[Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Groot A7N8X Topic Deel 6

Asus A7N8X Deel 1
Asus A7N8X Deel 2
Asus A7N8X Deel 3
Asus A7N8X Deel 4
Asus A7N8X Deel 5

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/images/top001.gif

Plaatje ASUS A7N8X:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg
Reviews:

- Nordic Hardware: NF7-S v1.0 & v1.2, A7N8X, K7N2G-L. SL-75FRN-L
- Hardware.Info: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJL1, 7NJS, 8RDA+, 75FRN2-RL en K7N2
- Digit-Life: NF7-S, A7N8X, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
- Extremetech: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
- Tom's Hardware Guide: A7N8X, 7NJS en K7NCR8D
- OC Workbench: A7N8X
- Overclockers New Zealand: A7N8X
- GamePC: A7N8X Deluxe
- Anandtech: Asus A7N8X
- Techseekers: Asus A7N8X Deluxe
- AMD3D: Asus A7N8X Rev 2.0

Bios versies:

Non-Deluxe:
-Klik Hier voor bios v1005 voor PCB revisie 2.0 en nieuwer. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer [Mirrorsite]
-Klik Hier voor bios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]

Deluxe:
-Klik Hier voor bios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer.[Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor bios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor de Bios v1006 voor de PCB revisies 1.xx
-Klik Hier voor de Bios v1006 voor de PCB revisies 2.xx

Drivers & Utilities:

Utilities:
-Award Bios Flash Utility Programma om je bios in Windows te flashen.
-Asus Probe Programma om al de info van je bordje uit te lezen.

Raid Drivers:
-Linux Raid Driver v1.0.0.15 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Linux

Drivers, Asus:
-Asus All-In-One Drivers voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Linux.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Win9x.
-Asus Drivers v2.82 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinNT.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Win2k.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinME.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinXP.

Drivers, Nvidia:
-Klik Hier voor versie v2.03 van het nForce2 unified driverspack van Nvidia.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, WinXP.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, Win2k.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, Win98/ME.
-Klik Hier voor versie v2.78 van het nForce2 unified driverspack van Nvidia.
-Klik Hier voor versie v2.45 WHQL van het NForce2 driverspack van Nvidia, Win2k/XP

Note:
Er zijn op het moment ook BETA versies uit van resp. 2.90 en 3.44 (bijde BETA dus). Als iemand hier nog werkende linkjes van heeft. mail me even.
Tips & Tweaks:

*** VOORDAT MET FSB-FREQENTIES EN MULTIPLIERS WORDT GEFREAKT, EERST DE BIOS UPDATEN OM DODE BORDEN TE VOORKOMEN ***

Een heel nuttige tip van BoKToR, lees hierover meer in het stukje "Die on Save & Exit Syndroom".

-Klik Hier voor tutorials over voltmods voor dit bordje.
-Klik Hier voor een uitgebreide FAQ.
-Klik Hier voor de online handleiding,

Deluxe.
-Klik Hier voor de online handleiding,

Non-Deluxe.
-Uit de vorige topics kunnen we opmaken dat er nog al wat problemen zijn met HyperX geheugen, voor meer info hierover moet je even in Deel 2 & 3 teruglezen. Dit moet met de meest recente bios opgelost zijn.
-Ook uit het vorige topic bleek dat krakend geluid uit de Soundstorm chip op de Deluxe versie van dit bord veroorzaakt kan worden door de southbridge die te warm wordt. ook hier is een oplossing voor gevonden : [rml]amd187 in "[ Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5"[/rml]
- Barton cores werken perfect op dit bord en zijn net als de Throughbred cores via de BIOS te unlocken, zodat de Multiplier zonder hardware tweaks aangepast kan worden.

XP start niet op, na mobo verwisselen:
Als je net je nieuwe mobo heb geinstalleerd je start op de POST wordt netjes uitgevoerd alleen start XP niet op. Er is hier nog geen echt oplossing voor, XP kijkt voor hij boot eerst nog ff in je hardware configuratie als deze drastisch is veranderd (andere chipset bijv) dan wil hij weleens niet opstarten. Enigste oplossing is dan XP opnieuw installeren!Het beste is om in je oude setup (dus voordat je de mobo's om wisseld) de IDE drivers op Generic te zetten, voor sommige werkt dit voor andere niet, je kunt het altijd ff proberen..

Hoe het beste mijn oude mobo verwisselen?
Vooral als je van chipset veranderd (bijv VIA naar Nforce2) dan kunnen er nog wel eens de nodige problemen onstaan. Het beste is daarom ook

in de volgende stappen je mobo te verwisselen:
1. Download de nieuwste BIOS voor je A7N8X en zet deze op floppy
2. Verwijder alle mobo en chipset gerelateerde drivers (bij via Hyperion 4-1 etc..)
3. Drivers vervangen voor standaar windows drivers
4. IDE Drivers op Generic zetten (op je oude mobo)
5. Oude mobo eruit en nieuwe erin
6. Nieuwste BIOS erop flashen en booten die handel..

Waarschuwing voor Overclocken:
Let op voordat je met begint met het tweaken en overclocken van je bordje en cpu zorg eerst er dan eerst voor dat je de nieuwste BIOS erop
heb zitten, vooral bij de eerdere revisions. Het is al vaker voorgekomen dat BIOS naar zijn grootje is gegaan door overclocking bij oude BIOS.

Mislukte bios-flash kun je dit nog proberen:
- optie 1: De floppydisk truuk: Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van het moederbord, processor, geheugen en floppydisk. Ga als volgt te werk: Maak een recovery floppy met de volgende bestanden: awdflash.exe, de juiste biospudate, en een autoexec.bat. Hierin komt het volgende te staan:

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

Deze floppy moet DOS bootable zijn.
Vervolgens haal je je videokaart uit je dood systeem. Hierdoor kan het gebeuren dat de bios de floppy gaat scannen. Zet je PC aan. Het is nu hopen data de floppydisk wordt aangesproken. Zo ja, dan heb je geluk. zo niet, dan heb je nog 1 optie.

- optie 2: Hotswapping: Maak een opstart diskette met de volgende bestanden: awdflash.exe, je bios flash. maak een batch met de volgende string:
awdflash.exe 1002a.bin /F.

***** LET OP : HOTSWAPPING IS GEHEEL OP EIGEN RISICO********

Je kunt er 2 werkende biossen aan overhouden, maar je kan er ook 2 naar hun grootje helpen.
Neem een werken systeem met een moederbord waar dezelfde bios chip in zit. er staat wel een typenummer op het chipje, ik weet zo even niet meer het typenummer. Haal de bios uit het goede systeem, en leg hem heel lichtjes weer terug in de socket zodat de pootjes net contact maken. Dit vergemakkelijkt het om straks de bios hot te swappen.
Zet de PC aan, wacht tot de a prompt (van de diskette die in de driver zit) en haal de bios eruit. Als je een tang nodig hebt, hier kun je hem bestellen: |- Klik -|

Vervolgens druk je de dode bios in het draaiende systeem. Even het batch bestand draaien, en je rotte bios is weer geflashed met de goede versie.
NIET REBOOTEN, maar de stekker uit de stopcontact halen. Zet vervolgens de juiste biossen weer in de juiste moederborden, en voila, je (beide) systemen werken weer.Lukt het nog niet vul dan even het volgende formulier in: http://www.asusmall.com.tw/forms/complaint_TSD.asp
Asus belooft letterlijk dat je binnen een werk-week antwoord hebt!

-Heb je nog iets toe te voegen aan deze Tips & Tweaks? Meld het even!
"die on Save & Exit" Syndroom

Iets wat in deel 4 en 5 al erg naar voren kwam is het "die on save & exit" syndroom. Zoals de naam al doet vermoeden word de bios
niet meer wakker nadat veranderingen weg geschreven zijn.
Wil je weten of dit bij jou ook het geval is? Dit zijn de syndromen :
- Je hebt veranderingen in je bios aangebracht en daarna de PC opnieuw opgestart door voor Save & Exit in de bios te kiezen. daarna komt je pc niet meer tot leven.
- Alles gaat aan (fans, HD, muis, toetsenbord).
- Je beeld blijft zwart en je Soundstorm blijft stil.
- Hij boot dus totaal niet, ook niet nadat je 4 uur de bios batt eruit hebt gehad ;)

LET OP :
- Je bordje is NIET dood, het is alleen de BIOS chip die corrupt geraakt is.
- Het schijnt zich alleen voor te doen bij PCB versions van 1.6 en lager, dit wil niet zeggen dat je met PCB 2.0 niets te vrezen hebt.
- Het probleem lijkt opgelost bij de nieuwste biossen, dit zijn 1005 voor de 2.0 PCB's en 1004 voor de 1.6 en lager.

Oplossingen:

Optie 1:
Koop een bios chip van badflash (www.badflash.com). De kosten zijn 25 dollar, en het duurt 2 tot 3 dagen voor het bij je wordt bezorgd.

Optie 2:
Stuur je bios naar flashbios en laat hem daar opnieuw flashen/herprogrameren. Dit is in NL zelf dus je bent een stuk goedkoper uit. Kosten ? : 10 euro + de verzendkosten die je kwijt bent om je chip naar hem te sturen.

Optie 3:
Ga ermee terug naar de winkel en verzin er een mooi verhaal bij, garantie == nieuw bordje. Bios dood door flash != garantie.

Dit bordje kopen?

Voor actuele prijzen check je de Pricewatch natuurlijk ff, shortcuts:
- Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0
- Asus A7N8X
- Asus A7N8X Deluxe
- Asus A7N8X-VM Met onboard GF4 MX 440
- Asus A7N8X-X De Economy versie van de A7N8X

In de pricewatch zijn er nog geen A7N8X rev 2.0 non deluxe bordjes opgenomen, maar ik ben er wel al een tegen gekomen:
- http://www.asusdirect.nl/
- http://www.gistron.com/

Mocht je nog meer winkels tegenkomen laat het me weten dan voeg ik em aan het lijstje toe!

Geruchten:

- Er komt misschien een aangepaste bios met meer overclock instellingen vooral voor de geheugentiming (commandrate, bank interleaving etc.,.)

Disclaimer: Groot gedeelte gekopieerd van de post van Lingod uit deel 5 en uit deel 4 van Krewcial :)

[ Voor 13% gewijzigd door CRiMiNaL op 22-08-2003 18:43 . Reden: toevoeging + bios link gefixed + bios v1006 toegevoegd ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah mooi dat deze topic er is :)
ik heb dus vandaag ff de non deluxe variant van die plankie gehaald :)
draait allemaal perfect enzo heb weer netjes xp geinstalleerd enzo ff sp1 geinstalleerd enzo alleen nu wou ik me geluid instaleren en nu doet het geluid het wel maar hij installeerd die audiotool niet genaamd SoundStorm :?
heeft iemand dit zelfde probleem ik kom er echt niet meer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Goed om te zien dat deze startpost naar een steeds hoger plan wordt getild, het bordje verdient dat ;)
Kr3Kr schreef op 05 augustus 2003 @ 09:02:
...
En voor onboard VGA: het zit misschien wel in de northbridge gebakken, maar om er echt beeld uit te krijgen heb je heel wat meer nodig dan alleen de kopertraces. (weerstanden etcetc) MSI heeft er wel een met onboard VGA, en die geeft (als het goed is) inderdaad de prestaties van een GF4mx440
Zoals eerder gezegd en het staat nu ook in de startpost: er is ook een A7N8X met onboard GF4MX440, de A7N8X-VM, en er zit niet net zoiets, maar precies die gpu van nVidia op.
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 22:28:
draait allemaal perfect enzo heb weer netjes xp geinstalleerd enzo ff sp1 geinstalleerd enzo alleen nu wou ik me geluid instaleren en nu doet het geluid het wel maar hij installeerd die audiotool niet genaamd SoundStorm :?
Op de non-deluxe zit geen soundstorm, maar een 6 channel Realtek chip, kun je overal vinden op de site, in je boekje, in de startpost (denk ik).

[ Voor 33% gewijzigd door TheLemon op 05-08-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat vind ik opzich raar want een kennis van mij draait wel met die audiotool of in iedergeval zo tool van asus waar mee je geluid kan regelen enzo en volgens hem heet het toch echt soundstorm hij heeft overigens ook een non deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 22:28:
heb je de complete n-force driver pack al gedownload, daar zitten deze audio-drivers en tools volgens mij ook in mee-gebakken. Anders moet je even proberen uit te leggen welke drivers je er bij geinstaleerd heb.
Dit van mij werkte dus wel, alleen had ik last van gekraak/happering bij het opstarten en bij het spelen van spellen. Hierbij moet de FiX die in de startpost staat helpen.

EDIT :
nu ga ik ook twijfelen of er wel een soundstorm opzit.... ff kijken op de asus site
TheLemon heeft volkomen gelijk
The A7N8X uses an onboard Realtek® ALC650 audio CODEC that lets you enjoy high-quality 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.
Voor Tanker hieronder - Neej dat kan ik niet, ik ben namenlijk toch weer overgestapt op m'n SB Live 5.1 Player. Dus ik heb het er momenteel niet opstaan.

[ Voor 23% gewijzigd door CRiMiNaL op 05-08-2003 22:44 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah jah zal wel probeer nu weer iets en kan jij anders ff screens posten hoe die tool erbij uit ziet waar jij het geluid mee regeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tanker, dude, lees alsjeblieft eens de sluitmessages van je vorige topic: Asus A7NX8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mooie topicstart :)

Verder draait het plankje nog als een zonnetje moet ik zeggen.... Geen problemen gehad met drivers/sound whatsoever... Zolang je je bios maar update ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Vraagje over dat 'die on save&exit' syndrom: Ik draai nu stabiel op 200 x 11 met default geheugentimings. Wanneer ik nou mijn instellingen terugzet naar bijvoorbeeld 166x12 of 15x133 ook met default timings, dan save en exit ik hem en dan start mijn PC niet door. Alleen wanneer ik mijn pc dan uitzet en opnieuw start dan boot ie door volgens de ingestelde dingen. Dit overkomt me alleen wanneer ik dus instellingen terug zet! Niet wanneer ik mijn instellingen omhoog zet, van bijvoorbeeld 133 FSB naar een 166 FSB of zelfs een 200 FSB. Dat gaat geheel zonder problemen... Het is dus vreemd dat dit gebeurd als ik mijn PC 'terugklok'...

Enkele specs: A7N8X deluxe 2.0 / Corsair XMS 512 Mb DDR PC3200 /2400+ AMD (AIUHB 0248) / BIOS 1005 Uber

[ Voor 5% gewijzigd door Ulti23 op 06-08-2003 13:10 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik draai al weer een tijdje probleemloos met een XP2400 op 12x166, Aggresive in dual channel. Voor de zekerheid heb ik de Uberbios 1004 er snel ingeflashed, omdat daarmee Barton ondersteuning geregeld zou moeten zijn. Het zou voor mij niet de eerste keer zijn dat ik met een kapotte CPU zit met een verouderde BIOS, zodat met een nieuwe CPU eigenlijk niet goed op te starten valt met de oude bios, en ik de nieuwe verse bios dus niet kan flasen 8)7

Ik gebruik overigens on board sound, maar dan gewoon in stereo modus. Van kraken heb ik geen last, de vorige eigenaar in 5.1 modus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Ulti23 schreef op 06 August 2003 @ 12:12:
Vraagje over dat 'die on save&exit' syndrom: Ik draai nu stabiel op 200 x 11 met default geheugentimings. Wanneer ik nou mijn instellingen terugzet naar bijvoorbeeld 166x12 of 15x133 ook met default timings, dan save en exit ik hem en dan start mijn PC niet door. Alleen wanneer ik mijn pc dan uitzet en opnieuw start dan boot ie door volgens de ingestelde dingen. Dit overkomt me alleen wanneer ik dus instellingen terug zet! Niet wanneer ik mijn instellingen omhoog zet, van bijvoorbeeld 133 FSB naar een 166 FSB of zelfs een 200 FSB. Dat gaat geheel zonder problemen... Het is dus vreemd dat dit gebeurd als ik mijn PC 'terugklok'...

