee of dit aan mij of aan het spel ligt:
Level 6 & 7 zijn niet te doen omdat de kleurenfilter niet helemaal werkt (of ik snap niet hoe die moet werken -> screenie ?). In de readme stond trouwens al dat het iets wat buggy was.

Die error 91 met het pijltje lijkt trouwens wel gefixed. Ik heb hem nog maar 1 x gehad, na update 2. Snelle updates trouwens, netjes :). Mijn beoordeling tot nu toe: _/-\o_
je moet dat ding aan klikken en midden onder in je scherm zie je 3 kleuren, rood groen blauw, die moet je combineren om de goeie kleur te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:41:
je moet dat ding aan klikken en midden onder in je scherm zie je 3 kleuren, rood groen blauw, die moet je combineren om de goeie kleur te krijgen
Aha, idd. Dus dat was de truc.

GoT campaign nu uitgespeeld. Ik ga nog even wat bugs zoeken en wat dingetjes proberen.

12) Level editor: Wanneer je een laserbeam roteert met je rechtermuisknop, verschuift deze over het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:41:
Dat klopt. Mijn excuses voor het ontbreken in de readme :). Ik ben voornamelijk bezig ggeweest met het fixen van bugs, weinig functionaliteit toegevoegd in de laatste keren dat ik er aan werkten (en dat is een periode van weken/maanden), het enige wat ik ook veranderd heb in de readme vandaag was het versie nummer en dat was het ongeveer dacht ik ;). Die 3 "kleur kiezers" ben ik dan ook echt helemaal vergeten.

Dat van het niet smelten e.d. Dat is juist het probleem. Het gebeurd onregelmatig, ik heb er niets aan veranderd. volgens mij is het een kwestie van afronding ergens.

Ik vraag me af of het mouse sensitivity probleem er nog is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 13 August 2003 @ 19:30:
12) Level editor: Wanneer je een laserbeam roteert met je rechtermuisknop, verschuift deze over het veld.
Klopt. Dit is echt een grote irritatie :) Het is niet echt ene bug, ik wist al tijden dat het er in zat.. maar het oplossen is echter niet zo simpel. De oorzaak van het probleem zit in het feit dat alle "normale" tiles 32x32 pixels zijn. Er is echter een uitzondering, het laserbeam "gun" dus :). Alles moet perfect aligned zijn (dus in midden staan, zeg maar) anders gaat het mis met het raken van spiegels.

Naja, als een alser Gun ---> zo staat, is de alignment anders dan als ie rechtop, of diagonaal (de veroorzaker van het probleem!) staat. Overigens zijn diagonale laserstralen nog een verhaal apart :)

Ik zal zo nog eens kijken of dit echt niet makkelijk te debuggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tis geen groot probleem hoor :).

Nog eentje:
13) Wanneer je een laserstraal schuin tussen ronde stenen door wil laten gaan, springt de straal naar 1 van de stenen. Vervolgens druk ik op play en krijg ik een runtime error 6.

Net weer een error na het spelen met schuine stralen (in editor laserbeam + spiegels neerzetten en runnen): run-time error5: "invallid procedure call or argument"

14) Een prisma kan je maar 4 keer draaien in 1 rondje. De rest 8 keer.

15) Wanneer een spiegel al gebruikt is, gaat de volgende laserstraal er dwars door heen.

16) Idd, ijsblokjes smelten @ random.

17) Soms zit in de editor de spiegels en wall elementen over elkaar heen (boven aan dus, waar je moet kiezen). Stel je selecteert walls en daarna mirrors. Dan moet je eerst de vierkante steen 1x gebruiken, om de spiegel eronder te mogen gebruiken.

18) De kleurdoorlatende steen reset zijn positie waarneer je op play drukt tijdens het editen en daarna weer op het pijltje drukt.

Edit: shit, dit is er niet 1'tje :D.

[ Voor 80% gewijzigd door dr snuggles op 13-08-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 13 augustus 2003 @ 19:44:
Tis geen groot probleem hoor :).

Nog eentje:
13) Wanneer je een laserstraal schuin tussen ronde stenen door wil laten gaan, springt de straal naar 1 van de stenen. Vervolgens druk ik op play en krijg ik een runtime error 6.

Net weer een error na het spelen met schuine stralen (in editor laserbeam + spiegels neerzetten en runnen): run-time error5: "invallid procedure call or argument"

14) Een prisma kan je maar 4 keer draaien in 1 rondje. De rest 8 keer.

15) Wanneer een spiegel al gebruikt is, gaat de volgende laserstraal er dwars door heen.

16) Idd, ijsblokjes smelten @ random.

17) Soms zit in de editor de spiegels en wall elementen over elkaar heen (boven aan dus, waar je moet kiezen). Stel je selecteert walls en daarna mirrors. Dan moet je eerst de vierkante steen 1x gebruiken, om de spiegel eronder te mogen gebruiken.

18) De kleurdoorlatende steen reset zijn positie waarneer je op play drukt tijdens het editen en daarna weer op het pijltje drukt.
Zo, je bent wel enthousiast zeg _/-\o_. Ach ik fix nu veel bugs dan alter weer een voor een (dan krijg je zoiets van.."dat moet nog.. maar t duurt vast zo lang om het te fixen"..)

13) Mja, die bal is ook iets apart :) Ik heb hem nog nooit goeg kunnen gebruiken eigelijk, ik weet ook niet of ie perfect werkt. :)

14) Dit hoort zo. Maar ik zit nu inderdaad te denken of ik de prisma ook diagonaal zou laten werken. (Misschien was er overigens wel een reden waarom ik dit nooit gedaan heb..)

15) Tsja.. dit is ook zo'n keuze. Op dit moment kunnen spiegels maar een (1) keer gebruikt worden.. wegwerp spiegels zeg maar :). De volgende straal die langskomt gaat er gewoon "langs" (doorheen dus). overigens is dit volgens mij optelossen door een paar booleans (true/false) gewoon op false te houden.

16) Ik zal er nog eens naar kijken. Het is niet echt random, het is gewoon ergens een precisie fout gok ik.. ik denk dat het ook per PC verschilt hoe erg dit is.

17) Dat hoort niet zo. Ik snap niet hoe je het voorelkaar krijgt (dubbel klikken? :)).. als je op de "tabs" (walls/mirrors/emitters) klikt wordt de hele lijst leeg gehaald, en komt het andere type object er in de plaats.

Edit: ik snap dit al. Het gebeurdt als je in de editor de map een keertje dus "start" en dan edit drukt. De objecten komen in de "terugzet" lijst, die normaal gebruikt wordt voor het echte spel.

18) De "deur"? Ik zal er naar kijken :)

Edit: Heeft ook met de terugzet code te maken.. gefixed :) (1 regel :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Sponge op 13-08-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Die runtime code 5 krijg ik ook bizar vaak, vooral wanneer ik in het hoofdmenu zit.

Eigen leveltje in elkaar gefutseld. Tis een flink grote, veel laserbeams etc. Maar wanneer je alles op de juiste plek hebt (je hoort 4x een "beep" dat ie goed zit, er zijn ook 4 "laseropvangers"), krijg je geen congratulations. Als ik alle laseropvangers & beams weghaal en er 1'tje voor terug zet (heel simpel iets dus, met er omheen de rest van het level), werkt het ook niet.

Edit; oude save gepakt, die iets aangepast (bijna hetzelfde) en het werkt wel. Wha'ever.

Over dat overlappende menu: Wanneer ik eerst op mirrors klik en daarna op walls krijg ik elke keer weer een overlappend menu. Misschien omdat ik veel onderdelen in m'n level heb.

