Minolta Z1 10x zoom, 3MP compact cam

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een andere vraag: is dat spiegelsysteem echt zo fragiel dat het na X keer wisselen gewoon verrot gaat? hier lees ik toch best veel klachten over, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 18:54:
wel een andere vraag: is dat spiegelsysteem echt zo fragiel dat het na X keer wisselen gewoon verrot gaat? hier lees ik toch best veel klachten over, vandaar...
Er zijn exemplaren waarvan het spiegelsysteem defect zijn. Deze zijn echter direct bij aankoop al merkbaar. En heel toevallig hebben deze meestal ook last van het "losse" lensprobleem.
Veel meer exemplaren hebben geen problemen. Maar ja, van de vele bezitters van de Z1 zijn er maar enkelen die het probleem hebben gemeld natuurlijk. Maar desalniettemin, als ik deze cam ga halen (ik zit nog te twijfelen tussen de FZ-10 van panasonic en deze) dan ga ik zeker naar een winkel toe dat in de buurt is, zodat ik het kan ruilen indien nodig en te testen voordat ik het meeneem).

(ik had wel even bij de mediamarkt het spiegelsysteem geprobeerd. Even zeer snel de toetsen of alles goed werkt. Zag er vrij goed uit)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die pana is met stabilisator he? hoe duur is dat grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 20:28:
die pana is met stabilisator he? hoe duur is dat grapje?
Als je nou eens een beetje naar beneden scrollt in dit forum... :O

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 21 november 2003 @ 01:29:
[...]

Schijnt dat het niet echt CA is maar een probleem hoe de CCD het interpreteert. Randen en hoeken worden overexposed.

Kan natuurlijk ook zijn dat de nieuwe firmware deze automatisch bewerkt.
Dat heet "blooming: en heeft te maken met wat te veel pixels op een te kleine CCD, misschien kan daar inderdaad met electronica wat aan verbeterd worden.
Wordt veel met CA verward......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 20:18

Steffie

Opaque

Floris schreef op 21 november 2003 @ 01:35:
Ik zie trouwens echt hele leuke pics langskomen, waaronder van Steffie :) Best een wonderlijk apparaat dus :)
Haha, ik weet dat mijn fotokwaliteiten niet bepaald van dutchphotozone niveau zijn, maar dat het nu zo slecht is dat de camera dit er gelukkig nog van wist te maken... >:) ;)

Nee ik ben nog steeds heel tevreden met deze aankoop. Er is ook nog niets stuk. Ik had al gemerkt bij de eerste keer van het verwisselen van de batterijen dat je er voorzichtig mee om moet springen, dus dat is nog heel hier. Verder ook geen problemen met de lens of dat spiegeltje.

Enige nadeel blijft dus die paarse randen bij die overgangen van veel licht naast een scherpe edge... maar dat kan dus waarschijnlijk worden opgelost met die nieuwe firmware. Was laatst toch ook al over bericht, dat het software matig kon worden opgelost?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Steffie schreef op 22 november 2003 @ 21:32:
[...]

Haha, ik weet dat mijn fotokwaliteiten niet bepaald van dutchphotozone niveau zijn, maar dat het nu zo slecht is dat de camera dit er gelukkig nog van wist te maken... >:) ;)
De beste manier om een point en shootcamera te testen is door het te laten gebruiken door een noob.

M'n ixus is niet geslaagd voor z'n examen.... :|
Nee ik ben nog steeds heel tevreden met deze aankoop. Er is ook nog niets stuk. Ik had al gemerkt bij de eerste keer van het verwisselen van de batterijen dat je er voorzichtig mee om moet springen, dus dat is nog heel hier. Verder ook geen problemen met de lens of dat spiegeltje.
Oh ja, dat was ik vergeten. Een derde "vaak defect"punt was de batterijhouder. Bij heel veel mensen is het namelijk afgebroken bij het verwisselen van de accu's. Gelukkig hoef je bij de Z1 zo weinig batterijen te verwisselen ;)
Enige nadeel blijft dus die paarse randen bij die overgangen van veel licht naast een scherpe edge... maar dat kan dus waarschijnlijk worden opgelost met die nieuwe firmware. Was laatst toch ook al over bericht, dat het software matig kon worden opgelost?
Als het echt blooming is dan is het wel softwarematig op te lossen ja. De panasonic FZ-10 heeft nu helemaal geen CA meer, en dat zou door de nieuwe firmware komen. Maar ja, een leicalens en CA ging toch al niet zo goed samen, zeker als ze ermee adverteerden dat hun cam geen last daarvan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffie schreef op 22 november 2003 @ 21:32:
[...]
........
misschien dat je iets wijzer kan worden uit het topic wat ik geplaatst heb m.b.t. de aanschaf van de camera.

En ondertussen ben ik ook trots bezitter van het "wondertje". :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

athlonkmf schreef op 21 november 2003 @ 01:39:
[...]

Ik doelde op de hand van die meid ;)
Die doet niks :) (Kijk goed!)

Mooie pics? Hoe vind je deze:
Afbeeldingslocatie: http://q-dance.nl/images/nieuws/qlimax-fotos.jpg

Bericht hierboven

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45
Floris schreef op 24 november 2003 @ 20:51:
[...]

Die doet niks :) (Kijk goed!)

Mooie pics? Hoe vind je deze:
[afbeelding]
prachtige foto, met welke cam is dit getrokken? de minolta z1?

ikzelf ben nog altijd aan het twijfelen tss deze en de olympus c750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Degene die zo nodig willen flamen of offtopic willen reageren mogen dit ergens anders doen en even hun email checken. Nu weer even ontopic.

