Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:53:
als ik bvb deze verwijzing wil maken en de verwijzing niet wil zien hoe doe ik dat dan
http://members.lycos.nl/josgodefrooij/index.html
Ik wil graag alleen zien staan Klik hier
wat is dan de complete verwijzing die ik moet maken ik heb het geprobeerd met [url] er voor en er achter [/url]
[url= xxxx [/url]

Wie weet het? :*)
moet je natuurlijk ook wel zo slim zijn om het goed te doen he en je tag SLUITEN

code:
1
[url= xxx]Klik hier[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 18:10:
@ Kasemier, die foto's zien er goed uit qua kwaliteit, alleen die rijtjeshuizen, damn, wat zijn die lelijk!! :P Probeer het zooitje manueel (Av stand) eens op maximale MF te zetten, je diafragma zo klein mogelijk zetten en niet inzoomen, zo krijg je een maximale scherpte/diepte verhouding. (kweenie of die landscape setting het diafragma zover knijpt dat hij minimaal is! :? ) De enige kunst is nu nog dat je je camera op een statief zet, want de sluitertijd zal eraan moeten geloven. Je foto's moeten dan messcherp zijn. Ik krijg ze in de verte alleen lekker scherp als ik Manual Focus op oneindig zet.

edit:
Dit is bv een erg moeilijke voor mij, veel dichtbij en veel verweg, veel licht, maar ook schaduw....
[afbeelding]

@ Josa, dit is geen helpdesk "hoe werkt een forum", als je dat allemaal nog niet snapt moet je de faq grondig bestuderen imho of anders eens beginnen bij een ander forum, we zijn tweakers. So RTFM (of RTFF |:()
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dus een forum is er niet voor om elkaar te helpen dan kan je beter een forum beginnen voor je zelf kan je leuk tegen je zelf aan lullen via de computer.
En de FAQ heb ik door gelezen als ik dan iets niet snap moet je toch zeker wel een vraag daarover kunnen stellen, maar als dat teveel moeite is, je hoeft niet te antwoorden.

Met vriendelijke groet Jos

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Hmmz wel vreemd dat mijn foto's goed zijn, ik fotografeer nooit digitaal en bij andere mensen zijn de foto's wazig enzow, maar bij mij niet 8P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23
alsof jij de enige bent die ze scherp heeft ;).... die paar mensen die zogenaamde onscherpe foto's hebben doen gewoon iets helemaal fout en geven dan de schuld aan de cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
DKasemier schreef op 05 augustus 2003 @ 20:16:
Hmmz wel vreemd dat mijn foto's goed zijn, ik fotografeer nooit digitaal en bij andere mensen zijn de foto's wazig enzow, maar bij mij niet 8P
Waarom is dat vreemd? Prijs jezelf gelukkig met een goed toestel èn hopelijk het inzicht scherpe foto's te kunnen maken ;)
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 20:15:
[...]

Dus een forum is er niet voor om elkaar te helpen dan kan je beter een forum beginnen voor je zelf kan je leuk tegen je zelf aan lullen via de computer.
En de FAQ heb ik door gelezen als ik dan iets niet snap moet je toch zeker wel een vraag daarover kunnen stellen, maar als dat teveel moeite is, je hoeft niet te antwoorden.

Met vriendelijke groet Jos
;(
offtopic:
Lees de Huisregels nog eens door is mijn advies voordat je vroeg of laat een waarschuwing oploopt en dat zou zonde zijn :) De vragen in dit topic moeten wel ontopic zijn. Als je een vraag hebt die niet hier hoort, dan wellicht ergens anders op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op 05 augustus 2003 @ 20:18:
alsof jij de enige bent die ze scherp heeft ;).... die paar mensen die zogenaamde onscherpe foto's hebben doen gewoon iets helemaal fout en geven dan de schuld aan de cam
Sommige foto's zijn gemakkelijker scherp te krijgen dan anderen en ik denk dat het begrip "verte" niet al te duidelijk is. Verte is zeker een 500 meter. Het huis aan de overkant van de straat != verte.
Ik krijg mijn foto's hier op het water (jaw, achter mijn huis is het met dit weer lekker varen!) geen scherpe foto's omdat de lucht hier gewoon wazig is.
Het ligt aan de smog! EN IK BEN EEN }:O maar als hij foto's neemt met de landscape setting en hij kan op het knopje drukken... dan heeft hij inzicht?? |:(
Ik zal eens een statief lenen van iemand (heb alleen een tripod) en eens kijken of het aan mijn onvaste hand ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:25
DE_Michiel schreef op 05 August 2003 @ 18:38:
hmm bij alternate is de a70 nu 375Euro, en er staat bij dat er 32mb flash kaart bij zit :S

zeker weer fout bij alternete
Ik wacht nog steeds op mijn A70 van alternate (met de nodige extra's), heb hem vorige week maandag besteld, er stond 3-5 dagen levertijd. Tussendoor nog gebeld: donderdag (vorige week dus) komen ze binnen, vrijdag in huis. Ik vrijdag bellen: sorry, leveringsproblemen. Eikels, moeten ze ook geen 3-5 dagen levertijd neerzetten.
Ondertussen raak ik door mijn vakantiedagen heen....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn A60 sinds enkele weken

Ik ben er zeer tevreden mee, maar het volgende valt me wel op:

Als ik iets scherp wil stellen, dan merk ik dat de Aiaf heel vaak op een ander object wil scherpstellen dan op het object wat ik juist scherp wil hebben

