[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 9.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
belblade schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:17:
nu ik erover nadenk besef ik dat ik (voorlopig) deze kaart enkel analoog zou gebruiken voor m'n zalman 5.1 koptelefoon. Zou het dan de moeite zijn om over te schakelen van het analoge geluid van m'n nforce4-mobo (realtek ac97)

bestaan er überhaupt surround/5.1 koptelefoons die wel een optische ingang hebben ? (en die een beetje betaalbaar zijn ...) Het moet hier namelijk een beetje stil blijven (en dan vooral 's nachts)

thanks
Blade
Naar mijn weten zijn er geen koptelefoons met een digitale ingang.
Overigens denk ik dat je het verschil tussen een analoge ac97 en geluidskaart met betere analoge outputs (onder andere de dac's) wel zal merken. Je hebt dan alleen niet zoveel aan een DDL kaart nee.
Maar het beste is natuurlijk zelf luisteren om het verschil te horen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 16-01-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38
Het is trouwens ook zo dat je met die trust kaarten simpelweg zelf onderdelen er op kan solderen, de locatie's zitten (leeg) op de kaart en met de software enablen en klaar

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Aphelion schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:30:
Het is trouwens ook zo dat je met die trust kaarten simpelweg zelf onderdelen er op kan solderen, de locatie's zitten (leeg) op de kaart en met de software enablen en klaar
Uhm, waar heb je het precies over?
Klinkt interessant, maar nadere toelichting lijkt me wel handig... linkje? ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
FirefoxAG schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:29:
[...]
Uhm, waar heb je het precies over?
Klinkt interessant, maar nadere toelichting lijkt me wel handig... linkje? ;)
Er was idd een gerucht de de trust 7.1 digital de zlfde chip zou bevaten als alle ander DLL kaarten. En met de juiste software dan ook in DLL modus zou werken. Ik ben daar nog verder naar opzoek gegaan maar nooit iets duidelijks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

kippy schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:12:
[...]

Er was idd een gerucht de de trust 7.1 digital de zlfde chip zou bevaten als alle ander DLL kaarten. En met de juiste software dan ook in DLL modus zou werken. Ik ben daar nog verder naar opzoek gegaan maar nooit iets duidelijks gevonden.
Is er hier geen gek met zo'n kaart???? Dan laten we die dat uitproberen... :P Wil dat best wel eens weten...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Begrihjp ik het nou goed, want een hoop termen snap ik gewoon geen drol van.

maar als ik me pc in me auto voorzie van zo'n kaartje. Dat ik dan gewoon dts in me auto heb?
zit nu namelijk gewoon op 5.1 surround vanaf me onboard kaart. Maar dts is toch wel heel erg leuk.

Verder kwa apperatuur heb ik er 3 versterkers inhangen die verder geen dts of surround functie hebben maar alleen een versterk functie, en dus alleen maar me speakers vorozien van voldoende vermogen. Me pc regelt dus alle encoding decoding enz.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Spoooky schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:30:
Begrihjp ik het nou goed, want een hoop termen snap ik gewoon geen drol van.

maar als ik me pc in me auto voorzie van zo'n kaartje. Dat ik dan gewoon dts in me auto heb?
zit nu namelijk gewoon op 5.1 surround vanaf me onboard kaart. Maar dts is toch wel heel erg leuk.

Verder kwa apperatuur heb ik er 3 versterkers inhangen die verder geen dts of surround functie hebben maar alleen een versterk functie, en dus alleen maar me speakers vorozien van voldoende vermogen. Me pc regelt dus alle encoding decoding enz.
Nope, je pc regelt alleen het encoden naar Dolby Digital of DTS signaal. Je hebt nog een decoder nodig die dat weer decodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

heb je die ook voor de auto die een beetje betaalbaar zijn want om nou 1000 euro neer te leggen is ook niet mis

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af wat DTS of DD voor meerwaarde heeft in de auto...denk niet dat je een erg evenwichtig geluidsbeeld zal krijgen, mede vanwege de positie waar je zit in de auto, plaatsing van de speakers etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Lijkt me soieso niet echt te doen met 3 versterkers, wellicht dat het wel mogelijk is, maar ik zie de meerwaarde niet. Zulke kaarten zijn leuk als je versterker DDL ondersteunt wat mij niet het geval lijkt bij jou.
Jij hebt meer aan een geluidskaart waarvan het analoge gedeelte goed in orde is. Dit topic gaat over kaarten waarbij het juist om de digitale uitgangen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik heb hem dan eindelijk hier...

Opeens doet mijn pc gek, dus echt goed testen gaat atm niet.
(cmos was gerest toen ik mijn pc aanzetten? Nja, maar doorgeboot, goed in windows gekomen... maar bij het afsluiten kreeg ik alleen nog maar zwart beeld, en vervolgens onbekende bios foutcodes op mijn error display gezien, 2x atx + 1 cmos reset dit the trick ... )

Ik moet nog wat films kijken, maar boy o boy wat een verbetering op mijn oude audiomax 7.1 ...

Eindelijk komt er weer mooi helder en niet echoend geluid uit mijn reaerspeakers... en... en ... nee ik schrijf later meer ... even nog genieten :D

Een minpunt al gevonden, hij geeft alleen Dolby digital singaal af als ik geluid maak, dus bv windows opstart, of iets open... helaas heeft dit als resultaat dat mijn DTT 3500 speakerset zijn decoder dus constant het ledje laat knipperen, met mijn nforce 2 mobo was dit ledje constant aan :(

[ Voor 178% gewijzigd door Roberto op 18-01-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Update: Hele pc is nu dood :/

Geluidskaart maakt het (zover ik atm kan zien) nie techt beter op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Roberto schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:26:
Update: Hele pc is nu dood :/

Geluidskaart maakt het (zover ik atm kan zien) nie techt beter op :(
De eerste positieve review ;).
Balen dat je pc onderuit is gegaan. Ik hoop dat je in de toekomst nog wat gebruikers ervaring kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nou... alles is dood ... al VGA + Voeding vervangen.. maar de pc blijft maar @ random booten...

Geluidskaart is er ook geweest, en het mobo ook... nu maar hopen dat de cpu en het ram het nog wel doet... maar leuk :( installeer deze geluidskaart en mijn mobo is helemaal dood :X
(kan toeval zijn he!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Roberto schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:28:
Nou... alles is dood ... al VGA + Voeding vervangen.. maar de pc blijft maar @ random booten...
dan kan het toch ook softwareprobleem zijn?
Schone install al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een beter formaat plaatje van de HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold/ Dolby Digital Live,
te koop voor 114 euro bij coolcase.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolcase.nl/prodimages/HDA-Sound.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:07
is er al enige info over de DTS-Connect kaartjes?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markybee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:38
ik heb momenteel mn versterker aan mn pc hangen via spdif van mn onboard sound (VIA vinyl), heeft het dan nog zin om een sound card te kopen met spdif uit voor betere geluids kwaliteit of is het dan optimaal.

bestaan er sound cards met een x1 PCI-E voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Jazco2nd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:47:
[...]

dan kan het toch ook softwareprobleem zijn?
Schone install al geprobeerd?
Je weet wat booten is?

Dat is dus VOOR het OS

FYI, ik ben al 4 dagen van 10 tot 10 er mee bezig.
Topic: Alle onderdelen in de PC opeens dood? (of toch niet?)

;)

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 22-01-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
markybee schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:00:
ik heb momenteel mn versterker aan mn pc hangen via spdif van mn onboard sound (VIA vinyl), heeft het dan nog zin om een sound card te kopen met spdif uit voor betere geluids kwaliteit of is het dan optimaal.
Het geluid wordt digitaal overgestuurd, dus de kwaliteit verandert niet. Een losse geluidskaart kan echter wel voor meer mogelijkheden zorgen, zoals 192 kHz pcm signaal of dolby digital live zoals in dit topic wordt besproken. Dat is natuurlijk wel weer afhankelijk van welke geluidskaart je koopt.
bestaan er sound cards met een x1 PCI-E voet?
Ik heb ze nog niet gezien, maar in de toekomst zullen ze er vast wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:07:
hier een beter formaat plaatje van de HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold/ Dolby Digital Live,
te koop voor 114 euro bij coolcase.
[afbeelding]
Ik heb em daar besteld, nog steeds niets voor gehoord jammer genoeg.
Zal maandag eens mailen. Ze hadden we 100 besteld, ik was nummer 94 Dus als je ze nu besteld zit je in de 2e levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, Ik denk dat ik dan toch maar ga wachten op de X-Plosion. die jan/feb 2006 uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Voor creative kaarten die ondersteund worden door het KX project bestaat er sinds een tijdje een ac3 encoder, deze is hier te vinden: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
bobo1on1 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:50:
Voor creative kaarten die ondersteund worden door het KX project bestaat er sinds een tijdje een ac3 encoder, deze is hier te vinden: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887
Begrijp ik die site goed en kun je op deze manier AL het geluid vanaf bv je PC naar AC3 encoden en dan digitaal naar je reciever sturen?

Ik heb nu mn Audigy 2 digitaal coaxiaal aan mn reciever hangen, met film kijken dus Dolby Digital of DTS geluid maar ik kan dus niet gebruik maken van de EAX functionaliteiten van mn kaart. Kan het dus wel op de manier zoals in dat topic beschreven? Dat zou wel ideaal zijn :) Iemand al geprobeerd/ervaring?

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Anders lees je dat topic gewoon even :P

Je kunt idd al je geluid naar ac3 coderen en naar je receiver sturen.
Je moet wel de drivers van het kX project installeren, deze ondersteunen helaas geen eax maar wel directsound3d en met de meeste spellen werkt dat prima.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

bobo1on1 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:50:
Zojuist geprobeerd, en leuk nieuws: het werkt uitstekend! :)
Ik ga nog even controleren of er een verschil is tussen framerates met en zonder...

<edit>
FEAR, 1920x1200, 2xAA, Max

Fps:
DDL off: min 20, avg 35, max 78
DDL on: min 20, avg 35, max 72

Max fps varieert nogal in FEAR, min en avg is wat er echt toe doet: dus in therorie niet of nauwelijks een performancedrop! Perfect!

[ Voor 25% gewijzigd door Cheetah op 30-01-2006 17:49 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Maar dat werkt in princiepe dus alleen met creative kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

aapenootjes schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:21:
Maar dat werkt in princiepe dus alleen met creative kaarten?
Jupz, Audigy en Audigy2 (EMU 10k2 chip) sowieso om precies te zijn... en naar het schijnt ook nog vrijwel alle Live! kaarten.
Als het goed is wordt alles ondersteund dat gebruik maakt van de Creative EMU 10k1 en 10k2 chips. Dat is dus de hele Live! en Audigy serie. De maker gebruikt zelf een CT4832 => SB Live! Player 1024.
Enige Live! die problemen schijnt te geven is de Live!5.1. Dit komt door een bug in de kX 3538i driver waardoor SPDIF passtrough niet werkt op de SB Live 5.1... X-Fi wordt ook niet ondersteund.

Als je dus voor een tientje een Live! Player of voor 20 Euri een Audigy op de kop tikt heb dus je een erg goedkoop DDL kaartje :P

De config is eenvoudig, en goed uitgelegd...
Als je gewoon de instructies + screenshots volgt kom je er makkelijk uit... enige is dat het Mixer en DSP scherm van de Audigy uitgebreider is, maar de te gebruiken settings zijn hetzelfde.
Nog een opmerking, staat niet duidelijk in de startpost van dat topic, maar je moet je Creative drivers weggooien en de kX 3538i driver gebruiken.

Wel 3 nadelen:
* Geen Creative drivers en geen EAX2+ ondersteuning (but who needs that with DDL ;))
* Activering DDL middels een aparte executable, niet in de driver zelf.
* Helaas een command promt executable... dus geen mooi tray-icon, maar een minimized window :/

Ik heb trouwens nog een CPU load test gedaan met MPC file afgespeeld in WMP:
DDL off: 0~5% CPU load
DDL on: 5~11% CPU load
Je pakt dus ~5% extra CPU time bij encoden van een audiofile... Erg netjes imo voor "gratis" DDL :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 30-01-2006 23:16 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Aaarrrgggh, waarom heb ik nu de SB Live! 1024 OEM??? Geen digitale uitgang dus... :(

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
FirefoxAG schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:51:
Wel 3 nadelen:
* Geen Creative drivers en geen EAX2+ ondersteuning (but who needs that with DDL ;))
* Activering DDL middels een aparte executable, niet in de driver zelf.
* Helaas een command promt executable... dus geen mooi tray-icon, maar een minimized window :/
Nog niet echt ideaal dus, maar het ziet er wel rooskleurig uit voor de toekomst. Alleen zal ik niet snel meer m'n sblive in mijn pc gaan zetten :P
Ik heb trouwens nog een CPU load test gedaan met MPC file afgespeeld in WMP:
DDL off: 0~5% CPU load
DDL on: 5~11% CPU load
Je pakt dus ~5% extra CPU time bij encoden van een audiofile... Erg netjes imo voor "gratis" DDL :)
Maar encoden naar ac3 in een mediaspeler kon al met ac3filter met ongeveer dezelfde processorbelasting.
Metalfreak schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:38:
Aaarrrgggh, waarom heb ik nu de SB Live! 1024 OEM??? Geen digitale uitgang dus... :(
Ik heb ze nog nooit zonder gezien; de 5de jackplug is gewoon een digitale coaxiale uitgang. gewoon een mono jack naar rca erop en je hebt een normale coaxiale uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Metalfreak schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:38:
Als je die kX drivers kunt installeren is er alsnog geen probleem, je kunt gewoon een spdif uitgang gebruiken van een goedkoop kaartje wat wel spdif passthrough ondersteunt.
Op het moment stuurt de ac3 encoder het ac3 signaal naar de standaard geluidskaart in windows, dus je moet de standaard geluidskaart zetten op de geluidskaart waarvan je de spdif gebruikt, dan de ac3 encoder opstarten en dan weer je geluidskaart instellen op je creative kaart, dat doe ik ook en werkt prima.

Ik heb al aan de maker gevraagd of hij er een optie aan toe kan voegen om de geluidskaart voor uitvoer te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Nog een update over de kX drivers:
Het blijkt dat de Analog uitgangen op de Audigy2 niet werken bij driver 3538i. Als workaround heb ik toen 3538i in combinatie met KX.vxd van 3538h gebruikt (werkte prima).
Nu blijkt dat net 3538j uit is, en die schijnt het wel volledig goed te doen.

<edit> 3538j werkt prima, zowel analoog als met DDL </edit> :)
cool_zero schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:54:
Nog niet echt ideaal dus, maar het ziet er wel rooskleurig uit voor de toekomst. Alleen zal ik niet snel meer m'n sblive in mijn pc gaan zetten :P
Tja, als het me nu 100 Euro scheelt ben ik wel bereid voorlopig even te wachten ;)
Maar encoden naar ac3 in een mediaspeler kon al met ac3filter met ongeveer dezelfde processorbelasting.
Werkt ac3filter ook met games dan?
Ik heb ze nog nooit zonder gezien; de 5de jackplug is gewoon een digitale coaxiale uitgang. gewoon een mono jack naar rca erop en je hebt een normale coaxiale uitgang.
Jupz, zo heb ik mijn Audigy2 ook aangesloten. De hele SoundBlaster Live! & Audigy serie werkt met miniplug coaxiaal digitale uitgangen...

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 01-02-2006 14:14 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo... mijn pc is nogsteeds half dood ... maar ik heb wel weer vandaag even mogen genieten van het geweldigei geluid uit dit kaartje.

Wat kan ik zeggen... zoon enorme verbetering op mijn sb5.1 / audiomax 7.1
enige probleem is dat default de bass nogal erg zwaar staat.

Gelukkig kan ik zowel in de software als op de decoder dit downtunen, maar dan mis ik ook een beetje de bass uit mijn andere speakers... nja ... je kunt niet alles hebben he? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
FirefoxAG schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:43:
Werkt ac3filter ook met games dan?
Nee, maar daarom stond er ook bij 'in een mediaspeler' :)

Ik zie nu trouwens ook bij google afbeeldingen dat er idd sblive's zijn zonder digtale utigang. Mijn oem had er igg wel één, maar die heb ik vervangen voor iets wat hier beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

cool_zero schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:29:
[...]

Nee, maar daarom stond er ook bij 'in een mediaspeler' :)

Ik zie nu trouwens ook bij google afbeeldingen dat er idd sblive's zijn zonder digtale utigang. Mijn oem had er igg wel één, maar die heb ik vervangen voor iets wat hier beter werkt.
Ja, in de tijd dat de SBLive! uitkwam werd hij eerst geleverd als 4-kanaals kaartje. Toen heb ik 'm dus gekocht (gaat al 2 PC's mee en ik doe lang met PC's integenstelling tot de gemiddelde twieker hier...) Hoe ik nu de receiver heb aangesloten is als volgt (draai trouwens al heel lang de kX drivers, werken perfect) achteruitgang via tulp naar Rear in op de receiver, vooruitgang, dmv een jackplugsplitter (of hoe je zo'n geval ook mag noemen) met een tulpstekker naar de vooringang en de andere naar de sub en de centeringang... Niet ideaal dus... :/ En mijn onboard geluidskaart is zo'n AC'97 standaardcrap geval, (Elitegroup K7S5A mobo) die heeft volgens mij ook geen spdif out... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Die truuk met ac3filter werkt alleen voor SbLive! kaartjes? of is er ook een mogelijkheid dat ik mijn AC97 op die manier via de S/PDIF DDL laat versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dan blijf je wel met bagger geluidskwaliteit zitten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
FutureCow schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:59:
Die truuk met ac3filter werkt alleen voor SbLive! kaartjes? of is er ook een mogelijkheid dat ik mijn AC97 op die manier via de S/PDIF DDL laat versturen?
De truuk met ac3filter werkt met alle geluidskaarten met spdif. Je hebt wel de nieuwe rc5 versie ervoor nodig (ac3filter_1_01a_rc5.exe). Je moet dan enconden van PCM aanzetten. Dit werkt echter alleen in een mediaspeler (b.v. media player classic) omdat alleen dan ac3filter wordt gebruikt. Bij games werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Aan komende vrijdag eindelijk mijn HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold/ Dolby Digital Live. Het duurt ff maar dan heb je ook iets.

De winkel was me helmaal vergeten te mailen dat de kaart al lang binnen is. Maar ja kan gebeuren zullen we maar zeggen. Maar dan zal ik em in het weekend gaan testen en mijn gedachten er op los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nou :P en je wacht er al zolang op :P

Tja... jullie weten wat mijn ervaringen zijn, kijkuit dat hij je systeem niet killed :P als hij dat niet doet is het verder een perfect kaartje, tot nu toe nog maar 1 spel gehad wat een bsod gaf als ik het geluid op 5.1 zette ipv 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb de kaart nu al een week en ik ben er zeer te vreden mee.

Soms ik men graphics instellingen wat lager instellen omdat 5.1 ingesteld meer trekt dan 2.0
Maar dan heb je ook wel een super geluidje. In spellen als HL2 en F.E.A.R. hoor je gewoon dat het echt goed werkt, zelfs in TrackMania Nations is het een leuke aanwinst.

Ik ben in het totaal zeer te vreden mee, en zal het ook iedereen aanraden die via galsvezel spellen in DD wil spelen.

Het nadeel wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de driver. Ik mis iets waarmee ik instellingen per applicatie mee kan instellen. Het probleem is namelijk; wanneer ik een sterio flim (Divx ed) af speel met DDL aan, hij het afspeeld over 3 speakers. Men 2 fronts en men center. Ook bij muziek is dat het geval. Nu kan ik wel de instellingen steeds terug zetten naar stereo, maar ik ben nog al een lui persoon.

Weet iemand of hier toch opties voor zijn, ik kon ze namelijk niet vinden.

Conclusie:
+ Vol en helder geluid.
+ Mooi optical kabeltje er bij.
+ DD in games via glasvezel.
+ Makkelijk installeerbaar.
+ Auto overschakeling bij DVD's van DDL naar DTS of een andere codec van de film zelf.
+ Simple software.
+ Mooi voor het maken van 5.1 muziek voor mensen die een glasvezel versterker hebben.
+ Geen last van delay's en dergelijke (niet hoorbaar in iedergeval)

- Een 3 taal progjes om je geluid mee te testen. Met graphics om te huilen.
- Zover ik weet geen apparte instellingen per applicatie.
- In DDL modus stereo muziek naar 3.1 encoded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem gekocht en wat was de levertijd?
Presteert de kaart ook goed in BF2. Jammer dat ie stereo geluid ook gaan encoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
ik heb em bij coolcase.nl gekocht, daar zijn ze op voorraad. 114 euri ex verzendkosten. Maar ze hebben een eigen winkel in velp dus je kan em ook ophalen.

Nog niet geprobeerd in batlefield 2. Ben niet zo'n fan van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:54:
Het nadeel wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de driver. Ik mis iets waarmee ik instellingen per applicatie mee kan instellen. Het probleem is namelijk; wanneer ik een sterio flim (Divx ed) af speel met DDL aan, hij het afspeeld over 3 speakers. Men 2 fronts en men center. Ook bij muziek is dat het geval. Nu kan ik wel de instellingen steeds terug zetten naar stereo, maar ik ben nog al een lui persoon.
Wat je kan doen is een tweede geluids kaart die resampeld op 44.1Khz(voor de beste kwaliteit) met een digitaal uit. Ik weet dat je bij winamp en media player clasic kan instellen dat die standaard de tweede geluidskaart gebruikt.
Je hoeft alleen dan nog maar een andere kanaal te kiezen op je versterker waneer je muziek /film gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ik ga nog gewoon wachten totdat de DTS-Connect kaartjes er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat dat die nieuwe versie met DTS connect al uit is

http://www.auzentech.com/products_xplosion.html

Ik vraag me af wat voegt die DTS connect toe? alleen DTS ipv DD?, die demo van DTS connect legt heel erg de nadruk op home theatre voor je PC, maar via een digitale uitgang en een DTS receiver heb je geen DTS connect nodig om DTS geluid te krijgen, mits er uberhaubt DTS geluid in de stream zit.Volgens mij is deze kaart (en ook die DDL) alleen maar interessant voor games die, dat ie stereo geluid kan encoden naar DTS vind ik nogal nep. De nieuwe receivers kunnen dat soms ook. maar ik vind het prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zit te denken om zo'n DTS dingetje bij FrozenCPU te kopen
incl verzend kosten zit ie op +- 160 dollar, weet niet wat er nog bij komt aan de grens
maar voor zo'n 160 eurie moet je toch klaar zijn denk ik. Voor dat ding in NL is zijn we nog
2 maand verder denk ik

zie
http://www.frozencpu.com/snd-16.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dat is 160 euro EX tax. Dus er komt nog eens 20% BTW op, das niet echt leuk meer.
Any international orders may be subject to import tax, duties and/or brokerage fees. We do not charge for this tax, so the customer will have to take care of it separately. You are responsible for, if any customs, duties, taxes, or additional fees your country or the shipping company charges to import these items.

Once the package leaves the borders of the United States there is very little we can do to track the package. We are not responsible for any package that is damaged or lost due to another country's customs or postal service. Shipping time is not guaranteed; shipping cost is also not guaranteed. If the item is lost, damaged, or delayed by the shipping service - we are not responsible. No refunds, credits, or replacements will be given by FrozenCPU.com, Inc.
Natuurlijk is je pakje nog wel verzekerd bij UPS of je creditcard. Maar is wel erg veel geld voor zo'n kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:10:
Volgens mij is deze kaart (en ook die DDL) alleen maar interessant voor games die, dat ie stereo geluid kan encoden naar DTS vind ik nogal nep
Klopt het engiste waar voor dolby live / DTS connect intersant is voor games met 5.1 support. Het heeft geen meerwaarde in games met alleen stereo geluid of bij het film kijken/muziek luisteren.
Eigelijk zouden ze het zo moeten maken dat die DTS/dolby encoding alleen aan gaat waneer je een game opstart met 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:00:
[...]

