De cd rom speler (weinig speed)
in m'n P 133 MHz systeempje heeft geen moeite met het lezen van cd's met autorun. Gebrande cd's (backups bijvoorbeeld)leest hij bijna nooit.
De lens heb ik al met alcohol schoongemaakt. Kan ik 'm weggooien of is hij nog te reanimeren ?
Heeft hij ook problemen met het lezen van orginele cd's zonder autorun.
Ik heb hier namelijk een oude cdrom speler die geen rw's kan lezen en sommige cd-r'tjes heeft hij ook problemen mee.
Ik heb hier namelijk een oude cdrom speler die geen rw's kan lezen en sommige cd-r'tjes heeft hij ook problemen mee.
Ik veronderstel dat die cd al heel oud is. Hele oude CD-roms kunnen soms geen CD-R lezen. Net zoals veel oude cd-spelers geen zelf geschreven audio-cd's kunnen lezen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Nee is niet oud. Pas 6 jaar.Op vrijdag 22 februari 2002 00:06 schreef DinX het volgende:
Ik veronderstel dat die cd al heel oud is. Hele oude CD-roms kunnen soms geen CD-R lezen. Net zoals veel oude cd-spelers geen zelf geschreven audio-cd's kunnen lezen.
Zou het dan inderdaad aan het type (gebrande) cd liggen ?
Gebrande cd's waar wel een autorun op zit doet ie wel.
Verwijderd
De lens is waarschijnlijk te zwak (geworden door gerbuik).
Vaak hebben oudere apparaten hier last van, dit merk je vooral bij gebrande cd?s. Deze zijn 'minder duidelijk'.
Vandaar
Vaak hebben oudere apparaten hier last van, dit merk je vooral bij gebrande cd?s. Deze zijn 'minder duidelijk'.
Vandaar
6 jaar noem ik dus nogal aan de oude kant in hardware-termen. Zeker als het een wat onbekend merkje is.Op vrijdag 22 februari 2002 00:10 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Nee is niet oud. Pas 6 jaar.
Zou het dan inderdaad aan het type (gebrande) cd liggen ?
Gebrande cd's waar wel een autorun op zit doet ie wel.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
oudere cd-roms hebben een lens die niet voorzien is voor het lezen van gebrande cd's, en daardoor gaat die lens dus langzaam maar zeker kapot, nix aan te doen dus
Hij komt uit een netwerk en de speler is heel weinig gebruikt dus misschien gewoon ouderdom dan.
Niet meer te reanimeren dus.
Begraven dan maar in de tuin.
Niet meer te reanimeren dus.
Begraven dan maar in de tuin.
Verwijderd
Nee,nee!!Op vrijdag 22 februari 2002 00:15 schreef Keescpk het volgende:
6 jaar is imho al "antiek" als het om computer hardware gaat.
Bewaren, altijd handig zo'n bekerhouder
[amulancepersoneelmodus]Op vrijdag 22 februari 2002 00:02 schreef linus-1 het volgende:
...
schoongemaakt. Kan ik 'm weggooien of is hij nog te reanimeren ?
neeeeeh, lijkt me niet. Wat denk jij collega? nee he?? sorry jongen!!!
[/ambulancepersoneelmodus]
Ik stop in de tuin onder de grond.Op vrijdag 22 februari 2002 00:36 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
[amulancepersoneelmodus]
neeeeeh, lijkt me niet. Wat denk jij collega? nee he?? sorry jongen!!!
[/ambulancepersoneelmodus]
Ik had een fijn werkend 486 66Mhz die deed het best met mijn oude vertrouwde 4x cd-rom ook mijn 6x cd-rom wilde best werken en las alles>:)
Maar toen ik de (door mijn opa gekochte
) 32x cd-rom erin douwde las ie alleen maar legale cd's. Deze bug hebben volgens mij alles 486 en of sneller,
is je oude pc'tjuh niet al te snel is overweeg dan om niet een nieuwe 40/52x cd-rom erin te douwe maar zoek ergens zo'n oud maar toch fijn cd-rom drive'je op
.
Misschien op basisschool, met van die oude bakke waar toch een cd-rom in zit, ze kunne wel er wel eentje misse
Maar toen ik de (door mijn opa gekochte
is je oude pc'tjuh niet al te snel is overweeg dan om niet een nieuwe 40/52x cd-rom erin te douwe maar zoek ergens zo'n oud maar toch fijn cd-rom drive'je op
Misschien op basisschool, met van die oude bakke waar toch een cd-rom in zit, ze kunne wel er wel eentje misse
Maakt soms wel eens een foto ...
Gebrande CD's hebben een geringere lichtreflectie dan geperste. De CD-speler moet dit wel aankunnen om ze te kunnen lezen. Oudere modellen kunnen dit vaak niet, want toen die gemaakt werden waren er nog geen gebrande CD's. De nieuwe horen het allemaal te kunnen. Iets van 6 jaar oud geldt overigens op computergebied als stokoud. De oplossing is dus een nieuwere CD-speler. Dat de lens zou slijten door het lezen van gebrande CD's is overigens klinkklare nonsens. De oude CD speler hoef je niet weg te gooien, hij is nog prima bruikbaar voor geperste CD's.
Alcohol schijnt niet goed te zijn om een cdrom lens mee schoon te maken.
Dan komt er een dun laagje op de lens die hem vertroebelt.
Beter is een droog katoenen doekje of zo'n special cdlens cleaner cd'tje.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
mijn oude LG 24x doet ook moeilijk met cdretjes als je die willezewn moet je een ieuwe kopen
dot.blaat
Alcohol is me aanbevolen. Tja wat is waarheid hè.Op vrijdag 22 februari 2002 08:39 schreef cjdijk het volgende:
Alcohol schijnt niet goed te zijn om een cdrom lens mee schoon te maken.
Oude cd-rom spelers kunnen geen CD-Rr/CD-RW lezen. Je zal toch een nieuwe moeten kopen.
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Zoals ik al zei. Een cdr met autorun doet ie wel. Maar waarschijnlijk ligt het allemaal erg critisch met een cdr waardoor hij het dus soms niet doet.
Move HA->OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1