Rotzooi-replies getrashed en nieuwe topic geopend met laatstgenoemde vraag, omdat het toch wel wat algemener is en wel leuke discussie zal opleveren

[rml]Camera vs menselijk oog focal length [ Minolta Z1][/rml]

[ Voor 37% gewijzigd door kmf op 03-12-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kodak dx6490 ook een hele aantrekkelijke camera; 4,2 MP en 10x optische zoom.
Al vanaf 449 euro in nederland te koop, maar ik heb hem al in duitsland gespot voor rond de 400 euro.
Pricewatch link:
pricewatch: Kodak DX6490 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.7)

Review:
http://www.dcresource.com...dx6490-review/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kodak heeft een HEEL mooi scherm. Lekker groot en heel duidelijk. Verder dus 4mp. Alleen: veel slechtere beeldkwaliteit en veel purple fringing. Ik ben er ook nog steeds niet uit, want hij lag ook errug lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:02:
die kodak heeft een HEEL mooi scherm. Lekker groot en heel duidelijk. Verder dus 4mp. Alleen: veel slechtere beeldkwaliteit en veel purple fringing. Ik ben er ook nog steeds niet uit, want hij lag ook errug lekker in de hand.
Veel slechtere beeldkwaliteit denk ik niet, want in de die test waar ik een linkje van had geplaatst stond bij de pluspunten dat de beeldkwaliteit erg goed was.
Dat met die paarse randen klopt wel, maar daar hebben alle (groot) zoomcamera's last van. Hetzij de een wat meer dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 10:29:
[...]

Veel slechtere beeldkwaliteit denk ik niet, want in de die test waar ik een linkje van had geplaatst stond bij de pluspunten dat de beeldkwaliteit erg goed was.
Dat met die paarse randen klopt wel, maar daar hebben alle (groot) zoomcamera's last van. Hetzij de een wat meer dan de andere.
M.b.t. de beeldkkwaliteit kan ik nog melden dat deze Kodak geen instelbare compressie heeft maar dat de camera zelf de mate van compressie kiest en dat dat met name bij natuur- en landschapsopnamen nogal ongunstig uitpakt in de vorm van verdwijnende details, de bestanden zijn erg klein voor een 4MP+ camera
(kan ook een voordeel zijn, maar je jou het zelf moeten kunnen kiezen).
De CCD is niet de standaard 4MP 1/1,8" van Sony maar een kleinere wat ook niet gunstig is voor het ruisgedrag, vooral bij de grote zoom is dat jammer (heb je korte sluitertijden nodig)
Die kleine CCD is natuurlijk nodig omdat de grotere een grotere (en dus duurdere )lens nodig zou hebben.
Alles bij elkaar lijkt dit wel een goed compromis op de compressie na..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
weet er iemand of je op de z1 een teleconverter kan plaatsen?
en kan ja daar dan nog eens een uv-filter op zetten of is het 1 vd 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een teleconverter op een 380mm zoomlens? Ik vermoed dat die niet uitgebracht gaat worden... Er is wel een wide-angle converter die er een 28mm groothoeklens van maakt, en daar kan geloof ik ook een filter op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:13:
Een teleconverter op een 380mm zoomlens? Ik vermoed dat die niet uitgebracht gaat worden... Er is wel een wide-angle converter die er een 28mm groothoeklens van maakt, en daar kan geloof ik ook een filter op.
De panasonic heeft dus wel een teleconvertor en dat is toch echt al een 12x zoomcam hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:13:
is dit de moeite?

De bij Minolta verkrijgbare Z1 lens adapter ring (ZCA-100) eindigt in een 52mm schroefdraad, en wordt bij de Minolta Z1 wide angle kit(ZWC-100) geleverd. De ring is overigens ook apart leverbaar
Als ik dus een 52 mm teleconvertor lens vindt (of een 55 mm teleconvertor met 52-55 mm step-up ring) ben ik gesteld

de vraag is nu, is dit de moeite? gaan de resultaten niet tegenvallen? of is die wide angle converter interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De Minolta Z1 heeft al een enorme zoom. 10x zoom is niet niks.
Als je nog meer zoom wilt hebben dan komen er heel veel dingen bij kijken.

De meest belangrijke is: beweging. Hoe meer zoom je hebt, hoe meer last je hebt van bewogen foto's. Stel je koopt een 0.5x teleconvertor en schroeft dat erop. Dan nog heb je zeker een statief nodig om scherpe foto's te maken. De Z1 heeft namelijk geen stabilisator.

Daarnaast heb je ook lichtproblemen. Een teleconvertor betekent toch al gauw een extra stop of twee. Hoe belangrijk licht is, weten we nu wel.

Dan hebben we nog niet over vignetting gehad. De adapter die op de Z1 past is niet veel groter in diameter dan de lens zelf. Als je geen vignetting wilt hebben moet je een stepupring kopen en een grotere teleconvertor kopen. Heb je een grotere teleconvertor, blokkeert ie de focus assist light....

Afijn. ik vind dat je het niet moet doen. Ga even naar de dierentuin ermee en kijk wat je aan die 10x zoom heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
athlonkmf schreef op 09 december 2003 @ 13:02:
De Minolta Z1 heeft al een enorme zoom. 10x zoom is niet niks.
Als je nog meer zoom wilt hebben dan komen er heel veel dingen bij kijken.

De meest belangrijke is: beweging. Hoe meer zoom je hebt, hoe meer last je hebt van bewogen foto's. Stel je koopt een 0.5x teleconvertor en schroeft dat erop. Dan nog heb je zeker een statief nodig om scherpe foto's te maken. De Z1 heeft namelijk geen stabilisator.

Daarnaast heb je ook lichtproblemen. Een teleconvertor betekent toch al gauw een extra stop of twee. Hoe belangrijk licht is, weten we nu wel.

Dan hebben we nog niet over vignetting gehad. De adapter die op de Z1 past is niet veel groter in diameter dan de lens zelf. Als je geen vignetting wilt hebben moet je een stepupring kopen en een grotere teleconvertor kopen. Heb je een grotere teleconvertor, blokkeert ie de focus assist light....

