Dr_Love schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:19:
Heren,
Heb sinds kort ook een E200.
Heb zelf de provider Telfort en wou de E200 hiervoor geschikt maken.
Nu heb ik het eindelijk geheel gratis voor elkaar.
Ik heb de laatste rom van Qtek erop gekregen, niks meer van orange dus en simlock vrij.
De truuk is;
Download de rom die je wilt hebben. Qtek of van orange zelf maakt niet uit als hij maar voor de qtek8080 gsm is.
Download het bestand unlock.zip (modaco, heeft het ergens in een topic staan, ik heb hem ook als je hem niet kunt vinden)
Download het bestand "VoUpgradeUT-GR-fixed.zip " (modaco topic,
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=113705)
Download de laatste update van orange.
Pak alles uit.
Plaats in de map van de orange update de inhoud van voupgradeut-gr-fixed.zip en vervang de rom door de versie die jij wilt hebben.
Draai het unlock tooltje uit unlock.zip in de map en je maakt je gsm simlock vrij!!!!!! (na een nieuwe update is dit weer ongedaan gemaakt, dit moet dus iedere keer voor het updaten)
Nu kun je de e200 updaten met VoUpgradeUT-GR-fixed.exe (het is wel allemaal wartaal wat er staat in de progje maar klik gewoon op de juiste knop en het werkt!!!!)
Na de update moet je hem even clear storage laten uitvoeren want ander staat er vanalles door elkaar.
Je heb je e200 geupdate naar jou gewenste rom!!!
Het grote voordeel hiervan is dat je altijd kunt flashen en ook dus altijd terug kan naar het origeneele image van orange.
Ik heb de mijne geupdate naar de laatste rom van Qtek 1.9.14.1 (zie ook modaca)
Engels menu maar wel gewoon T9 voor Nederlands.
Een File Explorer zit er gewoon al in, net als die van 2003SE !!!!!!!!
Software en Certificaat unlocked.
MMS en SMS en GPRS Werkt na het configureren ervan.
Langere standby, 2/3 dagen zonder sd card met sd 2 dagen. (ik bel wel veel)
ClearType staat standaard aan.
Pocket MSN
MSN Mesenger werkt ook gewoon.
Nogmeer tooltjes.
Oja en niks meer met orange te maken
Ennogmaals als je garantie nodig hebt, flash je hem gewoon terug naar de laatste orange update met behulp van dit tooltje.
(Ps, mocht je je gsm slopen, eigen schuld, flashen neemt altijd risico met zich mee.)
Oja je hoeft niet allerlei truukjes uit te halen met active sync --> gewoon lekker laten aanstaan.