Canon EOS 80D En wat glaswerk
De laatste is dat een crop?
Cons:::BB4E
Ze zijn gemaakt met een Sony DSC-F717.

Ik heb niets gefilterd/fotosoept/whatever.
Ze zijn allemaal alleen resized van het orgineel (2560*1920).
Het is FRIET!
.1.

.2.

.3.

.4.

[ Voor 14% gewijzigd door _VpS_ op 23-07-2003 22:56 ]
(bb) || !(bb)
thx nee geen cropshameblaster schreef op 23 July 2003 @ 20:30:
Egt mooie foto's vooral de 1e is om te smullen, maarja dat moet ook wel voor zo'n camera
Wat voor lens heb je er dan op gehad.
Ik heb dezelfde cam maar het lukt mij niet om een insectenoog er zo gedetailleerd op te krijgen (afgezien van het feit dat jij meer ervaring hebt).
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd
Noem mij een amatuer, of wat je wilt, maar wat is "1;2;4 opzetlensjes..."Montana schreef op 23 July 2003 @ 23:11:
Firecow ik weer erg onder indruk van je werk, mijn vraag zou ook zijn hoe doe je dat met "insectenoog" met de 1;2;4; opzetlensjes lukt mij dat niet..
Ik bezit ook de 602zoom en haal bij lange na niet de kwaliteit foto's
van VuurKoe, laat staan de compositie.
Het laatste ligt aan mij, maar het eerste kan ik technisch compenseren
lijkt mij... Alles wat ik kan leren is mooi meegenomen dus enige uitleg is
gewenst. Ik ken de twee voorzetlenzen van Fuji, lenzen van Ranox, UV filters
van allerlei merken ter bescherming van de lens, maar 1;2;4 voorzetlenzen
zijn mij onbekend...
Verwijderd
Is geen excuus, met jou camera kun je ook hele mooie foto's schieten, tvraagt alleen wat tijd en oefening. Gewoon de bieb afstruinen naar fotografieboeken. Op internet sites volgen die met fotografie te maken hebben. Daar leer je al heel veel van wat betreft compositie, vlakverdeling, licht en kleurbalansen en hoe je je foto's kan nabewerken in een fotobewerkingsprogramma zoals Paintshop Pro of Photoshop (maar da's pas de laatste stap)shameblaster schreef op 23 juli 2003 @ 20:30:
Egt mooie foto's vooral de 1e is om te smullen, maarja dat moet ook wel voor zo'n camera
Succes!
Verwijderd
@MistiQue: Ik neem aan dat je mijn bericht bedoelde over mijn ontbrekende ervaring...Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 09:26:
[...]
Is geen excuus, met jou camera kun je ook hele mooie foto's schieten, tvraagt alleen wat tijd en oefening. Gewoon de bieb afstruinen naar fotografieboeken. Op internet sites volgen die met fotografie te maken hebben. Daar leer je al heel veel van wat betreft compositie, vlakverdeling, licht en kleurbalansen en hoe je je foto's kan nabewerken in een fotobewerkingsprogramma zoals Paintshop Pro of Photoshop (maar da's pas de laatste stap)
Helaas moet ik bekennen dat ik slecht in lezen ben. Ik ben meer praktisch in-
gesteld. Dat heet ; ik heb sinds het bezit van mijn s602Zoom slechts 1500 foto's
geschoten waarvan ik denk ik 1000 foto's zo op de camera in de prullenbak heb
gegooid. De overige 500 foto's zijn te verdelen in foto's welke over- en onder-
belicht zijn en een aantal goede foto's (naar eigen maatstaven, zie deel 18.)
Vooral de helderheid, over- en onderbelichting en het goed gebruiken van de stand P,
hebben mijn aandacht op het gebied van leren. In de toekomst komen de stand
S en A, om nog later de stand M te kunnen gebruiken. Wellicht heb ik een camera
gekozen die voor mij nog te veel mogelijkheden heeft.
De bibliotheek is een goede plek inderdaad. Ik heb daarnaast een oude handleiding van mijn analoge camera waar een hoop tips in staan, een handleiding van mijn S602z waaraan ik nog een hoop plezier kan beleven. Een cursus zit ook
nog in mijn wensenlijst, maar het blijft behelpen voor iemand met KLEURENBLINDHEID.
Mijn 'werk' zal niet de schoonheidsprijs ontvangen, maar iedereen mag genieten van mijn werk in dit topic... (tenminste wanneer er weer wat te tonen is).
=> Iemand nog suggesties ten aanzien van een UV-filter waarmee ik mijn s602z
=> goed kan beschermen tegen de NL invloeden van zon, regen, steenslag en
=> andere narigheden. Ik heb op d95.nl en fotokonijnenberg een aantal setjes
=> gezien, maar welke is nu aan te bevelen? Moet ik 55-55 gaan gebruiken,
=> of is de 52-55 beter???
@firecow: woohoo .. die zonsondergang .. lekker!!.
( een-na-laatste pic )
[ Voor 15% gewijzigd door Graaf op 24-07-2003 11:30 ]
Na de vakantie ben ik thuisgekomen met ongeveer 500 foto's! (Ik had vlak van tevoren een Xs-II Drive gekocht, aanrader!)
350 daarvan zijn er gewoon mooi geworden, 150 die een leuk beeld geven van de vakantie en een stuk of 50 die echt mooi zijn (misschien iets meer). Ik heb er 32 uitgezocht die ik in fases hier zal plaatsen.
De meeste foto's zijn licht bewerkt. Verkleind, USM en kader. Verder vingen als horizon een beetje bijdraaien, iets aan het contast, soms auto-level en -contrast, en vreemd genoeg had ik redelijk wat ruis met mijn Sony717 op 2048x1536 dus heb ik neat image het soms een beetje moeten laten opknappen. Heb wel gebruik gemaakt van een groothoeklens (Raynox 0,7x) en een B&W UV filter en Polarisatie filter.
Plaats van handeling: Hersonissos, Kreta, Griekenland en in de lucht
1. De Heenreis:

2.

3.

4. Naar het eiland der melaatsen: Spinalonga

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Ben erg benieuwd naar commentaar, later meer
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik moet eens iemand gaan vragen om een programmatje waarmee je een heel simpel tabje eruit gooit, zodat je dat daar in kan zetten.. was ooit gemaakt maar dat vond ik niet mooi..
N00b-vraagje over het polarisatiefilter: dat gebruik je om bijvoorbeeld lucht en water er mooier op te krijgen, right? Dus minder reflecties en vollere kleuren? Als de kleuren er voller van worden, waarom gebruik je dan niet ALTIJD zo'n filter?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Mijn beste vriendin

Een hommel:

Levend standbeeld:

stukje platteland:

Zonsondergang:

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 20:01 ]
Verwijderd
Ik ga komende weken eens wat experimenteren/oefenen, zodat mijn foto's naar een hoger niveau kunnen stijgen

View vanuit mijn dakraam, horizon is een beetje scheef gefixt

Macrootje van Fender-logo op m'n gitaarversterker, linksbovenin is de volumeknop te zien
Ohja: uiteraard is commentaar/advies gewenst, ik ga 2 stedentrips maken deze vakantie, dus wil wel leuke kiekjes maken
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 19:52 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Minolta F200 4megapixels, Minolta GT lens
Automatische macro stand camera:
ISO 100
1/60sec.
F8.0
[ Voor 10% gewijzigd door RobertJ op 25-07-2003 11:37 ]
(bb) || !(bb)
Nog een paar van mij van de laatste tijd:

Mooie foto's trouwens
[ Voor 26% gewijzigd door oRc op 24-07-2003 22:21 ]
Verwijderd
@ Firecow/Montana: Kun je aan een leek uitleggen waar '1 2 4' voor staat. Gaat het hier om een voorzetlens alla Raynox / Fuji / Olympus? Sorry als dit dom klinkt, maar ik wil graag leren en snap de term "1 2 4" dus nog niet...Firecow schreef op 23 juli 2003 @ 23:20:
[afbeelding] dit is een 1:1 crop van die libel.... nu moet ik er bij zeggen dat het een wel een koningslibelle was en die zijn groot.... dus vandaar dat je die ogen erg goed erop kan krijgen.... hij is idd met 1 2 4 gemaakt montana
Verder keurige foto's!!! Ik ben jaloers op wat jij met een 602 presteert.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 08:48 ]
1. Weer het melaatsen-eiland Spinalonga

ISO: 100, f4, 1/200 s (+ polarisatiefilter) |
2.

