A great thought in a small mind is a dangerous thing
Volgens mij heb je gewoon pech. Heel veel oudere cd-rom spelers kunnen geen cd-rw lezen.
Maar het gaat toch niet speciaal om een cd-rw toch gewoon een cd-r?Op vrijdag 24 mei 2002 15:49 schreef OhMyGod het volgende:
Volgens mij heb je gewoon pech. Heel veel oudere cd-rom spelers kunnen geen cd-rw lezen.
dat maakt niet uit... als die cdrom echt oud is, speelt ie ook geen cdr... hetzelfde als met audio-cd-spelers... die kunnen ook niet altijd wel die dingen afspelen... ligt aan de laser...Op vrijdag 24 mei 2002 16:05 schreef thomastvd het volgende:
[..]
Maar het gaat toch niet speciaal om een cd-rw toch gewoon een cd-r?
Ik zag, ik nam en ik kwam...
nee dat snap ik maar je hebt ook cd-roms die wel cd-rŽs maar geen cd-rwŽs lezen.Op vrijdag 24 mei 2002 16:12 schreef Banzi het volgende:
[..]
dat maakt niet uit... als die cdrom echt oud is, speelt ie ook geen cdr... hetzelfde als met audio-cd-spelers... die kunnen ook niet altijd wel die dingen afspelen... ligt aan de laser...
En in dit geval gaat het volgens mij om een gewone cd-r dus dit is geen oplossing voor de topicstarter.
Verwijderd
cdrom speler is gewoon te oud
die laser die erin zit, is misschien niet gevoelig genoeg ofzoiets... hoe oud is die cdrom speler? want mijn 8x creative cdrom uit het jaar 1996 trekt ook niet alle cdr's
je hoort dan raar geluid en het lijkt net of hij geen begin van die cdr kan vinden
of die cdr is niet goed, maar dat kan je zo testen
die laser die erin zit, is misschien niet gevoelig genoeg ofzoiets... hoe oud is die cdrom speler? want mijn 8x creative cdrom uit het jaar 1996 trekt ook niet alle cdr's
je hoort dan raar geluid en het lijkt net of hij geen begin van die cdr kan vinden
Verwijderd
is idd versleten. ik heb een veel gebruikte 8x cd rom leest geen cd r meer. maar een 2x licht gebruikt exemplaar leest wel gebrande cd`s. licht aan de slijtageOp vrijdag 24 mei 2002 16:38 schreef Eddo het volgende:
cdrom speler is gewoon te oud
Verwijderd
Je kunt nog proberen om een nieuw cd`tje te branden maar dan op 1x, en dan deze in de oude cd speler te draaien
CDROM opendraaien en de lens voorzichtig proper maken met een kwastje dat men verkoopt om (foto-)cameralenzen te kuisen. Geen CD met lenscleaner nemen.
Ik heb zo al enkele oude CDRWs en audio CD spelers gerepareerd.
De kans dat ie CDRW zal aankunnen is nihil (of het zou moeten zijn dat er multiread op staat), maar voor CDR is er wel een grote kans.
Ik heb zo al enkele oude CDRWs en audio CD spelers gerepareerd.
De kans dat ie CDRW zal aankunnen is nihil (of het zou moeten zijn dat er multiread op staat), maar voor CDR is er wel een grote kans.
Pagina: 1