[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

The Zep Man schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:02:
Is wel duidelijk (zoals eerder in dit topic besproken).

In deze review van de HDA Mystique 7.1 (die die C-Media chipset heeft, de CMI8768/PCI-8ch+) vergelijken ze op pagina 3 de performance in computerspellen.

Zoals je ziet is er tussen 6 kanalen analoog en 6 kanalen via Dolby Digital Live praktisch geen verschil in FPS (al helemaal niet in de hogere resoluties). Al zou de CPU dit live moeten encoderen, dan was je wel wat meer FPS kwijt.
Zo duidelijk is dat niet. Het is namelijk volledig afhankelijk van hoe hardwarematig die 6 kanaalsverwerking is... volgens mij ligt de CPU belasting bij Cmedia een stuk hoger dan bij bijvoorbeeld een Audigy2 in de meerkanaalsmodi.
Zie ook mijn eerdere post hier: [rml]FirefoxAG in "[ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."[/rml]
Volgens mij moet dit toch echt een open markt zijn. Waarom durft niemand erop in te spelen? Zijn de licentiekosten te duur?:?
Blijkbaar heeft nV iets anders aan hun hoofd dan geluidskaarten produceren, hoe lucratief dat ook niet zou kunnen zijn :X
Sinds het verdwijnen van SoundStorm heeft PC audio in mijn ogen toch echt een stapje terug gedaan :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik heb web ook even afgezocht naar die 7.1 Aureon van Terratec. Kan em nergens vinden als leverbaar.
Wel heb ik een leuke review gevonden van een paar geluidskaarten specifiek gericht op hifi sound.
http://www.audiofreaks.nl...mID=142&pageID=1&topnav=2

En ik hou deze in de gaten, want deze kaart spreekt me wel aan. Maar misschien is het wel wijsheid om te wachten (tot/of) ze de nieuwe chipset gaan gebruiken.
En ik ben erg benieuwd naar hoeveel cpu het beestje vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50

The Zep Man

🏴‍☠️

@FirefoxAG

Je hebt wel een punt. Echter, met een 'gewone' el-cheapo geluidskaart kost het ook wat FPS al staat het geluid aan. Wil natuurlijk niet zeggen dat de moderne Creative-kaarten hier ook last van hebben. Echter, of mijn CPU nu voor 0,10% of voor 0,25% bezig is met het geluid tijdens het kijken van een film zal mij niet echt interesseren. En dat het misschien een paar FPS kan schelen in spellen... :z

Wees blij dat die kaarten uberhaupt Dolby Digital Live ondersteunen. Creative kan daar nog een hoop van leren. Mijn vermoeden is dat Creative C-Media als een concurrent ziet en daarom die chip niet wilt kopen. Dan vraag ik mij alleen af waarom Creative dan zelf niet zo'n chip ontworpen heeft. Al zouden ze een speciale versie van de Xi-Fi op de markt brengen met DD Live en DTS Live... :9~ Helaas doet Creative dit niet.

Dat Soundstorm 'verdwenen' is van moderne moederborden is inderdaad jammer. Dat is dus het nadeel van geintegreerde hardware. Je kan het niet meenemen naar een volgend systeem. Niemand zou er ook maar iets om hebben gegeven al verdween de Soundstorm en er waren DD Live-kaarten op de markt.

@Noxa
Het klopt dat die Terratec nog nergens leverbaar is. In feite weten alle winkels ook niet wanneer hun leveranciers die kaart kunnen leveren, ondanks wat voor datum-indicatie ze op hun site hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 07-11-2005 08:31 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

The Zep Man schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:26:
Je hebt wel een punt. Echter, met een 'gewone' el-cheapo geluidskaart kost het ook wat FPS al staat het geluid aan. Wil natuurlijk niet zeggen dat de moderne Creative-kaarten hier ook last van hebben. Echter, of mijn CPU nu voor 0,10% of voor 0,25% bezig is met het geluid tijdens het kijken van een film zal mij niet echt interesseren. En dat het misschien een paar FPS kan schelen in spellen... :z
Tijdens het kijken van een film? Vrijwel alle DVD's en de meeste moderne DivX hebben een AC3 audiostream ingebakken, dus daar heb je zo'n encoderkaartje niet voor nodig. Een digitale uitgang met AC3 passtrough is dan meer dan zat.

Het meest interessant zijn dus games, en daar scheelt het dus wel meer dan een paar fps. 30% om precies te zijn op 640x480...

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/x-mystique/images/q3alow.jpg

Ik wil graag weten wat de impact is op hogere (minder CPU dependant) reso's als 1280 en 1600, want de laatste is de reso die ik gebruik...
Wees blij dat die kaarten uberhaupt Dolby Digital Live ondersteunen. Creative kan daar nog een hoop van leren.
Eens, ik vind het ronduit waardeloos dat Creative nog geen DDL en DTS-i ondersteund... zeker voor de bedragen die ze voor hun kaarten vragen.
DDL had er al bij de Audigy2 in moeten zitten..!
Dat Soundstorm 'verdwenen' is van moderne moederborden is inderdaad jammer. Dat is dus het nadeel van geintegreerde hardware. Je kan het niet meenemen naar een volgend systeem. Niemand zou er ook maar iets om hebben gegeven al verdween de Soundstorm en er waren DD Live-kaarten op de markt.
Dat ben ik niet met je eens. Integrated is altijd een stuk goedkoper. Als die Terratec eindelijk op de markt komt moet je 60 Euro bijleggen voor zo'n add-on kaartje (nu nog 100).
Moederborden met SoundStorm kostten echter slechts zo'n 20 Euro meer dan moederborden zonder. Tegen de tijd dat je dan aan die 60 Euri zit ben je dus 3 moederborden verder, nog afgezien van het feit dat je ook nog geld terug krijgt voor je oude mobo.
Doe mij dus maar hardwarematig on-board ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

FirefoxAG schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:05:
[...]
Tijdens het kijken van een film? Vrijwel alle DVD's en de meeste moderne DivX hebben een AC3 audiostream ingebakken, dus daar heb je zo'n encoderkaartje niet voor nodig. Een digitale uitgang met AC3 passtrough is dan meer dan zat.

Het meest interessant zijn dus games, en daar scheelt het dus wel meer dan een paar fps. 30% om precies te zijn op 640x480...

