Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Maar nu valt me op dat de volume toets er los zit, als ik met de tel beweeg hoor je hem ook schuiven. De "memo" toets heeft dit probleem niet!? Mee terug naar de BC of krijg ik dan dat gezeik van "oneigenlijk gebruik" en zo? Of hebben jullie dit "probleem" ook en is het dus eigenlijk normaal?
Verwijderd
die in de startpost van deel 5 is namelijk verdwenen.
ik wil best zelf een transparante pixel maken, maar ik zou niet weten hoe.
welke # code is transparant?? de code voor wit?
[edit]
Ik zie net in het M55 topic die transparante pixel gepost worden
http://members.lycos.nl/s...d/uploads/no_operator.gif
[ Voor 36% gewijzigd door Korakal op 29-09-2003 16:56 ]
Je had ook gewoon in de startpost van dit topic kunnen kijken want daar staat de link ook wel indamster schreef op 29 September 2003 @ 18:47:
aah, danku.
het was ook voor de m55 bedoelt, maar daar stond die niet.
en hier wel.
de link in s55 deel 1 en deel 2 deed het niet.
dus ik ging er vanuit dat deze het ook niet deed.

inelk geval heb ik hem nu.
en misschien een vraagje die jullie ook weten..
urk_forever in "Siemens M55 :9~"
Nieuwe versie van psmplayer. deze is gewoon in t engels.
Verwijderd
java games hierzo:
[knip-warez]
[ Voor 39% gewijzigd door Korakal op 02-10-2003 19:56 ]
- Ruud
Je mag zo even je mail checken.Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 18:03:
lekker site om te downen
java games hierzo:
[knip-warez]
Verwijderd
ok twijfelde al of dit kon maar gezien de link naar raynet waar ook javagames te downen zijn heb ik het gepost
maar zal het niet meer doen
sorry cutebritney
greetz renevdv
Is een netwerk-afhankelijke functie en zover ik weet ondersteunen de Nederlandse netwerken dit alle niet.Zaagmans schreef op 02 October 2003 @ 19:10:
bij nokia had je de mogelijkheid om cell info te laten zien in welke regio je zat. Ik las op club-siemens forum wel iets over menu 5-10-5-3 maar weet niet welke code ik moet invullen en of het wel eens werkt bij T-mobile... iemand ideeën?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat is een i-mode toestel zonder simlock (KPN abo)
Wat moet ik doen om het op het T-mobile netwerk te kunnen gebruiken
Wil uiteraard wel kunnen MMS'en
Samsung S23 Ultra
Misschien de kpn sim eruit halen, die van de t-mobile erin douwen.. MMS & GPRS settings van T-mobile invoeren (als t-mobile deze telefoon ondersteund zal er op hun site vast een pagina met deze instellingen staan) en voila..
Als je tenminste zeker weet dat ie simlock vrij is..
[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 03-10-2003 16:52 ]
Al eens bedacht dat I-mode net iets anders is als GPRS + WAP zoals T-mobile dat ondersteund
Samsung S23 Ultra
Lijkt me niet echt mogelijk, tenzij je een illegale variant hebt die de simlock er juist vanaf haalt.gwystyl schreef op 03 October 2003 @ 20:34:
Als die niet simlock vrij is wordt die dat dan niet na een firmware-upgrade?
Worden er uberhaubt dan nog toestellen verkocht met simlock? Ik dacht dat dat inmiddels al weer achterhaalt was!
[ Voor 3% gewijzigd door jules op 03-10-2003 21:42 ]
//edit:
Bestaat er een mogelijkheid om je Siemens S55 als afstandsbediening te gebruiken?
[ Voor 24% gewijzigd door JJapie op 04-10-2003 21:33 ]
welke raden jullie me aan?
(Okay dat is ook niet een van de goedkoopste, maar het geeft wel aan dat verschillende merken onderling goed werken)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
is het trouwens mogelijk om met de siemens bijvoorbeeld een nummer op te noemen en dat hij dat gaat bellen...iets van voice taken geven?? ik heb ergens gehoord dat dat kon...heb het alleen nergens meer gelezen...
is het geluid van SE HBH-30 goed enzo?? problemen met activeren als je hem aanzet??
wat zijn de mindere punten voor jou?
Er is nu een nieuwe: Sony Ericsson HBH-35 Bluetooth Headset
da's een zwarte......kan iemand me vertellen wat er allemaal bij zit als je zo'n ding koopt?
[ Voor 34% gewijzigd door Bartez op 05-10-2003 15:55 ]
neeGFM schreef op 04 October 2003 @ 21:08:
Bestaat er een mogelijkheid om je Siemens S55 als afstandsbediening te gebruiken?
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Is niet anders... I-mode gaat ook over GPRS; alleen de pagina's zijn in een ander formaat, en die kan de S55 ook weergeven..Titanium schreef op 03 October 2003 @ 16:53:
Die setting geloof ik wel
Al eens bedacht dat I-mode net iets anders is als GPRS + WAP zoals T-mobile dat ondersteund
Siemens gaat heus niet alleen voor kpn de firmware herschrijven zodat ie alleen i-mode aankan... Ze hebben de firmware herschreven zodat ie beide aankan.. zowel wap als imode pagina's
Die I-mode pagina's kon ie ook al aan voor FW 16... Dus ook voor het I-mode menuutje erin kon. Ik vraag me af wat er verder voor verschillende dingen in zitten. Misschien kan je in de I-mode browser geen adres opvragen wat wel kan bij de gewone browser?Krypt schreef op 05 October 2003 @ 20:16:
[...]
Is niet anders... I-mode gaat ook over GPRS; alleen de pagina's zijn in een ander formaat, en die kan de S55 ook weergeven..
Siemens gaat heus niet alleen voor kpn de firmware herschrijven zodat ie alleen i-mode aankan... Ze hebben de firmware herschreven zodat ie beide aankan.. zowel wap als imode pagina's
Is het mogelijk dat iemand wat interessante I-mode links plaatst?
Ik heb hier een leuke:
www.webwereld.nl/imode/ (Webwereld)
[EDIT]
He he, eindelijk hebben ze een enveloppe gestuurd naar mij, zodat ik m'n foon terug kan sturen. Dan ben ik hem helaas weer een 5-10 dagen kwijt voor onderzoek, voordat ze me een ander terug sturen.
Na een dikke week geen crashes meer gehad te hebben was het gister avond en vanmorgen weer raak
Ik vind het wel vreemd allemaal hoor! M'n S35 begon pas na een jaar af en toe wat foutjes te vertonen, terwijl toen hij bijna z'n 2e verjaardag ging vieren toen kwamen er wat vaker crashes voor, maar lang niet zo veel als m'n huidige S55. Ook veranderde de tijd nog wel eens in de S35, gelukkig nog niet meegemaakt met de S55...
Maar goed, als ik het zo vergelijk, dan kan ik nog beter die oude gebruiken (s35)dan die nieuwe S55, die S35 is veel betrouwbaarder, maar helaas ook minder uitgebreid.... Voor het eerst van m'n leven een 2 jarig abbo, dat dus toch ook niet meer
Hebben nog meer mensen dezelfde ervaring met crashes als ik heb? Ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij begint te crashen als hij weinig bereik heeft. Eerst dacht ik nog dat het o.a. lag aan dat ie net was opgeladen. Maar gister avond was hij bijna leeg, en vanmorgen was hij fris opgeladen. Anhouwel, de 2 crashes vlak achter elkaar 2 weken geleden was bij mij thuis, en daar heb ik bijna volle ontvangst...
Heeft nog iemand anders ontdekt trouwens, dat als je gebeld word en je de trilfunctie aan hebt, het display flikkert tijdens het trillen? Lijkt wel alsof die trilmotor te veel stroom vreet dat het schermpje half uitvalt...
[ Voor 53% gewijzigd door jules op 05-10-2003 21:51 ]
Maar is het dan nog niet mogelijk, of überhaupt niet mogelijk?
In principe moet het toch kunnen met het infrarood-oogje op je telefoon dat ook kan zenden?
Heel heel misschien komt er in de toekomst nog een mogelijkheid in een toekomstige firmware versie heb ik vernomen op de developers site van Siemens... maar dan nog, het schijnt dat IrDA op een andere frequentie werkt als een afstands bediening of zoiets. En dat is onwijs moeilijk om dan de juiste frequentie te programeren....Korakal schreef op 05 October 2003 @ 21:51:
De IR poort is niet apart aan te sturen dmv java oid. Daar zit 'm de belemmering.
Ik zou het trouwens niet onprettig vinden als BT en IrDA via een java applicatie ook mogelijk zouden zijn.
Ligt er inderdaad aan of het een IrDA only port is. Dan gaat het niet lukken. Ik zou trouwens niet weten waarom het níet een IrDA only port zou zijn; dus de kans wordt klein.Ch!pY-J schreef op 05 oktober 2003 @ 21:54:
maar dan nog, het schijnt dat IrDA op een andere frequentie werkt als een afstands bediening of zoiets.
Daarnaast is het zendbereik van zo'n poort ook maar minimaal...
oh, dat is ook mogelijk. Je kan met java een connectie maken en daarbij in de constructor een paramter opgeven die aangeeft dat er gebruik moet worden gemaakt van iRDA. Het werkt helaas niet met Bluetooth (ik weet nog niet waarom dat niet werkt).Ch!pY-J schreef op 05 October 2003 @ 21:54:
[...]
Heel heel misschien komt er in de toekomst nog een mogelijkheid in een toekomstige firmware versie heb ik vernomen op de developers site van Siemens... maar dan nog, het schijnt dat IrDA op een andere frequentie werkt als een afstands bediening of zoiets. En dat is onwijs moeilijk om dan de juiste frequentie te programeren....
Ik zou het trouwens niet onprettig vinden als BT en IrDA via een java applicatie ook mogelijk zouden zijn.
Als je het leuk vind kan je ook gebruik maken van een SMS protocol, waarbij je alle bytes in een buffer gooit, en dan eens in de zoveel tijd een sms'je laat versturen. Dit is natuurlijk wel een beetje kostbare manier van communiceren, maar het werkt wel
Je kan met JAVA echter niet de infra-rood eenheid besturen, je kan enkel en alleen een iRDA connectie aanmaken, en daar streams omheen wrappen.
Bereik van KPN valt weg van mijn S55 telefoon... iemand hetzelfde probleem?
Ik zit in Enschede...
Misschien (hopelijk) zijn er werkzaamheden... anders heb ik n probleem met mn tel denk ik...
Trying is the first step towards faillure...
Verwijderd
MAW, mijn fout geopende topic mag natuurlijk weg, wie gaat daarover? Intoxicator?
Bericht was dus al volgt:
Heb sinds een ruime week ook een S55, helaas nog zonder camera. (krijg je niet meer bij Telfort) Ik heb gelukkig nog geen van de problemen gehad die ik hier heb gelezen (heb SW16), misschien heb ik gewoon een goede?
Durf trouwens nog niet SW20 aan, ben je dan je garantie kwijt?
Nog even een gebruikerservaring: de S55 maakt prima contact met een SE T610. Plaatjes, ringtones, java of Vcard -> geen probleem.
Zijn er java apl. die kunnen chatten of multiplayer games via BT kunnen werken? Van wat ik hier gelezen heb, is dat (nog) niet mogelijk. Ben zelf niet thuis in Java namelijk... Als vb.: ik heb er "vier op een rij" opstaan, en die herkent bij "choose opponent" ook mijn bekende BT apparaten (die T610). Alleen bij "ok" gaat de S55 over GPRS contact zoeken, ipv over BT (zelfs bij BT aan, GPRS uit).
Ik weet dat je met Nokia's Snake via de IR kan spelen, moet toch ergens mogelijk zijn...
Een paar replies hierboven stond bijna een zelfde vraag. Daaronder goede antwoorden over dat het niet mogelijk was.... Is het nou zo moeilijk om te lezen?Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:59:Zijn er java apl. die kunnen chatten of multiplayer games via BT kunnen werken? Van wat ik hier gelezen heb, is dat (nog) niet mogelijk. Ben zelf niet thuis in Java namelijk... Als vb.: ik heb er "vier op een rij" opstaan, en die herkent bij "choose opponent" ook mijn bekende BT apparaten (die T610). Alleen bij "ok" gaat de S55 over GPRS contact zoeken, ipv over BT (zelfs bij BT aan, GPRS uit).
Ik weet dat je met Nokia's Snake via de IR kan spelen, moet toch ergens mogelijk zijn...
Jelte/Korakal, misschien handig om toe te voegen aan de mini faq?
\o/ tadaa, doneCh!pY-J schreef op 06 October 2003 @ 18:16:
[...]
Een paar replies hierboven stond bijna een zelfde vraag. Daaronder goede antwoorden over dat het niet mogelijk was.... Is het nou zo moeilijk om te lezen?
Jelte/Korakal, misschien handig om toe te voegen aan de mini faq?
volgens mij is het wel mogelijk om een applicatie te schrijven die met behulp van iRDA communiceert met een andere telefoon.
Zeker als ik in de API kijk onder com.siemens.mp.io. Je kan alleen bluetooth niet gebruiken voor dit doeleinde, maar iRDA zou moeten werken.
Wat je niet kan, is de InfraRood unit aansturen en een zelfgemaakt protoco gebruiken om de spellen makkelijker met elkaar te laten communiceren. Ik vraag me ook af of de overhead van iRDA niet te groot is om spelletjes mee te spelen.
(ik heb de API even online gezet op http://kabtalf.student.utwente.nl/doc/ (voor de geïntresseerden. het zit ook in de SDK die je van siemens kan downloaden))
Verwijderd
Zoals je ziet, heb ik het toch gelezen. Had vrijwel de volledige draad doorgelezen, voordat ik überhaupt iets durfde te schrijven...Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:59:
Heb sinds een ruime week ook een S55, helaas nog zonder camera. (krijg je niet meer bij Telfort) Ik heb gelukkig nog geen van de problemen gehad die ik hier heb gelezen (heb SW16), misschien heb ik gewoon een goede?
Durf trouwens nog niet SW20 aan, ben je dan je garantie kwijt?
Van wat ik hier gelezen heb, is dat (nog) niet mogelijk.
Maar zoals ik al stelde, en Bluppy2 is het blijkbaar eens, Nokia kan het wel!
En die vraag over SW20?
Ja, er zitten drie knopjes op. Twee voor het volume, en eentje voor het activeren van het ding, aan/uit zetten en bluetooth koppeling.Bartez schreef op 05 oktober 2003 @ 15:39:
hoe werkt zoiets met bellen.....zitten daar knopjes op waarmee je kan bijv voicedail kan activeren??
Ja de S55 heeft voicedial, en je kunt ook een hoop toestelfuncties met de stem bedienen (zie menu 7-8)is het trouwens mogelijk om met de siemens bijvoorbeeld een nummer op te noemen en dat hij dat gaat bellen...iets van voice taken geven?? ik heb ergens gehoord dat dat kon...heb het alleen nergens meer gelezen...
Je kunt met de knop op de headset de voice functie activeren, en een binnenkomend gesprek opnemen. Als de telefoon al verbinding heeft zet je met een druk op die knop het gesprek over naar de headset. Bel je met de hand een nummer, dan kun je het nummer draaien, op de groene hoorn drukken, en dan op de headset drukken om het gesprek daarop te voeren. Werkt prima
Geluid is prima, en ik heb geen problemen met activeren ofzo.is het geluid van SE HBH-30 goed enzo?? problemen met activeren als je hem aanzet??
wat zijn de mindere punten voor jou?
Het enige nadeel is dat ie even een handigheidje vereist om hem aan je oor te hangen. De accu zit namelijk in het deel van de headset dat achter het oor zit. (Idee als bij een gehoorapparaat)
Daardoor is die oorbeugel wat dikker en stugger. Die constructie is gelijk ook het voordeel van het ding; als ie eenmaal op je oor zit blijft ie zitten ook. Ik heb voor ik dat ding kocht meerdere modellen geprobeert. Andere modellen hebben de accu in het ding zelf zitten, en hangen met een dun beugetje aan je oor. Een beetje te hard met je hoofd draaien of schudden en hij valt eraf. Heb je met die HBH30 dus absoluut geen last van!
a) SW 20 is nog niet officieel gereleased.
b) info over upgraden en garantie vindt je hier
Technisch gezien zegt Siemens hier dat je zelf verantwoordelijk bent als het fout gaat. Deze info heb ik echter van de Internationale site afgehaald. Als je de Nederlandse variant bekijkt, vind je deze link helemaal niet.5. Limitation of liability
The user must assume the entire risk of using the Software.
SIEMENS AG SHALL NOT BE LIABLE FOR ANY DAMAGES
SUFFERED BY YOU OR ANY THIRD PARTY AS A RESULT
OF USING SOFTWARE.. IN NO EVENT WILL SIEMENS AG
BE LIABLE FOR ANY LOST REVENUE, PROFIT OR DATA,
OR FOR DIRECT, INDIRECT, SPECIAL, CONSEQUENTIAL,
INCIDENTAL OR PUNITIVE DAMAGES, HOWEVER CAUSED
AND REGARDLESS OF THE THEORY OF LIABILITY,
ARISING OUT OF THE USE OF OR INABILITY TO USE
SOFTWARE, EVEN IF SIEMENS AG HAS BEEN ADVISED OF
THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES.THIS EXCLUSION
SHALL NOT APPLY WHERE E.G. UNDER PRODUCT
LIABILITY LAW OR IN CASES OF WILLFULL MISSCONDUCT
THERE IS A MANDATORY LIABILITY.
Wettelijk is het zo in Nederland (dacht ik), dat als een producent iets aanbied, dit ook moet werken. Als het er voor zorgt, bij normaal gebruik, dat het iets beschadigd, dan is de producent daarvoor verantwoordelijk.
Zelf heeft m'n foon behoorlijk veel crashes de laatste tijd (vandaag weer 3 X!). Ik heb zo'n idee dat het door SW 16 komt. Ik heb geen zin om hem terug te sturen naar Siemens met SW 20 erop omdat die nog niet officieel is. Bovendien heb ik hem terug gehad met SW 16 erop. Ben benieuwd wat voor SW versie ik terug krijg van Siemens op m'n vervangende telefoon. Hopelijk een nieuwere dan SW 20
Op zich werkt de browser e.d. wel, en je krijgt wel verbinding, maar een aantal diensten doen het niet. In het imode hoofdmenu ontbreekt o.a. de e-mail optie. Als je een mail stuurt naar je @imail.nl adres dan ontvangt de telefoon wel de browser-alert, maar als je die wil openen krijg je de melding dat je die pagina niet kunt benaderen met het toestel.
Ik heb hem net teruggeflashed naar v16, en dan werkt het allemaal wel.
M'n hele explorer is nog precies zoals dat ik hem weg bracht. Ik heb ook geen nieuwe body gekregen, zeg maar. Dus de buitenkant van mijn telefoon is nog precies dezelfde als dat er omheen zat. Dacht dat dat bij jou (Chipy) ook vervangen was???
Omg... ik ben de mijne nu 7 weken kwijt, maar daarvan tellen alleen de laatste twee weken eigenlijk. (Hij is namelijk al 2 keer ongerepareerd terug gekomen, zie het verhaal een eindje hierbovenbabbelbox schreef op 09 oktober 2003 @ 16:55:
Eindelijk is mijn S55 terug van reparatie, heeft gewoon 8 weken geduurd, niet normaal meer.
Dus met een beetje pech heb ik nog 6 weken te gaan?
Nou ja, dan kan ik hem tegen de tijd dat ik hem terug heb direct inruilen voor een P900
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ik had idd een nieuwe behuizig gekregen, daarentegen was er idd leek wel het hele systeem gereset. Alle gegevens waren eruit. Vaag. Ook balen dat het zo lang heeft geduurd!babbelbox schreef op 09 October 2003 @ 16:55:
Eindelijk is mijn S55 terug van reparatie, heeft gewoon 8 weken geduurd, niet normaal meer. Zeg Chipy, als ik het me goed herinner was jou telefoon totaal gereset toen je hem terug kreeg toch??? Dit is bij mij niet het geval. Alles wat er in stond, is nog steeds terug te vinden. (Helaas dus ook dat per ongeluk gekopieerde beveiligde verbindings profiel).
M'n hele explorer is nog precies zoals dat ik hem weg bracht. Ik heb ook geen nieuwe body gekregen, zeg maar. Dus de buitenkant van mijn telefoon is nog precies dezelfde als dat er omheen zat. Dacht dat dat bij jou (Chipy) ook vervangen was???
Die van mij crasht nu op eens super vaak sinds eergister. Gemiddeld zo'n 4 X per dag ofzo! Gelukkig heb ik de enveloppe van Orange al gehad om hem op te sturen, alleen nu nog ff tijd vinden om het te doen
Als ik het zou weten, dan had ik dat al lang gezegt!babbelbox schreef op 09 October 2003 @ 18:54:
Crasht jou S55 zomaar, of alleen als je ergens mee bezig bent, of ook wel eens als ie gewoon in je broekzak zit??
Mijn ideeën waardoor hij zou kunnen crashen:
Op vakantie in frankrijk (waar de eerste crashes voorkwamen) had ik vrij weinig ontvangst, in het begin dacht ik dat het daardoor kwam. Echter, bij mij thuis heb ik bijna volle ontvanst, en daar gebeurd het ook!
Op het club-siemens forum las ik dat een user ook soortgelijke problemen had, hij dacht dat het voornamelijk kwam nadat hij hem had opgeladen. Bij mij gebeurde de laatste tijd voornamelijk crashes een dag nadat ik hem opgeladen had. Vandaar die 2 crashes per week. Ik laad hem namelijk ongeveer 2 X per week op. Maar dan nog crashte hij nooit altijd op de tweede dag na een verse energie injectie.
Twee weken geleden crashte hij opeens 3 keer achter elkaar, daarna deed hij het weer gewoon. Vanaf eergister, doet hij het nu dagelijks 4-5 keer, echt super vervelend. Misschien iedere keer nadat ik gebeld word ofzo, dan stop ik hem in m'n broekzak, en vis ik hem er 2-3 uur later weer uitgeschakeld uit. Je zou denken dat dat komt doordat hij in m'n broekzak zit, maar ik heb het ook al eens meegemaakt dat ie naast me lag op m'n bureau en dat ie opeens geluid maakte, zoals ik al eens eerder beschreef. Een vrij lage tuut tuut tuut tot in het oneindige, totdat je na een 20 sec vanaf het begin van het geluid een toets in drukt, dan zie je opeens het scherm zichzelf uitschakelen, met een streep in het midden.
Ik probeer hem morgen op te sturen als ik tijd heb, en dan hoop ik dat ik een andere werkende telefoon krijg.
en zoja...welke raden jullie aan? maw...is de hogere prijs voor de 65 ook de moeite waard?? heb wel een aantal reviews gelezen....maar ben nog niet echt overtuigd.....
vind het overigens wel jammer dat die SE HBH-35 nu zwart is ipv dat grijze kleurtje....
ps....is jullie batterij ook al na 3 dagen leeg?? ik heb 1x getelefoneerd (10min) en meer niet...wel staat bluetooth continu aan....kan het daar aanliggen dat ie zo snel leeg is?
Heb wel eerder gelezen dat Bluetooth je batterij erg snel leeg vreet...Bartez schreef op 10 October 2003 @ 12:10:
ps....is jullie batterij ook al na 3 dagen leeg?? ik heb 1x getelefoneerd (10min) en meer niet...wel staat bluetooth continu aan....kan het daar aanliggen dat ie zo snel leeg is?
nog ff over die bluetooth headsets....ik zit erg te twijfelen tussen de SE HBH-30 en de SE HBH-35, ik heb een aantal reviews gelezen, maar echte verschillen tussen deze 2 kan ik niet vinden, behalve dat de 35 nieuwer is....kan iemand me vertellen wat de werkelijke verschillen zijn tussen deze 2? of is het alleen maar de kleur?
heb wel het idee dat deze setjes 1 van de beste zijn en het prettigst zitten....en zover ik weet werken ze prima met de s55...toch?
De kleur is anders en de batterij schijnt iets beter te zijn (=langere spreek/standby tijd)
Voor de rest zijn er geen verschillen voor zover ik weet.
ik heb nog een vraagje:
ik wil dus zo'n bluetooth headsetje hebben, hierbij wil ik tevens een setje kopen zodat ik mijn telefoon eenvoudig kan switchen tussen verschillende auto's, maar waarbij ik hem als het ware wel in een carkit heb zitten, oftewel, ik moet iets van een houder hebben waar hij in kan. nu heb ik op mobileplaza.nl een houder gezien, de Mobile Car Holder HMH-500 hierin past de S55, tevens heb ik daar een beugel gezien, waar je deze carkit op kan schroeven, en deze beugel kan dan naast de autoradio dmv pinnen vastgezet worden, zonder te schroeven.
mijn vraag is nu, is deze beugel nodig?? of zit er al zo'n beugel bij dat houdertje?? is er toevallig iemand die daar ervaring mee heeft??
of zijn er wellicht andere opties?? eigenlijk moet het gewoon een houider zijn, waarmee ik eventueel mijn telefoon ook op kan laden...maar vooral zodat ik kan zien dat ik gebeld wordt en door wie....en dat ik zie wie IK bel....
dat beugeltje wat je erbij kan kopen...is dat er zo uit te halen, waardoor je hem kun verwisseln per auto?? zonder de radio er dus uit te halen??
[ Voor 89% gewijzigd door Bartez op 10-10-2003 18:14 ]
Zelfs de startpost lezen was al te veel moeite zeker?
Sorry, mijn excuses...Rickbv schreef op 10 October 2003 @ 21:02:
*kuch*
Hoe is het scherm van de S55?
Het heeft 256 kleuren, 101x80 pixels. Sommigen vinden het wat ‘korrelig’.
Zelfs de startpost lezen was al te veel moeite zeker?

Dom dat ik daar niet even naar gekeken had.
Ik vind het wel tegen vallen... 256 lijkt me wel errug weinig voor zoveel geld

Mwah, geef toe, echt heel duur is hij ook weer niet. (er zijn duurdere toestellen bedoel ik). Maar daar krijg je wel bluetooth voor terug. En daarbij is de S-serie altijd de zakelijke serie geweest, daar is een geavanceerd kleurenscherm natuurlijk geen vereiste. Indien je wel een goed scherm wilt kom je uit bij de SL-55 of de M-55, die duidelijk iets meer op jongere gericht zijn. Maar die hebben dan ook weer geen bluetooth en IrDA bijvoorbeeld.ygma!l schreef op 10 October 2003 @ 21:44:
[...]
Sorry, mijn excuses...![]()
Natuurlijk is het mogelijk om je mail ook via GPRS te checken! Ik doe niet anders! Ik heb zelfs voor de gein eens een keertje geprobeerd om het via CSD te doen.babbelbox schreef op 09 October 2003 @ 20:59:
Chipy: ik heb even een opmerking over jou mini faq over het instellen van je mail op de S55. Ik heb nl zelf Telfort, en nu ben ik bezig geweest met het instellen van m'n mail. Nu ben ik op telfort.nl tegen iets tegen gekomen wat misschien wel handig kan zijn. Want als je de stappen gebruikt die jij beschrijft, heb je altijd een CSD profiel nodig, en kan je geen mail sturen met je GPRS (als ik het goed begrijp, correct me if I'm wrong). Maar nu las ik op telfort.nl, dat wanneer je als smtp het volgende invult: smtp.telfortmail.nl dan is het mogelijk om dus via GPRS van telfort een mail te sturen, deze optie lijkt mij dus goedkoper, aangezien je betaald voor de KB's die je stuur, en niet voor de tijd dat de mail erover doet om verstuurd te worden. Ik denk dat het versturen in seconden langer duurt, en dus meer kost dat dat het zou kosten met GPRS. Dit heb ik alleen nog niet uitgeprobeerd.
GPRS was veel sneller en (dus) ook goedkoper. Echter, wel als je het zeer regelmatig gebruikt.
M'n foon is nu helaas in reparatie, maar ik dacht dat je via menu 9, 6, 5 optie mail, java enz je GPRS profiel juist moet instellen & activeren. Volgens mij kan je dit ook doen in het profiel van je e-mail instellingen. Zelfs op zo'n manier, dat je ieder ander mail adres wat je insteld, via een ander verbindings profiel kan laten connecten!
De SL55 heeft wel IrDA maar moet de BT missen idd. De M55 heeft geen van beide...Rickbv schreef op 10 oktober 2003 @ 22:48:
[...]
Indien je wel een goed scherm wilt kom je uit bij de SL-55 of de M-55, die duidelijk iets meer op jongere gericht zijn. Maar die hebben dan ook weer geen bluetooth en IrDA bijvoorbeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 11-10-2003 14:08 ]
Ik bedoelde ook het versturen van mails via GPRS. Stel dat ik met mijn HCC account iets wil sturen over GPRS kan dat niet. Want ik kan geen directe GPRS verbinding opzetten naar HCC, alleen maar een CSD verbinding. Wanneer je dus (in mijn geval) gebruik maakt van smtp.telfortmail.nl is het wel mogelijk om mails te sturen over GPRS omdat dat dus via de smtp van telfort zelf gaat. Heb het ook met Zonnet geprobeerd, maar dan kan ik het bericht dus ook niet over GPRS versturen.Ch!pY-J schreef op 11 oktober 2003 @ 14:07:
[...]
Natuurlijk is het mogelijk om je mail ook via GPRS te checken! Ik doe niet anders! Ik heb zelfs voor de gein eens een keertje geprobeerd om het via CSD te doen.
GPRS was veel sneller en (dus) ook goedkoper. Echter, wel als je het zeer regelmatig gebruikt.
Kijk, dat is nou een beveiliging tegen het versturen van ongewenste mails. Als ik het me goed kan herinneren staat er ook een verhaaltje over bij.babbelbox schreef op 11 October 2003 @ 18:01:
[...]
Ik bedoelde ook het versturen van mails via GPRS. Stel dat ik met mijn HCC account iets wil sturen over GPRS kan dat niet. Want ik kan geen directe GPRS verbinding opzetten naar HCC, alleen maar een CSD verbinding. Wanneer je dus (in mijn geval) gebruik maakt van smtp.telfortmail.nl is het wel mogelijk om mails te sturen over GPRS omdat dat dus via de smtp van telfort zelf gaat. Heb het ook met Zonnet geprobeerd, maar dan kan ik het bericht dus ook niet over GPRS versturen.
Ok, ik begrijp het. Maar waar het mij om gaat is dat het versturen via GPRS dus mogelijk is via een SMTP van telfort zelfCh!pY-J schreef op 11 October 2003 @ 20:19:
[...]
Kijk, dat is nou een beveiliging tegen het versturen van ongewenste mails. Als ik het me goed kan herinneren staat er ook een verhaaltje over bij.
Tsja, dat is het verhaal wat ik heb proberen uit te leggen.babbelbox schreef op 11 October 2003 @ 20:48:
[...]
Ok, ik begrijp het. Maar waar het mij om gaat is dat het versturen via GPRS dus mogelijk is via een SMTP van telfort zelf
Bij verbinding kan je dus denken aan GPRS of CSD...bovenstaande Wanadoo SMTP server werkt dus alleen als je ook een Wanadoo inbelverbinding op je telefoon aanmaakt. Als je van GPRS gebruik maakt moet je de SMTP server van je mobiele telefoonprovider gebruiken, bijv smtp.orange.nl
De enige beveiliging die deze smtp servers wel hebben, is dat ze alleen op verzoeken van het eigen netwerk reageren. Echter, als je het truukje door hebt, kan je dus ook namens jan@smit.nl versturen, terwijl je als provider bijv. www.wanadoo.nl hebt. Daarentegen, als je het niet misbruikt, kun je het heel goed gebruiken om mail te versturen vanuit je eigen mail adres, maar niet naar de juiste mail server.....Slecht beveiligde mail servers zijn niet beveiligd, eigenlijk zijn dit de meeste. Je provider geeft aan als je mail wilt versturen ofdat je je dan moet identificeren. Probeer mogelijk deze instelling te wijzigen als je een login fout krijgt bij het versturen van je mail.
Ja, tuurlijk, je wilt de volle 4 miljard kleuren die je ook op je computermonitor ziet... Alsof je op zo'n minischermpje het verschil goed zietygma!l schreef op 10 October 2003 @ 21:44:
[...]
Sorry, mijn excuses...![]()

Club Siemensi2Paq schreef op 13 October 2003 @ 08:59:
[...]
Waar vind ik dat forum?
Op www.my-siemens.nl zie ik zo 1-2-3 niets.
Nee, de volle 4 miljard is natuurlijk wel een beetje overdreven...Sorcerer8472 schreef op 13 October 2003 @ 04:49:
[...]
Ja, tuurlijk, je wilt de volle 4 miljard kleuren die je ook op je computermonitor ziet... Alsof je op zo'n minischermpje het verschil goed ziet
Ik heb nu een Nokia 3510i , maar deze fone lijkt me eigenlijk veel mooier.
Zal ik kwaliteitsverschil in beeld kunnen merken? De nokia heeft 4096 kleuren...
De behuizing van deze versie zit beter in elkaar, kraakt niet meer zoals de eerste deed en heeft geen grote spleet tussen de boven en onderzijde zoals de tweede had. Nu maar weer alles ff terug zetten. Bovendien heb ik deze keer echt een andere IMEI code...
Anyway ik heb heel veel aan deze topic gehad bij het maken van mijn keuze.
Thanks voor jullie posts
http://dietmertan.com/
Verwijderd
Ondanks de heldere uitleg die in de FAQ staat. Heb zelf een @home adres waarmee ik mails kan ophalen, maar versturen niet. Ik heb ook nog een hetnet.nl account die (zou je denken) mooi aansluit bij mijn KNP netwerk, maar ik krijg het dus niet voor elkaar. Krijg een ID554 error te zien
Ik geloof niet dat KPN hiervoor een eigen smtp server heeft. Het is wel mogelijk in combinatie met een xs4all abbonnement. Een eigen smtp server draaien of ééntje van een vriend gebruiken is een mooie oplossing maar niet iedereen heeft de middelen daarvoor. Niet erg klantvriendelijk van KPN dus...Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 13:27:
Ik heb nu nog steeds niet het e-mail versturen oor elkaar gekregen
Ondanks de heldere uitleg die in de FAQ staat. Heb zelf een @home adres waarmee ik mails kan ophalen, maar versturen niet. Ik heb ook nog een hetnet.nl account die (zou je denken) mooi aansluit bij mijn KNP netwerk, maar ik krijg het dus niet voor elkaar. Krijg een ID554 error te zien
http://dietmertan.com/
Da's balen dus...dietjuh schreef op 14 October 2003 @ 17:28:
[...]
Ik geloof niet dat KPN hiervoor een eigen smtp server heeft. Het is wel mogelijk in combinatie met een xs4all abbonnement. Een eigen smtp server draaien of ééntje van een vriend gebruiken is een mooie oplossing maar niet iedereen heeft de middelen daarvoor. Niet erg klantvriendelijk van KPN dus...
Damn, net m'n eerste crash alweer gehad! Is toch net te geloven!
Ik was m'n mail client ff aan het checken, had wat mailtje gestuurd naar m'n orange mail adres. Kreeg daar een sms van. Tijdens het afspelen van het geluid haalde ik de toetsblokkering eraf en toen crashte hij meteen
Ik begin nu zo'n vaag vermoeden te krijgen dat het door dingen komt die ik erop gezet heb (voorlopig alleen maar ringtones erop gezet...). Misschien maar es een weekje testen met de standaard Siemens ringtones... Of het is gewoon SW 16 & SW 20 die heel erg snel crashen... Dan toch maar terug naar SW 11.... Met een crashende telefoon kan ik in ieder geval niet leven!
[EDIT] Die stomme e-mail reply bug is in SW 20 nog steeds niet verholpen...
[ Voor 6% gewijzigd door jules op 14-10-2003 18:02 ]
Da's wel flink balen idd, ik heb er helemaal geen last van. Niet gehad en ook niet sinds de reparatie.Ch!pY-J schreef op 14 oktober 2003 @ 17:40:
[...]
Da's balen dus...
Damn, net m'n eerste crash alweer gehad! Is toch net te geloven!
Ik was m'n mail client ff aan het checken, had wat mailtje gestuurd naar m'n orange mail adres. Kreeg daar een sms van. Tijdens het afspelen van het geluid haalde ik de toetsblokkering eraf en toen crashte hij meteen
Ik begin nu zo'n vaag vermoeden te krijgen dat het door dingen komt die ik erop gezet heb (voorlopig alleen maar ringtones erop gezet...). Misschien maar es een weekje testen met de standaard Siemens ringtones... Of het is gewoon SW 16 & SW 20 die heel erg snel crashen... Dan toch maar terug naar SW 11.... Met een crashende telefoon kan ik in ieder geval niet leven!
[EDIT] Die stomme e-mail reply bug is in SW 20 nog steeds niet verholpen...
Wel baal ik er van dat O2 een aantal beveiligde verbindingsprofielen heeft aangemaakt, en dat die nu dus (sinds O2 weer Telfort is) nutteloos zijn, aangezien Telfort de instellingen voor het gebruik van MMS/WAP/GPRS heeft veranderd/gaat veranderen.
Zeg Chipy, weet jij misschien waar er in NL service punten zijn van Siemens, misschien dat ik daar m'n hele EEPROM kan laten wissen en opnieuw kan laten schrijven met bijv FW 16 (liever nieuwer, als dat kan, maar hoeft niet perse).
Want volgens mij zijn dan alle instellingen gewist, moet ik natuurlijk eerst ff een backup van adresboek maken enzo, maar dat vind ik niet zo'n probleem, als ik daarmee van die onzin profielen af kan, ga ik dat zeker proberen.
Nog een bijkomend "probleem" sinds een tijdje krijg ik bij mail van mijn vriendin (imail) de Subject line helemaal vernaggeld door.. ff voorbeeldje: "=?Windows-1252?Q?Re:Re:=A0Ik=A0mis=A0je?="
Via de Orange portal en via imap thuis krijg ik alles normaal door; en volgens mij komt dit pas sinds ik SW20 erop heb zitten.. eens kijken wat SW11 ermee doet..
Zelf kun je een format uitvoeren. Firmware flashen kun je zelf ook. Als dat niet helpt denk ik dat een service punt ook weinig kan doen voor je.babbelbox schreef op 14 October 2003 @ 21:00:
[...]
Zeg Chipy, weet jij misschien waar er in NL service punten zijn van Siemens, misschien dat ik daar m'n hele EEPROM kan laten wissen en opnieuw kan laten schrijven met bijv FW 16 (liever nieuwer, als dat kan, maar hoeft niet perse).
Want volgens mij zijn dan alle instellingen gewist, moet ik natuurlijk eerst ff een backup van adresboek maken enzo, maar dat vind ik niet zo'n probleem, als ik daarmee van die onzin profielen af kan, ga ik dat zeker proberen.
Maar waarom wil je ze persee weg hebben? Je kan het juiste verbindings profiel er toch naast zetten!? Je hebt 10 plaatsen (waarvan 1tje dus bezet)! Ik denk niet dat je er zoveel nodig hebt, of je moet in ieder land andere instellingen nodig hebben ofzo...
Mocht je het toch willen proberen, misschien op de zwarte markt, of bij deThe Phone Shop in Den Haag. Bel ze wel eerst op ofdat ze ook service verlenen voor Siemens telefoons. Op de site staat dat ze alleen service verlenen aan SonyEricson & Motorola telefoons, maar ik kan me herinneren dat op de winkel zelf ook Siemens in het lijstje voorkwam...
Hmz, da's ook vaag! Krijg je die subject regels alleen vanaf imail phones of ook vanaf computers? Misschien is het een andere tekenset ofzo, maar dan zou het bericht zelf ook vernaggeld moeten zijn.Krypt schreef op 14 oktober 2003 @ 21:28:
Ik ga mijn telefoon iig weer terugflashen naar SW 11; kijken of daardoor mijn crashes voorbij zijn.. Die van mij crasht dus zowat elke keer als ik mijn mail op ga halen..
Nog een bijkomend "probleem" sinds een tijdje krijg ik bij mail van mijn vriendin (imail) de Subject line helemaal vernaggeld door.. ff voorbeeldje: "=?Windows-1252?Q?Re:Re:=A0Ik=A0mis=A0je?="
Via de Orange portal en via imap thuis krijg ik alles normaal door; en volgens mij komt dit pas sinds ik SW20 erop heb zitten.. eens kijken wat SW11 ermee doet..
Hopelijk kun je terugflashen naar SW 11.. Officieel schijnt het niet te kunnen...
[ Voor 26% gewijzigd door jules op 14-10-2003 21:48 ]
Zet ik echter mijn screensaver aan dat is hij er weer wel, onder mijn klok wel te verstaan.
Hoe kom ik daar nu weer vanaf?
In ieder deel staan er verscheidene posts over, er staat zelfs wat over in de mini-FAQ onder hoe verberg je je operator logo. Misschien iets voor Jelte of Korakal om daarbij te zetten dat je op deze manier ook je operator logo kan verbergen. Maar ik geloof dat succes niet altijd gegarandeerd is... Ik zelf heb het niet op deze manier gedaan.i2Paq schreef op 14 October 2003 @ 22:14:
Als mijn telefoon "gewoon" in gebruik is heb ik met het transparant.gif geen operator-logo meer.
Zet ik echter mijn screensaver aan dat is hij er weer wel, onder mijn klok wel te verstaan.
Hoe kom ik daar nu weer vanaf?
Zoek anders door deze topic op operator naam/logo verbergen. Er is ook een andere techniek voor. Misschien ook nog iets om in de mini-FAQ te verwerken. Heb het ooit ergens in deel 2 uitgebreid uitgelegd...
Lees anders ook even de tutorial van GoT door, daarin word beschreven dat je eerst altijd ff moet zoeken en lezen, dit is namelijk lang niet de eerste keer dat dit gevraagd word....
Ik heb nu een Nokia 3510i, zou het dan waard zijn over te stappen naar de S55?
Ook omdat hij i.p.v. 4096 -> 256 kleuren heeft...
Nooit een email naar mijn telefoon gestuurd eigenlijk.. toch eens proberen.. nadeel is alleen dat GPRS van Orange het niet doet hiero; kan morgen pas in Eindhoven testen.Ch!pY-J schreef op 14 October 2003 @ 21:44:
Hmz, da's ook vaag! Krijg je die subject regels alleen vanaf imail phones of ook vanaf computers? Misschien is het een andere tekenset ofzo, maar dan zou het bericht zelf ook vernaggeld moeten zijn.
Hopelijk kun je terugflashen naar SW 11.. Officieel schijnt het niet te kunnen...
Ik heb ondertussen SW11 er weer opstaan.. pas de problem, iig niet met de officiele flash maar met de WinSwup32 versie.. staat ook op de site waar SW20 op staat...
En nu uittesten of ie nog crasht...
hmz, let me know about the crashes... ofdat je ze nog steeds hebt onder SW 11 of niet....Krypt schreef op 14 October 2003 @ 23:51:
[...]
Nooit een email naar mijn telefoon gestuurd eigenlijk.. toch eens proberen.. nadeel is alleen dat GPRS van Orange het niet doet hiero; kan morgen pas in Eindhoven testen.
Ik heb ondertussen SW11 er weer opstaan.. pas de problem, iig niet met de officiele flash maar met de WinSwup32 versie.. staat ook op de site waar SW20 op staat...
En nu uittesten of ie nog crasht...
Ik zet m'n ouwe spul weer ff op m'n telefoon en wacht ff een weekje of 2 af. Als hij dan 2 tot 3 keer crashed, haal ik alle rotzooi eraf en gooi ik er alleen het standaard Siemens spul op (ringtonez ed). Crashed hij dan nog steeds dan wil ik gewoon een andere telefoon. Helaas dan geen S55 meer.... Moet maar alvast op zoek gaan naar een ander, want ik had wel begroot om een 2 jaar met dit toestel te doen ivm abbonement.
Heb je dat trouwens al langer, dat ie het in de omgeving van je woning niet doet? Dat probleem heb ik dus ook gehad (bij de 2e activatie). Moet je de Share helpdesk maar es bellen en het hele handeltje laten resetten. Het is op te lossen. Bij mij is het ook gelukt
Hangt er vanaf of je het aantal kleuren van het display heel belangrijk vindt of niet.ygma!l schreef op 14 October 2003 @ 22:38:
Even een vraagje... (ongeveer hetzelfde als wat ik hier boven gesteld heb)
Ik heb nu een Nokia 3510i, zou het dan waard zijn over te stappen naar de S55?
Ook omdat hij i.p.v. 4096 -> 256 kleuren heeft...
Met zijn IrDa, bluetooth en Java-mogelijkheden vind ik het een zeer fijne telefoon, het display kan qua resolutie/kleuren beter, maar dat maakt mijzelf weinig uit. k vind het belangrijker dat ie lekker in de hand ligt en de toetsen lekker te bedienen zijn, wat wel het geval is (al had ik de bovenste 2 knopjes graag iets minder puntig gezien). + dat ie er erg mooi uitziet
Aldus een Nokia-fan die deze telefoon ook voor de grap heeft gekocht en em mee vind vallen (maar blijf toch mn Nokia 6510 gebruiken, die heeft alles wat ik wil en radio, dat mis ik. Je kunt niet alles hebben
[ Voor 11% gewijzigd door HaaZ op 15-10-2003 00:35 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
En die mini-faq staat waar?Ch!pY-J schreef op 14 oktober 2003 @ 22:27:
[...]
In ieder deel staan er verscheidene posts over, er staat zelfs wat over in de mini-FAQ onder hoe verberg je je operator logo.
De link naar de Siemens FAQ is dood.
Ik heb de opties aangegeven in dit topic (transparant.gif en het aanpassen van de kleuren) gedaan en dan is het operatorlogo weg als de telefoon "normaal" gebruikt word.Misschien iets voor Jelte of Korakal om daarbij te zetten dat je op deze manier ook je operator logo kan verbergen. Maar ik geloof dat succes niet altijd gegarandeerd is... Ik zelf heb het niet op deze manier gedaan.
Zoek anders door deze topic op operator naam/logo verbergen. Er is ook een andere techniek voor. Misschien ook nog iets om in de mini-FAQ te verwerken. Heb het ooit ergens in deel 2 uitgebreid uitgelegd...
Gaat hij echter op screensaver dan komt dat logo gewoon terug.
Sorry, maar ik weet heus wel hoe GoT werkt, en als je 3 delen moet doorlezen dan lees je gerust ergens over heen.Lees anders ook even de tutorial van GoT door, daarin word beschreven dat je eerst altijd ff moet zoeken en lezen, dit is namelijk lang niet de eerste keer dat dit gevraagd word....
En alhoewel de openingspost van deel 3 heel duidelijk is lees ik daar niets over een mini-faq *kijkt nogmaals*.
* JJapie Siemens S55 mini-FAQ *
Hoe is het scherm van de S55?
Het heeft 256 kleuren, 101x80 pixels. Sommigen vinden het wat ‘korrelig’.
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/standby.jpg
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/submenu.jpg
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/nieuwsms.jpg
Hoeveel intern geheugen heeft de telefoon?
921.61KB
Is er al iemand die wat meer concrete informatie heeft over het zelf upgraden van het toestel met een 32mb chip?
Nee, nog geen concrete info, het blijft vooralsnog bij geruchten
Hoe stel ik m’n e-mail in?
Zie [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
Welke spelletjes/apps worden standaard op het toestel geleverd?
Zie [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
In welke kleuren is de S55 verkrijgbaar?
http://www.siemens-s55.de/bilder/allgemein/ny-bild-6.jpg
Links: Artic Blue / Rechts: Sterling Silver
https://communication-mar...E/Products/Big/s55_f1.jpg
De S55 Grand Prix 2003 Limited Edition
Passen de 25/35/45 series accessoires op de S55?
De connector van de 55-series is een stuk dunner geworden, de accessoires die van deze connector gebruik maken zullen daarom niet passen.
Waar haal ik non-polyfonic / ring-ring tones?
Voor de collecties ringtones, zie de URL’s hierboven
Siemens heeft ook een setje non-polyfonic geluiden online gezet: hier downloaden
Hoe maak ik zelf ringtones?
Met de MMF maker: http://smaf-yamaha.com/
Hiermee kun je wav's omzetten in ringtones.
Hoe groot mag een ringtone maximaal zijn?
De S55 speelt files van maximaal 48kb af (zowel .mid als .mmf). Wil je deze via WAP downloaden dan kom je aan een limiet van 15 kb, meer kan het WAP protocol niet verzenden.
Waarom zijn de ringtones in .mid zo zacht?
Het volume waarmee een .mid file wordt afgespeeld is niet zo hoog. Wellicht kun je met een midi-editor dit wat opschroeven (als het nog niet maximaal staat) of .mmf files gebruiken.
Waar is de firmware update te dowloaden?
Siemens stelt softwareupdates aan de klant beschikbaar welke je in het toestel kunt laden met de bijgeleverde datakabel. De updates kun je hier vinden.
Er zit in firmware 12 een rare bug. De beltoon start opnieuw bij een gemiste oproep en blijft oneindig doorlopen. Soms is dit alleen te verhelpen door de telefoon opnieuw te starten
Hoe verberg ik m’n operatornaam?
--> Instellingen --> Weergave --> Operator.
Als je nu een transparant gifje van 1 bij 1 pixeltje op je telefoontje zet en die selecteert staat er geen operator meer. Zo'n plaatje is te downloaden op http://www.club-siemens.net/fun/transparent.gif
Hoe kan ik de kleuren instellen/transparant maken:
http://www.siemens-world....ads/farbschemas_index.htm
Transparant instellen: Verwijderd in "Siemens S 55 :9~"
Kun je de contactlist sorteren op voornaam ipv achternaam?
Nee, maar er is wel een andere oplossing voor, zie Korakal in "s55 adresboek"
Wat is de standbytijd?
De standbytijd is natuurlijk helemaal afhankelijk van het gebruik van het toestel. Waar de één door intensief gebruik na 2 dagen de lader weer zal moeten opzoeken, kan de ander af met eens per week bijtanken.
Een aantal dingen kun je op letten voor het zuiniger omgaan met energie, zie
[rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
Hoe is de kwaliteit van de QuickPic camera?
Voor voorbeeldfoto’s, zie http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=15039
Als ik mijn afspraken synchroniseer met Outlook komen de afspraken een uur te vroeg in de telefoon. Hoe kan ik dat oplossen?
Dan moet je je telefoon op zomertijd zetten, de tijd dan weer even aanpassen tot de juiste tijd en dan synchroniseren en het moet werken.
Hoe stel ik I-Mode in op mijn S55?
Zie [rml]erwinversteeg in "Siemens S 55 :9~ [ deel3]"[/rml]
Is het mogelijk om de IrDA poort / Bluetooth aan te sturen vanuit een java-applet, zodat ik m'n telefoon als afstandsbediening of voor spellen kan gebruiken?
Nee, vanwege veiligheidsaspecten is het aansturen van IrDA / BT niet mogelijk via Java. Er gaan geruchten dat dit ooit wél gaat komen, maar verder dan geruchten is het nog niet gekomen.
Dat heb ik ook wel gezien, maar de daarin genoemde mogelijkheden om het operatorlogo weg te werken, werken alleen als de telefoon "normaal" gebruikt wordt.
Schijnbaar leest niemand mijn vraag "als hij op de screensaver gaat komt dat logo wel terug".
Omdat er expliciet naar de "Siemens mini-faq" verwezen werd dacht ik aan een linkje naar deze faq en niet naar dat bewuste stukje uit de openingspost.
Verwijderd
hebben meer mensen dit?
zijn er nog alternatieve msn clients voor de S55 heeft iemand daar goeie ervaringen mee?
-> het werkt nu (snelle reactie siemens helpdesk).
Ik zag in een van de delen van dit topic tijdens het doorspitten http://i.mimessenger.com worden genoemd.Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 22:01:
zijn er nog alternatieve msn clients voor de S55 heeft iemand daar goeie ervaringen mee?
Ook kwam ik tegen dat je het logo van de operator tijdens de screensaver kon verwijderen door de naam van je operator te veranderen onder de netwerk opties in een teken dat de telefoon niet kon tonen, maar het was onduidelijk of dat ook met de nieuwste fw's werkte.i2Paq schreef op 15 October 2003 @ 11:30:
Schijnbaar leest niemand mijn vraag "als hij op de screensaver gaat komt dat logo wel terug".
[ Voor 38% gewijzigd door fjorden op 16-10-2003 12:04 . Reden: vraag beantwoord door siemens helpdesk ]
Orange NL
CC 204
NC 20
Setup> Network> Pref.network
– List
– choose the Empty slot
– Entry (your’re now in Net operator list)
– then go up twice (this brings you to Furth.network)
– Select
– then input:
Country ID: 204
Network ID:20
Name: Orang NL (you ll find this name automatically appears)
– then change that name wiv anything u want but not to long, max 16 char.
– press OK.
Back to your main screen.
See any different?
Hope so…
Als je dus SW20 draait denk ik dat je pech hebt.. het is trouwens deze thread..that is possible when you rename the operator using Lynx2's procedure to the special character that is Greek sigma. since the phone can't display such character as operator, it won't display anything. i've been doing that ever since, but yesterday when i was upgraded, i can't anymore.
Dit topic is gesloten.