Tja, da's maar afwachten... Hij is van 15 mm triplex, toen grondverf, toen in elkaar gezet met lijm en schroeven en alle naden en gaten dichtgemaakt en vervolgens nog een laag grondverf. Nu ben ik bezig met de zwarte laag. En als dat klaar is nog even de onderste naden aan de binnenkant kitten, en dan vijverfolie erin. Dan moet het maar genoeg zijn hoor...
ziet er erg mooi uit dude hoe kom je op het idee
Gaat errug de goeie kant op...
Bak is trouwens kleiner als ik in eerste instantie had verwacht...
Still Cripple as Hell
Waarom doe je er geen passende plastic bak in? Dan ben je er iig zeker van dat hij niet gaat lekken, dat lijkt me zonde van je apparatuur..
Omdat dat niet mooi is. Maak je een mooie case (en hij is echt mooi hoor), ga je er beetje zo'n plastiek bakje in hangen. Doet volgens mij een beetje af aan het geheel.jazz schreef op 16 September 2003 @ 15:09:
Waarom doe je er geen passende plastic bak in? Dan ben je er iig zeker van dat hij niet gaat lekken, dat lijkt me zonde van je apparatuur..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik weet het... Ik ben eraan begonnen toen de rest van de kast in de verf zat, en toen wist ik nog niet precies hoeveel ruimte er over zou blijven. Dus heb ik het wat ruimer genomen. Erg veel ruimer... Aan de zijkanten zou hij tot aan de rand kunnen, voor wat dichter op het beeldscherm. Alleen achter vind ik het niet zo erg, dan kan ik er nog eens een extra case-fan in hangen.SnakeMind schreef op 16 september 2003 @ 14:57:
Maar ach, die bak ligt los, ik kan altijd een grotere maken :-) Een casemod is nooit af, toch??
Goed, maar als je een plastic bakkie met de juiste maten in de bodem kan zetten, zeg 15 cm hoog, ben je toch echt een probleem armer! Wel een veilig gevoel als je je plantje staat te wateren.
Verder echt een onwijs mooie mod geworden!
Verder echt een onwijs mooie mod geworden!
Die kan je toch ook mooi wegwerken dan? Misschien kan je zo'n bak wel precies op maat laten maken, dan hoef je er niets van te zien, en het maakt het geheel wel een stuk veiliger, hardware-gezien..Wailing_Banshee schreef op 16 September 2003 @ 16:52:
[...]
Omdat dat niet mooi is. Maak je een mooie case (en hij is echt mooi hoor), ga je er beetje zo'n plastiek bakje in hangen. Doet volgens mij een beetje af aan het geheel.
Een stuk vijverfolie uit 1 stuk moet genoeg zijn. Zoveel water zal er heus niet in komen, de plant moet niet verzuipen.jazz schreef op 16 September 2003 @ 21:38:
[...]
Die kan je toch ook mooi wegwerken dan? Misschien kan je zo'n bak wel precies op maat laten maken, dan hoef je er niets van te zien, en het maakt het geheel wel een stuk veiliger, hardware-gezien..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het afwerken is altijd een langdurig process... aantal lagen verf, gatenvuller, kit, etc. En telkens een dag laten drogen... Maar de bak is klaar:

Ik heb besloten er geen folie in te doen. 5 lagen verf plus de naden dichten met aquarium-kit moet voldoende zijn. En als hij in de loop der tijd doorrot ben ik toch aan een nieuwe computer toe...
Nu rest nog het moeilijkste onderdeel: de plantjes... Nou zijn er in de loop der tijd voldoende suggesties geweest, dus ik moet maar eens bij de Intratuin langs...
Voor diegene die het in hun hoofd halen om ook een dergelijke kast te maken: je kunt de bak ook voor andere dingen gebruiken, zoals lectuurbak of zo. Die planten is meer een tik van mij...
