Minolta Z1 10x zoom, 3MP compact cam

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 4.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 20:14:
Dit ik wat ik bedoelde Dox!!
Dit is mijn SE T630 :9~
Nou jij met je macrolens ;)
Nou, vandaag kwam het er dan van.
Afstand van iedere foto ongeveer 2 cm.

Dit is mijn telefoon:
Het is een Nokia 9210.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/LenzenTest/9210%20(4).JPG

Het toetsenbord begint al een beetje te verslijten.
Hij is al 4 jaar oud

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/LenzenTest/9210%20(1).JPG

Kijk. Zo ziet het er uit als je er koffie op knoeit. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/LenzenTest/9210%20(2).JPG

Is het echt een Nokia? Jahoor
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/LenzenTest/9210%20(3).JPG

(8>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

Ik zit eraan te denken om zoiezo de adapter ring + uv en poli filter set te gaan kopen. maar nou heb ik de volgende vraag..

Wat is het effect van de zoom filters setjes (1x, 2x, 4x)
Geeft dit nog bepaalde voordelen?
of kan ik beter doorsparen voor en opzetlensje zoals Dox hierboven (waarschijnlijk wel, maar ik wil graag de kosten afwegen tegen de voor en nadelen)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikey schreef op 01 april 2004 @ 00:04:
Ik zit eraan te denken om zoiezo de adapter ring + uv en poli filter set te gaan kopen. maar nou heb ik de volgende vraag..

Wat is het effect van de zoom filters setjes (1x, 2x, 4x)
Geeft dit nog bepaalde voordelen?
of kan ik beter doorpsatren voor en opzetlensje zoals Dox hierboven (waarschijnlijk wel, maar ik wil graag de kosten afwegen tegen de voor en nadelen)
volgens mij hoe hoger het getal voor de x, hoe minder scherpte diepte je overhoud. Ik heb zon 10x macrolensje van hama en die is enkel scherp op 6-7cm...maar daarop oook SUPER scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 07:28:
[...]

volgens mij hoe hoger het getal voor de x, hoe minder scherpte diepte je overhoud. Ik heb zon 10x macrolensje van hama en die is enkel scherp op 6-7cm...maar daarop oook SUPER scherp
Volgens mij is het zo dat een zoomlens >1× en macro <1×. Dit geldt natuurlijk alleen bij voorzetlenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

Tis me nog niet echt duidelijk helaas :o (n00b alert ;) )

Ik vraag me verder nog af of het veel uitmaakt qua merk geheugenkaartjes en snelheid
Wordt de camera hier merkbaar sneller door qua wegaschrijven of maakt het met deze camera weinig verschil?

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik gebruik gewoon goedkoop (traag) geheugen... Het kost dan weliswaar 4 of 5 seconden ofzo om een foto op maximale kwaliteit weg te schrijven, maar een erg groot nadeel vind ik het niet aangezien de camerabuffer van 16mb groot genoeg is om 12 van die foto's in op te slaan voor het wegschrijven naar de kaart... En zo vaak maak ik geen 12 foto's in 5 seconden :) Zelfs met progressive capture is het geen probleem, en dat gebruik ik ook niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Z1 thuis ook. Echt een super camera. Je kunt er dus foto's mee schieten op 10x zoom. Vervolgens ga je de foto bekijken en kun je NOG verder inzoomen. Dus als je de foto bekijkt kun je met behulp van de in en uit zoom functie van de camera nog verder op de foto inzoomen. Echt geniaal gewoon. Verder een gigantisch gebruiksvriendelijk apparaat. Dat apparaat wil ik voorlopig niet meer kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:16:
Je kunt er dus foto's mee schieten op 10x zoom. Vervolgens ga je de foto bekijken en kun je NOG verder inzoomen. Dus als je de foto bekijkt kun je met behulp van de in en uit zoom functie van de camera nog verder op de foto inzoomen. Echt geniaal gewoon.
Volgens mij kan dat met bijna elke digicam, maar goed. :) Het is niets anders dan digitale zoom, wat je met elk willekeurig fotobewerkingsprogramma op je PC ook kunt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op 08 april 2004 @ 09:45:
[...]

Volgens mij kan dat met bijna elke digicam, maar goed. :) Het is niets anders dan digitale zoom, wat je met elk willekeurig fotobewerkingsprogramma op je PC ook kunt.
Heb jij fotobewerkingsprogramma's op je camera stan dan ? ;)
Hij had het namelijk over zoomen op de foto die je gemaakt heb.
En dat OP de camera zeg maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
En dat is nuttig :?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:11:
[...]

