Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Woei! Blij! :D

Epoman sinds een uur ook in bezit van een s55... :Y) Werk nu bijna een jaar met een 7650, en wil wel weer eens een iets 'mobielere' telefoon proberen. Ga nu dus braaf een paar weekjes testen in hoeverre ik functies van m'n Nokia ga missen als ik met de s55 onderweg ben. Moet alleen nog ff wachten, ding moet eerst opladen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 11:02

ThreeBird

That's the order of thing

fjorden schreef op 11 november 2003 @ 14:34:
...
@TreeBird: Port, Rate, Transport: 0,0,2 - AvailablePorts staat er bij mij niet bij (verbinding via datakabel). niet erg informatief, maar da's het enige.
Via die "AvailablePorts " foutmelding in de log file kwam ik uberhaupt achter het bestaan van die registry entry. Ik neem aan dat jij binnen XTNDConnectPC serieel hebt ingesteld. Ik heb bluetooth ingesteld en dat is Transport = 6.
In ieder geval bedankt.
Zijn er nog meer mensen met werkende XTNDConnectPC?

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb een probleem met GPRS. Ik krijg het niet aan de praat. Ik heb de handleiding doorgelezen maar hier stond verder niks nuttigs in. Ook heb ik een site gevolgd, waaruit bleek dat ik de juiste instellingen had voor zover ik weet.
Als ik naar SURF&FUN ga en voor internet kies, en dan een site probeer te openen via GPRS, krijg ik de foutmelding:
Fout bij GPRS-verbinding (3221)

Als ik hierna terugkeer naar het hoofdmenu zie ik wel boven inbeeld staan: |GPRS| wat geloof ik betekend dat er verbinding is, maar er niks gebeurd?
Ik heb een Telfort abonnement.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op 11 november 2003 @ 20:56:
Ik heb een probleem met GPRS. Ik krijg het niet aan de praat. Ik heb de handleiding doorgelezen maar hier stond verder niks nuttigs in. Ook heb ik een site gevolgd, waaruit bleek dat ik de juiste instellingen had voor zover ik weet.
Als ik naar SURF&FUN ga en voor internet kies, en dan een site probeer te openen via GPRS, krijg ik de foutmelding:
Fout bij GPRS-verbinding (3221)

Als ik hierna terugkeer naar het hoofdmenu zie ik wel boven inbeeld staan: |GPRS| wat geloof ik betekend dat er verbinding is, maar er niks gebeurd?
Ik heb een Telfort abonnement.

Iemand enig idee?
Wil het wel ff proberen ;)

Had laatst hetzelfde. Ik heb toen via de telfort site (mobile fun/javagames/wapinstellingen) de GPRS-instellingen laten opsturen. Dan vraagt ie waarschijnlijk om een pincode voor het bevestigen. Empirisch kwam ik toen op 1234 (na mijn eigen pin en 1111...) Sindsdien kan ik prima GPRS-en (zojuist geprobeerd...)

Hoop dat het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 21:11:
[...]

Wil het wel ff proberen ;)

Had laatst hetzelfde. Ik heb toen via de telfort site (mobile fun/javagames/wapinstellingen) de GPRS-instellingen laten opsturen. Dan vraagt ie waarschijnlijk om een pincode voor het bevestigen. Empirisch kwam ik toen op 1234 (na mijn eigen pin en 1111...) Sindsdien kan ik prima GPRS-en (zojuist geprobeerd...)

Hoop dat het helpt!
Ik heb net de helpdesk gebeld van Telfort en tot mn verbazing lostte dat mijn probleem op. Ze stuurde via sms de internetinstellingen, wat mijn gsm zelf automatisch invoerde.
Na even een site bekeken te hebben en weer terug gekeerd in het hoofscherm zie ik nog staan GPRS> wat dus de suggestie werkt dat ie nog iets download??
Ik ben beetje bang dat ie doorloopt en me zo dus de kosten in jaagt. Kan iemand me watm eer duidelijkheid hierover verschaffen?
Volgens de klantenservice is het niet mogelijk om te kijken hoeveel belminuten je al besteed hebt. Dat vind ik erg lastig, kan dit zelf onmogelijk bijhouden. Aangezien ik ook naar gratis helpdesk en voicemail bel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ThreeBird schreef op 11 november 2003 @ 19:10:
[...]

Via die "AvailablePorts " foutmelding in de log file kwam ik uberhaupt achter het bestaan van die registry entry. Ik neem aan dat jij binnen XTNDConnectPC serieel hebt ingesteld. Ik heb bluetooth ingesteld en dat is Transport = 6.
In ieder geval bedankt.
Zijn er nog meer mensen met werkende XTNDConnectPC?
Ik heb gister een fresh install gedaan van windows, dus ik moet het weer aan de praat weten te krijgen. Ik laat je wel weten hoe ik gedaan heb als het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Ik zou graag de instellingen van 'standaardnummer' veranderen; bij meerdere nummers onder één naam wordt altijd een bepaald nummer als eerste gekozen.
Bij een review kwam ik ergens tegen dat dit niet was in te stellen op de telefoon; daar kan ik inkomen (ik kan het namelijk ook nergens vinden). Maar blijkbaar ondersteunt 'ie het wel! Want ik heb een export vanuit m'n T68i gemaakt (via Outlook) en geïmporteerd; bij die nummers pakt 'ie wel degelijk een standaardnummer.

Weet iemand hoe je dit kunt instellen? Waarschijnlijk zal het dan iets in Outlook zijn ofzo... maar daar kan ik het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:42
Is het niet zo dat ie het mobiele nummer (wanneer ingevuld) als 'standaard' nummer aanwijst. Wanneer je nl een naam selecteert en verolgens op het groene hoorntje drukt, verschijnt er een lijstje met de beschikbare nummers. Hier is bij mij altijd het mobiele nummer geselecteerd. Wanneer er geen mobiel nummer staat, selecteert ie standaard het huisnummer. Naar mijn weten is dit ook niet te veranderen. Bij m'n oude Sony J70 kon je zelf bepalen welke er standaard was. Je kon dan max. 3 nummers instellen, en van deze nummers kon je zelf zeggen of het mobiele, thuis of werk nummers waren. Het nummer wat je dan als eerste (bovenste in de rij) ingesteld had, dat was de standaard, en dat kon dus van alles zijn. Zou wel makkelijk zijn als dit op de S55 (op een iets andere manier) ook zou kunnen. Nou moet ik zeggen dat ik de meeste mensen toch mobiel bel dus maakt het niet zo heel veel verschil. Je hoeft alleen maar de naam te selecteren en 2 keer achter elkaar op het groene hoorntje te drukken.

[ Voor 2% gewijzigd door babbelbox op 12-11-2003 14:06 . Reden: Zpelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korakal schreef op 11 november 2003 @ 21:38:
Ik zou graag de instellingen van 'standaardnummer' veranderen; bij meerdere nummers onder één naam wordt altijd een bepaald nummer als eerste gekozen.
Bij een review kwam ik ergens tegen dat dit niet was in te stellen op de telefoon; daar kan ik inkomen (ik kan het namelijk ook nergens vinden). Maar blijkbaar ondersteunt 'ie het wel! Want ik heb een export vanuit m'n T68i gemaakt (via Outlook) en geïmporteerd; bij die nummers pakt 'ie wel degelijk een standaardnummer.