En wat bij zo'n mod vooral geldt: gewoon doen. Het is wel veel werk, maar als je er aan begint is het zonde om te stoppen
Een slotaccoord volgt nog, zodra de plantjes erin zitten!
Ik heb besloten er geen folie in te doen. 5 lagen verf plus de naden dichten met aquarium-kit moet voldoende zijn. En als hij in de loop der tijd doorrot ben ik toch aan een nieuwe computer toe...
Nu rest nog het moeilijkste onderdeel: de plantjes... Nou zijn er in de loop der tijd voldoende suggesties geweest, dus ik moet maar eens bij de Intratuin langs...
Voor diegene die het in hun hoofd halen om ook een dergelijke kast te maken: je kunt de bak ook voor andere dingen gebruiken, zoals lectuurbak of zo. Die planten is meer een tik van mij...
En wat bij zo'n mod vooral geldt: gewoon doen. Het is wel veel werk, maar als je er aan begint is het zonde om te stoppen
Een slotaccoord volgt nog, zodra de plantjes erin zitten!
Verwijderd
die folie is nu't geld toch ook niet om die weg te laten? 
het zou spijtig zijn dat deze mod omzeep wordt geholpen door een klein beetje kostbesparing
het zou spijtig zijn dat deze mod omzeep wordt geholpen door een klein beetje kostbesparing
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 19:26 ]
Inderdaad, ik zou er zeker folie in doen. Al was het alleen al voor het gemak, dat als je er een keer een andere plant/voorwerp in wilt zetten, je alleen maar het folie weg hoeft te trekken en je bent klaar. Zonder folie heb je dan toch al last van hout dat heel moeilijk schoon te maken is. En het is toch een lekkerder gevoel, als je weet dat je TFT'tje daar vochtvrij zit
Op zich zijn de reacties redelijk voorspelbaar 
Zoals reeds vaker aangehaald, is het niet de bedoeling om er een aquarium van te maken. En ook niet om waterplanten te kweken. En 15mm triplex met 5 lagen verf kan echt wel ergens tegen. Anders zou half doe-het-zelf'ed Nederland in elkaar storten...
En mocht het na verloop van tijd mis gaan, dan maak ik toch een nieuwe bak. Want zoals ook al eerder gezegd is deze ietwat klein uitgevallen...
En vergeet niet, dit is een computerforum, geen Eigen huis en tuin... Dus geen gezeur over folie, over welke planten, of welke botanische bezigheden dan ook. Als je wilt weten hoe je een tft moet slopen, dan ben je hier wel aan het juiste adres!
(sorry, ik moet dit topic even beschermen tegen de moderators
)
Zoals reeds vaker aangehaald, is het niet de bedoeling om er een aquarium van te maken. En ook niet om waterplanten te kweken. En 15mm triplex met 5 lagen verf kan echt wel ergens tegen. Anders zou half doe-het-zelf'ed Nederland in elkaar storten...
En mocht het na verloop van tijd mis gaan, dan maak ik toch een nieuwe bak. Want zoals ook al eerder gezegd is deze ietwat klein uitgevallen...
En vergeet niet, dit is een computerforum, geen Eigen huis en tuin... Dus geen gezeur over folie, over welke planten, of welke botanische bezigheden dan ook. Als je wilt weten hoe je een tft moet slopen, dan ben je hier wel aan het juiste adres!
(sorry, ik moet dit topic even beschermen tegen de moderators
Verwijderd
Heb dit topic al een tijd je gevolgt en was zeer benieuwd naar het resultaat en ik moet zeggen dat het er erg goed uit ziet! Mijn complimenten....
* Swaptor sluit daar bij aan.
Hulde!
Doet u mij er ook maar zo eentje
Hulde!
Doet u mij er ook maar zo eentje
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Dus als ik vanavond thuis kom zitten er plantjes in?Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 10:53:
Dat vond ik nou ook, maar ePeter was het er duidelijk niet mee eens.Rickbv schreef op 21 September 2003 @ 19:34:
Inderdaad, ik zou er zeker folie in doen. Al was het alleen al voor het gemak, dat als je er een keer een andere plant/voorwerp in wilt zetten, je alleen maar het folie weg hoeft te trekken en je bent klaar. Zonder folie heb je dan toch al last van hout dat heel moeilijk schoon te maken is.
mmmm Krijgen de plantjes dan geen last van de warmte van onder ??? Ik zou maar voor cactussen gaan dan ofzow anders is je plantje eerder kapot als je pc
Verwijderd
Hout is eigenwijs spul onder invloed van vocht, warmte, koude en dergelijke. Zeker als de planten water worden gegeven krijg je te maken met een deel wat vochtig en koud is en een deel wat warm is door de warmte van de hardware. Het is niet voor niets dat ze vroeger planken bogen met vocht en warmte. Ook al is het afgekit en meermaals in de verf gezet, het blijft een risicofactor en ik zou er gewoon iets van folie in mikken, al is het maar een grote plastic tas.
Baad het niet schaad het niet en het zou lullig zijn als er onverhoopt toch vocht op je hardware gaat druppen doordat een eenvoudig iets achterwege is gelaten.
Baad het niet schaad het niet en het zou lullig zijn als er onverhoopt toch vocht op je hardware gaat druppen doordat een eenvoudig iets achterwege is gelaten.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 17:24 ]
Echt een ruige kast!!! Cactussen rules!
Maar zo nodig is vijverfolie niet. cactussen hebben maar heel weinig water nodig, en gaan lang mee. Koop wel een grote, want ze groeien enorm traag....
Ik had laatst al plannen om een aquarium onder mn pc te gaan maken, met echte goudvissen....
Maar zo nodig is vijverfolie niet. cactussen hebben maar heel weinig water nodig, en gaan lang mee. Koop wel een grote, want ze groeien enorm traag....
Ik had laatst al plannen om een aquarium onder mn pc te gaan maken, met echte goudvissen....
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Gisteren even door de Intratuin gedoold, en het worden inderdaad cactussen. Een aantal verschillende, groot en klein, op een bedje van witte kiezels. Donderdag is het koopavond, dus dan maar weer terug om uit te gaan zoeken!
Zoals belooft een foto van de cactussen:

Hij is nu bijna klaar. Het witte grind was op, dus dat komt nog. En pas als dat erop zit zal ik een definitieve overzichtfoto plaatsen. Dus nog maar even geduld
Hij is nu bijna klaar. Het witte grind was op, dus dat komt nog. En pas als dat erop zit zal ik een definitieve overzichtfoto plaatsen. Dus nog maar even geduld
whaha egt vet cool geworden
zoiets is nu egt orgineel modden
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Beetje jammer, ik had persoonlijk liever één wat grotere cactus/plant gezien dan vijf kleine cactusjes.
Dit heeft ook wel wat hoor. Maar gaaf dat je toch voor de cactussen bent gegaan!New schreef op 27 September 2003 @ 21:35:
Beetje jammer, ik had persoonlijk liever één wat grotere cactus/plant gezien dan vijf kleine cactusjes.
Verwijderd
haha cactussen zijn goed voor de zelfbeheersing, als ie vastloopt geef je geen 2e keer een klap op dat ding
Dat wordt erg saai, maar 1 cactus. We hebben rondgekeken en uiteindelijk hebben we meerdere kleine cactusjes gehaald. Het hadden er uiteindelijk 7 moeten worden, mar de laatste twee pasten er niet meer in.
Mmmm. Daar zou eigenlijk Linux op moeten draaien. De CACTUX variant.
Ja okay, maar vijf cactusjes, in een eigenlijk enorme bak. Tja, vind ik niet passen.Wailing_Banshee schreef op 29 September 2003 @ 14:55:
Dat wordt erg saai, maar 1 cactus. We hebben rondgekeken en uiteindelijk hebben we meerdere kleine cactusjes gehaald. Het hadden er uiteindelijk 7 moeten worden, mar de laatste twee pasten er niet meer in.
Het ziet er nog steeds fraai uit, denk dat het de meest veelzijdige plantenbak is die ik ooit heb gezien
'When you're not paying for the product, you are the product!'
met deze plantenbak kan je teminste meer dan er alleen naar kijken
Okee ik zie deze mod nu pas, maar moet zeggen dat hij erg gaaf is. Goed werk, netjes afgewerkt en het ziet er erg fraai uit.
Bij het zien van de eerste plaatjes waar het scherm e.d. in zat had ik trouwens wel een beetje zo'n apple gevoel met die hele oude dingen die ze destijds hadden.
Zo'n ding als dit zeg maar:
Bij het zien van de eerste plaatjes waar het scherm e.d. in zat had ik trouwens wel een beetje zo'n apple gevoel met die hele oude dingen die ze destijds hadden.

=( Protected by witchcraft )=
*Schop*
Is ie nu wel al helemaal klaar ?
Is ie nu wel al helemaal klaar ?
Nou, kijk, euh... nee.... Nog steeds in dezelfde staat. Ik heb tot nu toe nog geen witte steentjes kunnen vinden. En eerlijk gezegd ook niet erg hard gezocht. Mocht ik ze een keer tegenkomen dan komen ze er wel op...Rubie-The-Sysop schreef op 02 november 2003 @ 23:12:Is ie nu wel al helemaal klaar ?
Als pc werkt hij in elk geval prima. Al moet ik eigenlijk nog wel een paar dingetjes aanpassen. Alles wat rechtstreeks op de buitenkant geschroeft zit wil ik nog met rubbertjes doen, om hem nog wat minder te laten trillen. Maar dat zijn van die kleine aanpassinkjes die altijd naar voren komen. Want zeg nou zelf, en mod is toch nooit af??
Binnenkort HCC, eens kijken of daar nog wat leuk speelgoed te vinden is...
erg mooi geworden 
en je brengt me gelijk op ideeen om mijn oude pctje en TFT scherm te gaan misbruiken
en je brengt me gelijk op ideeen om mijn oude pctje en TFT scherm te gaan misbruiken
Verwijderd
ja maar daar zit dan ook nog een fixe beeldbuis in. en die ruimte wordt hier mooi gebruikt voor kamer-decoratieDryw.Filtiarn schreef op 30 september 2003 @ 00:21:
....
[afbeelding]
Ik vind wel de keuze van cactussen wel heel goed. ziet dr echt uber-strak uit
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 23:40 ]
Is dat niet een beetje stom????
Als je nu zo'n plant water gaat geven, en het lekt allemaal een beetje???
Misschien mooi wat kortsluiting en andere problemen
.
Misschien mooi wat kortsluiting en andere problemen

Het schijnt te helpen om eerst een topic te LEZEN voordat je reageert.........AMDathlonxp schreef op 04 november 2003 @ 14:36:
Misschien mooi wat kortsluiting en andere problemen.
ehhhh... ik wou gewoon dat ff kwijt hoor.......Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:28:
[...]
Het schijnt te helpen om eerst een topic te LEZEN voordat je reageert.........
Verwijderd
als je t topic leest weet je ook dat jou opmerking best wel dom overkomt.AMDathlonxp schreef op 04 november 2003 @ 21:20:
[...]
ehhhh... ik wou gewoon dat ff kwijt hoor.......
niet lullig bedoeld hoor...
Enorm gaaf. Eigenlijk is het toch wel erg leuk om met hout aan de slag te gaan voor je pc. Ik denk dat ik hier thuis maar eens wat oude hardware ga vrijmaken en een potlood en papier op ga zoeken... Door dit topic en die van de zandloper realiseer ik me wat je wel niet kunt doen met hout.
ePeter, super!
ePeter, super!
Verwijderd
Ik vind dat ik toch ook op deze topic aanwezig moet zijn. al is het alleen de naam die ik gemeen heb met het onderwerp.........
