Return Materials Authorization, maar misschien ga ik gewoon die notebook nummer bellen hoor. Mails beantwoorden ze toch niet. Zo'n groot bedrijf en zo'n slechte service. Jammer hoor volgende koop ik nooit meer Asus produkten.Un-X-PecteD schreef op 24 augustus 2003 @ 21:09:
[...]
Nummer was ik ook al an het zoeken, maar ik vind dus alleen maar een nummer voor "note books"
(wat is RMA??)
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook gehad.Steel-Frog schreef op 24 augustus 2003 @ 20:42:
Hmmz,
Heb net ff door een paar topics gebladerd maar geen antwoord op m'n vraagje gevonden...
M'n a7n8x deluxe gold 2.0 start niet echt op, hij blijft hangen bij dat scherm waar 'ie dat "logo" laat zien waar onder staat: "druk op tab blablabla.." en "druk alt-f2 blabla.." en als ik op die toesen druk reageert 'ie ook niet, verschillende tobo's geprobeerd...
Weet iemand misschien hoe dit komt / hoe ik dit kan verhelpen ? Heb alle jumpers e.d. goed staan...
Specs:
AMD Athlon XP 1600+
A&N8X Deluxe Gold 2.0
256 MB 2700 (noname)
80 GB WD
Dit heb ik opgelost door mijn cmos te clearen en de geheugenplankjes in andere bankjes te stoppen.
Verwijderd
Dit is maar een klein percentage problemen als je kijkt hoevaak dit bordje is verkocht. En de meeste problemen zijn ook nog instellingsfouten.intuliegend schreef op 24 August 2003 @ 20:09:
hmmm ja ik ben al de hele dag aan het lezen op forums en review sites en ben toch tot de conclusie gekomen dat pc3200 toch een betere keus is.
geheugen is voor mij toch wel belangrijk en als je ook verder kan klokken met 3200 dan is de keus snel gemaakt.
maar wat ik me nu nog afvraag is waarom er zoveel mensen voor de asus kiezen als er zoveel problemen mee zijn, in dit topic alleen al bestaat 90% van de posts uit problemen of oplossingen voor die problemen...
dus waarom de asus en niet de dfi of epox????
Heb dit net ff geprobeerd maar het mocht helaas niet batenVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 23:22:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad.
Dit heb ik opgelost door mijn cmos te clearen en de geheugenplankjes in andere bankjes te stoppen.
Iemand anders misschien nog een mogelijke oplossing ?
Heb je het batterijtje eruit gehaalt EN de jumpers verwisseld? Volgens de handleiding moet dat dus..Steel-Frog schreef op 25 August 2003 @ 11:38:
[...]
Heb dit net ff geprobeerd maar het mocht helaas niet baten
Iemand anders misschien nog een mogelijke oplossing ?
Ik heb sinds een maandje een non-deluxe rev. 1.06. Werkt goed.
Ik snap alleen niet dat als je de geheugentimings in de BIOS op Aggressive zet dat ie overschakelt van 166 naar 133 mhz
Ook zo vaag is is dat ie de ene keer wel helemaal afsluit en de andere keer niet?
Het vreemde is dat ik bij Energiebeheer (in win) nergens APM kan aanzetten.. dan kon bij mn vorige mobo (gigabyte 7vrx) dus wel...
Verwijderd
tja staat acpi wel aan in je bios ? als het daar uit staat kan je het in het os natuurlijk ook niet aanzettenYoG schreef op 25 August 2003 @ 11:52:
[...]
Heb je het batterijtje eruit gehaalt EN de jumpers verwisseld? Volgens de handleiding moet dat dus..
Ik snap alleen niet dat als je de geheugentimings in de BIOS op Aggressive zet dat ie overschakelt van 166 naar 133 mhz
Ook zo vaag is is dat ie de ene keer wel helemaal afsluit en de andere keer niet?Dan komt Windows met dat scherm waar staat 'Je kan nu de computer afsluiten etc'
Het vreemde is dat ik bij Energiebeheer (in win) nergens APM kan aanzetten.. dan kon bij mn vorige mobo (gigabyte 7vrx) dus wel...
Een probleem dat ik had is dat mijn pc dan wel en dan niet afsloot. Standby en slaapstand werkten ook voor geen meter. Na het verwisselen van een PCI kaartje naar een ander slot was alles OK.YoG schreef op 25 August 2003 @ 11:52:
[...]
Heb je het batterijtje eruit gehaalt EN de jumpers verwisseld? Volgens de handleiding moet dat dus..
Ook zo vaag is is dat ie de ene keer wel helemaal afsluit en de andere keer niet?Dan komt Windows met dat scherm waar staat 'Je kan nu de computer afsluiten etc'
Kan alleen APIC vinden.. neem aan dat dat hetzelfde is.. dat staat aan ja.. ACPI vind ik nergens...Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 12:17:
[...]
tja staat acpi wel aan in je bios ? als het daar uit staat kan je het in het os natuurlijk ook niet aanzetten
Zal dat eens proberenSharkys schreef op 25 August 2003 @ 12:21:
[...]
Een probleem dat ik had is dat mijn pc dan wel en dan niet afsloot. Standby en slaapstand werkten ook voor geen meter. Na het verwisselen van een PCI kaartje naar een ander slot was alles OK.
Verwijderd
Apic heeft met extra irq's te maken, je mag niet zomaar letters gaan scrabblen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 13:07 ]
Yep, heb 't volgens 't boekje gedaanYoG schreef op 25 August 2003 @ 11:52:
[...]
Jammer genoeg hielp het niet...
Denk dat ik hem maar ga ruilen voor een Abit NF7-S Rev. 2.0 of een MSI K7N2 en kijken of die een beetje wil werken

Okee dus waar vind ik dan ACPIVerwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 13:06:
Apic heeft met extra irq's te maken, je mag niet zomaar letters gaan scrabblen
Verwijderd
Werkt heerlijk nu 
zelf een leuk nforce driver setje gemaakt
based op de laatste WHQL drivers
detonator driver replaced met de nieuwste en die mooie ide drivers uit 3.44 beta er in,
draait als een tierelier
detonator driver replaced met de nieuwste en die mooie ide drivers uit 3.44 beta er in,
draait als een tierelier
zoiets wil je natuurlijk ook delen met je mede-tweakers heVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:20:
Werkt heerlijk nu
draait als een tierelier

Mensen wat gaat dit hard, m'n internet heeft het 5 weken geleden begeven en is pas vandaag gerepareerd, dus ik moet een boel doorlezen wil ik weer bij zijn, gelukkig kan ik binnenkort ook eindelijk mijn bordje aanschaffen... mooie startpost trouwens:)
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Verwijderd
Vond dit niks om een topic over te openen dus dan maar ff hier 
Ik ben vanplan volgende week een nieuw moederbord te kopen. (heb nu een A7A266)
Ik twijvel tussen een A7N8X Deluxe en een A7V8X
Ik heb al wat opgezocht erover en ben ook tot conclusie gekomen dat de vraag naar het verschil tussen deze twee plankjes klein is. laatstaan het antwoord op een normaal antwoord i.p.v. een slotje of wat dan ook...
Verschil:
Prijskaartje:
A7N8X Serie is duurder.
Chipset:
A7N8X Deluxe: nforce chipset
A7V8X: VIA chipset
vraag!
Welke van de 2 chipsets is het snelst/betrouwbaarst?
[edit]veel erover gelezen. de één zegt dat het niet veel uit en de ander zegt dat het wel een beetje uitmaakt
Voordeel van de N serie is zeker de geheugen bankjes. Heb heel wat van die bordjes erin gezet en als er toch iets @$@ is is het wel om weeeeer de vga kaart eruit te halen om je geheugen eruit te prutsen...
maargoed...
Ik ben bijna overtuigt van een Asus A7N8X maar misschien dat er hier wat mensen iets kunnen toelichten om me ff over de streep te trekken
(of juist niet
)

Ik heb al wat opgezocht erover en ben ook tot conclusie gekomen dat de vraag naar het verschil tussen deze twee plankjes klein is. laatstaan het antwoord op een normaal antwoord i.p.v. een slotje of wat dan ook...
Verschil:
Prijskaartje:
A7N8X Serie is duurder.
Chipset:
vraag!
[edit]veel erover gelezen. de één zegt dat het niet veel uit en de ander zegt dat het wel een beetje uitmaakt
Voordeel van de N serie is zeker de geheugen bankjes. Heb heel wat van die bordjes erin gezet en als er toch iets @$@ is is het wel om weeeeer de vga kaart eruit te halen om je geheugen eruit te prutsen...
Ik ben bijna overtuigt van een Asus A7N8X maar misschien dat er hier wat mensen iets kunnen toelichten om me ff over de streep te trekken

Ik zou voor de A7N8X gaan, puur voor het Dual Channel geheugen, de 400mhz FSB ondersteuning, en de voortreffelijke Soundstorm geluidschip, voor de rest 2 netwerkkaarten ingebouwd, firewire, usb en S-ATA, alles wat je hartje begeerd of niet dan?Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 19:22:
Vond dit niks om een topic over te openen dus dan maar ff hier
Verschil:
Prijskaartje:
A7N8X Serie is duurder.
Chipset:
vraag!
Voordeel van de N serie is zeker de geheugen bankjes. Heb heel wat van die bordjes erin gezet en als er toch iets @$@ is is het wel om weeeeer de vga kaart eruit te halen om je geheugen eruit te prutsen...maargoed...
Ik ben bijna overtuigt van een Asus A7N8X maar misschien dat er hier wat mensen iets kunnen toelichten om me ff over de streep te trekken(of juist niet
)
[ afbeelding]
[afbeelding]
Vanochtend weer een save-and-die 
Mag ik weer terug naar Informatique.....ga nu echt een nieuw bord eisen of anders zelfs een heel ander type. Een Epox ofzo.
Mag ik weer terug naar Informatique.....ga nu echt een nieuw bord eisen of anders zelfs een heel ander type. Een Epox ofzo.
Gadgeteer
Verwijderd
Ja dat is waar het is een mooi plankie...Krewcial schreef op 25 August 2003 @ 19:45:
[...]
Ik zou voor de A7N8X gaan, puur voor het Dual Channel geheugen, de 400mhz FSB ondersteuning, en de voortreffelijke Soundstorm geluidschip, voor de rest 2 netwerkkaarten ingebouwd, firewire, usb en S-ATA, alles wat je hartje begeerd of niet dan?
Ik heb zelf op stage vaak dat plankje in pc's moeten bouwen alleen weet niet zo meer hoe het zat met dual channel... kan me herrinneren dat als het dual channel was of juist geen dual channel dat het bordje niet meer dan PC2700 ondersteunde... kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
ff wat duidelijker...
1x 512 PC3200 draait op 400mhz
2x 256 PC3200 draait op 333mhz gezien als PC2700 in bios
of net andersom...
Kan me vergissen dat het bij de A7N8X was hoor kan ook wel bij een epox bordje zijn geweest... heb er zoveel in me hande gehad toen..

Cijfer 8,5
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 20:05 ]
Ik snap het niet, de ene helft zegt dat het een super masterlijk uit de kunst mobo'tje is, en de andere helft zit ondertussen met meestal hetzelfde "save and die" probleem, alleen steeds met andere varianten. Is dr nou echt geen duidelijke oplossing/oorzaak van dit probleem. Dat bv al onze moederboarden uit een bepaalde serie komen, waar iets aan makeert ?? Zou je dat aan een serie nummer kunnen zien ??
Of was dit een noob opmerking ?
Ik word hier echt niet goed van...
Of was dit een noob opmerking ?

[ Voor 20% gewijzigd door Dashinuke op 25-08-2003 20:04 ]
Misschien dat sommige mensen niet kunnen flashen, of dingen vergeten, ik ken genoeg mensen die het bord al een hele tijd probleemloos gebruiken, welke rev het ook is, ik ga me eerst even verdiepen in dat probleem..Un-X-PecteD schreef op 25 August 2003 @ 20:02:
Ik snap het niet, de ene helft zegt dat het een super masterlijk uit de kunst mobo'tje is, en de andere helft zit ondertussen met meestal hetzelfde "save and die" probleem, alleen steeds met andere varianten. Is dr nou echt geen duidelijke oplossing/oorzaak van dit probleem. Dat bv al onze moederboarden uit een bepaalde serie komen, waar iets aan makeert ?? Zou je dat aan een serie nummer kunnen zien ??
Of was dit een noob opmerking ?![]()
Hij ondersteunt ook gewoon Dual Channel 400mhz, staat zelfs op de doos als ik me niet vergis....om met de woorden van Hagrid te spreken, Codswallop...Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:00:
[...]
Ja dat is waar het is een mooi plankie...
Ik heb zelf op stage vaak dat plankje in pc's moeten bouwen alleen weet niet zo meer hoe het zat met dual channel... kan me herrinneren dat als het dual channel was of juist geen dual channel dat het bordje niet meer dan PC2700 ondersteunde... kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
ff wat duidelijker...
1x 512 PC3200 draait op 400mhz
2x 256 PC3200 draait op 333mhz gezien als PC2700 in bios
of net andersom...
Kan me vergissen dat het bij de A7N8X was hoor kan ook wel bij een epox bordje zijn geweest... heb er zoveel in me hande gehad toen..stage
Cijfer 8,5
Ja maar kijk, mensen zoals Steel frog en ik komen nieteens in de buurt van de bios ... heeft dat flashen dan wel nut ??
Verwijderd
Dan ga ik voor de A7N8X
(felecitaties zijn welkom) 
Wilde nog overwegen voor een AMD Opteron mobootje maar na het zien van de prijzen...
Wilde nog overwegen voor een AMD Opteron mobootje maar na het zien van de prijzen...

Verwijderd
Dus de monitor gaat pas aan nadat de pc de melding heeft gegeven van Press Del blabla.. ?Un-X-PecteD schreef op 25 augustus 2003 @ 20:25:
Ja maar kijk, mensen zoals Steel frog en ik komen nieteens in de buurt van de bios ... heeft dat flashen dan wel nut ??
Ik denk dat hij bedoelt dat je dat krijgt als je gewoon iets veranderd in de bios, en dan neit meer kan opstarten, heeft verder niets met flashen te maken....lees ff de startpost, daar staat wat over dit onderwerpVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:29:
[...]
Dus de monitor gaat pas aan nadat de pc de melding heeft gegeven van Press Del blabla.. ?
Nee, wij bedoelen dat de PC meestal op zwart beeld blijft staan. En mocht hij af en toe gewoon naar het logo gaan, dat hij dan op geen enkele toets reageert. En in beide gevallen kun je niet in de bios komen...
Verwijderd
Even iets hierover... ik zal wel niet correct hebben gekeken maar zie ik hier goed dat DDR333 sneller is dan DDR400 ???????

BRON

BRON
Anyone?MrEdge_ schreef op 24 augustus 2003 @ 21:26:
Ik heb eigenlijk dus nog steeds problemen met mijn dvd-speler en cd-brander.
Die doen het dus alleen als ik ze handmatig op PIO mode zet in plaats van DMA.
Wat me opvalt is dat mijn ide-drivers van Microsoft zijn, althans, de primary en secondary channel wel. Er staat wel een nVidia MPC2 IDE Controller bij, maar daar valt niets aan in te stellen. de 1.16 drivers van asus doen het bij mij niet en de laatste update van nVidia bevat geen ide drivers. De ASPI layer is ook geinstalleerd.
Mijn probleem:
op PIO mode doet mijn Plextor 12/10/32A 15 minuten over een cdtje en op DMA mode ziet Nero hem als 32 speed en werkt ie niet meer.
Heeft er iemand een oplossing?
edit:
asus A7N8X Deluxe rev 2.0, BIOS 1004, WinXP Prof
Heb je ze allebei op hetzelfde IDE kanaal zitten? Dat schijnt niet altijd goed te gaanMrEdge_ schreef op 24 August 2003 @ 21:26:
Ik heb eigenlijk dus nog steeds problemen met mijn dvd-speler en cd-brander.
Die doen het dus alleen als ik ze handmatig op PIO mode zet in plaats van DMA.
Ditto hier..Wat me opvalt is dat mijn ide-drivers van Microsoft zijn, althans, de primary en secondary channel wel. Er staat wel een nVidia MPC2 IDE Controller bij, maar daar valt niets aan in te stellen.
Welke foutmelding krijg je dan?de 1.16 drivers van asus doen het bij mij niet
Dat ligt toch denk ik echt aan je IDE config. Ik heb zo'n zelfde soort geval ook gehad, een beetje wisselen naar primairy/secundair slave enz deed wonderenMijn probleem:
op PIO mode doet mijn Plextor 12/10/32A 15 minuten over een cdtje en op DMA mode ziet Nero hem als 32 speed en werkt ie niet meer.
Al bios 1006 geprobeerd? Is net een week uitasus A7N8X Deluxe rev 2.0, BIOS 1004, WinXP Prof
Komt door de a-synchroniteit: de nb moet de signalen (400mhz) van het geheugen omzetten voordat ze door gestuurd worden naar de processor (266 333 mhz) en dat kost tijd, en dus snelheidVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 21:52:
Even iets hierover... ik zal wel niet correct hebben gekeken maar zie ik hier goed dat DDR333 sneller is dan DDR400 ???????
[afbeelding]
[afbeelding]
BRON
Verwijderd
ik blijf problemen hebben met de tempratuurs
wisselingen. Heb de sensor al bekeken en
goed gezet, maar ze blijven af en toe komen. dus van
45 naar 22. Misschien helpt een bios update.
Schijnt ook dat je je line in en mic in kan omzetten tot
poorten voor een surround setje. Ik heb al gevonden
dat je het gewoon via de sound opties kan doen, maar dan
krijg ik er dus helemaal geen geluid uit.
Het is ook niet te regelen met een jumpertje. Heb het mobo boekje
helemaal uitgespit. Dit is erg vaag. Misschien ook door bios update?
Wie heeft er hier een oplossing voor?
Ook heb ik het probleem dat de brander niet goed werkt op secundair slave.
Kon geen music cds branden en data cds wel. Met music total lockup.
Misschien ook een brakke ide config. Zal er nog naar kijken.
wisselingen. Heb de sensor al bekeken en
goed gezet, maar ze blijven af en toe komen. dus van
45 naar 22. Misschien helpt een bios update.
Schijnt ook dat je je line in en mic in kan omzetten tot
poorten voor een surround setje. Ik heb al gevonden
dat je het gewoon via de sound opties kan doen, maar dan
krijg ik er dus helemaal geen geluid uit.
Het is ook niet te regelen met een jumpertje. Heb het mobo boekje
helemaal uitgespit. Dit is erg vaag. Misschien ook door bios update?
Wie heeft er hier een oplossing voor?
Ook heb ik het probleem dat de brander niet goed werkt op secundair slave.
Kon geen music cds branden en data cds wel. Met music total lockup.
Misschien ook een brakke ide config. Zal er nog naar kijken.
Doe maar eens een search naar "A7N8X synchroon DDR400" o.i.d., in (ik dacht het vorige deel van) dit topic wordt e.e.a. duidelijk uitgelegd.Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 21:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
BRON
Kort samengevat: DDR400 is zeker niet trager, mits je je FSB ook op 200 zet, dus altijd geheugen synchroon laten lopen.
Over je keuze voor de A7N8X nog even, als je lekker bent gemaakt door de genoemde features, let wel op, het meeste zit alleen op de Deluxe !!
Vraagje over dat Kingston geheugen:
Ik ga een AMD 2800+ nemen, Barton wel t everstaan.
Deze loopt standaard op 333FSB, als ik Kingston HyperX 400Mhz geheugen neem, kan het geheugen dan nog problemen veroorzaken bij overklokken? (van de FSB bus) Hoger dan 200FSB zal ik toch niet kunnen komen.
Of zorgt dat geheugen nu altijd voor problemen?
Deze loopt standaard op 333FSB, als ik Kingston HyperX 400Mhz geheugen neem, kan het geheugen dan nog problemen veroorzaken bij overklokken? (van de FSB bus) Hoger dan 200FSB zal ik toch niet kunnen komen.
Nothing to see here
Het schijnt dat sommige mensen problemen hebben met HyperX op dit bordje, maar ik moet zelf zeggen dat het hier super draait. Ik zou je alleen wel puur om het idee (die geruchten zijn er niet voor niks!) ander geheugen aanraden, of iig te kopen in een shop waar je het makkelijk meteen weer om kan ruilen.its_me schreef op 25 August 2003 @ 22:43:
Vraagje over dat Kingston geheugen:
Als je zeker wilt zijn dat je geheugen niet de bottleneck is bij oc-en, kun je beter PC3500 of sneller nemen, maar 3200 zal met iets meer voltage ook heus wel harder kunnen dan 200FSB
En ja, je bordje kan waarschijnlijk nog wel een heel stukje verder. Chips hebben altijd marges, maar de een heeft pech en haalt er 5-10Mhz meer uit (FSB), en de ander trekt makkelijk 240FSB of meer... Kwestie van mazzel hebben.
Bnet pindle#2913
Ok, dat was dus niet waar. Ik heb gewoon een Rev 2.0 gekregen. Was een grapje van een vriend van meSilverMaster schreef op 23 August 2003 @ 10:50:
Weet er iemand welke issue's de Revisie 1.0 wel allemaal niet (kan) hebben? Ik heb vandaag bij alternate de a7n8x deluxe besteld en dat is dus een 1.0. En ik heb nog zo gevraagd of ie de barton ondersteunde. Dat is mooi balen dus. Als ie werkt vind ik het niet erg maar met eerste versies van een product heb ik altijd een beetje een vreemd gevoel. Of beter gezegt: "Wat is de meest voorkomende bug, en kan ik doen om hem als RMA in te laten sturen zodat ik een hogere revisie krijgt"![]()

Ok, dat zal ik ff omwisselen dan.YoG schreef op 25 August 2003 @ 22:03:
Heb je ze allebei op hetzelfde IDE kanaal zitten? Dat schijnt niet altijd goed te gaan
Maar klopt dat wel dan? Op nfrorcershq roepen ze allemaal dat je dan nieuwe drivers nodig hebt, maar dat werkt bij mij niet.Ditto hier..
[qoute]
Welke foutmelding krijg je dan?
[/quote]
Geen foutmelding, gewoon een blauw scherm tijdens de installatie
De nieuwste drivers doen het overigens wel, maar daar zitten geen ge-update ide drivers bij.
Ik zal het eens proberen, maar ik blijf het wel vreemd vinden dat mijn vorige bord (A7V266) er geen problemen mee had.Dat ligt toch denk ik echt aan je IDE config. Ik heb zo'n zelfde soort geval ook gehad, een beetje wisselen naar primairy/secundair slave enz deed wonderen
Nee, zal ik eens doen, dank je.Al bios 1006 geprobeerd? Is net een week uit
BIOS zal het niet zijn, enige verandering 1.005 tov 1.006 is support voor nieuwe CPU's. Ik zou toch idd wat met je Master/slave config etc spelen
Bnet pindle#2913
Bij deze wil ik iedereen met hardwareproblemen graag alsnog even op deze posting van de policy wijzen: Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 26-08-2003 11:27 ]
Maak niet uit, is niet riskant voor zover ik weet, je krijgt alleen meer voltage opties etc.YoG schreef op 26 August 2003 @ 13:56:
Is het erg riskant om je bios te flashen naar een gehackt exemplaar?Of maakt dat niks uit?
Ik wel eens zo'n gehackte proberen...
Verwijderd
Heeft iemand misschien de originele AWDFLASH van Asus CD Model: Deluxe ? Ik ben het CD'tje kwijt. Alvast bedankt.
Verwijderd
Ja, die heb ik hier. Nu is de vraag hoe die bij jou terecht komt
Of kijk op de Asus-site.
Of kijk op de Asus-site.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 16:03 ]
Verwijderd
Heel erg bedankt. Kan wel via mail denk ik. kt.tra@zonnet.nlVerwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 15:56:
Ja, die heb ik hier. Nu is de vraag hoe die bij jou terecht komt
O ja op Asus website heb ik al gezien, maar hij doet niet dus ik moet echt van CD hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 16:08 ]
Ik weet niet of dit onderwerp al een keer is langsgekomen, maar toch wil ik jullie vragen om eventjes te kijken naar mijn topic. Het gaat namelijk over een probleem met een dode A7N8X Deluxe Gold, en over de RMAafhandeling.
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
Mijn probleem is opgelost !!!!!!!!
Ik zal zeggen wat ik gedaan heb, en ik hoop dat ik dr meer mensen mee kan helpen.
**
Paar vrienden van me hadden me aangeraden om alles een los te halen, en de voedding alleen aan te sluiten op mobo en cpu, en zo alles een voor een aan te sluiten.
met het eruit halen viel me met alleen het losklikken van het bovenste clipje, het geheugen in me hand. Verder zag ik dat ik op 2 fans, niet de "fan only" connectortjes had aangesloten, maar 2 gewone connectors.
In 1e instantie meende ik dat een van deze 2 dingen wel het probleem was geweest ( geheugen scheef erin, of te weinig power ofzo )
Toen ik de rest allemaal erin gooide ( nadat ik windows heb moeten formateren
) was het probleem weer terug. 1e keer zwart beeld, 2e keer vasthangen op logo terwijl normaal bij het weergeven van het logo snel doorstart.
het enige wat ik erin had gedaan war een netwerkkaart, me audigy2 intern, en een oude telefoonmodem, omdat me ouders Girotel hebben, en daarvoor moet je inbellen
Na het eruit halen van de 56k modem, deed hij het weer
Welke van de 3 dingen nou een probleem is geweest, weet ik niet. Het blijft toch allemaal een beetje vaag. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen nog een oude 56k modem erin heeft zitten.
Ik hoop dat er mensen zijn die hiermee wat mee kunnen, al betwijfel ik het, aangezien het toch een vaag iets blijft ...
Achja, het blijven computers he
Ik zal zeggen wat ik gedaan heb, en ik hoop dat ik dr meer mensen mee kan helpen.
**
Paar vrienden van me hadden me aangeraden om alles een los te halen, en de voedding alleen aan te sluiten op mobo en cpu, en zo alles een voor een aan te sluiten.
met het eruit halen viel me met alleen het losklikken van het bovenste clipje, het geheugen in me hand. Verder zag ik dat ik op 2 fans, niet de "fan only" connectortjes had aangesloten, maar 2 gewone connectors.
In 1e instantie meende ik dat een van deze 2 dingen wel het probleem was geweest ( geheugen scheef erin, of te weinig power ofzo )
Toen ik de rest allemaal erin gooide ( nadat ik windows heb moeten formateren
het enige wat ik erin had gedaan war een netwerkkaart, me audigy2 intern, en een oude telefoonmodem, omdat me ouders Girotel hebben, en daarvoor moet je inbellen

Na het eruit halen van de 56k modem, deed hij het weer
Welke van de 3 dingen nou een probleem is geweest, weet ik niet. Het blijft toch allemaal een beetje vaag. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen nog een oude 56k modem erin heeft zitten.
Ik hoop dat er mensen zijn die hiermee wat mee kunnen, al betwijfel ik het, aangezien het toch een vaag iets blijft ...
Achja, het blijven computers he
[ Voor 3% gewijzigd door Dashinuke op 26-08-2003 22:49 ]
Verwijderd
modem kan conflict veroorzaakt hebben, maar ik denk dan
toch dat het geheugen de boosdoener was.
Gewoon alles sytematisch uitsluiten is het beste.
ik had opgegeven moment ook dat de computer rebootte en plotseling
uitviel, allemaal foutmeldingen gaf. Bleek dat mn geheugen eruit was.
zat half vast in het slot. (getrild, gevallen?)
maar mooi dat het weer werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 23:02 ]
ik krijg me moeders pc niet op een fsb van 200.. want dan boot ie niet..
het is een a7n8x deluxe rev. 2, met 2x 256 pc3200 twinmos met samsung chippies, en een athlon xp2400+
ik heb zelf een A7N8X deluxe rev 1.04 met 2x 256 pc3200 twinmos met winbond chippies en ook een athlon xp2400+ en die heb ik op een fsb van 200 en een mp van 10 en dan boot ie gewoon.
maar de pc van me moeder wil niet verder dan een fsb van 166 met een mp van 12. en dan moet het geheugen op slomme timings.
zou het kunnen komen door het geheugen? want ik heb vet strake timings met mijn geheugen dus ik snap er geen klap van..
hij boot dus niet als ik me moeders haar pc om een fsb van 200 en een mp van 10 zet.. en de timings net zo strak als de mijne.
wie weet wat het is ??
het is een a7n8x deluxe rev. 2, met 2x 256 pc3200 twinmos met samsung chippies, en een athlon xp2400+
ik heb zelf een A7N8X deluxe rev 1.04 met 2x 256 pc3200 twinmos met winbond chippies en ook een athlon xp2400+ en die heb ik op een fsb van 200 en een mp van 10 en dan boot ie gewoon.
maar de pc van me moeder wil niet verder dan een fsb van 166 met een mp van 12. en dan moet het geheugen op slomme timings.
zou het kunnen komen door het geheugen? want ik heb vet strake timings met mijn geheugen dus ik snap er geen klap van..
hij boot dus niet als ik me moeders haar pc om een fsb van 200 en een mp van 10 zet.. en de timings net zo strak als de mijne.
wie weet wat het is ??
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Aan je bord ligt het niet, misschien een idee om meer voltage door je geheugen/proc te jagen, beetje klooien met de memtimings, en anders je eigen geheugen ff wisselen... had je ook zelf kunnen bedenken;)mydogisgone schreef op 26 August 2003 @ 23:23:
ik krijg me moeders pc niet op een fsb van 200.. want dan boot ie niet..
hij boot dus niet als ik me moeders haar pc om een fsb van 200 en een mp van 10 zet.. en de timings net zo strak als de mijne.![]()
wie weet wat het is ??
[ Voor 11% gewijzigd door Krewcial op 27-08-2003 02:11 ]
Je bent aan het overclocken. Voor troubleshooting dien je dus de FAQ in het juiste subforum te bekijken
Die-Hard Overclocking & Cooling
Verwijderd
Kan iemand mij hierbij mischien helpen?
Heb een paar dagen terug de laatste bios (1006) geprobeert maar de rezultaten vondt ik tegen vallen, net als 1005 en 1004 kon 1006 m'n 2500+ niet stabiel draaien (Windows liep na enkele seconden vast) op 'n 3200+ rating (11*200) met Kingston HyperX geheugen 5-2-2-2. Heb dus 1003 weer terug op m'n deluxe rev 2 boardje geflashed en alles liep weer perfect. Ik snap het niet
Temps zijn goed, 'n zware volcano 11+ houdt m'n 2500@3200 rond de 40C.
je zou toch verwachten dat 'n latere bios op z'n minst dezelfde prestaties toont...?
Heb een paar dagen terug de laatste bios (1006) geprobeert maar de rezultaten vondt ik tegen vallen, net als 1005 en 1004 kon 1006 m'n 2500+ niet stabiel draaien (Windows liep na enkele seconden vast) op 'n 3200+ rating (11*200) met Kingston HyperX geheugen 5-2-2-2. Heb dus 1003 weer terug op m'n deluxe rev 2 boardje geflashed en alles liep weer perfect. Ik snap het niet
je zou toch verwachten dat 'n latere bios op z'n minst dezelfde prestaties toont...?
Kan het misschien een conflict met je geheugen zijn oid?Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:50:
Kan iemand mij hierbij mischien helpen?
Heb een paar dagen terug de laatste bios (1006) geprobeert maar de rezultaten vondt ik tegen vallen, net als 1005 en 1004 kon 1006 m'n 2500+ niet stabiel draaien (Windows liep na enkele seconden vast) op 'n 3200+ rating (11*200) met Kingston HyperX geheugen 5-2-2-2. Heb dus 1003 weer terug op m'n deluxe rev 2 boardje geflashed en alles liep weer perfect. Ik snap het nietTemps zijn goed, 'n zware volcano 11+ houdt m'n 2500@3200 rond de 40C.
FSB_CPU jumper al op 200 proberen te zetten?
Bnet pindle#2913
Ik heb ook een A7N8X 2.0 Deluxe board, en vandaag een extra fan met snelheidsregelaar in mijn kast gedrukt. Uiteraard netjes op het mobo aangesloten op de chassis fan, en in de bios geeft hij hem keurig weer.
Echter in ASUS Probe geeft hij aan dat het de PowerFan is?
If you choose to criticise you choose your enemies
Asus probe doet wel vaker vaag, is het zo'n probleem dan??Emmeau schreef op 28 August 2003 @ 00:30:
Ik heb ook een A7N8X 2.0 Deluxe board, en vandaag een extra fan met snelheidsregelaar in mijn kast gedrukt. Uiteraard netjes op het mobo aangesloten op de chassis fan, en in de bios geeft hij hem keurig weer.
Probeer eens CPU Cool, duits proggie met bar slechte nederlandse vertaling, maar tis onwijs handig, kan veel instellen, tis shareware, maar schijnbaar loopt de trialperiode nooit af, althans bij mij niet, zit btw ook geen spyware in. Kan alle temps snelheden en voltages checken etc.
Verwijderd
Is dat dan niet een beetje vreemd, want met bios 1003 loopt m'n geheugen zelfs redelijk stabiel op FSB van 217mhz, terwijl de latere versies 1004,5,6 niet eens 200 aankunnen.Krewcial schreef op 28 August 2003 @ 00:17:
[...]
Kan het misschien een conflict met je geheugen zijn oid?
Ik heb nog steeds vage temps.
In de bios en met MBM (diode) is hij idle (barton 2500+ niet OC met FalconRock II AS3 en casefans) 59 C en stressed 64 C.
Volgens de Socket is hij idle 38 C en stressed 44 C (20 graden verschil dus).
Casetemp is 16 C btw.
Heb voor alle zeker de cpucooler opnieuw aangebracht (schoonmaken, AS3 niet teveel, enz), maar de temps blijven gelijk.
Mijn systeem draait zeer stabiel, dus ik geloof de temps niet helemaal.
Nog iets anders:
Ik heb nog steeds elke 6e en 10e keer (geloof ik) een memory test failed, met corsair twinx3200ll (op 166 Mhz).
Iemand suggesties?
In de bios en met MBM (diode) is hij idle (barton 2500+ niet OC met FalconRock II AS3 en casefans) 59 C en stressed 64 C.
Casetemp is 16 C btw.
Heb voor alle zeker de cpucooler opnieuw aangebracht (schoonmaken, AS3 niet teveel, enz), maar de temps blijven gelijk.
Nog iets anders:
Ik heb nog steeds elke 6e en 10e keer (geloof ik) een memory test failed, met corsair twinx3200ll (op 166 Mhz).
Iemand suggesties?
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Verwijderd
kan iemand mij helpen aubVerwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 14:27:
Ik heb de volgende vraag:
ik heb mijn A7N8X Deluxe besteld maar nog niet binne![]()
Ik wil dit mb gaan gebruiken voor mijn server.
deze heeft op het moment 4 x 120 GB schijven die aan gesloten zijn op een
Promise FastTrack TX2 IDE addon kaart.
Nu heeft deze kaart een eigen IRQ nodig (geen IRQ sharing)
op welke PCI poort sluit ik het best deze controler aan?
en als ik eventueel nog zo'n kaartje wil bij steken , welke PCI slot
moet ik dan gebruiken?
Ps.
ik wil zeker de 2 onboard netwerk kaarten gebruiken, 1 USB aansluiting ,
en de Onboard Sound , de rest is optioneel (mag opgeoffert worden zolang ik maar 2 EXTRA IDE Controllers kan steken) Firewire, andere USB , Serial ATA
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook gehadNOVA_SuicideCrew schreef op 28 August 2003 @ 13:17:
Ik heb nog steeds vage temps.
Casetemp is 16 C btw.
Nog iets anders:
Iemand suggesties?
Sorry, maar dat hangt toch van je hele systeem af? Probeer het gewoon lekker uit.
offtopic:
Sound nodig op je server
Sound nodig op je server
Verwijderd
[reply4topicstarter]
De online handleiding van de A7N8X en de A7N8X Deluxe even omwissellen... de link dan he..
kijk maar ff als je op Deluxe drukt krijg je die van de gewone A7N8X en als je op de gewone klikt krijg je die van de A7N8X Deluxe
(staat onder Tips & Tweaks: )
[/reply4topicstarter]
De online handleiding van de A7N8X en de A7N8X Deluxe even omwissellen... de link dan he..
[/reply4topicstarter]
Verwijderd
even nog een vraagje hierover... wat is beter/sneller geheugen... cas 2.5 of cas 3BasieP schreef op 23 August 2003 @ 00:33:
[...]
ik snap dat dual ddr ook nog niet helemaal, op de asus site staat dit:
DIMM Vendor DIMM Part No. Cas Latency Size Side DIE Vendor DIE Part No. Samsung M368L6423 DTM-CC4 3 512MB Double Samsung K4H560838D-TCC4 Samsung M368L3223 DTM-CC4 3 256MB Single Samsung K4H560838D-TCC4 Adata BDMA83A 2.5 256MB Single Winbond W942508BH-5 TwinMOS MDouble TTUF08108L294 K4FW0/T 2.5 256MB Single TwinMOS TMD7608F 8E50B Winbond W9451GBDB-5 2.5 512MB Double Winbond W942508BH-5 TwinMOS 2.5 512MB Double Winbond W942508BH-5 TwinMOS 2.5 256MB Single Winbond W942508BH-5 Kingston KVR400X64 C25/256 2.5 256MB Single Winbond W942508BH-5 Corsair CMX512-3200C 2XMS3202 v1.1 2.5 512M Double
dat is het enige op de asus site waar ik iets vind over double en single, maar volgens mij zit ik d'r helemaal naast
ik krijg ut in ieder geval niet voor elkaar met 2x 256MB cas2.5 el cheapo geheugen.
Verwijderd
Cas 2, 2,5 is standaard en ik geloof niet dat er cas 3 is, en anders raad ik die al helemaal afVerwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 10:50:
[...]
even nog een vraagje hierover... wat is beter/sneller geheugen... cas 2.5 of cas 3
Pak maar gewoon 2 dan, kost niet veel extra. (sommige 2,5 kun je ook makkelijk op 2 krijgen btw
Verwijderd
waarom zie ik in die tabel dan dat Samsung geheugen cas 3 bij staanVerwijderd schreef op 29 August 2003 @ 10:52:
[...]
Cas 2, 2,5 is standaard en ik geloof niet dat er cas 3 is, en anders raad ik die al helemaal af
Pak maar gewoon 2 dan, kost niet veel extra. (sommige 2,5 kun je ook makkelijk op 2 krijgen btw)
Ik heb gisteren mijn A7N8X deluxe binnen gekregen, samen met 2x512Mb 3200 Dane Elec. geheugen en een boxed 2500+.
Lekker rustig aan alles ingebouwd in mij big AOpen tower (helpt geweldig dat je het hele onder interieur eruit kunt schuiven!)... geheugen in de twee blauwe slots gelegd (2 en 3) zoals de handleiding aanbevool. CPU gemonteerd... koelertje erop (altijd spannend) en aangezet. In het bios de bus naar 166 gezet, enkele on-board dingen gedisabled.. en booten maar. Windows XP wil niet, dus XP ge-repaired... na re-booten de mobo Drivers geinstalleerd en opnieuw de laatste drivers voor mijn geForce FX 5600, omdat ik 4 kleuren windows had
Het systeem draait echt heerlijk!
Ik heb alleen nog enkele vragen (ik heb door de forums heen lopen zoeken, maar er is eigenlijk te veel info
)
1) Mijn cdrom wil niet meer. Ledjes zijn aan, en na de eerste reboot zag hij wel nog een CD, maar nu niet meer. Stroom is aan, en als ik een CD erin leg dan gaat het groene leeslampje aan voor een paar second, en dan uit (geen spin geluiden meer daarna). Normaal blinkt ie dan een paar keer en update je explorer met de naam van de cd. De DVD werkt gewoon (zelfde kabel) en alles is goed aangesloten... mischien CD speler stuk? zal hem eens in een andere PC proberen!
Het kan natuurlijk ook gewoon windows zijn... (heb al de drive geremoved in Hardware profile, maar na redetect => zelfde probleem)
2) Raid bios (CTRL-S of F4) werkt niet (hier heb ik nog niet op gezocht, dus sorry als het een bekend probleem is). Ik wil geen raid, dus misschien kan ik het beter uitzetten met de jumper (EDIT: heb ik ondertussen uitgezet).
3) Moet ik nog iets speciaals instellen in het bios om het geheugen op 400mhz te laten draaien?
4) Heeft iemand aanbevelingen voor een stabiele installing voor de boxed 2500+ op dit bord? (kan ik hem gewoon op 200 laten draaien i.p.v 166?)
sorry als het allemaal oud nieuws is, ik heb door de thread heen lopen bladeren en ook elders gezocht, maar ik bleef met mijn vraagjes zitten.
groetjes!
[EDIT 30-8-2003]
Geheugen op slot 1 en 3 gelegd, zoals aanbevolen. ASUS boot up scherm uitgezet, en yes... hij runt op DUAL
Bus op 200 gezet... maar vergeten de multiplier omlaag te gooien... Nu denkt ie dat ik een 3200+ heb LOL... ASUS Probe zegt CPU temp 50 and MB temp 32 (idle WinXP, nog niet gegamed). Dus ik laat hem gewoon draaien, en als ie vastloopt zet ik hem terug naar 10x200.
Bios was 1005... ik las dat 1006 alleen support was voor een nieuwe CPU, dus ik heb gewoon de 1005 laten staan
Lekker rustig aan alles ingebouwd in mij big AOpen tower (helpt geweldig dat je het hele onder interieur eruit kunt schuiven!)... geheugen in de twee blauwe slots gelegd (2 en 3) zoals de handleiding aanbevool. CPU gemonteerd... koelertje erop (altijd spannend) en aangezet. In het bios de bus naar 166 gezet, enkele on-board dingen gedisabled.. en booten maar. Windows XP wil niet, dus XP ge-repaired... na re-booten de mobo Drivers geinstalleerd en opnieuw de laatste drivers voor mijn geForce FX 5600, omdat ik 4 kleuren windows had
Het systeem draait echt heerlijk!
Ik heb alleen nog enkele vragen (ik heb door de forums heen lopen zoeken, maar er is eigenlijk te veel info
1) Mijn cdrom wil niet meer. Ledjes zijn aan, en na de eerste reboot zag hij wel nog een CD, maar nu niet meer. Stroom is aan, en als ik een CD erin leg dan gaat het groene leeslampje aan voor een paar second, en dan uit (geen spin geluiden meer daarna). Normaal blinkt ie dan een paar keer en update je explorer met de naam van de cd. De DVD werkt gewoon (zelfde kabel) en alles is goed aangesloten... mischien CD speler stuk? zal hem eens in een andere PC proberen!
Het kan natuurlijk ook gewoon windows zijn... (heb al de drive geremoved in Hardware profile, maar na redetect => zelfde probleem)
2) Raid bios (CTRL-S of F4) werkt niet (hier heb ik nog niet op gezocht, dus sorry als het een bekend probleem is). Ik wil geen raid, dus misschien kan ik het beter uitzetten met de jumper (EDIT: heb ik ondertussen uitgezet).
3) Moet ik nog iets speciaals instellen in het bios om het geheugen op 400mhz te laten draaien?
4) Heeft iemand aanbevelingen voor een stabiele installing voor de boxed 2500+ op dit bord? (kan ik hem gewoon op 200 laten draaien i.p.v 166?)
sorry als het allemaal oud nieuws is, ik heb door de thread heen lopen bladeren en ook elders gezocht, maar ik bleef met mijn vraagjes zitten.
groetjes!
[EDIT 30-8-2003]
Geheugen op slot 1 en 3 gelegd, zoals aanbevolen. ASUS boot up scherm uitgezet, en yes... hij runt op DUAL
Bus op 200 gezet... maar vergeten de multiplier omlaag te gooien... Nu denkt ie dat ik een 3200+ heb LOL... ASUS Probe zegt CPU temp 50 and MB temp 32 (idle WinXP, nog niet gegamed). Dus ik laat hem gewoon draaien, en als ie vastloopt zet ik hem terug naar 10x200.
Bios was 1005... ik las dat 1006 alleen support was voor een nieuwe CPU, dus ik heb gewoon de 1005 laten staan
[ Voor 25% gewijzigd door MadButch op 30-08-2003 09:09 ]
CAS 3 bestaat wel degelijkVerwijderd schreef op 29 August 2003 @ 10:52:
[...]
Cas 2, 2,5 is standaard en ik geloof niet dat er cas 3 is, en anders raad ik die al helemaal af
Pak maar gewoon 2 dan, kost niet veel extra. (sommige 2,5 kun je ook makkelijk op 2 krijgen btw)
dit wordt vaak gebruikt op de wat goedkopere reepjes
Samsung gebruikt het ook nog regelmatig
CAS 2 is het snelste
maar in principe moet CAS 2,5 ook wel voldoen hoor
Ik heb hier twee reepjes van 2,5 cas erin zitten( 1 x samsung 1 x hynix) en dat draait echt perfekt, Bijv. Realtime previews renderen in Premiere gaat helemaal vloeiend (zelfs met de special effects) en spellen haperen nauwelijks, alleen in het begin cached hij even 1 a 2 seconden en dan stottert het even.
Dan zet ie zelf Dual aan... dit kun je checken in je POST.
Voordat je gaat experimenteren zou ik eerst even je BIOS updaten naar een recente versie. De ouwe biossen kunnen het begeven als je met de FSB gaat rotzooien!
Probeer eens te wisselen met slave/primary?MadButch schreef op 29 August 2003 @ 11:36:
Nee dat gebeurd allemaal fysiek. Je kan bijv. 1 reepje in je eerste bank doen (blauwe) en de andere in bank #3 (zwarte). Kon ook geloof ik met bank #2 en #33) Moet ik nog iets speciaals instellen in het bios om het geheugen op 400mhz te laten draaien? (ik zal straks ook meteen kijken of het DUAL is bij het opstarten).
Volgens mij hoort de 2500 toch gewoon op 200 te draaien4) Heeft iemand aanbevelingen voor een stabiele installing voor de boxed 2500+ op dit bord? (kan ik hem gewoon op 200 laten draaien i.p.v 166?)
Voordat je gaat experimenteren zou ik eerst even je BIOS updaten naar een recente versie. De ouwe biossen kunnen het begeven als je met de FSB gaat rotzooien!
Verwijderd
Hoe kan ik in godsnaam de FSB aanpassen in de BIOS van mn A7N8X-VM??? Dat is de micro-ATX variant, maar ik zie geen opties tot wijzigingen in de BIOS.
(huidige BIOS is de meest recente van de Asus-site)
(huidige BIOS is de meest recente van de Asus-site)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 15:07 ]
Opmerking 1: de eerste optie voor bank 1 en 3 schijnt sneller te zijn dan bank 2 en 3.YoG schreef op 29 August 2003 @ 12:52:
..blabla..
Nee dat gebeurd allemaal fysiek. Je kan bijv. 1 reepje in je eerste bank doen (blauwe) en de andere in bank #3 (zwarte). Kon ook geloof ik met bank #2 en #3
Volgens mij hoort de 2500 toch gewoon op 200 te draaien
Opmerking 2: 2500+ loopt op 333fsb, dus 166mhz. En tis idd handig je bios te updaten.
Als je wat meer research had gedaan was je hier makkelijk achter gekomen. Als het goed is staan de settings nu op automatic, die moet je op user defined zetten, dan kan je ze zelf instellen.Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 13:36:
Hoe kan ik in godsnaam de FSB aanpassen in de BIOS van mn A7N8X-VM??? Dat is de micro-ATX variant, maar ik zie geen opties tot wijzigingen in de BIOS.
Verwijderd
Nou, luuster, er is geen optie in de BIOS die ook maar met 1 woord rept over de FSB, voltages etc, of ik moet echt helemaal knettergek geworden zijn. Ik heb gekeken bij de Advanced-tab in de BIOS, maar daar staat niks bij. Jullie hebben het steeds over Advanced Chipset Features, maar die optie zie ik niet staan in de BIOS van de -VM.
Misschien dat het al eens voorbij gekomen is maar, het topic is ondertussen zo ontiegelijk groot dat ik ernstige moeite heb om het te vinden.
Sinds deze week ben ik in het bezit van aan a7n8x deluxe rev 2.
Nu loopt alles als een tierelier, dus daar geen klagen over.
Alleen als ik de nieuwste drivers van Nvidia installeer is het eerste tab van het nforce bedieningspaneel niet meer te bereiken, ik krijg een vage melding van ongeldige bewerking, met de Asus drivers werkt het perfect.
Mijn vraag is dus: werken de Nvidia reference drivers niet op dit plankje, en ben ik dus afhankelijk van de drivers van Asus?
Sinds deze week ben ik in het bezit van aan a7n8x deluxe rev 2.
Nu loopt alles als een tierelier, dus daar geen klagen over.
Alleen als ik de nieuwste drivers van Nvidia installeer is het eerste tab van het nforce bedieningspaneel niet meer te bereiken, ik krijg een vage melding van ongeldige bewerking, met de Asus drivers werkt het perfect.
Mijn vraag is dus: werken de Nvidia reference drivers niet op dit plankje, en ben ik dus afhankelijk van de drivers van Asus?
Come to the dark side.
Verwijderd
yep mijne server heeft sound nodigTheLemon schreef op 29 August 2003 @ 09:34:
[...]
Sorry, maar dat hangt toch van je hele systeem af? Probeer het gewoon lekker uit.
offtopic:
Sound nodig op je server
tot dat de AMD 64 uit is
Verwijderd
Door PowerAmd - Friday 29 August 2003 15:11
......alleen als ik de nieuwste drivers van Nvidia installeer is het eerste tab van het nforce bedieningspaneel niet meer te bereiken, ik krijg een vage melding van ongeldige bewerking, met de Asus drivers werkt het perfect........
Hmmm, ben ik dus niet de enige die dat heeft. Wat wel werkt is van een eerdere versie het bestandje "Sndstorm" naar Windows/System32 kopieren. Heb je het bedieningspaneel terug.
......alleen als ik de nieuwste drivers van Nvidia installeer is het eerste tab van het nforce bedieningspaneel niet meer te bereiken, ik krijg een vage melding van ongeldige bewerking, met de Asus drivers werkt het perfect........
Hmmm, ben ik dus niet de enige die dat heeft. Wat wel werkt is van een eerdere versie het bestandje "Sndstorm" naar Windows/System32 kopieren. Heb je het bedieningspaneel terug.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 17:15 ]
Mogelijk heb ik dit gemist in een eerder topic, maar ik kan er nix over vinden:
Ook ik ben er over aan het denken om het A7N8X Deluxe aan te schaffen. Aan de onboard sil3112 chip wil ik 2 SATA Western Digital WD360GD hangen, in RAID0.
De 72GB RAID0 'partitie' is bedoeld voor WinXP.
Nu is de vraag is het al iemand gelukt om met ghost of iets dergelijks een image te maken van SATA RAID0 op dit plankje?
Ook ik ben er over aan het denken om het A7N8X Deluxe aan te schaffen. Aan de onboard sil3112 chip wil ik 2 SATA Western Digital WD360GD hangen, in RAID0.
Nu is de vraag is het al iemand gelukt om met ghost of iets dergelijks een image te maken van SATA RAID0 op dit plankje?
Verwijderd
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om even aan de startpost toe te voegen waar precies op dit moederbord het revisie nummer staat. Ik heb dus daarnet werkelijk dit hele topic doorgeploegd om het antwoord te vinden ( Tussen de PCI slots bij het merk ) en dat is dus echt geen pretje. Bij voorbaat dank.
jahbongers schreef op 29 August 2003 @ 21:01:
Mogelijk heb ik dit gemist in een eerder topic, maar ik kan er nix over vinden:
Dan ga ik dat maar proberen, maar je blijft zitten met het feit dat je afhankelijk bent van de Asus support, en daar heb ik niet zulke beste ervaringen mee (gf1 deluxe).Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 17:13:
Misschien word het wel verholpen in de toekomstige Nvidia drivers
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Come to the dark side.
Ik krijg Single channel mode ipv Dual channel mode!
Asus A7N8X-X
2x Twinmos DDR400 (zo'n dual channel doosje)
Athlon XP 2000+
De dimms zitten in 1 en 3. Ik heb al gewisselt maar dit helpt niet. Ik zie 512Mb in bios dus bijde latjes werken.
Dat moet toch werken?
Asus A7N8X-X
Athlon XP 2000+
De dimms zitten in 1 en 3. Ik heb al gewisselt maar dit helpt niet. Ik zie 512Mb in bios dus bijde latjes werken.
Dat moet toch werken?
Misschien een idee om bij Frequency & Voltage settings te kijken....?Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 15:09:
Nou, luuster, er is geen optie in de BIOS die ook maar met 1 woord rept over de FSB, voltages etc, of ik moet echt helemaal knettergek geworden zijn. Ik heb gekeken bij de Advanced-tab in de BIOS, maar daar staat niks bij. Jullie hebben het steeds over Advanced Chipset Features, maar die optie zie ik niet staan in de BIOS van de -VM.
Had ook gewoon ff goed kunnen zoeken op het bord zelf...Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 21:47:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om even aan de startpost toe te voegen waar precies op dit moederbord het revisie nummer staat. Ik heb dus daarnet werkelijk dit hele topic doorgeploegd om het antwoord te vinden ( Tussen de PCI slots bij het merk ) en dat is dus echt geen pretje. Bij voorbaat dank.
was het ghost of een ander imaging pakket, en welke versie?
De -X versie heeft geen DC ondersteuning volgens mij.
poing schreef op 30 August 2003 @ 15:59:
Ik krijg Single channel mode ipv Dual channel mode!
Asus A7N8X-X
Athlon XP 2000+
Dat moet toch werken?
Verwijderd
Hi, ik ga zeer binnenkort het onderstaand systeem aanschaffen:
ASUS A7N8X Deluxe Rev. 2.0
AMD Athlon XP 2800+ 333FSB
Twinmos Dual-Channel 1024Mb Kit, 2x512Mb PC3200 (geen idee welke CAS deze is)
PNY Quadro4 580XGL 64 mb (workstation videokaart)
MAXTOR DiamondMax Plus 9 80GB
Verder:
2e Harddisk Maxtor 60gb 7200rpm
AOPEN CRW-5224 52x24x52x
Lite On DVD-rom
Chieftec BX-03-BB Miditower 360w
Zipdrive
Nou wil ik weten of er op- of aanmerkingen zijn op dit systeem?
Moet ik voor de 2e harddisk nog een extra Raid-controller bij kopen?
Alvast bedankt!
Verder:
AOPEN CRW-5224 52x24x52x
Lite On DVD-rom
Zipdrive
Alvast bedankt!
Ik heb vorige week een ongeveer vergelijkbaar systeem gekocht, en draait als een trein, 13500 3dmarks (2001) zonder over te klokken. hier zijn mij specs:Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 21:44:
Hi, ik ga zeer binnenkort het onderstaand systeem aanschaffen:
Verder:
AOPEN CRW-5224 52x24x52x
Lite On DVD-rom
Zipdrive
Alvast bedankt!
asus a7n8x deluxe 2.0
amd athlon 2600
club 3d radeon 9700 np
2 * 256 mb corsair ddr 400 cas 2.5
lite on cd brander,
aopen dvd speler,
western digital 120 gig sata schijf
19'' tft al1931
Loopt dus allemaal super lekker dus niet twijfelen en kopen maar!!!
Ik heb het bovenstaande dus geprobeerd, en noppes, werkt niet voor mij, is het trouwens meer mensen opgevallen dat de sndstorm.exe van Asus 2 mb groot is, en die van de Nvidia reference drivers maar 408 Kb?Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 17:13:
Come to the dark side.
ghost2003 een image gemaakt op sata raid0.hbongers schreef op 30 August 2003 @ 19:52:
[...]
was het ghost of een ander imaging pakket, en welke versie?
(je moet geloof ik de 2e ghost diskette hebben met ghost.exe erop)
en kiezen voor image boot bij clone options.
beset wat je kan doen:
windowsXP installeren op 1 andere HD op je normale ide poort
Raid drivers installeren
Raid utility installeren
en eventueel je raid schijven op udma5 zetten (bekend probleem met dongles van asus icm maxtor plus 9 )
en dan ghosten maar
Verwijderd
Ik wil graag weten wat het uberbios aan extraas biedt voordat ik ga lopen flashen, maar na lang scrollen en zoeken kon ik het niet vinden in dit megatopic, heeft iemand wat uitleg?
Ik heb sinds een paar maanden een ASUS AV7N8X Deluxe met een 2400+ proc erop, en 1 GB (2*512 MB) PC3200 aan geheugen. Als videokaart heb ik een Ati Radeon 8500 (64 MB) erin zitten met catalyst 3.5 onder Windows XP.
Als ik aan het gamen ben (bijv freelancer) dan hangt de pc na verloop van tijd, met een zwart scherm met allemaal vertikale gekleurde lijnen (wit, grijs, turquise en lila). Dan kan ik niks anders doen dan de pc rebooten dmv de resetknop, iets anders werkt dan niet meer.
Met directx 9.0a hangt het spel na een halve minuut, met 9.0b na een uur ofzo. Ook andere spelen, die directx 8 nodig hebben, hangen zichzelf op deze manier op. Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt en zo ja, weet ie er misschien een oplossing voor?
Als ik aan het gamen ben (bijv freelancer) dan hangt de pc na verloop van tijd, met een zwart scherm met allemaal vertikale gekleurde lijnen (wit, grijs, turquise en lila). Dan kan ik niks anders doen dan de pc rebooten dmv de resetknop, iets anders werkt dan niet meer.
Met directx 9.0a hangt het spel na een halve minuut, met 9.0b na een uur ofzo. Ook andere spelen, die directx 8 nodig hebben, hangen zichzelf op deze manier op. Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt en zo ja, weet ie er misschien een oplossing voor?
Hier kon uw advertentie staan
wat heb je al geprobeerd?Nitroglycerine schreef op 31 August 2003 @ 16:45:
Ik heb sinds een paar maanden een ASUS AV7N8X Deluxe met een 2400+ proc erop, en 1 GB (2*512 MB) PC3200 aan geheugen. Als videokaart heb ik een Ati Radeon 8500 (64 MB) erin zitten met catalyst 3.5 onder Windows XP.
memtest? andere vid drivers? directX 8.1 al geprobeerd? hangt alleen het beeld of ook het geluid (numlock)?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
memtest - alles ok
combat flightsim 2 met directx 8.1 -> hangt weer vast
geluid blijft hangen, komt als het ware in een loop, het wordt niet stil
combat flightsim 2 met directx 8.1 -> hangt weer vast
geluid blijft hangen, komt als het ware in een loop, het wordt niet stil
Hier kon uw advertentie staan
probeer is wat terug te clocken
install MBM en kijk is hoe warm het geheel wordt
install MBM en kijk is hoe warm het geheel wordt
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Als ik me goed kan herinneren ongeveer de tiende keer dat ik dit vertel, de über bios zorgt ervoor dat je extra voltage opties etc krijgt. Staat als het goed is een paar bladzijden terug ook al...Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 16:31:
Ik wil graag weten wat het uberbios aan extraas biedt voordat ik ga lopen flashen, maar na lang scrollen en zoeken kon ik het niet vinden in dit megatopic, heeft iemand wat uitleg?
Dit topic is gesloten.