[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nu maar hopen dat de support voor die nieuwe kaarten beter is :/

Want als ik die Teratec 7.1 PCI al kan weggooien als Vista er is ga ik best pissed worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ja ik zou ook wel op 64bit willen overstappen in de toekomst zonder dat ik weer een nieuwe geluidskaart moet kopen. Ik kijk toch lekker eerst de kat uit de boom tot de eerste revieuws komen.

Ik zie op de site van Terratec zo gauw nog nergens drivers voor vista of XP-64bit. Ik denk dat ik daar anders maar een keertje een mailtje over stuur.

Ik weet niet of het al genoemd was, maar ik les niet hierin dat het encoding gedeelte van de turtle beach montego softwarematig is, dus dan is dat bij de andere kaarten ook zo lijkt mij. Mij boeit dat niet zoveel, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het wel belangrijk vinden.
64 Bit Technology was first introduced in higher-end systems such as Servers
etc. It is just working its way into the mainstream market. Manufacturers and
Developers are working on delivering 64 Bit Drivers, which appears to be the
way of the future, as we went from 16-bit to 32-bit and now 64-bit.

At present, there is no Consumer level Software product that supports
the 64 bit OS. Even the HD (High Definition) audio chipsets included in
the recently introduced "PCI Express" motherboards, are NOT supported under
"Windows XP Pro 64 bit Edition". Once the Hardware Driver issues get
'ironed out' with this new Technology, Software development will follow.

As soon as this new Technology becomes mainstream, Turtle Beach will make
available 64-bit Drivers for current products.
Turtle beach belooft dus wel dat het 64bit drivers gaat maken.
Dual CPU, Symmetric Multiprocessor Systems, are generally for Servers running
business applications and not for gaming systems. This Sound Card may not
install, function in this environment and it is not Supported by VTB. You may
run into audio or performance problems under heavy CPU loads (gaming, audio
recording, etc�).

A dual CPU system may not allocate resources correctly for a sound card when
tasks are divided between the 2 CPUs under heavy graphical and audio loads
such as gaming. Please keep in mind that this is a consumer level audio card
not a server product.

NOTE: This is NOT to be confused with Hyper-Threading. This Sound Card
will work fine with a single Hyper-Threading CPU.
Lijkt me toch sterk dat dit aan de dual CPU setup zal liggen maar eerder aan drivers die er niet mee overweg kunnen, anders zouden er toch best veel problemen met andere dingen moeten zijn bij dual CPU setups. (vind het zelf wel belangrijk, heb zelf immers een DC)

[ Voor 77% gewijzigd door Aapenootjes op 08-10-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
aapenootjes schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:49:
Ik zie op de site van Terratec zo gauw nog nergens drivers voor vista of XP-64bit. Ik denk dat ik daar anders maar een keertje een mailtje over stuur.
De drivers van de terratec 7.1 pci staan er zoiezo nog niet. Maar in het persbericht van terratec op pagina 6 van dit topic wordt gezegd dat ze al gelijk met drivers voor Windows XP 64Bit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
cool_zero schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:06:
[...]

De drivers van de terratec 7.1 pci staan er zoiezo nog niet. Maar in het persbericht van terratec op pagina 6 van dit topic wordt gezegd dat ze al gelijk met drivers voor Windows XP 64Bit komen.
Welja... volgende week zullen we het zien ;)
Want dan worden de 1e kaarten hier in NL verwacht, en ga ik er ook meteen! een halen ;)

Dus voor de gene die nog ff de kat uit de boom willen kijken, wacht even totdat ik hem heb gekocht aan het eind van de volgende week. (w.s woensdag of vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

RS_003 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:26:
Nu maar hopen dat de support voor die nieuwe kaarten beter is :/

Want als ik die Teratec 7.1 PCI al kan weggooien als Vista er is ga ik best pissed worden...
Nou, nou... niet meteen zo negatief doen. ;)

Al kijkt men op de duitste Terratec website, om precies te zijn in het deel over drivers voor hun geluidskaarten, dan kan je lezen dat ze voor de andere geluidskaarten (Aureon 7.1 Universe en de FireWire) 64-bit drivers hebben gepland voor het einde van oktober. Je kan gerust aannemen dat ze ook wel 64-bit drivers maken (of misschien zelfs leveren) voor/met de Aureon 7.1 PCI.

En ja, de Aureon 7.1 PCI staat er nog niet bij. Logisch, want hij wordt pas vanaf volgende week gedistributeerd naar de winkels/on-line shops. (8>.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Daarover kan ik dus "hopelijk" eind volgendeweek meer over vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb gisteren de Terratec Aureon 7.1 PCI besteld en ik verwacht dat ik hem volgende week binnen heb. Als hij eenmaal in mijn bak zit, zal ik mijn bevindingen erover posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Ik ben nu al benieuwd naar de review ;)

[ Voor 43% gewijzigd door cool_zero op 14-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
The Zep Man schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:05:
Ik heb gisteren de Terratec Aureon 7.1 PCI besteld en ik verwacht dat ik hem volgende week binnen heb. Als hij eenmaal in mijn bak zit, zal ik mijn bevindingen erover posten. :)
Waar?

Ik kan nog nergens een vinden. Tevens kloppen 3 van de 6 winkels in de V&A niet :)
Die hebben de kaart niet, of de link ernaar klopt niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 14-10-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

RS_003 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:13:
[...]

Waar?

Ik kan nog nergens een vinden. Tevens kloppen 3 van de 6 winkels in de V&A niet :)
Die hebben de kaart niet, of de link ernaar klopt niet :(
Ik weet het, de Pricewatch is niet echt up-to-date en bevat veel foute informatie. Had er al is wat over ingestuurd, maar de admins/moderators besluiten mij te negeren.

Ik heb hem bij Perfect Systems besteld. 5 werkdagen levertijd. Ik verwacht dat ik hem rond donderdag in mijn bezit heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bedankt :)
Ik bestel hem daar zodra ze aangeven dat hij binnen is.

Want ik wou ook eerst bij complet bestellen, maar die hebben hun levertijd ook al 2x verlengd.

Maar bedankt voor de tip dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

RS_003 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:08:
Bedankt :)
Ik bestel hem daar zodra ze aangeven dat hij binnen is.

Want ik wou ook eerst bij complet bestellen, maar die hebben hun levertijd ook al 2x verlengd.

