Toon posts:

Zalman CNPS7000A-AlCU komt eraan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:58:
Heeft iemand deze koeler al geprobeerd op een Chaintech Zenith 9CJS (P4) moederbord? ik heb er net eens goed naar gekeken en volgens mij gaat zon monsterkoeler nooit passen... maar wie weet is het iemand toch gelukt :D

bvd
Zover ik kan beoordelen gaat het lukken.

Zie hier, en deze afbeelding op deze pagina
edit:
edit removed, e.a. is fixed

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 15:55 ]

Verwijderd

bedankt voor de replies
nero355 schreef op 25 februari 2004 @ 13:47:
Er is zo'n mooie lijst op de Zalman site ;) staat je mobo daar tussen B) ??
die had ik gecontroleerd, staat ie niet bij maar aangezien chaintech niet de bekendste mobo's maakt wil ik meeer zekerheid (er staat nl ook nergens dat ie wél past dus weet je niet of iemand het uberhaupt al eens heeft geprobeerd)
Kadance074 schreef op 25 februari 2004 @ 14:30:
[...]

Volgens mij past dat wel hoor. Zie mijn foto's:

foto 1
foto 2

Condensatoren zijn bij mij 2 cm lang en de northbridge 3cm.

@G_M_C: gefixed. thanx for noticing.
kijk met zulke posts kan ik iets, thx
mijn NB cooler is 3,5 cm hoog en staat er zo tezien iets dichter bij dan de jouwe, denk je dat die ruimte er nog is?
de condensators aan de zijkant zijn ook een halve cm hoger dan de jouwe (2,5 cm) is die extra ruimte er ook nog (k kan het niet helemaal goed zien op je pic)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/9cjs_L.jpg
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:31:
[...]

Zover ik kan beoordelen gaat het lukken.

Zie hier, en deze afbeelding op deze pagina
edit:
foto's van kadance lukken wat moeilijk, https:\\ + wachtwoord e.d. nodig
bedankt zommige had k al gelezen andere niet, ik post ff op de zalman forums =)

edit
hier heb ik iets interessants gevonden:
patible if there is no component with a height of 39mm or higher in the 55mm radius of the center of the CPU (e.g. power supply, graphics card)
geen van mijn componenten zijn zo hoog dus ik ga het gewoon proberen, desnoods haal ik een stukje uit de fanguard op de NB Heatsink

bedankt voor de adviezen =)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:06 ]

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:44:
bedankt voor de replies

[...]

kijk met zulke posts kan ik iets, thx
mijn NB cooler is 3,5 cm hoog en staat er zo tezien iets dichter bij dan de jouwe, denk je dat die ruimte er nog is?
de condensators aan de zijkant zijn ook een halve cm hoger dan de jouwe (2,5 cm) is die extra ruimte er ook nog (k kan het niet helemaal goed zien op je pic)
[afbeelding]
Wat de condensatoren betreft zit het wel goed. Wat de northbridge betreft gaat het ook wel lukken denk ik. Al durf ik het niet voor zekerheid te zeggen. Misschien kun je er ook een andere northbridge koeler erop zetten.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Verwijderd

thx zie edit in vorige post ;)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 16:37
Wat een ubercooler ik heb hem net geinstalleerd :

P4 1.8 GHz (niet overgeclocked)
Asus P4b266
1024 MB Ram 2x 512 twinmos
Met de kast open en prime95 aan wordt hij niet warmer dan 38 graden :) in silent mode, dus hij kan nog veel koeler ;)
Ik heb een aopen voeding met zo'n 12 cm fan aan de onderkant dus die hoor je ook al niet, het enigste is nog die hd WD800JB :9

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik haal met een Zalman alcu en een 2400+ stressed 53 graden (silent mode 1200rpm) en op full speed stressed 40 graden. Is dit normaal of tehoog.
1 ding is zeker stil is ie zeker :)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

nou op mijn msi kt 6 zitten niet van die gaatjes dus hoe willen ze het dan hebben met de meeste amd XP moederborden, veel hebben die gaatjes niet

Verwijderd

Eergistern die koeler gehaald. 37eurotjes. (alcu versie)

Koeler is gewoon SUPER!!
Had hiervoor een Thermaltake Volcano 7+ draaien op LOW fansspeed. Waarom op lowspeed, omdat ie dan stil was zoals ik het wou.

Die volcano 7+ is heb ik iets meer dan een jaar. Hij was toen een schitterende koeler, met regelbare fan en koperen heatsink.

Ik haalde op low speed met volcano 7+ stressed: 54-56 C graden (prime95) op mijn AThlon XP 1400 oc op 9.5*166.

Nu met die zalman op max fan speed (hoor ik dus niet draaien!!) haal ik stressed => zo'n 37-38 C graden en dit nu op 10*166!
=> ik heb dus 100mhz extra kunnen overclocken!! en ie is stiller dan mijn volcano 7+!

Een aanrader.

• Suggs
  • Niet online
Ik heb deze Zalman in combinatie met een Athlon64. Nu is de processor groter dan dan het koeloppervlak. Aan twee kanten komt hij op het metaal, aan de andere zijden tegen de koelribben. Kan dit kwaad of niet??

Verwijderd

Je hebt hem toch goed gemonteerd?

Misschien moet je hem omgekeerd installeren? Kijk eens op www.zalman.co.kr

Volgens mij moet je speciale houdertjes voor je koeler eerst aan je moederbord bevestigen en dan pas je koeler er op.

Wat zijn je oc- resultaten en temperatuur?

Brecht

• Suggs
  • Niet online
Montage is het probleem niet. Nippeltjes in je bord en de koeler via een beugel en schroeven op je bord plaatsen. Ik heb de koeler meegenomen van mijn oude pc (P4). Als ik echter de Athlon tegen het koelvlak houd, blijkt de processor groter dan het koelvlak, waardoor de koelvinnen op de proc. terecht komen.
Omdat ik niet weet of dit kwaad kan, heb ik maar de boxed koeler geinstalleerd.

