[DHTML contest 2003] brainstorm

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
zo, even een vers topic; dat praat wat makkelijker :)

In het kort: oh,when? kickte het topic van de vorige contest of we dit jaar niet weer zo'n contest konden doen.

Aangezien veel mensen daar wel oren naar hebben dit topic om te bepalen hoe en wat.

Wat moet er gebeuren?

1) Wie gaat het geheel in goede banen lijeiden?

* crisp heeft het de vorige keer al gedaan, en wil dit keer graag meedoen, dus ik pas :P

2) Hoe gaan we jureren?

mogelijkheden:

a) vaste jury (Cheatah en HunterPro hebben zich al aangeboden :) )
b) iedere deelnemer beoordeeld het werk van de andere deelnemers

3) Waarop gaan we jureren?

(zelfde aspecten als vorige keer?)

4) Most important: wat wordt de opdracht?

ideeen die geopperd zijn:

-Een spel (Tetris, Breakout, aracade/adventure/action/simulation style game)?
-Demo effecten (plasma, fire, tunnel, exploderende letters, etc...)
-Fysica-simulatie (stuiterende ballen, etc.)
-Fractals

anyway: tijd om te brainstormen dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 10-07-2003 09:52 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

ff mezelf quoten uit andere topic:
Een game lijkt mij ook het leukst. Ik zou het dan wel redelijk "vrij" doen. Iets ala "maak een arcade style game" (of adventure, action, simulation). Dus dat het genre wel vast ligt, maar dat wat je uiteindelijk maakt niet dezelfde game als de anderen wordt.
Tetris is bv prima te vergelijken met breakout, qua beoordeling.
Demo effecten zijn idd ook leuk, maar net als met fysica en fractals ligt het accent dan meer op de wiskunde erachter, en niet meer echt op de dhtml. Dan is het maar net of je dat als bezwaar ziet :) maarja.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op 09 July 2003 @ 23:21:
zo, even een vers topic; dat praat wat makkelijker :)

...
Wat moet er gebeuren?

1) Wie gaat het geheel in goede banen lijden?
2) Hoe gaan we jureren?
3) Waarop gaan we jureren?
4) Most important: wat wordt de opdracht?
1. Mochten er weinig tot geen vrijwilligers zijn, dan wil ik wel eea. 'in goede banen leiden' (of lijden :P).

2. Ik neig tot iets meer naar optie b, aangezien er dan meer mensen mee kunnen doen (inclu. Cheatah en HunterPro). Mochten zij niet mee willen doen, dan kunnen zij natuurlijk een vaste jury vormen :P

3. Welke aspecten waren dat?
* BtM909 gaat ff het vorig topic doorspitten

4. Een 'simpele' game bouwen lijkt me wel cool. En idd, zoals Clay al zegt:
Een game lijkt mij ook het leukst. Ik zou het dan wel redelijk "vrij" doen. Iets ala "maak een arcade style game" (of adventure, action, simulation). Dus dat het genre wel vast ligt, maar dat wat je uiteindelijk maakt niet dezelfde game als de anderen wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 10-07-2003 09:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

a) vaste jury (Cheatah en HunterPro hebben zich al aangeboden )
b) iedere deelnemer beoordeeld het werk van de andere deelnemers
Mijn voorkeur gaat uit naar de deelnemers zelf te laten jureren. Wel zo eerlijk en zo hoef je tenminste niet te kiezen tussen meedoen/jureren. En laten we eerlijk zijn, iedereen die mee doet zou ook graag cijfers willen geven :)
-Een spel (Tetris, Breakout, aracade/adventure/action/simulation style game)?
-Demo effecten (plasma, fire, tunnel, exploderende letters, etc...)
-Fysica-simulatie (stuiterende ballen, etc.)
-Fractals
Wat Clay zegt.. als het een van deze drie laatste wordt dan val ik en waarschijnlijk vele anderen al af, want daar ligt de verhouding Wiskunde/DHTML ongeveer 9/1 :P

Misschien toch de opdracht vrij houden en een max bestandsgrootte opgeven bijvoorbeeld. Zodat iedereen in zijn/haar beperkingen zo creatief kan zijn als ie zelf wil. En dan punten geven voor een aantal aspecten (creativiteit, originaliteit, techniek, vormgeving, etc). Een beetje zoals de 5K wedstrijden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

1 Over het in goede banen leiden:
Ik moet de hele devschuur al in goede banen leiden, dus ik sla af :+ lees: weinig tijd. Overigens ga ik ook morgen op vakantie. Maar als er echt niemand wil, wil ik me wel opofferen. Dan doe ik alleen wel mee. Ik wil geen deelname ervoor opofferen :)

Als Cheatah en HunterPro in de jury willen, waarom zouden zij het dan ook niet gewoon op zich nemen?

2 Over de beoordeling:
* drm is voor iets van:
"de jury heeft 50% van de stem, de deelnemers de andere 50%"...

3 Letten op:
intuitiviteit, snelheid, code leesbaarheid ...? Ik weet het niet. Maakt me ook niet zoveel uit. Als Cheatah en HunterPro daar ideen over hebben: be my guest.
Even ter referentie van vorige contest:
-originaliteit dus (ja, we gaan checken op 'geleende' code)
-layout (overzichtelijk, speelbaarheid)
-graphics (leuke plaatjes enzo)
-techniek (hoe los je bepaalde vraagstukken technisch op)
-coding (snelheid, netheid, herbruikbaarheid)
4 Wat gaan we doen?
Mja, simpele game lijkt me wel leuk :) Als 't maar een duidelijk omschreven opdracht is, en je er niet teveel deelnemers mee uitsluit vind ik het best :)

Prijs
"W&G DHTML Guru 2003" in je "geplaatst door: " regel voor 1 maand is wel te regelen ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

drm schreef op 10 July 2003 @ 09:40:
1 Over het in goede banen leiden:
Prijs
"W&G DHTML Guru 2003" in je "geplaatst door: " regel voor 1 maand is wel te regelen ;)
1 maand :X... Ik dacht meer aan 1 jaar :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 09:36:
[...]

