Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 23 July 2003 @ 22:16:
(namens dynax) Het verschil tussen zijn A60 en A70.

Klik op de plaatjes voor de fullscreen plaatjes (let op, de plaatjes zijn 1 meg per stuk!).

A60
[afbeelding]

A70
[afbeelding]
Het plaatje van de A60 is 1203KB,
dat van de A70 slechts 939 KB.

Dus de plaatjes kunnen (zeker niet meer zoveel details) even scherp zijn!?
Spaceboy, zou je nog een poging kunnen wagen?
(iets met de SuperFine/Fine/Normal setting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 09:41:
[...]

My thoughts exactly...het is onmogelijk dat de plaatjes even scherp zijn, aangezien ze wel dezelfde formaat hebben.

Verder maakt mijn A70 way scherpere foto's...maar dat blijkt ook uit de vele foto's in dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 24-07-2003 09:46 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:46

dbzfan

Nee.

Jullie argument over de filesize klopt niet.

De details bepalen de scherpte. Probeer het maar eens, als je foto niet scherp is, dan is de filesize ook niet groot. Als de foto scherp is, is er meer informatie, en is de filesize groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

dbzfan schreef op 24 July 2003 @ 11:56:
Jullie argument over de filesize klopt niet.

De details bepalen de scherpte. Probeer het maar eens, als je foto niet scherp is, dan is de filesize ook niet groot. Als de foto scherp is, is er meer informatie, en is de filesize groter.
Klopt helemaal.
En trouwens, zoals te lezen: ik heb de plaatjes alleen even "gehost", dynax is de maker. :) (ik heb nog nooit een A70 in m'n vingers gehad zelfs)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ga vanmiddag een a70 halen (zijn moeilijk te leveren geloof ik, en de plaatselijke fotozaak heeft er net weer een paar binnen) met sandisk 256 mb geheugen een lowepro tasje dres 20 aw, moet ik alleen nog batterijen hebben extra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Voor degenen die een lensadaptor hebben en nog filters zoeken:

Er staan een paar B+W (= goed merk!) Circ. Pola filters (52mm) op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/markt/foto/lenzen/4186.htm
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/lenzen/4053.htm
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/nikon/10956.htm

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 24-07-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar van mijn eerste pics met mn a70 (en zowiezo mijn eerste digitale pics)

Afbeeldingslocatie: http://www.noticias.nl/jeroen/testimage3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.noticias.nl/jeroen/testimage4.jpg

paar plaatjes op het north sea jazz proberen te schieten maar viel best tegen, veel bewogen en onscherp, bijna niet te doen zonder mega-telelens en statief?

Afbeeldingslocatie: http://www.noticias.nl/jeroen/testimage5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.noticias.nl/jeroen/testimage6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Magic666 schreef op 24 July 2003 @ 09:12:
uit een review:
"A creative and fun Effects menu lets you play around with image color, offering Vivid and Neutral color settings, as well as Sepia and Black and White options. A Low Sharpening option softens the image. "

zou er een instelling in de A70 anders staan?

Ik heb de A70 gisteren binnen gehad maar nog geen tijd gehad om wat pics te maken. Zal ik binnenkort even doen.
Nou als je die instelling pakt krijg je als alles goed is niet dat effect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 16-07 16:27
CSCExter schreef op 24 July 2003 @ 02:16:
[...]

Waaa, mn ogen worden gek! door die komma's zonder spatie erachter :)
ja zal er in het vervolg aan denken

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Magic666 schreef op 24 juli 2003 @ 09:12:
uit een review:
"A creative and fun Effects menu lets you play around with image color, offering Vivid and Neutral color settings, as well as Sepia and Black and White options. A Low Sharpening option softens the image. "

Ik heb de A70 gisteren binnen gehad maar nog geen tijd gehad om wat pics te maken. Zal ik binnenkort even doen.
Nee de instellingen staan goed,allebeide op auto.
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 09:41:
[...]

Heb ik al gedaan,maakt niks uit.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 23:40:
[...]

Ben eigenlijk alleen nog wel benieuwd hoeveel dode lcd pixels je moet hebben om hem terug te mogen sturen naar Canon om het lcd scherm te laten vervangen ...
Ik heb begrepen van CANON service dat wanneer je een defecte pixel hebt het scherm vervangen zal worden. Ik had ook sinds aanschaf een blauwe hot pixel op mijn ixus v3. Later kreeg ik helaas problemen met de ccd (rode punten op foto's) en heb ik hem op laten sturen om lcd en ccd te laten fixen.

Gisteren camera weer ontvangen en wat zie ik, lcd is niet vervangen. Dit zijn ze dus blijkbaar vergeten. Ik heb wel 6 weken mijn camera moeten missen, dus ik weet nou niet of ik hem nog een keer in de reparatie gooi....

Maar om een lang verhaal kort te maken, de grens ligt bij 1 defecte pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

CSCExter schreef op 24 juli 2003 @ 13:05:
[...]

Nou als je die instelling pakt krijg je als alles goed is niet dat effect hoor :)
zei ik ook maar als leek zijnde.......... dan moet er toch iets mis zijn met de camera aangezien een hoop GOT'ers vlijmscherpe foto's laten zien.

Nog eventjes en dan kan ik zelf ff klooien met mijn cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

thaBeerbuster schreef op 24 July 2003 @ 12:14:
ga vanmiddag een a70 halen (zijn moeilijk te leveren geloof ik, en de plaatselijke fotozaak heeft er net weer een paar binnen) met sandisk 256 mb geheugen een lowepro tasje dres 20 aw, moet ik alleen nog batterijen hebben extra :P
loop ik net in mn pauze even bij de mediamarkt binnen: hele stapels A70 voor 399 euro!, dus daar maar gekocht :9 kon ik voor de 40 euro die het toestel daar goedkoper was een mooie powerbank kopen voor mijn batterijen, was alles bij elkaar 600 euro kwijt: A70 + 256 mb sandisk + powerbank + 4 extra 2100 batterijen + lowepro d-res 20 aw :P jum jum en nu spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
M'n baas wou ook een A70.... Totdat ie de Fuji 602 zag, toen kocht ie die maar.. (en wat gaat ie doen? Beetje simpele vakantie-foto's maken).....
Was ook 600 EUR kwijt, alleen dat was dan alleen de cam ;)

Geheugen? Ow, regel maar 1 Gb.. Zo gezegd, zo gedaan: 1 Gb CF besteld (Powerinnumbers, australie, lekker goedkoop)

Hij gaat op vakantie, dus heeft mijn 256Mb mee. Totdat ie terug is, kan ik mooi die 1Gb card in mn A70 stoppen :)

wel jammer dat ie de A70 niet nam: Ik kon dan de telelens voor de helft krijgen, zouden we samen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging van de ongoing scherpte discussie ben ik ook even kritisch naar de scherpte van mijn a60 gaan kijken. Let op niet op de compositie en de lichtval van deze foto want ik heb hem vanuit een open slaapkamerraam met regenachtig weer geschoten.

