Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.936 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
HenkS schreef op 08 augustus 2003 @ 09:08:
nog ff een vraagje (heb ik recent niet voorbij zien komen en heb toch wel alles gelezen in dit zeer interessante topic)...

maarre scheelt het heel veel aan batterij of je bij het maken van een foto het lcd-scherm wel dan niet aan hebt staan?
Het scheelt best veel. LCD is nogal een stroom vreter.
Als je low-batt hebt zet ie ook automatisch je lcd uit en kun je gewoon nog foto's maken mbv de optische zoeker. Best veel ook nog (ook afhankelijk of je flits vaak gebruikt). Ja kan het lcd scherm nog aan zetten dmv de display knop, maar dan gaat ie al snel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 10:54
Universal Creations schreef op 08 August 2003 @ 01:45:
Vandaag was ie er dan eindelijk: de A70
Meteen flink wat foto's gemaakt, maar die originele batterijen zijn helemaal niet zo slecht hoor, ik heb er nu al zo'n 130 foto's mee gemaakt (de helft met flitser).

Alvast een paar foto'tjes met lange sluitertijd (resp 8, 10 en 15 sec)
mmm Eindhoven, Franse baan? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ezwizard op 08-08-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
ezwizard schreef op 08 augustus 2003 @ 12:05:
[...]

mmm Eindhoven, Franse baan? ;)
Klopt, daar woon ik dichtbij (cognachof)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op 08 August 2003 @ 01:37:
Hehe slagerslaan :)

Ik heb ff een vraagje: Ik heb last van stof achter het scherm.. Kan ik daarmee teruggaan? [cam is maand of 2 oud]
Yup valt onder de garantie, mijn camera staat er al een week voor in reparatie (en dat was de tweede al) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:17

HenkS

Da_king alias HenkS

ik vind t wel jammer dat je voor dat geld wat je betaald, nog niet eens een simpel opbergtasje krijgt voor erbij... hoeft van mij niet veel voor te stellen, maar dan kun je 'm tenminste ergens in kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op 08 August 2003 @ 14:11:
ik vind t wel jammer dat je voor dat geld wat je betaald, nog niet eens een simpel opbergtasje krijgt voor erbij... hoeft van mij niet veel voor te stellen, maar dan kun je 'm tenminste ergens in kwijt....
Mmm, nou ik koop er liever zelf een 1337 lowepro-tasje bij, dan weet je zeker dat het meteen goed is, want aan een veredeld washandje heb je ook niet veel, zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 14:16:
want aan een veredeld washandje heb je ook niet veel, zeg maar :)
Als je ermee wilt gooien en smijten niet nee. Ik kreeg bij m'n minidisc speler jaren geleden zo'n 'washandje' en dat beschermt tegenwoordig m'n digicam tegen krassen. Stevig is het verder natuurlijk niet, maar een beetje bescherming is gewoon wel wenselijk. Bijzonder hoeft het niet te zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op 08 augustus 2003 @ 14:17:
[...]

Als je ermee wilt gooien en smijten niet nee. Ik kreeg bij m'n minidisc speler jaren geleden zo'n 'washandje' en dat beschermt tegenwoordig m'n digicam tegen krassen. Stevig is het verder natuurlijk niet, maar een beetje bescherming is gewoon wel wenselijk. Bijzonder hoeft het niet te zijn.
inderdaad, helemaal mee eens :)

offtopic:
werk eens door daar bij Philips... heb je daar geen msn, het is sinds je philips-werkzaamheden rustig op mijn atosorigin msn adres :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op 08 augustus 2003 @ 14:36:
offtopic:
werk eens door daar bij Philips... heb je daar geen msn, het is sinds je philips-werkzaamheden rustig op mijn atosorigin msn adres :D
Jaja, ik zit allemaal documenten door te lezen en moet tussendoor toch ff wat anders doen om niet in slaap te vallen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 08:08:
[...]

... wat zijn de specs van de foto's (...wordt trouwens wel vaker vergeten bemerk ik....) O-)
Powershot A70, instellingen op auto O-)
Spareribs waren wel OK :9

Yeah, ik sta ook in het rijtje met users en cam's :>

[ Voor 13% gewijzigd door OutSIdeR op 08-08-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
OutSIdeR schreef op 08 August 2003 @ 14:42:
[...]
Yeah, ik sta ook in het rijtje met users en cam's :>
offtopic:
Dan mag je van geluk spreken want er kan werkelijk geen info meer bij in de startpost :P Ik loop tegen de grenzen van React aan. Nieuwe aanmeldingen kan ik dus ook niet meer honoreren :/

Er zijn inmiddels een paar nieuwe users aan de startpost toegevoegd evenals een vermelding van een tasje. Nieuwe users zullen niet meer worden toegevoegd. Zie [rml][ BUG]Content string too long[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:44
SmartDoDo schreef op 08 augustus 2003 @ 15:22:
[...]
offtopic:
Dan mag je van geluk spreken want er kan werkelijk geen info meer bij in de startpost :P Ik loop tegen de grenzen van React aan. Nieuwe aanmeldingen kan ik dus ook niet meer honoreren :/

Er zijn inmiddels een paar nieuwe users aan de startpost toegevoegd evenals een vermelding van een tasje. Nieuwe users zullen niet meer worden toegevoegd. Zie [rml][ BUG]Content string too long[/rml]
Dan heb ik dus ook geluk gehad.

