Toon posts:

Nieuwe MOBO ook nieuw XP

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg morgen een nieuwe moederbord,
ik ga van een MSI K7T Turbo naar een KT3 Ultra
moet ik dan mijn windows XP opnieuw installeren,
of detecteert windows de nieuwe hardware ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
opnieuw installeren is altijd beter ivm driverproblemen enzo. Ook kan het WinXP wat problemen heeft met de IDE controller (die ineens anders is) en daarom niet doorstart.

Verwijderd

ik heb het niet gedaan. liep prima.
gewoon ff proberen.. kleine moeite, groot plezier :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Bij mij wilde XP helemaal niks doen nadat ik proc+mobo had vervangen. Na een herinstallatie liep hij weer als een zonnetje.

Overigens hoef je niet na iedere regel de Enter-toets in te drukken. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 20:33 schreef Ferdo het volgende:
Bij mij wilde XP helemaal niks doen nadat ik proc+mobo had vervangen. Na een herinstallatie liep hij weer als een zonnetje.

zal niet meer op enter drukken, haha. Bedoel je met een herinstallatie een hele nieuwe ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 04 juli 2002 20:33 schreef Ferdo het volgende:

Dat zie ik liever dan sommige mensen die aan een stuk door typen en geen enkele punt of komma gebruiken 8-)

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op donderdag 04 juli 2002 20:41 schreef King_Bee het volgende:

[..]

zal niet meer op enter drukken, haha. Bedoel je met een herinstallatie een hele nieuwe ?
Inderdaad. Dus helemaal opnieuw erop. :)
Op donderdag 04 juli 2002 20:48 schreef Fairy het volgende:

[..]

Dat zie ik liever dan sommige mensen die aan een stuk door typen en geen enkele punt of komma gebruiken 8-)
En dat is weer een voorbeeld van het andere uiterste ik vind het zelf ook irritant het maakt een tekst nogal onleesbaar dat soort posts mogen ze van mij trashen maar dat is mijn mening :+ (Om nOg MaAr Te ZwIjGeN VaN dE mSn BrEeZaAh-ScHrIjFsTiJl)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Mijn eerste Win98SE install heeft 3 jaar en 3 verschillende mobo's overleeft. :)
Maar dat was in de tijd dat ik nog veel onderhoud aan de install pleegde en ik niet zo allejezus veel instaleerde. Moraal: het kan wel degelijk.

• Mentalist
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 04 juli 2002 20:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]

En dat is weer een voorbeeld van het andere uiterste ik vind het zelf ook irritant het maakt een tekst nogal onleesbaar dat soort posts mogen ze van mij trashen maar dat is mijn mening :+
Nou zeg had je niet even een komma of punt in je verhaaltje kunnen zetten nu leest het zo onrustig alsof je adem wilt halen maar dat niet kunt omdat er geen punt of komma staat da's irritant om te lezen en het zou ook verboden moeten worden in de faq want het kan gewoon niet op een net forum als dit dus niet meer doen he!

Topicstarter : Het kan helpen als je voor je je nieuwe mobo plaatst eerst alle drivers weggooid, dan het nieuwe board plaatst en opstart. Al weet ik niet in hoeverre WinXP meteen weer fanatiek kan beginnen met drivers detecteren, ben zo gewend aan Win98... Maar afsluiten als je net alle drivers erafgepleurt hebt, board vervangen en dan starten.

Als dat niet lukt : nieuwe XP :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 04 juli 2002 20:29 schreef King_Bee het volgende:
Ik krijg morgen een nieuwe moederbord,
ik ga van een MSI K7T Turbo naar een KT3 Ultra
moet ik dan mijn windows XP opnieuw installeren,
of detecteert windows de nieuwe hardware ?
In dit geval maakt het weinig uit omdat beide mobo's Via chipset hebben en Via dezelfde 4-in-1 drivers heeft voor al haar chipsets. Voor de OS is er niets veranderd.

Diezlefde grap kun je niet uithalen als er wel andere drivers nodig zijn, dan zul je meer moeten doen. Als er een compleet andere type chipset op zit (SiS ofzo), dan is een herinstallatie aan te raden. Win98 was notoir vergevend van de meest brute transplantaties (ik heb een installatie ooit van BX naar MVP3 naar SiS 735 naar Aladdin 4+ gesleept voordat ik de boel heb geformatteerd omdat ik het weg ging geven), Windows XP is veel minder flexibel heb ik zo het gevoel (SiS 735 - BX was een BSOD ramp). Herinstallatie is kleine moeite vergeleken met de geetter van een instabiel system.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 20:53 schreef 4tune het volgende:
Mijn eerste Win98SE install heeft 3 jaar en 3 verschillende mobo's overleeft. :)
Maar dat was in de tijd dat ik nog veel onderhoud aan de install pleegde en ik niet zo allejezus veel instaleerde. Moraal: het kan wel degelijk.
Is het misschien verstandig om alle kaarten er uit te halen en alle randapperatuur te ontkoppenelen ? heb ik dan meer kans, heb namelijk gfeen zin om het helemaal opnieuw te doen

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43
Hoe zit het met de registratie van windows xp? Wanneer je een gekochte versie van windows xp gebruikt welke reeds geregistreerd is, kun je deze zonder problemen opnieuw registreren?

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Srry verkeert

Del *.*

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 20:57 schreef Brakius het volgende:
Hoe zit het met de registratie van windows xp? Wanneer je een gekochte versie van windows xp gebruikt welke reeds geregistreerd is, kun je deze zonder problemen opnieuw registreren?
Als je hardware teveel verschilt zou hij het niet pakken, dit omdat je een nieuwe (kan ook andere) pc zou kunnen hebben.
Moet je dus microsoft ff bellen |:(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 04 juli 2002 20:57 schreef King_Bee het volgende:

[..]

Is het misschien verstandig om alle kaarten er uit te halen en alle randapperatuur te ontkoppenelen ? heb ik dan meer kans, heb namelijk gfeen zin om het helemaal opnieuw te doen
Alle kaarten eruit halen zal hetzelfde effect geven als wat ik hierboven heb beschreven, alles softwarematig eruit trappen...

Dan lijkt de software versie van die oplossing me makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 21:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Alle kaarten eruit halen zal hetzelfde effect geven als wat ik hierboven heb beschreven, alles softwarematig eruit trappen...

Dan lijkt de software versie van die oplossing me makkelijker.
Als alles instabiel wordt kan als nog opnieuw installeren, maar hoop dat het zonder kan

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 04 juli 2002 21:10 schreef King_Bee het volgende:

[..]

Als alles instabiel wordt kan als nog opnieuw installeren, maar hoop dat het zonder kan
We hebben jammer genoeg geen oplossing die "gegarandeerd" werkt, maak dus maar eerst een back-up.. Als je het dan stabiel weer aan de praat krijgt met hier gegeven tips is dat mooi, lukt het niet dan moet je opnieuw gaan installen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 21:12 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

We hebben jammer genoeg geen oplossing die "gegarandeerd" werkt, maak dus maar eerst een back-up.. Als je het dan stabiel weer aan de praat krijgt met hier gegeven tips is dat mooi, lukt het niet dan moet je opnieuw gaan installen...
back-up is reeds gemaakt, zal mijn ervaringen hier posten

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een nieuw mobo in mijn pc. Heb geen nieuwe XP geinstalleerd. Ik heb alle aparaten uit apperaatbeheer verwijderd, daarna mobo verwisseld en daarna weer opgestart, alles werd weer opnieuw geinstalleerd. Werkte dus perfect, koste maar een halfuur !!!

Verwijderd

Ikzelf ben eens van een Pentium systeem overgestapt naar AMD. En ik heb het voor elkaar gekregen zonder W2K opnieuw te hoeven installeren.
In eerste instantie was het zwaar ellende, en we kregen het echt niet voor elkaar. Deleten van alle hardware in device manager, en vervolgens meteen de computer uitzetten, vervolgens de hele hap met de AMD hardware (Abit KT7a destijds) in elkaar zetten, Windows opnieuw opstarten, en ja hoor, kon netjes de nieuwe drivers voor de Mobo en de 4in1 drivers installeren!

Die installatie heeft nog zo'n jaartje ofzo zonder problemen gedraaid =) Het kan dus wel :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Soms hoeft het niet, soms moet het wel. Ik denk dat in dit geval de hardware redelijk overeenkomt, waardoor het wel zal werken.

Maar, ik zou in dat geval het idee hebben: nieuw bordje, lekker een nieuwe installatie erop

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb gewoon mijn mobo omgewisseld zonder ook maar iets opnieuw te hoeven installeren.
Maar het waren wel twee mobo's met dezelfde chipset, dus ik denk dat dat wel wat uitgemaakt heeft. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Pagina: 1