Maar bedankt voor de tip dus :)
En volgens mij hebben ze steeds minder kaarten over als ze binnenkomen. Ze verwachten er nu nog maar twee. Of dat zijn pre-orders, of medewerkers van het bedrijf gaan met die kaarten aan de haal. 8)7

Terratec heeft trouwens wat productinformatie op hun website gezet. Overigens zijn er nog geen drivers te zien, maar wel de verwachting dat de 64-bit drivers aan het einde van oktober op hun website aangeboden zullen worden. Waarschijnlijk worden de 64-bit drivers niet meegeleverd met de kaart zelf. :'(

Ach, moet allang blij zijn dat ze 64-bit drivers ontwikkelen. Daar kunnen sommige fabrikanten nog een voorbeeld aan nemen. _/-\o_

[edit]
Stupid typo.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-10-2005 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik zit er ook maar op te wachten,
die komplet vertrouw ik niet meer helemaal.

ik wacht netjes tot hij beschikbaar is bij 4launch,
daar heb ik altijd goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:42:
Pff ik zit er ook maar op te wachten,
die komplet vertrouw ik niet meer helemaal.

ik wacht netjes tot hij beschikbaar is bij 4launch,
daar heb ik altijd goede ervaring mee.
Met 'vertrouwen' heeft het niet zoveel bij mij te maken. Perfect-Systems geeft wel keurig netjes een lijst met wat ze al voor je apart hebben gelegd en wat ze nog binnen moeten krijgen.

Al hou je niet van risico's, dan bestel je onder rembours. Kost een paar euro meer, maar absoluut geen stress/risico. En al duurt het te lang/je bent het er niet mee eens, dan betaal je niets aan de postcode en dan eindigt het pakket gewoon weer bij het adres waarvan het verstuurd is.

Ik heb wel is één maal vooruitbetaald bij Alternate. Mijn order heb ik maar geannuleerd, na een maand en herhaaldelijk contact opnemen. Pas bij het dreigen met een advocaat kreeg ik mijn geld terug. Toen ik onder rembours bestelde, had ik nauwelijks problemen met hun. De sukkels. :r

Het lijkt wel alsof je serieuzer genomen wordt als je iets onder rembours laat bezorgen. Ze hebben tenslotte nog geen geld ontvangen en moeten er moeite insteken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo, er zijn 3 nieuwe leveranciers bijgekomen... maar ook allemaal niet op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

RS_003 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:39:
Zo, er zijn 3 nieuwe leveranciers bijgekomen... maar ook allemaal niet op voorraad :(
Ik weet hoe het voelt. Bij Perfect-Systems heb ik hem woensdagavond (=donderdag) besteld, vorige week. Hij staat op 'Product is normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar'. Kijken wat hiervan waar is.

Ik snap het niet. Winkels 'bieden' ze ondertussen al 3 weken aan, maar geen enkele winkel heeft de tijd/moeite/gelegenheid genomen om een paar exemplaren in te slaan. :'(

Als hij na 10 werkdagen (vanaf vorige week donderdag) bij mij niet binnen is, annuleer ik die bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Ik denk dat het gewoon komt omdat terratec nog geen kaarten heeft geleverd, maar al wel toegezegd hebben dat ze dat gaan doen. Kunnen de winkels vrij weinig aan doen, ze hadden echter wel even kunnen wachten met het online zetten van de kaart totdat die echt leverbaar was, maarja dan kun je weer niet pre-orderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

cool_zero schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:19:
Ik denk dat het gewoon komt omdat terratec nog geen kaarten heeft geleverd, maar al wel toegezegd hebben dat ze dat gaan doen. Kunnen de winkels vrij weinig aan doen, ze hadden echter wel even kunnen wachten met het online zetten van de kaart totdat die echt leverbaar was, maarja dan kun je weer niet pre-orderen ;)
Daar heb je wel gelijk in.

Echter heb ik geen pre-order gedaan, maar een product besteld dat 'normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar'. Natuurlijk zijn dit soort kreten onder voorbehoud, maar als je als winkel jezelf te vaak niet aan deze datums houdt, is dat niet echt goed voor de reputatie.

Overigens zijn de 5 werkdagen nog niet om, dus ik mag niet klagen (morgen is de 5e dag).

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 19-10-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Is er al iets bekend over eventuele Linux ondersteuning voor de Aureon 7.1 PCI? Als die nl. even belabberd is als de ondersteuning van de 5.1 Sky (die ik gehad heb), dan heb ik geen interesse....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:38
Bij Salland Automatisering wisten ze mij gisteren te vertellen dat ik hem op zijn vroegst in de eerste week van november zou kunnen krijgen... dus ze zijn goed bezig bij Terratec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Fijn nieuws :/

Ik wor GEEEEEEEK van mijn huidige geluidskaart :( (soundmax 7.1 met optical out thingie... ow ow ow wat een slecht geluid)

Ik heb nog even iemand laten kijken die grote leveranciers.
Maar idd, of hij staat er helemaal niet, of hij staat nog op binnenkomen :(

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 19-10-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
FaLc0n schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:40:
Bij Salland Automatisering wisten ze mij gisteren te vertellen dat ik hem op zijn vroegst in de eerste week van november zou kunnen krijgen... dus ze zijn goed bezig bij Terratec.
Das niet zo mooi.
Heeft iemand al gekeken of tie al in duitsland te krijgen is, terratec blijft een duits merk. Dus misschien is die daar al wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

kippy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

Das niet zo mooi.
Heeft iemand al gekeken of tie al in duitsland te krijgen is, terratec blijft een duits merk. Dus misschien is die daar al wel leverbaar.
Dat zou ik ondertussen ook wel graag willen weten. Wat wel opvalt is, zoals eerder vermeld, dat er nog geen drivers voor de 7.1 PCI op hun website staan.

Al blijkt inderdaad dat deze kaart pas vanaf begin november beschikbaar is, laat ik die order wijzigen (had nog wat andere dingen besteld die ik niet hoognodig, maar wel voor november in huis wil hebben).

Gelukkig toch onder rembours besteld. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de Turtlebeach besteld in UK, had hem binnen 4 dagen in huis. Moet hem nog wel in HTPC installeren... ;)

Grt, F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs op de site van terratec zelf kan je hem niet bestellen,
maar jezelf alleen op de hoogte laten houden,
van wanneer deze kaart uit komt.
Dus we moeten er nog maar een poosje over dromen,
alvorens realiteit te maken van onze hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:05:
Ik snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren, bij terratect weten ze toch of ze de releas date wel of niet halen. Waarom kunnen ze dat gewoon niet in een keer goed doen of hoog uit ons een week langer laten wachten.

Maar ja, zoals je al zij.... het wordt gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:31:
Heb zelf de Turtlebeach besteld in UK, had hem binnen 4 dagen in huis. Moet hem nog wel in HTPC installeren... ;)

Grt, F
Wat heb je betaald? En WAAR?

Ik heb dat bedrijf in NL gebeld wat turtlebeach levert.
Nooit meer wat van gehoord.
Mailen reageren ze ook niet op...

Dusch, dan maar in de UK bestellen.

Update ons dus pleaseeee :P zodra hij geinstalleerd is, en waar ik hem kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik blijf het echt jammer vinden dat er geen hardwarematige oplossingen (meer) zijn voor DDL encoding ;(

Ik wil graag zo'n kaartje voor mijn gamesysteem, en ben gewoon bereid er keiharde pegels voor neer te leggen, maar ze zijn gewoon niet te krijgen. Ik wil voordat ik een software encoding kaartje overweeg eerst graag weten hoeveel CPU cycles het vreet, want je zit er natuurlijk niet op te wachten dat DD encoding in game 30% (of mss zelfs meer) van je CPU performance opsoupeert.

Ik snap echt niet waarom nVidia niet is doorgegaan met dat idee van losse SoundStorm geluidskaarten, want ik weet wel zeker dat ze gretig aftrek zouden vinden. DD encoding is daarbij bijna "gratis" voor wat betreft CPU load... SoundStorm chipset ligt er al, drivers liggen er al, support is geen probleem... en toch doen ze er niets mee.. whyyyyyy!? :'(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:05:
De iets duurdere uitvoering is toch wel al leverbaar? :? Die Space? Als je op eBay gaat kijken zie je daar al enkele tweedehands exemplaren van zelfs...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FirefoxAG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:43:
Ik blijf het echt jammer vinden dat er geen hardwarematige oplossingen (meer) zijn voor DDL encoding ;(

Ik wil graag zo'n kaartje voor mijn gamesysteem, en ben gewoon bereid er keiharde pegels voor neer te leggen, maar ze zijn gewoon niet te krijgen. Ik wil voordat ik een software encoding kaartje overweeg eerst graag weten hoeveel CPU cycles het vreet, want je zit er natuurlijk niet op te wachten dat DD encoding in game 30% (of mss zelfs meer) van je CPU performance opsoupeert.

Ik snap echt niet waarom nVidia niet is doorgegaan met dat idee van losse SoundStorm geluidskaarten, want ik weet wel zeker dat ze gretig aftrek zouden vinden. DD encoding is daarbij bijna "gratis" voor wat betreft CPU load... SoundStorm chipset ligt er al, drivers liggen er al, support is geen probleem... en toch doen ze er niets mee.. whyyyyyy!? :'(
Rustig, rustig iedereen... niet zo doemdenken. Ik had inderdaad ook liever zo'n Soundstorm-geluidskaart gezien. Het is ook waar dat Europa (grotendeels) gemist wordt met de DDL-markt.
FirefoxAG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:43:

Deze kaarten zijn een 'hardwarematige oplossing'. Hier is een benchmark van de X-Mystique waarin je goed het verschil ziet tussen analoog 5.1 (6 kanaals) en Dolby Digital Live (6 kanaals). Zoals je ziet in de test van Quake 3 Arena scheelt het nauwelijks wat in frame-rate. Deze geluidskaarten (in ieder geval de Terratec 7.1 PCI) zijn op dezelfde DDL-chip gebaseerd (die 6ch+ van C-Media). Het is dus allemaal hardwarematig. :)

Overigens krijg ik vandaag een Aopen EX18 (complete 'barebone') binnen waar nog een Nforce 2 met Soundstorm op zit. :9
Metalfreak schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:07:
[...]

De iets duurdere uitvoering is toch wel al leverbaar? :? Die Space? Als je op eBay gaat kijken zie je daar al enkele tweedehands exemplaren van zelfs...
Terratec Aureon 7.1 Space != Terratec Aureon 7.1 PCI

De Space is een professionele geluidskaart (dacht ik) en de PCI is een 'gewone' geluidskaart met Dolby Digital Live. Beiden hebben een andere markt in het achterhoofd. Interessante is dus ook dat de PCI een stuk goedkoper is, hoewel die juist wel Dolby Digital Live heeft. :+

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 20-10-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:46:
Deze kaarten zijn een 'hardwarematige oplossing'. Hier is een benchmark van de X-Mystique waarin je goed het verschil ziet tussen analoog 5.1 (6 kanaals) en Dolby Digital Live (6 kanaals). Zoals je ziet in de test van Quake 3 Arena scheelt het nauwelijks wat in frame-rate. Deze geluidskaarten (in ieder geval de Terratec 7.1 PCI) zijn op dezelfde DDL-chip gebaseerd (die 6ch+ van C-Media). Het is dus allemaal hardwarematig. :)
Het jammere is alleen dat de reviewer daarbij niet vergeleken heeft met bijvoorbeeld een Audigy2 geluidskaar @6 kanaals analoog. Dat de C-media geen performance verliest bij een overgang van 6 kanaals naar DDL wil nog niets zeggen over of DDL hardwarematig is, gezien het 6 kanaals gedeelte net zo goed softwarematig kan zijn.

Als ik bijvoorbeeld de CPU charts bekijk bij het inschakelen van sound in Q3 ziet die drop van ~23% bij het inschakelen van sound er weinig "hardwarematig" uit... Zie deze chart maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/x-mystique/images/q3alow.jpg

Dat de kaart bij inschakelen van DDL daarbij verder "niet veel" extra inlevert (hoewel het verschil t.o.v. No Sound alsnog oploopt tot ~30%) zegt natuurlijk weinig... Ik kan me herinneren (maar weet dat dus niet zeker meer) dat het performanceverlies bij gebruik van SoundStorm en Audigy2 (beide hardwarematige audio-oplossingen) een stuk minder is... kijk ook hier maar (hoewel ze daar dus testen op 1280x1024, wat minder CPU dependant is)...

Ik zou dus graag een vergelijking zien tussen framerates van zo'n C-media kaart in DDL modus t.o.v. bijv. een Audigy2 in 5.1 analog modus. Dan weet ik waar ik aan toe ben :)
Weet iemand van zo'n review?

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 20-10-2005 15:48 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FirefoxAG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:43:
[...]
Het jammere is alleen dat de reviewer daarbij niet vergeleken heeft met bijvoorbeeld een Audigy2 geluidskaar @6 kanaals analoog. Dat de C-media geen performance verliest bij een overgang van 6 kanaals naar DDL wil nog niets zeggen over of DDL hardwarematig is, gezien het 6 kanaals gedeelte net zo goed softwarematig kan zijn.

Als ik bijvoorbeeld de CPU charts bekijk bij het inschakelen van sound in Q3 ziet die drop van ~23% bij het inschakelen van sound er weinig "hardwarematig" uit... Zie deze chart maar eens:

[afbeelding]

Dat de kaart bij inschakelen van DDL daarbij verder "niet veel" extra inlevert (hoewel het verschil t.o.v. No Sound alsnog oploopt tot ~30%) zegt natuurlijk weinig... Ik kan me herinneren (maar weet dat dus niet zeker meer) dat het performanceverlies bij gebruik van SoundStorm en Audigy2 (beide hardwarematige audio-oplossingen) een stuk minder is... kijk ook hier maar (hoewel ze daar dus testen op 1280x1024, wat minder CPU dependant is)...

Ik zou dus graag een vergelijking zien tussen framerates van zo'n C-media kaart in DDL modus t.o.v. bijv. een Audigy2 in 5.1 analog modus. Dan weet ik waar ik aan toe ben :)
Weet iemand van zo'n review?
Goed punt wat je aanbrengt...

Zoals ik al eerder schreef, verwacht ik vandaag een Aopen EX18 'in de bus' (bevat 1 PCI slot!). Hierop zit een Soundstorm on-board. Is kijken of ik een benchmark kan doen tussen de Soundstorm met DDL en de Terratec 7.1 PCI met DDL (als hij ooit binnenkomt :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:27:
Zoals ik al eerder schreef, verwacht ik vandaag een Aopen EX18 'in de bus' (bevat 1 PCI slot!). Hierop zit een Soundstorm on-board. Is kijken of ik een benchmark kan doen tussen de Soundstorm met DDL en de Terratec 7.1 PCI met DDL (als hij ooit binnenkomt :'( ).
Als dat zou lukken: heel graag! :)
Ik wil graag weten of er een groot performanceverschil is tussen die twee of niet... in het eerste geval zal ik moeten wachten op een (100%) hardwarematige oplossing, en in het andere geval kan ik meteen aan de DDL... ik hoop dus op het laatste, want dan dump ik meteen mijn Audigy2 ZS :P

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:46:

[...]
Terratec Aureon 7.1 Space != Terratec Aureon 7.1 PCI

De Space is een professionele geluidskaart (dacht ik) en de PCI is een 'gewone' geluidskaart met Dolby Digital Live. Beiden hebben een andere markt in het achterhoofd. Interessante is dus ook dat de PCI een stuk goedkoper is, hoewel die juist wel Dolby Digital Live heeft. :+
Je gaat toch niet zielig doen over 25 euro als je kwaliteit zoekt he?? :X

Maar het was me niet duidelijk dat die Space geen ondersteuning biedt voor Dolby Digital Live...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Cherub schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:16:
Is er al iets bekend over eventuele Linux ondersteuning voor de Aureon 7.1 PCI? Als die nl. even belabberd is als de ondersteuning van de 5.1 Sky (die ik gehad heb), dan heb ik geen interesse....
In de documentatie van de chipset van de Aureon 7.1 PCI staat het volgende:
Linux OSS driver available (w/o DDLive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w/o staat zover ik voor with out ... :?

Dus dan heb je een regulieren 7.1 kaart?
(niet dat DDL 7.1 mogelijk is zover ik weet. Alleen in 5.1 modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Metalfreak schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
[...]

Maar het was me niet duidelijk dat die Space geen ondersteuning biedt voor Dolby Digital Live...
7.1 Sound Card Aureon 7.1 PCI Internal (PCI)

Perfect surround sound with Dolby® Digital Live!
8/16bit recording & playback at up to 48kHz (mono/stereo)
Extended full duplex for simultaneous recording & playback
Independent level controls for each audio source
24bit S/PDIF input/output with 44.1, 48 and 96kHz
Dolby Digital Live real-time AC3 encoding

7.1 Sound Card Aureon 7.1 Space Internal (PCI)

8 (7.1) separate Speaker Outputs
Uncompromising 24 Bit / 96 kHz Playback and Recording
Digital In/Out, Optical 24 Bit / 96 kHz
A3D, EAX 1.0 and EAX 2.0 Support

De space bied geen ondersteunig aan DDL, simpelweg omdat tie dat niet heeft en daarvoor niet bedoeld is. Het is bedoeld als een "high end" audio kaart. En de PCI als DDL kaart, zo simpel is et.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Metalfreak schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
[...]

Voor mij heeft de 7.1 PCI meer kwaliteit dan de 7.1 Space (dankzij DDL). Dus ik ga helemaal neit zielig doen omdat hij 25 euro goedkoper is. ;)

Voor de rest gaf ik alleen de vergelijking dat een kaart met DDL goedkoper is dan een kaart zonder. Dit zal wel als reden hebben omdat de Space toch duurdere functies heeft dat hem wat duurder zal maken. Vertrouw mij maar, al was de 7.1 PCI 25 euro duurder, dan had ik hem alsnog gekocht.
cool_zero schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:15:
[...]

In de documentatie van de chipset van de Aureon 7.1 PCI staat het volgende:

[...]
Ik denk (pure speculatie) dat dit komt omdat de OSS-standaard niet in DDL-aansturing voorziet. 'Iets' moet tenslotte die functie aanzetten op die kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 21-10-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
RS_003 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:51:
w/o staat zover ik voor with out ... :?

Dus dan heb je een regulieren 7.1 kaart?
(niet dat DDL 7.1 mogelijk is zover ik weet. Alleen in 5.1 modus)
Ja, dat is ook wat ik ervan begreep. Dus dan heeft de kaart niet zoveel meerwaarde t.o.v. de rest in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nee, dan heb je gewoon een midrange 7.1 kaartje.

Maar wel met optical out :)
en goedkoper dan een audigy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

cool_zero schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:10:
[...]

Ja, dat is ook wat ik ervan begreep. Dus dan heeft de kaart niet zoveel meerwaarde t.o.v. de rest in linux.
*kijkt naar de open-source community*

Misschien, vanwege MythTV, komt er wel een open-source ALSA-driver uit die de DDL-functie wel kan aanzetten. Het zijn volgens mij redelijk standaard onderdelen die ze op die 7.1 PCI gebruiken.

Ik herinnerde me ergens een verhaal dat de 'gewone' versie van die 7.1 chip wel de specificaties van op te vragen zijn, maar niet van de plus-variant met DDL. Het zou daardoor best wel is een tijd kunnen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

The Zep Man schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:37:
[...]
Voor mij heeft de 7.1 PCI meer kwaliteit dan de 7.1 Space (dankzij DDL). Dus ik ga helemaal neit zielig doen omdat hij 25 euro goedkoper is. ;)

Voor de rest gaf ik alleen de vergelijking dat een kaart met DDL goedkoper is dan een kaart zonder. Dit zal wel als reden hebben omdat de Space toch duurdere functies heeft dat hem wat duurder zal maken. Vertrouw mij maar, al was de 7.1 PCI 25 euro duurder, dan had ik hem alsnog gekocht.
Ik wil eigenlijk een Aureon met die functies van de Space én DDL, maar dan zal ik wel te veeleisend worden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
De PCI versie is interessant voor mensen met een externe DD/DTS decoder, de space voor mensen zonder externe decoder...die decoder zit dan op de kaart, en dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de prijs hoger ligt (lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Metalfreak schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:54:
[...]

Ik wil eigenlijk een Aureon met die functies van de Space én DDL, maar dan zal ik wel te veeleisend worden... :(
mjah het is nog wachten dan op de Aureon PCI Space lijkt mij?

ik vind het ook jammer dat er nog geen kaarten zijn die van alles wat hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:09:
De PCI versie is interessant voor mensen met een externe DD/DTS decoder, de space voor mensen zonder externe decoder...die decoder zit dan op de kaart, en dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de prijs hoger ligt (lijkt me).
Dit klopt niet. Met de 7.1 PCI kan ook DD/DTS gedecodeerd worden naar analoge speakers.

Kijk is naar Kippy's post voor een vergelijking van de kaarten. Volgens mij hebben de meeste gamers/HTPC-fans niet zoveel aan de Space.

[edit]
Net gemaild waar mijn bestelling blijft (Terratec 7.1 PCI): het schijnt dat ze hem besteld hebben bij de leverancier en dat ze geen datum weten, maar dat ze hopen dat hij volgende week donderdag binnenkomt. :(

Als hij die donderdag inderdaad niet binnen is, laat ik die order annuleren. Ik vind het een smerig lokkertje op de website van Perfect-Systems: "Product is normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar.". Dit zou "Levertijd van product is momenteel onbekend." moeten zijn. :r

Verwacht aan het einde van de rit een 'mooie' vermelding in de ShopSurvey...

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 21-10-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja, komplett.nl heeft ook al 3x de levertijd veranderd.

Op moment van schrijven staat er dat hij de 18e deze maand leverbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
The Zep Man schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Dit klopt niet. Met de 7.1 PCI kan ook DD/DTS gedecodeerd worden naar analoge speakers.

Kijk is naar Kippy's post voor een vergelijking van de kaarten. Volgens mij hebben de meeste gamers/HTPC-fans niet zoveel aan de Space.
In de post van Kippy staat niets geschreven over hardwarematige dd/dts decoding hoor :) Die 7.1 Space kan het decoderen van dd/dts hardwarematig voor je doen... dan hoef je er alleen maar een paar speakers aan te hangen en je bent klaar...daarom is hij denk ik ook wat duurder dan de 7.1 PCI.

Met de 7.1 PCI moet je wel een externe decoder hebben, anders kun je 'm net zo goed niet aanschaffen, want dant heeft DDL geen zin. Deze heeft dus geen hardwarematige dd/dts decoder op de kaart zitten. Eerst hardwarematig encoden en dan weer decoden slaat nergens op natuurlijk :)

BTW: Bij Salland Automatisering staat de levertijd nu al op "langer dan 10 dagen..." :O ;(

[ Voor 10% gewijzigd door FaLc0n op 21-10-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:04:
In de post van Kippy staat niets geschreven over hardwarematige dd/dts decoding hoor :) Die 7.1 Space kan het decoderen van dd/dts hardwarematig voor je doen... dan hoef je er alleen maar een paar speakers aan te hangen en je bent klaar...daarom is hij denk ik ook wat duurder dan de 7.1 PCI.
Geen enkele geluidskaart die ik ken doet decoding hardwarematig en de 7.1 space in iedergeval niet. De 7.1 space is gewoon een stuk duurder omdat daar een betere digitaal naar analoog conversie op zit. Als je de geluidskaart analoog aansluit heb je hier profijt van, als je hem digitaal aansluit niet(behalve dat je met de space t/m 192 khz digitaal kan uitsturen, maar dat gebruik je waarschijnlijk toch nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
cool_zero schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:53:
[...]

Geen enkele geluidskaart die ik ken doet decoding hardwarematig en de 7.1 space in iedergeval niet. De 7.1 space is gewoon een stuk duurder omdat daar een betere digitaal naar analoog conversie op zit. Als je de geluidskaart analoog aansluit heb je hier profijt van, als je hem digitaal aansluit niet(behalve dat je met de space t/m 192 khz digitaal kan uitsturen, maar dat gebruik je waarschijnlijk toch nooit)
Hmm, dan heb ik verkeerd gelezen sorry :+ De Audigy kaarten doen dat in ieder geval wel, dus die kaarten zijn er wel degelijk :)

Tnx voor de info!

[ Voor 9% gewijzigd door FaLc0n op 21-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:56:
[...]

Hmm, dan heb ik verkeerd gelezen sorry :+ De Audigy kaarten doen dat in ieder geval wel, dus die kaarten zijn er wel degelijk :)

Tnx voor de info!
Probeerde ik al uit te leggen.

Gelukkig kan tegenwoordig elke 'redelijke' computer softwarematig DD/DTS decoderen zonder extreme impact. De meeste spellen gebruiken geen DD/DTS gecodeerde geluidseffecten, dus daar zal het ook niet al te veel performance kosten. En zelfs dan nog moet het spel het streamen naar de geluidskaart ondersteunen. :)

En zeg nou zelf: al kan jouw PC tijdens films geen DD/DTS decoderen omdat het te traag wordt... wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe? Ik herinner me nog dat dit lukte op een Celeron 566Mhz. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?
Geluids kaart met dolby encoder -> amp met decoder.
Waarom zou je kaart dan uberhoudt moet kunne decoden, dat laat je dan toch je amp doen die het veel beter kan ;) . Ik vind het maar nuteloze iets een dolby decoder op je geluidskaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:08:
:?
Geluids kaart met dolby encoder -> amp met decoder.
Waarom zou je kaart dan uberhoudt moet kunne decoden, dat laat je dan toch je amp doen die het veel beter kan ;) . Ik vind het maar nuteloze iets een dolby decoder op je geluidskaart.
Tja, je hebt mensen met een analoog 5.1 setje aan de PC, best veel denk ik, die kunnen dan nooit films in 5.1 kijken. :)

Dus voor jou misschien nutteloos, voor het gros niet denk ik. ;) (Ik denk dat er meer analoge 5.1 setjes aan geluidskaarten hangen dan 5.1 setjes met eigen decoder, laat staan een amp. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:56:
De audigy kaarten doen dolby digital decoding ook softwarematig in de drivers. Dus ik heb nog steeds geen kaarten gezien die het hardwarematig kunnen :P Aangezien het ook in met veel software makkelijk gedaan kan worden zoals windvd/powerdvd/ac3filter is het ook niet echt een nuttige feature voor op een geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
GaMeOvEr schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:18:
[...]

Tja, je hebt mensen met een analoog 5.1 setje aan de PC, best veel denk ik, die kunnen dan nooit films in 5.1 kijken. :)

Dus voor jou misschien nutteloos, voor het gros niet denk ik. ;) (Ik denk dat er meer analoge 5.1 setjes aan geluidskaarten hangen dan 5.1 setjes met eigen decoder, laat staan een amp. ;) )
Ik heb dan zon setje wat een decoder ofzo heeft (DTT 3500) en hier is het weer zo.

Dat ik via mijn huidige optical 5.1 kaart alleen stereo kan ontvangen, en dat die decoder dan zelf alles upmixt, wat dus (soms) voor geen meter klinkt.

en ik mis gewoon dat Dolby Digital lampje dat normaal zo vrolijk brande ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dit topic over encoding ging ? (en niet decoding?)

Mijn Creamware Pulsar Project doet realtime encoding in DD/DTS 5.1/6.1/7.1 en zelfs 8.1, whatever that is. Misschien wat out-of-scope van dit topic, aangezien dit niet helemaal een huis, tuin en keukenkaart is (meer op studio en mixing is gericht), maar goed hij kan het wel :)
offtopic:
de kaart is trouwens te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja...

Wat moet ik met zon kaart?

Ik wil gewoon DD in games en films.
(ja mijn 7.1 kaart heeft wel dd passtrough.. dus bij DVD's heb ik ook echt DD... maarja... ik heb maar 3 dvd's ;))

En er zit zover ik kan zien niet eens optical op :)
Wel dus :)

edit:
Ow hij is maar 755 euro 8)7 ja ... doet u mij maar 1!!!!11

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 22-10-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:33:
Ik wil gewoon DD in games en films.
(ja mijn 7.1 kaart heeft wel dd passtrough.. dus bij DVD's heb ik ook echt DD... maarja... ik heb maar 3 dvd's ;))
topic gaat over encoding niet over decoding (= waar jij het over hebt) ;)
En er zit zover ik kan zien niet eens optical op :)
Wel dus :)
ach 4 keer stuks maar (2x in/out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja... maar dan moet je toch echt een eerst een kaart hebben die encoded voor je iets kunt decoden 8)7

Dus ik zou niet begrijpen waarom ik offtopic zou praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:52:
Ja... maar dan moet je toch echt een eerst een kaart hebben die encoded voor je iets kunt decoden 8)7
Uh, een dvd (bijv) is al encoded (DD/DTS track).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

Dan heeft ie nog steeds geen game waar de geluiden on the fly naar DD ge-encodeerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

Even goed deze post lezen: [rml]RS_003 in "[ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."[/rml]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

houthakker

Poehé

Als ik zo eens een beetje rondkijk dan is alleen de kaart van terratec in nl verkrijgbaar? Die van turtlebeach kan ik imho nergens vinden. Is er al iets bekend wanneer er een CMI8788 gebasseerde kaart op de markt komt? (DTS live :9~ :9 )?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

houthakker schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:42:
Als ik zo eens een beetje rondkijk dan is alleen de kaart van terratec in nl verkrijgbaar? Die van turtlebeach kan ik imho nergens vinden. Is er al iets bekend wanneer er een CMI8788 gebasseerde kaart op de markt komt? (DTS live :9~ :9 )?
Jij kijkt niet goed rond. ;)

Tot nu toe heeft nog geen enkele winkel de Terratec Aureon 7.1 PCI geleverd. De meeste winkels zetten de status op 'binnen x aantal dagen leverbaar', maar in werkelijkheid hebben ze nog geen datum van hun leverancier gehad.

Al lees je een paar posts terug, heb ik een bestelling gedaan voor één van deze kaarten. Na gemaild te hebben hopen ze dat hij komende donderdag bij hun geleverd wordt. Ik hoop het ook voor ze, anders wordt het een geannuleerde bestelling (moet je je status op je website maar niet op '5 dagen levertijd' zetten als je het niet weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
cool_zero schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:55:
[...]

De audigy kaarten doen dolby digital decoding ook softwarematig in de drivers. Dus ik heb nog steeds geen kaarten gezien die het hardwarematig kunnen :P Aangezien het ook in met veel software makkelijk gedaan kan worden zoals windvd/powerdvd/ac3filter is het ook niet echt een nuttige feature voor op een geluidskaart.
Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro features built-in DTS-ES and Dolby Digital® EX decoding to deliver captivating audio playback in 5.1, 6.1 or 7.1 surround with DVD movies.

Maarja laten we hier maar over ophouden... te veel offtopic (8>
The Zep Man schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:02:
[...]

Tot nu toe heeft nog geen enkele winkel de Terratec Aureon 7.1 PCI geleverd. De meeste winkels zetten de status op 'binnen x aantal dagen leverbaar', maar in werkelijkheid hebben ze nog geen datum van hun leverancier gehad.

Al lees je een paar posts terug, heb ik een bestelling gedaan voor één van deze kaarten. Na gemaild te hebben hopen ze dat hij komende donderdag bij hun geleverd wordt. Ik hoop het ook voor ze, anders wordt het een geannuleerde bestelling (moet je je status op je website maar niet op '5 dagen levertijd' zetten als je het niet weet).
Ben bang dat je die kaart niet hebt voor donderdag. Een terratec dealer wist me te vertellen dat hij er voorlopig nog niet is... dus dan denk ik toch aan november (wat ik al eerder hoorde bij Salland Automatisering).

[ Voor 28% gewijzigd door FaLc0n op 23-10-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FaLc0n schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:02:
[...]

Ben bang dat je die kaart niet hebt voor donderdag. Een terratec dealer wist me te vertellen dat hij er voorlopig nog niet is... dus dan denk ik toch aan november (wat ik al eerder hoorde bij Salland Automatisering).
Over welke Terratec dealer praten wij dan? O-)

En waarom geven al die on-line winkels dan aan dat het binnen X aantal dagen leverbaar is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
The Zep Man schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:05:
[...]
Over welke Terratec dealer praten wij dan? O-)

En waarom geven al die on-line winkels dan aan dat het binnen X aantal dagen leverbaar is? :?
Nou geen dealer (sorry) maar distributeur, namelijk Quote Components. Een distributeur zit natuurlijk wat dichter bij dus die zullen beter weten wanneer die kaartjes er zijn dan een winkel/webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

The Zep Man schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:02:
[...]

En jij leest mijn post niet goed. De Terratec Aureon 7.1 is gebasseerd op de CMI8768+ en die ondersteund alleen live dolby digital, geen DTS!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:00:
[...]

En jij leest mijn post niet goed. De Terratec Aureon 7.1 is gebasseerd op de CMI8768+ en die ondersteund alleen live dolby digital, geen DTS!
Ik wil me nergens mee bemoeien maar je suggereert dat die kaart al leverbaar is en je krijgt als reactie dat dat dus niet klopt, niet meer en niet minder O-)

[ Voor 38% gewijzigd door FaLc0n op 23-10-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Ok, even voor de duidelijkheid;

Ik heb het dus helemaal niet over de Terratec Aureon 7.1, en al zeker niet of hij in NL beschikbaar is, altans, dat was niet mijn bedoeling.

Mijn vraag is of er al kaarten beschikbaar of in de planning zijn (daarmee bedoel ik, of ze uberhaupt al bestaan, niet zozeer in de winkel in NL liggen) gebasseerd op de CMI8788. Dit is de opvolger van de CMI8768+ (en die zit dus op de Terratec Aureon 7.1 en de TurtleBeach Montego DDL), maar deze heeft DTS ondersteuning. Als ik zoek naar deze chipset op Google kom ik eigelijk alleen op de Cmedia site uit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:45:

Ik heb het dus helemaal niet over de Terratec Aureon 7.1, en al zeker niet of hij in NL beschikbaar is, altans, dat was niet mijn bedoeling.

Mijn vraag is of er al kaarten beschikbaar of in de planning zijn (daarmee bedoel ik, of ze uberhaupt al bestaan, niet zozeer in de winkel in NL liggen) gebasseerd op de CMI8788. Dit is de opvolger van de CMI8768+ (en die zit dus op de Terratec Aureon 7.1 en de TurtleBeach Montego DDL), maar deze heeft DTS ondersteuning. Als ik zoek naar deze chipset op Google kom ik eigelijk alleen op de Cmedia site uit.
Ik ben bang dat je daar nog even op moet wachten, er zijn nog geen kaarten met die chipset en volgens mij is er ook nog geen fabrikant die ze binnen korte tijd gaat leveren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FaLc0n schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:13:
[...]

Ik ben bang dat je daar nog even op moet wachten, er zijn nog geen kaarten met die chipset en volgens mij is er ook nog geen fabrikant die ze binnen korte tijd gaat leveren. :(
Ik postte op 25-09: [rml]Tele in "[ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."[/rml]
Ik heb aan een C-Media medewerker een mailtje gestuurd over wanneer we de 8788 gebaseerde producten kunnen verwachten, het antwoord:

quote:
Thanks for your interesting. OxygenHD 8788 is now manufacturing by some venders. Terratec is one of them. The H/W is ready and they are just addition some s/w function. I guess the time on the market will be almost end of this year or early of next year. Hope you could enjoy it at that time!

Ik wacht dus nog héél even op deze kaarten ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Tele op 23-10-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook al een tijdje te kijken naar de Terratec kaart. Nu ik een aantal posts hier in dit topic heb gelezen krijg ik alleen het vermoeden dat hij wel DTS ondersteunt, maar dan passthrough. Wat moet ik mij hier precies bij voorstellen, wordt er dan iets omgezet of zo zodat je geen DTS hebt maar het wel kan worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Passthrough betekent gewoon dat het direct naar de digitale uitgang word doorgestuurd zonder enige bewerking. Hier heb je geen speciale geluidskaart voor nodig, dit kan altijd als je een digitale uitgang hebt.

Je hebt alleen DDL nodig als de bron nog niet in DTS of AC3 is bijvoorbeeld bij haast alle spellen zo is. Als de drivers van deze geluidskaarten goed in elkaar zijn gezet word er verder niets gedaan als de bron AC3 of DTS is (behalve dan dat het dus doorgestuurd word naar de digitale uitgang :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg, het is me nu duidelijk. Ik was toch van plan optisch door te sturen naar een versterker dus dan is deze kaart wat voor mij :) Ga ik ook in de wachtrij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:45:

houthakker schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:42:
Je had het er wel over, bedoeling of niet.
houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:00:
[...]

Oh, ik hou van dat soort beweringen... dat ik niet goed lees. Vaker zit ik andere mensen erop te wijzen dat ze goed moeten lezen (zoals nu ook weer)...

OK, case closed. Kunnen we nu weer vriendjes zijn? :P

Ik moet inderdaad eerst zien of er uberhaupt een (goed leverbare) kaart met Dolby Digital Live (CMI8768+) in Nederland uitkomt voordat we over de opvolger met DTS Live (CMI8788(+?)) gaan praten. We zijn ondertussen al praktisch een maand verder zonder enig nieuws. Als ik de reacties lees, dan lijkt het me inderdaad dat ik donderdag nog geen verandering ga zien op mijn bestelling. Dit wordt een annulering. :(

Ik ga hierna een barebone kopen met een Soundstorm erop voor mijn 'iets oudere' PC. Sorry, maar ik denk dat ik voorlopig even geen DDL Live/DTS Live kaartjes ga kopen, tenzij het zeker is dat ze op voorraad zijn. Tot nu toe heb ik nog niemand gezien/gehoord die echt een 7.1 PCI in zijn handjes heeft gehad.

Echter, al zijn ze in voorraad, dan ga ik wel één zo'n kaart kopen voor vergelijking met de Soundstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Tja, die Turtlebeaches zijn wel leverbaar en de HDA kaart ook.
Alleen niet in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan je nog nergens in nederland een kaart vinden met die ondersteuning?

Hier wordt helemaal niet over die nieuwe kaart van Creative gesproken. Is dit omdat hij dit ook niet
ondersteund??

Dus de kaarten op een rijtje

Terratec Aureon 7.1 PCI
Turtlebeaches
HDA

Ze bestaan allemaal, maar alleen niet te verkrijgen in Nederland. De kaart van Terratec is nog nergens te krijgen als ik dit zo gelezen heb.

Klopt dit wat ik hier zeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:51:
Hier wordt helemaal niet over die nieuwe kaart van Creative gesproken. Is dit omdat hij dit ook niet
ondersteund??
Nope, de X-Fi ondersteund geen Dolby Digital Live, laat staan DTS interactive. Shame on Creative.
Klopt dit wat ik hier zeg??
De rest klopt ook, tenzij die Terratec kaarten in de afgelopen week eindelijk leverbaar zijn geworden. Volgens mij zijn/waren er ook enkele bedrijfjes die de HDA importeerden, maar die is bijna 2x zo duur als de Terratec en dus niet interessant.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirefoxAG schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:59:
[...]
Nope, de X-Fi ondersteund geen Dolby Digital Live, laat staan DTS interactive. Shame on Creative.

[...]
De rest klopt ook, tenzij die Terratec kaarten in de afgelopen week eindelijk leverbaar zijn geworden. Volgens mij zijn/waren er ook enkele bedrijfjes die de HDA importeerden, maar die is bijna 2x zo duur als de Terratec en dus niet interessant.
Dank je.

Ik heb mijn winkel waar ik altijd me pc spullen haal gemaild. Kijken of hun er iets meer van weten. Als ik meer weet dan laat ik het hier weten.

Edit

Beste Thomas,

de Aureon 7.1 zou op een 60 euro komen. Echter is hij niet op voorraad bij de distributeur, ik kan je dus geen betrouwbare levertijd garanderen.

Met vriendelijke groet,

CDROMLAND

Edit2:

Ik heb er maar 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Meer info volgt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:04:
[...]

Dank je.

Ik heb mijn winkel waar ik altijd me pc spullen haal gemaild. Kijken of hun er iets meer van weten. Als ik meer weet dan laat ik het hier weten.

Edit

Beste Thomas,

de Aureon 7.1 zou op een 60 euro komen. Echter is hij niet op voorraad bij de distributeur, ik kan je dus geen betrouwbare levertijd garanderen.

Met vriendelijke groet,

CDROMLAND

Edit2:

Ik heb er maar 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Meer info volgt
ik ben erg benieuwd naar dit geluidskaartje, kan wel is een waardige opvolger worden van mijn
hercules fortissimo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Any news over de beschikbaarheid?????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Metalfreak schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:23:
Any news over de beschikbaarheid?????? :?
Ja idd, zijn die krengen ondertussen nou nog niet leverbaar? :(

* Cheetah sez SoundStorm... whhhyyyyyyy??? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 03-11-2005 10:25 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Het is ironisch: we zijn een dikke maand verder en nog steeds weten alle winkels niet wanneer hun leveranciers die kaart(en) gaan leveren. :r

Wat is er zo speciaal aan dat dit zo lang moet duren? Is er een tekort in het aantal gemaakte kaarten? Is er te weinig vraag, of juist teveel?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:04:
Het is ironisch: we zijn een dikke maand verder en nog steeds weten alle winkels niet wanneer hun leveranciers die kaart(en) gaan leveren. :r

Wat is er zo speciaal aan dat dit zo lang moet duren? Is er een tekort in het aantal gemaakte kaarten? Is er te weinig vraag, of juist teveel?:?
Tja dat vraag ik me ook af.... Liefs zou ik een email adres willen van de leverancier zodat je het direct kan vragen, maarja.

Hoop dat het wel opschiet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bel anders terratec? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Wie het wilt proberen, kan hier kijken hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
op de site van terratec staat ook nog steeds bij de 7.1 PCI: "remind me" ipv "buy me".

Het blijft allemaal maar een beetje vaag, =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik doe een wilde gok; Terratec introduceert deze kaart helemaal niet omdat ze gelijk zijn overgestapt op de nieuwste DTS chipset, en daarvoor dus opnieuw aan het ontwikkeltraject zijn begonnen.

Andere oorzaak; driverproblemen (niet eens zo gek bij terratec ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Tele schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:27:
Ik doe een wilde gok; Terratec introduceert deze kaart helemaal niet omdat ze gelijk zijn overgestapt op de nieuwste DTS chipset, en daarvoor dus opnieuw aan het ontwikkeltraject zijn begonnen.
Tegen de tijd dat die dingen op de markt komen kun je beter wachten tot die DTS chip op die kaarten geplempt gaat worden idd... als die er nog niet meteen al op zit :X

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
T'duurt idd nu wel ERG lang.

Ik wil bijna zon HDA gaan kopen als het nou nog iets langer moet duren, maar die had ook niet toppie drivers... en die samsax gasten van turtle-beach hebben niks meer van zich laten horen, dus daar weet ik de prijs niet eens van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RS_003 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:09:
T'duurt idd nu wel ERG lang.

Ik wil bijna zon HDA gaan kopen als het nou nog iets langer moet duren, maar die had ook niet toppie drivers... en die samsax gasten van turtle-beach hebben niks meer van zich laten horen, dus daar weet ik de prijs niet eens van :X
waar ben je van plan die te kopen? Ik ga hem namelijk bij deze winkel halen, daar is ie in stock als ik de site mag geloven (duitse tent) klik .
Vorige week gingen ze pas de hda bestellen zodra er bestellingen binnen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Digitizers schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:37:
[...]

waar ben je van plan die te kopen? Ik ga hem namelijk bij deze winkel halen, daar is ie in stock als ik de site mag geloven (duitse tent) klik .
Vorige week gingen ze pas de hda bestellen zodra er bestellingen binnen kwamen.
Ik vind die HDA kaarten momenteel te duur... je bent er plain al ~30,- meer voor kwijt dan voor die Terratec, en je hebt ook nog eens hogere verzendkosten uit Duitsland... kost je dus uiteindelijk ruim 1,5x de prijs van de Terr... zodra die Terr. leverbaar word uiteraard :X

Er is zoveel vraag naar DDL kaarten dat ik echt nog steeds niet snap dat nV SoundStorm niet standalone heeft uitgebracht... tis geen gat, maar gewoon een krater in de markt :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wie kan eigenlijk iets zeggen over het verschil van geluidskwaliteit tussen de Soundstorm en de HDA? Of zijn ze gelijkwaardig aan elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dunno ... Soundstorm was geloof nog based op Ac 97 zut.
(of zeg ik nu iets heel stoms?)

Ik denk dat de turtlebeach / hda ... en dus daarom ook de teratec wel iets beter zullen klinken ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

RS_003 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:52:
Dunno ... Soundstorm was geloof nog based op Ac 97 zut.
(of zeg ik nu iets heel stoms?)

Ik denk dat de turtlebeach / hda ... en dus daarom ook de teratec wel iets beter zullen klinken ... :)
Uhm... AC97? I didn't think so..!
SoundStorm was de eerste Dolby Digital Live APU (Audio Processing Unit) en was een stuk krachtiger dan Audigy2. De chipset was volledig hardwarematig incl. het digitale/encoding gedeelte, alleen de analoge uitgangen liepen op de meeste mobo's via de Realtek codec (hoewel ze alsnog hardwarematig aangedreven werden door de nForce/SoundStorm APU).
Voor meer info van nVidia, zie hier.
Voor een goede review, zie hier

De SoundStorm APU was zijn tijd ver vooruit, gezien het reeds in 2001 aan volledig hardwarematige on-chip DD encoding deed... waar de concurrentie tot voor kort nog niet eens aan software-encoding kwam.
Zelfs nu nog is er onduidelijkheid over of die C-media chip DDL hard- of softwarematig (op de CPU) doet. In het laatste geval zou SoundStorm zelfs nu nog verreweg de beste oplossing zijn, ruim 4 jaar na introductie... Audioliefhebbers noemde SoundStorm een "prachtige geluidskaart, met een leuk moederbord eromheen"... zegt voldoende ;)
Ik huil niet voor niets :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 06-11-2005 00:21 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FirefoxAG schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:30:
[...]
Zelfs nu nog is er onduidelijkheid over of die C-media chip DDL hard- of softwarematig (op de CPU) doet.
Is wel duidelijk (zoals eerder in dit topic besproken).

In deze review van de HDA Mystique 7.1 (die die C-Media chipset heeft, de CMI8768/PCI-8ch+) vergelijken ze op pagina 3 de performance in computerspellen.

Zoals je ziet is er tussen 6 kanalen analoog en 6 kanalen via Dolby Digital Live praktisch geen verschil in FPS (al helemaal niet in de hogere resoluties). Al zou de CPU dit live moeten encoderen, dan was je wel wat meer FPS kwijt.

[edit]
Ik begrijp inderdaad niet waarom er niet is doorgegaan met Soundstorm. Zelfs op een moederbord is het handig als mensen een HTPC bouwen/kopen. Die superieure versterker met ingebouwde decoder in je HiFi-kast kan het 5.1 signaal van je PC zelf decoderen. Bespaart een hoop draden en geeft, in de meeste gevallen, betere kwaliteit dan drie analoge stereo-kabels vanaf je PC naar je versterker.

Zelfs ik heb een Aopen EX18 besteld (yay, eindelijk verzonden vanaf de winkel, dinsdag/woensdag hopelijk binnen) om mijn oude meuk in te smijten en om er een leuke HTPC van te bouwen. Dit was volgens mij één van de laatste apparaten met een Soundstorm APU on-board. Had hem al voor iemand anders besteld en natuurlijk even stiekem getest of het werkte. :+

Volgens mij moet dit toch echt een open markt zijn. Waarom durft niemand erop in te spelen? Zijn de licentiekosten te duur?:?

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2005 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Blijkbaar niet, want er zijn nu toch DDL kaarten, die inkoop dus niet eens 50 euro kosten ... * Roberto kijkt naar de teratec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss een idee om een IA op te starten..... Volgends mij is er best veel animo na.

En kunnen we zo de verzendkosten drukken en miss iets van de prijs afsnoepen..... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zal er eens over nadenken...

Tenzij er iemand hier is die al een eens IA is gestart? zelf heb ik er alleen nog maar aan meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:48:
Ik zal er eens over nadenken...

Tenzij er iemand hier is die al een eens IA is gestart? zelf heb ik er alleen nog maar aan meegedaan.
Ik heb zelf nog nooit met een IA mee gedaan of iets anders. Weet alleen dat het bestaat, maar nog nooit iets boeiends gezien wat ik via die weg kon kopen.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.