Enkele specs: A7N8X deluxe 2.0 / Corsair XMS 512 Mb DDR PC3200
't is me nog niet helemaal duidelijk welke CPU je draait, en welke bios. Maar in het vorige topic kwam dit ookal naar voren, ik zal nog even voor je zoeken.
Het is volgens mij geen voorteken van "die on save & Exit" het is weer een andere Asus afwijking. :9

[ Voor 4% gewijzigd door CRiMiNaL op 06-08-2003 12:30 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

CRiMiNaL schreef op 06 augustus 2003 @ 12:25:
[...]

't is me nog niet helemaal duidelijk welke CPU je draait, en welke bios. Maar in het vorige topic kwam dit ookal naar voren, ik zal nog even voor je zoeken.
Het is volgens mij geen voorteken van "die on save & Exit" het is weer een andere Asus afwijking. :9
Sorry vergat ik ff te melden, ik draai met Uber Bios 1005 en een 2400+ (AIUHB 0248). Heb mijn eerste post ook ge-edit ;)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Weet iemand misschien of er een APIC (Advanced Programmable Interrupt Controller) op dit bord zit? Hiermee krijg je meer dan 15 IRQ's. Ik kan het op de site van ASUS niet vinden.
edit:
in de bios staat wel een optie enabl/disable APIC, maar op enabled heb je nog steeds maar 15 IRQ's :?

[ Voor 26% gewijzigd door TheLemon op 06-08-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TheLemon schreef op 06 August 2003 @ 18:11:
Weet iemand misschien of er een APIC (Advanced Programmable Interrupt Controller) op dit bord zit? Hiermee krijg je meer dan 15 IRQ's. Ik kan het op de site van ASUS niet vinden.
Idd, dit wou ik ook graag weten..... Want als je er maar 15 hebt dan wordt alles wel heel krap om alle hardware op een verschillende IRQ te zetten (duz niet delen)

Als er een APIC opzit dan is het probleem opgelost...duz anyone ? :/

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep er zit een APIC Mode op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Oke ThnX ! ;)

Weet ik dat ook weer.......

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 21:18:
Yep er zit een APIC Mode op!
Ja da's leuk, maar hoe kan je dan toch maar uit 15 IRQs kiezen, terwijl APIC enabled is in de Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
TheLemon schreef op 06 August 2003 @ 21:49:
[...]

Ja da's leuk, maar hoe kan je dan toch maar uit 15 IRQs kiezen, terwijl APIC enabled is in de Bios?
Zou het misschien in Windows zelf dan nog moeten worden veranderd...onder apparatenbeheer :?

(Ik doe een gok, ik heb het plankie nog niet)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei weer een nieuw topic :)
Er zijn overigens ook nieuwe 'A7N8X Deluxe Linux RAID driver 1.0.0.15' verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:08:
Woei weer een nieuw topic :)
Er zijn overigens ook nieuwe 'A7N8X Deluxe Linux RAID driver 1.0.0.15' verschenen.
Aan de Startpost toegevoegd

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik zit met dit probleem:

Gisteravond was ik bezig met het oc'en van mijn pc, en toen had ik hem op 10.5 x 210 gezet, hij ging niet aan (wat hij normaal wel doet ) toen heb ik de bios maar gereset, en toen stond hij weer op standaard instellingen. Alleen het gekke was dat wat na je post screen komt, het complete overzicht zeg maar, was iets in veranderd: Normaal als ik het goed heb staat er iets van Updating ESCD oid. Maar nu stond er: AMD Athlon X........
Maar ik kreeg wel gewoon mijn boot menutje, waar ik uit mijn verschillende os'en kan kiezen.

Maar welke os ik ook boot, ik krijg de volgende BSOD:
Het ACPI-BIOS in dit systeem komt niet volledig overeen met de ACPI-specificatie. Lees readme.txt (??:S waar dan) voor mogelijke omzeilingen van het probleem. U kunt contact opnemen met de leverancier van dit systeem voor een bijgewerkte Bios, of de website http://hardware-update.com bezoeken voor een eventueel beschikbaar nieuw bios.
---

wat ik ook doe, wat ik ook verander in de bios, ik blijf dit houden en kan niet normaal opstarten.
Bios versie: 1005 voor rev2.0
CPU amd athlon xp 2800+ Mem 2x 512 mb ddr 400 (pc3200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
MiMiC schreef op 08 August 2003 @ 07:58:
Ik zit met dit probleem:

Gisteravond was ik bezig met het oc'en van mijn pc, en toen had ik hem op 10.5 x 210 gezet, hij ging niet aan (wat hij normaal wel doet ) toen heb ik de bios maar gereset, en toen stond hij weer op standaard instellingen. Alleen het gekke was dat wat na je post screen komt, het complete overzicht zeg maar, was iets in veranderd: Normaal als ik het goed heb staat er iets van Updating ESCD oid. Maar nu stond er: AMD Athlon X........
Maar ik kreeg wel gewoon mijn boot menutje, waar ik uit mijn verschillende os'en kan kiezen.

Maar welke os ik ook boot, ik krijg de volgende BSOD:
Het ACPI-BIOS in dit systeem komt niet volledig overeen met de ACPI-specificatie. Lees readme.txt (??:S waar dan) voor mogelijke omzeilingen van het probleem. U kunt contact opnemen met de leverancier van dit systeem voor een bijgewerkte Bios, of de website http://hardware-update.com bezoeken voor een eventueel beschikbaar nieuw bios.
---

wat ik ook doe, wat ik ook verander in de bios, ik blijf dit houden en kan niet normaal opstarten.
Bios versie: 1005 voor rev2.0
CPU amd athlon xp 2800+ Mem 2x 512 mb ddr 400 (pc3200)
bios defaults al eens geladen?
CMOS clear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

bijde gedaan, blijf het houden :S, denk dat mijn bord dood is ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 07-08 08:58
Ik las op Tom's hardware guide dat de nieuwe A7N8X voorbereid is op 400Mhz FSB is mijn intussen verouderde A7N8X (deluxe) tegen die tijd ook in staat een 400Mhz processortje te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

moet je je bios updaten naar 1005 als je rev2.0 hebt en anders naar 1004 als je rev1.06 1.04 oid hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Wow !!! :D mijn pc doet het weer!!! ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald etc, alles schoongemaakt, koelpasta (niet dat t er mee te maken heeft? :) vernieuwd, en m weer in elkaar gezet, en toen deed hi jhet weer! ik ben echt blij..

gare computers ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een probleempje. Het is namelijk het volgende: ik heb een Asus A7N8X Deluxe bordje met XP2500 Barton Processor. Nu heb dat besteld samen met wat meer onderdelen, in elkaar gezet en voila dat is mijn nieuwe pc. Maar toen had ik Win XP er op gezet. Installatie was klaar en ik d8 hoi hoi hoi nu kan ik mooi weer allerlei spellen op extreem hoge resoluties draaien ensow maar niet.

