[Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Aangezien het nu weer iets koeler is, heb ik mijn 2800+ weer overgeclockt naar 11x205...

Nu een aantal vragen

- Mijn geheugen (kingston pc3200 cl3) draait sneller op 205 MHz 7-3-3-2.5 dan op 205 MHz 6-3-3-2.5... iemand enig idee waarom dit het geval is?

- Wat moet ik eigenlijk met dat FSB & AGP Spread Spectrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 12:40

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb door de verschillende topics heen gebladerd, maar heb de oplossing niet kunnen vinden.
Vraag: Welke optie (device) moet ik instellen in de BIOS om van Pendrive/USBstick te booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Check T.Net, daar staat net vandaag een artikel over booten vanaf USB-drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 12:40

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ja dat heb ik gelezen, Ik weet ook wel hoe ik de drive zelf bootable maak. Alleen vroeg ik mij af welk device ik moet selecteren in de bios. Ik heb vanalles geprobeerd maar hij blijft gewoon van primaire HD booten.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb zojuist mijn moederbord (deluxe versie 1.06) terug gekregen van de winkel na een rma, het moederbord is omgewisseld voor een ander.

nu krijg ik geen beeld, hoor geen post messages, en start de pc niet op (wel starten de andere onderdelen, hdd, floppy, cdrom etc). ik heb 2 cpu's ander geheugen, andere vga kaart (ook pci) geprobeerd zonder succes.

Nu lijkt dit probleem op het save and die syndroom ..... maar ik ben helemaal nog niet in de bios geweest?.....?

kan iemand helpen?

edit
zojuist een nieuw borde gehaald rev 2.0... en hetzelfde probleem.... ik snap t echt niet...
/edit

[ Voor 19% gewijzigd door zoooper op 14-08-2003 15:27 ]

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb niet alles doorgelezen, maar heb tot nu toe nog niet zulke goede ervaringen met dit mobo. Ben 5 dagen bezig geweest Windows XP te instaleren en heb echt alle mogelijk opties geprobeerd, Van onboard uitzetten in de Bios tot het eruit halen van geheugenreepjes.
Helaas iedere keer loopt de windows installatie vast, jammer genoeg steeds op een ander punt. Heb het gerpobeerd op ntfs en fat 32 beiden geen resultaat.
Heb nu het systeem teruggebracht naar de winkel en hen er veel succes mee gewenst, heb al gebeld, ze wisten het tot nu toe ook nog niet zucht....

http://specs.tweak.to/6635

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

zoooper schreef op 14 August 2003 @ 11:50:
ik heb zojuist mijn moederbord (deluxe versie 1.06) terug gekregen van de winkel na een rma, het moederbord is omgewisseld voor een ander.

nu krijg ik geen beeld, hoor geen post messages, en start de pc niet op (wel starten de andere onderdelen, hdd, floppy, cdrom etc). ik heb 2 cpu's ander geheugen, andere vga kaart (ook pci) geprobeerd zonder succes.

Nu lijkt dit probleem op het save and die syndroom ..... maar ik ben helemaal nog niet in de bios geweest?.....?

kan iemand helpen?

edit
zojuist een nieuw borde gehaald rev 2.0... en hetzelfde probleem.... ik snap t echt niet...
/edit
Voeding ?? CPU Jumper ??

Deze plek is te koop.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
de voeding is een 350W aopen die standaard in de h700B zit

de CPU jumper staat zoals ie standaard moet staan, als ik hem lager verzet help dit niet...

[ Voor 4% gewijzigd door zoooper op 14-08-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Past een I-panel op de A7N8X ? Ik kon het niet vinden.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Probleem opgelost, loopt als een zonnetje, Het geheugen bleek niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met dit bordje heel af en toe een probleem met mijn voeding. 99 van de 100 keren als ik thuis kom werkt mijn PC gewoon perfect, maar heel soms doet hij raar. Vooral op momentjen dat er over het stroom net Dan start de PC op, maar krijg ik vlak voor windows een fatal error en reset hij direct, en blijft dat doen tot het stroom net weer stabiel word. Ik heb het grootste deel al ondervangen door een UPS en een stekkerblok die beveiligd is tegen pieken, maar hij blijft nog af en toe dit doen. Bijvoorbeel 14-08-2003, toen werd het (in vergelijking met de dagen ervoor) eerder donker, en koeler waardoor mensen eerder binnen gingen zitten, en de energie leveranciers kunnen door te warm koel water niet voldoende stroom leveren. de net spanning was bij mij toen 216V terwijl nogmaal 228V is. met mijn oscilloscoop was te zien dat er veel pieken en dalen waren in de spanning. Probleem dus achterhaald. PC uitgezet en vannochtend zonder problemen weer aan kunnen zetten toen de spanning weer ruim boven de 220V was :D.

Ik ga nog een stabielere voeding kopen, (een enermax) maar daar wacht ik nog ff op :D Geen geld meer na het kopen van een Radeon 9800 en XP2500+ (barton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampre schreef op 15 August 2003 @ 11:12:
Probleem opgelost, loopt als een zonnetje, Het geheugen bleek niet te werken
En de winkel heeft je ermee geholpen ??? Dat hoor je niet vaak. Maar gelukkig heb je het kunnen achterhalen :D succes met je mobo en PC. :D:D:D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Nou ik had een kaal systeem in de winkel gekocht, en toen ik daar dus met geen mogelijkheid windows op kreeg, heb ik ze gebeld met de medeling dat zij het maar eens moesten proberen, dat zouden ze doen, resulteerde dus in nieuw geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
ik heb nu een A7V8X moederbord, maar ben dus van plan om toch een A7N8X Deluxe te gaan halen.

nu mijn vraag: zit er veel verschil tussen deze 2 moederborden? merk je dus bijvoorbeeld in games of het werken in windows veel verschil in snelheid? ik heb al in andere topics gelezen dat die dual channel heel weinig verschil maakt, dus ander geheugen komt nog wel een keer.

misschien dat iemand deze upgrade al heeft gedaan en hier zijn ervaring wil posten.

Specs:

A7V8X
amd 2400+ @ 2275 Mhz (13x175)
Geforce 4 TI 4400 @ default
512 mb infineon (2700 - CL 2,5) @ 2-2-2-6
2 x Maxtor DiamondMax 9 plus 120GB, 7200rpm, 8 MB

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
het grootste verschil is de chipset
je hebt nu een KT400 chipset, en de A7N8X heeft een Nforce2 chipset
de Nforce2 is in de meeste/alle gevallen sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag:

ik heb mijn A7N8X Deluxe besteld maar nog niet binne :'(

Ik wil dit mb gaan gebruiken voor mijn server.

deze heeft op het moment 4 x 120 GB schijven die aan gesloten zijn op een
Promise FastTrack TX2 IDE addon kaart.
Nu heeft deze kaart een eigen IRQ nodig (geen IRQ sharing)
op welke PCI poort sluit ik het best deze controler aan?
en als ik eventueel nog zo'n kaartje wil bij steken , welke PCI slot
moet ik dan gebruiken?

Ps.
ik wil zeker de 2 onboard netwerk kaarten gebruiken, 1 USB aansluiting ,
en de Onboard Sound , de rest is optioneel (mag opgeoffert worden zolang ik maar 2 EXTRA IDE Controllers kan steken) Firewire, andere USB , Serial ATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Crash-Override schreef op 16 August 2003 @ 13:43:
het grootste verschil is de chipset
je hebt nu een KT400 chipset, en de A7N8X heeft een Nforce2 chipset
de Nforce2 is in de meeste/alle gevallen sneller :)
oke nu weet ik het zeker... ga toch de A7N8X halen. Ik heb heel lang naar een review gezocht waar deze 2 borden met elkaar worden vergeleken maar niets gevonden.

heb wel een lijst met benchmarks gevonden van verschillende nforce borden, daaruit blijkt toch dat de asus a7n8x de snelste is _/-\o_

bron:
http://www.digit-life.com...undup-nforce2-dec2k2.html

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Cyber Spy schreef op 16 augustus 2003 @ 15:04:
[...]

oke nu weet ik het zeker... ga toch de A7N8X halen. Ik heb heel lang naar een review gezocht waar deze 2 borden met elkaar worden vergeleken maar niets gevonden.

heb wel een lijst met benchmarks gevonden van verschillende nforce borden, daaruit blijkt toch dat de asus a7n8x de snelste is _/-\o_

bron:
http://www.digit-life.com...undup-nforce2-dec2k2.html
dan heb je hier vast wel iets aan :)
2 testen waarbij ze de 2 platformen met elkaar vergelijken :)
Tom's Hardware
AMDMB

zie ook:
nieuws: Elf Athlon chipsets vergeleken bij Tom's Hardware
en
nieuws: Gamesbenchmark: nVidia nForce2 vs VIA KT400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
dank u ;)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb op een a7n8x deluxe rev 2.00 bios 1005 steeds het probleem dat mijn netwerkconnection eruit knalt op de 3com onboard, niet altijd maar soms na 2 uur en de andere keer weer sneller achter elkaar

heb de onderstaande geprobeerd uit de faq van asus maar verhielp het probleem niet..
http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84823

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 16-08-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij de originele bios sturen van de a7n8x deluxe versie 2.0
jeroenlaptop@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 01:08:
Wie kan mij de originele bios sturen van de a7n8x deluxe versie 2.0
jeroenlaptop@home.nl
omg als je graag je eerste OW binnen wil halen voor m... sjit ut is al morgen..
voor vandaag dus, dan moet je ff zo doorgaan denk ik

in andere topic van jouw heb ik je duidelijk gezegt waar dat ding is.
bovendien houden we d'r niet van als mensen met mailadressen gaan smijten en vragen of 'iemand ff kan mailen'

dis een forum, en iedereen moet hier ze spullen kunnen vinden (ook zonder mail)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry haal mijn topics maar weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Werkt die a7n8x deluxe rev 2.0 nu echt sneller met ddr 333 dan met ddr 400? Ik ga namelijk een nieuwe pc kopen, en vraag me af welk geheugen ik er in zal zetten. Dit heb ik uit de gamepc review:

In terms of nForce2 numbers, we actually see the best performance with a dual channel DDR-333 setup compared to a single or dual channel DDR-400 setup. Why is this? nVidia states that the nForce2 chipset runs the fastest when in "Sync" mode, which links the memory and front side bus speeds together. Thus, if you're running an Athlon XP at 266 MHz FSB, you'll get the best performance with memory running at 266 MHz. We tested with a 333 MHz FSB Athlon XP, so we in turn got the best performance with a dual channel DDR-333 setup.

Er komt een athlon 2600 in, maar weet dus nog niet welk geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Als je nu die 2600 op een fsb van 200 laat lopen dan is het ddr-400 geheugen weer sneller. Dan lopen ze ook in "Sync" mode dacht ik. Correct me if im wrong :)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
bram1234 schreef op 17 August 2003 @ 11:41:
Werkt die a7n8x deluxe rev 2.0 nu echt sneller met ddr 333 dan met ddr 400? Ik ga namelijk een nieuwe pc kopen, en vraag me af welk geheugen ik er in zal zetten. Dit heb ik uit de gamepc review:

....

Er komt een athlon 2600 in, maar weet dus nog niet welk geheugen
Als 't alleen om 't geheugen gaat is PC2700 geheugen meestal nog sneller dan PC3200, zekers als je 't op de standaard SPD timings laat draaien. Om sneller te worden zal je de FSB omhoog moeten gaan gooien. Heel je systeem profiteerd dan van de snellere toegang tot je geheugen. Je geheugen moet dit overigens wel aan kunnen. Op 200 FSB met PC2700 geheugen gaan draaien met strakke timings zal dus ook al een stukje moeilijker worden.
Ga je echter je FSB hoger zetten dan ben je wel bezig om je systeem te overklokken en ik weet natuurlijk niet is dit wel is wat je wilt.

Zelf kan ik op 11 x 233 sync draaien, maar ik wel eigenlijk nog sneller. Heeft iemand enig id wanneer we weer een nieuwe bios van ASUS kunnen verwachten? Ik heb al de Uber bios 1004 en de standaard 1004 geprobeerd, maar de resultaten daarvan vallen me erg tegen. Systeem is helemaal niet stabiel meer en heb met deze biossen regelmatig last dat het CMOS (niet het bios zelf) corrupt wordt na het saven.

Verder heb ik ook al programma's zoals setfsb en cpufsb geprobeerd, maar deze werken niet, aangezien de PLL is ingebouwd in de Southbridge en de FSB niet via de SM Bus veranderd kan worden. Als er iemand is die nog andere ideeen heeft om boven de 233 fsb sync uit te komen laat 't dan even weten.

YoupY wil gewoon nog harder >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem waar ik al een maand mee zit.

Het gaat om bestanden die ik wil kopieeren en verplaatsen. Als ik een bestand verplaats/kopieert dan word me hele systeem sloom, me geluid stottert en zelf me muis gaat hapert over het scherm. Ik zie ook dat me CPU ook full stressed staat. Daarnaast gaat het ook niet zo erg snel het kopieeren/verplaatsen. Ik heb al eens voor test een ander schrijf erin gezet maar het probleem blijft. :(

Het gaat om een 1.04 PCB versie

2500+
1 GB RAM (2x 512)
windows 2000 pro service 4

Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle hulpvraag na een BIOS-update; hopelijk kan iemand even snel de settings geven:

AMD 2800+
2x 256Mb geheugen
PCB2.0 + BIOS 1005

Hij draait nu maar op 1250MHz en geheugen op 100MHz (dual channel). Ik heb de "standaard" settings nodig om mijn 2800+ op zijn officiele snelheid te laten draaien!!!

Thanks 4 quick-reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 15:15:
Even een snelle hulpvraag na een BIOS-update; hopelijk kan iemand even snel de settings geven:

AMD 2800+
2x 256Mb geheugen
PCB2.0 + BIOS 1005

Hij draait nu maar op 1250MHz en geheugen op 100MHz (dual channel). Ik heb de "standaard" settings nodig om mijn 2800+ op zijn officiele snelheid te laten draaien!!!

Thanks 4 quick-reply...
Is dat een 2800+ Barton of Thoroughbred? Volgens mij verschillen de settings van die 2 namelijk. Het bordje kan ze volgens mij ook zelf wel herkennen toch?(alles op auto detect zetten).

Ne-way, k heb hier n A7N8X Deluxe (Rev 2.0) ronken, en hij loopt nu (na een aantal probleempjes) ie als een trien :D.
T enige probleem dat ik eigenlijk had is dat Dual-channel niet helemaal wilde werken met de standaard (1003) bios, maar na flashen naar 1005 deed alles t weer(had iemand anders hier ook last van?).

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 17-08-2003 15:32 . Reden: beetje stomme fout zat erin :p ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 2.25GHz versie... Geen flauw idee of dat Barton of Thorough is...

Eigenlijk niet naar gekeken of mijn DUAL-channel wel/niet werkte met 1003; 1005 geeft hem nu wel aan, maar op dit moment maar op 100Mhz... :X

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

13.5*166 als t goed is. Barton=12.5*166 (niet ge-oc'd uiteraard eh ;) ).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait weer...

BIOS-POST:
AMD Athlon 2800+
Memory frequency 166MHz, dual channel

Thanks all... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Laatst online: 11-09 13:49
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 15:09:
Ik heb een probleem waar ik al een maand mee zit.

Het gaat om bestanden die ik wil kopieeren en verplaatsen. Als ik een bestand verplaats/kopieert dan word me hele systeem sloom, me geluid stottert en zelf me muis gaat hapert over het scherm. Ik zie ook dat me CPU ook full stressed staat. Daarnaast gaat het ook niet zo erg snel het kopieeren/verplaatsen. Ik heb al eens voor test een ander schrijf erin gezet maar het probleem blijft. :(
Staat DMA transfer aan in je bios en in apparaatbeheer?

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiekerjan schreef op 17 augustus 2003 @ 16:45:
[...]

Staat DMA transfer aan in je bios en in apparaatbeheer?
Staan allemaal aan, maar het probleem is er nog steeds :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
maak een back-up van de belangrijke bestanden en zet er windows opnieuw op... grote kans dat het is opgelost.

(Als er bij mij iets niet goed werkt zet ik altijd direct een image van windows terug :Y) )

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo is het echt zo dat je met uberbios meer hogere Vcore kan instellen ? want met normale bios kan ik maar t/m 1,75 V instellen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
ja, dat kan, en dat had je ook makkelijk zelf op kunnen zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 17:43:
[...]
Staan allemaal aan, maar het probleem is er nog steeds :'(
Welke IDE drivers heb je geinstalleerd (dwz, welke nforce drivers?)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op 17 augustus 2003 @ 20:29:
[...]

Welke IDE drivers heb je geinstalleerd (dwz, welke nforce drivers?)
Ik heb de laatste van de site geplukt, dat was versie 2.45. iemand zei dat zijn schrijven langzamer zijn na installatie van DX9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash-Override schreef op 17 August 2003 @ 19:23:
ja, dat kan, en dat had je ook makkelijk zelf op kunnen zoeken ;)
Nou volgens mij niet. Ik heb nu erop staan. Ik kan nog maar steeds t/m 1,75 V instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 22:54:
[...]

Nou volgens mij niet. Ik heb nu erop staan. Ik kan nog maar steeds t/m 1,75 V instellen.
uit de readme:
8 ) CHIP Voltage Control selection choices now range from 1.6V - 1.9V
dacht toch dat dit voor de cpu was, maar ik kan er natuurlijk langszitten, zo ja -> excuus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Welke nForce2 drivers zijn er nou beter? Die van Asus of van Nvidia?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Crash-Override schreef op 17 August 2003 @ 22:57:

dacht toch dat dit voor de cpu was, maar ik kan er natuurlijk langszitten, zo ja -> excuus :P
Dit is inderdaad niet de VCore maar het Voltage van de Chipset. Overigens beweren verschillende sites dat deze setting helemaal niets uithaald maar dat zodra de Uber BIOS op het systeem draait het Voltage van de chipset standaard iets hoger is dan normaal.

Vreemd dat je maar tot 1,75 kan selecteren. Ik kan met een Barton 2500+ tot en met 1,85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heel vreemd, maar misschien komt het door ,dat ik een Tbred B heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Hoe zit het nu met de Asus A7N8X deluxe gold? Is dat dezelfde als de deluxe rev 2.0? zo niet, wat is er dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad gewoon een Deluxe versie maar met wat software er bij gevoegd (WinDVD). Blijven letten op de revisie (mocht je dat belangrijk vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Als jullie moesten kiezen tussen de A7N8X rev2.0 en de A7N8X-X (nForce 400 single DDR chipset) welke zouden jullie dan kiezen? De 2.0 is nauwelijks duurder, dus voor het geld hoef ik het niet te doen.

Mijn probleem is dat ik geen nieuw geheugen wil kopen (heb nu 512MB dat 200Mhz aankan), en ik dus in principe niks aan DualDDR heb. Verder zag ik dat de -X chipset meestal hoger gaat dan de gewone (misschien omdat die vanaf het begin al 200FSB support had en hij geen DualDDR hoeft aan te sturen?) en daarnaast in Single channel nog eens sneller is ook.

Ik vraag me echter wel af of dat BIOS van de A7N8X-X voldoende opties tot oc-en geeft, en aangezien er genoeg onofficiele BIOSsen bestaan voor de rev2.0 met uitgebreidere oc-opties vroeg ik me toch af of ik niet beter de iets mindere performance voor lief kan nemen en dat compenseren door verder te oc-en.

Any thoughts on that? :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

De Uber BIOSen (voor de 'gewone' A7N8X Deluxe, dus 1.04, 1.06 en 2.0) zijn best goed, en de 1004 helemaal. Je hoeft dus nie per se voor een A7N8X-X te gaan met de 400 Ultra chipset, want met een goeie proc+geheugen valt er op een gewone Deluxe ook heel wat extra's te halen ;).

De extra opties in de Uber hebben vooral met de volts te maken, je kan proc tot/met 1.850 (1,9v effectief blijkbaar) instellen, geheugen tot 2,9, agp tot 1,7 en chipset tot 1,8 geloof ik. Vooral dat laatste, van de chipset is best van belang. Als je je sys flink overclockt, van een fsb van bv 166 naar 210, dan moet je chipset heel wat harder lopen om al dat fsb-geweld aan te kunnen. Daar is dus 0,1 of 0,2v extra voor nodig, en zolang je je koeling in orde hebt, is dat best te doen.

Dual Channel gaat met elke 10mhz FSB natuurlijk steeds meer meespelen, als je van 166fsb naar 200fsb gaat, dan zijn de mem-resultaten in Sandra verhoudingsgewijs 2350mb/sec <> 3150mb/sec. Dus ongeveer 800mb/sec winst, afhankelijk van je proc/geheugen natuurlijk :) Mijn proc is een 1700+, geheugen is 2x256mb Kingston HyperX PC3000.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Ha ReemF, bedankt voor je antwoord. De chipset op de -X IS al standaard gemaakt voor 200FSB, maar ik zag trouwens dat dat bij de Rev2.0 van de gewone versie ook zo is. Dus een extra 10, misschien 20Mhz FSB moet daar toch bij te krijgen zijn zonder het chipset voltage te veranderen, right? M'n geheugen trekt het vrees ik toch niet veel verder.

Wat ik dus afweeg: de -X is WEL geoptimaliseerd voor single channel, en daardoor in mijn geval snelle (ik ga dus geen dual mem kopen, hou het bij m'n 1ne DIMMetje). Vandaar dat ik dus denk: die -X lijkt me beter geschikt voor mij.

Sowieso zijn de verschillen in single/dual channel bij de gewone versie niet zo heel groot, vandaar dat ik naar de -X neig, snap je? Ik ben alleen bang dat door het tekort aan tweaking opties (die Vchipset zit er standaard dus niet in - is die ook middels ModBin oid niet te aktiveren?) er spijt van ga krijgen.

Misschien dat iemand met een -X versie met gerust kan stellen?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mensen, ik ben sinds vandaag ook eigenaar van de mooie deluxe versie van dit moederbord.
helaas gaat het minder voorspoedig dan ik gehoopt had.

om het even kort te zeggen: hij doet niks

ik heb me cpu en me geheugen er netjes in gezet, maar wanneer ik hem dan aan zet, blijft het beeld uit.
ook piept de speaker niet. Zelfs de Asus speach ding zegt niks

om wat te testen heb ik ook geprobeerd zonder me cpu, en dan geeft die speach report van asus een mooie herhalende foutmelding
'cpu not installed'

maar meer krijg ik er niet uit. zowel met als zonder geheugen doet ie niks

ik heb met 2 AGP en 1 PCI videokaart uitgeprobeerd, en bij beide was het hetzelfde probleem.
soms maakt me monitor even een tik, net alsof ie aan gaat, maar hij blijft dan toch uit :(

verder heb ik al een bios reset geprobeerd, maar dit werkte ook niet

spekkies:
A7N8X-Deluxe (rev 4.0 E1292)
XP2400+
0x / 1x / 2x 256MB PC2700 CAS2.5
Geforce3 Ti200 (AGP) / TNT2 M64 (AGP) / merkloos vidkaartje (PCI)
400 Watt voeding

[ Voor 18% gewijzigd door BasieP op 18-08-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dingen:

1)Kunnen die uber biossen ook gebruikt worden voor de -VM ?

2)--hier stond iets getikt wat er niet had hoeven staan als ik de FAQ had gelezen-

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Sandermvdb schreef op 18 August 2003 @ 12:52:
[...]

Dit is inderdaad niet de VCore maar het Voltage van de Chipset. Overigens beweren verschillende sites dat deze setting helemaal niets uithaald maar dat zodra de Uber BIOS op het systeem draait het Voltage van de chipset standaard iets hoger is dan normaal.

Vreemd dat je maar tot 1,75 kan selecteren. Ik kan met een Barton 2500+ tot en met 1,85.
ok, dan zat ik er langs
sorry, :>
ik dacht dat het met de uber bios wel mogelijk was om het cpu voltage hoger te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 18:52:
Is inderdaad gewoon een Deluxe versie maar met wat software er bij gevoegd (WinDVD). Blijven letten op de revisie (mocht je dat belangrijk vinden).
Wat is er dan anders bij de Rev 2.0 versie?

[ Voor 7% gewijzigd door Brammel op 19-08-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

bram1234 schreef op 19 augustus 2003 @ 00:01:
[...]

Wat is er dan anders bij de Rev 2.0 versie?
200Mhz FSB support.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Laatst online: 27-03 08:30
Even een vraag over de audio instellingen op de a7n8x deluxe 2.0. Ik heb er zo'n speakersetje bij gekocht, Logitech Z-640 5.1. De kleuren van de connectors van de speakers komen niet helemaal overeen met die van het mobo maar die heb ik nu wel goed zitten volgens mij. Orange - orange Lime - lime en Black - purple.

Als ik nu met die nVidia nForce tool bij Speaker Setup test tone doe hoor ik bij center speaker maar heel zachtjes center speaker zeggen. Is dat normaal?

En bij al die keuze vakjes heb ik alleen create center channel en Channel 3d PAN aangevinkt.

Dolby Surround Encoding is alleen voor home theatre receivers volgens de manual dus die heb ik dan niet nodig toch? En Dolby Digital Encoding is voor de spdif uitgang, en daar heb ik niets op aangesloten dus ook niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 18 August 2003 @ 20:09:
mensen, ik ben sinds vandaag ook eigenaar van de mooie deluxe versie van dit moederbord.
helaas gaat het minder voorspoedig dan ik gehoopt had.

om het even kort te zeggen: hij doet niks

ik heb me cpu en me geheugen er netjes in gezet, maar wanneer ik hem dan aan zet, blijft het beeld uit.
ook piept de speaker niet. Zelfs de Asus speach ding zegt niks

om wat te testen heb ik ook geprobeerd zonder me cpu, en dan geeft die speach report van asus een mooie herhalende foutmelding
'cpu not installed'

maar meer krijg ik er niet uit. zowel met als zonder geheugen doet ie niks

ik heb met 2 AGP en 1 PCI videokaart uitgeprobeerd, en bij beide was het hetzelfde probleem.
soms maakt me monitor even een tik, net alsof ie aan gaat, maar hij blijft dan toch uit :(

verder heb ik al een bios reset geprobeerd, maar dit werkte ook niet

spekkies:
A7N8X-Deluxe (rev 4.0 E1292)
XP2400+
0x / 1x / 2x 256MB PC2700 CAS2.5
Geforce3 Ti200 (AGP) / TNT2 M64 (AGP) / merkloos vidkaartje (PCI)
400 Watt voeding
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad... Nadat ik contact op had genomen met de leverancier kwamen we uit op het volgende:

- Moederbord is niet goed gemonteerd in de kast.
- Geheugen is rot.

Aangezien mijn mobo nog los op het bureau lag, hebben we twee dagen later het geheugen vervangen en alles werkte toen vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 10:44:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad... Nadat ik contact op had genomen met de leverancier kwamen we uit op het volgende:

- Moederbord is niet goed gemonteerd in de kast.
- Geheugen is rot.

Aangezien mijn mobo nog los op het bureau lag, hebben we twee dagen later het geheugen vervangen en alles werkte toen vlekkeloos.
maar ik heb 2 reepjes geheugen die het beide goed doen (volgens memtest)
verder heb ik ook zonder geprobeerd, zou hij dan niet gewoon moeten booten?

en ik ga nu nog een keer alles doorlopen, misschien dat ik ergens vandaag bij iemand anders me hardware los kan laten testen, dan weet ik al iets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze combinatie halen

- Asus A7N8X (Deluxe) rev 2.0
- 2 keer 256MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston) ipv 2 keer 256MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) (Tip)
- Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB) zet ik raid 0 met mijn andere Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)
- Geforce ti 4400 Asus
- AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB) ipv AMD Athlon XP 2400+ (tip)
- AOpen H600B (350W, Middle Tower, Black) ipv 300 Watt versie
- NEC ND-1300A DVD±RW (OEM)

Heeft iemand nog tips voor mij of is dit een goede combinatie van spullen ? BvD !!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ok, shit.
Mn pa heeft dus nieuwe PC gekocht, en heb ff mijn CPU erin gedaan omdat er een hoekje van zn eigen CPU af is, er zit dus nu een JUIHB0309XPMW 1700+ in, met een Asus A7N8X Deluxe 2.0.
Ik denk, yes, lekkah OC'en... blijkt dat hij vaag gaat doen als ik de mp hoger dan 12,5 (standaard) zet.
De CPU is dus niet gelockt, ik kreeg hem wel van 1700+ naar 2000+ op mijn eigen sys, maar omdat mijn eigen mobo geen mp's hoger dan 12,5 ondersteunt heb ik hem ff bij mn pa erin gegooid.
Nu wil ik dus de mp op 13 of 13,5 instellen maar dan krijg ik ineens rare frequenties: 900, 1000 of 1100 mHz oid (precies weet ik het niet).
De FSB staat op 166, en als ik de mp op 12,5 zet loopt ie gewoon op 2,08 gHz (zoals het hoort...)
Ik heb de nieuwste BIOS (C1005) met de nieuwste nForce drivers en 2x256 Kingston DDR333 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 13:30:

- 2 keer 256MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung)
- Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB) zet ik raid 0 met mijn andere Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)
- Geforce ti 4400 Asus
- AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz)
- AOpen H600A (300W, Middle Tower)

Heeft iemand nog tips voor mij of is dit een goede combinatie van spullen ? BvD !!
Op zich nette combinatie, maar ik zou van die 2400+ een 2500+ maken met 333mhz FSB, dan loopt je geheugen met je CPU synchroom, is wat sneller.

Verder, zorg ervoor dat het geheugen CAS2 geheugen is, dat scheelt echt veel met CAS2.5 of CAS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Thanatos schreef op 19 August 2003 @ 14:00:
Ok, shit.
Mn pa heeft dus nieuwe PC gekocht, en heb ff mijn CPU erin gedaan omdat er een hoekje van zn eigen CPU af is, er zit dus nu een JUIHB0309XPMW 1700+ in, met een Asus A7N8X Deluxe 2.0.
Ik denk, yes, lekkah OC'en... blijkt dat hij vaag gaat doen als ik de mp hoger dan 12,5 (standaard) zet.
De CPU is dus niet gelockt, ik kreeg hem wel van 1700+ naar 2000+ op mijn eigen sys, maar omdat mijn eigen mobo geen mp's hoger dan 12,5 ondersteunt heb ik hem ff bij mn pa erin gegooid.
Nu wil ik dus de mp op 13 of 13,5 instellen maar dan krijg ik ineens rare frequenties: 900, 1000 of 1100 mHz oid (precies weet ik het niet).
De FSB staat op 166, en als ik de mp op 12,5 zet loopt ie gewoon op 2,08 gHz (zoals het hoort...)
Ik heb de nieuwste BIOS (C1005) met de nieuwste nForce drivers en 2x256 Kingston DDR333 geheugen.
Euuuh, een xp1700 kan gewoon maar een max mp aan van 12,5. een xp2100 en hoger hebben mp's van 5,5 tot 21 of zo iets, een 1700-2000 maar van 5,5 tot 12,5 dus zo vaag is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
porn schreef op 19 August 2003 @ 08:39:
[...]

200Mhz FSB support.
je vergeet de Fire Wire aansluitingen, onboard SoundStorm, SATA en nog wat rommel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
charrel schreef op 19 augustus 2003 @ 14:59:
[...]

Euuuh, een xp1700 kan gewoon maar een max mp aan van 12,5. een xp2100 en hoger hebben mp's van 5,5 tot 21 of zo iets, een 1700-2000 maar van 5,5 tot 12,5 dus zo vaag is het niet :P
Dus hij is wel gelockt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Crash-Override schreef op 19 augustus 2003 @ 15:22:
[...]

je vergeet de Fire Wire aansluitingen, onboard SoundStorm, SATA en nog wat rommel :P
Dat zit alleen weer op de Deluxe versie he ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 13:30:

- Geforce ti 4400 Asus

Ik neem aan dat je ook een raid controller in je bestelling op neemt of al hebt? iig de A7N8X ((Deluxe) rev 2.0) ondersteund alleen Raid via S-ATA niet via PATA
Of S-ATA converters als die werken maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
porn schreef op 19 August 2003 @ 16:07:
[...]

Dat zit alleen weer op de Deluxe versie he ;)
|:(
sorry, niet gezien dat het over de A7N8-X ging
ik ging automatisch uit van de deluxe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

ik heb 2 A7N8X'jes deluxe liggen. Nu ben ik van plan om voor 1 moederbord 2 Western-digital S-ATA raptor's te halen (die 10000rpm's) en deze in raid-0 te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een site ofzo waar ze dit getest hebben...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op 19 August 2003 @ 17:05:
ik heb 2 A7N8X'jes deluxe liggen. Nu ben ik van plan om voor 1 moederbord 2 Western-digital S-ATA raptor's te halen (die 10000rpm's) en deze in raid-0 te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een site ofzo waar ze dit getest hebben...
Ja...dat loopt als een raket,zie sig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
mijn oom belde gister op dat zijn pc niet meer werkte dus ik daar naar toe gereden om te kijken wat er precies aan de hand was. (de "normale" computergebruiker komt trouwens altijd met het probleem: "de computer werkt niet" , dan weet je dus nog niets)

Maar hij had dit keer bijna gelijk. De pc starte wel op maar bleef bij het windows xp laad scherm vasthangen. Dus ik nog een paar keer opnieuw opstarten zonder resultaat. De veilige modus geprobeerd, werkte ook niet.

Dus heb ik er Windows maar helemaal opnieuw opgezet. Verliep zonder problemen. Eerst de video drivers geinstalleerd, daarna wil ik de onboard aansluitingen gaan installeren ( usb, nic, sound ).

Hier ging het dus niet goed. Mijn oom had helemaal geen cd van de moederbord drivers bij de pc gekregen dus wist ook niet wat voor moederbord erin zat. Ik die kast open gemaakt en gekeken welk moederbord dit was: A7N8X-LA.

A7N8X-LA ? Dus ik op internet gezocht naar drivers van dit moederbord (hij had nog een netwerk kaart liggen die ik er zo lang even in had gedaan om te kunnen internetten).

Eerst naar www.asus.com, daar staat hij niet eens tussen :? Toen op GOT gezocht, kreeg alleen het ervaringen topic over de A7N8X. Daarna bij google, kreeg allemaal spaans en franse sites :X . Niets met A7N8X-LA erin. En als ik bij google zoek naar dit bord bij plaatjes krijg ik het gewone A7N8X bord te zien. Dus aan mij zoek pogingen zal het niet liggen.

Nu is dus mijn vraag of iemand van jullie misschien eens wil kijken wat hij over dit bord kan vinden :)

[edit]
als niemand een oplossing kan vinden mag ik dan een eigen topic openen voor dit probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Cyber Spy op 19-08-2003 21:55 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Van de A7N8X bestaan de volgende versies:
-A7N8X (ook wel A7N8X-LAN genoemd)
-A7N8X Deluxe
-A7N8X-X

Van bovenstaande borden zijn dan ook nog eens verschillende versies (revisies) in omloop. Ik gok dat je het over de bovenste hebt, weet je zeker dat er geen LAN staat? Wat zit er allemaal onboard?

Ik heb trouwens ook mijn A7N8X gisteren geinstalleerd icm. een Barton 2500+. Meteen BIOS goed ingesteld, en de WinXP setup wilde niet starten vanaf CD-ROM, kreeg een of andere "HAL-driver is missing or corrupt" melding. Dus FSB maar even naar 133 geze ipv 166 (terwijl alles toch echt goed stond). Daarna lukte het wel gewoon en inmiddels draait hij verder ook gewoon goed op 166FSB.
Dit weekend maar eens kijken of ik kan OC-en, heb nu alleen tijdelijk luchtkoeling omdat mijn pompje vervangen moet worden :|, maja we zien wel.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-A7N8X Deluxe
-A7N8X-X
ik snap niet waarom jullie de A7N8X-VM de hele tijd buiten beschouwing laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
porn schreef op 20 August 2003 @ 11:32:
-A7N8X Deluxe
-A7N8X-X

Van bovenstaande borden zijn dan ook nog eens verschillende versies (revisies) in omloop. Ik gok dat je het over de bovenste hebt, weet je zeker dat er geen LAN staat? Wat zit er allemaal onboard?

Ik heb trouwens ook mijn A7N8X gisteren geinstalleerd icm. een Barton 2500+. Meteen BIOS goed ingesteld, en de WinXP setup wilde niet starten vanaf CD-ROM, kreeg een of andere "HAL-driver is missing or corrupt" melding. Dus FSB maar even naar 133 geze ipv 166 (terwijl alles toch echt goed stond). Daarna lukte het wel gewoon en inmiddels draait hij verder ook gewoon goed op 166FSB.
Dit weekend maar eens kijken of ik kan OC-en, heb nu alleen tijdelijk luchtkoeling omdat mijn pompje vervangen moet worden :|, maja we zien wel.
ik weet iig zeker dat er geen LAN stond. Het bord heeft trouwens maar 3 pci sloten :X .

Waar kan ik dan alle drivers van de A7N8X vandaan halen? dan ga ik eerst die proberen, kan best zijn dat er dezelfde onboard features opzitten. Ik kan nu niet precies zeggen wat er allemaal onboard zit, mijn oom moet tot 8 uur vanavond werken en dan zal ik het eens vragen.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatos schreef op 19 augustus 2003 @ 15:38:
[...]

Dus hij is wel gelockt? :/
nee, je kunt toch kiezen van 5 tot 12.5 :-)
nou kun je natuurlijk gewoon 12,5x200 gaan draaien, het is al heel stoer als je dat red met die 1700+. ik kom zelf niet hoger dan 2400mhz met mijn juihb 1700+
wat ik gedaan heb is met de 5volt lijn een brug doorbranden op de cpu en dan zijn ipv de lage de hoge mp's beschikbaar. dit was voral handig op een ander mobo wat ik had, maar ik geloof dat ik nu met dit mobo wel alles kiezen kan.. het is al weer een tijdje terug :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 13:30:

- Geforce ti 4400 Asus

loose the geforce get an ati..
imho meer pk voor je geld
vergeet je niet 2 dongels erbij te bestellen om die wd 80gigjes in raid te zetten...
is zo lullig als je thuiskomt en je mist net een belangrijk onderdeeltje
ik weet het niet zeker, maar wellicht is het goedkoper om gewoon een cheapo raid kaartje te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:42:
[...]

ik snap niet waarom jullie de A7N8X-VM de hele tijd buiten beschouwing laten.
Sorry, inderdaad :)

Onboard gfx is voor mij gewoon nooit interessant geweest, vandaard dat ik deze optie misschien genegeerd heb... No harm done? ;)
Cyber Spy schreef op 20 August 2003 @ 16:51:
[...]

ik weet iig zeker dat er geen LAN stond. Het bord heeft trouwens maar 3 pci sloten :X .

Waar kan ik dan alle drivers van de A7N8X vandaan halen? dan ga ik eerst die proberen, kan best zijn dat er dezelfde onboard features opzitten. Ik kan nu niet precies zeggen wat er allemaal onboard zit, mijn oom moet tot 8 uur vanavond werken en dan zal ik het eens vragen.
Nou dan is het gewoon een mini-ATX bordje waarschijnlijk, wel raar dat hij niet op de site staat... Maar als het ook gewoon een nForce2 chipset is, waarom installeer je dan niet gewoon de drivers van nVidia.com? Moet gewoon werken!

[ Voor 51% gewijzigd door porn* op 20-08-2003 17:17 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Nog een vraagje trouwens, weet iemand eigenlijk WAT die CPU_FSB jumper eigenlijk doet? Normaal gesproken zou ik zeggen andere multipliers instellen, maar aangezien de PCI-bus ALTIJD op 33Mhz draait en je AGP ook in kunt stellen, wat is dan het nut van die jumper?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
porn schreef op 20 augustus 2003 @ 17:13:
[...]

Nou dan is het gewoon een mini-ATX bordje waarschijnlijk, wel raar dat hij niet op de site staat... Maar als het ook gewoon een nForce2 chipset is, waarom installeer je dan niet gewoon de drivers van nVidia.com? Moet gewoon werken!
ok ik zal die nforce drivers vanavond eens proberen. maar installeren die drivers ook meteen de usb poorten? dat kan ik namelijk niet op de site vinden.

Versie 2.45

Audio driver 3.48 (WHQL)
Audio utilities 3.48
Ethernet driver 3.13 (WHQL) + TOT.nvu
GART driver 3.34 (WHQL)
Memory controller driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
SMBus driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
Installer 3.56
IDE In-the-box 2.70
Display drivers 44.03 (WHQL)

zie nergens usb staan, maar worden deze wel geinstalleerd met de nforce drivers?

[edit]

nu zie ik net dat bij windows 2000 de usb drivers er wel bij staan:

Windows 2000 Driver Versions

Audio driver 3.48 (WHQL)
Audio utilities 3.48
Ethernet driver 3.13 (WHQL)
GART driver 3.34 (WHQL)
Memory controller driver 3.38 (WHQL)
SMBus driver 3.38 (WHQL)
Installer 3.56
USB driver

heb geen zin om windows 2000 erop te gaan zetten alleen voor de usb poorten :+

[ Voor 23% gewijzigd door Cyber Spy op 20-08-2003 18:24 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
dubbelpost (kun je je eigen berichten niet verwijderen?)

[ Voor 253% gewijzigd door Cyber Spy op 20-08-2003 18:23 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op 20 August 2003 @ 18:14:
[...]

ok ik zal die nforce drivers vanavond eens proberen. maar installeren die drivers ook meteen de usb poorten? dat kan ik namelijk niet op de site vinden.

Versie 2.45

Audio driver 3.48 (WHQL)
Audio utilities 3.48
Ethernet driver 3.13 (WHQL) + TOT.nvu
GART driver 3.34 (WHQL)
Memory controller driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
SMBus driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
Installer 3.56
IDE In-the-box 2.70

zie nergens usb staan, maar worden deze wel geinstalleerd met de nforce drivers?

[edit]

nu zie ik net dat bij windows 2000 de usb drivers er wel bij staan:

Windows 2000 Driver Versions

Audio driver 3.48 (WHQL)
Audio utilities 3.48
Ethernet driver 3.13 (WHQL)
GART driver 3.34 (WHQL)
Memory controller driver 3.38 (WHQL)
SMBus driver 3.38 (WHQL)
Installer 3.56
USB driver

heb geen zin om windows 2000 erop te gaan zetten alleen voor de usb poorten :+
Ik heb ergens gelezen dat USB alleen bij SP1+ werkt...
Ik weet alleen ff niet meer waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
je hebt gelijk, onder XP moet je SP1 geinstalleerd hebben voor de USB poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 13:30:

- Geforce ti 4400 Asus

Klaze: kies voor PC3200 geheugen om makkelijk van FSB 200 gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 17:05:
[...]

loose the geforce get an ati..
imho meer pk voor je geld
vergeet je niet 2 dongels erbij te bestellen om die wd 80gigjes in raid te zetten...
is zo lullig als je thuiskomt en je mist net een belangrijk onderdeeltje
ik weet het niet zeker, maar wellicht is het goedkoper om gewoon een cheapo raid kaartje te kopen
Met dongels bedoel je converters zodat je van ATA-133 naar SATA gaat?!?!?!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:59:
[...]

nee, je kunt toch kiezen van 5 tot 12.5 :-)
nou kun je natuurlijk gewoon 12,5x200 gaan draaien, het is al heel stoer als je dat red met die 1700+. ik kom zelf niet hoger dan 2400mhz met mijn juihb 1700+
wat ik gedaan heb is met de 5volt lijn een brug doorbranden op de cpu en dan zijn ipv de lage de hoge mp's beschikbaar. dit was voral handig op een ander mobo wat ik had, maar ik geloof dat ik nu met dit mobo wel alles kiezen kan.. het is al weer een tijdje terug :z
idd, ik red nu 11x211 dus 12,5 x 200 is niet erg te doen denk ik. Mag je hem wel heel goed koelen en lekker minimaal 2volt geven })
Heb vandaag me brakke 1.06 ingeruild voor een rev 2.0. Wat een verademing zeg, hij boot wel vaak slecht maar deze red iig ruim een fsb van 210 in dual channel setup. Dat brakke 1.06 ding deed maar 185fsb dual channel. Deze moeten we nog testen tot de max ........................................ :7

[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 20-08-2003 23:49 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

Hebben jullie ook allemaal last van hoge temps? Gooi net het uberbios 1.004 erin (gewone A7N8X versie pcb 1.06) en op 200x9,5 nu wordt mijn proc al 59c volgens Speedfan?! De heatsink voelt even warm als mijn P4 toen die 45-50 was ofzo!

Bnet pindle#2913

Verwijderd

hier een gloednieuwe gebruiker van de A7N8X deluxe v2.0, wat een lekker bordje :D
vooraf goed voorbereid, mobo erin, direct geflasht... perfect! moest wel windows opnieuw installen, komt denk omdat ik de hyperion drivers er niet uit kreeg.

mijn cpu is ook wel minstens 10 graden heter geworden... heel raar. misschien geeft ie het wat hoger door dan andere mobo's? ik heb namelijk gewoon weer mijn zalman heatsink die er al op zat op gedaan.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Crash-Override schreef op 20 August 2003 @ 22:24:
En hoe zit dat bij win 2003? usb 2.0 standaard al ingebakken?

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 20 August 2003 @ 22:58:
[...]

Met dongels bedoel je converters zodat je van ATA-133 naar SATA gaat?!?!?!
ja

• porn*

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 02:58:
mijn cpu is ook wel minstens 10 graden heter geworden... heel raar. misschien geeft ie het wat hoger door dan andere mobo's? ik heb namelijk gewoon weer mijn zalman heatsink die er al op zat op gedaan.
Gefeliciteerd :)

Ik heb dus ook het idee dat de temp van mijn proc stukken hoger wordt aangegeven dan hij werkelijk is. Weet iemand of Asus de interne diode van de proc gebruikt? Zoja, dan moet het dus een software omrekeningsfout zijn die misschien in een nieuw BIOS wordt opgelost.
Trunksmd schreef op 21 August 2003 @ 08:32:
[...]

En hoe zit dat bij win 2003? usb 2.0 standaard al ingebakken?
Zal wel ja, W2k3 is eigenlijk een verder ontwikkelde XP.

[ Voor 17% gewijzigd door porn* op 21-08-2003 09:22 ]

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:49:
[...]

Klaze: kies voor PC3200 geheugen om makkelijk van FSB 200 gebruik te maken.
lijkt mij een supertip omdat veel spullen met de freq van FSB lopen en dat het dan altijd veel scheelt. Ik ga dan voor 2 keer 256MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston). Ik hoop dat dit goed spul is, het is natuurlijk wel merkgeheugen. Hoe zit het eigenlijk met die andere tip waar hij mij aanraadde niet voor een am.d 2400 te gaan maar voor een amd 2600 ivm FSB 333, heeft dit te maken met northbridge southbridge ? BvD !!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 13:47 ]

Verwijderd

dit zou ideaal zijn, dan haal ik gewoon dezelfde wd800jb erbij en paar dongels en klaar ben ik. Geen aparte raid 0 controller, maar de raid 0 controller op het moederbord. Ideaal
wat kosten deze dongels en waar kan ik die kopen ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 13:08 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Ik heb vandaag mn SATA schijf binnen gehad, meteen windows opnieuw installed, werkt allemaal prima.
Enige probleem is, als ik de nieuwe drivers voor de silicon image raid adapter installeer, dat windows dan bij het laden vast blijft zitten.
Als ik m dan opnieuw opstart met "recente instellingen die werkte" dan doet ie t wel gewoon, maar dat heb ik een mooi geel uitroepteken bij "RAID adapter" staan in control panel.
Heb beide soorten (raid en ide) van de drivers geprobeert, maar het mag niet baten. En ik wil natuurlijk wel dat laatste stukje performance uit die controller ;)
Het is trouwens 1 maxtor 120gb (geen raid oid)
Weet iemand hoe je dit op kan lossen, of heeft iemand hier ervaring mee?

Gregor van Egdom Krekr

• Cyber Spy
Crash-Override schreef op 20 August 2003 @ 22:24:
ik heb een kopie van windows xp :X dus kan geen sp1 installeren :'(

BF2 stats - [RP2M]Snipes

• TheLemon

TheLemon

Ja, dat is je straf >:) kopen maar!

• BasieP
TheLemon schreef op 21 augustus 2003 @ 16:54:
Ja, dat is je straf >:) kopen maar!
of goede code invullen :X

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 13:07:
[...]

. Ik ga dan voor 2 keer 256MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston). Ik hoop dat dit goed spul is, het is natuurlijk wel merkgeheugen.

Lees even rond op de diverse forums. Zo hier en daar wordt gewaarschuwd voor problemen met een bepaald type Kingstongeheugen. Ik heb Corsair TwinX: wel stevig aan de prijs maar werkt fantasties. En mijn Barton, gemaakt om 13*166 te draaien, loopt probleemloos op 11*200. Ook op een rev 1.04-bord.
Succes met je aankoop, het moet gaan lukken, je voorbereiding en marktonderzoek zijn en elk geval goed.

• porn*

porn*

...take on the world!

Wat zijn jouw temps eigenlijk amsterdammusics? Ook hoger geworden op dit bord, of heb je geen referentie? Wordt jouw proc ook warmer als je alleen de FSB van 166 naar 200 zet, terwijl de kloksnelheid van de proc hetzelfde blijft (oftewel je de multiplier omlaagt gooit)?

Bnet pindle#2913

Verwijderd

volgens mbm5: proc=50, case=29 (kast -oude bigtower- staat voor het raam met net even de zon erop), diode = 60. Staat nu al een uur of vier onder highload dvd's te rippen. Koeler draait niet al te snel: 3000 rpm anders word ik dol van de herrie. Heb deze processor nooit op 166 laten lopen (althans toen niet op de temps gelet) dus geen antwoord op de laatste vraag.

• porn*

porn*

...take on the world!

Hmm vind ik wel behoorlijk hoge temps voor die koeler! Krijg steeds meer het vermoeden dat die sensor zeker 10c teveel aangeeft.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argh, het Asus Probe tooltje is down... en het is een nieuwere versie dan die op de cd :(
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.