Weet iemand hoe je dit kunt instellen? Waarschijnlijk zal het dan iets in Outlook zijn ofzo... maar daar kan ik het ook niet vinden.
De T68 ondersteunt het wel. Misschien heb je die instellingen op de sim opgeslagen en pakt de S55 het toevallig ook?
Ik weet in Outlook ook geen functie om een standaard telefoonnummer aan een contact toe te wijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

babbelbox schreef op 12 november 2003 @ 14:05:
Is het niet zo dat ie het mobiele nummer (wanneer ingevuld) als 'standaard' nummer aanwijst. Wanneer je nl een naam selecteert en verolgens op het groene hoorntje drukt, verschijnt er een lijstje met de beschikbare nummers. Hier is bij mij altijd het mobiele nummer geselecteerd. Wanneer er geen mobiel nummer staat, selecteert ie standaard het huisnummer. Naar mijn weten is dit ook niet te veranderen.
Wel degelijk dat dat een ander nummer kan zijn :D Ik heb bij een aantal mensen zowel mobiel, thuis als werknummer ingevuld en waarbij 'ie toch standaard het huisnummer pakt. Bij diegenen heb ik dat ooit op m'n T68i zo ingesteld.
gwystyl schreef op 12 november 2003 @ 18:24:
De T68 ondersteunt het wel. Misschien heb je die instellingen op de sim opgeslagen en pakt de S55 het toevallig ook?
Ik weet in Outlook ook geen functie om een standaard telefoonnummer aan een contact toe te wijzen....
Ik heb de nummers overgezet via Outlook: eerst de T68i gesynct met Outlook en vervolgens de S55 met dezelfde map laten syncen. Blijkbaar hangt daar toch een (onzichtbare?) tag aan die de S55 inderdaad weer uitleest.

Maar als dat zo is... dan moet die tag toch ook te modificeren zijn :?

[edit]
Ik heb al wel een workaround ontdekt; opnieuw invoeren... dan is 'ie 'm kwijt :)
En als ik dan nog een standaardnummer wil dan kan ik die inderdaad zoals bovenstaand vermeld bij mobiel invoeren om als standaardnummer te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 12-11-2003 19:53 ]

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het programma VKLAY?
(dit programma schijnt het mogelijk te maken de totale layout van Siemens gsm's te wijzigen -te tweaken-)

Korakal kun je misschien uitleggen hoe je dat standaard nummer probleem precies hebt aangepakt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 16:20 ]

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:16:
Heeft iemand ervaring met het programma VKLAY?
(dit programma schijnt het mogelijk te maken de totale layout van Siemens gsm's te wijzigen -te tweaken-)
Ik niet, maar jij kan jouw ervaringen wel met ons delen. :) Zoeken via google leverde namelijk deze link op om v_klay te downloaden:

http://www.beinspired.cz/patche/patch.php

In de beschrijving staat:

"Program for patching the phones Flash and changing the keyboard layout in Flash of Siemens mobile phone."

[edit]

er staan nog meer programma's daar:

Siemens Tuning Tools
Siemens Picture Change

Zie ook voor instructies http://www.gsm-multifund....Flash%20Modifier/spc2.htm

[ Voor 16% gewijzigd door fjorden op 13-11-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Een *.mmf - geluid dat ik gewoon afspeel via de explorer van de gsm klinkt normaal, maar als ik het instel als beltoon, gaat het voortdurend luider en stiller (het begint stil, dan wordt het luider, dan weer stiller, enz...). Is daar iets tegen te doen?
Als ik het geluid afspeel in "Instellingen (9)" > "Geluid (2)" > "Melodieën (4)", klinkt het wel zoals het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
hey ik heb mijn s55 gister binnen gekregen :P en heb 1 opmerking/vraag. las in de review hiero geen kraakje of piepje te bekennen. nou bij mij wel hoor, als ik met mijn tel. "schud" dan hoor en voel ik iets bewegen. nu blijkt dit de accu te zijn die aan de kant van de klip speling heeft. nu neem ik aan dat dit niet erg is maar ik vroeg me af zijn er meer mensen die dit "probleem" geconstateerd hebben of is dit en uitzondering (iets wat me sterk lijkt aangezien het om een spuitgiet product gaat en de afwijkingen hierin echt marginaal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mijne rammelt nog steeds niet; sowieso lijken loszittende/rammelende dingen mij niet helemaal correct. Maarja; de vraag is hoe erg het is; je moet 'm er wel weer voor opsturen, bent 'm een tijdje kwijt, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb sinds kort ook een S55, ben er nu mee bezig om ook de agenda van outlook te syncen met de S55, maar helaas... de afpraken komen een uur LATER in de S55 te staan.

Ik heb al eea met de TimeZones gechecked, maar die staan hetzelfde, ook Zomertijd (DST ) aan of uit maakt alleen maar een extra uur VOORUIT verschil in de S55 (dus 2 uur te laat)

Ik heb alle posts al doorgelezen, maar alles gaat over een uur te vroeg in de S55.
Bij mij komen ze juist een uur LATER in de S55

Iemand dit ook al eens meegemaakt ? en een oplossing gevonden ?

[ Voor 10% gewijzigd door LoneWolf op 17-11-2003 11:19 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Heb nu al enkele maanden de S55 i-mode versie van KPN.
Sinds vorige week ben ik (na meerdere aanvaringen met de KPN) overgestapt naar Telfort.

Alle logo's en startup en shutdown animaties van KPN heb ik al verwijderd, maar
het is me niet gelukt om de i-mode profielen te verwijderen (en om een eigen startup animatie te gebruiken).

Wel kan ik natuurlijk gewoon nieuwe profielen maken en gebruiken dus alles werkt geheel naar wens (met Telfort) echter wil ik (bijna principieel) graag alle resterende KPN zaken verwijderen.

Heb zelfs de firmware al opnieuw geflasht (van 16 naar 16 :) ) maar dan nog blijven de i-mode profielen bestaan (en je kunt ze niet verwijderen).

Weet iemand hoe je deze profielen weg krijgt ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
LoneWolf schreef op 16 november 2003 @ 16:56:
Ik heb sinds kort ook een S55, ben er nu mee bezig om ook de agenda van outlook te syncen met de S55, maar helaas... de afpraken komen een uur LATER in de S55 te staan.

Ik heb al eea met de TimeZones gechecked, maar die staan hetzelfde, ook DST
aan of uit maakt alleen maar en extra uur VOORUIT verschil.

Ik heb alle posts al doorgelezen, maar alles gaat over een uur te vroeg in de S55.
Iemand dit ook al eens meegemaakt ? en een oplossing gevonden ?
staat er zeker in...had ik ook last van...heeft iets met zomertijd etc te maken...moet je ff goed instellen... dan is het opgelost!