Heb jij fotobewerkingsprogramma's op je camera stan dan ? ;)
Hij had het namelijk over zoomen op de foto die je gemaakt heb.
En dat OP de camera zeg maar 8)7
Ja nou? Dat kan echt bij iedere digicam volgens mij hoor. Dat is echt niet bijzonder ofzo...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA ! :)
Op zo'n klein schermpje kan je namelijk niet zo goed zien of je foto nou perfect scherp is.
Dus even inzoomen en dan kan je echt zien of hij scherp is :)
En nee dit zit niet op iedere camera.
Maar wel een groot deel van de Camera's die nu verkocht worden.
Opsommen ga ik niet aan beginnen omdat die nou eenmaal het topic voor de Z1 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Maar dus echt niets bijzonders...........

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:16:
Dus als je de foto bekijkt kun je met behulp van de in en uit zoom functie van de camera nog verder op de foto inzoomen. Echt geniaal gewoon.
Hm.......
Waarschijnlijk heb ik de handleiding nooit goed gelezen, maar dit wist ik nog niet.
Ik had dit al wel gezien bij de camera van een vriend van mij, en het leek me wel handig. Geen idee dat de Z1 dat ook had.
Bedankt voor de tip.

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwoot:
Vervolgens ga je de foto bekijken en kun je NOG verder inzoomen. Dus als je de foto bekijkt kun je met behulp van de in en uit zoom functie van de camera nog verder op de foto inzoomen. Echt geniaal gewoon.
[kwoot]

Geniaal? Dat hebben er zoveel, ik zou er geen een weten die dat niet heeft...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel veel reviews gelezen te hebben zit ik te overwegen om deze Camera te kopen. Op dit moment heb ik de DiMAGE E223 die echt niet zo bijzonder is. Ik hoop dat dit een goeie opvolger is.

Mijn vraag is trouwens, dat op www.koopdigitaal.nl (konijnenberg) de Z1 staat met (e) erachter en zibder (e) erachter... maar zonder de (e) is ie duurder. Wat is nou het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Engelse handleiding, buitenlands model dus. Altijd oppassen want dit wil nog wel eens problemen geven met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, kom net bij Mediamarkt vandaan, deze wordt het dus niet :(

Voelt erg goedkoop en fragiel aan, elke seconde had ik het idee dat dat ding doormidden zou breken, de S1 van Canon voelt een stuk solider aan, plus dat ik die makkelijk in de hand vind liggen.

Aleen is die S1 een heeel stuk duurder :(, en nu weet ik ook eindelijk waarom :P

Keuzes en nog een keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twijfelaartje dit dus... zijn er nog alternatieven? tenminste met deze specs zo'n beetje...

Ik zat eigenlijk ook te denken aan de Fuji Finepix S5000, ook erg leuek camera en heeft dezelfde specs als de Z1

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die S5000 is wel erg groot, denk dat ik toch maar voor de Canon S1 IS ga, voordeel van deze is CF en Image Stablilizer, dat laatste is erg handig voor weinig licht situaties of als je veel inzoomt.

Dan maar wat extra uitgeven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIEUWE PICS !!!!!!!! :D :D

http://www.haargel.nl/
Foto's van European Car Tuning 2004.
Mooi auto's en mooie vrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licht schopje :)
Zijn er toevallig al iets meer foto's beschikbaar met opzetlensjes/converters ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 00:29
Ik ben afgelopen vakantie 2 weken naar florida geweest en heb daar wat leuke dingen ingeslagen voor mijn Z1

namelijk:

een 45-52 mm Adapter
een UV-Filter
en een 2x Teleconvertor

voor +/- 200 euro

Foto's volgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
In de pricewatch is er nu ongeveer een verschil van 100 eurie met de Z2.
Iemand een goed argument om voor de Z1 te gaan en dit geld te besparen ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ze vrijwel identiek zijn... en die megapix verschil merk je alleen als je groot gaat afdrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Z2 had toch een iets betere lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Vrieskist > dat zou een goede reden zijn. Minder CA bedoel je dan zeker ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ja, ik heb zelf ook de Z2 besteld :) ik hoop dat het nog deze week bezorgt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even vergeten te vertellen:
http://www.haargel.nl/fullspeed2004/

Weer nieuwe foto's van een nieuw evenement.
De 1e pagina moet je maar even overheen kijken(toen zat ik namelijk nog in de auto)
Maar op de rest van de pagina's kun je de kracht van de lens van minolta zien.

En ja volgende keer zal ik probere die camera iets rechter te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Hallo allemaal

Eindelijk is het dan zover; ik heb mijn Z1 ook binnen :D 8)

Ben druk aan het proberen, leuk speelgoed

Al wel vraagje, is het mogelijk, en zo ja hoe, om de gegevens die bij de foto's horen uit te lezen achteraf? Dus dingen als iso, sluitertijd enzo...

