Big Boys, daar hou ik van
ZO nadat ik even een paar zonnebrillen had afgeleverd in LOWI , moest ik daarna nog even wat dingen op halen in LOWS.
Dus maar even gedaan nadat ik even een paar uur had liggen chillen
Dus maar even gedaan nadat ik even een paar uur had liggen chillen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Ik ontdekte van de week aiport ID X86 in FS2004. Iemand daar ooit wel eens geweest? Dat is het NASA shuttle launch/landing ding. Best gaaf! Staat er ook nog eentje in de launch bay ook.
Was het niet X68 ipv X86 , maar ik zal zo even kijken want ik ben er al eens lanks gevlogen .... waar ik ook foto's van had genomen ......Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:05:
Ik ontdekte van de week aiport ID X86 in FS2004. Iemand daar ooit wel eens geweest? Dat is het NASA shuttle launch/landing ding. Best gaaf! Staat er ook nog eentje in de launch bay ook.
even zoeken..... gevonden ....
hier de foto's er van ....

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Vanavond een nieuwe videokaart uitgeprobeerd. Een FX5600 was het slachtoffer... 
Hieronder het resultaat, ff snel wat piccies genomen. Vluchtje KLAX - KLAS. Moet zeggen dat zo'n FX een stuk lekkerder loopt dan een GF3.
Laat me aub ff weten of de kwaliteit ok is, anders moet ik een andere resizer gaan zoeken. Gebruik nu IrfanView, maar ben niet helemaal tevree....

Hieronder het resultaat, ff snel wat piccies genomen. Vluchtje KLAX - KLAS. Moet zeggen dat zo'n FX een stuk lekkerder loopt dan een GF3.
Laat me aub ff weten of de kwaliteit ok is, anders moet ik een andere resizer gaan zoeken. Gebruik nu IrfanView, maar ben niet helemaal tevree....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
dat ziet er zeker goed uit
gebruik gewoon ACDSee voor resizen.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Kwaliteit OK, maar is die Delta er ook in OC of NC?achappey schreef op 08 August 2003 @ 23:20:
Vanavond een nieuwe videokaart uitgeprobeerd. Een FX5600 was het slachtoffer...
]]
Ja hoor, als je hemt wilt hebben, direct link hieronder.rdluca schreef op 08 augustus 2003 @ 23:32:
[...]
Kwaliteit OK, maar is die Delta er ook in OC of NC?
OC
ftp://library.avsim.net/d...b9d6b3/ffx_733_dalold.zip
NNC
ftp://library.avsim.net/d...04e225/ffx_deltanc734.zip
niemand die ff kan helpen ?jos_zwa schreef op 08 August 2003 @ 21:58:
nog iets. ik probeerde net even de TENLI sid van EHTW naar SPY (VOR) met de pmdg even handmatig zonder FMC te doen. je moet dan vanaf baan 6 na 2 DME TWN (twente VOR) een linkerbocht maken naar heading 238. dan moet je de 268 radiaal vanuit TWN oppakken. ik zie dan op mijn EHSI ook wel dat je die groene lijn ziet lopen maar met de VOR LOC knop pakt ie hem gewoon niet op. terwijl ik later 10 NM vanuit TWN de RKN (VOR, 116.8) radiaal 291 outbound moet pakken en dat gaat gewoon wel goed vie de VOR LOC knop. iemand ?
op deze manier een SID uitvliegen is trouwens ERUG cool! heb je wat te doen

sim-pel
Je engaged LNAV op het moment dat je al een paar punten voorbij bent gevlogen. ARM LNAV voor take off. IRL zouden de punten automatisch moeten verdwijnen als je er met het handje langsvliegt, maar de PMDG doet dit (nog) niet. Zoals je ziet probeert de AP weer terug te keren naar het eerste punt op je route.
Wat je ook in zo'n situatie kunt doen is direct naar het volgende waypoint gaan.
Op je plaatje zie ik dat de AP koers probeert te zetten naar DEN. Deze waypoint ligt achter je. kan niet zo goed zien welke punten je tegemoet vliegt, maar neem als voorbeeld MTJ. Klik in je LEGS-page op MTJ, en klik dan op LSK1 -> EXEC. Je zult dan zien dat hij koers naar MTJ zet.
[ Voor 29% gewijzigd door Floppie op 09-08-2003 00:53 ]
ja .......
[ Voor 97% gewijzigd door Ensinker op 08-08-2003 23:45 ]
Rdluca, hoe heb jij die Terramesh geinstalleerd?
Net zo ingewikkeld als eerder stond beschreven?
En werkt alles vlekkeloos?
Net zo ingewikkeld als eerder stond beschreven?
En werkt alles vlekkeloos?
[ Voor 96% gewijzigd door Floppie op 08-08-2003 23:49 ]
Je maak me GEK ! ! ! ! !Gilly schreef op 08 August 2003 @ 23:42:
Deze koffiemolen komt naar u toe deze zomer![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
die staat allang op mijn lijst
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-08-2003 23:48 ]
ATCBOX (helaas verstond ik het vluchtnummer even niet) :
ATC : "Sir what heading are you now ?"
Piloot : "229 :?"
ATC : "Sir are you familiar with the transition, cause you're not flying the transition at all. Heading 270"
Piloot :(brabbelt wat onduidelijks)
ATC : "Do you know the point SOKSI ????"
(geen antwoord)
ATC : "Sir, I'll give you radar vectors for ILS runway 06, but do note that this is a violation"
ATC : "Sir are you familiar with the transition, cause you're not flying the transition at all. Heading 270"
(geen antwoord)
ATC : "Sir, I'll give you radar vectors for ILS runway 06, but do note that this is a violation"

mwhahahaSleepie schreef op 08 augustus 2003 @ 23:48:
ATCBOX (helaas verstond ik het vluchtnummer even niet) :
(geen antwoord)
![]()
Valt me wel vaker op dat piloten soms nog een beetje stuntelen met die transition.
Qua readback dan, vliegen zal wel goed gaan
[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 08-08-2003 23:51 ]
Wat is dat nou weer voor vreemdsoortig gemotoriseerde KiekendiefGilly schreef op 08 August 2003 @ 23:42:
Deze koffiemolen komt naar u toe deze zomer![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is pas een vliegtuig

Tis weer is wat anders dan zo'n Boeing ding en meneer staat het weer niet aan.rdluca schreef op 08 augustus 2003 @ 23:50:
[...]
Wat is dat nou weer voor vreemdsoortig gemotoriseerde Kiekendief
Dit is pas een vliegtuig
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind je ook net zoveel standjes lekker als kisten die je leuk vind..... saai ventje hoor.
Iemand kopje suiker te leen?Gilly schreef op 08 August 2003 @ 23:53:
[...]
Tis weer is wat anders dan zo'n Boeing ding en meneer staat het weer niet aan.
Vind je ook net zoveel standjes lekker als kisten die je leuk vind..... saai ventje hoor.
kiddo's you know what I mean
[ Voor 3% gewijzigd door rdluca op 08-08-2003 23:57 ]
dat snap ikrellehenk schreef op 08 August 2003 @ 23:41:
[...]
sim-pel
Je engaged LNAV op het moment dat je al een paar punten voorbij bent gevlogen. ARM LNAV voor take off. IRL zouden de punten automatisch moeten verdwijnen als je er met het handje langsvliegt, maar de PMDG doet dit (nog) niet. Zoals je ziet probeert de AP weer terug te keren naar het eerste punt op je route.
Wat je ook in zo'n situatie kunt doen is direct naar het volgende waypoint gaan.
Op je plaatje zie ik dat de AP koers probeert te zetten naar DEN. Deze waypoint ligt achter je. kan niet zo goed zien welke punten je tegemoed vliegt, maar neem als voorbeeld MTJ. Klik in je LEGS-page op MTJ, en klik dan op LSK1 -> EXEC. Je zult dan zien dat hij koers naar MTJ zet.
uuuh, had ik jou gequote??jos_zwa schreef op 08 August 2003 @ 23:56:
[...]
dat snap ikmaar ik wilde de SID uitvliegen met de VOR LOC functie en die pakt ie met vor TWN niet en alle andere VOR's wel
Dat verhaaltje was voor dutchcommando
[ Voor 9% gewijzigd door Floppie op 09-08-2003 00:00 ]
TWN is ook geen VOR DME, teminste, de kaarten geven zulke vor's altijd anders weer, je zou ook ff die bij leeuwarden en Valkenburg kunnen proberen, die zijn ook vanb dat type.jos_zwa schreef op 08 augustus 2003 @ 23:56:
[...]
dat snap ikmaar ik wilde de SID uitvliegen met de VOR LOC functie en die pakt ie met vor TWN niet en alle andere VOR's wel
Hoe het precies zit ....
In het bejaardenhuis ......... gatver zegrdluca schreef op 08 augustus 2003 @ 23:56:
[...]
Iemand kopje suiker te leen?
[ Voor 23% gewijzigd door Ensinker op 08-08-2003 23:59 ]
Bij ons in deze tijd zit de suiker in een suikerpotrdluca schreef op 08 August 2003 @ 23:56:
[...]
Iemand kopje suiker te leen?
En vliegen er ook niet-Boeings rond in de wereld
Jos, ik weet niet of je de dutchvacc mailinglist volgt, maar daar was net een discussie over TACAN bakens voor militair gebruik. Weet er niet het fijne van, maar het zijn geen normale VOR's. Je hebt denk ik een vliegtuig nodig die TACAN bakens ondersteunt
Quote:
TACAN (Tactical Air Navigational Aid) is een militaire variant van het VOR/DME systeem, het geeft hoek en afstandinformatie en wordt gebruikt op plaatsen waar een VOR systeem niet werkt, zoals schepen. De TACAN is een pulsed systeem, waarbij de hoek informatie wordt gemeten met behulp van een faseverschil op de amplitude modilatie van een pulstrein met 3000 pulsparen per seconde t..o.v. vaste referentiepulsparen. De afstandsinformatie wordt door middel van de looptijden over het traject tussen de gebruiker en de TACAN bepaald. Het afstandsgedeelte identiek is aan de DME. In feite is een TACAN een bijzonder vorm van DME.
Quote:
TACAN (Tactical Air Navigational Aid) is een militaire variant van het VOR/DME systeem, het geeft hoek en afstandinformatie en wordt gebruikt op plaatsen waar een VOR systeem niet werkt, zoals schepen. De TACAN is een pulsed systeem, waarbij de hoek informatie wordt gemeten met behulp van een faseverschil op de amplitude modilatie van een pulstrein met 3000 pulsparen per seconde t..o.v. vaste referentiepulsparen. De afstandsinformatie wordt door middel van de looptijden over het traject tussen de gebruiker en de TACAN bepaald. Het afstandsgedeelte identiek is aan de DME. In feite is een TACAN een bijzonder vorm van DME.
[ Voor 68% gewijzigd door Floppie op 09-08-2003 00:11 ]
Verwijderd
Ik heb een GF4 ti4400 met 128MB geheugen, P4 3.0Ghz HT fsb 800Mhz, 1024 Dual Channel Corsair PC3200 geheugen, ASUS P4P800 Deluxe, en 2x 40GB 7200 rpm, UDMA 100. Oja, en natuurlijk de pretpook: de logitech wingman extreme digital 3d.Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:35:
Fantastische screenshots.
Watvoor hardware gebruiken jullie dan voor al die vluchten?
De rest, zie sig.
Eigenlijk is die FMC (naar mijn idee) niet echt realistisch. Want je weet van tevoren nooit zeker welke runway je bij de landing krijgt etc. En al die tijd maak je ook geen contact met een tower. (Overigens snap ik nog de ballen van FMC)
Die FMC op zich is zeker wel realistisch.DutchCommando schreef op 09 augustus 2003 @ 00:39:
Eigenlijk is die FMC (naar mijn idee) niet echt realistisch. Want je weet van tevoren nooit zeker welke runway je bij de landing krijgt etc. En al die tijd maak je ook geen contact met een tower. (Overigens snap ik nog de ballen van FMC)
Op exact dezelfde manier worden IRL vluchten ook in geprogrammeerd en uitgevoerd.
De runway bij landing hoef je natuurlijk nog niet in te voeren bij take-off. Dat kan ook later tijdens de vlucht wel, zoals het ook IRL gebeurd.
Om de FMC beter te leren begrijpen kun je de FMC Manual van de Dreamfleet 737 eens opzoeken.
Die Manual is heel duidelijk en de FMC werkt bijna hetzelfde als die in de PMDG.
edit:
M_A_P kan dat een stuk korter uitleggen zeg
M_A_P kan dat een stuk korter uitleggen zeg
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 09-08-2003 00:47 ]
Je kunt beter zeggen dat jij hem niet realistisch gebruiktDutchCommando schreef op 09 August 2003 @ 00:39:
Ga mn verhaal maar lezen, steek je misschien nog wat van op
lol, lekker. Helemaal geen STARS bij zowel heathrow en schiphol. Runways die weggelaten zijn etc. Heerlijk. Ga echt hiermee vliegen
Welke runways mis je danDutchCommando schreef op 09 augustus 2003 @ 01:13:
lol, lekker. Helemaal geen STARS bij zowel heathrow en schiphol. Runways die weggelaten zijn etc. Heerlijk. Ga echt hiermee vliegen
(je mag je vragen evt ook wel ff op MSN stellen als je nog wakker bent
Welke plane heb jij het over?DutchCommando schreef op 09 August 2003 @ 01:13:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hoe kan je dat weten, het was je 1ste fs2k4 vlucht zei jerdluca schreef op 08 augustus 2003 @ 22:31:
[...]
Dat is inderdaad de terramesh van LAGO
Een groot verschil met de standaard bergen.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Wow dat is idd slecht pokke weer..Sleepie schreef op 09 August 2003 @ 02:28:
LOWI-EHAM van gisteravond, wat een bagger weer op Schiphol zeg.
Overcast op 200 ft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vluchtje met een B717 vanaf NPS - PHOG

Hee ik zie dat je mijn kist weer hebt "teruggebracht" naar EHAM. had hem die zelfde avond naar LOWI gevlogenSleepie schreef op 09 August 2003 @ 02:28:
LOWI-EHAM van gisteravond, wat een bagger weer op Schiphol zeg.
Overcast op 200 ft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien dat je geen uitspraken moeten doen als je niet helemaal weet waar je het over hebt. Dat geldt ook voor je vorige opmerking.DutchCommando schreef op 09 August 2003 @ 01:13:
Wordt ook wel gewaardeerd als je enige feedback geeft als iemand je helpt met een probleem. Volgende keer denk ik dan: zak maar door de grond.
Paar dagen geleden hebben een paar mensen ook nog hun ervaringen lopen geven over payware planes, en vervolgens hoor je een andere vraagsteller er ook niet meer over. Niet echt netjes vind ik.
ben ik nou een zeikerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Floppie op 09-08-2003 09:57 ]
* McFlipp is weer onder jullie! 
Ik kan jullie vertellen om 7:45 vanochtend was er verrekte veel mist! Echt maar een vertical visibility van 100ft ofzo (lijkt altijd minder dan het is, maar iig het was erg weinig!). M'n moeder zegt zo "We zitten nog wel erg hoog he? Waarom zegt ie dan dat we zo gaan landen?" (van uit de lucht lijkt die dikke pak mist namelijk gewoon op wolken
) maar ik hoorde gear al uitgaan dus wist dat we niet zo hoog meer zaten
Maar duurde echt heel lang voordat ik wat kon zien, en toen ik eenmaal de grond zag zaten we 5 sec later met de wieltjes op de runway ofzo. Achja ook leuk om eens als passagier mee te maken.
Nu ga ik de jetlag onderdrukken en FS2004 installen icm de PMDG 737NG
Ohja als je wat van me vakantie wilt weten moet je me maar op msn contacten (ohja dit is alleen voor bepaalde mensen bedoelt
)
Ik kan jullie vertellen om 7:45 vanochtend was er verrekte veel mist! Echt maar een vertical visibility van 100ft ofzo (lijkt altijd minder dan het is, maar iig het was erg weinig!). M'n moeder zegt zo "We zitten nog wel erg hoog he? Waarom zegt ie dan dat we zo gaan landen?" (van uit de lucht lijkt die dikke pak mist namelijk gewoon op wolken
Nu ga ik de jetlag onderdrukken en FS2004 installen icm de PMDG 737NG
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Even twee picjes van m'n vakantie in Thailand
In alle drukte nog even twee foto's geschoten om hier te posten.
Airbus A319-100 van Amsterdam naar Frankfurt (foto is Schiphol)

B747-400 Star Alliance van Bangkok naar Frankfurt (foto is Frankfurt)

Ik vlieg overigens nooit meer met Lufthansa. Wat was dat waardeloos
Airbus A319-100 van Amsterdam naar Frankfurt (foto is Schiphol)
B747-400 Star Alliance van Bangkok naar Frankfurt (foto is Frankfurt)
Ik vlieg overigens nooit meer met Lufthansa. Wat was dat waardeloos
wallpaper nodig ? 

Je bedoeld dus eigenlijk dat voor iedere tip ik gelijk weer een posting moet maken die "bedankt" zegt? Onzin, dan is de helft van dit topic van het type bedankt sjaak!rellehenk schreef op 09 August 2003 @ 09:55:
[...]
Misschien dat je geen uitspraken moeten doen als je niet helemaal weet waar je het over hebt. Dat geldt ook voor je vorige opmerking.
Wordt ook wel gewaardeerd als je enige feedback geeft als iemand je helpt met een probleem. Volgende keer denk ik dan: zak maar door de grond.
Paar dagen geleden hebben een paar mensen ook nog hun ervaringen lopen geven over payware planes, en vervolgens hoor je een andere vraagsteller er ook niet meer over. Niet echt netjes vind ik.
ben ik nou een zeikerd?
Welkom terugMcFlipp schreef op 09 August 2003 @ 10:12:
* McFlipp is weer onder jullie!
Ik kan jullie vertellen om 7:45 vanochtend was er verrekte veel mist! Echt maar een vertical visibility van 100ft ofzo (lijkt altijd minder dan het is, maar iig het was erg weinig!). M'n moeder zegt zo "We zitten nog wel erg hoog he? Waarom zegt ie dan dat we zo gaan landen?" (van uit de lucht lijkt die dikke pak mist namelijk gewoon op wolken) maar ik hoorde gear al uitgaan dus wist dat we niet zo hoog meer zaten
Maar duurde echt heel lang voordat ik wat kon zien, en toen ik eenmaal de grond zag zaten we 5 sec later met de wieltjes op de runway ofzo. Achja ook leuk om eens als passagier mee te maken.
Nu ga ik de jetlag onderdrukken en FS2004 installen icm de PMDG 737NGOhja als je wat van me vakantie wilt weten moet je me maar op msn contacten (ohja dit is alleen voor bepaalde mensen bedoelt
)
Dat met die mist had ik ook toen ik om 7:00 vanuit Thailand kwam een paar jaar terug. Zie je de hele tijd niets op eens zie je een paar weilanden met wat koetjes en bam je staat op de grond
Je hebt het denk ik over FS2002? Daarvoor heb je afcad nodig zoek maar op avsim. Lees de readme even door (zeer duidelijk met alles erin wat je wilt weten)Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 10:26:
Ik heb die payware van lago maar op de G en bv D gate staan (bijna) geen vliegtuigen, waar kan ik instellen dat alle gates ongeveer even intensief worden gebruikt?
@mcflip
EHAM 090725Z 28008KT 250V310 2800 BR BKN003 OVC004 18/17 Q1019 BECMG 4000 SCT004 BKN005
Iets later welliswaar maar inderdaad is het zicht nogal beperkt. Ook zijn verschillende ILSen op EHAM geupgrade naar Cat III.
Ik weet niet of er nu beperkt zicht operaties gedaan worden. Het is namelijk net op het randje. (BKN003)
EHAM 090725Z 28008KT 250V310 2800 BR BKN003 OVC004 18/17 Q1019 BECMG 4000 SCT004 BKN005
Iets later welliswaar maar inderdaad is het zicht nogal beperkt. Ook zijn verschillende ILSen op EHAM geupgrade naar Cat III.
Ik weet niet of er nu beperkt zicht operaties gedaan worden. Het is namelijk net op het randje. (BKN003)
Dit is geen simpele tip, het is een serieuze uitleg die jou op weg helpt als je het in je opneemt en er mee aan de slag gaat.DutchCommando schreef op 09 August 2003 @ 10:52:
[...]
Je bedoeld dus eigenlijk dat voor iedere tip ik gelijk weer een posting moet maken die "bedankt" zegt? Onzin, dan is de helft van dit topic van het type bedankt sjaak!
Er hoeft niet voor elk lullig berichtje "bedankt" te komen, maar wanneer er een flinke uitleg staat kan je best even laten weten of het nu wel is gelukt.
Anders moet je maar geen vragen stellen als je geen zin hebt in interactie met de beantwoorders van je vraag.
ik hoef niet meer te weten of het gelukt is nu
Kwam net nog een leuk filmpje tegen van een landing die wordt afgebroken bij veel wind ( A321)
http://www.xs4all.nl/~fvbrandw/TAP_321_ventos_fortes.rar
THX aan FRANCO voor de ruimte .
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 09-08-2003 11:14 ]
Verwijderd
TWN is een TACAN, dat wil zeggen dat alleen militaire kisten die VOR kunnen ontvangen, zowel DME readout als radialen. Een civiele kist kan alleen maar een DME readout krijgen.jos_zwa schreef op 08 August 2003 @ 23:56:
[...]
Je zal maar in die kist zitten...Blackhole schreef op 09 August 2003 @ 11:13:
Kwam net nog een leuk filmpje tegen van een landing die wordt afgebroken bij veel wind ( A321)
idd k zal doodsangsten hebben
Niet gaaf iig
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Ik heb even snel twee screenshots gemaakt om het verschil te laten zien tussen de PMDG transavia (eerste shot) en de zullen we maar zeggen ATCBOX versie van de transavia:

Zo wordt het misschien makkelijk voor je te kiezen welke je installed

Zo wordt het misschien makkelijk voor je te kiezen welke je installed
Het valt me nu op dat Beano de mist in is gegaan met de plaats van de vlaggen rond de registratie.
Spijt me dan heel erg maar ik heb nergens een uitleg van jouw gezien?rellehenk schreef op 09 augustus 2003 @ 11:06:
[...]
Dit is geen simpele tip, het is een serieuze uitleg die jou op weg helpt als je het in je opneemt en er mee aan de slag gaat.
Er hoeft niet voor elk lullig berichtje "bedankt" te komen, maar wanneer er een flinke uitleg staat kan je best even laten weten of het nu wel is gelukt.
Anders moet je maar geen vragen stellen als je geen zin hebt in interactie met de beantwoorders van je vraag.
ik hoef niet meer te weten of het gelukt is nu
DutchCommando schreef op 09 augustus 2003 @ 12:48:
[...]
Spijt me dan heel erg maar ik heb nergens een uitleg van jouw gezien?
alsturellehenk schreef op 08 August 2003 @ 23:41:
[...]
sim-pel
Op je plaatje zie ik dat de AP koers probeert te zetten naar DEN. Deze waypoint ligt achter je. kan niet zo goed zien welke punten je tegemoet vliegt, maar neem als voorbeeld MTJ. Klik in je LEGS-page op MTJ, en klik dan op LSK1 -> EXEC. Je zult dan zien dat hij koers naar MTJ zet.
tourniquet... waar baseer je op WIE er in de fout is gegaan. Voor zover ik weet zijn de Beano files nogal gedatailleerd en hij vond vele foutjes in de textures van PMDG.
Ach ja ik denk dat die mensen die daar in hebben gezeten ,ook NOOIT meer durven vliegen.
Want ik denk echt wel dat je dat merkt dat hij zo te keer gaat .
En als je al vliegangst had , dan kom je er zeker nadeze gebeurtenis / film ook nooit meer van af .
vlaggen zitten verkeerd omJochem schreef op 09 August 2003 @ 13:15:
tourniquet... waar baseer je op WIE er in de fout is gegaan. Voor zover ik weet zijn de Beano files nogal gedatailleerd en hij vond vele foutjes in de textures van PMDG.
http://www.airliners.net/open.file/356566/L/
Verwijderd
En de PiC is in mijn ogen zwaar de fout ingegaan door deze poging te ondernemen, Punt.Blackhole schreef op 09 augustus 2003 @ 13:22:
[...]
Ach ja ik denk dat die mensen die daar in hebben gezeten ,ook NOOIT meer durven vliegen.
Want ik denk echt wel dat je dat merkt dat hij zo te keer gaat .
En als je al vliegangst had , dan kom je er zeker nadeze gebeurtenis / film ook nooit meer van af .
IK heb dit soort aanvliegen wel vaker gezien hoor in filmpjesVerwijderd schreef op 09 August 2003 @ 13:33:
[...]
En de PiC is in mijn ogen zwaar de fout ingegaan door deze poging te ondernemen, Punt.
Een hele bekende is die van een bijna landing op Madeira
daar komt de PIC ook zo aanvliegen .
dus fout kan ik het niet noemen , eerder onverstandig .
Maar ach wij vliegen ook niet echt dus nemen hele andere beslissingen zo als deze pic
En terug naar EHAM maar nu met een andere kist.
EIDW - EHAM

EIDW - EHAM

Waar baseer je dat op ? Jouw fs kennis tegen een pic met zoveel vlieguren. Bovendien kennen we het verhaal erachter ook niet in detail.Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 13:33:
[...]
En de PiC is in mijn ogen zwaar de fout ingegaan door deze poging te ondernemen, Punt.
Verwijderd
mooie pics.
Ik heb nu even de sid/stars van de pmdg gebruikt. Heb ik alles in de fmc ingevoerd taxi ik naar de rwy wil ik de A/T armen maar dan schiet ie steeds terug heeft iemand een idee waar het mis kan zijn gegaan. ik heb hie rnog nooit eerder last van gehad...
alvast bedankt
Ik heb nu even de sid/stars van de pmdg gebruikt. Heb ik alles in de fmc ingevoerd taxi ik naar de rwy wil ik de A/T armen maar dan schiet ie steeds terug heeft iemand een idee waar het mis kan zijn gegaan. ik heb hie rnog nooit eerder last van gehad...
alvast bedankt
hoe krijg je die ronde groene cirkels op je EHSI ?
Verwijderd
Beetje common sense?Wilde schreef op 09 August 2003 @ 14:24:
[...]
Waar baseer je dat op ? Jouw fs kennis tegen een pic met zoveel vlieguren. Bovendien kennen we het verhaal erachter ook niet in detail.

En wat heeft FS kennis te maken met real life performance oid.
De theorie kan iedereen leren.
BTW. Real PiC's schrikken zich ook de pleuris bij het zien van het filmpje!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 14:34 ]
hier even een mooie landing van mij vanuit de (Cessna) Cockpit gezien met veel wind 
en op het handje
en op het handje

dat gebeurt wanneer je Fixes maakt via de FIX-page
Verwijderd
Niet vergeten Bearing/Distances in te vullen.rellehenk schreef op 09 August 2003 @ 14:44:
[...]
dat gebeurt wanneer je Fixes maakt via de FIX-page
thnx
Verwijderd
Ik doe blijkbaar iets fout tijdens het landen met ILS, op manual lukt het 9 van de 10x wel maar met ILS gaat het altijd fout.
Ik maak een flightplan van EHAM naar EGLL, opstijgen & vlucht verlopen goed.
Dan komt de descent naar 2500 until established on the localizer for RWY27R.
Autopilot staat ingesteld op 2500, -1200VS, 200IAS, HDG, SPD, ALT, APR, CMD, FD, AP allemaal aan. Flaps op 20, gear down. ILS frequentie is ingesteld en hoor de biep al een tijdje.
Dan komt het ding in de glidepath, begint vanzelf te zakken, heb VS dan al ingesteld op -500. Tijdens de glide IAS terug gezet naar 160. Autobakes op Reverse.
En toch elke keer luttele meters voor de runway krijg ik een stall en klapt m'n 747-400 met een smak de grond in. En het is gewoon normaal weer, geen regen of harde wind.
Why? ILS zou het toch altijd oke moeten doen? Of mis ik iets?
Ik maak een flightplan van EHAM naar EGLL, opstijgen & vlucht verlopen goed.
Dan komt de descent naar 2500 until established on the localizer for RWY27R.
Autopilot staat ingesteld op 2500, -1200VS, 200IAS, HDG, SPD, ALT, APR, CMD, FD, AP allemaal aan. Flaps op 20, gear down. ILS frequentie is ingesteld en hoor de biep al een tijdje.
Dan komt het ding in de glidepath, begint vanzelf te zakken, heb VS dan al ingesteld op -500. Tijdens de glide IAS terug gezet naar 160. Autobakes op Reverse.
En toch elke keer luttele meters voor de runway krijg ik een stall en klapt m'n 747-400 met een smak de grond in. En het is gewoon normaal weer, geen regen of harde wind.
Flaps ??Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 17:04:
Ik doe blijkbaar iets fout tijdens het landen met ILS, op manual lukt het 9 van de 10x wel maar met ILS gaat het altijd fout.
*knip
Fuel ??
Ik ga een nieuw systeem kopen. Welke videokaart kan ik het beste kopen voor FS2002 / FS 2004? Een videokaart gebaseerd op een nvidia chip of ATi? Of maakt het nauwlijks uit?
Verwijderd
Flaps staan op 20 zoals ik hierboven zei, is dat teveel of te weinig?
Fuel lijkt mij ook wel goed te zitten, een volle 747 vanaf EHAM naar EGLL is meer dan zat, daar zou ik zelfs KLAX nog mee kunnen halen.
Verwijderd
*Zucht*Mad_Manic schreef op 09 August 2003 @ 18:09:
Ik ga een nieuw systeem kopen. Welke videokaart kan ik het beste kopen voor FS2002 / FS 2004? Een videokaart gebaseerd op een nvidia chip of ATi? Of maakt het nauwlijks uit?
Kijk, een videokaart is belangrijk voor FS2002/FS2004 maar het meest belangrijke voor FS is je geheugen, de RAM, en je moederbord.
Als ik dan een videokaart zou kopen zou ik kiezen voor een 3D Prophet 9000 128MB DDR. Die heb ik zelf en ik ben heel tevreden over tenminste de graphics van FS2002/2004 die toch alleen maar door de videokaart word beslist.
Je hoeft niet zo te zuchtenVerwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:15:
[...]
*Zucht*
Kijk, een videokaart is belangrijk voor FS2002/FS2004 maar het meest belangrijke voor FS is je geheugen, de RAM, en je moederbord.
Als ik dan een videokaart zou kopen zou ik kiezen voor een 3D Prophet 9000 128MB DDR. Die heb ik zelf en ik ben heel tevreden over tenminste de graphics van FS2002/2004 die toch alleen maar door de videokaart word beslist.
Verwijderd
ja maar het is belangerijk niet té veel fuel te hebben. Wat je zou kunnen proberen is 20-10-20.Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:13:
[...]
Fuel lijkt mij ook wel goed te zitten, een volle 747 vanaf EHAM naar EGLL is meer dan zat, daar zou ik zelfs KLAX nog mee kunnen halen.
en robinzartos2, ik vind niet echt dat jij de juiste persoon bent om om andere te zuchten, zou eerst even naar je eigen (post) gedrag kijken...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 18:37 ]
Vertrek is vanaf eham met 0-20-0-20-0 en land dan op EGLL met 140knots full flaps.Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:13:
[...]
Vol vertrekken is VEEL TE VEEL en flaps 20 dan veel te weinig met 160knots.
Verwijderd
Ik zal het eens proberen met die settings, maar dan nog blijf ik het raar vinden dat het met een manual landing wel lukt en met een ILS landing mislukt.Gilly schreef op 09 augustus 2003 @ 18:37:
[...]
Vertrek is vanaf eham met 0-20-0-20-0 en land dan op EGLL met 140knots full flaps.
Ja dat snap ik, maar als je eerste ervoor zorgt dat je een goed landing config hebt bij approach lossen we daarna de andere problemen wel op.Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:40:
[...]
Ik zal het eens proberen met die settings, maar dan nog blijf ik het raar vinden dat het met een manual landing wel lukt en met een ILS landing mislukt.
Nvidia, zwaar mijn voorkeur. Minder problemen in FS dan ATi. Snelheid laat ik even achterwege daar er veel belangrijkere factoren voor FPS zijn.Mad_Manic schreef op 09 August 2003 @ 18:09:
Gibraltar 2004

Leuk veld, mooi afstand ... nu te koop
http://www.sim-wings.de/frame_d/frame_UK.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Ensinker op 09-08-2003 19:08 ]
Full flaps is toch eigenlijk alleen bij crosswind? Ik heb altijd op 30.Gilly schreef op 09 August 2003 @ 18:37:
[...]
Vertrek is vanaf eham met 0-20-0-20-0 en land dan op EGLL met 140knots full flaps.
Verwijderd
Een update van Lee over de nieuwe AFCAD, volgens mij nog niet langs geweest.
http://www.fsgateway.com/...ticles+To+The+Editor+Here
Er staat ons wat te wachten!!
Klopt, ik had het gezien. Stomme toevalligheidrellehenk schreef op 09 August 2003 @ 09:51:
[...]
Hee ik zie dat je mijn kist weer hebt "teruggebracht" naar EHAM. had hem die zelfde avond naar LOWI gevlogen
Maar feel free om "onze" kist weer ergens heen te vliegen....Sleepie brengt hem weer wel thuis
Dat FS alleen CPU power nodig heeft een grote onzin. Ik heb hier posts gelezen en gezien van mensen met een nieuwe vid dat het een stuk beter ging. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Zeker in FS2004 is een goede vid een mustMad_Manic schreef op 09 August 2003 @ 18:34:
Je hoeft niet zo te zuchtenIk weet best dat bij FS er juist veel van de processor + ram gevraagd wordt en dat het geen 3d knaller is. Maar ik meen ergens gehoord te hebben dat ATI kaarten minder goed ondersteund worden en dat wil ik gewoon ff bevestigd hebben.
Voor FS raad ik je toch weer een nvidea aan. Ik dacht eerst dat ATI goed werk had gedaan met hun drivers maar aan het aantal problemen hier is dat dus nog steeds niets
VerdommeVerwijderd schreef op 09 August 2003 @ 19:17:
Een update van Lee over de nieuwe AFCAD, volgens mij nog niet langs geweest.

Een atletiek baan naast de landingsbaan???Gilly schreef op 09 augustus 2003 @ 18:53:
Gibraltar 2004
[afbeelding]
[afbeelding]
Must be heaven...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Golfen in bangkok is ook altijd wel leuk456 schreef op 09 August 2003 @ 19:41:
[...]
Een atletiek baan naast de landingsbaan???
Must be heaven...
Bedankt voor de tip! Gaat ik gelijk aanschaffe!!!!!Gilly schreef op 09 augustus 2003 @ 18:53:
Gibraltar 2004
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Juist niet, hoe meer crosswind, hoe minder flaps...DutchCommando schreef op 09 August 2003 @ 19:13:
[...]
Full flaps is toch eigenlijk alleen bij crosswind? Ik heb altijd op 30.
De reden hiervoor is dat je dan dus met een wat hogere snelheid komt aanvliegen. Waardoor je weer wat meer 'energie' in de kist hebt zitten om een eventuele plotselinge wegvallende wind op te vangen. Je regelt je snelheid namelijk met de neusstand tijdens de approach, dus als ineens de wind wegvalt en je gaat ineens veel langzamer, moet je de neus naar beneden drukken om nog boven je stallsnelheid te blijven. Dan kan wel eens lastig zijn als je niet zo hoog zit...en zeker met jets, die hebben namelijk iets meer tijd nodig om weer vol vermogen te leveren...
Verwijderd
Super!!!Gilly schreef op 09 augustus 2003 @ 18:53:
Gibraltar 2004
[afbeelding]
[afbeelding]
Net als irl zie je die autoweg de rwy kruisen
Kan ik 2 hobby's tegelijk uitoefenen
waar slaat dat dan weer op ?

Verwijderd
Omdat je wel vaker vragen stelt, waarbij we denken: "Hmmmmm ik dacht dat Joske dat wel wist".
NOFI verder
Heb hem net aangeschaft en uitgeprobeerd (in FS2004) en hij is inderdaad erg fraai!Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 21:13:
[...]
Super!!!
Net als irl zie je die autoweg de rwy kruisen.
Kan ik 2 hobby's tegelijk uitoefenen
Alleen jammer dat ze niet meteen de vorm van de rots van Gibraltar hebben gecorrigeerd, want die slaat echt helemaal nergens op.
Erg grappig: de autootjes blijven gewoon doorrijden als je je landnig replayt.. geeft een leuk effect van een soort kamikaze auto's die nog net voor de neus van je vliegtuig langsrijden voor je de autoweg kruist
Verwijderd
pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics picsSlambam_ schreef op 09 augustus 2003 @ 21:42:
[...]
Heb hem net aangeschaft en uitgeprobeerd (in FS2004) en hij is inderdaad erg fraai!
Alleen jammer dat ze niet meteen de vorm van de rots van Gibraltar hebben gecorrigeerd, want die slaat echt helemaal nergens op.Maar goed, het is dan ook pas versie 1.0.
Erg grappig: de autootjes blijven gewoon doorrijden als je je landnig replayt.. geeft een leuk effect van een soort kamikaze auto's die nog net voor de neus van je vliegtuig langsrijden voor je de autoweg kruist
/me vindt dit een heel gaaf veld!!!
ow zoVerwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 21:35:
[...]
Omdat je wel vaker vragen stelt, waarbij we denken: "Hmmmmm ik dacht dat Joske dat wel wist".
NOFI verder
[ Voor 16% gewijzigd door jos_zwa op 09-08-2003 21:58 ]
Met het maken van pics heb ik me nog totaal niet bezig gehouden, ben echt een n00b op dat gebied nog (al vlieg ik al jaren in flight simulator)Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 21:46:
[...]
pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics pics
/me vindt dit een heel gaaf veld!!!
En ik heb een radeon 8500 waarbij inmiddels het bekende probleem optreedt dat als je alt+tabt naar de desktop en weer terug gaat naar FS je scenery op zwart gaat..

Dus als iemand nog tips heeft omtrent het maken van screenshots of videos van FS2004.. gaarne!
Uit de handleiding van Gibraltar 2004:
The Airport (LXGB)
The airport of Gibraltar is located directly behind the frontier and has a
short 1740 m long runway, partly built into the sea. When an aircrafts wants
to land at Gibraltar the barriers of the street across the runway will close.
After it has landed the barriers will open for a short time to allow the car and
truck traffic to pass the runway. When the aircraft is taxiing to the parking
position the barriers will close again. Only one or two aircrafts a day of
British Airways and Monarch from London land at Gibraltar.
The airport has no ILS so you¥ll have to perform a VFR approach. You also
have to take care not to violate the Spanish territory/airspace. Shortly after
take off to western direction you must turn left (see charts).
Southern winds with a speed greater than 15 kts will cause up and down
draught winds near the runway due to the shape of the rock.
Specials and follow me car
In our scenery of Gibraltar we implemented some little specials:
You can see the car traffic crossing the runway until a distance of 500 m. At
300 m distance the traffic lights will turn from green to red and you can
cross the street with your aircraft. With selecting NAV2 frequency 109.0 at
exit number 1 you can order a follow me car that will guide you to your
parking position.
The Airport (LXGB)
The airport of Gibraltar is located directly behind the frontier and has a
short 1740 m long runway, partly built into the sea. When an aircrafts wants
to land at Gibraltar the barriers of the street across the runway will close.
After it has landed the barriers will open for a short time to allow the car and
truck traffic to pass the runway. When the aircraft is taxiing to the parking
position the barriers will close again. Only one or two aircrafts a day of
British Airways and Monarch from London land at Gibraltar.
The airport has no ILS so you¥ll have to perform a VFR approach. You also
have to take care not to violate the Spanish territory/airspace. Shortly after
take off to western direction you must turn left (see charts).
Southern winds with a speed greater than 15 kts will cause up and down
draught winds near the runway due to the shape of the rock.
Specials and follow me car
In our scenery of Gibraltar we implemented some little specials:
You can see the car traffic crossing the runway until a distance of 500 m. At
300 m distance the traffic lights will turn from green to red and you can
cross the street with your aircraft. With selecting NAV2 frequency 109.0 at
exit number 1 you can order a follow me car that will guide you to your
parking position.
Zoek op avsim naar screen shooterSlambam_ schreef op 09 August 2003 @ 21:58:
[...]
Met het maken van pics heb ik me nog totaal niet bezig gehouden, ben echt een n00b op dat gebied nog (al vlieg ik al jaren in flight simulator)
En ik heb een radeon 8500 waarbij inmiddels het bekende probleem optreedt dat als je alt+tabt naar de desktop en weer terug gaat naar FS je scenery op zwart gaat..![]()
Dus als iemand nog tips heeft omtrent het maken van screenshots of videos van FS2004.. gaarne!
Geweldig programma
Dit topic is gesloten.