We hebben nu eerder een probleem dat de cactus last van teveel water heeft. En we hebben nog niet eens water gegeven...AMDathlonxp schreef op 04 november 2003 @ 14:36:
Misschien mooi wat kortsluiting en andere problemen.
Dus dat probleem is ook opgelost. Nu nog de steentjes
aan de topicstarter dan bij deze even de vraag
had je al wit grind?? want ik wil t nu toch ook wel even zien
had je al wit grind?? want ik wil t nu toch ook wel even zien
Verwijderd
Ik kan niks anders zeggen dan hulde voor orginaliteit en zeker ook voor het ontwerp en de afwerking mijn complimenten, top.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 11:32 ]
Bij deze dan de allerlaatste foto'sMR_WAZOO schreef op 08 december 2003 @ 00:44:
had je al wit grind??
Met grind:
En dan het eindresultaat:
Before:
After:
En is hij nou af? Nou nee. Dat is hij nooit... Ideeen te over... Maar dat is voor de volgende keer...
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 20:41 ]
nu willen we hem ook wel in actie zien he
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik moet zeggen dat ik het idee heel orrigineel vond enzo, maar volgens mij lijkt het nu op een ouwe TV met plantenbak erop :// beetje teleurgesteld maar toch mooi en netjes afgewerkt resultaat.
Rommel??????????? Ik zie alleen een gezellige huiskamer, waar het niet erg is als er ergens iets een milimeter van z'n plaats ligt...
Bovendien staat nou net 1 van de meest opgeruimde hoeken op de foto
Idd...vind het ook erg kwl.......respect !!!
Dont work hard, just party!
Verwijderd
Mooie mod
Maar effe iets anders.
Is er geen gevaar met al die beertjes op je TV dat die te warm komt?
Anders kun je die ook nog gaan modden.
Fanetje erin dremelen ofzo
Maar effe iets anders.
Anders kun je die ook nog gaan modden.
Fanetje erin dremelen ofzo

Verwijderd
Zeer ruige mod. Kost ff tijd maar je hebt er zeker wat moois van gemaakt.
Maybe een idee om er plexi in te gaan verwerken, boven (plantenbak) als onder (systeem) In een hoek ofzo, lijkt me wel geinig uitzien.
Maybe een idee om er plexi in te gaan verwerken, boven (plantenbak) als onder (systeem) In een hoek ofzo, lijkt me wel geinig uitzien.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 10:29 ]
Neuh... Ze liggen alleen op de voorste rand, niet op de ventilatiegleuven...Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:27:
Ik ben allang blij dat hij relatief 'klaar is'Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 10:26:
Verwijderd
Heeft ook ff geduurd voordat ie af wasVerwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:21:
Ik ben allang blij dat hij relatief 'klaar is'Plus dat het dan natuurlijk wel het idee van 'He, een computer!' deels wegvalt...
Gokje: een Plantenbak? Er is in elk geval nog niemand geweest die zei van 'He wat een rare pc'! Pas als ik hem aandoe valt het pas op. En dat was nou net de bedoeling...Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 09:24:
Maar wat moet het 'ding' dan het meeste op lijken als je het zo zegt?
Ghehehehe denk dat je dan alleen de vraag krijgt: Wat heb jij een enorme plantenbak voor die cactusjes, wat is het precies?? En dan floep
booten!!
Maar goed, echt hulde voor je werk, het is geworden wat ik ook verwacht had toen je begon, echt topwerk...
Het enige wat me nu in je huiskamer opvalt is dat ie veel kleiner lijkt als ik had verwacht... of is de rest van je kamer nu gewoon zo groot
Maar goed, echt hulde voor je werk, het is geworden wat ik ook verwacht had toen je begon, echt topwerk...
Het enige wat me nu in je huiskamer opvalt is dat ie veel kleiner lijkt als ik had verwacht... of is de rest van je kamer nu gewoon zo groot
Still Cripple as Hell