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
wvbesien schreef op 14 november 2003 @ 16:47:
Een *.mmf - geluid dat ik gewoon afspeel via de explorer van de gsm klinkt normaal, maar als ik het instel als beltoon, gaat het voortdurend luider en stiller (het begint stil, dan wordt het luider, dan weer stiller, enz...). Is daar iets tegen te doen?
Als ik het geluid afspeel in "Instellingen (9)" > "Geluid (2)" > "Melodieën (4)", klinkt het wel zoals het zou moeten zijn.
Heb je misschien stiekum bij het volume van de ingestelde beltoon voor 'oplopend' gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Bartez schreef op 16 november 2003 @ 23:24:
[...]

staat er zeker in...had ik ook last van...heeft iets met zomertijd etc te maken...moet je ff goed instellen... dan is het opgelost!

suc6!
Bartez, Ik heb jou post ook terug gevonden, maar bij mij is het juist andersom... ze zijn niet een uur te vroeg maar een uur te laat, dus in outlook 18:00 wordt in de S55 19:00 )

Ik heb ook de zomertijd (DST had ik in mijn post gezet, nu maar ff zomertijd bijgezet opdat iedereen dat snapt :) ) al geprobeerd aan te passen, maar dat resulteeert er alleen in dat er 2 uur verschil in komt (outlook 18:00 wordt in S55 20:00 dan)

Zowel mijn pc als de S55 staan op Berlijn, +0100.
In outlook (XP) staat ook de zelfde tijdzone.
Zomertijd staat op alle 3 uit.

[ Voor 9% gewijzigd door LoneWolf op 17-11-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik probeer nu te wappen (zonder gprs want die moet ik nog activeren).

Ik pak de gegevens van orange.

Als inbelnummer moet ik aangeven: +31628500666 maar in de menu (van CSD instellingen) kan ik geen "+" teken instellen.

Voor de rest heb ik alles goed ingelsteld maar ik krijg een CSD foutmeldingj "fout bij CSD verbinding". Is het ontbreken van de plus teken erg ? zo ja, hoe krijg ik die plus teken voor elkaar ?

Edit:
Ik heb het aangepast naar 0628500666 en zo werkt het natuurlijk wel ....

Maaruh het zal dus alleen een probleem zijn als je in het buitenland bent en je wilt wappuh...

[ Voor 21% gewijzigd door Choller op 17-11-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Nee die + teken is niet nodig, zelfs die 31 zou je kunnen weglaten dus gewoon 06285 etc. etc. maar ipv van een + kun je ook 00 gebruiken.. 003162 :)

Edit: zit ik hier gewoon alles voor niks te doen he ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Xof op 17-11-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ik heb net een siemens s55. Maar hoe kan ik zien welke firmware ik heb? Ik probeerde de nieuwste te upgraden maar dat werkte niet. Doe ik het fout of heb ik al de nieuwste firmware?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

*#06# >> Info
Nieuwste versie die officieel er is: V16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
okey bedankt!

SW-version: 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Met welke versie heb je geprobeerd te upgraden? Indien V20: is het toch stiekum gelukt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Weet iemand waar ik de oplossing kan vinden voor het probleem dat mijn telefoon uitga wanneer ie aangesloten is op de pc via een seriele datakabel ?

Ik kan het nog niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Is het mogelijk om een telefoongesprek direct op de ingebouwde handsfree op te nemen?

Dus zonder eerst het gesprek aan te nemen en vervolgens de ingebouwde handsfree te activeren? Bij m'n panasonic gd-92 kan dat bv. door de opneemknop lang ingedrukt te houden.

In de handleiding en dit topic ben ik niet tegengekomen dat dit mogelijk is, maar misschien heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
tismij:

je kunt de mapping veranderen, dat zou wel wat kunnen opleveren.

op deze site meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51
Is er al iets bekend over een mogelijke opvolger? Kan toch ook niet superlang meer duren, of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

geen id of er al weer een opvolger komt (voor mij nog niet echt nodig eigenlijk), maar de + krijg je bij tel nr.s als je de 0 een tijdje ingedrukt houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

begintmeta schreef op 17 november 2003 @ 21:36:
tismij:

je kunt de mapping veranderen, dat zou wel wat kunnen opleveren.

op deze site meer info
Heb de site even bekeken en het zou moeten lukken.
Ga nog even verder lezen en dan ga ik het zekers proberen (denk ik :? ).
Zal hier wel posten of het gelukt is (of dat ik mijn feun heb moeten opsturen omdat ie niks meer doet :)

[UPDATE]
Na 3 verschillende mappings was de laatste zeer succesvol.
Inmiddels is mijn S55 weer maagdelijk schoon, alle KPN instellingen en beperkingen zijn verwijderd (geen i-mode profielen meer etc.).
Dit kan trouwens ook andersom dus als iemand makkelijk de i-mode instellingen wil hebben kun je ook de 'KPNimode' mapping laden en dan heb je alle instellingen gelijk aan een 'origineel' i-mode toestel.

Met dank aan "begintmeta" voor de link. _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door tismij op 18-11-2003 18:43 . Reden: update ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Choller schreef op 17 november 2003 @ 20:25:
Weet iemand waar ik de oplossing kan vinden voor het probleem dat mijn telefoon uitga wanneer ie aangesloten is op de pc via een seriele datakabel ?

Ik kan het nog niet vinden :(
Heel in het begin had ik daar geloof ik ook last van. Na verloop van tijd is dat wel weg gegaan, maar na een reparatie en upgrade naar SW 20 is dat uiteindelijk keihard teruggekomen. Simpel, het hoort niet, je MOET kunnen syncen via de data kabel (als je tenminste een originele hebt!) want Siemens heeft niet voor niets de SDS en de sync met Outlook. Dus je hebt recht op een ander toestel of recht op reparatie van je huidige toestel.

Momenteel maak ik gebruik van BT waardoor ik al helemaal geen crashes meer ondervind. (De laatste en bovendien eerste 2 crashes van m'n nieuwe toestel waren een maand geleden)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 22:56
tismij schreef op 18 november 2003 @ 16:52:
[...]

Zal hier wel posten of het gelukt is (of dat ik mijn feun heb moeten opsturen omdat ie niks meer doet :)

[UPDATE]
Inmiddels is mijn S55 weer maagdelijk schoon, alle KPN instellingen en beperkingen zijn verwijderd (geen i-mode profielen meer etc.).
Dit kan trouwens ook andersom dus als iemand makkelijk de i-mode instellingen wil hebben kun je ook de 'KPNimode' mapping laden en dan heb je alle instellingen gelijk aan een 'origineel' i-mode toestel.

