Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Hoi, ik heb ook een probleem emt mijn S55: Af en toe doen de knopen '*', '0', '#' (de onderste rij) en het pijltje naar beneden het niet.
Na het drukken op een paar andere knoppen, doen ze het meestal wel. Ik heb contact met Siemens heirover gehad, en zij zeggen dat ik een RMA nummer moet aanvragen en het toestel opsturen.
Hebben meer mensen hier last van? En hoe lang ben ik m'n toestel dan ongeveer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SithWarrior schreef op 15 januari 2004 @ 00:03:
hmm kan je GPRS uitzetten dan op dat ding? (zo ja waar) :) ik gebruik het toch niet en als het stroom bepaard zou het wel fijn zijn :)

*edit* al gevonden, maar em scheelt het veel dan kwa stroom gebruik?
Lezen lezen lezen! (is ook een vak!)
Lees voor een mooi overzichtje van de standby tijd de mini-FAQ!

Dit is bijna het einde van mijn mooie gedichtje
Doe jij nu maar eens je plichtje

:D
ernstblaauw schreef op 15 januari 2004 @ 11:29:
Hoi, ik heb ook een probleem emt mijn S55: Af en toe doen de knopen '*', '0', '#' (de onderste rij) en het pijltje naar beneden het niet.
Na het drukken op een paar andere knoppen, doen ze het meestal wel. Ik heb contact met Siemens heirover gehad, en zij zeggen dat ik een RMA nummer moet aanvragen en het toestel opsturen.
Hebben meer mensen hier last van? En hoe lang ben ik m'n toestel dan ongeveer kwijt?
Het kan zijn dat de processor druk bezig is met andere handelingen, maar dat lijkt me niet specifiek te maken hebben met alleen de *, 0 & de # toets.
Het is erg wisselend hoe lang je telefoon kwijt bent. Ook hier is in deze topics veel over terug te vinden!
Het komt erop neer dat het tussen de 2 & 6 weken kan duren... Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de drukte op de reparatie afdeling en het probleem van jou telefoon specifiek

[ Voor 53% gewijzigd door jules op 15-01-2004 11:53 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ch!pY-J schreef op 15 januari 2004 @ 11:50:
[...]

Lezen lezen lezen! (is ook een vak!)
Lees voor een mooi overzichtje van de standby tijd de mini-FAQ!

Dit is bijna het einde van mijn mooie gedichtje
Doe jij nu maar eens je plichtje

:D

[...]
Lezen lezen is wat ik heb gedaan
toch zag ik nergens de werkelijke uren staan.

de teksten als "Overigens blijkt dat GPRS een enorme stroom vreter is"
zegt me net zo veel als pis.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 13 januari 2004 @ 14:22:

Ah ok... Het is heel simpel, ik kan helemaal niet synchroniseren. Kan het proggie opstarten, alles gaat redelijk. Op een gegeven moment als hij de telefoon moe uitlezen (voor instellingen) duurd het lang voordat hij klaar is. Tijdens het uiteindelijke synchroniseren loopt het proggie vast/blijft hangen... Zelfs met een ander toestel (heb vanaf oktober een andere nieuwere S55) Misschien voordat garantie verlopen is nog ff klagen bij Orange dat het toestel het niet doet.. Krijg ik weer een nieuwe ;)
Bij het opstarten van het programma (splash screen) zie je dat er even verbinding wordt gemaakt met de s55 (3-5 seconden). Ik heb verder geen problemen gehad met synchroniseren (bluetooth zowel datakabel werken beiden). Dus weet niet zo goed hoe verder te kunnen helpen. Soms lijkt het alsof het synchroniseren blijft hangen, maar wordt dan toch uiteindelijk afgemaakt. Ik zal het (misschien in het weekend) onder winXP proberen.

XTNDConnectPC van SDS 1.0.0.45 / Win2k SP4 / Outlook XP / WIDCOMM 1.4.2 build 21 / niet- officiele/Siemens datakabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SithWarrior schreef op 15 januari 2004 @ 12:37:
[...]

Lezen lezen is wat ik heb gedaan
toch zag ik nergens de werkelijke uren staan.

de teksten als "Overigens blijkt dat GPRS een enorme stroom vreter is"
zegt me net zo veel als pis.
iig leuk dat je er ook een rijm van maakt,
't is dus iig niet dat je dat laakt!

Wel heb ik mijn eigen tijd vaak zat gepost
Nu heb ik aan jouw weer nieuw kroost

Ik beantwoord vele vragen aan vele mensen
En zo voldoe ik aan ieders wensen

met GPRS aan is bij mij 3-4 dagen
met GPRS uit en handmatig aanzetten om te mailen/wappen is 4-5 dagen
Met een dagje vol continu wappen/gamen kan je je accu helemaal leeg trekken >:)
*moet er wel bij zeggen dat ik m'n schermpje (verlichting) maar op 10% heb staan. In bijna alle situaties is dat voor mij ruim voldoende.

iig 1 post die ik snel ff heb kunnen vinden: [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel3]"[/rml]
Maar daarnaast zijn er nog een paar waarin ik dat geschreven heb... btw, momenteel is de nieuwigheid er een beetje vanaf en doe ik wat langer met m'n foon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik dank u :) ik heb hem nu bijna 2 weken, hem em al 2 x moeten opladen dus heb nu is gprs en BT uitgezet, kijken of het paar dagen uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
Dat XTNDConnect werkt wel een beetje vaag. Wanneer ik een bij een contact in Outlook een (email)adres of telefoonnummer toevoeg wordt het netjes gesynchroniseer met m'n S55, en ook als ik bestaande info wijzig wordt alles netjes omgezet op de S55. Maar wanneer ik dus bijvoorbeeld het hele telefoonnummer wis, blijft ie na synchronisatie gewoon in m'n S55 adresboek staan. Zijn er mensen die dit ook hebben, of kunnen proberen dit na te bootsen??
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Heb een site gemaakt en die wil ik met jullie delen dus GEEN spam.

Ik heb tot nu toe alleen wat achtergronden er op.

http://home.deds.nl/~siemens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste paar dagen dat ik enorm slecht ontvangst heb. (meestal 1 streepje en heel vaak searching network)
als ik hem in de carkit zet is er niets aan de hand...
mijn conclusie... interne antennte waarschijnlijk los..
(hij was pas gestuiterd, dus zou heel goed kunnen)

nu hebbik em dus open liggen... maare.. waar de fook zit die antenne??
>:)

iemand die me kan helpen?

[edit]
oke.. wat ge-googled... and heb wat pcb layouts gevonden..
de metalen plaatjes achter in de case zijn dus de antennes..
1 voor 'gewoon' gsm en de grote voor triband..

heb de contacten wat schoongemaakt en met een staalborsteltje opgepoetst..
maar nog steeds even klote..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MVC schreef op 16 januari 2004 @ 19:38:
Heb een site gemaakt en die wil ik met jullie delen dus GEEN spam.

Ik heb tot nu toe alleen wat achtergronden er op.

http://home.deds.nl/~siemens/
Zitten leuke achtergrondjes bij :) Ik mis alleen die van grolsch :'( als ik er eentje vindt zal ik 'm mailen/delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
gwystyl schreef op 16 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Zitten leuke achtergrondjes bij :) Ik mis alleen die van grolsch :'( als ik er eentje vindt zal ik 'm mailen/delen
Die heb ik al gemaakt: http://jan.erik1.nl linksonder in het menu, wil het ook niet als SPAM delen, maar er staan best leuke dingen voor de S55 op.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Is het eigenlijk ook mogelijk om de IR-poort van m'n S55 te gebruiken als afstandsbediening? Ik heb wel ff gezocht, maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ernstblaauw schreef op 17 januari 2004 @ 13:48:
Is het eigenlijk ook mogelijk om de IR-poort van m'n S55 te gebruiken als afstandsbediening? Ik heb wel ff gezocht, maar kon niks vinden.
Lezen is ook een vak!
Het staat nl al in de mini-FAQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Is het ook mogelijk om bepaalde nummers te blokkeren, en ook om anonieme nummers te blokkeren? Zo ja hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 18 januari 2004 @ 00:30:
Is het ook mogelijk om bepaalde nummers te blokkeren, en ook om anonieme nummers te blokkeren? Zo ja hoe doe ik dat?
Hoe bedoel je blokkeren? Inkomende gesprekken of uitgaande?

Ik neem aan inkomende omdat je niet naar anonieme nummers kan bellen..

Je kan bepaalde adresboek items in een bepaalde groep zetten. Deze groep zou je kunnen blokkeren via de functie filter in de eigenschappen van een specifiek profiel (menu, 6 of * lang)

Maar je kan in dit geval alleen kiezen voor nummers doorlaten komen van telefoon boek of 1 specifieke groep.
Je zou dus alle mensen die je wel wilt spreken in een groep moeten zetten. De mensen die je niet wilt spreken in een andere groep willen zetten. De anonieme oproepen zouden dan sowiso niet doorkomen.

Helaas is Siemens niet zo uitgebreid op het gebied van filteren als Nokia heb ik me ooit eens laten vertellen.

NB. Dit onderwerp is al eens eerder naar voren gekomen, tevens had je dit ook in de handleiding kunnen vinden met een beetje creabea zijn

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 18-01-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLOAPERT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

SLOAPERT

Wunderbar

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:16:
Heeft iemand ervaring met het programma VKLAY?
(dit programma schijnt het mogelijk te maken de totale layout van Siemens gsm's te wijzigen -te tweaken-)

Korakal kun je misschien uitleggen hoe je dat standaard nummer probleem precies hebt aangepakt?
Ik kwam dit programma ook tegen op het www, gedownload en eens mee aan het prutsen geweest, helaas krijgt het programma geen verbinding met m'n foon. heb 3 pc's geprobeert, maar op geen van allen werkte het :? .

Heeft er hier ondertussen al iemand iets mee gedaan of tips hoe ik op een andere manier layouts aan kan passen??

Ik vond het programma op http://www.hundkotzemaus.de/index2.html en daar zijn tevens nog wat patches te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Het is mij nog niet gelukt om een infraroodverbinding met een andere telefoon te leggen. Ik heb het met 2 telefoons geprobeerd, (beide nokia dacht ik), maar het lukt niet. Hij maakt verbinding, geeft de melding met "bezig met verzenden" en vlak daarna krijg ik het bericht 'verbinding verbroken'. Infrarood staat aan en heb het met afstanden geprobeerd tussen 1 meter en 1 cm. Uiteraard goed naar elkaar gericht.
SLOAPERT schreef op 18 januari 2004 @ 20:27:
[knip...]

Ik vond het programma op http://www.hundkotzemaus.de/index2.html en daar zijn tevens nog wat patches te vinden.
Ik heb het ook gedownload en kon geen verbinding maken.. vaag programma.

[ Voor 57% gewijzigd door robbertb op 19-01-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
wie van jullie is het gelukt op mbv infrarood bestanden te verzenden van een S55 naar een Nokia?? van nokia naar S55 is geen enkel probleem....maar andersom lukt het voor geen meter. Wil namelijk wat ringtones en plaatjes doorsturen naar phone van mijn vriendin, maar dat lukt dus niet....erg vaag...krijg steeds een vage foutmelding....

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bartez schreef op 19 januari 2004 @ 00:28:
wie van jullie is het gelukt op mbv infrarood bestanden te verzenden van een S55 naar een Nokia?? van nokia naar S55 is geen enkel probleem....maar andersom lukt het voor geen meter. Wil namelijk wat ringtones en plaatjes doorsturen naar phone van mijn vriendin, maar dat lukt dus niet....erg vaag...krijg steeds een vage foutmelding....

iemand een oplossing?
Je hebt dus hetzelfde probleem als wat ik net een uurtje geleden beschreef? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 20:54:
ik heb de laatste paar dagen dat ik enorm slecht ontvangst heb. (meestal 1 streepje en heel vaak searching network)
als ik hem in de carkit zet is er niets aan de hand...
Heb hetzelfde gehad. Mijn foon bij Siemens gebracht, probleem opgelost. Maar niet voor lang... Na gebruik in de carkit hetzefde euvel. Weer Siemens gebeld. De helpdeskmedewerker had hetzelfde gehad met oudere modellen.

De oplossing is erg simpel: Druk het middelste palletje in de carkithouder naar binnen, en het probleem is weg. Heeft bij mij met 2 S55's gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
robbertb schreef op 19 januari 2004 @ 00:50:
[...]

Je hebt dus hetzelfde probleem als wat ik net een uurtje geleden beschreef? :/
uhm.....jep...sorry...niet goed gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bartez schreef op 19 januari 2004 @ 17:59:
[...]

uhm.....jep...sorry...niet goed gelezen |:(
haha geeft niet ofzo :)
Maar jij hebt het probleem dus ook... vreemd.. Ik begon al te denken dat mijn IR stuk was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
nee, want van nokia naar siemens gaat wel...alleen andersom niet.....

is dit ergens in te stellen ofzo??

iemand enig idee hoe het opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Antwoord op IrDA BT connect problemen:

Ook ik heb de afgelopen tijd verschillende phones uitgeprobeerd om mee te connecten.

De enige nokia waar het bij mij wel mee is gelukt is de 7650. Maar met een ouwe variant van de 7650 lukte het weer niet.. Heb verder geen idee waar dat aan lag...

Voorderest heb ik Sony-Ericcson de T68i gechecked & ik geloof de T610. Bij beide werkte het wel, maar ook niet met alle bestanden.

Alle fones zouden in princiepe het visite kaartje moeten kunnen ontvangen/versturen, of een adresboekitem/agenda puntje/notitie (vcf formaat uit m'n hoofd)
Over het algemeen kunnen andere fones iig .mid files aan, als ze tenminste polyfone ringtone hebben. Daarnaast kunnen ze verschillende plaatjes aan, .gif, .jpg .wbmp, .bmp enz.

Trouwens, bestanden versturen via MMS geeft bij mij vrij weinig problemen. Echter, de tegenpartij moet natuurlijk wel MMS kunnen ondersteunen. Daarentegen moet je wel voor MMS betalen (Bij Orange tot eind januari gratis :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hmm...thanx...maar dus geen oplossing voor dit probleem....ringtones en achtergrondjes krijg ik dus niet doorgestuurd naar een nokia 6610... :(

best vreemd eigenlijk....maarja...wat doe je eraan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bartez schreef op 20 januari 2004 @ 23:14:
hmm...thanx...maar dus geen oplossing voor dit probleem....ringtones en achtergrondjes krijg ik dus niet doorgestuurd naar een nokia 6610... :(

niets... tis zelfs zo erg dat nokia's onderling (verschillende types) elkaar al niet willen zien.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bartez schreef op 20 januari 2004 @ 23:14:

Zoals ik al zei een MMS versturen, of een oplossing via datakabels zoeken met als tussenkomst een pc, of eventueel BT of IrDA met als tussenstation een pc... Mogelijk een wap site opzetten met files die je wil sharen... Moet je wel goedkoop kunnen GPRS-en oid...

Als laatste optie, nog een paar jaar wachten totdat de telefoon maatschapijen duidelijke afspraken hebben gemaakt over file overdracht. Maar je kan het ook zo zien: het kan ook een kleine poging zijn om copyrighted materiaal (ringtones, wallpapers, screensavers en andere betaalde content) niet of slecht verspreidbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Hoi,

Ik heb een siemens S55 maar heb een probleempje met de datasuite. Ik heb mijn gsm verbonden met de pc via COM2 en het bijgeleverde datakabeltje. De datasuite vind mijn gsm en ik kan contacten uitlezen.

Wanneer ik echter de sms inbox van het toestel wil opvragen dan geeft hij een foutmelding die zegt "invalid arguments".

ik heb het toestel geupdate naar de laatste firmware versie te krijgen op de siemens website.

Doe ik iets fout?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Robbeke schreef op 21 januari 2004 @ 14:05:
Hoi,

Ik heb een siemens S55 maar heb een probleempje met de datasuite. Ik heb mijn gsm verbonden met de pc via COM2 en het bijgeleverde datakabeltje. De datasuite vind mijn gsm en ik kan contacten uitlezen.

Wanneer ik echter de sms inbox van het toestel wil opvragen dan geeft hij een foutmelding die zegt "invalid arguments".

ik heb het toestel geupdate naar de laatste firmware versie te krijgen op de siemens website.

Doe ik iets fout?
Je kan wel contacten uitlezen maar niet je smsjes uit je inbox van je telefoon halen? Dat lijkt op een software matige fout... Heb je het al tijdens verschillende windows sessies geprobeerd (windows herstarten).
Welke SDS (Siemens Data Suite) versie heb je? (Instellingen -> info over SDS). Probeer anders de nieuwste op de Siemens site te downloaden.
Of misschien dat zelfs een herinstall van SDS wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Ch!pY-J schreef op 21 januari 2004 @ 18:32:
[...]

Je kan wel contacten uitlezen maar niet je smsjes uit je inbox van je telefoon halen? Dat lijkt op een software matige fout... Heb je het al tijdens verschillende windows sessies geprobeerd (windows herstarten).
Welke SDS (Siemens Data Suite) versie heb je? (Instellingen -> info over SDS). Probeer anders de nieuwste op de Siemens site te downloaden.
Of misschien dat zelfs een herinstall van SDS wil werken?
* herinstall SDS of reboot: geen verschil, heb zelfs ondertussen pc al moeten wissen en nog steeds hetzelfde. Heb al tijdje last van dat probleem.
* versie 1.0.0.76 afgehaald op www.my-siemens.com

nog mogelijkheden?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird
  • Laatst online: 09-09 11:02

ThreeBird

That's the order of thing

Bestaat de mogelijkheid de monitor op de S55 ook te activeren via een Bluetooth verbinding? Het programma "SSCGW" kan alleen serieel en IrDA.

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Robbeke schreef op 22 januari 2004 @ 02:09:
* herinstall SDS of reboot: geen verschil, heb zelfs ondertussen pc al moeten wissen en nog steeds hetzelfde. Heb al tijdje last van dat probleem.
* versie 1.0.0.76 afgehaald op www.my-siemens.com

nog mogelijkheden?
Siemens contacten? Het hoort te werken, zij bieden je namelijk de mogelijkheden/software ed.
ThreeBird schreef op 22 januari 2004 @ 10:17:
Bestaat de mogelijkheid de monitor op de S55 ook te activeren via een Bluetooth verbinding? Het programma "SSCGW" kan alleen serieel en IrDA.
Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar in je BT software/configuratie kun je (moet je) virtuele compoorten instellen. Ik denk dat je dan de BT serial port moet instellen. Als je nu zo'n virtuele compoort instelt in dat proggie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird

ThreeBird

Ch!pY-J schreef op 22 januari 2004 @ 13:08:
Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar in je BT software/configuratie kun je (moet je) virtuele compoorten instellen. Ik denk dat je dan de BT serial port moet instellen. Als je nu zo'n virtuele compoort instelt in dat proggie...
Had ik al geprobeerd maar werkt helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ThreeBird schreef op 22 januari 2004 @ 14:17:
Had ik al geprobeerd maar werkt helaas niet :'(
Ik heb bij mijn S55 een seriele kabel gekregen, waarmee ik het gedaan heb. Volgens mij word iedere S55 verkocht met een Datakabel, toch?
Heb je toevallig geen com poorten meer op je computer/laptop?

Dan zou je eventueel heil moeten zoeken in een USB kastje met al die ouwe aansluitingen, of een USB data kabel. Of iemand zoeken die het voor je wil doen.

Andere mogelijkheden weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird

ThreeBird

Ch!pY-J schreef op 23 januari 2004 @ 13:07:
[...]

Ik heb bij mijn S55 een seriele kabel gekregen, waarmee ik het gedaan heb. Volgens mij word iedere S55 verkocht met een Datakabel, toch?
Heb je toevallig geen com poorten meer op je computer/laptop?

Dan zou je eventueel heil moeten zoeken in een USB kastje met al die ouwe aansluitingen, of een USB data kabel. Of iemand zoeken die het voor je wil doen.

Andere mogelijkheden weet ik ook niet.
Mijn S55 werd geleverd met foto toestel maar zonder data kabel. Ik heb me toen maar een bluetooth adapter gekocht. Best wel geinig en bleek naderhand handig. Bij het synchronizeren met outlook hoeft niet steeds het toestel aan de kabel gehangen worden.
Jammer dat er geen BT versie is. Misschien komt ie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird

ThreeBird

Ch!pY-J schreef op 22 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Een correctie op eerdere berichten. Het kan dus wel via Bluetooth. Ik heb het nog eens geprobeerd en zie daar het werkt.
In "SSCGW" gewoon serial port aangeven, ff wachten en activeren. Weer een gelukkige gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Laatst online: 05-09 22:23
Ik kan op de siemens site geen nieuwe FW vinden. Heeft iemand zo een link? :>

Ja, ik weet het.. ik ben blind

[ Voor 22% gewijzigd door Maxonic op 24-01-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb mijn S55 nu een paar dagen en alles lijkt goed te werken:
SDS, XTNDConnect, GPRS etc.
De GPRS instellingen "overschieten" vanaf de Telfort site werkte niet. Misschien omdat FW20 (die ik heb) een iets andere menustructuur heeft: Menu==>instellingen==>WisselDataUit zie ik nergens in de foon, maar zou er wel moeten zijn volgens de manual.

Eén ding wat niet werkt en wat ik wel jammer vindt: in de SDS kan ik Outlook niet uitlezen: ik krijg de melding: "geen ondersteunde Outlook versie gevonden".
Ik gebruik Outlook 2003, SDS 1.00.76 en (zoals reeds vermeld) FW20.
Jammer, jammer.....
(syncen via XTND gaat wel, maar ik kan geen entries overschieten(per stuk))

Vraagje over de GPRSModemWizard: ik kan alleen KPN selecteren als provider, kan ik dit ook gebruiken voor mijn Telfort abo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Radar schreef op 27 januari 2004 @ 09:13:
De GPRS instellingen "overschieten" vanaf de Telfort site werkte niet. Misschien omdat FW20 (die ik heb) een iets andere menustructuur heeft: Menu==>instellingen==>WisselDataUit zie ik nergens in de foon, maar zou er wel moeten zijn volgens de manual.
Hmz, heb ook SW 20, maar die optie kan ik inderdaad nergens vinden. Bedoel je dat je het GPRS data verbruik op je S55 wilt terug zoeken? Als ie in de standby stand staat, moet je ff pijltje naar links drukken... Voilà ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Iemand trouwens nog handige tips (behalve siemens bellen) als je toestel code kwijt / vergeten bent? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door SithWarrior op 27-01-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SithWarrior schreef op 27 januari 2004 @ 13:52:
Iemand trouwens nog handige tips (behalve siemens bellen) als je toestel code kwijt / vergeten bent? :'(
Toestel code? Je bedoelt toch niet de PUK-code? Toestel code maakt niet zo heel veel uit, zolang je de PUK code nog hebt. Gewoon een paar keer fout intoetsen, en daarna mbv de PUK code het toestel weer reanimeren.
Of gold dat alleen voor de code van de sim-kaart? Als die PUK-code alleen voor je simkaart is kun je die toestelcode ongelimiteerd vaak intoetsen... Heb het echter zelf nog nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

nou hij geeft 3 x weer en heb nog 1 x over, en zo ver ik weet is PUK code voor je PIN code en niet voor je toestel code. dus vraag me af wat er gebeurd als ik nog x fout in typ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28

*knip*

Vraagje over de GPRSModemWizard: ik kan alleen KPN selecteren als provider, kan ik dit ook gebruiken voor mijn Telfort abo??
Ik heb het werkend ook met een Telfort abo.

Instellingen:

In GPRS-Modem wizard kiezen voor handmatige selectie

APN: internet
QoS: 2 0 4 1 2 (204 = NL 12 = Telfort, en dan in elk vakje 1 getal zetten)
username: o2nl
password: password

That's it.
Ik heb mijn S55 nu een paar dagen en alles lijkt goed te werken:
SDS, XTNDConnect, GPRS etc.
Ch!pY-J schreef op 27 januari 2004 @ 13:22:
[...]
Hmz, heb ook SW 20, maar die optie kan ik inderdaad nergens vinden. Bedoel je dat je het GPRS data verbruik op je S55 wilt terug zoeken? Als ie in de standby stand staat, moet je ff pijltje naar links drukken... Voilà ;)
Dat WisselDataUit staat er alleen als je de optie Hoofdletters hebt geactiveerd. Anders staat er Verbindingen. Beetje raar van Siemens om 2 namen voor hetzelfde menu-item te kiezen.
SithWarrior schreef op 27 januari 2004 @ 17:18:
nou hij geeft 3 x weer en heb nog 1 x over, en zo ver ik weet is PUK code voor je PIN code en niet voor je toestel code. dus vraag me af wat er gebeurd als ik nog x fout in typ :(
Ik denk dat wanneer je nog een keer verkeert toetst, Siemens bellen de enige manier is om deze code te unlocken/resetten.

[ Voor 62% gewijzigd door babbelbox op 27-01-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik hoop dat dit niet wegvalt in de grote hoop, maar mijn pa heeft van het werk een S55 gekregen. Nu heeft hij een paar probleempjes die ze daar op de helpdesk blijkbaar niet kunnen oplossen en waar ik ook geen oplossing voor gevonden heb en intussen is hij helemaal over de zeik.

1: Ringtones. En ik quote: 'blijkbaar worden deze telefoons voor kleuters gemaakt'. Hij wil niet zo'n fancy polyfone ringtone (omdat hij vindt dat hij daar tussen directeuren niet mee aan kan komen. Geef ik hem wel gelijk in) en blijkbaar krijgt de helpdesk het niet voor elkaar om een 'gewone' ringtone te downloaden.
Nu staan hier een paar mooie links naar andere ringtones, ik neem aan dat die via de IrDA poort gedownload kunnen worden? Is daar extra software voor nodig?

2: als hij gebeld wordt wordt de ringtone 1 keer afgespeeld en niet vaker. Is dat normaal? Kan het niet ingesteld worden dat de ringtone herhaald wordt?

3: is het altijd zo dat nummers die niet in het telefoonboek staan anders behandeld worden (ringtone b.v.) dan nummers die wel in het telefoonboek staan?

Meer heb ik niet, maar voor zo ver ik er mee gewerkt heb is het niet mijn favoriete toestel (maar smaken verschillen natuurlijk :Y) )

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Maasluip schreef op 28 januari 2004 @ 15:53:
Ik hoop dat dit niet wegvalt in de grote hoop, maar mijn pa heeft van het werk een S55 gekregen. Nu heeft hij een paar probleempjes die ze daar op de helpdesk blijkbaar niet kunnen oplossen en waar ik ook geen oplossing voor gevonden heb en intussen is hij helemaal over de zeik.

1: Ringtones. En ik quote: 'blijkbaar worden deze telefoons voor kleuters gemaakt'. Hij wil niet zo'n fancy polyfone ringtone (omdat hij vindt dat hij daar tussen directeuren niet mee aan kan komen. Geef ik hem wel gelijk in) en blijkbaar krijgt de helpdesk het niet voor elkaar om een 'gewone' ringtone te downloaden.
Nu staan hier een paar mooie links naar andere ringtones, ik neem aan dat die via de IrDA poort gedownload kunnen worden? Is daar extra software voor nodig?

2: als hij gebeld wordt wordt de ringtone 1 keer afgespeeld en niet vaker. Is dat normaal? Kan het niet ingesteld worden dat de ringtone herhaald wordt?

3: is het altijd zo dat nummers die niet in het telefoonboek staan anders behandeld worden (ringtone b.v.) dan nummers die wel in het telefoonboek staan?

Meer heb ik niet, maar voor zo ver ik er mee gewerkt heb is het niet mijn favoriete toestel (maar smaken verschillen natuurlijk :Y) )
1. als je pa tussen directeuren zit zal hij ook wel een connectie met z'n pc/pda kunnen maken met de S55?
anyway je kunt met de Siemens Data Suite connecten en dan een ringtone erop zetten die wat aangenamer is. ik heb wat standaard ringring geluidjes. blijft polyphone, maar is niet zo'n kleuterliedje :)

2. bij mij blijft het wel herhalen. dus ik zou niet zo gauw weten hoe dat kan.

3. kwam ik pas ook achter. je zult apart moeten instellen dat het overal dezelfde ringtone is.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Maasluip schreef op 28 januari 2004 @ 15:53:

Al deze vragen zijn zeker 6 maanden geleden zo niet langer al tich keren gesteld.

1. Die fancy ringtones zijn luxe! Je moet goed zoeken wil je een mmf "voicetone" vinden met wel een ringel geluid of piep geluid.

2. da's inderdaad vaag, waarschijnlijk ff een andere ringtone instellen

3. Je hebt verschillende groepen. Ieder persoon in het adresboek word in een groep gezet, zelf in te stellen. Per groep kan je een ringtone instellen. Wil je dus 1 en de zelfde ringtone, moet je alle groepen af en nog 2-3 extra opties...

Ringtones kun je per mms versturen, per mail, maar ook via BT, IrDA of de bijgeleverde seriele kabel via de SDS software, bijgeleverd op CD.

Kan je pa het absoluut niet vinden met die ringtones, dan zou hij hem ook op trillen kunnen zetten en 1-malige piep, anders is ruilen de enige optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ch!pY-J schreef op 29 januari 2004 @ 15:22:
[...]

Al deze vragen zijn zeker 6 maanden geleden zo niet langer al tich keren gesteld.
Probleem is echter dat met al die topics de search ook niet meer behulpzaam is. Daarvoor is een FAQ beter ;)
Maar ik zal met de goede adviezen verder gaan! Het zou van de gekke zijn als het niet op te lossen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maasluip schreef op 29 januari 2004 @ 15:27:
[...]
Probleem is echter dat met al die topics de search ook niet meer behulpzaam is. Daarvoor is een FAQ beter ;)
Maar ik zal met de goede adviezen verder gaan! Het zou van de gekke zijn als het niet op te lossen is!
En nogmaals dank voor de adviezen. Had ik net de Siemens data suite gedownload, komt mijn pa aan 'ja, ze hebben me een andere telefoon gegeven'. Ik geloof een S45 (daar had hij tenminste de carkit van liggen).
Oh, en nadat hij zich toch vrij kwaad had gemaakt, wat echt niet alleen aan de telefoon lag maar ook aan hoe de omschakeling van oude naar nieuwe telefoon (niet) geregeld was, bleek dat er meer mensen waren die ook niet met alle features tevreden waren.

Niets ten nadele van de S55 hoor _/-\o_ Laten we het er maar op houden dat sommige mensen nooit tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net S55 gekocht, met SW20. Nu probeer ik het developer menu te activeren volgens de eerder besproken manier. Er staat nu wel een nieuw item in mijn telefoonboek, maar toch gebeurt er niets als ik in het hoofdmenu op '#' druk. :O
Wie weet raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 21:54:
Heb net S55 gekocht, met SW20. Nu probeer ik het developer menu te activeren volgens de eerder besproken manier. Er staat nu wel een nieuw item in mijn telefoonboek, maar toch gebeurt er niets als ik in het hoofdmenu op '#' druk. :O
Wie weet raad???
Dan is het fout gegaan. Probeer het opnieuw, ofwel met hetzelfde proggie, of met een ander proggie..

Ik heb het 6 maanden geleden gedaan ofzo met m'n vorige toestel. Code stond nog steeds in mijn toestel toen ik hem in mijn nieuwe toestel deed met SW20. Zelfs in mijn S35 heb ik wat extra functies erbij gekregen :)

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 30-01-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 30 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Dan is het fout gegaan. Probeer het opnieuw, ofwel met hetzelfde proggie, of met een ander proggie..

Ik heb het 6 maanden geleden gedaan ofzo met m'n vorige toestel. Code stond nog steeds in mijn toestel toen ik hem in mijn nieuwe toestel deed met SW20. Zelfs in mijn S35 heb ik wat extra functies erbij gekregen :)
OK, het is uiteindelijk gelukt. Ben er nog niet achter wat er nu zo handig aan is. Welke functies in dit menu gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:24:
[...]

OK, het is uiteindelijk gelukt. Ben er nog niet achter wat er nu zo handig aan is. Welke functies in dit menu gebruiken jullie?
In het begin checkte ik heel veel de battery capacity, maar tegenwoordig haast nooit meer.
• Als je minder dan 30% hebt, kun je geen foto's meer maken.
• Als je minder dan 5% hebt, kun je je mail niet meer checken.

Daarnaast kun je ergens in de instellingen de kwaliteit van de opslag van de foto veranderen, ([low], [normal], [high],) Low ziet er brak uit, en tussen normal en high zit bij mij zo weinig verschil qua kwaliteit, dat de toename in bestandsgrote de doorslag gevende factor is om de standaard [normal] kwaliteit te handhaven.

In het verleden heb ik ook ooit het GSM signaal kunnen uitschakelen. Ik weet echter niet meer waar ik die functie precies gevonden heb en in welke SW dat was.

Soms is het handig om in de explorer de verborgen bestanden en mappen te bekijken met #.

Ik heb volgens mij meer verknoeit met dat developer menu op m'n ouwe toestel, dan dat ik er plezier van had. Op m'n nieuwe toestel heb ik daarom ook niet meer gerotszooit in die menu's, waardoor ik nu nog steeds een stabiel toestel in m'n handen heb om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Sinds kort heb ik het probleem als ik via het menu Surf & Fun "Internet" kies (in combo met Orange World) dat er komt te staan:

code:
1
Voer uw PIN in om de Internet-service in te richten

Ik heb alle standaard codes al geprobeerd, van 0000 tot 12345, van m'n foonpincode tot mn eigen pincode, maar niets werkt.

Tot hedne kon ik met de rode knop gewoon weer in het menu komen, maar nu schiet die terug naar het Surf & Fun menu, en kan ik dus helemaal niets meer.

Iemand tips? Ik denk dat ik morgen anders even al mn Internet instellingen eruit ga proberen te kieperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb nergens last van. Probeer anders de Orange World helpdesk eens te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Data Suite software werkt niet goed. Heb zowel van cd als van siemens-site geprobeerd, maar geen verschil. Complete grafische interface klopt volgens mij voor geen meter: knoppen zitten op de verkeerde plaats, kaders kloppen niet etc. Gebruik XP.

Iemand zelfde ervaring???

NB Probeer namelijk mijn telefoonboek naar een los bestand te kopieren, als back-up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, nog nooit iets over gehoord. Kan je geen screendump maken en hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 03 februari 2004 @ 13:54:
Hmz, nog nooit iets over gehoord. Kan je geen screendump maken en hier posten?
Heb geen eigen website, dus volgens mij kan dat niet... :? (of wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Eventueel bij je provider het plaatje uploaden, nagenoeg alle providers hebben wel "homepage" ruimte beschikbaar.
De link naar het plaatje in je bericht zetten tussen [img.] en [/img.] (zonder die . voor de]

Toevallig kwam ik deze ooit ergens tegen: http://www.virtual-life.net/img/index.php
Kan je ook wel gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe ik in hemelsnaam de trilfunctie uit kan zetten in de geluidsfunctie?
Ik heb hem op geluid staan maar hij trilt 1 keer aan het begin, ik kan nergens in het menu iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 03 februari 2004 @ 14:23:
Eventueel bij je provider het plaatje uploaden, nagenoeg alle providers hebben wel "homepage" ruimte beschikbaar.
De link naar het plaatje in je bericht zetten tussen [img.] en [/img.] (zonder die . voor de]

Toevallig kwam ik deze ooit ergens tegen: http://www.virtual-life.net/img/index.php
Kan je ook wel gebruiken denk ik.
Ok hierbij een poging:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=data%20suite.JPG
Klopt dus geen kloot van de interface... Bovendien zie ik de inhoud van mijn telefoonboek niet terug in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 14:36:
kan iemand mij vertellen hoe ik in hemelsnaam de trilfunctie uit kan zetten in de geluidsfunctie?
Ik heb hem op geluid staan maar hij trilt 1 keer aan het begin, ik kan nergens in het menu iets vinden.
Is al tich keren behandelt, staat helaas nog niet in de FAQ (JELTE! ;) )
Maar het is een feature. Omdat de ringtone via de luidspreker word afgespeelt (zelfde luidspreker als voor het telefoneren zelf), word er eerst een waarschuwingssignaal gegeven. Dit om gehoorbeschadiging te voorkomen.
De enige manier om er vanaf te komen is het volume van de ringtone op een dusdanig niveau te zetten, dat de trilfunctie niet meer geactiveerd word...
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 14:41:
[...]

Ok hierbij een poging:
[afbeelding]
Klopt dus geen kloot van de interface... Bovendien zie ik de inhoud van mijn telefoonboek niet terug in het scherm.
Die info moet je dus handmatig ophalen door op uitlezen te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://got.leend3rs.nl/Siemens_S55/SDS_preview.gif

Echter, bij jou mist dat gedeelte dus in het scherm...
Het zal dus wel een software fout zijn op je pc, maar waar dit te achterhalen is?
• virusscanner uitschakelen bij installatie en starten van programma
• register systeem monitor utilities uitschakelen bij installatie
• Heb je voldoende rights in windows om het programma te installeren en uit te voeren? Ik heb het onder admin rights geïnstalleerd en uitgevoerd...
• probeer het proggie eens onder een andere gebruiker uit
• Heb je voldoende geheugen?
• Is je windows installatie niet beschadigd en heb je misschien een reïnstall nodig?

Dit zijn de dingen waar ik aan zit te denken waar het aan kan liggen. Heb verder geen flauw idee waar het wel aan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:38
ben zondag wezen skie-en en nu weet ik het zeker. een s55 is niet water dicht maar wel water bestendig. er kwam water uit mijn gsm zetten en deed het niet meer, maar na een dagje drogen deed ie het weer :) en ik moet zeggen dat was een hele opluchting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ramonpeters schreef op 04 februari 2004 @ 19:13:
ben zondag wezen skie-en en nu weet ik het zeker. een s55 is niet water dicht maar wel water bestendig. er kwam water uit mijn gsm zetten en deed het niet meer, maar na een dagje drogen deed ie het weer :) en ik moet zeggen dat was een hele opluchting
Een vriend van mij heeft hem in een tasje die met een klem om zijn riem vast zit aan zijn broek. Hij stond een maand geleden te plassen en toen hij zijn riem dicht wilde doen viel dat tasje met phone in het toilet, geheel onder "water" :X

Pas na zo'n 30 sec. had hij hem te pakken maar de phone was uit en zat vol met :r . Hij heeft hem thuis uit elkaar gehaald, gespoeld met gedistelleerd water en laten drogen. 2 dagen later in elkaar gezet en hij deed het weer, moest wel wat contactjes schoonmaken. Een paar dagen later ging de telefoon raar doe, ging spontaan menu's openen, "hing" etc. Ter reparatie aangeboden, verteldt wat er gebeurd was en kreeg een refurbished toestel, voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:38
i2Paq schreef op 05 februari 2004 @ 08:14:
[...]

Een vriend van mij heeft hem in een tasje die met een klem om zijn riem vast zit aan zijn broek. Hij stond een maand geleden te plassen en toen hij zijn riem dicht wilde doen viel dat tasje met phone in het toilet, geheel onder "water" :X

Pas na zo'n 30 sec. had hij hem te pakken maar de phone was uit en zat vol met :r . Hij heeft hem thuis uit elkaar gehaald, gespoeld met gedistelleerd water en laten drogen. 2 dagen later in elkaar gezet en hij deed het weer, moest wel wat contactjes schoonmaken. Een paar dagen later ging de telefoon raar doe, ging spontaan menu's openen, "hing" etc. Ter reparatie aangeboden, verteldt wat er gebeurd was en kreeg een refurbished toestel, voor niets.
wow das wel heel netjes opgelost _/-\o_ maar ik hoop niet dat het bij mij zo ver moet komen. en ik denk het ook niet want hij doet verder niet raar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

i2Paq schreef op 05 februari 2004 @ 08:14:
Ter reparatie aangeboden, verteldt wat er gebeurd was en kreeg een refurbished toestel, voor niets.
hmz, hoe oud was het toestel toen?

Ik heb mijnes eind april/begin mei 2003 gekocht, eind juni brak de 2 toets. Vanaf half augustus begon SW 16 te flippen. In oktober een ander toestel gekregen met SW 20 erop. Echter, heb het idee dat de volume - knop aan de zijkant, net zoals bij mijn S35i het steeds minder begint te doen. Gaat lekker, die toestellen houden het niet langer uit dan een paar maanden bij mij :/. Nu begin ik toch langzamerhand weer een beetje te balen van m'n 2 jarig abo. Ben benieuwd wat mijn rechten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 05 februari 2004 @ 23:02:
[...]

hmz, hoe oud was het toestel toen?

Ik heb mijnes eind april/begin mei 2003 gekocht, eind juni brak de 2 toets. Vanaf half augustus begon SW 16 te flippen. In oktober een ander toestel gekregen met SW 20 erop. Echter, heb het idee dat de volume - knop aan de zijkant, net zoals bij mijn S35i het steeds minder begint te doen. Gaat lekker, die toestellen houden het niet langer uit dan een paar maanden bij mij :/. Nu begin ik toch langzamerhand weer een beetje te balen van m'n 2 jarig abo. Ben benieuwd wat mijn rechten zijn...
Hoe brak die dan? ik heb nu namelijk al een diepe scheur in mijn 7 toets.. ben bang dat daar binnenkort stukje vanaf breekt :( (ik heb hem sinds november 2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Hmm. ik heb er geen problemen mee; en gebruikte hem toch heftig..

Alleen mijn 2 knopjes net on het scherm.. die quicklaunch dingen of hoe heten die, zitten wat los maar vallen er gelukkig nog niet uit.. Maar ik moet toegeven, de S55 is niet een van de stevigste telefoons.. de M55, die ik aan mijn vriendin heb gegeven is nog steviger..

Maar Chipy; heb je een 2 jarig abo afgesloten voor de S55? Ik ook maar had 'm voor 29 euro met een 1 jarig Orange abo.. Die ik nu verlengd heb met een Nokia 6600 (moet zeggen dat ie een stuk fijner werkt als de S55)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ga het hele verhaal niet opnieuw schrijven van die 2 toets, maar het is hier te lezen: [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

Die happering van die S35 is gewoon slijtage van het contactje. Zo'n knop bestaat als het ware uit twee kammetjes of handen, waarvan de kammer/vingers in elkaar grijpen. Daarboven zit de toets, met een koolstof stukje in het toestmatje. Dat koolstof zorgt ervoor dat het stroompje gaat lopen tussen die twee eilandjes. Een heel basic princiepe van een schakelaar dus!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
------------------ ----------
#################| |#########
#########--------- |#########
#########|         |#########
#########| ---------#########
#########| |#################
#########| |#################
------------------ ----------

Hetzelfde princiepe als dat je in je (Casio) rekenmachine terug kan vinden. Nu wil het dus gebeuren dat die "vingers" afslijten ofdat er iets breekt en dat die vingers niet meer goed functioneren. Erg vervelend, zeker ook omdat dit het tweede Siemens toestel is waar hetzelfde mee gebeurd.
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 13:54:
Hmm. ik heb er geen problemen mee; en gebruikte hem toch heftig..

Alleen mijn 2 knopjes net on het scherm.. die quicklaunch dingen of hoe heten die, zitten wat los maar vallen er gelukkig nog niet uit.. Maar ik moet toegeven, de S55 is niet een van de stevigste telefoons.. de M55, die ik aan mijn vriendin heb gegeven is nog steviger..
Beetje tegenstrijdig wat je hier zegt, geen problemen mee, maar toch zijn ze afgebroken...

Bedoel je: jij hebt er zelf geen probleem mee dat ze afgebroken zijn?
Maar Chipy; heb je een 2 jarig abo afgesloten voor de S55? Ik ook maar had 'm voor 29 euro met een 1 jarig Orange abo.. Die ik nu verlengd heb met een Nokia 6600 (moet zeggen dat ie een stuk fijner werkt als de S55)
Hmz, voor 29 euro met camera en data kabel had ik hem ook zeker wel gekocht. Maar die combi hadden ze voor mij niet voor die prijs, en 80-120 euro vond ik voldoende om toch maar een 2 jarig abo te nemen. Dat tussentoestel wat ik zou krijgen als het abo is afgelopen wil ik nooit veel geld aan uitgeven. Is voor mij meestal een weggevertje oid. Daarnaast, voorgaande toestellen (Motorola CD 930 & een S35) hielden het langer uit dan 2 jaar, dus waarom die S55 niet?

* jules koopt never nooit een Meukia! Dan nog liever een SE!

[ Voor 39% gewijzigd door jules op 06-02-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ch!pY-J schreef op 01 februari 2004 @ 18:32:
Heb nergens last van. Probeer anders de Orange World helpdesk eens te bellen...
Ik heb via orange.nl nog eens de instellingen laten versturen. Hetzelfde probleem, maar ik kon wel weer op de rode knop drukken en doorgaan. Na 3 dagen was het opeens helemaal weg

Blijft vreemd, maargoed, het zal wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nice, probleem opgelost... Wel vaag overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ch!pY-J schreef op 06 februari 2004 @ 14:03:Die happering van die S35 is gewoon slijtage van het contactje. Zo'n knop bestaat als het ware uit twee kammetjes of handen, waarvan de kammer/vingers in elkaar grijpen. Daarboven zit de toets, met een koolstof stukje in het toestmatje. Dat koolstof zorgt ervoor dat het stroompje gaat lopen tussen die twee eilandjes. Een heel basic princiepe van een schakelaar dus!
[code]
Orange zou voor 20 euro mijn toetspad vernieuwen buiten de garantie om maar omdat de telefoon meerdere beschadingen had aan de behuizing hebben ze een nieuwe opgestuurd. Voor 20 euro. Errug netjes van ze. _/-\o_
Dus last van kapotte toetsen en abbonee bij orange: bellen naar de helpdeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tomcat schreef op 08 februari 2004 @ 20:11:
Orange zou voor 20 euro mijn toetspad vernieuwen buiten de garantie om maar omdat de telefoon meerdere beschadingen had aan de behuizing hebben ze een nieuwe opgestuurd. Voor 20 euro. Errug netjes van ze. _/-\o_
Dus last van kapotte toetsen en abbonee bij orange: bellen naar de helpdeks.
Als mijn toestel na 1 jaar kwa toetsen de geest geeft, mogen ze van mij dat toetsenboard again gratis maken! Ik betaal echt geen rooie cent daarvoor! Ik zorg er ook zeker voor dat vlak voordat m'n garantie is afgelopen ik het toestel o.a. om die reden opstuur (zoals al eerder gezegt, ik heb het idee dat de volume - toets het gaat begeven). Die toetsen zijn zo brak ontworpen dat ze het geen 2 jaar uithouden...

Bovendien, wat jij zegt, dat ze maar de hele buitenkant vervangen hebben. Datzelfde is bij mij ook gebeurd bij mijn eerste reparatie. Echter zat het toestel minder goed in elkaar dan daarvoor en mijn huidige toestel. Er zat namelijk een flinke kier tussen boven en onderkant aan 1 kant. Momenteel is die nog maar een krappe millimeter aan de linker, rechter en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.