Kaarten worden niet meer gelezen in de Z1
Mij camera is een half jaar oud. (Afkomstige van de Japanse fabriek)
Hij begint nu een gebrek te vertonen.
Van de drie kaartjes die ik er bij heb, een originele 16 Mb en twee 128 Mb, is er nog maar een kaart die gelezen wordt.
De origininele 16 Mb doet helemaal niets meer.
Van de 128 Mb kaarten is er een die gewoon gelezen wordt en een die af en toe gelezen wordt.
Het kaartje dat af en toe gelezen wordt werkt met name als ik de kaart met mijn vinger ietsje aandruk. (Dieper in het slot druk dus.) Het lijkt er dus op dat de contactjes net de kaart niet bereiken. Slechts een hele lichte druk uitoefenen om de kaart iets verder naar binnen te schuiven is voldoende.
Ik ben met dit probleem gisteren bij CombiFoto in Huizen geweest waar ik de camera een half jaar geleden heb gekocht. Hun antwoord: "Ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen. We kunnen de camera opsturen en dan heeft U hem met een week of 6 wel terug hopen we. Het kan nog wel langer duren ook."
Op mijn vraag wat er gebeurt is met "Binnen 3 weken" is hun antwoord: "Ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen, maar het is vakantieperiode he....."
Op mijn vraag of ze dan voor de vakantieperiode een leencamera hebben voor me is hun antwoord: "Nee meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen, maar wij hebben geen leencamera's". En dat ik dan in de vakantie onder camera zit kunnen ze ook niets aan doen.
Vandaag ben ik nog een keer naar ze teruggeweest. Ik heb een alternatieve oplossing. Als ik de camera nu eens inruil, met bijbetaling, voor een Z2?
Hun antwoord: "Nee, dat doen we niet. Ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen, maar wij ruilen nu eenmaal geen camera's in." Ze stellen mij voor nu terplaatse een nieuwe Z2 te kopen en dan vervolgens mijn oude Z1 via Marktplaats.nl te verkopen. Dat ik daar nu even zo heel snel het geld niet voor in mijn zak heb zitten, daar kunnen zij ook niets aan doen.
CombiFoto Huizen wil dus graag spullen verkopen, maar daarna "kunnen ze er ook niets meer aan doen."
Vandaag heb ik dus ook CombiFoto Hilversum maar eens gebeld.
Hun heb ik het voorval ook voorgelegd. Hun antwoord: "Ja natuurlijk meneer. Komt U vandaag even langs met de camera, dan kunnen we zijn status bekijken, dan maken we een mooie prijs. Dan kunt U de vakantie in met een mooie nieuwe Z2." Dat ga ik vandaag dus maar doen dan.
Vanmiddag laat ik wel weten of ik met een nieuwe camera thuis gekomen ben of niet.