Gifjes laden behoorlijk sneller met fw20
zelfs "Super Mario Bros 55" loopt lekkerder
Moet de telefoon tijdens het flashen uitstaan? Kan dat eigenlijk nergens vinden
edit
aan dus :x
edit
[ Voor 12% gewijzigd door Rev! op 19-09-2003 14:55 ]
waar haaal je die SMB vandaan ?Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 02:01:
Gifjes laden behoorlijk sneller met fw20zelfs "Super Mario Bros 55" loopt lekkerder
op www.club-siemens.com staat een variant gemaakt door een member
Ik heb net dat hele post hier je midlets topic doorgelezen, en meerdere msn clients geprobeerd (tipicme,etc) maar geen werktCh!pY-J schreef op 11 september 2003 @ 16:34:
V
Ik word echt moe van dit soort vragen die keer op keer opnieuw gesteld worden; Lees! en gij word vanzelf wijzer! Ja ze zijn er, succes met zoeken
Trouwens, als je geen zin hebt om te lezen, dan hoor je hier niet thuis, want het staat notabene in de regels dat je eerst moet zoeken voordat je een vraag stelt.
Heeft iemand dan een werkende (legale) msn client voor me?
Revision schreef op 19 september 2003 @ 18:39:
[...]
Ik heb net dat hele post hier je midlets topic doorgelezen, en meerdere msn clients geprobeerd (tipicme,etc) maar geen werkt
Heeft iemand dan een werkende (legale) msn client voor me?
offtopic:
Nou, dan heb je goed werk verricht. Je hebt je best gedaan om te zoeken naar een client. Als je dat de volgende keer in je post zet, voordat je een reply plaatst, dan zijn we met z'n allen weer tevreden.
Nou, dan heb je goed werk verricht. Je hebt je best gedaan om te zoeken naar een client. Als je dat de volgende keer in je post zet, voordat je een reply plaatst, dan zijn we met z'n allen weer tevreden.
Info over je vraag; je weet nu net zoveel als dat er in dit topic staat...
maw, palm MSN werkt wel, maar continu disconnects (heeft het toch wel beter gedaan zover ik me kan herinneren, tot de totale crash)
Verwijderd
Nee moet aanstaan (dit geld voor zo ver ik weet alleen voor de S55!)Revision schreef op 19 September 2003 @ 14:20:
Moet de telefoon tijdens het flashen uitstaan? Kan dat eigenlijk nergens vinden
edit
Ennuh PSV Rulezzz (behalve gister

Verwijderd
kan ik ook een bewegende gif als achtergrond gebruiken? dus screensaver als achtergrond.....
kan het niet in de search vinden
kan het niet in de search vinden
Jah dat kan dacht ik wel, maar ik vind die zooi zonde voor de standby tijd (wie gaat nou de screensaver op zn phoon bekijken
)

je kan wel een gif plaatje als achtergrond gebruiken, maar je zal hem niet zien bewegen, je zal gewoon het eerste plaatje uit de sequence zien. Ook wanneer je een gif als schermbeveiliging hebt ingesteld beweegt hij maar een aantal keer. Wanneer de verlichting van de telefoon uit gaat, stopt ook het bewegen van het plaatje. Door dan lang op de rode "ophang" toets te drukken gaat de verlichting aan (indien ook toetsblokering aanstaat) en dan zal de schermbeveiliging weer eventjes gaan bewegen.
[ Voor 2% gewijzigd door babbelbox op 20-09-2003 12:52 . Reden: :? spelling ]
Verwijderd
ik weet niet of het al ergens staat toevallig, ik kon zelf niets vinden (ook niet google)
mijn vraag:
de siemens S55 heeft een 256 kleurenscherm en de SL55 een 4096 kleurenscherm... verder is de resolutie hetzelfde enzo, is het misschien niet mogelijk het schermpje van mijn S55 te vervangen door een schermpje van een SL55??? of werkt dat toch niet helemaal zo? lijkt me anders wel vet, niet dat ik last heb van ''maar'' 256 kleuren, toch handig bij foto's bijvoorbeeld
mijn vraag:
de siemens S55 heeft een 256 kleurenscherm en de SL55 een 4096 kleurenscherm... verder is de resolutie hetzelfde enzo, is het misschien niet mogelijk het schermpje van mijn S55 te vervangen door een schermpje van een SL55??? of werkt dat toch niet helemaal zo? lijkt me anders wel vet, niet dat ik last heb van ''maar'' 256 kleuren, toch handig bij foto's bijvoorbeeld
Het schermpje moet ook aangestuurd worden, dus ook de benodigde chipjes en bijbehorende software zou je over moeten zetten. Dat gaat niet werken dus.Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 14:33:
ik weet niet of het al ergens staat toevallig, ik kon zelf niets vinden (ook niet google)
mijn vraag:
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Whuzz heeft gelijk, je kan het display wel overzetten, maar dan blijft het een kwestie van aansturing in de FW die ervoor zorgt dat ook de 4096 kleuren gebruikt worden, en dat zit dus niet in de FW van de S55. De reden is dat de processor van de S55 niet geschikt is om een display met 4096 kleuren aan te sturen en ook nog Bluetooth kan besturen, vandaar dat de S55 "maar" 256 kleuren heeft
Klinkt allemaal logisch, maar waar haal je die info vandaan?babbelbox schreef op 20 September 2003 @ 16:08:
Whuzz heeft gelijk, je kan het display wel overzetten, maar dan blijft het een kwestie van aansturing in de FW die ervoor zorgt dat ook de 4096 kleuren gebruikt worden, en dat zit dus niet in de FW van de S55. De reden is dat de processor van de S55 niet geschikt is om een display met 4096 kleuren aan te sturen en ook nog Bluetooth kan besturen, vandaar dat de S55 "maar" 256 kleuren heeft
Info van het engelstalige Siemens User forum.
Is ooit eens een topic daar geweest over het wel of niet beschikbaar komen van een 4096 kleuren display op de S55.
1e topic
2e topic
3e topic
Lees deze topics maar eens door, weet niet wat er compleet van waar is, maar het klinkt wel aannemelijk dat Siemens voor de productie van de SL55 en de S55 hardwarematig hetzelfde display gebruikt, maar ook klinkt het logisch dat de FW van de S55 niet geschikt is om 4096 kleuren weer te geven. Dus daarom heeft dus ook de SL55 geen BT. Bij de SL55 lever je dus BT in, tbv een 4096 kleuren display. Het is maar wat je wilt, zal ik maar zeggen
Is ooit eens een topic daar geweest over het wel of niet beschikbaar komen van een 4096 kleuren display op de S55.
1e topic
2e topic
3e topic
Lees deze topics maar eens door, weet niet wat er compleet van waar is, maar het klinkt wel aannemelijk dat Siemens voor de productie van de SL55 en de S55 hardwarematig hetzelfde display gebruikt, maar ook klinkt het logisch dat de FW van de S55 niet geschikt is om 4096 kleuren weer te geven. Dus daarom heeft dus ook de SL55 geen BT. Bij de SL55 lever je dus BT in, tbv een 4096 kleuren display. Het is maar wat je wilt, zal ik maar zeggen
Is idd wel interesant allemaal, volgens mij heb ik sommige threads/topics ook al eerder gelezen op dat forum.
Mijn production date is 9 april 2003, dus ik zou wel een van de gelukkige kunnen zijn. Maar de enige momenten dat ik er van gebruik zou willen maken is bij het bekijken van plaatjes, tijdens menu en het typen van teksten (SMS, MMS, danwel e-mail of zelfs notities) zou de telefoon alleen maar langzamer maken. Misschien zou het technisch mogelijk kunnen zijn om te switchen?
Mijn production date is 9 april 2003, dus ik zou wel een van de gelukkige kunnen zijn. Maar de enige momenten dat ik er van gebruik zou willen maken is bij het bekijken van plaatjes, tijdens menu en het typen van teksten (SMS, MMS, danwel e-mail of zelfs notities) zou de telefoon alleen maar langzamer maken. Misschien zou het technisch mogelijk kunnen zijn om te switchen?
heb hem gedownload....je kan JAD of JAR kiezen.....hoe krijg ik die JAD aan de praat?? die jar werkt wel, alleen krijg ik dan snake te zien ipv SMB.....wie heeft SMB al aan de praat gekregen?? en hoe??Ch!pY-J schreef op 19 September 2003 @ 15:58:
[...]
op www.club-siemens.com staat een variant gemaakt door een member
Verwijderd
Sinds ik naar FW 20 geflashed heb kan ik niet meer gebruik maken van siemens data suite. hebben meer mensen hier last van? of enig idee wat ik hier aan kan doen?
De .jad file geeft info over de game en eventueel over de .jar file. Open hem maar eens met kladblok/notepad op je PC. De .jad file word veelal gebruikt om de .jar file te kunnen downloaden mbv je foon.Bartez schreef op 21 September 2003 @ 13:10:
[...]
heb hem gedownload....je kan JAD of JAR kiezen.....hoe krijg ik die JAD aan de praat?? die jar werkt wel, alleen krijg ik dan snake te zien ipv SMB.....wie heeft SMB al aan de praat gekregen?? en hoe??
De .jar is de eigenlijke game. Beide bestanden moet je naar je mobile/java/jam in een nieuw mapje copieren. Via menu, 3, 2 moet je vervolgens het spel starten.
[EDIT]
Voor diegenen die geîntereseerd zijn in een eigen SyncML server op te zetten, om je telefoon online te synchroniseren, kunnen hier een server tooltje vinden, origineel voor de P800. Heb zelf niet zo heel veel verstand van MySQL servers, misschien dat iemand me mee zou kunnen helpen?
[ Voor 21% gewijzigd door jules op 21-09-2003 15:09 ]
moeten beide files in dezelfde map staan?? of moet ik in de map JAVA een mapje JAR en een mapjes JAD aanmaken en daarin de files zetten??Ch!pY-J schreef op 21 September 2003 @ 14:25:
[...]
De .jad file geeft info over de game en eventueel over de .jar file. Open hem maar eens met kladblok/notepad op je PC. De .jad file word veelal gebruikt om de .jar file te kunnen downloaden mbv je foon.
De .jar is de eigenlijke game. Beide bestanden moet je naar je mobile/java/jam in een nieuw mapje copieren. Via menu, 3, 2 moet je vervolgens het spel starten.
nieuw mapje aan maken in de "/jam" map, naast de andere midlets...Bartez schreef op 21 September 2003 @ 15:12:
[...]
moeten beide files in dezelfde map staan?? of moet ik in de map JAVA een mapje JAR en een mapjes JAD aanmaken en daarin de files zetten??
Bijvoorbeeld mobile/java/jam/SMB
In dit mapje moet je beide bestanden zetten... Hulp kan je denk ik ook wel krijgen van de maker zelf....
* Korakal heeft voor de afwisseling een keer een vraag 
Gebruikt iemand z'n S55 icm een Parrot CK3000 Bluetooth carkit? Ik reed dit weekend met iemand mee die zo'n carkit had, en heb even mijn telefoon erop aangemeld. Wat ik alleen vreemd vond is dat ik het niet anders voor elkaar kreeg dan éérst een gesprek opbouwen (bellen, laten overgaan) en dán pas het geluid van de carkit kon aanzetten via het gespreksmenu. Zou dit nou echt de enige manier zijn?...
Ik heb de carkit gepaired met mijn toestel, en zowel op het profiel 'normaal', 'carkit' en 'headset' geprobeerd (de carkit werkte als enige op 'headset'). Maar slechts na handmatig inschakelen dus.
Diegene van wie de carkit was heeft zelf een Nokia 8910 en daar krijg je direct geluid zodra er geluid door de speaker van de telefoon zou komen (dus ook het 'menu'-geluidje).
Gebruikt iemand z'n S55 icm een Parrot CK3000 Bluetooth carkit? Ik reed dit weekend met iemand mee die zo'n carkit had, en heb even mijn telefoon erop aangemeld. Wat ik alleen vreemd vond is dat ik het niet anders voor elkaar kreeg dan éérst een gesprek opbouwen (bellen, laten overgaan) en dán pas het geluid van de carkit kon aanzetten via het gespreksmenu. Zou dit nou echt de enige manier zijn?...
Ik heb de carkit gepaired met mijn toestel, en zowel op het profiel 'normaal', 'carkit' en 'headset' geprobeerd (de carkit werkte als enige op 'headset'). Maar slechts na handmatig inschakelen dus.
Diegene van wie de carkit was heeft zelf een Nokia 8910 en daar krijg je direct geluid zodra er geluid door de speaker van de telefoon zou komen (dus ook het 'menu'-geluidje).
Lol, ik kom er net achter dat Orange ook een SyncML server heeft. Deze bied hem gratis aan als onderdeel van Share. Echter, momenteel alleen in de vorm van te syncen met Outlook & Outlook Express, om het verder online (zowel via Mijn Orange als via de Share portal op je foon) te gebruiken.
Meer info is hier te vinden: [rml]Ch!pY-J in "[ Orange] SyncML instellingen"[/rml]
Meer info is hier te vinden: [rml]Ch!pY-J in "[ Orange] SyncML instellingen"[/rml]
[ Voor 17% gewijzigd door jules op 21-09-2003 20:04 ]
Verwijderd
Sinds vandaag werkt mijn GPRS/wap ineens niet meer. Als ik verbinding probeer te maken met een site, gebeurt er niets, of springt de browser terug naar de start pagina (lijstje: homepage, favorieten, enz. enz.) Soms geeft ie ook "GPRS uitgeschakeld". Heb daarna de instellingen van O2/telfort via de website en handmatig weer ingevoerd, maar helaas noppes nada.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? (GPRS staat gewoon aan in het menu)
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? (GPRS staat gewoon aan in het menu)
Morgen en overmorgen nog eens proberen. Heb ik ook vaker gehad met Orange. Opeens doet hij het dan weer. Als je er vroegtijdig over gaat bellen maak je alleen maar onkosten en is het verder alleen maar onnodige tijdverspilling.Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 20:30:
Sinds vandaag werkt mijn GPRS/wap ineens niet meer. Als ik verbinding probeer te maken met een site, gebeurt er niets, of springt de browser terug naar de start pagina (lijstje: homepage, favorieten, enz. enz.) Soms geeft ie ook "GPRS uitgeschakeld". Heb daarna de instellingen van O2/telfort via de website en handmatig weer ingevoerd, maar helaas noppes nada.
Oftwel: server problemen bij je provider....
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 21-09-2003 20:43 ]
Mja, Telfort's GPRS is fucked up en in het weekend wordt blijkbaar geen monteur ingeschakeld omdat dat te duur is.Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 20:30:
Ook via buitenlandse netwerken werkt het niet. Leuk als je een zakelijk abo hebt lopen, in het buitenland zit, en GPRS echt nodig hebt op dat moment!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Da's mooi balen, de hele middag voor niets met mijn s55 zitten pielen om het aan de praat te krijgenMja, Telfort's GPRS is fucked up en in het weekend wordt blijkbaar geen monteur ingeschakeld omdat dat te duur is.
Ook via buitenlandse netwerken werkt het niet. Leuk als je een zakelijk abo hebt lopen, in het buitenland zit, en GPRS echt nodig hebt op dat moment!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 21:51 ]
och mensen, zo is iedere provider. Half augustus dacht ik dat Share niet goed geactiveerd was op m'n telefoon. Had het vrijdag middag aangevraagd. Kon het hele weekend niks doen. Op zaterdag einde van de middag bleek het een storing te zijn ofzo. Werd pas in de loop van maandag/dinsdag opgelost ofzo.
Volgens mij ben ik daardoor juist extra in de problemen gekomen.
Uiteindelijk hebben ze bij Orange ipv van mij Share in rekening te brengen, 2X! Share als korting eraf gehaald! Bizar!
Volgens mij ben ik daardoor juist extra in de problemen gekomen.
Uiteindelijk hebben ze bij Orange ipv van mij Share in rekening te brengen, 2X! Share als korting eraf gehaald! Bizar!