Is deze scherpte (in auto stand) acceptabel ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sirwilliam/fotoklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste 2 panoramaatjes:

Uitzicht over de Schelde:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arentz/antwerpen360sm.jpg

Bibliotheek TU Delft:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arentz/bieb360sm.jpg

Ok, dit waren mijn eerste pogingen. De eerste heb ik niet goed gecropt en je ziet fouten bij de zeilboot, de bibliotheek kampt een beetje met grote belichtingsverschillen tussen de foto's die samengevoegd zijn. Maar het effect is leuk. Vooral omdat er 3x dezelfde dame (op de trap) op staat. Let op, foto's zijn >3.5Mb.

Brengt mij bij nog een vraag: was is een goeie viewer voor panorama-foto's die ik op het net kan downloaden? Die canon-viewer voldoet prima, maar die kan ik (volgens mij) nergens los downloaden, en ik heb de cd niet bij me.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, gisteravond ook de Canon A60 besteld:

Naam Aantal Prijs BTW Subtotaal Euro
Powershot A 60 1 260,00 BTW (19%) 41,51 260,00

Vond de foto's uit de A60 thread er toch mooier, scherper uitzien dan de HP 735.
De Canon heeft ook veel mogelijkheden voor handmatige tuning. Hopelijk krijg ik het voor zaterdag nog binnen en zal ik hier ook eens wat pics gaan posten. Vanmiddag nog even opzoek naar een goed tasje (GP Powerbank en 64MB CF heb ik al).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

thaBeerbuster schreef op 24 July 2003 @ 13:34:
[...]

loop ik net in mn pauze even bij de mediamarkt binnen: hele stapels A70 voor 399 euro!, dus daar maar gekocht :9 kon ik voor de 40 euro die het toestel daar goedkoper was een mooie powerbank kopen voor mijn batterijen, was alles bij elkaar 600 euro kwijt: A70 + 256 mb sandisk + powerbank + 4 extra 2100 batterijen + lowepro d-res 20 aw :P jum jum en nu spelen :)
Zou je een paar foto's willen maken van die lowepro? Ben wel benieuwd hoe die er uit ziet. Op de lowepro website is dat niet zo duidelijk.

@sirWilliam: is toch niks mis mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Magic666 op 24-07-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:54
Ik begrijp iets niet.. De A70 is duurder en nieuwer.. en toch onscherper? Of is het gewoon zo dat de foto's die met de A70 gemaakt zijn door n00bies zijn gemaakt die met dat ding lopen te schudden :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 24 July 2003 @ 14:25:

@sirWilliam: is toch niks mis mee?
Kijk eens naar de bomen en vergelijk met de a60 en a70 foto van dynax (in de post van spaceboy) Zo scherp als die a60 foto is deze (en andere van zulk soort foto's) volgens mij echt niet, of bedriegen mijn ogen me ?

In mijn geval gaat het trouwens om een a60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:46:
In navolging van de ongoing scherpte discussie ben ik ook even kritisch naar de scherpte van mijn a60 gaan kijken. Let op niet op de compositie en de lichtval van deze foto want ik heb hem vanuit een open slaapkamerraam met regenachtig weer geschoten.

Is deze scherpte (in auto stand) acceptabel ?

[afbeelding]
ja die ziet er mooi uit,niks mis mee.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Komt dat niet omdat ie op de voorste auto focust?

(ik ben een leek in dat soort dingen dus correct me if I'm wrong!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Sluuut schreef op 24 July 2003 @ 14:34:
Ik begrijp iets niet.. De A70 is duurder en nieuwer.. en toch onscherper? Of is het gewoon zo dat de foto's die met de A70 gemaakt zijn door n00bies zijn gemaakt die met dat ding lopen te schudden :?
De A 70 is niet nieuwer,ze zijn samen geintroduceerd,en ik ben geen nOOb en heb niet lopen schudden....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:37:
[...]

Kijk eens naar de bomen en vergelijk met de a60 en a70 foto van dynax (in de post van spaceboy) Zo scherp als die a60 foto is deze (en andere van zulk soort foto's) volgens mij echt niet, of bedriegen mijn ogen me ?

In mijn geval gaat het trouwens om een a60
Het zou kunnen dat er misschien een marginaal verschil in zit,maar het is en blijft een massaproduct.
Foutjes kunnen overal in zitten,maar in mijn geval is het overduidelijk.
Het zou natuurlijk een beetje stom zijn om te zeggen dat mijn A 60 beter zou zijn als de rest.
Het ligt ook aan de lichtinval en kleuren die voorhanden zijn op de foto.
Probeer eens wat foto's te schieten in de trend zoals ik ze had gemaakt.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 24 July 2003 @ 09:12:
uit een review:

ALs je in auto schiet staat het foto effect altijd uit, dus dat kan nooit het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ik heb zojuist een serieuze mail naar Canon Nederland gestuurd over het onscherpte probleem en wacht gespannen af wat hun te zeggen hebben.
Zodra ik meer weet laat ik jullie dit weten.

O ja,ik ben ff wezen kijken op de site kieskeurig.nl, en daar komt het probleem ook een paar keer naar voren,dus ben ik niet de enige met dit probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door dynax op 24-07-2003 15:01 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb mijn a70 vandaag dus ook binnen :)
maar wat mij opviel is dat het lcd'tje niet echt van topkwaliteit is, er kan geen constant beeld qualiteit worden geboden, dus er komen van die lijntjes door het beeld.

