[consumentenbond] Koop geen epson printer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

paknaald schreef op 07 juli 2003 @ 20:14:
[...]

Maar om dan te doen alsof je bijv. 5 ml. verkoopt en de cartridge na 4 ml. te laten stoppen is doodgewoon oplichting. Maar iedereen gebruikt tegenwoordig toch nepmerk cartridges?
Ik ga ze wel gebruiken, zeker als ik dit lees. Bij die cartridges heb je tenminste niet diezelfde chip die zeurt dat de inkt leeg is voordat het ook echt op is en ook niet een chip die je inktkraan blokkeert. Pure oplichterij is het!

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het ergens anders mee te maken heeft...

Epson garandeert een x aantal pagina's. Daarbij nemen ze een dekking die hoger ligt dan de werkelijke dekking (Epson gaat uit dat bijv 50% van een pagina zwart wordt, terwijl een normale pagina slecht 20 of 30% dekking heeft).

Die chip houdt bij hoeveel pagina's je echt geprint hebt en zal bij 110% van dat aantal de kraan dichtdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 11:21:
ik denk dat het ergens anders mee te maken heeft...

Epson garandeert een x aantal pagina's. Daarbij nemen ze een dekking die hoger ligt dan de werkelijke dekking (Epson gaat uit dat bijv 50% van een pagina zwart wordt, terwijl een normale pagina slecht 20 of 30% dekking heeft).

Die chip houdt bij hoeveel pagina's je echt geprint hebt en zal bij 110% van dat aantal de kraan dichtdraaien.
Dan nog is het oplichterij. Je moet kunnen printen zolang er inkt in de cartridges zit, als dat leeg is, of zo goed als leeg, dan moet dat de gebruiker gemeld worden zodat de cartridges vervangen kunnen worden met nieuwe. In dit geval vervang je ze dus uit noodzaak, omdat je de inkt die nog goed is voor 10 tot 100 prints toch niet kunt gebruiken omdat het simpelweg is dichtgedraaid.
Ik vind dit niets anders dan oplichting.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 20:29
Dat er marketingtechnische zaken meespelen en dat Epson op deze manier natuurlijk de zaken rooskleuriger weergeeft dan de zaken werkelijk zijn vind ik op zich niet zo erg. (Dat doet namelijk ieder bedrijf)

Wat ik wel interessant vind is of de printer daadwerkelijk kapot gaat, of een grotere kans op uitval heeft als de inkt geheel opgebruikt wordt. Mocht dit daadwerkelijk zo zijn dan kun je daar natuurlijk een aantal conclusies aan verbinden.

1) wat een klote techniek wordt er gebruikt door Epson (Iemand noemde al het verhaal met de vul-pen)
2) De consumentenbond is erg zuur, dit hadden ze namelijk wel moeten onderzoeken/weten. Een schade-claim van Epson kunnen ze dan zeker verwachtten.

(Denk dat de consumentenbond beter had kunnen zeggen dat de printjes met een Epson het duurste zijn van alle onderzchte printers)

Wie kan er iets zeggen over de techniek en/of Epson gelijk heeft of niet.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klant betaalt niet voor de restinkt in de cartridge.
LOL!!!! Iemand nog interesse in aandelen Epson???? Moet je wel in het verlies, voor de inkt waar niet voor betaald wordt, delen he......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 09 July 2003 @ 11:28:
[...]

Dan nog is het oplichterij. Je moet kunnen printen zolang er inkt in de cartridges zit, als dat leeg is, of zo goed als leeg, dan moet dat de gebruiker gemeld worden zodat de cartridges vervangen kunnen worden met nieuwe. In dit geval vervang je ze dus uit noodzaak, omdat je de inkt die nog goed is voor 10 tot 100 prints toch niet kunt gebruiken omdat het simpelweg is dichtgedraaid.
Ik vind dit niets anders dan oplichting.
Hoe wou je anders meten hoeveel inkt er nog inzit?! Ik weet niet of het mogelijk is om het aantal outgoing ml inkt bij te houden...

ze kunnen die beveiliging er wel helemaal af halen, maar dan loopt iedereen na 2 jaar te klagen dat de printer kapot is...

Ik zeg niet dat EPSON ons niet probeert op te lichten, maar het zou ook gewoon kunnen zijn dat het technisch onmogelijk is om precies bij te houden hoeveel inkt er nog inzet en ze het daarom gewoon maar moeten gokken op basis van het aantal prints...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik vond laatst een handige tool op de site digitalrevolution.nl

Met dit programma kun je ook de chip resetten zodat je nog door kunt printen ook al geeft de printer aan dat de cartridge moet worden vervangen. Zo omzeil je dus het probleem met de achterblijvende inkt.

De tool is hier te downloaden :)

http://www.digitalrevolution.nl/?page=pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat tooltje van Digitalrevolution heb ik dus ook uitgeprobeerd. Gelukkig heb ik al een chipresetter omdat ik mijn cartridges bijvul en hoef dat tooltje dus niet te gebruiken, want bij mij werkt het niet. Nadat ik het had gebruik gaf de epson status monitor nog steeds het oude inktnivo aan. Ik heb een C60 onder W2000 en ben eigenlijk best tevreden ermee. Probleemloos en goede kwaliteit prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar mijn epson printer is al vrij snel stuk gegaan.. ... had ook nog een zelf vulsetje gekocht, maar het was al te laat.. de koppen waren uitgedroogd nadat ik m 3 maanden niet meer had gebruikt...

sorry maar deze printer moet je om de zoveel tijd gebruiken anders gaat ie stuk.. uhmm in welke tijd leven we dan?

nooit meer epson voor mij... ik heb daarna eigenlijk ook geen nieuwe printer meer gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altijd lullig zoiets, maar volgens mij hoef je niet regelmatig te printen als je maar wel het cleaning tooltje regelmatig draait. Neemt niet weg dat je zoiets niet verwacht van een nieuwe printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 13:56:
sorry maar mijn epson printer is al vrij snel stuk gegaan.. ... had ook nog een zelf vulsetje gekocht, maar het was al te laat.. de koppen waren uitgedroogd nadat ik m 3 maanden niet meer had gebruikt...

sorry maar deze printer moet je om de zoveel tijd gebruiken anders gaat ie stuk.. uhmm in welke tijd leven we dan?

nooit meer epson voor mij... ik heb daarna eigenlijk ook geen nieuwe printer meer gekocht..
wacht ff, epson claimt juist dat er altijd inkt in blijft zitten zodat er geen lucht (=uitdroging) bij de koppen kan komen???

dan heeft HP het beter geregeld: na een paar maanden raakt zo'n patroon verstopt, maar 1x een cleaning page afdrukken en je patroon doet het weer. in het allerergste geval kun je natuurlijk het patroon vervangen, heb je meteen nieuwe koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 13:56:

Gelijk heb je en mijn verhaal gaat nog verder: ik had ook een Epson printer die in de garantieperiode stuk ging en netjes werd gemaakt.
Na een half jaar maar nog steeds in de garantie ging die weer vreemd doen (yep, uitdroging dus strepen door de prints!!!) en weer komt Epson langs..
Wat een drama bij Epson zeg! de reparatie lukte niet en toen werd de printer 4 omgeruild....door gebruikte exemplaren welteverstaan!, dan was een voetje weg, dan weer vol met krassen, dan weer met halfvolle inkttanks en dat soort dingen!
Uiteindelijk een exemplaar ontvangen die er nog netjes uitzag (de mijne zag er ook netjes uit, ik probeer zuinig op mijn spullen te zijn!!!) en normaal werktte!! Een klachtbrief naar Epson geschreven en van de manager een telefonisch excuus gekregen.
De managermeneer netjes te woord gestaan maar wel gezegd dat ik NOOIT meer een printer van Epson koop!!! al krijg ik hem bij een pak wasmiddel!!!!

Helaas..gemiste kans Epson....HP en Canon maken ook mooie printers...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psies... die van mij kostte toendertijd een hoop geld... was iets van 500 piek in 1998 ... heb er hooguit 100 printjes mee gemaakt.was meer tijd bezig met koppen schoonmaken dan printen zelf..

ach veel fabrikanten zijn zo.. heb een keer 13 monitoren van lg gekregen... in een paar maanden tijd.. allemaal stuk krassen etc... toen uiteindelijk een nieuwe gekregen..

kan mij iemand nu vertellen wat het voordeel is van een printkop in je printer ipv een printkop op de inktcartridge zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaste printerkop lijkt me alleen voor Epson voordelig; kan ie ordinaire plastic inkttankjes met nog meer winst verkopen. Waarom zijn zwarte tankjes anders net zo duur als kleurentankjes? Aan kleur zou toch iets meer productiekosten moeten vastzitten.
Ander aspect waar ik niks over gelezen heb; na elke x prints worden koppen gecleand ook al print je stug door en vaak zitten na zo'n ongevraagde cleaning spuitmondjes verstopt, kun je nog eens cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik hoor hier ook et een en ander tegen HP geroepen worden over dat ze ook niet helemaal lekker zijn met die inktcartridges... bij ons printen we dat ding dus wel letterlijk tot die leeg is door... zwart word vanzelf wel grijs of op gegeven moment vallen er gewoon gedeeltes text weg door gebrek aan inkt... en wij halen altijd 2ehands hervulbare cartridges, de cartridges kunnen gerecycled worden schijnt... (hoezo beter milieu begint bij jezelf :P)
Et betreft hier dus een HP LaserJet 4L...

ik had ook tijdje gedacht aan het kopen van een epson, maar nu ik dit lees doe ik et niet meer, ik print nog wel een tijdje door met die LC2, of anders neem ik die HP van me vader wel "over"... Anyway, we kunnen echt veel printen met die HP... gaan stuk of 5 tot 10 pakken papier doorheen voor we de inkt moeten verversen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Software matig chip resetten,

http://www.digitalrevolution.nl/?page=pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fludizz schreef op 10 August 2003 @ 11:37:
ik hoor hier ook et een en ander tegen HP geroepen worden over dat ze ook niet helemaal lekker zijn met die inktcartridges... bij ons printen we dat ding dus wel letterlijk tot die leeg is door... zwart word vanzelf wel grijs of op gegeven moment vallen er gewoon gedeeltes text weg door gebrek aan inkt... en wij halen altijd 2ehands hervulbare cartridges, de cartridges kunnen gerecycled worden schijnt... (hoezo beter milieu begint bij jezelf :P)
Et betreft hier dus een HP LaserJet 4L...

ik had ook tijdje gedacht aan het kopen van een epson, maar nu ik dit lees doe ik et niet meer, ik print nog wel een tijdje door met die LC2, of anders neem ik die HP van me vader wel "over"... Anyway, we kunnen echt veel printen met die HP... gaan stuk of 5 tot 10 pakken papier doorheen voor we de inkt moeten verversen...
ligt het nou aan mij of gebruikt een laserjet geen cartridges maar toners? de verschijnselen die je beschrijft klinken namelijk als die van een laserprinter met toner. even toner schudden en terugplaatsen en hij kan weer even mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 19:03

Vdub

Wie anders?

Ik ben fervent Epson verkoper en gebruiker en weet uit ervaring dat ALLE fabrikanten op dezelfde manier werken of het nu Epson of HP is.

Dit zou de consumentenbond ook nog eens duur kunnen komen te staan zo'n uitspraak te doen..

Men betaalt bij elk merk voor het ml. inkt dat in de cartridge zit, dus voor een 9ml epson bijv 9 euro en voor een 23ml HP ca 25 euro(iets meer ivm printkop).. niks geen verschil dus..

Ik heb veel ervaring met o.a. de T71x serie cartridges voor o.a. de DX4000 serie en weet dat ik er veel fullcolor A4's mee kan printen en heb niet het idee dat ze of erg snel leeg zijn of inkt achterhouden..

De consumentenbond is zo'n bedrijf wat van heel veel heel weinig weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Echt wel nuttig zo'n reactie 5 jaar later???

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook leuk als mensen gaan posten zodat het bericht steeds wordt gebumped :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 22:13
RRX schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:05:
Echt wel nuttig zo'n reactie 5 jaar later???
lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stokoud topic, loze trap (en sowieso geen OH maar SG materie...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.