asus a7n8x deluxe vervangt k7s5a

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:14
Ik heb in mijn huidige computer (k7s5a pro-l, amd athlon xp 2200+, 512 mb ddr) een nieuw, mooi moederbord gezet. Werkt goed, alleen als ik Windows xp wil booten dan reboot ie weer. Waarschijnlijk omdat er een andere chipset op de asus zit dan de goedkope sis die op de k7s5a zit. Om alles weer terug te zetten en dan een backup te maken + op het nieuwe systeem weer een nieuwe installatie te doen lijk mij een omweg. Is er iets wat ik kan doen, zodat ik de huidige windows xp met de gegevens behoud?

Alvast bedankt, Roeland

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Ik ben bang van niet want ik heb dat probleem ook gehad nu ik ovegestapt ben op een asus MB.
Ik heb alles moeten formateren.
Maar misschien helpt een bios flash wel.

• mastair
Ik zat niet echt aan een bios flash te denken, omdat alles gewoon door de bios wordt ondersteund. Ik ga eens wat vogelen met de windows xp cd. Volgens mij stond daar ook iets in van herstellen ofzo iets.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
Waarom zou een biosflash helpen? Ik ben bang dat je moet gaan formateren.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Als de ECS dezelfde chipset gebruikt als de Asus zou dit gewoon moeten werken.
Echter de ECS gebruikt waarschijnlijk een Via en de Asus een "n" oftewel NVidia.

Dus je zou de Nvidia chipset drivers moeten installeren.
Probeer eens of ie opkomt in Safe Mode en dan de Nvidia chipset drivers installeren.

Suc6

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ik ben laatst nog van een nF2 chipset naar een 645(ecs) gegaan zonder probs

waarom andersom niet werkt weet ik niet misschien met f2 ide drivers vcan de asus instellen

[ Voor 3% gewijzigd door Waterlelie op 14-07-2003 14:55 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De ECS gebruikt een SiS 635i, de Asus een Nforce2. Dat wordt dus windows opnieuw installeren. Je moet dan wel je documenten in windows folders (Desktop, soms My Documents) even moven naar de root, zodat ze niet verloren gaan als je XP er weer overheen zet.

Verwijderd

xzoticate schreef op 14 juli 2003 @ 14:29:
Waarom zou een biosflash helpen? Ik ben bang dat je moet gaan formateren.
Hier sluit ik me volledig bij aan....
Als je nog belangrijke documenten/bestanden hebt maak daar dan een backup van. Een schone Windows installatie is een pre bij een nieuw mobo.

Verwijderd

Yup, Nvidia drivers installen .. maar Windows zou opzich wel moeten booten op een ander moederbord.. en als je niet in safe-mode kan booten gaan nieuwe drivers ook niet echt lukken :P
Ik ben ook bang dat je moet gaan formatteren.

(En hierbij dus ook een nuttige tip van een Windows user, zet nooit programma's/data/whatever op je systeempartitie, zet dat op aparte partities ... ik kan zonder dataloss zo m'n systeempartitie formatteren en binnen een paar uurtjes weer compleet up & running zijn.)

• mastair
Ok ik zal windows opnieuw installeren. Gelukkig heb ik windows op een zelfstandige partitie staan, daar staan dus geen belangrijke gegevens op. Bedankt voor jullie reacties.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Bij een compleet nieuw mobo is het altijd te adviseren, om een schone Windows install te doen. Aangezien er op dat mobo heel wat andere chips en een andere chipset op zitten, en de pci kaarten die je eventueel erin prikt ook een ander adres krijgen. Als je dat niet doet, dan kan Windows nooit de volle potentie van het nieuwe mobo gebruiken, en daarmee de programma's die erop draaien ook niet.

LinkedIn
Instagram

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

TdV

Je kan ook proberen systeemherstel te gebruiken vanuit de setup cd; dat heb ik gedaan van k7s5a naar nf7-s.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
gewoon de drivers deinstalleren en XP opstarten. Ik wissel regelmatig van hardware en in vrijwel alle gevallen start XP gewoon op, mits er geen bepaalde drivers de boel in de war sturen. Die van de NForce zijn wel berucht ja.
Anders booten vanaf XP install cd en repair uitvoeren. Werkt gegarandeerd.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Ik zou je pc weer even op het oude moederbord prikken, dan de nvidea chipset drivers installeren, en dan rebooten.
Dus naar hardware in het configuratie scherm gaan, dan zeggen dat je de hardware al aangesloten hebt, uit de lijst met apparaten kies je de onderste optie, een nieuw apparaat toevoegen en dan dat je het handmatig wil installeren. (dit is btw. uit m'n hoofd dus het kan dat het niet helemaal klopt). Als de nvidea drivers gewoon een eigen setup hebben is het natuurlijk veel makkelijker.

Ik ben btw. zonder problemen over gegaan van een Asus P2b-f (Intel 440bx) naar een MSI 845PE Max2 (Intel 845PE) en daarna weer naar een Asus P4PE (845PE) dus mijn windows installatie thuis heeft al 3 moederborden meegemaakt. (8>

Verwijderd

ja, probleem had ik ook toen ik m'n moederbord verving met een k7s5a pro.
ik installeerde winxp gewoon op dezelfde partitie. ik hield alle files en waarna ik die had gebackupped formatteerde ik.. zo kan je je files houden..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit onderwerp is al een oude bekende, er is veel over te vinden namelijk. Je kán het proberen natuurlijk maar met een nieuw bord incl. andere chipset, onboard devices etc. zou ik gewoon een nieuwe install doen (je kunt je profiel en je data wel back-uppen, vooral dat laatste is sowieso een aanrader als je gaat klooien). Hier een greep uit de search:

Nieuw mobo, OS opnieuw installeren?
Nieuwe MOBO ook nieuw XP
Mobo vervangen-windows installeren?
Mobo & CPU vervangen-----> OS opnieuw installeren?

Allemaal dezelfde tips: de ene zegt dit, de ander dat. Bottom-line is dat je het zelf moet proberen. Dicht wegens zoek :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.