Zijn er al meer mensen met ervaringen met de terratec 7.1? Kaartjes zijn nu wel goed leverbaar zoals ik het zo zie.
Anoniem: 178243
Binnen !
Beste mensen, ik heb vorrige week eindelijk de Terratec Aureon 7.1 PCI binnen gekregen...
'k heb hem meteen geprobeerd...
SUPER geluid, echt werkelijk mooi dat de kaart alles naar DD Live encodeerd...
Je kunt kiezen tussen PCM en DD, PCM is stereo en kan eventueel geupmixed worden met de externe receiver... ...DD gebruikt dan de DD Live encoding en spuugt dan ook werkelijk DD 5.1 naar de receiver...
Echter zit bij het gebruik van DD Live wel vertraging in het geluid, vooral bij games.
Je moet echt goed opletten, dan kun je merken dat het geluid iets later komt dan het beeld.
Met PCM had ik hier geen last van, waarschijnlijk kost dat encoderen naar DD nog wat tijd en kracht.
Voordelen: helder surround geluid, geen ruis, geen bult kabels.
Beste mensen, ik heb vorrige week eindelijk de Terratec Aureon 7.1 PCI binnen gekregen...
Je kunt kiezen tussen PCM en DD, PCM is stereo en kan eventueel geupmixed worden met de externe receiver... ...DD gebruikt dan de DD Live encoding en spuugt dan ook werkelijk DD 5.1 naar de receiver...
Echter zit bij het gebruik van DD Live wel vertraging in het geluid, vooral bij games.
Je moet echt goed opletten, dan kun je merken dat het geluid iets later komt dan het beeld.
Met PCM had ik hier geen last van, waarschijnlijk kost dat encoderen naar DD nog wat tijd en kracht.
Ik zit er aan te denken om deze kaart ook te bestellen, maar ik zit nog met een paar vraagjes:Anoniem: 178243 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:03:
Binnen !
Heb je geen last van crashes of andere (driver) problemen?
Is de vertraging storend of merk je er in de praktijk niet veel van?
Waar heb je hem besteld, want hij is nog steeds niet erg goed verkrijgbaar (in ieder geval niet bij de shops waar ik normaal kom).
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
stuurt ie ook een goede sub-channel uit als je em in DD mode zet?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Alles werkt perfect en zoals het hoort, géén driver problemen en dat soort gedoe.
Heb je 5.1 signaal vanaf de pc, dan heb je gewoon 5.1 surround in Dolby Digital
-> De kaart heb ik weg bij alternate.nl en is rond de 60 euro exl. verzendkosten.
Heb je 5.1 signaal vanaf de pc, dan heb je gewoon 5.1 surround in Dolby Digital
-> De kaart heb ik weg bij alternate.nl en is rond de 60 euro exl. verzendkosten.
Ik heb die Terratec nu ook. Van die vertraging merk ik persoonlijk niks maar ik zal er eens op gaan letten. Wel klein nadeeltje van de kaart is dat de line in poort of de interne audio connectors niet naar de digitale uitgang doorgevoerd kunnen worden. Ik heb hierover met Terratec contact gehad maar die zeggen dat het hardware matig niet mogelijk is dit voor elkaar te krijgen. Dus mocht je een tv kaart oid gebruiken dan zal je deze via de normale jack plugs uitgangen moeten beluisteren.
Toch over het algemeen ben ik goed te spreken over de kaart. Geluids kwaliteit is perfect en ook het encoden naar DD gaat prima zolang het signaal op je pc ook surround is. Muziek via DD is dus niets anders dan stereo signaal over al je boxen. Maar een spel pakt ie wel netjes op. Klein nadeeltje daarbij is dat spellen de surround settings in windows wel eens op 5.1 willen zetten wat deze kaart niet pakt. Die moet je dan weer naar stereo zetten. Maja voor de prijs hoef je t niet te laten.
Toch over het algemeen ben ik goed te spreken over de kaart. Geluids kwaliteit is perfect en ook het encoden naar DD gaat prima zolang het signaal op je pc ook surround is. Muziek via DD is dus niets anders dan stereo signaal over al je boxen. Maar een spel pakt ie wel netjes op. Klein nadeeltje daarbij is dat spellen de surround settings in windows wel eens op 5.1 willen zetten wat deze kaart niet pakt. Die moet je dan weer naar stereo zetten. Maja voor de prijs hoef je t niet te laten.
Tegenwoordige Tvkaarten gaan niet meer met zo'n extern kabeltje, die kun je zo mixen met de waveout in windows, waardoor die wel gewoon digitaal gebruikt kunnen worden.
Als ik bv. Counterstrike: Source speel, dan wil ik natuurlijk 100% surround hebben:P
Het enige wat ik doe is de audioinstellingen van Counterstrike veranderen naar 5.1
Hierdoor gaat de Windows-audioinstelling mee naar 5.1, terwijl de Terratec geen 5.1 kanaals het optische gebeuren kan afspelen.
Maar blijf je in het spel, dan krijg je gewoon geluid uit de boxen en heb je ook gewoon 100% surround.
Alles wat achter gebeurd, hoor ik ook gewoon alléén achter me en dat geldt voor alle boxen.
Alleen wanneer je weer terug keerd in windows, dan blijft de audioinstelling op 5.1 staan, waardoor je na de volgende afspeling geen geluid meer hebt. Dan moet je dus weer het geluid naar stereo veranderen en opnieuw de digital-out inschakelen. Wel een onweg, maar goed, wanneer een spel dus 5.1 signalen verwerkt, krijg je ook simpel lekker die surround waar het om draait.8)
P.S.
Wat betreft de vertraging van het geluid... ...probeer eens te vergelijken met Digital-Out (PCM & DD Live) het verschil merk je wel.
Het enige wat ik doe is de audioinstellingen van Counterstrike veranderen naar 5.1
Hierdoor gaat de Windows-audioinstelling mee naar 5.1, terwijl de Terratec geen 5.1 kanaals het optische gebeuren kan afspelen.
Maar blijf je in het spel, dan krijg je gewoon geluid uit de boxen en heb je ook gewoon 100% surround.
Alles wat achter gebeurd, hoor ik ook gewoon alléén achter me en dat geldt voor alle boxen.
Alleen wanneer je weer terug keerd in windows, dan blijft de audioinstelling op 5.1 staan, waardoor je na de volgende afspeling geen geluid meer hebt. Dan moet je dus weer het geluid naar stereo veranderen en opnieuw de digital-out inschakelen. Wel een onweg, maar goed, wanneer een spel dus 5.1 signalen verwerkt, krijg je ook simpel lekker die surround waar het om draait.8)
P.S.
Wat betreft de vertraging van het geluid... ...probeer eens te vergelijken met Digital-Out (PCM & DD Live) het verschil merk je wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 178243 op 13-06-2006 12:19 ]
Nu is mijn tv kaart inderdaad niet de nieuwste, maar voor zover ik weet gaan de meeste tv kaarten toch nog altijd via een interne kabel, zo'n kabeltje wat je ook van je cd speler naar je geluidskaart intern kan aansluiten. En dat werkt dus niet via de digitale uitgang.duncanvdlinden schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:52:
Tegenwoordige Tvkaarten gaan niet meer met zo'n extern kabeltje, die kun je zo mixen met de waveout in windows, waardoor die wel gewoon digitaal gebruikt kunnen worden.
Ik las net op een topic in PMG over de nieuwe moederborden voor Conroe dat Asus er terug uitbrengt die Dolby Digital Live (en zelfs DTS connect) zouden ondersteunen:
Als deze dezelfde prestaties leveren als de Auzentech Xplosion, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt
Weet er iemand hoe goed deze presteren in vergelijking met de Auzentech-producten? (of zijn ze nog te nieuw?) Ik vond nergens info ivm sample-rates of zo.Djoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:50:
[...]
Dat heeft de Asus P5B Deluxe ook, ik meen zelfs nog beter dan de P5W DH Deluxe omdat ie ook "DTS Live" zou kunnen. Maar pin me daar even niet op vast, de handleiding is nog niet beschikbaar voor de P5B serie.
EDIT:
Heb het nog even uitgezocht snel. De Aus P5B Deluxe krijgt dezelfde audiochip als de Asus M2N32-SLI. Namelijk de SoundMAX ADI AD1988B en deze kan een stereo signaal omzetten naar een DTS signaal (of Dolby). De Asus P5W DH Deluxe heeft nog de "oudere" Realtek ALC882M en die kan alleen naar Dolby encoderen.
Dit komt uit de manual van de Asus M2N32-SLI(sorry voor het duits):
DTS® Connect
Diese Funktion besteht aus zwei Teilen: DTS Interactive und DTS NEO:PC. DTS
Interactive kodiert Ihren Stereo- oder Multikanal-Sound in ein DTS-Audiosignal
und sendet dieses Signal von Ihrem PC an ein beliebiges DTS-fähiges System.
DTS NEO:PC verwandelt Ihr Stereo-Audio wie MP3s, WMAs, CDs, und andere
Soundformate in ein überzeugendes Multikanal-Audioerlebnis.
Als deze dezelfde prestaties leveren als de Auzentech Xplosion, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, aangezien ik binnenkort toch een nieuw systeem ga kopen en om deze reden enkel nog twijfel over het moederbord. De keuzes zijn:Church of Noise schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:43:
Ik las net op een topic in PMG over de nieuwe moederborden voor Conroe dat Asus er terug uitbrengt die Dolby Digital Live (en zelfs DTS connect) zouden ondersteunen:
[...]
