StatBar v1.2 is uit! :)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmz, Topix sloopt de witregels d'r tussenuit |:(

BTW, deze CreateBar routine pakt altijd de volledige breedte van het scherm (ABD.RC.Left = 0 en ABD.RC.Right = Screen.Width \ Screen.TwipsPerPixelX), dat moet voor StatBar 2.0 nog aangepast worden (als de taskbar aan de zijkant van het scherm staat valt de huidige versie van StatBar over de startknop heen, en da's niet de bedoeling |:()

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 10:56

johnwoo

3S-GTE

Ik hoop dat je d'r wat mee kunt, suc6
Tnx, meteen ff gesaved, ik zal er vast ooit nog wel een mooi doel voor vinden! :)

Het nut van een prompt: als ik StatBar draai ben ik de streep boven in beeld sowieso kwijt, ook al staat ie niet helemaal vol. Dan heb ik liever zoveel mogelijk functionaliteit bovenin, zodat ik onder ruimte vrij houd, snappie! (Er staan nu ook maar 5 links in m'n QuickLaunch en dat vind ik eigenlijk al teveel)
Sterker nog: zou het niet wat zijn om een eigen QuickLaunch erin te gooien, waar mensen zelf links in kunnen dumpen?

edit:

Kijk maar eens wat er nog aan ruimte vrij is: :+ (En dan zouden de nl/cl/sl evt weg kunnen)
http://www.lunenburg.cistron.nl/StatBar.jpg
[edit2]Oeps, layout beetje verneukt, maar een linkje van gemaakt[/edit2]

En het nut van een Dial-Up monitor: Ja euh... dat weet ik eigenlijk niet :P, maar het zou wel stoer staan :+

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Mr. B.
  • Niet online
Ah, daar kan ik me wel in vinden :)
Ik vind zelf de quicklaunch balk trouwens wel handig, maar ik heb dan ook een dubbele taskbar :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bkneepkens/taskbar.jpg

En als ik dan toch bezig ben post ik ook maar gelijk een screenie van StatBar zoals ik 'm nu op m'n scherm heb staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bkneepkens/statbar.jpg

Volumeregelaar en Time synch. zijn nieuw; de eerste spreekt voor zich, de laatste zorgt er iedere minuut voor dat je systeemtijd gesynchroniseerd wordt met een tijdserver. De RAM/CPU grafiekjes zijn nu trouwens ook uit te zetten zodat je meer ruimte overhoudt voor andere zooi :+

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Oh, en dat PaintFrame gebeuren valt hier ook in de smaak hoor :) Ik gebruik het in een proggel waar ik nu mee bezig ben in VB: een chatserver (clients komen daarna)

http://www.lunenburg.cistron.nl/ChatServer10alpha-1.jpg
http://www.lunenburg.cistron.nl/ChatServer10alpha-2.jpg
(is nog absoluut niet af, als het zover is post ik wel wat)

Ik vind die knoppies er zo echt vet uitzien :), heb alleen wel wat veranderd in je code :o
Omdat ik geen zin had om telkens alle 4 de parameters op te geven bij het tekenen van de framepjes heb ik de functieheaders op deze manier aangepast:
code:
1
Sub PaintFrameCtrl(Frm As Form, Ctrl As Control, Optional LineW As Long = 1, Optional Up As Boolean = False)

Dan hoef je niet telkens alles mee te geven als het niet noodzakelijk is, je stelt gewoon een default in. Jaja, je moet het jezelf een beetje makkelijk maken :)

• Mr. B.
  • Niet online
:) Die routines heb ik al heel lang liggen... ik gebruik ze ook maar af en toe, vandaar dat ik eigenlijk nooit zin heb gehad om ze ook maar een beetje aan te passen. Onder het motto "If it ain't broke, don't try to fix it ('cause I'm lazy)" natuurlijk ;)

Zo'n chatserver lijkt me ook wel interessant om te proggen :) Gebruik je trouwens het standaard Winsock control of doe je dat compleet met API calls?

Ik probeer zelf de laatste tijd OCX'en zoveel mogelijk te vermijden; als ik het met API's kan, dan doe ik dat :P (StatBar 2.0 gaat ook compleet zonder OCX'en werken; de benodigde Winsock en CommonDialog routines zijn compleet ge-API'd (en weer een nieuw werkwoord :+))

StatBar.nl - @GoT

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:30
vet!

erg handig, bedankt!
lekker nog 136MB ram vrij :9

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ik gebruik de standaard Winsock OCX ervoor... 2 redenen:
1) Ik heb gewoonweg geen goede API reference (en ben te lui om lang/vaak te zoeken ;))
2) Dit is een van mijn eerste netwerkprogrammaatjes (d'r ligt hier sinds 2 weken een netwerk :) ), ik ben nog geen ster op dat gebied. Ik heb al een single connection chat proggel klaar: dat kan zowel server als client zijn, maar een server kan maar één client aan. Hier te downen...