Wat zijn jullie ervaring hiermee? Of hebben de meeste de Aiaf uitstaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
EN IK BEN EEN maar als hij foto's neemt met de landscape setting en hij kan op het knopje drukken... dan heeft hij inzicht??
ik had het zelf ook meer over het feit dat het wel vreemd is want t is niet moeilijk, vroeg ik me af of er echt niets mis wat met die mensen hun camera's..

maar ik denk ook dat het aan de AiAF licht.. ik heb ook af en toe 5* gefocussed met AiAf aan omdat hij gewoon een beetje vreemd focussede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 08:58:
Ik heb mijn A60 sinds enkele weken

Ik ben er zeer tevreden mee, maar het volgende valt me wel op:

Als ik iets scherp wil stellen, dan merk ik dat de Aiaf heel vaak op een ander object wil scherpstellen dan op het object wat ik juist scherp wil hebben

Wat zijn jullie ervaring hiermee? Of hebben de meeste de Aiaf uitstaan? :?
Ik sinds kort wel ja. Je hoeft niet 10x te focussen voordat je nu eindelijk je goede object scherp hebt. Hij staat nu gewoon op middle waar mijn objecten vaak staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11
zAo schreef op 06 August 2003 @ 10:11:
[...]
Ik sinds kort wel ja. Je hoeft niet 10x te focussen voordat je nu eindelijk je goede object scherp hebt. Hij staat nu gewoon op middle waar mijn objecten vaak staan ;)
Ja en als je iets aan de zijkant wil focussen doe je dat gewoon, houd de knop half ingedrukt en je verplaatst je camera. Dan kan je objecten die aan de zijkant staan ook gewoon scherpstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Siluro schreef op 06 augustus 2003 @ 11:50:
Ja en als je iets aan de zijkant wil focussen doe je dat gewoon, houd de knop half ingedrukt en je verplaatst je camera. Dan kan je objecten die aan de zijkant staan ook gewoon scherpstellen.
Is een mogelijkheid idd. Maar ik droom elke nacht nog van een DSLR en die gaat er komen ook :) 10D om precies te zijn.

Moest ik even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb hem vergeleken met een canon A100.. ja, 1mpixel geen optische zoom...
wat blijkt
de macro van de A100 stelt gemakkelijk scherp.. totaal geen probleem.. de macro van de A70 heeft daar vaak ontzettend veel moeite mee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
zAo schreef op 06 August 2003 @ 11:59:
[...]
Is een mogelijkheid idd. Maar ik droom elke nacht nog van een DSLR en die gaat er komen ook :) 10D om precies te zijn.

Moest ik even kwijt :)
offtopic:
Same here. Wil ook erg graag een DLSR.
Voorlopig heb ik hier nog een analoge SLR ligge uit '73
Die ga ik eerst is ff uitprobere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:21

Nitai

Live the life you love.

Kresh schreef op 05 August 2003 @ 19:09:
Zo, net terug van 11 daagjes vakantie Marmaris. A60 meegenomen uiteraard en leuke vakantie-kiekjes gemaakt.

Maar ja, heb nog garantie als het goed is, dus dat wordt opsturen.
Nu alleen nog even een card-reader regelen zodat ik wel in ieder geval m'n foto's kan gaan bekijken :)
Ik ben zeer benieuwd naar je plaatjes van Marmaris, m'n vriendin is ook net terug van Marmaris en ze had het erg naar haar zin daar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
DKasemier schreef op 06 augustus 2003 @ 12:37:
... de macro van de A70 heeft daar vaak ontzettend veel moeite mee!!!
Heb ik iig geen last van :) Kan ook door omstandigheden komen natuurlijk. Lichtval en dat soort zaken.

* SmartDoDo heeft zijn lensadapter :*)
Pics met en zonder zullen binnenkort volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Hellup! Ik heb een dooie pixel :'(. Ik ontdek net op wat donkere foto's dat er vrijwel in het midden, onderin van elke foto een blauw puntje staat dat er niet hoort:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasperkerver/Foto's/101_0151.JPG

Alleen op de foto's die ik vanaf gisteren heb gemaakt staat dit puntje. Betekent dit dat er een pixel dood is gegaan of hoe gaat dat?

Ik heb de cam (A70) pas 13 dagen en kan tot 14 dagen bij de verkoper terecht voor DOA's, maar is dit dan ook een DOA, aangezien de pixel nog niet meteen dood was? Anders moet ik hem opsturen naar Canon voor reparatie, net nu ik lekker vakantie heb en wat plaatjes kan schieten :'(

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ja denk ook omstandigheden, het was wel avond... ik probeerde een spin in een potje te maken.. maar misschien geen makkelijke omstandigheid zo donker, t was wel een feit dat ik hem niet scherp kreeg op die spin en mn stiefzusje met dr a100 wel...

maar goed voordeel is dan wel weer dat ik hem ook op een paar cm meer kan nemen en een beteje kan croppen :).. die spin zat ook echt op 5cm afstand ofzow... misschien wel minder... de specs zeggen dus ook niet dat dat moest kunnen, maar mn stiefzusje kon t wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
fraggel schreef op 06 August 2003 @ 13:02:
Hellup! Ik heb een dooie pixel :'(. Ik ontdek net op wat donkere foto's dat er vrijwel in het midden, onderin van elke foto een blauw puntje staat dat er niet hoort:
[afbeelding]

Alleen op de foto's die ik vanaf gisteren heb gemaakt staat dit puntje. Betekent dit dat er een pixel dood is gegaan of hoe gaat dat?

