babbelbox schreef op 19 november 2003 @ 19:08:
[...]
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dit precies gedaan hebt, ik ben er ook mee in de weer geweest, maar het is me niet gelukt. Wel een aantal programma'tjes gedownload van gsm-multifund.de, maar ik begrijp niet echt veel van dat Duits. Zou je misschien kort maar krachtig kunnen uitleggen wat ik er precies voor nodig heb, en hoe ik het kan doen. Ik heb nl een aantal O2 profielen ingesteld, die ik ook liever kwijt ben.
edit:
Ik gebruik de officiele FW 16, die ik ooit eens gedownload heb vanaf my-siemens
eerst backuppen mbv de siemens eeprom tool.
(nog eerder evt. adressbook etc. backuppen natuurlijk)
- gsm uit en verbinden met datakabel
- eeprom tool starten (als je een foutmelding krijgt dan evt. dll.zip downloaden van de site en installeren), "init" klikken en net zo vaak kort op je rode knoppie drukken totdat je op je gsm-schermpje "service mode" ziet.
- in rechterscherm "load all" daarna "select all"
- pijl naar links klikken (alles komt dan ook in linkerscherm te staan)
- in linkerscherm "select all" en "save"
Nu heb je je eeprom gebackupped (teruglezen indien nodig lijkt me dan redelijk logisch).
MAPINIT
- gsm uit en verbinden met datakabel
- mapinit starten
- "load file" en bestandje "S55_1_Standard_16_0001.map" openen.
- klik op "map mobile" en daarna net zo vaak (kort) op je rode knoppie drukken totdat je weer "service mode" ziet op je gsm-schermpje.
Da's alles, als ie klaar is GSM van je kabel halen, aanzetten en hopen dat gewoon alles is gegaan zoals het moest

"S55_1_Standard_16_0001.map" is trouwens de mapping die ik heb gebruikt, deze is alleen voor fw16 en verwijderd alle profielen die er maar zijn.
Leuke aan die duitse sites is trouwens dat ze maar 1 keer zeggen dat alles geheel op eigen risico is (da's een hint dat alles op eigen risico is

).
Successsssss
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.