Toon posts:

Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.428 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/communication/wireless/images/security1.jpg

echt handig ding hoor!
_/-\o_

Verwijderd

Antiloop schreef op 17 September 2003 @ 16:51:
[...]

uit eigen ervaring hebben ze die handel dus wel

(overigens moeilijk om over het hoofd te zien maargoed.. dat even terzijde)

http://www.asus.com/products/communication/comindex.htm

waar geindex wordt:

......

hoop dat je er nu mee vooruit kunt
ik had het dus over een wireless pci kaart die de g-standaard ondersteunt. Zucht...

Verwijderd

Weet ik iemand een goede orinoco wlan kaartje of een kaartje gebasseerd op prism2 of een cisco aironet kaart
die 54 mbps is en dus ook compatible met deze asus 500g
:P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 12:57 ]

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:34
zit er in die wl100g geen prism2(.5) chipset ? iemand ?

krijg de mijne volgende week pas op z'n vroegst, dus kan het niet checken voor je

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

Topicstarter
hey antiloop, ben je geheimzinnig aan het doen of heb je mijn post niet gezien ;)

ff herhaling: kun je een link naar die nieuwe firmware posten?

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 18:15 ]

Verwijderd

mmm
ging net wat fout maar goed,

effe 3 vraagjes :)

1.

dus het is mogelijk om een ftp server te draaien zonder dat je daar een pc voor aan hebt gezet.

2.

werkt de Q-TEC usb 2.0 behuizing op dat ding?

3.

ik krijg binnenkort 1mbit upload, en wil 3 gebruikers opgooien, denken jullie dat 3 gebruikers bij elkaar 1mbit halen op zon ftp server, of is de usb1.1 daar te traag voor.

alvast bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan niemand mijn vragen beantwoorden, ik zit al 1 dag met mijn cursor op bestel knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. ja. Lees de specs. http://www.asus.com/produ...on/wireless/plug-disk.htm
2. geen idee, kun je vast zelf opzoeken
3. usb 1.1 is 12Mbps. http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
als de q-tec gewoon generic drivers gebruikt dan kan het
dwz als je de q-tec op je xp bak inplugt en hij wordt herkend zonder drivers te moeten installeren 'ZOU' ie moeten werken.. geen garantie uiteraard
of probeer het bij iemand die zo'n asus ding heeft

en timeloop kijk op de site en vooral naar de url van de foto's dan snap je het vast wel
firmware mag niet eens vrijgegeven worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(alvast excuses voor het eventuele n00b gehalte)
Ik zie dat iedereen dat ding makkelijk aan de praat krijgt. Maar hoe moet ik de WL 500-g instellen? Ik heb een SMC7401BRA ethernet modem die de WAN poort van internet voorziet.
Maar wat moet ik dan invullen bij de quick setup? Moet ik dan Connect with static IP yes of op no zetten? Hetzelfde bij WAN IP Setting. Moet hij het IP en DNS servers automatisch krijgen? (en welke zijn dat dan? die van de ISP of de modem?)

het modem heeft IP 192.168.1.1, wl 500-g 192.168.1.2 en de rest met DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
wat werkt er dan niet ?

snap je vraag niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 13:57:
(alvast excuses voor het eventuele n00b gehalte)
Ik zie dat iedereen dat ding makkelijk aan de praat krijgt. Maar hoe moet ik de WL 500-g instellen? Ik heb een SMC7401BRA ethernet modem die de WAN poort van internet voorziet.
Maar wat moet ik dan invullen bij de quick setup? Moet ik dan Connect with static IP yes of op no zetten? Hetzelfde bij WAN IP Setting. Moet hij het IP en DNS servers automatisch krijgen? (en welke zijn dat dan? die van de ISP of de modem?)

het modem heeft IP 192.168.1.1, wl 500-g 192.168.1.2 en de rest met DHCP
Ik begrijp dat je modem al NAT doet?
Dan zet je die Asus WL-500 gewoon in Accesspoint mode en bridge't ie de WAN poort gewoon bij die andere 4 poorten, dan ist gewoon een veredeld accesspoint met geintegreerde FTP server, 5 poorts switch en printserver :)

* _JGC_ kwam pas achter die setting toen ik alles al ingesteld had: kon ik nog es :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote
en timeloop kijk op de site en vooral naar de url van de foto's dan snap je het vast wel
firmware mag niet eens vrijgegeven worden..[/quote]

thx !

zal ihv verder kijken dan mijn neus lang is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op 21 September 2003 @ 19:50:
[...]

Ik begrijp dat je modem al NAT doet?
Dan zet je die Asus WL-500 gewoon in Accesspoint mode en bridge't ie de WAN poort gewoon bij die andere 4 poorten, dan ist gewoon een veredeld accesspoint met geintegreerde FTP server, 5 poorts switch en printserver :)

* _JGC_ kwam pas achter die setting toen ik alles al ingesteld had: kon ik nog es :P
NAT? nou ja, de modem's ethernet poort kan ik in elke computer prikken en dan heb je daar internet op. Maar de router 'ziet' het hele modem niet als ik 'm in de WAN poort doe. Ik kan dan er ook niet bij de setup pagina's van het modem komen.
Je kan wel bij het modem IP's opgeven bij 'NAT configuration'. Moet ik daar het IP van de Router opgeven oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:35

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

je moet 'm in het goede subnet zetten, en dat is normaliter niet de 1.0 range, eerder de 0.0 range (dus 192.168.0.1 ipv 192.168.1.1)

offtopic:
aardig trouwens, dhr. finkers in uw avator ;) net als incest trouwens ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, wtf :)
ik zit een beetje te prutsten, t.net te checken etc.
ik kijk naar de kabels omdat ik verder wil gaan met router instellen; zie ik dat ik al via de router zit te internetten :D

't gaat gelukkig al beetje bij beetje de goede kant op. Mag ook eindelijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Ik heb net deze Asus WL-500g router gekocht en als het goed is komt hij morgen binnen. O-)
Een vraagje maar?
Kan ik deze router ook gebruiken als AP only?
(Dit in verband met een non-wireless router die nu heb.)
Zo ja, kan ik dan nog steeds een FTP server draaien.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
deze router kan idd als AP only draaien (zie menu in de router)
ftp/webcam/printer-server kan naar alle waarschijnlijkheid gewoon draaien

ps. als je er een usbhd aanhangt welke NTFS is, heb je kans dat ie read-only is vanwege beperkinging in het OS van de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Inderdaad een mooi product! Menu's werken goed en snel.
Het enige probleem dat de ASUS heeft is dat de reset toets niet werkt... En aangezien ik zojuist een foutje maakte met een MAC adres... Ik kom er niet meer op in ieder geval, niet met WAN en niet via LAN! Ook niet na een firmware restore. :(
Na een telefoontje met Duiverman bleek dat ik niet de enige ben met dit probleem. Wordt waarschijnlijk omruilen... Tenzij iemand suggesties heeft?

Wat ik overigens wel heel mooi vind aan de ASUS is de ingebouwde printserver. Deze werkt bij mij heel goed (HP950C). Ik heb ook een Linksys WPS11 wireless printserver en deze moet nogal eens worden gereset (al werkt deze toets gelukkig wel! >:) ).

Ik heb hier ook een Linksys BEFW11S4.v2/3. Het bereik van deze is wel beter dan van de ASUS. Scheelt vaak best wel wat.
Ik ben aan't 'onderzoeken' om een externe OMNI antenne aan de ASUS te koppelen om het bereik te vergroten. Heeft iemand hier ervaring mee? :?

D'Mzz!
Marrik

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

marrik schreef op 23 September 2003 @ 19:04:
Het enige probleem dat de ASUS heeft is dat de reset toets niet werkt... En aangezien ik zojuist een foutje maakte met een MAC adres... Ik kom er niet meer op in ieder geval, niet met WAN en niet via LAN! Ook niet na een firmware restore. :(
Na een telefoontje met Duiverman bleek dat ik niet de enige ben met dit probleem. Wordt waarschijnlijk omruilen... Tenzij iemand suggesties heeft?
Dan lijkt het erop dat je pech hebt. Mijn resetknop werkt wel (jah, ik heb die ook een keer moeten gebruiken).

Suggesties heb ik niet echt.... wel even checken: heb je die knop wel enkele seconden ingedrukt gehouden?
Wat ik overigens wel heel mooi vind aan de ASUS is de ingebouwde printserver. Deze werkt bij mij heel goed (HP950C).
Is er ook iemand die 2 printers tegelijkertijd aan de praat heeft gekregen op de WL-500g?
Ik heb een Brother HL-760 laserprinter en een HP 930c. De Brother moet ik via parallele aansluiting doen; dat werkt. M'n HP kan ik zowel via parallel als via usb aansluiten. Beide aansluitingen werken. Beide printers kan ik dus aan de praat krijgen alleen dus NIET tegelijkertijd. Slechts 1 printer werkt maar op m'n router.
Maar heeft iemand WEL 2 printers succesvol gelijktijdig geinstalleerd gekregen?
Ik heb ook een Linksys WPS11 wireless printserver en deze moet nogal eens worden gereset (al werkt deze toets gelukkig wel! >:) ).

Ik heb hier ook een Linksys BEFW11S4.v2/3. Het bereik van deze is wel beter dan van de ASUS. Scheelt vaak best wel wat.
Ik heb het idee dat de positie van de antenne van de Asus enorm nauwkeurig komt. Bereik vind ik absoluut niet slecht; door 20 meter woning heen waarbij 3 enkele muren en 3 spouwmuren getrotseerd worden. Bij 1 spouwmuur en 1 enkele muur komt het signaal zo'n 70 meter ver. Niet gek dacht ik....
Ik ben aan't 'onderzoeken' om een externe OMNI antenne aan de ASUS te koppelen om het bereik te vergroten. Heeft iemand hier ervaring mee? :?
Nog niet. Ik ben nog wel van plan eens iets in elkaar te knutselen; zowel omni als richtantenne.

Kan je die 2 antennes ook tegelijkertijd aansluiten op de WL-500g door middel van een splitter? Of gaan de antennes elkaar dan storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
voor antennes (tegelijkertijd) aan te sluiten zie andere topic's vaker voorbij gekomen
en zover mijn knowledge reikt gaan ze inderdaad op elkaar storen (vanwege die omni omdat die rondstraalt)
intern zit er ook maar 1 aansluiting op de WL120 kaart (zie foto's van de binnenkant)
dus er kan geen gebruik gemaakt worden van antenne selection
Het enige probleem dat de ASUS heeft is dat de reset toets niet werkt... En aangezien ik zojuist een foutje maakte met een MAC adres... Ik kom er niet meer op in ieder geval, niet met WAN en niet via LAN! Ook niet na een firmware restore.
welk mac adres heb je veranderd/verkeerd ingesteld ???
in je router/pc verklaar eens nader
Is er ook iemand die 2 printers tegelijkertijd aan de praat heeft gekregen op de WL-500g?
Ik heb een Brother HL-760 laserprinter en een HP 930c. De Brother moet ik via parallele aansluiting doen; dat werkt. M'n HP kan ik zowel via parallel als via usb aansluiten. Beide aansluitingen werken. Beide printers kan ik dus aan de praat krijgen alleen dus NIET tegelijkertijd. Slechts 1 printer werkt maar op m'n router.
Maar heeft iemand WEL 2 printers succesvol gelijktijdig geinstalleerd gekregen?
dit is waarschijnlijk een beperking in de printserver, is uiteraard aan te passen dan :)

ik zal zo even de rc.printserver oid opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat een aantal mensen een nieuwe firmware in gebruik hebben (1.4.3.8) kan mij iemand vertellen waar ik die kan vinden? Zelf heb ik namenlijk een hoop problemen om een verbinding te leggen tussen een 100g card en de 500g AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
lees dit hele topic en u zult vinden

owja misschien een tip weet niet of het hierdoor kwam, maar zet broadcasting ssid uit
ik kon eerst ook niet echt connecten, hierna wel

stomme vraag misschien.. waar zit dat printserver gebeuren in het menu van de WL500g eigenlijk ? of komt dat pas te voorschijn zodra er een printer aanhangt?

[ Voor 32% gewijzigd door Antiloop op 23-09-2003 19:36 . Reden: question... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

printerserver gebeuren zit niet in het menu. Configgen gaat via de utility.

firmware: ik heb dit topic nu van voor tot achter 'gespeld' maar geen links naar nieuwe firmware. Kan iemand me even behulpzaam zijn.

@ antiloop: je bedoelt deze setting: "Block broadcast SSID:"? Een wijziging daar maakt ook geen verschil. In Adhoc 'mode' krijg ik wel een verbinding met de AP maar dan krijg ik weer geen internetverbinding. Als ik 'Infrastructure' kies dan vindt ik geen AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 19:41:
printerserver gebeuren zit niet in het menu. Configgen gaat via de utility.

firmware: ik heb dit topic nu van voor tot achter 'gespeld' maar geen links naar nieuwe firmware. Kan iemand me even behulpzaam zijn.
Ik heb me ook al lopen blindstaren op die firmware.... ook ik snap NIET waar ik hem kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mij te vertellen hoe deze 500g te configureren met kpn adsl?
Heb een speedtouch home modem.

Heb er niks over kunnen vinden??
Erg vaag want bij m'n sitecom routertje werkte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ik wilde mijn AP van Linksys als bridge gebruiken dus op de ASUS als Hybrid ingesteld en alleen het MAC adres van de Linksys ingegeven. Daarna nooit meer contact kunnen krijgen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Weet iemand trouwens al of het zendvermogen inderdaad in de software op is te voeren? Net als de Linksys WRT54G ?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
vempeta je moet wel de SSID (+wep evt.) instellen in je windows
niet laten zoeken dus

gebruik je ook de asus utility voor de 100g kaart? evt. uninstallen, heb daarmee ook problemen gehad toen de 100(b) net uit was, en heb m'n 100g nog niet binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
#!/bin/sh
FILE=/etc/linuxigd/printer_status.log
tempFile=/tmp/prntmp
. /etc/linuxigd/printer.log
. /var/state/parport/svr_status

if [ "$INTERFACE" = "USB" ]; then
PID=`cat /var/run/infosvr.pid`
if [ "$PID" != "" ]; then
kill -16 $PID
sleep 1s
. /etc/linuxigd/printer.log
fi
fi

echo -n > $FILE
echo -n > $FILE

if [ "$MODEL" != "" ]; then
echo "PrinterModel=\"$MODEL\"" > $FILE
if [ "$INTERFACE" = "USB" ]; then
echo "PrinterStatus=\"connected\"" >> $FILE
else
cat /dev/lp0 > $tempFile
read status < $tempFile
echo -n "PrinterStatus=\"" > $tempFile

case "$status" in
0 ) echo -n "on-line" >> $tempFile;;
1 ) echo -n "off-line" >> $tempFile;;
2 | 5 | 6 | 9 ) echo -n "out of paper" >> $tempFile;;
3 | 7 ) echo -n "error" >> $tempFile;;
4 ) echo -n "busy" >> $tempFile;;
* ) cat /proc/sys/dev/parport/parport0/devices/lp/status >> $tempFile;;
esac
echo "\"" >> $tempFile
. /tmp/prntmp
echo "PrinterStatus=\"$PrinterStatus\"" >> $FILE
fi
echo "PrinterUser=\"$PRN_CLIENT\"" >> $FILE
else
echo "PrinterModel=\"\"" >> $FILE
echo "PrinterStatus=\"off-line\"" >> $FILE
echo "PrinterUser=\"\"" >> $FILE
fi

echo >> $FILE
voor de mensen wie het boeit, dit bestandje heb ik uit de wl500g getrokken over de printer.

dit is het bestandje rc.prnsvr:
#!/bin/sh

ln -s /dev/printers/0 /dev/lp0
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/parport/parport.o
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/parport/parport_splink.o
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/parport/lp.o
ln -s /dev/lp0 /tmp/lp0
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/usbcore.o
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/usb-ohci.o
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/printer.o
/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/videodev.o

/init/ftpdserver

#. /etc/linuxigd/PrinterStatus
#if [ "$x_WModel" = "0" ]; then
# /sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/pwc.o
#elif [ "$x_WModel" = "1" ]; then
# /sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/i2c-core.o
# /sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/ov511.o
#else
# #/sbin/insmod /lib/modules/2.4.5/usb/mod_quickcam.o
#fi

#ln -s /dev/v4l/video0 /dev/video

sleep 1s
/sbin/prnsvr &
/sbin/infosvr br0 &

echo "prnsvr" >> /etc/watchdog.conf
echo "infosvr" >> /etc/watchdog.conf
#echo "PaN&&&"

[ Voor 16% gewijzigd door Antiloop op 23-09-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de wl500g ingesteld als AP. maar het lukt me niet om via mijn Centrino draadloos contact te krijgen met het netwerk..
Ik heb authentication method op shared key staan en encryption op WEP-128 bits.
De SSID komt wel te staan bij beschikbare netwerken (OS: xp). Maar hij blijft op "Draadloze verbinding niet beschikbaar" staan :?
Bij eigenschappen staan WEP aan en sleutel automatisch leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
je moet ook de WEP op je centrino instellen niet op automatisch aanleveren (anders zou iedereen er toch zo op kunnen ?? kun je net zo goed wep uitzetten)

heeft iemand die link van die linksys om het vermogen op te krikken? ken em zo niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
# wlconfig
Usage: wlconfig devname cmd [param]
Commands:
up
down
set_rate [digit]
set_frag [digit]
set_rts [digit]
set_ssid [ssid_string]
set_channel [digit]
set_srl [digit]
set_lrl [digit]
set_plcphdr [enable|disable]
set_radio [on|off]
set_scan [ssid_string]
set_evm "[0-14 2|4|11|22]"
set_txpwr [digit]
set_maclist [not supported]
set_rateset "-2 -4 11 22" ==> -2,-4 basic rates
set_locale [fcc|etsi|spain|france|mkk]
set_srom [KEY:Hex String]
set_mac_deny [digit]

dat zijn de commando's van wlconfig in de wl500g ff uitzoeken wat we in moeten geven dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik allemaal gedaan. Maar het netwerk staat ook maar af en toe bij beschikbare netwerken. en als die er staat en ik klik op verbinding maken, dan (lijkt) hij niks te doen, en blijft op "draadloze verbinding niet beschikbaar staan"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
:) Lijkt wel op "transmit power" zie op http://www.seattlewireless.net/index.cgi/LinksysWrt54g:
NEWS: With the information in this and other pages I'v found a simple way to increase the power of the WRT54G, we just need to execute the command /usr/sbin/wl -i eth2 txpwr 84 using the "ping hack" already described.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Beetje meer power zou mooi zijn....
Maar weet iemand al hoe 'we' de ASUS kunnen tweaken?
Ik wil best een tooltje bouwen in ASP/VB/Delphi/.NET. Als iemand me maar verteld hoe de commando's gebruikt moeten worden.

Marrik

• Antiloop
ik heb vannacht nog zitten kutten met die set_txpwr 84 enzo.. enigste resultaat wat ik tot nu toe kreeg was dat om een of andere vage reden m'n wlan kaart in me notebook zichzelf AUTOMATISCH uitschakelde ???????? wist niet dat een AP daar tot in staat kon zijn
dusseh.. wordt vervolgd een keer

kon de kaart ook niet inschakelen
totdat ik de router zichzelf liet rebooten toen kon de kaart ineens wel geenabled worden

ik heb eindelijk reactie van asus.

voor diegene die 2 printers aan wou sluiten:
#8. -Printerserver
It seems to be impossible to connect and use more than 1 printer. It's possible to connect 1 to USB and 1 to LPT Answer:Only one printer is supported if two printer attached. And USB printer is supported on the first priority if two printers are used.

in theorie zou het dus mogelijk moeten zijn om nog een printer meer aan te sluiten
al weet ik verder niet hoe het protocol voor printersharing werkt icm met de asus router

[ Voor 54% gewijzigd door Antiloop op 24-09-2003 10:33 ]

• marrik

marrik

Live long and prosper

Misschien werd je WLAN kaart overstuurd? Soort van beveiliging?

Marrik

• Antiloop
overbelast door het vermogen van de wl500g bedoel je?
zoiets had ik zelf al bedacht.. is uiteraard een mogelijkheid maar weet het niet
kreeg ook wazige foutmeldingen toen ik
'/usr/sbin/wlcfg set_txpwr 84 eth2' inrammelde..

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
kan je niet eerst kijken of je een transmit power setting kan uitlezen? Misschien zijn die settings voor de Linksys Wrt54g niet van toepassing op de WL500g.

• Antiloop
had al gezocht of er ergens een bestand wlcfg of wlconfig aanriep vanuit een rc.bestand of wat dan ook maar kon niets vinden

wordt waarschijnlijk gedaan bij het laden van de eth2 verbinding

Verwijderd

Ik ben van plan om de Asus WL-500g te gaan aanschaffen maar wat voor netwerkkaart kan ik hier 't beste bij aanschaffen? (Het liefst PCI)

• Antiloop
pci netwerkkaart ? gewoon 3com of intel of om het goedkoop te houden realtek kaartje van een 10tje

ga je er uberhaupt wel WLAN bij gebruiken?

• marrik

marrik

Live long and prosper

Of de WL-100g. Da's een mooi bijpassend kaartje! Redelijk geprijst ook nog. Wat wil den mensch nog meer? :)

Marrik

• marrik

marrik

Live long and prosper

Oh w8 ff, da's een PCMCIA kaartje.
Ik heb alleen ervaring met de Linksys PCI card op 11Mps, die werkt gewoon goed.

Marrik

• marrik

marrik

Live long and prosper

Hmmm, mijn WL-500g wilde dus ook niet meer resetten. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Als alles goed is krijg ik morgen een nieuwe binnen, tezamen met de WL-100g. Ben benieuwd hoe de zend/ontvangst resultaten met dat kaartje zijn.

Ps: hoe kun je mailen/berichten versturen naar elkaar op dit forum?

Marrik

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik heb de 500b, die is 11mbps maar volgens mij verder identiek. Ik heb hem nu een maand, maar nog niet de tijd gehad alle functies te proberen (het zijn er ook zo veel...) *D
Ga van het weekend maar eens proberen of hij wat kan met mn oude Philips Toucam Fun, best een relaxte beveiligingscamera (de Asus kan zelfs mailen als er beweging is...)

• JEV

JEV

Vraagje :)
Ik heb net deze router binnen gekregen. :+
Ik heb een router voor mijn vaste LAN. (Met DHCP ingeschakeld)
Kan ik deze route aan een van de LAN poorten hangen.
Dus Vast router LAN ==> Asus WAN.
En kan ik die Asus dan ook DHCP instellen??? :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Antiloop
Vraagje
Ik heb net deze router binnen gekregen.
Ik heb een router voor mijn vaste LAN. (Met DHCP ingeschakeld)
Kan ik deze route aan een van de LAN poorten hangen.
Dus Vast router LAN ==> Asus WAN.
En kan ik die Asus dan ook DHCP instellen???
ja dat kan

je kunt hem ook laten bridgen
dan wordt je WAN poort op je asus een LAN poort en zo wordt je wl500g eigenlijk een veredelde 5 poorts switch met USB/LPT/AP erop

PowerFlower hij kan alleen maar mailen, je kunt niet monitoren. (bevestigd door asus, omdat ze waarschijnlijk niet snappen wat de definitie van Monitoren is)

het kan ook nog mogelijk zijn dat de WL500b identiek is binnenin en er alleen een firmware verschil is (die 802.11g onderdrukt dus) dus als er iemand foto's van de binnenkant heeft GRAAG! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Antiloop op 25-09-2003 15:32 ]

• JEV

JEV

Ok ik heb hem aan het werk gekregen.
Het enige probleem dat ik nu alleen nog heb is dat ik mijn email niet doorkrijg. :'(
Internet wel maar email niet. |:(
Wat zijn de settings voor @home email in deze router?? :?