[ Voor 26% gewijzigd door jules op 21-09-2003 22:22 ]
Mja, ook leuk van Telfort dat ze op hun site melden dat GPRS in Frankrijk (en een hoop andere landen gratis is) en ik wel voor 9 MB verkeer 27,50 per MB gerekend krijg 
(klantenservice gebeld - kijk maar op nl.telecom als je het wilt bijhouden
)
(klantenservice gebeld - kijk maar op nl.telecom als je het wilt bijhouden
Volgens mij is de Bluetooth software van de S55 niet compatible met alle Bluetooth headsetjes. Zo is mijn mijn Motorola headset compleet onbruikbaar met de S55. Die headset heb ik trouwens wel met veel plezier gebruikt op de T68i.Korakal schreef op 21 September 2003 @ 15:49:
* Korakal heeft voor de afwisseling een keer een vraag
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Vraagje, ik heb die s55 nu een weekje en nu valt me 1 dingetje op.
Het scherm is neit fullscreen, d.w.z. het "raampje" wat gemaakt is voor het scherm is niet volledig gevuld. Een zwarte rand die onder het breedst is.
Is dit normaal? Mooiste zou natuurlijk zijn als het hele "raampje" beeld heeft.
Het scherm is neit fullscreen, d.w.z. het "raampje" wat gemaakt is voor het scherm is niet volledig gevuld. Een zwarte rand die onder het breedst is.
heb ik ook.....
ps.....is er al een betaalbaar bluetooth headsetje op de markt wat prima werkt met de S55?
ps.....is er al een betaalbaar bluetooth headsetje op de markt wat prima werkt met de S55?
Verwijderd
Klopt boven en onder is een randje zwart te zien. Persoonlijk stoort het mij niet, maar smaken verschillen.smoken schreef op 22 September 2003 @ 11:21:
Vraagje, ik heb die s55 nu een weekje en nu valt me 1 dingetje op.
Owk, thanx voor jullie snelle reactie.
Heb nog een vraagje (sorry), ik heb net (een uur geleden) share aangevraagd.
Mevrouw zei dat het max 24 uur zou duren, maar natuurlijk wil ik niet wachten en dus alle instellingen gedaan.
Alles werkt! E-mail, browsen enz enz......maar welke verschillende statussen kan het gprs logo bereiken? Normaal stond er gewoon GRPS, nu staat er GPRS met een rood driehoekje of [GPRS]. Wat betekend dit? En wat voor concequenties heeft het?
Ik merk wel dat de batterij leegvliegt op het moment dat je de gprs verbinding actief hebt. Kan dit kloppen?
Heb nog een vraagje (sorry), ik heb net (een uur geleden) share aangevraagd.
Mevrouw zei dat het max 24 uur zou duren, maar natuurlijk wil ik niet wachten en dus alle instellingen gedaan.
Alles werkt! E-mail, browsen enz enz......maar welke verschillende statussen kan het gprs logo bereiken? Normaal stond er gewoon GRPS, nu staat er GPRS met een rood driehoekje of [GPRS]. Wat betekend dit? En wat voor concequenties heeft het?
Ik merk wel dat de batterij leegvliegt op het moment dat je de gprs verbinding actief hebt. Kan dit kloppen?
Afgelopen vrijdag een crash, zondag een crash, en vandaag weer 2! Hebben anderen hier ook last van met FW 16? Met FW 11 had ik nagenoeg geen problemen!
[crash wil in deze context zeggen, het uit zichzelf uitgaan.
Waar komt de benaming crash vandaan? Een enkele keer gebeurd het als ik hem in m'n hand heb, dan zie ik letterlijk de foon zelf vastlopen, het scherm bevriest dus. Vervolgens als ik na 10 sec een toets indruk, dan schakelt de telefoon zich uit, het beeldscherm word plotsklaps zwart vanuit de bevroren toestand. Er is echter 1-2 sec lang een witte streep te zien in beeld. Soms is hierbij een soort van ophangtoon te horen (3X gebeurd)]
[crash wil in deze context zeggen, het uit zichzelf uitgaan.
Waar komt de benaming crash vandaan? Een enkele keer gebeurd het als ik hem in m'n hand heb, dan zie ik letterlijk de foon zelf vastlopen, het scherm bevriest dus. Vervolgens als ik na 10 sec een toets indruk, dan schakelt de telefoon zich uit, het beeldscherm word plotsklaps zwart vanuit de bevroren toestand. Er is echter 1-2 sec lang een witte streep te zien in beeld. Soms is hierbij een soort van ophangtoon te horen (3X gebeurd)]
't Rode driehoekje betekent dat je op dat moment een GPRS-verbinding hebt opgezet, dan verbruikt je telefoon inderdaad relatief veel stroom. Om je batterij langer mee te laten gaan kun je de GPRS Lingertime in je GPRS-profile wat lager zetten. Een inactieve verbinding wordt dan sneller verbroken.smoken schreef op 22 September 2003 @ 13:28:
...nu staat er GPRS met een rood driehoekje of [GPRS]. Wat betekend dit? En wat voor concequenties heeft het?
[ Voor 36% gewijzigd door intoxicated op 22-09-2003 13:32 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik moet je hierin toch ff tegenspreken intoxicated;intoxicated schreef op 22 September 2003 @ 13:31:
[...]
't Rode driehoekje betekent dat je op dat moment een GPRS-verbinding hebt opgezet, dan verbruikt je telefoon inderdaad relatief veel stroom. Om je batterij langer mee te laten gaan kun je de GPRS Lingertime in je GPRS-profile wat lager zetten. Een inactieve verbinding wordt dan sneller verbroken.
GPRS GPRS staat ingeschakeld
|GPRS| GPRS staat ingeschakeld, verbinding is standby ofzo
GPRS> GPRS staat ingeschakeld, verbinding is actief, deze status veranderd vanzelf weer naar |GPRS|
Als GPRS in het rood staat, is GPRS niet beschikbaar op dat moment.
En ja, je doet er goed aan om alleen GPRS in te schakelen als je het daadwerkelijk gebruikt. Mijn verbruik word met 2 dagen verlengt (continu GPRS aan 2-3 dagen standby, GPRS aan alleen als ik het nodig heb 4-5 dagen).
Als je een hele dag gaat wappen via GPRS, dan mag je hem zelfs 's avonds weer opladen
GPRS in en uitschakelen doe je snel door menu, 9, 6, 1 te gebruiken. Ook kan je hem als sneltoets instellen.
ps, een klein overzichtje over energie verbruik kun je vinden in de mini-FAQ in de start post van dit topic.
Handige links: [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
[rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
[ Voor 6% gewijzigd door jules op 22-09-2003 13:43 ]
Verwijderd
de mijne is ook al best vaak vastgelopen, nadat ik hem terug heb gehad van de reparatie.
maar nu doet hij het al een aantal dagen weer goed!
ik heb wat met de accu zitten kloten..... want daardoor kwam het bij mij denk ik.
nu doet ie het weer goed (afkloppen)
ik heb wat met de accu zitten kloten..... want daardoor kwam het bij mij denk ik.
hmz, vreemd, wat voor FW versie heb jij draaien?Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 13:43:
de mijne is ook al best vaak vastgelopen, nadat ik hem terug heb gehad van de reparatie.
Was dus geen downtime, maar ze hebben de wap-gateway die op de MMS-gateway zit uitgeschakeld (ofzo).Sorcerer8472 schreef op 21 September 2003 @ 21:35:
[...]
Mja, Telfort's GPRS is fucked up en in het weekend wordt blijkbaar geen monteur ingeschakeld omdat dat te duur is.
Als je weer wilt wappen i.c.m. GPRS, zul je een nieuw profiel aan moeten maken IN je wapbrowser, en dit laten verwijzen naar profiel O2 Internet. De rest van de instellingen van het profiel kun je overnemen uit een ander profiel.
Vervolgens niet vergeten het profiel ook te activeren!
Voor de duidelijkheid, profiel O2 Internet heeft de volgende instellingen:
apn: internet
login: o2nl
pass: password
Succes
Weet iemand maybe hoe het toestel te locken? Zegmaar zodra ie in toetblokkeer stand gaat, en je wil hem eruit halen, dat je een code moet invullen (* Rev! heeft nogal last van mensen die niet van me phoon kunnen afblijven
)
Lees anders ff de handleiding... heb je meestal sneller antwoord dan via het forum, alleen moet je dan zelf ietsjes meer moeite doen..
Dit gaat alleen bij screensaver stand; dus ff een tijdje wachten en dan issie gelocked.
Timeout op een minuut en je..
Menu: 9.1.6.6
Dit gaat alleen bij screensaver stand; dus ff een tijdje wachten en dan issie gelocked.
Timeout op een minuut en je..
Menu: 9.1.6.6
[ Voor 30% gewijzigd door Krypt op 22-09-2003 16:19 ]
Dan heb je ook nog altijd de goeie service van Siemens! Kijk maar in de start topic voor online handleidingen!Revision schreef op 22 september 2003 @ 16:21:
ok thx.. en ja ik had in de handleiding kunnen kijken, als hij niet nog bij me ouders zou liggen
Trouwens, is het niet relaxter om je foon gewoon lekker in je broekzak te laten zitten? Hij zo lekker klein!
Verwijderd
eerst 20 en nu weer 16...
d8 nl dat het aan de FW lag.
Maar dat bleek geen verschil te maken
Heb je ook ervaringen met bijvoorbeeld FW 11 of FW 12?Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:42:
eerst 20 en nu weer 16...
Zo ja, had je daar ook crashes?
Zit er bij jou een bepaalde lijn in die crashes. Ik las ergens op het club-siemens forum dat een gebruiker er vooral last van had als hij was opgeladen.
Bij mij gebeurd het veelal een dag nadat hij is opgeladen, maar vandaag vond ik het wel erg vreemd, donderdag heb ik hem voor het laatst opgeladen ofzo.
[EDIT]
Hehe, Cubasis Mobile ook eindelijk beschikbaar voor de S55!
Cool, ringtones maken op je mobiel voor je mobiel!
Steinberg implemented the Cubasis Mobile application - exclusive for Siemens mobile phones. This software allows you to compose high quality polyphonic sounds on your mobile phone. Six music sessions in different styles like Trance, HipHop, Techno or House are available. It’s fun to play around and it's really easy to use. The Java(TM) application is preinstalled on our C55 and M55. Now it is also available for download on the S55, SL55 and MC60. Use your phone and check wap.my-siemens.com
[ Voor 35% gewijzigd door jules op 22-09-2003 18:30 ]
Verwijderd
ik heb het sinds dat ik hem terug heb van reparatie.
dus ik weet niet of het met FW12 ook was.
nu heb ik het iig al een aantal dagen niet gehad, sinds ik met de accu aan het kloten ben geweest
hoop dat het zo blijft.
is FW 20 al officieel uit of niet?
er zijn trouwens steeds meer mensen die de s55 hebben, alleen in mijn klas al 4!
maar ik kan wel zeggen dat ik de eerste in Tilburg was!
nu heb ik het iig al een aantal dagen niet gehad, sinds ik met de accu aan het kloten ben geweest
hoop dat het zo blijft.
er zijn trouwens steeds meer mensen die de s55 hebben, alleen in mijn klas al 4!
Helaas FW 20 is nog niet te verkrijgen via de website van Siemens.Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 18:47:
ik heb het sinds dat ik hem terug heb van reparatie.
hoop dat het zo blijft.
Heb je toevallig niet gechecked welke FW versie je had voordat ie gerepareerd werd?
[EDIT]
Misschien iets voor in de start topic
Check ff snel alle beschikbare downloads: http://www.my-siemens.com...11_HQ_HD_MW_S55_1,00.html
[ Voor 14% gewijzigd door jules op 22-09-2003 19:07 ]
Verwijderd
ik heb alle versies al gehad
had nl in januari al een s55
heb als iets van 5 x up gedate denk
maar bij mij is het begonnen nadat hij naar de repair afdeling is geweest
had nl in januari al een s55
heb als iets van 5 x up gedate denk
Bij mij ook! Hmz, geen toeval lijkt mij!Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 19:56:
[EDIT] Op een Siemens developers forum gevonden: een java tool om je 120kb cachgraphfile te verwijderen.
http://www.gsm-soft.com/Freespace.zip
Site van de maker: http://www.gsm-soft.com/e-download.phpFree 120 kbyte of flex-memory on S55 and SL55, deleting "Cache\graphcach" hidden file. Java source code included.
Het verwijderen van die file zorgt, naast dat je 120 kb meer ruimte krijgt, ervoor dat gif files schokkerig afgespeelt worden. Gebruik je geen gif files zoals ik (die krengen vreten ruimte!) dan maakt het dus niks uit.
[ Voor 61% gewijzigd door jules op 22-09-2003 21:04 ]
Verwijderd
Waarom zou je een tool gebruiken om die cachegraphfile te verwijderen?
Als je de Siemens Data Suite hebt geinstalleerd, kun je de cache-dir zien. Je kunt hem zelfs unhidden maken. De file kun je dan ook deleten, zonder tool.
Als je de Siemens Data Suite hebt geinstalleerd, kun je de cache-dir zien. Je kunt hem zelfs unhidden maken. De file kun je dan ook deleten, zonder tool.
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:30:
Waarom zou je een tool gebruiken om die cachegraphfile te verwijderen?
offtopic:
Sommige mensen vinden het misschien wel handig en of hebben geen data kabel/BT/IrDA, dan kan het alleen via wap. En dat kan bij iedereen!
Sommige mensen vinden het misschien wel handig en of hebben geen data kabel/BT/IrDA, dan kan het alleen via wap. En dat kan bij iedereen!
Geen datakabel????Ch!pY-J schreef op 22 September 2003 @ 22:54:
[...]
offtopic:
Die zit er toch standaard bij
niet bij de imode versie.
misschien voor de startpost :
www.gsmextra.com - siemens c55/s55/m55/a55 datakabel : 12,00 incl verzendkosten.
misschien voor de startpost :
www.gsmextra.com - siemens c55/s55/m55/a55 datakabel : 12,00 incl verzendkosten.
Afgelopen weekeind ook het bezit gekomen van een Siemens S55. Gisteravond even de datasuite geinstalleerd om op deze wijze wat instellingen aan te passen van de Telefoon.
In eerste instantie ging mij het om het toevoeven van het 'baderia' .mid file (welke vanaf deze site is gedownload). Na hem gewoon in de sounds directory te hebben gekopieerd, heb ik hem middels het systeem geselecteerd als standaard beltoon. Echter, nadat ik mijn telefoon weer los koppelde van mijn computer bleef deze onafgebroken de nieuw ingestelde beltoon afspelen. Heeft iemand dit probleem eerder gehad, of heeft dit zoals in de startpost vermeld staat te maken met Firmware 12? Verder nog een kleine n00b vraag: hoe achterhaal ik de huidige Firmware versie welke op de telefoon staat??
In eerste instantie ging mij het om het toevoeven van het 'baderia' .mid file (welke vanaf deze site is gedownload). Na hem gewoon in de sounds directory te hebben gekopieerd, heb ik hem middels het systeem geselecteerd als standaard beltoon. Echter, nadat ik mijn telefoon weer los koppelde van mijn computer bleef deze onafgebroken de nieuw ingestelde beltoon afspelen. Heeft iemand dit probleem eerder gehad, of heeft dit zoals in de startpost vermeld staat te maken met Firmware 12? Verder nog een kleine n00b vraag: hoe achterhaal ik de huidige Firmware versie welke op de telefoon staat??
Yup... dat is dat probleemWoudloper schreef op 23 september 2003 @ 08:42:
Afgelopen weekeind ook het bezit gekomen van een Siemens S55. Gisteravond even de datasuite geinstalleerd om op deze wijze wat instellingen aan te passen van de Telefoon.
Firmware achterhalen: *#06# induwen en dan op Info duwen. Even lezen en dan zie je hem vanzelf erbij staan
Sommige mensen hebben misschien geen com poort op hun computer..... Dan heb je ook niks aan een datakabelm@fkeez schreef op 22 september 2003 @ 23:07:
[...]
Geen datakabel????
Die zit er toch standaard bij
Vanaf waar heb je die beltoon aangezet? Vanuit SDS of vanuit de telefoon?Woudloper schreef op 23 September 2003 @ 08:42:
Als je het vanuit de telefoon hebt gedaan is idd vrijwel zeker FW 12 de schuldige, echter, af en toe komt dit ook nog voor in FW 16 heb ik mij laten vertellen...
Als je de beltoon vanuit SDS hebt gestart, klopt dit inderdaad. Je kunt de telefoon gewoon bedienen, maar die beltoon blijft gewoon doorgaaan
Firmware 16 heeft een BUG , zelfs al zit je de vibrator uit - hij blijft door gaan.
Ik geburik het als mijn accu bijna leeg is, hiermee kun je meestal nog een beetje stroom besparen.
Het werkt dus niet , helaas - meer mensen last van?
Ik geburik het als mijn accu bijna leeg is, hiermee kun je meestal nog een beetje stroom besparen.
Ch!pY-J :: De beltoon had ik eenmaal gestart vanaf de SDS, maar daarna weer gestopt. Wel had ik via SDS geconfigureerd dat de telefoon vervolgens altijd van het 'baderia' beltoontje altijd moest worden afgespeeld voor een nieuw inkomende telefoontje...
Omdat ik geen zin heb om drie topics door te spitten vraag ik het hier maar gewoon. Als de vraag pas beantwoord is, sorry dan daarvoor.
Mijn oog is op de Siemens S55 gevallen. Maar is het nu zo dat je daarop ook midi files als ringtone kan gebruiken?
Mijn oog is op de Siemens S55 gevallen. Maar is het nu zo dat je daarop ook midi files als ringtone kan gebruiken?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
GolbeZeromus :: zoals in de startpost staat vermeld kan je voor de S55 gebruik maken van .mid (ofwel midi) bestanden. Mocht je ze willen downloaden via WAP dan is er een max van 15 kb en voor de rest is er gewoon een maximum van 52 kb (uit m'n hoofd).
Je moet ook goed opletten of je gebruik maakt van je Adresboek of van het telefoonboek, en voor welke groep je de ringtone hebt ingesteld.Woudloper schreef op 23 September 2003 @ 15:44:
Ch!pY-J :: De beltoon had ik eenmaal gestart vanaf de SDS, maar daarna weer gestopt. Wel had ik via SDS geconfigureerd dat de telefoon vervolgens altijd van het 'baderia' beltoontje altijd moest worden afgespeeld voor een nieuw inkomende telefoontje...
Maar op wat voor manier heb je die beltoon gestart dan dat hij bleef "hangen"? Want als je het op deze manier beschrijft deed hij dat toen je gebeld werd en dus niet via SDS omdat je hem via SDS ook weer stopte....Woudloper schreef op 23 September 2003 @ 15:44:
Die 15 kb grens via wap klopt wel, echter die 52 kb niet. Het scheelt niet veel, maar het is rond de 48 kb....Woudloper schreef op 23 September 2003 @ 16:53:
GolbeZeromus :: zoals in de startpost staat vermeld kan je voor de S55 gebruik maken van .mid (ofwel midi) bestanden. Mocht je ze willen downloaden via WAP dan is er een max van 15 kb en voor de rest is er gewoon een maximum van 52 kb (uit m'n hoofd).
Die bug die je bedoelt is waarschijnlijk een feature. Staat ook omschreven in de handleiding dacht ik. Het is ook al vaker naar voren gekomen in dit topic....Blasterxp schreef op 23 september 2003 @ 15:32:
Firmware 16 heeft een BUG , zelfs al zit je de vibrator uit - hij blijft door gaan.
De reden dat hij waarschijnlijk trilt: Om bij een harde beltoon je te waarschuwen, trilt je telefoon, ook start de beltoon wat zachter. Dit is het gevolg van het gebruik van maar 1 speaker in de telefoon (belgeluid en spraak). Probeer maar eens een belgeluid af te spelen op vol volume en hem dan tegen je oor te houden. Bij een beetje ringtone doet je gehoorgang toch echt wel pijn!
De oplossing: beltoon iets zachter zetten, of creeër een apart energie zuinig profiel, zodat je niet iedere keer je instellingen moet doorlopen hiervoor....
[ Voor 33% gewijzigd door jules op 23-09-2003 19:15 ]
Verwijderd
Ik overweeg een S55+cam te kopen, geschikt gemaakt voor imode. De bedoeling is dan dat ik daar direct mijn niet-kpn-simkaart in doe.
Wat merk ik vervolgens nog van het imode-gebeuren? Staat het nog veel in menu'tjes oid?
En zijn er wellicht nog andere nadelen aan de imode-versie, behalve dat er geen datakabel bij zit?
Wat merk ik vervolgens nog van het imode-gebeuren? Staat het nog veel in menu'tjes oid?
En zijn er wellicht nog andere nadelen aan de imode-versie, behalve dat er geen datakabel bij zit?
Ik heb zelf nog nooit de I-mode variant gezien, maar ik geloof dat er alleen wat extra toevoegingen zijn binnen het Surf & Fun menu. Verder staan er waarschijnlijk ook wat instellingen van KPN er standaard in.Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:38:
Ik overweeg een S55+cam te kopen, geschikt gemaakt voor imode. De bedoeling is dan dat ik daar direct mijn niet-kpn-simkaart in doe.
De standaard S55 is volgens mij ook gewoon geschikt voor I-mode. Er zijn al verschillende I-mode pagina's die ik zonder problemen bezocht heb...
Nog even wat extra's vermelden. Nadat ik de SDS had afgesloten en ik dus klaar was met mijn bewerkingen heb ik mijn telefoon losgekoppeld van de datakabel (welke nog gewoon in de computer zat). Op het moment dat de telefoon los kwam van de kabel ging deze de nieuwe beltoon continue afspelen...Ch!pY-J schreef op 23 September 2003 @ 19:10:
Maar op wat voor manier heb je die beltoon gestart dan dat hij bleef "hangen"? Want als je het op deze manier beschrijft deed hij dat toen je gebeld werd en dus niet via SDS omdat je hem via SDS ook weer stopte....
Da's dus die beruchte FW12-bug! Heb namelijk precies hetzelfde gehad! Zo gauw je upgradet heb je er geen last meer van...Woudloper schreef op 23 September 2003 @ 23:00:
[...]
Nog even wat extra's vermelden. Nadat ik de SDS had afgesloten en ik dus klaar was met mijn bewerkingen heb ik mijn telefoon losgekoppeld van de datakabel (welke nog gewoon in de computer zat). Op het moment dat de telefoon los kwam van de kabel ging deze de nieuwe beltoon continue afspelen...
Dat hotpluggen dat maakt niet zoveel uit. Ik vind het wel vreemd dat hij dan meteen begint met het afspelen van een beltoon. Dat zal dan inderdaad te maken hebben met FW 12. Met FW 11 & FW 16 had (heb) ik daar geen last van.Woudloper schreef op 23 September 2003 @ 23:00:
......... heb ik mijn telefoon losgekoppeld van de datakabel (welke nog gewoon in de computer zat). Op het moment dat de telefoon los kwam van de kabel ging deze de nieuwe beltoon continue afspelen...
Zoals ik al eerder vermelde. Het is als het goed is simpel op te lossen door gewoon een andere beltoon op te starten als de telefoon nog reageert. Anders moet je de telefoon uitzetten. Mocht dit ook niet werken, dan natuurlijk de accu eruit trekken (maar doe dit wel als hij verder helemaal niet meer reageert!)
Verwijderd
Nog steeds heb ik een gprs probleem met de S55/ Telfort. Heb de nieuwe instellingen gedownload van Telfort verschillende profielen geprobeerd en geactiveerd ,natuurlijk, maar het wil maar niet lukken. Het scherm geeft gprs zonder | of > in het zwart. De browser springt bij alles wat ik doe terug naar het startmenu. Het lijkt dat ie niet eens probeert de pagina op te vragen.
Ook de FW16 opnieuw erop gezet niets helpt. Nu dacht ik, laat ik de mensen die het echt weten het vragen, voor ik de helpdesk bel
APN:
multimedia.o2.nl (internet ook geprobeerd)
login-naam:
o2nl
Password:
password
Dit alles onder MMS, wap bij menu 9-6-5
Ook de FW16 opnieuw erop gezet niets helpt. Nu dacht ik, laat ik de mensen die het echt weten het vragen, voor ik de helpdesk bel
APN:
multimedia.o2.nl (internet ook geprobeerd)
login-naam:
o2nl
Password:
password
Dit alles onder MMS, wap bij menu 9-6-5
Verwijderd
mijn werkende o2 instellingen
onder fun en internet>profiel
ip:193.113.200.195
poort:9201
homepage:http://wap.o2.nl/
gprs verbreektijd:0
csd verbreek:120
jouw bovenstaande instellingen via menu 9-6-5
zijn identiek
onder fun en internet>profiel
ip:193.113.200.195
poort:9201
homepage:http://wap.o2.nl/
gprs verbreektijd:0
csd verbreek:120
jouw bovenstaande instellingen via menu 9-6-5
zijn identiek
Verwijderd
Klopt, ik begrijp er niets van. Zou het aan de telefoon zelf kunnen liggen? Wappen via het inbelnummer gaat namelijk wel goed.
Verwijderd
handige tip ook als starter
alle instellingen van de netwerken plus instructies
http://www.my-siemens.com...d/hd/instellingen_s55.pdf
alle instellingen van de netwerken plus instructies
http://www.my-siemens.com...d/hd/instellingen_s55.pdf
Verwijderd
Deze instellingen kloppen dus allemaal, het vreemde is als ik bijv. naar my-siemens of iets dergelijks wil en ik druk op ga gebeurt er niets. Ga dus toch maar ff met Telfort bellen, het lijkt er op dat ie gewoon geen verbinding opzet.
Verwijderd
eindelijk mail aan de gang via telfort maar nu zit ik met het volgende
als ik een mail ontvang met attachment,waar zet hij dit neer als ik het opsla. volgens de gebruiksaanwijzing is dit in de map sms>email maar deze is leeg verder kan ik het ook niet terug vinden.
ten tweede hoe groot mag een te ontvangen mail zijn. mijn instelling staat op 99kb maar een bestandje van 60kb weigert ie
als ik een mail ontvang met attachment,waar zet hij dit neer als ik het opsla. volgens de gebruiksaanwijzing is dit in de map sms>email maar deze is leeg verder kan ik het ook niet terug vinden.
ten tweede hoe groot mag een te ontvangen mail zijn. mijn instelling staat op 99kb maar een bestandje van 60kb weigert ie
Verwijderd
Hallo allemaal... ik heb dus ook een S55 (KPN abo... met GPRS & I-mode etc.). Ik heb een de e-mail instellingen ingesteld zoals beschreven in de posting van Ch!pY-J -->
Nu heb ik een probleem... maar ik zal eerst even de situatie schetsen:
Ik heb een e-mail account bij (kabel)provider Chello... dus geen inbelnummer... dus ik neem aan dat ie dan probeert om via GPRS verbinding te maken (?).
- Als ik naar Instellingen, Verbinding, Data Services (9-6-5), Mail, Java, Rms ga en daar een nieuw account aanmaak (Chello)... en daarna naar de CSD instellingen ga dan staat daar:
Inbelnr. <leeg>
Verbindg. type: ISDN
Login-naam: mijn.loginnaam
Wachtwoord: ******
DNS 1 (opt.): 212.140.028.068
DNS 2 (opt.): 000.000.000.000
- Daarna ga ik naar Berichten, Instelling, E-mail (5-10-3), Accounts, (Chello), Opties, Inst. wijzigen, Gebruikrsinst. en daar staat:
Provider: Chello
Gebruikersnaam: Codie
E-mail adres: codie's-mail @ chello......
Ant.-adres: codie's-mail @ chello......
Gebruiker-ID: Codie
- Daarna ga ik naar Berichten, Instelling, E-mail (5-10-3), Mail inst. en daar staat:
POP3-server: pop2.arnhem.chello.nl
POP3-poort: 110
SMTP-server: smtp2.arnhem.chello.nl
SMTP-poort: 25
HET PROBLEEM:
Ik kan een e-mail bericht maken vanaf mijn S55 en ook versturen naar mezelf (naar mijn Chello adres) en naar ELK ander Chello adres... zonder problemen. Maar als ik een ander e-mail adres kies (uit mijn adressenboekje of gewoon zelf ingetypt) dan lukt het niet... en verschijnt de volgende foutmelding:
Unknown error-ID 503
Heeft er iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?
Nu heb ik een probleem... maar ik zal eerst even de situatie schetsen:
Ik heb een e-mail account bij (kabel)provider Chello... dus geen inbelnummer... dus ik neem aan dat ie dan probeert om via GPRS verbinding te maken (?).
- Als ik naar Instellingen, Verbinding, Data Services (9-6-5), Mail, Java, Rms ga en daar een nieuw account aanmaak (Chello)... en daarna naar de CSD instellingen ga dan staat daar:
Inbelnr. <leeg>
Verbindg. type: ISDN
Login-naam: mijn.loginnaam
DNS 1 (opt.): 212.140.028.068
DNS 2 (opt.): 000.000.000.000
- Daarna ga ik naar Berichten, Instelling, E-mail (5-10-3), Accounts, (Chello), Opties, Inst. wijzigen, Gebruikrsinst. en daar staat:
Provider: Chello
Gebruikersnaam: Codie
E-mail adres: codie's-mail @ chello......
Ant.-adres: codie's-mail @ chello......
Gebruiker-ID: Codie
- Daarna ga ik naar Berichten, Instelling, E-mail (5-10-3), Mail inst. en daar staat:
POP3-server: pop2.arnhem.chello.nl
POP3-poort: 110
SMTP-server: smtp2.arnhem.chello.nl
SMTP-poort: 25
HET PROBLEEM:
Ik kan een e-mail bericht maken vanaf mijn S55 en ook versturen naar mezelf (naar mijn Chello adres) en naar ELK ander Chello adres... zonder problemen. Maar als ik een ander e-mail adres kies (uit mijn adressenboekje of gewoon zelf ingetypt) dan lukt het niet... en verschijnt de volgende foutmelding:
Unknown error-ID 503
Heeft er iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?
Ja, je hebt een verkeerde SMTP server. Die error duidt op een niet-toegestane relay.
Je moet de SMTP server gebruiken van de verbinding waarmee je op dat moment inbelt, in jouw geval dus die van KPN GPRS.
Je moet de SMTP server gebruiken van de verbinding waarmee je op dat moment inbelt, in jouw geval dus die van KPN GPRS.
Korakal schreef op 24 September 2003 @ 23:31:
Ja, je hebt een verkeerde SMTP server. Die error duidt op een niet-toegestane relay.
offtopic:
Ik ga ff die post veranderen, want ik word er niet goed van....
Ik ga ff die post veranderen, want ik word er niet goed van....
edit:
too bad, topic is closed, kan niks meer veranderen...
moet ik toch maar ff wachten op een mod
too bad, topic is closed, kan niks meer veranderen...
[ Voor 15% gewijzigd door jules op 25-09-2003 00:04 ]
Hoelang duurt het eigenlijk voordat siemens nederland eens met die FW20 komt?
Dat kan wel even duren!rico_fxp schreef op 25 september 2003 @ 10:02:
Hoelang duurt het eigenlijk voordat siemens nederland eens met die FW20 komt?
Als je kijkt naar wanneer FW 16 werd gemaakt (5 mei) en naar wanneer hij gereleased werd (half juli) kan je dus nog ff wachten, zeker aangezien hij pas in augustus is gemaakt!
Zolang het maar niet net zo lang duurt als het maken van Duke nukem forever, dan vind ik het best
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat FW20 niet voor het publiek is, maar dat FW21 pas weer de eerste public-release is. Dat gaat dus nog wel ff duren
Verwijderd
iemand een idee???Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:11:
Hij zet het neer in de map Misc waar je met je explorer bij kunt (textbestanden zet hij in Text files ofzo, en foto's in pictures).
Attachments kunnen -dacht ik- zo groot zijn als je wilt, maar hij kan bestanden boven de 63 kB niet openen.
Verwijderd
MAAK JE EIGEN BELTOON(mp3 naar mmf)
via een spaanse site http://www.gotxoweb.com (!tip!) (tip2 babelfish
) ben ik op een hele handige tutorial gekomen.
STAP 1
allereerst hebben we een redelijk eenvoudig en korte mp3 nodig met een beltoon of effect (zoek de beltonen sites maar af)
STAP 2
download winamp version 2.091 (google).
in winamp ga naar options>preferences, vervolgens naar tabblad "audio i/o"
kies hier bij input "waveform filedecoder(in_wav)
en bij output "NullSoft Disk Writter Plug-In (out_disk)
ga naar de preferences van de plug in en kies de directory waar hij de wav bestanden moet opslaan. Voor je het volgende gaat doen eerst de equalizer uitschakelen!!.
Open nu je mp3 bestand met winamp en speel het af. Als je dit doet zal winamp het bestand niet afspelen maar als je in de wav output directory kijkt staat daar het wav bestand al.
STAP 3
Nu gaan we het wav bestand omzetten naar een mmf met psmplayer(op de spaanse site te vinden o.a.) open psmplayer en open je wav bestand, vervolgens ga je naar file>create smaf>smaf 16 chords(ez-web). Kies je bestandsnaam voor je beltoon en zet de max filezise op 40000 (40kb). verder alles laten staan dus copy protection uit en velocity aan. Als laatste druk OK en de beltoon is klaar.
zet de beltoon op de bekende manier naar je telefoon en voila je eigen (gratis) beltoon.
via een spaanse site http://www.gotxoweb.com (!tip!) (tip2 babelfish
STAP 1
allereerst hebben we een redelijk eenvoudig en korte mp3 nodig met een beltoon of effect (zoek de beltonen sites maar af)
STAP 2
download winamp version 2.091 (google).
in winamp ga naar options>preferences, vervolgens naar tabblad "audio i/o"
kies hier bij input "waveform filedecoder(in_wav)
en bij output "NullSoft Disk Writter Plug-In (out_disk)
ga naar de preferences van de plug in en kies de directory waar hij de wav bestanden moet opslaan. Voor je het volgende gaat doen eerst de equalizer uitschakelen!!.
Open nu je mp3 bestand met winamp en speel het af. Als je dit doet zal winamp het bestand niet afspelen maar als je in de wav output directory kijkt staat daar het wav bestand al.
STAP 3
Nu gaan we het wav bestand omzetten naar een mmf met psmplayer(op de spaanse site te vinden o.a.) open psmplayer en open je wav bestand, vervolgens ga je naar file>create smaf>smaf 16 chords(ez-web). Kies je bestandsnaam voor je beltoon en zet de max filezise op 40000 (40kb). verder alles laten staan dus copy protection uit en velocity aan. Als laatste druk OK en de beltoon is klaar.
zet de beltoon op de bekende manier naar je telefoon en voila je eigen (gratis) beltoon.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 15:05 ]
Ik weet niet ofdat je al eens met bijv outlook express hebt zitten spelen, maar als je een bestand probeert te mailen van bijv. 40 kb, dan word het meteen een stuk meer.... (hoeveel weet ik niet uit m'n hoofd). De telefoon doet volgens mij ook hetzelfde, dus als je denkt een mid file van 90kb te kunnen e-mailen, heb je veelal pech! (naast dat ie het echt niet af speelt!)Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 22:11:
Naast dat je niet te grote bestanden uitzoekt, moet je natuurlijk ook genoeg vrije ruimte hebben. Oftewel, de grootte van het mailtje + de grootte van de attachments! Voor een mailtje van 75kb heb je dus al snel 150 kb vrije ruimte nodig!
Bovendien, heb ik al een tijdje geleden gemerkt, "verdwijnen" de attachments als de mailtjes in rtf formaat (of html opmaak) zijn geschreven. Echter deze mailtjes verbruiken wel ruimte op je telefoon. De oplossing: alleen mailtjes sturen in text only format.
Als je de attachment opslaat, worden ze allemaal in het type mapje gestopt waar ze horen te zitten zoals Sorcerer al zei... (misc/data objects/sound/animation/java/pictures/text)
Nu maak ik ook nog wel eens mee dat er super grote bestandjes in m'n mail folder staan (mobile/email/inbox) en dus ruimte verspillen. Ik heb zo'n idee dat hij soms wel eens vergeet om mailtjes/attachments te verwijderen, je kan ze namelijk meestal zonder problemen verwijderen....
[ Voor 7% gewijzigd door jules op 25-09-2003 15:47 ]
Verwijderd
ok kan mail met een terug te vinden attachment via outllok versturen:PCh!pY-J schreef op 25 September 2003 @ 15:44:
[...]
Ik weet niet ofdat je al eens met bijv outlook express hebt zitten spelen, maar als je een bestand probeert te mailen van bijv. 40 kb, dan word het meteen een stuk meer.... (hoeveel weet ik niet uit m'n hoofd). De telefoon doet volgens mij ook hetzelfde, dus als je denkt een mid file van 90kb te kunnen e-mailen, heb je veelal pech! (naast dat ie het echt niet af speelt!)
Naast dat je niet te grote bestanden uitzoekt, moet je natuurlijk ook genoeg vrije ruimte hebben. Oftewel, de grootte van het mailtje + de grootte van de attachments! Voor een mailtje van 75kb heb je dus al snel 150 kb vrije ruimte nodig!
Bovendien, heb ik al een tijdje geleden gemerkt, "verdwijnen" de attachments als de mailtjes in rtf formaat (of html opmaak) zijn geschreven. Echter deze mailtjes verbruiken wel ruimte op je telefoon. De oplossing: alleen mailtjes sturen in text only format.
Als je de attachment opslaat, worden ze allemaal in het type mapje gestopt waar ze horen te zitten zoals Sorcerer al zei... (misc/data objects/sound/animation/java/pictures/text)
Nu maak ik ook nog wel eens mee dat er super grote bestandjes in m'n mail folder staan (mobile/email/inbox) en dus ruimte verspillen. Ik heb zo'n idee dat hij soms wel eens vergeet om mailtjes/attachments te verwijderen, je kan ze namelijk meestal zonder problemen verwijderen....
maar kan ik op een manier ook plain text met hotmail versturen heb niet altijd de bschikking over outlook.
Ja, dat kan, mijn vriendin heeft de optie ook al gevonden, dus dat moet niet zo moeilijk zijnVerwijderd schreef op 25 September 2003 @ 16:17:
[...]
ok kan mail met een terug te vinden attachment via outllok versturen:P
maar kan ik op een manier ook plain text met hotmail versturen heb niet altijd de bschikking over outlook.
Een zwak punt eigenlijk van de S55
offtopic:
Leestekens maken je replies wat duidelijker leesbaar, ik moest hem 3 X overlezen voordat ik begreep wat je bedoelde...
Leestekens maken je replies wat duidelijker leesbaar, ik moest hem 3 X overlezen voordat ik begreep wat je bedoelde...
Verwijderd
Ch!pY-J schreef op 25 September 2003 @ 16:26:
[...]
Ja, dat kan, mijn vriendin heeft de optie ook al gevonden, dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Je moet ervoor zorgen dat die extra tekst functies verdwijnen zodat je "plain text" (alleen tekst) krijgt.
Een zwak punt eigenlijk van de S55Back to basic
offtopic:
offtopic:
Uhm ja zie, het zal de volgende keer mijn replies wel een keer overlezen
.Uhm ja zie, het zal de volgende keer mijn replies wel een keer overlezen
Maar het is gelukt, en zonder hulp van je vriendin chipy.
Da's mooi dat het gelukt is!Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 16:32:
Maar het is gelukt, en zonder hulp van je vriendin chipy.
Voor de mensen die onwijs graag hun Hotmail willen checken op hun S55: http://www.reqwireless.com/hotviewer.html
Deze client heeft de volgende mogelijkheden:
HotViewer supports the following features:
Reading and writing plain text and HTML-based Hotmail messages
Images (GIF, JPEG, PNG, TIFF and BMP formats)
Viewing of images at full size or scaled to fit the device's screen width
Attachments including ZIP files, Microsoft Word and Adobe PDF documents
Trivial account configuration
Follow links within email messages
Reply to and forward email messages
Peruse the various Hotmail folders
Support for Unicode and many character encodings
All this in just 53 KB!
Het is ook werkelijk niet te geloven. Kreeg ik vandaag een mail van BelCompany
Op zich ben ik natuurlijk super blij dat ik mijn S55 weer gerepareerd (en kosteloos natuulijk) terug krijg, maar het is toch eigenlijk te ziek voor woorden dat je er zoveel narigheid voor moet doen. En dan gewoon nog beweren dat het mijn eigen schuld is, en dan maar verwachten dat ik blij ben dat ze me zo geholpen hebben. Duurt nu inmiddels al weer 6 wekenGeachte heer [ik dus],
Zoals wij u reeds hadden aangegeven hebben wij steeds van Siemens Nederland te horen gekregen dat uw reparatie buiten de garantievoorwaarden viel, daar er sprake was van (onbewust) onjuist gebruik.
Het feit dat u in uw brief ook spreekt over de 2-toets die 'uit het matje gebroken is' geeft aan dat er echt sprake is van schade, dus niet van een fabrieksdefect. Schade zal immers nooit onder de garantie vallen. Schade door (onbewust) onjuist gebruik maakt een product verder ook niet ondeugdelijk. Het zou een ondeugdelijk product zijn wanneer het wel een fabrieksdefect of productiefout geweest zou zijn. Aangezien het geen ondeugdelijk product betreft kunt u geen aanspraak maken op een kosteloze reparatie.
Wij zijn enige tijd in contact geweest met Siemens Nederland en inmiddels hebben wij de bevestiging gekregen dat zij het toestel desondanks onder de garantie zullen repareren. Dit betekent niet dat er geen schade aan het toestel was, maar alleen dat zij uit coulance het toestel kosteloos repareren.
Helaas hebben wij niet mogen vernemen wanneer zij het toestel gerepareerd kunnen retourneren. Wij verwachten echter dat het toestel binnen twee weken na deze datum toch zeker terug in de winkel moet liggen. Zodra het toestel binnen is zal de winkel contact met u opnemen.
Vertrouwende u hier voldoende mee geïnformeerd te hebben,
Customer Service
[ Voor 2% gewijzigd door babbelbox op 25-09-2003 18:22 . Reden: tja... die spelling ]
Idd wel blij dat je hem kosteloos terug krijgt! Maar goed, wat de belcompany schrijft over:babbelbox schreef op 25 september 2003 @ 18:20:
Het is ook werkelijk niet te geloven. Kreeg ik vandaag een mail van BelCompany
[...]
Op zich ben ik natuurlijk super blij dat ik mijn S55 weer gerepareerd (en kosteloos natuulijk) terug krijg, maar het is toch eigenlijk te ziek voor woorden dat je er zoveel narigheid voor moet doen. En dan gewoon nog beweren dat het mijn eigen schuld is, en dan maar verwachten dat ik blij ben dat ze me zo geholpen hebben. Duurt nu inmiddels al weer 6 weken![]()
is gewoon als je het beter bekijkt ronduit onzin!Het zou een ondeugdelijk product zijn wanneer het wel een fabrieksdefect of productiefout geweest zou zijn.
Wie zegt dat er niet net dat stukje slapper was waardoor het is afgebroken?
Bovendien mag het best gegooid worden op een ontwerp fout. Er zijn al legio mensen geweest met een afgebroken toets. Dit mag gewoon niet gebeuren binnen zo'n korte tijd! Want waardoor is hij stuk gegaan? Juist, door gebruik, en nog geeneens overmatig gebruik. De S55 is pas m'n derde toestel, maar als sinds eind '98 maak ik op dezelfde manier gebruik van GSM's. Dat het toestel binnen 3 maanden stuk is, vind ik geen schade, maar toch echt wel een productiefout cq ontwerp fout. Oftewel een ondeugdelijk product.
Echt vreemd dat ze er bij jou zo moeilijk overdoen. Bij mij was het met een 2 weken gefixed. Helaas crashed hij wel regelmatig. Het is in middels al twee weken geleden dat ik gebeld heb....
ik heb sinds een paar dagen ineens een probleem met synchroniseren van outlook....als ik in outlook kies voor de optie NU SYNCHRONISEREN mbv XTNDconnect van siemens, dan krijg ik de melding:
Eerder geselecteerde map kan niet worden geopend. Selecteer een nieuwe map.
dan krijg ik de instellingen....maar ik krijg het gewoon niet meer werkend....ligt dit aan FW20?? iemand wellicht een oplossing hiervoor?
dan krijg ik de instellingen....maar ik krijg het gewoon niet meer werkend....ligt dit aan FW20?? iemand wellicht een oplossing hiervoor?
Lol, ik heb het nog nooit werkende gehadBartez schreef op 26 September 2003 @ 14:26:
ik heb sinds een paar dagen ineens een probleem met synchroniseren van outlook....als ik in outlook kies voor de optie NU SYNCHRONISEREN mbv XTNDconnect van siemens, dan krijg ik de melding:
Ik heb sinds eergisteren een handsfree set in m'n auto. Werkt allemaal perfect, het enige probleem is dat mijn S55 bij uitgeschakeld contact na circa 15 minuten automatisch uitschakeld, waardoor ik telkens opnieuw m'n PIN in moet voeren.
Nu snap ik die beveiliging wel, maar doordat het maar 15 minuten is moet ik vele malen per dag mijn PIN invoeren. Niet echt handig dus. Een periode van 24 uur zou veel prettiger zijn.
Voor de duidelijkheid: als de telefoon niet in de set zit blijft ie wel gewoon aan, en ik heb alle instellingen al nagelopen. Het enige relevante wat ik tegenkom is automatisch uit (9-4-7), wat op handmatig staat. Heb hier al 23:59 ingevuld maar dit hielp niets.
Weet iemand de oplossing?
Nu snap ik die beveiliging wel, maar doordat het maar 15 minuten is moet ik vele malen per dag mijn PIN invoeren. Niet echt handig dus. Een periode van 24 uur zou veel prettiger zijn.
Voor de duidelijkheid: als de telefoon niet in de set zit blijft ie wel gewoon aan, en ik heb alle instellingen al nagelopen. Het enige relevante wat ik tegenkom is automatisch uit (9-4-7), wat op handmatig staat. Heb hier al 23:59 ingevuld maar dit hielp niets.
Weet iemand de oplossing?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Er zal toch wel iemand het aan de praat hebben gekregen?? hij heeft het altijd goed gedaan, maar ik heb het idee dat hij niet meer werkt vanaf FW20....Ch!pY-J schreef op 26 September 2003 @ 15:07:
[...]
Lol, ik heb het nog nooit werkende gehad. Heb SDS nu al 5 keer opnieuw geïnstalleerd, nog steeds dezelfde problemen....
weet er iemand of er iets van een update voor is?
* Whuzz is pissed off.
Korte samenvatting: 2-toets van mijn S55 was gebroken. Toestel terug gebracht naar Phonehouse, die sturen hem op ter reparatie naar Dynafix. Drie weken later was mijn toestel terug met, jawel, nog steeds een gebroken 2-toets. Er was gewoon niets aan gedaan. Toestel zou wederom opgestuurd worden, met een boze brief en een spoed-aantekening erbij.
We zijn vandaag twee weken verder en ik werd gebeld door Phonehouse, mijn toestel was terug. Jippie!
Afijn, ik mijn toestel ophalen, verkoper haalt hem uit het zakje, en wat ziet mijn oog... een kapotte 2-toets! Er was dus WEER niets mee gedaan!

Ik dus redelijk over de zeik tegen die verkoper, maar meer dan "we moeten hem weer opsturen" kreeg ik niet voor elkaar. Heb hem nu zover dat ie een boze brief er bij doet (want ik vermoed dat dat de vorige keer tegen de belofte in niet is gebeurd) en mij daar een kopie van stuurt, zodat ik daarmee kan klagen als het wéér misgaat.
Maar goed, nu ben ik mijn toestel dus weer een paar weken kwijt
Korte samenvatting: 2-toets van mijn S55 was gebroken. Toestel terug gebracht naar Phonehouse, die sturen hem op ter reparatie naar Dynafix. Drie weken later was mijn toestel terug met, jawel, nog steeds een gebroken 2-toets. Er was gewoon niets aan gedaan. Toestel zou wederom opgestuurd worden, met een boze brief en een spoed-aantekening erbij.
We zijn vandaag twee weken verder en ik werd gebeld door Phonehouse, mijn toestel was terug. Jippie!
Afijn, ik mijn toestel ophalen, verkoper haalt hem uit het zakje, en wat ziet mijn oog... een kapotte 2-toets! Er was dus WEER niets mee gedaan!

Ik dus redelijk over de zeik tegen die verkoper, maar meer dan "we moeten hem weer opsturen" kreeg ik niet voor elkaar. Heb hem nu zover dat ie een boze brief er bij doet (want ik vermoed dat dat de vorige keer tegen de belofte in niet is gebeurd) en mij daar een kopie van stuurt, zodat ik daarmee kan klagen als het wéér misgaat.
Maar goed, nu ben ik mijn toestel dus weer een paar weken kwijt
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Dit topic is gesloten.