De restart nadat windows is geinstalleerd ging een beetje mis. Mijn pc wil alleen maar booten als ik de cd van win xp er nog in heb zitten dan gaat ie door naar de harde schijf en dan start hij win xp prof op. Als ik de cd eruit laat dan start de pc allerlei zaken op maar op een gegeven moment krijg ik 'Media test failure' en daarna een melding met 'Boot disk failure' en dan wil ie niet meer verder. Ik heb het vorige deel doorgelezen maar de enige oplossing die ik daar tegenkom is Bios flashen. Ik heb al in de Bios de volgorde van de boot devices veranderd zoals in het boekje stond. Ook heb alleen als bootdevices mijn floppy en hdd gebruikt en de cdrom weggelaten (3e device disabled) maar dan nog wil ie van cdrom booten.

Ik wil liever niet de bios flashen maar als dat de enige optie is die over blijft dan moet het maar. Ik kom er zelf niet meer uit. Nog enige andere specs van dit bakje zijn: Club 3D Radeon 9700 np, Kingston 512 mb DDR geheugen (5-2-2-2) en een IBM Deskstar 40 gig harde schijf. Ik weet niet of het relevant is (denk het niet) maar ik heb er nog een andere voeding in geplaatst van Q-Tec (400W). Ik hoop dat jullie me hier ff kunnen helpen. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een a7n8x-x deluxe rev 2.0 en wil graag de multiplier hoger kunnen zetten dan 12.5.
ik heb de uber bios erop en geeft zelfs tot 17 aan, maar 17 is in het echt maar 8,5 ofzo. en 13 is maar 5.
hoe kan ik de multiplier als echt zo hoog aanzetten?
ik heb een 2500+ barton. en wil deze op 3000+ zetten zonder aan de mhz te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 13:46:
ik heb nu een a7n8x-x deluxe rev 2.0 en wil graag de multiplier hoger kunnen zetten dan 12.5.
ik heb de uber bios erop en geeft zelfs tot 17 aan, maar 17 is in het echt maar 8,5 ofzo. en 13 is maar 5.
hoe kan ik de multiplier als echt zo hoog aanzetten?
ik heb een 2500+ barton. en wil deze op 3000+ zetten zonder aan de mhz te zitten.
een hogere FSB heb je meer aan als een hogere MP
just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 13:31:
Ik zit hier met een probleempje. Het is namelijk het volgende: ik heb een Asus A7N8X Deluxe bordje met XP2500 Barton Processor. Nu heb dat besteld samen met wat meer onderdelen, in elkaar gezet en voila dat is mijn nieuwe pc. Maar toen had ik Win XP er op gezet. Installatie was klaar en ik d8 hoi hoi hoi nu kan ik mooi weer allerlei spellen op extreem hoge resoluties draaien ensow maar niet.

De restart nadat windows is geinstalleerd ging een beetje mis. Mijn pc wil alleen maar booten als ik de cd van win xp er nog in heb zitten dan gaat ie door naar de harde schijf en dan start hij win xp prof op. Als ik de cd eruit laat dan start de pc allerlei zaken op maar op een gegeven moment krijg ik 'Media test failure' en daarna een melding met 'Boot disk failure' en dan wil ie niet meer verder. Ik heb het vorige deel doorgelezen maar de enige oplossing die ik daar tegenkom is Bios flashen. Ik heb al in de Bios de volgorde van de boot devices veranderd zoals in het boekje stond. Ook heb alleen als bootdevices mijn floppy en hdd gebruikt en de cdrom weggelaten (3e device disabled) maar dan nog wil ie van cdrom booten.

Ik wil liever niet de bios flashen maar als dat de enige optie is die over blijft dan moet het maar. Ik kom er zelf niet meer uit. Nog enige andere specs van dit bakje zijn: Club 3D Radeon 9700 np, Kingston 512 mb DDR geheugen (5-2-2-2) en een IBM Deskstar 40 gig harde schijf. Ik weet niet of het relevant is (denk het niet) maar ik heb er nog een andere voeding in geplaatst van Q-Tec (400W). Ik hoop dat jullie me hier ff kunnen helpen. Alvast bedankt! :)
Sja, doe toch maar eerst ff een bios-update. En gebruik je S-ATA of gewoon ATA-133. Verder alle jumpers goed op je IDE-devices?
Je zal sowieso XP opnieuw moeten installeren, maar zorg eerst dat je apparatuur goed werkt. Bootvolgorde: Floppy, CD-rom, HDD-0, boot other device:disable.
Dat moet prima werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 08 August 2003 @ 14:20:
[...]

Sja, doe toch maar eerst ff een bios-update. En gebruik je S-ATA of gewoon ATA-133. Verder alle jumpers goed op je IDE-devices?
Je zal sowieso XP opnieuw moeten installeren, maar zorg eerst dat je apparatuur goed werkt. Bootvolgorde: Floppy, CD-rom, HDD-0, boot other device:disable.
Dat moet prima werken dan.
Ik gebruik gewoon ATA-133. Ik zal de bios update maar proberen als niemand anders meer ideen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash-Override schreef op 08 augustus 2003 @ 13:56:
[...]

een hogere FSB heb je meer aan als een hogere MP
just my 2 cents ;)
mijne barton 2500+ zegt al krak als het boven 11x 190 gaat.
dus moet het maar proberen op de multiplier.
12.5x 166 is stabiel en hoger kan ik niet komen met mp.
mot toch maar meer mp's hebben, maar die dingen zijn nep die in de bios staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
Die MP's in het bios zijn niet nep. Je cpu is gelockt @12,5(en alles lager). Op een T-bred moet je 1 brug verbinden/doorsnijden om hoger MP's te kunnen instellen, weet niet of dat ook voor Barton's geldt(zal wel in de FAQ staan).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primera
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoe weet je eigenlijk precies welke revisie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan beukpad schreef op 08 August 2003 @ 18:47:
van het moederbord?? staat meestal op de doos (hier wel) en anders
op het mobo zelf.

Heb vandaag net een Asus A7N8X 2500+ in elkaar gezet. Werkt perfect.
In het begin alleen problemen dat hij de proc op 1100mhz zette na
een reboot.

zal wel op te lossen zijn door een bios update, maar verder perfect bordje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 20:39:
[...]

op het mobo zelf.

een reboot.

zal wel op te lossen zijn door een bios update, maar verder perfect bordje _/-\o_
hopelijk wel de jumper goed gezet he op je plank ;)

Verder congrats met dit mooie plankje, weer een tevreden gebruiker ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

arjan beukpad schreef op 08 August 2003 @ 18:47:
staat tussen de 2e en 3e pci slot in op je mobo, vanaf boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 20:39:
[...]

op het mobo zelf.

een reboot.

moet je ff je MP en FSB goed zetten in je bios
zou 11x166 moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik gebruik de A7N8X Deluxe inmiddels al een paar maanden zonder problemen, tot nu toe. Ik heb een Barton 2500 XP en 512 MB PC3200 DDR (XMS Corsair). PC is goed gekoeld, dus 200*11 draait als een zonnetje.

Helaas krijg ik nu steeds de volgende melding als ik mijn computer uit heb gezet:
The System was not correctly shut down and now working in safe mode speed, please press "DEL" to BIOS setup to set correct CPU speed.
Als ik vervolgens de FSB in de bios weer terug van 100 naar 200 zet en opnieuw opstart, verschijnt dezelfde melding. Ik moet eerst Clear CMOS doen m.b.v. de jumper voordat deze melding verdwijnt. Ik kan dan ook weer gewoon 11*200 draaien.