Klopt het engiste waar voor dolby live / DTS connect intersant is voor games met 5.1 support. Het heeft geen meerwaarde in games met alleen stereo geluid of bij het film kijken/muziek luisteren.
Eigelijk zouden ze het zo moeten maken dat die DTS/dolby encoding alleen aan gaat waneer je een game opstart met 5.1 geluid.
Juist, dat is dus ook het probleem wat ik heb. Als is het bij 5.1 muziek maken met bijvoorbeeld fruityloops ook best handig. Je moet dus gewoon kunnen instellen voor welke progromma's hij DDL moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04 13:00
GaMeOvEr schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:05:
Ik ben benieuwd of er al iets bekend is, van soundcards die Dolby Digital encoding kunnen doen, van al het aanwezige multikanaals geluid, van bijvoorbeeld Games, zodat je die over je digitale output kunt doen, ipv de analoge aansluitingen.

Dus dat, wat de vroegere (nu niet meer bestaande :( ) SoundStorm was.

Je enige optie om dit te hebben, was om een moederbord te kopen met een Nforce chipset en daarin de Nvidia SoundStorm MCP-T chip.

Echter, deze werd verhoudingsgewijs zo weinig verkocht, dat hij er vervolgens bij de Nforce 4 al niet meer eens bij zit/kan. :(

Balen dus. Je zat eerst al vast aan een Platform (AMD) omdat je vast

Net nu ik nieuw spul ga kopen en ga voor een AMD64, is het hele product er niet eens meer. Ik wil namelijk een Asus A8N-Deluxe (Nforce 4 SLI) kopen. :)

Nu vraag ik me af, zijn er zaken bekend van andere fabrikanten, zoals Creative, Terratec, of desnoods Nvidia zelf, dat er plannen zijn voor geluidskaarten die dus Dolby Digital Encoding kunnen doen, of is het voorbij? Lijkt mij dat er toch wel vraag naar moet zijn?

Ik heb het dus over losse geluidskaarten, dus geen on-board oplossingen zoals de oude Soundstorm was, want ik zie me niet snel een chippie erbij solderen op het moederbord. :+

Misschien zelfs een mooie PCI-Express soundcard die dit mooie trucje kan? Ik volg wel de headlines van T.net, echter veel meer dan een aankondiging dat Creative schijnbaar bezig is met een PCI-Express geluidskaart (Laat staan wat die dan zou kunnen) vind ik niet.

Dus, wie is er thuis in de roddels van hardware-land? :P
kijk hier eens naar ik heb hier 3pc's met dit bord er in

http://www.foxconnchannel....cfm?pName=NF4SK8AA-8EKRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat wil je hiermee zeggen? :?
Er zit "Integrated, 7.1 channel High Definition (Realtek)" audio op. Dat beantwoord toch geen van zijn vragen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja beetje gaar om ook op een jaar oude post te gaan antwoorden
Maar ik ga denk ik een DTS-connect kaartje kopen bij frozencpu, voor +- 179 eurie moet je dan klaar zijn incl verzenden en tax. wel een dikke 50 eurie meer dan die DDL, maar dan heb ik wel weer wat nieuws, en dat geeft ook een beetje een kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zit nu toch flink te twijfelen, ik wil een DTS kaartje voor mijn htpc maar ik speel geen games erop en muziek luister ik toch liever Stereo en voor mn films/anime kan ik AC3Filter gebruiken. Is het verschil in geluidskwaliteit zo groot dat ik liever een DDL/DTS kaartje kan nemen? Want ik zie dat je voor 54 euro al een DDL kaartje kan kopen.

[ Voor 83% gewijzigd door Rainesh op 20-02-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hey vraagje, (ben m'n handleiding ff kwijt :X) kan die optical output ook als input worden gebruikt? Ik wil via een optical verbinding ff wat geluidjes overzetten vanaf mijn PS 2 (via optical connected) naar mijn pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Rainesh schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:18:
Ik zit nu toch flink te twijfelen, ik wil een DTS kaartje voor mijn htpc maar ik speel geen games erop en muziek luister ik toch liever Stereo en voor mn films/anime kan ik AC3Filter gebruiken. Is het verschil in geluidskwaliteit zo groot dat ik liever een DDL/DTS kaartje kan nemen? Want ik zie dat je voor 54 euro al een DDL kaartje kan kopen.
Als jij een adres weet voor die prijs :p
Dingen zijn erg moeilijk te krijgen hier op 1 of andere manier, ik heb ook intresse in die Terratec 7.1 pci.

Maar wat ik mij afvraag is in hoeverre kan een geluidskaart de kwaliteit over Spdif eigenlijk beinvloeden?
Als ik bijvoorbeeld een Creative XFI extreme music koop (zonder ddlive of dts live dan wel), wat ga je dan merken van die kaart als je hem digitaal aansluit?

zelf heb heb ik een hercules fortissimo III aangesloten digitaal, en klinkt het beste over kernel streaming (slaat ie de softwarematige DSP's in windows/drivers over) in Foobar 2000.
Maar kan een betere geluidskaart hier enige invloed op uitbrengen op de digitale spdif aansluiting?

Wel is een voordeel van zo'n Creative dan weer dat deze AISO heeft, als je dat gebruikt in Foobar 2000 schijnt ook een hele ervaring te zijn. :p

Maar in algemeen gebruik kan een kaart dan verschil maken over digitale output in geluidskwaliteit?

De hoofdreden is voor mij voor een andere kaart is de omschakeling tussen PCM en Passtrough mode, dat gaat nu niet automatisch en kan niet on the fly geswitcht worden, maar als ik er nou met geluidskwaliteit op vooruit ga is natuurlijk alleen maar mooi :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
duncanvdlinden schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:23:
[...]

Als jij een adres weet voor die prijs :p
Dingen zijn erg moeilijk te krijgen hier op 1 of andere manier, ik heb ook intresse in die Terratec 7.1 pci.
Moet je in de pricewatch kijken, daar zie je het gewoon staan. Salland Automatisering biedt het aan voor 54 euro en er staat gewoon duidelijk bij Dolby Digital Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Rainesh schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:13:
[...]

Moet je in de pricewatch kijken, daar zie je het gewoon staan. Salland Automatisering biedt het aan voor 54 euro en er staat gewoon duidelijk bij Dolby Digital Live.
krijg nou wat nog op voorraad ook :D
hmm ik had alleen de 2 goedkoopste bekeken in de pricewatch, waarvan de eerste de winkel wegens omstandigheden dicht is, en de 2e in het rood stond kwa voorraad.
hmm ff kijken of ik hem kan kopen :p

• bobo1on1
Zoals hier te lezen valt werkt redocneXk ook met creative drivers, waarschijnlijk zal het ook wel werken met nieuwere creative kaarten die niet ondersteund worden door het kX project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb vorige week bij FrozenCPU zo'n HDA eXplosion DTS-connect kaartje besteld, vandaag binnen gekomen :9~ . Das best netjes binnen 1 week. Prima lui daar bij frozencpu.

Ik ga um vanavond testen en uiteaard laat ik mijn bevindingen wel even weten in dit topic.
Ben zelf erg beniewd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is een heel mooi kaartje met hele goede uitgangen. Zelf ben ik meer geinteresseerd in gebruikerservaringen met de Terratec kaart van 55 euro die DDL aankan en nu te leveren is in NL. Ik heb niks aan de analoge uitgangen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok even een korte review van de HDA - X-Plosion met DTS-connect

- prima 5.1 geluid mits de source ook 5.1 kanalen heeft in zowel DTS/DDL
- eindelijk 5.1 in wmv hd files :-)
- in DTS interactive en DDL encode ie MP3's (stereo) naar 5.0 ja .. ZONDER LFE kanaal :-(
mja opzich niet zo erg want voor stereo kan ie ook op 44.1 digital out, maar je moet wel handmatig switchen.
- geen irritant piep geluid als ie naar DD of DTS switcht, dat had ik voorheen altijd met een Fortisimo II

Ook enkele games getest

HL2 - prima discreet DTS/DDL 5.1 geluid
Farcry - ..niet echt mooi surround geluid, weet niet of het spel het überhaupt goed weergeeft.
Bf2 .. :-( hardware mode is brak,, stotter geluid , vooral bij de vocals, moet op software draaien en dan is het geluid iets beter dan DPL II, maar dus geen discreet 5.1

Echter geldt bij spellen weer dat er, GEEN LFE kanaal is, nu is dit niet een groot probleem als je front speakers al genoeg bass uitblaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sturen de DDL kaartjes ook 5/0 uit ipv 5/1 zoals de DTS Connect kaartjes dat doen? Want dan moet je inderdaad goede fronts hebben die genoeg bass kunnen weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 12-09 21:21
Heb zojuist dit hele topic doorgelezen en het valt me op dat nog niemand een ervaring heeft gepost met een Terratec 7.1 PCI. Laat het nou toeval wezen dat ik deze kaart net vandaag heb binnen gekregen.
Ik heb deze kaart aangeschaft vanwege zijn DDL mogelijkheden i.c.m. mijn Harman & Kardon receiver. De installatie op mijn ASUS A8N-SLI verliep nogal moeizaam. Als ik de kaart wilde installeren sloeg mijn hele PC vast (ook na het uitschakelen van onboard kaart). Uiteindelijk Windows opnieuw geinstalleerd en toen werkte het wel. De kaart doet wat deze belooft en produceert een keurig DD signaal voor mijn receiver. Echter heb ik op mijn receiver momenteel alleen 2 front-speakers aangesloten en haalde ik mijn 5.1 uit een Philips A3.610 speakerset welke ik analoog aanstuurde. Het is tot mijn teleurstelling niet mogelijk om met de Terratec, analoog en digitaal gelijk aan te sturen. Ik beschik namelijk momenteel nog niet over de financiele middelen om een woofer, center en rear speakers te kopen. Als ik gebruik zou kunnnen blijven maken van mijn 5.1 set, zou ik daar mooi de tijd mee kunnnen overbruggen.
Tot die tijd: Kraakhelder stereo geluid via DDL.

edit:
Overigens helemaal geen leverproblemen (2 dagen) met de kaart via www.perfect-systems.nl

[ Voor 5% gewijzigd door awenger op 09-03-2006 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wat heb je ervoor betaald wat ik zie hem niet op de site?
85 euro?

Achjah... ben wel tevreden met mijn X-Mystique van 114,95 :)

Ik heb trouwens wel een Subwoofer kanaal in films... en muziek... hoe weet ik dat? Omdat de bass zelfs harder is dan normaal, en ik 9 van de 10 keer op mijn DTT 3500 de bass omlaag mag draaien omdat ik hier anders letterlijk weg tril :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 12-09 21:21
De kaart is inderdaad niet meer te vinden op de site 8)7
Ik weet dat ik de laatste kaart had die op voorraad was en ik heb er 55 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Lucky you ...

Hoe zijn de drivers? Heb je ook dat programmatje dat je een dolby digital muziekje kunt afspelen en je dan ziet uit welke speaker het komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:36:
Ik heb trouwens wel een Subwoofer kanaal in films... en muziek... hoe weet ik dat? Omdat de bass zelfs harder is dan normaal, en ik 9 van de 10 keer op mijn DTT 3500 de bass omlaag mag draaien omdat ik hier anders letterlijk weg tril :o
Heb je ook een LFE kanaal bij mp3's en andere 2 kanaals geluids dingen
films die een DD (AC 5.1) steam hebben gaan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier duidelijke foto's ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_hires/snd-16.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/snd-16_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/snd-16_3.jpg

verder nog maar weinig reviews over te vinden helaas...
nog even wachten tot hij wat makkelijker te krijgen is in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in totaal maar 150 euri voor dit kaartje betaald (nog veel natuurlijk) , maar in NL zal ie wel voor +- 139 euri komen over een tijdje. Ik heb um van Frozen CPU, en ik heb geen belasting hoeven te betalen, omdat ze bij frozen cpu het pakje maar een waarde van 10 $ hebben gegeven voor de douane :-) prima lui daar ik had um binnen 1 week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
awenger2k schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 05:05:
Heb zojuist dit hele topic doorgelezen en het valt me op dat nog niemand een ervaring heeft gepost met een Terratec 7.1 PCI.
Dat was mij ook al opgevallen. Ik zag dat hij hier in een lokale winkel ook al in het assortiment zit.
Ik heb deze kaart aangeschaft vanwege zijn DDL mogelijkheden i.c.m. mijn Harman & Kardon receiver. De installatie op mijn ASUS A8N-SLI verliep nogal moeizaam. Als ik de kaart wilde installeren sloeg mijn hele PC vast (ook na het uitschakelen van onboard kaart). Uiteindelijk Windows opnieuw geinstalleerd en toen werkte het wel. De kaart doet wat deze belooft en produceert een keurig DD signaal voor mijn receiver.
Naast de vraag die hierboven al gesteld was hoe de drivers zijn had ik ook nog een wat specifiekere vraag. Wordt stereo als DD encoding aan staat geupmixed, of kun je ook instellen dat het stereo of zelfs PCM signaal (i.p.v. DD 2.0) moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:02:
[...]

Heb je ook een LFE kanaal bij mp3's en andere 2 kanaals geluids dingen
films die een DD (AC 5.1) steam hebben gaan wel goed.
Zover ik weet en kan horen is dit het geval.

Ik kan igg de bass lager zetten via mijn drivers, en dan hoor ik de sub idd minder bonken, terwijl de rest van de muziek gewoon even hard blijft... maar mogelijk ligt dit aan mijn DTT 3500 set waar ik ook nog eens appart de sub kan mee instellen :)

(en mijn center... en mijn rear surround)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Is er ook al een kaart met DDL of DTS-Connect die x64 drivers heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
om even terug te komen op de TS
ik heb een audigy 2, met eax console mix je up naar 5.1,
je selecteert digital output, en je sluit hem aan op je versterker?
of is dit nu een gekke gedachte gang>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
FutureCow schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:28:
Is er ook al een kaart met DDL of DTS-Connect die x64 drivers heeft?
64bit Windows driver (beta) for X-Mystique 7.1 Gold
5.12.01.0008
3.8MB
11/25/2005
README
UDAX3_PC106.zip new

Ja dus. voor de X-Mystique 7.1, teminste dat verteld de site. Geen idee wat de kwalitijd van de drivers zijn. Ben wel blij met het kaartje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
IRCfreAk schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:15:
om even terug te komen op de TS
ik heb een audigy 2, met eax console mix je up naar 5.1,
je selecteert digital output, en je sluit hem aan op je versterker?
of is dit nu een gekke gedachte gang>?
Deze gedachte werkt alleen als je een dolby digital encoder hebt en dat heeft de audigy 2 niet. Er is wel een softwarematige oplossing zoals eerder vermeld, maar dan werk je niet meer met de creative drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemiddag Mensen,

Ik heb op dit moment een DFI Nforce 3 UltraD Bordje met een spdif uitgang maar das de meest bagger kwaliteit die er is ( aangesloten op mijn Marantz SR-5600 + KEF boxen), voor gamen wil ik gewoon een goeie kwaliteit en met ook vooral films, welke kaart adviseren jullie mij, en mijn Marantz kan DTS 24 bit en dergelijk allemaal aan, heeft het dan nut om een DTS connect kaart te kopen want vind die kaart van een paar posts terug wel erg aantrekkelijk maar zit ook met EAX ondersteuning die ik graag zou willen erop vandaar, welk kaartje raden jullie me aan???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:54
wat denk je van een goede analoge kaart die goed met de nieuwste eax versie overweg kan. dat dolby digital/dts is niet zo noodzakelijk, aangezien dit
A ) compressie geeft van muziek (dus kwaliteitsverlies in theorie)
B ) alle kaarten gebruiken extra cpu kracht, wat weer een aantal FPS scheelt bij je games...

verder geef je aan een marantz sr5600 te hebben. dan kan je toch net zo goed de kabels analoog aansluiten (op de analoge 7.1 ingang). om in films dd of dts weer te geven zou ik daarnaast nog via de spdif een digitaal signaal sturen naar de versterker.

dus analoog voor spellen op 7.1 en gewoon spdif voor je dd en dts signalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, maar dat moet je wel een geluidskaart hebben met een goede DA Dac wat jammer genoeg dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
jah maar welke kaart moet ik nou nemen.... want ik ben wel en audiofiel.... en vond dat DTS CONNECT wel geil klinken

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
dan kan ik net zo goed de explosion nemen die heeft volgens review een nog betere geluids kwaliteit

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zou iemand kunnen testen of je de line-in ook weer door de optische uitgang (liefst in 5.1) er weer uit kunt sturen? Ik heb nu een TV-kaart erbij, en die stuurt het geluid dus naar de line-in van (nu nog) mijn onboard geluid. Echter schijnt het normaal gesproken niet mogelijk zijn deze weer door de spdif uitgang uit te spugen, ik vraag me dus af of dat ook bij deze kaartjes zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:16
http://www.nvnews.net/reviews/x-mystique/index.shtml

review HDA X-Mystique 7.1 Gold Distributed by BlueGears.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
aapenootjes schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:04:
Zou iemand kunnen testen of je de line-in ook weer door de optische uitgang (liefst in 5.1) er weer uit kunt sturen? Ik heb nu een TV-kaart erbij, en die stuurt het geluid dus naar de line-in van (nu nog) mijn onboard geluid. Echter schijnt het normaal gesproken niet mogelijk zijn deze weer door de spdif uitgang uit te spugen, ik vraag me dus af of dat ook bij deze kaartjes zo is?
Als je em analoog er in gooit kan je em via sp/div er weer uit krijgen. Er zit ook een sp/div in interm op de kaart, maar denk niet dat je tv kaat die optie heeft.
En ja je kan het geluid in 5.1 er uit gooien alleen krijg je dan 3.0 geluid, sterio en center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Laatst online: 04-09 16:44
Ik ben nu effe helemaal de weg kwijt...
Ik heb momemteel een sound blaster audigy ex die ik (digitaal via spdif) aangesloten heb op een home cinama setje die dolby surround ondersteunt. Maar het probleem is dat de geluidskaart geen dolby geluid 'uitspuugt'.
Ik wil; een dolby surround signaal uit dat kabeltje en dat het werkt met games die EAX hebben.
Ik heb nu KX project geinstalleerd maar dat levert op dit moment nog niet het gewenste resultaat ik heb nu geen center en rear.
Wat kan ik nu het beste gaan doen? 1. een nieuwe kaart kopen? 2. Ik heb op dit pctje toevallig soundstorm van nvidia op m'n bord zitten maar werkt dit wel met games die EAX hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Als je em analoog er in gooit kan je em via sp/div er weer uit krijgen. Er zit ook een sp/div in interm op de kaart, maar denk niet dat je tv kaat die optie heeft.
En ja je kan het geluid in 5.1 er uit gooien alleen krijg je dan 3.0 geluid, sterio en center.
Bedankt, precies wat ik moest weten :)

Op zich maakt het me niet ze heel veel uit dat het er dan in 3.0 uit komt, dan laat ik het er wel stereo uitkomen zodat mijn versterker er weer 5.1 van maakt. De Tv-kaart zelf is helaas toch maar mono :P

[ Voor 25% gewijzigd door Aapenootjes op 15-04-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ok, we willen dus van verschillende inputkabels af voor onze speakersets en zo alles volledig digitaal... ook games in 5.1... ik ook :D

Maar volgens mij is het niet raar dat een gemiddelde computergebruiker een onduidelijk totaalbeeld krijgt van al die audio technieken. Dus ik ga even wat zaken onder elkaar zetten voor mezelf....

AUDIO BRONNEN

PCM (rauwe digitale data signaal)
Pulse Code Modulation (PCM) werd met de introductie van de Compact Disc (CD) in 1980 hét standaard formaat om analoog geluid om te zetten naar digitaal geluid. Dit gebeurt zonder compressie. Alle muziek CD's bevatten dit formaat. Op DVD's wordt dit geluidsformaat nog vaak gebruikt.

AC-3 (gecodeerde digitale data signaal)
De afkorting AC-3 staat voor Audio Codec 3 en wordt gebruikt voor het omzetten van geluid in een Dolby Digital geluidsformaat. Deze AC-3 kent een hoge compressiefactor die bij Dolby Digital 5.1 kan oplopen tot 9:1. Als een DVD het logo van Dolby Digital bevat, betekent dit dat alle bestandsformaten van Dolby Digital mono tot en met Dolby Digital Surround EX gebruik maken van deze Audio Codec 3.

DTS (gecodeerde digitale data signaal)
Deze afkorting staat voor Digital Theater Sound. De compressiefactor (4:1) bij DTS ligt een stuk lager dan bij AC-3. Omdat de compressie een stuk lager is, betekent dit dat er meer geluidsinformatie wordt weggeschreven naar de DVD en dat er dus minder ruimte is voor het op DVD plaatsen van andere (beeld)informatie.

SOORTEN GELUIDSEFFECTEN

Mono
Bij mono wordt er één geluidskanaal doorgegeven. Oudere televisies en radio's bezaten één speaker waar het geluid aan werd doorgegeven. Mono komt nog zelden voor en komen we in Nederland vooral tegen op de AM-band van de radio. Alle apparatuur kan met mono geluidssignalen overweg. Heb je een 5.1 installatie (5 speakers en een subwoofer), dan zal het mono geluidssignaal uit de center speaker komen. Zowel de PCM als AC-3 methode kan worden gehanteerd om een mono signaal op DVD te zetten.

Stereo
In 1958 verschenen de eerste Lp's (Langspeelplaten) in stereo. Hiermee werd het mogelijk om naar muziek te luisteren door twee aparte geluidskanalen. Na de komst van stereo FM in 1961 werd de levering van audioapparatuur met twee speakers gemeengoed. Het duurde echter tot 1986 voordat televisie in staat was een stereosignaal door te geven. Op een 5.1 installatie zal een stereosignaal komen door de linker en rechter frontspeaker. Zowel de PCM als AC-3 methode kan worden gehanteerd om een stereosignaal op DVD te zetten.

Dolby Digital stereo of Dolby Digital 2.0
Dit is een stereo geluidssignaal, gecomprimeerd met AC-3. Ook analoge stereosignalen kunnen Dolby informatie bevatten. Op de DVD komen we deze uiteraard niet tegen. Het Dolby Digital stereo geluidssignaal wordt afgespeeld op de linker en rechter frontspeaker en is op alle audioapparatuur af te spelen.

Dolby Surround
Dit is een stereo geluidssignaal, voorzien van Dolby Surround informatie. Dit kan zowel analoog als digitaal zijn. Zo kunnen bijvoorbeeld televisie en radio-uitzendingen, videobanden, maar ook CD's en DVD's, stereosignalen bevatten die zijn voorzien van Dolby Surround informatie. Surround informatie zorgt ervoor dat vier geluidskanalen worden teruggebracht naar twee (stereo). Je hebt een receiver nodig met een Dolby Pro Logic decoder om deze twee geluidskanalen weer om te zetten naar vier kanalen. De vier kanalen brengen het geluid naar de linker en rechter frontspeaker, de centerspeaker en het vierde kanaal wordt gebruikt voor de twee surroundspeakers (links en rechts achter). Deze twee speakers delen dus één signaal. De eerste drie kanalen hebben een volledig frequentiebereik dat ligt tussen de 20 Hz en 20.000 Hz (20 KHz). De surroundspeakers hebben een frequentiebereik dat ligt tussen de 100 Hz en 7000 Hz (7 KHz).

Dolby Pro Logic
Om de Dolby Surround informatie versleuteld in een stereosignaal te kunnen ontcijferen, wordt gebruik gemaakt van een Dolby Pro Logic decoder. De meeste receivers zijn uitgerust met deze decoder.

Dolby Pro Logic II
Deze nieuwste decoder van Dolby is in staat om uit zowel gewone stereosignalen als stereosignalen die zijn voorzien van Dolby Surround informatie vijf volledige kanalen te filteren. Dat wil zeggen dat ieder kanaal een frequentiebereik heeft van 20Hz tot 20000Hz. De vijf afzonderlijke kanalen worden door een matrix ontcijferd en berekend. Dolby Pro Logic II zorgt ervoor dat de vijf speakers continu in gebruik zijn.

Dolby Digital 5.1
De uitdaging van de muziek- en filmindustrie was afgelopen jaren de vertaling van het surroundgeluid dat we kregen in de bioscoop te introduceren in de huiskamer. Dolby vond hiervoor de oplossing in Dolby Digital 5.1. Dit betekent een opstelling van vijf speakers (voor links, center, voor rechts, achter links en achter rechts) en een Low Frequentie Effects (LFE) kanaal voor de doorgifte van lage tonen (20 Hz tot 120 Hz). Dit laatste kanaal kan worden weergegeven door een subwoofer en wordt het .1 kanaal genoemd, omdat het maar een heel klein frequentiebereik heeft. De overige vijf geluidskanalen worden gescheiden geëncodeerd en gedecodeerd en beschikken over het volledige frequentiebereik (20 Hz - 20000 Hz). Dolby Digital is alleen in digitale vorm te gebruiken. Het komt dus voor op DVD, digitale kabel, digitale uitzendingen van omroepen en via de satelliet. Het bijzondere aan Dolby Digital 5.1 is dat het niet noodzakelijk is om een Dolby Digital 5.1 decoder te hebben, om toch geluid te kunnen krijgen. Beschik je namelijk niet over een receiver of DVD-speler met Dolby Digital decoder dan wordt één van de oudere geluidsformaten (Dolby mono, Dolby stereo, Dolby Surround) gekozen.

Dolby Digital EX (EX staat voor Extended sound)
Deze nieuwste variant op Dolby Digital 5.1 voegt een extra (achter) surroundkanaal toe. Het wordt ook wel Dolby Digital 6.1 genoemd, maar dat klopt niet. Het gaat hier namelijk niet om zeven apart gescheiden geluidskanalen. Het extra surroundkanaal wordt meegestuurd met de overige twee surroundkanalen. Om van dit extra kanaal te kunnen genieten, moet je over een receiver beschikken die is uitgerust met een Dolby Digital EX decoder of een THX Surround EX decoder. Heeft je receiver deze decoder niet, dan kun je gewoon luisteren naar het Dolby Digital 5.1.

DTS
Met de release van Jurassic Parc I in de bioscoop werd voor het eerst gebruik gemaakt van Digital Theater Sound (DTS). Net als Dolby Digital maakt DTS gebruik van compressie om het originele geluid om te zetten naar digitaal geluid. Daar stopt dan ook iedere vergelijking. DTS gebruikt minder compressie, waardoor er meer detail van het geluid wordt opgeslagen op de DVD. Minder compressie betekent vooralsnog meer informatie op de DVD voor geluid, waardoor er bijvoorbeeld minder ruimte overblijft voor extra's.
DTS maakt gebruik van zes gescheiden geluidskanalen (voor links, center, voor rechts, achter links, achter rechts en het Low Frequentie Effects (LFE) kanaal voor de doorgifte van lage tonen).
Om de DTS geluidstrack te kunnen horen, moet je DVD-speler of receiver beschikken over een DTS decoder. Een DVD met een DTS geluidstrack bevat altijd nog een geluidstrack in PCM of Dolby Digital.

DTS-ES
Dit geluidsformaat voegt een extra back surroundchannel toe dat wordt gegenereerd uit de linker en rechter surroundspeaker. De werking is daarmee hetzelfde als Dolby Digital EX. ES staat ook hier voor Extended Surround. DTS ES kan worden afgespeeld op een receiver met een normale DTS decoder.

DTS-ES 6.1 discrete
Werd bij DTS-ES en Dolby Digital Surround EX het extra back surroundkanaal nog niet gescheiden geëncodeerd, bij DTS-ES 6.1 discrete gebeurt dit wel. Je hebt dan echt de beschikking over zeven gescheiden geluidskanalen. Om hiervan te kunnen genieten, heb je wel een receiver nodig met een DTS-ES 6.1 discrete decoder.

DTS Neo:6
Als tegenhanger van Dolby Pro Logic II is DTS Neo:6 in staat om een analoog stereosignaal te scheiden in zeven afzonderlijke geluidskanalen. Ieder geluidskanaal beschikt over het volledige frequentiebereik (20 Hz - 20000 Hz). Je hebt wel een receiver nodig die deze decoderingsslag kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Maar dat ging nu allemaal over vast gelegde audio. Maar computergeluiden liggen niet vast, dit word real-time uit verschillende data bij elkaar samen tot 1 geheel gebracht. Nu ben ik hier absoluut geen expert in, maar ik probeer wederom een totaalbeeld te krijgen.... dus lees mee en verbeter me a.u.b.

Om de audio te maken zijn er API`s nodig, softwarematige interfaces om de hardware aan te sturen. Hier heb je Direct Sound (directX), OpenAL, EAX en vroeger A3D voor. Deze creeeren het meer-kanaals geluid en voegen allerlei effecten toe om het realischer te maken. Kan iemand alle verschillen uitleggen?

En komt dit dan uiteindelijk als rauwe digitale 5.1 data dr uit rollen of is dit meteen al analoog binnen de geluidskaart? Ik neem aan dat het digitaal is omdat Dolby Digital Live bestaat om data te encoderen, maar waarom zouden we een mooi origineel signaal gaan comprimeren met een codec? Puur voor de data-overdracht? Omdat PCM maar max. 2 kanalen ondersteunt?

En CMSS is een geluidseffect vergelijkbaar met Dolby Pro Logic II?

[ Voor 30% gewijzigd door Patriek op 15-04-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Patriek schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:50:
Om de audio te maken zijn er API`s nodig, softwarematige interfaces om de hardware aan te sturen. Hier heb je Direct Sound (directX), OpenAL, EAX en vroeger A3D voor. Deze creeeren het meer-kanaals geluid en voegen allerlei effecten toe om het realischer te maken. Kan iemand alle verschillen uitleggen?
Deze API's ondersteunen meerkanaals geluid, maar maken het zelf niet. Dit wordt gedaan door de games die er gebruik van maken. A3D kan echter wel voor een ruimtelijk geluid zorgen uit twee speakers. EAX zorgt voornamelijk voor environmental effects zodat kamers hol klinken enzo.
En komt dit dan uiteindelijk als rauwe digitale 5.1 data dr uit rollen of is dit meteen al analoog binnen de geluidskaart? Ik neem aan dat het digitaal is omdat Dolby Digital Live bestaat om data te encoderen, maar waarom zouden we een mooi origineel signaal gaan comprimeren met een codec? Puur voor de data-overdracht? Omdat PCM maar max. 2 kanalen ondersteunt?
Het ene voordeel is dat alles dan idd over een kabel kan. De keuze die je hebt voor het mooie originele signaal is om het met DDL te coderen naar Dolby Digital of door de DACs (digitaal to analoog converter) te halen zodat je 6 losse analoge kanalen hebt. De kwaliteit van de DACs op de geluidskaarten verschillen erg veel. Het alternatief, DDL gebruiken, kan dus beter geluid opleveren omdat Dolby Digital codec beter is dan de gebruikte DACs, wat in veel gevallen ook zo is.
En CMSS is een geluidseffect vergelijkbaar met Dolby Pro Logic II?
Ik heb het nooit vergeleken, maar ik denk dat het net zoveel van elkaar verschilt als NEO6, CSII en Dolby Pro Logic II. Het zijn allemaal technieken om van 2 kanaals geluid meerkanaals geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Snoekebeest schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:03:
Ik ben nu effe helemaal de weg kwijt...
Ik heb momemteel een sound blaster audigy ex die ik (digitaal via spdif) aangesloten heb op een home cinama setje die dolby surround ondersteunt. Maar het probleem is dat de geluidskaart geen dolby geluid 'uitspuugt'.
Ik wil; een dolby surround signaal uit dat kabeltje en dat het werkt met games die EAX hebben.
Ik heb nu KX project geinstalleerd maar dat levert op dit moment nog niet het gewenste resultaat ik heb nu geen center en rear.
Wat kan ik nu het beste gaan doen? 1. een nieuwe kaart kopen? 2. Ik heb op dit pctje toevallig soundstorm van nvidia op m'n bord zitten maar werkt dit wel met games die EAX hebben?
In zijn geval heeft hij dus een probleem dat de Sound Storm de nieuwere EAX versies niet ondersteund.... of helemaal geen EAX? (want is dat nou exclusief voor creative hardware?).

Persoonlijk ben ik ook een die-hard gamer die niet achter wilt blijven met een "edge" hebben over je tegenstander in geluid. Dat een encoder digitaal een beter signaal geeft dan een DAC voor een analoog signaal begrijp ik, maar als de geluidskaart verder niet goed EAX enzo ondersteunt om het geluid neer te zetten... hoe weegt dat tegen elkaar op.

Ik denk dat ik toch maar "gewoon" voor een Creative X-Fi kaart ga en die zowel analoog als digitaal op m`n Logitech Z-5500 Digital aansluit. Dan gebruik ik de SPDIF voor video-materiaal met AC3/DTS codecs en als`k muziek/games speel schakel ik de geluidskaart-output en speakerset-input naar analoog.

Trouwens, ik lees dat de X-Fi Elite Pro betere DACs heeft...
Creative is currently using a Cirrus Logic CS4382 8-channel DAC (D/A converter) for three of the four cards, which the company has used in the past in the Audigy 2 ZS line. Interestingly, this DAC supports DSD (Direct Stream Digital) input, which implies that Creative could add support for SACD down the road, though whether SACDs would work in a standard PC DVD player is unlikely. The CS4382 is highly capable in other areas, with a rated 114dB S/N ratio and support for 24-bit, 192 KHz digital audio.

The high-end X-Fi Elite Pro uses four Cirrus Logic CS4398 stereo DACs. These are the same DACs used in the Audigy 4 board, and offer better signal-to-noise ratio than the 8-channel CS4382. Like the CS4382, the 4392's can handle both PCM and DSD digital streams. In addition, the board features a Xilinx XC9536XL, a programmable logic device that can be used in a variety of applications, but has been used in some devices to handle DRM wrappers for digital audio.
bron

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 16-04-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Wat gamen betreft stuit je momenteel nog op slechte game-ondersteuning met de huidige Dolby Digital Live / DTS Connect kaarten, als ik t goed zie.

Kaarten zoals de X-Fi zijn daarin wel weer gigantisch op ontwikkeld... maar die bestaan niet met zo`n hardwarematige encoder. Misschien met de X-Fi 2 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Eax 3.0 en 4.0 zijn nu exclusief voor de nieuwste creative kaarten. De meeste niet creative kaarten, waaronder de soundstorm, ondersteunen dus alleen eax 1.0 en eax 2.0 en A3D. De kx-drivers voor de creative kaarten ondersteunen ook nog geen eax. Als je dus de nieuwste eax wil ben je dus redelijk beperkt in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Laatst online: 04-09 16:44
Eax 3.0 en 4.0 zijn nu exclusief voor de nieuwste creative kaarten. De meeste niet creative kaarten, waaronder de soundstorm, ondersteunen dus alleen eax 1.0 en eax 2.0 en A3D
Maar ondersteunt die hitec kaart dat wel? Of ben ik echt genoodzaakt om een apart speaker setje te kopen omdat er op geen enkele manier er Dolby Digital van EAX geluid gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
De hitec en terratec 7.1 pci hebben eax 1.0 en 2.0 (via sensaura) en kunnen daar dolby digital van maken. Alleen de creative X-Fi heeft de allernieuwste versie van eax (5.0 HD). Of je de nieuwste echo effectjes in eax 4.0 ( :Y) ) de moeite en vooral het geld waard vindt hangt natuurlijk van jezelf af. Als eax 2.0 voldoende is, dan kan de DDL een leuke extra feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je natuurlijk ook games spelen met eax 1 /2 ondersteuning. BTW vind ik tot nu toe doom3 het spel met de mooiste suround effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

cool_zero schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:10:
[...]
Of je de nieuwste echo effectjes in eax 4.0 ( :Y) ) de moeite en vooral het geld waard vindt hangt natuurlijk van jezelf af. Als eax 2.0 voldoende is, dan kan de DDL een leuke extra feature zijn.
Nou, het is niet alleen de EAX hoor... kijk ns naar de features van die X-Fi`s... zitten nog een hoop andere leuke specs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Je kunt daarom beter de DDL-kaarten vergelijken met de audigy 4 ofzo, want als je voor een X-Fi kaart gaat dan heb je geen vergelijkbare concurrenten en kun je dus alleen bij creative terecht. De X-Fi kaarten zitten ook in een wat ander budget, dat zijn namelijk hi-end gamekaarten. De audigy 4 en DDL-kaarten zitten meer in de middeklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
cool_zero schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:39:
Je kunt daarom beter de DDL-kaarten vergelijken met de audigy 4 ofzo, want als je voor een X-Fi kaart gaat dan heb je geen vergelijkbare concurrenten en kun je dus alleen bij creative terecht. De X-Fi kaarten zitten ook in een wat ander budget, dat zijn namelijk hi-end gamekaarten. De audigy 4 en DDL-kaarten zitten meer in de middeklasse.
Ja maar je koopt een kaart met DDL alleen maar omdat je dan eindelijk je games in dolby kan spelen via glasvezel. De enige reden voor mij dus, want een 2e 5.1 set is beetje overkill en men versterker heeft alleen glasvezel in voor dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me X-Mystique nu al weer een weekje of 7 en ben er nog steeds erg blij mee. Het klopt dat de prestaties in sommige games nog niet goed zijn. BF2 bijvoorbeeld, maar bijna geen enkele kaart werkt daar lekker. Voor BF2 heb ik een extra x-fi gekocht en via 6.1 direct aangesloten op mijn versterker. Heb helaas wel mijn dure pluggen moeten afvijlen, want die geluidskaart houdt geen rekening met dikke vergulde pluggen. Werkt overigens prima 2 geluidskaarten in je PC.

Let wel op: als je een extere DTS/DD receiver gebruikt hebt je geen LFE kanaal via de direct-in mode
dit zelfde heb je trouwens ook bij de DTS NEO / DD Live optie, spellen geven blijkbaar geen apart LFE kanaal mee. Een oplossing hiervoor is om je SUB via LR or RF te routen.

Ik speel helaas niet zo veel spellen, maar HL2 en Farcry werkten prima met de DTS-connect
Verder kan de X-mystique digitaal 44.1 KHz uitblaffen zodat er voor mp3's etc niet geresampled hoeft te worden., dit moet je helaas wel zelf handmatig selecteren, gaat niet automatisch met de bron.

Als je bij de Mystique de gewone digital-out gebruikt dan worden ac-3 streams met 5.1 netjes doorgegeven aan je receiver. Als je 5.2 ac-3's nog wilt opfokken met DTS-connect kan dat, het geluid wordt vooral harder, weet niet of het echt mooier wordt.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.