• marrik

marrik

Live long and prosper

Zijn er nog mensen geinteresseerd in het vergroten van het bereik met behulp van een externe antenne?

Marrik

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

JEV schreef op 25 September 2003 @ 18:31:
Ok ik heb hem aan het werk gekregen.
Het enige probleem dat ik nu alleen nog heb is dat ik mijn email niet doorkrijg. :'(
Internet wel maar email niet. |:(
Wat zijn de settings voor @home email in deze router?? :?
niets..... ik maak gewoon gebruik van het NAT-gebeuren; dat regelt gewoon alles netjes zoals het moet.
Ligt de @home-mail-server niet plat toevallig?

Maar voor e-mail hoef je echt niets in te stellen in je router of in je pc.

Het enige wat je MOET instellen is:
1) 'computernaam' (CCxxxxx-a) in de router
2) Gateway en DNS-server op je pc laten verwijzen naar het IP van je router

klaaaaar

• JEV

JEV

Mijn email programma (MS Outlook) blijft fouten geven. :'(
Ik heb mijn CO nummer ingegeven en gateway en DNS gaan via DHCP.
Ik kan wel internetten. :*)
Hij geeft als fout:
Kan de e-mailserver niet kan vinden. Controleer de servergegevens in acounteigenschappen. (Beide POP en SMTP op "mail") :?

Ps at bedoel je met: ik maak gewoon gebruik van het NAT-gebeuren???

[ Voor 14% gewijzigd door JEV op 25-09-2003 21:05 ]

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
'mail' werkt natuurlijk niet achter een router :z Stel mail.home.nl in als servers

• JEV

JEV

ludo schreef op 25 September 2003 @ 21:13:
'mail' werkt natuurlijk niet achter een router :z Stel mail.home.nl in als servers
Vreemd want het werkte wel bij mijn vorige router??

• JEV

JEV

Niet te geloven het werkt nog ook!!! Bedank Ludo :)

• PowerFlower

PowerFlower

Antiloop schreef op 25 September 2003 @ 15:31:
[...]
het kan ook nog mogelijk zijn dat de WL500b identiek is binnenin en er alleen een firmware verschil is (die 802.11g onderdrukt dus) dus als er iemand foto's van de binnenkant heeft GRAAG! :)
Woei dat zou mooi zijn... niet dat ik er op het moment veel aan zou hebben (mn WiFi PCMCIA kaartje is maar 11mbit) maar ja daar ben je tweaker voor he, als het kan dan moet het :p Firmware hack zou wel erg mooi zijn ;)

Wat bedoel je overigens precies met "monitoren"? (Die functies heb ik nog niet zo goed bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
monitoren is eigenlijk dat je vanaf je werk bijv. in kunt loggen op een speciale webcampagina van je router en dan je huis/kamer whatever realtime kunt bekijken

en dus niet e-mail alert alleen

het is wel mogelijk (waarschijnlijk) om die shit van buitenaf te loeren via de config page van je router.. maarja wie wil dat nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

WFvN schreef op 23 September 2003 @ 19:43:
[...]

Ik heb me ook al lopen blindstaren op die firmware.... ook ik snap NIET waar ik hem kan vinden.
Een beetje google doet wonderen.

http://www.asus.com.tw/su...060406_WL500g.zip~zaqwedc

We zitten alweer op firmware versie 1.6.4.6 :)

[ Voor 9% gewijzigd door XthinkZ op 26-09-2003 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op 26 September 2003 @ 02:31:
[...]

We zitten alweer op firmware versie 1.6.4.6 :)
De changelog:

1. Add: Allow multiple PPTP session passthrough NAT
2. Add: PPTP client for WAN connectoin
3. Add: PPPoE relay for more than one PPPoE connection
4. Add: Port Trigger function
5. Modification: Set default value of DTIM=1
6. Modification: Set default value of G-protection=disabled
7. Fixed bug : Handle UPnP status. (Gateway Mode).
8. Fixed bug : Allow to set default gateway for AP mode
9. Fixed bug : Handle dhcp request in some special case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 07:31:
[...]

De changelog:

1. Add: Allow multiple PPTP session passthrough NAT
2. Add: PPTP client for WAN connectoin
3. Add: PPPoE relay for more than one PPPoE connection
4. Add: Port Trigger function
5. Modification: Set default value of DTIM=1
6. Modification: Set default value of G-protection=disabled
7. Fixed bug : Handle UPnP status. (Gateway Mode).
8. Fixed bug : Allow to set default gateway for AP mode
9. Fixed bug : Handle dhcp request in some special case
Hehe, nu kan ik eindelijk connecten met kpn adsl via pptp (met speedtouch home analoog) althans... dat dacht ik dus.
Maar het blijkt niet te werken... alles goed in gesteld, denk ik.

Bij wan ip settings:
- ip adres: 10.0.0.150
- subnet: 255.255.255.0
- default gateway: 10.0.0.138

Bij Wan dns settings:
- get dns server auto.: yes

Bij PPTP account:
- juiste inloggegevens :)

Bij Lan ipsettings:
- ip adres: 192.168.1.1
- subnet mask: 255.255.255.0

Ik kan dus wel bij de router komen om alles in te stellen, maar kan dus niet het internet op??

Help, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Er... moet je als je PPTP opzet vanaf de Asus, die niet gewoon het ip van je adsl geven, en je speedtouch laten bridgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speedtouch laten bridgen??
Hoe doe ik dat, of gaat dat vanzelf goed als ik het ip adres op de router maar goed invul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
Ik heb er net ook een besteld, dus volgende week kan ik echt meepraten. Bijvoorbeeld over een stand-alone Linux (b)SMTP tweak :)

[ Voor 5% gewijzigd door xtra op 26-09-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
smtp tweak.. .?? waarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
PC uit en toch via SMTP je mail ontvangen, evt. mailinglists etc. Ik kan zonder maar het lijkt me wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
eigen mail server bedoel je..?
dan moet je er wel een flashdisk of usb hd aanhangen..
dat kan ie anders niet opslaan iig

heeft er hier toevallig iemand een Armada110 van compraq? die $%$%$#^ wil met tot nu toe geen enkele wireless kaart connecten op m'n wl500g
nu ga ik ff de 100g kaart proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
Antiloop schreef op 26 September 2003 @ 21:54:
eigen mail server bedoel je..?
dan moet je er wel een flashdisk of usb hd aanhangen..
dat kan ie anders niet opslaan iig
Zo kwam ik inderdaad op het idee... Linux... netwerk... hd... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
jaja maar je kunt dat gewoon NU al draaien he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
als je maar een mini-smtp daemon hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
sendmail staat er btw wel op (logisch) wordt gebruikt voor die usb camera tjap

• xtra
Antiloop schreef op 26 September 2003 @ 22:05:
jaja maar je kunt dat gewoon NU al draaien he :P
Nee, heb 'm nog niet in huis :P
Nou ja, m'n Linux-kennis is beperkt en de mogelijkheden van het apparaat ken ik nog niet echt... Volgende week meer.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Iemand eigenlijk al geprobeerd om de asus AP te bridgen met een andere AP?

• Antiloop
ehm..
neen heb geen wl500g/wl300G extra jammergenoeg.
geloof wel dat iemand hem hier in het topic werkend had

zal ook wel niet te bridgen zijn met een WL300(zonder G) neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 21:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm als ik die WL103b PC-card installeer op mijn laptop (Toshiba 460CDT) werkt ie wel , maar omdat win98 geen ingebouwde WLAN support heeft moet ik die utilities installeren...

Maar als ik dat gedaan heb, en ik start opnieuw op en de WLAN configurator van 't ding wordt opgestart (automatisch als je 'm erin steekt dan) dan hangt mijn hele pc vast :'(

Met geen mogelijkheid iets anders aan te doen :(

Ik heb trouwens de B variant van Asus, dus de WL-103b en de WL500b (is billiger en hoef de snelheid niet zo :) )

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie ook problemen met het bereik van WL-500g? Ik heb het onlangs aangeschaft i.c.m. een 100g kaart van Asus, maar heb problemen met het bereik en verbinding. De router staat beneden en in de woonkamer is het bereik dan ook prima (54mbps fixed, 100%), maar op de eerste verdieping heb ik alleen boven aan de trap bereik. In de kamers op de eerste verdieping en de zolder kan ik alleen nog bereik krijgen met een auto data rate, waarbij de verbinding telkens wegvalt. Met een fixed data rate kan ik al helemaal geen verbinden krijgen. Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier op mn kamer op zolder perfect bereik, acces point staat beneden er ongeveer recht onder. Ik maak wel alleen gebruik van een 11 mbit kaartje, kheb (nog) geen 54 mbit kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Het bereik dat is opgegeven is afhankelijk van de omstandigheden. Bijvoorbeeld een stelletje dikke, gewapende muren kan het bereik behoorlijk terugschroeven.
Inmiddels heb ik ook begrepen dat de richting van de antene behoorlijk invloed kan hebben.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 20:44:
Heeft een van jullie ook problemen met het bereik van WL-500g? Ik heb het onlangs aangeschaft i.c.m. een 100g kaart van Asus, maar heb problemen met het bereik en verbinding. De router staat beneden en in de woonkamer is het bereik dan ook prima (54mbps fixed, 100%), maar op de eerste verdieping heb ik alleen boven aan de trap bereik. In de kamers op de eerste verdieping en de zolder kan ik alleen nog bereik krijgen met een auto data rate, waarbij de verbinding telkens wegvalt. Met een fixed data rate kan ik al helemaal geen verbinden krijgen. Weet iemand misschien waar het aan ligt?
ik heb alleen het bereik geprobeerd met een WL100g en een WL300 (GEEN G!) dat was perfect
ik zal vanavond eens met een WL500g en WL100g proberen

het kan zijn dat jouw huis geisoleerd is met een soort folie oid en daarmee je bereik afschermt of een of andere staal constructie in je vloeren

ook zou ik als ik jouw was het accesspoint op zolder neer zetten en dan opnieuw proberen

zoiezo Fixed speed moet uit staan altijd Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Antiloop, ben je nog verder gekomen met het tweaken van de txpwr?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
neen.. drukdrukdrukdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 21:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

auwtsch!

Ik zit hier nu op de bank voor de TV met mijn lapdoos en het AP hangt boven aan het plafon van mijn kamer (zolder) en da's 3 verdiepingen omhoog met betonnenvloeren van een behoorlijke dikte!

Toch heb ik hier een bereik van 85 ~ 90% @ 11mbits! :)

Hier geen G set, maar gewoon een B set met 11mbit :)

Gewoon geweldig! Heerlijk!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 25-09 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Heeft iemand al ervaring met de USB hard-disk/FTP server van de AP?

Deze USB HD te koop bij Alternate ziet er wel mooi uit en is niet te duur: EUR 139,-

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 01-10 21:38
Misschien wel handig voor mensen die dit apperaatje hebben er is weer nieuwe firmware uit
meuktracker: Asus WL-500G 1.6.4.6
Versie : 1.6.4.8
zie mijn reactie op die pagina

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...00g/wg01060408_WL500g.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Laatst online: 01-09 21:32
Heeft iemand de WDS functie al geprobeerd, door twee accesspoints aan elkaar te koppelen?

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Die nieuwe firmware lijkt het bereik te vergroten! Ik heb nu bijna overal minimaal 75% met een WL-100g kaartje....

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
de nieuwe firmware vergroot het bereik volgens netstumbler ook, echter dit is maar miniem

zal ook eens keer die asus tools installeren zie ik iets meer info.. :)
Heeft iemand al ervaring met de USB hard-disk/FTP server van de AP?

Deze USB HD te koop bij Alternate ziet er wel mooi uit en is niet te duur: EUR 139,-
yez, dat werkt gewoon wel ff goed instellen uiteraard (met een usb pendrive geval tenminste..)
maar is niet duur 139 voor 20gb + usb omhulsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Antiloop schreef op 02 oktober 2003 @ 10:20:
zal ook eens keer die asus tools installeren zie ik iets meer info.. :)
Het enige wat die asus tools doen is toch zoeken naar een Asus AP en je dan doorverwijzen naar de juiste admin pagina in je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Weten jullie trouwens al dat de source code van de firmware van de Linksys wrt54g gewoon is te downloaden? Misschien kunnen we daar misbruik van maken voor de asus?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Op zich zou Asus zn firmware ook opensource uit moeten brengen, er draait gewoon linux op dat doosje, tis gewoon allemaal GPL code B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Op zich.. zijn ze het volgens mij verplicht toch.... ? ik weet niet hoe die licensering etc werkt

Powerflower: asustools van m'n wl100g kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ik had trouwens bij het gebruik van de 'Auto Roaming' (tools van het WL-100g kaartje) steeds dan mijn netwerkverbinding wegviel maar gelijk ook weer terug kwam.
Autoroaming uitgezet en probleem opgelost....

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 13:18
Op dit moment heb ik de Asus WL-500g besteld zamen met een wl-100g kaartje. Echter heb ik ook nog 2 desktop computers die ik graag wil verbinden en Asus heeft alleen een 11Mbps USB adapter terwijl ik het hele netwerk graag op 54 Mbps wil laten werken. Met welke kaart(en) hebben jullie goede ervaring i.c.m een Asus WL-500g?

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ik zou desktops toch gewoon via een kabel verbinden, 100mb is toch weer sneller dan 54mb en het scheelt je ook nog eens geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 25-09 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

De Asus WL-500g heeft een 4-poorts switch. Bestel een paar UTP kabels en netwerk kaartjes, dan ben je voor EUR 30,- klaar.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ja, dan heb je een AP en dan nog kabels trekken? Tenzij de AP natuurlijk dicht bij die PC's staat....

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

Vraagje :),
hoe kan ik het Wireless deel static IP krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

JEV schreef op 05 October 2003 @ 19:24:
Vraagje :),
hoe kan ik het Wireless deel static IP krijgen.
Gewoon bij IP Config -> DHCP Server en dan de bovenste optie op YES zetten
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.