[ Voor 102% gewijzigd door dr snuggles op 13-08-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 13 August 2003 @ 20:53:
Die runtime code 5 krijg ik ook bizar vaak, vooral wanneer ik in het hoofdmenu zit.

Eigen leveltje in elkaar gefutseld. Tis een flink grote, veel laserbeams etc. Maar wanneer je alles op de juiste plek hebt (je hoort 4x een "beep" dat ie goed zit, er zijn ook 4 "laseropvangers"), krijg je geen congratulations...

Als ik alle laseropvangers & beams weghaal en er 1'tje voor terug zet (heel simpel iets dus, met er omheen de rest van het level), werkt het ook niet.
hmm, geen idee hoe ik die fout in het hoofdmenu kan namaken, maar hier is iig een update:

Update 4: YALG.zip (127kb).

Ik zag een bron van een van die #5 fout, en die heb ik opgelost. Misschien helpt het ook in het hoofdmenu.

Wat die map betreft, zou je die anders misschien ergens online kunnen zetten? Het zou me niets verbazen als er ergens toch nog een object verborgen is, achter iets anders.. alhoewel ik veel gedaan heb om zoiets te verkomen..

Edit: Overigens ben ik die tab fout bovenaan nog vergeten te fixen, zal ik nu meteen doen.

Edit 2: Klaar :Y)

Update 5: YALG.zip (125kb).

[ Voor 16% gewijzigd door Sponge op 13-08-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
'k dan. Het is het misschien een goed plan om de laatste update boven en onderaan in je startpost te zetten.

Nieuwe map: klikkerdeklik (6kb). Neer planten in de ~\YALG073\levels\new\ map. Ik heb er 1 spiegel en een prisma meer bijgedaan dan ik had gebruikt :P. Succes ermee.

Verder heb ik de run-time bug 5 nog steeds, wel wat minder lijkt het. De kleurenmixer werkt ook af en toe niet (in mijn level dan). Ik ga wolfensteinen (ET). Succes met prutsen, tis een erg leuk spelletje :).

Edit, wanneer je niets bouwt in dit level en je drukt op play, dan crashed YALG. Waarschijnlijk door de nucleaire troep die zo'n laserstraal raakt. (error 457; key is already asociated with blablabla). Weer iets om te fixen voor je :Y).

[ Voor 29% gewijzigd door dr snuggles op 13-08-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 13 August 2003 @ 21:44:

Edit, wanneer je niets bouwt in dit level en je drukt op play, dan crashed YALG. Waarschijnlijk door de nucleaire troep die zo'n laserstraal raakt. (error 457; key is already asociated with blablabla). Weer iets om te fixen voor je :Y).
Ook gefixed :Y). Handig als je de fouten meteen kunt na bootsen, en meteen kunt oplossen. OVerigens was het hier echt zo iets van "kleine fout instaan in de grote soep". Toen ik alle objecten unieke id's ging geven iets over het hoofd gezien blijkbaar, dit dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 13 August 2003 @ 21:59:
[...]

Ook gefixed :Y). Handig als je de fouten meteen kunt na bootsen, en meteen kunt oplossen. OVerigens was het hier echt zo iets van "kleine fout instaan in de grote soep". Toen ik alle objecten unieke id's ging geven iets over het hoofd gezien blijkbaar, dit dus. :)
En... m'n level al uitgespeeld :?

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 13 August 2003 @ 22:22:
[...]

En... m'n level al uitgespeeld :?
Nog niet :) Hij is best wel lastig :)

Overigens is er een update 6 beschikbaar en een nieuwe installer (die update 6 al heeft + wat andere kleine dingetjes, zoals New-2 die veranderd is.)

Ik zal straks maar eens een lijst maken wat gefixed is :). Ik zie trouwens net dat als het geluid uitstaat, er ook een foutje komt :) ook al gezien waar. Debuggen houdt je wel van de straat :)

Ook ben ik benieuwd naar commentaar van andere mensen? :) of meer bugs, ideeen (belangrijk!)...

Update 6: YALG.zip (127kb) :Y)

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

wwillem ik heb em al uitgespeeld en ik had veel te veel spiegels en dingen over

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Fire69
Hier werkt het dus nog steeds niet lekker.
Als ik weg-tab (muis gewoon buiten venster doet het niet), wordt de pc onbruikbaar, iedere halve seconde schokt alles.
Ik heb het nu op 800*600 staan, maar ik mis de onderkant van het beeld? :?
Als ik het op windowed zet, afsluit en terug start, staat hij nog windowed, maar het vinkje is weg, vink ik het aan, dan gaat hij fullscreen. :)

Eerste impressies. :)

edit:

Met update 6 dus

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 14-08-2003 13:14 ]

• dr snuggles
  • Niet online
mrcactus schreef op 14 August 2003 @ 12:11:
wwillem ik heb em al uitgespeeld en ik had veel te veel spiegels en dingen over
Mjah, ik heb hem nu ook met de helft van wat je beschikbaar hebt uitgespeeld :).

Met update 6 heb ik nog steeds de overlappende menu items (muur over spiegel). IJs smelt ook nog steeds niet goed (soms gaat de laser wel door, soms niet). Verder weerkaatst ook die spiegel nog steeds niet goed. Volgens mij komt dit omdat je niet 2 dezelfde (gesplitste) laserstralen tegelijk kunnen spiegelen. Dus wanneer je de spiegel verplaatst, waardoor de laser iets eerder de spiegel raakt , werkt het wel.

Screenie van dit gebeuren, incl overlappende menu (tis wel een spoiler voor m'n eigen level, maarja, shit happens :P).
Spiegel werkt niet.
Spiegel werkt wel.

Verder vind ik de 1 kleurenfilter een onnuttig iets. Je kunt er volledig hetzelfde mee als de 1 kleurendoorlater (rood + groen doorlaten = blauw filteren).

Heeft er nog iemand wat extra levels :?

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 14-08-2003 13:23 ]

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Fire69 schreef op 14 augustus 2003 @ 13:08:
Hier werkt het dus nog steeds niet lekker.
Als ik weg-tab (muis gewoon buiten venster doet het niet), wordt de pc onbruikbaar, iedere halve seconde schokt alles.
Ik heb het nu op 800*600 staan, maar ik mis de onderkant van het beeld? :?
Als ik het op windowed zet, afsluit en terug start, staat hij nog windowed, maar het vinkje is weg, vink ik het aan, dan gaat hij fullscreen. :)

Eerste impressies. :)

edit:

Met update 6 dus
Hmm.. dat is niet echt de bedoeling. :) op 800x600 windowed, mist er trouwens een klein stukje van het beeld, aan de onderkant (vanwege de "3d" rand die om een venster heen zit). Dat config foutje had ik zelf ook al gezien :) en dacht dat ik het ook opgelost had, maar niet dus :)

Zijn er meer spelers met XP hier, zoals Fire69 heeft? :) Ik heb al vaker ellende gehad met XP en afrondings problemen in Quadrant Wars (in "Win2k compatible modus" oid was het probleem er namelijk niet!).
wwillem schreef op 14 augustus 2003 @ 13:12:
[...]

Mjah, ik heb hem nu ook met de helft van wat je beschikbaar hebt uitgespeeld :).

Met update 6 heb ik nog steeds de overlappende menu items (muur over spiegel). Verder weerkaatst ook die spiegel nog steeds niet goed. Volgens mij komt dit omdat je niet 2 dezelfde (gesplitste) laserstralen tegelijk kunnen spiegelen. Dus wanneer je de spiegel verplaatst, waardoor de laser iets eerder de spiegel raakt , werkt het wel.