Misschien toch de opdracht vrij houden en een max bestandsgrootte opgeven bijvoorbeeld. Zodat iedereen in zijn/haar beperkingen zo creatief kan zijn als ie zelf wil. En dan punten geven voor een aantal aspecten (creativiteit, originaliteit, techniek, vormgeving, etc). Een beetje zoals de 5K wedstrijden dus :)
Zo'n beperking ben ik wel een voorstander van, maar wordt dat dan een algemene bestandsgrootte beperking of een specifieke (per type file oid)? Qua code kan je met b.v. 15K al ontzettend veel, maar qua graphics ben je daar zo aan, terwijl dat op zich niet het speerpunt van de contest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 10 July 2003 @ 09:46:
Dat dacht ik vorige keer ook, maar toen kwam er een nieuw forum en was ik m'n titel kwijt :D
Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 09:36:
Wat Clay zegt.. als het een van deze drie laatste wordt dan val ik en waarschijnlijk vele anderen al af, want daar ligt de verhouding Wiskunde/DHTML ongeveer 9/1 :P
Onderschat niet hoeveel wiskunde er in de meeste arcade-style games zitten. Ik denk dat je voor Tetris regelmatig je 'Kun je tellen, tel dan mee'-boekje open mag slaan.
Max bestandsgrootte ben ik niet voor. Dat is alleen leuk als het maximum echt onmogelijk laag is (lees: 5K) ;) Wat is de motivatie voor de beperking?
drm schreef op 10 July 2003 @ 09:40:
2 Over de beoordeling:
* drm is voor iets van:
"de jury heeft 50% van de stem, de deelnemers de andere 50%"...
Goed plan...zo'n jury heb je niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

BtM909:
Ik denk dat ik 't weer zou vergeten terug te zetten :+

Een jaar is wel leuk, als er ook daadwerkelijk elk jaar een contest georganiseerd wordt. Dat kunnen we best afspreken :) Weet je wat: 2003 duurt totaan 31 december 2003. Je behoudt je titel tot die datum, dat vind ik wel een goeie middenweg :)

Maar goed, da's niet het belangrijkste.
Blues:
Dat dacht ik vorige keer ook, maar toen kwam er een nieuw forum en was ik m'n titel kwijt :D
Da's niet mijn schuld :+
Onderschat niet hoeveel wiskunde er in de meeste arcade-style games zitten. Ik denk dat je voor Tetris regelmatig je 'Kun je tellen, tel dan mee'-boekje open mag slaan.
Mja, maar zonder wiskunde geen programmeur. Je moet ook niet vies zijn van een beetje wiskunde imo :)
Max bestandsgrootte ben ik niet voor. Dat is alleen leuk als het maximum echt onmogelijk laag is (lees: 5K) ;) Wat is de motivatie voor de beperking?
Same here. De enige motivatie die ik me kan bedenken is dat je niet verschrikkelijk grote libraries uit je archieven trekt ofzo... Maar imo kan dat gewoon een beoordelingspunt zijn van de jury, niet zozeer een beperking voor deelname :)
Goed plan...zo'n jury heb je niet voor niets.
geregeld, dan? ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zullen we dan maar een tetrisvariant maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay is voor :)

Nog nooit iets ala tetris gemaakt, lijkt be best lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Precies.. niet te veel wiskunde, gewoon lekker kloten met blokjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51
Hm.. Lijkt me best eens leuk om daar op kapot te lopen. :) Wanneer is de start datum en wanneer de einddatum?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Hmm leuk idee, alleen is het wel beetje slecht moment om zoiets te starten in verband met vakanties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
McVirusS schreef op 10 July 2003 @ 12:04:
Hmm leuk idee, alleen is het wel beetje slecht moment om zoiets te starten in verband met vakanties en dergelijke.
Des te meer kans maak ik >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Ik ben ook wel voor tetrisachtig iets.. Kun je nog wel wat variatie op maken.. niet te makkelijk, niet te moeilijk .. :)

En als toch iedereen met vakantie zit, beginnen we gewoon deze week ergens en dan laat je het wat langere tijd lopen.. voor de mensen die 10 weken op vakantie gaan ofzo is het dan gewoon pech denk ik maar.. daar kun je toch bijna geen rekening mee houden .. :? En anders wordt het labtop mee op vakantie heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Freestyle tetris ben ik ook wel voor, en ook heb ik er geen moeite met een deadline ergens medio/eind augustus :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
mag ik een rolling shootem up voorstellen? zoiets als Raptor. Lijkt me niet TE moeilijk (geen idee , van js blijf ik af) maar wel erg leuk. En tetris - tja daar zie ik het verschil niet in met de vorige contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wil wel mee doen, maar dan liever als er een "nieuw" concept kan worden bedacht als opdracht. Dus een beetje wat "spelregels" verzinnen en daar de kandidaten zelf een spel omheen laten verzinnen. Veel meer variatie mogelijk en beter te beoordelen op originaliteit dan.

Mijn voorstel dus: Bedenk wat spelregels en verzin er een spel omheen...Beter dan de zoveelste kloon van iets bestaand. (Hoewel het wel ergens op mag lijken qua "regels")

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 10-07-2003 12:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon een spel, de maker kan dan zelf kiezen wat voor spel. De beoordeling draait dan bijvoorbeeld om orginaliteit, inovatie, "leukheid" en "mooiheid".

Als je voor tetris kiest komt iedereen met een tetris kloon, er zijn leukere dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee was ook niet 'Tetris' maar bijvoorbeeld 'een arcade-style game'. Daar valt natuurlijk vanalles onder: Tetris, sidescrolling shooter, galaga, break-out, pong, you name it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Arcade-style game it is wat mij betreft :) Dan kan je je creativiteit ook nog een beetje op de loop laten :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ok :)

Worden en nog beperkingen opgelegd? Of gaan we gewoon alles toestaan mits het dhtml is en binnen de "deadline" van de contest af is en kunnen we verder helemaal losgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops :o dan had ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

How about max. 16 kleuren? :+

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
ascii only! en geen copperbars! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hobbit_be schreef op 10 July 2003 @ 12:45:
mag ik een rolling shootem up voorstellen? zoiets als Raptor. Lijkt me niet TE moeilijk (geen idee , van js blijf ik af) maar wel erg leuk. En tetris - tja daar zie ik het verschil niet in met de vorige contest.
Hoe wil je DHTML gaan schrijven zonder JS? VBScript is wat mij betreft niet toegestaan :P

Nu we het hier over hebben.. Zullen we zeggen dat het onder IE6 en Mozilla 1.4 moet werken?

edit:

Mag ik volgens deze regels ook een actie/puzzel game maken trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 14:17:
[...]
Hoe wil je DHTML gaan schrijven zonder JS? VBScript is wat mij betreft niet toegestaan :P
niet - wou gewoon zeggen dat het 'waanzin' is ;) Was dus erg onder de indruk van de vorige posts die geen een van allen een script error gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MWah.. kijk maar eens naar Clay z'n games.. dan zie je wat er allemaal mogelijk is met JS :D

(http://www.xs4all.nl/~peterned) :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
* r0bert vind ieder onderwerp best, zolang ie maar een tetris game mag maken =)

Enneh, als we nou een aantal juryleden zoeken waarvan iedereen vind dat ze kundig zijn op het gebied van dHTML, krijgen die gewoon zwaarder tellende stemmen (alle deelnemers tezamen = 50% en overige 50% gedeelt door aantal juryleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

* André vind het idee ook wel redelijk

Maar de grenzen moeten duidelijk zijn. Browsercompatibility is iets wat ik klote vind omdat ik dan dus speciaal Mozilla kan installeren. Dus IE6+ compatible vind ik prima. Ook is de tijd iets waar in de vorige contest weinig rekening mee werd gehouden, dus dat moet minimaal 2 maand zijn. En bij een tetris game leg je de drempel denk ik te hoog??? Dan heb je kans dat er maar 10 inzendingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

André:

Maar de grenzen moeten duidelijk zijn. Browsercompatibility is iets wat ik klote vind omdat ik dan dus speciaal Mozilla kan installeren.
Een DHTML Lover2 en dan geen Mozilla geinstalleerd hebben? Shame on you :P

Browsercompatibility hoeft wmb. ook niet echt, maar ik kan me voorstellen dat men dat wel extra waardering geeft.

Verder komt bij een spelletje als tetris toch niet heel veel meer kijken dan elke andere uitdagende opdracht. Ik zou het ook zonde vinden als het een opdracht wordt die de dhtml-guru's hier met 2 vingers in de neus maken :) Ik denk dat we met iets als tetris toch wel een redelijk gulden middenweg hebben.

En evt. een discussietopic over "hoe pakt men de dingen aan?" is parallel aan de contest erg leerzaam dus misschien moeten we die dan ook wel gewoon openen :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 10 July 2003 @ 16:18:

Maar de grenzen moeten duidelijk zijn. Browsercompatibility is iets wat ik klote vind omdat ik dan dus speciaal Mozilla kan installeren. Dus IE6+ compatible vind ik prima.
Aan de andere kant biedt Mozilla weer veel leukere mogelijkheden qua CSS. Niet geheel onbelangrijk voor DHTML
Ook is de tijd iets waar in de vorige contest weinig rekening mee werd gehouden, dus dat moet minimaal 2 maand zijn. En bij een tetris game leg je de drempel denk ik te hoog??? Dan heb je kans dat er maar 10 inzendingen komen.
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 12:57:
Het idee was ook niet 'Tetris' maar bijvoorbeeld 'een arcade-style game'. Daar valt natuurlijk vanalles onder: Tetris, sidescrolling shooter, galaga, break-out, pong, you name it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

drm schreef op 10 July 2003 @ 16:34:
[...]
Een DHTML Lover2 en dan geen Mozilla geinstalleerd hebben? Shame on you :P
Op mijn werk wel natuurlijk O-) :P
Browsercompatibility hoeft wmb. ook niet echt, maar ik kan me voorstellen dat men dat wel extra waardering geeft.
Dat is zo.
Verder komt bij een spelletje als tetris toch niet heel veel meer kijken dan elke andere uitdagende opdracht. Ik zou het ook zonde vinden als het een opdracht wordt die de dhtml-guru's hier met 2 vingers in de neus maken :) Ik denk dat we met iets als tetris toch wel een redelijk gulden middenweg hebben.

En evt. een discussietopic over "hoe pakt men de dingen aan?" is parallel aan de contest erg leerzaam dus misschien moeten we die dan ook wel gewoon openen :)
Hmm, idd, als je bijvoorbeeld een snake gaat namaken kan iedereen wel meedoen en word het moeilijk jureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Hmm, idd, als je bijvoorbeeld een snake gaat namaken kan iedereen wel meedoen en word het moeilijk jureren.
Snake is toch van ongeveer hetzelfde kaliber. Als jij met een snake-inzending mee wil doen, waarom niet :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

drm schreef op 10 July 2003 @ 16:42:
[...]
Snake is toch van ongeveer hetzelfde kaliber. Als jij met een snake-inzending mee wil doen, waarom niet :)
Denk je? Ik heb ooit eens een keer een simpele snake gemaakt, en dat stelt echt heel weinig voor. Volgens mij is Tetris stukken moeilijker.

* André rommelt in zijn oude zooi en vind:
http://www.nobellaan.nl/pages/snake.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

drm schreef op 10 July 2003 @ 16:42:
[...]
t ergste wat kan gebeuren is dat je weer wat geleerd heb :) zo ga ik ook maar eens onderzoeken hoe ik de key`s moet gaan ondervangen op mozilla :) maar dat komt later wel :) eerst wat leuks maken :+

owja dit was een kleine mededeling om ff te laten weten dat ik ook meedoe :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

André:
Denk je?
Ja :) In principe is wat er moet gebeuren niet heel veel anders. Een beetje 'collision detection' en verplaatsen van blokjes, feitelijk is dat alles. Het enige wat 't net even wat lastiger maakt is dat je vormen hebt die op meerdere punten kunnen 'colliden' met andere stukken (blokken of de rand van het scherm) en dat je voor die stukken daar dus een bepaald raster o.i.d. overheen moet leggen. (Er zijn ongetwijfeld nog betere methoden dan dat, maar dat stel ik me zo voor ;))
Ik heb ooit eens een keer een simpele snake gemaakt, en dat stelt echt heel weinig voor. Volgens mij is Tetris stukken moeilijker.
Kom er achter zou ik zeggen ;) Des te meer een uitdaging, toch?
Wel lollig :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tlijkt me inderdaad al een stuk handiger om direct je speelveld in een grid op te delen ;) Maakt collision detection en draaien van blokjes een eitje (en dus tetris eigenlijk een eitje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 17:06:
Tlijkt me inderdaad al een stuk handiger om direct je speelveld in een grid op te delen ;) Maakt collision detection en draaien van blokjes een eitje (en dus tetris eigenlijk een eitje :P)
Om met je inzending dus overal boven te staan moet je dus geen grid gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
@Bosmonster:
Hmm, maakt jij tetris toch lekker in 3d, multiplayer, bewegent speelveld, wisselende blokjes en met alle toeters en bellen erop ;)

of natuurlijk wat anders :)

LoL @ André :)

[ Voor 10% gewijzigd door r0bert op 10-07-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
drm schreef op 10 July 2003 @ 17:00:
[...]
Kom er achter zou ik zeggen ;) Des te meer een uitdaging, toch?
Wel lollig :)
Idd wel lollig, maar de gemiddelde snake op een mobieltje is grafisch toch een stuk mooier. Ook hier valt zat aan te verbeteren. En je zou extra "hazards", "bonussen" etc. kunnen inbouwen... En dat levert je dan weer meer punten op.

Desalniettemin wél leuk gemaakt ;)

Zit overigens een bugje in:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/snakebug.gif
Dit krijg je als je meerdere games na elkaar start zonder te resetten... Kun je dan niet beter start = reset = dus maar 1 knop maken?

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 10-07-2003 18:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

r0bert schreef op 10 July 2003 @ 17:17:
@Bosmonster:
Hmm, maakt jij tetris toch lekker in 3d, multiplayer, bewegent speelveld, wisselende blokjes en met alle toeters en bellen erop ;)

of natuurlijk wat anders :)

LoL @ André :)
Goeie ideeen heb jij! :P Ja maar shit man.. dacht Tetris das ok.. dan hoef ik niet creatief te doen over WAT ik ga maken :P Nu moet ik eerst nog gaan brainen over wat voor spel te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Persoonlijk leek dit mij wel een leuk idee:

[ Voor 115% gewijzigd door crisp op 21-08-2003 13:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 10 juli 2003 @ 14:17:
[...]

en Jscript.net dan? :) ( incl VSAcontrol )

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

oh,when? schreef op 10 juli 2003 @ 19:49:
[...]

en Jscript.net dan? :) ( incl VSAcontrol )
Werkt dat in Mozilla en IE zonder extra plugins? Dan ja.. Zo niet.. dan kunnen we net zo goed Flash gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 19:54:
[...]

Werkt dat in Mozilla en IE zonder extra plugins? Dan ja.. Zo niet.. dan kunnen we net zo goed Flash gaan gebruiken :)
Voor JScript.net ( gebaseerd op ECMAScript 4.0 ) moet je een control op je server compilen en full-access geven. Voor ECMAscript 4 in Mozilla moet je Epimetheus compilen met Mozilla. En Flash gebruiken? vinnik een goed idee.

Want das nu juist het suffe. We gaan onszelf beloven een spel te maken waarin we worden beoordeeld op techniek, code, layout en graphics...maar vervolgens moet je wel je tijd gaan besteden aan non-issues als browser-(in)compatibiliteit, want browser x ondersteunt versie y niet van technology z. En daar wordt niet naar gekeken...

rara wat klopt er niet in bovenstaande verhaal?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Snap je probleem niet.. De contest is om iets te maken in DHTML. Javascript/HTML/CSS combinatie is dat. Ja je hebt beperkingen, daarom is het een contest.. wie perst er het meeste uit.

Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik heb erg zin om mee te doen maar ben bang dat ik niet tegen de echte giganten op kan, bij deze bombardeer ik crisp, Clay, Blues etc. tot jurylid die niet mogen meedoen >:) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 20:29:
Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
what about Opera en Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
oh,when? schreef op 10 July 2003 @ 23:17:
[...]
what about Opera en Safari?
Als het werkt in IE6 en Moz1.4 dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook wel in Opera7 en in Safari werken (hoewel ik van die laatste niet weet in hoeverre de standaarden qua DOM/CSS/JS zijn geimplementeerd). In mijn ogen zijn het echter niche browsers vergeleken bij IE en NS/Moz
McVirusS schreef op 10 juli 2003 @ 21:44:
Ik heb erg zin om mee te doen maar ben bang dat ik niet tegen de echte giganten op kan, bij deze bombardeer ik crisp, Clay, Blues etc. tot jurylid die niet mogen meedoen >:) :P.
Krijgen we anders puntenaftrek als we wel meedoen? :P
Daarbij ben ik programmeur en heb ik van graphics geen kaas gegeten, dus je weet nu waar je me op kan verslaan! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 10-07-2003 23:25 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

mij boeit t echt niet als ik niet win :) doe ik toch niet :+ omdat ik niet oo kan proggen in js :) maar k ga t wel proberen :) k ben al blij als ik een spelletje werkend heb :) en dat is meer wat de mensen moeten denken imho :) en daarnaast ben ik al blij dat ik wat werkends heb :) (zie puzzletje in mn sig of waar ik nu mee bezig ben :))

ik doe dus alleen maar mee voor de sier en voor het plezier wat ik er zelf van krijg :) en niet wat de guru`s hier te zeggen hebben :) die zijn toch veel beter dan mij :) ik kan alleen maar spelen... maar met spelen kan ik wel wat leuks te brengen hebben :)

dus voor iedereen die bang is niet veel beter te krijgen dan de guru`s hier :) gewoon doen :) je vind t zelf toch wel leuk :) dus gewoon plezier hebben :)

nu nog mijn game werkend krijgen :( (en das dus niet die in mn sig :P)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper vind dit topic (zo rond/in de zomervakantie) erg geslaagd, maar gaat dit jaar alleen maar kijken naar de inzendingen van anderen.

Heb er nl. alweer 3 weken vakantie opzitten en is alweer erg druk met werk e.d.

Let the games begin and may the best man win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wow :o watch the smilies....

Het wordt trouwens tijd om knopen door te hakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Goed plan...

Puntentelling/Beoordeling
50% Jury
50% Deelnemers

Beoordeling op basis van:
  • Creativiteit
  • Techniek
  • Gameplay
    (3 cijfers dus van 1-10)

Deelnemers
    _Jeffrey_
    André
    Blues
    Bosmonster
    BtM909
    Clay
    coubertin119
    crisp
    disjfa
    drm
    HawVer
    McVirusS
    r0bert
    RobIII

Jury
    Cheatah
    HunterPro

Opdracht
    Een spel (Tetris, Breakout, arcade/adventure/action/simulation style game)
    Wees creatief, maak een spel.. zo uitgebreid of zo ingenieus als je zelf wilt. Maar let op: In een game staat gameplay voorop dus ;)

Voorwaarden

Inleverdatum
    31 augustus 2003

• Enigszins gebaseerd op aannames en wat mensen gezegd hebben in dit topic. Sta je ongewenst in de deelnemerslijst of ontbreek je juist, post dat even.

Laat ook weten wat je vind van de rest van deze regels/aannames, zodat we deze zo snel mogelijk kunnen definieren :)

edit: last minute beoordelingschanges :P

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 12-07-2003 10:29 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik dacht aan die "aracade/adventure/action/simulation" opmerking meer een keuze van 1 van die genres. Tetris, Breakout, Pong etc is allemaal arcade (toch? :P) adventure zijn die zelda achtige dingen, action meer het platformachtige (tja of 3D, maar dat lijkt me wat hooggegrepen in dhtml ;)) en onder simulation valt imo de sport- en racegames.

Op zich is meer vrijheid alleen maar leuker, maar waar je tetris nog met breakout en space invaders kan vergelijken lijkt me dat versus een platformgame/adventure al moeilijker worden.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• oh,when?
    • Niet online

oh,when?

...

ik vind de opdracht nogal ruim omschreven. Hoe kan hier ooit objectief op worden beoordeeld? En ook graag op meer punten waarop beoordeeld kan gaan worden ( dus gameplay, techniek, grafisch, UI ) Daarnaast de randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden? Anders wordt het zo'n allegaartje waar iedereen iets anders inlevert en je eigenlijk nergens op kan beoordelen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• oh,when?
    • Niet online

oh,when?

...

Clay schreef op 11 juli 2003 @ 09:29:
    (tja of 3D, maar dat lijkt me wat hooggegrepen in dhtml ;)) en onder simulation valt imo de sport- en racegames.
    we hebben nog wel iets liggen Clay....

;) :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mensen wilden vrijheid... en in principe ben je alleen beperkt dan aan je eigen creativiteit en technische mogelijkheden en dat is ook precies waar je op beoordeeld wordt...

Had je een specifieker game-genre in gedachte?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

oh,when? schreef op 11 July 2003 @ 09:30:
    ik vind de opdracht nogal ruim omschreven. Hoe kan hier ooit objectief op worden beoordeeld? En ook graag op meer punten waarop beoordeeld kan gaan worden ( dus gameplay, techniek, grafisch, UI ) Daarnaast de randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden? Anders wordt het zo'n allegaartje waar iedereen iets anders inlevert en je eigenlijk nergens op kan beoordelen.
    Met Creativiteit (vormgeving/spelconcept), Techniek (code/technieken) en Gameplay (is het wel een leuk spel om te spelen uiteindelijk :P) lijk je me genoeg punten hebben om te beoordelen. En dit zijn ook precies die paar dingen die jij noemt.

Een game is verder een game, dus waarom niet.. De randvoorwaarden van techniek die ik eerder al noemde zal ik er wel even bijzetten ja.

Kan ik hieruit opmaken dat je meedoet trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2003 09:36 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Wat algemene niet beperkende randvoorwaarden zijn ook wel te bedenken :P
    • De game moet een duidelijk begin en einde hebben
    • De game moet "levels" bevatten die te voltooien zijn. Stijgende moeilijkheidsgraad is zomogelijk gewenst, maar niet verplicht. Eindbazen zijn optioneel maar natuurlijk wel heel gaaf.
    • Er moet een ingame score bijgehouden worden.
    • ... etc. ideeen?
    offtopic:
    oh,when? schreef op 11 juli 2003 @ 09:31:
    [...]
    we hebben nog wel iets liggen Clay....
    ;) :P

Idd :P heb het nog omgebouwd tot matrixbased code trouwens, leuk speelgoed ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Begin en einde en levels wil je verplichten?

Tetris heeft dit al niet... (om maar een leuk spelconcept te noemen :P)

Dat zijn nu net de beperkingen die je creativiteit behoorlijk gaan benadelen denk ik...

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2003 09:45 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ok een einde misschien niet :) maar een begin en "levels" heeft tetris op zich wel :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• _Jeffrey_
    • Registratie: Maart 2003
    • Niet online
    Ik wil ook wel een poging wagen om een spel te maken... so count me in.
    Of ik genoeg tijd en creativiteit heb om er wat moois van te bakken weet ik niet, maar ik ga het proberen ;)

Hoe zit het eigelijk met de grootte van het totale spel, is er een bepaald datalimiet?
    Ik zag er wel al iets over voorbij vliegen in deze topic, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord gezien.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BtM909
    • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij waren we het er allemaal mee eens dat er (voorlopig ;)) geen data-limiet kwam op files...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• oh,when?
    • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 11 July 2003 @ 09:33:
    [...]
    Kan ik hieruit opmaken dat je meedoet trouwens?
    gevoel zegt ja....planning zegt geen tijd

:(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Clay schreef op 11 July 2003 @ 09:56:
    Ok een einde misschien niet :) maar een begin en "levels" heeft tetris op zich wel :P
    Een begin lijkt me logisch dan :)

Over level-based kunnen we nog discussieren... Het merendeel van de games zal otch wel levelbased zijn, maar om dit ook verplicht te stellen.. Als iemand een geweldig origineel concept bedenkt zonder levels dan zou dat dan niet mogen...
    BtM909 schreef op 11 July 2003 @ 10:16:
    Volgens mij waren we het er allemaal mee eens dat er (voorlopig ;)) geen data-limiet kwam op files...
    Nope geen datalimiet, dat vonden de meesten niet zo'n goed idee heb ik begrepen :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh,when? schreef op 11 juli 2003 @ 10:25:
    gevoel zegt ja....planning zegt geen tijd

:(
    Same here, ik ga over een paar weken trouwen dus dat belooft niet veel goeds voor late-nite coding sessions. :P Ga het zeker wel proberen, trouwens.
    Bosmonster schreef op 11 juli 2003 @ 11:00:Een begin lijkt me logisch dan :)
    Een spel zonder begin? Wel vet origineel ;)
    Over level-based kunnen we nog discussieren... Het merendeel van de games zal otch wel levelbased zijn, maar om dit ook verplicht te stellen.. Als iemand een geweldig origineel concept bedenkt zonder levels dan zou dat dan niet mogen...
    En bovendien is het verzinnen en coden van een game één ding, maar het helemaal compleet afmaken ervan een heel ander ding. Die 80/20 regel gaat daar dubbel op!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• McVirusS
    Ik wil eigenlijk ook wel meedoen, weet alleen niet of ik het allemaal ga halen omdat ik ook nog op vakantie ga binnen de contest periode.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand uitleggen voor de mensen die niet zo into the games zijn wat arcade precies inhoud. Ik zelf ken de spellen etc wel, maar wat is de definitie van een arcade game? Google levert niet veel op en ook vandale.nl zwijgt in alle talen

ps, ik ga ook proberen iets te maken, als de baas niet al te vaak langs komt :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Willem
    • Laatst online: 11-09 17:10
    McVirusS gaat een motor-game ontwikkelen O+

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Rickets
    • Registratie: Augustus 2001
    • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik zou ook graag meedoen, maar ik ben bang dat ik of het niet afkrijg, of voor paal sta met waardeloze prut ;)
    Desalniettemin zou ik het wel willen proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rickets op 11-07-2003 19:42 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suggestie: iets met SVG graphics gaan doen? In combinatie met ECMAScript en DHTML kun je daar hele mooie dingetjes mee maken. Het nadeel is weliswaar dat IE6 noch Mozilla op dit moment SVG out of the box ondersteunen. Voor IE heb je de Adobe SVG plugin nodig en van Mozilla zijn aparte builds te vinden die gecompiled zijn met SVG support. Maar SVG is wel een goedgekeurde officiele W3C-standaard, dus men zou zo dan wel vooruit lopen op de ontwikkelingen. Beschouw deze contest dan als een soort van technology showcase of things to come. :Y)

Even afgezien van mijn SVG-suggestie: ik ben het er absoluut mee eens dat ondersteuning door zowel IE als Mozilla verplicht moet zijn voor alle deelnemende projecten.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 12:09:
    Kan iemand uitleggen voor de mensen die niet zo into the games zijn wat arcade precies inhoud. Ik zelf ken de spellen etc wel, maar wat is de definitie van een arcade game? Google levert niet veel op en ook vandale.nl zwijgt in alle talen
    Definitie? Moeilijk, moeilijk. Kenmerkend aan arcadegames is dat ze (over het algemeen) easy to learn, hard to master zijn:
    • bedriegend simpel - Het is natuurlijk de bedoeling dat mensen niet worden afgeschrikt door de moeilijkheidsgraad
    • verslavende gameplay - Mensen moeten er wel hun euro's in blijven gooien en het niet na een of twee keer zat zijn
    Voorbeelden? Games als Tetris, Breakout/Arkanoid, Galaga/Galaxian. Maar ook: simpele racespellen (geen gedoe met tunen, gewoon gaan!), beat'em ups (Mortal Kombat), sport (tennis, voetbal, atletiek), etc.

Als het simpel en verslavend is, zou het in een arcade moeten staan...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Rickets schreef op 11 July 2003 @ 12:17:
    Ik zou ook graag meedoen, maar ik ben bang dat ik of het niet afkrijg, of voor paal sta met een waardeloze prut ;)
    Desalniettemin zou ik het wel willen proberen.
    Voor paal sta je nooit, en wat maakt het uit als het niet helemaal perfect werkt? Als je het niet probeerd win je nooit, en misschien heb je qua gameplay wel verschrikkelijk goeie ideeen ;)

* André gaat iig hard bezig

En komt er ook een nieuw topic als alles besloten is?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Denk het wel ja :)

Wat betreft de SVG suggestie, dat staat eigenlijk helemaal los van dhtml, en daar gaat de contest nou juist om :) SVG is meer een soort xml-based flash met een ecma/dom script taal erachter. Er is trouwens ook ooit een topic over geweest.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Voor de mensen die twijfelen of ze mee doen.. Denk eraan dat de deadline pas is op 31 augustus, dus je hebt ruim 1,5 maand om iets te maken.

Bovendien mag ik aannemen dat de deelnemers elkaar vast wel willen helpen met sommige problemen/ideeen of het testen ;) Het blijft allemaal per slot van rekening voor de lol ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Woudloper
    • Registratie: November 2001
    • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik heb nog wel een leuke suggestie naar aanleiding van een link welke ik laatst op milov.nl zag. Het gaat namelijk over Border Slants, daar kan je mijn inziens ook nog wel wat mee doen.

offtopic:
    Overigens is dit artikeltje van Arthur is verweg! ook nog wel leuk om te lezen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• oh,when?
    • Niet online

oh,when?

...

als ik een bestaand flash mx spel port naar dhtml...mag dat ook? :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

oh,when? schreef op 11 juli 2003 @ 13:36:
    als ik een bestaand flash mx spel port naar dhtml...mag dat ook? :)
    Tuurlijk, maar verwacht dan niet te veel punten voor creativiteit ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Hoe langer ik erover nadenk, ik denk toch dat we 1 soort spel moeten kiezen, dan heb je 1 concept waar iedereen zijn eigen ideeen op loslaat. Het is makkelijker te vergelijken en te jureren.

* André denk stilletjes aan een shooter ala space invaders, dan heb je 1 spel en die kun je wel in 100 varianten maken.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Op zich zit daar idd wel wat in, maar het probleem is dat het zoveel leuker is als je gewoon een game kan maken waar je zelf zin in hebt. Ik denk ook dat er best beoordelingscriteria op te stellen zijn die algemeen gelden voor meerdere types games; gewoon algemeen houden. Als je bijvoorbeeld punten geeft voor de code, graphics en originaliteit ben je nog behoorlijk algemeen bezig.
    Of een snake dan kan winnen van een platformgame weet ik niet, maar kan je een platformgame maken in 1.5 maand? :) de beschikbare tijd is denk ik dan de grootste limitatie wat dat betreft. Ik blijf voorstander van een vrije game, of van een genre (dus arcade).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HawVer
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 16:51
    Kun je mij er ook bij opzetten?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Denk dat het jureren in verschillende genres niet zo lastig is als je gewoon kijkt naar de punten waarop je moet jureren (creativiteit, techniek, gameplay). IEdere game is aan de hand van die punten te beoordelen. Je moet dus ook niet de games met elkaar gaan vergelijken.. dat is sowieso al een slechte manier van jureren :)
    HawVer schreef op 11 July 2003 @ 15:25:
    Kun je mij er ook bij opzetten?
    done

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2003 15:29 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 17:05
    Count me in, ik ga voor een uitgewerkt "kraak-de-code"-spel. Beetje klikken met checkboxes enzo, hoger level te bereiken door cookies enzo. Ik zie nog wel wat ik er van bak :).

Dus pleur me er maar bij Bosmonster.

[ Voor 14% gewijzigd door coubertin119 op 11-07-2003 19:47 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

coubertin119 schreef op 11 July 2003 @ 19:45:
    Count me in, ik ga voor een uitgewerkt "kraak-de-code"-spel. Beetje klikken met checkboxes enzo, hoger level te bereiken door cookies enzo. Ik zie nog wel wat ik er van bak :).

Dus pleur me er maar bij Bosmonster.
    Hoe snel mensen ook over te halen zijn :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 17:05
    Ach, je moet wat, 6 weken vakantie, en onder het motto "simpel is leuk" maak ik mezelf wijs dat ik veel kans maak op de hoofdprijs :+.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Iets anders, is het handig als iedereen wat minimale documentatie bij zijn inzending schrijft?
    De code is ook een beoordelingsfactor, en qua hoeveelheid kan dat best veel worden. Comments lijken me zowiezo handig, maar een globaal stukje tekst met hoe je code werkt (half a'4tje zou al genoeg moeten zijn) is ook wel zo practisch, omdat je aan comments alleen niet altijd snel de structuur van een prog/script kan zien.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• McVirusS
    Clay schreef op 12 juli 2003 @ 21:41:
    Iets anders, is het handig als iedereen wat minimale documentatie bij zijn inzending schrijft?
    De code is ook een beoordelingsfactor, en qua hoeveelheid kan dat best veel worden. Comments lijken me zowiezo handig, maar een globaal stukje tekst met hoe je code werkt (half a'4tje zou al genoeg moeten zijn) is ook wel zo practisch, omdat je aan comments alleen niet altijd snel de structuur van een prog/script kan zien.
    Kan ook erg leerzaam zijn dus lijkt me geen slecht idee ;).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    Sommigen weten dat ik niet de beste ben in DHTML, dat geeft echter ook weer wat leuks: zorg voor verzorgde, nette code, met voldoende comments zodat praktisch iedereen het snapt of kan snappen. Ik ben geen complete n00b, dus eigenlijk zou ik aan de hand van de code en de comments moeten kunnen snappen wat er gebeurt. Dit leert je netheid en duidelijkheid in zowel je code als je comments aan.

lees nu pas dat vrind Klei dat al had voorgesteld, en die 'how my code works' er bij is ook erg aardig ja :)

Uiteraard hoeft het geen tetris te zijn, maar kun je ook een andere originele spelvorm met vallende, stuiterende, draaiende, vliegende blokjes maken :) (what about antigrav-tetris? :P). Probeer zoveel mogelijk er wat leuks en moois van te maken.

Als je van mening bent dat jouw script toch niet gaat winnen, geef de moed niet op! Ook als je niet zo goed kan coden naar jouw idee, gewoon doorgaan. Vergeet niet dat het niet alleen de code is, maar ook de aankleding en de gameplay die de punten bepalen.

Overigens is er volgens mij nog niet duidelijk wie de jury wordt; Cheatah en ik (en eventueel nog iemand anders? :)) of de gebruikers zelf. Wat wil men zelf?

Happy coding!

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 12-07-2003 22:35 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
    HunterPro schreef op 12 July 2003 @ 22:34:
    [...]
    Overigens is er volgens mij nog niet duidelijk wie de jury wordt; Cheatah en ik (en eventueel nog iemand anders? :)) of de gebruikers zelf. Wat wil men zelf?

Happy coding!
    Ik geloof dat een 50/50 jurering wel in de smaak viel :)

Ik ben ook voorstander van comments in de code en eventueel een toelichtend verhaaltje. Geen must naar mijn idee, maar als je beoordeeld op een stukje herbruikbaarheid, dan speelt commentaar in de code en documentatie daarbij wel degelijk mee.

Clay zal me waarschijnlijk voor gek verklaren, maar ik ben van plan het lemmings idee verder uit te werken (ik hoop dat dat ook onder arcade valt). Dat is niet om de lat meteen hoog te leggen (wel voor mezelf overigens), aangezien ik nog zeer betwijfel of ik daarmee de deadline haal.

Ik ben zeer voor een topic om ervaringen uit te wisselen aangezien het natuurlijk de bedoeling is dat we er allemaal wat van leren :)

Intentionally left blank

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

crisp, je bent gek! ;)

Wat mij betreft valt dat inderdaad onder arcade, er is denk ik ueberhaupt weinig wat dat niet doet, maar dat is ook juist leuk ;) dan komt er iig flink wat variatie in de inzendingen. Hebben we zo trouwens genoeg info en deelnemers om een voorzichtige officiele start te maken? 31 aug is denk ik dichterbij dan het lijkt, en wat mij betreft "schrijf je" je begin augustus nog in voor wie denkt genoeg tijd te hebben, 't is toch voor het leuk :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Als de voorbereiding te lang duurt kun je de einddatum altijd nog verplaatsen naar een maand later. Liever iets later dan te vroeg.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als we nu beginnen en dat er gedurende de maand juli nog 'ingeschreven' kan worden?

Is dat wat? :)

Wat het speltype trouwens arcade geworden?

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2003 09:07 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 14 July 2003 @ 09:07:
    Als we nu beginnen en dat er gedurende de maand juli nog 'ingeschreven' kan worden?

Is dat wat? :)

Wat het speltype trouwens arcade geworden?
    Voor mij is dat prima (ik ga niet meer op vakantie) maar de gurus van vorig jaar moeten nog weg (hebben wij meer kans ;))

Maar ik vind wel dat er een iets duidelijkere omschrijving moet komen van wat een arcade game nou precies is eik....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

google
    Arcade game: a game that has made it to the console systems or PC after having been introduced in arcade halls and video arcades in the malls and other such places. Usually with a lot of action, gunnery, fighting, or sports. May have some puzzle elements; but most arcade games are usually filled with action, which creates the draw into the place.

....

Action/Arcade: Games whose mechanics rely on instantaneous response of the character being controlled to perform action oriented activities, most notably beating something else up. Examples include Double Dragon, Sonic/Mario, etc.

Nou heb je daar niet veel aan :D want daar valt zowat alles onder ;) Maar dat is het leuke juist.

Onder deze link staat ook nog wel wat boeiends, al is het wel een erg lange lap.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tis ook alles met actie en snelheid :)

Kga zelf toch een game maken waar ik zin in heb.. of dat nou onder 'arcade' valt of niet.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Oke, alles is wel beproken. Gaat er nu een nieuw topic komen waarin de regels de deelnemers en de tijd in staan? Dan kunnen we bezig, en kunnen we onze WIP's daar posten (als men dat wil :P)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als ik tijd heb maak ik wel even een nieuw topic :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook meedoe.
    Ik ben iig al wel bezig, maar of het wat wordt :?
    Meestal als het ingewikkeld wordt, dan ben ik al snel geneigd het op te geven.
    Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.