[afbeelding]

Ik wil graag weten wat de impact is op hogere (minder CPU dependant) reso's als 1280 en 1600, want de laatste is de reso die ik gebruik...
Het meest interessante lijkt mij eerst of dat ook 30% impact is met 'high-end' geluidskaarten. Voor de rest respecteer ik je mening. ;)
[...]
Eens, ik vind het ronduit waardeloos dat Creative nog geen DDL en DTS-i ondersteund... zeker voor de bedragen die ze voor hun kaarten vragen.
DDL had er al bij de Audigy2 in moeten zitten..!
Hallo? Waarom denk je dat de meest beroemde geluidskaart van hun Sound Blaster Live! heet? :+ (om verwarring te voorkomen: nee, de SB Live! heeft niets met DD Live of DTS Live te maken)
[b][...]
Dat ben ik niet met je eens. Integrated is altijd een stuk goedkoper. Als die Terratec eindelijk op de markt komt moet je 60 Euro bijleggen voor zo'n add-on kaartje (nu nog 100).
Moederborden met SoundStorm kostten echter slechts zo'n 20 Euro meer dan moederborden zonder. Tegen de tijd dat je dan aan die 60 Euri zit ben je dus 3 moederborden verder, nog afgezien van het feit dat je ook nog geld terug krijgt voor je oude mobo.
Doe mij dus maar hardwarematig on-board ;)
Ik heb een Asrock-moederbord van minder dan 35 euro met 'magere' on-board features (waarvan LAN de belangrijkste is) en 5 PCI-sloten en ben niet van plan om in de toekomst dure moederborden te kopen. De moederborden waar jij het over hebt hebben al een hele hoge startprijs. Ik prefereer in mijn geval dan gewoon een los PCI-kaartje, dat niet/nauwelijks slijt. Mijn SB Live! 5.1 gaat tenslotte ook al meer dan 3 jaar mee en heeft in die tijd meerdere systemen overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
FirefoxAG schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:05:
[...]

30%? van 300 is 280 frames een verschil van 20 frames :p das zo'n 7.5% verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
No sound maakt natuurlijk altijd uit...

Maar ik zie ibjna geen verschil tussen DDL en stereo... dus DDL = hardwarematig toch? :)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Bij 4launch is de status van pre order naar leverbaar binnen 6-10 dagen verandert. Nouja, betekent nog niets lijkt mij :P

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

aapenootjes schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:27:
Bij 4launch is de status van pre order naar leverbaar binnen 6-10 dagen verandert. Nouja, betekent nog niets lijkt mij :P
Dit zegt inderdaad niets. Op Perfect-Systems staat de status al dik een maand op "Product is normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar" terwijl ze niet weten wanneer ze hem binnen krijgen. Dit heb ik zelf van één van hun medewerkers te horen gekregen via mail, nadat ik vroeg waarom mijn bestelling zo lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week een mailtje gestuurd naar de PC winkel.
dit was het antwoord :
Beste Thomas,

Ik krijg nu een leverdatum van rond 17 november door van mijn
leverancier. Laten we hopen dat dit klopt.

Met vriendelijke groet,
Dus nog even wachten..... Hopen dat het wat is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mooi!

dan pak ik er wel een mee op de hcc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:22
We wachten allemaal vol spanning, blijf het vreemd vinden dat er geen info over op de site van terratec is.

Maarjam misschien is HCC de plek... hoop et

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik heel me kamer verbouwd,
nieuwe pc in elkaar geknutseld.
1000 watt sony versterker er naast staan.
maar geluid, daar kan ik nog op wachten.
want ik moet deze kaart hebben voor mooi DD live verbinding naar de versterker.
Maar sjonge jonge jonge, wat duurt het toch lang met dit spul.
Dat die debielen van creative eens DD Live gaan inbouwen in die o-zo-geweldige X-Fi geluidskaart.
En wat betreft die levering van +/- 5 dagen -> :S om gek van te worden.
een maand geleden dat ik ook al elke dag te kijken welke shop m al had. Nu een maand later vind ik het maar al te dom, maar toch doe ik het weer :S Ik hoop niet dat ik nog voor de trein ga springen door deze leveringsproblematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:58:
heb ik heel me kamer verbouwd,
nieuwe pc in elkaar geknutseld.
1000 watt sony versterker er naast staan.
maar geluid, daar kan ik nog op wachten.
want ik moet deze kaart hebben voor mooi DD live verbinding naar de versterker.
Maar sjonge jonge jonge, wat duurt het toch lang met dit spul.
Dat die debielen van creative eens DD Live gaan inbouwen in die o-zo-geweldige X-Fi geluidskaart.
En wat betreft die levering van +/- 5 dagen -> :S om gek van te worden.
een maand geleden dat ik ook al elke dag te kijken welke shop m al had. Nu een maand later vind ik het maar al te dom, maar toch doe ik het weer :S Ik hoop niet dat ik nog voor de trein ga springen door deze leveringsproblematiek.
Creative wilt het waarschijnlijk niet omdat C-Media een ((in)directe) concurrent van hun is en juist die de chips bakken. Zelf hebben ze niet zo'n chip in huis. Zelfs de al-zo-machtige en nieuwste chipset in de serie (de "Xi-Fi") kan het niet eens.

De 5 dagen levertijd is onzin: de shops hebben ze niet in huis en hun leveranciers leveren hem (nog?) niet. Zo is het al sinds eind september.

Mijn advies: gebruik voorlopig een geluidskaart zonder Dolby Digital Live om het geluid in stereo PCM/AC3 Passthrough naar je versterker te sturen, die het dan e.v.t. upmixed en check elke twee weken even dit topic. Als het zo doorgaat komen DD Live-only geluidskaarten tegelijk uit met DD Live en DTS Live geluidskaarten. In dat geval weet ik wel welke ik kies. ;-)

Op de Terratec-website staan ook nog niet de drivers aangeboden van de Aureon 7.1 PCI. Volgens mij wordt deze kaart vaporware. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er dan allemaal bekend over de DTS Live kaarten,
want dat is dan natuurlijk ook weer erg interessant.
Is er al een kaartenbakker mee aan de gang. Hoe lang dit nog zal duren?
Of is dat nog een kwestie van een half jaar?
Want op zich is 55 eurootjes voor een DD live kaart ook niet veel.
wat mij betreft vind ik het een spotprijs kaartje. vroegen ze er 99 euro voor,
dan kocht ik het ook nog wel. dusja die zal zowieso wel komen als die dts versie nog lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kan iemand een duidelijk beeld geven met de goede (kwaliteit/prijsverhouding) kaarten die er op dit moment op de markt zijn voor 7.1 geluid.
Zijn er websites voor met reviews of gewoon verkoop info. Ik wil volgende maand een dergelijke kaart aanschaffen. En aangezien de terratec auron 7.1 nog even op zich laat wachten (??)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist toch maar de montego DDL besteld voor 96 euro uit duitsland.
dan kan ik weer een tijdje vooruit totdat de DTS Live uit is.
want dan gaat deze montego voor de liefhebber naar de V&A afdeling van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

En ik schop 'm weer eens omhoog, enig nieuws over de leverdatum??? Aangezien er hier ergens 16 november werd genoemd en dat is vandaag... Ik zit eigenlijk beetje erg te wachten op die kaart. :Z

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Metalfreak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:26:
En ik schop 'm weer eens omhoog, enig nieuws over de leverdatum??? Aangezien er hier ergens 16 november werd genoemd en dat is vandaag... Ik zit eigenlijk beetje erg te wachten op die kaart. :Z
Toen ik 'm weer op zag komen kreeg ik ijdele hoop op iemand die kwam vertellen dat ie leverbaar was :'(

Full Specz

Verwijderd

ja jongens,
zelfs op de site van terratec zelf vermelden ze nog dat hij nog niet te koop is,
dus ze zullen er wel dergelijke redene voor hebben. Het lijkt me ook niet bepaald een betrouwbare kaart meer, met al dit uitstel. Ook bij de prijs had ik nogal mijn vraagtekens. Zo'n volwaardige kaart voor slechts 55 euro. Vandaar dat ik zelf voor de turtle-beach heb gekozen. En ik raad hem ook iedereen aan. Voor 88 euro heb je hem binnen 3 dagen uit Duitsland.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik vraag me af wat beter geluid geeft: mijn huidige SoundStorm (DDL), of bijv. een HDA X-Mystique?

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 17-11-2005 11:12 ]

Verwijderd

als je al een DDL soundstorm hebt, zou ik geen andere geluidskaart gaan kopen, ook al zou het een minimum verbetering geven. Wacht dan tot er een DTS Live kaart komt als je echt een grote kwaliteitswinst wilt behalen

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:07:
Vandaar dat ik zelf voor de turtle-beach heb gekozen. En ik raad hem ook iedereen aan. Voor 88 euro heb je hem binnen 3 dagen uit Duitsland.
Ik kan die 33 Euro wel beter besteden... ;)
Nu ik toch al zo lang heb gewacht kan ik net zo goed nog even langer wachten... heeft 't tenminste zin gehad :/

Full Specz

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:07:
Vandaar dat ik zelf voor de turtle-beach heb gekozen. En ik raad hem ook iedereen aan. Voor 88 euro heb je hem binnen 3 dagen uit Duitsland.
Kun je met deze kaart stereo niet laten encoden en 6 kanaal geluid wel zonder steeds instellingen te wijzigen?
En werkt dd/dts passthrough gewoon als je live encoding aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij codeert gewoon alles wat er als geluid is.
ik heb nog niet veel aan de instellingen veranderd, maar bij mp3's komt er ook 5.1 geluid uit. Je kan erg veel instellen, dus als je gewoon 2.0 mp3's wilt moet dat prima kunnen. Ik heb het graag als 5.1 dus ik laat het zo staan en klooi er verder niet aan. DTS gaat er gewoon door als DTS, als pass-through dus. Maar je kan echt alles instellen wat je maar wilt. Ik heb nog niets te klagen over het gebruik met deze kaart. Alleen qua accesoires is er helemaal nix. Het is een doos met daarin een kaart en een cd, en dat is het ook. Ik had nog wel een glasvezel kabeltje verwacht ofso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik ook graag een vervanging wil voor mijn onboard soundstorm geluidskaart. (i.v.m. upgrade naar S939)

Nu heb ik gekeken op de site van Bluegears (Producent van X-mystique 7.1), en kwam ik het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bluegears.com/images/xraider.jpg

BlueGears HDA
X RAIDER 7.1 DTS CONNECT

XRaider

Features and Specifications:
C-Media CMI8770 PCI chipset (8CH audio single chip with DTS® Connect and Dolby® Digital Live Real-Time Content Encoder)
8CH codec embedded PCI audio single chip
Full-duplex 8CH 24bit/96kHz DAC / 2CH 16bit/48kHz ADC
Intergrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz/96kHz sample rate and 16/24bits resolution
The world's first DTS® Connect logo program certificated PCI audio board
DTS® Interactive : A real-time 5.1 encoder that takes any 2 or more channel and encodes it into DTS® bitstream. DTS® Interactive provides a single cable connection via S/PDIF digital audio output to a DTS® enabled surround sound system by encoding all audio into a DTS® compatible bitstream at 1.5Mbps
DTS® Neo:PC : An upmixing matrix technology that turns any 2 channel audio into 7.1 surround sound. DTS® Neo:PC, based upon DTS® Neo:6 matrix surround technology, transforms any stereo content such as MP3, WMA or CD audio, into a 7.1-channel surround sound experience
Dolby® Digital Live(DDL) Real-Time Content Encoder converts PC audio into a 5.1 channel Dolby® Digital bitstream
Onboard front panel audio (FP_Audio) connector allows you to connect to the front panel audio and is compliant with Intel Front Panel I/O Connectivity Design Guide and Adopts BlueGears HDA's unique FP_Audio enhancement circuit design.
Package content: HDA X-Mystique 7.1 DTS Connect audio card / MPC to MPC(2pin-2pin) CD S/PDIF audio cable / installation CD / warranty card / owner's manual

en de:

Afbeeldingslocatie: http://www.bluegears.com/images/xplosion.jpg

BlueGears HDA
X PLOSION 7.1 DTS CONNECT

XPlosion

Features and Specifications:
C-Media CMI8770 PCI chipset (8CH audio single chip with DTS® Connect and Dolby® Digital Live Real-Time Content Encoder)
8CH codec embedded PCI audio single chip
Full-duplex 8CH 24bit/96kHz DAC / 2CH 16bit/48kHz ADC
Intergrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz/96kHz sample rate and 16/24bits resolution
The world's first DTS® Connect logo program certificated PCI audio board
DTS® Interactive : A real-time 5.1 encoder that takes any 2 or more channel and encodes it into DTS® bitstream. DTS® Interactive provides a single cable connection via S/PDIF digital audio output to a DTS® enabled surround sound system by encoding all audio into a DTS® compatible bitstream at 1.5Mbps
DTS® Neo:PC : An upmixing matrix technology that turns any 2 channel audio into 7.1 surround sound. DTS® Neo:PC, based upon DTS® Neo:6 matrix surround technology, transforms any stereo content such as MP3, WMA or CD audio, into a 7.1-channel surround sound experience
Dolby® Digital Live(DDL) Real-Time Content Encoder converts PC audio into a 5.1 channel Dolby® Digital bitstream
Swappable dual DIP type OPAMP controlled preamp circuit (4pcs output control OPAMP IC with DIY socket, 2pcs MIC input control OPAMP IC with DIY socket)
Max 2.8Vrms full swing analog output gain by unique preamp circuit / incredible powerfull analog output, improve dynamic range / SNR
Proper OPAMP control circuit (+8V, -8V dual power supply circuit) for high quality audio quality, prevent audio distortion at high volume level
Package content: HDA X-Mystique 7.1 DTS Connect audio card / MPC to MPC(2pin-2pin) CD S/PDIF audio cable / TOSLINK fiber optic digital cable / installation CD / warranty card / owner's manual

Volgens mij zijn dit opvolgers van de X-Mystique 7.1 Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
BlueGears HDA
X RAIDER 7.1 DTS CONNECT

Zou em wel eens kunnen worden..

Nu nog een winkel die ze verkoopt :(
Owja, als ik op de hcc een DDL kaart tegenkom zal ik het hier meteen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat DTS connect, is dat een andere naam voor DTS Live,
of hoe moet ik dat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
zo te lezen wel, ik ging btje googlen en kwam uit op dit http://www.audioholics.co...ConnectPCmotherboards.php

Hierin staat dat het geen DTS Live maar DTS Connect is. Ik ben benieuwd of deze kaarten wel goed leverbaar zullen worden, want dan haal ik direct eentje _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Het is wel interessant, al die informatie over DTS Live-kaarten die uit gaan komen...

Maar wanneer wordt de eerste DD Live PCI-kaart in Nederland nou is verkocht?:?

[edit]
Heb trouwens een paar weekjes geleden mijn PC met Soundstorm opgebouwd. Barebone heeft één PCI-slot... perfect voor een leuk experiment al heb ik een DD Live PCI-kaart in mijn handen. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb af en toe het idee dat mijn WLAN kaart en de DDL kaart niet goed met elkaar overweg kunnen.

het betreft een USRobotics PCI WLAN kaart
en de TURTLE-BEACH Montego DDL.

wanneer ik bijv een torrent aan heb staan,
en hij zeer vlot aan het downloaden is, dan wil de muziek nogal eens overslaan.
dan vervalt het seconde ongeveer elke 5 seconde, even een miliseconde. en gaat weer verder.
ook als ik in taakbeheer wmplayer.exe prioriteit realtime geef, maakt dit geen verschil.

zet ik de WLAN verbinding uit, dan heeft hij dr geen last meer van. beetje apart, misschien binnenkort een USB WLAN kaartje halen, scheelt weer ruimte in me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ xforce

Delen deze kaartjes niet toevallig hetzelfde IRQ?

Probeer anders eens eenander PCI-slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HDA hoopt deze week (25 november) eindelijk fatsoenlijk werkende windows x64 drivers voor de X-Mystique 7.1 uit te brengen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Eerst werd er gemikt op een release begin oktober en dat is jammerlijk mislukt.

http://www.hidiaudio.com/download/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:02:
...
BlueGears HDA
X RAIDER 7.1 DTS CONNECT
...
BlueGears HDA
X PLOSION 7.1 DTS CONNECT
...
Ik heb BlueGears een mailtje gestuurd over de beschikbaarheid van deze kaarten en dit is de kern van het antwoord:

I think that those will be available in Europe early next year due to WEEE. We are still finalizing X PLOSION's specification. X PLOSION will be available in the U.S. by the end of this year and X RAIDER might be available early next year.

Dat antwoord zit vol met vage toezeggingen, het zou dus zomaar net zo'n verhaal zonder einde kunnen worden als die kaart van TerraTec :)

Volgens mij is WEEE trouwens milieuwetgeving mbt recycling in europa (http://www.weee-recycle.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasemaIsFantast je was mij te snel af met de mail

Info uit mijn mail

"We haven’t finalized those products specification yet. We will release X PLOSION first and then X RAIDER. X PLOSION will be released by the end of this year. The price might be around USD 140"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:04:
@ xforce

Delen deze kaartjes niet toevallig hetzelfde IRQ?

Probeer anders eens eenander PCI-slot
een ander PCI slot maakt geen verschil helaas,
de IRQ zegt me wel iets, maar niet veel, waar kan ik dit checken, en eventueel aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ xforce

Je kan in "apparaat beheer"/""Device Manager" kijken bij de eigenschappen van je geluidkaart/netwerkkaart welke IRQ's deze gebruiken.

Kijk ook ff in je handleiding van je moederbord, welke PCI sloten hun IRQ's delen, en zoek dan een PCI slot op die geen IRQ deelt met een ander apparaat.

Schakel ook niet gebruikte onboard hardware uit in je BIOS, zodat mogelijke IRQ's vrij komen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:02:
X PLOSION will be released by the end of this year. The price might be around USD 140
:/
Te veel geld voor een geluidskaart naar mijn smaak ;(

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Noxa schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:00:
[...]

Is deze kaart niet gewoon via deze duitse site te bestellen??
http://www2.computeruniverse.net/info.asp?id=90155751
Ja dat kan, die kaarten zijn idd sinds kort ook in duitsland te krijgen. Maar ik kijk zelf eerst eens op de hcc, en anders wacht ik nog wel op terratec. Ben toch al bijna een half jaar aan het wachten...... (tot de DDL kaartje in NL leverbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
kippy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:28:
[...]

Ja dat kan, die kaarten zijn idd sinds kort ook in duitsland te krijgen. Maar ik kijk zelf eerst eens op de hcc, en anders wacht ik nog wel op terratec. Ben toch al bijna een half jaar aan het wachten...... (tot de DDL kaartje in NL leverbaar zijn)
Hey ja dat is idd geen slecht idee. De HCC dagen zijn dit weekend toch? Misschien wel een goed idee om eens rond te kijken. Ik moet ook nog een Coax kabel hebben en een Vivo comp. kabel. Dus kan ik die ook meteen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:52:
@ xforce

Je kan in "apparaat beheer"/""Device Manager" kijken bij de eigenschappen van je geluidkaart/netwerkkaart welke IRQ's deze gebruiken.

Kijk ook ff in je handleiding van je moederbord, welke PCI sloten hun IRQ's delen, en zoek dan een PCI slot op die geen IRQ deelt met een ander apparaat.

Schakel ook niet gebruikte onboard hardware uit in je BIOS, zodat mogelijke IRQ's vrij komen.

Suc6
ik zie hier een IRQ 17 en IRQ 19,

onboard audio staat uit,
onboard LAN staat uit,

bij een creative live 1024 met live drivers, zelfde probleem.

hier een opname van de turtle beach via mediaplayer, met WLAN aan:
http://www.xforce-systems.com/hapers.wav

bedankt voor de tips tot zo ver

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ xforce

Misschien kan je proberen je PCI latency te verhogen naar 64 in je bios.

Je kan ook een van deze programmatjes gebruiken.

PCI Latency Tool

Forum topic @guru3d.com:

Guru3d.com PCI Latency Topic

of

Double Dawg

Misschien dat dit helpt. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Even over IRQ's, je kunt conflicten toch gewoon meteen zien:

accessoires/system tools/system information/hardware resources

Schrik trouwens niet, er zijn altijd IRQ adressen geshared.

[ Voor 24% gewijzigd door Pino64 op 23-11-2005 17:53 ]

Verwijderd

er is geen conflict,
er geen error of wat dan ook,
alleen kleine overslaande milisecondes,
maar het probleem hier boven lijkt me wel te kunnen helpen,
omdat ik een X850 XT PE op AGP heb draaien op een 865PE chipset.

ben nog niet thuis geweest,
maar ik zal het snel testen.

Verwijderd

Ik zag dat die twee nieuwe BlueGears kaarten op de online shop zipzoomfly.com worden aangeboden. Ok, niet per direct beschikbaar maar wel leuk voor een prijsindicatie.

Hier links naar de pagina van de X-Raider (74 dollar) en de X-Plosion (122 dollar).

Natuurlijk ben ik benieuwd naar meer info over deze kaarten, dus ik heb een vergelijking gemaakt van beide kaarten om het prijsverschil te verklaren. Zie hieronder het resultaat:

Features die gelijk zijn in beide modellen:
  • C-Media CMI8770 PCI chipset (8CH audio single chip with DTS® Connect and Dolby® Digital Live Real- Time Content Encoder)
  • 8CH codec embedded PCI audio single chip
  • Full-duplex 8CH 24bit/96kHz DAC / 2CH 16bit/48kHz ADC
  • Intergrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz/96kHz sample rate and 16/24bits resolution
  • The world's first DTS® Connect logo program certificated PCI audio board
  • DTS® Interactive : A real-time 5.1 encoder that takes any 2 or more channel and encodes it into DTS® bitstream. DTS® Interactive provides a single cable connection via S/PDIF digital audio output to a DTS® enabled surround sound system by encoding all audio into a DTS® compatible bitstream at 1.5Mbps
  • DTS® Neo:PC : An upmixing matrix technology that turns any 2 channel audio into 7.1 surround sound. DTS® Neo:PC, based upon DTS® Neo:6 matrix surround technology, transforms any stereo content such as MP3, WMA or CD audio, into a 7.1-channel surround sound experience
  • Dolby® Digital Live(DDL) Real-Time Content Encoder converts PC audio into a 5.1 channel Dolby® Digital bitstream
Alléén X-Raider
  • Onboard front panel audio (FP_Audio) connector allows you to connect to the front panel audio and is compliant with Intel Front Panel I/O Connectivity Design Guide and Adopts BlueGears HDA’s unique FP_Audio enhancement circuit design.
Alléén X-Plosion
  • Swappable dual DIP type OPAMP controlled preamp circuit (4pcs output control OPAMP IC with DIY socket, 2pcs MIC input control OPAMP IC with DIY socket)
  • Max 2.8Vrms full swing analog output gain by unique preamp circuit / incredible powerfull analog output, improve dynamic range / SNR
  • Proper OPAMP control circuit (+8V, -8V dual power supply circuit) for high quality audio quality, prevent audio distortion at high volume level
Dat klinkt allemaal leuk, maar eigenlijk weet ik niet goed wat het nut is van die laatste drie eigenschappen die uniek zijn voor de X-Plosion. Er is iets met de voorversterking, iets voor betere analoge output en iets tegen vervorming van het geluid op hoog volume. Maar wat betekent dat en wat heb ik er aan? Is er hier iemand die daar wat meer over zou kunnen vertellen?

• Noxa
-knip- Even verkeerd gekeken.

[ Voor 151% gewijzigd door Noxa op 24-11-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:53:
Ik zag dat die twee nieuwe BlueGears kaarten op de online shop zipzoomfly.com worden aangeboden. Ok, niet per direct beschikbaar maar wel leuk voor een prijsindicatie.
I rest my case. Dit zegt niets... sommige winkels bieden op die manier al meer dan twee maanden (!) de Terratec Aureon 7.1 PCI aan met een levertijd "die kan varieren tussen de 5-10 werkdagen.", terwijl ze hem gewoon niet kunnen leveren en ze ook niet weten wanneer dat wel kan. Perfect Systems is hiervan een goed voorbeeld en ja, ik heb een mail van ze waarin ze zeggen dat ze het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede verkoop-truc,
want ze geven duidelijk aan dat het geen levergarantie is, maar slechts een indicatie,
voor hun is het ideaal als alle mensen vast een kaartje bestellen,
dan weten ze precies hoeveel ze er moeten bestellen bij de leverancier, zodra hij uit is.

De fout van het vroegtijdig bestellen moet je dan een keer meegemaakt hebben, en voortaan denk je wel tien keer na bij een indicatie. Ik bestel zelf ook alleen nog maar wanneer het product daadwerkelijk op voorraad is. Elke dag dat ik langer moet wachten zit ik mezelf alleen maar op te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
damn wat een leuk spul zeg die kaarten met dts connect, maargoed zo'n terratec lijkt mij ook al wat ;) goed om iig naar uit te kijken :p
kan ik me receiver voeden met een leuk surround geluidje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Iemand al zon kaartje gezien op de HCC?

Ik heb de PW daar gedaan, maar ik ben ze igg niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Roberto schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:52:
Nope, bijna alleen X-Fi...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Roberto schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:52:

Ik heb de PW daar gedaan, maar ik ben ze igg niet tegengekomen.
Idd mijn vraag. Maar als iemand em vandaag nog ziet let us know! want dan gaan we morgen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ja dat zag ik ook, zelfs geen "mondego of X-Mistique" zeer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:54:
De fout van het vroegtijdig bestellen moet je dan een keer meegemaakt hebben, en voortaan denk je wel tien keer na bij een indicatie. Ik bestel zelf ook alleen nog maar wanneer het product daadwerkelijk op voorraad is. Elke dag dat ik langer moet wachten zit ik mezelf alleen maar op te vreten.
Een tip voor de mensen die toch deze kaart besteld hebben en niet tot in de eeuwigheid willen wachten: annuleer die bestelling volledig. Al had je nog wat anders besteld (wat nog niet geleverd is), bestel dat dan opnieuw.

Tegenwoordig bestel ik al praktisch niets meer wat niet op 2-3 dagen levertijd staat en zelfs dan nog alleen onder rembours. Het lijkt wel alsof de meeste on-line winkels niet echt meer te vertrouwen zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

kippy schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:50:
Ja dat zag ik ook, zelfs geen "mondego of X-Mistique" zeer jammer.
Creative heeft zijn marketing wel goed gedaan zeg... om een kaart die veels te weinig meerwaarde bied (zeker voor dat geld) overal verkocht te krijgen... in tegenstelling tot de concurrentie (en de veel voordeligere Audigy2 die nu veel meer waar voor zijn geld bied) :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 07:52:
@ xforce

Misschien kan je proberen je PCI latency te verhogen naar 64 in je bios.

Je kan ook een van deze programmatjes gebruiken.

PCI Latency Tool

Forum topic @guru3d.com:

Guru3d.com PCI Latency Topic

of

Double Dawg

Misschien dat dit helpt. Suc6
Helaas mocht het niet baten :-(
Nog steeds zo m'n haperingen.
Ik denk dat er iets in het moederbord niet meer 100% is.

even wachten op de asus A8N32 dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ xforce

Misschien dat je BIOS kan updaten met de beta BIOS, misschien dat het helpt?

Use at your own risk!!!!!!!

Uit het MSI forum:

NEO Boards Unofficial FAQ rev 4/05/2004 - two lights on "P" series

Heb je toevallig je CPU overgeclocked?, ik las in het MSI forum dat dit vaak geluids problemen zou veroorzaken met dit moederbord.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Ik heb ook last van geluidshaperingen gehad. Nadat ik mijn onboard netwerk uit had gezet en een pci kaart er voor in de plaats had gezet waren alle problemen voorbij.

De zoveelste keer dat onboard rotzooi de oorzaak van een probleem was. Beeld, geluid en netwerk nooit onboard gebruiken is mijn tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer,
cpu is niet overclocked, alles draait standaard.

natuurlijk onboard uit, want er zit een turtle beach DDL in :9~

latency nu op 64.

een vreemde boel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Pino64 schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:44:
Ik heb ook last van geluidshaperingen gehad. Nadat ik mijn onboard netwerk uit had gezet en een pci kaart er voor in de plaats had gezet waren alle problemen voorbij.

De zoveelste keer dat onboard rotzooi de oorzaak van een probleem was. Beeld, geluid en netwerk nooit onboard gebruiken is mijn tip :)
Een echte tweaker lost dit probleem gewoon op. Waarschijnlijk gewoon een driver of IRQ-probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 28 november 2005 @ 08:20:
[...]
Een echte tweaker lost dit probleem gewoon op. Waarschijnlijk gewoon een driver of IRQ-probleem. ;)
dan daag ik jou uit om een omlossing voor mijn haperingen te vinden.

geen gedeeld IRQ kanaal
pci latency van videokaart op 64
drivers zijn het niet, want het is bij zowel onboard audio, als 3 pci geluidskaarten, waarvan nu bij de turtle beach DDL de laatste drivers,
het maakt niet uit in welke pci-gleuf de kaart zit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Probeer maar eens, je netwerk te disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben van plan de Xi-Fi te kopen maar las dat deze veel problemen geeft bij nf4 bordjes. Ik heb een Asrock bordje waar ik deze wil op plaatsen.

Daarom dat ik wou vragen of het probleem inmiddels opgelost is met de Xi-Fi kaartjes.

Anders ben ik van plan een X-Mystique te kopen ipv de Xi-fi maar die is denk (na enkele reviews) iets slechter, niet? :?

Hier enkele reviews;

http://www.nvnews.net/reviews/x-mystique/
http://www.boxgods.com/de...D=111&Page=1#Introduction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Ik hoef pas een digital live kaartje als ze digitaal en analoog tegelijk kunnen. Anders kun je overal wel decoders neerzetten, bv. als je muziek in de keuken wilt hebben ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Bij welke nederlandse shop is deze geluidskaart al verkrijgbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Pino64 schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:39:
Ik hoef pas een digital live kaartje als ze digitaal en analoog tegelijk kunnen. Anders kun je overal wel decoders neerzetten, bv. als je muziek in de keuken wilt hebben ofzo :)
Volgens mij zit er ook gewoon analoge aansluiting op hoor. En je zal waarschijnlijk ook wel prima software matig andere geluidsmodes in kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Ik ben verwend, maar ik bedoelde echt tegelijk. Dus filmpje in de kamer met digitaal geluid en mp3 uit de analoge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt over een analoge poort alleen pcm sturen, dus mp3 lijkt me een beetje moeilijk. Ik zou een cmedia kaartje niet kopen voor de analoge poorten, daarvoor zijn wel betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik heb nu een Creative Extigy en ben aan het twijfelen tussen een xi-fi xtrememusic en een bluegears x-mystique?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
taz3d_nl schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:25:
Bij welke nederlandse shop is deze geluidskaart al verkrijgbaar ?
Welke? Naja het maakt eigenlijk niet uit, in de topic gaat het eigenlijk maar over 3 verschillende kaartjes en geen van die kaartjes zijn in nederland te koop.

-De Terratec Aureon 7.1 PCI: Nog steeds niet verkrijgbaar
-Mondego DDL: In duitsland verkrijgbaar
-X-Mistique: In duitsland verkrijgbaar
Voor de rest staan er genoeg linkjes in dit topic naar sites waar je ze kan bestellen. (plus ben ik te lui om deze op te zoeken en hier weer bij te plaatsen)

De optie is dus om binnen europa de mondego en de X-Mistique te bestellen of te wachten tot terratec eindelijk zijn kaartje op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino64 schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:13:
Probeer maar eens, je netwerk te disablen.
netwerk disabled -> helaas nog steeds hapers :-(

http://www.easy-sharing.com/125239/belasting.JPG.html

dit is verder mijn cpu belasting

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben van een nForce2 systeem nu naar een AMD X2 op een nForce4 gegaan en ben heel blij met de snelheid behalve het geluid. De Realtek 850 chip op de DFI kan gewoon geen goed geluid produceren. Zelfs pass-through van AC3 signalen kan hij niet altijd goed doen. Met VLC lukt het in ieder geval niet zonder vervormingen in het geluid.

Als ik het goed heb begrepen is het dus niet mogelijk om tegelijk de analoge uitgang en de digitale uitgang te gebruiken? Ik heb niet hele goede speakertjes aan mijn PC hangen, maar wel een goede 5.1 set, maar het is niet handig om maar 1 van beide opties te hebben. Met Soundstorm kon ik zelf kiezen door gewoon zelf te kiezen 'on-the-fly' waar ik het geluid wilde hebben. Jammer dat de DDL kaarten dat niet kunnen. Iemand een idee of de DTS Live kaarten dat kunnen?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje van Bluegears over nieuwe driver voor X-Mystique 64bit:

Dear our customer,

I hope that you had a great Thanksgiving.

We finally released 64 bit new driver. Please visit our website, www.bluegears.com, and download it.

http://www.bluegears.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:36:
Ik ben van een nForce2 systeem nu naar een AMD X2 op een nForce4 gegaan en ben heel blij met de snelheid behalve het geluid. De Realtek 850 chip op de DFI kan gewoon geen goed geluid produceren. Zelfs pass-through van AC3 signalen kan hij niet altijd goed doen. Met VLC lukt het in ieder geval niet zonder vervormingen in het geluid.

Als ik het goed heb begrepen is het dus niet mogelijk om tegelijk de analoge uitgang en de digitale uitgang te gebruiken? Ik heb niet hele goede speakertjes aan mijn PC hangen, maar wel een goede 5.1 set, maar het is niet handig om maar 1 van beide opties te hebben. Met Soundstorm kon ik zelf kiezen door gewoon zelf te kiezen 'on-the-fly' waar ik het geluid wilde hebben. Jammer dat de DDL kaarten dat niet kunnen. Iemand een idee of de DTS Live kaarten dat kunnen?
Ik kan in het control panel kiezen of ik ga voor analogue output 2.0 2.1 4.1 5.1 6.1 of 7.1
en dan staat daaronder de optie enable 5.1 DDL encoding.
dan springt de speaker opstelling automatisch naar 5.1 en vervallen de analoge lijnen in het beeld.
heb dit niet getest, omdat ik geen analoge speakers heb, en weinig tijd.

betreft de turtle beach montego DDL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Die X/Mystique van Bleugears heeft die een digitale (optische) uit of is die optische uitgang alleen stereo?
Ik ben dus echt op zoek naar een kaart waarmee ik met 1 optische uitgang 7.1 of minimaal 5.1 geluid uit kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Daar gaat dit hele topic al over :P

Op dit moment zijn dat dus de:
Terratec 7.1 PCI
Bluegear HDA Mystique gold nogwat
Turtle Beach montego DDL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
aapenootjes schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:36:
Daar gaat dit hele topic al over :P

Op dit moment zijn dat dus de:
Terratec 7.1 PCI
Bluegear HDA Mystique gold nogwat
Turtle Beach montego DDL
Weet iemand of die X-Mystique gold in NL te koop is of ergens te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Noxa schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:20:
[...]

Weet iemand of die X-Mystique gold in NL te koop is of ergens te bestellen?
Ik wil niet heel vervelend doen, maar je moet gewoon eens gaan lezen. Letterlijk 7 post's terug staat dat ze niet in NL verkrijgbaar zijn. Links naar sites binnen europa zijn te vinden in het topic, dus gewoon even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
kippy schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:30:
[...]

Ik wil niet heel vervelend doen, maar je moet gewoon eens gaan lezen. Letterlijk 7 post's terug staat dat ze niet in NL verkrijgbaar zijn. Links naar sites binnen europa zijn te vinden in het topic, dus gewoon even lezen.
Mijn excuus. Ik heb bijna alle pages van het topic doorgelezen maar deze over het hoofd gezien.
Maar goed bedankt voor je reply, ik zal dit topic in de gaten blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:35

houthakker

Poehé

Misschien gekkigheid, maar als er zoveel vraag naar is, waarom geen inkoopactie?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen vinden de kaarten die er op het moment zijn allemaal te duur.
en willen wachten tot de 55 euro kaart beschikbaar is.

de verzendkosten uit duitsland zijn niet veel hoger dan binnen Nederland,
dus als het daar aan zou liggen weet ik het niet. 5,50 euro vs 8,00 euro

verder nog iemand suggesties voor mijn haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:13:
[...] wachten tot de 55 euro kaart beschikbaar is.
ALS dat kreng ooit nog beschikbaar komt ;(
Heb totaal geen problemen met bestellen in Duitsland... als ze daar eerder zijn haal ik 'm daar denk ik.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ALS en OOIT ja ;(

Als in begin 2k6 hij nog niet tekoop is pak ik wel een Montego hoor... Ik ben het wachten echt zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Roberto schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:34:
Als in begin 2k6 hij nog niet tekoop is pak ik wel een Montego hoor... Ik ben het wachten echt zat :(
Of de goedkoopste van die nieuwe Bluegears kaarten met DTS connect... die moeten ook begin volgend jaar arrriveren, en DTS klinkt wel wat beter dan DD (minder compressie) :)

Tussen haakjes, het schijnt zo te zijn dat een aantal mobo's met Azalia HD-Audio onboard ook DDL ondersteunen... heeft iemand toevallig een lijstje? Ik heb vooral goede hoop i.v.m. de nieuwe ATi Athlon64 chipsets, veel van die mobo's hebben ook Azalia aan boord :P
Alleen, waar blijven de mobo's met C-media DD-L/DTS-C chips aan boord? :/

[ Voor 33% gewijzigd door Cheetah op 01-12-2005 10:47 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de plannen om in de toekomst mensen weeeeeer nieuwe moederborden te laten kopen.
met een daarbij weeeeeer andere socket processor, EN nieuw model geheugen, EN nieuwe videokaart interface. Goede marketing allemaal, maar balen als je het graag allemaal up-to-date en nieuw wilt hebben, al die kinderziektes en hoge aanschafkosten zijn we dan ook weer het dupe van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

FirefoxAG schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:42:
[...]
Of de goedkoopste van die nieuwe Bluegears kaarten met DTS connect... die moeten ook begin volgend jaar arrriveren, en DTS klinkt wel wat beter dan DD (minder compressie) :)
Niets 'moet' volgend jaar arriveren. Al bekijk je het zo dan 'moest' de Terratec Aueron 7.1 PCI ook al in september leverbaar zijn.

* The Zep Man zegt: eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:13:
mensen vinden de kaarten die er op het moment zijn allemaal te duur.
en willen wachten tot de 55 euro kaart beschikbaar is.

de verzendkosten uit duitsland zijn niet veel hoger dan binnen Nederland,
dus als het daar aan zou liggen weet ik het niet. 5,50 euro vs 8,00 euro

verder nog iemand suggesties voor mijn haperingen?
hmm als de bluegears x-raider straks importeerbaar is uit de US in begin 2006, denk ik dat er behoorlijk veel animo voor een Inkoopactie is, deze gaat zo'n 75 dollaar kosten, voor een gloedje nieuwe dts connect kaart.

http://www.bluegears.com/xplosion.html
http://www.zipzoomfly.com...il.jsp?ProductCode=234500
http://www.zipzoomfly.com/PDF/234500.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-12-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
mhzz... wachten???

Ik weet het niet ... stel dat die ook uitgesteld gaat worden :(

Maar als dit niet het geval is ... nou ... dan weet ik aan welke ia ik meedoe ;)
niet dat mijn DTT 3500 set iets met DTS kan ... maar ach... het zal er wel niet slechter op worden he ;)

Die bagger standaard nf4 kaart is echt baggerder dan mijn oude sb 5.1...
Het geluid uit de surround (achter) speakers is enorm vervormd, en echoed niet normaal... :X
Ik heb ze nu maar op 10% volume staan, want anders klinkt geen enkel nummer meer goed :(
Alleen als ik een echte 5.1 dvd start wil het geluid goed zijn ... maar dat is dan een directe ac3 stream, en geen encoding vanaf het bagger kaartje (welke optical op mijn DTT 3500 zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Indien de bevindingen goed blijken te zijn en er komt een inkoopactie voor die DTS kaart (of desnoods nog deze dolby digital kaart) dan zal ik zeker meedoen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 07-12-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

* Cheetah steekt hand op voor meedoen aan IA :)

Ik moet dus concluderen dat het spul nog steeds niet leverbaar is? :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ook ik meld me aan voor IA :). Maar goed voorlopig nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ook ik begin mij echt steeds meer te ergeren aan het slechte geluid dat door de nForce4 icm Realtek wordt geproduceerd. Jammer dat de gemiddelde consument niet weet dat het ook beter kan, maar de meesten hebben er toch kleine speakers op aangesloten. En ondertussen heb je Creative met hun te dure kaarten en slechte support. Wacht hier ook ongeduldig op een DDL of DTSL kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

kiddyl schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:52:
Ook ik begin mij echt steeds meer te ergeren aan het slechte geluid dat door de nForce4 icm Realtek wordt geproduceerd. Jammer dat de gemiddelde consument niet weet dat het ook beter kan, maar de meesten hebben er toch kleine speakers op aangesloten. En ondertussen heb je Creative met hun te dure kaarten en slechte support. Wacht hier ook ongeduldig op een DDL of DTSL kaart.
Bij gebrek aan beter doet een Audigy2 't 'm hier... die is nog redelijk betaalbaar...
nForce 4 onboard audio is gewoon onacceptabel. Bij de eerste de beste redelijk geprijsde DTS-C / DDL kaart spring ik ook aan boord. Eindelijk die high-end receiver van me eens van een digitaal 5.1 signaal voorzien :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik ben recentelijk overgegaan van een nForce2 systeem met Soundstorm. Kwa PC heb ik een goede speedbump gekregen, maar kwa geluid was het toch wel even schrikken, maar nu begin ik mij er zelfs een aan te ergeren. Ik heb nog een oude Terratec XFire 1024 4.1 liggen en die produceert volgens mij zelfs nog beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

kiddyl schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:20:
Ik ben recentelijk overgegaan van een nForce2 systeem met Soundstorm. Kwa PC heb ik een goede speedbump gekregen, maar kwa geluid was het toch wel even schrikken, maar nu begin ik mij er zelfs een aan te ergeren. Ik heb nog een oude Terratec XFire 1024 4.1 liggen en die produceert volgens mij zelfs nog beter geluid.
Kenmerk van de moederborden met Soundstorm is dat de DAC's van slechte kwaliteit waren. Natuurlijk is het wel zo dat de DAC je niet boeit al sluit je hem digitaal aan. ;)

Ik heb zelf nu een barebone in gebruik met nForce 2 en Soundstorm en ben er zeer tevreden mee. Zo jammer dat ze geen Soundstorm PCI-lijn hebben gemaakt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is trouwens dit apparaat van Creative niet een oplossing?

http://www.soundblaster.c...category=16&product=14191

Ik heb het idee dat dit apparaat real-time DTS conversie toepast op al het geluid dat je soundblaster voortbrengt (en niet alleen dvd). Of gaat het hier ook weer mis omdat je het signaal niet digitaal naar het apparaat stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:59:
Is trouwens dit apparaat van Creative niet een oplossing?

http://www.soundblaster.c...category=16&product=14191

Ik heb het idee dat dit apparaat real-time DTS conversie toepast op al het geluid dat je soundblaster voortbrengt (en niet alleen dvd). Of gaat het hier ook weer mis omdat je het signaal niet digitaal naar het apparaat stuurt?
Bij dit apparaat ga je eerst 6 analoge kabeltjes naar je converter leggen. En vevolgens een coax naar je AV receiver. Dan liever een geluidskaart en 1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ja een los kaartje is wel beter, maar nu heb je geen probleem met cpu belastig. Als dit ding nu ook te koop zou zijn.... zou ik er best een willen halen. Maar ja wat gaat het dinge koste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

kippy schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:48:
Ja een los kaartje is wel beter, maar nu heb je geen probleem met cpu belastig.
De CPU belasting wordt praktisch niet beinvloed door technieken als Dolby Digital Live of DTS Connect, omdat de geluidskaart hardwarematig het PCM-geluid omzet. Wat de belasting op de processor wel beinvloed is om hoeveel kanalen geluid het gaat. 5.1 geluid zal gewoon meer processing kracht nodig hebben dan stereo. Wat de geluidskaart ermee doet (door een DAC of door een encoder heensturen) maakt niets uit.

Volgens een (ondertussen alweer verouderde) test scheelde 5.1 analoog uit en 5.1 Dolby Digital maar een paar FPS in een computerspel.

Overigens, deze methode zorgt voor zeer veel kwaliteitsverlies: eerst haal je het pure PCM-geluid geluid door een DAC (=kwaliteitsverlies), om het vervolgens analoog te versturen naar de encoder (=kwaliteitsverlies), waar het vervolgens gecodeerd wordt tot DTS (=kwaliteitsverlies, onder andere door compressie). Hierna wordt het digitaal verstuurd naar je receiver, waar het vervolgens wéér door een DAC (=kwaliteitsverlies) wordt geperst.

Nah, dan prefereer ik toch dat het geluid vanaf de geluidskaart al gecodeerd is. Het enige waarvoor dit apparaat handig zou kunnen zijn is dat je teveel digitale ingangen en te weinig analoge ingangen op je versterker hebt. Zelfs voor het omzetten van coax naar optical (of andersom) bestaan al losse (en waarschijnlijk goedkopere) apparaten.

Ik bedacht net nog een oplossing voor alle Creative-fanboys: koop de duurste Sound Blaster Xi-Fi, de Home Theater Connect DTS-610 en de Decoder DDTS-100. Je bent lekker duur uit, hebt veel kwaliteitsverlies van geluid... maar het is wel allemaal Creative. ;)

Overigens heb ik die DDTS-100 zelf in gebruik voor mijn Soundstorm, omdat ik nog een goede 5.1 set zonder decoder had. Het ding doet zijn werk zeer goed, alleen is het prijskaartje een beetje hoog (~€ 110).

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.