• Ghostrider
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Suggs schreef op 27 februari 2004 @ 11:31:
Montage is het probleem niet. Nippeltjes in je bord en de koeler via een beugel en schroeven op je bord plaatsen. Ik heb de koeler meegenomen van mijn oude pc (P4). Als ik echter de Athlon tegen het koelvlak houd, blijkt de processor groter dan het koelvlak, waardoor de koelvinnen op de proc. terecht komen.
Omdat ik niet weet of dit kwaad kan, heb ik maar de boxed koeler geinstalleerd.
Je kan gewoon de zalman erop monteren want op de athlon64 zit een heatpreader dus dat zou niet moeten uitmaken :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik ga dit koelertje ook binnenkort halen, samen met een A7N8X-E deluxe, 2500+ en een Antec Sonata kastje.
Hoop dat het gaat passen, weet iemand trouwens of de layout van de E-Deluxe rond de socket hetzelfde is als die van de 'normale' A7N8X? Met die plaatjes op de Asus site is het moeilijk te zien, aangezien die foto's van bovenaf zijn genomen, waardoor de hoogte van de condensatoren niet duidelijk is...

Maarja volgens die winkel mag ik hem altijd ruilen als 'ie niet past, dus ik ga de gok gewoon wagen... :P

PSN: Arienix

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25
Chi3F, als je nou eerst een de site van Zalman checkt, zie je deze link staan bij de product info: http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
Daar zie je dat de A7N8X(-E) Deluxe in de categorie "Power Supply must not interfere with the heatsink" valt, ofwel er moet voldoende ruimte zijn tussen de bovenkant van het moederbord en de voeding. Die ruimte is wisselend per kast...

• Chi3F
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

E-RIC schreef op 04 maart 2004 @ 17:47:
Chi3F, als je nou eerst een de site van Zalman checkt, zie je deze link staan bij de product info: http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
Daar zie je dat de A7N8X(-E) Deluxe in de categorie "Power Supply must not interfere with the heatsink" valt, ofwel er moet voldoende ruimte zijn tussen de bovenkant van het moederbord en de voeding. Die ruimte is wisselend per kast...
Hmm ja idd, laatste keer dat ik daar keek stond de E deluxe er nog niet bij :?
Maar goed ik waag het er gewoon op, volgens de shop waar ik hem wil kopen past de 7000a alcu meestal wel in de Sonata, ze hadden 't echter nog niet met een A7N8X getest.

PSN: Arienix

Verwijderd

Chi3F schreef op 04 maart 2004 @ 18:30:
[...]

Hmm ja idd, laatste keer dat ik daar keek stond de E deluxe er nog niet bij :?
Maar goed ik waag het er gewoon op, volgens de shop waar ik hem wil kopen past de 7000a alcu meestal wel in de Sonata, ze hadden 't echter nog niet met een A7N8X getest.
Ik heb een A7N8X deluxe rev 2.0 in een Sonata kast met 7000a alcu, er blijft ongeveer 5-7 milimeter over tussen de voeding en de koeler. plaatje als bewijs :).

Verwijderd

Ik heb m'n rev2 cooler op een abit IC7 en m'n 7000-alcu gaat er NET overheen. wel relaxte settings opzich omdat ze allebij koelribben in de rondte hebben. staat ook f0kking mooi :P

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-12 06:42
Chi3F schreef op 04 maart 2004 @ 16:53:
Ik ga dit koelertje ook binnenkort halen, samen met een A7N8X-E deluxe, 2500+ en een Antec Sonata kastje.
Hoop dat het gaat passen, weet iemand trouwens of de layout van de E-Deluxe rond de socket hetzelfde is als die van de 'normale' A7N8X? Met die plaatjes op de Asus site is het moeilijk te zien, aangezien die foto's van bovenaf zijn genomen, waardoor de hoogte van de condensatoren niet duidelijk is...

Maarja volgens die winkel mag ik hem altijd ruilen als 'ie niet past, dus ik ga de gok gewoon wagen... :P
Past allemaal wel hoor :). Ik heb een Antec Sonata, Asus A7N8X-E Deluxe, Amd Xp 3200+ en Zalman Cnsp7000A-cu cooler.

Afbeeldingslocatie: http://www.stevieplace.nl/DCP09476.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stevieplace.nl/DCP09474.jpg

Case fan is op true power aangesloten, dus maakt niet zoveel rpm's.
Zalman draait 1850 rpm.

cpu temps: idle: 49 c , stressed 53 c

Zeer stil kastje met redelijke temperaturen :)

Verwijderd

Hier: http://www.teamhardware.c...ews&rop=showcontent&id=29 is een recente review te vinden die de CU en ALCU met elkaar vergelijkt. Op de Asus P4T533 met AGP kaart geinstalleerd past ie net :)

Verwijderd

wat een super koeler, heb hem gekocht na aandachtig dit forum gelezen te hebben en moet zeggen werkt Prima.

heb hier draaien een amd2600 (333mhz) @ 2.21 GHZ en word niet warmer dan 50 graden :p

Maar ben eigenlijk op zoek naar iemand die mijn vcore kan hoger zetten. Heb een asrock bordje en zelf ben ik niet zo handig daar in.

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:27:
wat een super koeler, heb hem gekocht na aandachtig dit forum gelezen te hebben en moet zeggen werkt Prima.
Welke heb je, de Al-Cu of de Cu?

Verwijderd

Echt mooi ding hoor die Zalman Cnsp7000A-cu cooler asus probe geeft 28 graden idle en dan staat ie op silent :P Ik heb een p4 2,5 Ghz icm Asus p4p800 SE

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
zikje schreef op 26 mei 2004 @ 15:03:
[...]

Welke heb je, de Al-Cu of de Cu?
Hoop voor je dat hij hier nog komt, 2 maanden na zijn post :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 26-05-2004 15:22 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik heb em anderhalve week geleden geinstalleerd op m'n Epox 8rda+, heb wel 1 van de beugeltjes moeten bewerken met een ijzerzaag, omdat ie anders niet wou passen. Operatie viel mee, en ben er zeer tevreden mee. Had eerst een coolermaster HHC-61 (oid), woog 200 gram meer en koelde een stuk minder.