Zojuist zijn eindelijk de originele batterijen leeg gegaan, na 180 foto's, dus ik denk dat ze zijn verbeterd na al die opmerkingen over de levensduur.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschermen van je display? op http://www.m5000.de kan je beschermplaatjes bestellen voor je display. Ik denk wel dat ik het ga doen, het staat zo stom om een prachtige camera te hebben en dan uw display te verwaarlozen he. Misschien kunnen we gezamelijk dit aankopen, de kost is zeer klein ook voor transportkosten, maar het is eens een andere manier om elkaar te leren kennen misschien.

Laat even weten wat je denkt, dan zien we wel of we ervoor gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Laatst online: 17-08 07:42
Ik heb de beschermfolie besteld en ontvangen. Was even een gedoe met geld overmaken via speciale formulieren van de giro maar daarna had ik ze in drie dagen thuis. Passen perfect het is alleen even pilen om ze er netjes zonder luchtbellen op de krijgen.
Je ontvangt er twee voor 4 euro en 2 euro verzendkosten. Best een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Laatst online: 22:04
SmartDoDo schreef op 08 August 2003 @ 15:22:
[...]
offtopic:

Lucky me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een leuke foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kevins/vlinder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://home.planet.nl/~hueti031/100_0029.JPG

eerste macrootje comments pleaseeez _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verkeerde focus :) Hij heeft op het blaadje links van de bloem scherpgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Sorry, maar ik vind 't niet echt geslaagd. De rand van de bloem is heel wazig. Het lijkt wel of hij heeft gefocused op 't groene blaadje erachter ofzo.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx for comments en trouwens heb ik nog een vraagje hoe kan je zorgen dat de autofocus insteld op wat IK wil focussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 19:29:
ok thnx for comments en trouwens heb ik nog een vraagje hoe kan je zorgen dat de autofocus insteld op wat IK wil focussen
Hoe wil je aangeven waar je op wil focussen? Met de muis? :D
Druk de ontspanner half in, je krijgt nu een groen vierkantje waar de camera denkt dat ie scherp moet stellen. Is het niet juist, doe het dan nog een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

budankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: soms als ik een filmpje maak gaat hij na iets van 100 seconde stoppen, hoe komt dit? het is geen geheugentekort dat weet ik zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op 08 August 2003 @ 15:26:
[...]

Dan heb ik dus ook geluk gehad.

Zojuist zijn eindelijk de originele batterijen leeg gegaan, na 180 foto's, dus ik denk dat ze zijn verbeterd na al die opmerkingen over de levensduur.
Camera's zijn zo vers dat de batterijen zelfs nog warm zijn en erggggg lang meegaan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar weer eens een macro gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/plant2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siluro schreef op 08 August 2003 @ 11:44:
Als je de zon in de rug hebt krijg je een blauwe lucht zoals in je eerste foto, tenzij het een grauwe dag is natuurlijk.
...grauwe dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZoomBrowser EX 4.0.2 Update op de volgende pagina http://www.powershot.com/...customer/zoombrowser.html
Ik had nog niet gezien dat iemand dat gemeld had. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

mooie macro alleen zou je um naar 600*45o ofzo willen resizen, lay out gaat er aan

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mu-on schreef op 06 August 2003 @ 22:42:
In deel 4 van 'Het Canon A60/A70 ervaringen topic' werd een alternatief voor de LA-DC52C convertor genoemd die in de VS te koop is via BugEyeDigital. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en daar vorige week woensdag het een en ander besteld:

• De lensadapter ($23.95)
• Een Circulair Polarisatiefilter ($22.95)
• Een Raynox DCR-1850PRO PRO-Telephoto conversion lens ($104.95)
• Verzendkosten ($29.00 :/ ).

Vandaag kwam er een pakketje binnen met daarin de gevraagde spullen (zonder rekening v.d. douane >:) ). Dit was de inhoud:

[afbeelding]

Op de camera gemonteerd ziet het er zo uit (excuses voor de matige kwaliteit, deze zijn met een oude webcam geschoten):

[afbeelding]
Camera met polarisatiefilter

[afbeelding]
Camera met teleconverter B)

Het interessants zijn natuurlijk de foto's (allemaal gemaakt in Landscape stand, met statief, zelfontspanner en AiAF uit):

[afbeelding]
Wide angle (zonder zoom)

[afbeelding]
Met maximale zoom.

[afbeelding]
Wide angle met teleconverter.

[afbeelding]
Maximale zoom en teleconverter.

Ik vind zelf de chromatische aberatie wel meevallen, maar de foto's zijn wel onscherp aan de randen. Ik heb nog wat lopen spelen met de Manual Focus, maar ik krijg het beeld niet zo 1-2-3 scherper dan de autofocus. In combinatie met een digitale zoom (d.m.v. het op de PC croppen) is het m.i. best wel mogelijk om leuke 'detail-vergrotingen' te maken.
De bovengenoemde adapter is in Nederland verkrijgbaar bij fotowinkels onder de naam Soligor (zie www.soligor.de voor adressen) voor 19,95 E !

De originele Canon teleconverter TC-DC52 is beter dan die raynox en vergroot 2,4 keer en kost ongeveer evenveel........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je die adressen posten want mijn duits is Rammsteinduits, meer niet :)

Geef mij maar Engels of spaans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 08 augustus 2003 @ 22:18:
Kun je die adressen posten want mijn duits is Rammsteinduits, meer niet :)

Geef mij maar Engels of spaans ;)
Op de site kan je kiezen uit Engels of Duits..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 22:24

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 20:22:
ZoomBrowser EX 4.0.2 Update op de volgende pagina http://www.powershot.com/...customer/zoombrowser.html
Ik had nog niet gezien dat iemand dat gemeld had. _/-\o_
Ik wil niet lullig doen ofzo... maar ik heb 4.1.0.46
en die zat bij m'n A70 geleverd, dus ik geloof niet hard dat dat de laatste versie is die jij geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
SmartDoDo schreef op 08 augustus 2003 @ 15:22:

toegevoegd evenals een vermelding van een tasje. Nieuwe users zullen niet meer worden toegevoegd. Zie [rml][ BUG]Content string too long[/rml]
Dank je SmartDoDo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

vroeg me trouwens af of je de a70 niet ook als webcam kan gebruiken....

weet iemand dit, en zo ja hoe......

en wat ik me ook afvroeg: als ik de cam aan de pc heb gesloten met de usb kabel, krijgt ie dan stroom via de usb kabel (misschien heeeel stom dat ik dit vraag) of gebruikt ie gewoon batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

HenkS schreef op 09 augustus 2003 @ 08:56:

en wat ik me ook afvroeg: als ik de cam aan de pc heb gesloten met de usb kabel, krijgt ie dan stroom via de usb kabel (misschien heeeel stom dat ik dit vraag) of gebruikt ie gewoon batterij?
Batterij, probeer het maar eens zonder batterijen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
HenkS schreef op 09 August 2003 @ 08:56:

Nee, kan niet als webcam worden gebruikt.

En hij gebruikt de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittek
  • Laatst online: 04-12-2024
Foto bij nacht van mijn ohzo intrigerend groen lampje op mijn moederbord.

MF: 15cm op flat-kabel
TV: 6s

Afbeeldingslocatie: http://www.leintje.nl/stephan/nightshotpcthumb.jpg

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
g7142h01 schreef op 08 augustus 2003 @ 16:00:
Ik heb de beschermfolie besteld en ontvangen. Was even een gedoe met geld overmaken via speciale formulieren van de giro maar daarna had ik ze in drie dagen thuis. Passen perfect het is alleen even pilen om ze er netjes zonder luchtbellen op de krijgen.
Je ontvangt er twee voor 4 euro en 2 euro verzendkosten. Best een aanrader!
Waar heb je die nou besteld dan? Niet bij http://www.m5000.de waarschijnlijk?
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Vittek schreef op 09 August 2003 @ 11:47:
Foto bij nacht van mijn ohzo intrigerend groen lampje op mijn moederbord.

MF: 15cm op flat-kabel
TV: 6s

[afbeelding]

:*)
Als je had gezegd dat het een screenshot was van de upcoming Unreal Tournament 2004 had ik 't ook geloofd. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
insan1ty schreef op 08 August 2003 @ 19:40:
[...]

Hoe wil je aangeven waar je op wil focussen? Met de muis? :D
Druk de ontspanner half in, je krijgt nu een groen vierkantje waar de camera denkt dat ie scherp moet stellen. Is het niet juist, doe het dan nog een keer...
Of gewoon AiAf uitzetten. Dan focust ie altijd op t centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spinnetje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.dejong99/got/07.jpg

Lelystad @ night
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.dejong99/got/08.jpg

Echt mooie foto`s heb ik s`nachts niet kunnen maken omdat het hier in de buurt een beetje mistig was en ik geen groot statief heb. :(

gemaakt met een a70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:29
pascalheister schreef op 09 augustus 2003 @ 10:09:
[...]

Nee, kan niet als webcam worden gebruikt.

En hij gebruikt de batterijen.
Hier ben ik niet heel zeker van, want ik ken er niet zoveel van maar: Batterijen kan je immers nog vermijden door de optionele adapter te gebruiken. En aangezien er een AV kabel wordt meegeleverd lijkt het mij wel mogelijk "streaming" video te kunnen gebruiken. Gewoon deze op een video-in aansluiten en deze dan capturen en broadcasten.

Nogmaals : ik ben niet thuis op dat vlak, maar het lijkt me mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

zoo mijn 1e foto's met mijn cam, beetje liggen kloten en een hond die beweegt is toch lastig echt goed vast te leggen ben ik achter:

bloemetje uit mijn tuin:

Afbeeldingslocatie: http://www.marksnijders.com/pics/.thumbnails/digicamtest/3247db045cdc9a1905a68a1865bec817.jpg

nog 1:

Afbeeldingslocatie: http://www.marksnijders.com/pics/.thumbnails/digicamtest/030db144d9f09ffc57e1e2c164de8d90.jpg

en de hond:

Afbeeldingslocatie: http://www.marksnijders.com/pics/.thumbnails/mace/4ce33d1995d41ab65393addb7ddc25dc.jpg

nog eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.marksnijders.com/pics/.thumbnails/mace/a07d269bd376bfca91a9d9a2300704a6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:18

Crusader

Arc Nature

BeCool schreef op 09 August 2003 @ 11:53:
[...]

Waar heb je die nou besteld dan? Niet bij http://www.m5000.de waarschijnlijk?
:/
Lijkt mij wel dat ze bij m5000 besteld zijn.
Ik heb ze daar ook besteld, voor dezelfde prijs.
Voor 10 euro kreeg ik 4 velletjes (incl. verzendkosten a 2 euro).
Ik heb alleen niet moeilijk gedaan, gewoon een briefje van 10 euro in een envelop opgestuurd. Dan betaal je ook geen bankkosten :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
HenkS schreef op 09 August 2003 @ 13:09:
zoo mijn 1e foto's met mijn cam, beetje liggen kloten en een hond die beweegt is toch lastig echt goed vast te leggen ben ik achter:
Weet je nu ook hoe het komt dat de foto's van de hond bewogen zijn, ik wel namelijk ;) Op 1/15e een foto maken werkt niet zo geweldig. Kun je beter de flits gebruiken of het diafragma aanpassen zodat je een kortere sluitertijd krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 09 August 2003 @ 13:12:
[...]

Lijkt mij wel dat ze bij m5000 besteld zijn.
Ik heb ze daar ook besteld, voor dezelfde prijs.
Voor 10 euro kreeg ik 4 velletjes (incl. verzendkosten a 2 euro).
Ik heb alleen niet moeilijk gedaan, gewoon een briefje van 10 euro in een envelop opgestuurd. Dan betaal je ook geen bankkosten :)
Heb ik ook gedaan, binnen 3 dagen had ik ze op de mat liggen

Als je de folie goed bevestigd, is het bijna onzichtbaar.. perfecte oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 19:50
Ik heb gister mijn eerste zending filters binnen gekregen:
een uv filter en Hoya hmc closeup +4. :9

Hier onder twee foto's die ik gemaakt het met de closeup filter.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brin1740/Tweakers/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brin1740/Tweakers/vlieg.jpg

Het was in het begin veel uitproberen wat nou de beste instellingen waren wel/geen zoom wel/niet macro stand maar ik begin het nu een beetje door te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ziet er vet uit! Ik wil ook graag zo'n closeup filter. Wat kost dat ding eigenlijk?

Verder wil ik Pol filter, maar eest ff dat stomme stukkie plastic goedkoop scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

`Wat heb je eigenlijk aan zo'n close up filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de a60 gekocht
maar ik krijg hem niet geinstalleer
hij zegt niks van nieuwe hardware gevonden
ik heb de software wel geinstaleerT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

heb je hem in de viewmode staan, zo nee, doe het ''schijfje omlaag waar je het vierkantje met een driehoekje in ziet staan en zet je camera aan, je ziet dan geen beeld of een foto die je gemaakt hebt. Steek de usb kabel in je cam en computer en windows zegt iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
zAo schreef op 09 augustus 2003 @ 19:16:
Ziet er vet uit! Ik wil ook graag zo'n closeup filter. Wat kost dat ding eigenlijk?

Verder wil ik Pol filter, maar eest ff dat stomme stukkie plastic goedkoop scoren :)
Ik heb mijn filters bij foto-video-shop.nl gekocht. De hoya closeup filters kosten daar 9,99 euro tevens verkopen ze daar ook dat stukkie plastic. Een pola filter heb ik daar ook besteld maar die krijg ik over 1/2 weken omdat ze die niet zo snel konden krijgen. ;) Ze sturen mijn orde nu in 2 delen zonder extra kosten. _/-\o_

Wat een close up filter doet is dacht ik de brandpuntsafstand verkleinen. Een +4 close up filter verkleint de brandpuntsafstand met factor 4. Dit is wat ik ik er van begrepen. Dus blijf aardig als ik het verkeerd heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door M_Frame op 09-08-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 09 August 2003 @ 20:02:
heb je hem in de viewmode staan, zo nee, doe het ''schijfje omlaag waar je het vierkantje met een driehoekje in ziet staan en zet je camera aan, je ziet dan geen beeld of een foto die je gemaakt hebt. Steek de usb kabel in je cam en computer en windows zegt iets
thnx dat was het :)
echt een hele goed cam :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kat eddie sweeeeet
http://www.spider-net.nl/100_0012.JPG

commentz pleaze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik zou voortaan je flitser niet meer uitzetten ;) Met 1/3e sluitertijd kun je op bewegingsonscherpte wachten. Persoonlijk zou ik ook iets meer afstand tot je kat nemen bij het maken v.e. foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx kga morge meteen probere _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik had ook zo'n rare foto gemaakt van mijn kat
Alle instellingen op automatisch en in macrostand
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mirelia/silver.jpg
clickable....comments welcome al heb ik mijn camera pas een paar weken en ben ik nog aan het experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
LOL
Flitsen bij je kat? Zal ie leuk vinden. 8)7
Dat lukt ook maar 1 keer, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 09 augustus 2003 @ 23:59:
LOL
Flitsen bij je kat? Zal ie leuk vinden. 8)7
Dat lukt ook maar 1 keer, of niet?
Sommige dieren vinden het nix, anderen wennen er snel aan :) Maar een foto met 1/3e sluitertijd maken gaat niet werken natuurlijk. Om te beginnen moet je dan een statief gebruiken en mazzel hebben dat het onderwerp ook niet beweegt. Allemaal niet erg ideaal dus. Beste oplossing is dus bij voldoende daglicht een niet-flits foto te maken imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:55
Vandaag even bij een lokale fotoplus speciaalzaak geweest:
Volgens hun site kunnen ze de producten van Soligor leveren.

Ik hoor van de week dus levertijd en prijs, ben wel benieuwd naar die lensadaptor (ziet er beter uit dan dat ding van Canon zelf)

Verder een heel interessant PDFje gevonden:
http://home2.planetintern...uurfotografie%201dot2.pdf (5.31 Mb)

SmartDoDo: Heb jij je lensadaptor nu eigenlijk al eens? en nog bedankt voor het posten btw

ja, ik ben terug van weggeweest, tempban is best afkicken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
DJSmiley schreef op 10 August 2003 @ 00:33:
SmartDoDo: Heb jij je lensadaptor nu eigenlijk al eens? en nog bedankt voor het posten btw
offtopic:
Ja, die heb ik afgelopen week mogen ontvangen :)

Ik heb een begin gemaakt met het verzamelen en bewerken van mijn vakantiefoto's en ik kan heel goed merken dat ze er behoorlijk van opknappen wanneer ik ze in Photoshop bewerk. Zo'n 80% van de foto's worden er een stuk netter en mooier door. Ik heb tijdens m'n vakantie ook 2 foto's gemaakt met de nachtstand en dat heeft bijzonder goede resusltaten opgeleverd :) 2 Keurige foto's die vrijwel niet voor een normale dagfoto zouden onderdoen. Toch wel een vermelding waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:11
Heb mijn A70 nu een kleine week, hier een paar macro's die ik tot nu toe gemaakt heb. Commentaar is altijd welkom!
Foto's zijn clickable!

1.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/bloemroodklein.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/bladklein.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/zonnebloemklein.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/remoteklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
baldbelow schreef op 10 August 2003 @ 01:36:
Heb mijn A70 nu een kleine week, hier een paar macro's die ik tot nu toe gemaakt heb.
2. Water en bladeren zijn altijd mooi, nette macro idd met mooie lichtval

4. Leuk om het verloopeffect te laten zin in een macro :) Zo heb ik een dergelijke foto van m'n oude HD ook genomen en staat nu als background ingesteld :)

Je hebt iig wel door hoe je een nette macro moet maken. Heb je de foto's nog bewerkt, kunnen ze eventueel nog van opknappen (auto levels bijvoorbeeld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
SmartDoDo schreef op 10 August 2003 @ 01:43:
Je hebt iig wel door hoe je een nette macro moet maken. Heb je de foto's nog bewerkt, kunnen ze eventueel nog van opknappen (auto levels bijvoorbeeld) :)
Heb ze helemaal niet bewerkt, gewoon zoals ze zijn. De instelling is trouwens fine en niet superfine, had ik ff niet gezien.. Weet niet of dat nog iets uitmaakt in kwaliteit, ik vind ze wel netjes geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
baldbelow schreef op 10 August 2003 @ 01:46:
[...]

Heb ze helemaal niet bewerkt, gewoon zoals ze zijn. De instelling is trouwens fine en niet superfine, had ik ff niet gezien.. Weet niet of dat nog iets uitmaakt in kwaliteit, ik vind ze wel netjes geworden!
Soms kunnen ze opknappen als je er even iets van auto levels/auto contrast etc overheen haalt in Photoshop of een dergelijk programma :)

Wat fine en superfine betreft, voor zover ik weet heeft dat met de compressie van de foto te maken. Zelf schiet ik in superfine, hoogste resolutie. Je weet nooit hoe goed een foto gelukt is en of je er een mooie A4 van wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Zo, ik heb de originele foto's ff met Paint Shop Pro 8 bewerkt. Vooral de 'clarify' optie werkt erg mooi, de foto wordt er inderdaad een stuk helderder door!
Verder auto contrast, auto color balance en saturation op more colorful bij de bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

M_Frame schreef op 09 August 2003 @ 20:20:
Ik heb mijn filters bij foto-video-shop.nl gekocht. De hoya closeup filters kosten daar 9,99 euro tevens verkopen ze daar ook dat stukkie plastic. Een pola filter heb ik daar ook besteld maar die krijg ik over 1/2 weken omdat ze die niet zo snel konden krijgen. ;) Ze sturen mijn orde nu in 2 delen zonder extra kosten. _/-\o_

Wat een close up filter doet is dacht ik de brandpuntsafstand verkleinen. Een +4 close up filter verkleint de brandpuntsafstand met factor 4. Dit is wat ik ik er van begrepen. Dus blijf aardig als ik het verkeerd heb :P
Inderdaad nette actie, ik ga daar denk ik ook wat spulletjes bestellen. Thanks for the URL :)

Wat ik me nou afvroeg (ik weet het wel, maar moet zeker weten :)) is, of je de cam met die +4 closeup nu ook dichter bij het object moet houden? Dus nu ongveer 1,8CM minimaal. Klopt dar? Want beesten gaan dat niet leuk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op 09 August 2003 @ 19:39:
`Wat heb je eigenlijk aan zo'n close up filter?
Ik kan me niet voorstellen dat niemand dat weet of je hebt mijn vraag niet gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik een foutje gevonden in de besturingsoftware van mijn a70.

Als ik mijn foto in de bekijkmodus beveilig, en daarna via de func. toets foto wil verwijderen gaat dat niet. (dat hoort natuurlijk ook zo :P )
Ook als ik op het menu knopje indruk en ik kies voor alle afbeeldingen wissen laat hij netjes alle beveiligde afbeeldingen staan. (goh wat toevallig :P )
Maar, als je op menu knopje knopje drukt en kiest voor geheugenkaart formateren, wist hij alle bestanden, dus ook de beveiligde. O-)

Of dit bewust gendaan is weet ik niet, maar zo kan een NOOB (familie op verjaardagen, je kent het wel ;) ) alsnog per ongeluk je beveiligde foto`s wissen :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
zAo schreef op 10 August 2003 @ 11:55:
[...]
Inderdaad nette actie, ik ga daar denk ik ook wat spulletjes bestellen. Thanks for the URL :)

Wat ik me nou afvroeg (ik weet het wel, maar moet zeker weten :)) is, of je de cam met die +4 closeup nu ook dichter bij het object moet houden? Dus nu ongveer 1,8CM minimaal. Klopt dar? Want beesten gaan dat niet leuk vinden :)
Ik zet mijn camera op macro en zoom helemaal in. Zonder close-up filter kan de camera ingezoomd en op macro op 46 cm scherpstellen en met close-up filter vanaf ongeveer 16 cm. Je hebt dan goede macro's maar je zit redelijk ver vanaf. Nu schrikt het beestje niet, en kan hij gewoon door gaan met waar hij mee bezig was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

shameblaster schreef op 10 August 2003 @ 12:02:
Ik kan me niet voorstellen dat niemand dat weet of je hebt mijn vraag niet gelezen
Met een closeup filter kun je dichterbij komen, je hebt dus eigenlijk een super-macro :) Sorry voor de late reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb dus het probleem dat bij langere sluitertijden er heel veel spikkeltjes (valt voor mij niet onder ruis) opkomen, ik had dit ook al met mijn vroegere a40 die vervangen is voor a60 (ligt het aan mij, of is het gewoon pech). Ik heb een stuk of 2 hotpixels....

Het rare is dat ik er met gewone shots (normaal en korte sluitertijden) geen last van heb, ga morgen maar weer eens bellen denk....

[ Voor 3% gewijzigd door zandpaddo op 10-08-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 12:13:
Volgens mij heb ik een foutje gevonden in de besturingsoftware van mijn a70.

Als ik mijn foto in de bekijkmodus beveilig, en daarna via de func. toets foto wil verwijderen gaat dat niet. (dat hoort natuurlijk ook zo :P )
Ook als ik op het menu knopje indruk en ik kies voor alle afbeeldingen wissen laat hij netjes alle beveiligde afbeeldingen staan. (goh wat toevallig :P )
Maar, als je op menu knopje knopje drukt en kiest voor geheugenkaart formateren, wist hij alle bestanden, dus ook de beveiligde. O-)

Of dit bewust gendaan is weet ik niet, maar zo kan een NOOB (familie op verjaardagen, je kent het wel ;) ) alsnog per ongeluk je beveiligde foto`s wissen :7 .
is geen foutje.. staat ook wel in de handleiding dat bij het formateren de bev. bestanden ook verwijderd worden. Is toch ook niet zo vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:18

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 10 augustus 2003 @ 01:13:
[...]
offtopic:
Ja, die heb ik afgelopen week mogen ontvangen :)

Ik heb een begin gemaakt met het verzamelen en bewerken van mijn vakantiefoto's en ik kan heel goed merken dat ze er behoorlijk van opknappen wanneer ik ze in Photoshop bewerk. Zo'n 80% van de foto's worden er een stuk netter en mooier door. Ik heb tijdens m'n vakantie ook 2 foto's gemaakt met de nachtstand en dat heeft bijzonder goede resusltaten opgeleverd :) 2 Keurige foto's die vrijwel niet voor een normale dagfoto zouden onderdoen. Toch wel een vermelding waard.
SD, wat doe je dan precies in PS? Alleen maar auto-levels en unsharpen mask of doe je echt nog meer? Ik ben newbie op het gebied van bewerking, maar ik wil het uiterste uit mijn A70 halen :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 10 August 2003 @ 14:00:
[...]

SD, wat doe je dan precies in PS? Alleen maar auto-levels en unsharpen mask of doe je echt nog meer?
Zal ik dan maar een mooi voorbeeldje posten? :)

Een willekeurige foto geschoten vanuit de auto afgelopen vakantie:

Onbewerkte foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/autolevels1.jpg

In Photoshop bewerkt, autolevels:
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/autolevels2.jpg

Mijn ervaring is dat autolevels bij alle foto's voor een verbetering zorgt. Autocolor en autocontrast gebruik ik wisselend afhankelijk van het effect :)

[ Voor 41% gewijzigd door SmartDoDo op 10-08-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SmartDoDo schreef op 10 augustus 2003 @ 14:02:
Mijn ervaring is dat autolevels bij alle foto's voor een verbetering zorgt.
Absoluut niet waar. Auto levels zorgt voor een bepaald evenwicht, en dat werkt alleen maar goed bij ... jaja... evenwichtige foto's :) Zodra je een foto hebt waarin een bepaalde kleur domineert, dan kan auto levels in veel gevallen meer schade aanrichten dan goed doen.

Het enige wat ik vaak gebruik is auto contrast en verder is handmatige bewerking nog altijd het beste, mits je een goeie monitor hebt en er gevoel voor hebt. Wondermiddeltjes zoals allerlei automatische filters werken vaak maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Exirion schreef op 10 augustus 2003 @ 14:28:
[...]

Absoluut niet waar...

...verder is handmatige bewerking nog altijd het beste, mits je een goeie monitor hebt en er gevoel voor hebt. Wondermiddeltjes zoals allerlei automatische filters werken vaak maar matig.
Prima dat jij een andere ervaring hebt, als ik geen autolevels zou toepassen, dan is 99% van mijn foto's te grauw, alsof er een waas overheen hangt :) Ik weet niet of jij een A70 hebt, maar nabewerking is imo zeker aan te raden bij dit toestel :)
Ik werk hier iig met een Philips Brilliance 109P2 dus daar mag het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op 10 August 2003 @ 13:47:
[...]

is geen foutje.. staat ook wel in de handleiding dat bij het formateren de bev. bestanden ook verwijderd worden. Is toch ook niet zo vreemd
whehe, ik sinds ik die camera heb nog nooit in dat boekkie gekeken 8)7 .
Ik zelf vond `t een beetje vreemd, maar heb er geen probleem mee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

