Dit snap ik niet... Hoezo was het dan jammer geweest? Elke verkoper / winkel in Nederland / Europa is verplicht jou garantie te geven op een apparaat voor minimaal 2 jaar, of voor de normale economische levensduur.
Voor het geval jij dat niet weet, of voor het geval iemand anders hier mee te maken krijgt hieronder een korte samenvatting van je rechten voor zover ik ze weet:
Een apparaat wat na 2 weken (stel dat ie iets later stuk ging) al helemaal dood is terwijl je van een telefoon mag verwachten dat ie minimaal 2 jaar meegaat, voldoet niet aan de REDELIJKE (dit is een belangrijk woord) levensduur. Dus heb je recht op een nieuwe, of minimaal een reparatie. Hiervoor is de verkoper verantwoordelijk. Iets heel anders is het natuurlijk als je er een knopje van je afstandsbediening vanje TV afbrokkelt na 2 jaar intensief gebruik

. Vandaar het woordje REDELIJK. Maar een telefoon die na 2 weken kaduuk is lijkt me duidelijk.
Let op! De verkoper is dus Belcompany, V&D, whatever, en NIET Vodafone, er van uit gaande dat je dit ding in een telecom winkel hebt gekocht. Deze fout maken veel mensen. Dan gaan ze Philips bellen als hun TV stuk is. Je moet dus naar de Megapool gaan waar je 'm bijvoorbeeld gekocht heb. ZIJ zijn verantwoordelijk voor een deugdelijk product, het is vervolgens hun probleem hoe ze dit met Philips regelen. Veel mensen laten zich door de winkelier afschepen, omdat ze niet weten wat hun rechten zijn.
Kom je er niet uit met de winkelier, schakel dan de consumentenbond in voor advies, of je rechtsbijstands verzekeraar als je dat hebt. Is dus handig als je daar lid van bent

. Beetje dreigen met de bond doet ook soms wonderen. Sowieso laten blijken dat je je rechten kent is ook 'n goeie vaak.