• Mr. B.
  • Niet online
Ik gebruik de standaard Winsock OCX ervoor...
Ah :) Het is sowieso wel veilig om de OCX te gebruiken; voor de timesynch in StatBar moet ik bv. een window subclassen om Winsock messages af te handelen. Het werkt wel allemaal, maar foutafhandeling en dergelijke is wat lastiger te implementeren, en je bent toch wel wat langer bezig om het helemaal goed aan het werk te krijgen :P

StatBar.nl - @GoT

• Bigs
  • Niet online
Die site van jou staat wel bij een geweldig hosting-bedrijf ;)

• Mr. B.
  • Niet online
Op zaterdag 30 december 2000 01:46 schreef Bigs het volgende:
Die site van jou staat wel bij een geweldig hosting-bedrijf ;)
LOL :D
Ik ben ook een tevreden klant :)

StatBar.nl - @GoT

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Nog een leuke (en makkelijke :) ): de computer- en usernaam!

Computernaam

Usernaam

Ziet er wel leuk uit, bovenin het scherm zo 'johnwoo @ pc-paul running Windows 2K, uptime: blablabla' :)

Op die site ( www.vbapi.com ) zijn trouwens een heleboel handige API functies te vinden, er staan vast nog wel een paar makkelijk te implementeren handigheidjes in :)
Ik krijg haast zin om zelf een bar te bouwen, zou alleen niet zo origineel zijn...

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 01 januari 2001 23:02 schreef johnwoo het volgende:
Nog een leuke (en makkelijke :) ): de computer- en usernaam!

Computernaam

Usernaam

Ziet er wel leuk uit, bovenin het scherm zo 'johnwoo @ pc-paul running Windows 2K, uptime: blablabla' :)

Op die site ( www.vbapi.com ) zijn trouwens een heleboel handige API functies te vinden, er staan vast nog wel een paar makkelijk te implementeren handigheidjes in :)
Ik krijg haast zin om zelf een bar te bouwen, zou alleen niet zo origineel zijn...
Compu- en username is wel een leuk idee, maar is het echt nuttig? Bovendien wordt dat ook erg lastig; StatBar heeft nu een modulaire opbouw (heb het nu ff over de aankomende v2.0 :)); aangezien de computer- en username variabel van lengte kunnen zijn is niet te bepalen hoeveel ruimte daarvoor gereserveerd moet worden.

Als API reference gebruik ik zelf trouwens de VB Programmer's Guide to the Win32 API van Dan Appleman (zie www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0672315904/o/qid=978387137/sr=2-1/002-3405499-0618460). Dat boek wordt door veel mensen gezien als de bijbel op dat gebied, en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn :)

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

:(

Statbar 1.2 werkt niet onder:

Win2k SP1
IE 5.5 SP1
Dual Monitor / Dual card

geOShell / litestep als shell :(

exacte quote error:
Error creating bar area
Click OK to quit

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 01 januari 2001 23:23 schreef TheTrueAprazeth het volgende:

Statbar 1.2 werkt niet onder:

Win2k SP1
IE 5.5 SP1
Dual Monitor / Dual card
Jawel, want:
geOShell / litestep als shell :(
Je geeft hier zelf het antwoord al :)

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Ik weet niet of het al genoemd is, maar IP-adres zichtbaar in je StatBar? Is dat mogelijk? Vooral als je geen vast ip hebt, lijkt me dat zeer handig.

Is trouwens verder verrektes handig progje! Keep on the good work! :7

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 23:25 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Jawel, want:
[..]
Je geeft hier zelf het antwoord al :)
Geen mogelijkheid dit toch aan de gang te krijgen? ik heb geen zin om explorer weer als shell te gebruiken... :(

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 15:44
Echt een prachtproggie!!!!!! Laat ik dat als eerste zeggen. Maar zoals al een aantal keer is aangegeven zou het nog mooier zijn als je de temp van je cpu en dat soort zooi er ook in zou kunnen verwerken. Ik weet niet of dat lukt, maar dat zou wel heel stoer zijn:)

Verder vind ik de status van je numlock enzo niet zo erg belangrijk, als je die weglaat dan houd je weer meer ruimte over.

Ik heb de ballen verstand van programeren en daarom ben k zo blij dat jij het wel kan:)

Handtekening

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 02:36 schreef Sikkie het volgende:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar IP-adres zichtbaar in je StatBar? Is dat mogelijk? Vooral als je geen vast ip hebt, lijkt me dat zeer handig.

Is trouwens verder verrektes handig progje! Keep on the good work! :7
Heb ik al ooit naar gekeken, maar dat bleek zo ongelofelijk k*t te maken dat ik het d'r na v1.01 uit heb geknikkerd; voor netwerkclients kreeg ie iedere keer het lokale adres te pakken, nooit het internet IP, vandaar :(

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 04:28 schreef TheTrueAprazeth het volgende:

[..]
Geen mogelijkheid dit toch aan de gang te krijgen? ik heb geen zin om explorer weer als shell te gebruiken... :(
Ben bang van niet; ik gebruik gewoon een standaard Win32 API call om van StatBar een "appbar" te maken; zie het stukje code wat ik hier ergens voor johnwoo neergeplakt heb. Zoals gezegd, het is een officiele manier om die schermruimte te reserveren, maar ik vrees dat alternatieve shells dat gewoon niet (goed) ondersteunen ;(

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 13:13 schreef Balboa het volgende:
Echt een prachtproggie!!!!!! Laat ik dat als eerste zeggen. Maar zoals al een aantal keer is aangegeven zou het nog mooier zijn als je de temp van je cpu en dat soort zooi er ook in zou kunnen verwerken. Ik weet niet of dat lukt, maar dat zou wel heel stoer zijn:)
Dat soort dingen moet echt lowlevel uitgevraagd worden, en hoe dat zou moeten weet ik echt niet :(
Verder vind ik de status van je numlock enzo niet zo erg belangrijk, als je die weglaat dan houd je weer meer ruimte over.
In v2.0 komen meer "informatiemodules" te zitten, je kunt dan kiezen welke je wel en niet wilt laten zien :)
Ik heb de ballen verstand van programeren en daarom ben k zo blij dat jij het wel kan:)
LOL, bedankt :P

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

is nog steeds een probleem dat ie cpu usage full aan geeft?

Verwijderd

leuk proggie alleen tegen litestep kan ie niet tegen

Error creating bar area

(www.litestep.org)

jammer

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 15:21 schreef paard44 het volgende:
is nog steeds een probleem dat ie cpu usage full aan geeft?
Als je WinME hebt; ja, die doet vreemde dingen op dat gebied, terwijl StatBar het toch op een goeie manier uitvraagt :(
Op dinsdag 02 januari 2001 15:24 schreef Lasher[57th] het volgende:leuk proggie alleen tegen litestep kan ie niet tegen

Error creating bar area

(www.litestep.org)

jammer
Klopt, zie m'n reply van een klein kwartiertje geleden.

StatBar.nl - @GoT

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is het eigenlijk open source?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik kende het nog niet, maar zeker een cool proggie! Bedankt.:)

Een heel klein suggestietje, ik zou er blij mee zijn als hij ook aan de zijkant van het scherm gedockt zou kunnen worden, iets breder dan, zodat de data onder elkaar weergegeven kan worden. Maar das verder niet echt heel belangrijk ofzo.

Succes er mee verder!*D

Mijn fotografie en videografie

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Alleen zo jammer dat je nog die MSVBM5 nodig hebt...... maakt de setup weer wat groter enzo...

Weet iemand alternatieven voor MSVBM5 dan wel 6?.. Ik weet dat je met API calls aardig ver kan komen.. om bijvoorbeeld formsop je scherm te toveren (want dat is ongeveer wat die domme runtime dll doet.. en eventuele pseudo code interpreteren als een progje zo hebt ge compileerd).. Iemand daar een leuk voorbeeld van?
Ik programeer zelf in VB6 .. maar ik moet dus altijd in setup altijd die domme MSVBM6 mee kopieren...

Ik hou van kleine functionele progjes.. vandaar.

Verwijderd

jah ok ik lees de oude reply hier net, ligt dus aan litestep

waarom eigenlijk? dit is nu eens echt het 1ste proggie dat ik tegenkom dat niet werkt onder litestep

als het ligt aan het feit dat ie het aan de start bar wil vastmaken moet er toch de mogelijkheud zijn om dat te veranderen?

• Dromer
  • Laatst online: 11:35
Ik heb ook nog wel een vraagje.
Ik heb hier een server draaien met NT4/SP6
Het werkt goed alleen sinds 2 dagen loopt me uptime trug .
Dit is dus heel vaag.
Hij loopt 10 seconden terug,gaat dan weer verder en springt weer 10 sec terug.
Enig idee???

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 09-02 23:41
wensen lijstje komt er ook 1 voor meerdere processoren en een temperatuurmeter er in

keep going on with the great work

iets met lenzen

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op dinsdag 02 januari 2001 20:46 schreef henkleerssen het volgende:
Alleen zo jammer dat je nog die MSVBM5 nodig hebt...... maakt de setup weer wat groter enzo...

