Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.937 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ik heb een probleempje met men Canon Powershot A70.
Deze heeft de laatste maanden zen werk piekfijn verricht.
Maar sinds gisteren kan ik men genomen foto's niet meer bekijken via het lcd schermpje.
Foto's nemen gaat zonder problemen, alles werkt daar perfect.
Maar ik kan niet meer van "stand" wisselen. Foto's wissen nadien is dus onmogelijk. Overzetten naar de pc gaat evenmin ( strax card readertje halen )
Als ik het knopje verzet van "foto's nemen" naar " foto's bekijken" gebeurt er helemaal nix |:(
Hij heeft niet gevallen of grote schokken gekregen zover ik weet. ( ik ben namelijk voorzichtig met dure spullen zoals dit !! )
Heeft er nog iemand dit meegemaakt ??
Kan ik een vervangtoestel eisen aan de verkoper ( winkel in volgende dorp ) van mijn camera ?? Want ik vertrek binnen enkele weken op reis, en ik zou graag een werkend toestel bij me hebben dan !! ( En dit is ook de reden waarom ik hem gekocht heb in de eerste plaats ! )

hopelijk krijg ik een vervangtoestel, want momenteel is het wel balen als ik ze niet nadien kan bekijken :/

voor de rest een supergoed cameratje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:58
Uhm een beginner vraagje over het focussen???

Hoe zit dat met dat AiAF ??

en hoe kun je handmatig focussen, AiAF uitzetten en dan op het middelste vakje op je onderwerp laten focussen?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:17

HenkS

Da_king alias HenkS

HenkS schreef op 10 augustus 2003 @ 22:27:
zooo

vandaag naar zandvoort geweest (racen) en 98 foto's gemaakt.. bij de laatste race waren de batterijen op (1800).... niet meer kunnen maken, omdat ik auto-uit op 'uit' had gezet ivm het kunnen klaarstaan bij een crash :D

sommige foto's echt max ingezoomd (+digitale zoom) en dat is wel goed te zien (niet meer mooi

hier zijn de foto's waar te nemen.. heb verschillende instellingen en zooms geprobeerd.... advies voor de volgende x is altijd welkom :

http://www.marksnijders.c...x.php?dir=racen-zandvoort

edit:

zie dat ik in mijn haast sommige foto's nog niet gedraaid heb.....
ff mezelf quoten > ik zag dat ik de foto's op 2000x1500(ofzo) heb gemaakt (is goed) maar ook zo op t NET heb gezet... beetje erg groot en onhandig.... weet iemand een handige manier om alle 100 foto's in 1x naar bv 800x600 te resizen, want dat is genoeg voor online en dan is t ook wat scherper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In Windows XP Powertoys zit zo'n resize-util, en anders kun je Irfanview of ACDSee gebruiken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Iemand bekend met "PQI Compact Flash Card 256 Mb - ultra performance (40x)", is dat iets icm een Canon A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Rubke schreef op 11 augustus 2003 @ 08:21:
Uhm een beginner vraagje over het focussen???

Hoe zit dat met dat AiAF ??

en hoe kun je handmatig focussen, AiAF uitzetten en dan op het middelste vakje op je onderwerp laten focussen?? :? :?
Er zit bij je camera zo'n ding dat ze 'handleiding' of 'manual' noemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

idd mensen......... lees eerst het boekje eens en ga dan spelen met de settings. Als er dan nog vragen zijn: GoT! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 10 augustus 2003 @ 20:29:
[...]

LET OP !!! IK FIX ALLEEN DE LINKS O-)
LET OP FOTO'S VAN WORTEL
Sorry voor de onjuiste links! Bedankt voor het fixen DE_Michiel _/-\o_. Ik heb ze in m'n eigen post nu ook goed gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou van imageviewer heb lang gezocht op het net en het staat er nu ook op :) check http://www.spider-net.nl/pics/index.php?dir=data staat er nog maar eentje en ga zo op vakantie naar duitsland duzzz tot over een week en dan heb ik waarchijnlijk wel wat vakantie fotootjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Net ff een mailtje gestuurd naar Topvision (zie pricewatch) die bieden de A70 aan voor € 334,- en hij is volgens de site direct leverbaar. Ik wil wel ff weten hoe het met garantie gaat aangezien ik gelezen heb dat Canon Nederland geen camera's in behandeling neemt die via paralelle import verkocht zijn. Ik heb dus gevraagd of het een EU-model of USA model is. Ik laat het ff weten als ik bericht terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Wat is paralelle import ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

oRc schreef op 11 August 2003 @ 12:14:
Wat is paralelle import ?
Goederen die niet via de Nederlandse importeur zijn aangeleverd en dus via een parallel kanaal het land binnenkomen. Vaak is er Duitse import die in NL wat goedkoper verkocht wordt, maar de Nederlandse importeur geeft dan niet altijd garantie. Het hangt een beetje van de fabrikant af wat voor policy er gehanteerd wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
De a70 ( nederlands ), 2 x 128Mb Dane elec, ministatief, gp powerbank plus 4 1800 Mih batterijen, lowepro tasje... Samen 500 Euro. Wel aardig prijsje toch? :/

Hij bevalt overigens prima. Wou ff een foto van het tasje plus toebehoren hierbij zetten maar misschien dat iemand me wil helpen???

mvg. Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 18:44
Ik heb hem 6 dagen en heb 818 foto's gemaakt.. is dat veel? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 11-08-2003 15:12 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
DKasemier schreef op 11 August 2003 @ 15:10:
Ik heb hem 6 dagen en heb 818 foto's gemaakt.. is dat veel? :P
5700+ na 2 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 10 August 2003 @ 14:02:
[...]

Zal ik dan maar een mooi voorbeeldje posten? :)

Een willekeurige foto geschoten vanuit de auto afgelopen vakantie:

Onbewerkte foto:
[afbeelding]

In Photoshop bewerkt, autolevels:
[afbeelding]

Mijn ervaring is dat autolevels bij alle foto's voor een verbetering zorgt. Autocolor en autocontrast gebruik ik wisselend afhankelijk van het effect :)
Sjoo hee, da's goed te zien. Heel je voorruit weg :P
Als ik die autolevels deed, zag ik meestal maar weinig verandering, maar dit ziet er goed uit :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 11 August 2003 @ 15:35:
[...]

Sjoo hee, da's goed te zien. Heel je voorruit weg :P
Als ik die autolevels deed, zag ik meestal maar weinig verandering, maar dit ziet er goed uit :)
Tja, wat Exirion zegt zit ook wel wat in natuurlijk :) Sommige foto's hebben vrijwel geen nabewerking nodig terwijl andere enorm verbeteren.
Al mijn foto's schiet ik op auto-balans trouwens wat in principe goed moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hoe gevoelig is zo'n lens eigenlijk? Gisteren heb ik op een vrij lage sluitertijd (1/2e á 1 seconde ofzow?) zonder flits een foto gemaakt toen mn stiefzusje tijdens de foto tegen me in flitste met haar camera... dan krijg je dus een gigantische witte plek.. kan dat kwaad?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeleandnet.nl/jambo/107_0787.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 11-08-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

stefijn schreef op 11 augustus 2003 @ 09:57:
Iemand bekend met "PQI Compact Flash Card 256 Mb - ultra performance (40x)", is dat iets icm een Canon A70?
Hiya!

Ik heb het zelf ook.. gaat prima hoor!
Geen gedoe of gezeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DKasemier schreef op 11 augustus 2003 @ 15:45:
Hoe gevoelig is zo'n lens eigenlijk?
Nou, een lens is gewoon een stuk glas en dat kan dus geen kwaad. Voor je sensor zou het wel kwaad kunnen, maar dat is dan alleen (mogelijk) schadelijk als je recht tegen de zon in fotografeert. Zo'n flits valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Exirion schreef op 11 August 2003 @ 15:49:
[...]

Nou, een lens is gewoon een stuk glas en dat kan dus geen kwaad. Voor je sensor zou het wel kwaad kunnen, maar dat is dan alleen (mogelijk) schadelijk als je recht tegen de zon in fotografeert. Zo'n flits valt best mee.
kortom: het maakt geen zak uit dat ik dat heb gedaan en ik ben gerustgesteld? ;)
dan zal ik de volgende keer ook eens tegenflitsen, en ik heb een 2x zo felle flits als die A100 >:)

gisteravond was ik niet meer helemaal helder en ging ik batterijen verwisselen alleen ik was zo slim om de nieuwe batterijen op tafel te leggen en die uit mn camera dr gewoon tussen te gooien :? :? :? |:(

Toen kreeg ik dus het probleem dat ik er nieuwe instopte waarvan de helft leeg was, dat trekt zo'n A70 echt niet, normaal zegt hij batterij leeg vervang, en geeft hij tijdig aan, maar na enkele foto's ging de camera spontaan uit.. wat ik ook deed ik kreeg de lens ook niet meer dicht..

uitiendelijk dicht gekregen door hem op "play" stand aan te zetten (lens ging nog dicht en viel meteen weer uit)...

[ Voor 51% gewijzigd door Makkelijk op 11-08-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 16:08
DKasemier schreef op 11 August 2003 @ 15:50:
[...]

kortom: het maakt geen zak uit dat ik dat heb gedaan en ik ben gerustgesteld? ;)
dan zal ik de volgende keer ook eens tegenflitsen, en ik heb een 2x zo felle flits als die A100 >:)

gisteravond was ik niet meer helemaal helder en ging ik batterijen verwisselen alleen ik was zo slim om de nieuwe batterijen op tafel te leggen en die uit mn camera dr gewoon tussen te gooien :? :? :? |:(

Toen kreeg ik dus het probleem dat ik er nieuwe instopte waarvan de helft leeg was, dat trekt zo'n A70 echt niet, normaal zegt hij batterij leeg vervang, en geeft hij tijdig aan, maar na enkele foto's ging de camera spontaan uit.. wat ik ook deed ik kreeg de lens ook niet meer dicht..

uitiendelijk dicht gekregen door hem op "play" stand aan te zetten (lens ging nog dicht en viel meteen weer uit)...
lol

1. als je ervoor nog foto's had gemaakt kon je voelen welke er warmer waren.
2. als je geen foto's had gemaakt en die andere net uit de oplader haalde kon je ook voelen dat ze warmer waren

1 + 2 maakt 3. als er een combinatie is dat ze alle 2 of koud of warm waren geld dit niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:44
Eventjes aan het klooien geweest met macro'tjes, wat mij opviel was dat ik met de manuele focus dichterbij kon komen dan de macrofunctie.

Foto'tje van een duimschroef:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9081/thumb.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een "klein" panoramatje van Egypte, de witte woestijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeilemak/witte%20woestijn%20klein.jpg

Klik hier voor een grote versie

Ja ik weet het hij is niet helemaal netjes aan elkaar geplakt, maar ik vind het mooi zat. Het zijn trouwens 12 foto's en 360graden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeilemak/sfinx%20klein.jpg

Klik hier voor een grote versie

En nog eentje van de sfinx en de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 11 augustus 2003 @ 09:57:
Ik heb dit geheugen ook, werkt perfect, heb d'r geen problemen mee, het kaartje is in de kaartreader ook behoorlijk snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 17:16:
Hier een "klein" panoramatje van Egypte, de witte woestijn.

Ja ik weet het hij is niet helemaal netjes aan elkaar geplakt, maar ik vind het mooi zat. Het zijn trouwens 12 foto's en 360graden.

En nog eentje van de sfinx en de omgeving.
Zien er leuk uit, alleen jammer dat het zo duidelijk is te zien waar er geplakt is. Een aantal plaklijnen zou je nog wel wat kunnen verbeteren door wat foto's iets te roteren. Bij die 360 graden woestijn zou je de 1e foto wat tegen de klok in kunnen draaien. Als je ze dan aan elkaar plakt wordt het geheel wat rechter. De snedes in de lucht zou je met een kloontool in Photoshop (weet zo ff niet hoe de heet) wat weg kunnen poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde net een filmpje opnemen maar toen ik buiten kwam scheen zon licht op de camera
dus op me filmpje zie je bijna niks
is er een mogelijkheid dat de camera zich aan het licht aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
camera in film modus zetten daarboven, dan lichtjes op de knop om te filmen blijven duwen, stelt die zo in hoeveel licht hij binnekrijgt enzo, en daarna indrukken en de camera heeft zich aangepast aan de hoeveelheid licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het lukt weer een foto van mij een kwal op de strand van Vlissingen spoelde net aan op macro auto
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/josgodefrooij/hpbimg/kwal.jpg

Het blijft moeilijk voor mij om een foto hier op te krijgen reacties over de foto AUB

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 1 tip voor als meerdere setjes batterijen gebruikt

Merk teken op 1 setje maken zodat je ze uit elkaar kunt houden
b.v. stikkertje of met viltstift
Dan ook wel steeds als setje gebruiken

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 19:47:
Even 1 tip voor als meerdere setjes batterijen gebruikt

Merk teken op 1 setje maken zodat je ze uit elkaar kunt houden
b.v. stikkertje of met viltstift
Dan ook wel steeds als setje gebruiken

Peter
Nog makkelijker: gebruik 1 setje 1800 en 1 setje 2000 mAh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 11 August 2003 @ 19:51:
[...]

Nog makkelijker: gebruik 1 setje 1800 en 1 setje 2000 mAh! ;)
me 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/josgodefrooij/hpbimg/zeeschip.jpg
auto stand maximale zoom 3 x opt. :X was niet echt helder weer 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/josgodefrooij/hpbimg/boot1.jpg
volgens mij geen zoom of alleen opt. 3x

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/josgodefrooij/hpbimg/boot-loods.jpg
geen statief max zoom 3x en 3x

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/josgodefrooij/hpbimg/sleepboot.jpg
auto geen zoom

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Canon A70 nu ~1,5 week en heb hem meteen meegenomen op vakantie. Hij bevalt tot nu toe vrij goed. :) Echter, tijdens mijn vakantie merkte ik dat er tussen het LCD scherm en 't plexiglas zich 2 hardnekkige stofjes/haartjes hebben genesteld. :( Ik weet niet of dit al aanwezig was tijdens het 1e gebruik van de camera, aangezien ik daar niet echt op gelet heb. Iig zijn die 2 stofjes/haartjes goed zichtbaar en het is eigenlijk vrij irritant. Weet iemand of Canon hier garantie op geeft? Want het lijkt mij eigenlijk niet normaal dat zoiets er na een week al zit.

[edit]

even wat verder terug lezen en het antwoord staat er al....
Ik heb ff een vraagje: Ik heb last van stof achter het scherm.. Kan ik daarmee teruggaan? [cam is maand of 2 oud]

--------------------------------------------------------------------------------

Yup valt onder de garantie, mijn camera staat er al een week voor in reparatie (en dat was de tweede al) ...
Tijd om de winkel te bellen dus.

Misschien nog wat andere nuttige info:

Standaard batterijen was ik al binnen een paar uur doorheen.
600ma batterijen heb ik 1,5 dag mee gedaan.
2100ma batterijen heb ik 3-4 dagen mee gedaan.
De camera is met deze batterijen bijna de gehele dag intensief gebruikt met o.a. flits en lcd.

[ Voor 42% gewijzigd door Paquito op 12-08-2003 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

dat stof achter de lcd is wel klote :(

ben naar marlboro masters geweest en zat op een duin. en met die hitte was er veel stof en natuurlijk droog zand... heb er nu ook stof achter zitten... echt super super slecht dat dit zo makkelijk ertussen kan komen, zoiets test je toch??? bedoel, wie neemt zijn camera nu niet mee naar een warm oord waar het droog en stoffig is?

nou ik stuur hem niet terug, maar vind het wel geen goede zaak

(wel een vette cam voor de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Een duitse website verkoopt folie op maat om de lcd van je a60/a70 te beschermen. www.m5000.de (niet als spam bedoeld)
Heeft hier iemand ervaring mee, ziet de camera erna nog wel mooi uit? :9~
Ik lees ook dat de lcd gemakkelijk krasje krijgt, met die folie sla je misschien wel twee vliegen in een klap. Geen krasjes en geen vuil achter de lcd.

quote: Folie.Canon.A60/A70--2.Stck.
Diese Schutzfolie aus Weich-PVC haftet ohne Kleber durch Adhäsion auf dem Display (keine Kleberrückstände beim Entfernen), ist transparent und ca. 0,15 mm dick. Diese Folie bedeckt die gesamte Display-Fläche. Für die 4 Knöpfe ist die Folie entsprechend ausgeschnitten.

Prijs € 4,- excl verzendkosten.
Voor diegenen die moeite hebben met Duits. Het gaat om een zachte beschermfolie van pvc die zonder lijmlaag maar door adhesie (en dus ook weer gemakklijk te verwijderen is) bevestigd wordt. De folie is 0,15 mm dik en de folie beschermt het display gedeelte. De folie is op maat er zijn uitsparingen voor de 4 knoppen van de a60/a70.

[ Voor 50% gewijzigd door Mad_Manic op 12-08-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Net terug van vakantie... wat kiekjes gemaakt met de A60. Waarom is nog zoveel met photoshop auto-level en 1x sharp te halen? Heb ik een instelling niet goed staan? Alles ziet er zo "flets" uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.connexx.nl/pgie/101_0164.jpg

Na soepen:

Afbeeldingslocatie: http://www.connexx.nl/pgie/101_0164-copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.connexx.nl/pgie/103_0323.jpg

Na soepen:

Afbeeldingslocatie: http://www.connexx.nl/pgie/103_0323-copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

paulgielens schreef op 12 August 2003 @ 10:00:
Net terug van vakantie... wat kiekjes gemaakt met de A60. Waarom is nog zoveel met photoshop auto-level en 1x sharp te halen? Heb ik een instelling niet goed staan? Alles ziet er zo "flets" uit.

[afbeelding]

Na soepen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Na soepen:

[afbeelding]
zijn dit puur autolevels wat je doet met soepen, of nog meer?? zo ja wat? want ik moet mijn foto's ook scherper krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
1x sharp, levels (auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

HenkS schreef op 12 August 2003 @ 08:40:
dat stof achter de lcd is wel klote :(

ben naar marlboro masters geweest en zat op een duin. en met die hitte was er veel stof en natuurlijk droog zand... heb er nu ook stof achter zitten... echt super super slecht dat dit zo makkelijk ertussen kan komen, zoiets test je toch??? bedoel, wie neemt zijn camera nu niet mee naar een warm oord waar het droog en stoffig is?

nou ik stuur hem niet terug, maar vind het wel geen goede zaak

(wel een vette cam voor de rest)
Ik moet nog een camera tegenkomen die bestand is tegen stof en zand. Een camera (welke dan ook) is gewoon erg slecht bestand tegen droge en stoffige omgevingen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Nestor schreef op 12 August 2003 @ 10:46:
[...]

Ik moet nog een camera tegenkomen die bestand is tegen stof en zand. Een camera (welke dan ook) is gewoon erg slecht bestand tegen droge en stoffige omgevingen.
tja , maar ja... komt er gewoon via de zijkant van het lcd in, dat kunnen ze toch wel goed dichtmaken lijkt me... maar ja... dan maar zo'n plasticje bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ik heb gisteren ook een plasticje besteld :D
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Cameras/wpdc700.jpg
samen met een 1-uur laden 2100mah setje (220v/12v) - ik had al 1800mah - en een 256mb 40x card :9

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 12-08-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Manic schreef op 12 August 2003 @ 09:52:
Een duitse website verkoopt folie op maat om de lcd van je a60/a70 te beschermen. www.m5000.de (niet als spam bedoeld)
Heeft hier iemand ervaring mee, ziet de camera erna nog wel mooi uit? :9~
Ik lees ook dat de lcd gemakkelijk krasje krijgt, met die folie sla je misschien wel twee vliegen in een klap. Geen krasjes en geen vuil achter de lcd.
Het is idd wel vervelend met dat LCD-tje. Het ontwerp is ook een beetje brak. Ik geloof dat bij de A40 en de ixus de knoppen sowieso beneden het plexiglas zitten, zodat je niet steeds met je vingers op het glasplaatje hoeft te zitten. Het plaatje is er ook zo lulllig bovenop geplaatst i.p.v verzonken in de body...

Mijn camera is er inmiddels al weer bijna 2 weken in reparatie voor, dus dat kan nog wel zeker een weekje gaan duren (godzijdank woon ik 500m van het canon repair-centre). Ik heb wel geexperimenteerd met screenfaces van pdatjes, maar dat ging me ook irriteren; er gaat overal stof en vuil tussenzitten bij de randjes, dus misschien had Smartdodo in het eerste deel van het topic wel gelijk: zo min mogelijk aan zitten en niet teveel bij stilstaan... :)

Desalniettemin wil ik ook wel van die plasticjes bestellen maar het is voor mij best wel een drempel om in het buitenland te bestellen. Weet iemand hoe je dat per bank moet aanpakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Laatst online: 18-09 07:45
Ik heb die drempel idd ook, maar het gaat maar om 6 euro. Mooie kans om eens te proberen wat in het buitenland te bestellen. Ik heb daarvoor de postbank gebeld en zij sturen mij speciale formulieren toe. Ik heb al een e-mail gekregen van de webshop met de informatie van de bank van de begunstigde. Hoop dat het een beetje werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Waarom zo moeilijk doen en per bank betalen? Kost relatief ook nog eens veel.
Stuur gewoon 10 euro in een envelop naar die gast van m5000 en je krijgt 4 velletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ik kan geen duits ik heb besteld maar wat is het adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op 12 augustus 2003 @ 13:57:
staat op de website bij Impressum.

Ik ga ook maar eens een enveloppe opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:44
DKasemier schreef op 12 August 2003 @ 13:57:
En jij denkt dat die duitser geen woord engels spreekt? Misschien niet zo goed als de nederlander in het algemeen, maar hij kan echt wel begrijpen dat jij dat en dat produkt moet hebben en wat je adres is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb gewoon naast dat briefje van 10 het uitgeprintte mailtje van hem gedaan.
Wel zo handig, dan weet hij ook waar de velletjes naartoe moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 12 August 2003 @ 15:08:
Ik heb gewoon naast dat briefje van 10 het uitgeprintte mailtje van hem gedaan.
Wel zo handig, dan weet hij ook waar de velletjes naartoe moeten ;)
me 2, heb hem net gepost :) . Hoe lang duurt het ongeveer, voordat je je folietjes in huis hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Duurde ca. 4 werkdagen. Kreeg eerst netjes een mailtje van 'm dat ie ze op de post had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dougie
  • Laatst online: 30-10-2003
ik had folies ook na 4 of 5 werkdagen

't is alleen niet eenvoudig om folie aan te brengen zonder dat er luchtbellen of strepen onderzitten. het lukt me maar niet. iemand tips voor het aanbrengen?

greetz

doug

i'm so tired that sheep are counting me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dougie schreef op 12 August 2003 @ 16:06:

't is alleen niet eenvoudig om folie aan te brengen zonder dat er luchtbellen of strepen onderzitten. het lukt me maar niet. iemand tips voor het aanbrengen?

greetz

doug
Het zal altijd lastig blijven, maar als je met een bankpas/creditcard meebeweegt tijdens het aanbrengen beperk je het wel in zekere mate en kun je het mooi gladstrijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dougie schreef op 12 augustus 2003 @ 16:06:

greetz

doug
1 drup water op het display en je strijkt zo alle bellen weg. dit was bij mij tenminste het geval. wel even laten drogen en overtollig vocht met wat toiletpapier absorberen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
je kunt ook, net zoals je dat doet als je folie op ruiten aanbrengt ed met een passer een miniscuul gaatje in de bel drukken.. de stof komt daar echt niet doorheen, iig niet onder de rest van het folie door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb gehad met luchtbellen o.i.d.
Gewoon mazzel gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op 12 August 2003 @ 17:12:
je kunt ook, net zoals je dat doet als je folie op ruiten aanbrengt ed met een passer een miniscuul gaatje in de bel drukken.. de stof komt daar echt niet doorheen, iig niet onder de rest van het folie door...
ja, en als je iets te hard drukt, dan heb je een punt in je display!! niet doen dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:09:
[...]

Het zal altijd lastig blijven, maar als je met een bankpas/creditcard meebeweegt tijdens het aanbrengen beperk je het wel in zekere mate en kun je het mooi gladstrijken.
Met folie op het raam doe je dat met water en een klein beetje afwasmiddel bvb plantenspuit met 8 druppels afwasmidddel en dan met een trekker glad strijken.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik heb een aantal krasjes op de LCD Display zitten. Is het mogelijk om deze te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M_Frame schreef op 09 August 2003 @ 20:20:
[...]

Ik heb mijn filters bij foto-video-shop.nl gekocht. De hoya closeup filters kosten daar 9,99 euro tevens verkopen ze daar ook dat stukkie plastic. Een pola filter heb ik daar ook besteld maar die krijg ik over 1/2 weken omdat ze die niet zo snel konden krijgen. ;) Ze sturen mijn orde nu in 2 delen zonder extra kosten. _/-\o_

Wat een close up filter doet is dacht ik de brandpuntsafstand verkleinen. Een +4 close up filter verkleint de brandpuntsafstand met factor 4. Dit is wat ik ik er van begrepen. Dus blijf aardig als ik het verkeerd heb :P
De bescherm-folie is ook te krijgen bij:
http://www.foto-video-shop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 00:34:
Ik heb een vraagje, ik heb een aantal krasjes op de LCD Display zitten. Is het mogelijk om deze te verwijderen?
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Je kan het proberen met wat van dat polijstspul. Dit is natuurlijk niet oneindig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Het bestellen van die folie in Duitsland gaat prima met Rabobank internetbankieren. Er is sinds kort (geloof 2 a 3 maanden) een nieuwe Europese wet dat particulieren (wij dus) geen transactiekosten meer hoeven te betalen als ze geld overmaken naar het buitenland. Het kost dus gewoon niets extra. Vroeguh kwam er bovenop dat folietje nog ff €20 a € 30 transactiekosten voor buitenlandse betalingen. Voor de Rabobank gebruikers onder ons, je moet gewoon direct naar http://www.rabobank.nl/info/execute/start? gaan en daar kiezen voor betalen buitenland (vrij logisch ;) ) vul vervolgens de gegevens in van je bevestigings email (IBAN nummer is het allerbelangrijkste) en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 00:34:
Er zullen nog wel meer krasjes op komen >:) De eerst paar doen pijn en daarna let je er niet meer op. Het valt me op dat veel mensen hysterisch omgaan met hun nieuwe spullen zoals iPod, digicams, GSM's en noem maar op. Het zijn wel gebruiksvoorwerpen en je maakt je leven er niet makkelijker op door constant op elk krasje te gaan letten en jezelf in de stress te storten :P Zand onder het display is natuurlijk wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Exirion schreef op 13 August 2003 @ 09:54:
[...]

Er zullen nog wel meer krasjes op komen >:) De eerst paar doen pijn en daarna let je er niet meer op. Het valt me op dat veel mensen hysterisch omgaan met hun nieuwe spullen zoals iPod, digicams, GSM's en noem maar op. Het zijn wel gebruiksvoorwerpen en je maakt je leven er niet makkelijker op door constant op elk krasje te gaan letten en jezelf in de stress te storten :P Zand onder het display is natuurlijk wel vervelend...
Hehehe... absolutely right! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 16-07 16:27
Ik zie tot mijn verbazing dat ik ook een stofje onder mijn display heb...maar je doet er niks aan..
Hij is er gekomen en hopelijk zal ie ook weer weggaan.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 03:31:
[...]

De bescherm-folie is ook te krijgen bij:
http://www.foto-video-shop.nl
Onder welke categorie staan ze dan? En hoe heten ze? :?
Ik kan ze niet vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Net terug van m'n vakantie met de A60, m'n eerste camera. zo'n beetje allemaal op de landscape geschoten. In photoshop 1x sharp en auto levels.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/101_0166.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/102_0255.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/101_0129.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/101_0162.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/102_0206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/102_0259.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/102_0295.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/103_0337.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.gielens1/103_0341.jpg

Ik heb ook een aardig stoffige omstandigheden geschoten, maar geen last van zand/stof onder m'n display, noch foutmeldingen mbt lens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Mijn A60 is kapot gegaan in Turkije :'( Lens gaat niet meer dicht, E18 error.. Ik moet 'm nu terug gaan sturen naar Progress. Heeft iemand deze reparatieprocedure al gevolgd en hoelang duurde het bij diegene voordat hij/zij de camera weer terug had??

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
En hopla weer iemand met een E18 error :( Niet goed van te worden dat steeds dezelfde problemen opdoemen. Ik vind het sneu voor je, en uit ervaring (vriend) kan ik je zeggen dat het 4 weken heeft geduurd voordat hij het toestel terugkreeg. Probleem was namelijk....E18 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb ook de e18 error soms kdenk 1 keer per 2 weken ofso nu :( .
Ik zie waneer ik um krijg: Als ik mijn cam uitzet blijft soms het lcd aan en hoor ik gepiep en daar staat onze vijand >:) : E18. Ik duw op aan/uit knop en mijn cam gaat weer aan en kan weer blij verder gaan met fotograferen 8)7

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Waar is dat? In Portugal ben ik een keer precies zo'n beest tegenkomen. In Frankrijk allerlei andere sprinkhanen maar niet zo eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Sheik schreef op 13 August 2003 @ 17:05:
En hopla weer iemand met een E18 error :( Niet goed van te worden dat steeds dezelfde problemen opdoemen. Ik vind het sneu voor je, en uit ervaring (vriend) kan ik je zeggen dat het 4 weken heeft geduurd voordat hij het toestel terugkreeg. Probleem was namelijk....E18 error.
Ja ik vind dat het uitval-% inmiddels wel erg hoog aan het worden is. Ben benieuwd naar harde cijfers, al zullen we die wel nooit te horen krijgen.. Wat ik nu wel hoop is dat niet ALLE toestellen op den duur last krijgen van het probleem.

Ik zal wel in Turkije, waar het 45 graden was. Dus misschien dat de hitte met het probleem te maken heeft gehad. Ik heb 'm natuurlijk niet in de zon oid laten liggen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

M_Frame schreef op 13 August 2003 @ 12:40:
[...]

Onder welke categorie staan ze dan? En hoe heten ze? :?
Ik kan ze niet vinden. :+
Ik ook al niet....

Ik was net aan het expirimenteren met de macro mode, ik kreeg op 3.5 cm afstand het voorwerp al haarscherp. De macro is echt bijna perfect van mijn a60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24

tozzke

aka tozzert

FaceDown schreef op 13 August 2003 @ 13:28:
Mijn A60 is kapot gegaan in Turkije :'( Lens gaat niet meer dicht, E18 error.. Ik moet 'm nu terug gaan sturen naar Progress. Heeft iemand deze reparatieprocedure al gevolgd en hoelang duurde het bij diegene voordat hij/zij de camera weer terug had??
Nou.. ik heb mijn camera dus ook terug moeten sturen nadat ik de melding "E18" kreeg... daarna ging de lens niet meer helemaal dicht en niet meer helemaal open, waardoor ik geen scherpe foto's meer kon maken

30 juli heb ik hem aangetekend verstuurd en ik stuurde gisteren een emailtje over wat de status was. Hierop kreeg ik dit mailtje terug:

code:
1
2
3
4
5
6
De camera is terug naar canon nederland, hier zal hij omgeruild worden.

Normaal duurt dit 3 weken.
De camera ligt sinds de 4e bij canon, dus het duurt ongeveer nog anderhalve week.

Dit is de snelste manier omdat wij de camera niet zelf op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 12 August 2003 @ 11:31:
ik heb gisteren ook een plasticje besteld :D
[afbeelding]
samen met een 1-uur laden 2100mah setje (220v/12v) - ik had al 1800mah - en een 256mb 40x card :9
:/ Dat ding is toch focking duur?? Kun je nou met je Canon onder water??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik had de eerste week al een defect pixel :'( . Winkel zij dat ze hem op moesten sturen en niet om konden ruilen. 4 weken later pakketje gekregen camera deed het weer perfect er rammelde enkelt wat in de behuizing. Ik 1 dag foto's maken en natuurlijk krijg ik ook de nu wel bekende E18 in beeld :'( :'( Ik zwaar pissed-off winkel gebelt zij zeiden leuk dat zij er niks aan konden doen en en dat hij weer op gestuurd moest worden.

Toch wel leuk een cam van 300euro de afgelopen 10 weken 8dagen in handen te hebben gehad. Echt super

(Gaat hier om een A60)

[ Voor 5% gewijzigd door Steefph op 13-08-2003 18:53 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Weet iemand waar je een mini drie-poot statief met van de flexibele poten kunt krijgen? Ik heb hem wel ergens een keer langs zien komen maar ik kan hem niet meer vinden. Het gaat dus op zo'n klein statiefje met van die buigbare poten.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimpy001 schreef op 13 augustus 2003 @ 18:57:
Weet iemand waar je een mini drie-poot statief met van de flexibele poten kunt krijgen? Ik heb hem wel ergens een keer langs zien komen maar ik kan hem niet meer vinden. Het gaat dus op zo'n klein statiefje met van die buigbare poten.
http://www.foto-video-shop.nl/product.php?id=55&page=2

Unomat AS-6 t/m AS-8

Afbeeldingslocatie: http://www.unomat.de/images/products/big/1532b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon A70 gereviewed bij dpreview:

http://www.dpreview.com/reviews/canona70/

Nu weet ik weer waarom ik hem gekocht heb :D
Conclusion
Anyone who has followed Canon's line of PowerShot digital cameras can't help but see the similarities between the A70 and the PowerShot G1 (the original 'G'). The A70 is such an easy to use camera you can drop it into the hand of a pure beginner and they will be off taking excellent images. Later they will want to begin to experiment, the A70 provides control of ISO sensitivity, exposure (aperture priority, shutter priority or manual) as well as manual focus. These are all things we don't normally expect to see on an entry level digital camera.

To be fair to the competition the PowerShot A70 isn't the smallest or lightest in this category, its four AA batteries ensure it's weighty, size wise it's the same height as a Coolpix 3100 but longer. Overall design however is pleasing, controls are where you would expect them and build quality is higher than the ticket price would suggest. Battery life was also a big surprise with this camera, we've simply never had a camera last so long on AA batteries.

Best of all is image quality which really is much better than I had expected and really is about as good as it gets for a three megapixel compact digital camera. But better than all this must be the price. At the moment you can get the PowerShot A70 for under US$350 (under £300 in the UK), at that price you would be very foolish to not consider the A70, I could happily recommend it over any budget priced digital camera and certainly persuade those who want a '$200 digital camera' to spend that little bit more for the huge difference it would make.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/P8130017.JPG

:)

• -Tarantula-
  • Laatst online: 25-07 17:06
paulgielens schreef op 13 August 2003 @ 12:43:
Net terug van m'n vakantie met de A60, m'n eerste camera. zo'n beetje allemaal op de landscape geschoten. In photoshop 1x sharp en auto levels.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ook een aardig stoffige omstandigheden geschoten, maar geen last van zand/stof onder m'n display, noch foutmeldingen mbt lens etc.
mooie foto's

je moest eens proberen die bidsprinkhanen te pakken, zijn meestal nog redelijk tam en kunnen een hele tijd op je hand ziten, of overal waar je ze maar opzet :p

jammer dat ik dit jaar niet naar het Zuiden ga :'(

nu ja, moet nu toch ff wachten op mn A70 die binnen is voor reparatie :s

• Scare360
Exirion: Corfu, Griekenland... tis moeilijk te zien maar dat beest was ongeveer zo groot als m'n hand.

-Tarantula-: Inderdaad het beest zag er de lol wel van in... hij volgde met z'n ogen zelfs de camera :)

E18, Iemand een idee waar het probleem h'm precies in zit? Afwerkings foutje misschien, waardoor de een er wel problemen mee heeft en de ander niet?

Iemand trouwens tips voor bewerking voor afdrukken? Is het nu beter om de foto's ruw op te sturen naar de afdrukcentrale met de camera info? Of eerst bewerken in photoshop? Al mijn foto's kunnen wel wat auto-leveling en contrast/scherpte gebruiken.

4:3 is trouwens ook bagger van de A60, wat een geknoei om ze naar 3:2 te krijgen tbv 10x15.

Verwijderd

paulgielens schreef op 14 August 2003 @ 12:29:
4:3 is trouwens ook bagger van de A60, wat een geknoei om ze naar 3:2 te krijgen tbv 10x15.
Met behulp van het progje CropIt (zie startpost) gaat het vrij eenvoudig en snel.

• Scare360
Wortel: Ik bedoel te zeggen... k* dat een 3/2 res. niet op het toestel in te stellen is. Toch bedankt, was cropit als weer vergeten.

Verwijderd

paulgielens schreef op 14 August 2003 @ 14:10:
Wortel: Ik bedoel te zeggen... k* dat een 3/2 res. niet op het toestel in te stellen is. Toch bedankt, was cropit als weer vergeten.
Is inderdaad wel lastig ja. Heb tijdens de vakantie ook steeds geprobeerd er aan te denken dat er delen van de foto weg zouden vallen. Heb geprobeerd wat meer marges aan de zijkant over te houden. Helaas denk je hier niet altijd aan, en heb ik dus een aantal moeilijke 'knipkeuzes' moeten maken. Blijft altijd jammer als je stukken van je foto moet knippen wat je eigenlijk wil bewaren.

Trouwens op welk kwaliteitspercentage saven jullie de foto's nadat je ze hebt gecropt met Crop It. Standaard is 75%, maar is 100 % niet beter om zo min mogelijk kwaliteitsverlies te krijgen?

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forzasjoerd/Foto%20001r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forzasjoerd/Foto%20002r.jpg

Klikbaar

Genomen door Plastic heen in de perry sport in utrecht

• Scare360
Ik 100% en breng ze naar de fotospeciaalzaal. Kost een paar centen meer, maar die doen niet moeilijk over foto's van +1.5 mb.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/p.gielens1/20001.jpg
Mooie foto met wat contrast.

[ Voor 30% gewijzigd door Scare360 op 14-08-2003 15:25 ]

• Kiff
  • Laatst online: 18-09 16:29
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:44:
[...]

Is inderdaad wel lastig ja. Heb tijdens de vakantie ook steeds geprobeerd er aan te denken dat er delen van de foto weg zouden vallen. Heb geprobeerd wat meer marges aan de zijkant over te houden. Helaas denk je hier niet altijd aan, en heb ik dus een aantal moeilijke 'knipkeuzes' moeten maken. Blijft altijd jammer als je stukken van je foto moet knippen wat je eigenlijk wil bewaren.

Trouwens op welk kwaliteitspercentage saven jullie de foto's nadat je ze hebt gecropt met Crop It. Standaard is 75%, maar is 100 % niet beter om zo min mogelijk kwaliteitsverlies te krijgen?
Als ik mijn standaardfoto's (die dus rechtstreeks van men A70 komen) online door Elka laat ontwikkelen is er zo goed als niks vanaf, maar het formaat is wel 10x13,3. En daar hoor je mij niet over klagen ;)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

paulgielens schreef op 14 August 2003 @ 14:47:
Ik 100% en breng ze naar de fotospeciaalzaal. Kost een paar centen meer, maar die doen niet moeilijk over foto's van +1.5 mb.

[afbeelding]
Wow Je hebt um mooi bewerkt

• Stefke
paulgielens schreef op 14 August 2003 @ 14:47:

[afbeelding]
Zeer nice :) Ik heb deze week de onderwatercase besteld, en dit is wat ik mag verwachten van de onderwaterpics :9

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
Is het geen idee om een poll te starten waarin gevraagd wordt of hij/zij een defect toestel heeft (gehad) Zo wordt denk ik een aardig beeld verkregen van de situatie aangezien velen hier benieuwd naar zijn...

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

MariahCareyLover schreef op 14 August 2003 @ 19:22:
Is het geen idee om een poll te starten waarin gevraagd wordt of hij/zij een defect toestel heeft (gehad) Zo wordt denk ik een aardig beeld verkregen van de situatie aangezien velen hier benieuwd naar zijn...
Goed idee!
Ik ben benieuwd >:)

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

MariahCareyLover schreef op 14 August 2003 @ 19:22:
Zoiets:

Poll: Heb jij een probleem/defect gehad met je a60/a70?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3393&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Mad_Manic
Wat is de definitie van defect??? Ik heb bijvoorbeeld een A70 met 1 hotpixel, daar maak ik echt geen probleem van want dat zie je never nooit terug op een foto. Maar sommigen sturen hun toestel voor 1 hotpixel al terug .

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Dat is gewoon een defect of je hem terug stuurd moet jezelf weten. Ik vind gewoon dat je nu toch wel voor zo'n bedrag een nieuwe camera zonder defecte pixels mag krijgen.

Bij mij was ie gewoon duidelijk zichtbaar rode punt en omdat op al de foto's bij te werken is niet echt een hobby van me.

[ Voor 5% gewijzigd door Steefph op 14-08-2003 21:16 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

stefijn schreef op 14 August 2003 @ 19:02:
[...]

Zeer nice :) Ik heb deze week de onderwatercase besteld, en dit is wat ik mag verwachten van de onderwaterpics :9
Deze pic heb ik zonder onderwater case gemaakt, Er was een groot Aquarium met een dikke laag plastic. Ik heb mijn cam er tegen gehouden in de p mode en macro aan en afgedrukt. Het enige nadeel is dat je een sluitertijd van 1/5 had bewoog een vis was de pic mislukt :'( maar deze bleven aardig stil zitten
:*)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.flash1420.demon.nl/IMG_1058small.jpg

Canon A70
f8,0
iso 50
15 sec

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooie foto hoor :) :)

Ik heb geen enkel probleem of defect gehad, geen hotpixels, geen dooie pixels... geen problemen met de lens, geen problemen met vuil..... geen problemen met scherpte.....

Ik ben er erg blij mee, met de batterijduur ben ik ook ontzettend tevreden, dat vind ik echt heel erg goed voor elkaar :)

Enige wat ik jammer vind is (zoals bij elke compactcamera) dat de groothoekstand nooit genoeg is.. ik wil dus wel een converter met een groothoeklens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag stond op de achterkant van het AD een advertentie van Kinorama/FOKA.Er staat geen prijs van de A70 er staat alleen "2 dagen te laag geprijsd". Ik ben langs gegaan bij de Kinorama in Alexandrium 1 in rotterdam en heb em daar gekocht voor 379 euro!Ze hebben em wel niet op voorraad,maar ik ben geduldig :) Het is tenslotte ongeveer de prijs die je zou betalen op internet :).

Deze aanbieding geld alleen vandaag en morgen! En is volges mij ook gelimiteerd aan een aantal vestigingen van Foka/kinorama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Steef1983 schreef op 13 augustus 2003 @ 18:52:
Ik had de eerste week al een defect pixel :'( . Winkel zij dat ze hem op moesten sturen en niet om konden ruilen. 4 weken later pakketje gekregen camera deed het weer perfect er rammelde enkelt wat in de behuizing. Ik 1 dag foto's maken en natuurlijk krijg ik ook de nu wel bekende E18 in beeld :'( :'( Ik zwaar pissed-off winkel gebelt zij zeiden leuk dat zij er niks aan konden doen en en dat hij weer op gestuurd moest worden.

Toch wel leuk een cam van 300euro de afgelopen 10 weken 8dagen in handen te hebben gehad. Echt super

(Gaat hier om een A60)
Onzin, binnen 8 dagen moet de winkel je zowieso een nieuwe geven, nog beter is het dat dat sinds mei dit jaar dat in de eerste 6 maanden het geval is :) En tegenwoordig is de winkel aansprakelijk en niet de leverancier. Je kan dus een nieuwe eisen of geld terug. quote uit de nieuwe consument en warenwet:
Een defect aan het product

Als een product na aanschaf defect gaat, dan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.
1. Openbaart zich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek in het product, dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hiervan geen sprake is. Deze regel geldt niet indien dat niet past bij het type product, zoals bijvoorbeeld bij bederfelijke levenswaren of feestballonnen.
2. De verkoper is eveneens aansprakelijk indien hij het uitblijven van het defect heeft gegarandeerd;
3. Zonder een dergelijke garantie gaat het om de vraag of de koper mocht verwachten dat het defect zich in deze periode zou kunnen openbaren. Het is dus zeker niet zo dat de verkoper voor elk defect kan worden aangesproken. Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, bijvoorbeeld of het een merkartikel is, de prijs, de intensiteit van het gebruik en andere factoren. Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur worden verwacht als van een kostbaar horloge. Bovendien kan het defect veroorzaakt zijn door een verkeerd gebruik van het product door de koper.

Wat kan de koper eisen?

Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
1. dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
2. dat het product wordt hersteld of vervangen;
3. dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
4. dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

1) Het ontbrekende wordt alsnog geleverd
Indien het geleverde product niet compleet is, kan de koper levering van het ontbrekende onderdeel eisen.
2) Herstel of vervanging
In principe kan de koper een keuze maken tussen het laten herstellen of vervangen van een defect product. Een keuze is echter niet altijd mogelijk. Een gebroken spiegel is niet te repareren, maar wel te vervangen. Soms is herstel zo duur, dat dit niet gevergd kan worden van de verkoper. Of is het gewoonweg eenvoudiger en goedkoper om het product te vervangen. Het omgekeerde, wel herstel maar geen vervanging, komt ook voor. Van een auto met een kras op de spiegel, kan de koper in redelijkheid enkel het herstel van de spiegel vorderen.
Eist de koper herstel of vervanging van het product, dan is de verkoper verplicht om dit binnen redelijke termijn en zonder teveel overlast voor de koper te doen. De verkoper kan hiervoor geen kosten in rekening brengen. Wel kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen bij de vervanging of bij ingrijpend herstel van een product dat, in verhouding tot de gebruikelijke levensduur, reeds geruime tijd in gebruik is geweest.
3) Terugbetaling van een gedeelte van de koopprijs en ontbinding van de koopovereenkomst
Is herstel en vervanging van het product onmogelijk of kan dit niet verlangd worden van de verkoper, dan kan de koper de koopovereenkomst ontbinden, of eisen dat een gedeelte van de koopprijs wordt terugbetaald.
Het gaat om een situatie waarin de verkoper niet in staat is om het product te herstellen en te vervangen. Bijvoorbeeld omdat het product uit een eenmalige aanbieding afkomstig was, en reparatie in geen verhouding staat tot de waarde van het product.

[ Voor 3% gewijzigd door tvdleur op 15-08-2003 18:37 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.