Afijn. ik vind dat je het niet moet doen. Ga even naar de dierentuin ermee en kijk wat je aan die 10x zoom heb.
ok thx,
dan besteed ik mn geld wel aan een uv filter, xdrive en monopod

nog een vraagje, heb je al eens een tijdopname gemaakt?
dit lukt mij echt niet he
in de handleiding staat er dat je de sluitertijdinstelling moet verlagen tot voorbij de 15s totdat de T aanduiding komt, maar die krijg ik maar niet, en ik blijf maar verlagen tot ik zelfs een neg getal krijg

ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tijdopnamen wilt maken van langer dat 15 seconden kan dat alleen in de stand Manual (M) (Maximaal 30 seconden dacht ik), in de stand Shutter priority kun je geen sluitertijd van meer dan 15 seconden kiezen.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 23:23:
Als je tijdopnamen wilt maken van langer dat 15 seconden kan dat alleen in de stand Manual (M) (Maximaal 30 seconden dacht ik), in de stand Shutter priority kun je geen sluitertijd van meer dan 15 seconden kiezen.

Succes...
ik zet hem wel in manual mode, maar ik krijg geen T ?

Verwijderd

je moet hem op de M zetten, draaien aan de bovenkant...
de M is de stand tussen Nachtshot en de S in ! :)
En ja dan kan je tot 30 seconde!! :)

Ik ben laatst naar speed en design geweest in de jaarbeurshallen, en daar heb ik veel foto's op iso400 geschoten, omdat de verlichting in die hal gewoon bar slecht was.

Maar op iso400 schiet de camera toch stukken mindere foto's dan op iso100(wat ik meestal gebruik) en vooral het "blooming" effect komt heel erg naar voren.
Bijv op deze foto:
http://www.haargel.nl/speed&d/pages/PICT2014.html je ziet hier allemaal paarse randjes om de fel witte puntjes heen.
Tevens direct na dat weekend minolta een belletje gegeven, het zou namelijk met de nieuwe firmware opgelost zijn, maar daar wisten hun niets over te vertellen.
Wel heeft die vriendelijke meneer mijn mailadres opgenomen in zijn database, mochten er updates uitkomen.. dan krijg ik netjes een mailtje :)
Maar bij speed en design was echt een dagje kloten met me camera hoor d'r zitten maar ongeveer 2 goede foto's tusse :)
Daarintegen mijn dagje zandvoort was meer suc6 vol..
Deze foto's zijn te vinden op www.haargel.nl links onderin lijstje met locaties.

Ik heb ben bij de fotozaak -waar ik deze camera ook vandaan heb- wezen vragen wat de kosten waren van zo'n wide converter..... € 169,- wilde ze daar voor hebben.. dusse.. nog ff sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:57:
je moet hem op de M zetten, draaien aan de bovenkant...
de M is de stand tussen Nachtshot en de S in ! :)
En ja dan kan je tot 30 seconde!! :)

Ik ben laatst naar speed en design geweest in de jaarbeurshallen, en daar heb ik veel foto's op iso400 geschoten, omdat de verlichting in die hal gewoon bar slecht was.

Maar op iso400 schiet de camera toch stukken mindere foto's dan op iso100(wat ik meestal gebruik) en vooral het "blooming" effect komt heel erg naar voren.
Bijv op deze foto:
http://www.haargel.nl/speed&d/pages/PICT2014.html je ziet hier allemaal paarse randjes om de fel witte puntjes heen.
Tevens direct na dat weekend minolta een belletje gegeven, het zou namelijk met de nieuwe firmware opgelost zijn, maar daar wisten hun niets over te vertellen.
Wel heeft die vriendelijke meneer mijn mailadres opgenomen in zijn database, mochten er updates uitkomen.. dan krijg ik netjes een mailtje :)
Maar bij speed en design was echt een dagje kloten met me camera hoor d'r zitten maar ongeveer 2 goede foto's tusse :)
Daarintegen mijn dagje zandvoort was meer suc6 vol..
Deze foto's zijn te vinden op www.haargel.nl links onderin lijstje met locaties.

Ik heb ben bij de fotozaak -waar ik deze camera ook vandaan heb- wezen vragen wat de kosten waren van zo'n wide converter..... € 169,- wilde ze daar voor hebben.. dusse.. nog ff sparen :)
die links van je werken niet :(
ik ga geen wide converter kopen maar wel een uvfilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
zojuist gezien bij topfoto

hama 49mm,schutzfilter UV-effekt, ultra wide,c14
ik veronderstel dat dit een uv filter is?

hama 49mm, pol-filter,circular, ultra wide,htmc
is dit dan de polaristiefilter?

nu zit ik met wat vraagjes
nl welkeen nemen? de eerste kost 34.9 en de tweede 65.9
is de tweede filter ook een puv-filter?
voorwat staat c14 en htmc?
zijn beide goeie kwaliteit? en heb ik nog een tussenstuk nodig om het op mijn lens te kunnen plaatsen?
mvg,
skank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
up

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 00:29
Kick + Die van mij komt binnen 10 dagen :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gisteravond de Z1 besteld :)

Levertijd is twee weken maar heb toch nog niet al de centjes dus maakt niet zoveel uit!

Can't wait :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
you wont regret it !

dan eens wat fotos he aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

GOT is geen chatbox. ga nou niet onnodige kicks geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
athlonkmf schreef op 19 december 2003 @ 13:26:
GOT is geen chatbox. ga nou niet onnodige kicks geven.
Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een paar leuke shots gemaakt met m'n z1.
Alle shots zijn wel van hetzelfde maar dat mag de pret niet bederven.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/z1/mike.gif
Animated gifje van ongeveer 886kb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen:
- koop ik de minolta z1 voor 366euro in een winkel MET voorraden?
- koop ik de olympus c-740 voor 366 in een webstore?
- koop ik de olympus c-750 voor 439 in een webstore?

mijn grootste bedenkingen bij de z1 zijn de kwaliteit van het spiegelsysteem en de purple fringing.
Voordelen zijn weer de snelheid en compacte design.