Screenie van dit gebeuren (tis wel een spoiler voor m'n eigen level, maarja, shit happens :P).
Spiegel werkt niet.
Spiegel werkt wel.
Het is een timing of precisie fout zover ik weet. Ik zal de code stap voor stap bij langs gaan denk ik. Overigens is die "kleur splitter" rechtsboven niet echt de juiste methode :). Ik vroeg me al af hoe je met normale spiegels rechtsonder kon komen :).

(Zo'n kleur splitter kano ook rondgedraaid worden btw, en spiegels kunnen ook een deel van de map worden, ingame zijn ze dan niet te verplaatsen.))

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 14 August 2003 @ 13:23:
Het is een timing of precisie fout zover ik weet. Ik zal de code stap voor stap bij langs gaan denk ik. Overigens is die "kleur splitter" rechtsboven niet echt de juiste methode :). Ik vroeg me al af hoe je met normale spiegels rechtsonder kon komen :
Het werkt toch :D.

• Fire69
41.6C.6D.61.72 schreef op 14 August 2003 @ 13:23:
[...]

Hmm.. dat is niet echt de bedoeling. :) op 800x600 windowed, mist er trouwens een klein stukje van het beeld, aan de onderkant (vanwege de "3d" rand die om een venster heen zit). Dat config foutje had ik zelf ook al gezien :) en dacht dat ik het ook opgelost had, maar niet dus :)

Zijn er meer spelers met XP hier, zoals Fire69 heeft? :) Ik heb al vaker ellende gehad met XP en afrondings problemen in Quadrant Wars (in "Win2k compatible modus" oid was het probleem er namelijk niet!).

[...]
De afronding van de mouse-sensitivity is nu wel in orde. Hij stond bij het opstarten op 4.89999 of zo, en toen ik een keer klikte ging hij naar 4.9. Weet niet of jij dat gefixed of het toeval is. ;)

Er mankeert een redelijk stuk onderaan, ik kan namelijk geen spiegeltjes en zo selecteren, die vallen buiten beeld. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/yalgupd6.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 14-08-2003 13:29 ]

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Fire69 schreef op 14 augustus 2003 @ 13:27:
[...]

De afronding van de mouse-sensitivity is nu wel in orde. Hij stond bij het opstarten op 4.89999 of zo, en toen ik een keer klikte ging hij naar 4.9. Weet niet of jij dat gefixed of het toeval is. ;)

Er mankeert een redelijk stuk onderaan, ik kan namelijk geen spiegeltjes en zo selecteren, die vallen buiten beeld. :)
Hmm.. ik vraag me af, draai je XP in.. naja "intertoys mode"? (weet niet hoe het normaal heet :P) of in de "standaard windows" mode, aangezien ik denk dat in XP de bovenste (titel) balk hoger is, waardoor het venster nog meer naarbeneden gaat, waardoor er een groter stuk ontbreekt. OVerigens dacht ik dat ik dit met (creatieve) code al gefixed had, aangezien dat ik wist dat dit zou kunnen gebeuren.

Overigens had ik de precisie van de mousesensitivity veranderd, zodat het altijd 1 decimaal achter de komma is.

• Fire69
41.6C.6D.61.72 schreef op 14 augustus 2003 @ 13:31:
[...]

Hmm.. ik vraag me af, draai je XP in.. naja "intertoys mode"? (weet niet hoe het normaal heet :P) of in de "standaard windows" mode, aangezien ik denk dat in XP de bovenste (titel) balk hoger is, waardoor het venster nog meer naarbeneden gaat, waardoor er een groter stuk ontbreekt. OVerigens dacht ik dat ik dit met (creatieve) code al gefixed had, aangezien dat ik wist dat dit zou kunnen gebeuren.

Overigens had ik de precisie van de mousesensitivity veranderd, zodat het altijd 1 decimaal achter de komma is.
Ik gebruik inderdaad de toy-mode, maar het eerste wat ik doe bij een nieuwe Xp-install is de balken zo smal mogelijk zetten. Dat komt dus overeen met de classic mode. volgens mij kan het dus niet daaraan liggen.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Fire69 schreef op 14 August 2003 @ 13:51:
Ik gebruik inderdaad de toy-mode, maar het eerste wat ik doe bij een nieuwe Xp-install is de balken zo smal mogelijk zetten. Dat komt dus overeen met de classic mode. volgens mij kan het dus niet daaraan liggen.
Hmm, erg vaag dan. Is dit een screenshot hierboven van 640x480 die niet geresized is.. of 800x600 die geresized is?

Overigens _denk_ ik dat ik het probleem heb bij level 2 (die met TNT). Dit heeft te maken dat een laser straal van te voren weet wat ie gaat raken.. normaal hoort ie door te gaan als de lijn (die geinterpoleerd wordt mbt. tijd, framerate onafhankelijk) er niets raakt. maar blijkbaar doet ie dat toch niet.

Maar ja, dat is niet het geval bij de map van wwillem. En die fout opzoeken gaat denk ik het lastigste worden van alles wat er gedaan moet worden :)

Edit:

Nou, hier is hopelijk dan de fix voor je probleem Fire69 :)
Update 7: YALG.zip (128kb)

Gefixed:
- Windowed mode, venster grootte (?)
- Fout als geluid disabled is, en laser geluid "gestopt" moet worden.
- Een fout in het menu mbt. de eerder weggehaalde save knop (misschien waar wwillem het over had?)

[ Voor 19% gewijzigd door Sponge op 14-08-2003 14:37 ]

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

ik heb nog een paar foutje in de editor gevonden. pic komt zo

wat denk ik niet klopt is dat als je een laser geen kleur mee geeft dan is er ook geen straal, maar als je daar dan een doel zonder kleur voor zet dan krijg je wel level completed

ook is het nogal vreemd als je de muren draait dan komen ze met de punten in elkaar, meschien moet dat opgeheven worden.

ook is het zo dat als je de laser heel vaak draait in de editor dat ie dan van plaats verschuift.

ook is het een optie om per level de kleur knopjes resticties te geven zodat je bijvoorbeeld alleen nog maar rode items kan gebruiken of dat de die speciale spiegels alleen nog rood, geel en groen kan maken. dat maakt het denk ik een stuk moeilijker

[ Voor 15% gewijzigd door Spruit_elf op 14-08-2003 16:28 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
mrcactus schreef op 14 August 2003 @ 16:08:
ik heb nog een paar foutje in de editor gevonden. pic komt zo

ook is het nogal vreemd als je de muren draait dan komen ze met de punten in elkaar, meschien moet dat opgeheven worden.

ook is het zo dat als je de laser heel vaak draait in de editor dat ie dan van plaats verschuift.

ook is het een optie om per level de kleur knopjes resticties te geven zodat je bijvoorbeeld alleen nog maar rode items kan gebruiken of dat de die speciale spiegels alleen nog rood, geel en groen kan maken. dat maakt het denk ik een stuk moeilijker
Mja, die muren hoor je idd niet te kunnen draaien. Dat zal ik zo nog wel uitzetten. Volgens mij si de enige reden dat dit aanstond vanwege de schuine tile (waar de bal vanaf rolt, in principe..)

Dat van het ronddraaien is bekend, alleen het fixen is lastig :(

Hmm.. ik hou de UI het liefts zo simpel mogelijk, zonder veel keuzes te hoeven maken... want vensters maken e.d is nogal lastig karweitje :)

• Fire69
41.6C.6D.61.72 schreef op 14 August 2003 @ 14:13:
[...]