ISO: 100, f4, 1/250 s (+ polarisatiefilter) |
3.

ISO: 100, f4, 1/400 s (+ polarisatiefilter) |
4.

5. Meeste vanuit de auto op Jeepsafari

ISO: 100, f4, 1/500 s (+ polarisatiefilter & groothoek) |
6.

ISO: 100, f4, 1/250 s (+ polarisatiefilter & groothoek) |
7.

ISO: 100, f4, 1/400 s (+ polarisatiefilter & groothoek) |
8.

ISO: 100, f4, 1/320 s (+ polarisatiefilter & groothoek) |
9.

ISO: 100, f4, 1/250 s (+ polarisatiefilter & groothoek) |
10.

11. Zonsopkomst

ISO: 100, f6.3, 1/500 s |
Benieuwd naar commentaar.
Misschien zijn er mensen die me kunnen helpen. Ik zou de tekstinformatie onder mijn foto's iets kleiner willen hebben als in subscript maar ik kan daar geen code voor vinden (subscript werkt niet want die wil meer ruimte boven de tekstregel waardoor de tabel niet aansluit). Ook de tabel zou ik graag zo breed maken als de foto zelf..
[ Voor 50% gewijzigd door Camiel op 25-07-2003 12:03 ]
Verwijderd
1 2 en 4 diopter. Het gaat hier om close-up filters van Hoya volgens mij, kan ook Hama zijn.Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 08:47:
[...]
@ Firecow/Montana: Kun je aan een leek uitleggen waar '1 2 4' voor staat. Gaat het hier om een voorzetlens alla Raynox / Fuji / Olympus? Sorry als dit dom klinkt, maar ik wil graag leren en snap de term "1 2 4" dus nog niet...
Verder keurige foto's!!! Ik ben jaloers op wat jij met een 602 presteert.
Wel aardige foto's, met af en toe een mooie zee, maar idd, het blijven toch echt vakantiekiekjes. En ik zie HEEL vaak de horizon precies in het midden ! Probeer eens meer lucht/meer land in een foto te doen, dat ziet er een stuk beter uit.FlappieNL schreef op 25 July 2003 @ 11:34:
Hmm er wordt nauwelijks aandacht geschonken aan mijn vakantiefoto's eerder in dit topic terwijl ik ze niet beschouw als vakantiekiekjes zijn ze of niet bijzonder genoeg of te mooi om iets over te zeggen. Maar ik hou de moed er in, vandaag weer 10 stuks! (nu met EXIF)
..foto's...
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 11:57 ]
1) Lijkt me duidelijk waar dit is
![]() |
2) De binnenkant van de kerk op bovenstaande foto
![]() |
3) Florence
![]() |
4) Wederom Florence
![]() |
5) Bekend gebouw in Florence
![]() |
6) Hagedisje
![]() |
Commentaar is zoals gebruikelijk welkom
Ze zijn goed, je bent flink vooruit gegaan zo te zien!FlappieNL schreef op 25 July 2003 @ 11:34:
Hmm er wordt nauwelijks aandacht geschonken aan mijn vakantiefoto's eerder in dit topic terwijl ik ze niet beschouw als vakantiekiekjes zijn ze of niet bijzonder genoeg of te mooi om iets over te zeggen. Maar ik hou de moed er in, vandaag weer 10 stuks! (nu met EXIF)
Van de foto's die ik vanaf de boot gemaakt hebt klopt dat wel. ik ken de 1/3e en 2/3 regel en gulden snede, maar die is soms moeilijk toe te passen.Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:54:
[...]
Wel aardige foto's, met af en toe een mooie zee, maar idd, het blijven toch echt vakantiekiekjes. En ik zie HEEL vaak de horizon precies in het midden ! Probeer eens meer lucht/meer land in een foto te doen, dat ziet er een stuk beter uit.
@ VanDaal, bedankt voor je commentaar..
Nah goed, ik vind de foto's erg goed gelukt, HULDE voor het feit dat je de EXIF erbij hebt gedaan!!!!FlappieNL schreef op 25 July 2003 @ 11:34:
Hmm er wordt nauwelijks aandacht geschonken aan mijn vakantiefoto's eerder in dit topic terwijl ik ze niet beschouw als vakantiekiekjes zijn ze of niet bijzonder genoeg of te mooi om iets over te zeggen. Maar ik hou de moed er in, vandaag weer 11 stuks! (nu met EXIF)
Allemaal foto's
Benieuwd naar commentaar.
Misschien zijn er mensen die me kunnen helpen. Ik zou de tekstinformatie onder mijn foto's iets kleiner willen hebben als in subscript maar ik kan daar geen code voor vinden (subscript werkt niet want die wil meer ruimte boven de tekstregel waardoor de tabel niet aansluit). Ook de tabel zou ik graag zo breed maken als de foto zelf..
Dat polarisatiefilter is wel leuk maar je gebruikt het wel erg veel, terwijl het soms misschien ook wel mooi is om het niet te gebruiken... Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... Voor de rest, prima foto's...
Misschien had ik deze al laten zien maar dat weet ik niet zeker, daarom:
EXIF ff kwijt....

[ Voor 10% gewijzigd door RobertJ op 25-07-2003 12:28 ]
en die EXIF.. Eigenlijk moet ik daar nog wat makkelijks voor verzinnen, vind het niet echt mooi zo.
Erg nooie foto trouwens RobertJ! Heb alleen het gevoel dat er iets meer kleur in mag (ik hou van een beetje saturated foto's, vandaar waarschijnlijk)
Als eerste mijn complimenten voor de prachtige foto's die hier gepost worden.
Ik heb sinds een weekje een A70 (m'n eerste camera) en hij bevalt me goed.
Hier een selectie van de afgelopen week (oa. paar dagen naar Berlijn geweest)
#1. Reichstag

#2. Brandenburger Tor

#3. Brandenburger Tor + vriendin

#4. Berlijnse Muur

#5. Sony Center

#6. Macrootje van een steen in het water

#7. 1 van onze honden

Ik zou graag wat commentaar willen. Het zijn nl. een aantal van m'n eerste foto's die ik gemaakt heb en ik kan dus nog wel wat tips gebruiken
4760 Wp (14×340) Z 39º
Zoiets bedoel jeFlappieNL schreef op 25 July 2003 @ 13:20:
De lucht boven kreta is zooiezo al blauwer dan hier, als je daar een beetje moeite doet kun je de lucht nagenoeg zwart krijgen (heeft iemand een keer een voorbeeld van laten zien in een van de vele digicam topics)

Tis een andere die je gezien hebt maar die heb ik ff niet hier op m'n werk...
Die luchten heb je in NL trouwens ook hoor:

Hoe upload ik foto´s in dit forum, ik heb net mijn Canon A70 en ben razend nieuwsgierig wat de meer ervaren mensen van mijn foto´s vinden
1
| [img]http://members.lycos.nl/[accountnaam]/[bestand][/img] |

Foto 5 vind ik erg mooi.
Hielko:
Eigenlijk allemaal schitterend.
Harro1985:
Ik vind ze een beetje chaotisch overkomen. Ze zijn allemaal een beetje net niet. Bij de tweede probeer je bijvoorbeeld het symetrisch te maken en dan is het net scheef. En de kleuren blinken ook niet echt uit van de foto's. Foto 3 is scheef en je vriendin staat er een beetje op alsof ze erg eigenlijk niet hoorde te staan.
ok.. eindelijk heb ik een nieuwe digicam (samen met mijn moeder)
750€ in vietnam
Sony Cybershot DSC-F717
3e is met auto_levels in photoshop.. de rest is onbewerkt
het zijn een beetje probeerseltjes.. dus de composities zijn niet echt boeiend

[ Voor 7% gewijzigd door gitaarwerk op 26-07-2003 15:44 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ze zijn te donker en je hebt er iets (veel te veel) compressie over heen gegooid. Upload de foto's eens opnieuw en post ze dan nog eens. Zo is er weinig over te zeggen. Foto 4 is wel aardig maar ze zijn gewoon te donker en ze hebben veel te veel ruis.Phant0m schreef op 26 July 2003 @ 19:54:
ach ja vandaag op werk verveelde ik me nogal dus ff wat fotos van de zon/lucht gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
cam: fuji finepix A310
dat ruis wat kan ik daar aan doen, en te donker? het was niet lichter buitenKoraalduivel schreef op 26 July 2003 @ 23:22:
[...]
Ze zijn te donker en je hebt er iets (veel te veel) compressie over heen gegooid. Upload de foto's eens opnieuw en post ze dan nog eens. Zo is er weinig over te zeggen. Foto 4 is wel aardig maar ze zijn gewoon te donker en ze hebben veel te veel ruis.
Verwijderd
Dankzij JSS is het mij gelukt om een goede rand om mijn foto's heen te krijgen
Hieronder de verbeterde versie

Opmerkingen of tips zijn zeer op prijs gesteld.......
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 13:00 ]
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 11:40 ]
Verwijderd
Zou die foto niet veel mooier zijn geworden als je nog even wat langer gewacht had, ik moet zeggen dat ik de zon een storend element vind op dit moment.RobertJ schreef op 25 juli 2003 @ 12:23:
[...]
[afbeelding]
EXIF ff kwijt....(ik zoek er nog ff om, denk niet dat ik em nog heb)
dattie wazig is als de choleraVerwijderd schreef op 27 July 2003 @ 11:28:
[afbeelding]
Opmerkingen of tips zijn zeer op prijs gesteld.......
Verwijderd
Comments plz.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 20:24 ]
Verwijderd
Is een functie die je gebruikt om close-ups te maken van objecten. Als je, bijvoorbeeld, een insect heel gedetailleerd wilt zien.MaZe schreef op 27 July 2003 @ 20:35:
Kan iemand mij snel uitleggen wat de functie van een "macro" is op een digitale camera?
http://www.tamstuart.com/Insects/Images/WalkingstickB06.jpg
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 20:49 ]
Verwijderd
Sinds een paar maanden heb ik ook een digitale camera. De Sony DSC-P71, nadat ik vanavond wat foto's van mijn fiets heb gemaakt, constateerde ik een heel hoop ruis en dat ie helemaal niet scherp is. Dit terwijl ik 'm ergens opgezet heb, de meeste instellingen automatisch en toch geen goed resultaat. Dit zijn er 2 die ik heb gemaakt:

Wie kan mij wat tips geven?!
Mark
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 22:30 ]
Verwijderd
Aperture: f/2.8
ISO equiv.: 250
Probeer eens een lagere iso en een snellere sluitertijd...?
En ISO van 250 is ook wat aan de hoge kant.
Probeer eens een ISO van 100 met een minimale fill flash
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
moet ik een flits gebruiken? hoe zien jullie trouwens wat ik heb gebruikt?!utbone schreef op 27 July 2003 @ 22:46:
[...]
En ISO van 250 is ook wat aan de hoge kant.
Probeer eens een ISO van 100 met een minimale fill flash
Verwijderd
Dat staat in een speciaal stukje van de jpg file, exif heet dat, je kan het op meerdere manieren lezen, in windows kan je het zien door rechts op de foto te klikken en dan eigenschappen, samenvatting, en dan uitgebreid.Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 22:53:
[...]
moet ik een flits gebruiken? hoe zien jullie trouwens wat ik heb gebruikt?!
Verwijderd
Ohh ok, ik zal in ieder geval morgen proberen met de instellingen zojuist genoemd.. Bedankt!Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 23:23:
[...]
Dat staat in een speciaal stukje van de jpg file, exif heet dat, je kan het op meerdere manieren lezen, in windows kan je het zien door rechts op de foto te klikken en dan eigenschappen, samenvatting, en dan uitgebreid.
Verwijderd
En ze hebben er bijvoorbeeld schitterend ooievaren (psies in het midden):

Ons hotelleke van de binnenkant:

Ze hebben er ook zonondergangen, zeg maar:

En het is er ook best wel pitoresk:

Dus dan witte da...
By the way, give me some tips, want ik ben nog niet zo'n ster qua foto's nemen...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 03:05 ]
(bb) || !(bb)
Ik was het vergeten dat het was.... anders was ik zeker wel even gaan kijken met de digitale camera op zak_VpS_ schreef op 28 July 2003 @ 12:33:
Heeft niemand plaatjes van de zomercarnaval geschoten? Of doen tweakers niet aan dat soort onzin?
[ Voor 6% gewijzigd door Red op 28-07-2003 12:42 ]
Verwijderd
In A60/A70 topic staan er een paar_VpS_ schreef op 28 July 2003 @ 12:33:
Heeft niemand plaatjes van de zomercarnaval geschoten? Of doen tweakers niet aan dat soort onzin?
Iets heel anders van mij. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Verwijderd
Leuke compositie, alleen heel erg jammer dat de horizon wel heel erg scheef staat.Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 15:16:
[...]
In A60/A70 topic staan er een paar
Iets heel anders van mij. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
[afbeelding]
Ook hier een scheve horizon.Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:07:
deze heb ik gisteren nog geschoten:
[afbeelding]
Laat me eens weten wat jullie ervan vinden
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 17:54 ]
Verwijderd
thnx for the tipVerwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:52:
[...]
Leuke compositie, alleen heel erg jammer dat de horizon wel heel erg scheef staat.
[...]
Ook hier een scheve horizon.
Hier een bericht vanuit Sort, Spanje. Giter naar een dik natuurpark geweet rond ded 100 Pics genomen, dus zal ze over anderhalve week posten. Zitten, naar mijn mening, een paar schitterende bij!, du stay tuned
Verwijderd
hmmm, volgens mij zijn het de struiken die je ziet hoor, je kan overigens op deze foto niet echt uitmaken of de horizon recht is al dan niet.
Leuke foto, alleen met een te zwaar kader.
Die was goed raak dan, dat schotVerwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:07:
deze heb ik gisteren nog geschoten:
[afbeelding]
Laat me eens weten wat jullie ervan vinden
Jammer dat werkelijk alles scheef staat.
Loeibaar.nl

Minolta Dimage Xt
Vind ze zelf wel aardig gelukt, maar commentaar is altijd welkom
Misschien wel, maar dat is een overweging die ik dus heb gemaakt... Ik kan em met fotosoep overigens heel eenvoudig een iets gelere look geven waar jij dus ook op doelt... En die zon kan ik ook niet laten verdwijnen he...Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 12:13:
[...]
Zou die foto niet veel mooier zijn geworden als je nog even wat langer gewacht had, ik moet zeggen dat ik de zon een storend element vind op dit moment.
Verwijderd
Die eerste is echt surrealisctischlak schreef op 29 July 2003 @ 01:55:
2 foto's gemaakt vanuit het vliegtuig
[afbeelding]
Vind ze zelf wel aardig gelukt, maar commentaar is altijd welkom
- MuRiZza: Leuke plaatjes. Je hebt geloof ik in een mooi hotel gezeten. Geeft een leuke sfeer weer, vooral de laatste 2. Over de eerste foto: moeilijk te zien, die ooievaar, de minst interressante foto.
- pierre: mooie brievenbus, hoop niet dat iemand daarin zijn post nog moet vinden. Mooi gezien dit plaatje!
- Montana: zoals gewoonlijk een zeer strakke close-up. zie erg veel mooie dingen van je voorbij komen, top, leuk om naar te kijken..
- EricE: Hmmmm heeel appart plaatje. kun je iets preciezer uitleggen hoe je dat hebt gedaan. Ik denk iets van 9x geflitst ofzo? Met een beetje acteerwerk en preciesie kun je er een mooier geheel van maken (meer symmetrisch)
- lak: Jammer dat er een soort waas over de foto's heen ligt, misschien kun je dat nog opknappen in je favo fotoeditprogramma?
Sorry dat ik niet overal op reageer, ik doe mijn best
En hierbij ook nog de laatste serie van mijn vakantie op Kreta:
1.

ISO: 100, f4, 1/400 s (+ polarisatiefilter) |
2.

ISO: 100, f4.5, 1/500 s |
3.

ISO: 100, f5, 1/500 s |
4.

ISO: 100, f2.2, 1/6 s |
5.

ISO: 100, f7.1, 1/500 s (+ polarisatiefilter) |
6.

ISO: 100, f4, 1/200 s |
7.

ISO: 100, f4, 1/250 s |
8.

ISO: 100, f4, 1/250 s |
9.

ISO: 100, f4, 1/160 s |
Ja sommigen zijn bewerkt met PS en met Neat Image de ruis eruit gehaald. Roch ben ik benieuwd naar reacties.
Verwijderd

Sluitertijd 1sec Diafragma 2,6

Sluitertijd 4sec Diafragma 5,0

Alleen jamer van die vliegen op de voorruit, die zorgen van wat plekken in de foto's
Ben bang dat het vliegtuigraampje niet helemaal schoon wasFlappieNL schreef op 29 July 2003 @ 09:28:
- lak: Jammer dat er een soort waas over de foto's heen ligt, misschien kun je dat nog opknappen in je favo fotoeditprogramma?
1.

2.

3.

4.

Meer vlindertjes zullen bij goed weer volgen, de foto's zijn trouwens gemaakt met een Leica Digilux 1 (4mp)

Nu wou ik graag jullie mening hierover. Ik vind het zelf namelijk een mooie foto maar tegelijkertijd ook weer een slechte ik zie er iets raars in misschien dat jullie hier verklaring voor hebben. (er zit een klein vaag hoekje in maar laat ik even buiten beschouwing). Ik dacht zelf dat het misschien kwam vanwege de bomen. Als jullie nog een tip hebben hoor ik deze ook graag.
Door de halve bomen lijkt de foto niet volledig.Maartenvs schreef op 29 juli 2003 @ 21:18:
Een tijdje geleden deze foto gemaakt
[afbeelding]
Nu wou ik graag jullie mening hierover. Ik vind het zelf namelijk een mooie foto maar tegelijkertijd ook weer een slechte ik zie er iets raars in misschien dat jullie hier verklaring voor hebben. (er zit een klein vaag hoekje in maar laat ik even buiten beschouwing). Ik dacht zelf dat het misschien kwam vanwege de bomen. Als jullie nog een tip hebben hoor ik deze ook graag.
Sorry, maar ik vind het niksVerwijderd schreef op 29 July 2003 @ 10:10:
Hier wat nacht foto's met een Pentax Optio 330RS op manual stand
[afbeelding]
[afbeelding]
Sluitertijd 4sec Diafragma 5,0
[afbeelding]
Alleen jamer van die vliegen op de voorruit, die zorgen van wat plekken in de foto's
Misschien volgende x een statief gebruiken..
Of niet uit de auto fotograferen
Ben je echt serieus dat je dit een mooie foto vind? Oke, smaken zijn aantastbaar, maar deze foto heeft alles behalve schoonheid en originaliteit. Kom op, je zal toch zeker wel mooier kunnen dan een vies gebouw fotograferen met een standpunt waar alles aan mis is?Maartenvs schreef op 29 July 2003 @ 21:18:
Een tijdje geleden deze foto gemaakt
[afbeelding]
1

2

3

4

Graag commentaar.
Nummer 3 is mooigomaster schreef op 29 July 2003 @ 21:42:
Ik heb hier 4 foto's. Gemaakt op vakantie maar dat doet er niet toe. Vind het niet echt vakantie kiekjes.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Graag commentaar.
Maar de 1ste en de laatste mogen er ook zijn.
1)

2)

Graag commentaar
[ Voor 51% gewijzigd door kravitz op 02-08-2003 02:47 ]

Dagje dierentuin met de familie, mijn eerste serie van 1....2....3..? mijn dag was al goed, maar bij het lukken van veel mooie foto's helemaal.
Dit topic is gesloten.