[CiP] Plantenbak

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werd maar eens tijd om er een topic aan te wijden: m'n plantenbak. Althans, dat moet het uiteindelijk worden... Het idee zag ik op http://www.d0rk.com/case/, maar die site lijkt het nu (even) niet te doen.

Hoe het er uiteindelijk precies uit moet komen te zien zit slechts in m'n hoofd, dus dat kan ik helaas niet laten zien. Ik probeer echter wel regelmatig foto's van de diverse onderdelen te maken. Het idee is om van mdf een ondiepe kast te maken, met het moederbord op de bodemplaat. Voorop wordt een TFT ingebouwd. Achter de TFT is dan plek voor de voeding, een casefan en daarboven de plantenbak. Moeilijk uit te leggen, maar het wordt heel mooi :)

Alle foto's komen in principe op http://members.home.nl/jagtvdp/, de beste zal ik hier van commentaar proberen te voorzien.

Wat voorbeelden:
Onderkant plus ding voor slots (hoe dat ook alweer mag heten...):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0614.JPG

Onderdeel van donor-kast (oude AT-kast), voor de ledjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0623.JPG

Gesloopte TFT-monitor (zie ook PC-voeding gebruiken voor TFT):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0606.JPG

Ik heb de oudere topics eens doorgespit en heb er wat ideetjes opgedaan over o.a. de magnetische afscherming en de airflow. De kast komtin de huiskamer te staan als DVD/MP3/Videorecorder, dus de afwerking is een belangrijk aspect.

Tot zover een introductie, regelmatig zal ik wat ideetjes en uitwerkingen daarvan proberen te tonen.

PS. Als ik de faq zo lees voldoet dit topic aan de voorwaarden die erin staan. Ik las in topics wel iets over toestemming vragen aan Phreak, maar daar kan ik in de faq niks over vinden. Anders bij deze: Phreak, als je het er niet mee eens bent moet je het maar even laten weten... De mod is in elk geval al een stukje verder dan alleen een schetsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Plantebak is wel vochtig he? Misschien kun je beter er cactussen in houden, ziet er ook nog eens bruut uit en niemand wil je pc pikken!

Overigens: magnetische afscherming? Waarvoor echt? Boeit geen drol! Er zijn zat mensen met kunstof of houten kasten en die hebben geen probleem!

[ Voor 36% gewijzigd door sebastius op 01-08-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd, iig is t een apparte combo :).
succes ermee, wat voor n pc komt er trouwens in? (niet waarvoor die dient... maar specs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 11:46
Lijkt me wel een bruut idee, ben benieuwd. Suc6 ermee !

Failure is nothing compared to regret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Volgens mij gaat het iets zeer goed worden, ik ga dit topic elke dag es ff checken :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Phreak, keur deze a.u.b. goed, dit is imho zo'n veelbelovend idee. Dat wil ik wel zien :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 21:44:
wat voor n pc komt er trouwens in? (niet waarvoor die dient... maar specs.)
Doel: onhoorbaar maken... Daar help hout natuurlijk lekker aan mee.

- Zalman ZM300 voeding
- Athlon 1800+
- MSI K7T Turbo
- 512 MB intern
- 20 GB 5400 rpm
- 60 GB 7200 rpm (wil ik gaan vervangen voor 200 GB FDB, lekker stil)
- Asus V6600 Geforce 1 (kleinere met TV-Out heb ik niet liggen...)
- RealMagic Hollywood+ kaart (moet nog een XCard worden voor divX)
- Pinnacle TV kaart
- Soundblaster Live!
- netwerkkaartje
- Pioneer DVD speler
- 15 inch TFT

Volgens mij is dat het wel zo ongeveer. Geen floppydrive in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachuh idee BMèd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ckers, ik denk dat mijn moeder dit ook wel kan waarderen, dit gaan we eens in de gaten houden, maar monteer je die plantenbak er helemaal los op? Ik kan me voorstellen dat je plantjes ook water moet geven....

offtopic:
@theike: you and your stupid f*cking rope ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat fotootjes:

Er komen wieltjes onder, en deze vond ik erg mooi. Daardoor is de 'groundclearence' nog geen centimeter. Ik heb ze in 18mm triplex gezet, deze worden onder de bodemplaat vastgemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0922.JPG

Het hout voor de vookant. Deze bestaat straks uit twee lagen 9mm mdf. Het middelste smalle plankje wordt een klep waarachter cd DVD, knoppen, ledjes, monitorcontrols en extra USB komt. Hierdoor worden de voorkant 1 doorlopend geheel. En o ja, alles wordt pikzwart geverfd...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0923.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint er tof uit te zien blijf pics posten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd leuk id ook ben nieuwschierig wat er van komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:37
Lol, dit vind ik wel een hele leuke mod. Echt zo van ik wil een PC in de huiskamer...hoe zorg ik dat mijn moeder dit accepteerd.
Zeker geraniums erin zetten, dat zijn de meest truttige plantjes ever!

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een Casemods in Progress heb je toestemming nodig van de crew. Mail AcouSE of Phreak even de benodigde info (zie de moderatiepolicy bovenaan de CME-faq), dan kijken we ernaar.

Tot die tijd gaat deze even op slot.

PS. Als ik de faq zo lees voldoet dit topic aan de voorwaarden die erin staan. Ik las in topics wel iets over toestemming vragen aan Phreak, maar daar kan ik in de faq niks over vinden.
In Casemods in Progress staat het precies uitgelegd ;)
Anders bij deze: Phreak, als je het er niet mee eens bent moet je het maar even laten weten... De mod is in elk geval al een stukje verder dan alleen een schetsje.
"Als het niet mag, haal het dan maar weg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
En weer open :)
Carry on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Leuk idee, maar hoe ga je dat doen als je plantjes wilt gieten? Als je het bij een planten bak wil houden en er ook planten in gaan zetten moet je het pc gedeelte droog houden ;)

Je wilt dus het pc gedeelte onderin de bak zetten en de bovenkant als een normale plantenbak er laten uitien? :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Big4SMK schreef op 02 August 2003 @ 01:09:
Lol, dit vind ik wel een hele leuke mod. Echt zo van ik wil een PC in de huiskamer...hoe zorg ik dat mijn moeder dit accepteerd.
Zeker geraniums erin zetten, dat zijn de meest truttige plantjes ever!
Als mijn moeder er wat van zegt stuur ik haar m'n huis wel weer uit :)
Het scheelt dat mijn vrouw ook een computerfreak is, kan daar in elk geval geen commentaar van komen.
Qylos schreef op 03 August 2003 @ 14:52:
Leuk idee, maar hoe ga je dat doen als je plantjes wilt gieten? Als je het bij een planten bak wil houden en er ook planten in gaan zetten moet je het pc gedeelte droog houden ;)

Je wilt dus het pc gedeelte onderin de bak zetten en de bovenkant als een normale plantenbak er laten uitien? :)
Het idee van cactussen spreekt me wel aan, die hoef je zelden water te geven... Het idee is om een gesloten pc-kast te maken met een soort van holle bovenkant. Daarin plaats ik dan een aparte, op maat gemaakte houten bak, bekleed met plastic. Vijverfolie of zo. Als ik dan die bak niet tot de rand vul, en voorzichtig water geef, blijft de rest wel droog. Hoop ik.

Tot slot nog even een fotootje van de verbinding tussen de bodemplaat en de zijkanten. Zoals ik al eerder heb gezegd is afwerking belangrijk, dus geen schroeven of zo aan de buitenkant. Bovendien moet de kast wel relatief simpel uit elkaar te halen zijn. Dus een verbinding van deuvels en van die dingen waarmee meubels in elkaar worden gezet. Beetje IKEA-achtig zo...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0926.JPG

En dank aan Phreak voor het heropenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 16:13:
[...]

Als mijn moeder er wat van zegt stuur ik haar m'n huis wel weer uit :)
Het scheelt dat mijn vrouw ook een computerfreak is, kan daar in elk geval geen commentaar van komen.

[...]
Ik kan wel degelijk commentaar geven, maar we hebben dit van te voren uitgebreid besproken. En zolang het goed gaat, mag ePeter mijn digitale toestel lenen })

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 16:13:
Het idee van cactussen spreekt me wel aan, die hoef je zelden water te geven... Het idee is om een gesloten pc-kast te maken met een soort van holle bovenkant. Daarin plaats ik dan een aparte, op maat gemaakte houten bak, bekleed met plastic. Vijverfolie of zo. Als ik dan die bak niet tot de rand vul, en voorzichtig water geef, blijft de rest wel droog. Hoop ik.

Tot slot nog even een fotootje van de verbinding tussen de bodemplaat en de zijkanten. Zoals ik al eerder heb gezegd is afwerking belangrijk, dus geen schroeven of zo aan de buitenkant. Bovendien moet de kast wel relatief simpel uit elkaar te halen zijn. Dus een verbinding van deuvels en van die dingen waarmee meubels in elkaar worden gezet. Beetje IKEA-achtig zo...

[afbeelding]
Gebruik je met deze deuvel verbinding ook nog lijm of wil je het zo laten dat je het ook nog "makkelijk" uit elkaar kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
An00bis schreef op 03 August 2003 @ 17:01:
[...]
Gebruik je met deze deuvel verbinding ook nog lijm of wil je het zo laten dat je het ook nog "makkelijk" uit elkaar kan halen?
Ik laat het zo. Eigenlijk wilde ik twee van die meubel-dingen gebruiken, maar dan kom ik in de knoop met de wielen. Dus nu 1 in het midden en twee deuvels om de boel wat meer stevigheid te geven en om de zijkanten recht te houden.

In principe is het straks een kwestie van een paar van die verdindingen verbreken en de hele kast 'valt' uit elkaar. En dat zonder lelijke (naar mijn mening...) scharnieren of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 16:13:
*knip*

*knip*
afwateringsslangetje maken naar een bakje ergens aan de zijkant van de mod. zodat als het water alsnog over het extra bakje heen gaat het water ergens naast de pc lekt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
;)

Ik zou er zeker van zijn dat het goed afgesloten is, wat als er een keer water in komt en je pc staat aan dan is het fataal natuurlijk. Ik zou de 2 gedeeltes zo goed mogelijk van elkaar afhouden. Je wilt natuurlijk ook geen aarde in je pc. De aansluitingen, cdracks enzo, zet je die schuin, dus onder het aarde gedeelte neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@theike: you and your stupid f*cking rope ;)

Oh is that right rambo :)

nARGH !! ik heeft weer een idee.. :) met hout kun je best wel leuke dingen doen :) ik heb een melodietje in me kop en dah gaat zo.. Tum Tumtie Tum Tumtie Tum tie tie dum.. nah jah Eigen Huis In Puin deuntje.. :) Triplex kun je als je dit nat maakt buigen :) en dan met sjor banden vast zetten.. zo kun je een ronden plantenbak er bij maken :) WHOHOE!!! Enne.. daar kun je dan boxen in fabrieken ;)

offtopic:
herken je deze dan ook ;) : Agent ben z`n naam ff kwijt.. "This is there target.. The Fegman.." Agent Smacker "The What.." Agent ben z`n naam nog steeds kwijt.. "Uh the fatman.." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een tussendoor-vraagje: ik heb uit de donor-pc rechthoekige ledjes gehaald van 2mm bij 5 mm. Nou wil ik een gat van 2x5 mm in het hout maken. Maar ja, vierkante gaten boren lukt niet erg... Ik heb al wat geprobeerd met gaatjes boren en een figuurzaagje, maar mooi werd het niet. 1 van jullie een idee hoe dit te doen? En heel klein beiteltje of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 22:06:
Even een tussendoor-vraagje: ik heb uit de donor-pc rechthoekige ledjes gehaald van 2mm bij 5 mm. Nou wil ik een gat van 2x5 mm in het hout maken. Maar ja, vierkante gaten boren lukt niet erg... Ik heb al wat geprobeerd met gaatjes boren en een figuurzaagje, maar mooi werd het niet. 1 van jullie een idee hoe dit te doen? En heel klein beiteltje of zo?
uhm, rond gat van 5 mm boren, led ietsje invetten, led erin schuiven, restant vullen met plamuur, wachten tot droog, led verwijderen, aflakken, led terug erin?
zoiets?

[ Voor 65% gewijzigd door Sabbi op 03-08-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
2x5mm is idd wel erg klein, ik denk dat 1 van de weinige goede oplossingen is: gaatje boren, fijne figuurzaag de breedte maken, en dan met een fijn vijltje precies op maat vijlen. voor een bijtel is het gewoon een te klein gaatje. (btw, ik krijg hier een deja-vu gevoel, was er een poosje terug ook niet iemand die een klein gleufje wou maken?)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op 03 August 2003 @ 22:15:
[...]
uhm, rond gat van 5 mm boren, led ietsje invetten, led erin schuiven, restant vullen met plamuur, wachten tot droog, led verwijderen, aflakken, led terug erin?
zoiets?
Goeie suggestie! Dat ik daar nou niet opkwam, terwijl ik voortdurend bezig fouten we te plamuren :)

Ik zal het morgens eens gaan proberen. Bedankt voor de suggestie in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

het ziet er al netjes uit, maareh.. die wieletjes heb ik nu onder een kast hier in huis staan, en dat rolt egt mega slegt, maar tog goeie mod!!

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overbodig :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een plantenbak? Je kan er beter en Aquarium erin bouwen met die vijverfolie...
Kan je er makkelijker een waterkoelinkje aan vast knopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet hem, in mijn bookmark ben er erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 23:07:
Waarom een plantenbak? Je kan er beter en Aquarium erin bouwen met die vijverfolie...
Een aquarium is volgens mij al wel eens vaker gedaan, dit lijkt me een orgineel id, dus ga zo door TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 23:07:
Ten eerste lijkt mij een dicht aquarium met alleen de bovenkant open een beetje saai... Verder heb ik eigenlijk niet zoveel behoeft aan waterkoeling, een fannetje werkt ook prima...

Dus waarom een plantenbak? Zomaar... Omdat ik daar toevallig ergens een fotootje van gezien had. Maar aangezien de plantenbak een los 'opzetstuk' is kan ik er altijd nog een literatuurbak van maken of zo. Een plantenbak is wel leuker om het bezoek mee te verrassen natuurlijk. 'Even mijn pc water geven' en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt van die setjes met "sleutel vijltjes" (rond/rechthoekig/driehoek) van ongeveer die grootte, ik zou daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Praxis zijn die sleutelvijltjes ook nog te groot... Nu heb ik een gaatje van 6 mm gemaakt (5 is net te krap), spare ledje erin en dan maar vullen... Kijken hoe dat er morgen uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

2 gaatjes van 2mm naast elkaar op één lijn boren, daarna met een klein vijltje afwerken. Gaat prima als je er even de tijd voor neemt en de juiste vijl hebt uiteraard.

p.s. Wederom een lache mod-idee op got! En dan zijn er mensen die durven te zeggen dat alles al gedaan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weinig tijd gehad, toch even een fotootje. Dit is de onderkant plus zijkanten en achterding. Ik heb er een moederbordje op geschroft voor de show... Het uiteindelijke past (als het goed is) precies op de onderkant. Die pc is echter in gebruik, dus dat past wat lastig.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0928.JPG

De rechthoekige gaatjes zitten erin. Gaatje boren, ledje erin en dan maar vullen. Met een mengsel van houtlijm en zaagsel, dat geeft een keihard resultaat, met dezelfde eigenschappen als het mdf. Ben nu bezig met de achterkant, pics volgen dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Zo lange kast vindt ik :s. erg lang maarja.. wat komt er in :+ :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tft komt er bij in..
alleen mdf is wel zwaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En vergeet de plantenbak niet!!
alleen mdf is wel zwaar :P
Yeap, zwaar en stabiel! Ik gebruik dan ook 15 mm mdf, da's nog eens extra zwaar... Het wordt een meubelstuk, en die sleep je niet overal naar toe. Daarom komen er ook wieltjes onder, om wel wat makkelijker bij de achterkant te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er op dat mobo nog oude ISA sloten of zie ik het verkeerd :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 21:45:
Zitten er op dat mobo nog oude ISA sloten of zie ik het verkeerd :?
Dat zie je denk ik goed
't is volgens mij een PII of Slot A moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: dat is een DVI PA61 Rev. D1+ moederbord. Slot 1, dus voor PII en oude PIII. Zelf had ik er een PIII 700 met een Socket - Slot converter erin. Momenteel ligt hij, samen met een PII 300 een beetje niks te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ja met een beitel kan dat ook maar het makkelijkst is gewoon 1 gaatje boren in het midden van het gat en de rest met de decopeerzaag doen

edit: |:( ik dacht dat je een grote gat bedoelde, sorry ben net wakker :)

[ Voor 8% gewijzigd door senater op 08-08-2003 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Haha wat een super origineel idee :D een plantenbak. haha ga dit topic zeker volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 21:00:

nARGH !! ik heeft weer een idee.. :) met hout kun je best wel leuke dingen doen :) ik heb een melodietje in me kop en dah gaat zo.. Tum Tumtie Tum Tumtie Tum tie tie dum.. nah jah Eigen Huis In Puin deuntje.. :) Triplex kun je als je dit nat maakt buigen :) en dan met sjor banden vast zetten.. zo kun je een ronden plantenbak er bij maken :) WHOHOE!!! Enne.. daar kun je dan boxen in fabrieken ;)
Uuuhhhm, 1 woord: Buigtriplex!!

Ken je gewoon kopen, en is ff makkelijker te bewerken als gewoon triplex, dat vouw je dus gewoon echt alle kanten op!! Buigtriplex is standaard 6 mm (naar wij dachten), dus je zou kunnen overwegen om 1 laag te maken en daar dan een 2e laag omheen te plakken, dan hebbie 12 mm, heb je ff wat meer houvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist alleen ff niet meer hoe het genoemd werd :) maar idd is echt wel makkelijk te bewerken spul.
offtopic:
Als ik hier af en toe rond kijk heb ik dah bekenede melodietje in me kop 8)7 whohoe!!

Nou ik moet zeggen dit is volgens mij wel een goed id voor icm een Epia bord lekker compact enz. EJH !!! een CM-ID topic !! ik verzin ze wel altijd maar kom er nooit aan toe... << eigenlijk is dit allemaal een beetje offtopic dus daarom maar weer ON..

Ejh hoe zit het ermee :) heb je nog een updateje voor ons :) pleasezzzz.. Btw je had toch wel gedacht kleine ongelukjes zoals water morsen. Wortel groei van de plant
offtopic:
8)7 Melodietje
dadelijk groeit die plant de kluiten uit, want het lijkt mij dat er een redelijk grote plant in komt, en dan heb je dadelijk de liane over je mobo groeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Leuk. Weer een echt mod project. Deze ga ik absoluut volgen. [bookmarked]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo.. da's een beste bak >:) moet er een kerstboom in kunnen ofzo? ben zeer benieuwd hoe dit eruit gaat zien. (succes met water geven :) )

offtopic:
@theike "where's my cat?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 11:11:

Ejh hoe zit het ermee :) heb je nog een updateje voor ons :) pleasezzzz.. Btw je had toch wel gedacht kleine ongelukjes zoals water morsen. Wortel groei van de plant
offtopic:
8)7 Melodietje
dadelijk groeit die plant de kluiten uit, want het lijkt mij dat er een redelijk grote plant in komt, en dan heb je dadelijk de liane over je mobo groeien :)
vijverfolietje aan de binnenkant van je bak en alles is opgelost denk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

We kunnen er natuurlijk ook een kunstboom in doen ....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 11:32:
zo.. da's een beste bak >:) moet er een kerstboom in kunnen ofzo? ben zeer benieuwd hoe dit eruit gaat zien. (succes met water geven :) )
Om die hele 'discussie' over de grootte wat concreter te maken:
Breedte = 33 cm
Diepte = 25 cm
Hoogte = 50 cm

Dus dat valt nog wel mee... En het probleem van het water geven is typisch eenprobleem wat ik zo ver mogelijk naar voren schuif, om de lol van het bouwen niet te vergallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wat is het verschil tussen diepte en hoogte?

Maar je hebt ook kleine kunstboompjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breedte = links - rechts
Diepte = voor - achter
Hoogte = onder - boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 20:47:
Weinig tijd gehad, toch even een fotootje. Dit is de onderkant plus zijkanten en achterding. Ik heb er een moederbordje op geschroft voor de show... Het uiteindelijke past (als het goed is) precies op de onderkant. Die pc is echter in gebruik, dus dat past wat lastig.
[afbeelding]

De rechthoekige gaatjes zitten erin. Gaatje boren, ledje erin en dan maar vullen. Met een mengsel van houtlijm en zaagsel, dat geeft een keihard resultaat, met dezelfde eigenschappen als het mdf. Ben nu bezig met de achterkant, pics volgen dit weekend...
en je zegt dat dat het moederbord op de bodem komt, en dat kleine stukje is dus de bodem neem ik aan. Maar dan zouden die hoge de zijkanten worden.
En je zei dat het een ondiepe bak zou worden. Dat kan dus niet...

edit:
|:( Lees nu pas dat dat al andere mensen was opgevallen. Sorry..... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Semantics... Altijd lastig... Het wordt eigenlijk een toren-bak-kast-stapelplanken... Maar aangezien er een echte voorkant op komt zie ik het vooral als een ondiepe kast met een bak bovenin. Op de volgende foto (staat boven ook al ergens) is het volgens mij redelijk duidelijk te zien:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0923.JPG
Dat grote ding is dus de VOORkant...

Ik zal vanavond wel wat gaan psp'en om het nu echt duidelijk te krijgen... Want eigenlijk gaat die hele discussie natuurlijk nergens over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Laatst online: 10-09 12:49
Water geven zal vast wel meevallen... Goed in de verf zetten aan de binnenkant en de kieren dicht kitten. Als je dan ook nog eens vijverfolie erin mikt dan zal dat watergeven niet zo'n probleem zijn!!

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op met die vijverfolie dat de onderkant van de plant niet begint te rotten doordat er TE veel water blijft staan ofzo, ik zou planten nemen die niet veel water nodig hebben en die je maar 1x per week water moet geven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou eens moeten kijken of je zo'n 4kant afwasteiltje kunt vinden wat er een
beetje mooi inpast, kun je de geraniums er zo uit tillen als dat nodig is...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Lijkt mij zowiezo verstandig om een extra bak in de kast te zetten. Of het nou een afwasteil of iets anders is maakt natuurlijk niet uit. Lijkt mij beter werken dat vijverfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Lijkt me inderdaad erg gaaf om te zien als dit strax af is... En zorg dat je in ieder geval een afwateringskanaal hebt... Zelfs als je uiteindelijk besluit er inderdaad cactussen in te zetten...

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien overtollig water met waterkoeling afvoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze een schets van hoe het moet worden:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/ontwerp.gif
Bovenin in het rood de plantenbak. De bovenste randen worden overhangend, dus in theorie is het 'onmogelijk' dat er water langs die weg naar binnen komt. Overigens is de platenbak direct de deksel, dus als die eraf gehaald wordt (hij komt er dus los op te liggen) kijk je zo op het moederbord.
Voor de plantenbak in het doorschijnend blauw de TFT. Daaronder de dvd-speler, en helemaal onderin het moederbord. Meer had ik geen zin om te tekenen... Voor de dvd komt in elk geval een klep, zoals eerder verteld.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is... Voor de liefhebbers nog een foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0924.JPG
Rechts de RVS aan/uit knop, in het midden een ieniminie reset-knop en links een standaard schroefje om de schaal weer te geven.

Dit weekend weer lekker zweten in de schuur, dus wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17

New

Ik zou hem wat dieper maken. Dan kun je er een ficus in kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Een buksus plant (ofzo) ik weenie precies hoe je et schrijft, kan ook tof zijn. Ik bedoel hiermee zo'n plant die je in allerlij vormen kan snoeien, olifantjes, spiraaltjes, bolletjes... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet daar een plant in?

Kewl DUDE! Hopelijk wordt ie mooi! (Duh)
wat voor plant komt er in, bloemen of gewoon een Plant...?

Je kunt er beter een kattenbak in doen, als ie uit staat heb je als nog wat te kijken 8)7 )(als je een kat hebt)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
denk er wel ff aan dat de kast dus waterdicht moet zijn :) beetje lulig als je water geeft en je ineens aqaurium mod hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Stoney187 schreef op 09 August 2003 @ 02:46:
denk er wel ff aan dat de kast dus waterdicht moet zijn :) beetje lulig als je water geeft en je ineens aqaurium mod hebt.
Gelukkig is dat nog niet eerder door iemand bedacht |:( svp eerst het topic lezen alvorens te posten!

ePeter, grote klasse dit _/-\o_

Misschien een id om de plantenbak aan de voorkant een windowmod te geven ... als dit te doen is, aangezien de plantenbak in de behuizing hangt, dubbelglas windowmod dus 8)7.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
New schreef op 08 augustus 2003 @ 23:48:
Ik zou hem wat dieper maken. Dan kun je er een ficus in kwijt :P
Hoe diep die bak wordt zie ik wel als alle hardware erin zit...

De voorkant vordert gestaag. Fotootje ervan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0931.JPG
Bovenaan de voorkant, onder de achterkant. En er komt dus een kleppie voor om het te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
Zie ik daar een Samsung T/S-serie TFT in komen? ;) Ziet er goed uit hoor!

Weet je trouwens al welke kleur je bak krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Haal je wel weer alles eruit voordat je het gaat schilderen? Anders zit straks alles onder. Ik denk dat met afplakken het resultaat niet zo mooi wordt. ;)

Verder weer een originele mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt zwart. En ja, ik haal alles er weer uit. Ik had het er even ingestopt om te kijken hoe het werd, en voor de foto natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan er natuurlijk ook gewoon ronde led's in zetten, dat is minder ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ziet er verbazingwekkend uit man :) Nu maar echt hopen dat er geen water langs gaat lopen :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders willen we daar ook een foto van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 11:49:
anders willen we daar ook een foto van :)
dat willen we dan zeker >:)

overgens, is 70 liter niet wat veel? of is dat gewoon voor betere koeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even geen foto's van een onder-water-pc (en ja, ik weet dat ik uit moet kijken met water geven... :O), maar wel van de voortgang.

De voorkant is nu vrijwel af. Voor de foto heb ik de monitor er even in gehangen. Van voren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0939.JPG
Van achteren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0940.JPG

Wat niet op de foto staat is de klep dir voor de dvd en knopjes en zo komt. Daarvoor heb ik wat scharniertjes 'gemod' (links origineel, rechts aangepast):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0934.JPG
Dat aanpassen was om ervoor te zorgen dat ze zo min mogelijk opvallen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0935.JPG
Als alles zwart is zie je het nauwlijks meer...

Tot zover maar weer even, en nee, ik weet nog niet wat voor planten erin gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Holy smokes, dit ding wordt nu wel heel erg bruut!! :o

Ik denk dat je plantenbak het woord 'Arcade-kast' meer dan waardig is! Ga zo door, je zet mij weer aan om ook weer verder aan me case te werken! :D

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Nu maar hope dat hout niet gaat rotte :P zou genaaid zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

R-B schreef op 10 August 2003 @ 22:34:
Nu maar hope dat hout niet gaat rotte :P zou genaaid zijn :P
erm, MDF rotten?? :X uitzetten wel, maar rotten niet zo snel hoor ;)

[ontopic] begint er echt op te lijken :D wat voor plantjes ga je er inzetten uiteindelijk?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Laatst online: 26-07 23:34
je kan bij de doe het zelf zaak ook een pot 'voorstrijk' spul halen (weet nu ff niet meer hoe het precies heet). dat spul smeer je op je mdf en dat beschermt tegen het zacht worden en uitzetten van het mdf als er per ongeluk water op zou komen. je kan met dat spul je kast daarna ook mooier schilderen, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey voor die plantenbak kan je wel een "bak"er in leggen die gewoon helemaal dicht is, niet zelf maken watn dat gaat toch een keer fout. Ziet er wel gaaf uit!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:49
zo met dat scherm er in doet dat ding me denken aan zo'n oude apple.

Vet ding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan die plantenbak ook vervangen door een frituurpan "makkelijk op lan" hehe ken je goed geld mee verdienen. :)
was ooit en idee van me maar was toen erg low budget dus maar niet gedaan.
aangezien die krenge tegenwoordig niks meer kosten kan er binnenkort zomaar een frituurcase onstaan. :) maar eerst ff mun aquatec dragon afmaken :P viskom erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij word wel heel erg
ik had ook een cube gemaakt van mdf
hij is nog niet helemaal af
probleem is dat hij een beetje ontzettend zwaar is, zon 20 kilo ofzo
hah maar deze mod word vet hoor, ga zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Al twee dagen geen pix van peter.... Hmmmm

Trouwens... Pas maar op dat je er geen Vingerplant in doet... strax wordt ie eigenwijs en gaat ie op je knoppies rammelen...

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

SnakeMind schreef op 12 August 2003 @ 16:37:
hij heeft waarschijnlijk ook een leven/werk/...
of hij wacht op bepaalde onderdelen of zo

om na 2 dagen al te beginnen 'klagen' vindt ik zeer snel

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Laatst online: 24-08 09:12
Dr_Hell schreef op 10 augustus 2003 @ 23:37:
je kan bij de doe het zelf zaak ook een pot 'voorstrijk' spul halen (weet nu ff niet meer hoe het precies heet). dat spul smeer je op je mdf en dat beschermt tegen het zacht worden en uitzetten van het mdf als er per ongeluk water op zou komen. je kan met dat spul je kast daarna ook mooier schilderen, dacht ik
Grondverf, zorgt ervoor dat als je op MDF gaat schilderen 't niet meer zo "zuigt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SnakeMind schreef op 12 augustus 2003 @ 16:37:
moser schreef op 12 augustus 2003 @ 17:20:
hij heeft waarschijnlijk ook een leven/werk/...
of hij wacht op bepaalde onderdelen of zo
om na 2 dagen al te beginnen 'klagen' vindt ik zeer snel
Ik ben een getrouwde programmeur, wat voor leven kan ik nou hebben??

Maar inderdaad, doordeweeks heb ik niet zoveel tijd. Dus heb geduld, alles komt goed... Bovendien geef ik jullie zo de kans met de meest (on)zinnige opmerkingen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Specialist
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:36
Mooie CiP, ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien ;)

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het makkelijker is om ronde ledjes te kopen. Kosten niks en geen gedonder met vierkante gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 13:14:
Denk dat het makkelijker is om ronde ledjes te kopen. Kosten niks en geen gedonder met vierkante gaten. :)
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 20:47:
Tada! Einde discussie dus.

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 19:10:
[...]

[...]
Ik ben een getrouwde programmeur, wat voor leven kan ik nou hebben??

Maar inderdaad, doordeweeks heb ik niet zoveel tijd. Dus heb geduld, alles komt goed... Bovendien geef ik jullie zo de kans met de meest (on)zinnige opmerkingen te komen :)
Ghhehehee idd :D
Ik was dus ook absoluut niet aan het klagen, gaf alleen een suggestieve hint :P

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Hoi ePeter,

De nostalgie lijkt terug te komen. Het heeft wel wat weg van de oude ingebouwde radiokasten. Een geweldig idee. Ik volg het op de voet en bekijk je foto's regelmatig om up to date te blijven. Misschien moet je er een patent op aanvragen :)

Groetjes ladycosmos ;)

Verwijderd

Topicstarter
Om de menigte in bedwang te houden nog maar een paar foto's...

Ik ben geen fan van fan's, dus komen er zo weinig mogelijk in. Alleen de voeding en processor plus 1 extra 80mm casefan. Dat is al 1 fan meer dan in de huidige kast... Om voor wat aanvoer van lucht te zorgen heb ik wat luchtinlaten onderin de zijkanten gefreest, zodat je ze niet ziet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0943.JPG
Lijkt niet veel, maar moet genoeg zijn.

Verder ben ik bezig met de achterkant. De buitenranden zijn op maat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0948.JPG

Om de insteekkaarten mooi aan te laten sluiten nog even wat met de bovenfrees gespeeld om ruimte voor de schroeven te maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0954.JPG

Wat is er allemaal nog te doen:
- Ophangen van voeding, dvd en hd's
- Casefan
- De IRMan in de voorkant plaatsen. Was ik even vergeten, had eigenlijk eerder gemoeten...
- Wieltjes vastmaken
- Uiteraard de plantenbak
- Her en der nog wat houtverbindingen
- Afwerking en verven.
- Alles wat ik hierboven vergeten ben maar wel moet doen.

Dus het schiet op, maar er is nog genoeg te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het begint zowaar ergens op te lijken. Kastje van voren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0962.JPG
Voeding en case-fan op z'n plek:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0959.JPG

De ruimte boven de psu en fan is in principe beschkbaar voor de plantenbak, dus er kan een behoorlijk plantje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Cool man!, wil het eind resultaat wel zien >:) :9~ Ok ik heb hem maar ook meteen gebookmarked

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 20:56:
Het begint zowaar ergens op te lijken. Kastje van voren:
[afbeelding]
Voeding en case-fan op z'n plek:
[afbeelding]

De ruimte boven de psu en fan is in principe beschkbaar voor de plantenbak, dus er kan een behoorlijk plantje in :)
Very nice :) Dat ding wordt groter dan ik gedacht had. Wat voor kleurtje komt erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het hele topic gelezen zou hebben had je gelezen ( al 3 x) dat ie zwart geverfd word....

Peter ga vooral zo door ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Pagina: 1 2 3 Laatste