Hmm, erg vaag dan. Is dit een screenshot hierboven van 640x480 die niet geresized is.. of 800x600 die geresized is?

Overigens _denk_ ik dat ik het probleem heb bij level 2 (die met TNT). Dit heeft te maken dat een laser straal van te voren weet wat ie gaat raken.. normaal hoort ie door te gaan als de lijn (die geinterpoleerd wordt mbt. tijd, framerate onafhankelijk) er niets raakt. maar blijkbaar doet ie dat toch niet.

Maar ja, dat is niet het geval bij de map van wwillem. En die fout opzoeken gaat denk ik het lastigste worden van alles wat er gedaan moet worden :)

Edit:

Nou, hier is hopelijk dan de fix voor je probleem Fire69 :)
Update 7: YALG.zip (128kb)

Gefixed:
- Windowed mode, venster grootte (?)
- Fout als geluid disabled is, en laser geluid "gestopt" moet worden.
- Een fout in het menu mbt. de eerder weggehaalde save knop (misschien waar wwillem het over had?)
Ik heb niks geresized. Dus als het kleiner is dan 800x600 klopt er zeker iets niet! :D

Kan nu wel niet testen, moet de ganse setup + update binnenhalen hier bij mijn pa anders, en zit op een rotte (letterlijk) telefoonlijn tegen ~31kpbs. :'(

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 14 August 2003 @ 14:13:
Volgens mij, komt dit door de explosiegolf van de TNT. De onderste gesplitste straal veroorzaakt de explosie. De bovenste gesplitste straal zit in de explosiegolf, welke na een x aantal seconde verdwijnt. Bij het weghalen van de explosie wordt de bovenste straal ook gestopt (of misschien wordt de explosiestraal als muur gezien).
Gefixed:
Idd, de over elkaar heen lopende menus zijn fixed :).

19) Error: Stop statement encountered 1 sec nadat ik op play had gedrukt in m'n eigen level met vrij veel troep erin. Load dit level voor de error (gewoon op play drukken in de editor en je krijgt de error). Dit zit er sinds update 6/7 in.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 14 August 2003 @ 21:32:

Idd, de over elkaar heen lopende menus zijn fixed :).

19) Error: Stop statement encountered 1 sec nadat ik op play had gedrukt in m'n eigen level met vrij veel troep erin. Load dit level voor de error (gewoon op play drukken in de editor en je krijgt de error). Dit zit er sinds update 6/7 in.
Eh, dat klopt :). Dat is niet een bug, maar een feature :). Het probleem is, dat ik soms eerst een paar spiegels moet laten reflecteren, voordat ik bij het "probleem object kom" (een ijsblokje bijv.), daarvoor heb ik de toets A nu weer aangezet, die een simpele boolean op true zet.. en dan kan ik ergens gewoon checken of die boolean true is, en dan stoppen. (stop statement dus).

Helaas heb ik trouwens het probleem met die ijsblokjes e.d. nog niet kunnen vinden, maar daar ga ik me morgen in verdiepen. het zal me lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Okee, de nieuwe update (8 onderhand? :P) heeft wat verbeteringen met de laserupdate code, level 2 gaat nu iig goed bij mij :). Verder heb ik die halt flag ook weer weggehaald. Zal me niets verbazen als er nu opeens ergens anders een probleem opduikt :)

Overigens is misschien ook wel de "random" spiegel ga door/of niet bug gefixed, maar dat weet ik niet zeker, het lukt me niet om het probleem na te bootsen op dit moment.

Update 8: (YALG.zip (126kb)

Trouwens.. ik zat net eens naar het bandwidth verbruik te kijken van m'n site, en zag dat dubbel zoveel menden het gedowned hebben dan dat er replies zijn in dit topic.. vind het jammer dat er geen commentaar van die downloaders komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Bugje: runtime error 9 als ik in level 5 (geloof ik) met de laser het onderste nucleaire blokje raak. Weet niet of het met de andere nucleaire blokjes ook zo is.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/error.jpg

edit:
bij de andere nucleaire blokjes is het zelfde verhaal ben ik bang en ook als ik een level zelf maak met daarin een laser en een nucleair blokje overigens.

Bugje2: Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/error3.jpg

Als ik dit doe: Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/error2.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Wokkels op 15-08-2003 16:06 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 (wat betekent die naam eigelijk, ik kreeg hem niet zo snel geconvert naar gewone tekst :P), wil je nog wat levels bij maken :?

Dan kan ik nog wat meer testen :).

Bug report:
20) Wanneer je het spelletje afsluit, door met je rechtermuisknop erop te drukken in de taskbar, dan krijg ik exotische foutmeldingen (no hardware support en nog 1).

21) Wanneer je op een laser/filter/iets-met-kleuren selecteert en hier een kleur (bijv geel) selecteert, naar een ander voorwerp gaat en weer terug switch, wordt de kleur geel niet rechtsonder weergegeven. Dit zou wel handig zijn.

Paint mode bugs:
22) In paint mode kan je oneindig veel blokjes over elkaar heen plaatsen.
23) In paint mode kan je geen objecten deleten.

24) editor menu bug: Selecteer een steen, plaats die ergens, selecteer er nog 1 en zet deze op dezelfde plek. De steen springt terug naar het menu (tot nu toe gaat het goed). Selecteer nu de mirrors en je ziet nog steeds de steen er door heen staan. De steen springt dus niet echt terug, maar wordt geplaatst in het menu.
Verder heb ik nog steeds run time error 5 tijdens het editen (dit keer met schuine stralen).

25) Je kunt spiegels over blokjes heen zetten in de editor.

Balletje / ronde steen bugs:
26) Wanneer je in de editor op play drukt valt ie niet.
27) Het balletje kan erg vreemd rond springen op schuine stukken steen. Hij vloog net zelfs het beeld uit (hij wordt versneld!).
28) Het balletje genereert een runtime error 6: overflow, wanneer hij geraakt wordt door de explosie van een tnt blikje.
29) Het balletje trekt laserstralen waar hij opvalt naar beneden.

Menu bugs:
30) Na het editen, save ik, ga ik terug naar het hoofd menu en druk ik op start: Error 91: object or with block not available. 2e keer dat mij dit gebeurt nu (achter elkaar).

[ Voor 183% gewijzigd door dr snuggles op 15-08-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

bAdmuTs

mAzE

Heb em ook maar ff gedowned en ziet er leuk uit, goed gedaan :D. Is het niet makkelijker om als je met je vierkantje op een icoontje staat ervoor te zorgen dat er een tekst balkje tevoorschijn komt zodat je weet wat welke knop is, heb eerst moeten klooien om er8er te komen dat zodra je op play heb gedrukt het pijltje stop is :D

En klopt het dat je eerst op play moet drukken voordat je iets kan neerzetten

En wrom wordt rood bij groen geel en groen bij rood groen

En als je twee spiegeltjes naar elkaar zet zodat 1 straal door het andere spiegeltje heen gaat om van 2 kleuren 1 kleur te maken doet 1 straal (degen die door de spiegel heen moet) dat de 1ste keer niet, als ik het daarna nog een keer probeer gaat ie er wel doorheen.

[ Voor 42% gewijzigd door bAdmuTs op 15-08-2003 17:16 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Wokkels schreef op 15 August 2003 @ 15:57:
Bugje: runtime error 9 als ik in level 5 (geloof ik) met de laser het onderste nucleaire blokje raak. Weet niet of het met de andere nucleaire blokjes ook zo is.

[afbeelding]

edit:
bij de andere nucleaire blokjes is het zelfde verhaal ben ik bang en ook als ik een level zelf maak met daarin een laser en een nucleair blokje overigens.

