[CiP] Plantenbak

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 23:29:
als je het hele topic gelezen zou hebben had je gelezen ( al 3 x) dat ie zwart geverfd word....

Peter ga vooral zo door ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Hij wordt zwart. En ja, ik haal alles er weer uit. Ik had het er even ingestopt om te kijken hoe het werd, en voor de foto natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Echt weer eens iets origine3els...

Ik bne zeer benieuwd naar het eindresultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:12

Ibex

^^ met stom.

Hmz, normaal ben ik niet zo voor die cases die in MDF gemaakt zijn en dan nog eens een compleet andere vorm hebben dan normaal, maar ik moet zeggen, als het met zo een creativiteit is gemaakt vin ik het toch lekker vet om te volgen en te bezien :)
Puik werk :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er cker goed uit. FF bookmarken

Maar kan je niet beter in die kast 2 xtra fans doen voor je in en uit flow. Lijkt mij dat het daar toch wel aardig warm binnen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik toch zeker het hout wel even voorbehandelen met mehnie (weet niet of dit goed geschreven is). Dat is van die oranje verf om houtrot tegen te gaan (lijkt mij wel handig als de planten water nodig hebben). Daarna overschilderen met de desgewenste kleur.

Suc6 met je project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
Waarom heb je ipv de 80mm fan niet een 120mm gebruikt? Volgens mij (kan fout zitten) is er voldoende ruimte voor. En die is natuurlijk wel weer stiller dan een 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xzoticate schreef op 18 augustus 2003 @ 11:15:
Waarom heb je ipv de 80mm fan niet een 120mm gebruikt? Volgens mij (kan fout zitten) is er voldoende ruimte voor. En die is natuurlijk wel weer stiller dan een 80.
Dat is vooral omdat ik er nog 5 van heb liggen... Zonde om dan een nieuwe aan te schaffen... Verder zit er geen uitgebreide luchtstroomanalyse achter of zo.

Bovendien is het een papst, die is sowieso errug stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
Dat lijkt mij een hele goede reden. :P Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Laat maar weer wat plaatjes komen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:02

Wailing_Banshee

You're Next

Waar blijft de foto van de achterkant (met de gaten eruit gefreest?)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op 19 augustus 2003 @ 10:41:
Waar blijft de foto van de achterkant (met de gaten eruit gefreest?)
Voor diegenen die de opening niet gelezen hebben: op http://members.home.nl/jagtvdp/ staan nogmeer foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit belooft een prachtige casemod. Alles ziet er tot nu toe netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
WHAA VET! :)

Dak t topic zag dachtik; "Jah blaat!"
Maar nu ik t zo lees; STOER! :)

Ben even 3 weekjes weg, kom terug, en er zijn opeens allemaal interressante CiP's aan de gang.

Misschien een idee;
De bodem van de plantenbak zelf schuinaflopend naar achter laten lopen, met hier een opvangbak voor overvloedig water; mits je voor de vijverfolie gaat.
Ikzelf zou een plastic plantebakje zoeken welke je er zo in kan zetten.

En misschien voor de zekerheid de hele unit waar je pc zit van boven dicht kitten, gewoon voor de zekerheid.

Het idee van een bonzaii-boompje is wel leuk, en deze dan in de vorm van het Intel logo "Intel inside" :P

Edit:
Okee, dan een Tux ipv Intel
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eprui/bonzaitux.jpg :+

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 20-08-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-08 17:07

DAS

damn im impressed!! :9~

zeer orrigineel ben idd zeer benieuwd naar het eindresultaat(en tussen stappen)

veel succes!

kek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 19 August 2003 @ 21:26:
WHAA VET! :)

Dak t topic zag dachtik; "Jah blaat!"
Maar nu ik t zo lees; STOER! :)

Ben even 3 weekjes weg, kom terug, en er zijn opeens allemaal interressante CiP's aan de gang.

Misschien een idee;
De bodem van de plantenbak zelf schuinaflopend naar achter laten lopen, met hier een opvangbak voor overvloedig water; mits je voor de vijverfolie gaat.
Ikzelf zou een plastic plantebakje zoeken welke je er zo in kan zetten.

En misschien voor de zekerheid de hele unit waar je pc zit van boven dicht kitten, gewoon voor de zekerheid.

Het idee van een bonzaii-boompje is wel leuk, en deze dan in de vorm van het Intel logo "Intel inside" :P

Edit:
Zowiiets, maar dan wél mooi
[afbeelding] :+
lol @ bonzaii boompje :P Maak er dan een Tuxje van ofzo maar geen intel iside :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17

New

In zo'n enorme bak moet naar mijn mening ook een enorme plant. En geen miezerig bonzaii boompje. Bah bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Gewoon een enorme cactus (zoals al eerder gemeld) nog practisch ook... koptelefoon aan ophangen ed :P

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen week is het voornamelijk een kwestie van afwerken geweest. Beetje bijschuren, alles mooi waterpas maken, etc. Verder bezig met de dvd/hd-ophanging. Hiervoor heb ik een stuk oude kast gesloopt, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0963.JPG
En ja, ik ben nou eenmaal nostalgisch, dus ook een pc-speaker komt erin!

Op een plankje gemonteerd wordt het als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0969.JPG

De andere hd komt met een paar hoekstukken 'ergens' aan de binnenkant van de kast, net daar waar plek blijkt te zijn...

Ook nog even een beetje soldeerwerk, nl na het slopen van de IRMan de sensor een stukkie verder gezet het geheel mooi weg te kunnen werken:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0967.JPG

Komende week (dit weekend helaas geen tijd :'() ga ik alles schuren en vetvrij maken. Dan in de grondverf en zwarte deklaag. En de plantenbak dan? Nou, die komt later wel... Het wordt toch een losse bak, en nu wil ik die pc wel eens aan de praat hebben!

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 23:34:
[...]

lol @ bonzaii boompje :P Maak er dan een Tuxje van ofzo maar geen intel iside :)
Het wordt niet eens een intel inside. dan zou het er een moeten worden met een AMD logo :)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:12

IQM

Is het al volgend weekend ?

Ben reuze benieuwd naar het reslutaat...

[ Voor 84% gewijzigd door IQM op 22-08-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer origineel idee :D maar eu welke planten ga je in de plantenbak doen ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

SnakeMind schreef op 20 August 2003 @ 10:20:
Gewoon een enorme cactus (zoals al eerder gemeld) nog practisch ook... koptelefoon aan ophangen ed :P
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dr een vleesetende plant ofzo indoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang hij er maar geen hangplant instopt. lol :D

Kan niet w88 op tot volgende week. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Keep on modding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
mcgyver haalde stroom uit een cactus !! idee?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan nog altijd stroom uit een aardappel halen, misschien als je rond de 1500 kilo aardappels haalt dat je dan je pc kan opstarten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 16:37:
je kan nog altijd stroom uit een aardappel halen, misschien als je rond de 1500 kilo aardappels haalt dat je dan je pc kan opstarten,
Haha, waarom kweek je aardappels in je pc? Om hem aan te kunnen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
off topic: ik heb ook foto's maar waar kan ik deze foto's op zetten?? (welke site)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 16:37:
Ik dacht dat citroenen meer stroom leverden. Met een glazen kastje en de hitte van een goed overclockte cpu kan je de benodigde kweektemperaturen ook wel halen :p :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hoeveel citroenen zou je dan wel niet nodig hebben :? (ik bedoel, 1500kg aardappelen passen er niet in) Ik wil wel de televisie kunnen zien wanneer de computer er staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

euhm, een paar duizend? zo weet je direct wat met de tuin te doen :p een tuinbak?? :p

slechte humor was dat, i know

[ Voor 21% gewijzigd door Ibex op 25-08-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 17:19

sphere

Debian abuser

Kan ook nog verdomd lastig worden om wisselspanning uit zo'n aardappel te halen :Y)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde een tijdje geleden dat ze onderzoeken hoe ze data op kunnen slaan in levende organisme als bomen en planten. In dat geval zou ik voor een grote boom gaan, meteen een paar gig extra ;) Mooi mod overigens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bomen van in Noord-Amerika, sequoias ofzo :P daar kan wel een gig of 1000 in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

iets zegt me dat we beter terug ontopic gaan, zonde moest er daarvoor een slotje opkomen hé :) hopelijk zien we rap nog eens een foto van het vedere verloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex schreef op 26 augustus 2003 @ 08:30:
iets zegt me dat we beter terug ontopic gaan, zonde moest er daarvoor een slotje opkomen hé :) hopelijk zien we rap nog eens een foto van het vedere verloop :)
ja idd, hoe staat ut eingenlijk met de mod zelf. :?

offtopic:
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Bij deze het nadrukkelijke verzoek dit topic niet steeds te lopen kicken of om te smeken voor updates. Updates komen als de topicstarter zo ver is, het heeft geen zin om constant erom te zeuren. En offtopic posten doe je maar op Fok of in de HK ofzo. Tenzij je graag mail van mij wilt.

[ Voor 152% gewijzigd door m-m op 26-08-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het, in sommige ogen dan, niet vaak genoeg updaten. Even een weekendje weg moet kunnen, toch?

Laten we het dus een beetje leuk houden, en ontopic blijven. Ik denk dat de discussie over welke plant er in moet komen nu wel als afgerond beschouwd kan worden :)

Foto's van een paar afgeschuurde planken lijken me nou niet tiepiesch iets voor een CME-forum, dus die zal ik maar niet posten. Komend weekend hoop ik met het verven te beginnen, tot dan valt er in elk geval weinig te updaten.

Als er overigens vragen of zo zijn die WEL ontopic zijn, kan dat natuurlijk altijd. Het is tenslotte geen 1-richtingsverkeer...

En lees het stukje van m-m hierboven goed, dan zorg je wel dat je ontopic blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

m-m schreef op 26 August 2003 @ 20:42:
<blink><hr color=blue></blink><font color=blue><B>Bij deze het nadrukkelijke verzoek dit topic niet steeds te lopen kicken of om te smeken voor updates. Updates komen als de topicstarter zo ver is, het heeft geen zin om constant erom te zeuren. En offtopic posten doe je maar op Fok of in de HK ofzo. Tenzij je graag mail van mij wilt.</B>
</font>
<blink><hr color=blue></blink>
eej, niks tegen fok he :(

check je mail

[ Voor 15% gewijzigd door m-m op 28-08-2003 10:01 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 06:59:
Foto's van een paar afgeschuurde planken lijken me nou niet tiepiesch iets voor een CME-forum, dus die zal ik maar niet posten. Komend weekend hoop ik met het verven te beginnen, tot dan valt er in elk geval weinig te updaten.
Maar foto's van het schuren zelf zijn natuurlijk wel leuk :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/i.wolters/photos/100_0971.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op 28 August 2003 @ 06:28:
[...]
Vrouwen....

Gelukkig heb ik zelf ook nog een fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0972.JPG

Het kabeltje van de monitor naar de monitor-controls bleek ietsje te kort. Of is het nou een ontwerpfout van mijn kast? Hoe dan ook, hij moest een stukje langer. Boven zonder, onder met ducktape om de soldeerpunten. Die overigens weer verborgen zitten onder een stukje isolatie van 220 kabel. Het komt toch allemaal uit het zicht in de kast, dus maakt het me niet zoveel uit hoe het eruit ziet :)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik de monitor intern vanuit de voeding van stroom wil voorzien was wat knip-en-plakwerk nodig. Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0974.JPG
Na het maken van de foto hem ik ook de rode 5V-draad uit de stekker gehaald, dat ruimt nog wat op. Stukje ducktape en het kan geen kant meer op!

Ducktape en tie-raps, de beste tools voor een hobbyist!

Zo langzamerhand bedenk ik allemaal kleine dingetjes die nog moeten gebeuren... Maar dit weekend gaat de grondverf erop. Echt waar.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:51
Wailing_Banshee schreef op 28 August 2003 @ 06:28:
[...]

[afbeelding]
Wat zit daar op de muur bloed spetters :D

Verwijderd

Shyne schreef op 28 August 2003 @ 20:23:
[...]

zeker z'n hand meegeschuurd 8)7

deze is trouwens bookmarked, wil het eindresultaat echt wel zien 8)
(die gesloopte tft, was dat lef of... ;) )

• chemmie
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Ducktape en tie-raps, de beste tools voor een hobbyist!
Amen

(Duct Tape is just like the the force: it has a light side, a dark side, and it holds the universe together)

[ontopic]
Origineel idee, mooi uitgevoerd. Geheel ziet er erg lomp uit maar dat geeft het wel weer wat speciaals. Dit ding gaat er zwart gespoten echt mooi uitzien volgens mij.

Jammer dat het niet zo hoort op te vallen in het interieur, het nodigt uit tot een overdosis ccfl's en meuk :*)

/me cHeMMiE blijft de ontwikkelingen volgen

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ze maar geen foto's van mij maken })

Ik denk dat ik gewoon een ouwe lul ben, want ik hou niet zo van ccfl's en zo... Sorry... Maar voordat ik half GoT tegen me krijg: het kan echt wel mooi zijn hoor. Met mate dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op 27 August 2003 @ 07:41:
[...]

eej, niks tegen fok he :(

<font color=blue>check je mail</font>
sommige mensen kunnen niet lezen :?

naja erg leuk idee vind ik, ook al ik zou er niet aan beginnen (woon thuis das al 1 reden ;)) ik kan eigenlijk niet wachten op het eindresultaat(en ook niet op mijn case) Veel sterkte ermee en ik hoop snel weer een update te zien! Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ik kom niet zovaak in de schuur. Dat is het domein van ePeter. Dus wat hij daar doet naast het schuren/zagen/etc. van de mod weet ik niet.

Ik weet nu wel, als je een mod met MDF gaat maken moet je een ruimte hebben waar anderen geen last van je hebben (zaagsel!!). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de laatste puntjes voordat het schuren en verven kan beginnen. Onder andere een dingetje gemaakt om de IR-ontvanger strak in de voorkant te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0978.JPG Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0977.JPG

Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 06:19:
[...]

Ik denk dat ik gewoon een ouwe lul ben, want ik hou niet zo van ccfl's en zo... Sorry... Maar voordat ik half GoT tegen me krijg: het kan echt wel mooi zijn hoor. Met mate dan...
Ik persoonlijk ook niet zo, daarom volg ik juist dit soort mods :Y)
Een lichtje is leuk, maar overdaad schaadt :)

Die infrarood module, is dat een IrDA module of zo'n standaard geval voor afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lijkt meer op een B&O TV met alles der op en der aan :) Weet je al wat voor plant je er in gaat zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-08-2003 23:10 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 22:32:
Die infrarood module, is dat een IrDA module of zo'n standaard geval voor afstandbediening?
Da's een gesloopte IR-Man. Ik had aan die pc eerst de ontvanger van de Hollywood+ kaart zitten. Prima ding, maar de range is erg klein en je hebt er weer een losse afstandsbediening bij. Nu heb ik die IR-Man die ik aanstuur met de afstandsbediening van de Philips breedbeeld TV. Daar kunnen 8 apparaten op, dus ook deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier wat fotootjes van het verf-proces. Na het schuren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0981.JPG

Met de grondverf erop:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0982.JPG

Straks nog de schroefgaten dichtplameuren en de kopse kanten nog een laagje grondverf, dan kan morgen de zwarte verf erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 13:56:
Hier wat fotootjes van het verf-proces. Na het schuren:
[afbeelding]

Met de grondverf erop:
[afbeelding]

Straks nog de schroefgaten dichtplameuren en de kopse kanten nog een laagje grondverf, dan kan morgen de zwarte verf erop!
Ik wacht geduldig af op de volgende foto-sessie :)

Trouwens, die plantenbak komt binnen te staan, dus waarom zou je hem helemaal in de grondverf zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MDF zuigt nogal makkelijk vocht op, en de grondverf is ervoor om het mdf alvast te vullen met vocht, zodat de uiteindelijke laag goed hecht (volgens het blik tenminste :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeonM schreef op 30 August 2003 @ 14:21:
[...]

Ik wacht geduldig af op de volgende foto-sessie :)

Trouwens, die plantenbak komt binnen te staan, dus waarom zou je hem helemaal in de grondverf zetten?
omdat anders het hout een 'spons-effect' ;) gaat vertonen. door de grondverf kan de zwarten verf niet in het hout gezogen worden. en zowieso krijg je met grondverf een betere egalerge kleur. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het niet laten om alvast de eerste laag zwart erop te doen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0983.JPG

Er moet in elk geval nog 1 laag op, misschien 2. Maar ik vind het er in elk geval al heel ardig uitzien. Heel zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

inderdaad ziet er erg mooi uit! Mooi project!

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keep up the good work...
Ik kan bijna niet wachten hoe het eidresultaat zal worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd leuk uit die zwarte kleur.

Ik ben benieuwd hoe het er straks in zijn geheel uit gaan zien.
We zullen het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op 01 August 2003 @ 21:33:
Plantebak is wel vochtig he? Misschien kun je beter er cactussen in houden, ziet er ook nog eens bruut uit en niemand wil je pc pikken!

Overigens: magnetische afscherming? Waarvoor echt? Boeit geen drol! Er zijn zat mensen met kunstof of houten kasten en die hebben geen probleem!
Vet idee :P :9 , volgens mij zal niemand niet eens weten dat het een pc is >:) , totdat je het aan iemand laat zien ofzo..

Even wat commentaar: Ziet er heel vet uit!, ik zou wel een goede waterdichte plaat gebruiken voor het stuk tussen je plantenbek en pc! (of je moet er een waterkoeling van maken! >:)
suc6 met het ontwerp! ik ga lekker fotos kijken van je ftptje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solslice
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10-2004
2 x 2.0 boren tussen wand er tussen uit boren en gaan vijlen met een mini vijltje, wordt ie perfect 4-kant , duurt effen maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 11:49:
anders willen we daar ook een foto van :)
lol! :) Iedereen strax hopen dat er water doorheen giet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekleed anders de bak waar je de planten inzet aan de binnenkant met vijverfolie, is goed waterdicht damn zal het er echt niet meer doorheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegene die nu foto's van het eindresultaat verwachten: helaas... Zijdeglansverf droogt niet zo snel in een vochtige, koude schuur :) Vanavond volgt een volgende poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

hahaha nee idd.... dat heeft wat tijd nodig.. maar we wachten uiteraard (on)geduldig af O-)
Moet zeggen, het kleurt al aardig hoor :) ben errug benieuwd

[ Voor 3% gewijzigd door SnakeMind op 01-09-2003 12:28 ]

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft de rest van de updates epeter? ik verwacht nu wel dat je alles geverft hebt enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, druk, druk, druk. Drie lagen verf heeft wel een paar dagen nodig. En toen ik gisteren het kastje in elkaar pastte moesten er nog wat plekjes worden weggewerkt. Vandaag de pc in elkaar gezet, maar hij doet het even nog niet... Morgen een uitgebreid (foto)verslag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Ben benieuwd :) En wat "deed het nog even niet" de hele pc of ..... ?

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SnakeMind schreef op 08 September 2003 @ 10:22:
Ben benieuwd :) En wat "deed het nog even niet" de hele pc of ..... ?
Ik deed hem aan, er ging 1 ledje aan, harde schijven gingen aan, en verder weinig. Dus geen monitor. Bleek een kabeltje los te zitten. En de HD's zaten verkeerd om, dus kon hij geen boot vinden...

Maar alles doet het nu, dus wacht maar af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het grote 'Hoe zet ik alles in vredesnaam in elkaar??' verslag
Oke, daar gaat hij dan. Alles is geverfd, de onderdelen verzameld. Ik heb er nu maar thumbnails van gemaakt om onze modemers te vriend te houden...

Alle spulletjes voor de kast bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0991.jpg

Eerst maar eens de voorkant in elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0992.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0993.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0994.jpg
Her en der een beetje bij moeten veilen, want zonder de verf pastte het precies. En de laag verf is wat dikker dan ik dacht...
Overigens viel het me hier op hoe verrekte groen een tft-scherm van Samsung wel niet is...

Toen de achterkant gevuld en wieltjes eronder:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0996.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0998.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_0999.jpg
Vooral die casefan vind ik er erg strak uitzien, zo tegen die zwarte achtergrond.

Tot zover ging het redelijk gesmeerd. Er kan natuurlijk ook niet zo bijster veel fout gaan. Toen werd het tijd om de huidige pc maar eens uit elkaar te halen. Dat levert een aardige verzameling hardware op:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1001.jpg

Toen het moederbord en alle insteekkaarten op de onderplaat vast gezet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1002.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1003.jpg
Het moederbord had geen milimeter groter moeten zijn, anders had ik een probleempje gehad. Maar goed, het past dus mij hoor je niet klagen :)

DVD en HD's op hun plek:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1004.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1005.jpg

Toen de boel in elkaar zetten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1006.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1007.jpg
Dit kostte even wat meer moeite. Ik had het geheel nog niet samen gepast, dus uiteraard pastte het niet. Het plankje waar de DVD en 1 HD aan zitten was te breed... Dus daar moest ik nog even een stukje vanaf zagen. En eigenlijk had ik de zaagsnede moeten verfen, maar je denkt toch niet dat ik daar in dit stadium op ga zitten wachten >:)

Vervolgens de voorkant ertegen aan. Wat een geklooi. Een uur lang aan het veilen en dremelen geweest om de DVD er soepeltjes in- en uit te laten glijden (mmm... klinkt bijna erotisch...)
Toen alle kabeltjes vast, kabels van monitor en ir door een gat in de achterkant naar buiten geleid, en vastmaken maar. Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1013.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1008.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1009.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1010.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1011.jpg

Alles zat vast, dus het grote moment is daar: stroom erop! Aldus geschiedde. En ik doe hem aan. Speaker speakt, ventilatortjes gaan aan, HD's spinnen up, powerled gaat aan, en verder niet. Nada. Noppes. Shit.

Zet hem maar weer uit. Dat doet het tenminste. Eerst maar eens de voorkant er weer vanaf om het stekkertje van de hd-led om te draaien. Toen wat aan de vga-doorluskabel (van vga naar mpeg-kaart) gerommeld, want die doet wel vaker raar. Alles weer dicht, en weer stroom erop.

En Voila, beeld! Alleen gaat hij niet verder dan de bios. De IDE-kabels zitten verkeerd om (1 in 2 en vice versa). Dus weer open, kabeltjes omdraaien, en weer dicht. Toen ik hem daarna aandeed viel het me op dat de case-fan wel erg langzaam draaide. Die bleek ik al een keer gemod te hebben naar 5V ipv 12V. Dus het stekkertje even aangepast. Toen alles weer aan. Het resultaat was bevrijdend:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1015.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/thb_100_1016.jpg

En ja hoor, ik kom in Windows terecht. Zonder muis. Da's erg lastig. Het bleek dat dooral het geklooi de draadloze muis niet meer aangemeld was bij de ontvanger, dus dat was gelukkig zo opgelost.

Al met al ziet het erg aardig uit zo, al zeg ik het zelf. Er zitten nu alleen wat beschadigingetjes op door al dat veilen, maar dat werk ik nog wel bij. Intussen ben ik ook al begonnen aan de platenbak zelf, de deksel van de kast/kist. Zodra daar wat over te melden is horen jullie dit uiteraard als eerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Erg mooi geworden :)
Neem je 'm binnenkort nog mee naar een (grotere) LAN? :P

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Ziet er goed uit! Nu nog planten erin! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Laatst online: 15-09 07:38
Nice :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Juniorrules schreef op 08 September 2003 @ 19:56:
Erg mooi geworden :)
Neem je 'm binnenkort nog mee naar een (grotere) LAN? :P
Hij past echt niet achter op de fiets en zoveel (grotere) LAN's zijn er niet in Assen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Heel erg mooi geworden, je gebruikt hem zo te zien ook als DVD-speler op je tv :) Je kan op deze foto's iig geen beschadigingen zien, dus zullen die niet heel erg dramatisch zijn.

Wat voor planten kwamen er ook al weer in ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:37

Bob Popcorn

Plop!

Sorry hoor maar ik vind deze mod tamelijk nutteloos, hoe wil je ooit ontspannen naar dat tft scherm kijken als je er "op neer kijkt"?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op 08 September 2003 @ 22:27:
Sorry hoor maar ik vind deze mod tamelijk nutteloos, hoe wil je ooit ontspannen naar dat tft scherm kijken als je er "op neer kijkt"?
Goed beschouwd is 99% van alle mods nutteloos, maar wel leuk om te maken!

Het scherm is ook niet bedoeld om uren achter te zitten. Die pc is voornamelijk voor dvd op tv kijken en mp3 via de stereo. En als ik er wat langer achter moet ga ik toch lekker op de grond zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 06:30:
[...]
Goed beschouwd is 99% van alle mods nutteloos, maar wel leuk om te maken!

Het scherm is ook niet bedoeld om uren achter te zitten. Die pc is voornamelijk voor dvd op tv kijken en mp3 via de stereo. En als ik er wat langer achter moet ga ik toch lekker op de grond zitten??
desnoods maak je er een kast onder om je cd's in op te bergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Frag or die schreef op 08 september 2003 @ 20:04:
Heel erg mooi geworden, je gebruikt hem zo te zien ook als DVD-speler op je tv :) Je kan op deze foto's iig geen beschadigingen zien, dus zullen die niet heel erg dramatisch zijn.
De enige reden dat er een pc in de huiskamer staat is omdat we er DVD's mee kijken en er MP3'tjes mee afspelen.
De poot van het televisie meubel begon een beetje te bezwijken onder het gewicht van een desktop kast. Dus deze mod had wel degelijk nut, namelijk het ontlasten van het televisie meubel. En een desktop kast op de grond staat ook niet. Trouwens, een 15" LCD monitor werkt lekkerder dan een 9" CRT (zwart-wit) monitor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K vind hem zeer geslaagd. Is het alleen nix om ook je dvd ook ff zwart te painten. Dan is echt alles aan de voorzijde zwart.

Verder nix op of aan te merken. Hij is echt bruutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 11:56:
Is het alleen nix om ook je dvd ook ff zwart te painten. Dan is echt alles aan de voorzijde zwart.
Het idee is om het zilver te spuiten, net als de monitor-controls. Dat gaaft dan een mooi contrast met het zwart. En in werking is de klep dicht, dus zie je hem sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, hij's echt c00l geworden, nu nog aanplanten die bak (ennuh, niet vergeten af en toe wat onkruid te wieden he, voor je het weet heb je een of ander hardnekkig onkruidvirus te pakken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

mooie mod. Origineel ontwerp, mooi afgewerkt en gewaagd (wie sloopt nou een mooi samsung schermpje?) zo zie je ze niet vaak :)
en over dat op-scherm-neer-kijk-probleem.
dan hang je toch gewoon een tv-out stekker naar je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt Uber v@. kan dr nx anders van maken. super mooj gemaakt. Nu nog een plant :) >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat voor stekkertje had je eerst van je videokaart naar je tv kaart lopen als ik het goed zie?
Want ik zoek namelijk nog een rgb verloopstekkertje naar tv-out als dat bestaat en dat lijkt er wel op. Voor de rest een zeer geslaagde casemod. Ik hou het voorlopig nog maar bij mijn eigen casemod van een week oud. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pr3torion schreef op 09 September 2003 @ 17:33:
wie sloopt nou een mooi samsung schermpje?
Nou, ik dus :) Bovendien was hij goedkoper dan de goedkoopste merk X (zat geen adapter bij...), met een veel beter beeld.
Mister I schreef op 09 september 2003 @ 18:47:
Wat voor stekkertje had je eerst van je videokaart naar je tv kaart lopen als ik het goed zie?
Want ik zoek namelijk nog een rgb verloopstekkertje naar tv-out als dat bestaat en dat lijkt er wel op.
Van zowel de mpeg-kaart als vga-kaart lopen een S-Video kabel en een audiokabel naar een svideo-to-scart plug. Deze zitten vervolgens in een scart-schakelkastje, samen met de vcr. Tevens loopt er bekabeling van de vcr-out naar de tv-in van de tv-kaart. Zo kan ik op alle mogelijke manieren heen-en-weer kopieren. En al dit speelgoed is bij de gemiddelde electronica-speciaalzaak, bv conrad, gewoon te krijgen.

Verwijderd

ziet er heel strak uit, alleen vind ik het heel sneu staan dat die cdrommetjes wit zijn, staat zo slorig :( ik zou een zwart frontje kopen :7 , dan kan je lekker alles zwart maken, trouwens ik w8 zeer lang op de plant :) , hopen dat die er snel aan komt :7

edit: trouwens, waarom zet je die pc in godsnaam in elkaar als je daarnaast een grote tv met breedbeeld hebt :?

ik bedoel: daar kan je tog tv op kijken en dvdtjes op afspelen? voor de rest mooi gemaakt :9

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 19:58 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ziet er zeg maar "apart" uit :P zelf zou ik het niet zo snel maken, maar de combi van plantenbak/ PC is wel erg leuk :D, je kunt er ook zo'n mini koelkastje in maken aan de bovenkant bedacht ik me net. dan heb je wel een leuke LAN-bak.

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Top man, zeer mooi gemaakt en afgewerkt, hulde! _/-\o_

Hoe komt men er toch op om zoiets te maken? :P

En nu maar hopen dat mijn kast in de buurt komt qua netheid van jou kast... :)
Er blijven toch altijd mensen die wat te klagen hebben... ;)

Je kan er eventueel nog een paar (school :p)boeken onder leggen om ze iets naar achteren te kantelen. En van een afstandje er naar kijken moet toch geen problemen opleveren..

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 10 september 2003 @ 21:59:
Hoe komt men er toch op om zoiets te maken? :P
We hadden in het tv-meubel een desktop-pc staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_0987.JPG
Die staat op een glazen plaat die alleen achter vast zit. En dat buigt nogal door. En daardoor begonnen er in de achterpoot wat scheurtjes te ontstaan. En da's niet goed. Dus maar eens op zoek naar wat anders. Toen kwam ik ergens een paar plaatjes tegen van iemand die voor in de huiskamer een plantenbak had gemaakt. En dat vond ik wel een errug leuk idee.

Daarnaast wilde ik eigenlijk een andere monitor erbij hebben, ipv de 9" b/w die er stond. Gezien de grootte van het moederbord zou een 14" tft genoeg zijn geweest, maar deze 15" was goedkoper... Kleiner kon ook wel, maar daar zou de kast niet kleiner van worden. Dus dan maar lekker groot :)
Silentpuma schreef op 10 September 2003 @ 21:59:En nu maar hopen dat mijn kast in de buurt komt qua netheid van jou kast... :)
Maar goed dat foto's veel verhullen :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:56:
edit: trouwens, waarom zet je die pc in godsnaam in elkaar als je daarnaast een grote tv met breedbeeld hebt :?

ik bedoel: daar kan je tog tv op kijken en dvdtjes op afspelen? voor de rest mooi gemaakt :9
De tv heeft echt geen interne dvd speler. Die pc dient als dvd speler. Je dacht toch niet dat we tv gingen kijken op dat LCD'tje?

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Bravo, echt heel mooi gelukt...anders zou je er ook een borreltafeltje van kunnen maken...

Verwijderd

ik kan de fotos niet zien :(
ik wil wel zienhoedie geworden is natuurlijk.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Foto's doen het hier prima hoor.
Het is mooi geworden trouwens, heb je al eens gekeken hoe warm het zooitje daar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eddos schreef op 11 september 2003 @ 22:26:
Het is mooi geworden trouwens, heb je al eens gekeken hoe warm het zooitje daar word?
Gisteren dvd'tje gekeken, dus toen stond hij een uurtje of 2 aan. Kost niet zoveel processorkracht vanwege de mpeg-kaart, maar toch. En een plank erbovenop gelegd om de kast af te sluiten. Resultaat: CPU 46 graden, case 26 graden. En dan had ik de case-fan los gekoppeld, want de ronde ide-kabel loopt er pal voorlangs, daar moet ik nog even een fingerguard voor zetten. UIt de voeding kwam redelijk wat warmte, maar de cpufan blaas dan ook direct de voeding is, zodat die hitte niet in de kast blijft hangen.

In de desktop-kast werd de cpu 65 graden, dus het is al aardig wat minder...

Al met al ben ik er niet ontevreden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt super mooi werk ..vooral et idee van een plantenbak :?
Ik ga deze week oko beginnen met mijn kast ...
Er komt een logo in van eigen creative bodum ... en neon had ik er al ingezet ..
Paint beurt ... Coolmaster dingetje komt erin ..duz hij word wel leuk ..
Maar daarbij had ik gelijk ook een vraag ..
Als ik alles er mooi uitgedremeld heb en ik wil er plexiglas erachter doen .. waarmee kan ik da et beste vast maken .. ik heb al een beetje zitten zoeken bij andere topics maar daar word niet echt beschreven hoe je zoiets vast maakt .. en er een heel nieuw topic over te beginnen moet ik eerst maar de modjes eens lief aan kijken :P ... nee ik maak wel een nieuw topick aan als ik een hele zooi fotos heb van mijn bende die ik maak als ik aan et modden ben ;)

Verwijderd

Topicstarter
De bak begint zo langzamerhand vorm aan te nemen. Alle onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_1023.JPG

Even passen...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jagtvdp/100_1022.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Netjes , en is die plantebak al goed waterdicht ? >:)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

misschien iets van foli ofzo er in doen ?> voor door lekken :X
zal waarschijnlijk al gezegt zijn maja :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Pagina: 1 2 3 Laatste