Vraag over de PIC767 FMC:
Ik vloog gisteren van EHAM naar LSGG, samen met iemand anders in een multiplayer sessie in een lokaal netwerk. Ik had het flightplan en heb de ander geholpen met inprogrammeren, want hij vliegt nog niet zo lang. Ging allemaal perfect. Opstijgen, precies achter elkaar aan later. Maar dan komen we bij de approach. Ik had voor LSGG een BENOT STAR genomen, om te landen op runway 23.
Ik deed namelijk altijd zo'n 20-30 nm voor de landing LNAV/VNAV uit om hem bij te sturen en de landing zelf af te maken, of een autoland in te zetten. Nu wilde ik gisteren een autoland laten maken met de LNAV/VNAV.. Dus ik kwam bij T/D en had m'n ALT op het MCP al naar 0 geschroefd, hij daalde netjes en op gegeven moment stond er bij NAV1 ook netjes de ILS van baan 23 ingesteld. Dus ik kijken wat ie verder doet. Dalen deed ie goed, maar hij kwam aanracen met een ontzettend hoge snelheid. Vlak voor final heb ik de autopilot eraf gegooid want hij leek de ILS niet te pakken? Ik had APP wel ingedrukt en direct gingen alle 3 AP's aan. Toch alsnog zelf de landing afgemaakt, want anders ging het mis. Was een hoge snelheid, maar kwam nog goed
Nu vraag ik mij af, kan zo'n FMC wel een approach zo maken dat ie ook zelf land? Of moet ik daarvoor gewoon de APP knop gebruiken op de MCP? Wie kan me dat uitleggen, hoe dat gaat?