Maar: de c-750 is van metaal, heeft een afstandsbediening en ook nog 4Mp (ookal gaat het mij daar niet om)
Nadeel is dat hij duurder is, duurder geheugen slikt (xd ipv SD), en groter is.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen? Misschien heb je ze allebei in je handen gehad of geprobeerd? of misschien kan je mijn meningen ontkrachten?

in ieder geval, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 20:35:

mijn grootste bedenkingen bij de z1 zijn de kwaliteit van het spiegelsysteem en de purple fringing.

Maar: de c-750 is van metaal, heeft een afstandsbediening en ook nog 4Mp (ookal gaat het mij daar niet om)

Zijn er mensen die mij kunnen helpen? Misschien heb je ze allebei in je handen gehad of geprobeerd? of misschien kan je mijn meningen ontkrachten?

in ieder geval, bedankt
Ik heb dus -zoals je waarschijnlijk hierboven ziet aan een aantal foto's- de Z1.
Ik moet zeggen, ik heb ook behoorlijk zitten twijfelen voordat ik de Z1 heb aanschaft, maar toch maar de knoop doorgehakt.
Vanaf het moment van hebben tot nu tevreden over de camera.
Behalve dan het dagje in de jaarbeurshallen(speed en design) daar dus veel foto's op ISO400 gemaakt en zoals je zelf ook al had gezien... veel paarse vlekken...
Hopen dat t snel opgelost is met de nieuwe firmware(waar dus verschillende verhalen de rondte over doen...) en zo dan is het aan jezelf of dat een reden zou zijn om hem wel of niet aan te schaffen.
Ik zal strax nog een paar foto's plaatsen! :)

Voor de rest weet ik niets van de andere camera's dus ik hou me mond er gewoon lekker over.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die geruchten heb ik gehoord ja, maar nog weinig concreets... ik blijf twijfelen.
Een ander punt was de duurzaamheid: hoe beoordeel jij de constructie en de kwaliteit van dat speigelsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 21:43:
die geruchten heb ik gehoord ja, maar nog weinig concreets... ik blijf twijfelen.
Een ander punt was de duurzaamheid: hoe beoordeel jij de constructie en de kwaliteit van dat speigelsysteem?
Een tip van de dpreviewforums. tig keer heel snel spiegel schakelen. Dan moet het nog steeds soepel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 20 december 2003 @ 22:46:
[...]

Een tip van de dpreviewforums. tig keer heel snel spiegel schakelen. Dan moet het nog steeds soepel gaan.
Dat is bij mij het geval(dat hij nog steeds soepel gaat)
dus lijkt me dat het correct functioneerd.

Hier nog even een klein animated shotje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/z1/inktvisje.gif

Macrotje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/z1/Kinktvis.jpg
Clickable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank

in ieder geval, bedankt
als je de zoekengine zou gebruiken weet je dat ik lang zat te twijfelen ts s de c750 en de z1 ook, en bovendien heb ik toen ook alle + en - puntjes opgesomd....
voor mij is het de z1 geworden, wat betreft purple fringing, dit is echt miniem hoor, laat je niet vangen! bovendien heb ik zelf de 750 ook in mijn handen gehad en die heeft ook last van purpme fringing, ik heb nl beide fotos gezien van verschillende opnames dus ik kan het weten
wat betreft spiegelsysteem, daar heb ik echt geen last van en ik mag zoveel maal omschakelen als ik wil, zonder problemen
bovendien is de z1 goedkoper, veeeeeeeeeeel sneller,beter in donkere ruimtes !!! mooiere fotos! jawel, de 750 komt mij wat onnatuurlijk over, goedkoper geheugen ! kortom de beste keuze voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:42:
[...]

Dat is bij mij het geval(dat hij nog steeds soepel gaat)
dus lijkt me dat het correct functioneerd.

Hier nog even een klein animated shotje:
[afbeelding]

Macrotje:
[afbeelding]
Clickable!
Best mooie scherpe foto's!

Ik krijg morgen mijn pakketje met de Z1 thuis :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31
EbAyzo schreef op 22 december 2003 @ 22:52:
Ik krijg morgen mijn pakketje met de Z1 thuis :)
En ik dacht dat je in je vorige reply zei dat ie pas over twee weken geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mottebelke schreef op 23 december 2003 @ 12:06:
[...]

En ik dacht dat je in je vorige reply zei dat ie pas over twee weken geleverd zou worden.
Ja precies! Maar ze konden hem toch uit vooraad leveren :) vandaag is DHL langsgeweest maar had niet genoeg €€€ in huis jammer genoeg! Morgen krijg ik hem zeker weten....ik show zo snel mogelijk pics!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de camera of van de foto's die je met de camera hebt genomen. Die van de camera kennen we nu wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik heb hem in mijn bezit :)

Gisteravond even mee gespeeld maar lukte nog niet erg :P de manier hoe je alles instelt is heel anders dan mijn Canon (maar krijg het wel onder de knie :) )

Net even een simpel macroshotje gemaakt maar zie toch wel dat purple gedoetje :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/dop.jpg

Maar dat zou met de nieuwe firmware opgelost moeten zijn dus ik wacht af.....

Voor de rest echt een mooie kleine camera met een gigantische zoom functie en hele snelle werking in het algemeen!

Op dit moment ben ik dus een tevreden gebruiker :D

Maar nu ben ik dus op zoek naar een tasje voor de Z1? Welke tasjes gebruiken de tweakers allemaal voor hun camera? Ook zoek ik nog een tripod of monopod die niet te groot is ingeklapt maar waar ik wel mooie avond foto's ed mee kan nemen.

[ Voor 80% gewijzigd door Ebayzo op 25-12-2003 09:28 ]

Default blanke hetero

• skank
je hebt deze:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skank/minolta_dimage_z1_case.jpg

je hebt ook nog deze: CS-DG600 maar ik vind niet direct een foto terug

zelf heb ik de laatste gehad, maar gelijk teruggedragen want deze is echt te nipt

• skank
EbAyzo schreef op 24 december 2003 @ 23:14:

Gisteravond even mee gespeeld maar lukte nog niet erg :P de manier hoe je alles instelt is heel anders dan mijn Canon (maar krijg het wel onder de knie :) )

Net even een simpel macroshotje gemaakt maar zie toch wel dat purple gedoetje :(

[afbeelding]

Voor de rest echt een mooie kleine camera met een gigantische zoom functie en hele snelle werking in het algemeen!

Maar nu ben ik dus op zoek naar een tasje voor de Z1? Welke tasjes gebruiken de tweakers allemaal voor hun camera? Ook zoek ik nog een tripod of monopod die niet te groot is ingeklapt maar waar ik wel mooie avond foto's ed mee kan nemen.
bij jou zie je idd toch duidelijk de paarse randen, ik heb hier niet zoveel last van, kijk es rond op betreffende reviewsites, daar zie je hoe je dit echt kan verhelpen, anders afwachten tot firmware,
en ivm een monopod, hier ben ik ook nog op zoek naar :)
veel succes met je camera, het is een ongelooflijk snelle en goede camera voor die prijs ! beste prijs/kwaliteit ivgl met andere van dat type (bv c750)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

skank schreef op 25 december 2003 @ 13:41:
[...]

bij jou zie je idd toch duidelijk de paarse randen, ik heb hier niet zoveel last van, kijk es rond op betreffende reviewsites, daar zie je hoe je dit echt kan verhelpen, anders afwachten tot firmware,
en ivm een monopod, hier ben ik ook nog op zoek naar :)
veel succes met je camera, het is een ongelooflijk snelle en goede camera voor die prijs ! beste prijs/kwaliteit ivgl met andere van dat type (bv c750)
Gebruik jij een tasje voor je cam? Zoja, welke? overheen gekeken |:(

En bedoel je site's zoals DPreview?

[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 25-12-2003 15:37 ]

Default blanke hetero

• skank
EbAyzo schreef op 25 december 2003 @ 15:36:
[...]

Gebruik jij een tasje voor je cam? Zoja, welke? overheen gekeken |:(

En bedoel je site's zoals DPreview?
http://www.dcresource.com...age_z1-review/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Histogram,

Het kan zijn dat dit bericht nu meerdere malen wordt geplaats.
Mijn verontschuldigingen daarvoor, ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb de Z1 nu sinds gisterenmiddag in huis.
Lekker mee aan het stoeien en er is nog een hoop te leren.

Nu zie ik dat ik bij foto's een Histogram kan laten zien.
Volgens de handleiding kan ik daar kleurinformatie uit halen.
Ik heb echter geen idee wat ik er mee moet.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan gebruiken?
(Of is het wat hoog gegrepen voor een beginner.)

Vriendelijke groeten,

Rens Duijsens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
hoi,

ik ben hopeloos op zoek naar een deftig tasje voor mijn minolta z1

ik had er ene gevonden de cs-dg600, maar die is zoooooo nipt dat het eigenlijk onhandig is, want het duurt een uur tegen dat je de camera erin of eruit gestopt hebt. zo nipt is hij, ik heb hem dan maar ook teruggedragen

ik ben dus hopeloos op zoek nr een degelijke tas
mijn oog viel wel op de lowepro d-res 30 aw maar die lijkt zo duur (45.76 euro zonder verzendkosten)
en ik ben dan nog eens niet zeker of deze wel past

kan iemand mij helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.... Ik heb een klein tasje van "Fortune".
Klein, zwart en alles pas er netjes in.
Niet echt deftig, maar zeer functioneel.

Heb je daar wat aan?

Vriendelijke groeten,

Rens Duijsens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op 24 december 2003 @ 23:14:

[afbeelding]

Zou je misschien het orgineel van die foto met dop kunnen plaatsen?
Dan kan ik namelijk je instellingen van je camera nakijken met het programma dat op het cdtje bij de camera zat.

Ik heb sinds de kerst ook een mooi tasje voor mijn Z1, het is een orgineel tasje van Minolta.
Volgens de mevrouw in de winkel is dit tasje precies voor de Z1 gemaakt.
Dat klopt ook wel, de camera past er namelijk precies in.
Maar na een aantal keer erin en eruit weet ik nou precies hoe hij het gemakkelijk in het tasje kan.

Kortom prima tasje, ik heb m bij Fotohuset in maassluis vandaan, voor meer info- model no.?- kan je het beste hun bellen.

Hier nog even een shotje, puur uit verveling gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/z1/Kdimage.jpg
Clickable!

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

* Ebayzo baalt :(

Kan dus morgen mijn camera terug sturen :(

Lens is gewoon slecht (blijft in en uit gaan) en kan dus geen enkele normale foto maken!!

Arghhh hier baal ik dus van.....dit soort dingen bestel ik nooit meer op internet! (Niet omdat ik het niet vertrouw maar omdat het lastig is bij DOA's)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

EbAyzo schreef op 28 december 2003 @ 22:50:
* Ebayzo baalt :(

Kan dus morgen mijn camera terug sturen :(

Lens is gewoon slecht (blijft in en uit gaan) en kan dus geen enkele normale foto maken!!

Arghhh hier baal ik dus van.....dit soort dingen bestel ik nooit meer op internet! (Niet omdat ik het niet vertrouw maar omdat het lastig is bij DOA's)
Waar heb je hem dan heen gestuurd? Naar Minolta, of de winkel waar je hem gekocht hebt?