Weet er iemand hoe goed deze presteren in vergelijking met de Auzentech-producten? (of zijn ze nog te nieuw?) Ik vond nergens info ivm sample-rates of zo.
- P5B Deluxe moederbord: ADI AD1988B 8-channel High Definition Audio Codec (die in principe
DTS Connect zou moeten ondersteunen, maar is nergens duidelijk te vinden).
- P5W DH Deluxe moederbord: Realtek ALC882M High Definition Audio 8-channel Codec (waarvan
ik zeker weet dat hij DDLive ondersteund, maar geen DTS Connect).
- Wanneer onboard DDLive prestatie niet goed is: Terratec 7.1 PCI of HDA X-Mystique geluidskaart (moederbord maakt in dit geval niet veel uit).
Waarschijnlijk wordt het gewoon een kwestie van reviews afwachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Barney op 24-06-2006 17:50 ]
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Auzentech brengt een nieuwe kaart op de markt: de X-Purity.
Volgens mij is dit een waardig alternatief en naar mijn weten ook de enige kaart die de strijd met de X-fi aankan, ondanks de ontbreking van EAX 3/4/5 certificering. Check deze vergelijkingstabel: http://www.auzentech.com/compare.html
Volgens mij is dit een waardig alternatief en naar mijn weten ook de enige kaart die de strijd met de X-fi aankan, ondanks de ontbreking van EAX 3/4/5 certificering. Check deze vergelijkingstabel: http://www.auzentech.com/compare.html
hmm ziet er goed uit alleen geen coax uitgang....
1337
Het is trouwens ook WEL mogelijk voor alle Creative kaarten vanaf de Live! 1024 om bijvoorbeeld MP3's af te spelen via 5.1, op je home cinema set.
Zie: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887
Op mn AMD 3500 heeft het een CPU gebruik van ongeveer ~10%. Bij GTA:SA happert t geluid een beetje, bij BF2 zijn de stemmen iets vertraagd, voor de rest is het perfect. Toch zou ik op dit moment liever een geluidskaart hebben met SP/DIF coaxiaal uit en Dolby Live! certificering.
Zie: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887
Op mn AMD 3500 heeft het een CPU gebruik van ongeveer ~10%. Bij GTA:SA happert t geluid een beetje, bij BF2 zijn de stemmen iets vertraagd, voor de rest is het perfect. Toch zou ik op dit moment liever een geluidskaart hebben met SP/DIF coaxiaal uit en Dolby Live! certificering.
Nope gaat helemaal kabelloosAFTT schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:34:
[...]
Nu is mijn tv kaart inderdaad niet de nieuwste, maar voor zover ik weet gaan de meeste tv kaarten toch nog altijd via een interne kabel, zo'n kabeltje wat je ook van je cd speler naar je geluidskaart intern kan aansluiten. En dat werkt dus niet via de digitale uitgang.
Ik heb net een Auzentech X-Mystique erin gedaan, is echt een verbetering, echt 5.1 op m`n home cinema! Super kaart!
Ik heb dezelfde kaart sinds 2 weken en is idd een errug fijn kaartje. Helaas heb ik nog geen DD-receiver om de volledige capaciteiten van de kaart te gebruiken. Nu kwam ik de Creative ddts-100 tegen, hetgeen voor mij echt de perfecte oplossing zou zijn. Hij is echter nergens meer verkrijgbaarrippance schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:52:
Ik heb net een Auzentech X-Mystique erin gedaan, is echt een verbetering, echt 5.1 op m`n home cinema! Super kaart!
Heft iemand een suggestie voor een alternatief? De receiver moet iig een optische ingang hebben.
Ik was aan het overwegen de Logitech 5500 speakerset aan te schaffen, maar naar wat ik begrepen heb zijn er nogal wat problemen met deze set ivm met een produktiefout. Ik wil iig geen 300 euro dokken voor een inferieur geluidssysteem.
Wat is dan nog het nut van dd-live als je het direct erna gaat decoden met een ddts-100, dan kun je het volgens mij beter direct analoog aansluiten. Het wordt nuttig als je een speakerset of receiver hebt die al of alleen een digitale ingang heeft.bruutone schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:26:
Ik heb dezelfde kaart sinds 2 weken en is idd een errug fijn kaartje. Helaas heb ik nog geen DD-receiver om de volledige capaciteiten van de kaart te gebruiken. Nu kwam ik de Creative ddts-100 tegen, hetgeen voor mij echt de perfecte oplossing zou zijn. Hij is echter nergens meer verkrijgbaar
Vaak hebben mensen die deze geluidskaart kopen al een speakerset en/of receiver met digitale ingang en kopen hem omdat de geluidskaart er goed mee samenwerkt. Maar eerst de kaart kopen en dan de speakers mag natuurlijk ookHeft iemand een suggestie voor een alternatief? De receiver moet iig een optische ingang hebben.
Ik was aan het overwegen de Logitech 5500 speakerset aan te schaffen, maar naar wat ik begrepen heb zijn er nogal wat problemen met deze set ivm met een produktiefout. Ik wil iig geen 300 euro dokken voor een inferieur geluidssysteem.
Daar sluit ik me volmondig bij aan. Ik heb de evolutie in de computer-speakers niet zo gevolgd de laatste tijd, maar met een receiver en boxen kan je ook andere dingen doen (en de geluidskwaliteit zal waarschijnlijk beter zijn...)cool_zero schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:14:
[...]
Voor 300 euro zou ik echter ook gaan overwegen om een losse (b.v. pioneer) receiver te kopen en een apart speakerset daarbij.
(my 2 cents he)
Het is iid een receiver geworden, echt supergeluid 
JVC rx5060
http://www.takeitnow.nl/r...?a_ssrp=1;d_catg=52161521
Ik had nog speakers liggen van een oude Technics surroundset. Werkt allemaal nog prima, dus ik kan weer ff vooruit!. Bedankt voor de replies
JVC rx5060
http://www.takeitnow.nl/r...?a_ssrp=1;d_catg=52161521
Ik had nog speakers liggen van een oude Technics surroundset. Werkt allemaal nog prima, dus ik kan weer ff vooruit!. Bedankt voor de replies
[ Voor 74% gewijzigd door bruutone op 20-07-2006 11:44 ]
Ik kwam toenet in de pricewatch dit tegen: http://tweakers.net/pricewatch/138038
Lijkt op zich ook een DDL kaart te zijn, kan er op dit moment niet veel over vinden, aangezien de club3d site het af laat weten.
Maar voor mij is club3d eigenlijk best een budgetmerk, dus hoe goed de kaart kwalitatief is weet ik niet, en dan met name qua drivers. Misschien iemand die hier meer over weet?
Lijkt op zich ook een DDL kaart te zijn, kan er op dit moment niet veel over vinden, aangezien de club3d site het af laat weten.
Maar voor mij is club3d eigenlijk best een budgetmerk, dus hoe goed de kaart kwalitatief is weet ik niet, en dan met name qua drivers. Misschien iemand die hier meer over weet?
Er is momenteel alleen de Cmedia xxxx+ chip die Dolby Digital Live kan maken, voor de rest zijn er geen chips. Dus de Club3d gebruikt exact dezelfde chip, layout is het zelfde.aapenootjes schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:20:
Ik kwam toenet in de pricewatch dit tegen: http://tweakers.net/pricewatch/138038
Alleen word er geen stuk ongebruikt PCB afgeknipt
Maar als ik het goed heb is Creative momenteel wel de enige geluidskaarten-producent die een analoge invoer naar digitaal kan omzetten en dat naar je versterker kan versturen.
Want Realtek AC97 kan het niet, Cmedia chip kan het ook niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Termi op 04-08-2006 20:07 ]
Die club 3d ziet er wel heel budget uit http://www.club3d.nl/distri/images/product/high/CMS-THDD.jpg
Kan niet zeggen dat de terratec beter is. Maar zelf ben ik nog steeds heel blij met men HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold
Maar als je alleen je geluid via SP/Dif aan gaat sluiten denk ik dat het niet veel verschil zal maken in geluidskwalitijd.
Kan niet zeggen dat de terratec beter is. Maar zelf ben ik nog steeds heel blij met men HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold
Maar als je alleen je geluid via SP/Dif aan gaat sluiten denk ik dat het niet veel verschil zal maken in geluidskwalitijd.
volgensmij is het een regelrechte turtle beach montego clone,
http://www.tigerdirect.co...pNo=1419101&Sku=T777-1028 .
http://www.tigerdirect.co...pNo=1419101&Sku=T777-1028 .
Ik heb nu een standaart geluidskaart in me pc en daar heb ik mijn Z-5500 op aangesloten via 3 mini jack
kabeltjes,als ik nu bestanden afspeel die DTS geluid hebben krijg ik dat dan ook echt te horen nu of moet ik zo een DTS geluidskaart hebben ?
kabeltjes,als ik nu bestanden afspeel die DTS geluid hebben krijg ik dat dan ook echt te horen nu of moet ik zo een DTS geluidskaart hebben ?
Als de source al DTS is (wat bij jou dus het geval is) dan heb je geen DTS geluidskaart nodig. Echter heb je wel een digitale aansluiting nodig om het DTS signaal door te sturen naar je geluidsset.
Dus als je dat DTS signaal door wilt sturen moet je een geluidskaart met coax of toslink (optische) uitgang hebben.
Dus als je dat DTS signaal door wilt sturen moet je een geluidskaart met coax of toslink (optische) uitgang hebben.