Weet iemand alternatieven voor MSVBM5 dan wel 6?.. Ik weet dat je met API calls aardig ver kan komen.. om bijvoorbeeld formsop je scherm te toveren (want dat is ongeveer wat die domme runtime dll doet.. en eventuele pseudo code interpreteren als een progje zo hebt ge compileerd).. Iemand daar een leuk voorbeeld van?
Ik programeer zelf in VB6 .. maar ik moet dus altijd in setup altijd die domme MSVBM6 mee kopieren...

eeuh niemand hier commentaar op?

• Hennie-M
  • Laatst online: 18-02 20:22
HEt za wel aan mij liggen maar ik moet registratie info invoeren..
was toch freeware?

maar het ik heb er zin in om um te gaan gebruiken hoor!
edit:
OOps
laat maar hoeft geen serial :)

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 20:46 schreef henkleerssen het volgende:

Als je met alleen API calls een form op je scherm wil toveren is dat een gigantisch gekloot, geloof me. Bovendien is MSVBVM50.DLL vanaf Win98 (d8 ik) standaard al geïnstalleerd, dus vrijwel iedereen heeft die al op z'n machine staan.

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 08:55 schreef Dromer het volgende:
Ik heb ook nog wel een vraagje.
Ik heb hier een server draaien met NT4/SP6
Het werkt goed alleen sinds 2 dagen loopt me uptime trug .
Dit is dus heel vaag.
Hij loopt 10 seconden terug,gaat dan weer verder en springt weer 10 sec terug.
Enig idee???
Hoe lang draait die server al? De API call die daarvoor gebruikt wordt is GetTickCount, die geeft een long integer terug (signed 32-bits) met het aantal milliseconden dat Windows draait. Die kan dus maximaal ((2^31)-1) / (1000*3600*24) = 24 dagen en een beetje aan. Wat ie daarna gaat doen weet ik niet.

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 14:16 schreef Hennie-M het volgende:
HEt za wel aan mij liggen maar ik moet registratie info invoeren..
was toch freeware?

maar het ik heb er zin in om um te gaan gebruiken hoor!
edit:
OOps
laat maar hoeft geen serial :)
Vond ik gewoon geinig om in te bouwen; de naam die je invoert zie je terug in de about box :P

StatBar.nl - @GoT

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Owja, nu ik eraan denk: je kunt van www.winamp.com gratis het NSIS install system downen, dat is dezelfde installer die voor Winamp wordt gebruikt. Hij's errug vet :P ik heb voor mijn Uptimer (uptimer.exe/uptimer.txt/msvbvm60.dll) ook al een installer gemaakt.

Enne, het is NIE mogelijk een VB prog te runnen zonder de runtime DLL's :( :( :(

• Hennie-M
  • Laatst online: 18-02 20:22
Op woensdag 03 januari 2001 16:58 schreef Klont het volgende:
Owja, nu ik eraan denk: je kunt van www.winamp.com gratis het NSIS install system downen, dat is dezelfde installer die voor Winamp wordt gebruikt. Hij's errug vet :P ik heb voor mijn Uptimer (uptimer.exe/uptimer.txt/msvbvm60.dll) ook al een installer gemaakt.

Enne, het is NIE mogelijk een VB prog te runnen zonder de runtime DLL's :( :( :(
Ik ben nu ook wel geintereseerd en ik heb dit gevonden

Nullsoft SuperPiMP Install System (NSIS)
http://www.winamp.com/nsdn/superpimp/

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 15:13 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Ben bang van niet; ik gebruik gewoon een standaard Win32 API call om van StatBar een "appbar" te maken; zie het stukje code wat ik hier ergens voor johnwoo neergeplakt heb. Zoals gezegd, het is een officiele manier om die schermruimte te reserveren, maar ik vrees dat alternatieve shells dat gewoon niet (goed) ondersteunen ;(
Ok, heb nu dus net een shellswitcher geinstalleerd alleen voor dat statbar! Wee je gebeente als het niet 100% roeleert ;)

• Dromer
De server draait idd een dag of 24 nu..
Nu weet je dus wat er gebeurt :(

Is daar nog wat aan te doen ??

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 22:46 schreef Dromer het volgende:
De server draait idd een dag of 24 nu..
Nu weet je dus wat er gebeurt :(

Is daar nog wat aan te doen ??
Vrees van niet, da's gewoon een limitatie van Windows+VB :(

StatBar.nl - @GoT

• Dromer
Is er niet een commando in te krijgen als uptime.exe?
Dit proggie geeft het nml wel goed weer.
Die moet toch zijn info ook ergens uit halen?

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 04 januari 2001 09:08 schreef Dromer het volgende:
Is er niet een commando in te krijgen als uptime.exe?
Dit proggie geeft het nml wel goed weer.
Die moet toch zijn info ook ergens uit halen?
Die uptime.exe (ik neem aan dat je dat progje van MS zelf bedoelt?) haalt z'n informatie uit de event logs geloof ik; de tijd die door dat progje aangegeven wordt is iets te laag heb ik gemerkt.

Dromer > d'r ligt een mailtje in je inbox met een mogelijke oplossing; die zou tot 49,7 dagen uptime goed moeten aangeven. Hoger kan de interne teller in Windhoos gewoon niet aan :(

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

thanx heb um gedownload en ziet der cooooooooooooooooool uit!!!

GO Tweakers GO!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Zeer leuk zo'n statbar ...

maar als ik zeg dat em beneden moet staan en dan terug boven sluit ie van zelf af :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 15:46 schreef Xtentic het volgende:
thanx heb um gedownload en ziet der cooooooooooooooooool uit!!!

GO Tweakers GO!
Tenx, maar het is imho niet echt nuttig dit draadje na een week nog omhoog te halen :+;)

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 18:30 schreef CBA het volgende:
Zeer leuk zo'n statbar ...

maar als ik zeg dat em beneden moet staan en dan terug boven sluit ie van zelf af :(
Heb ik zelf ook wel eens gehad; wordt aan gewerkt... heeft ie dat trouwens altijd? Zo ja, welke Windhoos versie gebruik je? :)

StatBar.nl - @GoT

• Danfoss
  • Laatst online: 13:57

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Zeg kun je niet een versie maken die 256 kleuren ondersteund?

Ik heb namelijk een videokaartje in mijn w2k server hangen waarbij windows zegt 'apparaat kan niet gestart worden' en dus maar 256 kleuren laat zien.

Nu is dat niet zo'n probleem ('t toch maar server), maar ik zou wel graag statbar gebruiken, want dan kan ik snel zien hoe het ermee is.

Sys Specs

Verwijderd

ff een vraagje ik heb bovenin die creative snlestartbalk maar als ik nu statbar laat runnen bij het opstarten gaat hij over mijn creative blakje heen. is hier iets aan te doen.

MTW cool progje keep up te good workinŽ

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 22:13 schreef Danfoss het volgende:
Zeg kun je niet een versie maken die 256 kleuren ondersteund?

Ik heb namelijk een videokaartje in mijn w2k server hangen waarbij windows zegt 'apparaat kan niet gestart worden' en dus maar 256 kleuren laat zien.

Nu is dat niet zo'n probleem ('t toch maar server), maar ik zou wel graag statbar gebruiken, want dan kan ik snel zien hoe het ermee is.
Versie 2.0 zal, als je maar 256 kleuren hebt, bij het opstarten vragen of ie door moet gaan. Je kunt die melding ook uitvinken; dan krijg je 'm niet meer en start ie gewoon door :)

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 23:13 schreef h3llpspawn het volgende:
ff een vraagje ik heb bovenin die creative snlestartbalk maar als ik nu statbar laat runnen bij het opstarten gaat hij over mijn creative blakje heen. is hier iets aan te doen.

MTW cool progje keep up te good workinŽ
Doet ie nu ook als je je taskbar aan de zijkant van het scherm hebt staan; ik ben bezig om dat op te lossen.

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

owkee. gaat dat misschien niet met een commando Form.SentoBack of zo of een API

Verwijderd

Chill progje.......

[url="javascript:alert(Chill progje....heb er veel plezier mee')"]M'n commentaar....[/url]

Verwijderd

Ja goed idee dan ga ik namelijk lekker hibernaten hahahahah
|:(

edit:

Mr. B. dat was tegen iemand die het over een UPTIME top 100 had :P
Ik denk dat ik niet gezien heb dat deze thread 4 pagina's lang is :Z
Oh ja als ik em naar beneden haal en dan weer naar boven dan sluit ie bij bij ook af (w2k sp1)

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 20:49 schreef OG_outlaw het volgende:
Ja goed idee dan ga ik namelijk lekker hibernaten hahahahah
|:(
:? :?

StatBar.nl - @GoT

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vet proggie thnx.:)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40

sus

is druk :+

Ik werk nu sinds vanmiddag met LiteStep. Is een erug gaaf prog. Alleen jammer dat StatBar hiet niet mee kan werken. :(

Ga nu maar ff een shell-switcher maken, want StatBar roeleert keihard :P

Mr. B, thanks for a great program ;)

Verwijderd

Het is niet mijn bedoeling een domper op de feestvreugde te zetten :D maareh voor windows 2000 gebruikers voegt dit programmaatje ongeveer niets toe (taskmanager).

En er waren al meerdere progs die cpu, mem en zelfs networkthroughput meten?

Toch vind ik het een net progje hoor begrijp me niet verkeerd.

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 12:56 schreef OG_outlaw het volgende:
Het is niet mijn bedoeling een domper op de feestvreugde te zetten :D maareh voor windows 2000 gebruikers voegt dit programmaatje ongeveer niets toe (taskmanager).

En er waren al meerdere progs die cpu, mem en zelfs networkthroughput meten?