Ik heb mijn camera ook eens op moeten sturen naar Minolta en had hem binnen 3 weken weer terug. Ik heb de service van Minolta als zeer goed ervaren, want niet alleen het defect (LCD ging niet meer aan) was verholpen, e-mails werden snel beantwoord (wel vol met spelfouten), en bij de reparatie was ook het stof dat zich in de loop van de tijd had opgehoopt in de zoeker/LCD verwijderd omdat ik daar om gevraagd had.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Johnny schreef op 28 december 2003 @ 23:07:
[...]

Waar heb je hem dan heen gestuurd? Naar Minolta, of de winkel waar je hem gekocht hebt?

Ik heb mijn camera ook eens op moeten sturen naar Minolta en had hem binnen 3 weken weer terug. Ik heb de service van Minolta als zeer goed ervaren, want niet alleen het defect (LCD ging niet meer aan) was verholpen, e-mails werden snel beantwoord (wel vol met spelfouten), en bij de reparatie was ook het stof dat zich in de loop van de tijd had opgehoopt in de zoeker/LCD verwijderd omdat ik daar om gevraagd had.
Allereerst stuur ik hem terug naar de winkel...de problemen begonnen een dag na aankoop. Inmiddels wil de lens niet eens meer naar binnen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op 28 december 2003 @ 23:07:
[...]

Ik heb mijn camera ook eens op moeten sturen naar Minolta en had hem binnen 3 weken weer terug.
[...]
Had jij in dat geval ook een defecte Z1?
Zo ja welk defect ?
Zo nee dan mag je toch je verhaal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Ik was vandaag even in de Supermarkt, in het ZOOM-tijdschrift aan het kijken.. en eindelijk stond daar is een keer de Minolta Dimage Z1 in (cijfer=8,6) ze zijn dr redelijk positief over behalve dan de plasticbehuizing en maar 3 Megapixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:41:
[...]

Had jij in dat geval ook een defecte Z1?
Zo ja welk defect ?
Zo nee dan mag je toch je verhaal doen :)
Het was/is een Minolta Dimage S304, zoals hierboven al gezegd: het LCD ging niet meer aan nadat ik tijdens het gebruik van de video-out de stekker er uit had getrokken ging het niet meer aan, het flitste wel even bij het aanzetten van de camera. De video-out werkte nog wel, ik vermoed dat de camera niet meer registreerde of het stekkertje er wel/niet in zat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
3 megapixel is genoeg hoor voor gewoon formaat, en zelfs 1 formaat groter
wat betreft omhuizing, is deze wel goed hoor, laat je niet afschrikken
ze moeten toch altijd wel iets negatiefs kunnen zeggen of vinden..

ik kan maar 1 iets zeggen, topcamera !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
skank schreef op 29 december 2003 @ 19:21:
3 megapixel is genoeg hoor voor gewoon formaat, en zelfs 1 formaat groter
wat betreft omhuizing, is deze wel goed hoor, laat je niet afschrikken
ze moeten toch altijd wel iets negatiefs kunnen zeggen of vinden..

ik kan maar 1 iets zeggen, topcamera !
Natuurlijk hebben ze altijd wat te zeggen. (het is nooit goed)
ik ben er ook van overtuigd dat het een Top-Cam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik wou de Z1 even "lenen" van de mediamarkt voordat ik het ging kopen, helaas is het bij alle mediamarkten in de buurt uitverkocht. Blijkbaar een gewilde cam...

Ik had wel even bij Dixons deze cam uitgeprobeerd. Zonder flitser, en binnenshuis is het toch wel vrij goede kwaliteit. Zoomen binnen naar een andere winkel tegenover Dixons geeft snel wazige foto's. Ik had niet veel tijd om testen...

De kleine zoeker heeft wat mij betreft toch een beetje te lage resolutie (hoewel zijn resolutie en snelheid al tot de besten behoort).
Snelheid is uiteraard super. Vrijwel geen lag.
Toch wel veel purple fringing op automatische stand helaas.

Ik ga het volgend jaar wel halen als de panasonic nog steeds niet in europa komt.

[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 31-12-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Ik heb vandaag eindelijk mijn Z1 ontvangen. Erg leuk toestelletje!

Ik ben nu nog wat aan het oefenen, maar ik krijg nog wel veel onscherpe shots, dus misschien moet ik wat meer proberen om stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
onscherpe fotos heeft niet altijd met de cam te maken
meestal ligt het aan de fotograaf zelf,
volledig ingezoomd, geeft snel trillingen
monopod of zelfs tripod is dus aangeraden
ook wanneer je zonder flits trekt, of lange sluitertijden gebruikt...
daarom is het niet altijd de schuld vd camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
skank schreef op 31 december 2003 @ 15:52:
onscherpe fotos heeft niet altijd met de cam te maken
meestal ligt het aan de fotograaf zelf,
volledig ingezoomd, geeft snel trillingen
monopod of zelfs tripod is dus aangeraden
ook wanneer je zonder flits trekt, of lange sluitertijden gebruikt...
daarom is het niet altijd de schuld vd camera..
Maar dat zei ik ook niet ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Blijkt dus dat foto's op www.pbase.com ook makkelijk naar GOT gelinkt kan worden. Dus mijn initiatief is niet nuttig meer.

:)

[ Voor 255% gewijzigd door kmf op 31-12-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ieder geval, bedankt
:?
Hallo knuppelhout, kan je mij vertellen waar je de dimage z1 voor 366 euro hebt gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:12:
[...]