Bugje2: [afbeelding]

Als ik dit doe: [afbeelding]
Hmm, dat komt dus door die update waarschijnlijk. Naja, i kwist dat er iets zou zijn.

Ik zal ook de andere bugs behandelen :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Elf nieuwe bugs gevonden dus in totaal tijdens één level maken :D.

Nieuw level; Deze is als het goed is een stuk moeilijker dan de vorige :Y). Uiteraard zit er wat meer materiaal bij dan ik nodig had. Gewoon kopieren in je yalg073\levels\new\ directory.
bAdmuTs schreef op 15 August 2003 @ 16:58:
Heb em ook maar ff gedowned en ziet er leuk uit, goed gedaan :D. Is het niet makkelijker om als je met je vierkantje op een icoontje staat ervoor te zorgen dat er een tekst balkje tevoorschijn komt zodat je weet wat welke knop is, heb eerst moeten klooien om er8er te komen dat zodra je op play heb gedrukt het pijltje stop is :D
Inderdaad, zou handig zijn :).
En wrom wordt rood bij groen geel en groen bij rood groen
Zo werken lichtstralen wanneer je ze combineert (oa in je TV dus):
Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/r_g_b.jpg
En als je twee spiegeltjes naar elkaar zet zodat 1 straal door het andere spiegeltje heen gaat om van 2 kleuren 1 kleur te maken doet 1 straal (degen die door de spiegel heen moet) dat de 1ste keer niet, als ik het daarna nog een keer probeer gaat ie er wel doorheen.
Een spiegel hoort te reflecteren. Bij laserstraal 1 gaat dit dus juist goed, bij 2 niet (is nog een bugje). Wanneer je stralen wilt combineren moet je het 4e element linksonder nemen (1e = spiegel, 2e= prisma, 3e is splitser, 4e = mixer).

[ Voor 105% gewijzigd door dr snuggles op 15-08-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 15 August 2003 @ 18:51:
Elf nieuwe bugs gevonden dus in totaal tijdens één level maken :D.

Nieuw level; Deze is als het goed is een stuk moeilijker dan de vorige :Y). Uiteraard zit er wat meer materiaal bij dan ik nodig had.
Ik ben ze op volgorde aan het behandelen (first in, first out :P)

Ik denk trouwens dat ik die bal er misschien amar uit haal, en die door een passiever object vervang (een switch/deur systeem?), met een bal in een level komen er allemaal interessantere collision detectie e.d. bij die het spel een stuk trager maakt o poudere pc's, denk ik. en die bal is nogal onvoorspelbaar :)

(bijv die "laser tegenhoud code" moet elke frame door alle laser "stukken (elke 'bocht') heen om te kijken of de bal er niet tegen aan komt..)

Overigens een tip voor m'n nick.. het is nu nog hex ;).. en je hebt dat "woord" al vaker zien staan in YALG, of in m'n profile ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sponge op 15-08-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 15 August 2003 @ 18:56:
Ik denk trouwens dat ik die bal er misschien maar uit haal, en die door een passiever object vervang (een switch/deur systeem?), met een bal in een level komen er allemaal interessantere collision detectie e.d. bij die het spel een stuk trager maakt o poudere pc's, denk ik. en die bal is nogal onvoorspelbaar :)

(bijv die "laser tegenhoud code" moet elke frame door alle laser "stukken (elke 'bocht') heen om te kijken of de bal er niet tegen aan komt..)

Overigens een tip voor m'n nick.. het is nu nog hex ;).. en je hebt dat "woord" al vaker zien staan in YALG, of in m'n profile ;)
Bal kan er idd beter uit. Maarreh, over je nick; ik had hem op de verkeerde plaats ingevuld in winhex :D. Ik zie het nu wel in plain text, origineel gedaan :).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 15-08-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Ok:

Update 9: YALG.zip (126kb)

Deze update fixed alles t/m bug 21, inclusief de bugs van Wokkels (:9) als het goed is.

Trouwens wwillem, ik snap niet wat je bedoeld met dat plaatje + wat je eronder zegt :).

Overigens voeg ik zelf een bug toe aan de lijst:

- De Kleur filter spiegels hebben rode texture terwijl ze nog wit zijn. (ook te zien aan de "kleur kiezer")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 15 August 2003 @ 19:44:
Update 9: YALG.zip (126kb)
Deze update fixed alles t/m bug 21, inclusief de bugs van Wokkels (:9) als het goed is.
Trouwens wwillem, ik snap niet wat je bedoeld met dat plaatje + wat je eronder zegt :).

Overigens voeg ik zelf een bug toe aan de lijst:
- De Kleur filter spiegels hebben rode texture terwijl ze nog wit zijn. (ook te zien aan de "kleur kiezer")
Tijd om de update te testen :). Btw, dat je m'n verhaal eronder met plaatje niet snapte kan kloppen, het was een reactie op bAdmuTs, waarvan de quotes niet klopte :D (nu wel overigens).

Edit; in update 9 zitten extra bugs zo te zien. Deze heb je volgens mij niet echt getest :D. In de editor mode kan je nu idd de kleur van bijvoorbeeld de filter, maar deze werkt voor geen meter. De kleuren zijn fout icm de kleuren rechtsonder. Verder kun je geen kleuren meer kiezen in de normale (niet editor mode). Oftewel, de filters zijn onbruikbaar geworden...

20) is idd gefixed.

[ Voor 25% gewijzigd door dr snuggles op 15-08-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
21 t/m 30 is fixed in deze update, volgens mij :). OVerigens heb ik geen last van die fouten die je noemt van update 9 (ik heb kleine correctie aangemaakt dat het de juiste kleur spiegel - wit bij plaatsen- is, ipv. de rode filter.

Update 10 (!) Yalg.zip (127kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 15 augustus 2003 @ 21:21:
21 t/m 30 is fixed in deze update, volgens mij :). OVerigens heb ik geen last van die fouten die je noemt van update 9 (ik heb kleine correctie aangemaakt dat het de juiste kleur spiegel - wit bij plaatsen- is, ipv. de rode filter.

Update 10 (!) Yalg.zip (127kb)
Idd, fouten in update 9 kan ik ook niet meer reproduceren. Vreemd, nouwja, beter toch :).

De fout van wokkels zit weer in update 10: error 9 bij nucleaire blokje raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 15 August 2003 @ 21:54:
[...]

Idd, fouten in update 9 kan ik ook niet meer reproduceren. Vreemd, nouwja, beter toch :).

De fout van wokkels zit weer in update 10: error 9 bij nucleaire blokje raken.
naja, ik heb liever dat de fout constant is (er zijn, of niet) dan dat ie er random is.. zoals die atomic dus. Want als ik dus level 5-6 pak ofzo "doolhof", heb ik er geen last van? :) Ook als ik map maak laser ---> atomic, gebeurd er dus echt niets.. (behalve dat het laserkanon wordt opgeblazen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 18:26
Owkee :D
1) Hoe plaats ik een spiegel ? ik heb alles ongeveer wel aangeklikt, maar een spiegel krijg ik niet :( oops, eerst op het pijltje boven in duwen :D
2) Het spel vreet resources, als het op de achtergrond draaid is me PC echt onnoemelijk traag (Winxp amd 2600+ 512 mbyte ddr), audio gaat dan stotteren etc
3) Als ik perongeluk met me scrolwieltje op het venster klik klik ik door het venster heen op de internet explorer die er achter open staat

[ Voor 6% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 15-08-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 15 August 2003 @ 22:20:
Owkee :D
1) Hoe plaats ik een spiegel ? ik heb alles ongeveer wel aangeklikt, maar een spiegel krijg ik niet :( oops, eerst op het pijltje boven in duwen :D
2) Het spel vreet resources, als het op de achtergrond draaid is me PC echt onnoemelijk traag (Winxp amd 2600+ 512 mbyte ddr), audio gaat dan stotteren etc
3) Als ik perongeluk met me scrolwieltje op het venster klik klik ik door het venster heen op de internet explorer die er achter open staat
In het spel eerst op het pijltje klikken (staat in readme + startpost :P), later wil ik dat je de "vorige"oplossing (als je het ooit gehaald hebt kunt zien)

Dan gewoon slepen.. :) oh in dit typ venster zie ik je edit :) :P

2) tsja, zit gewoon een do loop achter met een aantal doevents, net zoals elk ander spel (alt-tabbed zit elk spel naja, bij mij dan, op 90%+..) ik zal er even naar kijken.