Toch vind ik het een net progje hoor begrijp me niet verkeerd.
Ik heb StatBar gebouwd zodat ik in 1 oogopslag kan zien hoe m'n systeem d'r aan toe is, de task manager heb ik niet standaard open staan (ik gebruik zelf ook win2k) :)
In v2.0 komt trouwens ook stuff te zitten die niet in de taskman zit; o.a. een volumeregeling (zodat d'r weer een icon uit die systray weg kan :)) en een optie om automatisch je systeemtijd te laten synchroniseren met een timeserver *D

StatBar.nl - @GoT

• sus

sus

Mr. B.

Idee: Kan je de gegevens die je in StatBar in eens balk zet, niet in een gewoon form zetten? Dit is dan dus een nieuw programma, naast de StatBar die nu uit is.

Dan kunnen gebruikers van prog's als LiteStep toch gewoon StatBar gebruiken.

* sus is een zeer tevreden gebruiker van StatBar

Verwijderd

ten eerste:
ik heb niet alle 500 reply's doorgelezen dus vergeef me als het volgende punt al genoemd is.

Mr. B., is het mogelijk om support te maken voor skins. Lijkt me erg wijs om zelf een skin te kunnen maken voor het proggie. Dan kan je het een beetje aanpassen aan je desktop enzo.

Enne, proc temp zou ook cool zijn ;)

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 13:39 schreef suspicious het volgende:Mr. B.

Idee: Kan je de gegevens die je in StatBar in eens balk zet, niet in een gewoon form zetten? Dit is dan dus een nieuw programma, naast de StatBar die nu uit is.
Kan ik wel een keer doen, maar daarmee is eigenlijk het hele nut van StatBar weg. Hij is bedoeld om in 1 oogopslag de status van je systeem te kunnen overzien; aangezien LiteStep blijkbaar geen goede ondersteuning voor application bars heeft (zie msdn.microsoft.com/library/psdk/shellcc/shell/AppBars.htm voor uitleg over appbars), heeft een programma als StatBar op zo'n shell weinig zin :(
Op donderdag 18 januari 2001 13:57 schreef EdgiX het volgende:
ten eerste:
ik heb niet alle 500 reply's doorgelezen dus vergeef me als het volgende punt al genoemd is.
Het is d8 ik al genoemd, maar ik vergeef je ;)
Mr. B., is het mogelijk om support te maken voor skins. Lijkt me erg wijs om zelf een skin te kunnen maken voor het proggie. Dan kan je het een beetje aanpassen aan je desktop enzo.
Heb ik aan gedacht, maar het programmeren daarvan gaat denk ik ontzettend veel tijd kosten, en die tijd heb ik gewoon niet. Misschien van de zomer een keertje, maar ik beloof nix :)

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 14:07 schreef Mr. B. het volgende:

Heb ik aan gedacht, maar het programmeren daarvan gaat denk ik ontzettend veel tijd kosten, en die tijd heb ik gewoon niet. Misschien van de zomer een keertje, maar ik beloof nix :)
Jammer :( Misschien tijd voor open-source?

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Hum... Ik weet dat het niet echt origineel is, maarre... ik ben ook maar aan een dergelijk proggel begonnen. Het is nog niet af, maar een aantal dingen werken al. Ik heb het WinBar genoemd ( :P ); hier is een screenie:
http://www.lunenburg.cistron.nl/WinBar10alpha.jpg
Wat er in komt kun je al zien: dat zijn de items in de lijst in het config-schermpje. Wat nog niet werkt zijn de panels die je niet op de bar ziet :)
Verder is het nog geen AppBar maar gewoon een form (dat over de desktop staat). De code die Mr. B. postte werkte bij mij om de een of andere reden niet :? maar ik heb nu een ander voorbeeldje gevonden waarmee het wel gaat lukken. Er komt zelfs een AutoHide-feature op (waarbij de bar naar keuze naar boven wegschuift of wegfade).
Zodra de functionaliteit zover is dat ie hier op mijn PC doet wat ik wil zal ik het alpha in beta veranderen en het proggel ergens ter download zetten.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

johnwoo>
Maak hem lekker open-source!!!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:49
Super!!!!
Alleen op mijn laptop met Win NT4 SP5 geeft ie de status van mijn battery niet goed weer. Staat altijd op 0%. Enig idee hoe dat komt.
Looking 4ward to version 2.:)

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• sus

sus

Okee, ik heb het begrepen. StatBar werkt dus niet onder LiteStep.

Geen probleem, ik ben nu bezig om een aanvulling op mijn theme te maken.
Dan staat er dus nog een extra balkje bij, bovenaan mijn scherm. Wel een klus, met alle letters punt voor punt tekenen en dan sie kl*te step.rc editten.

LiteStep gebruikers: Het kan dus wel ff duren, maar alstie klaar is post ik hier wel iets

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
free ram: 0/ 255MB

yeah right.

win98 se

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/107461

Zou dit erbij kunnen? in een pulldown menu oid?

• Jasper
  • Laatst online: 18-02 21:00
Hele dikke shit dat proggy!! :P

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

maar wanneer komt V2.0 nou uit??

If there's Oldskool i'm there

• Jasper
Tis alleen erg jammer dat wanneer ik StatBar opstart mijn icq over de zeik gaat! :( De message windows zien er verschrikkelijk fucked uit. Dan moet ik icq her-installeren en dan ist weer okay.. totdat ik statbar weer start! :(

Iemand anders hier ook last van?

Verwijderd

Skinnable zou helemaal great zijn :)...

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
Op zondag 21 januari 2001 20:35 schreef SpiritX het volgende:
Skinnable zou helemaal great zijn :)...
is pas 100 keer gezegd, en ook dat het erg veel werk is om te maken en er dus waarschijnlijk niet in komt..

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 21 januari 2001 17:32 schreef Poepel het volgende:maar wanneer komt V2.0 nou uit??
De beta is wel zo'n beetje af; die moet alleen nog getest worden. Dan moet ik d'r nog een help file bij schrijven; de final komt waarschijnlijk pas over een week uit. De komende week heb ik 3 tentamens, en dat gaat wel ff voor :)
Op zondag 21 januari 2001 17:45 schreef Jasper het volgende:Tis alleen erg jammer dat wanneer ik StatBar opstart mijn icq over de zeik gaat! :( De message windows zien er verschrikkelijk fucked uit. Dan moet ik icq her-installeren en dan ist weer okay.. totdat ik statbar weer start! :(
ICQ gedockt staan zeker? :P Ik heb flink zitten rommelen in de routines die StatBar gebruikt om schermruimte te reserveren; ICQ doet hier iig niets vreemds meer met de beta van StatBar :)

StatBar.nl - @GoT

• Jasper
Idd, icq staat gedockt ja! Dus met een versie na 1.2 moet hij het weer doen?

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

ik wil wel helpen testen hoor....
V2.0 beta dan he...

Verwijderd

kewl proggie!

Zou je er ook een pop3 checkerje in kunnen zetten? en een du-meter voor het netwerkverkeer..

• Jasper
Wow.. mail checker would be hella kewl!

• Mr. B.
  • Niet online
Een soort van DU meter gaat denk ik niet lukken, is trouwens al gevraagd in dit draadje :)

Of een POP3 checker haalbaar is weet ik niet, ik zal kijken wat ik kan doen :Y)

StatBar.nl - @GoT

• Buzzman
  • Niet online
In delphi kan dat makkelijk...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Downstream/Upstream meter zou ik echt ideaal vinden.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Woef
  • Niet online
hier vast een voorproefje:
http://www.rorupc.nl/reviews/statbarbeta/

• Jasper
Die beta kan ik veilig gebruiken met icq zonder datie gaat :r:r ??

edit:
Oops sorry.. Dacht dat er het proggy beta al te downen was

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 23:49 schreef Jasper het volgende:
Die beta kan ik veilig gebruiken met icq zonder datie gaat :r:r ??
Bij mij heeft 2.0 beta iig geen problemen met ICQ (onder Win2K SP1) :)

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 23 januari 2001 00:21 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Bij mij heeft 2.0 beta iig geen problemen met ICQ (onder Win2K SP1) :)
Ik heb het ff getest, maar v1.2 heeft hier ook totaal geen moeite met ICQ hoor :)

Om welke versie van ICQ gaat het eigenlijk? Ik heb het getest met 2000b.

StatBar.nl - @GoT

• Puntslash
  • Niet online
Bij Running heb je de mogelijkheid om door te gaan tot 99 dagen. Aangezien ik hier op mn werk een NT server heb draaien die al 62 dagen aanstaat, kan ie nog maar een maandje.
Ik weet niet wat ie daarna doet maar als je tot 999 kan is het al weer een stukkie langer.
:P

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 23 januari 2001 14:10 schreef xxplosiefje het volgende:
Bij Running heb je de mogelijkheid om door te gaan tot 99 dagen. Aangezien ik hier op mn werk een NT server heb draaien die al 62 dagen aanstaat, kan ie nog maar een maandje.
Ik weet niet wat ie daarna doet maar als je tot 999 kan is het al weer een stukkie langer.
:P
De interne teller in Windows (die StatBar ook gebruikt om de uptime uit te vragen) geeft het aantal milliseconden uptime terug als een unsigned 32-bits integer. Dat komt dus neer op max. ((2^32)-1) / (1000 * 3600 * 24) = 49,7 dagen (om precies te zijn: 49 dagen, 17 uur, 2 minuten en 47 seconden) :(
Ik denk dat ie daarna gewoon op 0 springt en opnieuw begint met tellen...

StatBar.nl - @GoT

• Jasper
Op dinsdag 23 januari 2001 00:44 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Ik heb het ff getest, maar v1.2 heeft hier ook totaal geen moeite met ICQ hoor :)

Om welke versie van ICQ gaat het eigenlijk? Ik heb het getest met 2000b.
Uhm.. Kheb hier ook 2000b.. Kzal ff screenshotje maken..

Afbeeldingslocatie: http://www.clubned.com/~jasper/icqfuckup.gif

Weer opgeneukt dus.. Weer icq opnieuw installen! :'(

Btw, hij neukt alleen maar in het scherm op wanneer je iets naar iemand hebt gestuurd, snappie?

Enne, ik ben niet de enige jammer genoeg. Een vriend van me heeft precies hetzelfde..

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

kan je hem al downen??

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hmmz, en hij werkt nog steeds niet onder Talisman :(((

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 12:55 schreef Poepel het volgende:
kan je hem al downen??
Komend weekend of volgende week... zodra ik de helpfile geschreven heb :)
Op donderdag 25 januari 2001 13:12 schreef -=!ME!=- het volgende:Hmmz, en hij werkt nog steeds niet onder Talisman :(((
Kan kloppen, en ik durf met 95% zekerheid te zeggen dat dat aan Talisman ligt. Ik heb de routines die StatBar gebruikt om schermruimte voor zichzelf te reserveren zoveel mogelijk gemaakt volgens de specificatie die Microsoft hier geeft (in StatBar 2.0 althans). Versie 1.2 deed dat ook grotendeels al, maar nog niet helemaal. Het kan dus zijn dat 2.0 wel gaat werken met Talisman; zoniet, dan kan ik daar waarschijnlijk niks aan doen.

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Who needs da helpfile?

realease gewoon ff de exe voor de tweakers man! 8-) :Y)

• Jasper
Op donderdag 25 januari 2001 14:32 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Komend weekend of volgende week... zodra ik de helpfile geschreven heb :)
Maak voor StatBar v2.0 maar een nieuwe draadje aan ja! ;)

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 17:34 schreef Razor_Blade het volgende:
Who needs da helpfile?

realease gewoon ff de exe voor de tweakers man! 8-) :Y)
Een beetje tweaker heeft idd geen helpfile nodig nee... :+
Ik heb nog een paar kleine dingetjes gevonden die ik nog moet aanpassen; dat doe ik morgen, en dan begin ik ook meteen aan die helpfile. Als het een beetje meezit release ik 'm zaterdag :P

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 17:36 schreef Jasper het volgende:

[..]
Maak voor StatBar v2.0 maar een nieuwe draadje aan ja! ;)
Hehe :D
Dat was wel de bedoeling ja... :z

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

geniaaal programma!

mayeb tip, dat je bv kan instellen dat als de cpu boven de X aantal % komt er een gil komt ofzo? en als de vrije ram minder dan x procent van het totaaal is..

dan is ut best makkelijk voor mijn server.:)

maar voor de rest geniaaal progje

applousje!

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 17:54 schreef -=[Terrorvis]=- het volgende:
geniaaal programma!

mayeb tip, dat je bv kan instellen dat als de cpu boven de X aantal % komt er een gil komt ofzo? en als de vrije ram minder dan x procent van het totaaal is..
Nee zeg, m'n cpu usage is bijna altijd 100% zeker in win98 en m'n free ram is vaak ook bijna niets, in 98 ook bijna altijd 0.
Misschien maar eens 128mb bij planten :9~

• Jasper
Op donderdag 25 januari 2001 17:54 schreef -=[Terrorvis]=- het volgende:
mayeb tip, dat je bv kan instellen dat als de cpu boven de X aantal % komt er een gil komt ofzo?
Hoezo? Je cpu komt toch onder de 100% uit? }:O

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 25 januari 2001 14:32 schreef Mr. B. het volgende:
Kan kloppen, en ik durf met 95% zekerheid te zeggen dat dat aan Talisman ligt. Ik heb de routines die StatBar gebruikt om schermruimte voor zichzelf te reserveren zoveel mogelijk gemaakt volgens de specificatie die Microsoft hier geeft (in StatBar 2.0 althans). Versie 1.2 deed dat ook grotendeels al, maar nog niet helemaal. Het kan dus zijn dat 2.0 wel gaat werken met Talisman; zoniet, dan kan ik daar waarschijnlijk niks aan doen.
Talisman heeft ook trubbels met WindowsME, omdat WINDOWSME ZELF! zich niet aan die regels houdt :r|:(:r|:(:r|:(:r|:(:r

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

zekerz een heel vet progje!!!
heb je nog meer vette programma's geschreven??? :)

Verwijderd

StatBar rulez:+ Thanx*D
Pagina: 1 2 3 Laatste