:?
Hallo knuppelhout, kan je mij vertellen waar je de dimage z1 voor 366 euro hebt gezien??
Even tip voor je www.nomatica.nl € 368 en géén verzendkosten :) daar heb ik die van mij ook besteld :) vrijdag besteld waarschijnlijk morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vraag is al beantwoord. Ik heb nog wel een vraagje voor jullie: welk tasje gebruiken jullie? en hoe duur was ie?

ik heb nu de olympus c-740 vanwege de betere constructie. de z1 is inderdaad wel prettig qua snelheid, maar goed, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Ik heb afgelopen zaterdag een tasje voor m'n Z1 gekocht. Het is de GoPix 90 van Delsey. Kostte maar 17,25 (veel goeiekoper als een Lowepro).

De Z1 past er makkelijk in (je kunt hem er op verschillende manieren instoppen), en dan hou je nog plaats over voor reserverbatterijen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjaar
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 18:59
360,- bij progress.nl. (heb verder geen aandelen hoor.) Bij Pixmania.com hebben ze ook goede aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mottebelke schreef op 05 januari 2004 @ 12:42:
Ik heb afgelopen zaterdag een tasje voor m'n Z1 gekocht. Het is de GoPix 90 van Delsey. Kostte maar 17,25 (veel goeiekoper als een Lowepro).

De Z1 past er makkelijk in (je kunt hem er op verschillende manieren instoppen), en dan hou je nog plaats over voor reserverbatterijen, etc.
en waar heb je m gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Bij een Combi-zaak (www.combi.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 21:37
tsjaar schreef op 05 januari 2004 @ 12:43:
360,- bij progress.nl. (heb verder geen aandelen hoor.) Bij Pixmania.com hebben ze ook goede aanbiedingen.
Ik denk dat ik de Z1 ga halen bij progress.nl. Dat is slechts 33 cent duurder dan http://www.nomatica.com/ inclusief verzendkosten. Bij progress.nl is het betalen wat makkelijker, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Iemand vertelde mij dat digitale camera's soms ook als webcam gebruikt kunnen worden. Hoe zit/werkt dat? En heeft de Z1 dat ook? Niet dat het mij veel interesseert, maar ik ben wel nieuwsgierig! :o

[ Voor 24% gewijzigd door durkagain op 06-01-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 11:38
naar aanleiding van mijn topic over de keuze A80 of Z1, neig ik nu naar de Z1.
Enige vraag die overbleef was of er een adapter mogelijk was om filters te kunnen plaatsen op de Z1.
De minolta site heeft het bij accesoires alleen over de wide converter. de losse adapter wordt niet genoemd.

Na wat zoeken ben ik er inmiddels achter dat het de ZCA-100 zou zijn.

Wie kan me vertellen waar ik deze adapter in NL kan kopen? (athlonKmf?)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Filters kunnen enkel via de adapter ring geplaatst worden.

in NL weet ik het niet, maar je kon(lijkt uitverkocht te zijn) het bij Amazon kopen http://www.amazon.com/exe...lt_l1/102-7357370-9122551

Even proberen of amazon.uk die ook verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dumb Ass Durruk schreef op 06 januari 2004 @ 09:28:
Iemand vertelde mij dat digitale camera's soms ook als webcam gebruikt kunnen worden. Hoe zit/werkt dat? En heeft de Z1 dat ook? Niet dat het mij veel interesseert, maar ik ben wel nieuwsgierig! :o
naar mijn weten niet mogelijk, maar je kan wel superstrakke filmpjes schieten met die camera op 640x480 30fps :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 11:38
athlonkmf schreef op 06 januari 2004 @ 18:04:
Filters kunnen enkel via de adapter ring geplaatst worden.

in NL weet ik het niet, maar je kon(lijkt uitverkocht te zijn) het bij Amazon kopen http://www.amazon.com/exe...lt_l1/102-7357370-9122551

Even proberen of amazon.uk die ook verkopen?
Ja..ze worden wel verkocht...en nog goedkoop ook. Helaas is het ding nog niet beschikbaar (overal staat "not yet released")maar kun je alleen een pre-order plaatsen :(

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
sanderb schreef op 06 januari 2004 @ 17:58:
naar aanleiding van mijn topic over de keuze A80 of Z1, neig ik nu naar de Z1.
Enige vraag die overbleef was of er een adapter mogelijk was om filters te kunnen plaatsen op de Z1.
De minolta site heeft het bij accesoires alleen over de wide converter. de losse adapter wordt niet genoemd.

Na wat zoeken ben ik er inmiddels achter dat het de ZCA-100 zou zijn.

Wie kan me vertellen waar ik deze adapter in NL kan kopen? (athlonKmf?)
die adapterring is inderdaad los verkrijgbaar, ik heb er nl 1 in bestelling staan hier in een shop in belgië, zou normaal nog voro 15 januari leverbaar moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

skank schreef op 06 januari 2004 @ 20:34:
[...]

die adapterring is inderdaad los verkrijgbaar, ik heb er nl 1 in bestelling staan hier in een shop in belgië, zou normaal nog voro 15 januari leverbaar moeten zijn
Welke shop is dat dan? misschien handig als je de link hier en/of in de pricewatch plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:42
Op dpreview stond dat de Z1 ook time-lapse heeft. Ik kan alleen nergens (ook in de manual) niks terugvinden. Is dat een foutje van dpreview of toch waar?

Addendum: is de tripod mount plastic of metaal?

[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 06-01-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
DaCoTa schreef op 06 januari 2004 @ 22:38:
Op dpreview stond dat de Z1 ook time-lapse heeft. Ik kan alleen nergens (ook in de manual) niks terugvinden. Is dat een foutje van dpreview of toch waar?

Addendum: is de tripod mount plastic of metaal?
Er staat niets over time-lapse in de Z1 specificaties op de Minolta site. Wel wordt daar gesproken over "Continuous advance", maar of dat precies hetzelfde is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
athlonkmf schreef op 06 januari 2004 @ 21:25:
[...]

Welke shop is dat dan? misschien handig als je de link hier en/of in de pricewatch plaatst.
ik denk niet dat die shop een site heeft.. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Ik had em besteld bij Nomatica (met credit-card) vrijdagmiddag, vandaag afgeleverd..

Foto's volgen later!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

reanimation schreef op 08 januari 2004 @ 12:54:
Ik had em besteld bij Nomatica (met credit-card) vrijdagmiddag, vandaag afgeleverd..

Foto's volgen later!!
En wat heb je besteld?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Waarschijnlijk de Z1! :D
reanimation schreef op 04 januari 2004 @ 22:49:
[...]

Even tip voor je www.nomatica.nl € 368 en géén verzendkosten :) daar heb ik die van mij ook besteld :) vrijdag besteld waarschijnlijk morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
athlonkmf schreef op 08 januari 2004 @ 13:17:
[...]

En wat heb je besteld?...
waar gaat dit topic over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reanimation schreef op 08 januari 2004 @ 13:55:
[...]

Ej, moest jij geen foto's maken? Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een uitgelezen mogelijkheid om een modje lastig te vallen met zijn domme opmerking :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:59:
[...]

Ej, moest jij geen foto's maken? Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een uitgelezen mogelijkheid om een modje lastig te vallen met zijn domme opmerking :Y)
hahaha, ik maak nog steeds foto's hoor, ben ze nu ff aant uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:59:
[...]

Ej, moest jij geen foto's maken?
Moet wel ja! Ik zit met smart te wachten! :D Als ze mij bevallen, dan ga ik 'em vandaag of morgen gelijk bestellen!

Oh, en reanimation, zou willen kijken wat voor versienummer je firmware heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door durkagain op 08-01-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Dumb Ass Durruk schreef op 08 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Moet wel ja! Ik zit met smart te wachten! :D Als ze mij bevallen, dan ga ik 'em vandaag of morgen gelijk bestellen!

Oh, en reanimation, zou willen kijken wat voor versienummer je firmware heeft?
Waar kan je dat zien (ben nOOb met digicams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Ik ga zomenteen een stuk of 5 foto's posten + Movie op 640x480@30 FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
reanimation schreef op 08 januari 2004 @ 14:36:
Ik ga zomenteen een stuk of 5 foto's posten + Movie op 640x480@30 FPS
ik ben benieuwd
hier alvast nog een paar van mijn noob fotos:
http://users.pandora.be/skank/minolta%20pics/

ik ben wel nog maar een beginneling in fotografie

ohja weet iemand of je met de z1 llichtmeting kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
reanimation schreef op 08 januari 2004 @ 14:27:
[...]

Waar kan je dat zien (ben nOOb met digicams)
In de EXIF info van een foto. Kun je met Dimage Viewer of zo bekijken. :D

En dat filmpje, daar ben ik heel nieuwsgierig naar! :)

[ Voor 13% gewijzigd door durkagain op 08-01-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
skank schreef op 08 januari 2004 @ 14:39:
[...]

ik ben benieuwd
hier alvast nog een paar van mijn noob fotos:
http://users.pandora.be/skank/minolta%20pics/

ik ben wel nog maar een beginneling in fotografie

ohja weet iemand of je met de z1 llichtmeting kan doen?
Ik vind ze best mooi voor een beginner! :D Maar ik ben dan ook geen echte kenner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Dumb Ass Durruk schreef op 08 januari 2004 @ 14:46:
[...]

In de EXIF info van een foto. Kun je met Dimage Viewer of zo bekijken. :D

En dat filmpje, daar ben ik heel nieuwsgierig naar! :)
Versie 1.00 soms zie je helaas wel CA :'(
maar dat was al bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lievie89/PICT0001_Thumb.JPG

0x Zoom 2048x1536 Zo min mogelijk Compressie

Grootte Versie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lievie89/PICT0003_Thumb.JPG

10x Zoom 2048x1536 Zo min mogelijk Compressie

Grootte Versie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lievie89/PICT0002_Thumb.JPG

0x Zoom 2048x1536 Zo min mogelijk Compressie met Statief

Grootte Versie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lievie89/PICT0004_Thumb.JPG

10x Zoom 2048x1536 Zo min mogelijk Compressie met Statief

Grootte Versie

Filmpje lukt even niet

Ik ben ook beginner, alles is op Auto Stand gemaakt

[ Voor 61% gewijzigd door Reanimation op 08-01-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
reanimation schreef op 08 januari 2004 @ 15:08:
[...]

Versie 1.00 soms zie je helaas wel CA :'(
maar dat was al bekend..
ik heb daar echt niet zoveel last van, raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
skank schreef op 08 januari 2004 @ 15:19:
[...]

ik heb daar echt niet zoveel last van, raar
Het schijnt ook niet echte CA te zijn, maar blooming. En daarom zitten we met z'n allen te wachten op de nieuwe firmware, die dit zou moeten verbeteren.

De blooming is inderdaad wel duidelijk te zien... :'( Misschien ligt dit ook deels aan de standaardinstellingen?

[ Voor 19% gewijzigd door durkagain op 08-01-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

reanimation schreef op 08 januari 2004 @ 13:55:
[...]

we hadden net over waar de lensadapter te koop zal zijn.
athlonkmf schreef op 08 januari 2004 @ 15:52:
[...]

In de manual stand kan je het vrijwel compleet weghalen.
Hebben jullie trouwens problemen mee als ik die originele foto's overneem later? Ik wil namelijk een database aannameken met foto's gemaakt per camera dat voor GOT te gebruiken is. (bespaart je ook wat ruimte)

Ik kan dit automatisch overnemen van die site van jullie, of jullie kunnen het later zelf uploaden (dan kan je namelijk zelf je naam bij zetten). Wat vinden jullie?

[ Voor 58% gewijzigd door kmf op 08-01-2004 15:54 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste