Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You  have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mijn voorkeur gaat uit naar de deelnemers zelf te laten jureren. Wel zo eerlijk en zo hoef je tenminste niet te kiezen tussen meedoen/jureren. En laten we eerlijk zijn, iedereen die mee doet zou ook graag cijfers willen gevena) vaste jury (Cheatah en HunterPro hebben zich al aangeboden )
b) iedere deelnemer beoordeeld het werk van de andere deelnemers
Wat Clay zegt.. als het een van deze drie laatste wordt dan val ik en waarschijnlijk vele anderen al af, want daar ligt de verhouding Wiskunde/DHTML ongeveer 9/1-Een spel (Tetris, Breakout, aracade/adventure/action/simulation style game)?
-Demo effecten (plasma, fire, tunnel, exploderende letters, etc...)
-Fysica-simulatie (stuiterende ballen, etc.)
-Fractals
Misschien toch de opdracht vrij houden en een max bestandsgrootte opgeven bijvoorbeeld. Zodat iedereen in zijn/haar beperkingen zo creatief kan zijn als ie zelf wil. En dan punten geven voor een aantal aspecten (creativiteit, originaliteit, techniek, vormgeving, etc). Een beetje zoals de 5K wedstrijden dus
Ik moet de hele devschuur al in goede banen leiden, dus ik sla af
Als Cheatah en HunterPro in de jury willen, waarom zouden zij het dan ook niet gewoon op zich nemen?
2 Over de beoordeling:
* drm is voor iets van:
"de jury heeft 50% van de stem, de deelnemers de andere 50%"...
3 Letten op:
intuitiviteit, snelheid, code leesbaarheid ...? Ik weet het niet. Maakt me ook niet zoveel uit. Als Cheatah en HunterPro daar ideen over hebben: be my guest.
Even ter referentie van vorige contest:
4 Wat gaan we doen?-originaliteit dus (ja, we gaan checken op 'geleende' code)
-layout (overzichtelijk, speelbaarheid)
-graphics (leuke plaatjes enzo)
-techniek (hoe los je bepaalde vraagstukken technisch op)
-coding (snelheid, netheid, herbruikbaarheid)
Mja, simpele game lijkt me wel leuk
Prijs
"W&G DHTML Guru 2003" in je "geplaatst door: " regel voor 1 maand is wel te regelen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
 ~ Gottfried Leibniz
1 maanddrm schreef op 10 July 2003 @ 09:40:
1 Over het in goede banen leiden:
Prijs
"W&G DHTML Guru 2003" in je "geplaatst door: " regel voor 1 maand is wel te regelen
 ... Ik dacht meer aan 1 jaar
... Ik dacht meer aan 1 jaar Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Zo'n beperking ben ik wel een voorstander van, maar wordt dat dan een algemene bestandsgrootte beperking of een specifieke (per type file oid)? Qua code kan je met b.v. 15K al ontzettend veel, maar qua graphics ben je daar zo aan, terwijl dat op zich niet het speerpunt van de contest is.Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 09:36:
[...]
Misschien toch de opdracht vrij houden en een max bestandsgrootte opgeven bijvoorbeeld. Zodat iedereen in zijn/haar beperkingen zo creatief kan zijn als ie zelf wil. En dan punten geven voor een aantal aspecten (creativiteit, originaliteit, techniek, vormgeving, etc). Een beetje zoals de 5K wedstrijden dus
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
Dat dacht ik vorige keer ook, maar toen kwam er een nieuw forum en was ik m'n titel kwijt
Onderschat niet hoeveel wiskunde er in de meeste arcade-style games zitten. Ik denk dat je voor Tetris regelmatig je 'Kun je tellen, tel dan mee'-boekje open mag slaan.Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 09:36:
Wat Clay zegt.. als het een van deze drie laatste wordt dan val ik en waarschijnlijk vele anderen al af, want daar ligt de verhouding Wiskunde/DHTML ongeveer 9/1
Max bestandsgrootte ben ik niet voor. Dat is alleen leuk als het maximum echt onmogelijk laag is (lees: 5K)Misschien toch de opdracht vrij houden en een max bestandsgrootte opgeven bijvoorbeeld. Zodat iedereen in zijn/haar beperkingen zo creatief kan zijn als ie zelf wil. En dan punten geven voor een aantal aspecten (creativiteit, originaliteit, techniek, vormgeving, etc). Een beetje zoals de 5K wedstrijden dus
Goed plan...zo'n jury heb je niet voor niets.drm schreef op 10 July 2003 @ 09:40:
2 Over de beoordeling:
* drm is voor iets van:
"de jury heeft 50% van de stem, de deelnemers de andere 50%"...
Ik denk dat ik 't weer zou vergeten terug te zetten
Een jaar is wel leuk, als er ook daadwerkelijk elk jaar een contest georganiseerd wordt. Dat kunnen we best afspreken
Maar goed, da's niet het belangrijkste.
Da's niet mijn schuld
Mja, maar zonder wiskunde geen programmeur. Je moet ook niet vies zijn van een beetje wiskunde imoOnderschat niet hoeveel wiskunde er in de meeste arcade-style games zitten. Ik denk dat je voor Tetris regelmatig je 'Kun je tellen, tel dan mee'-boekje open mag slaan.
Same here. De enige motivatie die ik me kan bedenken is dat je niet verschrikkelijk grote libraries uit je archieven trekt ofzo... Maar imo kan dat gewoon een beoordelingspunt zijn van de jury, niet zozeer een beperking voor deelnameMax bestandsgrootte ben ik niet voor. Dat is alleen leuk als het maximum echt onmogelijk laag is (lees: 5K)Wat is de motivatie voor de beperking?
geregeld, dan?Goed plan...zo'n jury heb je niet voor niets.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
 ~ Gottfried Leibniz
http://hawvie.deviantart.com/
Des te meer kans maak ikMcVirusS schreef op 10 July 2003 @ 12:04:
Hmm leuk idee, alleen is het wel beetje slecht moment om zoiets te starten in verband met vakanties en dergelijke.
Intentionally left blank
En als toch iedereen met vakantie zit, beginnen we gewoon deze week ergens en dan laat je het wat langere tijd lopen.. voor de mensen die 10 weken op vakantie gaan ofzo is het dan gewoon pech denk ik maar.. daar kun je toch bijna geen rekening mee houden ..
Intentionally left blank
Mijn voorstel dus: Bedenk wat spelregels en verzin er een spel omheen...Beter dan de zoveelste kloon van iets bestaand. (Hoewel het wel ergens op mag lijken qua "regels")
[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 10-07-2003 12:51 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Als je voor tetris kiest komt iedereen met een tetris kloon, er zijn leukere dingen
Verwijderd
 ~ Gottfried Leibniz
 ~ Gottfried Leibniz
Hoe wil je DHTML gaan schrijven zonder JS? VBScript is wat mij betreft niet toegestaanhobbit_be schreef op 10 July 2003 @ 12:45:
mag ik een rolling shootem up voorstellen? zoiets als Raptor. Lijkt me niet TE moeilijk (geen idee , van js blijf ik af) maar wel erg leuk. En tetris - tja daar zie ik het verschil niet in met de vorige contest.
Nu we het hier over hebben.. Zullen we zeggen dat het onder IE6 en Mozilla 1.4 moet werken?
edit:
Mag ik volgens deze regels ook een actie/puzzel game maken trouwens?
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2003 14:18 ]
niet - wou gewoon zeggen dat het 'waanzin' isBosmonster schreef op 10 July 2003 @ 14:17:
[...]
Hoe wil je DHTML gaan schrijven zonder JS? VBScript is wat mij betreft niet toegestaan
(http://www.xs4all.nl/~peterned)
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2003 14:29 ]
Enneh, als we nou een aantal juryleden zoeken waarvan iedereen vind dat ze kundig zijn op het gebied van dHTML, krijgen die gewoon zwaarder tellende stemmen (alle deelnemers tezamen = 50% en overige 50% gedeelt door aantal juryleden)
Maar de grenzen moeten duidelijk zijn. Browsercompatibility is iets wat ik klote vind omdat ik dan dus speciaal Mozilla kan installeren. Dus IE6+ compatible vind ik prima. Ook is de tijd iets waar in de vorige contest weinig rekening mee werd gehouden, dus dat moet minimaal 2 maand zijn. En bij een tetris game leg je de drempel denk ik te hoog??? Dan heb je kans dat er maar 10 inzendingen komen.
Een DHTML Lover2 en dan geen Mozilla geinstalleerd hebben? Shame on youAndré:
* André vind het idee ook wel redelijk
Maar de grenzen moeten duidelijk zijn. Browsercompatibility is iets wat ik klote vind omdat ik dan dus speciaal Mozilla kan installeren.
Browsercompatibility hoeft wmb. ook niet echt, maar ik kan me voorstellen dat men dat wel extra waardering geeft.
Verder komt bij een spelletje als tetris toch niet heel veel meer kijken dan elke andere uitdagende opdracht. Ik zou het ook zonde vinden als het een opdracht wordt die de dhtml-guru's hier met 2 vingers in de neus maken
En evt. een discussietopic over "hoe pakt men de dingen aan?" is parallel aan de contest erg leerzaam dus misschien moeten we die dan ook wel gewoon openen
 ~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Aan de andere kant biedt Mozilla weer veel leukere mogelijkheden qua CSS. Niet geheel onbelangrijk voor DHTMLAndré schreef op 10 July 2003 @ 16:18:
* André vind het idee ook wel redelijk
Maar de grenzen moeten duidelijk zijn. Browsercompatibility is iets wat ik klote vind omdat ik dan dus speciaal Mozilla kan installeren. Dus IE6+ compatible vind ik prima.
Ook is de tijd iets waar in de vorige contest weinig rekening mee werd gehouden, dus dat moet minimaal 2 maand zijn. En bij een tetris game leg je de drempel denk ik te hoog??? Dan heb je kans dat er maar 10 inzendingen komen.
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 12:57:
Het idee was ook niet 'Tetris' maar bijvoorbeeld 'een arcade-style game'. Daar valt natuurlijk vanalles onder: Tetris, sidescrolling shooter, galaga, break-out, pong, you name it.
Op mijn werk wel natuurlijkdrm schreef op 10 July 2003 @ 16:34:
[...]
Een DHTML Lover2 en dan geen Mozilla geinstalleerd hebben? Shame on you

Dat is zo.Browsercompatibility hoeft wmb. ook niet echt, maar ik kan me voorstellen dat men dat wel extra waardering geeft.
Hmm, idd, als je bijvoorbeeld een snake gaat namaken kan iedereen wel meedoen en word het moeilijk jureren.Verder komt bij een spelletje als tetris toch niet heel veel meer kijken dan elke andere uitdagende opdracht. Ik zou het ook zonde vinden als het een opdracht wordt die de dhtml-guru's hier met 2 vingers in de neus makenIk denk dat we met iets als tetris toch wel een redelijk gulden middenweg hebben.
En evt. een discussietopic over "hoe pakt men de dingen aan?" is parallel aan de contest erg leerzaam dus misschien moeten we die dan ook wel gewoon openen
Snake is toch van ongeveer hetzelfde kaliber. Als jij met een snake-inzending mee wil doen, waarom nietHmm, idd, als je bijvoorbeeld een snake gaat namaken kan iedereen wel meedoen en word het moeilijk jureren.
 ~ Gottfried Leibniz
Denk je? Ik heb ooit eens een keer een simpele snake gemaakt, en dat stelt echt heel weinig voor. Volgens mij is Tetris stukken moeilijker.drm schreef op 10 July 2003 @ 16:42:
[...]
Snake is toch van ongeveer hetzelfde kaliber. Als jij met een snake-inzending mee wil doen, waarom niet
* André rommelt in zijn oude zooi en vind:
http://www.nobellaan.nl/pages/snake.html
t ergste wat kan gebeuren is dat je weer wat geleerd hebdrm schreef op 10 July 2003 @ 16:42:
[...]
Snake is toch van ongeveer hetzelfde kaliber. Als jij met een snake-inzending mee wil doen, waarom niet
owja dit was een kleine mededeling om ff te laten weten dat ik ook meedoe
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
JaAndré:
Denk je?
Kom er achter zou ik zeggenIk heb ooit eens een keer een simpele snake gemaakt, en dat stelt echt heel weinig voor. Volgens mij is Tetris stukken moeilijker.
Wel lollig
 ~ Gottfried Leibniz
Om met je inzending dus overal boven te staan moet je dus geen grid gebruikenBosmonster schreef op 10 July 2003 @ 17:06:
Tlijkt me inderdaad al een stuk handiger om direct je speelveld in een grid op te delenMaakt collision detection en draaien van blokjes een eitje (en dus tetris eigenlijk een eitje
)
Hmm, maakt jij tetris toch lekker in 3d, multiplayer, bewegent speelveld, wisselende blokjes en met alle toeters en bellen erop
of natuurlijk wat anders
LoL @ André
[ Voor 10% gewijzigd door r0bert op 10-07-2003 17:18 ]
Idd wel lollig, maar de gemiddelde snake op een mobieltje is grafisch toch een stuk mooier. Ook hier valt zat aan te verbeteren. En je zou extra "hazards", "bonussen" etc. kunnen inbouwen... En dat levert je dan weer meer punten op.drm schreef op 10 July 2003 @ 17:00:
[...]
Kom er achter zou ik zeggenDes te meer een uitdaging, toch?
* André rommelt in zijn oude zooi en vind:
http://www.nobellaan.nl/pages/snake.html
Wel lollig
Desalniettemin wél leuk gemaakt
Zit overigens een bugje in:

Dit krijg je als je meerdere games na elkaar start zonder te resetten... Kun je dan niet beter start = reset = dus maar 1 knop maken?
[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 10-07-2003 18:16 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Goeie ideeen heb jij!r0bert schreef op 10 July 2003 @ 17:17:
@Bosmonster:
Hmm, maakt jij tetris toch lekker in 3d, multiplayer, bewegent speelveld, wisselende blokjes en met alle toeters en bellen erop
of natuurlijk wat anders
LoL @ André
en Jscript.net dan?Bosmonster schreef op 10 juli 2003 @ 14:17:
[...]
Hoe wil je DHTML gaan schrijven zonder JS? VBScript is wat mij betreft niet toegestaan
"You're only as good, as what you did last week."
Werkt dat in Mozilla en IE zonder extra plugins? Dan ja.. Zo niet.. dan kunnen we net zo goed Flash gaan gebruiken
Voor JScript.net ( gebaseerd op ECMAScript 4.0 ) moet je een control op je server compilen en full-access geven. Voor ECMAscript 4 in Mozilla moet je Epimetheus compilen met Mozilla. En Flash gebruiken? vinnik een goed idee.Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 19:54:
[...]
Werkt dat in Mozilla en IE zonder extra plugins? Dan ja.. Zo niet.. dan kunnen we net zo goed Flash gaan gebruiken
Want das nu juist het suffe. We gaan onszelf beloven een spel te maken waarin we worden beoordeeld op techniek, code, layout en graphics...maar vervolgens moet je wel je tijd gaan besteden aan non-issues als browser-(in)compatibiliteit, want browser x ondersteunt versie y niet van technology z. En daar wordt niet naar gekeken...
rara wat klopt er niet in bovenstaande verhaal?
Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
what about Opera en Safari?Bosmonster schreef op 10 July 2003 @ 20:29:
Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
Als het werkt in IE6 en Moz1.4 dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook wel in Opera7 en in Safari werken (hoewel ik van die laatste niet weet in hoeverre de standaarden qua DOM/CSS/JS zijn geimplementeerd). In mijn ogen zijn het echter niche browsers vergeleken bij IE en NS/Moz
Krijgen we anders puntenaftrek als we wel meedoen?McVirusS schreef op 10 juli 2003 @ 21:44:
Ik heb erg zin om mee te doen maar ben bang dat ik niet tegen de echte giganten op kan, bij deze bombardeer ik crisp, Clay, Blues etc. tot jurylid die niet mogen meedoen
.
Daarbij ben ik programmeur en heb ik van graphics geen kaas gegeten, dus je weet nu waar je me op kan verslaan!
[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 10-07-2003 23:25 ]
Intentionally left blank
ik doe dus alleen maar mee voor de sier en voor het plezier wat ik er zelf van krijg
dus voor iedereen die bang is niet veel beter te krijgen dan de guru`s hier
nu nog mijn game werkend krijgen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Heb er nl. alweer 3 weken vakantie opzitten en is alweer erg druk met werk e.d.
Let the games begin and may the best man win.
Wow
Het wordt trouwens tijd om knopen door te hakken...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
50% Jury
50% Deelnemers
Beoordeling op basis van:
(3 cijfers dus van 1-10)
Deelnemers
_Jeffrey_
André
Blues
Bosmonster
BtM909
Clay
coubertin119
crisp
disjfa
drm
HawVer
McVirusS
r0bert
RobIII
Jury
Cheatah
HunterPro
Opdracht
Een spel (Tetris, Breakout, arcade/adventure/action/simulation style game)
Wees creatief, maak een spel.. zo uitgebreid of zo ingenieus als je zelf wilt. Maar let op: In een game staat gameplay voorop dus
Voorwaarden
Inleverdatum
31 augustus 2003
Enigszins gebaseerd op aannames en wat mensen gezegd hebben in dit topic. Sta je ongewenst in de deelnemerslijst of ontbreek je juist, post dat even.
Laat ook weten wat je vind van de rest van deze regels/aannames, zodat we deze zo snel mogelijk kunnen definieren
edit: last minute beoordelingschanges
[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 12-07-2003 10:29 ]
Op zich is meer vrijheid alleen maar leuker, maar waar je tetris nog met breakout en space invaders kan vergelijken lijkt me dat versus een platformgame/adventure al moeilijker worden.
we hebben nog wel iets liggen Clay....Clay schreef op 11 juli 2003 @ 09:29:
(tja of 3D, maar dat lijkt me wat hooggegrepen in dhtml) en onder simulation valt imo de sport- en racegames.
Had je een specifieker game-genre in gedachte?
Met Creativiteit (vormgeving/spelconcept), Techniek (code/technieken) en Gameplay (is het wel een leuk spel om te spelen uiteindelijkoh,when? schreef op 11 July 2003 @ 09:30:
ik vind de opdracht nogal ruim omschreven. Hoe kan hier ooit objectief op worden beoordeeld? En ook graag op meer punten waarop beoordeeld kan gaan worden ( dus gameplay, techniek, grafisch, UI ) Daarnaast de randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden? Anders wordt het zo'n allegaartje waar iedereen iets anders inlevert en je eigenlijk nergens op kan beoordelen.
Een game is verder een game, dus waarom niet.. De randvoorwaarden van techniek die ik eerder al noemde zal ik er wel even bijzetten ja.
Kan ik hieruit opmaken dat je meedoet trouwens?
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2003 09:36 ]
- De game moet een duidelijk begin en einde hebben
- De game moet "levels" bevatten die te voltooien zijn. Stijgende moeilijkheidsgraad is zomogelijk gewenst, maar niet verplicht. Eindbazen zijn optioneel maar natuurlijk wel heel gaaf.
- Er moet een ingame score bijgehouden worden.
- ... etc. ideeen?
oh,when? schreef op 11 juli 2003 @ 09:31:
[...]
we hebben nog wel iets liggen Clay....
Idd
Tetris heeft dit al niet... (om maar een leuk spelconcept te noemen
Dat zijn nu net de beperkingen die je creativiteit behoorlijk gaan benadelen denk ik...
[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2003 09:45 ]
Of ik genoeg tijd en creativiteit heb om er wat moois van te bakken weet ik niet, maar ik ga het proberen
Hoe zit het eigelijk met de grootte van het totale spel, is er een bepaald datalimiet?
Ik zag er wel al iets over voorbij vliegen in deze topic, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord gezien.
Een begin lijkt me logisch danClay schreef op 11 July 2003 @ 09:56:
Ok een einde misschien nietmaar een begin en "levels" heeft tetris op zich wel
Over level-based kunnen we nog discussieren... Het merendeel van de games zal otch wel levelbased zijn, maar om dit ook verplicht te stellen.. Als iemand een geweldig origineel concept bedenkt zonder levels dan zou dat dan niet mogen...
Nope geen datalimiet, dat vonden de meesten niet zo'n goed idee heb ik begrepenBtM909 schreef op 11 July 2003 @ 10:16:
Volgens mij waren we het er allemaal mee eens dat er (voorlopig) geen data-limiet kwam op files...
Verwijderd
Same here, ik ga over een paar weken trouwen dus dat belooft niet veel goeds voor late-nite coding sessions.
Een spel zonder begin? Wel vet origineelBosmonster schreef op 11 juli 2003 @ 11:00:Een begin lijkt me logisch dan
En bovendien is het verzinnen en coden van een game één ding, maar het helemaal compleet afmaken ervan een heel ander ding. Die 80/20 regel gaat daar dubbel op!Over level-based kunnen we nog discussieren... Het merendeel van de games zal otch wel levelbased zijn, maar om dit ook verplicht te stellen.. Als iemand een geweldig origineel concept bedenkt zonder levels dan zou dat dan niet mogen...
Verwijderd
ps, ik ga ook proberen iets te maken, als de baas niet al te vaak langs komt
Desalniettemin zou ik het wel willen proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Rickets op 11-07-2003 19:42 ]
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Even afgezien van mijn SVG-suggestie: ik ben het er absoluut mee eens dat ondersteuning door zowel IE als Mozilla verplicht moet zijn voor alle deelnemende projecten.
Verwijderd
Definitie? Moeilijk, moeilijk. Kenmerkend aan arcadegames is dat ze (over het algemeen) easy to learn, hard to master zijn:Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 12:09:
Kan iemand uitleggen voor de mensen die niet zo into the games zijn wat arcade precies inhoud. Ik zelf ken de spellen etc wel, maar wat is de definitie van een arcade game? Google levert niet veel op en ook vandale.nl zwijgt in alle talen
- bedriegend simpel - Het is natuurlijk de bedoeling dat mensen niet worden afgeschrikt door de moeilijkheidsgraad
- verslavende gameplay - Mensen moeten er wel hun euro's in blijven gooien en het niet na een of twee keer zat zijn
Als het simpel en verslavend is, zou het in een arcade moeten staan...
Voor paal sta je nooit, en wat maakt het uit als het niet helemaal perfect werkt? Als je het niet probeerd win je nooit, en misschien heb je qua gameplay wel verschrikkelijk goeie ideeenRickets schreef op 11 July 2003 @ 12:17:
Ik zou ook graag meedoen, maar ik ben bang dat ik of het niet afkrijg, of voor paal sta met een waardeloze prut
Desalniettemin zou ik het wel willen proberen.
* André gaat iig hard bezig
En komt er ook een nieuw topic als alles besloten is?
Wat betreft de SVG suggestie, dat staat eigenlijk helemaal los van dhtml, en daar gaat de contest nou juist om
Bovendien mag ik aannemen dat de deelnemers elkaar vast wel willen helpen met sommige problemen/ideeen of het testen
Tuurlijk, maar verwacht dan niet te veel punten voor creativiteitoh,when? schreef op 11 juli 2003 @ 13:36:
als ik een bestaand flash mx spel port naar dhtml...mag dat ook?
* André denk stilletjes aan een shooter ala space invaders, dan heb je 1 spel en die kun je wel in 100 varianten maken.
Of een snake dan kan winnen van een platformgame weet ik niet, maar kan je een platformgame maken in 1.5 maand?
http://hawvie.deviantart.com/
doneHawVer schreef op 11 July 2003 @ 15:25:
Kun je mij er ook bij opzetten?
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2003 15:29 ]
Dus pleur me er maar bij Bosmonster.
[ Voor 14% gewijzigd door coubertin119 op 11-07-2003 19:47 ]
Skat! Skat! Skat!
Hoe snel mensen ook over te halen zijncoubertin119 schreef op 11 July 2003 @ 19:45:
Count me in, ik ga voor een uitgewerkt "kraak-de-code"-spel. Beetje klikken met checkboxes enzo, hoger level te bereiken door cookies enzo. Ik zie nog wel wat ik er van bak.
Dus pleur me er maar bij Bosmonster.
Skat! Skat! Skat!
De code is ook een beoordelingsfactor, en qua hoeveelheid kan dat best veel worden. Comments lijken me zowiezo handig, maar een globaal stukje tekst met hoe je code werkt (half a'4tje zou al genoeg moeten zijn) is ook wel zo practisch, omdat je aan comments alleen niet altijd snel de structuur van een prog/script kan zien.
Kan ook erg leerzaam zijn dus lijkt me geen slecht ideeClay schreef op 12 juli 2003 @ 21:41:
Iets anders, is het handig als iedereen wat minimale documentatie bij zijn inzending schrijft?
De code is ook een beoordelingsfactor, en qua hoeveelheid kan dat best veel worden. Comments lijken me zowiezo handig, maar een globaal stukje tekst met hoe je code werkt (half a'4tje zou al genoeg moeten zijn) is ook wel zo practisch, omdat je aan comments alleen niet altijd snel de structuur van een prog/script kan zien.
lees nu pas dat vrind Klei dat al had voorgesteld, en die 'how my code works' er bij is ook erg aardig ja
Uiteraard hoeft het geen tetris te zijn, maar kun je ook een andere originele spelvorm met vallende, stuiterende, draaiende, vliegende blokjes maken
Als je van mening bent dat jouw script toch niet gaat winnen, geef de moed niet op! Ook als je niet zo goed kan coden naar jouw idee, gewoon doorgaan. Vergeet niet dat het niet alleen de code is, maar ook de aankleding en de gameplay die de punten bepalen.
Overigens is er volgens mij nog niet duidelijk wie de jury wordt; Cheatah en ik (en eventueel nog iemand anders?
Happy coding!
[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 12-07-2003 22:35 ]
Ik geloof dat een 50/50 jurering wel in de smaak vielHunterPro schreef op 12 July 2003 @ 22:34:
[...]
Overigens is er volgens mij nog niet duidelijk wie de jury wordt; Cheatah en ik (en eventueel nog iemand anders?) of de gebruikers zelf. Wat wil men zelf?
Happy coding!
Ik ben ook voorstander van comments in de code en eventueel een toelichtend verhaaltje. Geen must naar mijn idee, maar als je beoordeeld op een stukje herbruikbaarheid, dan speelt commentaar in de code en documentatie daarbij wel degelijk mee.
Clay zal me waarschijnlijk voor gek verklaren, maar ik ben van plan het lemmings idee verder uit te werken (ik hoop dat dat ook onder arcade valt). Dat is niet om de lat meteen hoog te leggen (wel voor mezelf overigens), aangezien ik nog zeer betwijfel of ik daarmee de deadline haal.
Ik ben zeer voor een topic om ervaringen uit te wisselen aangezien het natuurlijk de bedoeling is dat we er allemaal wat van leren
Intentionally left blank
Wat mij betreft valt dat inderdaad onder arcade, er is denk ik ueberhaupt weinig wat dat niet doet, maar dat is ook juist leuk
Is dat wat?
Wat het speltype trouwens arcade geworden?
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2003 09:07 ]
Verwijderd
Voor mij is dat prima (ik ga niet meer op vakantie) maar de gurus van vorig jaar moeten nog weg (hebben wij meer kansBosmonster schreef op 14 July 2003 @ 09:07:
Als we nu beginnen en dat er gedurende de maand juli nog 'ingeschreven' kan worden?
Is dat wat?
Wat het speltype trouwens arcade geworden?
Maar ik vind wel dat er een iets duidelijkere omschrijving moet komen van wat een arcade game nou precies is eik....
Nou heb je daar niet veel aan
Arcade game: a game that has made it to the console systems or PC after having been introduced in arcade halls and video arcades in the malls and other such places. Usually with a lot of action, gunnery, fighting, or sports. May have some puzzle elements; but most arcade games are usually filled with action, which creates the draw into the place.
....
Action/Arcade: Games whose mechanics rely on instantaneous response of the character being controlled to perform action oriented activities, most notably beating something else up. Examples include Double Dragon, Sonic/Mario, etc.
Onder deze link staat ook nog wel wat boeiends, al is het wel een erg lange lap.
Kga zelf toch een game maken waar ik zin in heb.. of dat nou onder 'arcade' valt of niet.
Verwijderd
Ik ben iig al wel bezig, maar of het wat wordt
Meestal als het ingewikkeld wordt, dan ben ik al snel geneigd het op te geven.
 Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.

/u/7685/ruinmytune-60x60.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/27216/bosmonster_dropdown.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/22119/ch.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/925/cookieani.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/47583/ollie.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/3333/pumpkin_avatar.gif?f=community) 
            /u/71437/crop6867a75b81f09_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/43400/avatar.jpeg?f=community) 

:strip_exif()/u/50656/andre-scholten-avatar.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/25820/raptorsafari.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/39521/icoon.gif?f=community) 
            /u/34048/crop671ffd4cceb26_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/62931/Icongoed.jpg?f=community)