Vind ik jammer, want verder lijkt de a70 wel top, kga eens de tuin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Liquid schreef op 24 July 2003 @ 15:00:
ik heb mijn a70 vandaag dus ook binnen :)
maar wat mij opviel is dat het lcd'tje niet echt van topkwaliteit is, er kan geen constant beeld qualiteit worden geboden, dus er komen van die lijntjes door het beeld.

Vind ik jammer, want verder lijkt de a70 wel top, kga eens de tuin in ;)
Klopt,dat was mij ook opgevallen,dit heeft de A 60 in vele mindere mate.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

****** hieronder volgt een reply van een mailtje van Canon op een vraag
****** aangaande de verschillen tussen de A60 en A70

Geachte dame/heer,
dat is correct. Het enige verschil is het formaat ccd.
Hoogachtend,

Canon Nederland NV
Bart Stringa
CCI Department
Neptunusstraat 1
2132JA Hoofddorp
Fax 023-5670289
B.Stringa@Canon.nl

-----Original Message-----
From: ...
Sent: vrijdag 6 juni 2003 14:28
To: doc_nl@canon.nl
Subject: Commerciele Vragen
Model: Canon A60
Serienumme:
Opmerkingen: Is de A60 precies hetzelfde als een A70 (behalve de resolutie)? Dus is een foto van 1200x1600 gemaakt op de A60 exact gelijk aan een foto gemaakt op de A70?

***** Wat verwacht ander van Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ja, inderdaad. De foto's die hier zijn gepost (die vergelijkfoto's) die zijn niet exact het zelfde. Je moet een foto maken in een kamer zonder zonlicht (dan heb je altijd een gelijke hoeveelheid licht) en op een statief. Nu zijn de foto's heel verschillend en dus kun je geen conclusie trekken.

A60 of A70 zit geen verschil tussen, op het aantal MP na dan; believe me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog een tip voor een camera-tasje?
27 euro voor een b-merk tasje bij mijn lokale foto/videozaak vond ik een beetje te veel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
zAo schreef op 24 juli 2003 @ 17:11:
Ja, inderdaad. De foto's die hier zijn gepost (die vergelijkfoto's) die zijn niet exact het zelfde. Je moet een foto maken in een kamer zonder zonlicht (dan heb je altijd een gelijke hoeveelheid licht) en op een statief. Nu zijn de foto's heel verschillend en dus kun je geen conclusie trekken.

A60 of A70 zit geen verschil tussen, op het aantal MP na dan; believe me :)
De fotos zijn nagenoeg gelijk, zoveel verschil zit er niet in.
En dat ik geen zonlicht mag gebruiken is onzin, zo zijn de foto's genomen en dat is de praktijk.
En zoveel zonlicht is er niet op de foto's.
En idd is er geen verschil tussen de camera's en daarom mag er ook geen verschil zijn, sterker nog, de A 70 zou beter moeten zijn in theorie.
Maar dat is dus niet zo, vandaar deze discussie.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb vandaag de telelens voor m'n A60 ontvangen (samen met de convertor en een UV-filter/beschermring). Hier een foto van 't geheel, kwaliteit is crappy want de camera waarmee 't is gefotografeerd is wat outdated. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/telelens.jpg

De "afstand" van inzoomen valt mij een klein beetje tegen, maar misschien doe ik iets verkeerd. Hier een foto-sessie vanaf statief in regenachtig weer (klik op de pics voor de fullscreen versie):

Zonder telelens, maximaal uitgezoomd
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/gewoon_1thumb.jpg

Zonder telelens, maximaal optisch ingezoomd (3.0x)
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/gewoon_2thumb.jpg

Zonder telelens, maximaal digitaal ingezoomd (7.5x)
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/gewoon_3thumb.jpg

Met telelens, maximaal uitgezoomd
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/telelens_1thumb.jpg

Met telelens, maximaal optisch ingezoomd (3.0x)
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/telelens_2thumb.jpg

Met telelens, maximaal digitaal ingezoomd (7.5x)
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/telelens/telelens_3thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 24-07-2003 17:43 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Mooi ding,en de foto's zijn ook goed.
De telelens geeft net beter weer dan zonder telelens en digitaal ingezoomd.
Wat mij opvalt is dat de digitale inzoom ook goed is,dat had ik niet verwacht.
Ook de regen en de druppels zie ik erg goed.
Al met al geen slechte aankoop dacht ik zo.

[ Voor 11% gewijzigd door dynax op 24-07-2003 17:59 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:17:
Heeft er iemand nog een tip voor een camera-tasje?
27 euro voor een b-merk tasje bij mijn lokale foto/videozaak vond ik een beetje te veel van het goede..
Ikzelf heb een Lowepro D-res 20AW tasje, ik vind dit echt een heel fijn tasje, je kunt hem aan je een riem hangen zodat je hem over je schouder kunt dragen, tevens kun je hem aan je broekriem hangen en/of rugzak.

Dit tasje is tevens All Weather, dus het kan tegen een beetje water enzo.
Dit tasje kost +- € 35,--, wel veel geld, maar dan heb je wel een heel fijn tasje. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

spaceboy schreef op 24 juli 2003 @ 17:42:
Ik heb vandaag de telelens voor m'n A60 ontvangen (samen met de convertor en een UV-filter/beschermring). Hier een foto van 't geheel, kwaliteit is crappy want de camera waarmee 't is gefotografeerd is wat outdated. :)

[afbeelding]

De "afstand" van inzoomen valt mij een klein beetje tegen, maar misschien doe ik iets verkeerd. Hier een foto-sessie vanaf statief in regenachtig weer (klik op de pics voor de fullscreen versie):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ckers mooi!!

Alleen lopen er allemaal strepen door het beeld heen.
Stom het is de regen |:(

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

dynax schreef op 24 juli 2003 @ 14:57:
Ik heb zojuist een serieuze mail naar Canon Nederland gestuurd over het onscherpte probleem en wacht gespannen af wat hun te zeggen hebben.
Zodra ik meer weet laat ik jullie dit weten.

O ja,ik ben ff wezen kijken op de site kieskeurig.nl, en daar komt het probleem ook een paar keer naar voren,dus ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik ben beniewd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 18:28:
[...]