Ik dacht eerst dat het overklokken de oorzaak is, maar op standaard 166*11 treedt hetzelfde probleem op. Het vreemde is dat bij opnieuw opstarten er niets aan de hand is, aleen na het uitzetten van de computer. Tijd en datum kloppen nog wel, dus de batterij is ook nog goed, lijkt mij. Ik heb al veel gezocht, maar nog geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Heb je de FSB jumper goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk wel de jumper goed gezet he op je plank ;)

Verder congrats met dit mooie plankje, weer een tevreden gebruiker ;)
moet je ff je MP en FSB goed zetten in je bios
zou 11x166 moeten zijn :)
hahah zkr weten :) heb bordje ff helemaal bekeken en ziet
er super goed uit O-). fsb en mp staan goed. hij werkt nu toppie
en hij schakelt zich niet meer terug!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die twijfelen over het kopen van dit moederbord:
Ik heb een Asus A7N8X Deluxe 1.04 en 2.0 versie. Ik ben zeer tevreden over dit bordje. Allebei SUPERstabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
  • Laatst online: 17-01-2019
Ik heb ook een Nforce bord , de a7n8x deluxe rev2.0 .
Als ik metal gear solid 2 opstart is het geluid vervormt , hoe kan ik dit verhelpen.

Slatanic@g0d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
TheLemon schreef op 09 August 2003 @ 13:37:
Heb je de FSB jumper goed staan?
De FSB jumper staat op 400/333/266 (default) en heeft hier ook altijd goed mee gedraaid. Wat meer gegevens:
A7N8X Deluxe Rev. 2.0
Über Bios v1005
NVidia 2.45 drivers
Idle: 40 C
Load: 45-47 C

Ik dacht zelf dat de warmte van de afgelopen dagen misschien het probleem was, maar bij standaard-instellingen en zelfs onderklokken treedt het probleem ook op. Herstarten gaat dus prima, op diverse snelheden, maar na uitzetten komt iedere keer die foutmelding weer opduiken. Zou het misschien aan de drivers kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
flash em ius naar de gewone 1005 bios ... mischien is het je uber-bios wel ... waar een klein foutje in geslopen is.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
Heb ik ook al geprobeerd, gewoon 1005 standaard bios: zelfde probleem. Ik ga de oude NForce drivers maar eens terugzetten, maar hij heeft het een tijdje goed gedaan met de 2.45, dus dat lijkt mij ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo me geluid is nu wel goed me pa had voor iemand nieuwe cpu nodig dus douwde mij 2000+ bij die gozer derin en nu heb ik 2500+ :D en me pa heeft toen gelijk me A7N8X non deluxe geruild voor een deluxe :D echt beste bord ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(edit)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:52:
zo me geluid is nu wel goed me pa had voor iemand nieuwe cpu nodig dus douwde mij 2000+ bij die gozer derin en nu heb ik 2500+ :D en me pa heeft toen gelijk me A7N8X non deluxe geruild voor een deluxe :D echt beste bord ooit
non-deluxe probleempje dus neem ik aan...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:11
MattMax schreef op 09 August 2003 @ 16:18:
[...]

De FSB jumper staat op 400/333/266 (default) en heeft hier ook altijd goed mee gedraaid. Wat meer gegevens:
A7N8X Deluxe Rev. 2.0
Über Bios v1005
NVidia 2.45 drivers
Idle: 40 C
Load: 45-47 C

Ik dacht zelf dat de warmte van de afgelopen dagen misschien het probleem was, maar bij standaard-instellingen en zelfs onderklokken treedt het probleem ook op. Herstarten gaat dus prima, op diverse snelheden, maar na uitzetten komt iedere keer die foutmelding weer opduiken. Zou het misschien aan de drivers kunnen liggen?
Bij mij moest ik wel de jumper op 100 Mhz zetten, voordat ik hoger kon en blijven houden. Staat ergens in de FAQ wel waarom enzo.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik en een vriend van me hebben bijna exact dezelfde config.
Asus a7n8x rev 2.0 met laatste BIOS
AMD 2600+ Processor met Boxed cooler

Asus probe geeft een temperatuur aan van 51-55graden stressed.
De waarden van probe komen overeen met die van de BIOS.

Laatst MBM en speedfan geinstalleerd en die gaven voor de cpu een 2e temp weer.
Namelijk die van de diode die op de cpu zit. Asus probe en BIOS meten dus de "socket" temperatuur.

Bij mij dus stressed:
Probe en BIOS zeggen bij mij 51 stressed
Probe en BIOS zeggen bij die vriend 55 stressed.

MBM Geeft bij mij als diode temp aan 60 c stressed en bij die vriend van me 66 c (6)

Waarom heeft Asus het BIOS zo ingsteld om de socket temp te meten i.p.v de werkelijke temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Ik heb afgelopen week ook de A7N8X non deluxe gekocht en heb nu plotseling problemen met mijn netwerk: mijn PC kan niet meer op het internet en de andere computers in het netwerk komen, terwijl er met het netwerk zelf niets mis is. Ook geeft de device manager geen problemen aan met de ingebouwde ethernet aansluiting op het mobo.

Kent iemand dit probleem?

Aanvulling:

Ik kom er net achter dat mijn internetverbinding het wél doet, alleen heel langzaam... Is iemand hiermee bekend? Misschien is dit mijn probleem?

[ Voor 25% gewijzigd door posttoast op 10-08-2003 12:35 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goed, ik heb van alles geprobeerd (netwerkkaart verwijderen uit de device manager, enz.) maar niets hielp. Een versche installatie van Windows wel.

Ik heb nu gebruik gemaakt van de drivers van nVidia ipv die van Asus. Wat is het verschil eigenlijk, behalve dat die van nVidia nieuwer zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hmm 210MHz fsb lijkt goed te werken :). 210x10,5 staat ie nu. proc wil niet harder dan 2300 :X

[ Voor 46% gewijzigd door Tripp op 10-08-2003 14:22 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dat probleem op alletwee je netwerkaansluitingen (3Com zowels als Nvidia)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 14:30:
Heb je dat probleem op alletwee je netwerkaansluitingen (3Com zowels als Nvidia)?
Ik heb alleen maar de Nvidia, want ik heb de non-deluxe plank. Maar nogmaals: na de herinstallatie van Windows werkt het weer. Voorlopig...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb ook vreemde problemen met mijn USB apparatuur trouwens, ze worden de ene keer wel door Windows gezien en de andere keer weer niet. Is dat ook een bekend probleem?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Vincent, even 3 dingen:

1. Waar je nu mee bezig ben noemen we hier "helpdesk" gedrag, en daar is dit topic niet voor bedoeld.

2. Als je even had gezocht en ook op de CD van Asus had gekeken kwam je erachter dat er USB fix op de CD bijstaat. Als ie niet op de CD staat is hij nog wel op de site van Asus te vinden.

3. Als je nog iets toe wilt voegen of iets nieuws wilt vragen, maar jij hebt het laatste gepost, kun je de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken, zo voorkom je meedere-postings achterelkaar van dezelfde user.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CRiMiNaL schreef op 10 August 2003 @ 15:17:
Vincent, even 3 dingen:

1. Waar je nu mee bezig ben noemen we hier "helpdesk" gedrag, en daar is dit topic niet voor bedoeld.

2. Als je even had gezocht en ook op de CD van Asus had gekeken kwam je erachter dat er USB fix op de CD bijstaat. Als ie niet op de CD staat is hij nog wel op de site van Asus te vinden.

3. Als je nog iets toe wilt voegen of iets nieuws wilt vragen, maar jij hebt het laatste gepost, kun je de edit [afbeelding] gebruiken, zo voorkom je meedere-postings achterelkaar van dezelfde user.
1000x excuses, als ik zo even terug kijk is het inderdaad nogal newbie gedrag dat ik vertoon. Het zal het warme weer wel zijn!

Toevoeging:
Ik heb op de website en op de CD gekeken maar geen USB fix gevonden. Wel drivers voor USB 2.0, maar die heb ik al geinstalleerd... Zoeken op GoT en met Google leveren geen goed antwoord op.

[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 10-08-2003 15:29 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
deze : USB 2.0 driver voor XP moet je problemen verhelpen.
Heb het zelf ook gehad.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CRiMiNaL schreef op 10 August 2003 @ 15:38:
deze : USB 2.0 driver voor XP moet je problemen verhelpen.
Heb het zelf ook gehad.
Deze driver heb ik geinstalleerd, en hij hielp gek genoeg niet. Ik heb nu in de bios ingesteld dat ie alleen USB 1.1 support (dus geen 2.0), en dat lijkt nu eventjes te werken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Heb je wel XP sp1 geïnstalleerd? Zonder sp1 heb je geen 2.0 support namelijk.
En je netwerkkaart had waarschijnlijk een duplex-conflict. Als je alles op auto-detect zet, gaat het (meestal) het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
TheLemon schreef op 10 augustus 2003 @ 16:48:
Heb je wel XP sp1 geïnstalleerd? Zonder sp1 heb je geen 2.0 support namelijk.
En je netwerkkaart had waarschijnlijk een duplex-conflict. Als je alles op auto-detect zet, gaat het (meestal) het best.
Ik heb een CD met slipstreamed SP1 gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn. Het gekke is dat het soms wel en soms niet werkte, dan weer eens op de ene poort dan weer op de andere. Nu de bios op USB 1.1 ingesteld staat werkt het prima. Raar hoor... Maar geen probleem, want voorlopig heb ik geen USB 2.0 apparatuur.

Wat die netwerkkaart betreft: ik heb van alles geprobeerd, full duplex, half duplex en automagische instellingen. Niets hielp, behalve formateren dus. Zou het te maken kunnen hebben met een bios flash die ik vanuit Windows heb uitgevoerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Ok hier even een vraag m.b.t MBM 5, ik zag in het vorige topic nogal wat langskomen maar echt duidelijk werd ik er niet uit. Ik heb mbm5 nu weer geinstaleerd en dit zijn m'n temp-readings op de verschillende sensors:

Asus 1 : 42 C (is me CPU)
Asus 2 : 36 C (is me MB)
Asus 3 : 125 C :?
Asus 4 : 26 C :?

kan iemand me iets meer vertellen over de laatste 2 .... of komen deze gewoon nergens vandaan ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CRiMiNaL schreef op 11 August 2003 @ 00:13:
Ok hier even een vraag m.b.t MBM 5, ik zag in het vorige topic nogal wat langskomen maar echt duidelijk werd ik er niet uit. Ik heb mbm5 nu weer geinstaleerd en dit zijn m'n temp-readings op de verschillende sensors:

Asus 1 : 42 C (is me CPU)
Asus 2 : 36 C (is me MB)
Asus 3 : 125 C :?
Asus 4 : 26 C :?

kan iemand me iets meer vertellen over de laatste 2 .... of komen deze gewoon nergens vandaan ?
Die zijn volgens mij gewoon onzin. Op de website van MBM staan in ieder geval alleen Asus 1 en Asus 2 aangegeven.

Wel raar trouwens, bij mij geeft ie andere readings (Asus 3 is zelfs in de min)... Het zou toch wel ergens vandaan moeten komen? Misschien optionele sensors die je er zelf op kunt prikken oid?

[ Voor 14% gewijzigd door posttoast op 11-08-2003 01:13 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, Asus A7N8X Deluxe 2.0, en tóch die on save and exit... En dat met Bios 1005.

Bij gebrek aan diskettes hier in het huishouden maar naar de winkel gaan. Jullie horen wel hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 11:30:
Helaas, Asus A7N8X Deluxe 2.0, en tóch die on save and exit... En dat met Bios 1005.

Bij gebrek aan diskettes hier in het huishouden maar naar de winkel gaan. Jullie horen wel hoe dit afloopt.
Erg klote voor je :( :'( ... kun je ons iets meer vertellen hoe het verlopen is ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Potdorie, het gaat hier ook niet lekker met dat bordje. Net liep Windows wéér compleet vast en nu is mijn internetverbinding weer niet vooruit te branden. Ben ik nou de enige met al dit gedonder?

Toevoeging:

Volgens mij heb ik nu eindelijk gevonden waarom ie elke keer zo over de zeik gaat: CPU idle. Als die uit staat doet ie het, voorlopig, wel... Vreemd heur. Eens kijken of er iets over te vinden is.

[ Voor 36% gewijzigd door posttoast op 11-08-2003 13:14 . Reden: Opgelost(?) ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
MattMax schreef op 09 August 2003 @ 18:20:
Heb ik ook al geprobeerd, gewoon 1005 standaard bios: zelfde probleem. Ik ga de oude NForce drivers maar eens terugzetten, maar hij heeft het een tijdje goed gedaan met de 2.45, dus dat lijkt mij ook niet het probleem.
Ter info:
Probleem opgelost door alle drivers (NForce 2.45) opnieuw te installeren, bios nogmaals te flashen (uber 1005) en wachten tot kamer weer wat is afgekoeld.
Heb het idee dat misschien toch door de warmte het probleem is veroorzaakt. Water van de koeling zit ook al tegen de dertig graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC heeft zojuist wat basic vraagjes van Neelis getrashed.

Neelis, lees de sticky van dit subforum eens door voor uitleg: Dit graag lezen eer je post :) (alleen de 2e posting is in dit geval relevant voor jou. Voor de rest raad ik je dringend aan om het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] door te nemen. Zo heb je een beter beeld van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 11-08-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K zal er op letten (ps. jullie zijn wel streng, op mijn forum gaat het niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Vincent Bovelander schreef op 11 augustus 2003 @ 13:08:
Potdorie, het gaat hier ook niet lekker met dat bordje. Net liep Windows wéér compleet vast en nu is mijn internetverbinding weer niet vooruit te branden. Ben ik nou de enige met al dit gedonder?

Toevoeging:

Volgens mij heb ik nu eindelijk gevonden waarom ie elke keer zo over de zeik gaat: CPU idle. Als die uit staat doet ie het, voorlopig, wel... Vreemd heur. Eens kijken of er iets over te vinden is.
welke nvidia nforce drivers gebruik je inmiddels ?? 2.0x, 2.4x, 2.7x of een 3.xx ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
KeeZ schreef op 12 August 2003 @ 00:04:
[...]

welke nvidia nforce drivers gebruik je inmiddels ?? 2.0x, 2.4x, 2.7x of een 3.xx ??
2.45, dat zijn de meest recente WHQL's volgens mij. Ik had gisteren nog een vaag probleem in Windows Explorer, als ik naar My Computer ging zag ik alleen die zaklamp bezig en kreeg ik geen overzicht. Toen bleek dat mijn virusscanner (Norton) niet helemaal opgestart was (icoon was er wel, maar hij was niet geactiveerd). Na hem handmatig aan en uit gezet te hebben was dat probleem ook weer opgelost.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik heb hier (nog steeds :P ) een Asus A7N8X deluxe 2.0. Nu heb ik het volgende probleem met mijn netwerkkaart. De nVidia netwerkkaart disconnect eens in de zoveel tijd, waarna hij weer connect zeg maar. In de taakbalk zie je dan het ballonnetje met 'no cable connected' ofzo, en die verdwijnt dan direct weer. Erg vervelend, vooral met online games.

het rare is dat m'n broer met hetzelfde bord (rev. 1.04) ditzelfde probleem heeft, maar dan bij z'n 3com aansluiting. Meer mensen die dit probleem kennen en een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nou dit lijkt me 10 tegen 1 rotte bekabeling/routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
  • Laatst online: 01-12-2024
Wat is raadzaam? Ik heb twee moederborden gekocht. Een Asus A7N8X Deluxe Versie 2 en een MSI K7N2 ISLR Versie 1. Als ik voor de A7N8X kies, dan moet ik mijn systeem geheel opnieuw installeren (veel werk en geen zin in), als ik voor MSI K7N2 kies dan mis ik misschien wel de goede eigenschappen van Asus A7N8X.

Jullie ervaren Asus gebruikers: loont het de moeite om over te stappen naar de Asus A7N8X V2?

Aan de hand van de info van de topicstarter, heb ik geprobeerd het mobo te swappen, maar krijg een bluescreen bij het opstarten in alle modi.

Voor beide gevallen geldt dat ik het systeem wil overklokken. Bij de MSI blijf ik steken op 2200MHz met een Barton 2500+ XP.

Misschien dat er iemand hier is met ervaring met beide borden om mij te zeggen dat ik bij de MSI moet blijven of toch beter kan overstappen op de Asus.

[ Voor 3% gewijzigd door MindfluX op 12-08-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een link waar informatie staat over RMA. Mijn Asus A7N8X Deluxe is dood na flashen. Ik heb al op Asus website gevonden, maar kon het niet vinden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 09:17:
Weet iemand een link waar informatie staat over RMA. Mijn Asus A7N8X Deluxe is dood na flashen. Ik heb al op Asus website gevonden, maar kon het niet vinden. Alvast bedankt.
Voor dat soort dingen krijg je normaliter geen RMA... En als je m ter RMA op wilt sturen zul je toch echt bij je leverancier moeten zijn en niet bij Asus zelf ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O jee wat jammer 2Mcomputers geeft geen garantie zelf, alleen fabrieksgarantie. Dus ik kan het vergeten daar gaat mijn €170 :( Maar wat ik niet snap ze bevelen je aan om te flashen, mislukt het geven ze geen garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 09:17:
Probeer wat te regelen met Quote Nederland. Grote kans dat het bordje daar vandaan komt. Zeg daarbij dat hij dood was, dus zeg NIKS over flashen :) Gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote NL ? Maarja ik heb Asus en 2Mcomputers al gemaild over het probleem :+ Maar krijg gewoon geen antwoord. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
Casemod

BIOS is gewoon corrupt na flush. Maar je kan deze gewoon weer goed krijgen, door te hotswappen. Nix aan de hand.

Je moet iemand vinden met een zo'n Asus Deluxe. Ik heb er zelf eentje. Maar heb geen chipwipper voor de dat vierkantje biosje. Als je zo'n chipwipper hebt (zo noem ik hem maar even, soort pinset maar dan voor cpu's te liften, omhoog te wippen, heb alleen ergens nog voor rechthoekige), dan doe ik het wel ff.

Heb dit eerder gedaan met abit lx6, dat werkte fantastisch.

Lees eerst ff dit stukje "Mislukte bios-flash kun je dit nog proberen: " van de topicstarter. Daar staan ook nog andere trics en trucs.

Wat je ook kan doen is een tweede asus mobo kopen: vervolgens zelf hotswappen. Plus de andere trics. Lukt dat nou niet, dan stuur je de nieuw verzonden mobo als DOA op binnen 8 dagen en je krijgt een nieuwe: heb je er twee })

[ Voor 101% gewijzigd door MindfluX op 13-08-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al geprobeerd via bios bootblock mode of zo. Helaas wilt maar niet lukken ieder keer zegt mobo no source file found. O ja heel erg bedankt voor je hulp. Ik heb 2Mcomputers maar gebeld, ze zeggen dat ze zullen mailen. Maarja ik zie nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
"Nog zullen mailen", ofwel ze komen om in hun werk en hebben er eigenlijk amper tijd voor. Je krijgt je mailtje zodra de berg is afgewerkt: topservice!

Blijft lastig als je bios niet goed geflasht is. Vergeet 2Mcomputers, flash problemen vallen niet onder de garantie. Als ze slim zijn doen ze er nix aan, hebben ze alleen een klant minder, en aangezien ze het blijkbaar te druk hebben en klanten genoeg hebben wordt het geen RMA. Je kan er een DOA van maken als je nieuw mobo koopt, moet je wel dezelfde versie uiteraard kopen: zit je nog met versie 1, dan heb je een groter probleem: dan kan je alleen nog maar opzoek gaan naar iemand met een versie 1.
Je kan het ook zonder mobo doen, maar dan moet je wel een flash apparaatje hebben dat die 4MB kleine vierkante BIOS aan kan.
Als ikzelf in deze situatie zat met ver2, dan zou ik direct een nieuwe kopen bij een andere zaak en dan pinset tooltje kopen bij electronica zaak, nieuw mobo aansluiten opstarten met disk, bios eruit wippen en kapotte erin, vervolgens flashen, bios updaten, laten zitten en opstarten. Doet ie het, dan stop je de nieuwe weer in je oude en check je die ook nog ff. Als ik een ver1 had, dan zou ik een bericht plaatsen of er tweaker met verstand van zaken vlak in je buurt woont die je wilt helpen, evt. tegen een vergoeding.

Maar misschien is 2Mcomputers wel bereidt en wil je wachten dan kan je dat doen. Overigens maakt het naar mijn idee niet zoveel uit wat je had gezegd tegen asus en 2Mcomputers: ze checke toch eerst het mobo voor verzending, maar wat je zei, direct garantie onder asus: dan checkt asus het wel, en komen ze erachter dat je bios defect is gegaan. Ga er maar vanuit dat ze geen bordjes verkopen met defect bios, die zijn van te voren gecheckt ((bij een DOA checkt veelal de leverancier voor verzending of ie daadwerkelijk kapot is, er wordt er minder gelet op hoe het kapot is gegaan, ze zijn volgens mj verplicht om het volgens de DOA te doen als er geen beschadigingen zijn)). Dan snapt Asus ook wel wat er is gebeurd, spelen ze het dan volgens de voorwaarden, dan mag je je bord defect hebben en misschien nog wel met een leuke factuur van onderzoekskosten. Maar dat laatste kan ik niet uit ervaring zeggen.
Je kan iig altijd wachten op 2Mcomputers als je de tijd hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door MindfluX op 13-08-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik wacht dan wel effe op 2Mcomputers, anders koop ik gewoon nieuwe. Maar topicstarter zegt dat wel onder garantie vervalt. Dus hij heeft het mis ? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 14:54:
Hmm ik wacht dan wel effe op 2Mcomputers, anders koop ik gewoon nieuwe. Maar topicstarter zegt dat wel onder garantie vervalt. Dus hij heeft het mis ? Bedankt.
Volgens mij niet. QUOTE topicstarter: Bios dood door flash != garantie.

= betekent gelijk zoals je weet
!= betekent niet gelijk (programmeertaal)

Ik lees net nog een stukje wat er verder bovenstaat, over een warranty formulier. Maar daar heb ik mijn twijfels bij, bios flashen is op eigen risico, dat zie je ook wel ergens staat in readme's of op de site voor het downloaden.
Ik las hierop GOT over een promise geloof ik, waar mensen hadden geupdate met de nieuwste flash maar dit was een verkeerde op de site. Promise heeft toen de controllers omgeruild met nieuwe gezien hun de fout hadden gemaakt door meen ik een verkeerde versie (dergelijk verhaal was het). Dan zou je zo'n warranty formulier met een niet werkende bios weer wel mogen gebruiken.

Maar goed, dit zijn zaken waarbij je het ook moet hebben van sociale medewerkers van 2Mcomputers of Asus. Ik denk dat Asus hierin wat duidelijker de regels hanteert. Een computer leverancier is dan op zijn buurt weer afhankelijk van Asus met hun beleid. Tref je niet de eigenaar en is de td medewerker zo billijk dan heb je gewoon geluk.

[ Voor 59% gewijzigd door MindfluX op 13-08-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MindfluX schreef op 13 augustus 2003 @ 14:00:
Casemod
Als je zo'n chipwipper hebt (zo noem ik hem maar even, soort pinset maar dan voor cpu's te liften, omhoog te wippen, heb alleen ergens nog voor rechthoekige), dan doe ik het wel ff.
Heb je echt niet nodig, het kan gewoon met een precisieschroevendraaier, omdebeurt in elke hoek een beetje wippen. Pinnetjes kunnen nauwelijks verbuigen omdat ze niet in een socket geprikt zijn, maar omgebogen en geklemd. Trust me, heb het vaker gedaan bij dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
Op Hexus en Hartecs4u staan nog meer reviews van Versie 2.0. Daarvan is er maar eentje in de rij van de topicstarter. Leuk om toe te voegen:

http://www.hexus.net/review.php?review=561&page=1
http://www.hardtecs4u.com...7n8x_deluxe_rev.2.0_gold/ (extreem uitgebreid, moeite waard)

[ Voor 29% gewijzigd door MindfluX op 13-08-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe nu kom ik pas achter waarom het stuk ging. De link voor bios 1004 (rev.1.0x Deluxe) is verkeerd. Versie is c18d1004 maar het moet gewoon 1004 zijn. O ja wat is Quote NL ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 15:32:
Hehe nu kom ik pas achter waarom het stuk ging. De link voor bios 1004 (rev.1.0x Deluxe) is verkeerd. Versie is c18d1004 maar het moet gewoon 1004 zijn.
Weet je dat zeker?

Staat ook bij de topicstarter. Zie ook nog hieronder een plaatje dat ik net las van

Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs4u.com/images/reviews/2003/asus_a7n8x_deluxe_rev.2.0_gold/revision.jpg

Waarin die C18d terugkomt in Crush18d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker maar ikkwam dit tegen vandaar.
file - c18d1004.zip: (van 2003/04/25)
A7N8X Deluxe BIOS C1004for PCB revision 2.0 and later only.

O ja met kladblok heb ik dit gemaakt is dit goed ?

AWDFLASH AN8D1004.bin /sn /py /cc /r

of moet ik dit doen (staat bij eerste post van topicstarter).

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
Je hebt gelijk !!

Er staat tevens een fout naar mijn mening in de links van de topicstarter!!!

A7N8X Deluxe BIOS 1004 for PCB revision 1.03, 1.04, and 1.06 only.

Even concreet: Alle C versies zijn revision 2.0. Alle A versies zijn revision 1.03 1.04 en 1.06

Dus bij de link voor een A7N8X Deluxe revision 1.0x (1.03 1.04 en 1.06) staat een verwijzing naar een BIOS voor de Deluxe versie, BIOS 1004. Deze verwijzing gaat naar c18d1004.zip, maar dit moet zijn an8d1004.zip. De typeC18D geeft Een revision 2.0 oude BIOS 1004 aan.

Dit moet zo snel mogelijk aangepast worden, als we gelijk hebben.

Daarbij betekent dat je bios verrot is door een onjuiste link van de topicstarter. Foutje is menselijk, maar wel erg vervelend voor jou.

Toevoeging: o wacht ff, je moet die van de topicsstarter nemen, maar dan met je eigen bin file.

[ Voor 28% gewijzigd door MindfluX op 13-08-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas mobo zegt dan source file not found ?
O ja ik heb dit gemaakt :

AWDFLASH.EXE AN8D1004.bin /sn /py /cc /r
verder de juiste bios (1004) en AWDFLASH op floppy.

Helaas niets helpt.

En hier zeggen ze wat anders :
Award: The boot-block BIOS will execute an AUTOEXEC.BAT file on a bootable diskette. Copy an Award flasher & the correct BIOS *.bin file on the floppy and execute it automatically by putting AWDFLASH *.bin /sn /py /cc /r in the AUTOEXEC.BAT file. The * would be the correct bios .bin file and there must be spaces between the slash marks. Put it in the floppy and turn on the computer when the floppy seeks it will load the correct bios and reboot by itself. When it finishes you have to remove the floppy and enter the CMOS SETUP and modify the CMOS for your configuration.

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=3199

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 16:21:
Helaas mobo zegt dan source file not found ?
Gebruik ten eerste gewoon de py /sn /cd /cp /cc /R optie.
Verschil met die van jou is dat hij nog de CMOS, DMI Data en PnP ESCD info cleared (vandaar de c, namelijk cd dmi, cp: pnp, cc: cmos)
(verder py voor wel flashen en sn voor geen backup maken en r voor reset system)

@echo off
cls

staat er ook bij, maar dat maakt nix uit volgens mij, maar goed doe het maar. @echo off betekent dat hij commandos na de echo off niet laat zien, maar wel de uitdraai. gewoon een nettere vorm van de autoexec met een clearscreen, voor vele standaard die zoiets maken.

Verder zeg je dat de hij File not Found zegt, maar dan volg je niet de juiste procedure van de topicstarter: de trick is om enkel gebruik te maken van:
moederbord met cpu en fan, 1 geheugen module en floppydrive met daarin een bootable dos disk met awdflash en bios bin file erin.

Hij zegt dan dus NIX, want je doet er geen videokaart in.

Mocht het dan niet lukken, dan blijft alleen een bios swap over.

Toevoeging:

Je moet ook geen dos floppy pakken :). Een bootable dos floppy, je maakt er zelf eentje.

[ Voor 83% gewijzigd door MindfluX op 13-08-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dos floppy kan niet, want dan wordt floppy te vol. Dus kan ik geen biosfile erop doen. Maar deze dosproggie (drdos7) gebruikt ik dan:
http://www.bootdisk.com

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Als je floppy te vol raakt:
Zoek een win98 of win95 systeem op, formatteer een diskette met systeem erop (Format a: /s), zet als enige files die autoexec.bat, awdflash.exe en je bin file erop en klaar, past makkelijk. Als je zeker wilt weten of hij echt goed boot met die disk zet je ff 'rem' voor de awdflash regel in Autoexec.bat en zet je er 'echo test' achter, als ie dat doet, is je schijfje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja die autoexec.bat heeft niet veel zin. Als eerste wordt awdflash.exe geladen door bootblocker. daarna krijg ik die error: source file not found. O ja een bootable dos disektte kan ik die niet gewoon downloaden hiervan: www.bootdisk.com alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ok, ik kom niet meer uit al die andere topics over de A7N8X. Dus sorry als dit al eerder gevraagd is.

Ik was bezig met oveclocken van de FSB en heb hiervoor de wiretrick van een 2200+ toegepast op een 2100+. Hierna kon ik idd in de bios kiezen voor lagere mp, dit wordt onder windows ook erkend. Probleem alleen is dat de FSB niet hoger dan 166MHz wordt herkend. MAakt niet uit of ik nu 10x 166 doe of 1x 2000 (al zegt de bios dat het geheugen en fsb zo loopt) testen onder windows (Sandra, WCPUID, MBM5) geven aan dat mijn FSB maar 166MHZ bedraagt. Heeft iemand hier een oplossing voor.

Heb een tbredB 2100+ uit week 50 van 2002, (die doet 2250MHz op 1,75v en 175MHz mp 13x ) welke gesneden is uit een 2400+ wafer.
Ik Gebruik bios 1003 op een 1.04 revisie van de A7N8X. Heb getest met het resetten van CMOS, het omzetten van de FSB jumper en gewoon alles in de bios.

Iemand een idee?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
LET OP !!!
Een fix in de startpost, Vincent wees mij op het volgende :
Even concreet: Alle C versies zijn revision 2.0. Alle A versies zijn revision 1.03 1.04 en 1.06

Dus bij de link voor een A7N8X Deluxe revision 1.0x (1.03 1.04 en 1.06) staat een verwijzing naar een BIOS voor de Deluxe versie, BIOS 1004. Deze verwijzing gaat naar c18d1004.zip, maar dit moet zijn an8d1004.zip. De typeC18D geeft Een revision 2.0 oude BIOS 1004 aan.
Bij deze is de link gefixed, sorry voor het ongemak

[ Voor 3% gewijzigd door CRiMiNaL op 13-08-2003 19:44 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CRiMiNaL schreef op 13 August 2003 @ 19:44:
LET OP !!!
Een fix in de startpost, Vincent wees mij op het volgende :

[...]