3) hmm, das vaag.. ik zal eens kijken of ik dat zelf ook heb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
In m'n laatste level heb ik hem in de editor, maar idd @random places. Ene keer wel, andere keer niet. Wanneer ik dit bouw, krijg ik gegarandeerd een error als ik op play druk:
Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/error9.jpg

Edit: Hij verbruikt 23 MB bij mij aan geheugen en wanneer mogelijk 99% cpu usage. Wanneer ik winamp wil starten krijgt deze onherroepelijk voorrang op YALG en wordt de cpu netjes verdeeld. Geen problemen mee dus.
Verder is het misschien een goed idee om bijv. rechtsboven bij het begin heel groot neer te zetten: press the pointer to start building. Ofzoiets, + tooltips wanneer je op iets staat, zoals al eerder is gezegd :).

[ Voor 55% gewijzigd door dr snuggles op 15-08-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 18:26
tot zover de meegeleverde demo levels :D erg leuk gedaan moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
wwillem schreef op 15 augustus 2003 @ 22:26:
In m'n laatste level heb ik hem in de editor, maar idd @random places. Ene keer wel, andere keer niet. Wanneer ik dit bouw, krijg ik gegarandeerd een error als ik op play druk:
[afbeelding]

Edit: Hij verbruikt 23 MB bij mij aan geheugen en wanneer mogelijk 99% cpu usage. Wanneer ik winamp wil starten krijgt deze onherroepelijk voorrang op YALG en wordt de cpu netjes verdeeld. Geen problemen mee dus.
Verder is het misschien een goed idee om bijv. rechtsboven bij het begin heel groot neer te zetten: press the pointer to start building. Ofzoiets, + tooltips wanneer je op iets staat, zoals al eerder is gezegd :).
Mja, dat 23Mb lijkt me ongeveer wel netjes. Ik weet overigens niet of directX meedoet met geheugen gebruik, of dat het apart is van het VB programma. Maar er zitten aardig wat bitmapjes, geluidjes in het geheugen, dus 23 is niet zo erg :) en bij mij heeft WinAmp ook high priority, dus ik merk ook niets. (was eerst wel anders, toen ik vorige week PC opnieuw installeerde)

Overigens, _/-\o_ voor screenie, als het goed is, is het nu opgelost (1 extra regeltje.. atomic object wordt verwijderd, maar later wil ik nogsteeds een extra iets doen, zonder te kijken dat de array kleiner is geworden.. vandaar dus die "array out of bounds", aka subscript out of range...)

hmm, schiet op met updates :)
Update 11: YALG.zip (128kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op 15 August 2003 @ 22:32:
tot zover de meegeleverde demo levels :D erg leuk gedaan moet ik zeggen
Try this zou ik zeggen :).

Bug info:
31) De 1 kleurendoorlater werkt goed, maar wanneer je erop klikt en je stelt hem op geel in (groen + rood), daarna op een laserbeam die blauw is, daarna weer op de 1 kleurendoorlater, dan staat er onderaan nog steeds blauw. Terwijl hij geel doorlaat. Met de kleuren deur, de laserontvanger en de laserbeam gaat het wel goed.

32) IJs smelt nog steeds niet goed.

Dan zijn zo'n beetje alle bugs er wel uit volgens mij. Nog wat features (tooltip, instructies bij het begin, muziek) erbij stoppen en hijs klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Goed, 31 is nu gefixed:

Update 12: YALG.zip (128kb)

Overigens krijg ik nog steeds nooit een constante fout met die ijsblokjes.. heb net stuk of 20 naast elkaar gezet, met spiegels er tussen.. er gebeurde niets dat niet hoort. (overigens kan je ijsblokjes ook kleuren,maar dat heb ik altijd zo gehouden, is leuk :P)

Instructies.. Tsja, er is ook F1 :). Muziek moet idd nog, tooltip is ook nog wel een idee.

Misschien een "switch", of wat andere objecten, of type spiegels.. iemand nog een idee daarvoor? :) Ik ben bang dat je niet meer dan 20 originele maps kan maken op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Poeh wwillem, jij kan levels maken zeg :Y)

Maar 41.6C.6D.61.72, ik heb nog steeds last van de random "spiegels doen het niet meer"-bug :P (zie screenie)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/error4.jpg

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 16 augustus 2003 @ 14:19:
Overigens krijg ik nog steeds nooit een constante fout met die ijsblokjes.. heb net stuk of 20 naast elkaar gezet, met spiegels er tussen.. er gebeurde niets dat niet hoort. (overigens kan je ijsblokjes ook kleuren,maar dat heb ik altijd zo gehouden, is leuk :P)

Instructies.. Tsja, er is ook F1 :). Muziek moet idd nog, tooltip is ook nog wel een idee.

Misschien een "switch", of wat andere objecten, of type spiegels.. iemand nog een idee daarvoor? :) Ik ben bang dat je niet meer dan 20 originele maps kan maken op dit moment :)
Tsjah, badmuts, erikje en ik vonden het de allereerste keer wel onduidelijk hoe we moesten beginnen (op play drukken dus). Lijkt mij toch handig om erbij te zetten. Tis nietzoveel werk toch :D.

De ijsblokjes fout krijg ik 1 op de 3 keer bij m'n laatste level. Meestal het ijsblokje rechts van het tnt blikje.

Dingen waardoor je iets meer levels zou kunnen maken: Smeltende spiegels of spiegels die je meerdere malen kunt gebruiken (dat moet er zoiezo in vind ik, 1 maal bruikbare spiegels bestaan niet :D). Blokjes gevuld met water (door het verschil in brekingsindex tussen water en lucht buigt een lichtstraal dus af in water). Poorten die na een aantal sec sluiten. Ik verzin maar wat, geen idee wat allemaal haalbaar is :Y).

Edit: wokkels, heb je m'n 2e level al uitgeprobeerd. Die is een stuk moeilijker :P (hoop ik 8) ).

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 16-08-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Misschien is het ook een idee om het wat makkelijker te maken om een straal van 45 graden weer horizontaal/verticaal te laten lopen en andersom, dit kan nu voor zover ik weet alleen met het kleurenfilter toch?

Overigens werkt de prisma ook niet als de straal niet horizontaal of vertikaal loopt, omdat je hem in te grote stappen draait.

Edit: wwillem: jah, maar daar kwam ik niet echt uit mede doordat het zo lastig is om die straal weer recht te krijgen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Wokkels op 16-08-2003 16:23 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wokkels schreef op 16 August 2003 @ 15:42:
Misschien is het ook een idee om het wat makkelijker te maken om een straal van 45 graden weer horizontaal/verticaal te laten lopen en andersom, dit kan nu voor zover ik weet alleen met het kleurenfilter toch?