Groeten
jeroen

*knip toevoeging*
eerste foto's staan op
http://www.xs4all.nl/~jeroelof/fotoboek/fotopagina.htm

[ Voor 16% gewijzigd door Jeronimo78 op 13-05-2004 23:17 ]

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Jeronimo78 schreef op 13 mei 2004 @ 22:54:
Hallo allemaal

Eindelijk is het dan zover; ik heb mijn Z1 ook binnen :D 8)

Ben druk aan het proberen, leuk speelgoed

Al wel vraagje, is het mogelijk, en zo ja hoe, om de gegevens die bij de foto's horen uit te lezen achteraf? Dus dingen als iso, sluitertijd enzo...

Groeten
jeroen
Ja, dat kan en wel zo:

Installeer Dimage Viewer (indien nog niet gedaan, staat op meegeleverde CD)
Blader in Dimage Viewer naar des betreffende Foto
Open die erin, en je ziet Rechts de (EXIF) Informatie zoals ISO, sluitertijd, diafragma, Flits gebruikt ja of nee etc.

Erg Handig, het kan ook met "Speciale" Exif-Tools zoek maar op www.download.com op EXIF.

Veel succes met je Camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
ik kijg juist een vraagske van mijne gebuur. Die heeft ne minolta dimage Z1 en die zoekt nu de zelfontspanner, ma hij heeft de handleiding nie meer.

Heeft da toestel da, want ik en fototoestellen, da lukt nie altijd goed.
Op het eerste zicht heeft dit het nie.

Waar staat deze en hoe moet ik die selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 09-10 20:18

Steffie

Opaque

Gizmoke schreef op 18 mei 2004 @ 21:20:
ik kijg juist een vraagske van mijne gebuur. Die heeft ne minolta dimage Z1 en die zoekt nu de zelfontspanner, ma hij heeft de handleiding nie meer.

Menu > Drive mode > Self-timer.

Je had ook een manual kunnen downloaden. Daarnaast mag je ook wel wat beter je best doen op het Nederlands. Desnoods gebruik je even een spellingscontrole van een of ander pakket.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Iets zegt me dat hij uit belgië komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Vrieskist schreef op 18 mei 2004 @ 23:33:
Iets zegt me dat hij uit belgië komt.
Gizmoke schreef op 18 mei 2004 @ 21:20:

Aangegeven woorden / zinsdelen lijken me in het Belgisch ook niet correct maar ja :)

* Ebayzo is trouwens happy met zijn Raynox Polirisatie filter!!

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 18-05-2004 23:39 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Hij typt gewoon Belgisch Breezah ;)

Nog steeds tevreden met mijn Z2 :P Ben alleen het lens dopje/kapje kwijt .... verdorie.

[ Voor 57% gewijzigd door Vrieskist op 19-05-2004 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Heb na veel wikken en wegen deze camera ook besteld. Fotografeer nu met een Fuji Finepix A303 en wil toch wat proffesionelere foto's gaan maken. (Als amateur zijnde)

De Z1 lijkt me een leuke opstap om wat meer te leren over instellingen en dergelijke.

Nu ga ik eerst even dit topic goed doorbladeren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met deze camera:

als ik de usb-kabel aansluit, en de PC en de camera staan aan, dan komt er een balk in beeld met vinden naar hardware, balk blijft continue op die hatelijke 0% staan.

heeft er iemand een idee, wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik heb deze camera ook gezien bij de MediaMarkt voor 299 euro.

maar het gaat dus om het probleem, dat ik dus foto's wil uploaden naar mijn PC, maar dat dit niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Galaxy > waarom koop je geen CardReader van een 10tje ? Is beter dan dat gekl**t met zo'n kabeltje.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Een paar mooie foto's van de echte high-speed objecten dan. Ook zonder veel zonlicht kunnen ze heel aardig lukken met deze camera.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_031_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_041_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_091_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_102_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_104_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_111_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_128_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_139_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/tt2004/hi-res/20040625_140_small.jpg

Niet slecht toch? Biedt ook genoeg mogelijkheden om leuke crops te maken; getuige het topic over de TT in NSTM ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Prachtige foto's Steffie!! mooi scherp ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om een Z1 aan te schaffen, alleen zijn er twee soorten foto's waar ik nog nieuwsgierig naar ben: een foto van een zonsondergang en een landschapsfoto met de Z1. Heeft iemand die toevallig online staan? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe de Z1 dan presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

