Te hoge helderheid monitor

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Ik heb al een tijdje deze monitor, het is een Hyundai ImageQuest P910+.
Vanaf dag 1 is het al zo, dat als ik de brightness helemaal omlaag zet, het beeld nog te licht is. Ik heb me er eigenlijk nooit echt aan gestoord, maar ik vroeg me toch af of er iets aan te doen is.
Dus als ik de brightness op "0" zet, is het beeld te licht, zwart is dus een beetje grijs.

Is dit misschien te verhelpen door er een BNC kabel aan te hangen (er zitten BNC aansluitingen achter op de monitor), of kan er nog iets anders gedaan worden?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Heb je geen tooltje bij je videokaart gekregen waarmee je de brightness/gamma kan instellen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• eX0duS
Nee, alles kan alleen via het OSD display.

Verwijderd

Heb je alles in je monitor al op factory default gezet?

• eX0duS
Ja, dat heet bij mij "recall", en dan zet hij de brightness zelfs op 60%. 8)7

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik ken het effect.. (heb hetzelfde probleem met een compaq monitor).

Voor zover ik weet is dan de screen-spanning te hoog. Deze is soms intern bij te regelen. (achterop de monitor zit soms een potmeter, soms intern een potmeter, maar met een beetje pech is het gewoon elektronica vervangen).

Vaak zie je trouwens de z.g.n. terugslaglijnen op beeld.. dat zijn dunne schuine strepen die je duidelijk ziet op zwart beeld.

• eX0duS
Terugslaglijnen...
Bij het Windows XP bootscherm, zie ik heel duidelijk moire patronenen, de achtergrond is niet zwart, maar een beetje grijs.
Maar dit zal dat wel niet zijn, wel?

Er zit achter op de monitor een vage koperen schroef, maar waar die voor is, zou ik niet weten, het is maar een schroef, aan de rechterkant, van achteren gezien.

/edit
Die schroef doet dus niks.

[ Voor 40% gewijzigd door eX0duS op 20-03-2003 15:27 ]

Pagina: 1