Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om de S55 met een pda te synchroniseren? Ik heb zelf een palm zire en zou hem via ir willen synchroniseren. Is daar software voor nodig, of is het uberhaubt niet mogelijk met een zire, dat is natuurlijk een instapmodel pda. Nu lukt het namelijk niet, bij beide is ir geactiveerd, maar ze vinden elkaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Krypt schreef op 16 October 2003 @ 00:12:
Je moest het in een grieks teken veranderen.. staat op de club-siemens site..

[...]

[...]

Als je dus SW20 draait denk ik dat je pech hebt.. het is trouwens deze thread..
Dank U! :Y)

Bij mij werkt het igg.

Ook op de SL55!

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 16-10-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 09:47:
Is het iemand al gelukt om de S55 met een pda te synchroniseren? Ik heb zelf een palm zire en zou hem via ir willen synchroniseren. Is daar software voor nodig, of is het uberhaubt niet mogelijk met een zire, dat is natuurlijk een instapmodel pda. Nu lukt het namelijk niet, bij beide is ir geactiveerd, maar ze vinden elkaar niet...
Ik neem aan dat daar speciale software voor nodig is, omdat verschillende devices vaak hun eigen veld-interpretaties hebben.
Ik ben er al naar op zoek geweest (heb zelf een Clie), maar nog niets gevonden. De S55 ondersteunt wel SyncML, zodat je met een internet kalender die dit ook ondersteunt kan synchroniseren, maar als je dat met je Zire ook wil doen moet je die eerst het internet op slingeren, en dat gaat waarschijnlijk weer via de telefoon of een computer. Dan is het makkelijker om ineens met een computer te synchroniseren.
Ik synchroniseer nu zelf los de telefoon met outlook mbv XTNDConnectPC, en de Clie met Outlook mbv Hotsync. Dit is wel een beetje omslachtig, dus als je een beter idee hebt hoor ik het graag.
Ik weet trouwens niet of de Zire bluetooth heeft, is ook nog een synchronisatie-optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is het mogelijk de font size in de agenda (als je 1 dag bekijkt) kleiner te zetten of de rest van het menu?

zodat er meer regels en tekens op het scherm passen. De font size bv. dezelfde grootte als bij het bekijken van een entry met meerdere regels tekst. Ik heb hierover niets kunnen vinden in de topics over de S55.

[ Voor 4% gewijzigd door fjorden op 16-10-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Helaas zit Krypt net zoals ik in het zelfde schuitje kwa netwerknaam change. Allebei hebben we Orange. Ik heb gemerkt dat het bij Orange op de sim gezet word ofzo, zodat je die naam niet kan veranderen. Bij mij staat er bijv. nog steeds Dutchtone in m'n schermpje...
fjorden schreef op 16 oktober 2003 @ 12:36:
Is het mogelijk de font size in de agenda (als je 1 dag bekijkt) kleiner te zetten of de rest van het menu?

zodat er meer regels en tekens op het scherm passen. De font size bv. dezelfde grootte als bij het bekijken van een entry met meerdere regels tekst. Ik heb hierover niets kunnen vinden in de topics over de S55.
Je hebt een functie hoofdletters en gewoon. Als je meer dan 2 regels tekst in je display hebt in het menu, dan heb je de hoofdletters uitgeschakeld (menu 9, 1, 10). Helaas kun je de letters niet kleiner zetten. Hopelijk zetten ze er in een toekomstige SW er een kleiner lettertype in voor diegene die de kleine lettertjes ook kunnen lezen, maar die kans is heel klein denk ik...

[EDIT]
Trouwens al mensen bezig met een eigen ringtone/pics/midlet homepage op te zetten? Heb deze super relaxte post gevonden.

[EDIT2]
Na wat meer ervaring opgedaan te hebben met MySQL is het me eindelijk gelukt om SyncML te laten communiceren met m'n telefoon. Helaas krijg ik de foutmelding:
code:
1
2
Protocolfout:
0x200A

Damn, het zal wel alleen werken voor de P800 :(

Iemand enige ervaring met php en SyncML? Of iemand die er meer van begrijpt dan ik die me verder op weg kan helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 16-10-2003 22:57 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 16 October 2003 @ 20:38:
Je hebt een functie hoofdletters en gewoon. Als je meer dan 2 regels tekst in je display hebt in het menu, dan heb je de hoofdletters uitgeschakeld (menu 9, 1, 10). Helaas kun je de letters niet kleiner zetten. Hopelijk zetten ze er in een toekomstige SW er een kleiner lettertype in voor diegene die de kleine lettertjes ook kunnen lezen, maar die kans is heel klein denk ik...
Jammer, want het kleinere font zit er wel gewoon in, oa. als optie als je een ems verstuurd en in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fjorden schreef op 16 oktober 2003 @ 23:49:
[...]

Jammer, want het kleinere font zit er wel gewoon in, oa. als optie als je een ems verstuurd en in de browser.
Volgens mij is die hele firmware opgebouwd uit steeds verschillende (software) componenten.

Uitgaande van de menu structuur (niet het hoofdmenu), ziet de browser, en fungeren nog wat andere insteldingen heel anders.

Het was een stuk mooier geweest als alles op dezelfde manier functioneerde. Maar mijn kieskeurige oog ziet inderdaad verschillen tussen de verschillende functies in die toch eigenlijk wel hetzelfde hadden kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hy kan iemand die zon imode s55 heeft en em heeft geflasht naar versie 20 ff checken of zn imode mail nog werkt, want bij mij zegt ie nu dat de service niet voor mn toestel beschikbaar is en ik heb zon idee dat het aan de firmware ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Even een vraagje... Als ik bestandjes wil overzetten van foon naar pc en ik wil graag de firmware van de fone kunne updaten...
Maakt het dan nog uit of ik de USB of seriele versie van de datakabel neem?
Mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08

SambalBij

We're all MAD here

Revision schreef op 19 oktober 2003 @ 15:57:
Hy kan iemand die zon imode s55 heeft en em heeft geflasht naar versie 20 ff checken of zn imode mail nog werkt, want bij mij zegt ie nu dat de service niet voor mn toestel beschikbaar is en ik heb zon idee dat het aan de firmware ligt
Klopt dat werkt niet.

i-mode herkent het toestel niet meer als een compatible i-mode toestel en geeft daarom geen toegang tot de e-mail dienst.
Ik heb daarom de mijne teruggeflashed naar v16.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Toch maar even melden dat ik, sinds ik terug geflashed heb naar SW11, ik geen crashes meer heb gehad.. geen lukrake crashes en ook geen crashes bij ophalen van mijn mail via GPRS..

Misschien iets voor jou Ch!pY-J, om te kijken of jou crashes voorbij zijn bij SW11...

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 20 oktober 2003 @ 10:28:
Toch maar even melden dat ik, sinds ik terug geflashed heb naar SW11, ik geen crashes meer heb gehad.. geen lukrake crashes en ook geen crashes bij ophalen van mijn mail via GPRS..

Misschien iets voor jou Ch!pY-J, om te kijken of jou crashes voorbij zijn bij SW11...
Hee, da's goed nieuws! Ik heb onder SW 20 ook veel minder crashes dan ik onder SW 16 had. In het begin dat ik SW 16 had crashte hij niet (een paar dagen voordat hij gerepareerd werd. Echter, toen hij terug kwam van reparatie begon het, met gemiddeld 2 X per week. Begin oktober was het dus een rampenplan 4-5 keer per dag!
Met SW 20, 1e keer was op de eerste dag dat ik het toestel had (afgelopen dinsdag), de tweede keer dacht ik afgelopen vrijdag. Misschien kan ik op het verzoek naar Orange toe dit gebeuren regelen. Ik denk dat het in mijn geval een garantie kwestie is. Ik heb geen zin om er zelf mee te gaan knutselen. Als het fout gaat moet ik verplicht terug naar die S35 en die heeft er 1,5 jaar over gedaan om daarna 2 X in de maand te crashen....

offtopic:
Trouwens, ik ben nu bezig met Remotely Anywhere, maar het is me nog steeds niet gelukt om via wap de login page te bekijken. Wel zie ik in een log staan dat er contact gemaakt word via wap en dat het verzoek komt van een SIE-S55/20. Die 20 zal wel voor SW 20 staan :). Ik heb zo'n idee dat de proxy van Orange dwars ligt :(

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 20-10-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 22:01:
heb het idee dat palmmsn (v0.14) niet meer werkt omdat microsoft weer wat heeft zitten sleutelen met die protocollen ofzo, weet niet zeker.
hebben meer mensen dit?[quote]

Bij mij werkt het ook niet meer sinds een aantal dagen. En dat terwijl andere GPRS acties wel werken. Weet eigenlijk niet welke versie van PalmMSN erop staat. Dan maar hopen dat die MiMessenger wat wordt...

