Ik heb dus de P4 versie en had de eerste..3 dagen ook die piep. Met kast dicht merk je er niets van.YoG schreef op 25 August 2003 @ 12:45:
Heb je mooi opgelost dan.. bij mij was het ook krap aan
Heb je nog die irritante piepgeluid gehoord?
Nu heb ik heb niet meer dus ik denk dat net zoals papst de fans moeten inwerken....
There is no place like ::1
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik hoor t nog steeds als ik de klepjes van de case die voor de HD zitten eraf haal.. zo'n irri snerpend geluid..swampy schreef op 25 August 2003 @ 13:07:
[...]
Ik heb dus de P4 versie en had de eerste..3 dagen ook die piep. Met kast dicht merk je er niets van.
Nu heb ik heb niet meer dus ik denk dat net zoals papst de fans moeten inwerken....
Maarja kep er nu dus geen last meer van, met de case helemaal dicht..
Gaat wel over denk ik
Top koelertje
Verwijderd
http://www.bit-tech.net/review/235/1
Ik ga hem morgen bestellen bij Wintelco.., is weer es de goedkoopste en op voorraad.
Es kijken hoe ver mn proc nu kan komen
Verwijderd
Deze koeler past gewoon op een Asus A7V8X en eigenlijk niet op A7V8X-x door dat condensatortje. Ik heb hem zelf op A7V8X zitten en daar zijn in ieder geval geen problemen mee. En er zitten trouwens gewoon gaten in het mobo bij de A7V8X. Ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet het geval is.hellbringer schreef op 24 August 2003 @ 22:36:
Volgens mij past deze koeler wel op de A7V8X-x en niét op de A7V8X, gezien de gaten op de A7V8X rond de socket ontbreken en de koeler op deze gaten vastgeschroeft moet worden. ff opletten dus.
Dat moet je harde schijf wel zijn.YoG schreef op 25 August 2003 @ 14:33:
[...]
Ik hoor t nog steeds als ik de klepjes van de case die voor de HD zitten eraf haal.. zo'n irri snerpend geluid..
Maarja kep er nu dus geen last meer van, met de case helemaal dicht..
Gaat wel over denk ik
Top koelertje
Moederbord : MSI KT3 Ultra2 (http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=341)
CPU : Ahtlon XP 1800@1533 socket 462
Het begin

Zoals je ziet gaat het nogal krap worden
En inderdaad het pastte niet
Ik heb de condensators aan de linkerkant en klein stukje gebogen, zodat de bevestiging er op kon. Dat ging. (Wel een hoop gedoe je moederbord eruit halen)
Maar ja ik moest wel zagen in het montage stangetje.

Zagen doet wonderen
Hierna was het makkelijk.

En hij is inderdaad stil
En iets cooler dan mijn vorige koeler.
Normal load : CPU 47 ipv 51
[ Voor 10% gewijzigd door vinnux op 30-08-2003 17:50 ]
Ik weet niet of het goed gaat, maar ik heb een XP 2600 + die niet gelocked is (gelukkig).
Ik heb een Zalman 7000A CU en een aantal case fans. En ik heb mijn CPU nu op 2.36Ghz lopen ipv 2.08. Hij is een stukje sneller dan een XP 3000+ volgens SiSoft Sandra 2003 Pro.
En de temps willen maar niet hoger komen dan de 34 graden.
De koeler van de CPU (Zalman) voelt ook echt koud tot louw aan.
Hij staat nu op 13.5 * 175 ( 350 )
edit:
Hmm helaas draait BurnK7 niet langer dan 2 seconden met de FSB op 175(350), dan reboot ie spontaan.
Nu 14 * 166(333) draait BurnK7 prima, met een temp. van 42 graden. Idle of gewoon een spelletje wordt hij niet warmer dan 37 graden. Hij draait dus op 2.33 ghz
edit2:
Even voor de duidelijkheid, hij past dus wél op een Asus A7V8X-x, mits je bereid bent om een stukje te boren uit 1 van de 2 klipjes.
