[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.765 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:22
Nadeel van die DTS-610 is wel dat tie 50ms vertraging heeft.....
En idd was al weer vergeten dat de hardware omzetting niet veel cycles vreet. Maar het komt et dus weer op neer dat we moeten wachten. Maar de mogenlijkheden worden groter... en niets is in NL te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
50ms ... ai.. dat merk je :(

(kon het nml ook instellen op mijn nforce 2 mobo, dat stereo muziek toch over de suround speakers ging, echter had ik dan minimaal 50ms vertraging, en dat klonk niet echt fijn :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Roberto schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:06:

(kon het nml ook instellen op mijn nforce 2 mobo, dat stereo muziek toch over de suround speakers ging, echter had ik dan minimaal 50ms vertraging, en dat klonk niet echt fijn :X )
Vergeet niet, dit is de tijd om te encoderen en om te decoderen. Natuurlijk zit daar een vertraging tussen.

Voor films kan je met de juiste codecs het geluid wat eerder/het beeld wat later laten afspelen. Ik kan begrijpen dat 50ms in computerspellen (in theorie) een verschil uit zou kunnen maken. Echter, al speel ik een FPS in mijn uppie tegen de A.I., dan maakt het niet zoveel uit. Al multiplayer ik, gebruik ik toch een koptelefoon met microfoon over een directe analoge lijn naar mijn geluidskaart.

En dat het zo gek klinkt als je tegelijk je stereo-speakertjes gebruikt... ach... moet je maar niet analoog en digitaal tegelijk gebruiken. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:06:

Als je hem op clone set dan heb je 0ms vetraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg zojuist deze mail binnen:

Van: "H. Essers Electronic \\(Afdeling Marketing\\)"
Aan: marketing bij h-essers.nl
Onderwerp: HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold Dolby Digital LIVE Soundcard

beschikbaar voor 79,95 euro

Met vriendelijke groet / Best Regards,

Lars Hekking

H. Essers Electronic B.V.
Scheuldersteeg 26
6269 BG Margraten
Tel.: XXX

E-mail: blabla at blabla.n (Sales) blabla at blabla.n (Marketing)
MSN: blabla at blabla.n
Internet: www.h-essers.nl

met een mooi plaatje er van.

Mailadressen even weggehaald. Niet zo fijn wanneer ze daar compleet volgespammed worden hè ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ACM op 28-12-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:13:
krijg zojuist deze mail binnen:

Van: "H. Essers Electronic \\(Afdeling Marketing\\)" >
Aan:
Onderwerp: HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold Dolby Digital LIVE Soundcard

beschikbaar voor 79,95 euro

Met vriendelijke groet / Best Regards,

Lars Hekking

H. Essers Electronic B.V.
Scheuldersteeg 26
6269 BG Margraten
Tel.: XXX

E-mail: (Marketing)
MSN:
Internet: www.h-essers.nl

met een mooi plaatje er van.
Kan em op de website niet vinden.. Maareh we mogen dus concluderen dat deze kaart in NL verkrijgbaar is?

[ Voor 10% gewijzigd door Abbadon op 18-12-2005 18:55 . Reden: Mailadressen in quote weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Voor een X-Mystique redelijk goedkoop, maar toch nog 25 Euri duurder dan die Terratec :/
Het ziet er alleen niet naar uit dat we die kaart aan deze kant van de jaarwisseling nog gaan zien ;(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:21:
[...]
Kan em op de website niet vinden.. Maareh we mogen dus concluderen dat deze kaart in NL verkrijgbaar is?
h-essers is een importeur/leverancier

dus alle retailers kunnen hem sinds vandaag daar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:08:
h-essers is een importeur/leverancier
dus alle retailers kunnen hem sinds vandaag daar bestellen
Let me guess: 79,95 ex. BTW? Komt dan nog de winstmarge van de retailers bovenop, dus wordt waarschijnlijk toch 100+ Euro :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep,

Nederland he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Gotta love it ;)

Voro dit bedrag wacht ik wel even op de DTS kaartjes (niet dat mijn DTT 3500 dat is... maar wat niet is kan nog komen, en dan kan mijn geluidskaart dus mooi mee naar mijn volgende speakerset :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
weer een dolby digital live kaartje erbij :p

http://www.diamondmm.com/XS71DDL.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, hopelijk hebben ze straks ook een kaart met DTS-es encoding. (6.1 over DTS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
SYSTEM REQUIREMENTS

• 850 MHZ CPU <---
• Available PCI slot
• 128 MB RAM

850mhz ... dat doet me geloven dat dit niet volledig hardware is :(

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 16-12-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"INTRODUCING AUDACITY: A multi-track recording/editing studio"
Ik denk dat de rede is van de systeem eisen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
En de systeemeisen voor de niet DDL live kaart zijn exact het zelfde dus dat laat zien dat die systeemeisen er niet zijn vanwege het DDL live gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op Dell.com kost 'ie $50 :9
Voor zover ik kan zien helaas nog niet in NL (zoals gebruikelijk) ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 17-12-2005 10:20 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
mhzz.... zal eens een telefoontje richting dell wagen als ik iets meer tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Roberto schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:38:
mhzz.... zal eens een telefoontje richting dell wagen als ik iets meer tijd heb :)
Al gedaan... afdeling verkoop is er niet, pas maandag weer :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
bij cdromland breda is de HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold nu te koop voor € 109,- :D

pricewatch: HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold/ Dolby Digital Live

[ Voor 18% gewijzigd door taz3d_nl op 17-12-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
taz3d_nl schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:18:
bij cdromland breda is de HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold nu te koop voor € 109,- :D

Laten we het houden op:
Hij staat in de pricewatch en op hun website. Op hun website staan geen verdere gegevens over voorraad of what so ever. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
taz3d_nl schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:18:

Super! Ik ga em van de week bestellen denk ik. Eerst ff mailen of ze em echt kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HiTeC HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold is ook te koop bij www.coolcase.nl (staat op de home pagina), daar heb ik hem besteld afgelopen vrijdag, ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Lijkt me echt een mooi kaartje, zat nog te denken over een creative x-fi totdat ik deze tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ach maar -+ 50 euro duurder dan de teratec...

Nou is geld niet echt het probleem, maar voor zowat 50% verschil wacht ik toch nog maar even iets langer.... ben toch zot als ik het dubbele ga betalen :P

Is het geen goed idee om een IA te starten?
Ze zijn nu dus w.s. leverbaar, dan kunnen we best even die shops mailen, want als de prijs naar 80 of 70 euro kan dan wil ik hem best wel bestellen.

Wie mailt?

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 18-12-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat mensen bereidt zijn meer dan 100 euro neer te leggen voor een kaart met een chip die meer gericht is op onboard oplossingen. (vanwege de ingebouwde codec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ja idd.

70 a 80 euro is voor mij echt de max.

Maar ik wil best een mailtje richting de leveranciers wagen...
De vraag is echter, hoeveel nemen we dan af.

Ik organiseer liever geen complete IA, want ik heb het nogal druk, plus ik heb geen zin in garantie gezeur en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:39:
Ik snap niet dat mensen bereidt zijn meer dan 100 euro neer te leggen voor een kaart met een chip die meer gericht is op onboard oplossingen. (vanwege de ingebouwde codec)
Voor mij gaat het niet zozeer om de chip. Maar om de digitale uitgang erop. Coax en optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:35:
[...]

Voor mij gaat het niet zozeer om de chip. Maar om de digitale uitgang erop. Coax en optical.
Dat snap ik ook wel(ddl is een aparte feature), maar ik het lijkt mij relatief duur voor wat het biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan bijna beter je moederbord verkopen en dan een terugkopen met DDL functie er op. Intel heeft ze en nu AMD ook met de Crossfire moederborden. 100 euro is veel te veel voor een kaart als deze.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Naja ik ga maar eens wachten jullie hier de eerste reviews neer gaan zetten. En dan nog even sparen. En wie weet ga ik em dan ook kopen.
Klein nadeel is alleen dat ik de laatste tijd niet meer zo veel game, dus echt vaak zal ik em niet gaan gebruiken. En of ik dan de prijs het waard vind is twee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nja, films en muziek heeft er ook voordeel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

kiddyl schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:47:
Je kan bijna beter je moederbord verkopen en dan een terugkopen met DDL functie er op. Intel heeft ze en nu AMD ook met de Crossfire moederborden. 100 euro is veel te veel voor een kaart als deze.
Inderdaad ik vind zelfs 80 Euro te gek... 60~65 is toch echt de max i.m.o...
Wat betreft de mobo's: Het is alleen nogal vervelend om duidelijkheid te krijgen welke mobo's het nou wel en welke niet ondersteunen. Azalia HD Audio bied ondersteuning voor DDL, maar het is geen verplichte functie om het plakkaatje "Azalia HD Audio" op zo'n mobo te mogen zetten :/

Ik wil bijvoorbeeld erg graag weten of de Asus A8R-MVP het ondersteunt... zoja, dan ben ik meteen over.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 18-12-2005 23:48 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:41:
Nja, films en muziek heeft er ook voordeel van :)
Films misschien, als er geen dd of dts bij zit, maar dolby digital is een lossy codec. Voor muziek kun je beter "de normale" manier gebruiken om geluid over te brengen.(bij films is 5.1/6.1 belangrijk, bij muziek niet(denk ik))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ow dat kan allemaal, en ik geloof je ook meteen.

Maar ik vond de muziek _altijd_ beter klinken op mijn vorige DDL setup (nforce 2_, tov mijn huidige nforce 4 onboard oplossing via optical :(

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 19-12-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan heel goed kloppen. Ik heb zelf sinds kort een hercules fortissimo 4(met via envy24 chip) en ik heb een bovengemiddeld systeem(reciever + koptelefoon) en de optical is veel beter. Dat komt waarschijnlijk door twee dingen.

1. audio word niet geresampled, je kunt foobar2000 met ssrc(=goede resampler) resampler gebruiken om het geluid beter te maken en kernel streaming om een paar idiote dingen van windows te omzeilen
2. optische verbinding is niet super goed (jitter waarschijnlijk, wat betekend dat stukjes audio niet op de juiste tijd aankomen)

Ikzelf ervaar nu dat een soort hoog frequente ruis(mijn koptelefoon geeft hoge tonen duidelijk weer) er niet meer is. Het geluid is hoog als het moet zijn maar het is het niet constant. Ik had daarvoor msi neo4(nforce4) met realtek chip via optische uitgang. Dus het kan heel goed kloppen dat nforce2 met soundstorm goed klonk, maar dat kwam niet door ddl.(het digitale stadium was bij soundstorm goed, terwijl bij de gemiddelde onboard oplossing alles vrij slecht is) Ik gebruikte zelf foobar2000 via wine op een linux systeem, dus het klonk al beter als de standaard resampler in alsa(geluidssyteem van linux), maar ik ben echt blij met mijn aankoop (van 50 euro, lokaal gekocht).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:47:
Maar ik vond de muziek _altijd_ beter klinken op mijn vorige DDL setup (nforce 2_, tov mijn huidige nforce 4 onboard oplossing via optical :(
Terwijl de soundstorm het geluid alleen kan uitsturen op 48Khz, heb daarom juist nog me vortex 2 in me computer zitten die wel 44,1Khz ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik merkte wel al een gigantisch verschil toen ik op mijn moederbord de jumper omzette om de optical out via de nforce 4 zelf te laten gaan ipv de onboard AC97 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik sluit mijn receiver aan met een digitale coax aansluiting, maar ik heb nooit begrepen waar die jumper voor dient. Ik gerbuik nu trouwens ook de Realtek drivers ipv nVidia drivers. Daar had ik alleen maar problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
aapenootjes schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:54:
Ik merkte wel al een gigantisch verschil toen ik op mijn moederbord de jumper omzette om de optical out via de nforce 4 zelf te laten gaan ipv de onboard AC97 chip.
Leg uit?
Ik heb een Abit AN8-SLI

Kan dat met dit mobo?
Ifso ... its worth a shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:33:
[...]

Terwijl de soundstorm het geluid alleen kan uitsturen op 48Khz, heb daarom juist nog me vortex 2 in me computer zitten die wel 44,1Khz ondersteund.
Dan wil ik even toevoegen dat ddl waarschijnlijk wel de kwaliteit heeft geholpen, omdat je waarschijnlijk slechte resampling hebt voorkomen en (mogelijk) windows kmixer omzeilt hebt. Of je moet asio4all of kernel streaming of iets dergelijks gebruikt hebben en een goede resampler. (maar dat werkt waarschijnlijk niet met ddl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Roberto schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:07:
[...]

Leg uit?
Ik heb een Abit AN8-SLI

Kan dat met dit mobo?
Ifso ... its worth a shot.
Geen idee, ik heb een DFI lanparty NF4 Ultra-D. Daar zit een jumper op waar je mee kunt kiezen.
Alleen zit er officieel helemaal geen optical out op, maar dat heb ik zelf opgelost voor €1 :Y)

(er zaten wel pinnen voor spdif op mijn mobo, heb bij de conrad een optical spdif out gekocht en die daaran vast gemaakt).

Maar ik weet niet of jij die optie dus wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapenootjes schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:19:
[...]

Geen idee, ik heb een DFI lanparty NF4 Ultra-D. Daar zit een jumper op waar je mee kunt kiezen.
Alleen zit er officieel helemaal geen optical out op, maar dat heb ik zelf opgelost voor €1 :Y)

(er zaten wel pinnen voor spdif op mijn mobo, heb bij de conrad een optical spdif out gekocht en die daaran vast gemaakt).

Maar ik weet niet of jij die optie dus wel hebt.
Zat aan die aansluiting origineel geen coxiale digitale aansluitingen? Waar vergelijk jij de kwaliteit mee? (ben je van analoog naar optisch gegaan op het hetzelfde moederbord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:04
Roberto schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:26:
Ach maar -+ 50 euro duurder dan de teratec...

Nou is geld niet echt het probleem, maar voor zowat 50% verschil wacht ik toch nog maar even iets langer.... ben toch zot als ik het dubbele ga betalen :P

Is het geen goed idee om een IA te starten?
Ze zijn nu dus w.s. leverbaar, dan kunnen we best even die shops mailen, want als de prijs naar 80 of 70 euro kan dan wil ik hem best wel bestellen.

Wie mailt?
50 euro duurder als een niet bestaande terratec.... ;) ( of je moet nog een tijdje geduld gaan hebben ben ik bang :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
aapenootjes schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:54:
Vandaag ook maar even geprobeerd. Bij mij stond de jumper op Realtek en maar even omgezet. Het gevolg was dat ik geen geluid meer had in Windows. REaltek software weggooien en de nieuwste nVidia drivers geinstalleerd en ik had weer geluid (weet nu ook waarom eerst de nVidia drivers het nooit deden!) Het lijkt beter te zijn. Het hele schelle is verdwenen in ieder geval. Ik blijf hier voorlopig bij totdat de eerste kaart beschikbaar komt voor rond de 50-60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Waar zit die jumper?
Ik zie hem niet zo 1.2.3 in mijn mobo boekje staan ;)

En ik wil dit natuurlijk ook wel even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zat aan die aansluiting origineel geen coxiale digitale aansluitingen? Waar vergelijk jij de kwaliteit mee? (ben je van analoog naar optisch gegaan op het hetzelfde moederbord?)
Er zit wel een coaxiale uitgang op mijn moederbord, maar ik had nu eenmaal al alles optisch aangesloten toen ik overstapte. Ik had wel uitgevolgeld dat er een aansluiting was voor een bracket met een optical out. Na heel even een beetje onderzoek te hebben gedaan kwam ik erachter dat je daar direct een spdif out dingetje aan vast kon maken:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/1000_1999/1500/1560/1564/156403_LB_00_FB.EPS.jpg

(te koop bij conrad, zoek op photolink)

Nadat ik deze had aangesloten had ik dus nog steeds slecht geluid via de realtek chip, door die jumper om te zetten werd het geluid door de chipset zelf verwerkt.
Hopenlijk is het zo een beetje duidelijk :P

En tja, ik vond €1,05 voor zo'n dingetje een fijnere oplossing dan een nieuwe coax kabel kopen.

@Roberto

Op mijn moederbord zit die jumper vlak bij die coaxiale uitgangen (en alle andere geluids uitgangen).
Maarja, mijn moederbord is denk ik toch behoorlijk uitgebreid, dus ik weet niet of het met die van jou kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 20-12-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Abit AN8-SLI niet uitegebreid? :P

Ding heeft zelfs pasieve koeling dmv heatpipes (heeft asus nu idd ook)
Maargoed, ik zal eens gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand of er al geluidskaarten zijn die DTS live kunnen encoden zodat je reciever dit weer kan decoden?
Al CMI 8788 kaarten bekend?

[ Voor 44% gewijzigd door Soldaatje op 23-12-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
kiddyl schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 01:28:
[...]

Vandaag ook maar even geprobeerd. Bij mij stond de jumper op Realtek en maar even omgezet. Het gevolg was dat ik geen geluid meer had in Windows. REaltek software weggooien en de nieuwste nVidia drivers geinstalleerd en ik had weer geluid (weet nu ook waarom eerst de nVidia drivers het nooit deden!) Het lijkt beter te zijn. Het hele schelle is verdwenen in ieder geval. Ik blijf hier voorlopig bij totdat de eerste kaart beschikbaar komt voor rond de 50-60 euro.
ik heb een nforce 3 moederbord van dfi en heb het zelfde probleem maar kan nergens een jumper vinden

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Sorry maar ARGGGGG
Wat klinkt dat geluid van die nf4 toch slecht...

Als volgende week (zal wel niet :P ) niet ergens anders een hda of igg een DDL kaart te vinden is (hoe zit het igg met de m-audio 7.1?) ga ik naar breda en haal ik die kaart voor een veelste hogeprijs maar op... want ik ben dit geluid echt beu.

P.s. heeft iemand hem al binnen? 2 Man ging hem igg kopen, ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 23-12-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Roberto schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:11:
Sorry maar ARGGGGG

Als volgende week (zal wel niet :P ) niet ergens anders een hda of igg een DDL kaart te vinden is (hoe zit het igg met de m-audio 7.1?) ga ik naar breda en haal ik die kaart voor een veelste hogeprijs maar op... want ik ben dit geluid echt beu.

P.s. heeft iemand hem al binnen? 2 Man ging hem igg kopen, ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Wat is er met de M-audio 7.1 ? Die is hier vlakbij (alphen aan de rijn) te koop, maar heeft zeker geen DDL hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gisteren geprobeerd een HDA te kopen bij CD-ROM LAND in Breda.
Maar helaas was al uitverkocht :'(

Komt volgende week weer binnen zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Roberto schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:11:
Sorry maar ARGGGGG

Nog niet aantoe gekomen. Volgende week misschien anders in januari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:05:
Had gisteren geprobeerd een HDA te kopen bij CD-ROM LAND in Breda.
Maar helaas was al uitverkocht :'(

Komt volgende week weer binnen zeiden ze.
Oei, balen... ik moet morgen in de buurt zjin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Well, I am using a card from Trust (7.1 with C-Media 8768 processor, these Mystique has 8768+ (Dolby Digital Live)). I softmodded(basicaly just installed over) my card to HDA X-Mystique 7.1 and now i can use Dolby Digital Live and all of a sudden, i can pass all test in 3D Mark 03 (17 3D voices before - now 65 3D Voices).
Great stuff for 27 bucks."
BronGuru3d dorum.
Zal dat echt werken ? En zal het deze geluidskaart zijn ? Klinkt te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:38:
"Well, I am using a card from Trust (7.1 with C-Media 8768 processor, these Mystique has 8768+ (Dolby Digital Live)). I softmodded(basicaly just installed over) my card to HDA X-Mystique 7.1 and now i can use Dolby Digital Live and all of a sudden, i can pass all test in 3D Mark 03 (17 3D voices before - now 65 3D Voices).
BronGuru3d dorum.
Zal dat echt werken ? En zal het deze geluidskaart zijn ? Klinkt te mooi om waar te zijn.
Zou et eigenlijk best wel willen proberen. Maar et lijkt me wel sterk opzich.

Nog even na gekeken. tenzij dat C-Media fouten op hun site zetten is dit dus onmogenlijk.
http://www.cmedia.com.tw/product/CMI8768.htm

[ Voor 10% gewijzigd door kippy op 23-12-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:38:
BronGuru3d dorum.
Hij gebruikt de Trust 714DX 7.1 Sound Expert... kaartje kost hier 31 Euri in de pricewatch.
Misschiend dat Trust tegenwoordig de 8768+ chip op de kaarten pleurt... of dat het verschil tussen de 8768 en 8768+ alleen in de software zit... dat zou echt heel mooi zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 23-12-2005 19:59 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
FirefoxAG schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:55:
[...]
Hij gebruikt de Trust 714DX 7.1 Sound Expert... kaartje kost hier 31 Euri in de pricewatch.
Misschiend dat Trust tegenwoordig de 8768+ chip op de kaarten pleurt... of dat het verschil tussen de 8768 en 8768+ alleen in de software zit... dat zou echt heel mooi zijn :P
Naja volgens C media ligt et niet aan de software, teminste als je op de site kijkt bij het vergelijkende lijstje die je dan de "+" verzie wel DDL heeft en de gewone niet.
Maar ik kan ook nergens vinden welke chip trust op zen kaartje bouwd.....
Misschien toch maar zo'n kaartje bij v&d kopen of zo. en terugbrengen als et allemaal niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

kippy schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:21:
Misschien toch maar zo'n kaartje bij v&d kopen of zo. en terugbrengen als et allemaal niet werkt :P
Volgens de website van Trust zou MediaMarkt ArenA hem moeten hebben... tempting :P

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik morgen wel even naar de mediamarkt gaat, al is het alleen al om de intresse. Mocht die daar ook maar zo 30 euro kosten dan ben ik van plan om het te gaan testen.

Ik gok dat er geen 8768(zonder +) bestaat, het is vele male goedkoper om voor beide kaarten de zelfde chip te gebruiken. A met encodingen en bij B uitgeschakeld geen DDlive licentie dus goedkoper. Al zal ik het liefst een Oxygen™ HD CMI8788 wille hebben.
Of in de toekomst een kaart met DTS-ES encoding :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:54:
Ik denk dat ik morgen wel even naar de mediamarkt gaat, al is het alleen al om de intresse. Mocht die daar ook maar zo 30 euro kosten dan ben ik van plan om het te gaan testen.

Ik gok dat er geen 8768(zonder +) bestaat, het is vele male goedkoper om voor beide kaarten de zelfde chip te gebruiken. A met encodingen en bij B uitgeschakeld geen DDlive licentie dus goedkoper. Al zal ik het liefst een Oxygen™ HD CMI8788 wille hebben.
Het zou idd een gemodificeerde chip kunnen zijn. Maar het is altijd lastig om achter dat informatie te komen.
Als het idd precies de zelfde chip is en daardoor alleen maar een qwestie van software zou zijn is et echt super. Meestal moet er namelijk nog een fuse of iets dergelijks voor worden geset. Of er wordt tijdens het maken van de chip een schaduwmasker minder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:54:

Ik kan niet wachten :)

Een snel en goedkoop alternatief _o_
Laat ons het morgen zeker weten :)

Arg 8)7 geen optical out ... ben ik nog niet geholpen :( :X

Na het lezen van paar topics over deze kaarten die ik op google tegenkwam heb ik toch nog even een vraag (ik ben geen audio specialist)

Oke;

Ik heb een DTT 3500 speakerset
Toen ik mijn nforce 2 nog had (soundstorm) brande het dolby digital lampje _altijd_
Dat was dus dolby digital, maar zal het dolby digital lampje ook nog branden als ik hem optical op een dolby digital live kaartje aansluit?

Want zonder DD (wat ik nu dus ook heb) werkt de hele boel bagger (echo over de achterste speakers... basicly ben ik dan net zo goed af met de bagger nforce 4 kaart :/ )

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 23-12-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
In januari komt er een nieuwe geluidskaart op de markt met DTS encoding. Het gaat om de Bluegears X-Plosion, aangedreven door de CMI 8770 chip.

Afbeeldingslocatie: http://www.bluegears.com/images/xplosion.jpg

Prijs is nog onbekend. In ieder geval goed nieuws want ik zat al te kijken naar zo'n kaart, fijn dat ze nu ook al vrij snel op de markt komen. Ik had namelijk geen idee welke kaarten er op welke termijn zouden verschijnen, dan klinkt januari als muziek in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Soldaatje schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:48:
In januari komt er een nieuwe geluidskaart op de markt met DTS encoding. Het gaat om de Bluegears X-Plosion, aangedreven door de CMI 8770 chip.

[afbeelding]

Prijs is nog onbekend. In ieder geval goed nieuws want ik zat al te kijken naar zo'n kaart, fijn dat ze nu ook al vrij snel op de markt komen. Ik had namelijk geen idee welke kaarten er op welke termijn zouden verschijnen, dan klinkt januari als muziek in de oren.
Ik ben ook wel benieuwd naar deze kaart! Een paar online-shops in Duitsland verkopen dit merk trouwens.
Er komen trouwens 2 kaarten. de X-Plosion en de X-Raider.
Volgens de website zijn ze identiek op dit na:
-----------------------------------------------------------------
# Swappable dual DIP type OPAMP controlled preamp circuit (4pcs output control OPAMP IC with DIY socket, 2pcs MIC input control OPAMP IC with DIY socket)
# Max 2.8Vrms full swing analog output gain by unique preamp circuit / incredible powerfull analog output, improve dynamic range / SNR
# Proper OPAMP control circuit (+8V, -8V dual power supply circuit) for high quality audio quality, prevent audio distortion at high volume level
------------------------------------------------------------------
De X-Plosion heeft dit dus extra. Snap niet helemaal wat je hiermee zou kunnen. Een betere analoge output blijkbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik snap niks van die verschillen.
Maar dat maakt ook niet uit, ik lees wel wat reviews en als ik verschil dan nog niet snap dan koop ik gewoon de duurste/degene die ze wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de 8770 een beetje 8768+ lijkt dan zijn goede opamps niet extreem nuttig, gezien het een "halve onboard" codec is. Er zitten dacs en adcs ingebouwd die wel niet van super kwaliteit zullen zijn. Ik snap niet dat ze nog veel aandacht aan het analoge stadium besteden, want dan hadden ze met een "betere" chip op de proppen moeten komen. Ik zou die onzin dus niet geloven en desnoods twee geluidskaarten kopen als je ook een goed analoog stadium nodig hebt (en voor ddl de goedkoopste die goed functioneerd kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Soldaatje schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:48:

[afbeelding]

Das leuk, maar welke leverancier gaat hem leveren?
Als ingram hem niet levert (of een andere grote leverancier) schiet het nog niet echt op :/

Dat zien we nu bij die HDA kaart.

Btw al een prijsverwachting / iemand met het antwoord op mijn vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Soldaatje schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:12:
Ik snap niks van die verschillen.
Maar dat maakt ook niet uit, ik lees wel wat reviews en als ik verschil dan nog niet snap dan koop ik gewoon de duurste/degene die ze wel heeft.
De gemiddelde fabikant zal blij met je zijn als je dat altijd doet *D
"Ik snap het niet, en heb dus ook geen idee of ik het nodig heb <vermoedelijk niet, gezien ik het toch niet snap>, maar koop voor de zekerheid toch maar de duurste" :P

Heeft iemand dat Trust geval al een testdrive gegeven ondertussen... ik wilde er overmorgen eentje halen maar ben zwaar door m'n enkel gegaan :(

[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 25-12-2005 14:26 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Roberto schreef op zondag 25 december 2005 @ 09:49:
[...]

Das leuk, maar welke leverancier gaat hem leveren?
Als ingram hem niet levert (of een andere grote leverancier) schiet het nog niet echt op :/

Dat zien we nu bij die HDA kaart.

Btw al een prijsverwachting / iemand met het antwoord op mijn vraag? :)
http://www.bluegears.com/wheretobuy.html
Er is 1 duitse distributeur en 3 duitse webwinkels. Die zal dus wel leverbaar zijn. (ooit) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb hem nog niet gehaald maar dat komt doordat ik er zelf niet zoveel aan heb inverband met me huidige soundstorm. Ik zit zelf op de Oxygen™ HD CMI8788 te wachten.
Dat wordt een echte X-FI killer >:)
Hij ondersteund ook Renowned Dolby® Headphone technology conveying 5.1 surround or 3D gaming sounds over stereo headphones en hopelijk klinkt dat beter dan die X-Fi CMSS-3D wat ik nogal vond tege valle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:37:
Ik zit zelf op de Oxygen™ HD CMI8788 te wachten.
Dat wordt een echte X-FI killer >:)
Hij ondersteund ook Renowned Dolby® Headphone technology conveying 5.1 surround or 3D gaming sounds over stereo headphones en hopelijk klinkt dat beter dan die X-Fi CMSS-3D wat ik nogal vond tege valle.
Heb je een link? Wanneer komt die uit? Prijsindicatie?

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Is er eigenlijk latency bij real-time encoding van DTS of Dolby Digital?
Dus niet dat je audio/video asynchroon gaat lopen in games enzo. Dat je een kogel schiet in schietspel en dan een echte delay hoort? Dat maakt die hele techniek natuurlijk waardeloos en kan je veel beter een nieuwe reciever kopen met analoge inputs...Die heb ik nu niet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het getest en er is bijna geen latency.
Links: Dolby Live - > reciever op direcht.
Rechter ook koptelefoon die op de analoog uit zit.

Resoltaat het is bijna niet te horen dat het geluid vetraging heeft.

Oxygen™ HD CMI8788
http://www.cmedia.com.tw/product/CMI8788.htm
Veder weet ik op dit moment niet meer van deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tele schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:14:
Ik heb aan een C-Media medewerker een mailtje gestuurd over wanneer we de 8788 gebaseerde producten kunnen verwachten, het antwoord:

quote:
Thanks for your interesting. OxygenHD 8788 is now manufacturing by some venders. Terratec is one of them. The H/W is ready and they are just addition some s/w function. I guess the time on the market will be almost end of this year or early of next year. Hope you could enjoy it at that time!

Ik wacht dus nog héél even op deze kaarten ;)
Nog even ter herinnering, dit is alweer een tijdje terug door mij over de 8788 gepost.

En nog verder wat op de Cmedia site gevonden ( welke leveranciers de 8768+ gebruiken ):

8768+ Dolby Digital Live! 7.1 sound card
HITEC
FORMOSA21
MEDIATEK
HITPOINT
ASOUND
OOAOO
Voyetra Turtle Beach
Trust
TERRATEC

http://www.cmedia.com.tw/Buy/e-wheretobuy_partners_pci.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Tele op 27-12-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Dus de Trust 7.1 Surround Sound Card SC-7200 ( 714DX 7.1 Sound Expert) heeft een 8768+ chipset ?
Dat is dan wel een stuk goedkoper dan de Hitec kaart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
FirefoxAG schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:55:
[...]
Maar hij heeft alleen een coaxiale uitgang (geen optisch) maar ik neem aan dat ze geen pro-kwaliteit coax bij leveren...

Net ook even Cd-rom land gebeld. Ze hebben em nog steeds niet op voorraad. Importeur zou em volgende week leveren. (onder voorbehoud)

[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 28-12-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

taz3d_nl schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:36:
Dus de Trust 7.1 Surround Sound Card SC-7200 ( 714DX 7.1 Sound Expert) heeft een 8768+ chipset ?
Dat is dan wel een stuk goedkoper dan de Hitec kaart :S
Dat is dus onduidelijk... Trust staat namelijk ook op de lijst voor de gewone 8768, en volgens enkele websites (niet die van Trust, daar is het niet op te vinden :S) gebruikt de SC-7200 de 8768... er worden ook geen DDL drivers bijgeleverd.
Onze "forumvriend" gebruikte de drivers van de Hitec kaart...
Het zou kunnen dat Trust een andere soundkaart op basis van de 6768+ gepland heeft die alleen softwarematig verschilt van de SC-7200...
Noxa schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:46:
Maar hij heeft alleen een coaxiale uitgang (geen optisch) maar ik neem aan dat ze geen pro-kwaliteit coax bij leveren...
Optisch is geen vereiste... de kaart heeft een SPDIF uitgang, en je kunt op exact dezelfde headers als de coax verbinding ook gewoon een optische verbinding vastsolderen. Enige wat je nodig hebt is een optische spdif uitgang/connector.

Ik wil testen :X

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
FirefoxAG schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:35:
[...]
Dat is dus onduidelijk... Trust staat namelijk ook op de lijst voor de gewone 8768, en volgens enkele websites (niet die van Trust, daar is het niet op te vinden :S) gebruikt de SC-7200 de 8768... er worden ook geen DDL drivers bijgeleverd.
Onze "forumvriend" gebruikte de drivers van de Hitec kaart...
Het zou kunnen dat Trust een andere soundkaart op basis van de 6768+ gepland heeft die alleen softwarematig verschilt van de SC-7200...

[...]
Optisch is geen vereiste... de kaart heeft een SPDIF uitgang, en je kunt op exact dezelfde headers als de coax verbinding ook gewoon een optische verbinding vastsolderen. Enige wat je nodig hebt is een optische spdif uitgang/connector.

Ik wil testen :X
Optisch is idd geen vereiste. Maar ik ben niet zo van het solderen.

Ik wil em ook graag proberen, ben zo razend benieuwd naar de kwaliteit van het geluid. Met een lullig tulp snoertje wat ik nu heb zal alles beter klinken. Maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Roberto schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:34:
[...]

Ik kan niet wachten :)

Een snel en goedkoop alternatief _o_
Laat ons het morgen zeker weten :)

Arg 8)7 geen optical out ... ben ik nog niet geholpen :( :X

Na het lezen van paar topics over deze kaarten die ik op google tegenkwam heb ik toch nog even een vraag (ik ben geen audio specialist)

Oke;

Ik heb een DTT 3500 speakerset
Toen ik mijn nforce 2 nog had (soundstorm) brande het dolby digital lampje _altijd_
Dat was dus dolby digital, maar zal het dolby digital lampje ook nog branden als ik hem optical op een dolby digital live kaartje aansluit?

Want zonder DD (wat ik nu dus ook heb) werkt de hele boel bagger (echo over de achterste speakers... basicly ben ik dan net zo goed af met de bagger nforce 4 kaart :/ )
Iemand antwoord op deze vraag?

BTW :) ik heb diamond gemaild, om te vragen of wij als nl'ers een grote order zouden kunnen plaatsen via hun us webshop.

Ik krijg morgen reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Roberto schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:20:
BTW :) ik heb diamond gemaild, om te vragen of wij als nl'ers een grote order zouden kunnen plaatsen via hun us webshop.

Je kunt 't dan beter bij dell.com vandaan halen. Ze zijn daar een stuk goedkoper dan bij de Diamond webshop... en de kans is groter dat ze via hun retailkanaal ook in NL kunnen leveren (misschien zelfs zonder veel extra verzendkosten).

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

houthakker

Poehé

Roberto schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:20:
[...]

Iemand antwoord op deze vraag?

Het antwoord is ja

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Thx.

Ik bel morgen / overmorgen Dell wel om te vragen hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Roberto schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:36:
Thx.

Hebben we het dan over de HDA X-Mystique? Dan hou ik deze thread in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Noxa schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:57:
Hebben we het dan over de HDA X-Mystique? Dan hou ik deze thread in de gaten!
Nope, de Diamond variant van die kaart...

Full Specz

• Noxa
2e verkoop adres gevonden.

http://www.ct-systemen.nl/shopping_cart.php?sort=2a (de mystique) Deze is meteen 10tje duurder dan CD-rom land

-edit-
en de 3e
http://www.coolcase.nl/pr...p?prod=HDA%2DSound&cat=46

[ Voor 23% gewijzigd door Noxa op 29-12-2005 13:12 ]

• kiddyl
  • Niet online
Het valt mij erg op dat de kaart van HDA veel complexer is dan die van Diamond of Terratec. Dit heeft waarschijnlijk alleen te maken met de analoge uitgangen toch? Want als dat zo is dan wacht ik liever op een kaartje dat de helft minder kost. Geluid is nu het enige dat ik wil verbeteren aan mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Noxa schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:06:
2e verkoop adres gevonden.

http://www.ct-systemen.nl/shopping_cart.php?sort=2a (de mystique) Deze is meteen 10tje duurder dan CD-rom land

-edit-
en de 3e
http://www.coolcase.nl/pr...p?prod=HDA%2DSound&cat=46
Kennelijk verkoopt CT-Systemen hem niet (meer). Kijk eens in hun lijst met geluidskaarten.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Roberto schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:36:
Thx.
Dell Benelux kan ze niet leveren, het zit niet in hun assortiment :/

'T is wel een &*%@# ellende om die kaarten geleverd te krijgen (voor normale bedragen) zeg :(

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 30-12-2005 13:54 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dan bel ik dus niet :Y)

Diamond heeft ook niks meer van zich laten horen... fijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
heeft iemand de X-Mystique 7.1 Gold al binnen. Heb em van de week bij cool case besteld en het stond in de bestelling bij hun, dus hopenlijk heb ik em volgendeweek.

maar dus heeft iemand em al hier op et forum? en hoe bevalt tie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

mag ik vragen waarom je hem bij coolcase besteld hebt terwijl ie
hier een stuk goedkoper is ? Er komt nog wel 15 euro verzendkosten bij maar dat scheelt nog steeds meer dan 20 euro totaal ? Ook bij norskit is het goedkoper ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
belblade schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:39:
hier een stuk goedkoper is ? Er komt nog wel 15 euro verzendkosten bij maar dat scheelt nog steeds meer dan 20 euro totaal ? Ook bij norskit is het goedkoper ...
Omdat cool case een winkel in NL is, niet te ver van kmij vandaan. En ik ben toch altijd een beetje een garantie watje.
Dus ik ga em gewoon halen bij cool case (scheeld weer beetje verzend kosten) en ach die 2 tientjes...... jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
belblade schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:39:
Hij is daar nogsteeds niet op voorraad, bij geen van die duitse winkels btw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

i know ;(
maar heb intussen ook al een hoop goeie reviews gelezen van die x-mystique dus als ie voor minder dan 100 euro geleverd te krijgen is bestel ik hem direct !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
belblade schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:38:
i know ;(
maar heb intussen ook al een hoop goeie reviews gelezen van die x-mystique dus als ie voor minder dan 100 euro geleverd te krijgen is bestel ik hem direct !
My idea! Ik vind em boven de 100 euries nog wel erg duur. En mede omdat meeste winkels em vaak nog niet op voorraad hebben wacht ik er nog ff mee. Ben ook wel erg benieuwd naar de ervaringen van tweakers met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

iemand em nu al eindelijk binnen ? ben benieuwd naar end-user ervaringen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik igg nog niet, heb er wel 1 in bestelling staan...

Hopelijk deze week dus :)

(gek genoeg ben ik net gewend geraakt aan het geluid wat mijn nforce 4 mobo produceert 8)7 )
mja... gek ben ik ook igg... 100 euro (220 gulden!) voor iets beter geluid :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik zit nu nog met ac97 die analoog aangesloten is op mijn receiver.
Binnenkort upgrade naar nieuw mobo met Realtek 850 die tenminste digitaal (coax en optisch spdif) aangesloten kan worden. Ik denk dat ik dan niet veel verschil meer zal krijgen als ik dan nog zou overstappen naar een dure soundcard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
belblade schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:13:
iemand em nu al eindelijk binnen ? ben benieuwd naar end-user ervaringen ...
Ik hem em nu ook al 2 weken in de bestelling staan. dus wie weet deze week. zou wel mooi zijn, heb ik teminste ook een beetje vrijetijd om er iets mee te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

nu ik erover nadenk besef ik dat ik (voorlopig) deze kaart enkel analoog zou gebruiken voor m'n zalman 5.1 koptelefoon. Zou het dan de moeite zijn om over te schakelen van het analoge geluid van m'n nforce4-mobo (realtek ac97)

bestaan er überhaupt surround/5.1 koptelefoons die wel een optische ingang hebben ? (en die een beetje betaalbaar zijn ...) Het moet hier namelijk een beetje stil blijven (en dan vooral 's nachts)

thanks
Blade
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.