Met een 7.1 receiver, kan ik een geluidskaart dan beter aansluiten op de 7.1 analoge uitgangen of via de toslink (voor zover ik weet alleen 5.1) ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik lees nu al een paar maand het topic en ben van plan om een van de DDL kaarten aan te schaffen. Maar na verschillende reviews te hebben gelezen twijfel ik nog steeds tussen de HDA Mistique en de Terratec kaart. Echt duidelijk zijn me de verschillen niet nl, en dan is de meerprijs (bijna het dubbele) van de HDA toch echt wel hoog, en vast goed uit te leggen.
Ik kom er echter niet achter, kan iemand mij de verschillen naast elkaar zetten? Of in ieder geval uitleggen waarom ik voor de HDA of de Terratec moet gaan. Op het forum word ik nog niet echt wijzer
Alvast een kickoff :
HDA Mistique :
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, coaxial and optical S/PDIF out Audio technologies: EAX1, EAX2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: Optical cable
Terratec Aureon 7.1 Pci
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in, optical S/PDIF in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, optical S/PDIF out Audio technologies: EAX 1, EAX 2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: None
Afgezien van het optisch kabeltje die bij de HDA kaart geleverd word (wat ik al heb) zie ik geen directe verschillen
Nou heb ik ook nog de HDA X-Plosion met DTS connect bekeken. Maar of dit nou een echt voordeel is naast DDL? -> http://www.auzentech.com/products_xplosion.html
Ik kom er echter niet achter, kan iemand mij de verschillen naast elkaar zetten? Of in ieder geval uitleggen waarom ik voor de HDA of de Terratec moet gaan. Op het forum word ik nog niet echt wijzer
Alvast een kickoff :
HDA Mistique :
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, coaxial and optical S/PDIF out Audio technologies: EAX1, EAX2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: Optical cable
Terratec Aureon 7.1 Pci
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in, optical S/PDIF in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, optical S/PDIF out Audio technologies: EAX 1, EAX 2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: None
Afgezien van het optisch kabeltje die bij de HDA kaart geleverd word (wat ik al heb) zie ik geen directe verschillen
Nou heb ik ook nog de HDA X-Plosion met DTS connect bekeken. Maar of dit nou een echt voordeel is naast DDL? -> http://www.auzentech.com/products_xplosion.html

[ Voor 5% gewijzigd door Reteip op 14-08-2006 13:25 ]
ik ben van plan een nieuwe pc in elkaar te schroeven, en ik wil perse een mobo hebben die DD:Live! of DTS:Connect encoding ondersteund. Ik kwam uit op de volgende mobo's:
Asus P5B Deluxe met ADI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC
of
Gigabyte GA-965P-DQ6 met Realtek ALC888DD Channel Audio Codec
Mijn vraag is, welke van de 2 (chips) is beter?
Asus P5B Deluxe met ADI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC
of
Gigabyte GA-965P-DQ6 met Realtek ALC888DD Channel Audio Codec
Mijn vraag is, welke van de 2 (chips) is beter?
Als je naast de digitale ook de analoge aansluitingen gaat gebruiken moet je zeker voor de HDA gaan. Ook het analoog opnemen is daar veel beter bij.p_withaar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:20:
Ik lees nu al een paar maand het topic en ben van plan om een van de DDL kaarten aan te schaffen. Maar na verschillende reviews te hebben gelezen twijfel ik nog steeds tussen de HDA Mistique en de Terratec kaart. Echt duidelijk zijn me de verschillen niet nl, en dan is de meerprijs (bijna het dubbele) van de HDA toch echt wel hoog, en vast goed uit te leggen.
Alvast een kickoff :
HDA Mistique :
SPECIFICATIONS:
Terratec Aureon 7.1 Pci
SPECIFICATIONS:
Afgezien van het optisch kabeltje die bij de HDA kaart geleverd word (wat ik al heb) zie ik geen directe verschillen![]()
![]()
Maar waneer je alleen de digitale uitgang gebruikt zal je niet echt een verschil vinden. Zelf heb ik de HDA omdat de kaart van terratec toen nog niet lever baar was. Ben er zeer tevreden mee en zou niet anders meer willen. Over de DTS connect kaart.... wat ik gelezen heb hoor je et verschil niet echt in spellen, alleen als je een sterio signaal over 5 speakers wil gooien schijnd het allemaal wat makkelijker te gaan. En is de kwalitijd wat beter. Maar in games zou je geen verschil tussen DDL en DTS live horen (zegen ze).
Hoop dat dit je keuze iets makkelijker maakt.
Dank je Kippy!
Ik ben moet de analoge aansluitingen inderdaad nog gebruiken. O.A. voor het doorkoppelen van mijn TV kaart naar een analoge ingang. Ik begreep dat die Terratec het geluid niet naar SPDIF kan passen. De HDA doet dat wel lees ik tussen de regels door in je verhaal? Zou zeer welkom zijn!
Daarnaast heb ik de analoge uit en ingangen nog nodig. Dus mijn keus gaat uit naar de HDA in dit geval. Dan maar wat meer betalen. Ik heb hem inmiddels besteld bij ct-systems. Ben benieuwd wanneer die binnen gaat komen
DTS klinkt leuk, maar ik denk dat ik al blij ben als mijn games 5.1 doorgegeven worden, waar het om gaat per slot van rekening. Voor de rest hebben we pro-logic of de methode die de kaart bied om het over mijn speakers te gooien, goed genoeg lijkt me, lang leve stereo in dat geval
En ja, ik heb hem ook besteld bij CT. Ook vanwege de garantie, dan maar een tientje meer.
Tnx voor je reply!
Ik ben moet de analoge aansluitingen inderdaad nog gebruiken. O.A. voor het doorkoppelen van mijn TV kaart naar een analoge ingang. Ik begreep dat die Terratec het geluid niet naar SPDIF kan passen. De HDA doet dat wel lees ik tussen de regels door in je verhaal? Zou zeer welkom zijn!
Daarnaast heb ik de analoge uit en ingangen nog nodig. Dus mijn keus gaat uit naar de HDA in dit geval. Dan maar wat meer betalen. Ik heb hem inmiddels besteld bij ct-systems. Ben benieuwd wanneer die binnen gaat komen
En ja, ik heb hem ook besteld bij CT. Ook vanwege de garantie, dan maar een tientje meer.
Tnx voor je reply!
De analoge ingangen van de HDA zijn gewoon veel beter, er is zelfs de mogenlijkhied om de opamps (componentje dat het geluid uiteindelijk naar buiten gooit) te upgraden. Dus analoog is de kaart zeer goed.p_withaar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:32:
Dank je Kippy!
Daarnaast heb ik de analoge uit en ingangen nog nodig. Dus mijn keus gaat uit naar de HDA in dit geval. Dan maar wat meer betalen. Ik heb hem inmiddels besteld bij ct-systems. Ben benieuwd wanneer die binnen gaat komenDTS klinkt leuk, maar ik denk dat ik al blij ben als mijn games 5.1 doorgegeven worden, waar het om gaat per slot van rekening. Voor de rest hebben we pro-logic of de methode die de kaart bied om het over mijn speakers te gooien, goed genoeg lijkt me, lang leve stereo in dat geval
![]()
En ja, ik heb hem ook besteld bij CT. Ook vanwege de garantie, dan maar een tientje meer.![]()
Tnx voor je reply!
Over het DTS, wanneer je een dvd met DTS afspeeld en je versterker DTS aan kan krijg je ook gewoon DTS te horen. Dat is de SPdiv trougput. Dat kan dan ook elke geluidskaart met spdiv, alleen nu kun gamen in Dolby via SPdiv.
Maar mooi dat je nu een besluit hebt kunnen maken.
Ik vond een lijstje met alle chips welke ddl of dtsc ondersteunen;
Realtec ALC880D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC882D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC882H features Dolby Home Theater software
Realtec ALC882M features Dolby Master Studio software
Realtec ALC883D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC883DTS features Dolby DTS connect software
Realtec ALC888DD-GR features Dolby Home Theater software with DTS connect
Realtec ALC888H-GR features Dolby Home Theater software
Sigmatel STAC9220D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9223D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9221D features Dolby Master Studio
Sigmatel STAC9230D features Dolby Master Studio
Sigmatel STAC9229D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9228D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9227D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9271D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9272D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9273D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9274D features Dolby Master Studio
Altijd makkelijk
Realtec ALC880D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC882D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC882H features Dolby Home Theater software
Realtec ALC882M features Dolby Master Studio software
Realtec ALC883D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC883DTS features Dolby DTS connect software
Realtec ALC888DD-GR features Dolby Home Theater software with DTS connect
Realtec ALC888H-GR features Dolby Home Theater software
Sigmatel STAC9220D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9223D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9221D features Dolby Master Studio
Sigmatel STAC9230D features Dolby Master Studio
Sigmatel STAC9229D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9228D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9227D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9271D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9272D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9273D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9274D features Dolby Master Studio
Altijd makkelijk
iemand al een idee wanneer we de Auzentech X-Purity sound card kunnen verwachten.
of is het verschil niehiel met de x-plosion 7.1 dts connect versie
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Weet iemand misschien 'n groot plaatje van de aankomende X-Purity kaart te vinden?
Ik ben hier namelijk zeer in geïnteresseerd.
Ik ben hier namelijk zeer in geïnteresseerd.
If it ain't broken, tweak it!
Anoniem: 100386
Mss een dom vraagje: Maar kan iemand mij wijzen waar ik evt. zo'n mooie HDA X-Plosion sound card zou kunnen aanschaffen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 01-09-2006 14:55 ]
Waar wil je et voor gebruiken. Zover ik de reviews lees is het verschil tussen dts connect en DDL al niet zo groot. (teminste bij games) bij muziek in dolby was et idd verschil. Maar wie wil zijn stereo muziek nu naar dolby omzetten....Dutchzilla schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:07:
iemand al een idee wanneer we de Auzentech X-Purity sound card kunnen verwachten.
Hoe wil je een kaart kopen, waar nog niet eens de release dat van bekend is..... Alleen de specs.Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:14:
Mss een dom vraagje: Maar kan iemand mij wijzen waar ik evt. zo'n mooie HDA X-Purity sound card zou kunnen aanschaffen ?
kippy schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:42:
[...]
Hoe wil je een kaart kopen, waar nog niet eens de release dat van bekend is..... Alleen de specs.

Sorry schrijffoutje, ik bedoelde dus de X-Plosion eigenlijk. Maar ik denk dat ik er al achter ben: Rechtstreeks van henzelf, of evt. via Duitsland
Ik zag net dat de X-Purity omgedoopt is tot X-Meridian. Niet alleen de naam is anders, maar er zijn onder andere extra aansluitmogelijkheden bijgekomen. De verwachte leverdatum is ergens halverwege oktober.

waar zijn die doorzcihtige aansluitingen voor?FatalError schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:06:
Ik zag net dat de X-Purity omgedoopt is tot X-Meridian. Niet alleen de naam is anders, maar er zijn onder andere extra aansluitmogelijkheden bijgekomen. De verwachte leverdatum is ergens halverwege oktober.
[afbeelding]
of is dit enkel een plugje dat je in staat steld om een optich kabeltje in te prikken.
Volgens mij zijn die inderdaad voor de optische aansluiting.
Als je leest op de site zie je wat het zijn: Een stal Coax/Optisch-combo aansluitingen. Dit is één van de redenen voor de naamsverandering van deze kaart. Want bij de eerste testers bleek dat ze de coax misten, en dus hebben ze er een coax aan toegevoegd dmv. deze comboaansluitingen.Dutchzilla schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:37:
[...]
waar zijn die doorzcihtige aansluitingen voor?
of is dit enkel een plugje dat je in staat steld om een optich kabeltje in te prikken.
Ik had het gelezen alleen twijvelde ik een beetje,Anoniem: 100386 schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:34:
[...]
Als je leest op de site zie je wat het zijn: Een stal Coax/Optisch-combo aansluitingen. Dit is één van de redenen voor de naamsverandering van deze kaart. Want bij de eerste testers bleek dat ze de coax misten, en dus hebben ze er een coax aan toegevoegd dmv. deze comboaansluitingen.
bedankt voor de opheldering.
deze kaart komt in mijn computer
Anoniem: 78594
Spannend!
De Terratec aureon 7.1 pci is binnen. Ben benieuwd hoe dit klinkt in vergelijking met mijn onboard geluidskaartje
De Terratec aureon 7.1 pci is binnen. Ben benieuwd hoe dit klinkt in vergelijking met mijn onboard geluidskaartje
Anoniem: 118527
Mag ik jou vragen, hoe je hem hebt aangesloten op je reciever? Met wat voor kabel? Optisch of coax?Anoniem: 78594 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:31:
Spannend!
Want ik was benieuwd of het ook kon met een optische kabel. Benut je dan nog alle functionaliteiten van de kaart?
Zoals de DDL? werkt die via de optsche kabel?
De HDA Mistique kan dat in iedergeval. Want zo heb ik de mijne aan men versterker hangen. Nog steeds erg blij met et kaartje, ook al game ik eigenlijk niet zo veel meer.Anoniem: 118527 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:41:
[...]
Mag ik jou vragen, hoe je hem hebt aangesloten op je reciever? Met wat voor kabel? Optisch of coax?
Want ik was benieuwd of het ook kon met een optische kabel. Benut je dan nog alle functionaliteiten van de kaart?
Zoals de DDL? werkt die via de optsche kabel?
Het valt me overigens op dat in de comparrson chard op de site van auzentech alleen bij de X-meridian staat dat vista ondersteund zal worden. Ik neem toch aan dat ook de X-mystique en de X-plosion deze ondersteuning krijgen?
(edit: ow nvm, ik zie net op de site dat die er wel komt
)
Ik heb er nog geen, maar ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen terratec kaart en de auzentech kaarten en driver support vind ik toch een van de belangrijkere zaken.
Afgelopen weekend heb ik enkele DVD's gekeken met DTS, dat klonk naar mijn gevoel toch een stuk beter dan als er gewoon AC3 achter zit. Daarom gaat mijn gevoel nu uit naar een X-plosion, of de X-meredian, als de meerprijs van 100€ dat waard is. Ik weet dat de meeste mensen zeggen dat DTS vooral leuk is in films en niet zo zeer in spellen, echter doe ik denk ik nog wel genoeg met mijn pc om die keuze te rechtvaardigen.
(edit: ow nvm, ik zie net op de site dat die er wel komt
Ik heb er nog geen, maar ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen terratec kaart en de auzentech kaarten en driver support vind ik toch een van de belangrijkere zaken.
Afgelopen weekend heb ik enkele DVD's gekeken met DTS, dat klonk naar mijn gevoel toch een stuk beter dan als er gewoon AC3 achter zit. Daarom gaat mijn gevoel nu uit naar een X-plosion, of de X-meredian, als de meerprijs van 100€ dat waard is. Ik weet dat de meeste mensen zeggen dat DTS vooral leuk is in films en niet zo zeer in spellen, echter doe ik denk ik nog wel genoeg met mijn pc om die keuze te rechtvaardigen.
[ Voor 3% gewijzigd door Aapenootjes op 17-10-2006 17:54 ]
Anoniem: 118527
Zou dit dan ook gelden voor de DTS kaart van club3d? Ik gebruik toch alleen de optische uitgang... Dan is het toch helemaal, goed of zie ik dat dan verkeerd?kippy schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:26:
[...]
De HDA Mistique kan dat in iedergeval. Want zo heb ik de mijne aan men versterker hangen. Nog steeds erg blij met et kaartje, ook al game ik eigenlijk niet zo veel meer.
Anoniem: 112308
Ik heb de HDA Digital X-Mystique alleen heb ik bij films een behoorlijk 'blikkerig' geluid alsof de personen in de film in een lege ruimte zitten. Dat klopt dus niet echt. Ik heb al beetje aan de instellingen gezeten en dan blijkt dat het iets minder wordt als ik de 'room' wat kleiner maak in de instellingen. Echter staat de 'room' nu op een hele kleine kamer ingesteld en heb ik het 'echo/blikkerig' geluid nog steeds. Bij muziek valt het minder op. Iemand idee wat ik hier aan kan doen?
Als je dvd's met Dolby of DTS gaat kijken moet je Dolby Digital Live uitzetten. Een DVD heeft al een Dolby of DTS stream, die wil je niet eerst gaan decoden en dan weer encoden met je geluidskaart. Dat is al een goed begin, voor de rest moet je ff je effect uitzetten.Anoniem: 112308 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:53:
Ik heb de HDA Digital X-Mystique alleen heb ik bij films een behoorlijk 'blikkerig' geluid alsof de personen in de film in een lege ruimte zitten. Dat klopt dus niet echt. Ik heb al beetje aan de instellingen gezeten en dan blijkt dat het iets minder wordt als ik de 'room' wat kleiner maak in de instellingen. Echter staat de 'room' nu op een hele kleine kamer ingesteld en heb ik het 'echo/blikkerig' geluid nog steeds. Bij muziek valt het minder op. Iemand idee wat ik hier aan kan doen?
Je moet ook ff 7.1 Viritual speaker shifter uitzetten, dat scheeld ook een hoop.
[ Voor 4% gewijzigd door kippy op 22-10-2006 14:52 ]
Het ging mij eigenlijk om divx met stereo mp3-geluid waar ik het probleem bij heb (nog geen dvd's geprobeerd). Ik wil dus van stereo naar 5.1 toe. Ik heb overigens mijn geluidskaart optisch verbonden met mn versterker. Of ik hem nou op Digital Audio zet of op Dolby Digital Live en of Virutal Speaker Shifter aan staat of niet, het geluid blijft zo vreemd alsof de film in een lege ruimte wordt afgespeeldkippy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:50:
[...]
Als je dvd's met Dolby of DTS gaat kijken moet je Dolby Digital Live uitzetten. Een DVD heeft al een Dolby of DTS stream, die wil je niet eerst gaan decoden en dan weer encoden met je geluidskaart. Dat is al een goed begin, voor de rest moet je ff je effect uitzetten.
Je moet ook ff 7.1 Viritual speaker shifter uitzetten, dat scheeld ook een hoop.
Moet je even kijken of je bij: "Effect" -> "Omgeving" kijken of "More Option" uit staat en of een van die linker vakjes blauw is. Alles is moet grijs zijn, anders kan je idd hol of geluid met echo hebben.Anoniem: 112308 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:54:
[...]
Het ging mij eigenlijk om divx met stereo mp3-geluid waar ik het probleem bij heb (nog geen dvd's geprobeerd). Ik wil dus van stereo naar 5.1 toe. Ik heb overigens mijn geluidskaart optisch verbonden met mn versterker. Of ik hem nou op Digital Audio zet of op Dolby Digital Live en of Virutal Speaker Shifter aan staat of niet, het geluid blijft zo vreemd alsof de film in een lege ruimte wordt afgespeeld
Ik had daar al zitten kijken maar wist niet dat 'more option' grijs moest zijn. En dat was het dus, ontzettend bedankt!kippy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:
[...]
Moet je even kijken of je bij: "Effect" -> "Omgeving" kijken of "More Option" uit staat en of een van die linker vakjes blauw is. Alles is moet grijs zijn, anders kan je idd hol of geluid met echo hebben.
waar hebben jullie de Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect kaart gekocht? via Amerika is het 115 dollar, is hij nergens in nederland te krijgen? of in duitsland ofzo voor een betere prijs?
Iemand? via amerika komen er natuurlijk nog wat extra kosten + 19% BTW bij. dus komt het al snel richting de 130/140 euro. waar hebben jullie hem gekocht?
Bij de HDA Digital X-Mystique duurde het ongeveer 1 jaar voor ze in nederland te koop waren. Ik heb daar opgewacht... Probleem is meestal dat je credit cards of derlijke nodig hebt. En dan nog hoge verzend kosten en btw.
Maar waarom wil je perce die kaart hebben met DTS connect. Want veel voordelen heet DTS connect niet.
Maar waarom wil je perce die kaart hebben met DTS connect. Want veel voordelen heet DTS connect niet.
Ik draai nu ook al een tijdje de X-Mystique met DDL. Werkt prima.
Echter onder Vista 64bit, heb ik het nog niet voor elkaar gekregen drivers te installeren voor de geluidskaart. Helaas!
Echter onder Vista 64bit, heb ik het nog niet voor elkaar gekregen drivers te installeren voor de geluidskaart. Helaas!
Zou AC3filter ism je DVD software er niet voor moeten zorgen dat Dolby of DTS van een DVD rechtstreeks (met passthrough o.i.d.) naar de digitale uitgang gaat en niet eerst langs de (de-)coderings chip gaat?kippy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:50:
[...]
Als je dvd's met Dolby of DTS gaat kijken moet je Dolby Digital Live uitzetten. Een DVD heeft al een Dolby of DTS stream, die wil je niet eerst gaan decoden en dan weer encoden met je geluidskaart. Dat is al een goed begin, voor de rest moet je ff je effect uitzetten.
Juist, DTS heeft maximaal iets van 2 keer de bandbreedte van AC3 (edit: 640kbps for Dolby Digital Live, 1550kbps for DTS), dus dan is je hardware in ieder geval het hoogst haalbare. Jammer is inderdaad dat spellen (naar verluid) hier nog weinig gebruik van maken (de meeste films ook niet helaas). Maar goed, een geluidskaart zoals dit moet toch wel jaren meegaan, en ik hoop zelfs dat er dit jaar al spellen uitkomen die de potentie van DTS connect benutten. Enige andere nut momenteel zou zijn als je per se stereo muziek CDs in 5.1 wil luisteren zonder al te veel kwaliteits verlies, maar waarschijnlijk kan je dat beter oplossen op je decoder aan de hand van PCM stereo input (wat ik helaas niet uit mijn Soundstorm kan krijgen).aapenootjes schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:46:
Wat mij terughoud op het moment is de berichtgeving rondom de slechte ondersteuning van EAX door realtek. Geldt dit nou ook voor de realtek chips in deze DTS connect kaarten?
Ik heb nu al een tijdje de Terratec 7.1 PCI kaart thuis en hij bevalt prima. Ondanks dat sommige mensen niet begrijpen waarom je muziek naar DDL wilt converteren, klinkt dit bij mij toch echt een stuk beter! Ten eerste word het geluid voller, en word mijn subwoofer veel beter aangestuurd als bij stereo. Pro-Logic of andere algoritmes kunnen hier op een of andere manier niet tegenop. Uiteraard gebruik ik de DDL functie vooral voor Games, en dat klinkt in mijn oren super.
Het grote nadeel vind ik nu dat Terratec nog steeds geen Vista ondersteuning bied voor deze kaart. Mijn hele systeem is Vista ready, en het draait super. Alleen zonder geluid raak je toch al snel weer uitgekeken en ik ben dan ook weer teruggeschakeld naar XP.
Er zitten nog wel wat bugs in de drivers. Wat ik het meest tegenkom is als ik mijn bitrate verhoog en naar DDL schakel start mijn systeem overnieuw op. Volgens mij bekend, en ook niet echt een groot probleem, maarja niet echt netjes.
Voor de prijs/fun/mijn visie op de kwaliteit verhouding ben ik enorm tevreden over dit kaartje, nu nog Vista drivers!
Het grote nadeel vind ik nu dat Terratec nog steeds geen Vista ondersteuning bied voor deze kaart. Mijn hele systeem is Vista ready, en het draait super. Alleen zonder geluid raak je toch al snel weer uitgekeken en ik ben dan ook weer teruggeschakeld naar XP.
Er zitten nog wel wat bugs in de drivers. Wat ik het meest tegenkom is als ik mijn bitrate verhoog en naar DDL schakel start mijn systeem overnieuw op. Volgens mij bekend, en ook niet echt een groot probleem, maarja niet echt netjes.
Voor de prijs/fun/mijn visie op de kwaliteit verhouding ben ik enorm tevreden over dit kaartje, nu nog Vista drivers!
Uit de discussie onderaan in de link die ik hierboven heb staan, van ene chastity van http://www.3dsoundsurge.com:
Dus voor spellen die meer audio data generen dat de 1550kbps die DTS aankan, kun je het beste je audiokaart (met goede analoge uitgang) analoog op je decoder aansluiten (met goede kabels). Toch maar wachten op lossless DTS-HD of DD TrueHD kaarten (en bijbehorende 'decoder' dan), tot die tijd doe ik het wel met mijn soundstorm en digitale coax verbinding.Analog out vs SPDIF - most soundcards and onboard solutions have mediocre DACs and thus using the DACs on your receivers would generate a more pleasing sound. However, some cards do have good analog output. The Mystique, using the C-Media chip, even tho supporting DD Live, has a very good analog output stage. The X-Fi Elite Pro has an excellent output stage since they fixed their bass management issues with HT receivers, so hooking it via the 7.1 inputs for DVD-A/SACD on your receiver will not offer a lesser experience than say via SPDIF. In fact, you get great sound and it's uncompressed.
Anoniem: 8819
Ik vraag me af of er wel windows vista drivers worden gemaakt?
Wilde ook wel zo kaart maar als je dadelijk in de wc kan spoelen wegens geen drivers voor vista ?
Zie het probleem met creative en eax er zijn wel drivers maar geen eax ondersteuning omdat directx sound weg is uit de directx10
Wilde ook wel zo kaart maar als je dadelijk in de wc kan spoelen wegens geen drivers voor vista ?
Zie het probleem met creative en eax er zijn wel drivers maar geen eax ondersteuning omdat directx sound weg is uit de directx10
Anoniem: 203323
@phusg
Dat met die 1550kbps of meer zal wel meevallen in verschil kwaliteit.
Ik heb zelf heb een wave muziek bestand op mijn pc.
Setup is versterker tada9000es, speakers canton carat 711 dc.
Als ik het muziek bestandje afspeel met: 2 ch stereo
44.1 khz 1411 kbps
48 khz 1536 kbps
96 khz 3072 kbps (alle bitrates zijn uit te lezen via mijn versterker)
Zelfs met dolby digital bitrate 640 kbps in de versterker naar 2 ch stereo geconventeerd. (bitrate behouden)
Dan hoor ik minimale en dan bedoel ik dus echt minimale verschil.
Om hoge bitrates en dus kwaliteits verbetering te horen zal er toch echt perfect opgenomen moeten worden denk dan aan sacd uitgestuurd digital via ilink en de nodige apparatuur.
Ik zelf had ook de creative Audigy 2 ZS analoog aangesloten met goede dikke en iets minder dikke kabels 7.1 aangesloten.
Ik had eerst alles van hele goede kwaliteit kabels gekocht (20 euro per kabel) kwam ik thuis gingen de pluggen niet naast elkaar in de geluidskaart de pluggen waren te dik om naast elkaar aangesloten te worden.
Vandaar dus de aureon 7.1 met digitale overdracht.
MvrGr
Dat met die 1550kbps of meer zal wel meevallen in verschil kwaliteit.
Ik heb zelf heb een wave muziek bestand op mijn pc.
Setup is versterker tada9000es, speakers canton carat 711 dc.
Als ik het muziek bestandje afspeel met: 2 ch stereo
44.1 khz 1411 kbps
48 khz 1536 kbps
96 khz 3072 kbps (alle bitrates zijn uit te lezen via mijn versterker)
Zelfs met dolby digital bitrate 640 kbps in de versterker naar 2 ch stereo geconventeerd. (bitrate behouden)
Dan hoor ik minimale en dan bedoel ik dus echt minimale verschil.
Om hoge bitrates en dus kwaliteits verbetering te horen zal er toch echt perfect opgenomen moeten worden denk dan aan sacd uitgestuurd digital via ilink en de nodige apparatuur.
Ik zelf had ook de creative Audigy 2 ZS analoog aangesloten met goede dikke en iets minder dikke kabels 7.1 aangesloten.
Ik had eerst alles van hele goede kwaliteit kabels gekocht (20 euro per kabel) kwam ik thuis gingen de pluggen niet naast elkaar in de geluidskaart de pluggen waren te dik om naast elkaar aangesloten te worden.
Vandaar dus de aureon 7.1 met digitale overdracht.
MvrGr
Sinds vorige week heb ik ook een X-plosion in mijn pc zitten, maar ik heb nu ineens het probleem dat het geluid dat uit de achter speakers hoort te komen uit de front speakers komt. Dit heb ik enkel met DTS Connect, bij DDL hoor ik wel geluid uit alle speakers komen.
Het probleem is er pas sinds gisteren, daarvoor werkte het wel goed. Het enige dat ik gisteren gedaan heb is het geluid in Battlefield 2 aan de praat zien te krijgen, want dat werkt (nog steeds) niet goed. En verder heb ik in Half-Life 2 het geluid getest. Hier had ik wel normaal geluid, maar ook hier volgens mij al geen geluid meer uit de achter speakers.
Ik heb al geprobeerd om de driver te verwijderen en opnieuw te installeren en heb zelfs nog een windows restore naar vorige week gedaan, maar dit hielp allemaal niet.
Is er iemand die dit probleem ook gehad heeft of suggesties heeft om het op te lossen?
Het probleem is er pas sinds gisteren, daarvoor werkte het wel goed. Het enige dat ik gisteren gedaan heb is het geluid in Battlefield 2 aan de praat zien te krijgen, want dat werkt (nog steeds) niet goed. En verder heb ik in Half-Life 2 het geluid getest. Hier had ik wel normaal geluid, maar ook hier volgens mij al geen geluid meer uit de achter speakers.
Ik heb al geprobeerd om de driver te verwijderen en opnieuw te installeren en heb zelfs nog een windows restore naar vorige week gedaan, maar dit hielp allemaal niet.
Is er iemand die dit probleem ook gehad heeft of suggesties heeft om het op te lossen?
Wat ik me afvraag: in welke mate verschillen de Auzentech producten zoals de X-meridian van de onboard-mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld bij de Asus P5W DH Deluxe?
Ik kocht namelijk net dit moederbord (de P5B Deluxe etc waren vanzelfsprekend de andere opties) omwille van de mogelijkheden zoals DDL & DTS Connect. Het geluid wordt via 'n TOSlink kabel naar een Pioneer VSX808 gezonden en zo naar de speakers.
De enige 'grote' verschillen die ik kon vaststellen zijn:
a) 192KHz versus 96
b) je kan de opamps upgraden.
Weet iemand goede reviews/vergelijkingen tussen beide of heeft iemand eigen ervaring?
Ik kocht namelijk net dit moederbord (de P5B Deluxe etc waren vanzelfsprekend de andere opties) omwille van de mogelijkheden zoals DDL & DTS Connect. Het geluid wordt via 'n TOSlink kabel naar een Pioneer VSX808 gezonden en zo naar de speakers.
De enige 'grote' verschillen die ik kon vaststellen zijn:
a) 192KHz versus 96
b) je kan de opamps upgraden.
Weet iemand goede reviews/vergelijkingen tussen beide of heeft iemand eigen ervaring?
Waar heb je die X-Plosion gekocht? Wil hem namelijk ook kopen voor mijn toekomstige HTPC...Barney schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:02:
Sinds vorige week heb ik ook een X-plosion in mijn pc zitten, maar ik heb nu ineens het probleem dat het geluid dat uit de achter speakers hoort te komen uit de front speakers komt. Dit heb ik enkel met DTS Connect, bij DDL hoor ik wel geluid uit alle speakers komen.
Ben je er verder tevreden van ?
Ik heb hem in Duitsland besteld bij deze winkel. Verzendkosten zijn uiteraard redelijk hoog, maar dan nog betaal je totaal maar 105 euro. Verder een zeer nette zaak. Je krijgt snel (duitseAbsolut schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:10:
[...]
Waar heb je die X-Plosion gekocht? Wil hem namelijk ook kopen voor mijn toekomstige HTPC...
Ben je er verder tevreden van ?
Het probleem dat ik had met de achterspeakers heb ik op kunnen lossen door in plaats van een coax kabel, een optische kabel te gebruiken. Ik heb alleen nog geen idee wat het probleem met die coax kabel nou precies is. Zal bij de volgende re-install van windows wel kijken of het met coax ook weer goed werkt.
Verder ben ik erg tevreden met deze geluidskaart. Erg mooi surround DTS geluid vanuit welk programma dan ook. De software is lekker simpel en overzichtelijk.
Zeker aan te raden dus!
Na jaren speuren kwam ik eindelijk dit topic toevallig tegen en ik heb gelijk een hoop gelezen over DD Live en DTS-Connect e.d.
Ik heb momenteel een behoorlijk goede HiFi set staan en wil dan ook eindelijk wel eens DD/DTS vanuit mijn pc kunnen ontvangen.
Wat ga ik ermee doen :
- 720p HDTV en Divx'en kijken
- Veel muziek (mp3
) luisteren
- Gamen (EAX/Surround is van levensbelang)
Ik heb begrepen dat DTS-Connect niet met EAX werkt, dus in dat opzicht is het geen meerwaarde.
Mijn opties :
1. Terratec Aurion 7.1 (+/- 60 euro in NL)
2. Club 3D Theatron DD of Theatron DTS (DTS-Interactive??) (+/- 45 en 70 euro in NL)
3. Auzentech X-Plosion 7.1 DTS (+/- 105 euro uit Duitsland bij NorskIT)
Nu vind ik DTS normaliter natuurlijk veel beter klinken dan DD bij DVD's, maar ik ga dus nooit een DVD kijken vanaf mijn pc. Uitsluitend 720p downloads, soms wat xvid/divx films, enorm veel muziek en zo nu en dan gamen.
Biedt de Auzentech met zijn DTS-Connect dan echt een meerwaarde (ik ben wat huiverig met het bestellen van zooi uit het buiteland) ? Heb ik er echt iets aan bij mijn films en muziek ?
Zo ja, dan ga ik natuurlijk voor de Auzentech.......maar de andere 2 opties ben ik ook nog niet helemaal uit als die DTS-Connect niet de moeite blijkt te zijn.
Wie o wie kan mij helpen ?
Editje : misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar is DTS-Interactive (hetgeen de Club3D DTS uitvoering kan weergeven) hetzelfde idee als DTS-Connect ? Zo ja, wat voor meerwaarde heeft de Auzentech er dan boven ?
Ik heb momenteel een behoorlijk goede HiFi set staan en wil dan ook eindelijk wel eens DD/DTS vanuit mijn pc kunnen ontvangen.
Wat ga ik ermee doen :
- 720p HDTV en Divx'en kijken
- Veel muziek (mp3
- Gamen (EAX/Surround is van levensbelang)
Ik heb begrepen dat DTS-Connect niet met EAX werkt, dus in dat opzicht is het geen meerwaarde.
Mijn opties :
1. Terratec Aurion 7.1 (+/- 60 euro in NL)
2. Club 3D Theatron DD of Theatron DTS (DTS-Interactive??) (+/- 45 en 70 euro in NL)
3. Auzentech X-Plosion 7.1 DTS (+/- 105 euro uit Duitsland bij NorskIT)
Nu vind ik DTS normaliter natuurlijk veel beter klinken dan DD bij DVD's, maar ik ga dus nooit een DVD kijken vanaf mijn pc. Uitsluitend 720p downloads, soms wat xvid/divx films, enorm veel muziek en zo nu en dan gamen.
Biedt de Auzentech met zijn DTS-Connect dan echt een meerwaarde (ik ben wat huiverig met het bestellen van zooi uit het buiteland) ? Heb ik er echt iets aan bij mijn films en muziek ?
Zo ja, dan ga ik natuurlijk voor de Auzentech.......maar de andere 2 opties ben ik ook nog niet helemaal uit als die DTS-Connect niet de moeite blijkt te zijn.
Wie o wie kan mij helpen ?
Editje : misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar is DTS-Interactive (hetgeen de Club3D DTS uitvoering kan weergeven) hetzelfde idee als DTS-Connect ? Zo ja, wat voor meerwaarde heeft de Auzentech er dan boven ?
[ Voor 7% gewijzigd door Centaur op 29-01-2007 14:45 ]
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Hoge geluidskwaliteit met de C-Media 8788 chipset
De Auzentech X-Meridian
De Bluegears b-Enspirer
Club 3D Theatron DD (dolby digital live only)
club 3DTheatron DTS (dolby digital live en dts)
De Auzentech X-Meridian
De Bluegears b-Enspirer
Club 3D Theatron DD (dolby digital live only)
club 3DTheatron DTS (dolby digital live en dts)
Anoniem: 199136
Ik heb sinds gisteren een Terratec Aureon Fun 5.1 kaartje gekocht vanwege de digitale (toslink) uitgang. Nu kan ik die uitgang alleen gebruiken als de kaart ingesteld staat op stereo. Ik kan dat stereo signaal op mijn reciever wel weer laten omzetten naar Dolby Digital, maar is het dan een soort upmix of wordt dan toch de bron direct doorgegeven naar mijn receiver?
De reciever geeft aan dat hij slecht een 2 kanaals geluid binnen krijgt van de htpc. Is dit probleem opgelost als ik de terratec aureon 7.1 zou kopen of blijft dan hetzelfde probleem bestaan? Ik speel geen games op de htpc. Wordt alleen gebruikt voor muziek en films.
De reciever geeft aan dat hij slecht een 2 kanaals geluid binnen krijgt van de htpc. Is dit probleem opgelost als ik de terratec aureon 7.1 zou kopen of blijft dan hetzelfde probleem bestaan? Ik speel geen games op de htpc. Wordt alleen gebruikt voor muziek en films.
als je een films kijkt waar al ac3 (dvd) gecodeert is dan kan je deze geluidskaart blijfen gebruiken.
Als je een films heb waar geen ac3 in verwerkt is dan zal jouw geluidskaart alleen sterio of dolby surround weergeven.,
Als je een film wilt draaien zonder ac3 in verwerkt, maar je wilt wel dts of dolby digital dan zal je inderdaad een anderen geluidskaart moeten kopen.
Als je een films heb waar geen ac3 in verwerkt is dan zal jouw geluidskaart alleen sterio of dolby surround weergeven.,
Als je een film wilt draaien zonder ac3 in verwerkt, maar je wilt wel dts of dolby digital dan zal je inderdaad een anderen geluidskaart moeten kopen.
dank je, ik heb id net een aureon 7.1 aangeschaft en geïnstalleerd en dat werkt perfect!
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Wat de meeste mensen niet weten is dat je met de ffdshow audio decoder de Output kan instellen op AC3. Hierdoor wordt het geluid (eventueel upmixed en resampled, indien nodig) van films en muziek zonder AC3/DTS geluid on-the-fly met software gecodeerd naar AC3. Dit wordt meteen verzonden naar de digitale output van je huidige geluidskaart. Dit is in feite 'Dolby Digital Live', maar dan softwarematig. Uiteraard kan je alles zodanig tweaken dat al heeft een bestand wel AC3/DTS geluid (zoals een DVD), om deze stream direct naar de digitale uitgang te versturen.Anoniem: 8819 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:57:
Al heb je alleen een media center (ffdshow audio decoder werkt ook met Windows Media Center) en speel je er geen spellen op welke 5.1 geluid nodig hebben, is dit misschien een oplossing.
[edit]
Voor de duidelijkheid: dit werkt op elke geluidskaart met een digitale uitgang. Het zou zelfs op een Sound Blaster AWE64 Gold moeten werken (niet getest, want ik weet niet zeker of deze 'passthrough' ondersteund... iets wat alle PCI/onboard geluidskaarten met een digitale uitgang wel kunnen).
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 30-01-2007 23:24 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
vertel je dan ook dat je last kan hebben van een niet goed lopende audio en video?
Of dat langdurige gebruik de cpu zo zwaar belast word dat de audio steet later komt.?
Nee voor die paar euro's koop ik wel een geluidskaart die wel goed de audio omzet zodat ik geen problemen heb met een film maraton.
Of dat langdurige gebruik de cpu zo zwaar belast word dat de audio steet later komt.?
Nee voor die paar euro's koop ik wel een geluidskaart die wel goed de audio omzet zodat ik geen problemen heb met een film maraton.
Ik zal je vertellen dat naargelang welke geluidskaart je hebt, je het geluid misschien moet resamplen. Er zijn geluidskaarten welke alleen maar 48Khz over de digitale uitgang kunnen pompen. In dit geval moet je het resamplen handmatig doen. ffdshow audio decoder ondersteund deze functie ook (vinkje aanzetten, 48000 Hz instellen, hoogste kwaliteit libavcodec gebruiken, altijd resamplen).Anoniem: 8819 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:51:
vertel je dan ook dat je last kan hebben van een niet goed lopende audio en video?
Als je niet resampled met bepaalde geluidskaarten, krijg je inderdaad last van de symptomen welke jij omschrijft.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2007 08:38 ]
Ik zie door de bomen het bos niet meer :x
Ik ben dus ook op zoek naar een Geluidskaart met een digitale uitgang (coax) zodat ik die kan aansluiten op mijn receiver Sony HT-DDW880 via coax (receiver is 10m verderop).
Wat ik met name doe is:[list]
• DiVX/XviD Films/Series kijken
• MP3 muziek luisteren
Het geluid van mn spellen gaat via de stereo speaker set waar mn PC staat. Ik kijk dus alleen video materiaal op mn TV in de andere kamer en wil daarbij dus iets beter als Dolby Pro Logic II bereiken, het liefste natuurlijk een volwaardig 5.1 (Mn set is zelfs 6.1) Dolby Digital geluid.
Mn video materiaal is na een korte check over het algemeen opgenomen met Dolby AC3 48000Hz 5ch 448Kbps of Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 128Kbps als geluidsbundel. Ik weet niet of dat helpt maar mijn vraag is simpelweg.
Ik ben op zoek naar een goedkope PCI Geluidskaart met Digitale Coax aansluiting zodat ik wat beter geluid krijg uit mn HiFi set als wat ik nu heb. Ik heb het nu aangesloten met een 10meter 3,5mm Jack naar 2 tulpen (analoog) op mn receiver. En volgens mij is dat niet al te best.
Alvast bedankt!
Ik ben dus ook op zoek naar een Geluidskaart met een digitale uitgang (coax) zodat ik die kan aansluiten op mijn receiver Sony HT-DDW880 via coax (receiver is 10m verderop).
Wat ik met name doe is:[list]
• DiVX/XviD Films/Series kijken
• MP3 muziek luisteren
Het geluid van mn spellen gaat via de stereo speaker set waar mn PC staat. Ik kijk dus alleen video materiaal op mn TV in de andere kamer en wil daarbij dus iets beter als Dolby Pro Logic II bereiken, het liefste natuurlijk een volwaardig 5.1 (Mn set is zelfs 6.1) Dolby Digital geluid.
Mn video materiaal is na een korte check over het algemeen opgenomen met Dolby AC3 48000Hz 5ch 448Kbps of Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 128Kbps als geluidsbundel. Ik weet niet of dat helpt maar mijn vraag is simpelweg.
Ik ben op zoek naar een goedkope PCI Geluidskaart met Digitale Coax aansluiting zodat ik wat beter geluid krijg uit mn HiFi set als wat ik nu heb. Ik heb het nu aangesloten met een 10meter 3,5mm Jack naar 2 tulpen (analoog) op mn receiver. En volgens mij is dat niet al te best.
Alvast bedankt!
Vergeet een andere geluidskaart. Je wilt alleen maar 5.1 hebben over je digitale uitgang voor muziek en films. Gebruik daarom gewoon ffdshow audio decoder (zit in ffdshow ingebouwd). Activeer en configureer 'Mixer' om stereo geluid naar 5.1 te upmixen, stel de Output af op AC3 (Bitrate: 640) en (indien het geluid hapert) activeer Resample op 48000 Hz (hoogste kwaliteit libavcodec). Je krijgt dan, software ge-encodeerd, 5.1 geluid over je digitale uitgang. Met de bovengenoemde instellingen is het geluid van dezelfde kwaliteit als dat van de Soundstorm en andere geluidskaarten met Dolby Digital Live encoding.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 05-02-2007 16:32 ]
Ja maar mijn huidige geluidskaart heeft enkel gewoon een 3,5mm Jack als speaker-out. En daar heb ik een T-splitter opgezet, waar er 1tje gaat naar mn PC speakers en 1tje dus na 10meter met 2 tulpen mn receiver ingaat. Lijkt me heel sterk dat dat een verstandige setup is, vandaar mijn idee om een geluidskaart met digitale uitgang te nemen.
Als ik dus software matig Dolby Digital kan emuleren of wat dan ook dan heb ik dus enkel een goedkope geluidskaart nodig met digitale coax uitgang. Enig idee welke?
Als ik dus software matig Dolby Digital kan emuleren of wat dan ook dan heb ik dus enkel een goedkope geluidskaart nodig met digitale coax uitgang. Enig idee welke?
Ik dacht dat je geluidskaart al een coax uit had.nudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:40:
Ja maar mijn huidige geluidskaart heeft enkel gewoon een 3,5mm Jack als speaker-out. En daar heb ik een T-splitter opgezet, waar er 1tje gaat naar mn PC speakers en 1tje dus na 10meter met 2 tulpen mn receiver ingaat. Lijkt me heel sterk dat dat een verstandige setup is, vandaar mijn idee om een geluidskaart met digitale uitgang te nemen.
Deze Sweex geluidskaart heeft een digitale in- en utigang. De 'review' geeft wel als waarschuwing dat de analoge 'ingangen' (waarschijnlijk bedoeld hij uitgangen) niet meer werken al wordt de digitale uitgang 'geactiveerd'.
Kijk anders zelf naar een geluidskaart. Zolang hij maar een digitale uitgang heeft welke je op jouw versterker kan aansluiten (coax of optical).
Goede tip Zep Man. Ik wilde er alleen aan toevoegen dat dit zeer waarschijnlijk een veel hogere CPU belasting geeft dan hardwarematige DDL via b.v. Soundstorm. Voor een film waarschijnlijk minder relevant (tenzij je hierdoor frames tussenuit vallen), maar zeker wel relevant voor 3d spellen.The Zep Man schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:30:
Vergeet een andere geluidskaart. Je wilt alleen maar 5.1 hebben over je digitale uitgang voor muziek en films. Gebruik daarom gewoon ffdshow audio decoder (zit in ffdshow ingebouwd). Activeer en configureer 'Mixer' om stereo geluid naar 5.1 te upmixen, stel de Output af op AC3 (Bitrate: 640) en (indien het geluid hapert) activeer Resample op 48000 Hz (hoogste kwaliteit libavcodec). Je krijgt dan, software ge-encodeerd, 5.1 geluid over je digitale uitgang. Met de bovengenoemde instellingen is het geluid van dezelfde kwaliteit als dat van de Soundstorm en andere geluidskaarten met Dolby Digital Live encoding.
Daarom werkt deze methode ook niet met spellen. Het werkt alleen maar als je films afspeelt met een media player die ffdshow ondersteund. Ook moet de film een geluidsstream hebben die door ffdshow wordt ondersteund. Dit laatste is echter meestal geen probleem.phusg schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:05:
[...]
Goede tip Zep Man. Ik wilde er alleen aan toevoegen dat dit zeer waarschijnlijk een veel hogere CPU belasting geeft dan hardwarematige DDL via b.v. Soundstorm. Voor een film waarschijnlijk minder relevant (tenzij je hierdoor frames tussenuit vallen), maar zeker wel relevant voor 3d spellen.
En er is verschijnt binnenkort weer een nieuwe kaart ten tonele, ditmaal van asus:

PCI-express
(ik hou geen gewoone pci sloten meer over)
Ik hoop dat hij een beetje betaalbaar word, ik denk dat hij in ieder geval wel makkelijker te krijgen zal zijn dan de huidige dts connect kaarten.
De plaatjes heb ik gejat uit het tweakers@cebit stik op de t.net frontpage.

PCI-express
Ik hoop dat hij een beetje betaalbaar word, ik denk dat hij in ieder geval wel makkelijker te krijgen zal zijn dan de huidige dts connect kaarten.
Hij komt ook in een gewone PCI versie hoor. Maar best wel wel interessant ja. Hoop dat de DAC's een beetje van degelijke kwaliteit zijn.aapenootjes schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:07:
En er is verschijnt binnenkort weer een nieuwe kaart ten tonele, ditmaal van asus:
[afbeelding]
[afbeelding]
PCI-express(ik hou geen gewoone pci sloten meer over)
ZO te zien gebaseerd op de Oxygen HD chipset van C-Media
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Even een klein schopje.
Voor iedereen die geinteresseerd is in zo'n DDL/DTS Connect kaartje, zoek niet verder. In Duitsland bestellen kan natuurlijk wel, maar er is ook gewoon een prima Nederlands webshop die hem uit voorraad kan leveren:
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=4261
Nog geen 90 euro, ben je ook nog goedkoper uit dan via Duitsland
Voor iedereen die geinteresseerd is in zo'n DDL/DTS Connect kaartje, zoek niet verder. In Duitsland bestellen kan natuurlijk wel, maar er is ook gewoon een prima Nederlands webshop die hem uit voorraad kan leveren:
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=4261
Nog geen 90 euro, ben je ook nog goedkoper uit dan via Duitsland
In dit topic vind je er nog wel wat meer
Onder andere Club3D heeft nu ook een drietal geluidskaarten met encoding opties in het assortiment zitten.
Anoniem: 35890
Ik heb sinds vandaag een Club3D Agrippa Theatron 7.1 DTS, vergelijkbaar met de Auzentech X-plosion. DDL en DTS connect werken prima, sturen beide digitaal (spdif) geluid naar m'n Sony amp. Echter krijg ik het niet voor elkaar om ook LFE (low frequenty effects) signalen door te sturen. Resultaat is dat mijn sub geen geluid produceert wanneer ik DDL of DTS Connect aanzet. Ik kan de geluidskaart wel PCM laten uitvoeren en dan op m'n amp Dolby PL aanzetten, dan werkt de sub wel. Als ik het test-tooltje gebruik van Club3D komt er wel geluid uit m'n sub.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn Dolby Digital Live en DTS Connect niet in staat om LFE signalen te creeren, of ligt het aan de Club3D kaart? Kan de Terratec Aureon 7.1 wél LFE signalen creeren?
Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn Dolby Digital Live en DTS Connect niet in staat om LFE signalen te creeren, of ligt het aan de Club3D kaart? Kan de Terratec Aureon 7.1 wél LFE signalen creeren?
Is er ondertussen een kaart die Dolby Digital Live of DTS connect doet op Vista 64bit? Mis de functionaliteit van mn Soundstorm toch wel heel erg!
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Wat zou dat ALT zijn?aapenootjes schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
PCI-express(ik hou geen gewoone pci sloten meer over)
Dat je muziek kan afspelen en dat de kaart zelf de analoge output weer digitaliseert zodat je muziek met DRM kan omzetten in MP3 ofzo?
Iemand?Speedfight schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:55:
Is er ondertussen een kaart die Dolby Digital Live of DTS connect doet op Vista 64bit? Mis de functionaliteit van mn Soundstorm toch wel heel erg!
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Alle kaarten met CMedia 8788 doen dat
Dus dan zou de Club3D Theatron Agrippa DTS qua prijs / functionaliteit de juiste kaart voor mij zijn?
Ik heb ook een vraagje over een kaart die DD of DTS encodeert. Ik wil zo'n kaart misschien in mijn MediaCenter gaan zetten maar belangrijk is wel dat ik het geluid qua niveau kan aanpassen met de MCE afstandsbediening. Eigenlijk moet dus het niveau al aangepast worden voor het door die DTS encoder gaat. Weet iemand of dat zo werkt? Is eigenlijk de master windows geluid die aangepast wordt...
Zal ik jou ff uit jou goed praatje halen voor deze kaart in terratec pci-e 7.1 is echter bagger.cool_zero schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:36:
De terratec kaarten zijn op te delen in in de volgende categorieen:
- De budgetkaart: Aureon 5.1 Fun en Aureon 5.1 PCI (dezelfde kaart als de fun), TerraTec 128i PCI, Aureon 5.1 USB MK II
- De kwaliteitskaarten gebasseerd op de Via Envy 24HT chipset(192 kHz playback enzo): Aureon 7.1 Universe, Aureon 7.1 Space, Aureon 5.1 Sky, Aureon 7.1 FireWire
- De kaart met dobly digital live(waar dit topic over gaat): Aureon 7.1 PCI
Heb hem gekocht bij mediamarkt en is echt ronduit te triest voor woorden , geluid word niet eens echt positional gespeeld meer met een dolby prologic effect en mijn geluidskaart onboard van asussabertooth fx990 van realtek doet velemalen beter zijn werk in films al zuiezo en in games ja dat positional is aleen pcm .
Ik krijg van de terratec 7.1 pci-e geen positional audio via de optical kabel of coaxal dus ronduit bagger + erbij dat mijn mic ingang kapot is doet het niet en met meerdere mic,s uitgeprobeerd , en erbij als je dus voorste hd panal gebruikt voor mic doen de anderen uitgangen zoals front l r back l r en center met sub zich verwisselen .
software wat erbij geleverd word is rond uit stront , je moet elke keer met rechtermuis knop klikken voor de extra opties, gebruiksvriendelijk is het niet.
Ik ben pissed off dat fabriekanten nog steeds veel geld vragen voor een stront product, ik vind hem nog niet eens 15 euro waard maar daar zou hij wel tussen moeten zitten en had ik er nog niet eens naar gekeken .
ga gewoon maar voor een creative heeft wel dts connect en dolbydigital live erop zitten en kost een 10tje goedkoper als deze.
O ja voor dat ik het vergeet te vertellen, gozers die intel gebruiken moeten dit weten, intel heeft zelf de audio dts connect en dolbydigital live encoder voor intel cpu,s dus als de jou werkt is het waarschijnlijk dat jou intel cpu based system hem encode en doet die het ook als je jou geluidkaart onboard gebruikt net als bij mijn maat zijn i5 750b cpu system heeft ook audio positional via optical kabel onboard.
die driver heet trouwend hda exe en is ook een realtek driver speciaal voor intel based systems .
Wees maar niet zo speciaal je hebt een encoder van intel draiende op de achtergrond die dat voor jou doet, ik kan echter geen opties vinden voor dts connect of dolbydigital live op de terratec 7.1 audio omdat hij er niet op zit. punt
nog meer bullshit praat door intel fanboys!!!!!!!!!!!!
Zo gozer, dat doe je goed! Reageren op een post uit 2005, in een thread waar sinds 2007 niet meer in gepost is!
Koekje verdiend!
Koekje verdiend!

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 26-05-2013 22:43 ]
Zo dat ben je ieder geval maar kwijt.Dennisdefence schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:32:
[...]
Zal ik jou ff uit jou goed praatje halen voor deze kaart in terratec pci-e 7.1 is echter bagger.
Heb hem gekocht bij mediamarkt en is echt ronduit te triest voor woorden , geluid word niet eens echt positional gespeeld meer met een dolby prologic effect en mijn geluidskaart onboard van asussabertooth fx990 van realtek doet velemalen beter zijn werk in films al zuiezo en in games ja dat positional is aleen pcm .
Ik krijg van de terratec 7.1 pci-e geen positional audio via de optical kabel of coaxal dus ronduit bagger + erbij dat mijn mic ingang kapot is doet het niet en met meerdere mic,s uitgeprobeerd , en erbij als je dus voorste hd panal gebruikt voor mic doen de anderen uitgangen zoals front l r back l r en center met sub zich verwisselen .
software wat erbij geleverd word is rond uit stront , je moet elke keer met rechtermuis knop klikken voor de extra opties, gebruiksvriendelijk is het niet.
Ik ben pissed off dat fabriekanten nog steeds veel geld vragen voor een stront product, ik vind hem nog niet eens 15 euro waard maar daar zou hij wel tussen moeten zitten en had ik er nog niet eens naar gekeken .
ga gewoon maar voor een creative heeft wel dts connect en dolbydigital live erop zitten en kost een 10tje goedkoper als deze.
O ja voor dat ik het vergeet te vertellen, gozers die intel gebruiken moeten dit weten, intel heeft zelf de audio dts connect en dolbydigital live encoder voor intel cpu,s dus als de jou werkt is het waarschijnlijk dat jou intel cpu based system hem encode en doet die het ook als je jou geluidkaart onboard gebruikt net als bij mijn maat zijn i5 750b cpu system heeft ook audio positional via optical kabel onboard.
die driver heet trouwend hda exe en is ook een realtek driver speciaal voor intel based systems .
Wees maar niet zo speciaal je hebt een encoder van intel draiende op de achtergrond die dat voor jou doet, ik kan echter geen opties vinden voor dts connect of dolbydigital live op de terratec 7.1 audio omdat hij er niet op zit. punt
nog meer bullshit praat door intel fanboys!!!!!!!!!!!!
Én een slotje, het kan niet op vandaag
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.