Heb een 2600+ (1909 mHz versie) op 3400+ (2300 mHz) draaien en hij wordt idle 44, stressed 50. Keurig koelertje en nog stil ook!

Verwijderd

Ik heb sinds vanmiddag de CNPS7000A-Alcu. Deze moet geplugged worden op mijn MSI K8t NEO fisr. Daar zit al een backplate in die net iets anders is dan degene die zalman levert. Kan ik toch degene gebruiken die aan mijn moederboord vast zit (die is van de standaard koeling van mijn AMD processor)? Want ik krijg hem namelijk niet los.

Edit: ik heb het al gevonden, gewoon een beetje er aan wikken/rukken dat moet hij ervan zelf er een keer af komen. :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 15:11 ]

Verwijderd

Jongens, deze koeler die ownt gewoon..
Heb hem prijken in mijn systeem...

En voor de duidelijkheid de koperen versie is veel beter dan de aluminiumversie.
Hij is wel 773 gram, maar als je hem goed verankerd is dat geen probleem.

En dat hij zal gaan oxideren is natuurlijk klinklare onzin 8)7

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 22:21
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 15:18:
Echt mooi ding hoor die Zalman Cnsp7000A-cu cooler asus probe geeft 28 graden idle en dan staat ie op silent :P Ik heb een p4 2,5 Ghz icm Asus p4p800 SE
de mijne( 2.8) op silent staat op 50?
ligt dat nu aan de uitlees diode of mot dr meer koelpasta tussen...? ( hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid?)

no comment

Verwijderd

Martinus schreef op 28 mei 2004 @ 14:36:
[...]

de mijne( 2.8) op silent staat op 50?
ligt dat nu aan de uitlees diode of mot dr meer koelpasta tussen...? ( hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid?)
Koelpasta moet je echt tot een minimum houden (een druppel ter grote van een rijstkorrel en uitsmeren over de core). Het is alleen om een 100 % contactvlak tussen core en koeler te krijgen. En uitleesdiodes kunnen er weleens een graad naast zitten. Maar als je de temperatuur te hoog vindt zet hem dan gewoon met de fan-mate op normal mode.

8)7

• MentalMatthew
  • Laatst online: 13-11 17:15
Weet iemand hier of de Zalman CNPS7000A-Cu past op het MSI 865PE Neo2-PFS Platinum Edition moederbord?

[ Voor 6% gewijzigd door MentalMatthew op 31-05-2004 18:16 ]

• Martinus
MentalMatthew schreef op 31 mei 2004 @ 18:15:
Weet iemand hier of de Zalman CNPS7000A-Cu past op het MSI 865PE Neo2-PFS Platinum Edition moederbord?
op de site van zalman staan de MB's die niet voldoen, succes

no comment

• MentalMatthew
  • Laatst online: 13-11 17:15
Martinus schreef op 31 mei 2004 @ 19:00:
[...]

op de site van zalman staan de MB's die niet voldoen, succes
Ja weet ik, maar op die pagina staan de moederborden die uitgebracht zijn tot December 2003, en of ze tot vandaag de dag nog die pagina geupdate hebben vraag ik me af... De moederbord die ik aangaf is namelijk na December 2003 uitgebracht.

• Martinus
Dat is idd vervelend. Heb ie geen winkel in de buurt waar ze toevallig beide verkopen om eens te kijken?

no comment

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heeft iemand deze koeler al op een Asus K8V zitten en kan daar een foto van posten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hoe krijg krijg je die standaard backplate van je A64 mobo (K8N neo platinum) af? o_O. dat ding zit muurvast. En zo te zien niet met schroefjes

specs

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 10:59

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Microkid schreef op 21 juni 2004 @ 08:10:
Heeft iemand deze koeler al op een Asus K8V zitten en kan daar een foto van posten?
Afbeeldingslocatie: http://www.bizzarro.nl/zalmank8v.JPG

ik heb t spul vandaag binnen gehad, de koeler steek niet buiten het moederbord uit, dus dat is mooi, ik was daar een beetje bang voor namelijk :X

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb hem al een week (Zalman CNPS7000A-AlCU) en deze koelt uitstekend!! Ik heb een AMD Athlon XP 2+GHz en ik zocht een erg stille maar goeie koeler. Deze fan is niet allen erg erg stil op silent mode maar hij koelde superr! Hij kreeg mijn cpu temp van 45 graden naar 23 graden op normal en 34 op silent. Gewoon 10 graden koeler en onhoorbaar!! Ik had hem van PCL computers voor 39 euro's. :*)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Microkid

Microkid

Smile

Bizzarro schreef op 25 juni 2004 @ 14:44:
[...]

[afbeelding]

ik heb t spul vandaag binnen gehad, de koeler steek niet buiten het moederbord uit, dus dat is mooi, ik was daar een beetje bang voor namelijk :X
Toppie! Goede foto. Ik zie dat ie er echt perfect op past. Zelfs het geheugen is nog vrij. Nu kan ik hem met een gerust hart gaan kopen :)
Heb je al temps?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12 21:23

R-B

Blokkert

Ik heb deze cooler ook, zeer mooie en stille cooler (kopen/alluminium)

alleen mijn temps kloppen denk ik niet 8)7

ik kijk met aida 32/bios allebij idle 56 graden op dit moment 8)7

moederbord staat op 24 graden en dat lijkt me wel redelijk

wtf klopt er niet aan 56 graden :s..

[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 26-06-2004 12:53 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• HeepH
  • Laatst online: 13:51

HeepH

Dope Rapper

voel eens aan je koeler ? als de koeler zelf warm is zal het wel kloppen, anders moet je eens kijken of je pasta goed zit, en of je de koeler goed bevestigt hebt ( alle schroefjes even ver aandraaien)

http://specs.tweak.to/16495

• Martinus
R-B schreef op 26 juni 2004 @ 12:49:
Ik heb deze cooler ook, zeer mooie en stille cooler (kopen/alluminium)

alleen mijn temps kloppen denk ik niet 8)7

ik kijk met aida 32/bios allebij idle 56 graden op dit moment 8)7

moederbord staat op 24 graden en dat lijkt me wel redelijk

wtf klopt er niet aan 56 graden :s..
Ik had in begin ook hoge waarden. Dan wel met een P4, maar na bevestiging van minder koelpasta scheelde dat wel 4 graad stressed en idle... zou ik toch eens naar kijken.

no comment

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12 21:23

R-B

Blokkert

HeefStan schreef op 26 juni 2004 @ 13:10:
voel eens aan je koeler ? als de koeler zelf warm is zal het wel kloppen, anders moet je eens kijken of je pasta goed zit, en of je de koeler goed bevestigt hebt ( alle schroefjes even ver aandraaien)
hmm, koeler is warm, niet zo warm dat me vingens verbrand :P

ik ga zo volgende test met koelpasta ff bekijken :)

5 min later :

koelpaster cker niet veel. Normaal :)
schroefjes kunnen niet verde :+

Ik heb meteen tussen als plaatjes van CU/AL een temp sensor gedaan zo ver mogelijk naar beneden

temp idle wat ie aangeeft: 47 graden ongeveer

aida op moment: 52 graden

[ Voor 27% gewijzigd door R-B op 26-06-2004 14:46 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 10:59

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Microkid schreef op 26 juni 2004 @ 11:00:
[...]

Toppie! Goede foto. Ik zie dat ie er echt perfect op past. Zelfs het geheugen is nog vrij. Nu kan ik hem met een gerust hart gaan kopen :)
Heb je al temps?
idle 37 graden
stressed 45 graden

(amd64 clawhammer 3200+)

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:02

Bestla

Kvinne

De koperen versie op een Asrock P4 mobo .
Temps : Idle 23 graden
stressed : 27 graden.
Ik moet er wel bij zeggen dat er een 120mm fan als sideintake draaiende op 5 volt en 2 80mm outtake op 12 volt , een goede airflow langs de Zalman sturen. 8)

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb ook een 7000 CU op me cpu zitten, mijn temps zijn niet echt super laag vind ik zelf. ik weet niet hoe warm een 3000+ met andere coolers word, maar die van mij is:

(raam in mijn kamer open)
Idle: 42
Stressed: 46

(raam in mijn kamer dicht)
Idle: 44
Stressed: 48

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Heeft iemand een foto van deze koeler (koperen versie) op het MSI K8T Neo FSR VIA KT800 mobo? Ik heb er namelijk niet zo heel veel vertrouwen in dat hij daar op gaat passen, zonder over bijv. een geheugenbank heen te gaan.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Lefty_38 schreef op 27 juni 2004 @ 12:40:
Ik heb ook een 7000 CU op me cpu zitten, mijn temps zijn niet echt super laag vind ik zelf. ik weet niet hoe warm een 3000+ met andere coolers word, maar die van mij is:

(raam in mijn kamer open)
Idle: 42
Stressed: 46

(raam in mijn kamer dicht)
Idle: 44
Stressed: 48
Kloppen die temps wel?
Ik heb hier ook een Asus A7N8X-E staan en daarvan kloppen de temps niet. 58° stressed met 1.6v en een Aero 7+ zonder case. De heatsink voelt nog niet eens echt warm aan terwijl hij wel goed gemonteerd is...

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb een MSI K8T Neo en hij past er prima op hoor. Alledrie de geheugenbankjes nog vrij. Nou ja, wel geheugen erin natuurlijk 8)7
Temps: 33 idle | 42 stressed

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
SayWhatAgain! schreef op 28 juni 2004 @ 11:58:
Ik heb een MSI K8T Neo en hij past er prima op hoor. Alledrie de geheugenbankjes nog vrij. Nou ja, wel geheugen erin natuurlijk 8)7
Temps: 33 idle | 42 stressed
Mooi, thnx

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
pisart schreef op 28 juni 2004 @ 11:53:
[...]

Kloppen die temps wel?
Ik heb hier ook een Asus A7N8X-E staan en daarvan kloppen de temps niet. 58° stressed met 1.6v en een Aero 7+ zonder case. De heatsink voelt nog niet eens echt warm aan terwijl hij wel goed gemonteerd is...
Jah ik denk dat mijn temps wel kloppen, Als ik mijn hand op het koper leg van me cooler (dicht tegen de socket aan) is het gewoon redelijk warm. Maar niet echt heet, als ik mijn cooler op 25% laat draaien (700 toeren :P ) word hij snel 55 graden. Als ik dan voel is hij aardig heet maar ik laat hem altijd op 100% draaien....

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Verwijderd

WOW!

Dit is echt mijn beste PC aankoop ooit!

Had eerst een Spire Whisperock IV, maar die is echt waardeloos voor een OC'd systeem. Geluidsniveau is wel ok.

Recent kocht ik een Coolermaster Xdream, omdat er hier schijnbaar veel mesnen tevreden over waren qua prijs/prestatie enkel die cooler maakt zo'n herrie! Echt niet normaal! tussen de 25 en 47DB! Dat wil zeggen OP ZIJN MINST 25 DB en op die stand koelt hij voor geen meter! Wel kreeg ik mijn OC met deze cooler op 11.5*166 ipv 11*166 zonder dat ie te heet werd. Maar nog steeds zo'n 51 graden idle en als het warm is buiten zoals het recent was, ja het was ook wel eens goed weer, crashte de comp wel eens tijdens gamen. Dan moest ik hem echt permanent op iets van 4200 toeren zetten (volgens Asus PC probe) en dat is echt een takkeherrie! NIET KOPEN als je een OC'd systeempje wilt!!!!

En dan nu......
De Zalman CNPS7000A-CU!
Gister gekocht en toen dus hele systeem uit elkaar gehaald om cooler te kunnen bevestigen, wat prima ging. Ik teste het systeem na bevestiging zonder HD en GPU met enkel CPU fan en Enermax 12cm outtake; Ik wist niet wat ik hoorde! Of beter ik hoorde de Enermax, maar de Zalman NIET! Daarna Zalman nog op silent gezet, maar dat was voor mij hetzelfde dus mooi zonder fanmate op normal gelaten. Daarna weer alles ge-installeerd en nu hoor ik dus enkel de irritante GPU fan.

Resultaat van Asus Probe: 41 graden idle! Dit scheelt dus gewoon 10 graden met de XDream EN onhoorbaar! Moet wel gezegd worden dat het schoonmaken van de kast en dus de betere airflow wellicht ook ietsje invloed hebben.

Fantastische aankoop!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 12:28
de 7000B-Cu is al bij norrod computers gespot.... iemand duidelijke verschillen?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• dreester
  • Niet online
qrazi schreef op 09 juli 2004 @ 20:08:
de 7000B-Cu is al bij norrod computers gespot.... iemand duidelijke verschillen?
7000b? ik kan em op de zalman website niet vinden ook niet op de norrod website
heb je er misschien een pic van of een link?

• Martinus
dit is hmmm. kan geen verschil vinden
http://www.elektronika.ba..._opis&kod_p=WENTZA7000BCU

edit: ik zie dat die op veel meer sockets past, dast verschil...

socket A, socket 478, socket 754, socket 939, socket 940

de A alleen op de eerste 3.... dat ook weer duidelijk ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Martinus op 09-07-2004 21:11 ]

no comment

• Sjoerd
  • Niet online
Ik heb een epox 8rda3+ past deze koeler hierop?
want op de site van Zalman staat wel een tabel maar :S
ksnap em ni :D met die o'tjes

EP-8RDA3+ :
Clip must be cut off to avoid interference= O

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Microkid

Microkid

Smile

Ter info: heb net contact gehad met Zalman. In Q4 komt de CNPS7700-Cu uit. Dit is een koeler met dezelfde vorm als de 7000 serie, alleen nog groter: hij gebruikt een 12cm fan :9~

Weight : 920g
Dimensions : 136(L)× 136(W)× 66(H) mm
Heat Dissipation Area : 3628cm2
Fan Size : 120mm
Fan Speed : 1200~2000 rpm
Noise : 18~25 dB
Performance : 100W CPU~130W CPU

Oh ja, alleen voor Pentium4 en LGA775.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 13-07-2004 17:33 ]

Verwijderd

Microkid schreef op 13 juli 2004 @ 17:33:
Ter info: heb net contact gehad met Zalman. In Q4 komt de CNPS7700-Cu uit. Dit is een koeler met dezelfde vorm als de 7000 serie, alleen nog groter: hij gebruikt een 12cm fan :9~

Weight : 920g
Dimensions : 136(L)× 136(W)× 66(H) mm
Heat Dissipation Area : 3628cm2
Fan Size : 120mm
Fan Speed : 1200~2000 rpm
Noise : 18~25 dB
Performance : 100W CPU~130W CPU

Oh ja, alleen voor Pentium4 en LGA775.
LOL een 120mm fan.. Ik vraag me af hoe je dat ingodsnaam op je moederbord wilt laten passen...

Dat komt er vast ook wel een CNPS7700A-CU en CNPS7700A-AlCu toch?

Verwijderd

Martinus schreef op 09 juli 2004 @ 21:08:
dit is hmmm. kan geen verschil vinden
http://www.elektronika.ba..._opis&kod_p=WENTZA7000BCU

edit: ik zie dat die op veel meer sockets past, dast verschil...

socket A, socket 478, socket 754, socket 939, socket 940

de A alleen op de eerste 3.... dat ook weer duidelijk ;)
Ik zie het, zitten gewoon meer clipjes en schroefjes en dingetjes bij voor al die sockets ;)

Verwijderd

Ter info: De CNPS7000B gebruikt een nieuwe fanmate, namelijk de Fan Mate 2. ;)
Hier een plaatje van de CNPS7700-CU, ZM80D-HP en de CNPS 7000B:
[afbeelding]
Hier nog een keer de CNPS7700-CU vergroot:
[afbeelding]
Hij is echt gigantisch. >:)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 13:32 . Reden: foutje in URL ]

Verwijderd

OMG, die koeler neemt het halve moederbord in beslag >:) :+

Maarre je ziet dus op dat plaatje "CNPS7700 Series" met daaronder Socket 476/754/775/939/940 maar ik hoop dus dat 'ie ook later voor de oudere sockets uitkomt :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

idd socket A zou ook wel leuk zijn.

Er wordt alleen nogal veel offtopic gepraat hier :P

Het is een topic over de 7000A, maar het gaat nu meer over de 7000B en de 7700 serie. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :Y)

Mensen kunnen dus weer niet bij het topic blijven he? ;)

Verwijderd

Ik heb bij mn broertje een Zalman CNPS 700 ALCU geïnstalleerd, zijn cpu temps 38-51 graden. (op full stand) Het is een P4 3,2 HT (1 MB cache) Zijn dit nou goede temps of niet. (hij heeft een Asus P4P800 temps afgelezen met probe) Mijn eigen 2,5 Ghz P4 wordt met een 7000CU veel koeler, zeker tien graden koeler, idle 28 graden en stressed misschien 35 graden. Er zit bij mij veel minder verschil tussen stressed en niet stressed :? Ik heb zitten zoeken op de fora en het zijn geen gekke temps bij mn broertje, maar kan het niet beter? Misschien toch nog een keer proberen de koelpasta nog netter te doen. (er zit nu een heel dun laagje over heen die ik heb gladgestreken met een pinpas)

• Hann1BaL

Hann1BaL

je broertje heeft ook gewoon een heethoofd en of het iets beter kan, tja, misschien iets ja, maar zo bereslecht is het niet hoor. ik weet natuurlijk ook niet hoe jij bijvoorbeeld de koelpasta uitgesmeerd hebt, wat voor koelpasta etc.

Verwijderd

ik heb coolermaster koelpasta gebruikt, een klein druppeltje, en vervolgens met een pinpas net zo lang gladgestreken totdat er een gelijkmatig dun laagje pasta op zat.

• Martinus
bij mij was aandraaien en betere airflow in de kast een wonder - 4 graad. Echt airflow is heel belangrijk....

no comment

Verwijderd

De airflow is goed, twee fans voorin de kast, onderin die koele lucht aanzuigen, en twee fans achterin de kast die warme lucht afvoeren. En ik heb hem goed aangedraaid. Moet niet verder anders draai ik het moederbord kapot :P

Verwijderd

Is die processor van hem een Prescott? Die wordt sowieso veel warmer dan een Northwood.

Verwijderd

ik heb ook de alucu al eeen maand of 2 dus hij is all lang uit.

ik moet zeggen het is wel gewelidge koeler ik heb van 2,0 naar 2,5 opgeklokt (meer als mijn waterkoeling) en een temp van 44 graden waarbij het geluid niet te horen is (DIe K%T voeding maakt ram veel lawaai)

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12 23:13
Vandaag de CNPS 7000A-Cu gekocht :9
Voorlopig mijn beste aankoop Idle 46 C stressed 56C (p4 3.2)ik weet het niet heel koel maar zonder casefans zeeeeer stil en daarvoor deed ik het. Met regelaar op 1500 Rpm!!!! 8) zeker een aanrader!
Dan gaat mijn processor maar minder lang mee.......ooit 3 jaar met een proc. gedaan? O-) Ik niet in ieder geval :)

[ Voor 22% gewijzigd door djeck op 18-07-2004 20:16 ]

PVoutput

Verwijderd

Die temperaturen kunnen best 6 graden lager, ook op de laagste stand :) Zeker aangezien je een CU versie hebt, die zou nog beter moeten koelen dan mn ALCU versie.

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm die 7700 ziet er echt uit als een megamonster... ik zou echt voor die koeler gewoon geen plaats vinden in mijn kast... de 7000 past best nog aardig daartegen!

There is no place like ::1

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hm...zit te twijfelen tussen de Zalman CNPS-7000B-AlCu en de Thermalright SLK-947.
Uit een duitse review op computerbase.de maak ik op de koelers erg aan elkaar gewaagd zijn. De prijs zou de doorslaggevende beslissing zijn (resp. 32 en 43)
Maar ik kan die TR SLK947-U nieuw voor 30 euro krijgen.

Welke kan ik het beste nemen, die zalman of de Thermalright. Deze meot dienen voor een 2500+ @ 3200+ met een vcore van waarschijnelijk 1,75V?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Zalman is zeer stil en op dat punt aan te raden, de Thermaltake KAN een hele snelle effectieve fan aan..maar..dan zal hij meer geluid maken...

There is no place like ::1

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

swampy schreef op 26 juli 2004 @ 19:35:
De Zalman is zeer stil en op dat punt aan te raden, de Thermaltake KAN een hele snelle effectieve fan aan..maar..dan zal hij meer geluid maken...
Mja...tis btw een ThermalRIGHT ;).
De standaard Zalman fan van 92mm heeft btw niet zo'n heel indrukwekkende airflow. Terwijl je voor de Thermalright een YS Tech fan kunt kopen welke 83M3/h verplaatst bij 32DbA...dit kan ik aanpassen met een fancontroller.
Dus gaat in principe om de heatsink

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik over weeg deze Zalman ook aan te schaffen, maar ik wil eerst zeker weten of ie wel op de standaard backplate van mijn MSI K8T NEO FISR2 past... Ik heb uiteraard op internet al gezocht (GoT gaat erg lastig nu de search eruit ligt) en ik kom de ene keer tegen dat het wel wil, andere keer niet, dan weer dat het lukt 'met wat wringen' :/ . Ik wil gewoon even zeker weten of het goed past.

Uiteraard kan ik altijd nog mn pc weer uit elkaar halen om die zalman backplate te installeren, maar dat is me eigenlijk wat teveel moeite voor dit geintje. ALs ik dit bij voorbaat al weet koop ik de koeler denk ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 12-08-2004 10:03 ]

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12 19:48
Hier een compatibility list voor socket 754,939,940.

(bron: zalman)

http://www.zalman.co.kr/p...754-939-940MBlist_eng.htm

volgens mij moet ie passen.

edit:

hmm... URL komt niet goed over. Copy-paste naar je explorer, en dan werkt ie wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Aeon op 12-08-2004 13:10 ]

• Palomar
  • Niet online
Ja klopt die url had ik al gezien en mn mobo wordt wel supported. Maar het gaat mij erom of ik hem ook kan gebruiken met de reeds aanwezige backplate op mn K8T NEO. Bij die zalman wordt nl. ook een backplate meegeleverd, maar ik heb weinig zin om mn hele mobo uit te moeten bouwen om dat plaatje te installeren. Daarom wil ik liever de reeds aanwezige backplate gebruiken. En als iemand me nou bij voorbaat al kan zeggen dat dat niet gaat lukken dan begin ik er nu gewoon niet aan (veel te warm nu om aan mn computer te sleutelen :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 12-08-2004 13:22 ]

• Palomar
  • Niet online
FYI: ik heb die zalman net, een beetje op de gok, toch maar gehaald. Ik heb dat zwarte rekje wat aan de bovenkant van het moederbord zit eraf gehaald (was sowieso te hoog) en de Zalman vastgeschroefd op die pennetjes van de standaard backplate dier eruit steken. Zit zo op het eerste gezicht heel stevig en de temps zijn ook normaal (32 idle, 45 stressed met fan op low speed). Ik zal hem zo nog even uit zetten en wat testen op schokbestendigheid om zeker te weten dat ie er niet ineens uit kan donderen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 12-08-2004 17:00 ]

Verwijderd

Ik heb em ook op m'n 3Ghz Northwood en die word nu 34 graden :*) volgens ASUS Probe...... :9~

Verwijderd

Ik heb een Zalman CNPS 7000B AlCU op mn vaders Athlon XP 2600+ 333 Mhz gezet. idle is die processor na een tijdje 50 graden. De kast heeft verder geen airflow. Wat is een beetje normale temp voor zon proc met de pasta die zalman levert in een kast zonder airflow.

Verwijderd

Palomar schreef op 12 augustus 2004 @ 10:02:
ik over weeg deze Zalman ook aan te schaffen, maar ik wil eerst zeker weten of ie wel op de standaard backplate van mijn MSI K8T NEO FISR2 past... Ik heb uiteraard op internet al gezocht (GoT gaat erg lastig nu de search eruit ligt) en ik kom de ene keer tegen dat het wel wil, andere keer niet, dan weer dat het lukt 'met wat wringen' :/ . Ik wil gewoon even zeker weten of het goed past.

Uiteraard kan ik altijd nog mn pc weer uit elkaar halen om die zalman backplate te installeren, maar dat is me eigenlijk wat teveel moeite voor dit geintje. ALs ik dit bij voorbaat al weet koop ik de koeler denk ik niet.
heb de versie, past uitstekend zonder morren.

Had meer gezeur om me stockkoeler ervan af te krijgen dan deze er weer op te krijgen :)

*edit* even beter lezen :P Heb de backplate er idd afgesloopt, die oude staat veel te hoog, als het al past. Gewoon fohn erop en langzaam losweken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 08:03 ]

Verwijderd

IK heb ook deze Zalman gekocht en nu paste hij eerst niet omdat die dingen op het moederbord geplaatst moesten worden aan 1 kant de blauwe niet paste ! van wege condensatoren. Daarom heb ik ze omgedraaid en andersom op het moederbord. En hij doet het goed ! 28 graden idle 34 load op een 2800+ Aopen AK77-600GN. :>

Verwijderd

Ik zit er over te denken deze koeler te halen. Moederbord is een A7N8X. Maar die koperen is wel erg zwaar. Is het niet een groot risico om zo'n zware koeler aan je moederbord te hangen?
Als ie afbreekt valt ie op m'n nieuwe GF6600GT. Dat mag niet gebeuren natuurlijk :P

Ben ik paranoide als ik bang ben dat ie van m'n mobo af zal breken, of is die kans echt aanwezig?

Zo ja, dan haal ik de aluminium versie wel.

Verwijderd

Ik zal je maar uit je droom helpen: deze koeler heeft de afgelopen twee-en-eenhalf jaar al duizenden malen zijn diensten bewezen (er zijn trouwens enorm veel goeie reviews te vinden op het net). We zijn al een generatie verder: momenteel draaien er mobos met een nog zwaardere koeler op de CPU. Zo weegt de 7700CU meer dan 900 gram ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:30:
Zo weegt de 7700CU meer dan 900 gram ...
Die is daarom ook niet verkrijgbaar voor de AthlonXP las ik in een review. Ik heb wel eens op dit forum gelezen dat er coolers van moederborden afgebroken zijn. Maar mischien betrof het in die gevallen NOG zwaardere coolers.

Maargoed als ik het goed begrijp zou een A7N8X dus nog met gemak een 7000CU kunnen houden.

Verwijderd

Ik heb de koper versie vandaag gehaald en geinstalleerd, en dat ging gelukkig allemaal goed. Alleen zijn de temps niet heel veel lager. Paar graden minder maar denk ik zo ongeveer.
Eerst had ik heel weinig koelprut, daarna heb ik het met iets meer geprobeerd. Maar dat hielp ook niet veel. En de fan draait al op volle toeren. :(

Met kast open en fan op volle toeren is me AMD AthlonXP ( barton ) 2600+ ongeveer 41 graden (idle). Met kast dicht komt daar nog zo'n 5 graden bij!

Verwijderd

ik heb de 7000B al cu op een presscot 2.8 en idle is ie 36 en stress 49 ik vind die temps toch maar wat aan de hoge kant, k t'is een presscot ;) maar 2.8 is toch niet zooo veel??

Verwijderd

Voor een ieder die een AMD64 Socket 939 wil voorzien van de Zalman 7000.

Ik heb net een 7000 gekocht, mijn tweede. Was zeer tevreden met mijn eerste op een ASUS A7V8X mobo.

Ben aan het klussen geslagen om mijn AMD 2400+ systeem naar een AMD64 systeem om te bouwen.
Zalman geeft aan dat de koeler op een ASUS A8V past. Wat ze niet vertellen dat je een fohn en schroevendraaier nodig hebt om de originele backplate er af te wrikken.
Iets in mijn natuur houdt me tegen om met fohnen en schroevendraaiers een splinternieuw mobo te lijf te gaan.

Heeft iemand suggesties, of dit avontuur eerder gedaan?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:22

Nemesizz

Untouchable

Kom ik even tussendoor met waarschijnlijk een hele domme vraag.

Mij lijkt zo'n Zalman 7000 koeler ook wel wat, en ik zie dat er een fanmate bijzit. MOET je die fanmate eraan hebben om die koeler te kunnen laten draaien...of werkt ie ook zonder problemen zonder? 8)7 (ik kan fanspeed immers toch via het mobo regelen)

Verwijderd

@Nemesizz : Eerder in dit topic werd er gezegt dat het wel kan.

btw:
Als ik prime95 draai of BurnK7 dan gaat me pc spontaan uit. Dat gaat zo snel dat ik niet kan zien of de temperatuur stijgt :P
Wat kan dit inhouden ? Verder is me pc gewoon stabiel namelijk!

Verwijderd

Nemesizz schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:35:
Kom ik even tussendoor met waarschijnlijk een hele domme vraag.

Mij lijkt zo'n Zalman 7000 koeler ook wel wat, en ik zie dat er een fanmate bijzit. MOET je die fanmate eraan hebben om die koeler te kunnen laten draaien...of werkt ie ook zonder problemen zonder? 8)7 (ik kan fanspeed immers toch via het mobo regelen)
Heb zelf de B versie met de fanmate 2. Aan de fan zit een normale 3 pin connector dus je kan em zonder problemen op je mobo prikken

• Dr Pro
  • Laatst online: 27-12 01:31
nee de fanmate heb je niet nodig, ik had het een tijd zonder mate gedraaid werkt prima, misschien iets luidruchtiger dan met fanmate, maar daar kies je dan zelf voor :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:22

Nemesizz

Untouchable

Ok, bedankt voor de 'moeite' ;)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hann1BaL schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:10:
Misschien een beetje rare upgrade vraag:

Mijn systeem maakt veel lawaai:

AMD Athlon XP 2800+ (draait op 200 x 11.0 en dus als 3200+)
A7n8x deluxe gold
2x 512 MB Dane Elec DDR 400
Maxtor Diamondmax 9 plus 120 GB Sata 8 MB cache HDD
Western Digital CaviarSE 120 GB Sata 8 MB cache HDD
Club3D Radeon 9700 pro 128 MB met Artic VGA Silencer installed.
cpu koeler: Spire Falconrock II
Aopen H600 B kast met 350W low noise voeding.
standaard Casefan + Coolermaster casefan (beide 80 x 80 mm)

Dit systeem is zeer luidruchtig en mag wel wat minder lawaai gaan maken. Ik wil dus stillere en betere koeling hebben, die totaal ongeveer 50 euro mag kosten. (niet alleen cpu koeling, maar dus ook de casefans.)

(Ik weet namelijk niet of bijv de Zalman CNPS7000 serie in mijn kast past (H600B in combinatie met de A7n8x deluxe)
Dit heb ik gepost in het wat kan ik hier het beste aan upgraden topic. Nu lijkt me dat ik dat misschien beter hier kan plaatsen, na een advies. Heeft iemand de combinatie van mijn moederbord en mijn kast met deze mooie Zalman koeler?

(7000B CU/ALCU mag ook natuurlijk. Gaat om de maten enzo.)

Verwijderd

kheb de opvolger gekocht, 7700 CNPS (Cu only) :9~ erg stil, ik schrok wel ff van de grootte, pfoe dat had ik niet verwacht! Maar het paste nog net. Met wat arctic silver 5 om geen compromisen te sluiten natuurlijk })

edit: lijkt me trouwens sterk dat de AlCu versie beter koelt dan de Cu only versie, in de binas staat het volgende bij warmte geleiding (pik ik net ff uit ander topic B) ):
Koper: 390
zilver: 429
Aluminium: 237

FF wachten op de 7700 Silver edition dus :+

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 18:59 ]

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:53:
kheb de opvolger gekocht, 7700 CNPS (Cu only) :9~ erg stil, ik schrok wel ff van de grootte, pfoe dat had ik niet verwacht! Maar het paste nog net. Met wat arctic silver 5 om geen compromisen te sluiten natuurlijk })

edit: lijkt me trouwens sterk dat de AlCu versie beter koelt dan de Cu only versie, in de binas staat het volgende bij warmte geleiding (pik ik net ff uit ander topic B) ):
Koper: 390
zilver: 429
Aluminium: 237

FF wachten op de 7700 Silver edition dus :+
jah maar blijkbaar geeft aluminium de warmte weer makkelijker af aan de lucht dus dat is ook weer een voordeel. meestal blijkt toch dat de cu versie een paar graden koeler is. :)

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12 16:57
Hallo
ik heb een vraagje, ik weet dat dit een oude topic is
maar mijn vraag is of de CNPS7000B-AlCu of de CNPS7000B-Cu op mijn oude asus p4b266 moederbord past

want ik ben van plan om er eentje te gaan kopen voor mijn 2de pc, maar op de Zalman site zelf staat
deze moederbord er niet bij omdat het oud is.

In mijn 2de pc zitten de volgende onderdelen:
P4 2.4
Asus p4b266
(nu nog een stock cooler)
512mb pc2100 samsung
Sapphire radeon 9600
Q-tec 300W voeding

ik hoop dat 1 van jullie mij hier mee kan helpen

Verwijderd

Weet je zeker dat hij er gewoon niet bijstaat omdat het niet past? Als je het zeker wilt weten meet je toch gewoon eventjes alles rond je socket op? De maten staan op de Zalman website ;)
zie ook het antwoord van Prutzor ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 14:23 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50

woutur

Klauwtjes uit!

Ik wilde er geen compleet topic aan besteden, derhalve hier een kleine vraag. Ik heb mijn zalman al een tijdje en vind dat ie snel warm wordt (cpu, vaak al snel bovenin de 40 graden).
Nu ben ik erachter gekomen dat waneer ik de waaier van de koeler vastpak, ik deze makkelijk heen en weer kan bewegen (vooral draaien gaat makkelijk). ik heb het idee dat de koeler er niet stevig op zit. Mijn vraag is dus of dit hoort, en of anderen dit ook hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Martinus
woutur schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:57:
Ik wilde er geen compleet topic aan besteden, derhalve hier een kleine vraag. Ik heb mijn zalman al een tijdje en vind dat ie snel warm wordt (cpu, vaak al snel bovenin de 40 graden).
Nu ben ik erachter gekomen dat waneer ik de waaier van de koeler vastpak, ik deze makkelijk heen en weer kan bewegen (vooral draaien gaat makkelijk). ik heb het idee dat de koeler er niet stevig op zit. Mijn vraag is dus of dit hoort, en of anderen dit ook hebben.
Bij mij zit die echt erg vast, als ik hem beweeg, beweegt mijn moederbord mee, dus zo vast. FF aandraaien denk ik zo.

no comment

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb hier het zelfde probleem als woutur, iemand een idee ik heb de schroeven al vast gedraait en ook de beugels wat bij gebogen....

p.s. A7V400-mx palomino 2000+ 55graden idle met open kast!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1 2 3 Laatste