Toon posts:

nview kleurcorrectie wil niet mee :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een HEEL raar probleem, als ik in games de brightness of gamme te hoog of laag zet, zijn mijn klueren echt totaal f*cked up. Dit gebeurt enkel als ik het redelijk fel verander. Als ik het dan feller probleem te veranderen, komt bijvoorbeeld de kleur geel heel fel naar boven, ofwel blauw, rood, en hoe meer ik gamme/brightness verander, hoe feller deze kleuren naarboven komen. Op het laatste is het alsof mijn scherm nog maar 5 kleuren aankan ofzo.

Het gaat hier dus om een Hyundai Q17 aangesloten via DVI op een asus ti4400 (detonator 44.03)

Dit alles gebeurt enkel als ik via nview kleurcorrectie m'n brightness aanpas. In windows zelf is het dan oké, maar in spellen dus totaal niet als ik het daarin probeer te veranderen. Als kleurcorrectie in nview op de standaardwaarden staat, kan ik brightness/gamma in games dus wel zonder problemen aanpassen.

Nu is het uiteindelijke probleem dat ik nview wil gebeuirken omdat m'n tfttje zo echt teveel licht geeft, maar dan kan ik in games weer niet veel beginnen :(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik neem aan dat dit een softwarematig probleem is zoals jij het beschrijft, maar voor de zekerheid kan je ook eens proberen je monitorsettings aan te passen wat betreft brightness ed. en kijken of dit effect dan ook optreed. Zo niet, dan is het meer een SA draadje dan VB :)

Verwijderd

Topicstarter
brightness etc aanpassen via menutje van monitor heeft niets effect omdat ie is aangesloten op DVI

ligt dus normaal gezien aan drivers ofzo, aangezien het alleen is als nview kleurcorrectie gebruikt wordt...

Mss iemand die een hyundai Q17 heeft die me kan zeggen met welk progje hij z'n brightness afstelt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 03:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
in die threads vind ik niemand die hetzelfde probleem had met die rare kleuren :(
toch raar dat het juist hier niet werkt, en gaan betalen aan colorific gaat me dan weer wat ver terwijl het gratis in de drivers zou moeten zitten.