WAt ik met mijn camera heb, Ik maak een foto en duw op 'func' , Vervolgens duw ik stop.
Dan blijft bij mij het plaatje dat ik geschoten heb staan op het lcd. Dan moet ik naar viewmode en weer naar foto mode om een foto te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SmartDoDo schreef op 10 August 2003 @ 14:32:
Ik weet niet of jij een A70 hebt, maar nabewerking is imo zeker aan te raden bij dit toestel :)
Ik heb een Nikon, maar dat maakt opzich niks uit. De 'waas' die jij bedoelt heeft alles met de White Balance te maken. Die kun je meestal met een aantal presets voor binnen en buiten instellen, maar vaak ook calibreren met een wit vel papier :) Heeft de Canon ook zo'n functie?

In ieder geval weet ik zeker dat de white balance instelbaar is, en hoe minder je na compressie hoeft na te bewerken, hoe beter. Compressie is immers gebaseerd op de ongevoeligheid van het oog voor bepaalde kleurdetails, en als je vervolgens de kleurcompositie gaat wijzigen dan versterk je artefacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
shameblaster schreef op 10 August 2003 @ 16:09:
WAt ik met mijn camera heb, Ik maak een foto en duw op 'func' , Vervolgens duw ik stop.
Dan blijft bij mij het plaatje dat ik geschoten heb staan op het lcd. Dan moet ik naar viewmode en weer naar foto mode om een foto te maken
Dit is heel normaal. Als je dan op de sluiterknop drukt kan je gewoon weer verder met schieten. Dit was ook te vinden in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

K bedankt

[ Voor 84% gewijzigd door shameblaster op 11-08-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
shameblaster schreef op 10 August 2003 @ 17:12:
oh, die lees ik nooit als ik iets koop :o
Ik wel als ik iets tegen kom wat ik niet begrijp. Als ik er dan nog niet uit kom ga ik het pas vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een aantal foto's van mijn vakantie naar Nieuw Zeeland! Alle foto's zijn onbewerkt en gemaakt met een A60 op maximale resolutie. Foto's zijn clickable :)
Graag commentaar / opmerkingen / tips

1. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/109_0968klein.jpg

2. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/110_1100klein.jpg

3. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/112_1299klein.jpg

4. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/114_1458klein.jpg

5. (auto)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/114_1466klein.jpg

6. (breedbeeld van 4 foto's mbv canon software gestitched)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/Abel_Tasman_Park_klein.jpg

P.S. Nog een kleine opmerking over de fotoservice van de Albert Heijn. Volgens hun website en de klantenservice moet het mogelijk zijn om een cd-rom met foto's bij de winkel in te leveren. Heb het bij twee AH's geprobeerd en ze wisten allebei niet dat het kon....zucht. Dan maar ff uploaden op de Universiteit, gaat wat sneller dan de upload thuis :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

shameblaster schreef op 10 August 2003 @ 17:12:
oh, die lees ik nooit als ik iets koop :o
Stoer hoor :P maar het is wel aan te raden om 'm wel te lezen als je ergens mee zit, in plaats van domme RTFM vragen te gaan stellen op een forum.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 17:27:
Hier een aantal foto's van mijn vakantie naar Nieuw Zeeland! Alle foto's zijn onbewerkt en gemaakt met een A60 op maximale resolutie. Foto's zijn clickable :)

1. (landscape)
[afbeelding]

2. (landscape)
[afbeelding]

3. (landscape)
[afbeelding]

4. (landscape)
[afbeelding]

5. (auto)
[afbeelding]

[afbeelding]

P.S. Nog een kleine opmerking over de fotoservice van de Albert Heijn. Volgens hun website en de klantenservice moet het mogelijk zijn om een cd-rom met foto's bij de winkel in te leveren. Heb het bij twee AH's geprobeerd en ze wisten allebei niet dat het kon....zucht. Dan maar ff uploaden op de Universiteit, gaat wat sneller dan de upload thuis :Y)
Ik wilde al een keer naar nieuw zeeland, maar nu MOET ik er gewoon een keer heen.. Damn, wat is het daar toch mooi. Een paar van die foto's kunnen zo op een ansichtkaart gedrukt worden :)

[ Voor 73% gewijzigd door Exirion op 10-08-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
shameblaster schreef op 10 August 2003 @ 16:09:
Huh? Als ik Func indruk na het maken van een foto krijg ik alleen "Erase? Erase Cancel". Waar vind jij stop?

Om het beeld te laten staan kun je ook de shutterknop ingedrukt houden.
Edit: En volgens de handleiding kan het ook met Set.

[ Voor 8% gewijzigd door Tycoontje op 10-08-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 17:27:

1. (landscape)
[afbeelding]

2. (landscape)
[afbeelding]

3. (landscape)
[afbeelding]

4. (landscape)
[afbeelding]

5. (auto)
[afbeelding]

[afbeelding]

OMG _/-\o_ _/-\o_
Zonde alleen dat de full-res het niet doen.. Ik wil ze zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 16:08
insan1ty schreef op 10 August 2003 @ 20:08:
[...]

OMG _/-\o_ _/-\o_
Zonde alleen dat de full-res het niet doen.. Ik wil ze zien! :D
LET OP !!! IK FIX ALLEEN DE LINKS O-)
LET OP FOTO'S VAN WORTEL

1. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/109_0968klein.jpg

2. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/110_1100klein.jpg

3. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/112_1299klein.jpg

4. (landscape)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/114_1458klein.jpg

5. (auto)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/114_1466klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/Abel_Tasman_Park_klein.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mich op 10-08-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze ongeveer 4 uur 200 mAh batterijen in me camera gehad en opeens waren ze al leeg, dit vind ik dan erg vaag
de gewoone batterijen gingen nog langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 10 August 2003 @ 18:44:
[...]

Huh? Als ik Func indruk na het maken van een foto krijg ik alleen "Erase? Erase Cancel". Waar vind jij stop?

Om het beeld te laten staan kun je ook de shutterknop ingedrukt houden.
Edit: En volgens de handleiding kan het ook met Set.
Jij hebt de taal van je cam op engelse staan denk ik?
Want dan krijg je ''Erase'', ''Erase Cancel''.

Als je hem op nederlands zet krijg je:
''wissen'',''stop''. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 20:34:
Ik heb ze ongeveer 4 uur 200 mAh batterijen in me camera gehad en opeens waren ze al leeg, dit vind ik dan erg vaag
de gewoone batterijen gingen nog langer mee
200 mAh is niet echt veel. Of bedoel 2000 mAh?
Nieuwe oplaadbare batterijen moet je eerst een paar keer helemaal opladen en ontladen voor dat ze hun maximale capaciteit behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M_Frame schreef op 10 augustus 2003 @ 20:45:
[...]

200 mAh is niet echt veel. Of bedoel 2000 mAh?
Nieuwe oplaadbare batterijen moet je eerst een paar keer helemaal opladen en ontladen voor dat ze hun maximale capaciteit behalen.
2000 bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

zooo

vandaag naar zandvoort geweest (racen) en 98 foto's gemaakt.. bij de laatste race waren de batterijen op (1800).... niet meer kunnen maken, omdat ik auto-uit op 'uit' had gezet ivm het kunnen klaarstaan bij een crash :D

sommige foto's echt max ingezoomd (+digitale zoom) en dat is wel goed te zien (niet meer mooi

hier zijn de foto's waar te nemen.. heb verschillende instellingen en zooms geprobeerd.... advies voor de volgende x is altijd welkom :

http://www.marksnijders.c...x.php?dir=racen-zandvoort

edit:

zie dat ik in mijn haast sommige foto's nog niet gedraaid heb.....

[ Voor 11% gewijzigd door HenkS op 10-08-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 16:08
hey ik zag laatst op got in een forum een link naar een online review over het afdrukken van digitale foto's

weet iemand toevallig waar die revieuw stond of wie weet er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 20:41:
[...]

Jij hebt de taal van je cam op engelse staan denk ik?
Want dan krijg je ''Erase'', ''Erase Cancel''.

Als je hem op nederlands zet krijg je:
''wissen'',''stop''. B)
Ah. Dank je. Nu weet ik meteen ook weer waarom ie op Engels staat. Hou niet van slechte vertalingen 8)7

Die stop is dus "annuleer het wissen". Zet toevallig ook het beeld stil. Dat wel. Maar toch maar liever zoals het hoort. Met SET dus. Kun je ook niet per ongeluk "wissen" kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

[gaap]
Kga morgen ofso geheugen bij mycom halen, APacher geheugen.
Nu heb ik de keuze uit 1.2mb per sec of 2.4mb per sec of 4mb per sec. Geheugen mijn vraag hoe snel is het standaard geheugen. is dat 1.2mb want dat vind ik snel zat. Het lijkt mij dat als je 4mb per sec neemt dat je dat niet egt merkt of wel. [/gaaaaaaaap]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
shameblaster schreef op 11 August 2003 @ 00:25:
[gaap]
Kga morgen ofso geheugen bij mycom halen, APacher geheugen.
Nu heb ik de keuze uit 1.2mb per sec of 2.4mb per sec of 4mb per sec. Geheugen mijn vraag hoe snel is het standaard geheugen. is dat 1.2mb want dat vind ik snel zat. Het lijkt mij dat als je 4mb per sec neemt dat je dat niet egt merkt of wel. [/gaaaaaaaap]
In je camera merk je denk ik het verschil niet. Maar als je een usb 2.0 card reader gebruikt ga je die snelheid wel merken. Wat het standaard geheugen is weet ik niet maar het lijkt mij ook dat het 1.2 mb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 22:51
Mmmm ff een vraagje tussendoor aan de mensen die hier een lensadapter hebben.
Mijn vader heeft hier nog een teleconverter liggen voor zijn analoge spiegelreflex. Dat ding is ook 52mm, en als ik hem ervoor houd kan ik ook gewoon goed scherpstellen.

Mijn vraag is: Kan ik hem als ik een lensadapter zou kopen er gewoon opschroeven?
Scheelt nogal wat kosten. Zo'n converter is nogal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
Siluro schreef op 11 August 2003 @ 01:03:
Mmmm ff een vraagje tussendoor aan de mensen die hier een lensadapter hebben.
Mijn vader heeft hier nog een teleconverter liggen voor zijn analoge spiegelreflex. Dat ding is ook 52mm, en als ik hem ervoor houd kan ik ook gewoon goed scherpstellen.

Mijn vraag is: Kan ik hem als ik een lensadapter zou kopen er gewoon opschroeven?
Scheelt nogal wat kosten. Zo'n converter is nogal duur.
Er op schroeven lukt wel zolang het maar 52mm draad is. :P Je moet het gewoon proberen of het goed werkt. Zoveel weet ik er ook niet van ;)
Hoe ziet die teleconverter eruit?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.