VickoNL

-----------

hmmm...
Afbeeldingslocatie: http://195.241.102.86/bewerkt/21-06-2004/1.jpg
heb er ooit eentje gemaakt en dat is deze.. grote versie heb ik niet online
maar hij kan wellicht beter dan dit

hier kan je nog wat fototjes bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dat zijn mooie foto's die je daar hebt staan. Ik geloof dat ik toch steeds meer naar deze camera begin te neigen :).
Als er trouwens nog iemand mij een mooie lanfschapsfoto kan laten zien om me nog verder te overtuigen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Heb de camera nu dik 2 weken en ben er zeer tevreden mee. Hierbij een foto van de camera waarop ik best wel trots ben.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dahu/gal/OG%20Concert/_thb_OGzomer36.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo op 29-06-2004 11:50 . Reden: effe foto link goed gezet ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaarten worden niet meer gelezen in de Z1

Mij camera is een half jaar oud. (Afkomstige van de Japanse fabriek)
Hij begint nu een gebrek te vertonen.
Van de drie kaartjes die ik er bij heb, een originele 16 Mb en twee 128 Mb, is er nog maar een kaart die gelezen wordt.

De origininele 16 Mb doet helemaal niets meer.
Van de 128 Mb kaarten is er een die gewoon gelezen wordt en een die af en toe gelezen wordt.
Het kaartje dat af en toe gelezen wordt werkt met name als ik de kaart met mijn vinger ietsje aandruk. (Dieper in het slot druk dus.) Het lijkt er dus op dat de contactjes net de kaart niet bereiken. Slechts een hele lichte druk uitoefenen om de kaart iets verder naar binnen te schuiven is voldoende.

Ik ben met dit probleem gisteren bij CombiFoto in Huizen geweest waar ik de camera een half jaar geleden heb gekocht. Hun antwoord: "Ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen. We kunnen de camera opsturen en dan heeft U hem met een week of 6 wel terug hopen we. Het kan nog wel langer duren ook."
Op mijn vraag wat er gebeurt is met "Binnen 3 weken" is hun antwoord: "Ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen, maar het is vakantieperiode he....."
Op mijn vraag of ze dan voor de vakantieperiode een leencamera hebben voor me is hun antwoord: "Nee meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen, maar wij hebben geen leencamera's". En dat ik dan in de vakantie onder camera zit kunnen ze ook niets aan doen.

Vandaag ben ik nog een keer naar ze teruggeweest. Ik heb een alternatieve oplossing. Als ik de camera nu eens inruil, met bijbetaling, voor een Z2?
Hun antwoord: "Nee, dat doen we niet. Ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen, maar wij ruilen nu eenmaal geen camera's in." Ze stellen mij voor nu terplaatse een nieuwe Z2 te kopen en dan vervolgens mijn oude Z1 via Marktplaats.nl te verkopen. Dat ik daar nu even zo heel snel het geld niet voor in mijn zak heb zitten, daar kunnen zij ook niets aan doen.

CombiFoto Huizen wil dus graag spullen verkopen, maar daarna "kunnen ze er ook niets meer aan doen."

Vandaag heb ik dus ook CombiFoto Hilversum maar eens gebeld.
Hun heb ik het voorval ook voorgelegd. Hun antwoord: "Ja natuurlijk meneer. Komt U vandaag even langs met de camera, dan kunnen we zijn status bekijken, dan maken we een mooie prijs. Dan kunt U de vakantie in met een mooie nieuwe Z2." Dat ga ik vandaag dus maar doen dan.
Vanmiddag laat ik wel weten of ik met een nieuwe camera thuis gekomen ben of niet.

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 12:20:

Kaarten worden niet meer gelezen in de Z1
Vanmiddag laat ik wel weten of ik met een nieuwe camera thuis gekomen ben of niet.
Nou..... Nee dus.
Ik kon voor mijn 'oude' camera 160,- euro terug krijgen.
Dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Hij is een half jaar oud.
Zeker omdat de Z2 dan toch 459.- Euro moest gaan kosten.
Dan zou ik dus bijna net zo veel moeten gaan bijleggen voor het aanschaffen van de Z2, als wat ik voor de Z1 heb betaald.........
Zoveel verbetering zit er toch niet in de Z2 mijn inziens.

Misschien dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Weet ik niet, maar het valt me echt allemaal een beetje tegen.

(8>

P.S. (Hoi Kees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je m dan toch maar op moet sturen... Dan kost het je nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 15:51:
[...]

Nou..... Nee dus.
Ik kon voor mijn 'oude' camera 160,- euro terug krijgen.
Dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Hij is een half jaar oud.
Zeker omdat de Z2 dan toch 459.- Euro moest gaan kosten.
Dan zou ik dus bijna net zo veel moeten gaan bijleggen voor het aanschaffen van de Z2, als wat ik voor de Z1 heb betaald.........
Zoveel verbetering zit er toch niet in de Z2 mijn inziens.

Misschien dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Weet ik niet, maar het valt me echt allemaal een beetje tegen.

