bron: consumentenbondWij raden mensen af om inkjetprinters van Epson te kopen. Uit door ons uitgevoerd onderzoek blijkt dat de inktcartridges na een aantal prints blokkeren terwijl er nog inkt over is. Aangezien dit een truc is om meer inkt te verkopen en dus mensen geld uit de zak te kloppen, eisen wij van Epson dat de printerfabrikant de cartridges aanpast.
De fabrikanten van printers brengen hun klanten er met allerlei slinkse foefjes toe meer inktcartridges te kopen dan nodig is. Dit jaagt voor consumenten de kosten per afgedrukt vel hoog op. Epson gaat daarbij ver over de schreef. Epson voorziet als enige printerfabrikant de inktcartridges voor zijn inkjetprinters van een chip die de inktkraan na een bepaald aantal prints onverbiddelijk dichtdraait. Van de resterende inkt kun je dus geen gebruik maken, terwijl uit ons onderzoek blijkt dat daarmee naar schatting nog tien tot honderd pagina’s te printen zijn. Met een ‘reflasher’ kan de blokkade weliswaar ongedaan worden gemaakt, maar die kost ongeveer 30 euro.
Wij zijn van mening dat Epson hiermee bedrieglijke praktijken hanteert en hebben van de printerfabrikant geëist dat de chip, die het aantal printjes bijhoudt, niet meer het printen blokkeert maar alleen een waarschuwing geeft dat de inkt aan het opraken is. Totdat de chip daadwerkelijk is aangepast, adviseert de wij om geen inkjetprinters van Epson te kopen.
Uit het onderzoek blijkt dat ook andere printerfabrikanten trucs uithalen. Printers waarschuwen bijvoorbeeld dat de inkt opraakt ver voordat dit werkelijk zo is; soms kan nog het dubbele aantal printjes worden gemaakt. Ook leveren de meeste printerfabrikanten één cartridge die alle drie de vereiste kleuren bevat. Als één kleur uitgeput is, moet dus een nieuwe cartridge worden aangeschaft, al zijn de twee andere kleuren nog niet op. En bijna iedere fabrikant heeft zijn eigen inktcartridges, vaak verschillende voor verschillende typen printers. Dat maakt het voor andere leveranciers bijna onmogelijk een goedkopere cartridge aan te bieden. Alle tekenen wijzen er dus op dat de fabrikanten concurrentie met inktcartridges willen voorkomen. Het volledige onderzoek wordt gepubliceerd in de nieuwe Consumentengids die eind deze maand uitkomt.
ik heb er dus een paar maanden geleden eentje gekocht, en idd de eerste cartridges waren verdomd snel leeg!! ben benieuwd naar een reactie van Epson
tja, daar verdienen ze juist op, die printer zelf kost geen kont tegenwoordig, van de inkt moeten ze t net hebben
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
de cartridges die je bij de printer krijgt zijn altijd half vol. dit kan verklaren waarom die zo snel leeg warengumtree schreef op 07 July 2003 @ 20:11:
ik heb er dus een paar maanden geleden eentje gekocht, en idd de eerste cartridges waren verdomd snel leeg!! ben benieuwd naar een reactie van Epson
specs : http://specs.tweak.to/7435
Maar om dan te doen alsof je bijv. 5 ml. verkoopt en de cartridge na 4 ml. te laten stoppen is doodgewoon oplichting. Maar iedereen gebruikt tegenwoordig toch nepmerk cartridges?Super_ik schreef op 07 juli 2003 @ 20:12:
tja, daar verdienen ze juist op, die printer zelf kost geen kont tegenwoordig, van de inkt moeten ze t net hebben
Verwijderd
Van de inkt moeten ze het idd hebben, maar denk je dat ze nu nog erg veel verkopen!? Heel nederland leest de consumentenbond.Super_ik schreef op 07 juli 2003 @ 20:12:

Net een Epson AcuLaser gekocht, geld dat dan ook? Naja, ik doe toch maaaanden met 1 toner
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
een chip rester .. zal wel.
Wat hier gewoon prima werkt is gewoon de wizard voltooien die aangeeft een nieuwe cartride erin in te doen, en ta dammm er is weer een volle cartridge die het doet. (5 keer dat kunstje geflikt ongeveer)
Wat hier gewoon prima werkt is gewoon de wizard voltooien die aangeeft een nieuwe cartride erin in te doen, en ta dammm er is weer een volle cartridge die het doet. (5 keer dat kunstje geflikt ongeveer)
Wat maakt het nou uit dat je de cartridge eerder moet vervangen? Epson printers zitten toch altijd verstopt! Voor mij geen Epson meer, nu al helemaal niet meer na dit verhaal.
Maar dat vermoeden had ik zelf ook al aan het gewicht te voelen van "lege" cartridges.
Maar dat vermoeden had ik zelf ook al aan het gewicht te voelen van "lege" cartridges.
Verwijderd
ik had laats op tv gezien over inkt vuller dat houd in dat je een legge cartridge weer kan hervullen+ je kan ook een chipresetter kopen dat houd in wanneer je de cartridge weer hervult hebt en terug stopt in de printer dan ziet de printer nog steeds dat ie leeg is terwijl je zelf al nieuwe vulling in gestopt hebt en als je de cartridge in de chiprestter zet en reset dan pas terug in de printer zet dan pakt hij wel.
die tv prog heet yorin-shop
ze hebben wel soms leuke dingen daar. maar moet wel zeggen dat het een stomme streek is van Epson
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 20:39 ]
Das het fijne van canon weer, heb je een mooie transparante cartridge en kan je precies zijn hoe alles zit met de inkt, en zowel als de pc verteld hoe het met de inkt zit, dus vind ik het ook nie gek dat epson geen transparante cartridges maakt
alsof je die niet standaard met halfvolle cartridges krijgtVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:14:
[...]
Van de inkt moeten ze het idd hebben, maar denk je dat ze nu nog erg veel verkopen!? Heel nederland leest de consumentenbond.Ik ben blij met m'n HP
en wat doen zij .. ze vertellen er niet bij dat ej voor die chipresetter extra moet betalenVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:36:
ik had laats op tv gezien over inkt vuller dat houd in dat je een legge cartridge weer kan hervullen+ je kan ook een chipresetter kopen dat houd in wanneer je de cartridge weer hervult hebt en terug stopt in de printer dan ziet de printer nog steeds dat ie leeg is terwijl je zelf al nieuwe vulling in gestopt hebt en als je de cartridge in de chiprestter zet en reset dan pas terug in de printer zet dan pakt hij wel.die tv prog heet yorin-shop
ze hebben wel soms leuke dingen daar. maar moet wel zeggen dat het een stomme streek is van Epson
[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 21:08 ]
Vegito, wel eens van een ENTER knop gehoord (op oudere tobo's en bij Commodore64 ook wel bekend als RETURN)??
En de enige hoofdletter is je hele zin staat in een eigen naam, nl. bij Epson.
Maar goed, ontopic:
Dit probleem was toch al langer bekend?
Epson heeft sowieso kleine cartridges, dus je blijft vervangen.
Aangezien er al zo weinig in zit, en je ook nog maar half volle cartridges krijgt (doet iedere fabrikant trouwens, niet alleen Epson), zal die eerste cartridge echt zo leeg zijn.
Reden dat Epson zo veel verkoopt is dat ze een van de goedkoopste zijn met cartridges, aangezien zij alleen inktcassettes hebben, zonder printkop. Canon idem trouwens.
Dat was een van de redenen dat Epson goed verkocht, samen met een redelijke aanschafprijs.
We hadden bij ons in de winkel eerder altijd 2 soorten kopers, met in de ene soort nog een extra onderverdeling, nl:
1A: Koopjesjagers. Komen binnen met de volgende mededeling:
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb een goedkope printer nodig.
9 van de 10 keer liepen die met een Lexmark de deur uit.
1B: Koopjesjagers. Komen binnen met de voglende mededeling:
Ik heb een nieuwe printer nodig, maar niet een met van die dure cartridges.
9 van de 10 keer liepen die met een Epson de deur uit.
2: HP-kopers. De naam zegt het al, het maakt ze verder niet uit hoe of wat, maar ze willen perse een HP-printer.
En de enige hoofdletter is je hele zin staat in een eigen naam, nl. bij Epson.
Maar goed, ontopic:
Dit probleem was toch al langer bekend?
Epson heeft sowieso kleine cartridges, dus je blijft vervangen.
Aangezien er al zo weinig in zit, en je ook nog maar half volle cartridges krijgt (doet iedere fabrikant trouwens, niet alleen Epson), zal die eerste cartridge echt zo leeg zijn.
Reden dat Epson zo veel verkoopt is dat ze een van de goedkoopste zijn met cartridges, aangezien zij alleen inktcassettes hebben, zonder printkop. Canon idem trouwens.
Dat was een van de redenen dat Epson goed verkocht, samen met een redelijke aanschafprijs.
We hadden bij ons in de winkel eerder altijd 2 soorten kopers, met in de ene soort nog een extra onderverdeling, nl:
1A: Koopjesjagers. Komen binnen met de volgende mededeling:
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb een goedkope printer nodig.
9 van de 10 keer liepen die met een Lexmark de deur uit.
1B: Koopjesjagers. Komen binnen met de voglende mededeling:
Ik heb een nieuwe printer nodig, maar niet een met van die dure cartridges.
9 van de 10 keer liepen die met een Epson de deur uit.
2: HP-kopers. De naam zegt het al, het maakt ze verder niet uit hoe of wat, maar ze willen perse een HP-printer.
Nou weet ik het zeker. Voor mij nooit meer een Epson!!! Heb er hier ook één staan. Alleen maar problemen, zit altijd verstopt. Nu komt epson ook nog met pure oplichterij

[ Voor 3% gewijzigd door Andre-85 op 07-07-2003 21:23 ]
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Ik denk dat Epson nu een probleem heeft. De consumentenbond heeft een 'god-like' status bij veel mensen..... (onterecht, maar da's een andere discussie
Ik heb zelf al bijna 7 jaar Epson printers
en tot op heden nog nooit problemen mee gehad. Het enige probleem wat ik af en toe tegenkom is dat ik niet overal de cartridges kan krijgen. Voor de rest is Epson, voor mij dan, nog steeds de "one and only" fotoafdrukker.
Wanneer je niet wil dat je de cartridge moet vervangen als er één kleur op is, moet je een Photo-model moeten kopen. Deze heeft veelal gescheiden kleur patronen.
Dus jullie begrijpen het misschien al wel, voor mij geen kwaad woord over Epson
Wanneer je niet wil dat je de cartridge moet vervangen als er één kleur op is, moet je een Photo-model moeten kopen. Deze heeft veelal gescheiden kleur patronen.
paella schreef op 07 July 2003 @ 20:18:
Net een Epson AcuLaser gekocht, geld dat dan ook? Naja, ik doe toch maaaanden met 1 toner
offtopic:
Hoe bevalt dat ding?
Hoe duur zijn de toners?
Hoe is de kwaliteit als je een foto afdrukt?
Hoe bevalt dat ding?
Hoe duur zijn de toners?
Hoe is de kwaliteit als je een foto afdrukt?
Epson Stylus 580: Onbekende fout.
Hier nog zo'n oplichters praktijk van Epson met onbekende foutmelding.
Epson-------->

Ben wel blij met dit bericht van de consumenten bond, zal Epson wel even pijn doen.
Hier nog zo'n oplichters praktijk van Epson met onbekende foutmelding.
Epson-------->

Ben wel blij met dit bericht van de consumenten bond, zal Epson wel even pijn doen.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
ik had vroeger een Epson Styluc Color 500. Werd flink genaaid met de enorme hoge prijzen van inkt. Toendertijd gaf de utility/driver ook honderden pagina's van tevoren aan dat de inkt op was. Even eruit halen en terugdoen verhielp dat snel.
Ben wel blij dat het uiteindelijk kapoet was gegaan. Had toen (4-5 jaar geleden) een Canon gekocht en daar ben ik heel blij mee
Inkt van Canon is sowieso al goedkoop, maar sinds ik kloonmerken koopt is het helemaal goedkoop. Laatst nog een 2x jaarvoorraad inkt ingekocht voor 40 euro.
Ben wel blij dat het uiteindelijk kapoet was gegaan. Had toen (4-5 jaar geleden) een Canon gekocht en daar ben ik heel blij mee
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Het gaat ook niet om de kwaliteit van de afdruk, het gaat om pure "hoe verkoop ik meer cardriges om meer geld te verdienen". Nu doen ze dat allemaal wel, maar dit vind ik wel erg achterbaks, bijhouden hoeveel printjes je gemaakt hebt en dan stopt ie gewoon.Big_Tower schreef op 07 July 2003 @ 21:49:
Ik heb zelf al bijna 7 jaar Epson printersen tot op heden nog nooit problemen mee gehad. Het enige probleem wat ik af en toe tegenkom is dat ik niet overal de cartridges kan krijgen. Voor de rest is Epson, voor mij dan, nog steeds de "one and only" fotoafdrukker.
![]()
Verwijderd
Mijn volgende printer wordt ook een Canon, misschien niet de beste kwaliteit, maar het gaat mij voornamelijk om tekst, dus dan is kwaliteit niet echt belangrijk 
Zo'n Z/W cartrigde kost maar €15 ofzo
, heb net €35 uitgegeven voor zo'n HP ding
Zo'n Z/W cartrigde kost maar €15 ofzo

Verwijderd
Uuuuh, zijn de gegevens die dat Status Monitor progje leest dan fake?
Je zou het kunnen testen door de hele tijd rood te printen en als dan geel en blauw ook minder worden (want bij mij gaan de kleurniveaus die Status Monitor aangeeft ALTIJD tegelijk naar beneden).
Wie heeft €22,50 over om het te testen?

(Heb een Stylus Photo 830 btw)
Je zou het kunnen testen door de hele tijd rood te printen en als dan geel en blauw ook minder worden (want bij mij gaan de kleurniveaus die Status Monitor aangeeft ALTIJD tegelijk naar beneden).
Wie heeft €22,50 over om het te testen?
Hm m'n pa heeft sinds een jaar ofzo ook een Epson Stylos nogwat, en daar gaan ze idd ook vrij snel van op. Geld dit ook voor die separate inkttanks?
Verwijderd
Het stond zelfs op teletekst zag ik vanavond, dus dit zal Epson zeker wel merken in de verkopen. En terecht, de combinatie dure inkt/goedkope printers neem ik ze nog niet eens zo kwalijk. Maar al voordat de cartridge leeg is verder printen verhinderen gaat te ver.
Verwijderd
ik heb altijd hp gehad. printers niet al te duur, patronen wel.
maar als je gewoon refills koopt is het heel goed betaalbaar.
maar als je gewoon refills koopt is het heel goed betaalbaar.
Vraag me af hoe het nu precies zit.
Bij Epson zijn ze toch niet zo stom om de inkt niet geheel op te maken uit een cartridge? Zou een stomme zet zijn, vroeg of laat komt er iemand achter en in dit geval de Consumentenbond.
Kan het niet een technische reden zijn o.i.d., misschien krijgen de printers wel problemen met afdrukken als je de cartridge helemaal leeg zou maken.
*neem aan dat Epson snel met een verklaring komt!
Bij Epson zijn ze toch niet zo stom om de inkt niet geheel op te maken uit een cartridge? Zou een stomme zet zijn, vroeg of laat komt er iemand achter en in dit geval de Consumentenbond.
Kan het niet een technische reden zijn o.i.d., misschien krijgen de printers wel problemen met afdrukken als je de cartridge helemaal leeg zou maken.
*neem aan dat Epson snel met een verklaring komt!
mcb1
Verwijderd
en a.plus kijkt nog eens liefkozend naar zijn zacht snorrende laserprinter, vele printjes heeft hij al gegeven, en de baas weet dat er nog veel zullen volgen en dan, uiteindelijk, zal de dag komen dat met een eenvoudige handeling een nieuwe toner voldoende is voor weer tienduizenden onberispelijke afdrukken...
Hoe komen jullie erbij dat Epson ook maar iets zal aantrekken van de consumentenbond?
1: Epson is een internationaal bedrijf en de verkopen in NL wegen lang niet zo zwaar als Azie of Amerika.
2: Niet alle mensen lezen nieuws op internet/teletekst/consumentengids.
Zo'n artikeltje heeft weinig invloed op de potentiele kopers.
1: Epson is een internationaal bedrijf en de verkopen in NL wegen lang niet zo zwaar als Azie of Amerika.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
het is nu wel net of epson de enige is die zn klanten zo gigantisch naait, maar al die andere merken kunnen er ook wat van.. ik vind het echt waardeloos hoe het nu geregeld is met die gigantisch dure cartridges. Jaar of 10 geleden hadden we een HP deskjet 520 printer (alleen zwart wit), toen viel het nog wel mee met die dure cartridges. Een nieuwe kostte 20-25 gulden oid, en daar zat ook wel veel inkt in. Maar op een gegeven moment werden die dingen steeds duurder. Ik heb sindsdien al verschillende HP printers gehad, en elke keer als ik een nieuwe cartridge nodig was verbaaste ik me weer over de nóg hogere prijzen en nóg kleinere inhoud vd cartridges. Ik heb laatst zelfs gewoon een nieuwe printer gekocht omdat die printer (incl. kleurencartridge) goedkoper was dan een nieuwe kleurencartr. voor mn oude HP printer..
En ik print toch niet zo veel, dus ik zie wel hoe lang ie het uit houdt. En als ie op is koop ik denk ik gewoon weer een nieuwe printer.
Eigenlijk zou er een (inktjet)printer op de markt moeten komen welke je gewoon kunt bijvullen met van die flessen inkt. Met een lekker groot reservoir aan de achterkant oid zodat je goedkoop veel kunt printen. Hier is zeker weten een hele grote markt voor. En ik zie ook niet in waarom een printerfabrikant alleen afhankelijk zou moeten zijn van supplies (cartridges dus), want een monitorfabrikant (om maar wat te noemen) is dat ook niet.

Eigenlijk zou er een (inktjet)printer op de markt moeten komen welke je gewoon kunt bijvullen met van die flessen inkt. Met een lekker groot reservoir aan de achterkant oid zodat je goedkoop veel kunt printen. Hier is zeker weten een hele grote markt voor. En ik zie ook niet in waarom een printerfabrikant alleen afhankelijk zou moeten zijn van supplies (cartridges dus), want een monitorfabrikant (om maar wat te noemen) is dat ook niet.
Dit speelt al veel langer, toen ik vorig jaar nog ergens anders werkte was er ook een klant die zo'n ding had gekocht.
En die zat daar toen ook al mee te rommelen.
Misschien dat hij hier uiteindelijk ook wel achter zit, want hij was er serieus mee bezig om er werk van te maken enzo.... (
)
En die zat daar toen ook al mee te rommelen.
Misschien dat hij hier uiteindelijk ook wel achter zit, want hij was er serieus mee bezig om er werk van te maken enzo.... (

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Mmm
Had eerst een epson, deed het best aardig maar damn...wat een zuiper en niet te vergeten die printkop..een ramp! Om de maand weer spoelen hoor ( met dure inkt natuurlijk )
Toen een canon, helaas na een jaar kappot maar was er wel blij mee...hij deed wat hij moest doen.
Nu een HP en ja de inkt cardridges zijn duur maar...je kunt er heel lang mee doen...en hij zuipt niet.
En dat hij foto's slechter zou printen als een epson....ahum....ik print al bijna nooit kleur en foto kwaliteit vergeet het maar!
Natuurlijk is het consumenten bedrog dat epsons cardridges veel te snel "dichtlopen"
En goed als dat aan banden gedaan word...als nederland het verbied...dan is het maar wachten tot heel europe nee zegt tegen zelf stoppende cardridges!
Kijk, nederland is niets voor epson..maar heel europa?
Had eerst een epson, deed het best aardig maar damn...wat een zuiper en niet te vergeten die printkop..een ramp! Om de maand weer spoelen hoor ( met dure inkt natuurlijk )
Toen een canon, helaas na een jaar kappot maar was er wel blij mee...hij deed wat hij moest doen.
Nu een HP en ja de inkt cardridges zijn duur maar...je kunt er heel lang mee doen...en hij zuipt niet.
En dat hij foto's slechter zou printen als een epson....ahum....ik print al bijna nooit kleur en foto kwaliteit vergeet het maar!
Natuurlijk is het consumenten bedrog dat epsons cardridges veel te snel "dichtlopen"
En goed als dat aan banden gedaan word...als nederland het verbied...dan is het maar wachten tot heel europe nee zegt tegen zelf stoppende cardridges!
Kijk, nederland is niets voor epson..maar heel europa?
There is no place like ::1
Verwijderd
Hey, da's een goeie! Een wet die printercartridge-fabrikanten verplicht om de cartridges transparant te maken. Toen Loesewies van der Laan (D66) nog Europarlementarier was, lukte het haar ook al om een wet door het Europees parlement heen te loodsen die antinavul-chips op inktcartridges verbiedt. Die wet gaat echter pas over enige tijd (weet niet meer wanneer) in. Waarom dan ook niet meteen de zogenaamd-op-chips verbieden?RonaldMade schreef op 07 July 2003 @ 20:41:
Das het fijne van canon weer, heb je een mooie transparante cartridge en kan je precies zijn hoe alles zit met de inkt, en zowel als de pc verteld hoe het met de inkt zit, dus vind ik het ook nie gek dat epson geen transparante cartridges maakt
Verwijderd
mijn eerste printer was een HP 510 en deze beviel mij uitstekend, maar omdat ik kleur wilde heb ik hem weggegeven en een epson 500 color gekocht. Daarmee heb ik 5 tankjes weggeprint toen was de printkop na zijn grootje, en een nieuwe printkop koste mij meer als een HP 712 die ik nog steeds heb.
Laatst na 7 keer navullen toch maar eens een nieuwe kleuren cartridge gekocht, geel was er nl mee gestopt, de zwarte is nu 11 maal nagevuld en wordt ook vernieuwd als deze leeg is.
Overigens mijn HP 510 word door de gelukkige tot op heden nog steeds gebruikt ........
Laatst na 7 keer navullen toch maar eens een nieuwe kleuren cartridge gekocht, geel was er nl mee gestopt, de zwarte is nu 11 maal nagevuld en wordt ook vernieuwd als deze leeg is.
Overigens mijn HP 510 word door de gelukkige tot op heden nog steeds gebruikt ........
Verwijderd
Tsja, ik had vroeger ook een laserprinter. Maar het gebrek aan kleur en de opwarmtijden waren toch wel behoorlijke nadelen. En moderne inkjet printers halen vrijwel dezelfde snelheid met net zo strakke tekst.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 00:23:
en a.plus kijkt nog eens liefkozend naar zijn zacht snorrende laserprinter, vele printjes heeft hij al gegeven, en de baas weet dat er nog veel zullen volgen en dan, uiteindelijk, zal de dag komen dat met een eenvoudige handeling een nieuwe toner voldoende is voor weer tienduizenden onberispelijke afdrukken...
Kleuren laserprinters laat ik trouwens even buiten beschouwing.
Die zijn me echt te duur

Dat is tegenwoordig de truuk he? De printer enorm goedkoop verkopen en daarna terugpakken met peperdure inkt...
De enige die dit niet doet is Canon. Hun printers zijn wat duurder, maar hun inkt is billijk. Ook doen ze niet moelijk over non-merk cartridges.
De enige die dit niet doet is Canon. Hun printers zijn wat duurder, maar hun inkt is billijk. Ook doen ze niet moelijk over non-merk cartridges.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
voor de cartridges van de nieuwere deskjet series betaal je op een computerbeurs of in een refill zaak zo'n 18 euro. en dan zitten ze helemaal vol.Palomar schreef op 08 July 2003 @ 00:30:
het is nu wel net of epson de enige is die zn klanten zo gigantisch naait, maar al die andere merken kunnen er ook wat van.. ik vind het echt waardeloos hoe het nu geregeld is met die gigantisch dure cartridges. Jaar of 10 geleden hadden we een HP deskjet 520 printer (alleen zwart wit), toen viel het nog wel mee met die dure cartridges. Een nieuwe kostte 20-25 gulden oid, en daar zat ook wel veel inkt in. Maar op een gegeven moment werden die dingen steeds duurder. Ik heb sindsdien al verschillende HP printers gehad, en elke keer als ik een nieuwe cartridge nodig was verbaaste ik me weer over de nóg hogere prijzen en nóg kleinere inhoud vd cartridges. Ik heb laatst zelfs gewoon een nieuwe printer gekocht omdat die printer (incl. kleurencartridge) goedkoper was dan een nieuwe kleurencartr. voor mn oude HP printer..En ik print toch niet zo veel, dus ik zie wel hoe lang ie het uit houdt. En als ie op is koop ik denk ik gewoon weer een nieuwe printer.
Die Epson gasten moet je na geven dat ze de markt goed weten uit te melken.
dat hele chip verhaal is een gouden greep, daarna nog de vaste printkop,
die ook vervangen moet worden na een aantal afdrukken->KASSA!
(ben geen fan van Felix Meurders..)
maar ja, wat is een alternatief?? alle merken zijn duur!
persoonlijk->Canon met seperate inktanks, ervanuitgaand dat de printkop het een behoorlijk aantal afdrukken uithoudt, anders een goedkope HP, waar alternatieve printkoppen voor te verkrijgen zijn.(Deskjet 3820)
dat hele chip verhaal is een gouden greep, daarna nog de vaste printkop,
die ook vervangen moet worden na een aantal afdrukken->KASSA!
(ben geen fan van Felix Meurders..)
maar ja, wat is een alternatief?? alle merken zijn duur!
persoonlijk->Canon met seperate inktanks, ervanuitgaand dat de printkop het een behoorlijk aantal afdrukken uithoudt, anders een goedkope HP, waar alternatieve printkoppen voor te verkrijgen zijn.(Deskjet 3820)
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
nieuws: Consumentenbond adviseert geen Epson-printers te kopen
* Weezer-DC is heel blij met ze laserjet 6L, kost niks per afdruk
* Weezer-DC is heel blij met ze laserjet 6L, kost niks per afdruk
[ Voor 48% gewijzigd door Weezer-DC op 08-07-2003 01:04 ]
Verwijderd
Opwarmtijden? Nog geen halve minuut hier. En ik heb toch mooi twee kleuren: zwart en wit. Voor andere tonen (wanneer heb je die nou nodig?) heb ik toch mijn Bruynzeels?Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 00:55:
[...]
Tsja, ik had vroeger ook een laserprinter. Maar het gebrek aan kleur en de opwarmtijden waren toch wel behoorlijke nadelen. En moderne inkjet printers halen vrijwel dezelfde snelheid met net zo strakke tekst.
Kleuren laserprinters laat ik trouwens even buiten beschouwing.
Die zijn me echt te duur
Zal niet lang duren voor Epson aangeklaagd wordt denk/hoop ik. Dit kan echt niet. Geef aan dat ie bijna leeg is maar niet zomaar inkt blocken. Losers.
Men zegt trouwens over die nep-inkt-cartridges dat de inkt de koppen eerder laat verstoppen en dat de inkt van mindere kwaliteit is, dus meer te lijden heeft door zon-invloed... verkleuring.....
Laserprinters zijn echt wel goed te doen he... Kosten 2ehands ook nix meer... Ja waarom nieuwe kopen als ze t toch nog goed doen. xduizend kopieen is niets voor zo'n ding. Heb er hier een lading staan welke tienduizenden kopieen hebben gedraaid en nog perfect werken. Voor €70 inclusief cartridge, lekker handig toch voor tekst.... Ja foto's laat ik al tijden gewoon bij de fotograaf afdrukken, goedkoper en beter dan met je inkt-printertje... Inkt vlekt niet enzo....
Men zegt trouwens over die nep-inkt-cartridges dat de inkt de koppen eerder laat verstoppen en dat de inkt van mindere kwaliteit is, dus meer te lijden heeft door zon-invloed... verkleuring.....
Laserprinters zijn echt wel goed te doen he... Kosten 2ehands ook nix meer... Ja waarom nieuwe kopen als ze t toch nog goed doen. xduizend kopieen is niets voor zo'n ding. Heb er hier een lading staan welke tienduizenden kopieen hebben gedraaid en nog perfect werken. Voor €70 inclusief cartridge, lekker handig toch voor tekst.... Ja foto's laat ik al tijden gewoon bij de fotograaf afdrukken, goedkoper en beter dan met je inkt-printertje... Inkt vlekt niet enzo....
[ Voor 74% gewijzigd door Gody op 08-07-2003 01:57 ]
Verwijderd
true. daarom ook nooit gaan voor een merk waar de koppen niet in de patronen zitten... en er zijn genoeg refillers die gewoon bijvullen met officiele inkt, maar dat is een kwestie van vertrouwenGody schreef op 08 July 2003 @ 01:49:
Ow even ter info, koop geen nep-inkt cartridges, die inkt is van mindere kwaliteit. Je koppen raken er naar horen zeggen eerder verstopt van, en uit testen blijkt de inkt minder lang te houden op papier (zon-inwerking enzo)
2 jaar terug een epson fotostyles 895 gekocht de cartridges waren best duur
en zeker als je a4 tjes gaat uitprinten
na wat zoeken hier terecht gekomen
http://www.navulset.nl/inktwinkel.html
en zeker als je a4 tjes gaat uitprinten
na wat zoeken hier terecht gekomen
http://www.navulset.nl/inktwinkel.html
dat valt idd nog wel mee (al ben ik ze bij lokale zaken niet zo 'goedkoop' tegen gekomen), maar mijn ervaring met refill cartridges is toch dat het wat mindere kwaliteit is. Ik zag toen toevallig bij de mediamarkt een hp printertje voor 25 euro, dus heb die maar meegenomen....Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 01:00:
[...]
voor de cartridges van de nieuwere deskjet series betaal je op een computerbeurs of in een refill zaak zo'n 18 euro. en dan zitten ze helemaal vol.
zucht had ik dit 4 maanden eerder geweten... een C60 voor mama gekocht het ding heeft hooguit 50 paginas (en geen enkele foto) afgeprint voordat ie zei: tis leeg. en dat terwijl ie de laatste pagina nog perfect afprinten. Wou dat ik americaan was nu want dan
a) kon ik hun zonder morele 'twijfeling' aanklagen wegens leugens: het ding is niet leeg
b) een van hun gasten omverknallen. Big Business Should Die.
c) zoveel geld hebben dat ik me er niets van aantrek
ik heb zelf een stokoude Canon BJC5100. Daar steekt nu al een jaar een Fax Cartrigde (4x goedkoper dan 'dezelfde' voor de printer) en het ding is nog 'zwarter' ook. Kost toen veel maar met twee black cartridges (tis een eigenaardig geval dat ook A3 enzo aankan) doe ie rustig 12PPM (veel voor een oude non laser bak). Inkt geraakt maar niet op
Ze zijn mischien niet zo mooi (photos dan) maar Epson heeft volledig afgedaan en als IT person van de familie gaan ze daar toch mooi enkele tientallen in de toekomst minder krijgen. Boycotten die rotzakken...
a) kon ik hun zonder morele 'twijfeling' aanklagen wegens leugens: het ding is niet leeg
b) een van hun gasten omverknallen. Big Business Should Die.
c) zoveel geld hebben dat ik me er niets van aantrek
ik heb zelf een stokoude Canon BJC5100. Daar steekt nu al een jaar een Fax Cartrigde (4x goedkoper dan 'dezelfde' voor de printer) en het ding is nog 'zwarter' ook. Kost toen veel maar met twee black cartridges (tis een eigenaardig geval dat ook A3 enzo aankan) doe ie rustig 12PPM (veel voor een oude non laser bak). Inkt geraakt maar niet op
Bekijk het bericht op de frontpage hier: nieuws: Consumentenbond adviseert geen Epson-printers te kopen
"May our framerates be high and our temperatures low."
Dit is al zo'n oud verhaal.
Dat gedoe met halfvolle cartridges en chips die de boel blokkeren speelde minstens 20 maanden geleden al hoor!
(ik wilde toen een printer kopen, en had me even ingelezen en prijzen vergeleken en dan kom je het vanzelf tegen)
Dat gedoe met halfvolle cartridges en chips die de boel blokkeren speelde minstens 20 maanden geleden al hoor!
(ik wilde toen een printer kopen, en had me even ingelezen en prijzen vergeleken en dan kom je het vanzelf tegen)
Wie weet waar ik online van die imitatie inktcartridges kan kopen (zonder chip) voor de Epson stylus C80? (dom he?)
Had zelf al gemerkt dat de cartridges die ik heb gebruikt nog niet leeg waren en dat ik niet meer kon printen
Had zelf al gemerkt dat de cartridges die ik heb gebruikt nog niet leeg waren en dat ik niet meer kon printen
die van hen is mooi....
Verwijderd
Ik ben wel tevreden met mijn Epson Stylus Photo 750.. Ik heb het beestje al jaren en print nog steeds perfect foto's.
Gewoon nep zwarte inkt voor 6 euro -> 16ml (origineel is 26 euro -> 15ml)
en nep kleuren inkt voor 10 euro -> 44ml (origineel is 21 euro -> 43ml)
Als ie zegt dat de inkt op is gewoon even eruit halen.. even schudden en weer terugplaatsen.. Kan je weer 50 vellen verder..
(PS niet te hard schudden anders heb je net als ik de klodders op het behang gheghe)
Enige nadeel zijn de verstoppingen.. Vrij irritant als je na een weekje niet printen eerst weer 10 minuten kwijt bent voor cleaning en nozzle check.. maar ach..
Gewoon nep zwarte inkt voor 6 euro -> 16ml (origineel is 26 euro -> 15ml)
en nep kleuren inkt voor 10 euro -> 44ml (origineel is 21 euro -> 43ml)
Als ie zegt dat de inkt op is gewoon even eruit halen.. even schudden en weer terugplaatsen.. Kan je weer 50 vellen verder..
(PS niet te hard schudden anders heb je net als ik de klodders op het behang gheghe)
Enige nadeel zijn de verstoppingen.. Vrij irritant als je na een weekje niet printen eerst weer 10 minuten kwijt bent voor cleaning en nozzle check.. maar ach..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 04:45 ]
Verwijderd
Heb een epson 580 en als dat ding aangeeft dat de cartridges verwisseld moeten worden, haal de cartridge in kwestie eruit en plaats ik de zelfde er weer in. Ik zeg tegen de printer dat het een nieuwe is en tadaa! nog +/- 50 printjes maken met de zelfde cartridge.
Wat de consumentenbond zegt is helemaal waar dus.
Wat de consumentenbond zegt is helemaal waar dus.
Hp Laserjet 6L... Ik doe al 4 jaar met de laatste toner die ik gekocht heb.. als ie er nu mee uitscheid dan zit ik onder de 15 euro per jaar en er gaat toch best veel papier erdoorheen!
Ok het is alleen zwart wit, maar wel watervast (kun je van veel inktjetprintjes niet zeggen als je door miezerregen loopt) en de enkele keer dat ik kleur wil uitprinten doe ik dit wel op m'n werk (kleurenlaserjet) of in de printshop. Dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan een inktjet met die dure inkt.
Aanschaf van de laserjet was wel een echte meevaller. Hp6L met 8MB extra geheugen en een half volle toner voor 75 oude guldens.
Ok het is alleen zwart wit, maar wel watervast (kun je van veel inktjetprintjes niet zeggen als je door miezerregen loopt) en de enkele keer dat ik kleur wil uitprinten doe ik dit wel op m'n werk (kleurenlaserjet) of in de printshop. Dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan een inktjet met die dure inkt.
Aanschaf van de laserjet was wel een echte meevaller. Hp6L met 8MB extra geheugen en een half volle toner voor 75 oude guldens.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyberdeck op 08-07-2003 07:46 ]
Leuk zo'n consumentenbondtest, maar ze zeggen er niet bij dat het wel goedkope printers zijn voor mensen die echt zelden printen (mijn ouders, < 50 pagina's per jaar). Of ze nu elke anderhalf jaar een halfvolle of een bijna lege cartridge vervangen omdat de inkt verdroogd is, maakt dan ook niet meer uit. Het is wel zonde van het geld (voor de cartridges), maar de aanschaf is wel voordelig.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Wat lopen we nou te klagen?? Zijn we ineens bij de pakken neer gaan zitten met de hele ploeg??? Nee, Tweakers die het opgeven, dat staat netjes tegenover de rest van Nederland... *zucht*
Over "God-Like" aanzien gesproken:
wat nou als we Epson eens alten zien dat je niet met Tweakers moet sollen?
Mijn pa heeft toevallig een C40UX en ja, ook problemen met printen en inkt. Dus we gaan gewoon eens kijken wat dat ding allemaal wel en niet doet.
Over "God-Like" aanzien gesproken:
wat nou als we Epson eens alten zien dat je niet met Tweakers moet sollen?
Mijn pa heeft toevallig een C40UX en ja, ook problemen met printen en inkt. Dus we gaan gewoon eens kijken wat dat ding allemaal wel en niet doet.
Even om wat verhalen te debunken:
HP levert standaard stock cartridges bij hun printers. Die zijn niet "halfvol", maar zijn gewoon "Low capacity" die je in de winkel ook kunt kopen... voor weinig......
Met andere woorden: Het loont zeker om, als je een HP printer hebt, de cartridges niet te vervangen, maar gewoon een hele nieuwe printer te kopen
Ik heb net mijn 2 jaar oude Deskjet 894c vervangen. De patronen (de originele patronen) waren leeg, en vervangen van de patronen zou bijna €80 hebben gekost. De nieuwe printer (Deskjet 3820) heeft een vele malen betere kwaliteit, en kostte me slechts €75....
Ofwel: De beste manier om die printerfabrikanten dwars te zitten is gewoon met zijn allen nieuwe printers kopen in plaats van inktpatronen...... Resultaat zal zijn dat de prijs van de printers gaat stijgen, maar de prijs van inkt gaat kelderen...... (hoop ik
)
HP levert standaard stock cartridges bij hun printers. Die zijn niet "halfvol", maar zijn gewoon "Low capacity" die je in de winkel ook kunt kopen... voor weinig......
Met andere woorden: Het loont zeker om, als je een HP printer hebt, de cartridges niet te vervangen, maar gewoon een hele nieuwe printer te kopen
Ik heb net mijn 2 jaar oude Deskjet 894c vervangen. De patronen (de originele patronen) waren leeg, en vervangen van de patronen zou bijna €80 hebben gekost. De nieuwe printer (Deskjet 3820) heeft een vele malen betere kwaliteit, en kostte me slechts €75....
Ofwel: De beste manier om die printerfabrikanten dwars te zitten is gewoon met zijn allen nieuwe printers kopen in plaats van inktpatronen...... Resultaat zal zijn dat de prijs van de printers gaat stijgen, maar de prijs van inkt gaat kelderen...... (hoop ik
Ik wil de praktijken van Epson niet goed praten, maar de andere printerfabrikanten hebben ook alle hun smerige trucjes om grof geld te verdienen aan inkjetvullingen. HP bijvoorbeeld haalt een belangrijk deel van zijn omzet uit printervullingen.
Reality Check:
De keuze voor een printer wordt voor een belangrijk deel bepaald door de aankoopprijs, de printkwaliteit en de prijs per pagina.
Objectief gezien: Als een Epsonvullingen snel verklaren leeg te zijn dan heeft dat invloed op de prijs per pagina.
Hierdoor wordt ik wel nieuwschierig naar de testresultaten aan het eind van de maand. Is de Epson belachelijk duur per pagina? Weegt de prijs op tegen de kwaliteit? Hoeveel inkt gooien we dan weg (milieu)? Ik wacht even af.
Reality Check:
De keuze voor een printer wordt voor een belangrijk deel bepaald door de aankoopprijs, de printkwaliteit en de prijs per pagina.
Objectief gezien: Als een Epsonvullingen snel verklaren leeg te zijn dan heeft dat invloed op de prijs per pagina.
Hierdoor wordt ik wel nieuwschierig naar de testresultaten aan het eind van de maand. Is de Epson belachelijk duur per pagina? Weegt de prijs op tegen de kwaliteit? Hoeveel inkt gooien we dan weg (milieu)? Ik wacht even af.
A life lived in fear is a life half lived
Verwijderd
http://www.refillink.nl/prijslijst.htmsjorsfeenema schreef op 08 juli 2003 @ 04:04:
Wie weet waar ik online van die imitatie inktcartridges kan kopen (zonder chip) voor de Epson stylus C80? (dom he?)
" Epson Re-setter Let op: deze is nodig voor alle epson cartridges met chip.
UNIVERSELE Chip Resetter voor Epson (in combinatie met aanschaf inkt) 32.95"
ook leuk : http://www.refillink.nl/printsysteem.htm
En nee; dit is niet mijn toko, ik heb er geen aandelen en ik ken ze persoonlijk ook niet ;-))
[Edit] en om iets preciezer antwoord te geven :
Epson C70/C80
Lege cartridge TO321BK, géén chip
Prijs: € 7,90
Epson C70/C80
cartridges TO321/322/323/324, waterbasis inkt, géén chips
Prijs: € 31,40
http://www.refillink.nl/Dutch/html/inktwinkel.html
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 09:18 ]
kijk bv het verschil tussen hp en canon cartridges zijn
dat bij de canon de chip in de printer zit
en bij de hp zit ie in de cartridge
daarom zijn ze ook stuk duurder.
Ik vind zelf HP het beste merk voor de printer.
dat bij de canon de chip in de printer zit
en bij de hp zit ie in de cartridge
daarom zijn ze ook stuk duurder.
Ik vind zelf HP het beste merk voor de printer.
[ Voor 4% gewijzigd door pascalheister op 08-07-2003 09:36 ]
Verwijderd
Ik denk toch dat de intentie van Epson niet zo door en door verrot is als iedereen nu denkt.
Epson komt uit de professionele markt, waar de kosten van een te vroeg vervangen inkttank niet opwegen tegen het opnieuw moeten maken van een print (door het voortijdig opraken van een kleur).
Tijd=geld, A4-tje kost al ca. 0,7 euro, ergernis, etc.
Natuurlijk hadden ze voor de consumentenmarkt hun producten moeten aanpassen, maar ik verzeker je dat je flink wat loopt te vloeken als je een printopdracht geeft voor 10 A3 foto's en het blijkt dat bij de 3e de gele inktank leeg is.
Epson komt uit de professionele markt, waar de kosten van een te vroeg vervangen inkttank niet opwegen tegen het opnieuw moeten maken van een print (door het voortijdig opraken van een kleur).
Natuurlijk hadden ze voor de consumentenmarkt hun producten moeten aanpassen, maar ik verzeker je dat je flink wat loopt te vloeken als je een printopdracht geeft voor 10 A3 foto's en het blijkt dat bij de 3e de gele inktank leeg is.

Als Epson dan ipv meteen de cartridge te blokkeren een driver bouwde die voor jou een schatting kan maken van het aantal nog te maken printjes... kijk, dat is service.
No production networks were harmed during this posting
Printen is nou eenmaal een dure hobby, zeker als je veel foto's print. Dan lijkt volgens mij elke printer te zuipen. Zelf heb ik al een aantal jaren een hp950C. Daar zit net een paar maanden een nieuwe zwarte cartridge van Wecare in want de oude was na tig keer hervullen verrot. De kleuren cartridge heb ik twee keer moeten vervangen. De laatste keer met zo'n cheapo cartridge van een beurs. Die bevalt tot nog toe goed. Een vast adres voor inkt heb ik niet ik koop eigenlijk gewoon de goedkoopste. Ik heb ook al een cartridge geleegd waar Scheaffer vulpeninkt in zit. Dat gaat redelijk ook al is je tekst niet zo zwart als je zou willen (met normale printerinstellingen althans).
Ik zat er aan te denken om een Epson aan te schaffen om foto's te printen en de 950 voor tekst (eigenlijk print ik hoofdzakelijk bladmuziek). De resultaten die ik gezien heb met Epsons vind ik toch indrukwekkend.
Hier misschien een tip voor Epson gebruikers om te resetten. Kwam ik ooit een keer tegen terwijl ik me wat inlas en informeerde mbt Epsons.
Misschien wordt het wel een Canon als ze net zo goed zijn want voor een aantal modellen is er een continu print systeem. Ik weet niet of die er ook voor Epsons zijn.
OK Elke printerfabrikant zou op de keper beschouwd geboycot moeten worden omdat ze met hun inkt klanten grote bedragen uit hun zak futselen. Epson is beslist niet de grootste boef. Op de site van HP zag ik nota bene de verwachte levensduur van een van hun printers. Ik geloof zo'n 10.000 paginas. Dat is natuurlijk heel wat. Dan kan je wat jaartjes vooruit. Het heeft ook wel weer iets eerlijks om dergelijke info te vermelden.
Voor printers en sowieso alles wat met randapparatuur te maken heeft dient de consument diep in de buidel te tasten. Dat is natuurlijk gewoon marktwerking. En er zijn altijd slimme jongens en meisjes die weer een of andere truuk bedenken om nog meer geld te verdienen aan ons makke schapen. Dan gaan we zeuren en dan bedenken ze weer een nieuwe truuk waar we pas jaren later achter komen. etc.etc.
Ik zat er aan te denken om een Epson aan te schaffen om foto's te printen en de 950 voor tekst (eigenlijk print ik hoofdzakelijk bladmuziek). De resultaten die ik gezien heb met Epsons vind ik toch indrukwekkend.
Hier misschien een tip voor Epson gebruikers om te resetten. Kwam ik ooit een keer tegen terwijl ik me wat inlas en informeerde mbt Epsons.
Misschien wordt het wel een Canon als ze net zo goed zijn want voor een aantal modellen is er een continu print systeem. Ik weet niet of die er ook voor Epsons zijn.
OK Elke printerfabrikant zou op de keper beschouwd geboycot moeten worden omdat ze met hun inkt klanten grote bedragen uit hun zak futselen. Epson is beslist niet de grootste boef. Op de site van HP zag ik nota bene de verwachte levensduur van een van hun printers. Ik geloof zo'n 10.000 paginas. Dat is natuurlijk heel wat. Dan kan je wat jaartjes vooruit. Het heeft ook wel weer iets eerlijks om dergelijke info te vermelden.
Voor printers en sowieso alles wat met randapparatuur te maken heeft dient de consument diep in de buidel te tasten. Dat is natuurlijk gewoon marktwerking. En er zijn altijd slimme jongens en meisjes die weer een of andere truuk bedenken om nog meer geld te verdienen aan ons makke schapen. Dan gaan we zeuren en dan bedenken ze weer een nieuwe truuk waar we pas jaren later achter komen. etc.etc.
Zelfde hier met een C70Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 23:12:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Leuk verhaal maar voor normale consumenten compleet onzin. Overigens zijn de printers voor de professionele markt totaal andere apparaten hoor.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 09:31:
Ik denk toch dat de intentie van Epson niet zo door en door verrot is als iedereen nu denkt.
Epson komt uit de professionele markt, waar de kosten van een te vroeg vervangen inkttank niet opwegen tegen het opnieuw moeten maken van een print (door het voortijdig opraken van een kleur).![]()
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
leuk is dat in de vorige consumentengids ze zelf nog een tooltje aanprijzen waarmee je de chip op de inktcartridge kunt resetten en echt leegmaken.
Af en toe slaat de consumentenbond wel eens erg hard, maar kennelijk is dit nodig.
Ze prijzen ook niet voor niets aan om 3th party toners/cartridges te gebruiken.
Misschien moeten ze daar maar eens een kijk-en-vergelijk-test over doen.
20 populairste printer-cartridges vergelijken met minstens 3 ander-merk-cartridges.
Lijkt me leuk om dat in samenwerking met GoT-posters of Tweakers te doen.
Af en toe slaat de consumentenbond wel eens erg hard, maar kennelijk is dit nodig.
Ze prijzen ook niet voor niets aan om 3th party toners/cartridges te gebruiken.
Misschien moeten ze daar maar eens een kijk-en-vergelijk-test over doen.
20 populairste printer-cartridges vergelijken met minstens 3 ander-merk-cartridges.
Lijkt me leuk om dat in samenwerking met GoT-posters of Tweakers te doen.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
wat ik trouwens een net zo erge naaistreek vind als dat wat epson doet, is dat ik bij mijn huidige HP printertje NIET in de drivers in kan stellen of ie zwart/wit of kleur moet printen
Dus bijv. als je een website even snel wilt uitprinten om de info die erop staat krijg je meteen een full-color print. Enige remedie is om de kleurencartridge uit de printer te halen, maar dat is ook weer niet echt praktisch (en de cartridge droogt ook nog es uit).
Dit is echt geen technische belemmering ofzo, maar dat heeft HP gewoon zo ingebouwd zodat die kleurencartridge, waar mensen vaak wat zuiniger mee doen, ook lekker snel op gaat.
Dit is echt geen technische belemmering ofzo, maar dat heeft HP gewoon zo ingebouwd zodat die kleurencartridge, waar mensen vaak wat zuiniger mee doen, ook lekker snel op gaat.

Maar hebben die 'nep' inktpotjes nu ook zo'n chip?
Ik heb zelf (al een paar jaar) en Epson 760 Color en die voldoet me verder goed. En dan die oude epson (Stylus 800+ z/w) die al 10 jaar oud is, doet het ook nog goed
Ik heb zelf (al een paar jaar) en Epson 760 Color en die voldoet me verder goed. En dan die oude epson (Stylus 800+ z/w) die al 10 jaar oud is, doet het ook nog goed
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Bij HP koop je ook een nieuwe printkop. Bij Canon koop je alleen de inkt. Bij Epson koop je ook een nieuwe printkop volgens mij.
Ik heb zelf een Epson 685, vind dat de inkt wel snel op is (echt op). Heb van WeCare ooit een setje gekocht met een chip resetter. Deze resetter gebruik ik ook als de inkt op is, en dan kan ik weer vrolijk verder printen!
Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar een HP 6L, zijn leuke printertjes
Ik heb zelf een Epson 685, vind dat de inkt wel snel op is (echt op). Heb van WeCare ooit een setje gekocht met een chip resetter. Deze resetter gebruik ik ook als de inkt op is, en dan kan ik weer vrolijk verder printen!
Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar een HP 6L, zijn leuke printertjes
Mijn pa heeft ook een 830 en die klaagt ook elke keer over dat de inkt snel op is, ik ga van de week eens kijken hoe dat zit, want ik heb toch tijd teveel!Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 23:12:
Wie heeft €22,50 over om het te testen?![]()
Maar zijn er geen andere oplossingen als een chip resetter?
Edit: Typo's
Indien het waar is is het gewoon oplichting.
Maar zal dit niet worden gedaan door meedere fabrikanten bijv: Auto's waarvan het SERVICE lampje gaat branden en de motor nog wel 10000 km verder mee kan zonder OH beurt.
Ik denk dat er nog wel meer dingen zijn te verzinnen, maar is het niet zo dat de mens in de maling wil worden genomen??
Prijsafspraken bij diverse fabrikanten zijn niet van de lucht tegenwoordig!
Verder is www.kruidvat.nl een mooi alternatief om je Cartridges te kopen denk ik.
Maar zal dit niet worden gedaan door meedere fabrikanten bijv: Auto's waarvan het SERVICE lampje gaat branden en de motor nog wel 10000 km verder mee kan zonder OH beurt.
Ik denk dat er nog wel meer dingen zijn te verzinnen, maar is het niet zo dat de mens in de maling wil worden genomen??
Prijsafspraken bij diverse fabrikanten zijn niet van de lucht tegenwoordig!
Verder is www.kruidvat.nl een mooi alternatief om je Cartridges te kopen denk ik.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
dat is marktwerking. bij printers kun je onder de kostprijs gaan verkopen, want je verdient het terug met cartridges. dat kan met monitoren niet. fabrikanten gaan dus printers heel goedkoop aanbieden in de hoop dat je hun cartridges gaat kopen.En ik zie ook niet in waarom een printerfabrikant alleen afhankelijk zou moeten zijn van supplies (cartridges dus), want een monitorfabrikant (om maar wat te noemen) is dat ook niet.
OK, het is niet goed wat Epson flikt, maar er zit ook een andere reden achter:
Epson is een van de weinige fabrikanten waarbij de printerkop "levenslang" moet meegaan. Bij HP vervang je deze bij elke cartridge en Canon raadt aan om na een aantal vullingen de printerkop te vervangen.
Als ik met mijn Epson Photo 895 het bericht krijg dat de inkt op is, kan ik nog gewoon doorprinten zolang ik de printer of PC niet reset. Meestal gebruik ik deze printer om foto's op A4 formaat af te drukken. Als ik dit doe dan kan ik nog maar 1 afruk maken voordat dan 1 van de kleuren echt opraakt.
En nu komt het gevaarlijke: als ik hierna de inktcartridge niet vervang en de printer voor langere tijd niet gebruik, dan is er een zeer grote kans dat de printkop uitdroogt en verstopt raakt. Hierna heeft het "doorspoelen" vaak geen effect meer omdat dan de printerkop helemaal uitgedroogt is met het laatste beetje inkt. (Heb daardoor al eens de printer moeten opsturen)
Zolang er nog een hoeveelheid inkt in de cartridges zit is kan de printkop ook na lange tijd gedeeltelijk uitdrogen, maar in veel mindere mate dan dat er zeer weinig inkt in zit (in de inkt zit normaal gesproken een chemische toevoeging wat uitdrogen moet voorkomen, zolang er dus nog wat inkt in de cartridge zit vertraagd dit dus dat uitdrogingseffect).
Wat betreft het tellen van het aantal afdrukken, dat lijkt mij erg sterk of dat rekensommetje moet rekening houden met all mogelijke afdrukinstellingen.
Epson is een van de weinige fabrikanten waarbij de printerkop "levenslang" moet meegaan. Bij HP vervang je deze bij elke cartridge en Canon raadt aan om na een aantal vullingen de printerkop te vervangen.
Als ik met mijn Epson Photo 895 het bericht krijg dat de inkt op is, kan ik nog gewoon doorprinten zolang ik de printer of PC niet reset. Meestal gebruik ik deze printer om foto's op A4 formaat af te drukken. Als ik dit doe dan kan ik nog maar 1 afruk maken voordat dan 1 van de kleuren echt opraakt.
En nu komt het gevaarlijke: als ik hierna de inktcartridge niet vervang en de printer voor langere tijd niet gebruik, dan is er een zeer grote kans dat de printkop uitdroogt en verstopt raakt. Hierna heeft het "doorspoelen" vaak geen effect meer omdat dan de printerkop helemaal uitgedroogt is met het laatste beetje inkt. (Heb daardoor al eens de printer moeten opsturen)
Zolang er nog een hoeveelheid inkt in de cartridges zit is kan de printkop ook na lange tijd gedeeltelijk uitdrogen, maar in veel mindere mate dan dat er zeer weinig inkt in zit (in de inkt zit normaal gesproken een chemische toevoeging wat uitdrogen moet voorkomen, zolang er dus nog wat inkt in de cartridge zit vertraagd dit dus dat uitdrogingseffect).
Wat betreft het tellen van het aantal afdrukken, dat lijkt mij erg sterk of dat rekensommetje moet rekening houden met all mogelijke afdrukinstellingen.
PSN-id: Chrasher
Ik begrijp die hetze tegen Epson niet helemaal. Hier op 't werk heb ik al ruim twee jaar een C70 staan, die dus echt veel wordt gebruikt, zonder mankeren.
Goed, die rottige chips zitten op die cartridges, maar die zijn dus te omzeilen. En ook voor de C82 (die ik nu heb) zijn inmiddels goede en veel goedkopere alternatieven te krijgen (check bijv. eens www.123inkt.nl). Ik lees dat heel veel mensen hier overstappen -of iig die overweging maken- naar Canon, terwijl ik dáár juist slechte ervaringen mee heb (uitdrogen printkop, cartridges die door onderdruk/overdruk elkaars inkt gaan opnemen via diezelfde printkop, etc.).
Goed, die rottige chips zitten op die cartridges, maar die zijn dus te omzeilen. En ook voor de C82 (die ik nu heb) zijn inmiddels goede en veel goedkopere alternatieven te krijgen (check bijv. eens www.123inkt.nl). Ik lees dat heel veel mensen hier overstappen -of iig die overweging maken- naar Canon, terwijl ik dáár juist slechte ervaringen mee heb (uitdrogen printkop, cartridges die door onderdruk/overdruk elkaars inkt gaan opnemen via diezelfde printkop, etc.).
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Ik heb liever een crappy printer die na 2 jaar stuk gaat dan een liegende/bedriegend printerfabrikaat op mijn bureau staan, eerlijkheid voor alles. Chrasher, misschien een geloofwaardig verhaal voor Epson, datgene wat je naar voren brengt, maar waarom kan Epson dat dan niet gewoon vantevoren duidelijk maken danwel hun printers domweg beter bouwen zodat deze mogelijke problemen niet spelen? Zoals het nu voorkomt ligt het wel erg lekker in hun dure cartridges verkopende straatje 
Niet iedere n00b weet dat hij zijn printer kan tweaken ten aanzien van cartridges, ze willen gewoon printen totdat de cartridge leeg is. Liefst kopen ze nog een cartridge die zodanig geprijsd is dat er een zekere relatie bestaat tussen verkoopprijs en kostprijs, maar dat is helaas niet altijd het geval, blijkbaar.
Al met al stinkt het verhaal, zoals het al vele jaren doet. Maar ja, slaafse consumenten...

Niet iedere n00b weet dat hij zijn printer kan tweaken ten aanzien van cartridges, ze willen gewoon printen totdat de cartridge leeg is. Liefst kopen ze nog een cartridge die zodanig geprijsd is dat er een zekere relatie bestaat tussen verkoopprijs en kostprijs, maar dat is helaas niet altijd het geval, blijkbaar.
Al met al stinkt het verhaal, zoals het al vele jaren doet. Maar ja, slaafse consumenten...

Yep, iedereen loopt als een blinde kip achter de consumentenbond aan. Alsof die altijd gelijk hebben......

Consumentenbond is niet bedoeld voor mensen die er véél van afweten (tweakers), maar voor mensen die er geen die-hard gebruik van maken en er niets van weten of de merken niet kent.
Maar idd, Epson is troep, ik had er één vijf jaar geleden, weet hoeveel watten-stokjes ik er aann verspild heb, je laat dat ding één week uit en het is verstopt of het begint te flippen.
Maar idd, Epson is troep, ik had er één vijf jaar geleden, weet hoeveel watten-stokjes ik er aann verspild heb, je laat dat ding één week uit en het is verstopt of het begint te flippen.
Verwijderd
Wat voor printer heb je dan? Ik heb tot nu toe nog geen HP deskjet gezien, die je niet "alleen zwart" kan laten printen. Je kunt bij een beetje recente modellen zelfs kiezen voor een hoogwaardige print (wordt er stiekem toch kleureninkt gebruikt om bepaalde grijstinten te maken) of voor zwart-only. Bij de laatste optie gebruikt de printer geen kleuren-inkt.Palomar schreef op 08 July 2003 @ 10:31:
wat ik trouwens een net zo erge naaistreek vind als dat wat epson doet, is dat ik bij mijn huidige HP printertje NIET in de drivers in kan stellen of ie zwart/wit of kleur moet printenDus bijv. als je een website even snel wilt uitprinten om de info die erop staat krijg je meteen een full-color print. Enige remedie is om de kleurencartridge uit de printer te halen, maar dat is ook weer niet echt praktisch (en de cartridge droogt ook nog es uit).
Zo stel ik al die lokale deskjetjes op mijn werk standaard in, zodat de kleuren-inkt niet een te groot deel van het budget van de betreffende afdeling wegsnoept. Ze moeten nu alleen elke keer als ze in kleur willen printen, dit even aangeven in bijv. Word. Dan zijn de mensen zich ook meteen bewust van het feit, dat ze dure printjes aan het maken zijn.
Ja dat weet ik ook wel, maar stel nou dat er es een fabrikant opstaat die een printer levert welke je gewoon kunt bijvullen met 'normale' inkt. Dan kost die printer maar es 250 euro oid, ik denk dat er dan nog steeds een markt voor is, welke alleen maar groeit als de andere printerfabrikanten doorgaan met die afzetterij.smvs schreef op 08 July 2003 @ 11:07:
[...]
dat is marktwerking. bij printers kun je onder de kostprijs gaan verkopen, want je verdient het terug met cartridges. dat kan met monitoren niet. fabrikanten gaan dus printers heel goedkoop aanbieden in de hoop dat je hun cartridges gaat kopen.
een deskjet 3320. Is echt een instapmodelletje, maar ik print toch niet zoveel dus is prima voor mij. En idd, wat jij beschrijft met standaard op zwart/wit instellen deed ik bij mn vorige printers ook altijd, maar bij deze werkt het niet meer.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 11:54:
[...]
Wat voor printer heb je dan? Ik heb tot nu toe nog geen HP deskjet gezien, die je niet "alleen zwart" kan laten printen. Je kunt bij een beetje recente modellen zelfs kiezen voor een hoogwaardige print (wordt er stiekem toch kleureninkt gebruikt om bepaalde grijstinten te maken) of voor zwart-only. Bij de laatste optie gebruikt de printer geen kleuren-inkt.
Zie ook : [rml][ HP3420] Kan niet in grijstinten printen?[/rml]
Een computerbeurs is de beste alternatief. Kan je gelijk wat CDRs/DVDRs inslaan.Arno schreef op 08 July 2003 @ 10:55:
Verwijderd
mag ik weten naar welke winkel jij gaat?Croga schreef op 08 July 2003 @ 08:08:
Even om wat verhalen te debunken:
bij een deskjet krijg je meestal 2 bijna lege patronen, soms 2 halfvolle.
de patronen in de winkels zijn helemaal vol, of halfvol, maar dan staat daar daar ook duidelijk op. (gewoon het aantal ml).
voor de volle cartidges betaal je (verschilt een beetje per printer, en kleur/zw) zo'n 20 euro voor een b-merk (evt refill), en zo'n 30-60 euro voor een a-merk, bijv hp zelf.
een beter milieu begint bij jezelf...Ofwel: De beste manier om die printerfabrikanten dwars te zitten is gewoon met zijn allen nieuwe printers kopen in plaats van inktpatronen...... Resultaat zal zijn dat de prijs van de printers gaat stijgen, maar de prijs van inkt gaat kelderen...... (hoop ik)
Verwijderd
offtopic:
hey mensen. Misschien dat iemand zich dit kan herinneren. Ik las een paar maanden terug (c't misschien?) dat er een een of ander apparaatje zou zijn om die chips te resetten??
hey mensen. Misschien dat iemand zich dit kan herinneren. Ik las een paar maanden terug (c't misschien?) dat er een een of ander apparaatje zou zijn om die chips te resetten??
Verwijderd
Epson heeft inmiddels gereageerd:
(www.epson.nl)
Waarom de bewering van de Consumentenbond onjuist is.
De consumentenbond beweert in een recentelijk persbericht dat EPSON slinkse foefjes gebruikt om meer inkt te verkopen. Deze bewering is gebaseerd op feitelijke onjuistheden omdat:
De Consumentenbond heeft nagelaten te vermelden dat er twee soorten technologieën bestaan in de markt met betrekking tot printertechnologie. De zgn. Thermal-technologie and Piezo technologie. Deze technologieën hebben een directe invloed op de wijze van printen alsook de wijze waarop omgegaan wordt met restinkt. Voor meer informatie aangaande PIEZO technologie: www.epson.nl/about/piezo
EPSON maakt sinds de ontwikkeling van haar printers gebruik van deze Piezo technologie. EPSON printers bevatten als gevolg van deze technologie een permanente PIEZO printkop, welke kapot gaat indien deze geen inkt maar luchtbelletjes krijgt toegevoerd. Om deze technisch gerelateerde reden zorgt EPSON ervoor dat er altijd rest-inkt overblijft in de inktcartridge.
EPSON heeft deze zelfbeschermingsfunctie sinds de lancering -tien jaar geleden- van haar eerste inkjet printers al geïncorporeerd. Dit heeft niets te maken met de recentelijke introductie van de chip op de cartridge.
De introductie van de chip 2 jaar geleden op de cartridges van EPSON, is een direct antwoord geweest op verzoeken van consumenten vanuit de gehele wereld. De chip slaat gebruikersinformatie op in de chip welke de gebruiker o.a. in staat stelt de cartridge te verwisselen indien bijv. de grootte van de printopdracht dit vereist.
De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge. EPSON garandeert altijd een bepaalde hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden met een cartridge.
EPSON is een van de weinige fabrikanten waar een uitgebreid assortiment van derde (zgn. compatible) cartridges voor bestaat. Dit is primair een gevolg van het gebruik maken van de PIEZO technologie, als gevolg waarvan de PIEZO printkop permanent in de printer is geïnstalleerd.
EPSON neemt de aantijgingen die de Consumentenbond maakt zeer serieus. Temeer daar kwaliteit, klanttevredenheid èn prijs erg belangrijke onderdelen zijn van het totaal product van EPSON en daar een dergelijke beschuldiging van de Consumentenbond EPSON in een zeer kwalijk daglicht stelt.
EPSON beraadt zich inmiddels op juridische stappen tegen de Consumentenbond.
(www.epson.nl)
De consumentenbond beweert in een recentelijk persbericht dat EPSON slinkse foefjes gebruikt om meer inkt te verkopen. Deze bewering is gebaseerd op feitelijke onjuistheden omdat:
De Consumentenbond heeft nagelaten te vermelden dat er twee soorten technologieën bestaan in de markt met betrekking tot printertechnologie. De zgn. Thermal-technologie and Piezo technologie. Deze technologieën hebben een directe invloed op de wijze van printen alsook de wijze waarop omgegaan wordt met restinkt. Voor meer informatie aangaande PIEZO technologie: www.epson.nl/about/piezo
EPSON maakt sinds de ontwikkeling van haar printers gebruik van deze Piezo technologie. EPSON printers bevatten als gevolg van deze technologie een permanente PIEZO printkop, welke kapot gaat indien deze geen inkt maar luchtbelletjes krijgt toegevoerd. Om deze technisch gerelateerde reden zorgt EPSON ervoor dat er altijd rest-inkt overblijft in de inktcartridge.
EPSON heeft deze zelfbeschermingsfunctie sinds de lancering -tien jaar geleden- van haar eerste inkjet printers al geïncorporeerd. Dit heeft niets te maken met de recentelijke introductie van de chip op de cartridge.
De introductie van de chip 2 jaar geleden op de cartridges van EPSON, is een direct antwoord geweest op verzoeken van consumenten vanuit de gehele wereld. De chip slaat gebruikersinformatie op in de chip welke de gebruiker o.a. in staat stelt de cartridge te verwisselen indien bijv. de grootte van de printopdracht dit vereist.
De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge. EPSON garandeert altijd een bepaalde hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden met een cartridge.
EPSON is een van de weinige fabrikanten waar een uitgebreid assortiment van derde (zgn. compatible) cartridges voor bestaat. Dit is primair een gevolg van het gebruik maken van de PIEZO technologie, als gevolg waarvan de PIEZO printkop permanent in de printer is geïnstalleerd.
EPSON neemt de aantijgingen die de Consumentenbond maakt zeer serieus. Temeer daar kwaliteit, klanttevredenheid èn prijs erg belangrijke onderdelen zijn van het totaal product van EPSON en daar een dergelijke beschuldiging van de Consumentenbond EPSON in een zeer kwalijk daglicht stelt.
Verwijderd
ik voorzie een persbericht van andere printerfabrikanten: "wij garanderen ook dat met onze cartridges altijd een 'bepaald aantal' pagina's geprint kan worden".EPSON garandeert altijd een bepaalde hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden met een cartridge.
Verwijderd
Ik zie hier heel veel luitjes die roepen inkt van canon veel goedkoper is omdat dat maar iets van 10 euro kost, en hp 35.
Wat je wel vergeet is dat je bij die Canon's na 3 inkttankjes een complete nieuwe printerkop moet kopen(waarbij je dus ook alle kleuren weer opnieuw in het pakketje erbij krijgt).
en bij hp vervang je de printerkop op het moment dat je het inkttankje vervangt(da's 1 vandaar dat ze ook iets groter zijn)
En van die epson ach.. ik zal t morgen eens proberen
Wat je wel vergeet is dat je bij die Canon's na 3 inkttankjes een complete nieuwe printerkop moet kopen(waarbij je dus ook alle kleuren weer opnieuw in het pakketje erbij krijgt).
en bij hp vervang je de printerkop op het moment dat je het inkttankje vervangt(da's 1 vandaar dat ze ook iets groter zijn)
HP is trouwens ook niet altijd lekker met hun inkt.
Ik heb zelf een HP 930 C en een 960 C. Deze heb ik gekocht vanwege de inkt.
Toen ik mijn 930 kocht kon ik ook de 845 kopen voor maar een beetje minder. De afdrukkwaliteit was nagenoeg hetzelfde, maar nu ben ik dolblij met mn 930.
De 930 heeft namelijk zwart type 45, terwijl de 8 serie bijna allemaal de type 15 gebruiken.
De prijs van deze patronen is nagenoeg hetzelfde, maar de inhoud van type 45 is ca. 2,5 keer zo groot.
Bij HP zijn ze hier volgens mij ook net achter, want alle printers onder de 150 euro hebben nu opeens kleine inktpatronen. De enige met fatsoenlijke patronen is volgens mij de 6100 serie. De prijs van deze printer begint echter pas bij 200 euro ofzo.
Omdat ik nooit een canon of epson fan was heb ik dit nooit gekocht, maar ik heb inmiddels ook wel genoeg van hp, met hun systeem om maar het maximale uit die inktpatronen te slepen.....
Gelukkig heb ik nog twee toners voor mn laserjet 5 op voorraad
Ik heb zelf een HP 930 C en een 960 C. Deze heb ik gekocht vanwege de inkt.
Toen ik mijn 930 kocht kon ik ook de 845 kopen voor maar een beetje minder. De afdrukkwaliteit was nagenoeg hetzelfde, maar nu ben ik dolblij met mn 930.
De 930 heeft namelijk zwart type 45, terwijl de 8 serie bijna allemaal de type 15 gebruiken.
De prijs van deze patronen is nagenoeg hetzelfde, maar de inhoud van type 45 is ca. 2,5 keer zo groot.
Bij HP zijn ze hier volgens mij ook net achter, want alle printers onder de 150 euro hebben nu opeens kleine inktpatronen. De enige met fatsoenlijke patronen is volgens mij de 6100 serie. De prijs van deze printer begint echter pas bij 200 euro ofzo.
Omdat ik nooit een canon of epson fan was heb ik dit nooit gekocht, maar ik heb inmiddels ook wel genoeg van hp, met hun systeem om maar het maximale uit die inktpatronen te slepen.....
Gelukkig heb ik nog twee toners voor mn laserjet 5 op voorraad
[ Voor 1% gewijzigd door Caerbannog op 08-07-2003 23:27 . Reden: typfoutjes :P ]
Oh is dat zo? Ik heb intussen zo'n 20 keer inkt vervangen in 2 jaar tijd en ik heb nog steeds de cartridgepakket (met printkop) heb ik nog steeds niet hoeven te vervangen.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:20:
Ik zie hier heel veel luitjes die roepen inkt van canon veel goedkoper is omdat dat maar iets van 10 euro kost, en hp 35.
Ik heb m'n printer al 5 jaar. En slechts 1 keer had ik een cartridgeset moeten kopen.
Dus hun inkt is standaard veel duurder dan andere merken?Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:08:
De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge.
staat dat ergens bescheven? Meestal is het toch een gemiddele gegeven bij folders.EPSON garandeert altijd een bepaalde hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden met een cartridge.
Nou wordt ie helemaal mooi. Epson waarschuwt in haar gebruikershandleidingen om vooral geen inkt van derden te gebruiken omdat er allemaal enge dingen met de printer en je familie kan gebeuren, en nu zeggen ze dat ze deze juist bevorderen?EPSON is een van de weinige fabrikanten waar een uitgebreid assortiment van derde (zgn. compatible) cartridges voor bestaat. Dit is primair een gevolg van het gebruik maken van de PIEZO technologie, als gevolg waarvan de PIEZO printkop permanent in de printer is geïnstalleerd.
Epson lult dus gewoon uit haar nek.
Hmmm misschien iets nuanceren...Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:20:
Ik heb de Canon BJC 6200 met 2 printerkoppen:
1) kleurenkop (3 kleurentanks)
2) zwarte kop (1 zwarte tank) óf fotokleurenkop (3 kleurentanks)
De fotokleurenkop heb ik idd 2 keer moeten wisselen in de 3 jaar dat ik dat ding heb (terwijl ik helemaal niet zoveel foto's print). De kleuren- en zwarte kop heb ik nog nooit hoeven wisselen. Daarom gebruik ik alleen nog de combinatie kleur + zwart. En dan heb je retegoedkope inkt...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
* nero355 heeft he tzojuist meegemaakt met een C42SX Epson Stylus 
ZWARTE kleur hield opeens op
ZWARTE kleur hield opeens op
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor de personen met een popupkiller:
EPSON:
• De Consumentenbond heeft nagelaten te vermelden dat er twee soorten technologieën bestaan in de markt met betrekking tot printertechnologie. De zgn. Thermal-technologie and Piezo technologie. Deze technologieën hebben een directe invloed op de wijze van printen alsook de wijze waarop omgegaan wordt met restinkt. Voor meer informatie aangaande PIEZO technologie: www.epson.nl/about/piezo
• EPSON maakt sinds de ontwikkeling van haar printers gebruik van deze Piezo technologie. EPSON printers bevatten als gevolg van deze technologie een permanente PIEZO printkop, welke kapot gaat indien deze geen inkt maar luchtbelletjes krijgt toegevoerd. Om deze technisch gerelateerde reden zorgt EPSON ervoor dat er altijd rest-inkt overblijft in de inktcartridge.
• EPSON heeft deze zelfbeschermingsfunctie sinds de lancering -tien jaar geleden- van haar eerste inkjet printers al geïncorporeerd. Dit heeft niets te maken met de recentelijke introductie van de chip op de cartridge.
• De introductie van de chip 2 jaar geleden op de cartridges van EPSON, is een direct antwoord geweest op verzoeken van consumenten vanuit de gehele wereld. De chip slaat gebruikersinformatie op in de chip welke de gebruiker o.a. in staat stelt de cartridge te verwisselen indien bijv. de grootte van de printopdracht dit vereist.
• De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge. EPSON garandeert altijd een bepaalde hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden met een cartridge.
• EPSON is een van de weinige fabrikanten waar een uitgebreid assortiment van derde (zgn. compatible) cartridges voor bestaat. Dit is primair een gevolg van het gebruik maken van de PIEZO technologie, als gevolg waarvan de PIEZO printkop permanent in de printer is geïnstalleerd.
Contactpersonen:
- Jan Willem Scheijgrond, Product Regulation & Environment (020 3145328/06 53804937) - Peggy de Lange - public relations (/023-533.40.99/06-55 71 37 36)
Oke, wie gaat nu uitzoeken wie hier gelijk heeft?
Is er een Tweaker die de test van de consumentenbond en de verklaring van Epson kan toetsen op juistheid?
Ben nog steeds niet overtuigt wie er gelijk heeft!
Als ik de testen van de cunsumentenbond wel eens zie, heb ik wel eens twijfels over de onderzoeksopzet (Lees juistheid). Een fabrikant probeert er natuurlijk altijd snel op in te springen met een voordelige verklaring.
Nogmaals: Wie gaat er als echte tweaker in het bezit van een Espon uitzoeken wat hier aan de hand is?
Is er een Tweaker die de test van de consumentenbond en de verklaring van Epson kan toetsen op juistheid?
Ben nog steeds niet overtuigt wie er gelijk heeft!
Als ik de testen van de cunsumentenbond wel eens zie, heb ik wel eens twijfels over de onderzoeksopzet (Lees juistheid). Een fabrikant probeert er natuurlijk altijd snel op in te springen met een voordelige verklaring.
Nogmaals: Wie gaat er als echte tweaker in het bezit van een Espon uitzoeken wat hier aan de hand is?
mcb1
laat ze dan nog esn een onderzoek doen gebaseerd op de verdediging van Epson. Ze zeggen dit:
Dat stukje over garanderen van een bepaald aantal pagina's is natuurlijk onzin, een pagina met plaatjes of een pagina met 2 regels tekst is nogal een verschil. Dus blijft over wat ze vermelden op de verpakking hoeveel milliliter inkt er in zit. Als epson de waarheid spreekt vermelden ze op de verpakking alleen de hoeveelheid die je kan gebruiken TOT dat het chipje de boel blokkeert. Dus laten we zeggen als er bruto 30 ml in zit dat ze op de verpakking horen te vermelden 25ml. Die overige 5ml blijft dus in de cartridge zitten, en daar betaalt de klant dus niet voor. Dit moet de consumentenbond dus onderzoeken. En als je werkelijk maar 25ml kan gebruiken van de 30 die op de verpakking vermeld staat, staat epson dus gewoon te liegen. Maar andersom heeft epson weer een puntje voor op de consumentenbond. Al blijft zo'n chip wel een beetje dubieus. Ze hebben daar zelf ook belangen bij (niet kunnen navullen etc.).De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge. EPSON garandeert altijd een bepaalde hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden met een cartridge.
[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 09-07-2003 01:01 ]
Jo waar is die lijst van compatible 3rd party cartridges dan?EPSON is een van de weinige fabrikanten waar een uitgebreid assortiment van derde (zgn. compatible) cartridges voor bestaat. Dit is primair een gevolg van het gebruik maken van de PIEZO technologie, als gevolg waarvan de PIEZO printkop permanent in de printer is geïnstalleerd.
O ja, ik heb trouwens een Epson all-in-one CX5200 die mij wel bevalt. En wat de consumentenbond beweerd kan me geen kont schelen ik gebruik toch goedkoper inkt. Geld groeit niet op mijn rug weet je wel.
De consumentenbond staat bij mij gelijk aan

[ Voor 27% gewijzigd door Alpha-sphere op 09-07-2003 01:37 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Tuurlijk......wfvn quote Epson op 08 July 2003 @ 23:57:
De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge.
[ Voor 29% gewijzigd door Not_Disclosed op 09-07-2003 10:02 . Reden: Iets te veel gequote ]
Er was gisteren op Radio 1 (Radio Online) een verslag met woord en weerwoord van zowel de Consumentenbond (Edward van Kouwen) en Epson. Hierin vertelde Epson eigenlijk hetzelfde als er op de Epsonsite staat.
De consumentenbond gaf aan dat dit de resultaten zijn van een onderzoek naar printers in het algemeen uitgevoerd door verschillende consumentenorganisaties in verschillende Europese landen.
De consumentenbond wil graag dat Epson de consument een keuze geeft en niet meteen de cartridge blokkeert. De consumentenbond gelooft het verhaal over schade aan de printkop niet direct. Het luchtbellenprobleem is niet uit testen van de bond gebleken. De consumentenbond gaf ook aan dat de kosten per pagina bij Epson wel erg hoog lagen in vergelijking tot de andere merken.
Nog even wachten tot het eind van de maand voor de volledige testresultaten.
Als alternatief voor Epson cartridges werd ook nog de site LaserMonks
opgevoerd. Er was een kort interview met een woordvoerder van de organisatie.
De consumentenbond gaf aan dat dit de resultaten zijn van een onderzoek naar printers in het algemeen uitgevoerd door verschillende consumentenorganisaties in verschillende Europese landen.
De consumentenbond wil graag dat Epson de consument een keuze geeft en niet meteen de cartridge blokkeert. De consumentenbond gelooft het verhaal over schade aan de printkop niet direct. Het luchtbellenprobleem is niet uit testen van de bond gebleken. De consumentenbond gaf ook aan dat de kosten per pagina bij Epson wel erg hoog lagen in vergelijking tot de andere merken.
Nog even wachten tot het eind van de maand voor de volledige testresultaten.
Als alternatief voor Epson cartridges werd ook nog de site LaserMonks

Ik begrijp dat Epson verkopers of handleidingen uitgebreid ingaan op de techniek achter een EPSON printer. Kenbaarheid is derhalve fantastisch geregeld, de minder intelligente consument weet precies waar hij aan toe is. Een waarschuwing dat zijn cartridge er na 2 jaar mee ophoudt, of nadat er nog 10%(?) aan inkt over is in de cartridge of dat er Piezo techniek gebruikt wordt zodat de consument logisch denkend wel moest weten dat er inkt zou achterblijven in de cartridgeVerwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 23:08:
Epson heeft inmiddels gereageerd:
(www.epson.nl)
EPSON maakt sinds de ontwikkeling van haar printers gebruik van deze Piezo technologie. EPSON printers bevatten als gevolg van deze technologie een permanente PIEZO printkop, welke kapot gaat indien deze geen inkt maar luchtbelletjes krijgt toegevoerd. Om deze technisch gerelateerde reden zorgt EPSON ervoor dat er altijd restinkt overblijft in de inktcartridge.
EPSON heeft deze zelfbeschermingfunctie sinds de lancering -tien jaar geleden- van haar eerste inkjet printers al geïncorporeerd. Dit heeft niets te maken met de recentelijke introductie van de chip op de cartridge.

Nou breekt mijn klomp. Wereldwijd hebben consumenten verzoeken tot een dergelijke chip ingediend, verzoeken die dus blijkbaar zodanig waren dat zij zelf wilden dat de inkt voortijdig afgesloten werd, dit ter bevordering van de levensduur van de printkopDe introductie van de chip 2 jaar geleden op de cartridges van EPSON, is een direct antwoord geweest op verzoeken van consumenten vanuit de gehele wereld.

de CAPSLOCK blijft bij EPSON op miraculeuze wijze steeds hangen bij het woord EPSON
...de consument nog een andere reden achter het eigen, impliciet gesuggereerde massale verzoek in de schoenen.
Ik begrijp dat er een hoop cartridges van derden beschikbaar zijn voor printers van EPSON. Kan iemand dat bevestigen? De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridges. Dat vind ik zo'n goedkope uitspraak, dat is echt de grootse marketingkul die je kan bedenken. EPSON gaat echt geen verlies maken op haar printers (dat verwacht ook niemand van ze) en die restinkt zit gewoon bij de kostprijs van zo'n ding als geheel verwerkt, waarover de consumentenprijs wordt berekend. Nu gaat EPSON mij zeker een staatje laten zien van de accountant waaruit blijkt dat inderdaad deze 10% inkt in een cartridge buiten het staatje van de kostprijs wordt gehouden en dat de uiteindelijke prijs alsnog niet toch ietsje hoger is dankzij dat losse staartje van de buitengesloten restinkt? EPSON, dit was even iets te goedkoop scoren. OngeloofwaardigDe chip slaat gebruikersinformatie op in de chip welke de gebruiker o.a. in staat stelt de cartridge te verwisselen indien bijv. de grootte van de printopdracht dit vereist.

Ik neem toch aan dat de Consumentenbond gelegenheid heeft gegeven tot wederhoor of een reactie. Blijkbaar wenste EPSON niet te reageren op dat moment. Nu de kasstroom in gevaar komt, kan zij de pen wel vinden. Over het serieus nemen van je consumenten gesproken (wel chips op (massaal?) verzoek van consumenten wereldwijd, maar de consumentenbond in de kou laten staanEPSON neemt de aantijgingen die de Consumentenbond maakt zeer serieus. Temeer daar kwaliteit, klanttevredenheid èn prijs erg belangrijke onderdelen zijn van het totaal product van EPSON en daar een dergelijke beschuldiging van de Consumentenbond EPSON in een zeer kwalijk daglicht stelt.

Op het gebied van vage persberichten schrijven geheel in suggestieve marketingtaal is EPSON klaarblijkelijk een ster, maar simpelweg uitleggen vantevoren dat elke EPSON printer wat inkt achterlaat of een maximale print-output in beperkende zin heeft in plaats van een minimumoutput, dat is blijkbaar teveel gevraagd. Consumenten weten in ieder geval van niets, in tegenstelling natuurlijk tot die massaal verzoekende consumenten wereldwijd die om een chip die hun gebruik van eigen inkt beperkt gevraagd hebben (

Nog even recapitulerend verwacht ik dus dat EPSON bij de rechter op tafel gooit:
• Een lijst met miljoenen verzoeken uit de hele wereld waarin consumenten om een inktgebruik beperkende chip in hun cartridges vragen.
• EPSON maakt ondubbelzinnig duidelijk in haar handleidingen, advertenties en verkoopverhalen dat het om Piezo techniek gaat, waardoor altijd wat restinkt (zijnde 10%? 1 % is ook restinkt...
• De chip in de cartridge heeft niets te maken met bescherming van de printer inzake overblijven inkt (zoals het persbericht heel expliciet stelt. Uitschakeling of resetten van de chip lijkt echter wel degelijk verband te houden met de hoeveelheid inkt die nog uit een cartridge te pompen is. EPSON laat in de gerechtszaal zien dat er geen enkel verband is met inktbeperking/bescherming en de chip op de cartridge.
• EPSON laat zien welke gebruiksinformatie wordt opgeslagen op de chip op de inktcartridge en toont daarmee aan dat niet alleen informatie (zie o.a. in het persbericht) inzake inktverbruik daarmee wordt bijgehouden.
• EPSON komt met een uitgebreide lijst waaruit blijkt dat er cartridges van derden verkrijgbaar zijn, derden die nooit een proces(dreiging) van EPSON hebben gekregen vanwege het uitbrengen van deze eigen cartridges of tot een wurgcontract in dat verband zijn gedwongen.
• EPSON maakt ondubbelzinnig en bewijsbaar duidelijk dat restinkt totaal niet in aanmerking wordt genomen op wat voor manier dan ook bij de bepaling van kostprijzen en consumentenprijzen van EPSON producten in het algemeen.
Voorwaar een bewijslast die bestaat uit het bewijzen dat de duivel zelf bestaat. EPSON, maak al die dingen waar of kom niet bij mij met die leuterpraat die marketinggelul heet. Een belediging van mijn intelligentie alsmede die van je klanten.
Verwijderd
Het betreft een integraal overgenomen europees onderzoek van de engelse consumentenbond als ik de krant mag geloven. En dan telt zoiets toch wel even meeathlonkmf schreef op 08 July 2003 @ 00:27:
Hoe komen jullie erbij dat Epson ook maar iets zal aantrekken van de consumentenbond?
ik zafg laatst een refil setje voor inktcartridges op internet met een apperaatje om chips te resetten zodat de printer weer denkt dat ie vol zit.
misschien een optie bij de epson cardridges
misschien een optie bij de epson cardridges
Op zich wel slim van Epson, zo een chip.
Ze kunnen nu makkelijk en goedkoop de hoeveelheid doseren zonder nieuwe cartridges te ontwikkelen.
Heel langzaam de inhoud terugbrengen. Merkt de consument toch niet.
Ze kunnen nu makkelijk en goedkoop de hoeveelheid doseren zonder nieuwe cartridges te ontwikkelen.
Dit topic is gesloten.