[ Voor 9% gewijzigd door Guillome op 30-08-2003 18:37 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
edit: Als ie wel stabiel draait op een lagere snelheid kun je evt. wat met je voltage proberen. 'k Vind 34 erg koel, maar dat zal wel aan mij liggen.
[ Voor 48% gewijzigd door tweakerbee op 30-08-2003 18:45 ]
You can't have everything. Where would you put it?
Ja palomino heXLerator schreef op 30 augustus 2003 @ 18:36:
Wat hoog nog zeg!
Zo ja, PCProbe en in de bios staat de temperatuur van de CPU toch? En daar lees ik het vanaf. PCProbe, MBM5 en in het bios staan btw praktisch dezelfde temps altijd.
Ten tweede kon mijn koelblok niet vaster geschroefd worden dus lijkt me dat wel goed?
34 is ook erg koel.
En vgouw, wat is palmolino?
Device : Athlon XP Palomino Desktop
Model : 1800 1533MHZ
Package : OPGA
Voltage : 1.75V
Temp : 90C
L2 : 256K
FSB : 266MHZ
Je hebt ook al XP1800 met Thoroughbred/ Barton kern en die zijn iets koeler.
[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 30-08-2003 19:27 ]
2083MHZ met FSB 333MHZ (ik gok Thoroughbred/ Barton)
2133MHZ met FSB 266MHZ (ik gok Palomino)
Kijk eens naar het programmatje CPUZ http://www.cpuid.com/cpuz.php
[ Voor 19% gewijzigd door vinnux op 30-08-2003 19:57 ]
Verwijderd
2.13Ghz, 133Mhz fsb en 256KB L2 cache
2.08Ghz, 166Mhz fsb en 256KB L2 cache
1.97Ghz, 166Mhz fsb en 512KB L2 cache (nauwelijks beschikbaar)
Kijk eens op je cpu:
is de laatste letter een C = 266Mhz
is de laatste letter een D = 333Mhz
Bv.: "AXDA2600DKV3C " is een 266Mhz versie
2080 mhz
Verwijderd
Ik heb een Aopen HQ08
Standaard zit er een ruime halve centimeter ruimte tussen het mobo en de verstevigingsplaat waar de kabels doorheel lopen.
Ik zou eventueel er nog een stukje uit kunnen zagen waardoor de maximale ruimte op zo'n 12 tot 14mm uit zou komen.
Past ie zonder te zagen,
mot ik dat stukkie wegzagen en past ie dan?
Of past het gewoon niet?
Wil de tray boven de psu er eigenlijk wel in laten zitten.
Mobo waar die op zou moeten komen is een p4p800 ndl.
edit:
Paste er dus prima in, net is goed genoeg:-)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 19:14 . Reden: Was dit draadje al helemaal vergeten... ]
[ Voor 1% gewijzigd door sphere op 16-10-2003 00:08 . Reden: tiepvaud ]
Snel een nieuwe kopen :-)sphere2 schreef op 16 October 2003 @ 00:05:
Sorry voor de kick, maar ik zag mijn vraag noch op Google of GoT beantwoord. Net als iemand anders in dit topic vraag ik me af wat je met dit blok+fan moet doen als ooit de fan ermee ophoudt. Wat ik van de plaatjes kan zien is dat de fan min of meer geintegreerd lijkt in de koeler (duh, dat is het hele idee van deze koeler), maar dat maakt mij dus een beetje sceptisch over de bruikbaarheid van het geheel na het overlijden van de fan.
Maar de fan kan los hoor, de fan zit gemount OP het block...maar kan los. Maar ja..je zal toch niet zo'n fan kunnen kopen die special voor dit blok gemaakt is :-)
Ja, dat zou dus behoorlijk waardeloos zijn. Ik snap eigenlijk dat niemand anders zich hier zorgen om maakt. Mijn PC staat gewoon veel aan, dus die fan zal zijn draaiuurtjes wel voor zijn kiezen krijgen denk ik. En opde product pagina wordt in alle talen gezwegen over de levensduur van de fan, of eventuele vervangbaarheid ervan.swampy schreef op 16 October 2003 @ 00:11:
[...]
Snel een nieuwe kopen :-)
Maar de fan kan los hoor, de fan zit gemount OP het block...maar kan los. Maar ja..je zal toch niet zo'n fan kunnen kopen die special voor dit blok gemaakt is :-)
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-alcu.htm
EDIT: Hrm, begin me af te vragen hoe die fan er dan uitziet als je hem loshaalt. Misschien is de 92mm fan van ZALMAN wel te modden zodat hij er toch in past. En anders maar een 120mm erboven hangen, maar dat lijkt me toch verre van ideaal.
[ Voor 16% gewijzigd door sphere op 16-10-2003 00:27 ]
Het beste is en blijft het flow design van de ingebouwde Fan.sphere2 schreef op 16 October 2003 @ 00:19:
[...]
Ja, dat zou dus behoorlijk waardeloos zijn. Ik snap eigenlijk dat niemand anders zich hier zorgen om maakt. Mijn PC staat gewoon veel aan, dus die fan zal zijn draaiuurtjes wel voor zijn kiezen krijgen denk ik. En opde product pagina wordt in alle talen gezwegen over de levensduur van de fan, of eventuele vervangbaarheid ervan.
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-alcu.htm
EDIT: Hrm, begin me af te vragen hoe die fan er dan uitziet als je hem loshaalt. Misschien is de 92mm fan van ZALMAN wel te modden zodat hij er toch in past. En anders maar een 120mm erboven hangen, maar dat lijkt me toch verre van ideaal.
Maar aangezien hij los kan, denk ik dat hij na te bestellen valt...de fan dan he.
zalman is alles behalve snel om een compatiblity lijst te maken voor socket 478 moederborden.
Verwijderd
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=433
ALs ik op de zalman site bij deze koeler kijken, en dan klik op: Zalman-recommended Socket 478 motherboard list: dan komt er een flash schermpje met daarin: It won't take long to get ready.
Dit staat er nu bij mij al 2 maanden
b.v.d. Thotha
beetje late reactie maar, ik heb een pc4c800-E en daar past ie perfect op, weet bijna zeker dat ie ook op een p4p800 deluxe pastrico_fxp schreef op 24 oktober 2003 @ 10:08:
weet iemand of the CNPS7000A-Cu op de asus p4c800 deluxe mobo past?
zalman is alles behalve snel om een compatiblity lijst te maken voor socket 478 moederborden.
http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
En hier meer info over dit gevaarte zelf.
Putting the bit in Biton since 1997
Verwijderd
Ik heb nu wel op het forum van MSI gezien dat er mensen met een MSI 865PE Neo2-FIS2R zijn die wel een Zalman CNPS 7000 A-AlCu hebben en het goed pastVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:12:
Weet iemand of de 7000 A-AlCu op mijn MSI 865PE Neo2-LS past?
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=433
ALs ik op de zalman site bij deze koeler kijken, en dan klik op: Zalman-recommended Socket 478 motherboard list: dan komt er een flash schermpje met daarin: It won't take long to get ready.
Dit staat er nu bij mij al 2 maanden
b.v.d. Thotha
Zouden de afmetingen van het bord en de plaatsing van alle onderdelen hetzelfde zijn?
b.v.d Thotha
Ik heb een P4 2.4B @ 2700 met default voltage.
Temp zijn 40C idle en ~48 stressed.
Het koellichaam voelt gewoon koud aan, terwijl dit met mijn vorige koeler (de intel stockkoeler niet zo was, die werd best warm.) De temps met de stockkoeler waren wel iets hoger 42c idle en 50c stressed ongeveer.
Werkt die fan mate overigens ook met een Athlon 64 moederbord? Aangezien deze zijn eigen cool 'n quiet systeem heeft?
Ik heb een IBM 7K250 40GB schijf ... maakt die veel herrie denken jullie? Anders vervang ik die wel. Heb nu namelijk een Alpha Pal8045/Papst combo, maakt best wel wat lawaai ...
De meeste mensen deugen!
die schijf is wel redelijk stil ja, en die cooler kun je dus ook stil zetten..
Geen ASUS en het is voor AMD
[ Voor 24% gewijzigd door geemfriek op 08-01-2004 22:05 ]
b: Meestal zoek je een cooler bij je mobo, omdat deze performance bepalend is en de koeler niet zo zeer!
Verwijderd
Ik zit eraan te denken deze koeler te kopen.
Wil alleen weten of het past !!!
Groetjes
Cybercop
past!Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:54:
Heeft iemand de MSI K8T Neo-FIS2R + amd 64 3000+ met de Zalman CNPS7000A-AlCu (S 462 / 478 / 754) koeler ?
Ik zit eraan te denken deze koeler te kopen.
Wil alleen weten of het past !!!
Groetjes
Cybercop
Ik had een thermalthake Volcano7+. Veel herrie en mijn cpu idle op 53 (Barton 2500+ @ 2002Mhz)
Net de Zalman 7000A-CU erop gezet. Koelblok blijft ijskoud en me cpu temp is 72!! Zowel in de bios als met DigiDoc (bijgeleverd bij Chaintech 7njs Zenith)
Heb ik die beschrijving nou verkeerd gelezen? Volgens mij zit dat ding er niet goed op.
Iemand tips?
[edit] dubbel ahem. Ik schroef dat ding los, doe er een piepklein beetje meegeleverde koelpasta bij (op het koellichaam). Op de processor zat al koelpasta. Ik schroef hem weer vast, draai extra goed aan (eerste keer ook gedaan) en nu wordt mijn cpu 39 idle
* zneek wordt gek.
[mental note] spank self with trout[/mental note]
[ Voor 32% gewijzigd door zneek op 18-02-2004 21:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zalman CNPS7000A-AlCu
http://www.tweakers.net/pricewatch/63394
Zalman CNPS7000A-CU (AMD compatible)
pricewatch: Zalman CNPS7000A-Cu (Socket A/478/754/939/940)
Er is een prijsverschil van 6 euro !!!!
Welke moet ik hebben voor mijn msi bord + AMD 64 3000+ ?
Groetjes
Cybercop
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 12:14 ]
Verwijderd
bvd
Verwijderd

Dit is het moederbord, kan iemand die een CNPS7000 heeft zeggen of die wel of niet op dit mobo gaat passen?
ik heb er zelf mn twijfels over, er zitten een zooi condensatoren rechts naast de socket die missch in de weg zitten, en de Northbridge cooler is ook niet bepaald klein....
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:13 . Reden: typo's ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 25-02-2004 13:48 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Volgens mij past dat wel hoor. Zie mijn foto's:Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:58:
Heeft iemand deze koeler al geprobeerd op een Chaintech Zenith 9CJS (P4) moederbord? ik heb er net eens goed naar gekeken en volgens mij gaat zon monsterkoeler nooit passen... maar wie weet is het iemand toch gelukt
bvd
foto 1
foto 2
Condensatoren zijn bij mij 2 cm lang en de northbridge 3cm.
@G_M_C: gefixed. thanx for noticing.
[ Voor 50% gewijzigd door Kadance074 op 25-02-2004 15:05 ]
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Verwijderd
Zover ik kan beoordelen gaat het lukken.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:58:
Heeft iemand deze koeler al geprobeerd op een Chaintech Zenith 9CJS (P4) moederbord? ik heb er net eens goed naar gekeken en volgens mij gaat zon monsterkoeler nooit passen... maar wie weet is het iemand toch gelukt
bvd
Zie hier, en deze afbeelding op deze pagina
edit removed, e.a. is fixed
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 15:55 ]
Verwijderd
die had ik gecontroleerd, staat ie niet bij maar aangezien chaintech niet de bekendste mobo's maakt wil ik meeer zekerheid (er staat nl ook nergens dat ie wél past dus weet je niet of iemand het uberhaupt al eens heeft geprobeerd)nero355 schreef op 25 februari 2004 @ 13:47:
Er is zo'n mooie lijst op de Zalman sitestaat je mobo daar tussen
??
kijk met zulke posts kan ik iets, thxKadance074 schreef op 25 februari 2004 @ 14:30:
[...]
Volgens mij past dat wel hoor. Zie mijn foto's:
foto 1
foto 2
Condensatoren zijn bij mij 2 cm lang en de northbridge 3cm.
@G_M_C: gefixed. thanx for noticing.
mijn NB cooler is 3,5 cm hoog en staat er zo tezien iets dichter bij dan de jouwe, denk je dat die ruimte er nog is?
de condensators aan de zijkant zijn ook een halve cm hoger dan de jouwe (2,5 cm) is die extra ruimte er ook nog (k kan het niet helemaal goed zien op je pic)

bedankt zommige had k al gelezen andere niet, ik post ff op de zalman forums =)Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:31:
[...]
Zover ik kan beoordelen gaat het lukken.
Zie hier, en deze afbeelding op deze pagina
edit:
foto's van kadance lukken wat moeilijk, https:\\ + wachtwoord e.d. nodig
edit
hier heb ik iets interessants gevonden:
geen van mijn componenten zijn zo hoog dus ik ga het gewoon proberen, desnoods haal ik een stukje uit de fanguard op de NB Heatsinkpatible if there is no component with a height of 39mm or higher in the 55mm radius of the center of the CPU (e.g. power supply, graphics card)
bedankt voor de adviezen =)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:06 ]
Wat de condensatoren betreft zit het wel goed. Wat de northbridge betreft gaat het ook wel lukken denk ik. Al durf ik het niet voor zekerheid te zeggen. Misschien kun je er ook een andere northbridge koeler erop zetten.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:44:
bedankt voor de replies
[...]
kijk met zulke posts kan ik iets, thx
mijn NB cooler is 3,5 cm hoog en staat er zo tezien iets dichter bij dan de jouwe, denk je dat die ruimte er nog is?
de condensators aan de zijkant zijn ook een halve cm hoger dan de jouwe (2,5 cm) is die extra ruimte er ook nog (k kan het niet helemaal goed zien op je pic)
[afbeelding]
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
P4 1.8 GHz (niet overgeclocked)
Asus P4b266
1024 MB Ram 2x 512 twinmos
Met de kast open en prime95 aan wordt hij niet warmer dan 38 graden
Ik heb een aopen voeding met zo'n 12 cm fan aan de onderkant dus die hoor je ook al niet, het enigste is nog die hd WD800JB
1 ding is zeker stil is ie zeker
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Verwijderd
Koeler is gewoon SUPER!!
Had hiervoor een Thermaltake Volcano 7+ draaien op LOW fansspeed. Waarom op lowspeed, omdat ie dan stil was zoals ik het wou.
Die volcano 7+ is heb ik iets meer dan een jaar. Hij was toen een schitterende koeler, met regelbare fan en koperen heatsink.
Ik haalde op low speed met volcano 7+ stressed: 54-56 C graden (prime95) op mijn AThlon XP 1400 oc op 9.5*166.
Nu met die zalman op max fan speed (hoor ik dus niet draaien!!) haal ik stressed => zo'n 37-38 C graden en dit nu op 10*166!
=> ik heb dus 100mhz extra kunnen overclocken!! en ie is stiller dan mijn volcano 7+!
Een aanrader.
Verwijderd
Misschien moet je hem omgekeerd installeren? Kijk eens op www.zalman.co.kr
Volgens mij moet je speciale houdertjes voor je koeler eerst aan je moederbord bevestigen en dan pas je koeler er op.
Wat zijn je oc- resultaten en temperatuur?
Brecht
Omdat ik niet weet of dit kwaad kan, heb ik maar de boxed koeler geinstalleerd.
Je kan gewoon de zalman erop monteren want op de athlon64 zit een heatpreader dus dat zou niet moeten uitmakenSuggs schreef op 27 februari 2004 @ 11:31:
Montage is het probleem niet. Nippeltjes in je bord en de koeler via een beugel en schroeven op je bord plaatsen. Ik heb de koeler meegenomen van mijn oude pc (P4). Als ik echter de Athlon tegen het koelvlak houd, blijkt de processor groter dan het koelvlak, waardoor de koelvinnen op de proc. terecht komen.
Omdat ik niet weet of dit kwaad kan, heb ik maar de boxed koeler geinstalleerd.
Asus Zenbook i7 256gb
Hoop dat het gaat passen, weet iemand trouwens of de layout van de E-Deluxe rond de socket hetzelfde is als die van de 'normale' A7N8X? Met die plaatjes op de Asus site is het moeilijk te zien, aangezien die foto's van bovenaf zijn genomen, waardoor de hoogte van de condensatoren niet duidelijk is...
Maarja volgens die winkel mag ik hem altijd ruilen als 'ie niet past, dus ik ga de gok gewoon wagen...
PSN: Arienix
Daar zie je dat de A7N8X(-E) Deluxe in de categorie "Power Supply must not interfere with the heatsink" valt, ofwel er moet voldoende ruimte zijn tussen de bovenkant van het moederbord en de voeding. Die ruimte is wisselend per kast...
Hmm ja idd, laatste keer dat ik daar keek stond de E deluxe er nog niet bijE-RIC schreef op 04 maart 2004 @ 17:47:
Chi3F, als je nou eerst een de site van Zalman checkt, zie je deze link staan bij de product info: http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
Daar zie je dat de A7N8X(-E) Deluxe in de categorie "Power Supply must not interfere with the heatsink" valt, ofwel er moet voldoende ruimte zijn tussen de bovenkant van het moederbord en de voeding. Die ruimte is wisselend per kast...
Maar goed ik waag het er gewoon op, volgens de shop waar ik hem wil kopen past de 7000a alcu meestal wel in de Sonata, ze hadden 't echter nog niet met een A7N8X getest.
PSN: Arienix
Verwijderd
Ik heb een A7N8X deluxe rev 2.0 in een Sonata kast met 7000a alcu, er blijft ongeveer 5-7 milimeter over tussen de voeding en de koeler. plaatje als bewijsChi3F schreef op 04 maart 2004 @ 18:30:
[...]
Hmm ja idd, laatste keer dat ik daar keek stond de E deluxe er nog niet bij
Maar goed ik waag het er gewoon op, volgens de shop waar ik hem wil kopen past de 7000a alcu meestal wel in de Sonata, ze hadden 't echter nog niet met een A7N8X getest.
Verwijderd
Past allemaal wel hoorChi3F schreef op 04 maart 2004 @ 16:53:
Ik ga dit koelertje ook binnenkort halen, samen met een A7N8X-E deluxe, 2500+ en een Antec Sonata kastje.
Hoop dat het gaat passen, weet iemand trouwens of de layout van de E-Deluxe rond de socket hetzelfde is als die van de 'normale' A7N8X? Met die plaatjes op de Asus site is het moeilijk te zien, aangezien die foto's van bovenaf zijn genomen, waardoor de hoogte van de condensatoren niet duidelijk is...
Maarja volgens die winkel mag ik hem altijd ruilen als 'ie niet past, dus ik ga de gok gewoon wagen...

Case fan is op true power aangesloten, dus maakt niet zoveel rpm's.
Zalman draait 1850 rpm.
cpu temps: idle: 49 c , stressed 53 c
Zeer stil kastje met redelijke temperaturen
Verwijderd
Verwijderd
heb hier draaien een amd2600 (333mhz) @ 2.21 GHZ en word niet warmer dan 50 graden
Maar ben eigenlijk op zoek naar iemand die mijn vcore kan hoger zetten. Heb een asrock bordje en zelf ben ik niet zo handig daar in.
Welke heb je, de Al-Cu of de Cu?Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:27:
wat een super koeler, heb hem gekocht na aandachtig dit forum gelezen te hebben en moet zeggen werkt Prima.
Verwijderd
Hoop voor je dat hij hier nog komt, 2 maanden na zijn post
[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 26-05-2004 15:22 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Heb een 2600+ (1909 mHz versie) op 3400+ (2300 mHz) draaien en hij wordt idle 44, stressed 50. Keurig koelertje en nog stil ook!
Verwijderd
Edit: ik heb het al gevonden, gewoon een beetje er aan wikken/rukken dat moet hij ervan zelf er een keer af komen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 15:11 ]
Verwijderd
Heb hem prijken in mijn systeem...
En voor de duidelijkheid de koperen versie is veel beter dan de aluminiumversie.
Hij is wel 773 gram, maar als je hem goed verankerd is dat geen probleem.
En dat hij zal gaan oxideren is natuurlijk klinklare onzin
de mijne( 2.8) op silent staat op 50?Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 15:18:
Echt mooi ding hoor die Zalman Cnsp7000A-cu cooler asus probe geeft 28 graden idle en dan staat ie op silentIk heb een p4 2,5 Ghz icm Asus p4p800 SE
ligt dat nu aan de uitlees diode of mot dr meer koelpasta tussen...? ( hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid?)
no comment
Verwijderd
Koelpasta moet je echt tot een minimum houden (een druppel ter grote van een rijstkorrel en uitsmeren over de core). Het is alleen om een 100 % contactvlak tussen core en koeler te krijgen. En uitleesdiodes kunnen er weleens een graad naast zitten. Maar als je de temperatuur te hoog vindt zet hem dan gewoon met de fan-mate op normal mode.Martinus schreef op 28 mei 2004 @ 14:36:
[...]
de mijne( 2.8) op silent staat op 50?
ligt dat nu aan de uitlees diode of mot dr meer koelpasta tussen...? ( hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid?)
[ Voor 6% gewijzigd door MentalMatthew op 31-05-2004 18:16 ]
op de site van zalman staan de MB's die niet voldoen, succesMentalMatthew schreef op 31 mei 2004 @ 18:15:
Weet iemand hier of de Zalman CNPS7000A-Cu past op het MSI 865PE Neo2-PFS Platinum Edition moederbord?
no comment
Ja weet ik, maar op die pagina staan de moederborden die uitgebracht zijn tot December 2003, en of ze tot vandaag de dag nog die pagina geupdate hebben vraag ik me af... De moederbord die ik aangaf is namelijk na December 2003 uitgebracht.Martinus schreef op 31 mei 2004 @ 19:00:
[...]
op de site van zalman staan de MB's die niet voldoen, succes
no comment
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Microkid schreef op 21 juni 2004 @ 08:10:
Heeft iemand deze koeler al op een Asus K8V zitten en kan daar een foto van posten?
ik heb t spul vandaag binnen gehad, de koeler steek niet buiten het moederbord uit, dus dat is mooi, ik was daar een beetje bang voor namelijk
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Toppie! Goede foto. Ik zie dat ie er echt perfect op past. Zelfs het geheugen is nog vrij. Nu kan ik hem met een gerust hart gaan kopenBizzarro schreef op 25 juni 2004 @ 14:44:
[...]
[afbeelding]
ik heb t spul vandaag binnen gehad, de koeler steek niet buiten het moederbord uit, dus dat is mooi, ik was daar een beetje bang voor namelijk
Heb je al temps?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
alleen mijn temps kloppen denk ik niet
ik kijk met aida 32/bios allebij idle 56 graden op dit moment
moederbord staat op 24 graden en dat lijkt me wel redelijk
wtf klopt er niet aan 56 graden
[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 26-06-2004 12:53 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik had in begin ook hoge waarden. Dan wel met een P4, maar na bevestiging van minder koelpasta scheelde dat wel 4 graad stressed en idle... zou ik toch eens naar kijken.R-B schreef op 26 juni 2004 @ 12:49:
Ik heb deze cooler ook, zeer mooie en stille cooler (kopen/alluminium)
alleen mijn temps kloppen denk ik niet![]()
ik kijk met aida 32/bios allebij idle 56 graden op dit moment![]()
moederbord staat op 24 graden en dat lijkt me wel redelijk
wtf klopt er niet aan 56 graden..
no comment
hmm, koeler is warm, niet zo warm dat me vingens verbrandHeefStan schreef op 26 juni 2004 @ 13:10:
voel eens aan je koeler ? als de koeler zelf warm is zal het wel kloppen, anders moet je eens kijken of je pasta goed zit, en of je de koeler goed bevestigt hebt ( alle schroefjes even ver aandraaien)
ik ga zo volgende test met koelpasta ff bekijken
5 min later :
koelpaster cker niet veel. Normaal
schroefjes kunnen niet verde
Ik heb meteen tussen als plaatjes van CU/AL een temp sensor gedaan zo ver mogelijk naar beneden
temp idle wat ie aangeeft: 47 graden ongeveer
aida op moment: 52 graden
[ Voor 27% gewijzigd door R-B op 26-06-2004 14:46 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
idle 37 gradenMicrokid schreef op 26 juni 2004 @ 11:00:
[...]
Toppie! Goede foto. Ik zie dat ie er echt perfect op past. Zelfs het geheugen is nog vrij. Nu kan ik hem met een gerust hart gaan kopen
Heb je al temps?
stressed 45 graden
(amd64 clawhammer 3200+)
Temps : Idle 23 graden
stressed : 27 graden.
Ik moet er wel bij zeggen dat er een 120mm fan als sideintake draaiende op 5 volt en 2 80mm outtake op 12 volt , een goede airflow langs de Zalman sturen.
(raam in mijn kamer open)
Idle: 42
Stressed: 46
(raam in mijn kamer dicht)
Idle: 44
Stressed: 48
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Kloppen die temps wel?Lefty_38 schreef op 27 juni 2004 @ 12:40:
Ik heb ook een 7000 CU op me cpu zitten, mijn temps zijn niet echt super laag vind ik zelf. ik weet niet hoe warm een 3000+ met andere coolers word, maar die van mij is:
(raam in mijn kamer open)
Idle: 42
Stressed: 46
(raam in mijn kamer dicht)
Idle: 44
Stressed: 48
Ik heb hier ook een Asus A7N8X-E staan en daarvan kloppen de temps niet. 58° stressed met 1.6v en een Aero 7+ zonder case. De heatsink voelt nog niet eens echt warm aan terwijl hij wel goed gemonteerd is...
Temps: 33 idle | 42 stressed
Mooi, thnxSayWhatAgain! schreef op 28 juni 2004 @ 11:58:
Ik heb een MSI K8T Neo en hij past er prima op hoor. Alledrie de geheugenbankjes nog vrij. Nou ja, wel geheugen erin natuurlijk
Temps: 33 idle | 42 stressed
Jah ik denk dat mijn temps wel kloppen, Als ik mijn hand op het koper leg van me cooler (dicht tegen de socket aan) is het gewoon redelijk warm. Maar niet echt heet, als ik mijn cooler op 25% laat draaien (700 toerenpisart schreef op 28 juni 2004 @ 11:53:
[...]
Kloppen die temps wel?
Ik heb hier ook een Asus A7N8X-E staan en daarvan kloppen de temps niet. 58° stressed met 1.6v en een Aero 7+ zonder case. De heatsink voelt nog niet eens echt warm aan terwijl hij wel goed gemonteerd is...
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4