Overigens werkt de prisma ook niet als de straal niet horizontaal of vertikaal loopt, omdat je hem in te grote stappen draait.

Edit: wwillem: jah, maar daar kwam ik niet echt uit mede doordat het zo lastig is om die straal weer recht te krijgen :P
Hint: misschien moet ie wel niet recht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hmm, ik had een hele mooi reply gemaakt, alleen toen ging internet plat.. en was net echt, NET een seconde te laat voor ctrl-a + ctrl-c :( Naja.

Het belangrijkste op dit moment is die spiegel / ijs bug (die het zelfde probleem zijn), zoals wwillem zei, heb ik het geprobeert in zijn map, maar helaas:

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/got/ice1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/got/ice2.jpg

Beide werken dus.. :)

De rest "behandel" ik straks :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hier dan een test level. 100% garantie dat ie ergens blijft haken :P. Vol met gezellige spiegeltjes en ijsblokjes:
Test level
De groene laser moet je trouwens ff op geel zetten voor een langer pad.

Ik heb een vermoeden dat dit alleen gebeurt bij 2 laserstralen die tegelijkertijd stralen. Dus daarom kreeg jij geen error, maar kreeg ik die vanmiddag wel, omdat ik met 2 stralen tergelijkertijd bezig was.
Nog meer gedachtenkronkels:
a) Info over laser 1 en hoe die spiegelt sla je ergens op in het geheugen.
b) Info over laser 2 en hoe die spiegelt sla je ergens op in het geheugen.
De info van a) overschrijft per ongeluk info van b). Misschien omdat er @random plekken van het geheugen worden gebruikt, met als gevolg een fout in het pad van de straal. Het is waarschijnlijker dat dit allemaal onzin is, maar ik gok ook maar wat :D.

[ Voor 78% gewijzigd door dr snuggles op 16-08-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
hmm, blijft hier dus echt nergens achter haken :). Het is dus echt een timing fout gok ik. Zelfs als ik constant alt-tab dan gaat het neit mis :).

Tsja, murphy's law he ? :). Naja. Ik zal morgen mijn uitgebreidere bericht opnieuw typen, nu heb ik het even gehad met proggen en opruimen van code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

ik heb net me pc format en nu ik em erop wil zetten kan ie geen levels meer vinden

als ik op start druk krijg ik een blauw balkje alleen staat er nu geen new meer in, en als ik er op klik zijn er geen levels zowel met de standaard install als met de nieuwste versie. ik draai win2k en zal nog ff proberen te kijken waar het aan ligt

edit: ik heb volgens mij nog geen VB files geinstaleerd maar alles doet het op dit na en ook als ik de yalgsetuprun versie gebruik is er niets veranderd

het aanmaken van een level met editor helpt ook niets als je er dan nog een aanmaakt staat ie wel tussen other files maar niet als je hem wil spelen

[ Voor 32% gewijzigd door Spruit_elf op 16-08-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
mrcactus schreef op 16 August 2003 @ 23:41:
ik heb net me pc format en nu ik em erop wil zetten kan ie geen levels meer vinden

als ik op start druk krijg ik een blauw balkje alleen staat er nu geen new meer in, en als ik er op klik zijn er geen levels zowel met de standaard install als met de nieuwste versie. ik draai win2k en zal nog ff proberen te kijken waar het aan ligt

edit: ik heb volgens mij nog geen VB files geinstaleerd maar alles doet het op dit na en ook als ik de yalgsetuprun versie gebruik is er niets veranderd

het aanmaken van een level met editor helpt ook niets als je er dan nog een aanmaakt staat ie wel tussen other files maar niet als je hem wil spelen
Hmm, staat links onder het scherm, het versie nummer? Als dat er niets is dan werkt de "font rasterizer" gewoon niet (misschien nog oude driver, oude directx, oid? :)).

- Staat er een map onder de dir "levels" van yalg (hoort dus "New" te staan), zo niet.. mja, dan moet ik even denken :) dit is wel erg vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

ja versienummer staat er en er staan inmiddels 2 mappen namelijk new en usermade en ik zie nog steeds maar 1 balkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm gave game 41.6C.6D.61.72 (staat dat soms voor Almar :?)

klein bugje:
als je vanuit fullscreen op windowed screen gaat dan komt er een vinkje voor windowed screen. maar zodra je uit options gaat en daarna weer terug komt in windowed screen dan is het vinkje weg...

nogmaals verder een leuk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 20:33:
Hmm gave game 41.6C.6D.61.72 (staat dat soms voor Almar :?)

klein bugje:
als je vanuit fullscreen op windowed screen gaat dan komt er een vinkje voor windowed screen. maar zodra je uit options gaat en daarna weer terug komt in windowed screen dan is het vinkje weg...

nogmaals verder een leuk spel :)
had ik ook, maar volgens 41.6C.6D.61.72 (niet echt handige naam trouwens :) ) zou dat moeten opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 17 August 2003 @ 20:38:
[...]

had ik ook, maar volgens 41.6C.6D.61.72 (niet echt handige naam trouwens :) ) zou dat moeten opgelost zijn.
Ja ik lees het net op pagina 2 :), alleen jij had het probleem onder update 6 en ik heb het probleem onder update 12..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Die bug zit er nog idd inderdaad, ik zal binnekort nieuwe versie uitbrengen :). Vandaag heb ik heel eventjes een dagje wat minder geprogd aan YALG, aangezien ik soms ook nog andere dingetjes moet doen :)

Overigens klopt dat Fire69, maar ik heb geen zin om de eenmalige nickchange hiervoor te gebruiken :) Er zijn meer die me een nickchange proberen aan te praten, maar ja.. 1x is 1x he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Hmm heb je al een update? De random-spiegel-bug wordt nu wel vervelend :'(

En zijn er nog mensen met nieuwe maps? Ik ben zelf niet goed in mappen van zulk soort spellen, maar ik vind het WEL leuk om maps van anderen te testen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Wokkels op 19-08-2003 14:59 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Edit: Wokkels: wat een timing :D :)

Zo tijd voor update 13.. :)

Update 13: Yalg.zip (126kb)

Die windowed mode "checkbox" bug is als het goed is gefixed. Ik hoop dat de "spiegel doet het soms niet" bug ook gefixed is. Zelf kan ik hem nooit krijgen. Ik heb de laser snelheid met 0.05 vertraagt ;) en ik heb ook de code die naar de hoek kijkt, iets bijgewerkt, zodat de laser straal een 5 graden fout marge heeft.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/error4.jpg

Daar viel het me namelijk op dat de gelestraal een stukje zakt. Het is een gokje, maar ja.

Overigens heb ik echt GEEN idee hoe die directory fout gefixed kan worden, en of die fout er nog steeds is. Het enige waar ik aan zat te denken was misschien iets met NTFS ofzo, ipv FAT32. (je bent niet de eerste die dit heeft, paar maanden terug ook al)

Overigens: Als iemand nog nieuwe ideeen heeft, zou dat zeer mooi zijn :) Alles is nog mogelijk, naja redelijk mogelijk :)

Dat van het water was wel een idee. Ik zat misschien te denken aan een laser straal sterkte, en dat je na een paar blokjeswater de laser straal gewoon "ophoud omdat het licht helemaal uitelkaar gevallen is". Maar ja, wat heb je daar weer aan. Ik zit te denken of dat nuttig is in een map.

- Een spiegel om de diagonale laser weer "recht/haaks" te krijen is een idee. DIe komt er denk ik binnekort wel :)

- Een schakelaar iets?