Heb trouwens gisteravond mijn eerste crash gehad. Zat in de kroeg (geen bereik BTW) via bluetooth wat met ringtones te spelen, toen ie spontaan uitviel. Opnieuw aan en verder geen problemen meer gehad. Ik heb SW16 erop.

Dan nog een andere opmerking/vraag. Ik heb het toestel al open gehad. D'r zit trouwens behoorlijk wat loze ruimte in. Vrijwel alle chips op de printplaat zijn ingekapseld in koperen faraday kooitjes. Slechts één onderdeel is te zien, en dat is een chip met als type nummer: Y759B O325A BCG. Volgens Google krijg je bij Y759B een Aziatische site met zend chips (denk ik). Zou dit de bluetooth chip zijn?

Telefoon werkt na assemblage gelukkig weer naar behoren (althans, voor de crash) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

P-rey, ik dacht dat je op club-siemens.com wat pics kan bekijken van een uit elkaar gehaalde S55, met verwijzingen naar wat welk onderdeel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Ok, ik heb 2 vragen:
1. Hoe kan ik het 'Developer menu' op mijn fone krijgen?
2. Ik gebruik het programma mobilemule, alleen dan zegt hij bij het inloggen: ongeldig GPRS profiel... Ik maak gebruik van Orange Share en heb de instelling van de orange site in mijn telefoon gezet, dit programma werkte altijd perfect op mijn nokia 3510i.

Iemand enig idee? En sorry als de vragen al gesteld zijn, maar ik kon het antwoord niet vinden op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

antwoord 1: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek vervolgens iedere pagina doorzoeken op developer leverde mij al snel http://www.vanderhurk.nl/mark/got/sscg102.zip op. (tnx Korakal voor het nog steeds hosten!
2. Kan je wel gebruik maken van je mail programma en je GPRS verbinding tijdens andere games? Zo niet, probeer anders onder menu, 3, 2, knop "opties", HTTP-profiel in te stellen op je juiste account. Met orange is dat het account met als APN: internet. Bij proxy de-actief moet "Ja" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
is het mogelijk om terug te gaan van SW20 naar SW16? heb dat namelijk geprobeerd, maar hij geeft aan dat het de verkeerde software versie is....erg vaag...maar het lukt me dus niet...iemand enig idee hoe het wel kan?

mijn datasuite en XTNDPC werken namelijk niet meer sinds SW20.....en vind dat toch wel balen, vandaar dat ik wil proberen terug te gaan naar SW16, zodat hij misschien wel weer werkt....

kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Op de site waar je SW20 vandaan hebt staat ook de SW16 die je eroverheen kunt flashen.. via de officiele update gaat het inderdaad niet..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=19041206,noline]P-rey schreef op 20 oktober 2003 @ 12:50
Dan nog een andere opmerking/vraag. Ik heb het toestel al open gehad. D'r zit trouwens behoorlijk wat loze ruimte in. Vrijwel alle chips op de printplaat zijn ingekapseld in koperen faraday kooitjes. Slechts één onderdeel is te zien, en dat is een chip met als type nummer: Y759B O325A BCG. Volgens Google krijg je bij Y759B een Aziatische site met zend chips (denk ik). Zou dit de bluetooth chip zijn?
hier is een mooi overzicht van de telefoon
http://www.thcity.com/s57...vice%20Manual_15_0002.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Ik heb mijn adresboek gebackupt door al de inhoud van de gsm te kopieren naar een map op mijn harde schijf. Nu wil ik de gebackupte map "Address Book" terugzetten op mijn gsm, maar dat lukt niet omdat de bestanden op de gsm niet gewist kunnen worden.
Wie weet raad?
Als er een mogelijkheid is om de inhoud van het gebackupte adresboek te lezen ben ik ook al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:44
wvbesien schreef op 22 October 2003 @ 18:41:
Ik heb mijn adresboek gebackupt door al de inhoud van de gsm te kopieren naar een map op mijn harde schijf. Nu wil ik de gebackupte map "Address Book" terugzetten op mijn gsm, maar dat lukt niet omdat de bestanden op de gsm niet gewist kunnen worden.
Wie weet raad?
Als er een mogelijkheid is om de inhoud van het gebackupte adresboek te lezen ben ik ook al tevreden.
Het lezen van je adresboek file kan toch m.b.v. siemens datasuite? Tenminste hier bij mij wel...

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Zaagmans schreef op 22 oktober 2003 @ 18:45:
[...]

Het lezen van je adresboek file kan toch m.b.v. siemens datasuite? Tenminste hier bij mij wel...
In Siemens Data Suite kan ik bij "contactbeheer" in de rechterhelft van het scherm kiezen voor "Bestand" "DECT" "GSM" of "Outlook". Als ik bestand kies, kan ik enkel .txt bestanden openen. En dus niet de adres book files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:35
Dag mensen,

Hier ff iets over de crashes waar vooral Chipy het over heeft gehad. Ik zat laatst in m'n developers menu te bladeren en toen ging die van mij ook plotseling uit. En nu zat ik dus net gewoon ff met m'n phone in m'n handen, ff te klooien, en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat m'n GPRS-Data teller op een waarde staat waar ik allang overheen was.
Toen ik 'm terug kreeg van reparatie stond ie op ong 1.2 MB, na een tijdje pielen met GPRS in combinatie met m'n laptop heeft ie een tijdje op 1.63 MB gestaan. Maar ook daar was ik al overheen. Heb nl al een keer gezien dat ie op 2.48 MB stond.
En nu staat ie dus weer op 1.63 MB. Ik weet niet precies waar m'n gespreks tellers op stonden dus kan niet zeggen of die ook veranderd zijn. Misschien hier iemand die het opgevallen is.

BTW geen verdere last gehad van crashes (nog steeds FW 16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

babbelbox schreef op 22 oktober 2003 @ 21:07:
Dag mensen,

Hier ff iets over de crashes waar vooral Chipy het over heeft gehad. Ik zat laatst in m'n developers menu te bladeren en toen ging die van mij ook plotseling uit. En nu zat ik dus net gewoon ff met m'n phone in m'n handen, ff te klooien, en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat m'n GPRS-Data teller op een waarde staat waar ik allang overheen was.
Toen ik 'm terug kreeg van reparatie stond ie op ong 1.2 MB, na een tijdje pielen met GPRS in combinatie met m'n laptop heeft ie een tijdje op 1.63 MB gestaan. Maar ook daar was ik al overheen. Heb nl al een keer gezien dat ie op 2.48 MB stond.
En nu staat ie dus weer op 1.63 MB. Ik weet niet precies waar m'n gespreks tellers op stonden dus kan niet zeggen of die ook veranderd zijn. Misschien hier iemand die het opgevallen is.

BTW geen verdere last gehad van crashes (nog steeds FW 16).
Ik heb idd ook wel eens meegemaakt dat de teller terug viel maar echt super boeiend vond ik het niet. Ik vind het eerder een leuk extraatje ipv dat ik mijn data verbruik ermee controleer (met 2 verbindingsprofielen bij Orange is dat ondoenlijk).
Ik begin nu ook idd het vermoeden te krijgen dat ik wat te veel in dat developers menu heb zitten klooien dat ik daardoor die crashes had. Weet alleen niet uit m'n hoofd welke instellingen ik aan heb gezeten. Met de crashes valt het nu gelukkig nog mee. Nog steeds maar 2 vanaf vorige week dinsdag...

Ondertussen heb ik ook een berichtje op het Kassa! forum gezet om in contact te komen met meerdere S55 gebruikers die zich storen aan de mankementen van de S55...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn firmware wil updaten, dan kan dat alleen via de com-poorten op je PC, maar ik heb een USB kabel. Nou staat er iets over doorlinken oid van com naar USB? Weet niet zeker of dit al voorbij is gekomen, maar ik kon er niet veel over vinden, dus hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit moet? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Zo, mijn S55 was vandaag ein-de-lijk terug van reparatie, na 9 weken... |:(
Met een nieuw toetsenbordje. En volgens mij is het exact hetzelfde type toetsenbordje als er origineel inzat, dus over een half jaar is ie waarschijnlijk weer stuk. Maar dat is dat niet meer mijn probleem, want ik heb hem verkocht zodra ik hem terug had, in afwachting van de SE P900 :) :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ch!pY-J schreef op 20 October 2003 @ 15:58:
P-rey, ik dacht dat je op club-siemens.com wat pics kan bekijken van een uit elkaar gehaalde S55, met verwijzingen naar wat welk onderdeel is...
Ik heb hem laatst ook helemaal open gehad, zonder problemen. (schoongemaakt na mijn Irisch coffee dompelbad) Ik heb er een nieuw display ingezet en hij doet het nu wel met de Vodaphone SIM van m'n vriendin, maar niet meer met mijn eigen T-mobile SIM.
Als je wilt kan ik hem nog wel eens open maken en wat plaatjes schieten. Ik kan zelf echter alleen maar gokken wat de meeste chipjes doen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ik heb sinds gisteren het probleem dat de 7 toets niet meer goed werkt....pokke toetsen...hij klikt niet meer zoals de andere toetsen, best irritant...alleen soms doet hij het weer gewoon, en dan weer niet......erg vaag....

hoop niet dat ik hem ook voor 9 weken moet laten repareren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Ik heb de afgelopen dagen de 3 topics _/-\o_ helemaal doorgenomen :Z , maar ben het zover ik weet niet tegengekomen. En op Club Siemens kon ik het ook niet vinden:

Weet iemand toevallig waar de gifs voor startup/shutdown animation aan moeten voldoen? Ik neem aan dat ze 101*80 pixels zijn. Maar hoeveel frames maximaal en wat is de snelheid (fps) waarmee ze afgespeeld worden? Ik had er net eentje opgegooid en kreeg maar een paar frames te zien. Kom er alleen niet achter hoeveel het er zijn. En om dit nou door trial en error uit te zoeken als iemand het misschien weet... En was dus ook trager dan op m'n pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tycoontje schreef op 25 oktober 2003 @ 02:01:
Ik heb de afgelopen dagen de 3 topics _/-\o_ helemaal doorgenomen :Z , maar ben het zover ik weet niet tegengekomen. En op Club Siemens kon ik het ook niet vinden:

Weet iemand toevallig waar de gifs voor startup/shutdown animation aan moeten voldoen? Ik neem aan dat ze 101*80 pixels zijn. Maar hoeveel frames maximaal en wat is de snelheid (fps) waarmee ze afgespeeld worden? Ik had er net eentje opgegooid en kreeg maar een paar frames te zien. Kom er alleen niet achter hoeveel het er zijn. En om dit nou door trial en error uit te zoeken als iemand het misschien weet... En was dus ook trager dan op m'n pc.
Volgens mij kunnen ze alle afmetingen aannemen, zolang de file binnen de te openen grootte valt qua bytes. Dus ong 15 kb via WAP en 48 kb op de telefoon zelf.

Ik heb zelf ook al eens gespeeld met photoshop/imageready icm met gifjes, maar een echt verband kon ik idd ook niet vinden. Wel heeft die file grapcache in de cache dir er wat mee te maken. Je phone gebruikt die file om o.a. gifjes sneller te kunnen afspelen. Delete je die file, dan gaat het dus nog trager en moet ie het gifje frame voor frame inladen.

Te veel frames schijnt ie dacht ik ook moeite mee te hebben (zoals ik het ervaren heb). De ene keer laad ie meer frames dan een andere keer (als ie te veel frames heeft).

Heeft het stoppen van je gif niet te maken met dat ie non-repeting is? Als screensaver moet je hem idd ff tot leven roepen zoals hier al heel vaak ter sprake is gekomen. (ff op de rooie knop drukken totdat backlite oplicht)

Wat vanaf het begin al een probleem is (SW01 ofzo al), is dat hij soms frames overslaat en dat het onderste gedeelte van beeld soms zelfs weg valt.

Heb echter nog niet met gifjes gespeeld in SW 20, dus daar kan ik weinig over zeggen...

Ik heb trouwens vandaag ontdekt dat er in mijn nieuwe phone wat remote Sync instellingen staan ingeklopt van Orange. Het leuke is, het werkt ook nog! Tenminste, ik krijg geen foutmeldingen :) (wat mijn eigen sync server wel geeft).
Via Mijn Orange en mijn agenda via Share kan ik vervolgens de inhoud bekijken. Ik hoop dat dit eindelijk voor mij een manier is om mijn agenda te syncen/backuppen, omdat andere methodes tot nogtoe op niets uitliepen :|

Hieronder het overzichtje van de Remote Sync instellingen van Orange:
menu, 7, 9 linker menu toets [Instel.], rechter menu toets [Opties], [Inst. wijzigen]

[Server-instel.]
Synch. -modus: eerste keer langzaam, de daarop volgende keren snel
Provider: profiel met als APN internet
Homepage: agenda.orange.nl/moweb/SyncML
IP poort: 80
Login-naam: 316XXXXXXXX hier natuurlijk je eigen volledige nummer ipv de x-jes.
Wachtwoord: ****** Helaas heb ik geen idee wat hier staat, de lengte is wel gelijk aan Mijn Orange paswoord.
Kalender-pad: Datebook
Adres-pad: abook.syn
Notities-pad: helaas leeg :/
Taken-pad: Todobook
HTTP-authent.: Nee

Helaas kan je momenteel alleen je kalender en taken syncen. Bij adresboek geeft hij een foutmelding dat het path niet bestaat :(

edit:
Vreemd, vandaag doet remote sync het niet meer. Waarschijnlijk zijn ze nog aan testen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Ik heb mijn SonyEricsson HBH-35 op mijn S55 aan de praat....nu heb ik alleen 1 vraagje...

is het mogelijk om een bepaald profiel te activeren zodra de bluetooth headset actief is? automatisch natuurlijk....

de headset profiel die standaard in de phone zit wordt namelijk niet geactiveerd...wat erg jammer is vind ik...

iemand enig idee hoe en of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ch!pY-J, waar heb je die instellingen vandaag getoverd? Lijkt me een erg fijne functie..
Helaas werkt ie bij mij ook niet... krijg "Transmissie mislukt" oid..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Ch!pY-J schreef op 21 October 2003 @ 00:46:
antwoord 1: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek vervolgens iedere pagina doorzoeken op developer leverde mij al snel http://www.vanderhurk.nl/mark/got/sscg102.zip op. (tnx Korakal voor het nog steeds hosten!
2. Kan je wel gebruik maken van je mail programma en je GPRS verbinding tijdens andere games? Zo niet, probeer anders onder menu, 3, 2, knop "opties", HTTP-profiel in te stellen op je juiste account. Met orange is dat het account met als APN: internet. Bij proxy de-actief moet "Ja" staan.
Sorry voor de late reactie...(ben een paar dagen weg geweest)
Bedankt! Het werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 26 October 2003 @ 19:20:
[...]
Hieronder het overzichtje van de Remote Sync instellingen van Orange:
menu, 7, 9 linker menu toets [Instel.], rechter menu toets [Opties], [Inst. wijzigen]

[Server-instel.]
Synch. -modus: eerste keer langzaam, de daarop volgende keren snel
Provider: profiel met als APN internet
Homepage: agenda.orange.nl/moweb/SyncML
IP poort: 80
Login-naam: 316XXXXXXXX hier natuurlijk je eigen volledige nummer ipv de x-jes.
Wachtwoord: ****** Helaas heb ik geen idee wat hier staat, de lengte is wel gelijk aan Mijn Orange paswoord.
Kalender-pad: Datebook
Adres-pad: abook.syn
Notities-pad: helaas leeg :/
Taken-pad: Todobook
HTTP-authent.: Nee

Helaas kan je momenteel alleen je kalender en taken syncen. Bij adresboek geeft hij een foutmelding dat het path niet bestaat :(

edit:
Vreemd, vandaag doet remote sync het niet meer. Waarschijnlijk zijn ze nog aan testen ofzo.
Thanks! Heb et ook ff geprobeert en het werkt! Dat wachtwoord kan je aanmaken op de Orange website bij je agenda-synchronisatie instellingen en hoeft dus niet hetzelfde te zijn als je Orange wachtwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 28 oktober 2003 @ 00:24:
Ch!pY-J, waar heb je die instellingen vandaag getoverd? Lijkt me een erg fijne functie..
Helaas werkt ie bij mij ook niet... krijg "Transmissie mislukt" oid..
Misschien heb ik het per toeval al ingesteld op m'n vorige telefoon en gekopieerd naar mijn huidige telefoon via het file system, maar wat ook kan is dat Orange die instellingen erop heeft gezet...

Nu lijkt het erop dat ie het wel weer doet. Blijkt wel weer dat het nog niet echt een stabiele service is van Orange...

[edit]
Volgens weet ik alweer hoe ik aan die info ben gekomen... Op mijn Orange kun je een programmaatje downloaden. Ik geloof dat ik met Notepad het .exe bestandje bekeken heb en daar wat info uit gehaald heb... icm mijn firewall :)
Hier al een eerdere post van mij erover: [rml]Ch!pY-J in "[ Orange] SyncML instellingen"[/rml]

Blijkbaar heb ik deze instellingen dus vanuit de backup van mijn oude S55 gekopieerd naar de nieuwe :)

Proggies van Orange NL:
Hier voor XP icm met OE: http://agenda.orange.nl/bin/setupOE.exe
Hier voor XP icm met Outlook : http://agenda.orange.nl/bin/setupOO.exe

Alleen het adres boek wil helaas dus niet lukken :(. Nog maar es goed zoeken dan :)

[ Voor 39% gewijzigd door jules op 28-10-2003 15:23 . Reden: Onder het mom van: "hoezo vergeetachtig" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Volgens mij is 't voor het adresboek gewoon: Addressbook.. ik krijg iig geen melding meer dat dat bestand niet bestaat.. Maar krijg wel telkens "datatransmissie mislukt", zowel bij contact als kalender... taken doet ie wel goed..

echt vreemd..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Weet iemand of er ook SYncML functionaliteit is bij Telfort? Ik heb namelijk wel zelf een SyncML-servertje aan de praat gekregen maar dat is niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Ik zat vandaag met een paar klasgenoten in de trein we hebben allemaal een fone met bluetooth alleen zien ze mij al een of ander vaag nummer, terwijl hun gewoon een eigen naam hebben...
Ik heb me al helemaal rot gezocht in de instellingen, maar kan nergens vinden waar ik de 'naam' van de fone kan veranderen. En nee: die anderen hebben geen S55...
Weet iemand misschien hoe ik dat kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
ygma!l schreef op 28 oktober 2003 @ 20:22:
Ik zat vandaag met een paar klasgenoten in de trein we hebben allemaal een fone met bluetooth alleen zien ze mij al een of ander vaag nummer, terwijl hun gewoon een eigen naam hebben...
Ik heb me al helemaal rot gezocht in de instellingen, maar kan nergens vinden waar ik de 'naam' van de fone kan veranderen. En nee: die anderen hebben geen S55...
Weet iemand misschien hoe ik dat kan veranderen?
Instellingen->Verbinding->Bluetooth (opties)-> Mijn BT-naam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik al mijn gebackupte sms-jes (welke ik via de bij de telefoon geleverde software zat van mijn tel. af haal) kan printen.

Nu wordt er per sms-je 1 bestand aangemaakt waarin steeds maar 1 regel staat.
Ik kan ze natuurlijk handmatig gaan kopieren en plakken in een leeg document maar ja het zijn wel 200 of meer sms-jes.

Hoe kan ik nu toch mijn sms-jes uitprinten of zijn er programmatjes voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Ik heb sinds deze week eindelijk mijn bluetooth SonyEricsson HBH-35 headset aan de praat op mijn siemens s55.

nu kan ik bellen adv voicedial door de headset.....dit werkt perfect. Of ik kan gebeld worden en opnemen met de headset...dit werkt ook perfect.

het probleem is alleen, dat als ik wil bellen naar een nummer dat ik mbv mijn s55 intyp (dus geen voicedial) hij het gesprek gewoon op de telefoon laat beginnen en dus niet overschakeld naar de headset. op het moment dat ik hem dmv de connect knop op de headset wil overnemen wordt de verbinding verbroken...

ie er iemand die weet hoe ik ook andere nummers behalve mijn voicedial nummers kan bellen mbv mijn headset??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zo zou het toch moeten werken.. tenminste met mijn Jabra BT200 en de nokia HDW-2..

Druk je de connect knop eventjes in, of hou je 'm langgedrukt in; dat laatste moet je nl. doen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DRAFTER86 schreef op 28 October 2003 @ 20:08:
Weet iemand of er ook SYncML functionaliteit is bij Telfort? Ik heb namelijk wel zelf een SyncML-servertje aan de praat gekregen maar dat is niet echt handig...
Mag je mij ff vertellen hoe je dat hebt gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Krypt schreef op 29 oktober 2003 @ 17:38:
Zo zou het toch moeten werken.. tenminste met mijn Jabra BT200 en de nokia HDW-2..

Druk je de connect knop eventjes in, of hou je 'm langgedrukt in; dat laatste moet je nl. doen..
Als ik hem kort indruk, wordt mijn voicedial geactiveerd...als ik hem langer indruk hoor ik een enkele piep...zou dat het zijn??? kan ik hierna het nummer intypen misschien?

hoe doe jij het dan? dus niet via voicedial bellen, maar bijvoorbeeld handmatig een nummer intypen en dat ie dan doorlust naar je headset, zodat je daarmee het gesprek kan voeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je belt eerst met je toestel; zodra deze verbinding aan het maken is druk je de connectknop op je BT device lang in, zodra je een piep hoort is 't telefoongesprek overgezet op je BT device.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
aha...is dat het...ja want als ik de knop na het bellen kort indruk, dan verbreekt hij de verbinding......

ik ga het meteen proberen....je hoort het nog....

dus eerst nummer intoetsen.....dan gaat ie zoeken..en verbinden....en tegelijkertijd hou ik dan de connectknop langer ingedrukt....toch?

ps.....ik vind het slecht dat er in de handleiding van de siemens zo enorm weinig over bluetooth is geschreven....eigenlijk zowat helemaal nisk...alleen waar het te vinden is en hoe je het activeert......of ligt dat aan mij???

[ Voor 28% gewijzigd door Bartez op 30-10-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
yep..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Ch!pY-J schreef op 29 oktober 2003 @ 21:57:
[...]

Mag je mij ff vertellen hoe je dat hebt gedaan!
Goh daar vraag je zo wat...

Ik had gewoon een programma'tje gedownload, gedraaid (was een servertje), toen geprobeerd verbinding te maken met mijn telefoon naar mijn pc, en toen begon dat programma'tje tekst-bestanden uit te poepen met al mijn contacts, agenda-punten enz... Ik kan nu alleen dat programma niet meer vinden :(
Ik ga voor je zoeken! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
btw....ik heb ook gezien dat ik verbidning kan maken met de headset en mijn pc (dmv een bluetooth dongle). iemand ervaring hiermee?? en wat kan ik er dan zoal mee doen?? kan ik hem dan gebruiken als headset of te ouwehoeren via internet?

en hoe zit het dan als ik EN mijn S55 aan heb staan EN de pc.....welke zal hij dan activeren?? maw....wordt hij dan geactiveerd op de pc of op de gsm.....of hoe werkt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Deleted...dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door Bartez op 30-10-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Yep dat gaat ook, is hier even offtopic maar toch.. Mijn broer heeft mijn Jabra BT200 gepaired aan z'n TDK Bluetooth PCMCIA kaartje, daar kun je drivers installeren voor de BT Audio Device. Dan kun je je BT device gebruiken om bijv muziek te luisteren (raad het je niet aan aangezien het geluidsbereik kleiner is) en ook via messenger gebruiken voor conversatie..

Moet je wel een BT dongle hebben dia BT audio devices ondersteund, ik heb ergens gelezen dat niet alle BT dongles dit aankunnen.

En je BT device is altijd gekoppeld aan het laatst geconnecte device.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 30 oktober 2003 @ 10:21:
Yep dat gaat ook, is hier even offtopic maar toch.. Mijn broer heeft mijn Jabra BT200 gepaired aan z'n TDK Bluetooth PCMCIA kaartje, daar kun je drivers installeren voor de BT Audio Device. Dan kun je je BT device gebruiken om bijv muziek te luisteren (raad het je niet aan aangezien het geluidsbereik kleiner is) en ook via messenger gebruiken voor conversatie..

Moet je wel een BT dongle hebben dia BT audio devices ondersteund, ik heb ergens gelezen dat niet alle BT dongles dit aankunnen.

En je BT device is altijd gekoppeld aan het laatst geconnecte device.
idd erg offtopic maar wel vreselijk vet! Ik geloof dat mijn insteek module dit ook aankan, echter om het via de S55 te doen wil het niet lukken. Misschien dus wel met een speciaal daarvoor bedoelde headset. Maar voor de computer zoek ik toch liever een stereo headset met microfoon dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Krypt schreef op 30 oktober 2003 @ 09:13:
Je belt eerst met je toestel; zodra deze verbinding aan het maken is druk je de connectknop op je BT device lang in, zodra je een piep hoort is 't telefoongesprek overgezet op je BT device.
nog even, want het is me nog niet gelukt.....moet ik w88 tot de telefoon overgaat bij degene die ik bel om hem over te zetten op de headset, of kan het al als ik het nummer net heb gedraaid....want als ik dat namelijk die dan verbreekt hij de verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bij mij doet ie 't ook al als je dat siemens bel melodietje hoort..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ik snap er niks van.....zodra ik die connect knop gebruikt verbreekt hij de verbinding...en als ik niks doe, dan pakt hij gewoon de telefoon ipv de headset.....erg vreemd...ik snap er helemaal niks van!

hmm....ik heb iets gevonden...ik moet na het intoetsen van mijn nummer snel achter elkaar 2x op de connect knop drukken.....dan wordt hij inderdaad overrgeschakeld naar de headset, alleen krijg ik dan de melding:

informatie momenteel niet mogelijk.....

maar hij gaat wel verder met bellen.....iemand enig idee wat er precies bedoeld wordt met die melding?

[ Voor 48% gewijzigd door Bartez op 30-10-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Welk BT headsetje heb je? Kijk ook eens in de handleiding van dat ding, zou er echt moeten staan.. zowel bij m'n Jabra als Nokia staat het er zo in..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
heb een sonyericsson HBH-35....en er staat dus echt helemaal NIKS in die hele handleiding van 5 pagina's...zo van aan is dit en uit is dat en klaar hij doet het....NOT!

al heb ik hem nu wel aan de lraat op die laatste foutmelding na dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
ik heb in een winkel slechts eventjes de se hbh-30 in m'n hand gehad en daar moest ik 3x kort achter elkaar op de knop drukken voordat de headset werd geactiveerd en het gesprek overgeschakeld. Daar stond overigens niets van in de handleiding van de headset. Geen idee of dat bij de hbh-35 ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bartez schreef op 31 oktober 2003 @ 00:00:
heb een sonyericsson HBH-35....en er staat dus echt helemaal NIKS in die hele handleiding van 5 pagina's...zo van aan is dit en uit is dat en klaar hij doet het....NOT!

al heb ik hem nu wel aan de lraat op die laatste foutmelding na dan....
Ik heb hier even de manual gedownload, maar daar staat inderdaad niet veel in.
Het beantwoorden van gesprekken gaat als volgt:
- Zorg dat je de headset en telefoon gepaired hebt
- Wacht als je gebeld wordt tot je headset overgaat
- Druk op de opneemknop van de headset

Ik neem aan dat je bij het bellen gewoon eerst connectie kan maken en dan je nummer intoetsen, maar in principe zou het ook andersom moeten werken. Je moet immers op elk willekeurig moment over kunnen gaan op je headset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
als ik na het intoetsen van mijn nummer op de connectknop druk, dan verbreekt hij gewoon de verbinding of gaat hij over naar voicedial....

het moet iets zijn van 2 of 3x drukken nadat de telefoon is begonnen met bellen....

maar ben er nog niet helemaal uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dit misschien een optie:
To place a call from phone and transfer to headset:

Dial the number, press the right function key to access the menu, and press '3' to transfer to headset, and it will transfer it after about 2-3 seconds
Bron: http://www.howardforums.com/archive/topic/164527-1.html
Staat ook dat ie de HBH-35 als speakerphone herkent ipv headphone..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb er ook 1 gekocht en ben er een happy chappy mee. Ringtones zijn kewl, het display valt me erg mee en de personalisatie is helemaal te gek. (Kan dat bij andere phones ook in deze mate?)

Ik heb een paar vraagjes:
-Als ik een achtergrond wil optimaliseren voor display, hoeveel kleuren moet ik die dan maken en welke kwaliteit JPG?
-Is het mogelijk om de menu knoppen te verbergen? (Dan ziet het scherm er exact hetzelfde uit als met toetsblok. aan)
-Zijn de iconen in het menu aan te passen?
-Welke Java games MOET ik echt bekijken ;-)?
-GPRS van o2/Telfort wil niet. Handleiding op site gevolgd maar blijft "Fout bij GPRS verbinding" geven.
-De 2 softkeys hebben wel erg scherpe randjes, gaat dat niet slijten als de hel?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 12:38 . Reden: extra vraagje(s) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje, wat voor datakabel kan ik het beste nemen? Een seriele of USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ik gebruik zelf altijd de seriële datakabel (heb ik er ook bij gekregen, dus niet echt een rede om USB aan te schaffen). Maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil of je nou een seriële of USB datakabel gebruikt. Werkt allebei wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb vandaag mn S55 binnen gekregen. Heerlijk toestel _/-\o_

Ik probeer alleen via tipicME (msn client) verbinding te maken, maar dan gaatie een data verbinding opzetten. Hoe stel ik et in dattie et via Orange Share doet? (Orange Share instellingen staan goed..)

edit: Laat maar, gevonden:)

[ Voor 8% gewijzigd door geertb op 31-10-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Laatst online: 13:53
Al tijden maak ik met veel plezier gebruik van mijn S55. Maar nu viel me op dat de Poly ringtones van de M55 veel cooler zijn. Heeft iemand enig idee of deze .mid 's ergens te downloaden zijn?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

/me -=Ch!pY-J=- duikt weer op een paar beginners
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:25:
Nou, ik heb er ook 1 gekocht en ben er een happy chappy mee. Ringtones zijn kewl, het display valt me erg mee en de personalisatie is helemaal te gek. (Kan dat bij andere phones ook in deze mate?)

Ik heb een paar vraagjes:
-Als ik een achtergrond wil optimaliseren voor display, hoeveel kleuren moet ik die dan maken en welke kwaliteit JPG?
-Is het mogelijk om de menu knoppen te verbergen? (Dan ziet het scherm er exact hetzelfde uit als met toetsblok. aan)
-Zijn de iconen in het menu aan te passen?
-Welke Java games MOET ik echt bekijken ;-)?
-GPRS van o2/Telfort wil niet. Handleiding op site gevolgd maar blijft "Fout bij GPRS verbinding" geven.
-De 2 softkeys hebben wel erg scherpe randjes, gaat dat niet slijten als de hel?
Q? Hoeveel kleuren heeft de display?
A! 256

[gein modus]
Q? Hoeveel kleuren heeft dan een JPG nodig?
A! Uuuuuh, 64k?
[/gein modus]

Q? Wat voor qualiteit JPG moet ik dan instellen?
A! Dat verschilt per foto, totdat jij de jpg compressie hinderlijk vind. Koop Photoshop 5.5 of nieuwer, dan zie je meteen een preview van de qualiteit.

Q? Zijn iconen in het menu aan te passen?
A! Helaas, het is geen series 60 telefoon waar je je "menu" software op kan installeren.

Q? Welke java games zijn cool?
A! Ik geloof dat er een speciaal topic over loopt in I&T, ff de search gebruiken en je had deze topic ook zelf kunnen vinden.

Q? GPRS doet het niet!!! AAAARGH!
A! Post wat meer info over bijvoorbeeld bij welke handeling het gebeurd. Je precieze fout heb je gelukkig wel gepost, maar dit is nog steeds gissen voor ons.

(Misschien iets voor in de start post? Och ja, mensen die niet lezen kijken hier alsnog niet naar :/)

Q? De 2 softkeys onder het scherm, slijten die snel?
A! Technisch gezien is het kunststof met een laagje chroom erover. Dat laagje chroom kan er dus vanaf. Na 3 maanden gebruik (voordat m'n 2 toest afbrak) merkte ik al op dat het puntje op de 5 toets bij mij al kaal was. Maar daar zat ik dan ook graag aan te pulken. Aangezien deze softkeys ook redelijk uitsteken en een gemiddelde gebruiker zijn toestel in zijn broekzak heeft, zal het (schat ik) met een 6 maanden tot 1,5 jaar ook zover zijn met deze toetsen. Bij een demo model bij de MediaMarkt heb ik een M55 gezien met al redelijk versleten toetsen (half juli al). Helaas weet ik niet hoe lang hij al daar heeft gelegen. Maar het is meer een indicatie wat er gebeurd bij erg heftig gebruik.
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 13:54:
Ik heb ook nog een vraagje, wat voor datakabel kan ik het beste nemen? Een seriele of USB?
Ik prefereer zelf nog altijd een seriele boven een usb verbinding, omdat usb nog altijd enigszins instabiel is. (gelukkig niet bij alle apparaten). Maar als je een geen seriele verbinding hebt op je pc/laptop, zou ik toch gaan voor een usb.
Het enige waar je een stabiele verbinding voor nodig hebt is het flashen van je telefoon.
gratiz schreef op 31 oktober 2003 @ 17:36:
Al tijden maak ik met veel plezier gebruik van mijn S55. Maar nu viel me op dat de Poly ringtones van de M55 veel cooler zijn. Heeft iemand enig idee of deze .mid 's ergens te downloaden zijn?
Hmz, dat lijkt me sterk! Tenzij er een andere synthesizer chip erin zit. Allebei zijn ze 16 tonig. Midi files zijn denk ik ook gewoon te kopieren & uit te wisselen tussen beide telefoons. (vanwege de M55 heb je helaas wel een datakabel nodig en kan dit niet via IrDA of BT)

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 31-10-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb nu voor elkaar gekregen dat de pc probeert in te bellen met *99#. Ik krijg vervolgens alleen de foutmelding "Het besturingsprotocol voor de PPP verbinding is beëindigd"

Iemand die me daar mee kan helpen?

[ Voor 85% gewijzigd door geertb op 31-10-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
nevermind....

[ Voor 89% gewijzigd door cornelixnootje1 op 31-10-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

wvbesien schreef op 22 oktober 2003 @ 18:41:
Wie weet raad?
Het heb ff geduurd, maar ik heb wel iets gevonden voor je! Heel toevallig kwam ik het tegen op CS!
to change adressbook files

if u backed up up adress book in your pc, you can replace it to your s55, when your adress book be erased.first change the name of your adressbook files' name in your s55 memory.then put backup files in your phone.restart your s55.then erase the old files in your s55.now you use your backed up files.but don't forget all files have to be same name that like origanal file.
Heb het alleen zelf nog niet uitgeprobeerd, want ik heb geen zin meer om te rotzooien met m'n phone... Hij is nu stabiel (nog maar 2 X gecrashed sinds deze variant) en dat wil ik zo houden!

[edit]
BTW Er is een nieuwe SDS uit... versie 1.0.0.76. Hij is hier te vinden.
Eens kijken ofdat ik nu wel mijn agenda kan syncen met Outlook....

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 01-11-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ook maar even een update; die van mij is niet meer gecrashed sinds ik SW11 erop heb staan... en ik denk dat ik echt niet SW20 er weer op ga zetten..

Welke SW heb jij nu touwens Ch!pY-J?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 01 november 2003 @ 14:36:
Ook maar even een update; die van mij is niet meer gecrashed sinds ik SW11 erop heb staan... en ik denk dat ik echt niet SW20 er weer op ga zetten..

Welke SW heb jij nu touwens Ch!pY-J?
1 keer raden....

SW 20, maar dan wel een versie die door Siemens zelf erop is gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
geertb schreef op 31 oktober 2003 @ 15:41:
Ik probeer alleen via tipicME (msn client) verbinding te maken, maar dan gaatie een data verbinding opzetten. Hoe stel ik et in dattie et via Orange Share doet? (Orange Share instellingen staan goed..)

edit: Laat maar, gevonden:)
Hoe snel wordt de input met t9 verwerkt (in TipicME)?

Bij mij houdt de het toestel de t9 input in TipicME niet bij - de letters verschijnen trager op het scherm en de vertraging loopt als je blijft doortypen steeds verder op- en dat typt heel irritant, ook in de browser lukt het het toestel niet om bij te blijven met de input. Bij het intypen van een sms daarentegen weer wel.

Anderen dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fjorden schreef op 01 november 2003 @ 18:37:
[...]

Hoe snel wordt de input met t9 verwerkt (in TipicME)?

Bij mij houdt de het toestel de t9 input in TipicME niet bij - de letters verschijnen trager op het scherm en de vertraging loopt als je blijft doortypen steeds verder op- en dat typt heel irritant, ook in de browser lukt het het toestel niet om bij te blijven met de input. Bij het intypen van een sms daarentegen weer wel.

Anderen dezelfde ervaringen?
Ik weet niet wat voor SW versie je hebt? In de oudere versies schijnt het langzamer te zijn... Maar het klopt inderdaad dat T9 je slecht bijhoud tijdens het invullen van vensters in de browser en in midlets. Onder SW20 heb ik het nog niet echt uitgeprobeerd, maar onder SW11 vond ik het iig irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 03 november 2003 @ 12:11:
Ik weet niet wat voor SW versie je hebt? In de oudere versies schijnt het langzamer te zijn... Maar het klopt inderdaad dat T9 je slecht bijhoud tijdens het invullen van vensters in de browser en in midlets. Onder SW20 heb ik het nog niet echt uitgeprobeerd, maar onder SW11 vond ik het iig irri.
ik heb SW16.

in uMessenger heb ik er bv. geen last van, in vergelijking met TipicME is die heel simpel, dus misschien dat daar genoeg (reken)capaciteit overblijft voor de t9? Of gewoon slimmer is geprogrammeerd.

Met SW20 wacht ik nog even totdat de officiele Siemens versie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fjorden schreef op 04 november 2003 @ 09:55:
[...]

ik heb SW16.

in uMessenger heb ik er bv. geen last van, in vergelijking met TipicME is die heel simpel, dus misschien dat daar genoeg (reken)capaciteit overblijft voor de t9? Of gewoon slimmer is geprogrammeerd.

Met SW20 wacht ik nog even totdat de officiele Siemens versie uitkomt.
Ikzelf heb SW 20 gehad doordat het er door Siemens zelf op gezet is (gereviseerd toestel). Updaten zou ik ook alleen doen de officiële update tool van Siemens. Maar ja, sommige tweakers willen het gewoon uitproberen...

uMessenger, is dat een fijne MSN messenger compatible variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Weet iemand of er al een Dual-simm te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
1) is het mogelijk om automatisch een profiel te laten activeren als ik mijn bluetooth headset aanzet?

2) weet er iemand wanneer er een update komt van SW20?

3) Als ik een nummer toets op de gsm en deze wil doorverbinden naar mijn bluetooth headset, kan dat door 2x snel op de connect knop van de headset te drukken, er komt dan alleen ene melding op mijn telefoon van: INFORMATIE NIET BESCHIKBAAR, maw ik zie niet meer wie ik bel of aan de telefoon heb....weet iemand hoe dat kan? en wat ik hieraan kan doen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bartez schreef op 05 november 2003 @ 13:34:
1) is het mogelijk om automatisch een profiel te laten activeren als ik mijn bluetooth headset aanzet?

2) weet er iemand wanneer er een update komt van SW20?

3) Als ik een nummer toets op de gsm en deze wil doorverbinden naar mijn bluetooth headset, kan dat door 2x snel op de connect knop van de headset te drukken, er komt dan alleen ene melding op mijn telefoon van: INFORMATIE NIET BESCHIKBAAR, maw ik zie niet meer wie ik bel of aan de telefoon heb....weet iemand hoe dat kan? en wat ik hieraan kan doen?

Bedankt!
@2, ben je alweer vergeten hoe dat met SW 16 ging? Dat word niet bekend gemaakt, of je moet een niet officiele uitproberen.

Wellicht kun je je op de meuk tracker van tweakers.net abonneren!? Dit toestel staat er ook bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@1: Nope; dat gaat helaas niet. Ik heb het iig niet met mijn 2 BT devices voor elkaar kunnen krijgen
@3: Ik zou het megod niet weten.. al geprobeerd om je BT uit je lijstje te donderen, je headset te resetten en opnieuw te pairen?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ch!pY-J schreef op 01 november 2003 @ 12:13:
BTW Er is een nieuwe SDS uit... versie 1.0.0.76. Hij is hier te vinden.
Heb hem ook gedownload, maar als ik 'm uitpak, en daarna probeer te installeren, zegt ie dat er al een versie is geïnstalleerd, met als gevolg dat ie niet verder gaat. Dit had ik ook al bij andere eerdere versies. Moet ik nu elke keer m'n oude versie verwijderen voordat ik een nieuwere versie kan installeren of is er misschien iets wat ik over het hoofd zie. In de melding staat ook nog zoiest als {hele hoop cijfers en letters}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 04 november 2003 @ 12:10:
uMessenger, is dat een fijne MSN messenger compatible variant?
t'is een jabber client, dus msn via een gateway.

Het is simpel gehouden, bestaat uit 3 schermen:
- overzicht van de contacts
- overzicht van de chatberichten
- instellingen

Bij de instellingen vinden we:
- max. aantal berichten
- keuze tussen alle contacts of enkel online contacts zien
- keuze tussen nicks / names laten zien (ongeacht keuze zie ik enkel de e-mailadressen)

Vanuit het contacts scherm kan je een contact selecteren om een bericht te sturen. Dit bericht wordt dan geplaatst in het chat window (overzicht van de berichten + naam -hier zie je wel de nick- op 1 regel, om de berichten te lezen moet je het bericht selecteren). In het chat window staan alle berichten zowel binnenkomende als uitgaande van iedereen. Bij binnenkomende berichten kan je een signaal krijgen en na het lezen van het bericht een reply geven.

Dit werkt sneller dan bij TipicME, want je hoeft niet steeds een contact te selecteren om berichten te lezen/typen. Echter is het overzicht misschien wat minder als er veel berichten worden uitgewisseld met verschillende contacts. Heel simpel, niks grafisch, toewijzing van de soft-keys had mi. wat beter gekund in de verschillende windows.

Ik vind deze het prettigst van de verschillende messengers die ik heb uitgeprobeerd op de s55.

[edit]

Ik heb IM+ trial van Shapeservices (http://www.shapeservices.de/eng/downloads/index.php) geprobeerd en die werkt ook best aardig. De trial versie laat enkel toe om 3 berichten te sturen en knalt dan eruit.

[edit]
Ch!pY-J schreef op 01 november 2003 @ 12:13:
HetBTW Er is een nieuwe SDS uit... versie 1.0.0.76. Hij is hier te vinden.
Hoezo doe je dat niet met XTNDConnectPC dat ook op de cd staat?

[edit2]

Oh, zie dat SDS ook gewoon doorlinkt naar XTNDConnectPC, dacht dat SDS wellicht een eigen onderdeel had om de agenda te synchroniseren, maar dat is dus niet zo.

[ Voor 25% gewijzigd door fjorden op 06-11-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SDS installeert ook XTNDConnectPC. Ik weet alleen niet of er bij versie 1.0.0.76 ook een nieuwe versie van XTNDConnectPC zit. De SDS gebruik ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb nog steeds wel moeite met synchroniseren mbv Bluetooth (MSI bluetooth dongle MS6967). Na het installeren van de nieuwe versie van SDS kostte het weer een beetje klooien met paren, MSI software opnieuw installeren, prutsen in Outlook (2003). Ik heb het nog niet aan de praat, maar het moet wel kunnen (update van Outlook 2000 naar 2003 ging zonder problemen qua bluetooth-synchronisatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird
  • Laatst online: 09-09 11:02

ThreeBird

That's the order of thing

Ik heb versie 1.0.0.76 van SDS op m'n comp gezet. Bij het starten van XTNDConnect duurt het een hele tijd om vervolgens met de vraag te komen met welk toestel hij verbinding moet maken (COM1...COM 7, S55). :?
Iemand een idee waar dit vast ingesteld kan worden (ik gebruik een BT dongle)?

Voor de rest loopt het synchen met outlook bijna perfect. Wijk je echter af van de normale outlook instellingen (de Inbox naar een andere .pst verplaatst) dan moet dat aan XTNDConnect bekend gemaakt worden via het tab-blad "Datasources".

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij lukte het op een gegeven moment door eerst met de software van de BT dongle een serial port verbinding te maken, en dan XTNDConnectPC in te stellen op BT synchronisatie. Toen dat één keer goed was gegaan hoefde ik niet meer eerst een serial port verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een headset geschikt voor de S55. Welke kan ik het beste nemen, met of zonder Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Wat je zelf wilt en wat je van plan bent om uit te geven..
Een simpel headset met kabeltje heb je al voor 20 euro ofzo en een bluetooth headset vanaf 100 euro..

Eerst even zelf uitzoeken wat je zelf wilt (wil je in de knoop liggen met 'n kabel en een fijn passend oortje of zonder kabel en een wat zwaarder ding aan je oor hebben hangen) en dan verder zoeken.. wij kunnen geen beslissingen nemen van wat jij zou moeten nemen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Als julie op dit moment de keus zouden hebben tussen de S & M 55
welke zouden julie dan kiezen en waarom???
Ben nog een beetje aan het twijfelen namelijk.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik ze allebei dus hoef geen keuze te maken :)
Maar als je niet echt behoefte hebt aan Bluetooth en IrDA dan zou ik voor de M55 gaan..

Bekijk de specs van beide telefoons eens en kijk welke het beste bij je past..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Vind de S eigenlijk mooier :p

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe verander je ook alweer de operator naam van KPN naar bijv Jan. Ik heb het ooit gelezen hier, weet alleen niet meer of het nou de m55 of s55 topic was (en om bijde nou nog een x te gaan lezen)
Mischien dat iemand het nog weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Is het mogelijk het melodietje en de piep uit te schakelen als je een nummer belt?

Ook al klinkt dat vrij zacht, het is in stille ruimten toch vrij storend (leerzaal in de bibliotheek etc.). En ik vergeet dat vaak met bellen, waardoor ik de telefoon al tegen m'n oor heb en dan nog eens dat melodietje en die piep komt en dat is dan het toch best hard.

Ik kan die optie nergens vinden in de menu's en heb dit topic -de 3 delen- al doorgespit maar ben het antwoord daarop niet tegengekomen (mss overheen gelezen, maar dan kan iemand me vast even op het antwoord wijzen).

[edit]

@Revision: zoeken kan je gemakkelijker door bij je prefs de berichten per pagina op 999 in te stellen en dan met ctrl+f zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door fjorden op 10-11-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

Korakal

Up up up!

Volgens mij kan het ook niet uit; ik ben het althans nog nooit ergens tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
fjorden schreef op 10 november 2003 @ 16:47:
Is het mogelijk het melodietje en de piep uit te schakelen als je een nummer belt?

Ook al klinkt dat vrij zacht, het is in stille ruimten toch vrij storend (leerzaal in de bibliotheek etc.). En ik vergeet dat vaak met bellen, waardoor ik de telefoon al tegen m'n oor heb en dan nog eens dat melodietje en die piep komt en dat is dan het toch best hard.

...
Da's best grappig, wat je hier beschrijft. Siemens heeft dat piepje namelijk ingevoerd als gezondheidsmaatregel. Een gsm-telefoon zend nogal uit (vrij logisch), maar vooral bij het opbouwen van die verbinding is de straling sterker dan wanneer je eenmaal aan het bellen bent.

Het idee is dat je de telefoon pas aan je oor hoeft te houden wanneer dat piepje voorbij komt... Spaar je je (eventueel aanwezige :+) kostbare hersencelletjes de overload aan straling in het begin :). Maar los daarvan, volgens mij viel dat piepje onder 'servicetonen' ofzo, daar viel het tenminste onder bij m'n c25 en sl10 (zo uit m'n hoofd, pin me er niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThreeBird
  • Laatst online: 09-09 11:02

ThreeBird

That's the order of thing

gwystyl schreef op 06 november 2003 @ 12:07:
Bij mij lukte het op een gegeven moment door eerst met de software van de BT dongle een serial port verbinding te maken, en dan XTNDConnectPC in te stellen op BT synchronisatie. Toen dat één keer goed was gegaan hoefde ik niet meer eerst een serial port verbinding te maken.
Ik ben nou al geruime tijd bezig, maar het is me niet gelukt XTNDConnectPC werkende te krijgen. Bij het opstarten duurt het een geruime tijd (via de log file vastgesteld 3 minuten) voordat een lijst komt met S55 gevolgd door verschillende COM poorten. De poort die ik moet hebben (diegene die onder Belkin-Bluetooth, Client Application, Bluetooth Serial Port gedefinieerd is), staat er niet in. Na keuze van S55 kan ik vervolgens synchronizeren.

Via de log file heb ik vastgesteld dat XTNDConnect data leest uit de registry en wel op sleutel:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Extended Systems\XCPCSync\Translators\Siemens2\Communications]

Zou iemand die XTNDConnect fatsoenlijk werkende heeft, daar eens kijken en eventueel de settings posten (Transport, Rate, Port en AvailablePorts zijn de namen)?

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
epoman schreef op 10 november 2003 @ 23:37:
[...]
Da's best grappig, wat je hier beschrijft. Siemens heeft dat piepje namelijk ingevoerd als gezondheidsmaatregel. Een gsm-telefoon zend nogal uit (vrij logisch), maar vooral bij het opbouwen van die verbinding is de straling sterker dan wanneer je eenmaal aan het bellen bent.

Het idee is dat je de telefoon pas aan je oor hoeft te houden wanneer dat piepje voorbij komt... Spaar je je (eventueel aanwezige :+) kostbare hersencelletjes de overload aan straling in het begin :). Maar los daarvan, volgens mij viel dat piepje onder 'servicetonen' ofzo, daar viel het tenminste onder bij m'n c25 en sl10 (zo uit m'n hoofd, pin me er niet op vast).
Je kan het piepje niet uitzetten. Het enige wat je met service tonen uit kan zetten is de drie piepjes die je hoort wanneer je het toestel aanzet en er (naar mijn inzicht) een verbinding is opgebouwd met het netwerk, en je telefoon dus bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Korakal schreef op 10 november 2003 @ 18:37:
Volgens mij kan het ook niet uit; ik ben het althans nog nooit ergens tegengekomen...
epoman schreef op 10 november 2003 @ 23:37:
Da's best grappig, wat je hier beschrijft. Siemens heeft dat piepje namelijk ingevoerd als gezondheidsmaatregel.
babbelbox schreef op 11 november 2003 @ 13:57:
Je kan het piepje niet uitzetten. Het enige wat je met service tonen uit kan zetten is de drie piepjes die je hoort wanneer je het toestel aanzet
Dank. Jammer. Nou ja, dan zal ik proberen de overgebleven hersencellen te sparen. :) wist niet dat er met het opzetten van de verbinding meer straling vrijkomt.

Is het mogelijk om een binnenkomend telefoongesprek zo op te nemen dat de ingebouwde handsfree direct wordt geactiveerd?

Dus dat je niet eerst hoeft op te nemen, dan handsfree activeren en vervolgens 'ja' moet toetsen om te bevestigen. Bij bv. de panasonic gd92 kan dat door bij het opnemen de opneemknop langer ingedrukt te houden (dat werkt niet bij de s55). In de handleiding en dit topic kan ik daar niets over vinden.

@TreeBird: Port, Rate, Transport: 0,0,2 - AvailablePorts staat er bij mij niet bij (verbinding via datakabel). niet erg informatief, maar da's het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle 3 de delen doorgespit een geen antwoord gezien (wel dezelfde vraag).
Siemens gaf me via de mail een kpn klantenservice nummer, alsof die mij hiermee gaan helpen 8)7

Ik heb dus de imode s55 waar de imode troep van af moet.
Simpel gedacht heb ik dus de software van siemens site gedownload en deze geinstalleerd.

Dit heeft dus niks geholpen, nog steeds imode plaatjes en waar het ECHT om gaat de sneltoets naar imode op het beginscherm staat er nog.

Heeft iemand een idee hoe ik die troep eraf kan krijgen OF hoe ik die sneltoets weg krijg.

De normale versie heeft toch links sneltoets eigen menu? dat moet ik dus ook hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 14:56:
Dit heeft dus niks geholpen, nog steeds imode plaatjes en waar het ECHT om gaat de sneltoets naar imode op het beginscherm staat er nog.

Heeft iemand een idee hoe ik die troep eraf kan krijgen OF hoe ik die sneltoets weg krijg.
plaatjes (start-up en shutdown anim. gifs bedoel je?) staan in de verborgen dir. customization\operator. Daar verwijderen en dan ben je er vanaf.

sneltoets kan je op de gebruikelijke manier koppelen aan een ander item, toch? kort indrukken en vervolgens rechter softkey 'change' kiezen.

[edit]
door de softkey langer in te drukken wordt die functie direct geactiveerd en de vraag of de functie gestart moet worden wordt dan overgeslagen.

[ Voor 12% gewijzigd door fjorden op 11-11-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik voel me wel een lomperik hoor :'(

Inderdaad werkt dat kort indrukken, bedankt.

Hij geeft wel eerst "start mijn menu?" aan en dan moet je nog een keer op ok drukken, kan dit niet in 1 keer

Stond dat nu in de gebruiksaanwijzing?
Ik vind de gebruiksaanwijzing nogal onduidelijk in elkaar zitten trouwens.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.