Toon posts:

Progje om kleurtemp te veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een laptop aangeschaft, maar ik vind de kleurtemp niet oké, het wit is wat blauwig.
qua instellingen kan ik alleen de helderheid veranderen, en softwarematig een kleurprofiel selecteren (er zijn er twee,een kodak en een spaceprofiel), maar die maken eigenlijk geen verschil.
De helpdesk van de fabrikant gebeld: "ja meneer, een TFT heeft nou eenmaal een ander beeld als een CRT..." :X

De videokaart is een Geforce4 488 GO met 64MB ram, op de site van nVidia komt ie nog niet eens voor.

Wie heeft/weet er een programmaatje om de kleuren naar mijn smaak aan te passen?

Bedankt en grtzzz,
Martin

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ik zou em mooi terugbrengen. Ik gaat niet akkoord met een TFT die verkeerde kleuren weergeeft.

Verders weet ik geen programma ofzo daarvoor, misschien toch ander kleurprofiel.

Post even welk type/merk je hebt, misschine hebben anderen dezerlfde.

And welcome @ GOT!

[ Voor 5% gewijzigd door Master__R op 13-03-2003 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niet echt spreken van "verkeerde kleuren" het is meer dat de kleurtemp m.i. te hoog is, zo richting de 8000 á 9000K,
En het is een Medion Laptop van de Aldi.
Enig idee waar ik die kleurenprofielen kan downen?
Grtzz
Martin

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je kan toch normale detenators editen zodat ze te gebruiken zijn met je gf4go?

ik kan me niet voorstellen dat dat niet in te stellen is.

Dat zeg ik....

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
doet 3deep / colorfix dit niet? ik dacht dat je dat progje moest runnen en daar een paar "vragen" moet doorlopen: linkje er heen

Verwijderd

Topicstarter
Jaa, Colorific is precies wat ik zoek, het is alleen niet gratis, dus ik moet het even ergens zien te halen....
Bedankt jongens!(en meisjes!?)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:05:
Jaa, Colorific is precies wat ik zoek, het is alleen niet gratis, dus ik moet het even ergens zien te halen....
Bedankt jongens!(en meisjes!?)
Dat proggie wordt toch zo ongeveer bij elke GeForce-kaart meegeleverd? Heb het hier iig vaak genoeg bij m'n GeForce-kaarten zien zitten (en nee, ik heb het niet meer want ik heb nu een ATI Radeon 9700 Pro)... maar dat zou ook wel een beperkte demo-versie kunnen zijn geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 13-03-2003 15:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
In de detonator 40.72 kan ik ook gewoon de brakke kleuren van het oude 14" ding instellen waar ik nu achter zit.

Onder Nview --> apparaatinstellingen --> Kleurcorrectie :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen maar een kleurenprofiel instellen...
Pagina: 1