Ik heb de cam (A70) pas 13 dagen en kan tot 14 dagen bij de verkoper terecht voor DOA's, maar is dit dan ook een DOA, aangezien de pixel nog niet meteen dood was? Anders moet ik hem opsturen naar Canon voor reparatie, net nu ik lekker vakantie heb en wat plaatjes kan schieten :'(
Tja, je kunt tot 14 dagen terug, en je KUNT dus terug gaan.. hoe weet hij dat het pas 1 dag is??
detail: dit heet een hot-pixel, geen dode pixel, naar mijn weten
offtopic:
Same here. Wil ook erg graag een DLSR.
Voorlopig heb ik hier nog een analoge SLR ligge uit '73
Die ga ik eerst is ff uitprobere
Tja ik ken het gevoel, mijn vader zn minolta SLR is, ondanks dat de A70 een mooie cam is, toch altijd nog net ff een tandje lekkerder.. Niks is fijner dan gewoon de lens kiezen die je nodig hebt en mooie foto's schieten... scherpstellen moet nog wel met de hand maar gaat geweldig, idem dito geld voor diafragma en sluitertijd.. t is toch wel een stuk fijner om door de lens te kijken en live te zien of je een haalbare sluitertijd/diafragma waarde gebruikt, en bij te stellen...

ik betrap me er met mn A70 ook op dat ik constant in de M waarde zit met manual focus, t is me gewoon gewend :)

[ Voor 31% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Hot pixel, sorry, heb er niet zoveel verstand van.

Ik heb de laatste dagen elke dag wel een foto gemaakt en op de foto's van voor gisteren is nog niks te zien.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Exirion

Gadgetfetisjist

fraggel schreef op 06 August 2003 @ 13:11:
Hot pixel, sorry, heb er niet zoveel verstand van.

Ik heb de laatste dagen elke dag wel een foto gemaakt en op de foto's van voor gisteren is nog niks te zien.
Er zullen er in de loop der tijd misschien nog wel een paar bij komen ;) Maak je er niet te druk over. Zolang het er 1 of 2 zijn vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem, want je werkt ze in 5 seconden weg met Photoshop.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
DKasemier schreef op 05 August 2003 @ 15:31:

allemaal klikbaar, zouden de experts even kunnen kijken of het scherp is?
Waarom niet 1 .bmp in plaats van 8 Jpeg's :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Hier dan de scans van het testje dat ik gedaan had. Heb de 3 foto's genomen waar je het meeste verschil ziet. Heb een niet al te beste scanner, maar ik denk dat je het verschil nog wel goed genoeg kunt zien.
Download het rar bestand hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een ander vraagje: als je iets in het buitenland koopt, dan hoef je daar toch geen BTW te betalen? Dus als ik iets (een A70, bijvoorbeeld ;)) in Duitsland koop (verkoopprijs daar ca. 340 euro), kun je daar dan nog de BTW vanaf krijgen? Of vraag ik nu iets geks?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Laatst online: 17-08 07:42
Onderstaande foto vandaag genomen met mijn A70 op landschap mode. Lijkt mij lekker scherp. Het is net of de "kunst" ( want dat schijnt het te zijn) er later is ingeplakt.
Vraag: Hoe krijg ik alleen de lucht donkerder in bijv psp8 of photoshop?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/e.baart/foto/schooten2resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
BeQuietAndDrive schreef op 06 augustus 2003 @ 15:44:
Even een ander vraagje: als je iets in het buitenland koopt, dan hoef je daar toch geen BTW te betalen? Dus als ik iets (een A70, bijvoorbeeld ;)) in Duitsland koop (verkoopprijs daar ca. 340 euro), kun je daar dan nog de BTW vanaf krijgen? Of vraag ik nu iets geks?
Als EU-burger zul je gewoon BTW moeten betalen. Alleen niet EU-burgers kunnen in principe de BTW terugkrijgen (de 'Taxfree for Tourists' stickers die je soms ziet).

Als je anderzijds een artikel belastingvrij invoert in Nederland ben je wel weer verplicht om BTW (19% in Nederland versus 16% in Duistland) en Douanerechten (4,2% voor fotoapparatuur) te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Zo. Eindelijk een fatsoenlijk tasje voor mijn cam :)

Ik heb de Lowepro Z10 gekocht voor 16,- euro bij de Mediamarkt in R'dam. Mijn cam past er precies in en er is ruimte voor 4 extra batt's en net voor een extra CF'je:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberphoto.se/lowepro/z10_20_30_40.jpg

Verder heb ik nog een statief gekocht de Star 9 voor 30,- euro bij een fotoboer in R'dam. Hij is op zijn kleinst 60,5 CM hooge en op zijn grootst 1.69 M. Verder weegt hij iets meer dan 1KG:

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006J55L.03.LZZZZZZZ.jpg

Ik hoop vannacht foto's te gaan maken met lange sluiters, jullie zien ze wel verschijnen als het gelukt is :P
Kheb trouwens erg veel de teleconverter en wide angel converter gezien voor de A60/A70, maar nergens verkochten ze de lensadapter die je ervoor nodig hebt! Stom stukkie plastic... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

ja dat tasje heb ik ook ik prop er 4 batts in en op het ''handvat'' van de a60 leg ik mijn cf doosje met kaart je neer

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

zAo schreef op 06 August 2003 @ 15:54:
Kheb trouwens erg veel de teleconverter en wide angel converter gezien voor de A60/A70, maar nergens verkochten ze de lensadapter die je ervoor nodig hebt! Stom stukkie plastic... :(
Probeer Crown eens, die had 'm toen ik 'm bestelde gewoon op voorraad. Over die teleconvertor gelijk effe een vraagje. Als ik met de teleconvertor erop een foto probeer te maken van de lucht (focus dus op oneindig) dan vindt hij zowel op P-mode als in AUTO-mode geen focus (geel kadertje). Kan ik daar iets aan doen? Trouwens per ongeluk net deze foto geschoten, vond 'm wel grappig met die 2 vogels. (alhoewel de kleurstelling een photoshop-effect lijken is 't onbewerkt, EDIT: wat ik mij nu pas afvraag, waarom is dit eigenlijk in deze tinten? als ik zelf naar die boom kijk zie ik toch wel wat meer kleur... :?)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/birdies.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door spaceboy op 06-08-2003 19:46 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik schiet altijd in de P stand. De ISO-waarde stel ik dan zo laag mogelijk in (50). Maar is dit wel goed? Ik heb eens gelezen dat je die waarde zo laag mogelijk moet zetten om minder ruis op je foto's te krijgen. Dus klopt het dat je 'em vaak gewoon op 50 moet laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ontdekt dat mijn A70 3 hot pixels heeft, maar deze zijn enkel zichtbaar bij lange sluitertijden. Hier vindt je een voorbeeld daarvan.

Is dit normaal (bij lange sluitertijden) of zou ik hem best terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 06 augustus 2003 @ 10:11:
[...]
Kan dat Aiaf ook worden uitgezet op de auto stand?????

................................................ }:O _/-\o_ 8)7 .................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op 06 August 2003 @ 13:02:
[afbeelding]

O-) En staat die pixel ook op deze foto?????? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 21:18:
[...]

O-) En staat die pixel ook op deze foto?????? O-)
}:O Sorry als ik de foto erg groot maak zie ik hem ook. }:O
_/-\o_ Maar kan het niet zo zijn dat die pixel het de volgende keer wel weer doet???? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 21:14:
Ik heb nu ontdekt dat mijn A70 3 hot pixels heeft, maar deze zijn enkel zichtbaar bij lange sluitertijden. Hier vindt je een voorbeeld daarvan.

Is dit normaal (bij lange sluitertijden) of zou ik hem best terugsturen?
In de handleiding staat dat bij langere sluitertijden de kans op ruiswaarden toeneemt, lijkt me ook wel logisch, maar als het stelselmatig dezelfde pixels zijn.. misschien zijn die net iets gevoeliger dan de anderen?!

edit:
Tering, heb je dat iedere keer op die plekken?? Terug met dat ding!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 19:00

Crusader

Arc Nature

Ik zou je cam terugsturen. Zelf heb ik (net als vele anderen denk ik) zelfs op de langste sluitertijd geen last van hot pixels. Ruis zijn geen hot pixels imho.
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 21:14:
[...]
Kan dat Aiaf ook worden uitgezet op de auto stand?????
Helaas niet...

offtopic:
josa70, een vriendelijk verzoek, zou je a.u.b. de smileys alleen willen gebruiken als je echt een emotie wilt uitdrukken? Daar zijn ze voor. Ik wordt een beetje nerveus als ik jouw posts voorbij zie komen. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen, net zoals dat ik begrijp dat je als newbie op het forum die lollige gezichtjes maar al te graag wilt gebruiken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 06-08-2003 21:53 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat ik dit het beste doe.
Ze bevinden zich steeds op dezelfde plaats en je ziet ze nog tot 1/10 sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
In deel 4 van 'Het Canon A60/A70 ervaringen topic' werd een alternatief voor de LA-DC52C convertor genoemd die in de VS te koop is via BugEyeDigital. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en daar vorige week woensdag het een en ander besteld:

• De lensadapter ($23.95)
• Een Circulair Polarisatiefilter ($22.95)
• Een Raynox DCR-1850PRO PRO-Telephoto conversion lens ($104.95)
• Verzendkosten ($29.00 :/ ).

Vandaag kwam er een pakketje binnen met daarin de gevraagde spullen (zonder rekening v.d. douane >:) ). Dit was de inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/110_1046_small.jpg

Op de camera gemonteerd ziet het er zo uit (excuses voor de matige kwaliteit, deze zijn met een oude webcam geschoten):

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/camerafilter.jpg
Camera met polarisatiefilter

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/camerateleconverter.jpg
Camera met teleconverter B)

Het interessants zijn natuurlijk de foto's (allemaal gemaakt in Landscape stand, met statief, zelfontspanner en AiAF uit):

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/110_1056_small.jpg
Wide angle (zonder zoom)

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/110_1057_small.jpg
Met maximale zoom.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/110_1058_small.jpg
Wide angle met teleconverter.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdehaan-3.demon.nl/got/110_1059_small.jpg
Maximale zoom en teleconverter.

Ik vind zelf de chromatische aberatie wel meevallen, maar de foto's zijn wel onscherp aan de randen. Ik heb nog wat lopen spelen met de Manual Focus, maar ik krijg het beeld niet zo 1-2-3 scherper dan de autofocus. In combinatie met een digitale zoom (d.m.v. het op de PC croppen) is het m.i. best wel mogelijk om leuke 'detail-vergrotingen' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, vette shit, jammer van de onscherpte/aberatie, misschien dat er een firmware is waarin de mogelijkheid zit gebakken dat je je camera rekening laat houden met hulpstukken!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de camera er niet meer uitzien met alles er zo op, }:O maar de laatste foto is best wel dicht bij en redelijk scherp vooral in het midden, wat is nu de zoom alles bij elkaar?

Jos O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
vandaag mn canon A70 teruggezonden, canon stelde voor om handmatige focus te gebruiken ipv auto, maar dat maakte geen verschil :s

dus vandaag ben ik weer cameraloos :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 16-07 16:27
Nee en zo hoort het ook niet...steeds meer problemen met de A 70..erg triest...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het CR1220 klep/ding voor moet stellen, het lijkt een poortje te zijn op de camera boven de av/out wat niet gebruikt wordt. :?

edit:
Dynax, waarom stuur jij de jouwe niet gewoon terug?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 23:07:
Ik vind de camera er niet meer uitzien met alles er zo op, }:O maar de laatste foto is best wel dicht bij en redelijk scherp vooral in het midden, wat is nu de zoom alles bij elkaar?
Het was voor mij ook eventje schrikken toen ik de lens voor het eerst echt zag :9~

Als ik ga meten in bovenstaande foto's (uitgaande van de buitenste afmetingen van de kraan) kom ik op een totale zoom van circa 5.23-5.27 (horizontaal en vertikaal). Hiervan is een factor 1.86 te wijten aan de teleconverter en 2.81-2.84 aan de zoommogelijkheid van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 23:24:
Weet iemand wat het CR1220 klep/ding voor moet stellen, het lijkt een poortje te zijn op de camera boven de av/out wat niet gebruikt wordt. :?
Daarachter zit de backup-batterij die o.a. het klokje draaiende houdt als er geen andere batterijen in de camera zitten (zie ook pagina 191 van de Nederlandstalige handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Ik wacht nog steeds op inmiddels mijn 3e A70, maar weet nog niet of het pakketje gisteravond/vandaag wel verstuurd is. Denk niet meer dat ik het ga redden voor
vrijdag (vakantie). Erg jammer.

Je wordt overigens wel misselijk van al die dooie / hot pixels. :(
Hierboven weer enkele gevallen van gespot.
De lopende-band medewerkers van Canon leveren niet echt goed werk vind ik.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 19:50
dynax schreef op 06 August 2003 @ 23:22:
Nee en zo hoort het ook niet...steeds meer problemen met de A 70..erg triest...
Hoe meer mensen hem hebben, hoe meer probleemen!
De meeste mensen gaan er pas over praten als er problemen zijn. Geef canon dus niet zo snel de schuld.

Ik heb mijn lens adapter ook binnen, nu mijn lenzen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittek
  • Laatst online: 04-12-2024
idd ben ik het helemaal mee eens je hoort nu van een paar mensen dat ze problemen hebben, maar er zijn er ook al tientallen dan wel honderden over de toonbank gegaan. En van die hoor je nix. Ik heb tot nu toe helemaal geen problemen met mijn A70, ben helemaal tevreden.... Maarja dat ga ik hier niet lopen roepen.

Blijft natuurlijk wel *** als jij net die ene hebt die het niet goed doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Dat is wel zo, maar er worden ook veel A 60's verkocht, en daar hoor je niks over.....
En het zijn er immidels niet een paar meer...
Ik blijf erbij dat er een serie tussenzit, die niet helemaal lekker is, het is gewoon jammer van zo'n mooie camera.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mu-on schreef op 06 augustus 2003 @ 15:52:
[...]

Als EU-burger zul je gewoon BTW moeten betalen. Alleen niet EU-burgers kunnen in principe de BTW terugkrijgen (de 'Taxfree for Tourists' stickers die je soms ziet).

Als je anderzijds een artikel belastingvrij invoert in Nederland ben je wel weer verplicht om BTW (19% in Nederland versus 16% in Duistland) en Douanerechten (4,2% voor fotoapparatuur) te betalen.
Okee, duidelijk. Thanx!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen maandag mijn A70 ontvangen. _/-\o_

Perfect apparaat,gelukkig wel scherp en zonder problemen. (afkloppen...)

Blijkt alleen dat ik een US/CAN model heb,ik kan de camera niet online registreren en kan dus ook niet gebruik maken van de Canon foto-site.

Weet iemand waar je je foto's gratis (muv je homepage) online kunt zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 10:59:

Blijkt alleen dat ik een US/CAN model heb,ik kan de camera niet online registreren en kan dus ook niet gebruik maken van de Canon foto-site.

Gefeliciteerd met je cam :)
Ik heb trouwens ff zitten neuzen op de Canon site, maar ik kon niets van een gratis album ontdekken eerlijk gezegd. Nou kijk ik altijd met mijn neus :+ dus zou je een linkje willen geven plz?

Verder nog wat simpele pics:

Simpel plaatje van ondergaande zon:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/IMG_1498_50.jpg

Wat anders dan anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/image001_50.jpg

Luchtje van gisteren boven Barendrecht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/image002_50.jpg

Vond de kleuren wel mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/image003_50.jpg

*Allen zijn klikbaar*

Comments zijn altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
mooie fotos! :)

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entertainment
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
vooral dat "luchtje boven barendrecht" foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 20-09 23:24

BoAC

Memento mori

Vindt de focus op die bij wel gaaf gedaan. Daarvoor heb je zeker manual focus gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittek
  • Laatst online: 04-12-2024
zAo:

registreren gaat makkelijk via zoombrowser ex.
klik op internet
klik op image gateway album
klik op registreer

of via deze link

Sourmug:

Pixum biedt je dezelfde service aan, en je kan ook nog eens bij hun foto's af laten drukken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks mensen voor de comments, maar ik wil altijd negatieve comments :P

Vittek: ik gebruik geen zoombrowser, dus ik ga even bij Pixum loeren B) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 19-09 16:37
Vittek: Is het ook zo dat je via zoombrowser die foto's moet uploaden, of kan dat ook met bijvoorbeeld een ftp client? En hoeveel space krijg je dan?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Zouden digitale videocamera's ook zoveel last hebben van hot/dead pixels? Volgens mij hoor je daar bijna niets over....Mijn schoonbroer heeft de A70 en als ik zijn foto's bekijken zijn de meeste haarscherp. Erg mooi apparaatje en nog verassender zelfs....een mooi helder LCD schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja man, dat LCD scherm rules the earth, lijkt me dat digitale videocamera's er net zo goed last van hebben. Check trouwes Vidocq, een film helemaal opgenomen met digicam en helemaal gefotosjopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vittek,bedankt voor de link !

Dan hier 2 macro's :

Afbeeldingslocatie: http://www.pixum.nl/int/img.php?u=sourmug&t=2&i3=cirujui221wphp82hp88rqw81qa1j21c

Afbeeldingslocatie: http://www.pixum.nl/int/img.php?u=sourmug&t=2&i3=uayayyaiwruu2ap231hjuiaprperhe1h

Comments zijn welkom...

Shit,dat werkt dus niet...Grrrrr !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Op zicht geen slechte foto's. Zelfde standpunt, en sluitertijden. Mooi gedaan hoor, vooral de lettertjes zijn erg duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL

Iemand die weet hoe je foto's via Pixum WEL kunt sharen ???

hmm...lama,zie net dat je geen link per foto kunt maken...
dan maar eens een homepage gaan maken...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 15:21:
Iemand die weet hoe je foto's via Pixum WEL kunt sharen ???
Je kunt alleen maar albums sharen, geen links naar losse foto's (dat geldt trouwens ook voor de Canon-Imaging website.
Sluuut schreef op 07 August 2003 @ 13:27:
Is het ook zo dat je via zoombrowser die foto's moet uploaden, of kan dat ook met bijvoorbeeld een ftp client? En hoeveel space krijg je dan?
Je kunt ook een http-upload via de browser doen. In totaal heb je 100 Mb aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn canon powershot a70 gisteren besteld en vandaag gekregen. >:)
Had ik eigelijk niet verwacht zo snel.
Maar het is een zeer mooi ding en de foto`s zijn mooi. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Individual movie clips are limited to 3 minutes maximum per clip. Above figures show total movie capacity on various CF cards, measured under Canon's standard test conditions.
Dat is vaag man, het komt er op neer dat de geheugencapaciteit de beperkende factor is voor de lengte, maar dat ze worden geknipt door een fabrieksinstelling bij 3 minuten.

Is dat niet te omzijlen met een firmware aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/spiraal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/hoi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/love.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/acht.jpg

hier heb ik geen grote van..

van deze wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/strand.thm.jpg

(allemaal 15 seconden sluitertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

erg gaaf gedaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Inderdaad erg goed uitgepakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Sheik schreef op 07 August 2003 @ 18:36:
Inderdaad erg goed uitgepakt! :)
offtopic:
Sheik, ik zie dat jij een Sony 717 hebt: las net een boekkie waarin stond dat dat een DSLR is: dat is toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Silent Thunder schreef op 06 August 2003 @ 19:56:
Ik schiet altijd in de P stand. De ISO-waarde stel ik dan zo laag mogelijk in (50). Maar is dit wel goed? Ik heb eens gelezen dat je die waarde zo laag mogelijk moet zetten om minder ruis op je foto's te krijgen. Dus klopt het dat je 'em vaak gewoon op 50 moet laten?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Is alleen maar een ja op te beantwoorden :) Ervaring leert dat het verstandig is om op ISO 50 of 100 foto's te maken. Bij 200 of 400 zul je snel ruis zien op de foto's. Probeer dus op ISO 50 of 100 foto's te maken en je zult in principe geen ruis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

zAo schreef op 07 August 2003 @ 18:45:
[...]
offtopic:
Sheik, ik zie dat jij een Sony 717 hebt: las net een boekkie waarin stond dat dat een DSLR is: dat is toch niet zo?
offtopic:
Een beetje google'n: et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Heb de canon a70 nu ook.
Vandaag bij de fotoboer gehaald.
cam was 419 euro tasje van Lowepro erbij gekocht d-res 10 kreeg ik 10 euro korting op dus totaal werd 445 euro. nu even testen :) eerste filmpjes en foto`s zien er goed uit. Ook geen dead pixels bij de test :)

[ Voor 11% gewijzigd door pascalheister op 07-08-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er ook een!!! ik is blij en ik wil nog vragen: WAAR kan je een gratis online fotoiets zetten waar je wel directe links naar kan maken? alvast erg bedankt!!
EDIT: het is trouwens een a70

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik denk niet dat het een DSLR is. De lens is vast. Hoewel ik gisteren wel van de Bavaria ronde in maastricht overal toegang kreeg om foto's te maken. Gewoon naast de pers gestaan :D Tja het blijft een imposant apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel mee valt als je hoort hoeveel van die camera's er verkocht worden, is het denk ik maar een klein aantal dat niet goed is. :+
Alleen het is balen als het net jouw camera is die dat heeft. :'( Je zal de pech maar hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 10:59:

http://www.tripod.lycos.nl/ Hier kan het heel makkelijk. _/-\o_

http://members.lycos.nl/josgodefrooij/index.html een paar uurtjes werk (8>
Jos O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Als ik me niet vergis krijg je bij tripod/lycos gratis van die irri banners ;)
Ik weet ook zo even gauw niet waar je je foto's gratis online kunt zetten en ernaartoe kunt linken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 07 August 2003 @ 11:56:
[...]
Gefeliciteerd met je cam :)
Ik heb trouwens ff zitten neuzen op de Canon site, maar ik kon niets van een gratis album ontdekken eerlijk gezegd. Nou kijk ik altijd met mijn neus :+ dus zou je een linkje willen geven plz?

Verder nog wat simpele pics:

Simpel plaatje van ondergaande zon:
[afbeelding]

Wat anders dan anders:
[afbeelding]

Luchtje van gisteren boven Barendrecht:
[afbeelding]

Vond de kleuren wel mooi:
[afbeelding]

*Allen zijn klikbaar*

Comments zijn altijd welkom. :)
Ik wil wel negatief zijn maar dan moet het wel kunnen probeer het eens opnieuw en dan slechter probeer ik het opnieuw voor jou. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 13:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Hmm oké. Ik weet dat je de topics moet doorlezen want het antwoord staat er al in... ergens...

Maar als deel 4 al 41 pagina's is...

Ik baal een beetje want net is de lens van mijn A70 maar voor de helft dichtgegaan. Ik las in de startpost dat deze vanzelf een keer helemaal sluit. Maar toch wil ik iets meer weten.

Gaat de lens altijd weer goed sluiten en wat is dan de (gemiddelde) duur hoelang dat op zich laat wachten. Moet de camera hiervoor ook nog gerepareerd worden of is dat niet nodig en is het éénmalig.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Sjeeez zeg, ik vind dit echt de spuigaten met die Canons uitlopen! Krijgen cams in dit prijssegment geen kwaliteitscontrole? Ongelooflijk hoeveel problemen ik op een aantal fora ben tegengekomen. Error 18, lens die half open blijft staan, onscherpte, dode pixels :( Naja, het kan een mooi toestel zijn, maar het percentage van defecte toestellen liegt er volgens mij ook niet om. Stel dat Medion of Trust de A60-A70 had gemaakt, dan bleef er weer helemaal niks meer over van dat merk. Terwijl Canon echt wanproductie heeft geleverd met deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 19:50
Sheik schreef op 07 August 2003 @ 20:43:
Sjeeez zeg, ik vind dit echt de spuigaten met die Canons uitlopen! Krijgen cams in dit prijssegment geen kwaliteitscontrole? Ongelooflijk hoeveel problemen ik op een aantal fora ben tegengekomen. Error 18, lens die half open blijft staan, onscherpte, dode pixels :( Naja, het kan een mooi toestel zijn, maar het percentage van defecte toestellen liegt er volgens mij ook niet om. Stel dat Medion of Trust de A60-A70 had gemaakt, dan bleef er weer helemaal niks meer over van dat merk. Terwijl Canon echt wanproductie heeft geleverd met deze serie.
Ik zeg het nog maar een keer:
Hoe meer mensen een Canon a60/a70 hebben hoe meer problemen je hier zou vinden. Veel mensen gaan er pas over praten als ze problemen hebben! Dus trek niet te snel van die conclusies want er zijn meer mensen super tevreden over hun Canon dan mensen die problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

M_Frame schreef op 07 augustus 2003 @ 20:51:
[...]

Ik zeg het nog maar een keer:
Hoe meer mensen een Canon a60/a70 hebben hoe meer problemen je hier zou vinden. Veel mensen gaan er pas over praten als ze problemen hebben! Dus trek niet te snel van die conclusies want er zijn meer mensen super tevreden over hun Canon dan mensen die problemen hebben.
Klopt, ik heb een Canon A70. Heb er een aantal foto's mee geschoten. In het begin waren de foto's onscherp (dit kwam natuurlijk door mijn onkunde).
Foto's die ik nu neem zijn gewoon perfect.
Je zult een mens wel horen zeggen;"ik heb een error 18, wie heeft dat nog meer", maar je hoort mensen niet zeggen;"Mijn camera doet het perfect, wie heeft dit ook".
Er zijn altijd problemen, die blijf je houden, maar aan de foto's van mijn collega A70 mensen zijn er dus wel camera's die goed werken.
Niks aan het handje dus, het is een perfecte cam... Maar defecte zul je altijd hebben.
Op de 10.000 cams die verkocht zijn is een klein percentage defect, die mensen hoor je, maar van de rest???

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dan lees mijn post nog eens goed door. Volgens mij heb je het verkeerd geinterpreteerd. Ik heb het over percentages, niet absolute aantallen.

Overigens komen wel vaak dezelfde defecten voor!

[ Voor 16% gewijzigd door Sheik op 07-08-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine toevoeging nog: GOT wordt vaak gebruikt door mensen die een vraag kwijt willen. Omdat de a70 razend populair is LIJKT het zo door de problemen dat er veel aan de hand is, maar als alles werkt zie je meestal zo iemand niets posten. Zo komt het dat er veel aan de hand is maar eigenlijk is het een prima dingetje

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

·°|(V)ayDay|°· schreef op 07 August 2003 @ 21:26:
kleine toevoeging nog: GOT wordt vaak gebruikt door mensen die een vraag kwijt willen. Omdat de a70 razend populair is LIJKT het zo door de problemen dat er veel aan de hand is, maar als alles werkt zie je meestal zo iemand niets posten. Zo komt het dat er veel aan de hand is maar eigenlijk is het een prima dingetje
I Agree To That :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sheik schreef op 07 augustus 2003 @ 20:43:
Sjeeez zeg, ik vind dit echt de spuigaten met die Canons uitlopen! Krijgen cams in dit prijssegment geen kwaliteitscontrole? Ongelooflijk hoeveel problemen ik op een aantal fora ben tegengekomen. Error 18, lens die half open blijft staan, onscherpte, dode pixels :( Naja, het kan een mooi toestel zijn, maar het percentage van defecte toestellen liegt er volgens mij ook niet om. Stel dat Medion of Trust de A60-A70 had gemaaktdan bleef er weer helemaal niks meer over van dat merk. Terwijl Canon echt wanproductie heeft geleverd met deze serie.
De camera's van Medion hebben ook problemen. En ook hier kom je veel problemen tegen. Waarom hier niet zo veel over gepraat wordt is dat niet veel mensen op GoT deze camera hebben. Over het algemeen zijn de kopers van deze producten mensen die niet zo'n hoge eisen aan een camera stellen. Ik kan me toch een topic over deze camera voor de geest halen waarin er heel veel terug werden gebracht omdat de kleuren en scherpte niet aan de eisen van de klant voldeed.

[ Voor 15% gewijzigd door Calitomnication op 07-08-2003 21:46 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48
Ik heb ook weer wat pics gemaakt tijdens het BBQen door :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/janhoogenband/Untitled-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/janhoogenband/Untitled-2.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/janhoogenband/Untitled-3.gif

Smullen :9~

[ Voor 29% gewijzigd door OutSIdeR op 08-08-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 20-09 22:55
hoeveel koeien heppie geslacht joh :P
maar damn dit zijn allemaal mooie foto's .. keep up tha good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hehe slagerslaan :)

Ik heb ff een vraagje: Ik heb last van stof achter het scherm.. Kan ik daarmee teruggaan? [cam is maand of 2 oud]

[ Voor 10% gewijzigd door insan1ty op 08-08-2003 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 20-09 23:25
Vandaag was ie er dan eindelijk: de A70
Meteen flink wat foto's gemaakt, maar die originele batterijen zijn helemaal niet zo slecht hoor, ik heb er nu al zo'n 130 foto's mee gemaakt (de helft met flitser).

Alvast een paar foto'tjes met lange sluitertijd (resp 8, 10 en 15 sec)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8997/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8998/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8999/thumb.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Universal Creations op 08-08-2003 01:53 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 07 August 2003 @ 22:08:
Ik heb ook weer wat pics gemaakt tijdens het BBQen door :)
[...plaatjes BBQ ...]
Smullen :9~
... wat zijn de specs van de foto's (...wordt trouwens wel vaker vergeten bemerk ik....) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Al dat negatieve gedoe...... ik heb de A70 (een aantal weken nu): geen dode/hot/whatever pixels, geen E18 error, lens gaat goed open en dicht, wordt herkend door de pc als ik hem aansluit en de "onscherpe" foto's zijn gewoon "onkunde". Spelen met de instellingen en tips gebruiken van diverse fora.

Prima camera die prima foto's kan maken en de afdrukken zijn haarscherp.

[ Voor 13% gewijzigd door Magic666 op 08-08-2003 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:17

HenkS

Da_king alias HenkS

nog ff een vraagje (heb ik recent niet voorbij zien komen en heb toch wel alles gelezen in dit zeer interessante topic)...

maarre scheelt het heel veel aan batterij of je bij het maken van een foto het lcd-scherm wel dan niet aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Schelen zal het wel doen maar hoeveel? :?

Neem gewoon een extra set batts mee en je zit altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:17

HenkS

Da_king alias HenkS

nog een vraag als ik toch bezig ben...

ik ga zondag naar de Marlboro masters en daar eens flink flitsen met mijn cam (a70) maar welke instellingen kun je het beste gebruiken om snel voorbij passerende voertuigen er goed op te krijgen?

want soms als ik een foto maak, duurt het ff voordat de foto genomen wordt... (als ik hem helemaal indruk en inhoudt) heb hem pas en er dus (nog) niet zoveel verstand van.. .maar wat is het beste in het geval van komende zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wenpat/hpbimg/meer%20en%20takjes.jpg
Een aardig doorkijkje aan een fjord in Noorwegen...

Landscape / 1/500 / 5.6 / ISO Speed Auto / Lens 5.4 - 16.2mm / Image Size
1600x1200 / Image Quality Fine / White Balance Auto / AF Mode Single AF

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wenpat/hpbimg/Vennetje.jpg
... en een (volgens mij) aardige compositie van een rustig meertje.

Landscape / 1/50 / 5.6 /ISO Speed Auto / Lens 5.4 - 16.2mm / Focal Length 5.4mm / Image Size 1200x1600 / Image Quality Superfine / White Balance Auto /
AF Mode Single AF / File Size 1074KB

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 10:31:
[afbeelding]
Een aardig doorkijkje aan een fjord in Noorwegen...

Landscape / 1/500 / 5.6 / ISO Speed Auto / Lens 5.4 - 16.2mm / Image Size
1600x1200 / Image Quality Fine / White Balance Auto / AF Mode Single AF

[afbeelding]
... en een (volgens mij) aardige compositie van een rustig meertje.

Landscape / 1/50 / 5.6 /ISO Speed Auto / Lens 5.4 - 16.2mm / Focal Length 5.4mm / Image Size 1200x1600 / Image Quality Superfine / White Balance Auto /
AF Mode Single AF / File Size 1074KB
Die eerste foto is wel mooi.
Maar bij die tweede heb je volgens mij tegen de zon in gefotografeerd og gedeeltelijk.
Als je de zon in de rug hebt krijg je een blauwe lucht zoals in je eerste foto, tenzij het een grauwe dag is natuurlijk.

Mischien kun je ze even wat groter posten zodat alles wat beter te zien is 640x480 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op 08 August 2003 @ 09:13:
nog een vraag als ik toch bezig ben...

ik ga zondag naar de Marlboro masters en daar eens flink flitsen met mijn cam (a70) maar welke instellingen kun je het beste gebruiken om snel voorbij passerende voertuigen er goed op te krijgen?

want soms als ik een foto maak, duurt het ff voordat de foto genomen wordt... (als ik hem helemaal indruk en inhoudt) heb hem pas en er dus (nog) niet zoveel verstand van.. .maar wat is het beste in het geval van komende zondag?
Manual focus aanzetten en scherp stellen op een passerende auto, je focus staat nu goed, neem een snelle sluitertijd en je hebt de snelste manier om een foto te nemen!
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.