Ikzelf heb een Lowepro D-res 20AW tasje, ik vind dit echt een heel fijn tasje, je kunt hem aan je een riem hangen zodat je hem over je schouder kunt dragen, tevens kun je hem aan je broekriem hangen en/of rugzak.

Dit tasje is tevens All Weather, dus het kan tegen een beetje water enzo.
Dit tasje kost +- € 35,--, wel veel geld, maar dan heb je wel een heel fijn tasje. :) :)
Ik heb m'n lowepro voor 25 euro :D

bij de dixons overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
spaceboy schreef op 24 July 2003 @ 17:42:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb je dat spul gehaald, moest je lang wachten en hoeveel kostte het? Voor mijn voormailige A40 had ik 6 maanden moeten wachten op alleen de ring al

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 24-07-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

spaceboy schreef op 24 July 2003 @ 17:42:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat die 2,4x lens? Ik wilde ook zo'n ding kopen, maar als ik dit zo zie, is dit zeker geen 120,- Euro waard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

stefijn schreef op 24 juli 2003 @ 19:40:
[...]

Waar heb je dat spul gehaald, moest je lang wachten en hoeveel kostte het? Voor mijn voormailige A40 had ik 6 maanden moeten wachten op alleen de ring al
Volgens een tip heb ik 't bij Crown besteld, een zaakje (vooral internet begreep ik) in Woudenberg. Ik heb 't laten opsturen, via mail snel en prettig geholpen. Als je interesse moet je dhr. Ruitenberg van Crown maar 's mailen: hpr@crown-group.demon.nl. Heb het zaakje een kleine week geleden besteld en omdat de betaling even duurde (van bank naar Postbank) nu in huis, vrij vlot dus.

Wel vrij prijzig ja. Convertor-ring (echt stukje plastic, meer niet) voor 25 euro. UV-filter voor 25 euro. Telelens was 109 euro geloof ik. Ik had er meer van verwacht, maar het is wel mooi. Overigens is zonder statief af te raden met die telelens, dat bibbert als een gek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

zAo schreef op 24 July 2003 @ 20:22:
[...]
Is dat die 2,4x lens? Ik wilde ook zo'n ding kopen, maar als ik dit zo zie, is dit zeker geen 120,- Euro waard :(
Is inderdaad aan de prijs ja. Je kunt 't bijna vergelijken dat je -zoals dynax zegt- de camera zonder telelens maximaal digitaal inzoomt of dat je met telelens maximaal optisch inzoomt. (vergelijk de foto's hierboven maar, afstand is ongeveer gelijk, maar de optische zoom van de telelens is toch een stuk scherper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
ik moet zeggen goeie kwaliteit met die telelens maar ik vind hem dus ook geen 120 euro waard :S

zou der nog ooit een telelens komen die meer als 2.4x zoemt????? want dan zou ik het wel overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:06

Crusader

Arc Nature

Heeft iemand nog tijd en zin gehad om de gescande foto's van 8 verschillende fotocentrales te bekijken, om het verschil eens te zien? En dat verschil is behoorlijk...
Ik kan me herinneren dat er in het 1e of 2e deel wel behoorlijk wat interesse hiervoor was, maar nu hoor ik er niemand meer over ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

De hema kwam er volgens mij heel slecht uit.

Ik heb daar foto's af laten drukken, en ze zagen er perfect uit, de kleuren klopte precies, de scherpte had ik getest dmv de zaadjes van een paardenbloem.

Ik was het er dus niet echt mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

dbzfan schreef op 24 July 2003 @ 22:19:
De hema kwam er volgens mij heel slecht uit.

Ik heb daar foto's af laten drukken, en ze zagen er perfect uit, de kleuren klopte precies, de scherpte had ik getest dmv de zaadjes van een paardenbloem.

Ik was het er dus niet echt mee eens.
Da's nie vergelijken, je hebt slechts 1 afdruk van 1 centrale.
Klopte alles precies met het origineel qua kleur, helderheid, contrast, verzadiging en scherpte?
Dus als je je .jpg uit de camera vergelijkt met de afdruk?

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 24-07-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik ben net in Venlo wezen shoppen. Ze vragen er gewoon €459,- voor een Canon A70 :(
Maar ik heb alle topics aandachtig doorgelezen. Als ik het zo bekijk zit er niet zoveel verschil tussen een A60 en A70.
Daar komt wel bij kijken dat de A70 (bijna) overal uitverkocht is, terwijl de A60 gewoon leverbaar is..
/me Calitomnication zit met een dilemma :|

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 24 July 2003 @ 19:13:
[...]

Ik heb m'n lowepro voor 25 euro :D

bij de dixons overigens.
Ik heb mijn tasje ook bij Dixons gehaald voor € 38,--, dit is een All Weather tasje en dat is die uitvoering die jij hebt niet, vandaar dit grote prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

heb de d-res 20 aw bij mediamarkt voor 25 euro, zit wel een hoesje bij zodat ie waterdicht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dynax,

al bericht terug gehad van Canon?
Gisteren een paar buitenfoto's gemaakt (met de A70) van de tuin, en eerlijk is eerlijk, het zou idd scherper kunnen maar dat was met autostand. Na een paar keer spelen met de instellingen kreeg ik wel betere foto's van hetzelfde object maar naar mijn idee waren die nog niet zo scherp als jou A60 foto.

hmmmmmmm...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Crusader schreef op 24 juli 2003 @ 23:21:
[...]

Da's nie vergelijken, je hebt slechts 1 afdruk van 1 centrale.
Klopte alles precies met het origineel qua kleur, helderheid, contrast, verzadiging en scherpte?
Dus als je je .jpg uit de camera vergelijkt met de afdruk?
Klopte precies :)

Deze fotos had ik afgedrukt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stijn.teh.man/foto.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stijn.teh.man/foto2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door dbzfan op 25-07-2003 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjsongejonge, ik kom er na 200 pics achter dat ik een hot pixel heb... mooi rood puntje rechtsbovenaan... ik dacht laat ik eens wat experimenteren als het donker is.. Ik dacht het zal wel meevallen en heb die test niet gelijk gedaan.. nah die gaat terug naar de maker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 08:41:
tjsongejonge, ik kom er na 200 pics achter dat ik een hot pixel heb... mooi rood puntje rechtsbovenaan... ik dacht laat ik eens wat experimenteren als het donker is.. Ik dacht het zal wel meevallen en heb die test niet gelijk gedaan.. nah die gaat terug naar de maker...
gisteren onder het dekbed foto's gemaakt (zoals iemand eerder had beschreven) en gelukkig geen dead/hot pixels!

