Het grote 'Hoe zet ik alles in vredesnaam in elkaar??' verslag
Oke, daar gaat hij dan. Alles is geverfd, de onderdelen verzameld. Ik heb er nu maar thumbnails van gemaakt om onze modemers te vriend te houden...
Alle spulletjes voor de kast bij elkaar:
Eerst maar eens de voorkant in elkaar gezet:

Her en der een beetje bij moeten veilen, want zonder de verf pastte het precies. En de laag verf is wat dikker dan ik dacht...
Overigens viel het me hier op hoe verrekte groen een tft-scherm van Samsung wel niet is...
Toen de achterkant gevuld en wieltjes eronder:

Vooral die casefan vind ik er erg strak uitzien, zo tegen die zwarte achtergrond.
Tot zover ging het redelijk gesmeerd. Er kan natuurlijk ook niet zo bijster veel fout gaan. Toen werd het tijd om de huidige pc maar eens uit elkaar te halen. Dat levert een aardige verzameling hardware op:
Toen het moederbord en alle insteekkaarten op de onderplaat vast gezet:

Het moederbord had geen milimeter groter moeten zijn, anders had ik een probleempje gehad. Maar goed, het past dus mij hoor je niet klagen
DVD en HD's op hun plek:
Toen de boel in elkaar zetten:

Dit kostte even wat meer moeite. Ik had het geheel nog niet samen gepast, dus uiteraard pastte het niet. Het plankje waar de DVD en 1 HD aan zitten was te breed... Dus daar moest ik nog even een stukje vanaf zagen. En eigenlijk had ik de zaagsnede moeten verfen, maar je denkt toch niet dat ik daar in dit stadium op ga zitten wachten
Vervolgens de voorkant ertegen aan. Wat een geklooi. Een uur lang aan het veilen en dremelen geweest om de DVD er soepeltjes in- en uit te laten glijden (mmm... klinkt bijna erotisch...)
Toen alle kabeltjes vast, kabels van monitor en ir door een gat in de achterkant naar buiten geleid, en vastmaken maar. Het resultaat:
Alles zat vast, dus het grote moment is daar: stroom erop! Aldus geschiedde. En ik doe hem aan. Speaker speakt, ventilatortjes gaan aan, HD's spinnen up, powerled gaat aan, en verder niet. Nada. Noppes. Shit.
Zet hem maar weer uit. Dat doet het tenminste. Eerst maar eens de voorkant er weer vanaf om het stekkertje van de hd-led om te draaien. Toen wat aan de vga-doorluskabel (van vga naar mpeg-kaart) gerommeld, want die doet wel vaker raar. Alles weer dicht, en weer stroom erop.
En Voila, beeld! Alleen gaat hij niet verder dan de bios. De IDE-kabels zitten verkeerd om (1 in 2 en vice versa). Dus weer open, kabeltjes omdraaien, en weer dicht. Toen ik hem daarna aandeed viel het me op dat de case-fan wel erg langzaam draaide. Die bleek ik al een keer gemod te hebben naar 5V ipv 12V. Dus het stekkertje even aangepast. Toen alles weer aan. Het resultaat was bevrijdend:
En ja hoor, ik kom in Windows terecht. Zonder muis. Da's erg lastig. Het bleek dat dooral het geklooi de draadloze muis niet meer aangemeld was bij de ontvanger, dus dat was gelukkig zo opgelost.
Al met al ziet het erg aardig uit zo, al zeg ik het zelf. Er zitten nu alleen wat beschadigingetjes op door al dat veilen, maar dat werk ik nog wel bij. Intussen ben ik ook al begonnen aan de platenbak zelf, de deksel van de kast/kist. Zodra daar wat over te melden is horen jullie dit uiteraard als eerste!