Heb je dit met dat programma Mapinit gedaan, of had je er een ander programma voor? Ik krijg namelijk de volgende foutmelding bij Mapinit (winxp): "Das Steuerelement 'gsmdev' konnte nicht aus geladen werden. Ihre Version von ist möglicherweise veraltet. Stellen Sie sicher, daB Sie die Version des Steuerelements verwenden, die mit Ihrer Anwendung geliefert wurde.". Kan het overigens via BlueTooth? Een kabel moet ik nog bestellen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ik heb mapinit gebruikt, voor zover ik weet kun je niet via bluetooth de mapping veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik internet nu via GPRS met mn Siemens S55 (TELFORT). Dit werkt. Alleen na een uur ofzo GPRS'en valt steeds spontaan mn telefoon uit, hij vind kennelijk dat ik genoeg data-verkeer heb veroorzaakt ofzo. En dan ben ik een tijdje aan het kutten om mn verbinding in orde te krijgen. Hij steld zelf een DNS server in die geloof ik begint met 63.x.x.x maar deze werkt niet (goed). Alleen als ik een DNS server als 195.121.1.34 gebruik dan werkt dns goed. Maar dit moet ik dus steeds opnieuw instellen.
Verder mail en msn ik vooral. Maar msn veroorzaakt nogal veel dataverkeer bij het inloggen (ca 200kb) heeft iemand een idee hoe ik dit verkeer kan beperken? En waarom er zoveel dataverkeer is? Of is er een msn-alternatief die niet zoveel verbruikt?
Gebruiken jullie nog software of iets anders om het dataverkeer zoveel mogelijk te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
robbertb:

Je kunt instellen dat browsers enz. de afbeeldingen en plugins van websites niet laden, dat scheelt misschien.

Dat MSN messenger veel dataverkeer maakt bij het inloggen ligt misschien aan het sturen van reclameboodschappen en dergelijke. IRC is misschien een alternatief, maar de mensen die je kent doen daar vermoedelijk niet aan. De Windows messenger veroorzaakt misschien minder dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
tismij schreef op 18 november 2003 @ 16:52:
[...]

[UPDATE]

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dit precies gedaan hebt, ik ben er ook mee in de weer geweest, maar het is me niet gelukt. Wel een aantal programma'tjes gedownload van gsm-multifund.de, maar ik begrijp niet echt veel van dat Duits. Zou je misschien kort maar krachtig kunnen uitleggen wat ik er precies voor nodig heb, en hoe ik het kan doen. Ik heb nl een aantal O2 profielen ingesteld, die ik ook liever kwijt ben.

edit:

Ik gebruik de officiele FW 16, die ik ooit eens gedownload heb vanaf my-siemens

[ Voor 9% gewijzigd door babbelbox op 19-11-2003 19:23 . Reden: verkeerde url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
robbertb schreef op 19 november 2003 @ 15:51:
Gebruiken jullie nog software of iets anders om het dataverkeer zoveel mogelijk te drukken?
Gateway schrijven die een soort 'mini msn' server speelt, en alles @ server afhanddelt?
dus ook geen complete namen meer sturen.. en dan een gzipped telnet achtig protocol?

leuk projectje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

babbelbox schreef op 19 november 2003 @ 19:08:
[...]

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dit precies gedaan hebt, ik ben er ook mee in de weer geweest, maar het is me niet gelukt. Wel een aantal programma'tjes gedownload van gsm-multifund.de, maar ik begrijp niet echt veel van dat Duits. Zou je misschien kort maar krachtig kunnen uitleggen wat ik er precies voor nodig heb, en hoe ik het kan doen. Ik heb nl een aantal O2 profielen ingesteld, die ik ook liever kwijt ben.

edit:

Ik gebruik de officiele FW 16, die ik ooit eens gedownload heb vanaf my-siemens
eerst backuppen mbv de siemens eeprom tool.
(nog eerder evt. adressbook etc. backuppen natuurlijk)
- gsm uit en verbinden met datakabel
- eeprom tool starten (als je een foutmelding krijgt dan evt. dll.zip downloaden van de site en installeren), "init" klikken en net zo vaak kort op je rode knoppie drukken totdat je op je gsm-schermpje "service mode" ziet.
- in rechterscherm "load all" daarna "select all"
- pijl naar links klikken (alles komt dan ook in linkerscherm te staan)
- in linkerscherm "select all" en "save"
Nu heb je je eeprom gebackupped (teruglezen indien nodig lijkt me dan redelijk logisch).

MAPINIT
- mapinit starten
- "load file" en bestandje "S55_1_Standard_16_0001.map" openen.
- klik op "map mobile" en daarna net zo vaak (kort) op je rode knoppie drukken totdat je weer "service mode" ziet op je gsm-schermpje.

Da's alles, als ie klaar is GSM van je kabel halen, aanzetten en hopen dat gewoon alles is gegaan zoals het moest :)
"S55_1_Standard_16_0001.map" is trouwens de mapping die ik heb gebruikt, deze is alleen voor fw16 en verwijderd alle profielen die er maar zijn.

Leuke aan die duitse sites is trouwens dat ze maar 1 keer zeggen dat alles geheel op eigen risico is (da's een hint dat alles op eigen risico is ;) ).

Successsssss

• Choller
Ik probeer met m'n S55 met Virca te irc'en maar ik krijg de foutmelding "Can't connect, java.io.IOException: Not allowed".

Op de site van virca staan wel foutmelding maar deze niet.
Zoeken hier heeft ook niks opgeleverd.

Weet iemand wat er aan de hand is ?
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en hierin proberen te verbinden met efnet (efnet.xs4all.nl:6667 (of 7000).

• babbelbox
tismij schreef op 19 november 2003 @ 21:29:
[...]

eerst backuppen mbv de siemens eeprom tool.
(nog eerder evt. adressbook etc. backuppen natuurlijk)
- eeprom tool starten (als je een foutmelding krijgt dan evt. dll.zip downloaden van de site en installeren), "init" klikken en net zo vaak kort op je rode knoppie drukken totdat je op je gsm-schermpje "service mode" ziet.
- in rechterscherm "load all" daarna "select all"
- pijl naar links klikken (alles komt dan ook in linkerscherm te staan)
- in linkerscherm "select all" en "save"
Nu heb je je eeprom gebackupped (teruglezen indien nodig lijkt me dan redelijk logisch).

MAPINIT
- mapinit starten
- "load file" en bestandje "S55_1_Standard_16_0001.map" openen.
- klik op "map mobile" en daarna net zo vaak (kort) op je rode knoppie drukken totdat je weer "service mode" ziet op je gsm-schermpje.

Da's alles, als ie klaar is GSM van je kabel halen, aanzetten en hopen dat gewoon alles is gegaan zoals het moest :)
"S55_1_Standard_16_0001.map" is trouwens de mapping die ik heb gebruikt, deze is alleen voor fw16 en verwijderd alle profielen die er maar zijn.

Leuke aan die duitse sites is trouwens dat ze maar 1 keer zeggen dat alles geheel op eigen risico is (da's een hint dat alles op eigen risico is ;) ).

Successsssss
Ik had in eerste instantie inderdaad last van die foutmelding, dus dat is nu opgelost, maar wanneer ik dus de GSM verbind en op init klik, en dus vervolgens een antal keren op het rode knoppie druk, gaat m'n GSM gewoon aan, misschien dat ik het te snel achter elkaar doe ofzo, ga nog wel ff verder proberen.
Rest mij nog een vraag en dat is waar je die "S55_1_Standard_16_0001.map" file vandaan gehaald hebt?? Heb 'm op gsm-multifund niet kunnen vinden.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mappings veranderen nog een keer samengevat:

interessante site, handleiding mapping&links naar software en de mappings voor de S55.

• tismij

tismij

???

babbelbox schreef op 20 november 2003 @ 10:53:
[...]