Alleen de scherpte valt wat tegen, ben benieuwd naar het antwoord van Canon op de bevindingen van Dynax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 16-09 19:09
zAo schreef op 24 juli 2003 @ 20:22:
[...]
Je hebt altijd nog zo'n 5,5x optische zoom op de A70/A60/A40/A30, en dat betekent dat je alles 2,5x dichterbij kunt halen (Zoals bekend mag zijn is 3x zoom slechts 30%-100%, 30/35-100/105- objectief), dat moet je met andere cams nog maar eens zien te bereiken, je objectief verbeteren.

Het is jammer dat uitzoomen niet echt lekker werkt, maar dat boeit niet, want dat bereik heb je ook zonder die lens.

Je moet het zo zien: ik was vorig jaar in Equador, heb daar walvissen gespot en die wilde ik fotograferen. Met mijn A40 (nu A70) kon ik niet meer dan "3x" inzoomen (100%) dus die walvissen waren niet dichterbij dan dat je ze met het blote oog zag, zo'n 100-150 meter.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zakraket/stuff/wallie100.jpg

Met een convertorlens zoals die hierboven staat had ik dit kunnen maken (+/- 30-50 meter a.h.w.)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zakraket/stuff/wallie250.jpg

De laatste heb ik natuurlijk digitaal vergroot naar 250%, dus de kwaliteit is kut, maar het punt is duidelijk.

Dat je bij uitzoomen die "zwarte koker" ziet is niet belangrijk, want op dit soort momenten moet je gewoon zoom hebben. En anders klik je die lens dr weer af he :)

Nog een argument (en dat kun je boven ook checken) is dat je nu optisch bijna hetzelfde bereik hebt als met digitale zoom, en we weten allemaal dat digitale zoom bullshit is, en met zo'n lens bereik je hetzelfde!

Geen enkel merk biedt deze mogelijkheid op kleinbeeldcams volgens mij..

Nou...ik weet het wel; ik wil die lens.

Overigens, op een gegeven moment had ik die lens niet meer nodig ook 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zakraket01/ecuador/images/113-1340_IMG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zakraket01/ecuador/images/113-1335_IMG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Heeft Canon geen RESET knop op het toestel gemaakt zodat je de hot pixel kunt remappen? Deze knop heeft me al 1 keer een goede dienst bewezen bij de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

over die (on)scherpe foto's van de A70:

op de canon site zijn voor de A10 en A20 ooit patches uitgebracht om het probleem te verhelpen: https://self-service-kb.c...=224,Sxi=0,Case=obj(3507)

Misschien heeft de A70 ook een patch nodig?!
Ik zal vanmiddag een paar foto's plaatsen van mijn A70, ben benieuwd wat jullie van de scherpte vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me ook een handig tool:

http://members.ozemail.co...fx/PSTV_photocontrol.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Ben ik de enige die zo'n goedkoop tasje heeft voor mijn A70??

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/tassie1.jpg

Okee het blauwe randje is niet echt hip maar daar kan ik prima mee
leven :o

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/tassie2.jpg

Zoals je ziet ruimte voor Extra CF, 4 Batterijen en met een beetje proppen
wil de USB kabel er ook nog wel bij in. Verder is mijn LCD nog redelijk
vrij van krassen dankzij de zachte bekleding binnenin.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/tassie3.jpg

En de kassabon als bewijs.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ChRiZz- schreef op 25 juli 2003 @ 09:54:
Ben ik de enige die zo'n goedkoop tasje heeft voor mijn A70??
Nee hoor, heb zelf ook een tasje van nog geen 10 euro gekocht. Past ook niet meer in dan mijn A70 en wat reserve-AA's, maar daardoor wel extra compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Afbeeldingslocatie: http://rig0r.bravehost.com/kat1.txt

Sinds vorige week een A60. Tis een beetje aanklooien nog, maar katten doen et altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
ik heb het kijkshop tasje voor 6.99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Laatst online: 16:29
Wat ik niet snap is dat dit al Deel 4 is en nu pas iedereen begint te twijfelen aan de scherpte van de fotos van de A70, en dat terwijl ik hem nu eindelijk besteld heb! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kiff schreef op 25 July 2003 @ 11:24:
Wat ik niet snap is dat dit al Deel 4 is en nu pas iedereen begint te twijfelen aan de scherpte van de fotos van de A70, en dat terwijl ik hem nu eindelijk besteld heb! :(
Blijkbaar heeft niet iedere A70 daar last van.
Fout in de produktie? Is die onscherpte via een patch te verhelpen?

Het is wachten op Dynax die een mail gestuurd heeft naar Canon.

Ik kan me niet voorstellen dat het niet te verhelpen zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Magic666 schreef op 25 juli 2003 @ 07:48:
Dynax,

al bericht terug gehad van Canon?
Gisteren een paar buitenfoto's gemaakt (met de A70) van de tuin, en eerlijk is eerlijk, het zou idd scherper kunnen maar dat was met autostand. Na een paar keer spelen met de instellingen kreeg ik wel betere foto's van hetzelfde object maar naar mijn idee waren die nog niet zo scherp als jou A60 foto.

hmmmmmmm...........
Goedemorgen, nee ik heb tot op heden nog niks terug gehad.
Ze zullen zich wel achter de oren krabben hoe ze zich hieruit moeten werken.
Misschien idd met een patch,zoals die al voor andere camerá is uitgebracht.
Zodra ik iets meer weer horen jullie het gelijk

Even over dat tasje voor de camera's, ik heb er een meegenomen bij Progress voor 18 €, dat is een lowepro Z10.
Dat vindt ik nog veel geld, maar het is voor een goed doel. ;)

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dynax schreef op 25 July 2003 @ 11:38:
[...]

Goedemorgen, nee ik heb tot op heden nog niks terug gehad.
Ze zullen zich wel achter de oren krabben hoe ze zich hieruit moeten werken.
Misschien idd met een patch,zoals die al voor andere camerá is uitgebracht.
Zodra ik iets meer weer horen jullie het gelijk
Gaarne, want wat ik gisteren gemaakt had zag er ook niet scherp uit.
Ik heb vandaag op de auto stand een paar pics gemaakt van mijn werkplek.
Helemaal uitgezoomd enzo, zal die vanmiddag ff posten.

Het zal toch niet zo zijn dat ik 349 eurootjes neer heb geteld voor een camera die geen scherpe foto's kan maken! ;) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Zit er geen vuil op je lens? De foto's in deel 3 van de a70 waren ckers wel scherp oke ze konden wat scherper maar tog.
In het nummer van pcm staat ook dat de a60 scherpere foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Laatst online: 15-07 12:59
Nou, mijn A70 geeft toch echt scherpe foto's. Maarja, ik heb 'm al een hele tijd. Misschien dat Canon nu te hard probeert om aan de vraag te voldoen en daarbij fouten maakt? Lijkt me niet aan de firmware te liggen, maar mocht dat toch zo zijn, dan zou dat betekenen dat de mensen, die een onscherpe A70 hebben, een nieuwere firmware hebben. Kwestie van even in je exif data kijken. Daar staat namelijk de versie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Misschien komt het idd door de productie dat de (laatste) batch een mankement heeft aan het ccd'tje.

Ik zal over een paar uur wat foto's posten van bloemen (:P). De macrostand lijkt bij mij wel goed, maar bij foto's op "oneindig" of een longshot zijn over het algemeen nog al een beetje blurrie.. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Tycoontje schreef op 25 juli 2003 @ 12:42:
Nou, mijn A70 geeft toch echt scherpe foto's. Maarja, ik heb 'm al een hele tijd. Misschien dat Canon nu te hard probeert om aan de vraag te voldoen en daarbij fouten maakt? Lijkt me niet aan de firmware te liggen, maar mocht dat toch zo zijn, dan zou dat betekenen dat de mensen, die een onscherpe A70 hebben, een nieuwere firmware hebben. Kwestie van even in je exif data kijken. Daar staat namelijk de versie in.
waar vindt ik die exif data? (heb de handleiding niet bij de hand nu) In de camera zelf of moet ik hem daarvoor aansluiten op de pc?

Een longshot moet toch ook gewoon scherp zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Magic666 schreef op 25 juli 2003 @ 12:51:
[...]

waar vindt ik die exif data? (heb de handleiding niet bij de hand nu) In de camera zelf of moet ik hem daarvoor aansluiten op de pc?

Een longshot moet toch ook gewoon scherp zijn!
Exif data wordt in de jpg plaatjes gezet. Je kunt een beknopt overzicht van de exif van een plaatje zien in de properties, maar voor een uitgebreider overzicht moet je bijvoorbeeld FileViewerUtility of ZoomBrowser gebruiken.

Edit: Die programma's laten wel meer zien, maar helaas ook niet de volledige exif info. Kijk maar eens met WordPad ofzo. Eventueel zoeken op 'firmware'. Staat vlak na het model camera.

Edit 2: Al gezien dat Spaceboy Dynax in elk geval gewoon versie 1.00 heeft bij die onscherpe pic van die auto's met A70. Dus denk toch eerder een (mechanisch) probleem dan.

[ Voor 34% gewijzigd door Tycoontje op 25-07-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bedankt! Zal thuis even kijken welke firmware versie erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

dbzfan schreef op 25 July 2003 @ 08:29:
[...]

Klopte precies :)

Deze fotos had ik afgedrukt:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah, okee, dan wisselt de kwaliteit bij de Hema gewoon per keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
shameblaster schreef op 25 July 2003 @ 12:16:
Zit er geen vuil op je lens? De foto's in deel 3 van de a70 waren ckers wel scherp oke ze konden wat scherper maar tog.
In het nummer van pcm staat ook dat de a60 scherpere foto's maakt.
Nee de lens is helemaal schoon.
Over dat de A 60 scherpere foto's maakt stond er niet in,er stond:

"Bij afdrukken op het fotoformaat 10 x 15 cm zien foto’s van de A60 er zelfs beter uit"

Je zou de link leggen,maar het verschilt ook per afdrukcentrale.

Maar wat het probleem ook mocht zijn, we willen allemaal dit probleem opgelost zien dus ik wacht de mail af van Canon, heb nog steeds niets ontvangen, maar ik geef ze ff een paar dagen de tijd.
Aangezien het ook vakantietijd is zou het wel eens een tijdje kunnen duren.
Als er iemand is hier op dit forum die ook een vergelijking kan maken graag!
Toevallig heb ik nu 2 camera's, zodat ik in de gelegenheid ben om dit te doen er er toevallig achter kwam.
Ik heb Spaceboy gevraagd of ie nog 2 foto's wil plaatsen op z'n webspace, daarin komt ook goed naar voren dar de kleuren ook anders zijn.
Nu wacht ik ff af wat Canon terug mailt...
Jullie horen nog van mij...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famvan/got/marco.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famvan/got/overall.jpg

Dit alles heb ik ik geschoten in auto-mode en zoals je ziet is de marco foto wel goed gelukt (vind ik :) ), mooi en scherp.

De overall shot is toch niet zo slecht, ten minste niet zo erg als bij dynax(?). Dit zijn trouwens mijn eerste digitale foto's. Morgen ofzo ga ik wel verder van mijn computer af en ff naar de maas toe, daar kan ik wat shot op "oneindig" schieten :)

edit: Firmware is ook 1.00

[ Voor 14% gewijzigd door Liquid op 25-07-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 25 July 2003 @ 13:04:
[...]

Exif data wordt in de jpg plaatjes gezet. Je kunt een beknopt overzicht van de exif van een plaatje zien in de properties, maar voor een uitgebreider overzicht moet je bijvoorbeeld FileViewerUtility of ZoomBrowser gebruiken.
Voor een leuke, maar helaas duitse, freeware exif viewer zie
http://www.amarra.de/exif.htm
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:30:
[...]

Voor een leuke, maar helaas duitse, freeware exif viewer zie
http://www.amarra.de/exif.htm
.
If you're interested on an english version of this program (actually with german helpfile), please follow this link.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik post ook nog ff 1 keer een voorbeeldfoto van een reeks van open shots.
Wat vinden jullie ? (hierna stop ik hoor :) ) Onscherp ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sirwilliam/foto2klein.jpg

Tip: bekijk hem niet in het browserwindow maar ff op volledige grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik vind hem onscherp de huizen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

SirWilliam, niet onscherp maar jij hebt een A60 toch?
Liquid zijn die genomen met een A70 en maximaal ingezoomd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
De getoonde A70-foto's zijn m.i. niet zozeer onscherp, maar eerder 'soft'. Dit kan gecorrigeerd m.b.v. de Sharpen functies van een fotobewerkingsprogramma.

Veel digitale camera's doen intern al aan sharpening (met als gevolg 'scherpere plaatjes'). Hierbij gaat echter beeldinformatie verloren die niet achteraf teruggehaald kan worden. Canon kiest ervoor om maar weinig sharpening in de camera te doen, hetgeen tot 'zachtere' foto's leidt (zie ook dit topic op het forum van www.imaging-resource.com ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
ehm beide foto's zijn gemaakt maximaal uitgezoomd, inzoomen.. daar doe ik niet aan ;)

oh ja en het is idd een a70

[ Voor 19% gewijzigd door Liquid op 25-07-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allang bekend dat de Canon A60/A70 veel soft images, blurry foto's maakt. Je kunt dit eventueel met Photoshop en USM oplossen. Als je kijkt op de http://www.steves-digicams.com/ forums je kun er meer overvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bij mij komen er toch echt veel scherpere plaatjes uit zonder bewerking hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/%DAsb%20macro2.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/sportlife2.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/oog2.jpg
Alle foto's klikbaar. Hoe kan ik ze in de post naast elkaar zetten?

-1 : het usb kabeltje van de a60/70
-2 : pakje kauwgom
-3 : foto van een oog

Alle foto's zijn gemaakt in de P mode met de focus op zijn laagst

Wat vinden jullie ervan?????

[ Voor 4% gewijzigd door shameblaster op 25-07-2003 14:10 . Reden: ??? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier toch iets anders: AUTOFOCUS ERROR? (2003.06.30)

I recently read a newsgroup article and confirmed a surprising problem. When you set the A70 on Auto or Program mode, zoom to the widest angle and aim at an object 2 meters (6 feet) away, the camera's autofocus will show the object is 5 meters away. When the object is a bit farther than 2 meters, the camera shows infinity! This problem is compounded by the fact Auto and Program choose the largest aperture, so you get no help from the shallow depth-of-field.

You can check what the camera thinks the focus distance is by pressing the MF button while half-pressing the shutter (focus lock method #2 in the manual). Make sure the camera beeps first, which means it has obtained focus.

bron: http://24.199.117.70/canon_a70/

misschien dat dit helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, coole bug, kan iemand dat es uitproberen, en dan hier posten, zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu aardig wat topics gelezen op andere fora en de meeste mensen die er al wat langer mee schieten zijn het erover eens dat de image softness eerder als fijn dan als nadeel beoordeeld wordt.

je kunt er in ider geval een hoop aan doen door in photoshop(7) deze procedure te volgen, leverde bij mij inderdaad een beter resultaat op (bij een niet zo'n mooie foto, op automode):

origineel: http://www.noticias.nl/jeroen/jero0001.JPG
bewerkt: http://www.noticias.nl/jeroen/jero1afterprocessing.jpg

werkwijze:
Open a copy of your image in Element/Photoshop and make all your basic edits, ie levels, hue, saturation, dodge, burn etc.

then..

Make a duplicate layer, (there is no need to name it), open your layers pallete and set your layer mode to darken, then set your opacity to 90%. Next from the filters menu select Sharpen > Unsharp mask. Set the amount percentage at 450% and the radius value at 0.5 pixels, leave the threshold at 0 and hit OK. Next create another duplicate layer from this layer and this time select the lighten mode then adjust the opacity to approximately 50% finally flatten the image and you are done! When you have put you eyes back in your head you will come to realize why the A70 rules. The camera produces nice clean files which are just made to be pushed around.

bron: http://www.photo-forums.c...JIaD0iUMq.10@.ee91e2f/119

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:47:
ik heb nu aardig wat topics gelezen op andere fora en de meeste mensen die er al wat langer mee schieten zijn het erover eens dat de image softness eerder als fijn dan als nadeel beoordeeld wordt.

je kunt er in ider geval een hoop aan doen door in photoshop(7) deze procedure te volgen, leverde bij mij inderdaad ern mooi resultaat op:

Open a copy of your image in Element/Photoshop and make all your basic edits, ie levels, hue, saturation, dodge, burn etc.

then..

Make a duplicate layer, (there is no need to name it), open your layers pallete and set your layer mode to darken, then set your opacity to 90%. Next from the filters menu select Sharpen > Unsharp mask. Set the amount percentage at 450% and the radius value at 0.5 pixels, leave the threshold at 0 and hit OK. Next create another duplicate layer from this layer and this time select the lighten mode then adjust the opacity to approximately 50% finally flatten the image and you are done! When you have put you eyes back in your head you will come to realize why the A70 rules. The camera produces nice clean files which are just made to be pushed around.

bron: http://www.photo-forums.c...JIaD0iUMq.10@.ee91e2f/119
Wow, net gedaan en levert mooie resultaten :) thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 14:47:

werkwijze:

[/url]
_/-\o_ Thanks je krijgt idd een soort van extra scherpte. Bijvoorbeeld bij de snorharen van een kat. Ik heb er meteen maar een Action van gemaakt :) F7 en gaan.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

shameblaster schreef op 25 juli 2003 @ 14:03:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Alle foto's klikbaar. Hoe kan ik ze in de post naast elkaar zetten?

-1 : het usb kabeltje van de a60/70
-2 : pakje kauwgom
-3 : foto van een oog

Alle foto's zijn gemaakt in de P mode met de focus op zijn laagst

Wat vinden jullie ervan?????
Je USB kabeltje staat als achtergrond ingesteld :) Eer genoeg?

* tvdleur s A70 is nog steeds bij Canon Nederland voor reparatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Das erg bagger. Ik heb het net ook maareens gedaan, na 1500 foto's :P Gelukkig was de mijne goed en had ik het al goed gezien dat ik geen hot/dead pix had :)
stefijn schreef op 25 juli 2003 @ 08:56:
Je hebt altijd nog zo'n 5,5x optische zoom op de A70/A60/A40/A30, en dat betekent dat je alles 2,5x dichterbij kunt halen (Zoals bekend mag zijn is 3x zoom slechts 30%-100%, 30/35-100/105- objectief), dat moet je met andere cams nog maar eens zien te bereiken, je objectief verbeteren.

Het is jammer dat uitzoomen niet echt lekker werkt, maar dat boeit niet, want dat bereik heb je ook zonder die lens.

Je moet het zo zien: ik was vorig jaar in Equador, heb daar walvissen gespot en die wilde ik fotograferen. Met mijn A40 (nu A70) kon ik niet meer dan "3x" inzoomen (100%) dus die walvissen waren niet dichterbij dan dat je ze met het blote oog zag, zo'n 100-150 meter.

[afbeelding]

Met een convertorlens zoals die hierboven staat had ik dit kunnen maken (+/- 30-50 meter a.h.w.)
[afbeelding]

De laatste heb ik natuurlijk digitaal vergroot naar 250%, dus de kwaliteit is kut, maar het punt is duidelijk.

Dat je bij uitzoomen die "zwarte koker" ziet is niet belangrijk, want op dit soort momenten moet je gewoon zoom hebben. En anders klik je die lens dr weer af he :)

Nog een argument (en dat kun je boven ook checken) is dat je nu optisch bijna hetzelfde bereik hebt als met digitale zoom, en we weten allemaal dat digitale zoom bullshit is, en met zo'n lens bereik je hetzelfde!

Geen enkel merk biedt deze mogelijkheid op kleinbeeldcams volgens mij..

Nou...ik weet het wel; ik wil die lens.

Overigens, op een gegeven moment had ik die lens niet meer nodig ook 8)

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie pics! Ik heb ook gelijk zin om te gaan, bedankt :( :P Maaruh, ik had eerlijk gezegd meer van die lens verwacht, vandaar mijn commentaar. Ik vind het een hoop geld, die 150 euro voor alleen die zoom. Zeker omdat ik hem verder nooit meer kan gebruiken bij een andere cam, wat met filters wel kan. Maar ik ga eens kijken of ik wat geld kan vrijmaken... :P

Mooie uitleg trouwens ;)
Kiff schreef op 25 July 2003 @ 11:24:
Nou, ik zal je eerlijk zeggen dat ik de mensen hier niet snap. Het is in mijn ogen bullshit over die schermpte. Die testfoto's hier kloppen voor geen kant en 1 iemand heeft het ooit eens in een tijdschift gesuggereerd en wat zie je? Voila. Zie wat je wil zien denk ik dan maar :o
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 13:37:
Oke ik post ook nog ff 1 keer een voorbeeldfoto van een reeks van open shots.
Wat vinden jullie ? (hierna stop ik hoor :) ) Onscherp ?

[afbeelding]
Focus op de voorgrond? Dan is hij perfect hoor. Niet moeilijk doen. Manual focussen voro zover mogelijk en schiten met dat ding! Have phun :)

Wat jullie allemaal niet posten na 1 dagje werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ietwat verlaat, maar hier nog een keertje twee foto's namens dynax: (klik op de pics voor fullscreen - overigens de A70 is op 2048x1536 resolutie)

Foto met A60 buiten
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.noorlander/thumba60buiten.jpg

Foto met A70 buiten
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.noorlander/thumba70buiten.jpg

Zoals dynax erbij zegt, ook de kleuren komen op de A60 beter over...
De 2 foto's zijn genomen op een vaste en gelijke plaats, en ook weer allebeide op auto en geheel ingezoomd.

[ Voor 15% gewijzigd door spaceboy op 25-07-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

spaceboy schreef op 25 July 2003 @ 18:02:
Ietwat verlaat, maar hier nog een keertje twee foto's namens dynax: (klik op de pics voor fullscreen - overigens de A70 is op 2048x1536 resolutie)

Foto met A60 buiten
[afbeelding]

Foto met A70 buiten
[afbeelding]

Zoals dynax erbij zegt, ook de kleuren komen op de A60 beter over...
De 2 foto's zijn genomen op een vaste en gelijke plaats, en ook weer allebeide op auto en geheel ingezoomd.
Zoals je al zegt: de resolutie komt niet overeen! Wat moeten we hier nu mee? O+ Sorry voor het vlammen hoor, maar zou je plz beide op zelfde res willen posten (dus erecht uit de cam op de zelfde res). Kunnen we het misverstand gelijk uit de weg ruimen!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het zijn niet 2 identieke foto's wat dus de AF kan beinvloeden. Verder denk ik niet dat Canon de A70 had uitgebracht als onderstaande foto de kwaliteit moet voorstellen. Deze is zo slecht dat de goedkoopste Trust hem op alle fronten verslaat. Ik heb mijn twijfels over jullie testfoto's. Ik heb zelf geen Canon, maar hier is iets niet helemaal aan de haak.

Post ook de EXIF data mee, dus de sluitertijden en diafragma instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sheik op 25-07-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik vind allebij de foto's eerlijk gezegt een beetje brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
dbzfan schreef op 25 juli 2003 @ 18:16:
Ik vind allebij de foto's eerlijk gezegt een beetje brak...
Gelukkig dat je het zegt, ik was het telefoonnummer van Pearl al aan het opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik vind deze 2 foto's een veel beter beeld van de A60 weergeven :p

http://members.home.nl/st...6%20Juni%202003%20012.jpg

http://members.home.nl/st...2%20Juli%202003%20076.jpg

Allebei onbewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door dbzfan op 25-07-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ruil je gewoon niet die A70 om voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb ook dus 1.0.0.0 firmware versie.
Ik zal zo de foto's die ik vanmiddag gemaakt ff neerzetten, een paar tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ís er dan al een nieuwere firmware versie?

Zoja, waar kan je die downen?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.