(8>

P.S. (Hoi Kees)
misschien is je sd-slot wel vuil, je kan tegenwoordig reinigingsets daarvoor kopen.

misschien wel het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 07:42
Ik zou graag willen weten hoe je met de Dimage Z1 de scherptediepte in je expositie kunt regelen.
(dus b.v. scherpe voorgrond en onscherpe achtergrond en omgekeerd of juist alles scherp)
Bij de conventionele camera's bereikte je dat door diafragma en sluitertijd te veranderen.
Dat kan bij deze camera natuurlijk ook maar welke diafragma stops zijn er mogelijk met deze camera, in de specificaties zijn ze nl. niet terug vinden.
(B.v. vanaf 2.8 t/m 22 met stappen van ?)
Of werkt het met digitale camera's heel anders?
Heeft iemand plaatjes waarop de genoemde scherptediepte goed te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastern schreef op 05 juli 2004 @ 21:47:
Ik zou graag willen weten hoe je met de Dimage Z1 de scherptediepte in je expositie kunt regelen.
(dus b.v. scherpe voorgrond en onscherpe achtergrond en omgekeerd of juist alles scherp)
Bij de conventionele camera's bereikte je dat door diafragma en sluitertijd te veranderen.
Dat kan bij deze camera natuurlijk ook maar welke diafragma stops zijn er mogelijk met deze camera, in de specificaties zijn ze nl. niet terug vinden.
(B.v. vanaf 2.8 t/m 22 met stappen van ?)
Of werkt het met digitale camera's heel anders?
Heeft iemand plaatjes waarop de genoemde scherptediepte goed te zien is?
Dit is een post van een paar pagina's terug maar ik zal hem speciaal voor jou nog eens herhalen.
==========
Hier trouwens nog een klein testje van mezelf:.
In mijn "studio"
Dit is wat het verschil in diafragma voor effect geeft!!
klein diafragma
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/PICT4539.JPG

groot diafragma
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/PICT4540.JPG

Je kan vanaf f2.8 tot f8 instellen op deze camera.
Let wel op.. de f2.8 is alleen mogelijk al je NIET heb ingezoomed.
Maar die DOF die jij wil maken met deze camera zal je wel redelijk tegen vallen.
Voor dat werk kan je beter overstappen naar een digitale spiegelreflex.
Die kunnen een "betere" dof maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
FYI, de Z3 is nu ook aangekondigd:

http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp
http://konicaminolta.com/..._camera/dimage/dimage-z3/

Maar liefst 12x zoom, Anti-Shake en (wederom) een apochromatische lens. Ik moet zeggen dat ik dit topic al een tijdje volg en de Z-serie mij erg aanspreekt. Een paar erg mooie platen in dit topic! Nog even sparen en dan wil ik mijn keuze maken. Wordt vrijwel zeker een ultra-zoom en wellicht dus een Minolta Zx.

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 07-07-2004 17:08 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 08-10 07:00
Nounou, ze gaan maar door daar, ben benieuwd naar de Z3, en in janari zeker de Z4 ;), ze hebben er momenteel wel vaart achter gezet met het ontwikkelen van hun camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.. hallo Rens... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum, maar heb een vraagje. De lenzenset Raynox PLP-Z10 hoe bevestig je deze op de Dimage Z1? Is het een klik-systeem of zo? Er zit namelijk geen schroefdraad op de lens van de z1, en is het mogelijk om hier weer een andere lens voorop te zetten? :?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het kan zijn dat ik het forum niet helemaal goed heb gelezen, maar kon een antwoord op deze vragen niet echt vinden.

alvast bedankt voor de reactie

DreeZy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je een adapter ring hebben, bij de meeste raynox lenzen zitten die volgens mij inbegrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste V!nny,

enig idee hoe stevig die adapter-ring dan zit?

Als ik er een grote lens aan wil 'hangen' dient natuurlijk niet het hele geval eraf te vallen....

DreeZy :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er geen ervaring mee, maar zelf heb ik ook al rond gesnuffeld naar een leuke lens...

maar ik ga er vanuit dat ze daar rekening mee gehouden hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het altijd een beetje eng om zo maar wat te kopen.....

Zou eigenlijk willen weten hoe het gaat met zo'n ring. Een ervaring van iemand.

Het lijkt me wel heel mooi als het kan... :9~ Geeft toch weer extra dimensie

DreeZy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 12:16:
Beste V!nny,

enig idee hoe stevig die adapter-ring dan zit?

Als ik er een grote lens aan wil 'hangen' dient natuurlijk niet het hele geval eraf te vallen....

DreeZy :?
Ik heb zelf de adapterring met UV-filter, en dit zit er stevig op. Ik heb geen ervaring met lenzen op die ring, maar qua stevigheid moet het wel kunnen om hierop lenzen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:39:
[...]

Ik heb zelf de adapterring met UV-filter, en dit zit er stevig op. Ik heb geen ervaring met lenzen op die ring, maar qua stevigheid moet het wel kunnen om hierop lenzen te plaatsen.
En hoe monteer je deze adapterring op de lens?

Is het zo'n klik systeem of zo?

Dreezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort de Z1, het enige nadeel tot nu toe is het batterij-klepje. Wie heeft hier slechte ervaringen mee? Is deze al een keer afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 15:13:
Heb sinds kort de Z1, het enige nadeel tot nu toe is het batterij-klepje. Wie heeft hier slechte ervaringen mee? Is deze al een keer afgebroken?
Heb er nog geenslechte ervaring mee, maar is inderdaad een beetje labiel. Maar gewoon voorzichtig mee om gaan.

Dreezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt dan zit er op die adapterring schoefdraad :)
je schuift die adapterring over de lens heen, en daarna kan je hem vast draaien.
Op die adapterring kan je dan bijv. een uv+pola filter schoeven!

Enne.. er staat ook een plaatje op het doosje hoe het moet, dus erg moeilijk zal het niet zijn ;)
Ik ben zelf ook in het bezit van zo'n setje.
Dus als je nog vragen heb.. dan hoort ik het wel!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EuroTic

hartelijk dank voor reactie... Weet nu ongeveer waar ik aan toe ben.

dreezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 12:59

Erikie

www.erikie.nl

woei. 'kh heb m zojuist ook besteld, allleen wist ik niet dat ie uit frankrijk moest komen. Als ik niet thuis ben,(en dat ben ik niet :/) dan gaat ie terug naar frankrijk. Dus hopelijk dat ie ooit arriveert (heb al betaald :( )..

even kijken of ie m'n a40 kan verslaan (die nu trouwens kapoet ligt bij correct e10 error).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 27 juli 2004 @ 15:00:
woei. 'kh heb m zojuist ook besteld, allleen wist ik niet dat ie uit frankrijk moest komen. Als ik niet thuis ben,(en dat ben ik niet :/) dan gaat ie terug naar frankrijk. Dus hopelijk dat ie ooit arriveert (heb al betaald :( )..

even kijken of ie m'n a40 kan verslaan (die nu trouwens kapoet ligt bij correct e10 error).
ik heb hem ook zojuist besteld ... jij zeker ook met nomatica ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe veel heb je ervoor betaald in FRANCE????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 15:09:
[...]

ik heb hem ook zojuist besteld ... jij zeker ook met nomatica ofzo ?
uhm. nee, sites lijken wel verdomd veel op elkaar.
( http://www.pixmania.nl/)

//edit

279 €

dus zwaar goekoop :P kan me geen duurdere veroorloven, en heb echt hard een nieuwe cam nodig :P

[ Voor 19% gewijzigd door Erikie op 27-07-2004 15:19 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

tsk.. jij wint :7

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan natuurlijk altijd nog goedkoper:

Bij digitalpear.de is hij € 251,50 inclusief verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem voor 330 ofzo maar dan wel met 128 MB kaartje + oplader + 4 batterijen + tasje + statiefje + usb hubje en geen verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

251 euro in duitsland??? Dan rij ik liever effe naar zeist voor die camera, 277 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
bij Progress €276,20

http://www.progress.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

k. ik heb m :)

focus en diafragma gaat tot 1.5 / 2 m goed, daarna is het waardeloos. Maarja, dat heb je in deze prijs catagorie :)

anyway, hier een pic van m'n kat :) (10x zoom, f.:8, diaf.:1.5m, 0.5sec belichting, iso.:geen idee :P 400 ofzo aan de korreligheid te zien).

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/cat.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Erikie schreef op 30 juli 2004 @ 10:37:

focus en diafragma gaat tot 1.5 / 2 m goed, daarna is het waardeloos. Maarja, dat heb je in deze prijs catagorie :)
Daarna is het waardeloos?? Hoe bedoel je, de automagische focus?
anyway, hier een pic van m'n kat :) (10x zoom, f.:8, diaf.:1.5m, 0.5sec belichting, iso.:geen idee :P 400 ofzo aan de korreligheid te zien).
iso 100 (staat in de Exif informatie :) )

/edit
De korreligheid valt wel mee toch? Ja, op de vloer, maar dan moet je maar schoonmaken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SysRq op 30-07-2004 10:47 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou nog wat meer foto's van de zoom en macro stand willen zien als dit mogelijk is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ja's goed. ga vandaag wel ff de stad in. heb t ding pas 2 uur in m'n handen :P

//edit

nog een macrotje :
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/macro_01.jpg

zoom:
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/zoom_uit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/zoom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/zoom_uit_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/zoom_2.jpg

allemaal handmatig (manual) geschoten.

macro, op macro stand @ 4 - 6 cm, f8 en 1/250 sluitingstijd

zoom : 10 x zoom, f8, 1/1000 sluitingstijd en paarse vlekken :S . Lijkt wel dat je tot 20 / 30 m probleemloos kunt zoomen. daarna wordt t kielekiele volgens mij.

[ Voor 86% gewijzigd door Erikie op 30-07-2004 11:53 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Erikie schreef op 30 juli 2004 @ 11:15:

zoom : 10 x zoom, f8, 1/1000 sluitingstijd en paarse vlekken :S . Lijkt wel dat je tot 20 / 30 m probleemloos kunt zoomen. daarna wordt t kielekiele volgens mij.
Ook handmatig gefocussed?
Vlgns mij zou je die hoge gebouwen toch echt wel scherp moeten kunnen krijgen.

En wat dat paars betreft; denk dat dat voornamelijk zit in het vrij grote contrast.... (en hebben dan niet (bijna) alle camera's daar problemen mee?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jep, ook handmatig gefocused (oneindig). hmm... ... . .ps. nog niks aan witbalans gedaan, want dat doe ik normaal in fotosoep.

//edit

hier nog een macro op automatische mode.. Ging erg snel moet ik zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/z1/macro_02.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Erikie op 30-07-2004 12:33 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13
Jeronimo78 schreef op 30 juli 2004 @ 11:58:
[...]

Ook handmatig gefocussed?
Vlgns mij zou je die hoge gebouwen toch echt wel scherp moeten kunnen krijgen.
Ik gok zelf op een beetje tegenlicht en wat smog in de lucht.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 30 juli 2004 @ 11:15:
ja's goed. ga vandaag wel ff de stad in. heb t ding pas 2 uur in m'n handen :P

//edit

nog een macrotje :
[afbeelding]

zoom:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

je woont in rdam noord zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
peeth schreef op 30 juli 2004 @ 13:20:
[...]

Ik gok zelf op een beetje tegenlicht en wat smog in de lucht.
Kan, maar vraag ik me nog af hoe het komt dat die gebouwen op de voorgrond wel scherp (lijken) te zijn....

Toch "verkeerd" gefocussed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

mja, ik moest wel m'n diafragma op f8 zetten omdat ie anders te overbelicht raakte. zelfs op iso 50. en ik kan niet korter dan 1/1000. klopt da?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

Crusader

Arc Nature

Jeronimo78 schreef op 30 juli 2004 @ 13:46:
[...]

Kan, maar vraag ik me nog af hoe het komt dat die gebouwen op de voorgrond wel scherp (lijken) te zijn....

Toch "verkeerd" gefocussed :?
Die gebouwen op de voorgrond staan toch echt wel een stukkie dichter bij, waardoor de luchtverontreiniging niet zichtbaar is op de korte afstand.
Het lijkt een beetje heiïg, smog zou kunnen inderdaad, wat de gebouwen in de verte onscherp maakt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Goed.. Ben dus gelijk wezen stappen in laspalmas (rtm) en kon m'n z1 natuurlijk niet thuis laten :) . In laspalmas zelfs vroegen mensen constant van welke site ik was en of ik een echte fotograaf was oid :). Maakt best indruk zo'n camera. Maargoed, hier een paar pics :

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/4images/data/media/8/pict0263.jpg

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/4images/data/media/8/pict0239.jpg

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/4images/data/media/8/pict0278.jpg

Sorry voor m'n leipe vriendinnen.

Anyway, kwaliteit niet echt super, maar ik vind t vrij lastig om in het donker te fotograferen, en zeker wanneer steeds die lichten veranderen van sterkte, kleur e.d. (daarom heb ik ook bijna alles manual geschoten omdat auto modus een zooi er van maakt kwa belichting).

(anyway :dj's Dane, en miss monica)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Motoren zijn niet alleen leuk om hun snelheid; de kleuren hebben ook een zekere aantrekkingskracht :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/icq/20040805/small_20040805_008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/icq/20040805/small_20040805_032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/icq/20040805/small_20040805_045.jpg

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:27

thirdeye

tool

Ik heb een vraagje over de Z1 over de hoeveelheid licht die hij nodig heeft. Uit eerdere ervaring met andere camera's weet ik dat het erg moeilijk is om bijvoorbeeld ijshockey te fotograferen. Flitsen werkt gewoonweg niet en anders is het snel te donker (of bewogen ivm langere sluitertijd). Ander voorbeeld is zo'n 'onderdoorloop-aquarium' in de diertuin, dat is vaak ook erg donker, maar wel zo leuk om er een foto van te maken. Lukt dat met de Z1? En lukt dat ook nog als je behoorlijk inzoomt op bijvoorbeeld een visje?
Met andere woorden, hoe goed fotografeert deze camera in donkere ruimtes? En doet de Z2 dat beter?

In ieder geval alvast bedankt iedereen :)

Prying open my Third Eye

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

De z1 heeft verschillende isowaardes, 50 heeft minste ruiswaarde, maar dan moet je je camera zeker op een statief plaatsen omdat de belichtingstijd dan tussen de 1/8 - 1 sec ligt zonder flits. Iso 200 - 400 gaat de belichtingstijd wel omlaag (1/25 oid), maar de ruiswaarde vind ik persoonlijk onaanvaardbaar (tenzij je op de hoogste resolutie fotografeert, en verkleint in bv fotoshop met een ruisfilter eroverheen).

traktor scratch!

• thirdeye

thirdeye

tool

Erikie schreef op 19 augustus 2004 @ 11:20:
De z1 heeft verschillende isowaardes, 50 heeft minste ruiswaarde, maar dan moet je je camera zeker op een statief plaatsen omdat de belichtingstijd dan tussen de 1/8 - 1 sec ligt zonder flits. Iso 200 - 400 gaat de belichtingstijd wel omlaag (1/25 oid), maar de ruiswaarde vind ik persoonlijk onaanvaardbaar (tenzij je op de hoogste resolutie fotografeert, en verkleint in bv fotoshop met een ruisfilter eroverheen).
Ok dank je. Weet je toevallig ook of de Z2 daar beter in is?

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Z2 een heftzelfde ccd- chip als Z1?? met 1 mp meer op hetzelfde ccd chip betekent meer ruis. Ik kan niet kiezen tussen Dimage Z1, Z2 en Z3.

Edit: Ik heb nu besloten om Z3 niet te kopen wegens te erge ruis en horzoniale lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:26:
Heeft Z2 een heftzelfde ccd- chip als Z1?? met 1 mp meer op hetzelfde ccd chip betekent meer ruis. Ik kan niet kiezen tussen Dimage Z1, Z2 en Z3.

Edit: Ik heb nu besloten om Z3 niet te kopen wegens te erge ruis en horzoniale lijnen
Die foto's van de Z3 zien er inderdaad niet zo goed uit, zeker met hogere ISO-waarden. Zonde. En vanwege de toch niet al te grote verschillen tussen de 2 en 1 zou ik dan voor de iets goedkopere Z1 gaan, maar de Z2 daalt geloof ik ook wel sterk in prijs sinds de Z3 er is...

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:43

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:26:
Toekomstige Trotse Gebruiker Dimage Z3 :D
offtopic:
Dan moet je je sig ook even aanpassen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Dido op 20-08-2004 12:07 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de verschil van de kwaliteit van de foto van Z1 en Z2? Z2 heeft 1 mp meer op grotere CCD-Chip(gelezen op minolta site, zoŽn 2 mm groter). Heeft Z2 ergere ruis dan Z1? of juist niet zo erg maar het ziet wel... werkt APO lens goed. werkt de auto focus op 1 meter afstand en dan zoom op een diertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op 20 augustus 2004 @ 12:06:
[...]

[...]

offtopic:
Dan moet je je sig ook even aanpassen :+
Lol maar ik weet het echt niet. ik weet niets meer. Dus ik wacht even tot minolta een oplossing voor heeft(firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:09:
wat is de verschil van de kwaliteit van de foto van Z1 en Z2? Z2 heeft 1 mp meer op grotere CCD-Chip(gelezen op minolta site, zoŽn 2 mm groter). Heeft Z2 ergere ruis dan Z1? of juist niet zo erg maar het ziet wel... werkt APO lens goed. werkt de auto focus op 1 meter afstand en dan zoom op een diertje.
Pcies
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:10:
[...]

Lol maar ik weet het echt niet. ik weet niets meer. Dus ik wacht even tot minolta een oplossing voor heeft(firmware).
Dan ben je dus niet de enige, en om nou te zeggen ik ga voor de Canon Powershot S1 is nee...
Net zoals bv Samsung, dat is al helemaal niks, meer qua uiterlijk dan he...
Het is allemaal net niet :'(

Maar ff afwachten maar denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hoe focus je eigenlijk handmatig met de Z1, hele beschijving doorgebladerd, niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Erazzzer schreef op 20 augustus 2004 @ 22:22:
Hoe focus je eigenlijk handmatig met de Z1, hele beschijving doorgebladerd, niet gevonden..
Vooruit dan maar... :P

Ga naar menu, dan naar tabblad 2 en dan moet je Focus Mode hebben, daar ga je op staan en dan naar rechts klikken en dan kun je kiezen tussen Autofocus of Manual. En viola, klaar... ;)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste