[Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 21:44:
Hi, ik ga zeer binnenkort het onderstaand systeem aanschaffen:

ASUS A7N8X Deluxe Rev. 2.0
AMD Athlon XP 2800+ 333FSB
Twinmos Dual-Channel 1024Mb Kit, 2x512Mb PC3200 (geen idee welke CAS deze is)
PNY Quadro4 580XGL 64 mb (workstation videokaart)
MAXTOR DiamondMax Plus 9 80GB

Verder:
2e Harddisk Maxtor 60gb 7200rpm
AOPEN CRW-5224 52x24x52x
Lite On DVD-rom
Chieftec BX-03-BB Miditower 360w
Zipdrive

Nou wil ik weten of er op- of aanmerkingen zijn op dit systeem?
Moet ik voor de 2e harddisk nog een extra Raid-controller bij kopen?

Alvast bedankt!
Heel mooi systeempje enzo, maar het gaat in dit topic puur om dit bord, en direct gerelateerde onderwerpen, als je wilt weten wat je moet kopen, start dan een ander topic of iets dergelijks, als je je harddisks wilt draaien in S-ATA Raid dan heb je geen extra RAID controller nodig, wil je IDE-RAID, dan wel.

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 31 August 2003 @ 17:35:
[...]

Als ik me goed kan herinneren ongeveer de tiende keer dat ik dit vertel, de über bios zorgt ervoor dat je extra voltage opties etc krijgt. Staat als het goed is een paar bladzijden terug ook al... 8)
Excuses, maar dat heb je met 300.000.000 posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Misschien zou het nuttig zijn om in de openingspost ook aan te geven wat een "uberbios" is, ipv alleen maar aan te geven waar je er een kan downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Jasper Janssen schreef op 31 augustus 2003 @ 21:26:
Misschien zou het nuttig zijn om in de openingspost ook aan te geven wat een "uberbios" is, ipv alleen maar aan te geven waar je er een kan downen :)
das idd wel handig, ik had er zelfs overheen gelezen in de startpost
vraagje er over:

als asus een nieuwe bios versie uitbrengt, wordt er dan ook zo'n uberbios geupdate of moet dat daarna nog een keer gedaan worden?

[ Voor 21% gewijzigd door BasieP op 31-08-2003 23:22 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

BasieP schreef op 31 August 2003 @ 23:21:
[...]

das idd wel handig, ik had er zelfs overheen gelezen in de startpost
vraagje er over:

als asus een nieuwe bios versie uitbrengt, wordt er dan ook zo'n uberbios geupdate of moet dat daarna nog een keer gedaan worden?
Asus update die uberbiossen niet omdat ze niet van hun afkomstig zijn, het zijn gehackte versies, vaak kort nadat asus een update uitbrengt, komt de uberversie ook uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arg ik krijg mijn USB maar niet werkend!
Ik heb een Unitech Duex XP mp3 speler [USB1], en deze werkte voorheen prima op mijn Epox 8KHA+ bordje, maar sinds ik deze plank heb lukt het niet!

Het probleem is dat ik het apparaat in de usb poort duw en vervolgens wordt er aangegeven dat er een usb device connected is! So far so good dus, maar ik kan het apparaat vervolgens niet benaderen, niet via de bijgeleverde software, niet via verkenner, ze geven allen aan 'please connect your mp3 player' of iets dergelijks..

Aan het apparaat ligt het iig niet want op mijn laptop (draait ook xp pro) werkt het wel perfect.

Ik heb de Uberbios v1005 en een A7N8X non deluxe plankje!
Draai Windows XP pro service pack 1 met de nieuwste usb2 drivers en alle windowsupdates!
Heb alle usb poorten geprobeerd, maar geen enkele mocht baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Heb je de nieuwste nForce drivers? Zo ja, heb je dan eerst SP1 geinstalleerd en toen pas de nForce drivers? Dit moet namelijk, volgens de readme die bij de drivers zitten. Anders krijg je idd probs met de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb de 2.45 Nvidia Nforce drivers (WHQL) en heb deze na SP1 geinstalleerd idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Ik heb op pwr_fan1(de linkse) de power fan aangesloten en op cha_fan1 één van mijn case fans. Als ik nu in Asus Pc probe kijk, dan zie ik dat de case fan op 1800 draait, en dat is een coolermaster rf-82 led fan, die normaal op 2500 draait, en de power fan draait op 2596, terwijl in de gebruiksaanwijzing van de kast (antec lanboy) juist maar rond de 1600 zou moeten zijn. Toch heb ik ze goed om aangesloten. Waar zit nou de fout? de manual, asus probe? of kloppen deze snelheden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

KroeT

[...]

Ik heb er net een gekocht (Deluxe rev 2.0), maar er zat geen zakje jumpertjes bij zoals in de handleiding vermeld. Is dit een fout in de handleiding of een fout van Mycom? :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
KroeT schreef op 03 september 2003 @ 17:02:
Ik heb er net een gekocht (Deluxe rev 2.0), maar er zat geen zakje jumpertjes bij zoals in de handleiding vermeld. Is dit een fout in de handleiding of een fout van Mycom? :)
Niet van de handleiding, bij mij zater er wel 3 extra bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 03 september 2003 @ 17:02:
Ik dacht eerst ook dat er ergens een fout was gemaakt maar bij mij zaten ze in een apart zakje dat in het pakketje IDE kabels zat ingesloten. Het is overigens erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Vraagske: (Hoe) Kan ik de line-in van de A7N8X-X veranderen naar een tweede line-out (front/rear verschil)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

elviver schreef op 03 September 2003 @ 18:40:
Vraagske: (Hoe) Kan ik de line-in van de A7N8X-X veranderen naar een tweede line-out (front/rear verschil)?
Dat doe je met het Soundstorm configuratie programma'tje...maar ik betwijfel of jij een soundstorm chip op dat ding heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

bram1234 schreef op 03 September 2003 @ 16:52:
Ik heb op pwr_fan1(de linkse) de power fan aangesloten en op cha_fan1 één van mijn case fans. Als ik nu in Asus Pc probe kijk, dan zie ik dat de case fan op 1800 draait, en dat is een coolermaster rf-82 led fan, die normaal op 2500 draait, en de power fan draait op 2596, terwijl in de gebruiksaanwijzing van de kast (antec lanboy) juist maar rond de 1600 zou moeten zijn. Toch heb ik ze goed om aangesloten. Waar zit nou de fout? de manual, asus probe? of kloppen deze snelheden toch?
Asus Probe staat er niet om bekend als betrouwbaar zijnde...grote kans dat hij ze omgedraaid heeft oid...don't worry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik had al een tijdje een 2400+ op een rev 1.04. Deze zijn nu vervangen door een 2700+ op een rev 2.0 met bios 1.005( ik had wat RMA problemen )

Die 2700+ draait nu op 11.5 x 200. Gisteren was het op het zolderkamertje ( waar de pc staat zo'n 27 graden ) Na een uurtje gamen wordt ie max 50 graden / gemiddeld 47 graden volgens MBM.

Ik heb echter een aantal vragen:

1. Is er ergen een guide specifiek mbt tot de bios van de A7N8X deluxe. In het advanced chipset gedeelte zijn een aantal instellingen waarvan ik geen idee heb wat ze betekenen.

2. Ik draai nu met 512MB corsair DDR400 XMS SINGLE CHANNEL. Hoeveel zou ik er op vooruit gaan als ik er 512 MB bij koop (voornamelijk mbt tot games/laadtijden)
Daar 512 MB corsair xms een flinke extra uitgave is

3. Is er met een max temp van 50 graden nog verdere ruimte om te overklokken

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Henkus schreef op 05 september 2003 @ 09:16:
1. Is er ergen een guide specifiek mbt tot de bios van de A7N8X deluxe. In het advanced chipset gedeelte zijn een aantal instellingen waarvan ik geen idee heb wat ze betekenen.
Zover ik weet niet nee, maar je kan eens de Bios Guide proberen http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=1
2. Ik draai nu met 512MB corsair DDR400 XMS SINGLE CHANNEL. Hoeveel zou ik er op vooruit gaan als ik er 512 MB bij koop (voornamelijk mbt tot games/laadtijden)
Daar 512 MB corsair xms een flinke extra uitgave is
Ik heb 2 x 512 al sinds mn vorige mobo (gigabyte 7VRX). Maps in spellen laden de helft zoveel sneller en over het algemeen draait het allemaal wat vloeiender, je hebt het gevoel dat ie minder hoeft te cachen.
Maar een extra 512 staaf alleen voor spellen lijkt me een beetje overkill. Maar niet als je veel multitask, vooral met die zware adobe progs is 1024 wel een must ja.
3. Is er met een max temp van 50 graden nog verdere ruimte om te overklokken
Ik zou voor de gezondheid van je cpu niet verder gaan dan 55 - 60 graden..
Mijn 1900+ zit ook zo rond de 50-55 graden (wel stressed), 38 snachts (compleet idle dus) en 40-45 overdag

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu een paar dagen (deluxe rev 2.0), prima bordje. Leuk voor deze thread: ik heb een mini-vergelijking tussen deze en de Soltek SFRN2 Golden Flame, ook een nForce2 bord, maar dan zonder soundstorm (wel een nvidia southbridge). Ik heb bij deze vergelijking alleen op SATA-IDE performance gelet, en dan blijkt dat de SIL op dit bord gewoon sneller is dan de promise 376 (a.k.a. promise S150 TX2Plus) op de nforce. Daarnaast ook stabieler, die promise wil je nog wel eens een paar seconden laten kijken naar een zaklamp die een folder doorzoekt.

Voor de volledige benches:
Asus A78NX Deluxe rev 2.0
Soltek SFRN2 Golden Flame

kort:

Asus (Sil 3112):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10276/full.jpg

Soltek (Promise 376)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10089/full.jpg

//edit
voor de volledigheid: dit is met 2xWD1200JD 7200Rpm 8Mb 120Gb SATA schijven in raid-0

//edit 2
om eerlijk te zijn heb ik wel 1 probleem met dit bord, maar ik denk niet dat het aan het bord ligt: WinTV PCI 1ne keer wel, andere keer niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 07-09 08:48

MARTIJN_

<<---^|^--->>

bram1234 schreef op 03 September 2003 @ 16:52:
Even een van de coolers laten stoppen, door deze stil te houden dan kun je percies zien welke snelheid bij welke cooler hoort.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
FF een vraagje tussendoor, er zijn dus verschillende deluxe mobo's in omloop, de normale en de rev 2.0. Ik begrijp nou nog steeds niet wat precies de verbeteringen zijn van de rev 2.0, en is het mogelijk om een oud mobo ook te flashen ofzo naar 2.0?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
TuLPMaN schreef op 06 September 2003 @ 11:45:
FF een vraagje tussendoor, er zijn dus verschillende deluxe mobo's in omloop, de normale en de rev 2.0. Ik begrijp nou nog steeds niet wat precies de verbeteringen zijn van de rev 2.0, en is het mogelijk om een oud mobo ook te flashen ofzo naar 2.0?
De revisie 2 heeft mogelijkheid om een FSB400 CPU zonder probleem te draaien.
De Revisie 1.06 etc zullen misschien ook wel tot 400 Mhz FSB gaan maar de revisie 2.0 beschikt over een nForce 2 Ultra400 NB dacht ik. Deze is gemaakt om 400 Mhz FSB te kunnen draaien.

En met een flash zal je NB niet veranderen :P

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die 2.0 1.06, 1.04 etc zijn PCB revisions, dus printplaatlayout, kun je dus nooit flashen.
Ik zou altijd gaan voor de nieuwste pcb, maar waarschijnlijk kun je ouder dan 2.0 bijna niet meer krijgen. Je kunt het helaas niet zien op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

je kunt het wel zien op de doos of je een rev2.0 hebt. Daar staat fsb400 ready op.
Stond op mijn 1.04 en 1.06 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik heb een Asus A7n8x- Deluxe reversie 2.0 moederbord.
en ik wou de bios gaan updaten.
Weet iemand wat de beste (stabielste bios is? )
En wat is de beste manier om hem te flashen?
Want de vorige keer met mijn ander moederbord was het flashen mislukt |:(

BVD

Forceblaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij nou afvraag is of ik met 2 x wd800jb plus 2 dongles en 1 extra sata kabel klaar ben om raid 0 te maken op dit mobo. Aangezien je 1 sata kabel bij het moederbord krijgt hoef ik er maar 1 bij te halen. Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de laatste versie voor de 2.0 (1006) van de Asus site trekken. Er zijn ook uberbiossen, maar die zijn niet sneller of stabieler dan die 1006.

Voor alle biossen voor A7N8X muv de 1006:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15505

Wat betreft dat flashen, ik doe het altijd zo en dat werkt prima:

1) download bios
2) hernoem de .bin naar BIOS.bin, en zet het op een flop
3) druk tijdens post op ALT-F2 (op het punt waar je het bios in kunt, kun je ook awdflash.exe laten starten)
4) type in: bios.bin
5) wachten, wachten, kloar :)
Wat ik mij nou afvraag is of ik met 2 x wd800jb plus 2 dongles en 1 extra sata kabel klaar ben om raid 0 te maken op dit mobo. Aangezien je 1 sata kabel bij het moederbord krijgt hoef ik er maar 1 bij te halen. Klopt dit ?
Ja, dat klopt. Mijn bord (deluxe 2.0 rev2 gold) werd overigens geleverd met 2 SATA kabels ?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke heb hem al upgedate naar versie: 1006
Nu heb ik het gedaan door alt + F2 in te drukken tijdens het opstarten.
Ik heb nu ook gemerkt dat je het ook met Asus Update kan doen in windows.
Is dat een veilige manier?
Anders kan ik het gewoon zo doen voortaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja.. ik heb het ook wel eens op die manier gedaan (via windows) en nog nooit mis gegaan. Maar je neemt wel meer risico; als je computer vastloopt oid. tijdens het flashen is het bye bye bios en kun je over het algemeen alleen met kunstgrepen (speciale bootflop, hotswap, enz) je computer weer werkende krijgen

Daarnaast zul je sowieso je computer moeten rebooten.. dus qua tijd scheelt het geen moer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm oke dan maar gewoon via Alt + F2
gaat ook aardig snel :)

Heel erg bedankt voor je uitleg.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik heb een klein vraagje waarvan ik het antwoord niet op de asus site kan vinden en ook niet bij de search.

Wat is het verschil tussen de "ASUS A7N8X Deluxe Rev. 2.0" en de "ASUS A7N8X Deluxe/Gold Rev. 2.0"

Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ik heb het vermoeden dat er geen verschil is, misschien de kleur ofzo? Maar ik vind het wel stom dat het nergens te vinden is!

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Aseslno schreef op 07 September 2003 @ 22:33:

Wat is het verschil tussen de "ASUS A7N8X Deluxe Rev. 2.0" en de "ASUS A7N8X Deluxe/Gold Rev. 2.0"
ASUS Wincinema (optional)
A full array of bundled software is now available with ASUS motherboards! Submerge yourself in a whole new multimedia experience.
WinDVD: The world's most popular DVD software supporting 5.1-channel audio

WinRip: MP3 Player / Encoder / Ripper featuring virtual 5.1-channel and surround sound effects.

WinCoder: Real-time MPEG-1 & 2 software video encoder

WinProducer: Easy-of-use MPEG-1 & 2 video editing software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

Dus bij de Gold edition krijg je allemaal extra software en dat was het?
Waar heb je die informatie gevonden, als ik vragen mag?

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de zijkant van m'n doos staat 'Asus A7N8X Deluxe/Gold rev 2.0' en bij de productbeschijving staat 'wincinema'. Voor de rest is het bord qua specs gelijk aan de 'Asus A7N8X Deluxe rev 2.0'.

Dan heb je bv. deze faq op nforcersHQ.com ook nog:
The ASUS A7N8X doesn’t include SoundStorm, only has 1 Ethernet port, doesn't have Firewire, doesn’t have SATA, doesn’t include the game port with extra USB ports on a breakout board, and does not include ASUS POST Reporter. The Deluxe model is the same as the regular model except it boasts a full featured MCP-T including SoundStorm, Firewire, USB 2.0, Dual LAN, and SATA with RAID 0/1 support. The Deluxe GOLD model is the exact same as the Deluxe model but comes with InterVideo WinCinema Suite, a collection of audio/video editing applications.
Om eerlijk te zijn zou ik me er niet druk over maken. Het is zuiver toeval dat ik de gold versie heb (die kreeg ik toen ik om dit bord vroeg) en als er een prijsverschil was geweest had ik het zeker niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
En de WinDVD die je erbij krijgt ondersteund geen 5.1, dan moet je weer upgraden.....

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

Ik had namelijk op internet opgezocht welk mobo ik wilde, en alles helemaal uitgeplozen, en toen kwam ik bij een winkel om rond te kijken, en toen zag ik ineens weer een gold staan. Dus toen d8 ik weer; gvd je bent ook nooit klaar, wat maakt die Gold nou weer anders?
Dus ik weer zoeken! Kon het niet vinden, maar blijkbaar niet goed genoeg gezocht!
Maar bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Aseslno op 08-09-2003 15:47 ]

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 00:28:
...doesn’t include the game port with extra USB ports on a breakout board...
Klopt niet, die heeft de non-deluxe er nog wel bij zitten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: mijn moederbord wordt (met de kast open) al 45 graden... ik heb 2 casefans in de kast zitten. Is dit te warm? en zo ja, wat kan ik er aan doen? Ik heb de temp gemeten met de nieuwe Asus Probe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

heb je wel een beetje redelijke airflow?? mijn mobo is ongeveer 32 graden dus dat scheelt nogal wat.
Maar het zal wel komen door de onderdelen die je hebt, als je bijvoorbeeld 3 schijven bij mobo hebt hangen is het natuurlijk logisch dat de hele omgeving warmer wordt.
Kijk ook even hoe warm je je cpu is...zo 3000+ genereerd nogal wat warmte dus zorg dat je een goeie koeler hebt en hetzelfde geld voor je gpu, zeker als geklokked hebt.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intuliegend schreef op 09 september 2003 @ 00:32:
heb je wel een beetje redelijke airflow?? mijn mobo is ongeveer 32 graden dus dat scheelt nogal wat.
Maar het zal wel komen door de onderdelen die je hebt, als je bijvoorbeeld 3 schijven bij mobo hebt hangen is het natuurlijk logisch dat de hele omgeving warmer wordt.
Kijk ook even hoe warm je je cpu is...zo 3000+ genereerd nogal wat warmte dus zorg dat je een goeie koeler hebt en hetzelfde geld voor je gpu, zeker als geklokked hebt.
CPU wordt volgens zelfde programma maar 29 graden (idle) en is niet overgeklokt. Zit een volledig koperen cooler op met 8*8 cm fan op 2600 toeren. Videokaart is ook niet overgeklokt. Heb 2 HD's (Maxtor Diamondmax 9). Ik heb een redelijk groete kast en de HD's hangen zeker een centimeter of 10 van het mobo af. De 2 casefans zijn Papst 8*8 fans, aan de voorkant van de kast een inzuigende en aan de achterkant een uitzuigende (misschien omdraaien?). Als ik de GPU beter wil coolen waarmee zou ik dit dan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
n00b vraagje:
Niet te vinden in de manual en niet in de bios(1006 op rev 1.04)
Waar zit de pcidivider, agp heb ik gelocked op 66Mhz, kan alleen die van pci niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Low-Tech op 09-09-2003 17:23 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

NOVA_SuicideCrew schreef op 09 September 2003 @ 17:22:
n00b vraagje:
Niet te vinden in de manual en niet in de bios(1006 op rev 1.04)
Waar zit de pcidivider, agp heb ik gelocked op 66Mhz, kan alleen die van pci niet vinden.
lol, die staat gewoon vast. Agp op 66mhz dan pci op 33mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
charrel schreef op 09 september 2003 @ 18:37:
[...]

lol, die staat gewoon vast. Agp op 66mhz dan pci op 33mhz
Um.. AGP staat bij mij default op AUTO i.p.v. 66 waar die nu op staat

Verwijderd

Ik heb al eerder deze vraag gesteld in een ander topic, maar krijg niet echt een antwoord.

Ik heb zelf een Asus A7N8X.. deze loopt op 11*213 Mhz. Nu wil ik graag zien hoe snel (in Mhz) mijn geheugen loopt. Met een programma als CPU Z (V1.19) ziet hij mijn geheugen niet!! Dit is overigens 256 Mb Twinmos PC3700 (2 stuks). Ik heb ook al WCPUID geprobeerd.
Ondersteund het moederbord dit programma niet of herkend het programma mijn geheugen gewoon niet??

• charrel

charrel

Cortisol4life..

bij mij werken ze allebei gewoon, heb je sisoft sandra al is geprobeerd?
Heb twinmos pc3200@winbond ch-5 chips.

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 10-09-2003 07:36 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 00:00:
Vraagje: mijn moederbord wordt (met de kast open) al 45 graden...
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 09:42:
CPU wordt volgens zelfde programma maar 29 graden (idle) en is niet overgeklokt.
Ik gok dat je die twee omgedraait hebt, dus dat de CPU 45 graden is, en je mobo 29... (dat weet ik eigenlijk wel zeker)

Verwijderd

Phantomastique schreef op 10 September 2003 @ 08:01:
[...]

[...]

Ik gok dat je die twee omgedraait hebt, dus dat de CPU 45 graden is, en je mobo 29... (dat weet ik eigenlijk wel zeker)
Dan moeten de bios en de probe ze omdraaien... op het moment dat ik deze waarden hier typte had ik de probe ernaast open staan en deze waarden rechtstreeks overgenomen. Ik ben het met je eens dat het logischer zou zijn als de waarden omgedraaid waren.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Niet alleen logischer, maar hoe kan je CPU nou 16 graden koeler zijn dan de omgeving met luchtkoeling? Dat lijkt me gewoon onmogelijk....

Plus... je zou het zelf kunnen controleren door gewoon een kamerthermometer in de kast te hangen en kijken wat die aangeeft...

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 15:28:
Hallo.
Ik heb een Asus A7n8x- Deluxe reversie 2.0 moederbord.
en ik wou de bios gaan updaten.
Weet iemand wat de beste (stabielste bios is? )
En wat is de beste manier om hem te flashen?
Want de vorige keer met mijn ander moederbord was het flashen mislukt |:(

BVD

Forceblaster
Op dit moment is 1006 de meest recente. Zelf draai ik nog steeds 1005, omdat 1006 alleen nieuwe ondersteuning levert voor wat nieuwe cpus (Ik dacht de Applebred).

Er is ook een gehackte variant. De zgn uberbios. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik lees er een hoop goede dingen over. In principe zijn wat opties geactiveerd die ASUS voor de consument had gedeactiveerd. De uberbios kan ook een nieuwe bios voor de raid controller bevatten. Wat deze bios precies verbetert is volgens mij niet bekend (als iemand dat wel weet, ben ik erg benieuwd).

Waar je de biossen kan halen wordt vermeld in de eerste post van deze thread...

Flashen kan door het uitvoeren van een toetsencombinatie (die wordt vermeldt zodra je je computer opstart) of via een dos opstartdiskette. Mits je een goed werkende diskette hebt, werken beide methodes prima.

specs

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 07:31:
Ik heb al eerder deze vraag gesteld in een ander topic, maar krijg niet echt een antwoord.

Ik heb zelf een Asus A7N8X.. deze loopt op 11*213 Mhz. Nu wil ik graag zien hoe snel (in Mhz) mijn geheugen loopt. Met een programma als CPU Z (V1.19) ziet hij mijn geheugen niet!! Dit is overigens 256 Mb Twinmos PC3700 (2 stuks). Ik heb ook al WCPUID geprobeerd.
Ondersteund het moederbord dit programma niet of herkend het programma mijn geheugen gewoon niet??
Dat leest ie bij mij ook niet uit. Ligt niet aan het geheugen, vorige mobo met dit geheugen werkte wel gewoon. Helaas dus. :P

Maar als jij 100% (sync) invult, dan loopt het gewoon sync hoor. Waarom dat nog een keer extra controleren?

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Hij geeft dus gewoon de absolute mhz weer!! Hij geeft namelijk dan bij Resulting Frequency: 200 mhz... dat wordt dan dus met DDR => 400 Mhz??

Jammer dat ik dat negens kan controleren :(

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Ik heb een ASUS A7N8X-X mobo en heb probs mem ijn geluidsuitgangen achteraan het moederbord.
Ik kan deze dus niet gebruiken...
Als ik daar iets op aansluit komt er gewoon geen geluid uit.
Mij front geluid uitgangen zijn wel in orde.
Waar zou dit aan kunnen liegen?
Heb laatste nieuwe, bios, Nforce dirvers...

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Te gek voor woorden:

Een vriend van mij had een Asus A7N8X Deluxe mobo gekocht. Zijn eerste was een revisie 1.0x. Niks aan de hand, Barton 2800+ erin met DDR400 geheugen. Alles liep perfect. Toen kocht hij zich een nieuwe case. Alles omgezet, resultaat: hij bootte niet meer. Eénmaal de CPU-instellingen goed werden gezet was het gedaan ermee, geen boot meer. Na het analyseren van de hele situatie kwamen we erachter dat het moederbord wel defect moest zijn. Dus hij bestelt een nieuwe. Revisie 2.0, al beter. Alweer hetzelfde probleem ! Dus hij bestelt ALWEER een nieuwe onder garantie, en laat hem op voorhand in de winkel naar de 1006 flashen (voor die Die On Save tegen te gaan) en ja hoor, idem.

Tot op heden weten we nog altijd niet wat het is. Nu de rest van het verhaal:

Een andere vriend van mij heeft een Epox Nforce 2 mobo (ken het nummer niet). Hij heeft een Barton 2500+. Zodra hij een FSB van 166MHz kiest, crasht de bak in no time. Laat je hem op 133MHz, is er geen probleem. Heb hem al mijn Thoroughbred B 2400+ laten uittesten op 133MHz, geen probleem.

Wat kom ik vandaag tegen ? Ik dacht van, laten we hem eens overclocken. Ik heb een Asus A7N8X Deluxe rev2.0, AMD Athlon XP Thoroughbred B 2400+, Infineon DDR333 geheugen en Zalman Northbridge heatsink op de southbridge bevestigd. Ik draai standaard 133MHz x 15. Nu verhoog ik dit naar 133MHz x 16, geen probleem. Verander ik de FSB, hangt hij, hij boot nog niet eens naar de BIOS.

Heeft dit allemaal met elkaar te maken ? Van de 4 mensen die een Nforce hebben in mijn vriendenkring zijn dit er al 3 die problemen hebben met 166MHz FSB...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sharkbyte schreef op 11 September 2003 @ 11:09:
Te gek voor woorden:

Een vriend van mij had een Asus A7N8X Deluxe mobo gekocht. Zijn eerste was een revisie 1.0x. Niks aan de hand, Barton 2800+ erin met DDR400 geheugen. Alles liep perfect. Toen kocht hij zich een nieuwe case. Alles omgezet, resultaat: hij bootte niet meer. Eénmaal de CPU-instellingen goed werden gezet was het gedaan ermee, geen boot meer. Na het analyseren van de hele situatie kwamen we erachter dat het moederbord wel defect moest zijn. Dus hij bestelt een nieuwe. Revisie 2.0, al beter. Alweer hetzelfde probleem ! Dus hij bestelt ALWEER een nieuwe onder garantie, en laat hem op voorhand in de winkel naar de 1006 flashen (voor die Die On Save tegen te gaan) en ja hoor, idem.
Waarschijnlijk is het dus toch iets anders, heb je op die borden een andere CPU getest?

Een andere vriend van mij heeft een Epox Nforce 2 mobo (ken het nummer niet). Hij heeft een Barton 2500+. Zodra hij een FSB van 166MHz kiest, crasht de bak in no time. Laat je hem op 133MHz, is er geen probleem. Heb hem al mijn Thoroughbred B 2400+ laten uittesten op 133MHz, geen probleem.
En dus? Je klokt die 2500+ over als ik het goed begrijp. Dan moet je niet verbaast kijken als hij dat niet aan kan. Verlaag je de Multiplier wel?
Wat kom ik vandaag tegen ? Ik dacht van, laten we hem eens overclocken. Ik heb een Asus A7N8X Deluxe rev2.0, AMD Athlon XP Thoroughbred B 2400+, Infineon DDR333 geheugen en Zalman Northbridge heatsink op de southbridge bevestigd. Ik draai standaard 133MHz x 15. Nu verhoog ik dit naar 133MHz x 16, geen probleem. Verander ik de FSB, hangt hij, hij boot nog niet eens naar de BIOS.
Ook deze klok je over, als je de FSB verhoogt moet je in elk geval niet de Multiplier ook gaan verhogen, verlaag die maar eens. Hij zal denk ik dan wel booten.
Heeft dit allemaal met elkaar te maken ? Van de 4 mensen die een Nforce hebben in mijn vriendenkring zijn dit er al 3 die problemen hebben met 166MHz FSB...
Ik denk dat het idd te maken heeft met elkaar. Jullie zijn niet goed op de hoogte van overklokken heb ik het idee.

Nothing to see here

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een Barton 2500+ loopt standaard 166MHz, dus het is jij die niet op de hoogte is van overklokken. De 2500+ wordt dus niet overclocked. Ik ben de enigste die hem wil overklocken, de rest heeft een Barton en moeite om hem op 166MHz geboot te krijgen.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb sinds een maand ook een asus a7n8x deluxe moederbordje , en hij werkt bijna perfect :)
Alleen doen de power-en systemfan aansluitingen het niet meer.Er zat een fan op de sysfanaansluiting maar ineens hield die ermee op.De fan bleek nog heel , en ook op de powerfanaansluiting doet ie t niet.
Zijn die aansluitingen nou brak ofzo?
Hebben er meer mensen dit probleem?
Gelukkig heb ik nog wel molexverloopstukjes liggen , maar t is toch zonde.....

Idiocracy: it is real!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Te zware fan erop gehad? Staat in je boekje tot hoeveel Amp zo'n fan mag trekken van een fan header op je mobo. En dat is niet veel...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf heb ik er een Volcano 7+ fan op volle toeren op aangesloten die volgens de site 0,55A trekt, 6000rpm fan. Op de andere 2 aansluitingen heb ik een 0,28A en een 0,11A fan staan.
Samen zo'n 0,94A toch.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
misschien een domme vraag....

heb a7n8x met bios 1004Uber en XP2600 166FSB proc.
deze is toch standaard unlocked? ik zie in het bios bij advanced chipset features niet de optie "CPU Frequentcy Multiple (Settings)" , kan de multiplier dus niet aanpassen....
zie ik iets over het hoofd :?

specs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er is bovenaan een instelling die op Auto staat, zet die anders eens op menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik heb een A7N8X deluxe, met een AMD 2000 XP+ Thoroughbred erop.
Op dit moment kan ik stabiel draaien met een multiplier van 12.5 en een FSB van 145.
Overal lees ik dat de nforce chipset standaard de AMD unlockt.
Echter, als ik de multiplier op 13 zet (hetgeen gecombineerd is met 6.5 of zo) draait mijn cpu dus echt maar op halve snelheid.
Ik heb nu 5 grote topics lopen doorzoeken, maar kan niks vinden hierover.

If you choose to criticise you choose your enemies

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Emmeau schreef op 12 September 2003 @ 23:09:
Ik heb een A7N8X deluxe, met een AMD 2000 XP+ Thoroughbred erop.
Op dit moment kan ik stabiel draaien met een multiplier van 12.5 en een FSB van 145.
Overal lees ik dat de nforce chipset standaard de AMD unlockt.
Echter, als ik de multiplier op 13 zet (hetgeen gecombineerd is met 6.5 of zo) draait mijn cpu dus echt maar op halve snelheid.
Ik heb nu 5 grote topics lopen doorzoeken, maar kan niks vinden hierover.
kan je wel wat vertellen erover :P Je krijgt met een xp2000 mp tot 12,5. Dus je kan kiezen van 5,5 tot 12,5 wil je daarover dan moet je minimaal een xp2100 kopen en daarboven die hebben mp's van boven de 12,5. Dus dat klopt wel, ze worden unlocked maar in beperkte mate.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

nickman schreef op 10 September 2003 @ 21:44:
Ik heb een ASUS A7N8X-X mobo en heb probs mem ijn geluidsuitgangen achteraan het moederbord.
Ik kan deze dus niet gebruiken...
Als ik daar iets op aansluit komt er gewoon geen geluid uit.
Mij front geluid uitgangen zijn wel in orde.
Waar zou dit aan kunnen liegen?
Heb laatste nieuwe, bios, Nforce dirvers...
Moet je ff op de site van Asus kijken, er is een tooltje waarmee je de mic ingang en de line ingang om kan zetten tot rear surround en center/sub kanaal...ff zoeken...:)

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

het zogenaamde "nforce bedieningspaneel", staat ook op de cd

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Sharkbyte schreef op 11 september 2003 @ 11:09:
Te gek voor woorden:

Heb je het geheugen gechecked? Andere videokaart erin? Voeding brak? Andere proc? Kan vanalles zijn he...

Moet je ff met de jumpers op het bord klooien, multiplier lager zetten, memtimings verlagen, ander geheugen proberen...het hele verhaaltje, oh en nog iets...kijk eens hierboven bij het topic, staat Asus A7N8X, en niet Epox:)

Nogmaals zou ik ook hier het geheugen checken op timings, het hele riedeltje, lees ff de FAQ door wat betreft overclocken, het ligt niet alleen aan je proc of je bord dat je niet kan overclocken, zijn nog veel meer dingen in het spel:)

Niet genoeg ervaring misschien?? (no flame intended..) :Y)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Emmeau schreef op 13 september 2003 @ 01:12:
het zogenaamde "nforce bedieningspaneel", staat ook op de cd
Die bedoel ik dus...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Als ik in Asus Probe kijk bij Information, en dan DMI Explorer, zie ik bij de Memory Controllers nergens de Current Speed staan.
Ook in Aida32 wordt er weinig over de geheugensnelheid verteld, dus is dat normaal?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

hmm AIDA spd geeft hier een hoop info over het geheugen?

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Emmeau schreef op 13 September 2003 @ 01:27:
hmm AIDA spd geeft hier een hoop info over het geheugen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[ 256 MB PC2700 DDR SDRAM ]

Memory Module Properties:
      Serial Number                                     None
      Module Size                                       256 MB (1 rows, 4 banks)
      Module Type                                       Unbuffered
      Memory Type                                       DDR SDRAM
      Memory Speed                                      PC2700 (166 MHz)
      Module Width                                      64 bit
      Module Voltage                                    SSTL 2.5
      Error Detection Method                            None
      Refresh Rate                                      Reduced (7.8 us), Self-Refresh
      Highest CAS Latency                               2.5 (6.0 ns @ 166 MHz)
      2nd Highest CAS Latency                           2.0 (7.5 ns @ 133 MHz)

Memory Module Features:
      Early RAS# Precharge                              Not Supported
      Auto-Precharge                                    Not Supported
      Precharge All                                     Not Supported
      Write1/Read Burst                                 Not Supported
      Buffered Address/Control Inputs                   Not Supported
      Registered Address/Control Inputs                 Not Supported
      On-Card PLL (Clock)                               Not Supported
      Buffered DQMB Inputs                              Not Supported
      Registered DQMB Inputs                            Not Supported
      Differential Clock Input                          Supported
      Redundant Row Address                             Not Supported

Dit is het enige wat ik zie. :?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

under chipset:

--------[ Chipset ]-----------------------------------------------------------------------------------

Chipseteigenschappen:
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 2T
RAS Precharge 2T
RAS Active Time 5T

Geheugenslots:
DRAM Slot #1 512 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 512 MB (DDR SDRAM)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Emmeau schreef op 13 september 2003 @ 01:46:
under chipset:

--------[ Chipset ]-----------------------------------------------------------------------------------

Chipseteigenschappen:
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 2T
RAS Precharge 2T
RAS Active Time 5T

Geheugenslots:
DRAM Slot #1 512 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 512 MB (DDR SDRAM)
Het gaat me meer om de interne en externe snelheid, dus zou je ook even het resultaat van 'SPD' kunnen posten?
En wat zie jij in de POST staan bij de geheugensnelheid?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Jur schreef op 13 september 2003 @ 01:49:
[...]
Het gaat me meer om de interne en externe snelheid, dus zou je ook even het resultaat van 'SPD' kunnen posten?
En wat zie jij in de POST staan bij de geheugensnelheid?
--
POST?

zegt hier: dat ik 1 gig mem draai in dual channel mode op een fsb van 145

SPD:
--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ Kingston K ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Kingston K
Serienummer 110CF700h
Modulegrootte 512 MB (2 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh
Maximale CAS Snelheid 2.5 (6.0 ns @ 166 Mhz)
2e Maximale CAS Snelheid 2.0 (7.5 ns @ 133 Mhz)

Geheugenmodule-eigenschappen:
Early RAS# Precharge Niet ondersteund
Auto-Precharge Niet ondersteund
Precharge All Niet ondersteund
Write1/Read Burst Niet ondersteund
Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund
Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund
On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund
Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund
Registered DQMB Inputs Niet ondersteund
Differential Clock Input Ondersteund
Redundant Row Address Niet ondersteund

Geheugenmodulefabrikant:
Firmanaam Kingston Technology Company, Inc.
Productinformatie http://www.kingston.com/products/default.asp

(en dat 2 maal)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

In de POST staat er 145, en in Aida32 staat er 166?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Aida geeft aan wat het geheugen aan kan, niet de daadwerkelijke snelheid.
Je geheugen draait in principe (bij 1:1) op dezelfde snelheid als je FSB.
de ratio kan je aangeven in je bios.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Bij mij staat er tijdens het booten: 512MB, 166FSB Dual channel mode.
Dus dat klopt dan wel, lijkt me. :?
Ik twijfelde of die Dual channel mode wel werkt met PC2700, want in het boekje het ze het alleen maar over PC3200.
Ik voel me weer een n00b...

[ Voor 9% gewijzigd door Jur op 13-09-2003 02:05 ]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Als je 2 simms hebt, (2x 256mb) en je ze in slot 1 en 2, of in slot 2 en 3 hebt zitten, draai je gewoon op dual channel.

[ Voor 1% gewijzigd door Emmeau op 13-09-2003 02:11 . Reden: foutje in socket nummering ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Emmeau schreef op 13 September 2003 @ 02:06:
Als je 2 simms hebt, (2x 256mb) en je ze in slot 1 en 2, of in slot 1 en 3 hebt zitten, draai je gewoon op dual channel.
Het moet zijn: 1&3 of 2&3, de 3e (die apart van die andere 2 staat) is juist de 'dual'.
Bedankt voor het wegnemen van mijn twijfel.

Verwijderd

ik heb ook een asus a7n8x deluxe rev 1.04

ik heb momenteel samsung orignal pc2700 512mb, ik wil deze geheugenreep vervangen voor een snellere type.

ik twijfel heel erg of ik beste dual channel kan doen of single.

geheugenreep kosten haast zelfde singel reep en dual (2x 256)

een of andere zegt dat je strakkere timings kan behalen als je op dual channel zet. en andere zegt weer dat je minder kans heb hem op 200 fsb te zetten met dual channel. en zo maar door, vandaar me vraag.

ik wil graag Kingston Hyperx pc 3200 reep hebben. maar single van 512 mb of 2 x 256 mb.

kan iemand me een opheldering geven?

Verwijderd

Als 512 Mb genoeg is, dual. Wil je doorgroeien, single.

Dual channel is slechts marginaal sneller, heel veel merk je er niet van.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Krewcial schreef op 13 September 2003 @ 01:17:
Heb je het geheugen gechecked? Andere videokaart erin? Voeding brak? Andere proc? Kan vanalles zijn he...
Yeps. We hebben de hele handel zelfs al eens verplaatst naar een ander deel van het huis (aardstraling, je weet maar nooit en we kennen iemand die het ook heeft meegemaakt)
Moet je ff met de jumpers op het bord klooien, multiplier lager zetten, memtimings verlagen, ander geheugen proberen...het hele verhaaltje, oh en nog iets...kijk eens hierboven bij het topic, staat Asus A7N8X, en niet Epox:)
Zal ik eens aanraden. Maar het enigste wat gebeurt is een hardwarematige lockup (dus alles freezed) na een tijdje de CPU laten crunchen (met bv. CPU burn-in). Ik zal het hem eens zeggen en zien wat de resultaten zijn. Ik postte het eigenlijk hier omdat het een Nforce 2 mobo is en het in mijn ogen toch wel samenhangend probleem is.
Nogmaals zou ik ook hier het geheugen checken op timings, het hele riedeltje, lees ff de FAQ door wat betreft overclocken, het ligt niet alleen aan je proc of je bord dat je niet kan overclocken, zijn nog veel meer dingen in het spel:)
Zal ik doen, die geheugentimings. Maar ik geloof dat met de Nforce 2 je indien de FSB verhoogd wordt, alleen de CPU FSB verhoogd wordt en niet die van de PCI/AGP etc., of zit ik hier verkeerd ? Heb al een heatsink op de southbridge geplakt om overhitting tegen te gaan. Heb trouwens 2x 512MB Infineon PC333 geheugen.
Niet genoeg ervaring misschien?? (no flame intended..)
Het zou niet de eerste CPU zijn die ik overklok. Er kan ook niet van me verwacht worden dat ik de hele zaak al volledig ken. Anders zou ik ook niet vragen voor uitleg en hulp he. Ik weet hoe het normaal gezien zou moeten werken en het doet het niet, dus...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb dit bordje in combinatie met een Kingston PC3200 reepje, singel channel dus nu nog.
Nu haal ik omdat mijn proc @ 180FSB loopt zon 3000mb/s met Sisoft Sandra, nu heb ik aan iemand gevraagd die dit bord heeft ook met PC3200 geheugen maar dan Duall Channel (dus 2 reepjes van 256) en zijn scores zijn zelfs nog lager als de mijne, ook zijn FSB was 180:?
Nu vraag ik mij af of dat uall channel wel echt werkt, aangezien de scores geen moer uitmaken?

Verwijderd

Uitleg dual-channel en de bijbehorende performance:
Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit

Kort: de CPU FSB is een bottleneck. Als je alleen vanuit de CPU zaken uit het geheugen gaat halen (zoals Sandra doet) loop je tegen deze bottleneck aan, en zal dual-channel (dus) niet sneller zijn dan single. Echter, je videokaart en bv. je HD kunnen het geheugen ook rechstreeks aanspreken (DMA), en die kunnen de extra bandbreedte wel gebruiken. MAW: als je CPU 100% vraagt van het geheugen, blijft er toch nog ruimte over voor andere zaken zoals HD en VGA.

Verwacht er niet al te veel van, zoals gezegd is het verschil marginaal. Maar goed, tweakers gaan voor de marginale verschillen, een XP2200+ overclocken naar 2Ghz is ook marginaal, maar toch willen tweakers het :)

Nog een optimalisatie-truuk: zet je memspeed niet hoger dan de FSB. Ik kan m'n geheugen bij m'n 2200+ ook op 166Mhz zetten ipv. 133, echter dat is niet sneller. Door de vertaalslag in snelheden wordt het zelfs iets langzamer. Waarsch. is dat de oorzaak voor het verschil in snelheid tussen jouw PC en die van je vriend.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 17:17 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 17:16:
Uitleg dual-channel en de bijbehorende performance:
Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit

Kort: de CPU FSB is een bottleneck. Als je alleen vanuit de CPU zaken uit het geheugen gaat halen (zoals Sandra doet) loop je tegen deze bottleneck aan, en zal dual-channel (dus) niet sneller zijn dan single. Echter, je videokaart en bv. je HD kunnen het geheugen ook rechstreeks aanspreken (DMA), en die kunnen de extra bandbreedte wel gebruiken. MAW: als je CPU 100% vraagt van het geheugen, blijft er toch nog ruimte over voor andere zaken zoals HD en VGA.

Verwacht er niet al te veel van, zoals gezegd is het verschil marginaal. Maar goed, tweakers gaan voor de marginale verschillen, een XP2200+ overclocken naar 2Ghz is ook marginaal, maar toch willen tweakers het :)

Nog een optimalisatie-truuk: zet je memspeed niet hoger dan de FSB. Ik kan m'n geheugen bij m'n 2200+ ook op 166Mhz zetten ipv. 133, echter dat is niet sneller. Door de vertaalslag in snelheden wordt het zelfs iets langzamer. Waarsch. is dat de oorzaak voor het verschil in snelheid tussen jouw PC en die van je vriend.
Die 2200+ naar 2,00ghz heeft met de FSB te maken, niets met de Mhz van de proc :)
ik heb ze ook synchroom draaien, zowel proc als geheugen nu op 186, maar vanwege temps heb ik nu alles op 166 draaien.
Ik ga dan denk toch maar een reepje erbij halen voor weinig tegenwoordig.
Maar ik vroeg het me zo even af, aangezien de scores dus bijna hetzelfde zijn maarja dat is dan logisch.
Mijn dank

Verwijderd

Nou heb ik ook zo'n Asus moederbordje gekocht, net geinstalleerd, maar helaas, hij geeft geen kik. Nou heb ik nog steeds geen verstand van ATX-voedingen, maar volgens mij geeft die voeding gewoon geen stroom. Hoe zit dat nou precies met die ATX-voedingen, moet ik op het Asus-board nou eerst die power-jumper aansluiten (dan doet-ie 't nog steeds niet trouwens), of zou ie gewoon al stroom moeten geven?
Als ik die voeding gewoon los op het stopkontakt aansluit, zonder verder nog wat aangesloten doet-ie ook niks (fan draait niet), maar ik dacht dat dat wellicht zo hoorde. Maar nu ik 'm op het Asus moederbord heb aangesloten doet-ie 't nog steeds niet, helaas. En het gekke is, ik heb 3 precies dezelfde van die voedingen, en bij alle drie hetzelfde probleem. Zie ik wellicht iets (simpels) over het hoofd?

Enneh ja, de stekker zit er wel in :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 19:51 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk overbodig............maar heb je je power schakelaar goed aangesloten, en werkt deze?
Let op : na de reset switch 1 pootje overslaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 19:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 19:56:
Waarschijnlijk overbodig............maar heb je je power schakelaar goed aangesloten, en werkt deze?
Let op : na de reset switch 1 pootje overslaan.
Tjonge, dit is werkelijk mijn meest domme fout sinds jaren. Ik had die poweraansluiting er verticaal opgezet in plaats van horizontaal. Bedankt voor de aanwijzing, zonder jou was ik pas maandag weer verder gegaan nadat ik de helpdesk gebeld zou hebben. Ben erg blij dat ik vanavond weer verder kan :)

Jezus, ik voel me echt Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/emoticons/muts2.gif

Verwijderd

Heb zelf ook een:
Asus A7N8X-X; Rev. 2.xx
met een AMD 2600 XP+

de instellingen staan nu op: 166 * 12,5 = 2083 Mhz

ik wil mn modo dus op 200 * 12,5 zetten --standaard optie in bios--
(dan draait ie dus 2500 Mhz :+)

Maar telkens als ik dat probeer start ie niet meer op en moet hem noodgedwongen uitzetten (bios start daarna weer op safe-mode)

heb nieuwste bios al gedownload via Asus Update

kan iemand mij hierbij helpen om hem toch wel op 200 FSB te laten draaien?

_/-\o_

ps Optie: misschien m'n Vcore omhoog zetten ?? (op welke stand dan wel niet ?)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 21:01 ]

Verwijderd

Dit is meer een overclockissue, hou er rekening mee dat het natuurlijk ook mogelijk is dat je proc dat gewoon niet trekt.

Wat betreft die VCore, gewoon steeds een stapje hoger, totdat hij het doet. De def. instellingen in het cmos komen niet hoog genoeg om schade te kunnen doen, maar hou wel je core-temp in de gaten.

Misschien handig om de FAQ uit DOC even te lezen? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 21:06:
Wat betreft die VCore, gewoon steeds een stapje hoger, totdat hij het doet. De def. instellingen in het cmos komen niet hoog genoeg om schade te kunnen doen, maar hou wel je core-temp in de gaten.

Misschien handig om de FAQ uit DOC even te lezen? ;)
heb de VCore ipv: 1.650 naar 1.800 gezet en had geen resultaat (kreeg comp. niet geboot)

en heb de FAQ uit DOC doorgenomen en daar is ook niets over te vinden :O

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 21:22 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je hebt hetzelfde probleem als mij, alleen wil ik van 133 x 15 naar 166 x 15 of hoger gaan. No boot, idem als jou. Ook in safe mode enzo...

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

waarom meteen van 133 naar 166? probeer het eerst eens wat langzamer.
stapjes van 10, kijk of het stabiel is , etc

Ik heb 145 hier stabiel draaien, maar hoger lukt niet, 150 draaide redelijk stabiel met hogere vcore, maar mijn voeding is te brak om het stabiel the houden

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Er zijn hier een paar mensen die binnenkort een nieuwe processor kunnen gaan kopen, denk ik... :{
Er heeft laatst in de CID een beginnerscursus overklokken gestaan, ga die eerst eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn athlon 2200+ met 133 FSB gewoon zonder probs op 166 mhz draaien :) (166x12=1992Mhz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal erg leuk en aardig :)
maar ik zou het wel fijn vinden als ik toch de mogelijkheid heb om het ook volledig te benutten (dus hem op 200 * 12.5 zet)

zie vorige message-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 14:40:
maar ik zou het wel fijn vinden als ik toch de mogelijkheid heb om het ook volledig te benutten (dus hem op 200 * 12.5 zet)

zie vorige message-
euuh een xp2600 draait op 2080mhz NIET op 2500/2600mhz. Wat jij wil doen is een behoorlijke overclock voor een processor die niet echt bekend staat als mega overclocker, tevens koel je hem wsl ook met lucht ?? Dus dat red je gewoon NIET, het volle potentieel is gewoon maar 2080 mhz. Elke mhz wat ie hoger komt is iets wijsheid en geluk dat je proc. het kan! Overclockt red je mischien 2300 mhz mischien iets hoger. Dus enigste manier voor je is mp omlaag en dan bv. 11x200fsb draaien. Met goede luchtkoeling zou je je vcore maximaal op 1,8volt kunnen zetten, hou dan wel je temps in de gaten !!!

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 14-09-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie vorige message-
Kun je daar niet even een ander topic voor openen? Dit topic gaat over ervaringen met een Asus bord, niet over het overklokken van CPU's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En als je op een overclocktopic gaat en zegt dat je een A7N8X hebt, sturen ze je terug naar dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

zie vorige message-
Wederom, waarom meteen naar een fsb van 200? kans is nihil dat het werkt, grote kans dat je heel even kunt barbequeen op je CPU.

Volg de faqs, fsb met kleine stapjes verhogen, tot hij niet meer stabiel is, dan iets meer vcore (blijf je cpu temp controleren) etc etc.

Ikzelf kom met mijn XP 2000 tot een FSB van 152 stabiel, maar dan wordt de CPU zo'n 46 graden volgens asus probe. Op 145 is die 41 graden, en dat vind ik persoonlijk wat prettiger temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Emmeau schreef op 14 September 2003 @ 17:27:
Wederom, waarom meteen naar een fsb van 200? kans is nihil dat het werkt, grote kans dat je heel even kunt barbequeen op je CPU.
Hij is nog in de veronderstelling dat een XP 2600+ ook echt op 2600mhz draait. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 14 September 2003 @ 17:24:
En als je op een overclocktopic gaat en zegt dat je een A7N8X hebt, sturen ze je terug naar dit topic...
Dan zit men daar fout. Dit hoort niet in dit topic, het is immers niet een ASUS specifieke ervaring, maar gewoon een 'hoe clock ik over' vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik hoorde van een maat van mij dat je het best je OS opnieuw kunt installeren als je van mobo switcht. Hebben jullie dat ook gedaan? Lijkt mij een beetje star, maar misschien maakt het wel degelijk verschil.

Edit: Ik zet het in dit topic omdat ik naar dit mobo wil overstappen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jaded op 14-09-2003 19:22 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.