CD ROM speler leest niet alle CD-R's

Pagina: 1
Acties:

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Probleem:

Een computer met CD ROM leest wel gekopieerde CD's met autorun, maar zelfgebakken CD's zonder autorun worden niet gezien ('insert disk' meldingen e.d.).

Het enige verschil bestaat (voor zover ik heb kunnen zien) uit het al of niet aanwezig zijn van de autorun. Alle CD's zijn gebrand op dezelfde writer, met dezelfde brand-software en inderdaad ook op dezelfde computer. Op andere computers worden alle CD's gelezen, ongeacht het al dan niet aanwezig zijn van autorun.

Bijkomend probleem:
Het is niet mijn computer maar die van een kennis die ik opnieuw aan het inrichten ben en op die CD zonder autorun staan een groot aantal installatie dingen die ik (legaal) gedownload heb. Ik kan die zaken wel weer allemaal gaan downloaden, maar dat kost tijd en voor sommige dingen moeten dan ook weer nieuwe keys (gratis) aangevraagd worden. Deze rompslomp wilde ik dus eigenlijk vermijden als het even kan.

Ik heb de search al gebruikt en een aantal schijnbaar relevante topics gevonden, die helaas dit probleem toch niet exact beschrijven. De gevonden topics zijn:
CD rom kapot ? Of nog te reanimeren ?
cdrom spelers lezen geen recordables meer ?
Oude cd rom wil geen gebrande cd's lezen

Er zijn in de search (zoekopdracht 'CD lezen niet') nog meer topics gevonden, maar die zien er nog minder relevant uit.

Een oplossing waar ik zelf al aan gedacht heb, is het zelf in elkaar knutselen van een autorun, maar dan moet ik me daar eerst eens uitgebreid in verdiepen (heb pas sinds enkele weken een brander en niet zo gek veel tijd :( ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:06
De simpelste oplossing zou toch zijn om er een andere CD ROM in te stoppen. Alleen voor het installeren. :)

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 03:08
Maak met notepad een AUTORUN.INF met de inhoud:
code:
1
2
[autorun]
open=run.exe

En fik 'm op de root van je cd... die run.exe moet natuurlijk ff worden vervangen door een die wel bestaat. Simpel toch?

P.S. Heb bij iemand anders ook iets dergelijks gehad en toen werkte 't als je de pc opnieuw opstartte met de cd erin. Windows spinde 'm dan op bij ’t opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Timer op 05-08-2003 12:04 ]

Verwijderd

Welke Windows? Want als de drive wel functioneert onder Dos/Boot is het geen hardware probleem?

Zet autoinsertnotification eens aan.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:24:
Welke Windows? Want als de drive wel functioneert onder Dos/Boot is het geen hardware probleem?
Windows 2000 met SP4, vers geïnstalleerd vanaf dezelfde drive, andere (vers gebrande) CD-ROM.
Zet autoinsertnotification eens aan.
Volgens mij staat die standaard aan en die heb ik in ieder geval niet uit gezet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
TheTimer schreef op 05 August 2003 @ 11:57:
Maak met notepad een AUTORUN.INF met de inhoud:
code:
1
2
[autorun]
open=run.exe

En fik 'm op de root van je cd... die run.exe moet natuurlijk ff worden vervangen door een die wel bestaat. Simpel toch?
Heel sim-pel :P Het probleem is dat ik nog niet precies weet wat ik wil starten, denk aan gewoon openen, zodat ik de diverse installatie-programmaatjes op die CD direct aan kan klikken.
P.S. Heb bij iemand anders ook iets dergelijks gehad en toen werkte 't als je de pc opnieuw opstartte met de cd erin. Windows spinde 'm dan op bij ’t opstarten.
Zal er eens naar kijken, bedankt.

edit:

Had deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop iets eerder moeten gebruiken 8)7 |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 05-08-2003 12:44 ]

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Update:

Ik heb een autorun erbij gebrand (andere CD) en het werkt. De gebruikte autorun is:
code:
1
2
3
4
[autorun]
open=explorer.exe ".\<naam van de gewenste directory>"
icon=autorun.ico
label="<gewenst label>"

Het probleem is opgelost, dus deze draad kan verder rustig wegzakken. Desgewenst kunnen er nog een paar steekwoorden worden toegevoegd voor de search, maar dat kan met een edit van deze post en in overleg met de modjes.

Iedereen die heeft geholpen met de oplossing bedankt.

Pagina: 1