Verder nog wat oude ideen van IRC:

-Tiles met meerdere spiegels erop oid
-Een laser versneller en vertrager
-tile waar als je tegenaan schiet en laser of spieger draait (90 graden oid)
-een switch ofzo
-blokje dat de straal er ALTIJD aan 1 kant uit komt, onafhankelijk van de input

Er moeten toch gewoon wat originele "muurtjes" of spiegels te verzinnen zijn! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sponge op 19-08-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

hehehe, ik was net 12 minuten te vroeg met mijn update-request :Y)

* Wokkels gaat weer testen

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Windowed mode is nog steeds niet juist! ;)

[Update]
Ik heb de config.cfg even gedelete, nu blijkt het wel correct te werken.

[ Voor 52% gewijzigd door Fire69 op 19-08-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Huh? Hier toch echt wel :). Wat vaag. Naja, ga ik nog een keer kijken

trouwens, dat ik wat later was met updates kwam omdat ik nog een ander projectje heb lopen, en ook nog een windmolen wou afmaken, aangezien de wind er eindelijk eens was :)

Humm, Fire69, bedoel je eigelijk het formaat van het venster, of de checkbox in options? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sponge op 19-08-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Fire69 schreef op 19 augustus 2003 @ 15:14:
Windowed mode is nog steeds niet juist! ;)

[Update]
Ik heb de config.cfg even gedelete, nu blijkt het wel correct te werken.
Dat was m'n tweede voorstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wokkels schreef op 19 August 2003 @ 14:58:
Hmm heb je al een update? De random-spiegel-bug wordt nu wel vervelend :'(

En zijn er nog mensen met nieuwe maps? Ik ben zelf niet goed in mappen van zulk soort spellen, maar ik vind het WEL leuk om maps van anderen te testen O-)
Heb je m'n laatste la_luna ook al uitgespeeld :?. Ik dacht dat die moeilijk was :D.

Even update testen, kijken of die spiegel fout al weg is.
Edit, zowel de spiegel-, als de ijs-smelt-fout zit er nog in.

Nog een screenie van de ijsfout:
Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/ijs_error.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 19-08-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hmm, ik kreeg nog een ideetje.. onder de advanced optimizations had ik "assume no aliasing" aan staan. i kzag dit dus ergens staan wat over "no aliasing" ging:
In closing, you don't have an aliased value when: (1) the procedure doesn't refer to any global variable, (2) if the procedure refers to global variables, you never pass the same variable as a ByRef argument to the procedure, (3) if the procedure expects multiple ByRef arguments, you never pass the same variable in two or more of them. If all these requirements are met, you can set the "Assume No Aliasing" compiler options safely and let the compile produce faster code.
en ik weet wel zeker dat 2 van de 3 niet goed is bij mij om dat aan te laten, het staat waarschijnlijk al maanden aan trouwens. Maar dan nog, waarom heb ik het zelf niet is de vraag.

Ik heb hier dus een geupdate exe, die gecompiled is zonder die optie.. ik hoop dat dat de oorzaak is (al lijkt het me wel wat extreem)

Update 14:Yalg.zip (126)kb

Overigens zijn er veel meer mensen die YALG gedowned hebben, misschien hebben die nog ideeen, problemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

41.6C.6D.61.72 schreef op 19 August 2003 @ 18:10:
Hmm, ik kreeg nog een ideetje.. onder de advanced optimizations had ik "assume no aliasing" aan staan. i kzag dit dus ergens staan wat over "no aliasing" ging:

[...]

en ik weet wel zeker dat 2 van de 3 niet goed is bij mij om dat aan te laten, het staat waarschijnlijk al maanden aan trouwens. Maar dan nog, waarom heb ik het zelf niet is de vraag.

Ik heb hier dus een geupdate exe, die gecompiled is zonder die optie.. ik hoop dat dat de oorzaak is (al lijkt het me wel wat extreem)

Update 14:Yalg.zip (126)kb

Overigens zijn er veel meer mensen die YALG gedowned hebben, misschien hebben die nog ideeen, problemen? :)
Ja een i-net pagina waar zelfgemaakte levels komen te staan ben nogal lui weet je :P maar ff serieus: zelf levels maken is niet leuk om op te lossen :+ zou daarom leuker zijn als er een i-net pagina van kwam met een klein rating systeempje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:33

Sebazztiaan

sebas!

Ja precies lighteye, ik had ook al 2 leuke levels gemaakt, misschien dat we het nu kunnen gaan ruilen? Maar dan moet je ze wel naar bs.meijer op de server van hccnet.nl sturen, het email adres wat hier in staat gebruik ik niet meer.

Heb nu 3 levels gemaakt, eigenlijk zijn ze allemaal best pittig, ik had ook aan TS ze gemaild, maar daar heb ik nog geen RE: op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Sebazztiaan schreef op 19 August 2003 @ 19:19:
Ja precies lighteye, ik had ook al 2 leuke levels gemaakt, misschien dat we het nu kunnen gaan ruilen? Maar dan moet je ze wel naar bs.meijer op de server van hccnet.nl sturen, het email adres wat hier in staat gebruik ik niet meer.

Heb nu 3 levels gemaakt, eigenlijk zijn ze allemaal best pittig, ik had ook aan TS ze gemaild, maar daar heb ik nog geen RE: op.
Mail levels maar naar mij, dan gooi ik ze op m'n demon server en post ik ze hier :).
edit: is niet meer nodig

Zo'n level pagina zou denk ik wel te regelen zijn. 41.6C.6D.61.72 heeft immers al een eigen site incl forum ed.

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 20-08-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Sebazztiaan schreef op 19 August 2003 @ 19:19:

Dat klopt :) Ik heb ze wal al in m'n dir staan, om er even naar te kijken, en heb nog niet echt de tijd gehad om te reply-en (doe ik meestal 's avonds :))

Hmm, een website voor maps, hmm, dat kan nog wel een idee zijn :). Dat kan ik nog wel eens in elkaar klussen :). Misschien stimuleert dat ook nog eens de mensen (200+) die het gedownload hebben om een map te maken :) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
In update 14 zitten allebij de bugs nog helaas:

Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/bugjes_zijn_niet_tof.jpg

Getest met dit level. Incl spiegeltjes troep, je hoeft alleen op play te drukken.

[ Voor 39% gewijzigd door dr snuggles op 19-08-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Yalg Map exchange :Y) snel in elkaar gezet. Ik hoop dat het een beetje goed werkt. Volgens mij wel :) ik heb er de 4 custom maps neergezet (die van wwillem en sebazztiaan)

Ik zal die map eens proberen wwillem :)

Edit: ah, hier heb ik het ook :) nu blijt het nog steeds lastig te debuggen met al die laser stralen, maar goed, ik zal eens wat proberen :)

[ Playing: DJ Tiesto - Live from Amnesia Ibiza 29-07-2003 54:34 ] :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sponge op 19-08-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 19 August 2003 @ 21:06:
Yalg Map exchange :Y) snel in elkaar gezet. Ik hoop dat het een beetje goed werkt. Volgens mij wel :) ik heb er de 4 custom maps neergezet (die van wwillem en sebazztiaan)

Ik zal die map eens proberen wwillem :)

Edit: ah, hier heb ik het ook :) nu blijt het nog steeds lastig te debuggen met al die laser stralen, maar goed, ik zal eens wat proberen :)

[ Playing: DJ Tiesto - Live from Amnesia Ibiza 29-07-2003 54:34 ] :P
offtopic:
Goeie muziek smaak heb jij zeg ;).

Die leveltjes staan niet goed op de server of de links zijn verkeerd.
Pagina: 1 2 Laatste