Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
Mmm t lijkt de eerste keer dat het verholpen is maar ik ben bang dat het later trugkomt.
Bij mij blijft een van de 2 klepjes ook nog af en toe hangen.

En dat stof? Gewoon ff een doekje halen bij de dichtsbijzijnde fotozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk compact flash is het beste te gebruiken bij de A60 of A70?? Beste prijs kwaliteitverhouding bedoel ik dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 13:41:
Welk merk compact flash is het beste te gebruiken bij de A60 of A70?? Beste prijs kwaliteitverhouding bedoel ik dan ook.
Ga naar BCC, draai de prijs + openingstijden van Informatique uit
en hopla heb je de dane-elec 256MB voor 55,55 euro.
Bij mij werkte dat afgelopen zaterdag.
dane-elec is het meeste gebruikt, zie openings-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

NOu ik wou eerst de a60 kopen bij hun maar informatique.is een webwinkel dus doen ze het nie (utrecht)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
Informatique heeft gewoon een winkel in Bergschenhoek (vlakbij Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

ja maar je kan online bestellen dat is een webwinkel en dat accepteren ze niet in het filiaal in utrecht dan toen ik er naa toe ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/waters3.jpg
Nog ff een macrotje (klikbaar) voor orginele versie.
Deze macro heb ik gemaakt in de tv mode 1/500 en 3x optich ingezoomd.
Ik wou is kijken of een macro lukt als je optisch inzoomt zelf vind ik heb wel gelukt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 21 July 2003 @ 14:02:
NOu ik wou eerst de a60 kopen bij hun maar informatique.is een webwinkel dus doen ze het nie (utrecht)
Dus ook de winkel openingstijden+adress etc. uitdraaien, is me al bij 2 verschillende vestigingen van BCC gelukt.
Oh ja, Informatique, dat is bekend was hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

De A60 en A70 verschillen alleen in:

• 2.0 vs 3.2 megapixels,
• 2.5x vs 3.2 digital zoom,
• 2.6fps vs 2.2fps,
• max. 320x240 movie vs max. 640x480 movie.
Is dat het verschil van €100,- waard?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de A60 en A70 maar vind het prijsverschil toch behoorlijk.
Is de A70 echt zoveel beter dan de A60? of maakt het niet zo heel veel uit?

Klopt het dat de A60 2,6fps kan schieten en de A70 2,2fps?
IK de goedkopere A60 dan niet sneller dan zijn grote broer?
Of staat het verkeerd in de faq?

[ Voor 18% gewijzigd door SiGNe op 21-07-2003 15:07 ]

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
SiGNe schreef op 21 July 2003 @ 15:05:
[...]

Is dat het verschil van €100,- waard?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de A60 en A70 maar vind het prijsverschil toch behoorlijk.
Is de A70 echt zoveel beter dan de A60? of maakt het niet zo heel veel uit?

Klopt het dat de A60 2,6fps kan schieten en de A70 2,2fps?
IK de goedkopere A60 dan niet sneller dan zijn grote broer?
Of staat het verkeerd in de faq?
Er is geen wezenlijk verschil tussen de twee behalve de megapixels. die FPS maakt echt geen *piep* uit.
Met de A70 heb je dus 3.2 megapixel, dus een hogere resolutie en dus kunnen de foto's als je ze laat afdrukken ietswat scherper zijn. wat het verschil op een beeldscherm is weet ik niet. Nadeel is weer dat je meer geheugen nodig hebt om dat de foto's gewoon groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een A70 van canon gekocht en foto's van deze camera op internet gezet.

http://www.geocities.com/i_vermaesen

De eerste foto's van die f1 wagen zijn NIET met de camera genomen de rest WEL.

Ik zal later nog meer foto's posten, maar omdat ik hem pas zaterdag heb gekregen komt dit nog wel goed.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
ik heb zelf het idee dat ik de meeste foto's op 10 bij 15 laat afdrukken, dus ik ben voor de A60 gegaan..
foto's op a4 formaat (20 bij 30) zagen er ook wel aardig uit, maar niet om met je neus bovenop te gaan zitten (dus gewoon om aan de muur te hangen)
wat betreft de overige verschillen:
iets sneller foto's maken in burst mode, nou en, verschil is er bijna niet
minder digitale zoom, nou en, fotosoep kan 't toch beter
filmpjes in een lagere resolutie: filmpjes?!? het is toch een fotocamera?

de echte vraag is dus hoeveel geld je over hebt

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:42

UTP

Unshielded Twisted Person

Ook maar een A60 gekocht naar aanleiding van dit topic. Hier twee bijzonder geslaagde foto's al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arensbergen/Cam%20007%20resized.jpg
M'n zusje met d'r konijn Flappie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arensbergen/Cam%20009%20resized.jpg
Een Dinky-Toy kraanwagen (jaren '50)

Wat een geweldig apparaat! Heb er Het Lowepro8 tasje bij en 256mb Dane-Elec CF. Het enige wat ik mis aan dit toestel is een band waarmee je om je nek kan hangen... Dat polsbandje is meer voor de veiligheid als hij uit je hand mocht slippen.

Heb de smaak goed te pakken en al een stuk of 100 foto's gemaakt in een week waarvan er +-80 goed zijn gelukt en die ik dus ga bewaren. Iemand nog tips qua archivering? Tools?

Heb geen idee of iedereen dit weet maar kwam het ineens tegen: Als je op een foto klikt > properties > summary: de cam slaat dus alles op: belichting, sluitertijd, tijd/datum! Best nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand eigenlijk waar het knopje links onder de lens voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 15:40:
weet iemand eigenlijk waar het knopje links onder de lens voor dient?
Om de ring te verwijderen zodat je de lensadaptor kan plaatsen.

indrukken, ring kwartslag draaien en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
(@ ivobova) ik vind zelf dat panorama's beter worden als je ze met fotosoep in elkaar draait (photomerge) vooral als je dan het vinkje perspective aanvinkt, dan krijg je minder het fisheye idee en passen de rechte lijnen beter aan elkaar

ik probeer even een voorbeeldje te maken..
zie hier
en hier

oh ja, gebruik ook altijd een statief of ander vast punt om je foto's mooi recht te krijgen ;)

ps. mijn excuses voor de bestandsgroote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
hans_lenze schreef op 21 juli 2003 @ 15:58:
(@ ivobova) ik vind zelf dat panorama's beter worden als je ze met fotosoep in elkaar draait (photomerge) vooral als je dan het vinkje perspective aanvinkt, dan krijg je minder het fisheye idee en passen de rechte lijnen beter aan elkaar

ik probeer even een voorbeeldje te maken..
zie hier
en hier

oh ja, gebruik ook altijd een statief of ander vast punt om je foto's mooi recht te krijgen ;)

ps. mijn excuses voor de bestandsgroote
Helaas blijken je links niet te werken...

Enne, hoe kom ik aan PhotoMerge? Is het een plugin? En is het commercieel of niet? Wil het wel eens proberen. Ben zoveel mogelijk panoramaprogrammas aan het uitproberen en er zit nogal wat verschil in gebruiksvriendelijkheid en resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTP schreef op 21 July 2003 @ 15:29:
Heb de smaak goed te pakken en al een stuk of 100 foto's gemaakt in een week waarvan er +-80 goed zijn gelukt en die ik dus ga bewaren. Iemand nog tips qua archivering? Tools?

Heb geen idee of iedereen dit weet maar kwam het ineens tegen: Als je op een foto klikt > properties > summary: de cam slaat dus alles op: belichting, sluitertijd, tijd/datum! Best nuttig!
Wat ik zelf een chill programma vind is ACDSee. Ik gebruik om ze te ordenen en bekijken en simpele bewerkingen te doen. Die onderstaande functie (Exif) die je beschrijft kan je dan gelijk lezen, in dat programma door op groene I te drukken op foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 20 juli 2003 @ 09:49:
Eindelijk dan toch: de ingescande foto's van diverse afdrukcentrales.
Wie nu nog durft te beweren dat Hema goed is... |:(

Ik heb er twee detailfoto's bij ingescand, om het verschil te laten zien tussen Agfa en Kodak papier. Bij Agfa zijn de afzonderlijke pixels te zien, als je goede ogen hebt en er op let. Over het algemeen vind ik de Agfa foto's er erg hard uitzien, maar de kleuren zijn mooi. Alleen Colormailer en Pixum gebruiken Agfa papier.
De foto's van mijn lokale fotoboer (Huub Bos in Zoetermeer) zijn erg rustig om naar te kijken, zien er natuurlijk uit, al is de kleurverzadiging niet helemaal optimaal.
De foto's van Dixons vind ik zelf de beste, al is het nog niet perfect.

Maar goed, oordeel zelf.
Klik hier om het rar bestand met alle foto's te downloaden (2,5 MB)

Oh ja, DJSmiley, ik zou graag gebruik willen maken van je aanbod (ik heb geen MSN of ICQ shit, sorry), zou je dat bestand willen mirroren voor als ik na 26 juli ben afgesloten en er hier nog mensen zijn die het willen hebben? Thanks!
Heb je ook de originele jpg's van die foto's? Want als het origineel er niet bij zit, dan is het natuurlijk nog lastig de afdrukkwaliteit te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:09
Net nog een keer bij de BCC geweest. Toen ik dus zij dat ik hem met korting wilde omdat ik hem ergens goedkoper gezien had zei die verkoper: Oh, etelcom.nl, dat heb je vast van internet.... Vervolgens begon hij moeilijk te doen en wou hij iets van bewijs zien. Ik dus een print-out laten zien met prijs, openingstijden winkel etc. Toen ging hij etelcom.nl bellen om te vragen of zij hem op voorraad hadden. Daar nam alleen niemand op (Zie net dat ze maandag dicht zijn) Waarna hij wees op de regel in de voorwaarden waarin staat dat de camera DIRECT leverbaar moet zijn en dat dit toch niet het geval was. Bovendien moest de winkel ook in het reclame verspreidingsgebied van de betreffende BCC liggen en dat was ook niet het geval (Eindhoven - Amsterdam).

Dus helaas kreeg ik hem niet mee bij de BCC voor 349. Wel voor 429, maar ja dan kan ik hem net zo goed ergens anders bestellen.

[ Voor 22% gewijzigd door a3konijn op 21-07-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Pffffff....zo vandaag TWEE keer naar Progress geweest.
Eerste keer (op de racefiets! 30 km heen en 30 km terug) ivm mijn hot pixel. Kreeg nieuwe cam mee.
Kwam ik thuis, kreeg ik een E18 error! Dus ik weer gebeld...en daarna voor de tweede keer (nu maar auto van buren geleend) naar Progress...hadden ze al weer een nieuwe cam klaarliggen die ik na sluitingstijd nog ff op kon halen..

pluim voor Progress.

Hoop dat ik nu alle ellende gehad heb, en tijd heb om van mijn cam te genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

a3konijn schreef op 21 juli 2003 @ 18:05:
Net nog een keer bij de BCC geweest. Toen ik dus zij dat ik hem met korting wilde omdat ik hem ergens goedkoper gezien had zei die verkoper: Oh, etelcom.nl, dat heb je vast van internet.... Vervolgens begon hij moeilijk te doen en wou hij iets van bewijs zien. Ik dus een print-out laten zien met prijs, openingstijden winkel etc. Toen ging hij etelcom.nl bellen om te vragen of zij hem op voorraad hadden. Daar nam alleen niemand op (Zie net dat ze maandag dicht zijn) Waarna hij wees op de regel in de voorwaarden waarin staat dat de camera DIRECT leverbaar moet zijn en dat dit toch niet het geval was. Bovendien moest de winkel ook in het reclame verspreidingsgebied van de betreffende BCC liggen en dat was ook niet het geval (Eindhoven - Amsterdam).

Dus helaas kreeg ik hem niet mee bij de BCC voor 349. Wel voor 429, maar ja dan kan ik hem net zo goed ergens anders bestellen.
die zaak heet toch gewoon etelcom en niet etelcom.nl?! Dus niks van internet, die zaak heeft 3 winkelpanden en in die panden verkopen ze hem ook voor 349!
Is die bij de bcc direct leverbaar? dacht het niet dus dat is weer zo'n k*tsmoes!
Ik woon in de buurt van Den Haag dus mocht "mijn" bcc moeilijk doen rij ik toch gewoon naar Den Haag! Voor die 100 euro minder wil ik dat best doen hoor.

En waarom bestel je hem niet gewoon bij etelcom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Choller schreef op 20 July 2003 @ 19:46:
Wacht FF.

1) Als je die adapter hebt. Kan je dan ELKE 52mm lens erop schroeven ?

2) En weet iemand wat meer van dat omgekeerde lens techniek ? Is dat alleen voor macro of kan je daar ook "tele" 'en. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 16-07 16:27
ik wil ook wat foto's hier neerzetten met m'n nieuwe a60,echt de moeite waard,maar ik weet nog niet helemaal hoe ik de foto's naar mijn homepage moet krijgen...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Een ftpprogramma donwloaden op download.com Het programma dat is erg fijn vindt werken is WsFTP. Je kunt webruimte krijgen bij lycos en natuurlijk bij je provider.

Choller: Ja, maar we noemen het niet lens want het is meer een filter of een voorzetlens. Je kunt bijvoorbeeld een groothoeklens gebruiken om betere macro's te maken. Maar dit is niet handig voor tele omdat je dan nog maar een miniscul gaatje over houdt als beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ja klopt,ik moet maar eens wat gaan leren daarover....is er niet een simpel truukje om een aantal foto's zo op m'n webspace te gooien?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

dynax schreef op 21 juli 2003 @ 19:38:
ja klopt,ik moet maar eens wat gaan leren daarover....is er niet een simpel truukje om een aantal foto's zo op m'n webspace te gooien?
Lycosaccount nemen. Dan kun je met de webFTP uploaden zonder een ftpprog. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon meedere foto's selecteren in je ftp programma. Ik zou het gewoon maar eens gaan proberen, dat is sneller dan wachten tot er iemand reageert op je vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door dArtagnan op 21-07-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
bedankt,ben al aan het spelen met ws_ftp le,begin er iets van te snappen...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Grr, ondek net 1 dooie pixel. Iets linksboven op (niet) iedere foto die altijd roodachtig uit
de verf komt.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.vanliere/pics/deadpixel.jpg

Iemand die zijn camera teruggestuurd heeft? Kost dat en hoe stuur je zoiets op?
Aangetekend in zelfde originele doos? Stuur je dan alles terug?

@El Reino: heb je serienummers genoteerd van die twee cams die je terug hebt
gebracht? Moet ook terug, maar wil geen 2nd hand zooi.
Mail me even of zet een mailadres in je profile.

[ Voor 40% gewijzigd door Mujo op 21-07-2003 20:22 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
Heb sinds vandaag ook een A60 en direct wat macrootjes geprobeerd, deze cam is duidelijk zijn geld waard zeg...

Afbeeldingslocatie: http://clan.dnainternet.net/toohot/public/tiedostot/bloemetje%20002tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://clan.dnainternet.net/toohot/public/tiedostot/visjes%20005tn.jpg

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
photomerge zit in de OS X versie onder file, en in de Win versie ehm.. ook dacht ik
't is alleen wel Photoshop Elements 2

of 't ook in Photoshop 7 zit weet ik niet, die heb ik nu niet geinstalleerd

'k heb ook gelijk even met windows gekeken naar de linkjes.. ze zijn dood!! vaag..

de foto's staan nu op een nieuwe plaats: hier. Klik midden bovenaan op 'Bestanden in Public' de bestanden heten 'huis panorama.jpg' en 'panorama2.jpg'
op deze manier moet ie 't wel doen..

de foto's zijn trouwens van dichtbij genomen, vandaar de *ahem* 'slechte' manier van plakken (het maakt gewoon goed duidelijk wat het verschil is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
nou het is gelukt om iig 1 foto te plaatsen,de thumb word niet weergegeven,maar de link doet het wel...
http://members.chello.nl/...0door%20de%20palmboom.JPG

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Mujo schreef op 21 July 2003 @ 19:54:
Grr, ondek net 1 dooie pixel. Iets linksboven op (niet) iedere foto die altijd roodachtig uit
de verf komt.

[afbeelding]

Ik heb vandaag mijn camera opgestuurd naar RAX, de kosten waren inclusief een doosje + verzekering tot 450 E in totaal 9,95 (kan een paar centen schelen weet het niet meer). Ik heb alles teruggestuurd dus ook handleidingen etc. ze vroegen het in het emailtje ivm directe omruiling. Denk alleen niet dat ze dat doen. Wel een pakbon erbij gedaan dat ik alles terugkrijg.

Om de orginele doos past een tpg doosje perfect. En doordat hij verzekerd is hoef je je ook niet druk te maken dat hij tijdens versturen kapot gaat.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn a70 in de modus zet om plaatjes te bekijken en ik heb een lege cf kaart erin zitten zie ik dat niet elke pixel zwart is op het lcd scherm.

Het komt niet voor op de foto's die ik heb gemaakt dus is het wel duidelijk dat het om een dode lcd pixel gaat. Tevens ook nog de test gedaan en geen dode of hot pixels gevonden met het programma.

Heeft er iemand in dit topic ook last van dode lcd pixels en wat doe je ermee ?.
Teruggaan naar de winkel of is er een bepaald aantal pixels op zo'n scherm wat defect mag zijn ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 20 July 2003 @ 21:54:
[...]

Da's 't verrotte van BCC ja. De exacte "regel" is zelfs dat de winkel "identiek" moet zijn aan BCC. Uiteindelijk kreeg ik de verkoper zo gek de uitspraak te doen dat "een winkel waar je naar binnen kon lopen en het toestel in je handen kon nemen" ook goed was.
Uiteindelijk heb ik dus een C'T Magazine gekocht waar Alternate (die verkopen de A60 voor 289E) in adverteerde. Na overleg met z'n superior mocht ik de A60 toen pas voor 280E meenemen. Maar 't blijft vaag, want de oude BCC-prijs (329 voor een A60!) staat er nu nog steeds (in Apeldoorn in elk geval).

Ook ik ben in apeldoorn geweest bij Bcc (tip bereid je goed voor als je daar heen gaat, laat ze dit forum doorlezen daar. Ze hebben op vele plekken een computer staan met internet verbinding) en kijk thuis waar die het goedkoopst is zo dat je het hun kunt laten zien daar. Heb zelf de a 60 voor de laagste prijs 267 euro en een dyna elec 256 mb voor 47.50. Je moet wel kunnen laten zien dat het een winkel is met een showroom en personeel, kun je dat dan kun je een hoop euro verdienen.
Voor mij was Bcc apeldoorn top om te kopen en echt de laagste prijs waar ze dus voor staan.
Succes alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 17:29:
[...]

Heb je ook de originele jpg's van die foto's? Want als het origineel er niet bij zit, dan is het natuurlijk nog lastig de afdrukkwaliteit te vergelijken.
Euh tja, daar zeg je zo iets, stom van me |:(

Klik hier voor het origineel van foto 1
Klik hier voor het origineel van foto 2

[ Voor 26% gewijzigd door Crusader op 21-07-2003 22:56 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 22:48:
[...]

Ook ik ben in apeldoorn geweest bij Bcc (tip bereid je goed voor als je daar heen gaat, laat ze dit forum doorlezen daar. Ze hebben op vele plekken een computer staan met internet verbinding) en kijk thuis waar die het goedkoopst is zo dat je het hun kunt laten zien daar. Heb zelf de a 60 voor de laagste prijs 267 euro en een dyna elec 256 mb voor 47.50. Je moet wel kunnen laten zien dat het een winkel is met een showroom en personeel, kun je dat dan kun je een hoop euro verdienen.
Voor mij was Bcc apeldoorn top om te kopen en echt de laagste prijs waar ze dus voor staan.
Succes alle
HOOO! Time out!! Waar heb je die Dane Elec 256mb zo goedkoop gezien? Ik zit nog in m'n 14 dagen periode, en heb er de volle mik voor betaald!! (75 euro!) Please tell me!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in apeldoorn was een stunt van my com had die folder bij me en daar was een 256mb voor die prijs te koop 47.50 vandaar die prijs nu ook voor mij bij bcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 22:57:
Bij ons in apeldoorn was een stunt van my com had die folder bij me en daar was een 256mb voor die prijs te koop 47.50 vandaar die prijs nu ook voor mij bij bcc
maar da's Apacer geheugen!! :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet maar vonden het oke, en ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 23:05:
ik weet maar vonden het oke, en ik ook
Prachtig. Mag ik nog een referentiedatum wanneer jij dit "geflikt" hebt? Ik ga morgen terug naar BCC om 25Euro terug te halen. Als 't lukt krijg je een virtueel biertje van me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef je mail adres even scan ik de rekening in kun je die meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 23:12:
Geef je mail adres even scan ik de rekening in kun je die meenemen.
Da's (in m'n profile staat 'ie ook): spacegirl@chello.nl
Alvast ont-zettend bedankt, echt heel tof als je dat effe wilt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 21 July 2003 @ 19:08:
[...]

die zaak heet toch gewoon etelcom en niet etelcom.nl?! Dus niks van internet, die zaak heeft 3 winkelpanden en in die panden verkopen ze hem ook voor 349!
Is die bij de bcc direct leverbaar? dacht het niet dus dat is weer zo'n k*tsmoes!
Ik woon in de buurt van Den Haag dus mocht "mijn" bcc moeilijk doen rij ik toch gewoon naar Den Haag! Voor die 100 euro minder wil ik dat best doen hoor.

En waarom bestel je hem niet gewoon bij etelcom?
Ik heb hem bij etelcom besteld (en zo heet de zaak inderdaad niet etelcom.nl). Kreeg na bestelling echter te horen dat de A70 een speciale internetaanbieding was en dat de cam alleen opgestuurd kon worden (wou hem af komen halen in R'dam). Heb hem 8 juli besteld en hoop hem van de week in huis te hebben. Wel een nadeel van etelcom is dat ze slecht bereikbaar zijn. Heb nu dus geen idee van de status van mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 18:42
zAo schreef op 21 July 2003 @ 11:00:
[...]

Zoals vlak boven je post al stond, moet je de Canon TC-DC52 Tele-converter 2.4x hebben. In dit geval kan de Hama Tele-Converter 2x 72mm misschien ook, maar aangezien je nog een adapter nodig hebt (Canon LA-DC52C lensadapter) zou ik voor de eerste lensadapter gaan. Deze is namelijk 52mm en niet 72mm zoals de Hama is. De kans dat je geen 72mm adapter kan vinden is vrij groot!

Je hebt dus nodig:
Canon LA-DC52C lensadapter
Canon TC-DC52 Tele-converter 2.4x

:)
_/-\o_ Great, kan ik weer even gaan sparen ;)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 23:19:
[...]

Ik heb hem bij etelcom besteld (en zo heet de zaak inderdaad niet etelcom.nl). Kreeg na bestelling echter te horen dat de A70 een speciale internetaanbieding was en dat de cam alleen opgestuurd kon worden (wou hem af komen halen in R'dam). Heb hem 8 juli besteld en hoop hem van de week in huis te hebben. Wel een nadeel van etelcom is dat ze slecht bereikbaar zijn. Heb nu dus geen idee van de status van mijn bestelling.
Dat staat nergens vermeld op de website..... en ook op het uitgeprinte staat dat niet dus.....en de BCC weet dat niet ;)
En mochten ze moeilijk doen; voor die 100 euro minder bestel ik hem dan toch gewoon bij Etelcom! :)

Tis dat de BCC nagenoeg op de hoek zit.

Zou Etelcom hem deze week binnenkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 22 juli 2003 @ 07:52:
[...]

Dat staat nergens vermeld op de website..... en ook op het uitgeprinte staat dat niet dus.....en de BCC weet dat niet ;)
En mochten ze moeilijk doen; voor die 100 euro minder bestel ik hem dan toch gewoon bij Etelcom! :)

Tis dat de BCC nagenoeg op de hoek zit.

Zou Etelcom hem deze week binnenkrijgen?
Ik heb hem de 8 ste besteld en op de 15de bevestigd dat ik akkoord ging met het opsturen i.p.v. ophalen. Hij zou dan binnen 7 werkdagen opgestuurd worden (ik heb nog gevraagd of ie op voorraad was i.v.m. naderende vakantie en het zou zeker binnen 7 dagen werkdagen lukken). Als alles volgens planning verloopt moet hij dus deze week binnenkomen. _/-\o_ Nu nog hopen dat ook echt alles volgens planning verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JoeyC
Ik heb sinds het begin bij m'n A70 1 dode pixel op mijn lcd. Ik heb hem niet omgeruild omdat ik er nog geen last van heb zodra dit wel het geval is gaat ie terug naar Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 08:47:
[...]

Ik heb hem de 8 ste besteld en op de 15de bevestigd dat ik akkoord ging met het opsturen i.p.v. ophalen. Hij zou dan binnen 7 werkdagen opgestuurd worden (ik heb nog gevraagd of ie op voorraad was i.v.m. naderende vakantie en het zou zeker binnen 7 dagen werkdagen lukken). Als alles volgens planning verloopt moet hij dus deze week binnenkomen. _/-\o_ Nu nog hopen dat ook echt alles volgens planning verloopt...
Op de website staat ie nog op bestelling... :?

Maar ik hoop het voor je! Ben benieuwd wanneer de BCC hem binnen krijgt, zelf konden ze geen datum noemen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 22 July 2003 @ 09:01:
[...]

Op de website staat ie nog op bestelling... :?

Maar ik hoop het voor je! Ben benieuwd wanneer de BCC hem binnen krijgt, zelf konden ze geen datum noemen! :(
Ja dat heb ik gezien. Maar er is mij anders verteld. Kan ook zo zijn dat ze pas bestellen als je je bestelling plaatst (om te voorkomen dat ze voorraad hebben). Ze moeten toch op een manier aan die lage prijs komen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 17-09 21:33
Afgelopen weekend ,Scheveningen. Damn wat blijft dit een fijne camera en ook over de batterijenduur ben ik zeeeeer te spreken.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/head.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/biertje.jpg

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand enig idee waar ik vandaag in de buurt van A'dam nog een A70 zou kunnen bemachtigen? Vrijwel overal geweest/ gebeld.. vrijwel nergens leverbaar.. of voor prijzen >450... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Zo, ik ben ook weer terug van Spanje. Echt een prachtige cam die A60!

Hier een paar pics gemaakt met de A60:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/Spain2003/110_0625.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/Spain2003/110_0789.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/Spain2003/110_0908.jpg

Onderbouwd commentaar is altijd welkom!

Het enige nadeel dat ik tijdens mijn vakantie heb kunnen ontdekken is het ontbreken van de batterij-status. Als de waarschuwing voor je batterij in beeld komt, kun je nog hooguit twee foto's maken en dan schakeld de cam zichzelf uit.

Edit:
Als iemand er behoefte aan heeft wil ik de 1600x1200 versies ook on-line zetten. Hier staan nog wat andere naar mijn mening goed gelukte pics van mijn vakantie:
http://home.tiscali.nl/syzwarez/Spain2003/

Edit2:
Op verzoek de originelen ook on-line geplaatst. De foto's op http://home.tiscali.nl/syzwarez/Spain2003/ zijn nu klikbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Syzzer op 22-07-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Bulldog schreef op 22 July 2003 @ 12:16:
Iemand enig idee waar ik vandaag in de buurt van A'dam nog een A70 zou kunnen bemachtigen? Vrijwel overal geweest/ gebeld.. vrijwel nergens leverbaar.. of voor prijzen >450... :).
Ik "meen" dat ik 'm voor 439 heb gezien... Of 459, dat weet ik niet meer zeker. Vorige week, in 2 winkels in a'dam centrum (was ik een dagje)

Weet alleen de namen niet meer: zeker 2 winkels hadden 'm wel op voorraad.

Je kan 'm ook bij bovengenoemd markplaats-persoon halen voor 359 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:42
Beschermfolie voor je LCD scherm van de a60/a70 op maat gemaakt ( inclusief uitsparingen voor de knoppen).
Te bestellen in Duitsland voor 4 euro voor twee stuks.

http://www.m5000.de/shop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
  • Laatst online: 27-06 10:54
mmm vanmiddag mijn A70 besteld bij Progress.nl Krijg ik zojuist een mailtje met daarin een link waar ik de (gescande, en lelijke) nederlandse handleiding kan downloaden. Ik weet niet of iemand hier al een Canon A70 heeft gekocht bij Progress maar ik hoop toch wel dat ik een originele nederlandse handleiding erbij krijg!!! :?

Overigens zit er bij dat zelfde mailtje ook een link naar een site waar je (tegen betaling van 35 euro!) een nederlandse handleiding kan bestellen... :(

[ Voor 20% gewijzigd door ezwizard op 22-07-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Is het misschien geimporteerd (dat zou de link naar de handleiding verklaren)?

[ Voor 41% gewijzigd door fraggel op 22-07-2003 19:21 ]

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Je krijgt er een originele handleiding bij in 'een Europese taal' welke over het algemeen Duits is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 17-09 18:54
Volgens mij is het onmogelijk.. RAW pics maken met deze cam. Bij de specs staat in ieder geval alleen Jpeg. Mocht het wel zo zijn... kan iemand dan zo'n pic posten op highest quality en res. ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

ezwizard schreef op 22 July 2003 @ 17:54:
mmm vanmiddag mijn A70 besteld bij Progress.nl Krijg ik zojuist een mailtje met daarin een link waar ik de (gescande, en lelijke) nederlandse handleiding kan downloaden. Ik weet niet of iemand hier al een Canon A70 heeft gekocht bij Progress maar ik hoop toch wel dat ik een originele nederlandse handleiding erbij krijg!!! :?

Overigens zit er bij dat zelfde mailtje ook een link naar een site waar je (tegen betaling van 35 euro!) een nederlandse handleiding kan bestellen... :(
Kreeg hem van Progress met stapel A4-tjes aan elkaar geniet in het ENGELS.
Maar NL is gewoon te downloaden. Die download is idd helaas niet helemaal zuiver
dus soms vallen plaatjes wat weg in een donker geheel.

Verder kijk ik voor de plaatjes dan wel naar die engelse handleiding. Verder
kan het me vrij weinig boeien.

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Mujo schreef op 21 juli 2003 @ 19:54:
de verf komt.

[afbeelding]

Nee, ik heb geen serienrs. genoteerd...er gewoon op vertrouwd dat progress me niet dezelfde weer teruggeeft (en dat was niet zo, want geen dead pixels meer en geen E18 error)...zal zo ff een paar foto's posten

Oja, bij tweede keer inruilen kreeg ik camera van een andere zending, niet die taiwanese verpakking met gekopieerde engelse handleiding, maar een echte engelse...

[ Voor 10% gewijzigd door El Reino op 22-07-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Hier ff een paar van mijn eerste foto's...probably standaard, maar ja, je moet toch ergens beginnen...comments natuurlijk welkom, will be taken along in the proces....

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/fotomap/IMG_0071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/fotomap/IMG_0072.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/fotomap/IMG_0073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/fotomap/IMG_0074.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/fotomap/IMG_0077.jpg

/edit
(in photoshop alleen geresized, unsharpen mask, en kader)

[ Voor 17% gewijzigd door El Reino op 22-07-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Kga volgende week langs met de auto (gebeld en okee bevonden) om hem om te
ruilen (misschien ook uit die nieuwe serie).

Keeping the faith, want verder is het een toppie cameraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Mujo schreef op 22 juli 2003 @ 21:53:
Kga volgende week langs met de auto (gebeld en okee bevonden) om hem om te
ruilen (misschien ook uit die nieuwe serie).

Keeping the faith, want verder is het een toppie cameraatje.
dat is het zeker...ben nu helemaal tevreden...niets meer an't handje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulldog schreef op 22 July 2003 @ 12:16:
Net vandaag om 18:15 bij Mediamarkt Arena een A70 kunnen kopen :) !
Stond een stapel van 15-20 stuks naast de videocamera's.

Met een beetje geluk gaat die voorraad nog een dag mee...

Prijs was trouwens 399

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

@ Syzzer & El Reino
Super mooie foto's erg artistiek verantwoord!

Ik hoop nog steeds dat mijn camera voor 11 augustus (gerepareerd) terugkomt.

Om mijn post wat zinniger te maken wat tips.
1. De flits haalt zo'n 4 meter. Sta je in de kerk (cultuursnuiven) of buiten ('s nachts). Zet hem dan lekker uit. Anders krijg je een superfelle voorgrond en je ziet niks van de omgeving.
2. Als je maximaal inzoomt dan ziet je foto er platter uit (minder diepte) dan als je hem niet ingezoomd maakt en naar voren loopt.
3. Flits als iemand schaduw op zijn gezicht heeft (flits op zijn zachts (leve de instelbare flits!)) dan zie je zijn/haar uitdrukking beter (behalve als je dat niet wil :-) ).

Dit vind ik er wel weer genoeg.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Krijg net te horen dat mij A70 binnen is! (bij de BCC) Ik neem uiteraard mijn uitgeprinte 349 prijs van Etelcom mee!

Nu maar hopen dat ze het doen voor die prijs en anders ga ik gewoon naar Etelcom.
Ik laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus eigenlijk ook wel de A60 kopen.En sta ook op het punt om dit te doen,maar nu kwam ik laatst bij een winkel in Groningen.Die meneer vertelde me dat ik beter de Fuji Finepix A310 kon kopen,omdat ik de camera toch voornamelijk gebruik in discotheken en s'nachts.

Die meneer vertelde me ook dat de auto mode van de Fuji A310 beter is daarvoor dan de auto mode van de Canon A60

Wat ik me nou afvroeg,klopt dit?

Is het, voor mij , idd beter om de Fuji A310 te kopen dan de Canon A60 voor doeleinden als discotheken en S'nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon A60/A70 is waarschijnlijk niet de beste voor het nachtwerk idd. (ruis, flitser,
rode-oogjes). Je zou even een review van die Fuji A310 er naast kunnen leggen en
kijken of ze daar te spreken zijn over de 'nachtelijke prestaties' ervan. Dit is namelijk
alleen een A60/A70 topic en ik denk dat de meesten je dan ook weinig tot niets kunnen
vertellen over die Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 10:54:
De Canon A60/A70 is waarschijnlijk niet de beste voor het nachtwerk idd. (ruis, flitser,
rode-oogjes). Je zou even een review van die Fuji A310 er naast kunnen leggen en
kijken of ze daar te spreken zijn over de 'nachtelijke prestaties' ervan. Dit is namelijk
alleen een A60/A70 topic en ik denk dat de meesten je dan ook weinig tot niets kunnen
vertellen over die Fuji.
aha maar ik heb al es ff gezocht maar ,ik kan hier nergens een goed topic over de A310 vinden.:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
vertellen over die Fuji.
De Digic processor doet het prima mbt ruisonderdrukking.

Een aantal nachtfoto's gemaakt door mij (A70)
http://www.djsmiley.com/got/pics/dorpskerk.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/toren_klein.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/snelweg.jpg

Op http://www.djsmiley.com/pics/index/ staan foto's gemaakt in een Discotheek (Index, Schuttorf, Duitsland)

Thuis heb ik ook nog wel foto's gemaakt op de vierdaagse feesten in Nijmegen (Matrixx arena, onder de waalbrug). Zal deze vanavond wel even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 11:16:
[...]

aha maar ik heb al es ff gezocht maar ,ik kan hier nergens een goed topic over de A310 vinden.:s
Je hoeft niet alleen "hier" te zoeken:

http://www.pcphotoreview.com/PRD_164075_3098crx.aspx
Summary:
I think that the Finepix A310 takes some nice pictures considering the price and that it is a simple point-and-shoot camera. I posted some photos here:
http://www.thomas.A310.photoshare.co.nz/
The camera is pretty quick to operate in terms of start up time, focusing, and shutter lag.
Ideal for travelling.

Strengths:
Small
Simple to operate
Manual ISO adjustments (200, 400, and 800)
Uses AA batteries - good for travelling.
Takes good macro pictures.
Can take four pictures in a row (0.3 s delay between pictures.

Weaknesses:
No focus assist light.
Sometimes the pictures can be a little noisy (grainy) but I don't see it as a major problem.
It takes around 5 s for the flash to charge - meanwhile the LCD screen goes black.
Nog zo'n mooie: http://www.imaging-resource.com/NEWS/1047487334.html

Je zit dan wel aan xD-formaat vast qua geheugen.

...jaaa, Google doet soms wonderen. :+
Nu graag weer verder over A60/A70,
anders moet je even een "vergelijkings-draadje" openen voor Fuji A310 vs. A60/A70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32

dbzfan

Nee.

vertellen over die Fuji.
Ruis? Waar haal je die wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

jajajajajja 8)7 8)7 8)7 Heb hem binnen! De BCC controleerde wel de website van Etelcom op openingstijden. Die kon die niet vinden en daarom vroeg die aan mij of het een winkel was met showroom.

Ja hoor! ;)

Mooi dat is dan 349 euro! Ook het 256 mb kaartje ging mee voor 55 euro (informatique, maar daar blijkt ie 59 euro te zijn >:) )

Niet verkeerd zeg ik! Nu een beetje klooien en foto's maken!

:) 8) 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Magic666 schreef op 23 juli 2003 @ 13:00:
jajajajajja 8)7 8)7 8)7 Heb hem binnen! De BCC controleerde wel de website van Etelcom op openingstijden. Die kon die niet vinden en daarom vroeg die aan mij of het een winkel was met showroom.

Ja hoor! ;)

Mooi dat is dan 349 euro! Ook het 256 mb kaartje ging mee voor 55 euro (informatique, maar daar blijkt ie 59 euro te zijn >:) )

Niet verkeerd zeg ik! Nu een beetje klooien en foto's maken!

:) 8) 8)7 _/-\o_
Die 256mb kaart kan scherper qua prijs! Met grote dank aan user "vuilnis" heb ik bij BCC (Apeldoorn) de Dane Elec 256mb CF meegekregen voor E47,50. (wat zullen ze het leuk vinden bij BCC... die laagste-prijs-garantie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
Zit een beetje naar de thread te kijken en ik vind dat canon ons wel mag sponsoren, hij staat namelijk altijd bovenaan in de lijst, en de inhoud zou je grotendeels wel reclame kunnen noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

spaceboy schreef op 23 July 2003 @ 13:03:
[...]

Die 256mb kaart kan scherper qua prijs! Met grote dank aan user "vuilnis" heb ik bij BCC (Apeldoorn) de Dane Elec 256mb CF meegekregen voor E47,50. (wat zullen ze het leuk vinden bij BCC... die laagste-prijs-garantie) :)
damn....... ;) Maar om nou weer terug te gaan......... Ik vind het wel best.

Degene die "de laagste prijs garantie" heeft bedacht had zeker nog nooit van internet gehoord :?

Ze hadden bij deze BCC maar 3 stuks binnen gehad! Over leveringsproblemen gesproken.... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Magic666 op 23-07-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, puik ding hoor, die A70. Enkele vraagjes heb ik evenwel...
1. De Zoombrowser crasht bij mij geregeld (onder WinXP). Vaak bij deleten van foto's op de camera. Op zich weinig zorgwekkend, maar een beetje slordig, en ik heb nog geen update gezien. Hebben meer mensen dit?
2. Ik ben idd ook bang voor een afbrekend klepje waar het kabeltje in moet. Is het raadzaam om een CF-reader of zo aan te schaffen, en elke keer het kaartje te swappen? Dit is uiteraard weer wel meer belastend voor de connectortjes van het CF-slot/de CF-kaart.
3. Is de net-adapter een nuttige koop? Je kunt er AFAIK je batterijen niet mee opladen. Remote Capture doe ik ook niet aan, alleen foto's maken en naar m'n pc jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:46:
Nou, puik ding hoor, die A70. Enkele vraagjes heb ik evenwel...
1. De Zoombrowser crasht bij mij geregeld (onder WinXP). Vaak bij deleten van foto's op de camera. Op zich weinig zorgwekkend, maar een beetje slordig, en ik heb nog geen update gezien. Hebben meer mensen dit?
2. Ik ben idd ook bang voor een afbrekend klepje waar het kabeltje in moet. Is het raadzaam om een CF-reader of zo aan te schaffen, en elke keer het kaartje te swappen? Dit is uiteraard weer wel meer belastend voor de connectortjes van het CF-slot/de CF-kaart.
3. Is de net-adapter een nuttige koop? Je kunt er AFAIK je batterijen niet mee opladen. Remote Capture doe ik ook niet aan, alleen foto's maken en naar m'n pc jassen.
(1. Geen idee. Gebruik ik niet)

2. Gewoon voorzichtig mee omgaan en het zal niet zo snel afbreken. Heb er mensen met een A40 ofzo nog nooit over gehoord. En zo heel erg lijkt het me ook niet als het "klepje" af zou breken.
En ik heb het al vaker gezegd; Als je dan toch een reader koopt, koop dan een USB2 reader. Dan heb je er aan snelheid tenminste ook nog enigzins wat aan (de bottleneck wordt dan de leessnelheid van de CF).

3. Dan lijkt het me voor jou inderdaad niet erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

15 sec sluiter + laser =

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/laser%2Bcam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Én nog 2 andere foto's.

Clickable thumbs:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/thumb19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/thumb20.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door dbzfan op 23-07-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
haha die vinnik stoer :P nice 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ik heb een vreemd probleem gevonden.
ik heb hier een a60 en een a70.
nu blijkt dat als ik 2 dezelfde foto's schiet op de 2 camera's dan blijkt dat de a60 vele malen scherper is dan de a70.
dat is vreemd,aangezien de a70 meer mp's in huis heeft.
dus ik stel vast dat de a70 onscherp is.
de beide camera's zijn staan op auto,dus de instellingen zijn helemaal gelijk.
ook heb ik het geprobeerd op allebei 1600x1200,maakt geen verschil.
ik kan helaas geen foto's plaatsen anders was het de moeite waard om ze te bekijken.
iemand hier ook last van?

o ja,het betreft een buitenopname

[ Voor 7% gewijzigd door dynax op 23-07-2003 19:28 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dat kwam in meerdere bladen naar voren.

Alhoewel jou megapixel argument er niks mee te maken heeft.

Zet ze anders eens naast elkaar, evenver van het voorwerk af, en gebruik de manual focus :) Kijken of het dan scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ja dat heb ik gedaan,2 foto's op de zelfde plek genomen....er is ook niks te zien aan de a70,het lijkt wel of ie niet goed scherpsteld.....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dynax schreef op 23 juli 2003 @ 19:30:
ja dat heb ik gedaan,2 foto's op de zelfde plek genomen....er is ook niks te zien aan de a70,het lijkt wel of ie niet goed scherpsteld.....
Ik wil ze de foto's wel even "hosten" op een stukje webspace? Dan kan iedereen 't verschil zien. (een plaatje zegt meer dan 1000....) :)
Als je wilt mag je ze wel even naar m'n mail-adres (spacegirl AT chello PUNT nl) mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben vandaag lekker op de fiets een pokke-eind gaan rijden met mn A60. Heerlijk is dat. Alleen ben ik nu wel overtuigd dat er ooit een digitale SLR moet komen, want scherpstellen op het LCD werkt niet in mijn ogen. Ja: voor 90%, maar als je dan thuiskomt en sommige zijn toch niet helemaal scherp, baal ik altijd :(

Bij SLR kun je dat terminste alleen op jezelf afschuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Wat is SLR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLR = Single-Lens Reflex, oftewel een Spiegel Reflex (camera) dacht ik.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
@spaceboy,hartstikke bedankt voor je aanbod...zal wat sturen...
maar ik ben er achter wat het probleem is....
inderdaad geeft de a60 een iets wat scherper beeld....
ik heb net een andere a70 naast die van mij gehad en wat blijkt?
die andere is scherper,en maakt minder geluid,dus die van mij is iets niet goed mee.
gaat lekker zo....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Maar de A60 is nog steeds scherper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
dbzfan schreef op 23 July 2003 @ 22:00:
Maar de A60 is nog steeds scherper?
ja,ik heb de a60 naast 2 a70's gehad en de a60 is duidelijk scherper.
waarom dat zo is weet ik niet,het zou niet mogen,ze zouden even scherp moeten zijn...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

(namens dynax) Het verschil tussen zijn A60 en A70.

Klik op de plaatjes voor de fullscreen plaatjes (let op, de plaatjes zijn 1 meg per stuk!).

A60
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A60thumb.jpg

A70
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A70thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
spaceboy schreef op 23 July 2003 @ 22:16:

Klik op de plaatjes voor de fullscreen plaatjes (let op, de plaatjes zijn 1 meg per stuk!).

A60
[afbeelding]

A70
[afbeelding]
je zou zeggen dat de pic van de A70 bewogen is ofzo, want de A60 pic is gewoon scherper :)

[ Voor 3% gewijzigd door CSCExter op 23-07-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

A60
[afbeelding]

A70
[afbeelding]
dat is wel een wereld van verschil. Komt dat niet doordat lamellen dingetje aan de zijkant waardoor de camera anders of verkeerd focust?

Maar als ik het goed begrijp is het zo dat dynax a70 nog al een probleem geval is, zou je anders ook nog een foto met de goed werkende a70 kunnen posten. Ben benieuwd of er dan nog steeds zo'n groot verschil tussen de a60 en a70 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 08:51:
@JoeyC
Ik heb sinds het begin bij m'n A70 1 dode pixel op mijn lcd. Ik heb hem niet omgeruild omdat ik er nog geen last van heb zodra dit wel het geval is gaat ie terug naar Canon.
Hey MissXannie, bedankt voor je reactie.
Die pixel op mijn lcd is niet erg storend omdat ie niet echt opvalt. Dus ik blijf gewoon foto's schieten totdat ie kuren gaat vertonen :) (uiteraard hoop ik van niet natuurlijk !).

Ben eigenlijk alleen nog wel benieuwd hoeveel dode lcd pixels je moet hebben om hem terug te mogen sturen naar Canon om het lcd scherm te laten vervangen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Mijn a70 heb ik sinds vandaag,er is iets niet goed mee denk ik.
De lammellen gaan goed open en dicht,hij maakt wel met open gaan,aan het eind 2 korte zoemtoontjes,het lijkt op de servo motor,wat de andere a70 niet had.
Je kan ze dan wel horen,maar dan moet je je oor erbij leggen.
Het zou dus kunnen dat er een klein defect met het mechaniek is.
Ik heb niet bewogen,ik kan nog meer foto's laten zien,maar dat lijkt me overbodig.
Ik heb hem vanavond naast een andere a70 gehad,en die gaf een scherper beeld,maar nog niet zo scherp als mij a60.
Hoe dat kan is mij een raadsel.
Morgen gaat ie terug naar de winkel,krijg ik een andere of hij wordt gerepareed,dan horen jullie nog wat er dan voor een resultaat hij heeft.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
dynax schreef op 24 July 2003 @ 01:15:
Mijn a70 heb ik sinds vandaag,er is iets niet goed mee denk ik.
De lammellen gaan goed open en dicht,hij maakt wel met open gaan,aan het eind 2 korte zoemtoontjes,het lijkt op de servo motor,wat de andere a70 niet had.
Je kan ze dan wel horen,maar dan moet je je oor erbij leggen.
Het zou dus kunnen dat er een klein defect met het mechaniek is.
Ik heb niet bewogen,ik kan nog meer foto's laten zien,maar dat lijkt me overbodig.
Ik heb hem vanavond naast een andere a70 gehad,en die gaf een scherper beeld,maar nog niet zo scherp als mij a60.
Hoe dat kan is mij een raadsel.
Morgen gaat ie terug naar de winkel,krijg ik een andere of hij wordt gerepareed,dan horen jullie nog wat er dan voor een resultaat hij heeft.
Waaa, mn ogen worden gek! door die komma's zonder spatie erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

A60
[afbeelding]

A70
[afbeelding]
De foto's zijn niet exact hetzelfde...

Maar als je de MF gebruikte zou dat niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

uit een review:
"A creative and fun Effects menu lets you play around with image color, offering Vivid and Neutral color settings, as well as Sepia and Black and White options. A Low Sharpening option softens the image. "

zou er een instelling in de A70 anders staan?

Ik heb de A70 gisteren binnen gehad maar nog geen tijd gehad om wat pics te maken. Zal ik binnenkort even doen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.