Ik had in eerste instantie inderdaad last van die foutmelding, dus dat is nu opgelost, maar wanneer ik dus de GSM verbind en op init klik, en dus vervolgens een antal keren op het rode knoppie druk, gaat m'n GSM gewoon aan, misschien dat ik het te snel achter elkaar doe ofzo, ga nog wel ff verder proberen.
Rest mij nog een vraag en dat is waar je die "S55_1_Standard_16_0001.map" file vandaan gehaald hebt?? Heb 'm op gsm-multifund niet kunnen vinden.
"begintmeta" heeft de linkjes al gegeven voor de mappings.
Als je telefoon aangaat ipv in "service mode" is het waarschijnlijk niet dat je te vaak op je knoppie drukt maar dat je te lang op je knoppie drukt (kort indrukken!).
Als je maar kort op je knoppie drukt gaat je telefoon als het goed is echt niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door tismij op 20-11-2003 12:02 . Reden: typo ]

• epoman
  • Niet online
Even een dummie-vraag tussendoor (search levert bijzonder weinig op met termen als s55, explorer, bestanden, files, internet etc...)

In de explorer zit een mapje 'internet', die bestanden die daarin staan: wat is dat? Is dat cache, zijn het bookmarks, kan ik de inhoud wegknikkeren, ... ?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
nog eens een "dummie vraag"

hoe "robuust" is de s55, daarmee bedoel ik: hoe goed kannie tegen vallen, stof en (spat)water.

in de search kon ik niks over vinden (keywords s55 stof water) net als op google

Dit omdat ik moet weten of te telefoons geschikt zijn voor op de bouw (waar het dus stoffig is en als het buiten regent ze ook nat worden)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Choller
In mijn ogen zijn ze zeeeeerrr fragiel, vooral de S series.

Ik heb mijn S45 2 keer laten vallen van 40 centimeter hoogte en een paar knoppen aan de rechterkant deden het niet meer (waardoor ik mijn mailbox niet kon deleten).

Voor mij voel de S55 NOG fragieler uit.

mijn conclusie :
Ik weet niet hoe het zit met stof en/of water maar ik zal hm niet al te vaak laten vallen, bij voorkeur helemaal niet.

• babbelbox
tismij schreef op 20 november 2003 @ 12:00:
[...]

"begintmeta" heeft de linkjes al gegeven voor de mappings.
Als je telefoon aangaat ipv in "service mode" is het waarschijnlijk niet dat je te vaak op je knoppie drukt maar dat je te lang op je knoppie drukt (kort indrukken!).
Als je maar kort op je knoppie drukt gaat je telefoon als het goed is echt niet aan.
Hoe vaak heb jij ongeveer moeten drukken op die rode knop. Ik krijg het echt niet voor elkaar. Als ik 2 keer redelijk snel achter elkaar de knop in druk, ziet ie dat als een lange druk, en gaat m'n GSM gewoon aan. Snap er nix van.
Ben trouwens ook even aan het lezen gegaan op die site, en daar stond iets van dat het werkt met een NoName kabel, of een originele kabel met voedingsaansluiting. Nou ben ik nieuwsgierig wat voor kabel jij gebruikt, ik maak nl gebruik van de originele kabel die ik bij m'n S55 kreeg toen ik 'm kocht, en da's dus eentje zonder voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door babbelbox op 20-11-2003 17:26 ]

• fjorden
  • Niet online
M1lamb3r schreef op 20 november 2003 @ 15:06:

hoe "robuust" is de s55, daarmee bedoel ik: hoe goed kannie tegen vallen, stof en (spat)water.

in de search kon ik niks over vinden (keywords s55 stof water) net als op google

Dit omdat ik moet weten of te telefoons geschikt zijn voor op de bouw (waar het dus stoffig is en als het buiten regent ze ook nat worden)
de knoppen voelen erg fragiel aan. Zijn ergens in het topic ervaringen waarbij dacht ik de toets 2 en/of 5 (gedeeltelijk) was afgebroken. De behuizing daarentegen voelt redelijk stevig aan. Ik heb de telefoon al een paar keer laten vallen op straat en behalve krassen was er verder niets aan de hand. Die telefoon is om de een of andere reden erg glad. Tussen de toetsen kan wel makkelijk zand en vuil gaan zitten. Verder sluit de behuizing niet overal even mooi aan (was voor het vallen ook al zo), waardoor er misschien gemakkelijk vuil (zand) in de telefoon komt. Niet echt geschikt voor een bouwplaats lijkt me.

• Rickbv
  • Laatst online: 22:56
M1lamb3r schreef op 20 november 2003 @ 15:06:

Dan zou ik eerder naar de 6310i kijken eigenlijk. Die is ietsjes degelijker, maar vooral een stuk groter. Het lijkt mij niet echt makkelijk -op de bouw dan- om met een telefoon rond te lopen waarbij je met je dikke vingers 3 toetsen tegelijk in duwt.

Nu is het wel zo dat er maar weinig telefoons zijn die echt tegen water/vallen/stof kunnen hoor, maar ik denk dat de toetsen van de S55 toch iets te fragiel en prutsig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rickbv schreef op 20 november 2003 @ 23:12:
[...]

Dan zou ik eerder naar de 6310i kijken eigenlijk. Die is ietsjes degelijker, maar vooral een stuk groter. Het lijkt mij niet echt makkelijk -op de bouw dan- om met een telefoon rond te lopen waarbij je met je dikke vingers 3 toetsen tegelijk in duwt.

Nu is het wel zo dat er maar weinig telefoons zijn die echt tegen water/vallen/stof kunnen hoor, maar ik denk dat de toetsen van de S55 toch iets te fragiel en prutsig zijn...
ik zou eerder voor de M55 gaan. In principe is de M-serie de wat robuustere serie van Siemens. Heb je wel de meeste features van de S55, maar dan waterafstotend en 'stofdicht' ingepakt.
zie Siemens M55 pagina

[edit]
Oh sorry, zag bij de technische specificaties van de M55 (ging vergelijken met de S55), dat de M55 ook niet stof- en waterdicht is :(

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 21-11-2003 00:36 . Reden: Siemens pagina eens goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind het een degelijk ding, beter dan die Nokia waarbij als je die een keer goed laten vallen gewoon dood is. Voor mij nooit meer Nokia maar een Siemens S55 of M55 (is wat degelijker dan de S-serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird
  • Laatst online: 09-09 11:02

ThreeBird

That's the order of thing

gwystyl schreef op 11 november 2003 @ 21:36:
[...]

Ik heb gister een fresh install gedaan van windows, dus ik moet het weer aan de praat weten te krijgen. Ik laat je wel weten hoe ik gedaan heb als het lukt
@gwystyl
Is je re-install gelukt? Werkt XTNDConnectPC naar behoren (dus zonder wachttijd bij het opstarten?

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

babbelbox schreef op 20 november 2003 @ 16:47:
[...]

Hoe vaak heb jij ongeveer moeten drukken op die rode knop. Ik krijg het echt niet voor elkaar. Als ik 2 keer redelijk snel achter elkaar de knop in druk, ziet ie dat als een lange druk, en gaat m'n GSM gewoon aan. Snap er nix van.
Ben trouwens ook even aan het lezen gegaan op die site, en daar stond iets van dat het werkt met een NoName kabel, of een originele kabel met voedingsaansluiting. Nou ben ik nieuwsgierig wat voor kabel jij gebruikt, ik maak nl gebruik van de originele kabel die ik bij m'n S55 kreeg toen ik 'm kocht, en da's dus eentje zonder voeding.
aha.. ik gebruik dus een noname kabeltje (kreeg geen kabeltje erbij toen ik em kocht), zal dus wel aan je kabel liggen.
Kan me goed voorstellen dat de "originele" kabel een draadje minder heeft.
(om te voorkomen dat mensen dit soort dingen gaan uitspoken)
Waarschijnlijk moet je dus aan de noname kabel (12,50 inc. verzendkosten bij meerdere winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
tismij schreef op 21 november 2003 @ 14:26:
[...]

aha.. ik gebruik dus een noname kabeltje (kreeg geen kabeltje erbij toen ik em kocht), zal dus wel aan je kabel liggen.
Kan me goed voorstellen dat de "originele" kabel een draadje minder heeft.
(om te voorkomen dat mensen dit soort dingen gaan uitspoken)
Waarschijnlijk moet je dus aan de noname kabel (12,50 inc. verzendkosten bij meerdere winkels).
Misschien ff knutselen aan m'n kabel, misschien dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ThreeBird schreef op 21 november 2003 @ 11:13:
[...]

@gwystyl
Is je re-install gelukt? Werkt XTNDConnectPC naar behoren (dus zonder wachttijd bij het opstarten?
Ehm niet helemaal. Het werkte op een gegeven moment wel goed met Outlook 2000, maar toen ik Outlook 2003 eroverheen had gezet werkte het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Choller schreef op 20 november 2003 @ 10:00:
Ik probeer met m'n S55 met Virca te irc'en maar ik krijg de foutmelding "Can't connect, java.io.IOException: Not allowed".

Op de site van virca staan wel foutmelding maar deze niet.
Zoeken hier heeft ook niks opgeleverd.

Weet iemand wat er aan de hand is ?
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en hierin proberen te verbinden met efnet (efnet.xs4all.nl:6667 (of 7000).
Anybody ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fjorden schreef op 20 november 2003 @ 23:06:
[...]

de knoppen voelen erg fragiel aan. Zijn ergens in het topic ervaringen waarbij dacht ik de toets 2 en/of 5 (gedeeltelijk) was afgebroken. De behuizing daarentegen voelt redelijk stevig aan. Ik heb de telefoon al een paar keer laten vallen op straat en behalve krassen was er verder niets aan de hand. Die telefoon is om de een of andere reden erg glad. Tussen de toetsen kan wel makkelijk zand en vuil gaan zitten. Verder sluit de behuizing niet overal even mooi aan (was voor het vallen ook al zo), waardoor er misschien gemakkelijk vuil (zand) in de telefoon komt. Niet echt geschikt voor een bouwplaats lijkt me.
Voor de afgebroken 2 toets; look @ my sigg :)
Wat me opviel, mijn originele gekochte telefoon sloot kwa behuizing redelijk aan. Na de reparatie van de 2 toets zat ie redelijk slordig in elkaar, aan één kant zat er een spleet van 1-2 mm! Het toestel wat ik nu heb zit zelfs perfect in elkaar. Het kraakt niet meer bij het indrukken van display glas/achterkant, waar m'n oude telefoon voor & na reparatie wel last van had.

De vraag ofdat hij ook goed op de bouw te gebruiken is, kan ik absoluut afraden, tenzij je zelf de opzichter bent en in een net pak daar rondloopt... Maar heb je zelf stoffige ruwe handen, dan is het absoluut af te raden. Te veel stof zullen de toetsen niet leuk vinden. Kwa vallen lijkt mij deze telefoon niet veel beter dan de 35 serie. (als je de telefoon van >40 cm laat vallen krijg je met een min een simkaart fout... Gebeurt het niet de eerste keren, dan zal het wel daarna wel gebeuren!)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
als ik een sms-je krijg, dan is het geluidje ervan altijd zacht! ookal staat het in de instellingen keihard. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Dan is het waarschijnlijk een polyfoon geluidje.
Polyfone geluiden beginnen altijd stil, en verluiden dan. Omdat het geluid van een berichtje heel kort is, wordt het helemaal stil afgespeeld. De oplossing is een seconde stilte voor je geluidje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

klein vraagje.. is de oplader universieel bij siemens?? dus dat ik zeg maar mijn ouwe auto-oplader (s35) voor de s55 kan gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nee, de plug is veranderd. 't Stond ook in de startpost van dit topic ;)
:? Passen de 25/35/45 series accessoires op de S55?
:Y) De connector van de 55-series is een stuk dunner geworden, de accessoires die van deze connector gebruik maken zullen daarom niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Bartez schreef op 31 juli 2003 @ 16:54:
heb telefoon op zomertijd gezet....ff tijd aangepast en synchroniseren...en voila!! werkt!!
bedankt Ch!pY-J
om even terug te komen op het synchroniseren met outlook.....ik had eerst een tijdsverschil van 1 uur....dat heb ik toen opgelost door de tijd op zomertijd te zetten. Alleen nu moet ik hem dus weer terugzetten naar de normale tijd...erg vaag en suf dat ik dit telkens aan moet passen als de zomertijd of wintertijd van start gaat....

hebben jullie hier ook last van...of doe ik iets verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bartez schreef op 23 november 2003 @ 12:50:
[...]

om even terug te komen op het synchroniseren met outlook.....ik had eerst een tijdsverschil van 1 uur....dat heb ik toen opgelost door de tijd op zomertijd te zetten. Alleen nu moet ik hem dus weer terugzetten naar de normale tijd...erg vaag en suf dat ik dit telkens aan moet passen als de zomertijd of wintertijd van start gaat....

hebben jullie hier ook last van...of doe ik iets verkeerd??
Volgens mij moet je gewoon de tijd instellen op wintertijd (=gewone tijd), en als het zomertijd is het vinkje bij 'zomertijd' aanzetten. Als het dan wintertijd wordt zet je dat vinkje weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Zo staat de telefoon bij mu ook en staan de afspraken in de telefoon nu een uur LATER als in outlook.
ook op de pc staat de zomertijd nu uit..
vreemd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik wou van de week deze telefoon eens uitproberen.
Dus ik naar T-For Telecom (oid), konden ze me melden dat ze deze telefoon al weken niet meer leveren.
Leek me erg sterk, maargoed.

Dus ik naar ThePhoneHouse (2 panden verder) precies hetzelfde verhaaltje.

Is dit waar, of willen ze gewoon niet een student met die telefoon laten knoeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 07:48

TdV

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 08:57:
Hmm, ik wou van de week deze telefoon eens uitproberen.
Dus ik naar T-For Telecom (oid), konden ze me melden dat ze deze telefoon al weken niet meer leveren.
Leek me erg sterk, maargoed.

Dus ik naar ThePhoneHouse (2 panden verder) precies hetzelfde verhaaltje.

Is dit waar, of willen ze gewoon niet een student met die telefoon laten knoeien?
Ik heb vernomen dat de s55 uit productie is genomen dus dat zou goed kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat bij de kleurschema's PROFIEL 1, als ik deze activeer is het niet het originele "blue" kleurenschema. Ik heb de originele blue gedownload en op mijn mobi gezet. Ik wil deze nu weer gewoon onder profiel 1 hebben. Maar daar staat bij de opties alleen 'activeren' en verder niets. Hoe krijg ik onder PROFIEL 1 weer het originele BLUE kleurenschema en de naam ook weer goed?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:16:
Bij mij staat bij de kleurschema's PROFIEL 1, als ik deze activeer is het niet het originele "blue" kleurenschema. Ik heb de originele blue gedownload en op mijn mobi gezet. Ik wil deze nu weer gewoon onder profiel 1 hebben. Maar daar staat bij de opties alleen 'activeren' en verder niets. Hoe krijg ik onder PROFIEL 1 weer het originele BLUE kleurenschema en de naam ook weer goed?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

whee echt geil ding :)

enig minpunt is dat de accu wel heel kort meegaat ivm de t610 die ik had. maar kan er mee leven met de gedachte dat ik er maar 90 euro voor heb betaald. snel ff oplader en datakabel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op 26 november 2003 @ 15:22:
whee echt geil ding :)

enig minpunt is dat de accu wel heel kort meegaat ivm de t610 die ik had. maar kan er mee leven met de gedachte dat ik er maar 90 euro voor heb betaald. snel ff oplader en datakabel besteld.
Bij normaal gebruik gaat hij wel een weekje mee hoor. Ik weet niet wat kort bij jou is. Maar anders is de accu kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

gisteren opgeladen tot 3 kwart. beetje mee zitten knoeien en belletjes plegen en nu staat ie op 1 kwart. ik merk vanzelf wel hoe lang ie meegaat

de sl55 gaat ook heel kort mee heb ik gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
heb de mijne vrijdag nacht opgeladen en smorgens van de lader af gehaald en vermoed dat ie vannacht wel weer leeg is heb em nu 2 weken en vind de standby tijd ook echt tegen vallen. want dit is geen 300uur. en ik gebruik hem ook maar af en toe. heb de brightnes op 30% screensaver op stroom besparen.

• epoman
  • Niet online
epoman schreef op 20 november 2003 @ 12:40:
Even een dummie-vraag tussendoor (search levert bijzonder weinig op met termen als s55, explorer, bestanden, files, internet etc...)

In de explorer zit een mapje 'internet', die bestanden die daarin staan: wat is dat? Is dat cache, zijn het bookmarks, kan ik de inhoud wegknikkeren, ... ?
Echt niemand?

• epoman
  • Niet online
ramonpeters schreef op 26 november 2003 @ 22:45:
heb de mijne vrijdag nacht opgeladen en smorgens van de lader af gehaald en vermoed dat ie vannacht wel weer leeg is heb em nu 2 weken en vind de standby tijd ook echt tegen vallen. want dit is geen 300uur. en ik gebruik hem ook maar af en toe. heb de brightnes op 30% screensaver op stroom besparen.
Dit staat erover op my-siemens.com:
Li Ion battery for 300 hours standby / 6 hours talktime (depending on network environment).
Die driehonderd uur geldt alleen bij "ideale" omstandigheden, zoals toestel met volle batterij, scherm uit en verder niets mee doen tegen een zendmast aanplakken. Zoiets. Ik heb nu ook twee weken een S55 en die blijft zo'n 4 tot 5 dagen standby (ook met verlichting op 30% en stroombesparende screensaver op 2 minuten). Dat vind ik zeer acceptabel, m'n 7650 blijft maar 2, max. 3 dagen standby.

offtopic:
@SYQ: Waarom laadt je in vredesnaam de accu maar tot driekwart vol? Daar wordt zo'n accu echt niet vrolijk van, li-ion of niet. Ik snap sowieso niet dat mensen niet het geduld hebben een half uur langer te wachten met opladen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door epoman op 27-11-2003 01:18 ]

• SYQ
  • Niet online

SYQ

offtopic:
@SYQ: Waarom laadt je in vredesnaam de accu maar tot driekwart vol? Daar wordt zo'n accu echt niet vrolijk van, li-ion of niet. Ik snap sowieso niet dat mensen niet het geduld hebben een half uur langer te wachten met opladen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
offtopic:
omdat ik op dat moment de deur uitmoest en de telefoon nodig had ;)

tis wel jammer van het accu gebeuren, voorals als je hiervoor een t610 hebt zitten gebruiken. hmm nu je er toch mee komt, li-ion accus kunnen toch juist tegen dit soort onzin?? of is het juist raadzaam om te wachten tot ie bijna leeg is :/

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Li-ion kunnen wel tegen niet volledig en bijladen.. nadeel van die dingen is dat ze wel een maximum laadcycli hebben.. na zoveel keer laden verliest ie gewoon capaciteit..

Het rare is wel dat toen ik de accu van mijn M55 heb verwisseld met die van mijn S55, de S55 een stuk langer aan blijft (heb althans het gevoel) en dat de M55 de normale standby/gesprekstijd heeft.. ochja.. vind het ook niet erg :)

Pvouput live

• fjorden
  • Niet online
epoman schreef op 27 november 2003 @ 01:04:

Echt niemand?
Ik heb het gewoon verwijderd zonder merkbare gevolgen, vond het wel op cache lijken en dat was het dus ws. ook (?).

• SYQ
  • Niet online

SYQ

globaal ff de hele topic doorgenomen maar niet echt kunnen vinden. ondersteund de s55 ook mophun games?? heb er nog aardig wat op mijn hd omdat ik de t610 hiervoor heb gehad

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor wat betreft de werktijd van een volle accu, ik heb wel gemerkt dat zaken als GPRS en BT het uithoudingsvermogen behoorlijk aantasten.
Ik gebruik zelf geen GRPS of BT en ik hoef 'm slechts één keer in de week op te laden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Eddos
  • Laatst online: 20:57
Is cache, mag je weggooien(tkomt toch wel weer terug)

[edit]
Natuurlijk lees ik pas hierna weer dat iemand anders er op gereageert heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Eddos op 27-11-2003 15:39 ]

• SYQ
  • Niet online

SYQ

hmm, valt me nu pas op. heb gisteren datum/tijd goed ingesteld en zie nu pas dat het 15.56 is op mijn gsm :/

software fout of een verkeerde instelling??

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

iemand de Siemens Data Suite al aan de praat gekregen in combinatie met Outlook 2003? Bij mij blijft hij maar klagen dat hij geen goede versie van Office kan vinden..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Korakal

Korakal

Up up up!

Jup, bij mij werkt 'ie prima.
Overigens heb SDS pas geinstalleerd nádat ik Office2003 erop had gezet.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Bluppy2:
Ik gebruik die XTND Connect die bij de datasuite zit en die doet het prima.
(Heb wel de laatste gedowned bij siemens.com)

edit:

ik heb eerst Office XP er op gehad, met xtnd connect, later pas OF. XP verwijderd en toen O2k3 geinstalleerd

[ Voor 33% gewijzigd door LoneWolf op 27-11-2003 17:48 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

LoneWolf schreef op 27 november 2003 @ 17:46:
Bluppy2:
Ik gebruik die XTND Connect die bij de datasuite zit en die doet het prima.
(Heb wel de laatste gedowned bij siemens.com)

edit:

ik heb eerst Office XP er op gehad, met xtnd connect, later pas OF. XP verwijderd en toen O2k3 geinstalleerd
Dan kan het dus zijn dat er nog wat resten van instellingen van Office XP in het register verstopt staan. Gebruik je trouwens serieel of bluetooth om te synchroniseren? Ik krijg bluetooth nl niet aan de praat met O2k3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Ik heb nu een paar weken de S55. Het viel me op dat ik nou al 2 keer sms-jes kreeg met "SIM kaart aangepast" of "Update KPN <nummer>". Die heb ik op m'n oude toestellen nooit gehad en die waren ook van Siemens (S35 en daarna de ME45 met dezelfde kaart). Oja, die berichtjes blijken steeds in tweevoud binnen te komen.

Zou het komen dat je deze berichtjes normaal niet ziet, maar nu wel omdat het ik het developers menu geactiveerd heb ofzo?

En heeft iemand enig idee wat er precies gebeurt? Ik merk eigenlijk geen verschil.

Vroeg ik me gewoon af.. :)
Het werkt dus allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Nu online
Weet je gelijk wat het is: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Waarschijnlijk dus roaming info aangepast

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Tycoontje schreef op 28 november 2003 @ 20:29:
Ik heb nu een paar weken de S55. Het viel me op dat ik nou al 2 keer sms-jes kreeg met "SIM kaart aangepast" of "Update KPN <nummer>". Die heb ik op m'n oude toestellen nooit gehad en die waren ook van Siemens (S35 en daarna de ME45 met dezelfde kaart). Oja, die berichtjes blijken steeds in tweevoud binnen te komen.

Zou het komen dat je deze berichtjes normaal niet ziet, maar nu wel omdat het ik het developers menu geactiveerd heb ofzo?

En heeft iemand enig idee wat er precies gebeurt? Ik merk eigenlijk geen verschil.

Vroeg ik me gewoon af.. :)
Het werkt dus allemaal prima.
wat het is weet ik niet maar ik kan je wel vertellen dat ik vd week ook een bericht binnen kreeg, sim kaart aangepast, maar dit op mijn oude kpn nummer+3310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
heb vandaag op de hcc een date kabel gekocht voor het bedrag van schrik niet... 5 eurie :Y) . dus morge maar ff kijken of ie werkt en dan ook maar die i-mode zooi er af gooien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik mis een standaard goed SMS-geluidje, ik wil dus niet een heel liedje van een minuut ofzo, maar gewoon kort piep piep PIEP PIEP, mag wel iets anders zijn maar zo iets. EN nee ik hoef geen misthoorn ofzo
Ik vond wel:
[rml][ geluidje] sms geluids bestand[/rml]
Zoiets dus maar vond die nog niet echt mooi
Heb al vel gezocht op google enzo maar dan krijg ik veel ringtone sites waarnaar je moet SMSen om een ringtone te krijgen maar dat is niet de bedoeling (zijn overigens ook gewoon liedjes)

Geluidje zelf maken heb ik al geprobeerd dit werd niet zo succes(met anvil studio).
---

Verder internet ik op mn kamer met mn computer via deze telefoon via GPRS, alleen als ik een uurtje ofzo online ben, gaat ineens plots mn gsm uit. En nee mn accu was nog lang niet leeg. Iemand ideen?
Wat betreft dit uitgaan: volgens mij kreeg ik de nieuwste firmware al geleverd bij mijn foon (versie 20) en op de site staat alleen versie 16 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik heb een mannestem die zegt: you've got mail

vond ik wel kek

heb hem maar ff geupload voor geinteresseerde --> http://www.schottmans.nl/gotmail.mmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Weet iemand waar je in kan stellen waar het toestel de sms berichten opslaat? Ik kreeg net namelijk de melding dat m'n simkaart vol was en dat ik berichten moet wissen. Ik heb toch liever dat de berichten op t toestel opgeslagen worden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 02:30:
Mja ik heb een mannestem die zegt: you've got mail

vond ik wel kek

heb hem maar ff geupload voor geinteresseerde --> http://www.schottmans.nl/gotmail.mmf
Hij is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
De berichten worden opgeslagen in je telgeheugen (max 100) en daarna in je Sim (max 20) Pas als deze allebei vol zijn moet je berichten gaan wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
magicstar schreef op 30 november 2003 @ 18:59:
De berichten worden opgeslagen in je telgeheugen (max 100) en daarna in je Sim (max 20) Pas als deze allebei vol zijn moet je berichten gaan wissen.
of verplaatsen naar het archief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:07
De mijne is kapot...
Ik heb de "ja" toets (de rechter zilveren) ingedrukt, en hij komt niet meer omhoog :(
Ik ga hem morgen openschroeven, en anders terug naar siemens nederland.

Ik heb geen idee hoe het gebeurt is, het was opeen na het uitgaan...

Ik hoop dat ie er binnen net mechanisch gezien net zo werkt als de 8210, met zo'n rubberen padje onder de toetsen. Ik hoop dat dit rubbertje iets verschoven is waardoor er geen contact meet ontstaat.

Iemand anders hetzelfde probleem? zo ja, wat heb je eraan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

magicstar schreef op 30 november 2003 @ 18:59:
Aha ok, da's duidelijk. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

brokenp schreef op 30 november 2003 @ 22:46:
De mijne is kapot...
Ik heb de "ja" toets (de rechter zilveren) ingedrukt, en hij komt niet meer omhoog :(
Ik ga hem morgen openschroeven, en anders terug naar siemens nederland.

Ik heb geen idee hoe het gebeurt is, het was opeen na het uitgaan...

Ik hoop dat ie er binnen net mechanisch gezien net zo werkt als de 8210, met zo'n rubberen padje onder de toetsen. Ik hoop dat dit rubbertje iets verschoven is waardoor er geen contact meet ontstaat.

Iemand anders hetzelfde probleem? zo ja, wat heb je eraan gedaan?
Ik had afgelopen weekend iets soortelijks. Tijdens het type van een sms-je kwam ik er achter dat de 7 het niet meer deed en dat de 8 voor symbolen-toets speelde (wat het * normaal doet). Omdat hij bijna leeg was heb ik hem uitgezet en opgeladen. Na het opladen deed hij het weer gewoon, maar ik vond het een raar probleem. De toetsen kwamen nog wel omhoog en je hoorde een soort 'klik' van het indrukken van het contactje.
Ik denk trouwens niet dat er een plastic matje onder de toetsen ligt; volgens mij zijn de toetsen geklikt in een soort plastic scharniertje en bewegen ze dus onafhankelijk van elkaar.
Ik dacht dat er in deel 2 (misschien 1?) een plaatje staat van hoe het eruit ziet, omdat Chipy! zijn 2-toets kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

SYQ schreef op 27 november 2003 @ 13:12:
globaal ff de hele topic doorgenomen maar niet echt kunnen vinden. ondersteund de s55 ook mophun games?? heb er nog aardig wat op mijn hd omdat ik de t610 hiervoor heb gehad
mijn openstaande vraagje mag ik intussen wel ff kicken lijkt me :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.