Toon posts:

Zalman CNPS7000A-AlCU komt eraan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De CNPS7000A-AlCU is het aluminium-broertje van de koperen CNPS7000A-Cu. De alu schijnt wat beter te koelen, is goedkoper, bijna de helft lichter en gaat langer mee (omdat koper na een tijdje oxideert)

Ben al erg lang op zoek naar deze koeler, maar jammergenoeg is ie alleen compatible met sockets voor Athlon64 en Pentium.

Werd weer wat blijer na het zien van deze site, http://www.obengware.com/
Daar staat links in het kolom

Coming Up
Zalman CNPS7000A-AlCU Socket 478, 754, 462

Op 462 sockets gaan dus Athlon XPs :)

Nou vraag ik me af wanneer ie precies gaat uitkomen? Op de site van Zalman kan ik niks vinden...
Weet iemand hier al wat meer info?

EDIT! WTF :D ik check net Zalmans site en daar staat ie dus op :) Hijs dus zeker gisteren geupdate ofzo..
Wie weet al een adresje waar ik 'm kan krijgen???

Edit, op de pricewatch staat nergens of ie compatible is met socket 462, dat staat dus wel bij zn koperen broer
Ik wel ff mailen met wat winkels ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 11:30 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
eeeh, een socket 462 is hetzelfde als een Socket A, en op een Socket A, gaan gewoon XP's :)

zou je een linkje kunnen geven naar de product omschrijving op de site van zalman :?

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 27 July 2003 @ 11:31:
eeeh, een socket 462 is hetzelfde als een Socket A, en op een Socket A, gaan gewoon XP's :)
Ja weet ik, maar bij Zalman hebben ze t alleen maar over 3-cijferige sockets.. beetje vaag maarja
zou je een linkje kunnen geven naar de product omschrijving op de site van zalman :?
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-alcu.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.new-generation.nl/media/zalman_cnps7000alcu_klein.JPG

En dit is de inmiddels erg populaire koperen versie
Afbeeldingslocatie: http://www.new-generation.nl/media/cnps7000cu_klein.JPG

Edit: Ah.. begin t al te snappen
De CNPS7000-AlCu is comp. met A64 en Pentium.
De CNPS7000A-AlCu is oa. ook comp. met athlon xp. 8)7
nahja, tis nog vroeg he

Vreemd dat die CNPS7000A-AlCu nog niet in de pricewatch staat :'( is ie net uit ofzo, weet iemand dat?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 11:41 ]

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12 22:45
VOlgens mij lag de prestatie van dit ding toch rond hetzelfde niveau als die 6000 series (waaier model)?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
alu versie
Silent Mode 0.29 Deg.C/W
Normal Mode 0.22 Deg.C/W

kopere versie
Silent Mode 0.27 Deg.C/W
Normal Mode 0.20 Deg.C/W

nogal logisch he dat de kopere versie beter koelt...

edit
ik vind dit veel leuker >:)
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm2hc1.htm

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 27-07-2003 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vimana schreef op 27 July 2003 @ 11:43:
VOlgens mij lag de prestatie van dit ding toch rond hetzelfde niveau als die 6000 series (waaier model)?
Dat weet ik niet precies, maar hij koelt dus wel wat beter dan de koperen 7000.
check http://www.lostcircuits.c...lman_cnps7000alcu/4.shtml
Zou je denken ja.. maar de praktijk wijst wat anders uit.. check bovenstaande link
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030425193624.html
Lost Circuits has reviewed Zalman CNPS7000-AlCu, a version of quite famous CNPS7000-Cu cooler with partially aluminium heat-sink. They compared both products between each other and came to a rather unusual conclusion: “AlCu heatsink performs better than the heatsink made of copper at all fan rotation speeds”.
Yep zat ik ook al naar te kijken :) die gaat mijn 120 giegjes beschermen.. met het trpoische weer van een tijdje terug werd mn WD wel ERG heet :'(

Nog een edit: De enige winkel die ik tot nu toe heb kunnen vinden is Goris :r
€38,95
http://www.goris.nl/prijslijst/prijslijst_start.htm

Ah in Belgie hebben ze m ook, voor €32
http://www.zeta.be/prijslijst.htm
Misschien een domme vraag, maar moet je nog extra kosten betalen als je uit Belgie besteld :? heb t nog nooit eerder gedaan namelijk!

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 12:00 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12 04:57

Steve

Krokodil \o/

De betere prestatie van de AlCu komt door een betere warmtegeleiding, omdat ze blijkbaar een niet helemaal goed gepolijste Cu hadden. Als dat wel het geval was zou de Cu zeker weten een stukje beter gekoeld hebben.

Hoe kom je er overigens bij dat de koper sneller oxideert? Tegen dat die koperen versie geoxideerd is heeft jouw Athlon XP dezelfde status die een 486 nu heeft...

En als je uit België bestelt zijn er uiteraard wel extra kosten, namelijk hogere verzendingskosten. Buitenlandse zending tot 1kg kost € 4.41 nonprior (3-4 dagen) en € 7.49 prior (2 dagen).

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 27-07-2003 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
..
Jupiler schreef op 27 July 2003 @ 13:35:
Hoe kom je er overigens bij dat de koper sneller oxideert?
Bottom line is that either there are no differences between the -Cu and the -AlCu version, or if any differences exist, the AlCu bimetal design is better than the all copper version. Add the facts that the pure copper version weighs 50% more, further that copper will oxidize over time, which causes deterioration of heat exchange because of the insulating properties of copper oxide and last not least that copper is softer than aluminum and, hence, be more prone to mechanical damage and ... the winner is... CNPS7000-AlCu
De betere prestatie van de AlCu komt door een betere warmtegeleiding, omdat ze blijkbaar een niet helemaal goed gepolijste Cu hadden.
Mwoah, ik denk dat ze dat wel doorhadden als dat zo was.
Maar een andere belangrijke reden waarom ik voor de alu kies is omdat ie niet zo zwaar is. Ik vind die 773 gram van de koperen koeler toch wel een beetje risky..
En als je uit België bestelt zijn er uiteraard wel extra kosten, namelijk hogere verzendingskosten. Buitenlandse zending tot 1kg kost € 4.41 nonprior (3-4 dagen) en € 7.49 prior (2 dagen).
Okee bedankt :) Dan bestel ik ze toch maar uit Belgie.. heb niet zulke goeie ervaringen met Goris :( (gaat daar 9 van de 10 keer fout)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-12 14:47
Wat een gelul zeg over dat oxideren. Aluminium oxideert waar je bijstaat. Dan ontstaat er Aluminiumoxide (wat wij zien als aluminium, simpelweg omdat ongeveer alle aluminium geoxideerd is). Aluminiumoxide geleidt net zo slecht als koperoxide, maar voordat koper oxideert ben je, zoals Jupiler al zei, wel een paar jaartjes verder.
Oftewel: dat oxidatieverhaal is onzin.

Wat is dan wel waarheid. Aluminium kan beter warmte overdragen aan de lucht als koper, maar koper geleidt warmte beter van de ene kant van het materiaal naar de andere kant.
Vandaar dat de beste koelblokken een koperen voet hebben (maakt contact met de core) en aluminium waaiers (maakt contact met de lucht).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Tsja nu ga ik helemaal twijfelen.. |:( :P Wat zouden jullie kopen? OOK gelet op het gewicht.. De koperen is 770 gram en de alu zit zo rond de 450.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 14:42 ]

Verwijderd

Ik heb de koperen, en het gewicht houd ie makkelijk hoef je echt niet bang voor te zijn, ik ga vaak met mijn pc naar lan party's en heb nog nooit problemen gehad door het gewicht van de koeler, en de kopere versie koelt zeker wel beter als de allumimium versie.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 11:48:
De enige winkel die ik tot nu toe heb kunnen vinden is Goris :r
€38,95
http://www.goris.nl/prijslijst/prijslijst_start.htm

Ah in Belgie hebben ze m ook, voor €32
http://www.zeta.be/prijslijst.htm
Misschien een domme vraag, maar moet je nog extra kosten betalen als je uit Belgie besteld :? heb t nog nooit eerder gedaan namelijk!
ik zie gewoon 2 shops in de pricelist die hem ook verkopen:
pricewatch: Zalman ZM-2HC1

of heb je het over de cnps7000A??
dan heb ik niets gezegd :)

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-07-2003 15:10 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12 04:57

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 11:35:
De CNPS7000A-AlCu is oa. ook comp. met athlon xp. 8)7
nahja, tis nog vroeg he

Vreemd dat die CNPS7000A-AlCu nog niet in de pricewatch staat :'( is ie net uit ofzo, weet iemand dat?
damster schreef op 27 July 2003 @ 15:08:

of heb je het over de cnps7000A??
dan heb ik niets gezegd :)
O-)

• ixl85
als die fan kapot gaat hoe zou je die dan moeten vervangen?
(ok ik weet dat ik deze vraag eigelijk niet mag stellen maar doe het toch lekker snel:
zou ie veel beter koelen dan mijn CNPS6000-Cu op een 2000xp (Palomino heethoofd) die nu rond de 54graden zit met fsb op 140)

(owwww slecht van mij :P )

Verwijderd

Topicstarter
ixl85 schreef op 27 July 2003 @ 15:23:
als die fan kapot gaat hoe zou je die dan moeten vervangen?
(ok ik weet dat ik deze vraag eigelijk niet mag stellen maar doe het toch lekker snel:
zou ie veel beter koelen dan mijn CNPS6000-Cu op een 2000xp (Palomino heethoofd) die nu rond de 54graden zit met fsb op 140)

(owwww slecht van mij :P )
Denk het wel.. volgens een techsite is het verschil tussen de 6500 en de 7000 zo'n 5 graden.. dus grofweg gezegd zou ie 't een stuk beter doen
http://www.frostytech.com...cfm?articleid=1359&page=4
http://www.frostytech.com...cfm?articleid=1359&page=5

Hijs ook een stuk stiller dan de 6500..
Ze vergelijken met de 6500Alu versie zie ik

Nahja ik ga zelf we lvoor de koperen, ik heb van andere mensen gelezen dat het hoge gewicht niet zo'n punt is omdat je het niet direkt op de socket bevestigd, maar in de voorgeboorde gaten eromheen..
Ook de reakties van hierboven _/-\o_ hebben mijn keuze alleen maar meer bevestigt :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

45,- bij Informatique. Ik heb hem zelf hier al liggen, ben nog bezig met de rest van me pc binnen te krijgen :) Ik vind hem best groot. Oja kijk wel uit welke mobo je hebt want er zijn een aantal waar hij dus niet op past!!!
De koperen kan je daar ook krijgen voor 54,- geloof ik. Check maar ff ;)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Remy
  • Laatst online: 27-12 16:45

Remy

I usually get 100% accuracy

aXe schreef op 27 juli 2003 @ 16:17:
45,- bij Informatique. Ik heb hem zelf hier al liggen, ben nog bezig met de rest van me pc binnen te krijgen :) Ik vind hem best groot. Oja kijk wel uit welke mobo je hebt want er zijn een aantal waar hij dus niet op past!!!
De koperen kan je daar ook krijgen voor 54,- geloof ik. Check maar ff ;)
aXe, ff opletten he, het gaat hier om de CNPS7000A-AlCu, die hoort compatible te zijn met XPs. Degene die jij bedoelt is gewoon voor socket 478/754.

LinkedIn
Instagram

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat een goed nieuws, de Zalman 7000-serie is er nu dus eindelijk ook voor de Athlon XP :) Ik heb momenteel de 6000CU erop zitten, ben ik ook al teverden mee behalve als je een insteekkaart moet verwisselen moet je steeds die bracket eraf halen.

• aXe

aXe

[#]aXe

ReemF schreef op 27 July 2003 @ 16:27:
[...]

aXe, ff opletten he, het gaat hier om de CNPS7000A-AlCu, die hoort compatible te zijn met XPs. Degene die jij bedoelt is gewoon voor socket 478/754.
Het enigste verschil is de paar onderdelen om hem op je mobo te zetten voor de rest is er niks anders aan...

[ Voor 25% gewijzigd door aXe op 28-07-2003 10:35 ]

Verwijderd

Kijk eerst goed of het monster op je Mobo en in je kast past,
(voor een goede plaatsing heb je minimaal wel 12 - 13 cm nodig)
je zal niet de eerste zijn waar bij de koeler tegen de PSU aankomt.

het lijkt me trouwens niet onverstandig om op een AMD een spacer te gebruiken
die core is zo donders klein, en de hybrid is toch evengoed bijna 500 gr.

• Remy
  • Laatst online: 27-12 16:45

Remy

I usually get 100% accuracy

aXe schreef op 28 July 2003 @ 10:31:
[...]

En misschien moet jij eerst eens meer lezen want het is die versie. Ik heb de doos hier zelf liggen en nog wil jij het niet geloven dat ik die versie niet heb?
Als jij die versie hebt, en bij Informatique hebt gehaald voor die 45 eur, dan klopt de page van Informatique niet :P. Deze, om precies te zijn. Ten eerste staat daar nergens de bekende A, of bij de beschrijving Zalman CNPS7000-AICu CPU Cooler (Socket 478/754) niet dat het ook voor socket A is, wat normaal wel bij alle proc koelers op de site van Informatique staat. En verder gaat het gedeelte: 'Kan niet bevestigd worden op onderstaande moederborden' alleen maar over P4 borden.

Niet zo gek dus, dat ik dacht dat je de verkeerde bedoelde :)

Oh, ik zie dat je je post hebt ge-edit. Nouja, wat ik hier in deze post heb gezet is iig wat ik bedoelde met opletten ;). Blijkbaar is de Informatique page fout of onvolledig.

LinkedIn
Instagram

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
ixl85 schreef op 27 July 2003 @ 11:46:
kopere versie
Silent Mode 0.27 Deg.C/W
Normal Mode 0.20 Deg.C/W

edit
ik vind dit veel leuker >:)
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm2hc1.htm
Een C/W waarde van 0.20, volgens mij heb ik nog nooit lager gezien? Het lijkt wel of elke review pagina op een andere manier aan de C/W waarde komt. Als je getallen vergelijkt van fabrikant / sites komt er soms een 2x zo hoge/lage waarde uit.
maar voordat koper oxideert ben je, zoals Jupiler al zei, wel een paar jaartjes verder.
Inderdaad, niet boeiend.
zou ie veel beter koelen dan mijn CNPS6000-Cu op een 2000xp (Palomino heethoofd) die nu rond de 54graden zit met fsb op 140
Uiteraard, hij scoort namelijk al een stuk beter dan de 6500 waaiers.
Vandaar dat de beste koelblokken een koperen voet hebben (maakt contact met de core) en aluminium waaiers (maakt contact met de lucht).
Het duurste en best presterende koelblok is nog steeds van volledig koper, de Thermalright SLK-900. Geef ns een voorbeeld van een highendkoelblok met 2 materialen per koelvin?

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2003 11:05 ]

• ixl85
Yokozuna schreef op 28 July 2003 @ 10:48:
[...]

Een C/W waarde van 0.20, volgens mij heb ik nog nooit lager gezien? Het lijkt wel of elke review pagina op een andere manier aan de C/W waarde komt. Als je getallen vergelijkt van fabrikant / sites komt er soms een 2x zo hoge/lage waarde uit.
[...]

Inderdaad, niet boeiend.

[...]

Uiteraard, hij scoort namelijk al een stuk beter dan de 6500 waaiers.
[...]

Het duurste en best presterende koelblok is nog steeds van volledig koper, de Thermalright SLK-900. Geef ns een voorbeeld van een highendkoelblok met 2 materialen per koelvin?
ik heb die waardes van de officiele site... dus in verhouding zouden ze moeten kloppen
(hoe het in verhouding met andere koelers is weet ik niet)

maar is dat nou echt wat hier gezegt word?
dat wist ik nm niet
dat allu warmte beter afgeeft aan de lucht dan koper?
(dan zou je dus eigelijk iets van 40koper/60allu moeten hebben en dan de core van koper)
of kan je gewoon beter de hele kopere versie pakken omdat dat beter geleid (en dan het iets minder "afgeven aan lucht" maar nemen zoals het is)

• Yokozuna
ik heb die waardes van de officiele site... dus in verhouding zouden ze moeten kloppe
Nou, de "Thermalright SLK-800 with Delta FFB0812EHE fan" haalde een C/W waarde van 0.46. Een krachtigere combinatie is er (buiten de SLK900 dan) niet. http://www.dansdata.com/coolercomp_p6.htm#slk800
Ik wacht liever even op reviews/vergelijkende testen waar ze de C/W waarde bij elke cooler op dezelfde manier berekenen :)

Als de AL/CU versie echt beter zou presteren zou dat gewoon uit de C/W waarde zijn af te lezen. Dat is het niet en nooit geweest, de CU versie scoort gewoon beter. De duurste koelblokken zijn ook gewoon van volledig koper.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2003 11:44 ]

Verwijderd

Toevoeging:
ze zijn oa ook te bestellen bij een IA op laupro (32 euro) jaja ook socket A

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 15:16

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb hier een Alpha 8045 blok op mijn CPUutje zitten..deze is dus koper en alu. Koperen kern...alu staafjes. Volgens opgaaf bij Alpha zou de CW waarde ronde de 0.30 moeten zitten met stille fan. Aangezien ik een Papst NGM erop heb zitten (beetje midrange 26dB) zou ik ook rond die waarde uit moeten komen.

Eigenlijk vind ik dit wel erg goed nieuws!! Kan ik mooi de Aopen 350W silent voeding gaan kopen en dan deze koeler op de CPU! Is computertje nog steeds lekker koel en oc'ed en ondertussen een stuk stiller!! (afgezien dan van mijn 5 80mm Papst NGML fans, blauwe orb op GF3Ti500 (Hercules) en twee 7200rpm WD's ;) )

Net gekeken op de site van Zalman, maar helaas mijn mobo niet kunnen vinden. Guess that I must take the meetlint om te zien of alles gaat passen....heb wel de schroefgaten, maar er zitten toch verschillende condensatoren verdacht dichtbij de socket. Mobo is MSI K7T266 Pro 2 RU (6380 versie 2.0). Ik ga opzoek naar info voor compatibility, maar als iemand anders het weet ondertussen...please post natuurlijk!

[ Voor 28% gewijzigd door Cheese_man op 28-07-2003 12:19 ]

reserveringshouder Tesla Model 3

• ixl85
Yokozuna schreef op 28 July 2003 @ 11:38:
[...]

Nou, de "Thermalright SLK-800 with Delta FFB0812EHE fan" haalde een C/W waarde van 0.46. Een krachtigere combinatie is er (buiten de SLK900 dan) niet. http://www.dansdata.com/coolercomp_p6.htm#slk800
Ik wacht liever even op reviews/vergelijkende testen waar ze de C/W waarde bij elke cooler op dezelfde manier berekenen :)

Als de AL/CU versie echt beter zou presteren zou dat gewoon uit de C/W waarde zijn af te lezen. Dat is het niet en nooit geweest, de CU versie scoort gewoon beter. De duurste koelblokken zijn ook gewoon van volledig koper.
ik heb die waardes van de officiele site... dus in verhouding zouden ze moeten kloppen
(hoe het in verhouding met andere koelers is weet ik niet)
dat bedoel ik dus, ik had het over de verhouding onderling (op de site van zalman)
en neit met andere koelers van andere sites!
en jah die link ken ik, zwaar relax wat die man daar doet voor ons 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 11:54:
Toevoeging:
ze zijn oa ook te bestellen bij een IA op laupro (32 euro) jaja ook socket A
Kan hem nergens vinden, ik zie hier alleen de "oude" versie staan voor PIV en A64
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:37:
het lijkt me trouwens niet onverstandig om op een AMD een spacer te gebruiken
die core is zo donders klein, en de hybrid is toch evengoed bijna 500 gr.
Een Spacer? wasda precies? Staat niks erover in de faq

En hierzo staat een lijst met compatible mobo's voor de CNPS7000A-Cu (socket 462)
http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
Voor mijn mobo (GA-7VRX) is ie dus net te groot, en ik moet volgens hun een stukje van de clip afknippen/zagen
Als ik zo kijk naar deze pic denk ik dat er wel meer moeten worden afgezaagd :/

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/7000A/7000A_Cu_bo_b.gif

Hij steekt aan de bovenkant uit op deze pic. Past het dan nog wel in mn kast? :?
Dit ding is echt huge... 8)7

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12 16:10

Macabre

Euhh...

Heeft iemand de koperen versie al aan het draaien ? Zou wel willen weten hoe ie koelt op een Socket A mobo/cpu.

Ik heb nu een coolermaster hhc-l61, en die koelt gewoon niet meer goed. Word stressed 54 graden (niet oc'ed) met AS3.

Wil dus voor stilte gaan en goede koeling uiteraard.

Denk dus dat dit 1 van de weinige koelers is die daarvoor in aanmerking komt, maar ik zou dus wel willen weten hoe het ding nu koelt op een Athlon XP (2400+).

Mito....jij hebt er eentje ? Hoe koelt ie ?

Verder staat op de zalman site bij het moederbord lijstje dat de Abit NF7-S niet geschikt is omdat hij geen socket gaten heeft. Maar ik heb de rev2.0 en die heeft wel gaten, betekent dit dat mijn mobo dan wel geschikt is ? Volgens mij wel toch.

..:: Specs ::..

Verwijderd

Link naar de locatie in Laupro was zo gevonden hoor, maar ik paste em wel even
(betreft trouwens: "De Allergrootste Inkoop Actie Ooit")

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=322&p=pi&pi=5236

Een spacer is een plaatje metaal dat je om de core heenlegt, om het gewicht van een koeler mede over de processor voet te verdelen)

Het doet verder niet veel, het enige voordeel is eigenlijk dat je minder risico loopt als je een zo zware koeler plaatst zoals de 7000

Imho gaat zo'n zware koeler dan ook niet meer doorhangen (als je naar die ieniemienie kleine rubberen dopjes kijkt, snap je wat ik bedoel.

Het is met die spacer zo als met alles, er zijn er die zweren erbij, er zijn er die willen er niets van weten...

Om de kosten hoef je het iig niet te laten zo'n ding kost ongeveer tussen de 5 en de 10 euro

Laat het duidelijk zijn dat zo'n spacer niets toevoegt of afdoet aan de koelende prestaties van een koeler, het is alleen een stukje zekerheid zeg maar.
________

In deze topic staat er wel het een en ander over.. ook een heel duidelijk plaatje

[rml][ BC3] Is een spacer handig om schade te voorkomen?[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 15:19 ]

Verwijderd

Cheese_man schreef op 28 July 2003 @ 12:01:

Eigenlijk vind ik dit wel erg goed nieuws!! Kan ik mooi de Aopen 350W silent voeding gaan kopen en dan deze koeler op de CPU! Is computertje nog steeds lekker koel en oc'ed en ondertussen een stuk stiller!! (afgezien dan van mijn 5 80mm Papst NGML fans, blauwe orb op GF3Ti500 (Hercules) en twee 7200rpm WD's ;) )
Als je dan toch op de site van Zalman kijkt, bestudeer deze voeding ook eens..

Ik heb em zelf en dat ding is echt Superstil :9

http://www.zalman.co.kr/usa/product/zm400a-apf.htm

*edit - new keyboard typo's*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 15:47 ]

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 15:16

Cheese_man

Waarom kiezen?

[off topic] Is zekers leuke voeding...alleen hou ik niet zo van die variabele powersupply fans. Bovendien heeft die Aopen 1 120mm fan...is altijd stiller dan een 80mm bij gelijke airflow....en voor 20dB verplaatst hij meer lucht dan een 80mm exemplaar natuurlijk. Bovendien is die Aopen maar iets van 65€ geloof ik. [/off topic]

Ondertussen is het afwachten tot de rest van jullie deze fan hebben gemonteerd op XP bordjes....dan kan er een ervaringen topic geopend worden.

reserveringshouder Tesla Model 3

• Yokozuna
Maargoed, ben benieuwd wanneer de eerste reviews van de CNPS7000A-CU zijn geschreven. Ze kunnen zeggen wat ze willen maar ik heb nog geen enkele duidelijke aanwijzing gezien dat hij tekoop is.

Laupro link:
7000-A- Aluminium Copper (Socket 478:P4 en Socket 754:Athlon 64)
Als je naar de socket-compatibility kijkt gaat het gewoon om een normale 7000 ALCU. "Socket-A" komt dan ook niet op de pagina voor.

[ Voor 169% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2003 17:18 ]

Verwijderd

even met de boyz from the TD contact gehad..

en ik haal dit van de zalman site...

Socket 478 is Intel P4
Socket 462 is Socket A is AMP-XP Athlon / Duron
Socket 754 is AMD Hammer, I Claw

voor deze sockets zitten dus de nodige bevestigings materialen in de doos/ verpakking of hoe je zo'n plastic geval ook noemt

-*- edit -*-

sjonge wat doen we moeilijk...

Op de zalman product page staat het duidelijk

kijk maar bij het vakje compatible cpu's (4de zwarte balkje van boven)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 18:00 ]

• Yokozuna
Zalman site:
CNPS7000A-Cu
[...]
- Intel Pentium 4 (Socket478)
- AMD Athlon/Duron/Athlon XP (Socket 462)
- AMD Athlon 64 (Socket754) compatible design for broad compatibility.
Dat wisten we al,
maar waarom staat dit dan niet op de Laupro site? Nu weten we niet of ze gewoon de 7000ALCU bedoelen, of dat ze de specificaties van de 7000A-ALCU verkeerd hebben overgenomen.

[ Voor 83% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2003 18:23 ]

• ixl85
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 12:30:
[...]
een stukje koper tussen core en koeler om het gewicht van de koeler te verspreiden,
heb nu zelf een zalman 6000CU, en opzich vind ik een spacer een beetje overbodig...
gewoon rustig je case vervoeren en plat leggen (rustig neer zetten)
(en ook gewoon voorzichtig erop zetten...)
kan er weinig mis gaan

Afbeeldingslocatie: http://www.thegoom.com/files/spacer.gif

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 28-07-2003 21:59 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20
He bah, hij past niet op de Abit NF7 volgens Zalman omdat er geen gaten rondom te socket zouden zitten. (had dat mobo op het oog, misschien dat ik toch eens naar een ander mobo moet gaan zoeken)

(ot: of heeft die rev 2.0 wél gaten?)

[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 28-07-2003 22:55 ]

• Macabre
  • Laatst online: 12-12 16:10

Macabre

Euhh...

REV2.0 heeft gaten :Y), heb zelf ook een REV2.0..

[ Voor 39% gewijzigd door Macabre op 29-07-2003 10:44 ]

..:: Specs ::..

Verwijderd

Ik heb zelf de cnps 7000AlCu op een P4 2.40C en het is echt zooo'n mooie cooler!! En op de Silent mode istie ook echt helemaal stil! Een prachtige aankoop waar ik heel blij mee ben en het is top dat dit model nu ook beschikbaar is voor de Athlon!

Nu ik dit topic zo zit door te lezen rijst er bij mij echter wel een vraagje.... mensen hebben het over 54 graden stressed alsof dit echt veel te warm is?? :/

Als ik de temp bij mijn PC aflees zegt ie 58 graden stressed :? Zou dit een verkeerde waarde zijn, ik heb namelijk echt helemaal geen stabiliteitsproblemen!

• aXe

aXe

[#]aXe

Hangt ook beetje van je mobo af. Zoals de Abit temp wordt berekend door een soort formule en niet door echt de precies gemeten temp. En 58 is niet super heet en als je geen problemen verder hebt er ook niks aan veranderen :)

• Yokozuna
De Socket-A versie te koop :) pricewatch: Zalman CNPS7000A-Cu (Socket A/478/754/939/940)

Bij CDROM land staat hij er nu echt zonder gezeik:
Zalman CNPS7000A-Cu

Socket 478 (P4)
Socket 754 (Athlon 64)
Socket 462 (AMD)
3,4Ghz en hoger
1350~2400rpm
20~25dB(A)
Gewicht: 773 gram
artnr. 152152
€ 49,-
58 graden C stressed is gewoon acceptabel, kun je echt wel een tijd mee vooruit. Ik vind het nog steeds niet echt goed, zo'n hoge (maar wel acceptabele) temperatuur op een niet overgeclockte P4 met geen bijzonder hoge Vcore. Als die 58 graden klopt, dan heb ik toch meer verwacht van de 7000CU :) (zal niet bijzonder veel schelen met de ALCU) Ben toch benieuwd of die afmeting eigenlijk wel klopt inderdaad ;) Oh, die temperatuur is @ silent mode? 1300rpm of 2000rpm (ofzo) kan behoorlijk wat graden schelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 29-07-2003 15:17 ]

Verwijderd

modbreak: Dit heeft niks met deze koeler te maken. Laat dit soort offtopic posts achterwege, dank je.

[ Voor 93% gewijzigd door Remy op 29-07-2003 15:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 11:36:
Als ik de temp bij mijn PC aflees zegt ie 58 graden stressed :? Zou dit een verkeerde waarde zijn, ik heb namelijk echt helemaal geen stabiliteitsproblemen!
Vind 58 graden wel een beetje veel voor een P4 2Ghz ik heb zelf een 2.0@2.6 en deze wordt stressed zo'n 50 graden op een Swiftech cooler MCX4000 en een Papst 92mm fan en hiervoor had ik een andere P4 2.0@2.5 die werd stressed maar 43 graden,volgens mij met die Zalman beter kunnen presteren,heb je wel een intakefan?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 12:30:
[...]

Kan hem nergens vinden, ik zie hier alleen de "oude" versie staan voor PIV en A64

[...]

En hierzo staat een lijst met compatible mobo's voor de CNPS7000A-Cu (socket 462)
http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
Voor mijn mobo (GA-7VRX) is ie dus net te groot, en ik moet volgens hun een stukje van de clip afknippen/zagen
Als ik zo kijk naar deze pic denk ik dat er wel meer moeten worden afgezaagd :/

[afbeelding]

Hij steekt aan de bovenkant uit op deze pic. Past het dan nog wel in mn kast? :?
Dit ding is echt huge... 8)7
Umm

Zelf heb ik een 7000 AlCu in mijn pc zitten, dus een P4 moederbord...enzo.....

Maar ja, hij is HUGE! En een ding moet je zeker hebben als je hem wilt installeren...ruimte rond je socket......VEEL ruimte rond je socket!

Daartegen als hij eenmaal zit.....damn...top koelertje die extreem weinig geluid maakt. Hij draait bij mij op 2500 RPM en ik hoor hem niet over de rest van mijn fans heen.

Enige nadeel, mijn hele Airflow design ( die met mijn stock koeler zeer goed was ) is nu dus omgegooid door de airflow van de 7000 AlCu. Maar....de temps zijn nog steeds stabiel...dus tja...je went er wel aan!

Dus als je hem koopt...succes met installeren...maar daarna...enjoy the silence!

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 29-07-2003 15:38 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

modbreak: MagicMouse, laat dit soort offtopic posts achterwege, dank je.

[ Voor 85% gewijzigd door Remy op 29-07-2003 15:36 ]

Verwijderd

Heeft iemand de 7000A-AlCu al besteld bij deze winkel:
http://www.zeta.be/prijslijst.htm.
Is dat nu werkelijk de AMD XP compatible koeler, want de link die naast het produkt staat (naar de zalman site) is de 7000-AlCu. (Zonder de A dus)

Iemand die al toevallig deze heeft besteld en binnengekregen of misschien al een mailtje heeft gestuurd naar de zaak met deze vraag?

Verwijderd

Topicstarter
Yokozuna schreef op 29 July 2003 @ 15:10:
De Socket-A versie te koop :) pricewatch: Zalman CNPS7000A-Cu (Socket A/478/754/939/940)
Bij CDROM land staat hij er nu echt zonder gezeik:
Yep, heb ff gemailt, daar hebben ze er nog 3 op voorraad, bij Goris maar eentje! Volgens mij gaan ze als warme broodjes!
Als die 58 graden klopt, dan heb ik toch meer verwacht van de 7000CU :)
Ik heb een vermoeden dat ie de clip niet goed heeft strakgetrokken.. heb ergens gelezen in een review dat dat veel kan uitmaken.
Dat stond geloof ik bij Frosty Tech.. zal ff gaan zoeken.

Mn cooler die ik nu heb loopt al idle op 50 graden, stressed komt ie tegen de 70.. maar dat gaat al een tijdje goed zo (ruim anderhalf jaar).
swampy schreef op 29 July 2003 @ 15:23:
[...]
Maar ja, hij is HUGE! En een ding moet je zeker hebben als je hem wilt installeren...ruimte rond je socket......VEEL ruimte rond je socket!
yep, ben al met de meetlat beziggeweest. Tussen mn Dimms en mn socket houd ik 3 cm over, dat lijkt me niet genoeg, maar aangezien de ribben langzaam omhoog lopen lijkt het mij dat dat geen probleem moet zijn.
Ander verhaal is het met de condensators, zie zitten namelijk al op zo'n 1,5 cm naast mn socket :/
Maar goed, volgens de compatibilitylist van Zalman moet geen probleem zijn, mn mobo is zo goed als geschikt, ik hoef alleen de clip een stukje af te knippen/zagen. Laten we hopen dat ze gelijk hebben...
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 20:31:
Heeft iemand de 7000A-AlCu al besteld bij deze winkel:
http://www.zeta.be/prijslijst.htm.
Is dat nu werkelijk de AMD XP compatible koeler, want de link die naast het produkt staat (naar de zalman site) is de 7000-AlCu. (Zonder de A dus)

Iemand die al toevallig deze heeft besteld en binnengekregen of misschien al een mailtje heeft gestuurd naar de zaak met deze vraag?
yep, ze leveren niet naar Nederland |:( Ik had als ik hun was voor deze keer toch een uitzondering gemaakt...!
----- Original Message -----
From: <jhkok@s-loops.com>
To: <verkoop@zeta.be>
Sent: Sunday, July 27, 2003 12:56 PM
Subject: Vraag vanuit website

> Hallo,
> Ik zie dat jullie de Zalman CNPS7000A-ALCU verkopen.. een van de weinige
in
> de Benelux!
> Deze koeler is volgens Zalmans site ook geschikt voor socket 462 (dus AMD
> Athlon XP). Maar bij jullie beschrijving kan ik hierover niks terugvinden,
> daar hebben jullie het alleen over de sockets voor de Athlon64 en Pentium.
>
> "INTEL Pentium 4 (Socket478) and AMD Athlon 64 (Socket754) compatible
design
> for broad compatibility."
>
> Zijn jullie niet in de war met de CNPS7000-ALCU ? (dus zonder de
aanduding
> A achter 7000) Deze is namelijk specifiek gemaakt voor alleen de A64 en
> Pentium.
>
> Als ie compatible is met de Athlon XP koop ik hem bij jullie!

Beste,

De Zalman CNPS7000A-ALCU is inderdaad ook compatibel met een Athlon XP. Op
de website van Zeta wordt dit echter niet vermeld, omdat de installatie bij
een Athlon XP erg omslachtig is (je moet het moederbord volledig
demonteren).
Tevens een antwoord op je andere vraag: nee, we leveren momenteel nog niet
internationaal. Ter informatie, de Zetawinkel bevindt zich te Mechelen,
slechts een twintigtal minuten voorbij Antwerpen per wagen...

Mvg,
Peter De Ridder
ZETA bvba

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 20:44 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

yep, ben al met de meetlat beziggeweest. Tussen mn Dimms en mn socket houd ik 3 cm over, dat lijkt me niet genoeg, maar aangezien de ribben langzaam omhoog lopen lijkt het mij dat dat geen probleem moet zijn.
Ander verhaal is het met de condensators, zie zitten namelijk al op zo'n 1,5 cm naast mn socket
Maar goed, volgens de compatibilitylist van Zalman moet geen probleem zijn, mn mobo is zo goed als geschikt, ik hoef alleen de clip een stukje af te knippen/zagen. Laten we hopen dat ze gelijk hebben...
Dimms....daar gaat hij wel over heen, wel voorzichtig installeren natuurlijk...maar hij moet gewoon goed over de dimms gaan.

Condensatoren....die moeten OP ZIJN MINST 10mm van de socket af liggen, met 15mm zit je dus goed!

Verwijderd

Ik heb er zelf ook een, maar nog niet geinstalleerd (ik wacht nog op wat zaken zoals de CPU)
Volgens mij gaat hij wel passen op mijn ABIT IC7-g.
Ik had er bij het bestellen eigenlijk niet bij stil gestaan dat het misschien niet past :|

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 10:58:
Ik heb er zelf ook een, maar nog niet geinstalleerd (ik wacht nog op wat zaken zoals de CPU)
Ik had er bij het bestellen eigenlijk niet bij stil gestaan dat het misschien niet past :|
Check of the website van zalman of er problemen zijn met het monteren op je moederbord dan weet je het zeker. Want de 7000 is heel wat anders dan de 6000 fof 6500...dat kun je wel zeggen!

• aXe

aXe

[#]aXe

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 10:58:
Als het goed is past hij juist wel :) (heb al reviews gezien met abit ic7 mobo's met deze fan als cpu fan) Heb zelf de Abit IC7 besteld (hoefde xtra's niet zozeer). Het is ook 1 van de redenen dat ik deze cpu fan heb gehaald (zonder de A dus maar wel een AlCu) Ben wel benieuwd naar prestatie en hoe stil hij is. 1300 rpm lijkt mij best weinig rpm. Maar hij is dus ook goed voor overclocken als ik zo de andere replies zie. Ben benieuwd :) (iemand misschien een tip hoever ik beetje kan gaan met deze fan op me P4 2.8 Ghz?)

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12 12:07
Hmmm, is zalig coolertje, draait heir nu toch al een 2-tal maand op mijn Pentium 4.
Draait AANZIENLIJK stiller dan de boxed cooler van Intel, en aangezien ik ook een passief gekoelde GF4TI heb (leve ZM80 ;)) is dit echt wel een heel stille PC geworden die qua prestaties niet moet onderdoen en die dan nog eens aardig overclocked en onder de 60°C grens blijft na een half uurtje stressen en bij warm weer.

Sterk aan te raden dus! _/-\o_

Verwijderd

Zoals ik al zei, het gaat vast wel passen ja.
Ik heb nu het mobo en de koeler en het ziet er goed uit :)
Ik ga ook op een 2.8 met deze koeler, dus ik ben ook benieuwd ;)

Verwijderd

Ook iemand die de Zalman 7000 EN de Zalman NB32 (Northbridge koelblokje) op een Abit IC7-G heeft geinstalleerd? Past dit?

Verwijderd

Neen (Daarmee bedoel ik dat ik het niet weet),

Is die Northbridge koeler van Abit trouwens met lijm oid vast gemaakt of kun je hem gemakkelijk vervangen?
Anders ben ik namelijk ook wel geinteresseerd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 21:25 ]

• E-RIC
  • Nu online
kvaruni schreef op 30 July 2003 @ 17:25:
draait heir nu toch al een 2-tal maand op mijn Pentium 4.
Dit topic is over de CNPS7000A-Cu/AlCu. Jij hebt het waarschijnlijk over de CNPS7000-Cu/AlCu aangezien de A versie net nieuw is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:24:
Neen (Daarmee bedoel ik dat ik het niet weet),

Is die Northbridge koeler van Abit trouwens met lijm oid vast gemaakt of kun je hem gemakkelijk vervangen?
Anders ben ik namelijk ook wel geinteresseerd
Koelblokje wordt met lijm EN schroeven geleverd. Op sommige mobo's kun je hem mbv schroeven vastzetten; op de Abit kan dat niet, maar hiervoor wordt lijm meegeleverd (bij mij zit hij dus met lijm vast).

Iemand die beide koelblokken op zo'n IC7-G heeft zitten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 23:16 ]

• Yokozuna
Het topic heeft niet voor niets een 7000-A erin, het gaat hier gewoon om de Socket A COMPATIBLE versie. Wanneer hij uitkomt, wie hem al heeft en wie reviews etc. heeft gezien :(

[ Voor 183% gewijzigd door Yokozuna op 01-08-2003 17:49 ]

Verwijderd

Ok, excuus. Niet helemaal bij stilgestaan dat vragen over de CNPS7000 niet gewenst waren.
Ik hou m'n mond verder.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 22:37 ]

Verwijderd

Ik heb hem nu draaiend.
Prime 95 erop...pijnbank modus en hij loopt stabiel op 55C
Het gaat hier om een p4 2.8 Ghz.
Ik denk dat er nog wel ruimte voor een overclock in zit, vooral gezien dat de pasta nog moet gaan inwerken enzo

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

De 7000A zal vast even goed als een 7000 gaan presteren...misschien wel beter! Maar zeker is dat hij stil is en toch zeer goed koelt, daartegen...hij is niet voor zware overclockers.....stilte heeft zijn prijs!

Het is een schatje hoor...die 7000 serie...heb wel VEEL ruimte in de kast :-p

Verwijderd

Er is ruimte zat :)
Toch vind ik 55 graden onder max stress niet slecht.
Maar ik haal voorlopig de improvements wel uit minder gevaarlijke dingen zoals memory tweaks

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 03:08:
Ik heb hem nu draaiend.
Prime 95 erop...pijnbank modus en hij loopt stabiel op 55C
Het gaat hier om een p4 2.8 Ghz.
Ik denk dat er nog wel ruimte voor een overclock in zit, vooral gezien dat de pasta nog moet gaan inwerken enzo
Allo Allo het gaat niet om de 7000 A voor o.a. Socket A.

Valt niet te vergelijken met gebruik op een P4 cpu. Ook omdat veel overclockers bij Barton/Thoroughbreds de Vcore omhoog gooien (soms tot 1.9-2.1!), wat bij P4's overclockers minder vaak voor komt (of een veel kleinere ophoging).
Het is een schatje hoor...
Het is een monster, een "uber Orb" maar dan van Zalman. Veel te groot voor een schatje ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2003 10:26 ]

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heeft iemand al opgementen of ie op de MSI Ultra2 (MS-6380E) past? Dan hoef ik mijn huidige koeler er niet af the halen, om te meten;).
Mocht nou niemand het geprobeerd hebben dan zal ik het van het weekend is gaan doen.

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb zojuist de CNPS7000A-AlCu besteld bij Challenge Computers als vervanging voor mijn CNPS6000Cu.. voornaamste reden dat ik 'm gekocht heb is dat ik dan van die irritante bracket af heb die voor overal voorhangt :) Als ik 'm heb zal ik hier meer vertellen.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12 19:46
Heb er ook een in bestelling staan bij de IA Groot, maar zal nog wel even duren voor hij binnen is. Hoop dat het niet te lang gaat duren, want ik wil van het lawaai af.

• Yokozuna
Er zijn inmiddels flink wat winkels toegevoegd bij de pricewatch, neem even een kijkje :)

pricewatch: Zalman CNPS7000A-Cu (Socket A/478/754/939/940)

Ben benieuwd naar de prestaties, voor 50 euro verwacht ik toch behoorlijk wat gezien je daar bijna een Alpha 8045 koelblok met Papst (of andere stille) fan voor hebt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ben ook benieuwd naar de prestaties op een AMD. Hier op een intel ben ik erg te spreken over deze koeler, maar bij amd kan het natuurlijk anders zijn :)

• xabre16v
  • Niet online
Ik vanmiddag naar Challenge Computers om mijn CNPS7000A-AlCu op te halen, kom ik daar hebben ze alleen de CNPS7000A-Cu, foutje in bestelling |:( Naja heb ik de CNPS7000A-Cu meekregen voor €39,- dat maar gedaan :P

Ga 'm nu inbouwen, tot zo mensen.

=edit=

JEZUS :o wat een bad ass cooler, me mobo staan nu een beetje in een U-vorm, ik maakte me daar wel wat zorgen over maar alles doet het nog gelukkig >:) Het monteren opzich is heel makkelijk al vergt het even tijd, zweet handjes met het vast doen van die vervelende clip is gelukkig verleden tijd, de 7000A heeft alles geschroefd :)

Specs:
- AMD Athlon XP 3000+
- Chaintech 7NJL1 AP0GEE nForce2

Prestaties:
6000Cu: Idle: 55c / Stressed: 67c
7000A-Cu: Idle: 49c / Stressed: 55c

Mijn Chaintech leest helaas veel te hoge temps, hier moet ongeveer 10-15c vanaf.
Het verschil met de 6000Cu is echt gigantisch groot vind ik, dit is een echt zeer goede cooler!

[ Voor 59% gewijzigd door xabre16v op 11-08-2003 19:10 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12 12:29
Pas die A-alcu ook op het mobo ga 8knxp van gigabyte door de dps2
want anders wordt dat me nieuwe cooler
zit hier met zoem geluid 40 db
:X

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

omg, dat ding is 770 gram???!! AMD schrijft toch een koeler van max 350 gram voor?? Weg core ;(

Niet dat m'n 6500Cu licht is.... :P (450g)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• xabre16v
  • Niet online
Tja, als jij een onwijze lomperik ben is je core idd weg maar er kan vrijwel niks mis gaan, je schroeft 'm d'r RECHT op! dus niet clippen aan 1 kant ofzo.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb `m ook besteld, ik wacht nu alleen al 3 weken op mijn bestelling bij Challenge Computers :(
De HD koeler en 3 80mm case-fans krijgen ze maar niet binnen :(
Maar ik heb een ASUS A7V8X-x moederboard. Past hij daar op? Ik hoop het wel :S

edit
Ik koop iig niets meer bij Challenge computers.
Echt, ik heb nu een mailtje of 5 moeten sturen voordat ze de goeie koeler in m`n bestel lijstje hadden staan, wat er nu al 3,5 weken op staat :(
Eerst eventjes de goeie, toen de P4 versie, toen weer de Aluminium versie.
Net weer gemaild van dat ik toch echt om de koperen versie vroeg :Z

[ Voor 42% gewijzigd door Guillome op 12-08-2003 19:50 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
xabre16v schreef op 11 August 2003 @ 16:35:
Prestaties:
6000Cu: Idle: 55c / Stressed: 67c
7000A-Cu: Idle: 49c / Stressed: 55c

Mijn Chaintech leest helaas veel te hoge temps, hier moet ongeveer 10-15c vanaf.
Het verschil met de 6000Cu is echt gigantisch groot vind ik, dit is een echt zeer goede cooler!
ROFLOL, you wish :D Een AMD wordt met dit weer en jouw correctie berekend echt geen 40 graden stressed :D . Heel leuk dat je sensor en misschien wat naast zit, maar AMD 3000 + met dit weer + stressed = 40 graden, no way :)

• aXe

aXe

[#]aXe

Die lijst op de website wil niet laden hier maar de niet geschikte mobo's zijn deze:

Aopen AX4R Plus / AX4T II Series
Asus P4S533 / P4S333 / P4T533
ECS MBP4VV3 / P4VXAD / P4VXADV Series
Epox 845PE LAN / 4BDA-E
Iwill P4R533-N
Shuttle AS45GT-R / AV405
Soltek SL-85MR2

(stond op informatique)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
XLerator schreef op 12 August 2003 @ 18:45:
Ik heb `m ook besteld, ik wacht nu alleen al 3 weken op mijn bestelling bij Challenge Computers :(
De HD koeler en 3 80mm case-fans krijgen ze maar niet binnen :(
Maar ik heb een ASUS A7V8X-x moederboard. Past hij daar op? Ik hoop het wel :S

edit
Ik koop iig niets meer bij Challenge computers.
Echt, ik heb nu een mailtje of 5 moeten sturen voordat ze de goeie koeler in m`n bestel lijstje hadden staan, wat er nu al 3,5 weken op staat :(
Eerst eventjes de goeie, toen de P4 versie, toen weer de Aluminium versie.
Net weer gemaild van dat ik toch echt om de koperen versie vroeg :Z
haal em bij www.ncthestore.nl daar hebben ze er genoeg op voorraad
word binnen 2 of 3 dagen na de bestelling thuis bezorgd :)

pricewatch: Zalman CNPS7000A-Cu (Socket A/478/754/939/940)

[ Voor 4% gewijzigd door Black_Adder op 12-08-2003 22:41 ]

Verwijderd

XLerator schreef op 12 augustus 2003 @ Maar ik heb een ASUS A7V8X-x moederboard. Past hij daar op? Ik hoop het wel :S
Volgens de Zalman web site mist de A7V8X-X de "gaten" rondom de socket, en zou deze dus niet geschikt zijn. Ik heb zelf ook een paar van die bordjes geinstalleerd, maar ik kan me zo niet herinneren of er nu wel of geen gaten inzaten.

Referenties: Zalman compatibiliteits lijst

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 06:20 . Reden: slaaptekort door hitte ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb gekeken, er zitten wel 4 gaten omheen. Ik zoek effe een pic.
En Black_adder, ik heb meer besteld dan alleen die koeler dus het is niet handig om het ergens anders te bestellen.
En ik heb ook al betaald :( :( :(

edit
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x-x/a7v8x-x_l.jpg

edit2
De A7X8X wordt wel ondersteund, en die heeft exact dezelfde gaten als de A7V8X-x :)

[ Voor 30% gewijzigd door Guillome op 12-08-2003 23:25 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• xabre16v
  • Niet online
Je moet oppassen voor die elco daar rechtboven de socket, check even hoe hoog deze is en vergelijk even met de specs op de Zalman site.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waar en wat moet ik zien dan?
Volgens mij is het rond het socket precies het zelfde als de -x versie.
Zie hier: Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/a7v8x_l.jpg

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik denk dat ze gemakshalve hetzelfde plaatje gebruikt hebben bij beide mobo's.. maar als ik jou was zou ik zelf ik t zelf even controleren dan kun je de bestelling altijd nog annuleren. Want het lijkt erop dat ie niet compatible is, als Zalman dat zegt kun je het wel aannemen

Ik kan met Google ook geen pics vinden van de A7V8X-X maar wel een hoop van A7V8X... zegt dus al genoeg..

[ Voor 18% gewijzigd door YoG op 13-08-2003 21:02 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

De A7V8X
De A7V8X-x
Beide van de Asus site :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmmm, er blijft weinig ruimte op beide moederbords over...vrees dat YoG gelijk heeft.....en dat je niet zeker kan zijn dat de koeler zal passen!

• Yokozuna
We Are Borg schreef op 12 augustus 2003 @ 19:30:
[...]

ROFLOL, you wish :D Een AMD wordt met dit weer en jouw correctie berekend echt geen 40 graden stressed :D . Heel leuk dat je sensor en misschien wat naast zit, maar AMD 3000 + met dit weer + stressed = 40 graden, no way :)
Inderdaad, dit blijft gewoon speculair (8> Maar toch een duidelijke verbetering. Dit kan best een overclock cooler worden. Iets wat je van de waaiers niet kunt zeggen.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maar waarom wordt de A7V8X wel ondersteund dan? De -x versie wordt alleen níét ondersteund omdat daar geen holes op blijken te zitten volgens zalman. En die zitten er wel op. Dus....?
En die lui van die (klote) winkel zeiden ook dat het kon.

[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 13-08-2003 22:00 ]

• YoG
  • Niet online

YoG

Vreemd, misschien heb je een latere revisie die wel de gaten heeft.. in dat geval mag je erg blij zijn..
Misschien moet je ff een mailtje naar Zalman zturen en vragen om duidelijkheid, want dit klopt dus niet :?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Gemaild. :)

Verwijderd

Een test van de Cu uitvoering in het duits:

http://www.dirkvader.de/f.../zalman-cnps7000a-cu.html

• E-RIC
  • Nu online
Hier staat een engelse test van de A-CU:
http://www.datafuse.net/7000acu-2.php
Hij wordt daar vergeleken met de Aero 7 en 7+

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Heb nog geen mail terug van Zalman, hoelang kan zoiets duren?

edit
De airon + koelt dus beter dan de Zalman??

[ Voor 30% gewijzigd door Guillome op 16-08-2003 13:17 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

XLerator schreef op 16 August 2003 @ 13:16:
Heb nog geen mail terug van Zalman, hoelang kan zoiets duren?

edit
De airon + koelt dus beter dan de Zalman??
Maar alleen als hij op volle kracht staat......en dan is het echt een stofzuiger!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb m eieindelijk binnen :/ (de A-CU dus) Het eerste wat me opviel was niet zozeer de grootte.. maar hij is wel LOODzwaar! Voor mijn gevoel is ie nog we lwat zwaarder dan de 773 gram. Ter vergelijking, hij is ongeveer dubbel zo zwaar als een MS Precision joystick (weet ff niks beter vergelijkbaar materiaal).
Ik moet m nog erin zetten, ik hoop wel dat die schroefjes en mn mobo dat gewicht aan kunnen en dat het zwaarste punt niet op mn mobo hangt of cpu, maar geneog wordt ondersteund door die clip-supports. Want damn, anders gaat het echt niet goed denk ik!

Moet ik nou persé die Fanmate er tussen zetten? Of kan ik het gelijk aansluiten op mn mobo? Want die kan m namelijk zelf automatisch harder/zachter zetten dmv Q-fan, en als ik de fanmate wil gebruiken moet ik de kap er af houden (lijkt me) wil ik m handmatig kunnen regelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 12:17:
Moet ik nou persé die Fanmate er tussen zetten? Of kan ik het gelijk aansluiten op mn mobo? Want die kan m namelijk zelf automatisch harder/zachter zetten dmv Q-fan, en als ik de fanmate wil gebruiken moet ik de kap er af houden (lijkt me) wil ik m handmatig kunnen regelen
Ik heb hem ook zonder fanmate aangesloten maar wel op een zalman fancontroller. Dus je kunt hem gewoon direct aansluiten op je moederbord, want die zalman levert hetzelfde voltage op "volle kracht" als je moederbord aansluiting doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 17:20:
[...]

Ik heb hem ook zonder fanmate aangesloten maar wel op een zalman fancontroller. Dus je kunt hem gewoon direct aansluiten op je moederbord, want die zalman levert hetzelfde voltage op "volle kracht" als je moederbord aansluiting doet.
Fout, de maximale spanning via de Fan Mate 1 ligt rond 11,5 V, dus lager dan 12 V.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 09:11:
[...]

Fout, de maximale spanning via de Fan Mate 1 ligt rond 11,5 V, dus lager dan 12 V.
Denk je nu echt dat die halve volt iets uit maakt op een fan. Daarbij zal die fan ook echt geen specificatie dragen dat ie 11,5 volt nodig heeft. Dat zal wel gewoon 12 volt zijn. Of denken er meer mensen hier anders over? Ik ben niet zo'n grote expert in elektronica zaken.

Wel moet ik terugkomen op het feit dat ik zei dat de zalman ZM-MFC1 fancontroller 12 volt levert, want dat heb ik nooit echt nagemeten. Maar aan de snelheid van de fan's te zien, die eerst direct op het mobo waren aangesloten dus ik wist welke snelheid ze max. haalde, dacht ik dat dit wel het geval was.

Verder bedoelde ik met fancontroller niet de Fan Mate 1 als dat zo over kwam, want ik heb ik het idee dat je dat had begrepen uit mijn bericht. O-)

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik reageer nu pas ff, mn inet heeft er een paar dagen uitgelegen :(

Maar ik heb m (7000A-CU) nu erin zitten! Installatie ging perfekt (wel klote om je hele mobo eruit te moeten halen |:( )

Ik heb ongeveer 1 mm ruimte tussen een condensator zitten :D Dat hadden ze ook wel ff kunnen vermelden op Zalmans site dat t zo krap an zou worden.
Hun waarschuwden ook dat mn mobo (Asus A7N8X nondeluxe) misschien last zou kunnen krijgen met mn voeding.. Totaal geen problemen mee.. heb er nog ongeveer 3-5 CM tussen zitten.

Maar voor de rest, top koelertje hoor! Met de kap er om heen en op de hoogste stand hoor ik 'm niet! En dat was wel ff anders bij mn ouwe 'boxed'AMD cooler.

Wat me wel gelijk opviel toen ik m er net op had zitten was dat er een enorm hoog piepgeluid afkwam! Die hoor je niet met de kap erop maar het is wel ff 'schrikken'. Tis zo'n zelfde soort piep als die van de TV afkomt, alleen dan wat penetranter.

Mn proccie is nu ong. 45 idle (rond de 40 met CPUidle) en 55 stressed. Ben ik tevreden mee! :)

Op de laagste stand hoor je m dus helemaal NIET, misschien alleen als je je oor er vlak naast legt. Het geluid wordt altijd wel overstemt door een ander "wit" geluid.

Zn geld zeker waard; koelt goed en is zeer stil

[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 20-08-2003 20:46 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maarre dat piepgeluidje, hebben anderen dat ook? Kan ook aan het exemplaar liggen?
En de temperatuur vind ik eerlijk gezegt nog wel ietwat hoog, wat voor CPU heb je?
Maar mijntes is nu idle gemiddeld 55/60 graden. Stressed 65/70.
Dus opzich is het wel weer netjes ;)

Oh ja, morgen schrijf ik mijn 'review', dan komt mijn spul binnen :)
1 * Zalman CNPS7000A-CU (kopere)
1 * Artic Silver 3
3 * 8CM casefans.
1 * raar ding :P :)
En 2 keer ronde IDE kabels :)

• YoG
  • Niet online

YoG

Check de specs.. athlon 1900+ en ik heb totaal geen airflow in mn kast, komt omdat ie te klein is en ik heb er gewoon TEveel inzitten :P

Ik heb gehoord dat ronde IDE kabels (sleeving heet dat?) niet goed is en snel slijt. Klopt dat? Tot hoever kun je je IDE kabels buigen eigenlijk?
XLerator schreef op 20 August 2003 @ 22:57:

Oh ja, morgen schrijf ik mijn 'review', dan komt mijn spul binnen :)
1 * Zalman CNPS7000A-CU (kopere)
1 * Artic Silver 3
3 * 8CM casefans.
1 * raar ding :P :)
En 2 keer ronde IDE kabels :)
Is t niet een beetje zonde om zo'n dure stille cooler erin te zetten tussen al die andere (lawaaiige) fans? Gaat t effekt een beetje verloren lijkt me. Ik heb niet voor niets mn ouwe 2 Maxtors ingewisselt voor een 2e WD 120 GB :*) En er zit op allebei nu zo'n Zalman passieve koeling.. werkt ook perfekt! :)

• hellbringer
  • Laatst online: 18-11 15:24

hellbringer

Weeeeeeee!

XLerator schreef op 13 augustus 2003 @ 20:41:
Waar en wat moet ik zien dan?
Volgens mij is het rond het socket precies het zelfde als de -x versie.
Zie hier: [afbeelding]
Volgens mij past deze koeler wel op de A7V8X-x en niét op de A7V8X ;(, gezien de gaten op de A7V8X rond de socket ontbreken en de koeler op deze gaten vastgeschroeft moet worden. ff opletten dus.

Klopt helemaal nix van mijn verhaal, lee(s/r) hieronder verder.

[ Voor 5% gewijzigd door hellbringer op 02-09-2003 12:19 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Iig past hij wél op de Asus A7V8X-x, bij mij zit hij nu :D
Alleen erg opletten, want er zit een condensatortje in de weg. Dus je moet wel effe boren. Maar dat is vrij makkelijk te doen, dus daarom zou ik het niet laten. De A7V8 moet deze ook wel ondersteunen, die heeft volgens de Asus site wél gaten.

De overige condensators hoef je al helemaal niet bang voor te zijn, de koeler komt amper ver over het socket. Hij is allang de lucht in geschoten als hij ook maar iets buiten het socket komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Guillome op 25-08-2003 12:30 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste