[Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mijn bios moet dus ook opnieuwe geflash worden omdat deze het heeft begeven.

Maar hoe krijg je de chip op een nette manier uit het moederbord zonder dingen te beschadigen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zo'n precisieschroevendraaiertje omstebeurt in twee tegenoverelkaarliggende hoekjes steken en een beetje wippen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 12:34:
Oke mijn bios moet dus ook opnieuwe geflash worden omdat deze het heeft begeven.

Maar hoe krijg je de chip op een nette manier uit het moederbord zonder dingen te beschadigen???
Hier heb je een speciale tang voor nodig, namelijk een PLCC remover. Kijk bij je locale elektronica-zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Een BIOS Savior bedoel je ?

zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail/bio-01.jpg

Kost je wel 30 euro en dat vind ik het niet waard voor het aantal keer je zo'n ding gebruikt

Die vanop de pic wordt vooral bedoeld om een backup te maken van je BIOS, maar de tang die erbij zit dient wel om de BIOS deruit te peutreren zonder hem te beschadigen.

offtopic:
Sorry voor de FrozenCPU pic

[ Voor 26% gewijzigd door PeGys op 28-07-2003 17:04 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
ik heb zojuist mijn bios terug gekregen van www.flashbios.org en hij doet et weer!
hulde!! _/-\o_ _/-\o_

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Een klein kort vraagje:
In de openingspost staat een link naar een voltage mod voor de Vdd (chipset voltage) en da's de volgende:
http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding_2.html
daarin staat ie mooi beschreven enzo dus ik wil die ook gaan doen (de 2e methode) maar daar staat "Asus A7N8X Deluxe Modification Guide" werkt ie dan ook op de A7N8X?

Aub niet "ik denk 't wel" of "ik denk 't niet" maar graag zekerheid, wil m'n moederbord niet slopen, was duur zat, no offence tegen de goedbedoelende mensen maar ik wil graag zekerheid :).
Thx!

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik gebruik mijn asus a7n8x deluxe al 2 maand, maar ik heb een probleem met dit moederbord. Ik heb mijn cd-brander (slave) en dvd-speler (master) aan 1 ide-poort hangen. Dit omdat de standaard kabele te kort was. Nu wil ik een cd branden met nero krijg ik telkens buffer underruns enz.... Als ik kijk bij apparaatbeheer dan staan beide op pio-modus. Ik krijg ze met geen mogelijkheid op DMA... Ook niet wanneer ik alleen de dvdspeler aansluit...

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

@ Binnetie: Geef ff het merk en type van je spelers, dan kunnen we even kijken over ze uberhaupt wel UDMA ondersteunen... (trouwens, PIO is ook een vorm van DMA geloof ik, alleen een andere naam :? )

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
De speler zijn

LiteOn 24x10x40 fikker
Pioneer DVD 106S Slotin dvd speler

Ik had ze eerder ook altijd gebruikt onder XP en toen stond dma altijd aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 12:59

Phydomir

Dennis

Heb vandaag een 2800+ Barton gekocht, deze op m'n deluxe rev 2 bordje gestopt. Alle dingen herkenen uhm als 2800+ Barton alleen 3dmark01se vind dat het een Duron @ 2.08 ghz is. Weet iemand hoe dit komt?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiMiC schreef op 10 juli 2003 @ 17:48:
Nu ff vraagje van mijn kant,

Het zullen er meer zijn, mijn pcu tempratuur in de bios is onwijs hoog (71 tot 100 graden)
Nu las ik net ergens in een ander topic dat bios update 1004 het zou moeten verhelpen, alleen ik kan die update niet vinden voor 2.0
Ook in de eerste post van dit topic staat slecht update voor 1.03 tot 1.06.

Maar ik heb de Deluxe rev 2.0 :S
Ik heb al bios update gedaan van 1003 naar 1005, en toen naar 1005 Uber Bios, Maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

Het is heel lastig met Overclocken, want als hij "te heet" word gaat de pc ineens uit, terwijl mijn heatsink niet of nouwlijks warm is.

Ik weet ook zeker dat mijn heatsink goed contact maakt met de cpu, want ik heb er zojuist nieuwe koelpasta (Artic Silver 3) tussen gedaan.

Wie heeft dit ook? en heeft het kunnen verhelpen? of wie weet het antwoord op mijn vraag zodat mijn pu temp weer normaal word?
he kben niet de enige dus, zo'n vermoeden had ik ook en kheb via ia nurse temeratuurmeter besteld. kbouw die wel na me vakantie in. over 6 uur ga ik op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Kun je de heatsink vasthouden met je vingers, of brand je je dan? Zo nee, dan zou ik toch echt ff checken of het goed contact maakt:
Maak het hele zooitje weer goed schoon, smeer een flinterdun laagje prut op de core, zet hem vast, maak hem weer los en kijk of de prut helemaal uitgeperst is en ook op de heatsink, zo ja, dan zit die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Phydomir schreef op 28 July 2003 @ 22:49:
Heb vandaag een 2800+ Barton gekocht, deze op m'n deluxe rev 2 bordje gestopt. Alle dingen herkenen uhm als 2800+ Barton alleen 3dmark01se vind dat het een Duron @ 2.08 ghz is. Weet iemand hoe dit komt?
mijn barton wordt wel goed herkend dacht ik
heb je wel de nieuwste build? dus 330?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 12:06

mythos

attack of the gummieberen!!

Even een vraagje aan de mensen die deze topics actief volgen:

Ik heb afgelopen zaterdag gekocht:

A7N8X Deluxe (geen 2.0 uit me hoofd)
XP 2600 (333mhz variant)
512mb Corsair 3200 cl2
Club3d Radeon 9500 128mb

Nou heb ik het volgende probleem:

Post reporter verteld me heel leuk: "power on self test successfull, booting os"
maar mijn screeny zegt helemaal NIETS als ik de radeon erin heb zitten.
Niet meer dan "no signal" in ieder geval, heb het geprobeerd met me tft (2 ingangen, analoog) een 17" en 15", maar alleen no signal :(

Een GF2MX 100 EN een GF4MX440 werken beide wel.

Misschien dat iemand hier een idee heeft hoe/wat/waar/waarom dit niet werkt?

Moet er ook nog even vermelden dat een vriend exact hetzelfde heeft maar dan met:
Radeon 9600 Pro (sapphire)
A7N8X Gewoon (rev2.0 geloof ik)

En ja ik heb de search gebruikt & google, maar valt vies tegen, 1 onderwerp, maar gesloten zonder de exacte fout vast te stellen :)

btw: mocht het wenselijk zijn, kan ik hier ook een apart topic voor openen, maar is er een kant en klare oplossing dan is dit natuurlijk wat "schoner" voor 't forum :)

[ Voor 22% gewijzigd door mythos op 29-07-2003 14:00 ]

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
heb je die Radeon wel in een ander systeem aan de gang gekregen?
anders kan die namelijk defect zijn ;)
kijk eens met die geforce of alle instellingen wel correct zijn, en dan met name de frequentie en agp instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Phydomir schreef op 28 juli 2003 @ 22:49:
Same here, heb dit ook. Zelfs in de laatste versie van 3Dmark geeft hij Duron weer.
Maar so what, het werkt, en da's genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
ff een antwoord op die post van Mimic.
Er wordt gesproken over temps van 70 ~ 100 graden.
Ik denk dat het gewoonweg aan je mobo ligt want je AMD CPU kan bijlange geen 100°c aan. De doorsne t-bred/barton core kan 82°c verdragen, alles wat hoger is zal hem doen sterven.
yiger schreef op 29 juli 2003 @ 13:42:
Even een vraagje aan de mensen die deze topics actief volgen:

Ik heb afgelopen zaterdag gekocht:

A7N8X Deluxe (geen 2.0 uit me hoofd)
XP 2600 (333mhz variant)
512mb Corsair 3200 cl2
Club3d Radeon 9500 128mb

Nou heb ik het volgende probleem:

Post reporter verteld me heel leuk: "power on self test successfull, booting os"
maar mijn screeny zegt helemaal NIETS als ik de radeon erin heb zitten.
Niet meer dan "no signal" in ieder geval, heb het geprobeerd met me tft (2 ingangen, analoog) een 17" en 15", maar alleen no signal :(

Een GF2MX 100 EN een GF4MX440 werken beide wel.

Misschien dat iemand hier een idee heeft hoe/wat/waar/waarom dit niet werkt?

Moet er ook nog even vermelden dat een vriend exact hetzelfde heeft maar dan met:
Radeon 9600 Pro (sapphire)
A7N8X Gewoon (rev2.0 geloof ik)

En ja ik heb de search gebruikt & google, maar valt vies tegen, 1 onderwerp, maar gesloten zonder de exacte fout vast te stellen :)

btw: mocht het wenselijk zijn, kan ik hier ook een apart topic voor openen, maar is er een kant en klare oplossing dan is dit natuurlijk wat "schoner" voor 't forum :)
Heb dit ook gehad met de Sapphire Radeon 9800 PRO van iemand. Ik heb gewoon de kaart eruit gehaald, er weer in gedrukt, en het werkte vlekkeloos. Kijk ook eens of de molex goed ingeplugt is.

[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 29-07-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 12:06

mythos

attack of the gummieberen!!

Crash-Override:
Getest op P3-933 (CU4VX?) en jetway 876AS, werkt perfect :)
instellingen gecheckt, en zowel op de meest basic settings, als de meeste ertussen, doettie weinig, of eigelijk meer niets :)

Blueforce:
Heb zelf dan een club3d, maar het eruit halen en insteken heb ik zeker een kleine 5x gedaan(wisselen van kaarten), kaartje werkt voor de rest gewoon perfect alleen krijg ik dus GEEN beeld @ mijn Nforce2 bordje :)

Het stomme (toevallige) vind ik dat een vriend van mij dit ook heeft, en ook met een radeon, we kunnen natuurlijk beide pech ebben maar toch :)

Dus andere suggesties zijn nog welkom, en ik ga zodra ik thuis ben nog even verder proberen :)

p.s.
moeder is zo aardig geweest om even met de kaart langs pc winkel te gaan, en 100% zeker dat hij werkt :)
ze hebben hem op 2 mobo's getest en hij werkt daar perfect. (of er een A7N8X Deluxe of gewoon tussen zat? geen idee)

pps:

voordat er nog meer suggesties komen:

hetvolgende heb ik gedaan:
-clear CMOS

-reset na reset

-pci kaart + agp kaart op 2 screens om te kijken of ie uberhaupt beeld geeft.

-Verschillende combi's van mobo+proc+mem+vidcard geprobeerd, en ALLEEN de combi Asus A7N8X Deluxe + Club3D Radeon 9500 geeft GEEN beeld, onafhankelijk van welk mem/randapp. etc.

-nog geen bios update op bord gedaan (stond niet tussen changes van biossen, dus leek me vrij overbodig)

[ Voor 30% gewijzigd door mythos op 29-07-2003 15:35 ]

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik toch die bios update proberen. Asus is meestal heel sumier bij changes van bios updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

Binnetie schreef op 28 July 2003 @ 22:10:
De speler zijn

LiteOn 24x10x40 fikker
Pioneer DVD 106S Slotin dvd speler

Ik had ze eerder ook altijd gebruikt onder XP en toen stond dma altijd aan...
gooi ze allebij op een appart kanaal, ik had dit probleem ook, elke cd mislukte als ik deze 2 spelers allebij op 1 kanaal zette.
heb ze nu allebij op master op IDE 0 en 1, en hij fikt perfect nu.
het ligt trouwens aan die 106s speler, die heeft wel vaker problemen als je dat ding met een ander apparaat op 1 IDE kanaal gooit.
ik had zelfs gelezen over bad sectors in harde schijven omdat ze de HDD op het zelfde kanaal gezet hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

ok, over het kraken van de soundstorm chip:
ik had er alleen last van in Half-Life, de rest van m'n games werkte gewoon goed.
hoe dan ook, volgens deze post: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15642
is het probleem met zijn oplossing (ACPI driver veranderen) verholpen.
ik heb het geprobeerd, en daarna een uurtje HL gespeeld, en ik heb geen kraak meer gehoord! :)
ik dacht laat ik het maar even hier posten, voor de rest die problemen hebben.
wellicht zijn de andere problemen zoals DVD kijken met kraak geluid hiermee ook te verhelpen.
het enige wat de driver doet, is de IRQ limitten naar 15, ipv 22 ofzo wat er normaal gebeurd.

bij mij hielp het dus in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

je moet dus dit doen (te vinden in m'n geposte link, maar voor de handigheid toch maar even gepost hier)

Right Click My Computer
Properties
Hardware Tab
Device Manager
Click on the + sign next to COMPUTER
Change the Standard ACPI to Advanced Configuration and Power Interface

To do that, right click on the ACPI listed under Computer
Click Update Driver
Install from a list or specific location
Dont Search, I will choose the driver to install
Highlight Advance Config and Power Interface and say OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog een vraagje van mijn kant.

Ik heb nu al gevonden hoe ik m'n gehuegen en agp bus snelhied kan vast zetten. Maar is dit ook mogelijk met mijn pci bus snelheid?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00
Phydomir schreef op 28 juli 2003 @ 22:49:
en ik maar denken dat ik een snelle Duron had. volgens mij kan 3dmark2001 se nog geen Bartons herkennen.

ik las eerder in dit topic dat er problemen met Corsair pc 3200 memory was. dan ben ik heel benieuwd, want ik heb net dat geheugen gekocht. hier heb ik er alleen geen problemen mee, draaiende op de timing 3-2-2-2.

ook al memtest86 gedraaid en geen error kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 30-07-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

amd187 schreef op 29 July 2003 @ 21:51:
[...]

gooi ze allebij op een appart kanaal, ik had dit probleem ook, elke cd mislukte als ik deze 2 spelers allebij op 1 kanaal zette.
heb ze nu allebij op master op IDE 0 en 1, en hij fikt perfect nu.
het ligt trouwens aan die 106s speler, die heeft wel vaker problemen als je dat ding met een ander apparaat op 1 IDE kanaal gooit.
ik had zelfs gelezen over bad sectors in harde schijven omdat ze de HDD op het zelfde kanaal gezet hadden :)
Ik had zelf een soortgelijk probleem met een aopen fikker en een pioneer 104s dvd
Bij mij bootte windows niet. Wat hielp was de fikker als master te zetten en de dvd als slave. Ik heb zelf vaker gemerkt dat fikkers niet altijd fijn vinden als ze als slave worden ingesteld.
Het probleem heb ik alleen nog gehad als ik de fikker als secondary slave zette, niet als primary slave. En dan alleen nog achter een cd/dvd.
Dus probeer even je fikker als master te zetten en je dvd als slave.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zydell schreef op 25 July 2003 @ 19:09:
Ik heb een vraag, :P

Een oom van me heeft een Aldi Medion pc met daarin het asus A7N8X rev 1.04 (niet deluxe) en had zn bios geflashed met een deluxe rom. Hele boel werkte dus niet, heeft zn PC bij mij gedumpt (volgens de helpdesk was de bios KAPOT!!! en viel dit niet onder de garantie) en is vervolgens op vakantie gegaan :)

Ik heb aan iemand gevraagd die bij asus werkte (waar ik tot voor kort ook werkte) of die me kon helpen en wat biossen mee zou kunnen nemen voor me zodat ik de bios weer goed kon maken. Allemaal leuk en aardig ik heb de oude backup van de bios (aangemaakt door het asus flash programma) weer terug gezet en alles werkt weer. Maar tot mijn verbazing is die bios +/- 512 kB groot (4MBit) terwijl de a7n8x bios 2MBit is! ik heb ook de laatste bios (an8b1004.zip, A7N8X BIOS 1004 for revision 1.03 1.04 1.06) van de asus site gedownload en proberen te flashen met force maar dat wou niet (krijg een corrupte bios).
Ook heb ik de bios met een A7N8X Deluxe bios geflashed maar dat werkt ook niet.

Kortom denk ik dat dit A7N8X bordje een 4MBit ipv 2MBit bios heeft terwijl alleen a7n8x deluxe dat zou hebben.

In principe is alles wel goed maar ik vraag me toch af wat voor bios ik moet hebben om het bordje te updaten naar bios revisie 1.04?
De Aldi pc heeft een eigen aangepaste bios voor dit bordje, dus je zult op de versies van medion zelf moeten wachten, de andere biossen werken gewoonweg niet erop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
cardinal808 schreef op 30 July 2003 @ 10:38:
[...]

en ik maar denken dat ik een snelle Duron had. volgens mij kan 3dmark2001 se nog geen Bartons herkennen.

ik las eerder in dit topic dat er problemen met Corsair pc 3200 memory was. dan ben ik heel benieuwd, want ik heb net dat geheugen gekocht. hier heb ik er alleen geen problemen mee, draaiende op de timing 3-2-2-2.

ook al memtest86 gedraaid en geen error kunnen vinden.
Ik heb 2x Corsair XMS 256 DDR400 PC3200 Low Latency (3-2-2-2) de allereerste revisie.
er werd gezegd dat er in mem tests meer dan 9000 fouten werden gevonden op dit memory. Uit eigen tests geen problemen gevonden.
Niet altijd geloven wat ze zeggen.

Ik heb even aan men vrienden die een barton hebben gevraagd om te testen in 3Dmark01SE.
resultaat:

2500+ Barton (AQUCA) op NF7-S 2.0: Duron
2500+ Barton (AQUCA) @2250 Mhz op NF7-S 2.0: Duron
2600+ Barton op A7N8X Deluxe/Gold 2.0: Duron
2800+ Barton (AQUCA) op A7N8X Deluxe 1.06: Duron
2800+ Barton (AQUCA) @2400 Mhz op A7N8X Deluxe 1.06: Duron
3000+ Barton op A7N8X 1.04: Duron
3200+ Barton op A7N8X 2.0: Duron

3Dmark01SE herkent volgens mij gewoon geen Barton cores.

Maar dit heeft helemaal niets met de A7N8X te maken. Was gewoon ff ter info.

[ Voor 10% gewijzigd door PeGys op 30-07-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

PeGys schreef op 30 juli 2003 @ 19:01:
[...]
...
2600+ Barton...
Lijkt me sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
bestaat hoor.
Van de 2600+ bestaan 3 modellen.
De T-bred, Barton en Thorton.

[ Voor 19% gewijzigd door PeGys op 30-07-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je hebt gelijk, maar ik kende hem nog niet.
offtopic:
Als ik het goed gelezen heb, zelfs vier, Barton, Thorton (in de toekomst), TB-B-266 en TB-B-333 (hoewel die natuurlijk bijna gelijk zal zijn aan de Thorton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Even een korte vraag: Ik kan me herinneren ergens iets over te hebben gelezen, maar na een aantal uur zoeken heb ik het nog niet terug kunnen vinden.

Het gaat om de onboard gameport. Was het nou zo dat deze de gameport van de geluidskaart (Soundblaster Audigy II) overrulede? Ik heb een non-deluxe rev 1.06 met uberbios 1004.
Met andere worden, kan ik de gameport van mijn Audigy gebruiken of moet ik die van de A7N8X hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 15:17:
[...]

Iig vanaf bios versie 1004 (rev2.0). En volgens mij worden en werden alle rev2.0's met bios 1004 of hoger verkocht.
Mijn A7N8X Deluxe rev2.0 heeft dus bios versie 1003 :(

Ik ben niet van plan om mijn machine over te klokken (tenminste in de komende maanden ;)).. is het dat toch de moeite waard om de bios te flashen naar een nieuwere versie?

Ik bedoel, ik lees en hoor nog wel eens het een en ander over een 'sudden bios death' m.b.t. dit moederbord.. :/ :X

Hoe liggen de "risico's" tegenwoordig en met name bij dit moederbord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

Struis

Tis wat he.....

Ik heb vandaag de A7N8X non deluxe gekocht met rev. 1.06 met een 2600+ alleen nu lees ik vanalles over bios updaten maar is het nu echt nodig ik bedoel wat is het voordeel ? of moet je alleen updaten als je problemen hebt?
Bios is rev 1002.A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bios update gewoon doen, Asus adviseert het zelf. En mocht het toch mislukken, kun je gewoon garantie claimen volgens mij (tenzij je voeding onderbroken is ofzo). Nieuwe biossen hebben altijd wel een aantal kleinere en grotere bugfixes en performance-verbeteringen in zich.
@Canis Lupus: dat heb je waarschijnlijk gewoon twee gameports, maar dat kun je zo zien in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
TheLemon schreef op 30 July 2003 @ 22:42:
Bios update gewoon doen, Asus adviseert het zelf. En mocht het toch mislukken, kun je gewoon garantie claimen volgens mij (tenzij je voeding onderbroken is ofzo). Nieuwe biossen hebben altijd wel een aantal kleinere en grotere bugfixes en performance-verbeteringen in zich.
@Canis Lupus: dat heb je waarschijnlijk gewoon twee gameports, maar dat kun je zo zien in apparaatbeheer.
Volgens de/een nederlandse leverancier van Asus moederborden, quote, vallen mislukte flashes NIET onder gerantie. Ze geven trouwens toe dat het niet te controleren is, en dat je bij RMA gewoon moet zeggen dat je moederbord dood is. Quote neemt namelijk de RMA's aan, en zij sturen de borden door naar Asus. Dus stel dat je bord overlijdt als gevolg van een verkeerd geflashte bios, gewoon als klacht opgeven dat hij 'ineens' dood was.

Maar je moet echt hele dikke vette pech hebben wil een biosflash mislukken. Gewoon even een dos-bootdiskette maken met de awdflash en de juiste dat-file, dan kan er vrijwel niks gebeuren.

Ik adviseer je dan ook om de bios te flashen met de nieuwste bios-revisie, omdat tot en met biosrevisie 1003 de borden sneller dood zijn door te hoge FSB freq's dan je denkt :) Dit heeft te maken met het verhaal over de 100 MHz FSB jumper wat bij de specificaties van de nforce-chipset hoort, maar de mobo-producenten niet hebben meegenomen. Een artikel is ergens in dit draadje te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenTheStig op 30-07-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Struis, meestal moet je dingen die niet kapot zijn niet proberen te repareren. Echter t.net en GoT zou t.net en GoT niet zijn als wij tweakers niet allemaal dingen gaan lopen uithalen met onze pc's. Dus ook ik raad je aan om je BIOS te updaten.

Voornamelijk omdat sinds de originele release van het A7N8X BIOS een aantal updates vrijgegeven zijn die de stabiliteit verbeteren, die compatibiliteit met geheugen verbeteren (er was eerst een probleem met Corsair LL-memory), die overclock resultaten verbeteren, etc...

Zoveel moeite is het niet en je bent meteen een stabieler systeem rijker.

Succes

Tevens voor alle mensen die MBM willen draaien: op nforcershq.com staat een MBM FAQ voor de MBM5. Tevens geeft deze site een paar .ini bestanden die alle informatie van je bord direct goed instellen. Ik heb deze .ini's ook gebruikt en het werkt prima. (Beetje voorgekouwt, maar ja, soms heb je geen zin om je ergens in te verdiepen....)

Link:
A7N8X + MBM5 Tutorial

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
TheLemon schreef op 30 July 2003 @ 22:42:
klopt niet
je kunt maar één gameport gebruiken, en dat is die je onboard hebt zitten op de A7N8X (Deluxe) ;)
je kunt deze wel uitschakelen in apparaatbeheer waarna je die van je Audigy kunt gebruiken (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist de *.ini file gebruikt voor mbm5.
Mijn temps zijn nu als volgt:

Case:18 graden
Socket: 49 graden idle 55 graden stressed
diode: 54 graden idle 59 graden stressed

Dit alles op een a7n8x deluxe met een xp2100+ @ xp2700+ op 1,70 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Crash-Override schreef op 31 juli 2003 @ 00:02:
[...]
je kunt maar één gameport gebruiken, en dat is die je onboard hebt zitten op de A7N8X Deluxe ;)
je kunt deze wel uitschakelen in apparaatbeheer waarna je die van je Audigy kunt gebruiken
Bedankt! Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ook als je moederbord gameport uitschakelde je nog steeds die van je geluidskaart niet kon gebruiken...
Trouwens, een non-deluxe heeft ook een gameport hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Canis Lupus schreef op 31 juli 2003 @ 10:17:
[...]
Bedankt! Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ook als je moederbord gameport uitschakelde je nog steeds die van je geluidskaart niet kon gebruiken...
Trouwens, een non-deluxe heeft ook een gameport hoor :P
lol, zit ik er weer langs :P
dacht dat je een deluxe had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:44:
[...]

Mijn A7N8X Deluxe rev2.0 heeft dus bios versie 1003 :(

Ik ben niet van plan om mijn machine over te klokken (tenminste in de komende maanden ;)).. is het dat toch de moeite waard om de bios te flashen naar een nieuwere versie?

Ik bedoel, ik lees en hoor nog wel eens het een en ander over een 'sudden bios death' m.b.t. dit moederbord.. :/ :X

Hoe liggen de "risico's" tegenwoordig en met name bij dit moederbord? :)
Ik heb ongeveer een dag gedraaid met hetzelfde bios en mobo en ik vond uhm na flash naar 1005 wel stabieler en sneller op een of andere manier, terwijl en niets werd gezegt over die dingen in de fix list.

Nog een vraagje, mijn onboard geluidskaart schakelt steeds terug naar 2 speakers ookal heb ik vijf. Ik heb het deluxe bordje. Weet iemand hoe dit komt?

[ Voor 12% gewijzigd door Phydomir op 31-07-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb de mijne ook net geflasht, en nu weet ik eindelijk zeker dat ie dualchannel werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 21:10:
In de pricewatch zijn er nog geen A7N8X rev 2.0 non deluxe bordjes opgenomen, maar ik ben er wel al een tegen gekomen:
- http://www.asusdirect.nl/ (Heb ik die van mij ook gekocht)
- http://www.gistron.com/

Mocht je nog meer winkels tegenkomen laat het me weten dan voeg ik em aan het lijstje toe!
Mijn mobo is een A7N8X rev 2.0 non-deluxe en komt bij www.perfect-systems.nl weg.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kimvoss/rev2.0.png
Draait nu stabiel op 210*10 met corsair platinum 3-3-3-2 (XP2500+)
2200mhz moet te halen zijn, maar dan moet ik eerst een andere koeler hebben. Bordje kan iig veel aan.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Over het geval dat als je BIOS dood is dat je geen garantie krijgt. Als je een goede winkel hebt, kan je vragen dat zij een formulier maken waar op staats dat de BIOS is geflashed door de winkel zelf. Dan valt dit perfect onder garantie.
Ook heb ik hier eens over naar Asus gemaild en zij hadden mij gemeld dat het normaalgezien geen probleem zou zijn voor garantie te geven op mislukte flashes aangezien zij dit zelf aanraden (zelfs aan niet ervaren gebruikers).

[ Voor 16% gewijzigd door PeGys op 31-07-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 09:10
Heerlijk mobo. Heb het in 2 colo servers zitten, en draait heerlijk stabiel (uptime recht-uit-de-doos was 30 dagen).

Zeker een goed mobo, een echte aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Owkay, ff een domme vraag waarschijnlijk.
Men diode schommelt bij mij altijd tss 49°c en 51°c, volgens wat ik gelezen heb, zou deze onder de socket temp moeten liggen. Men socket temp is momenteel 35°c en met die ini's kan ik geen diode meer selecteren.

Back to the old mbm 5 ini's

edit:

OK, heb nu terug de gewone, beide diode settings geven zelfde temp. Is 49 ~ 51°c niet wat aan de hoge kant ?

[ Voor 117% gewijzigd door PeGys op 31-07-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties!! :)

Op korte termijn maar even flashen ;)
Getah schreef op 31 July 2003 @ 11:03:
Ik heb de mijne ook net geflasht, en nu weet ik eindelijk zeker dat ie dualchannel werkt :D
Een van de belangrijkste redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Voor dat ene zinnetje hoef je het niet te doen hoor... ;)

Volgens nforcershq.com is de diode de temperatuur-sensor (of i.d.) in de proc zelf.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op 31 July 2003 @ 16:30:
Er staat wel een ;) bij.... maar toch ;) :D :Y)

Denk sowiezo dat het wel een verbetering is voor mijn systeem. Morgen even een nieuwe floppy halen en let's do it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
CoRrRan schreef op 31 juli 2003 @ 16:30:

Volgens nforcershq.com is de diode de temperatuur-sensor (of i.d.) in de proc zelf.
Ow jah, leuk, socket: 36°c, diode: 50°c
Denk dat er toch iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk maar denk dat het wel klopt. De diode zit in je processor die dus warmer word dan de sensor die op je mobo zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Jah, en op andere plaatsen lees ik dat de diode rond de temp die je mobo sensor moet liggen.
'k vind 14°c wel een groot verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 22:23:
Leuk maar denk dat het wel klopt. De diode zit in je processor die dus warmer word dan de sensor die op je mobo zit ;)
Bijna goed, hij zit eronder, dus tussen je processor en 't moederbord in in de lege ruimte middenin de socket. En zo'n temperatuursverschil kan goed hoor :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Leuk, leuk, de mobo fabrikanten zouden der maar eens iets op moeten gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brose
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik heb een Kingston 512 MB DDR PC3200 blokje geheugen wat op 400 Mhz zou moeten kunnen lopen, nou krijg ik het geheugen niet verder dan 180 (gelijk aan m'n FSB). Daarna krijg ik acuut vastlopers of boot m'n board uberhaupt niet.

Ik heb diverse FAQ's en forums doorgelopen maar krijg niet helemaal duidelijk of ik dit geheugen uberhaupt hoger dan 200 Mhz zou kunnen krijgen, heb ik troep of doe ik iets verkeerd?

Asus A7N8X (Deluxe) rev. 2.0 bios 1.4
Kingston KVR400X64C3/512 / PC3200 CL3
AMD Athlon XP 2600+ (180 FSB x 12,5 Multiplier: 2,25 Ghz)

[ Voor 5% gewijzigd door brose op 01-08-2003 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
misschien Vcore en dimm voltage wa hoger zetten ?

Vcore alleen zou al een oplossing kunnen bieden.
Al eens geprobeerd met 11.5x200 Vcore 1.825 ?

[ Voor 51% gewijzigd door PeGys op 01-08-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
ik heb mijn bios geupdate naar 1004 voor mijn Asus A7N8X Deluxe rev 1.04 (ja ik heb het goede bios geflashed ;) )

Nu heb ik echter een probleem.
Ik heb een XP2700+ (166x13-2166). Dit werkte uiteraard altijd goed.

Met het nieuwe bios:

Als ik alles op autodetect zet pakt hij de shared multiplier van idd 13 en nog iets.
Alleen nu pakt hij dus de lage multiplier. Waardoor ik op 833mhz uitkom.
Als ik de mutliplier handmatig op 13 zet werkt het nog niet, nog steeds 833.
En ja ik kan de fsb hoger zetten maar ik wil gewoon dat 13x werkt. Want het werkte altijd goed.
Cpu is schoon zit geen as3 ergens anders op de cpu alleen op de core.

Iemand bekend met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

brose schreef op 01 August 2003 @ 01:15:
Ik heb een Kingston 512 MB DDR PC3200 blokje geheugen wat op 400 Mhz zou moeten kunnen lopen, nou krijg ik het geheugen niet verder dan 180 (gelijk aan m'n FSB). Daarna krijg ik acuut vastlopers of boot m'n board uberhaupt niet.

Ik heb diverse FAQ's en forums doorgelopen maar krijg niet helemaal duidelijk of ik dit geheugen uberhaupt hoger dan 200 Mhz zou kunnen krijgen, heb ik troep of doe ik iets verkeerd?

Asus A7N8X (Deluxe) rev. 2.0 bios 1.4
Kingston KVR400X64C3/512 / PC3200 CL3
AMD Athlon XP 2600+ (180 FSB x 12,5 Multiplier: 2,25 Ghz)
Het is qua performance sowieso niet slim om asynchroon te draaien met nForce2, maar ik heb er zelfs mijn bios mee vermoord. Toen ik het geheugen lager had geklokt dan mijn cpu, was het gebeurd na een save&exit.
Je geheugen moet inderdaad absoluut 200 kunnen draaien, dat garanderen ze zelf door de naamgeving, maar misschien niet met de strakste timings. Je moet de timings ff op 'by SPD' zetten, dan de multiplier van je cpu een beetje lager, zodat de klok niet hoger uit komt en dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik heb even een vraagje, en misschien staat het wel in het topic, maar 500 posts is me toch een beetje teveel :)

Heeft de rev.2 minder problemen dan de andere rev? Een paar kennissen konden namelijk ook al na een dag terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

de rev.2 heeft idd minder prob's dan de oudere revisies, maar ik raad je nog wel even aan gelijk Bios 1005 erop te gooien .... deze werkt bij mij ook zonder problemen ... en bij de meeste hier ook

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Jaded schreef op 01 August 2003 @ 11:27:
Ik heb even een vraagje, en misschien staat het wel in het topic, maar 500 posts is me toch een beetje teveel :)

Heeft de rev.2 minder problemen dan de andere rev? Een paar kennissen konden namelijk ook al na een dag terug naar de winkel.
ongetwijfeld met bios revision <= 1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ik vind het best een mooi bordje, vooral door de Serial-Ata :) Maar door die problemen, waar ik absoluut geen zin in heb, twijfel ik toch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Jaded schreef op 01 August 2003 @ 13:29:
Ik vind het best een mooi bordje, vooral door de Serial-Ata :) Maar door die problemen, waar ik absoluut geen zin in heb, twijfel ik toch nog.
De grootste problemen zijn opgelost nadat je je bios geflashed hebt met de nieuwste revisie. Dus als je zo'n bord gaat kopen, het eerste wat je moet doen is je bios flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Dat is netjes dan. Ik zit nu alleen nog met het standaard dilemma, deze plank, of wachten op een Hammer-mobo...

Die heeft toch een andere architectuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
zo kun je natuurlijk blijven wachten tot je een ons weegt. Na de Hammer wordt er ongetwijfeld weer iets aangekondigd wat nog veel mooier en beter is.
Het gaat er om of een NFOrce2 bordje aan de eisen voldoet die je op dit moment stelt. Bij mij was dat het geval, dus ik heb er vorige week een gekocht :)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brose
TheLemon schreef op 01 August 2003 @ 11:11:
[...]

Het is qua performance sowieso niet slim om asynchroon te draaien met nForce2, maar ik heb er zelfs mijn bios mee vermoord. Toen ik het geheugen lager had geklokt dan mijn cpu, was het gebeurd na een save&exit.
Je geheugen moet inderdaad absoluut 200 kunnen draaien, dat garanderen ze zelf door de naamgeving, maar misschien niet met de strakste timings. Je moet de timings ff op 'by SPD' zetten, dan de multiplier van je cpu een beetje lager, zodat de klok niet hoger uit komt en dan moet het gewoon werken.
Maar ik begrijp het dus goed als er bij het booten maximaal "Memory is running at 200 Mhz Singel (of dual) Channel Mode" kan staan en nooit 400 Mhz? Of leg ik DDR dan verkeerd uit?

Net even geprobeert om op standaard settings te draaien (166 x 12,5; dit is toch standaard voor een XP 2600+?) en memory op SPD en geen voltage changes of latency aanpassingen, en het geheel kan net windows opgestart krijgen maar pleurt vervolgens volledig om. Blokje terug sturen?

<edit> Ik begrijp er eigenlijk steeds minder van, de Athlon XP 2600+ Model 8 die ik heb zou volgens de AMD website met een FSB van 333 moeten kunnen lopen. Waarom dan standaard op 166 (of gaat dit x2 = 332 (-1?)?)

En dan het volgende, als ik het geheugen op 200Mhz zou willen laten lopen zou ik de proc ook op 200 moeten laten lopen omdat ik overal lees dat dit goed is op een A7N8X (of in het algemeen). Maar welke multiplier kies ik dan en is dat uberhaupt mogelijk omdat je CPU standaard gelocked is (of niet?) en je niet zelf een MP kan kiezen?. </edit>

[ Voor 22% gewijzigd door brose op 01-08-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

brose schreef op 01 August 2003 @ 16:09:
[...]
Maar ik begrijp het dus goed als er bij het booten maximaal "Memory is running at 200 Mhz Singel (of dual) Channel Mode" kan staan en nooit 400 Mhz? Of leg ik DDR dan verkeerd uit?
Nee dit klopt. Hier komt je FSB te staan, dus je mem loopt nog 2 keer zo snel.
<edit> Ik begrijp er eigenlijk steeds minder van, de Athlon XP 2600+ Model 8 die ik heb zou volgens de AMD website met een FSB van 333 moeten kunnen lopen. Waarom dan standaard op 166 (of gaat dit x2 = 332 (-1?)?)
Ja, hier geldt ongeveer hetzelfde. De AMD cpu's lopen met een DDR frequency, dus de FSB die je selecteerd wordt dubbel gebruikt. (166x2=+/-333)
En dan het volgende, als ik het geheugen op 200Mhz zou willen laten lopen zou ik de proc ook op 200 moeten laten lopen omdat ik overal lees dat dit goed is op een A7N8X (of in het algemeen). Maar welke multiplier kies ik dan en is dat uberhaupt mogelijk omdat je CPU standaard gelocked is (of niet?) en je niet zelf een MP kan kiezen?.</edit>
AMD cpu's zijn standaard unlocked. Om optimaal van je geheugen gebruik te kunnen maken is het verstandig om deze synchroon met de FSB te laten lopen (selecteer 100% in je BIOS). Je zult zien dat dit sneller is dan je FSB op 166 (333) en je geheigen op 200 (400).
Als je vervolgens gaat overclocken kan je de FSB en mem gelijk op laten lopen, en misschien kom je wel bij 200. Ik ben nu bij 190 met mijn 2500+
Trouwens, veel van deze antwoorden had je al in deze therad terug kunnen vinden, maar ik ben ook de moeilijkste niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 01-08-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brose
Canis Lupus schreef op 01 August 2003 @ 17:26:
[...]
Nee dit klopt. Hier komt je FSB te staan, dus je mem loopt nog 2 keer zo snel.
[...]
Ja, hier geldt ongeveer hetzelfde. De AMD cpu's lopen met een DDR frequency, dus de FSB die je selecteerd wordt dubbel gebruikt. (166x2=+/-333)
[...]
AMD cpu's zijn standaard unlocked. Om optimaal van je geheugen gebruik te kunnen maken is het verstandig om deze synchroon met de FSB te laten lopen (selecteer 100% in je BIOS). Je zult zien dat dit sneller is dan je FSB op 166 (333) en je geheigen op 200 (400).
Als je vervolgens gaat overclocken kan je de FSB en mem gelijk op laten lopen, en misschien kom je wel bij 200. Ik ben nu bij 190 met mijn 2500+
Trouwens, veel van deze antwoorden had je al in deze therad terug kunnen vinden, maar ik ben ook de moeilijkste niet ;)
Ben het helemaal met je eens dat het al in threads staat, maar als iemand het bevestigd weet je het zeker. Dank voor het niet de moeilijkste zijn ;-) !

Als AMD CPU's trouwens standaard unlocked zijn, waarom gaan mensen dan met koolstof in de weer en onderbreken ze lijntjes op de proc?

Voor de rest begrijp ik dat je geheugen dus eigenlijk iets onder de maat presteerd (in jou geval 400 - 380 = 20Mhz minder) maar dat het anway sneller is omdat eea gelijk loopt met je FSB (en dus eigenlijk je processor de bottleneck is?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

brose schreef op 01 August 2003 @ 17:36:
[...]
Als AMD CPU's trouwens standaard unlocked zijn, waarom gaan mensen dan met koolstof in de weer en onderbreken ze lijntjes op de proc?

Voor de rest begrijp ik dat je geheugen dus eigenlijk iets onder de maat presteerd (in jou geval 400 - 380 = 20Mhz minder) maar dat het anway sneller is omdat eea gelijk loopt met je FSB (en dus eigenlijk je processor de bottleneck is?)?
Jee, wat een snelle leerling ;)
Ik geef inderdaad een beetje memory speed op, maar feitelijk is dit nog steeds veel sneller dan dat ik het op 400 zou laten draaien. (zelfs 333 zou nog sneller zijn) Dit komt omdat de CPU en geheugen synchroon met elkaar kunnen communiceren en daardoor niet steeds op elkaar hoeven te wachten om dat ze een clockcycle 'ernaast zitten'.
Vroeger waren Thunderbirds niet standaard unlocked geloof ik, Athlons en Bartons zijn dat wel :) Die wiretrick is volgens mij voor het foppen van het mobo zodat ook hogere multipliers dan 13x mogelijk zijn (weet ik niet zeker)

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 01-08-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brose
Mooi dan heb ik dat duidelijk. Dan ga ik nu even naar de winkel (koopavond toch?) om een Athlon XP 3200+ (2.20Ghz) te halen, want dat werkt tenminste op 400Mhz. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

brose schreef op 01 August 2003 @ 18:22:
Mooi dan heb ik dat duidelijk. Dan ga ik nu even naar de winkel (koopavond toch?) om een Athlon XP 3200+ (2.20Ghz) te halen, want dat werkt tenminste op 400Mhz. Dank.
Zo kan je het ook oplossen natuurlijk (als je het geld hebt :P )
In R'dam is het wel koopavond vandaag ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
3200+ ? De flop CPU ? Nu ja, als je het geld eraan wil verspillen, neem dan toch liever een 3000+ en laat em op 200 Mhz FSB draaien. presteert hij nog beter en komt hij veel goedkoper uit.

verschil tss 3000+ en 3200+ is maar een kleine 50 Mhz dacht ik. Maar het verschil in prijs is wel een pak groter.

Om even terug te komen op die gast die wil wachten op nieuw mobo. Ik zie hier het nut niet van in. Het is niet echt zo dat de moederborden extreem duur zijn. Doe zoals ik, ik heb een A7N8X Deluxe 1.06 gekocht in afwachting tot moederborden met PCI express. Kan ik toch weer een tijdje voor ipv te sukkelen met een brak mobo. Heb zelfs nog een Epox 8RDA+ 1.1 liggen die ik voor men A7N8X had gekocht. Raak je altijd wel aan een mooie prijs kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Of beter: een 2500+ met stepping AQXDA ... MPMW, die kunnen 99/100 keer ook wel de 200 halen. Misschien niet met multiplier 11 of standaard voltage, maar dan nog heb je een leuke cpu voor weinig. Check ff het Barton topic in DOC voor meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

Mijn A7N8X gisteren opgehaald en wat getest. En omdat dit mijn eerste Asus board is (had altijd MSI) 'even' dit draadje doorgenomen.

In aanschaf modus (1.003 bios, meegeleverde drivers 1.16, vers geinstalleerd XP) zijn de scores in scisoft sandra beneden gemiddeld (ten hoogte van een 2600+)
3dmark2003 zeer laag, 4300 terwijl mijn vorige PC AMD1800+/MSI KT266 en Radeon 9700 pro op 4600 zat :? :?

Maar goed, er moet nog wat geupdate worden.

Ook is mijn barton nu rond de 50 graden(nonstressed) (volgens probe en MBM5) terwijl ik las dat bartons over het algemeen koeler zijn.

Verwarrend vind ik de asus drivers, als ex-VIA gebruiker was VIA 1-4 drivers de enige weg, nu kan ik via ASUS of via Nvidia gaan.

Maar ik heb nog een lange weg te gaan met tweaken en hoop dat op zijn minst de 3dmark2k3 scores omhoog kan halen.

greetz,

/e/ ow ja, die S/PDIF uitgang op je mobo, daar past mijn spdiffie kabel niet in van mijn cambridge 510 boxen. Op zich geen probleem met mijn audigy maar toch wel sacrovaag.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

PeGys schreef op 01 August 2003 @ 22:07:
blaat

Om even terug te komen op die gast die wil wachten op nieuw mobo. Ik zie hier het nut niet van in. Het is niet echt zo dat de moederborden extreem duur zijn. Doe zoals ik, ik heb een A7N8X Deluxe 1.06 gekocht in afwachting tot moederborden met PCI express. Kan ik toch weer een tijdje voor ipv te sukkelen met een brak mobo. Heb zelfs nog een Epox 8RDA+ 1.1 liggen die ik voor men A7N8X had gekocht. Raak je altijd wel aan een mooie prijs kwijt.
Yah, moeje vooral doen als je geld over hebt... Maar dat heeft niet iedereen dus laat ons nou gewoon begaan k?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
jotheman schreef op 02 August 2003 @ 00:44:
[...]

Yah, moeje vooral doen als je geld over hebt... Maar dat heeft niet iedereen dus laat ons nou gewoon begaan k?
Haal toch elke keer geld uit men vorige mobo's, dat compenseert al een deel van de prijs van het nieuwe mobo.

Als je ziek bent en er bestaat een medicein tegen, ga je niet wachten tot je aan je laatste adem toe bent om het te medicein te kopen toch ?

Ik bedoel niet dat je elk nieuw mobo moet gaan kopen, die epox was gewoon de zwaarste miskoop die ik ooit in men leven heb gedaan. Maar na een bepaalde tijd een nieuw mobo kopen heeft meestal meer voordelen dan nadelen.

Ik heb nu men A7N8X Deluxe en ben aan het wachten om een volgend mobo te kopen als PCI express der eindelijk is. Zal dus nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 00:36:
Aloha,

Mijn A7N8X gisteren opgehaald en wat getest. En omdat dit mijn eerste Asus board is (had altijd MSI) 'even' dit draadje doorgenomen.

In aanschaf modus (1.003 bios, meegeleverde drivers 1.16, vers geinstalleerd XP) zijn de scores in scisoft sandra beneden gemiddeld (ten hoogte van een 2600+)
3dmark2003 zeer laag, 4300 terwijl mijn vorige PC AMD1800+/MSI KT266 en Radeon 9700 pro op 4600 zat :? :?

Maar goed, er moet nog wat geupdate worden.

Ook is mijn barton nu rond de 50 graden(nonstressed) (volgens probe en MBM5) terwijl ik las dat bartons over het algemeen koeler zijn.

Verwarrend vind ik de asus drivers, als ex-VIA gebruiker was VIA 1-4 drivers de enige weg, nu kan ik via ASUS of via Nvidia gaan.

Maar ik heb nog een lange weg te gaan met tweaken en hoop dat op zijn minst de 3dmark2k3 scores omhoog kan halen.

greetz,

/e/ ow ja, die S/PDIF uitgang op je mobo, daar past mijn spdiffie kabel niet in van mijn cambridge 510 boxen. Op zich geen probleem met mijn audigy maar toch wel sacrovaag.
Welke FSB gebruik je? 200 mhz neem ik aan? Zorg er in ieder geval voor dat je geheugen syngroon loopt en je de laatste drivers hebt. Die score is iig laag want dat haal ik (bijna) met mijn 9500 @ 9700.
Mijn Barton wordt trouwens helemaal niet warm. Idle is ie 33 graden en stressed 45 met de boxed koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 02 August 2003 @ 10:50:
[...]

Welke FSB gebruik je? 200 mhz neem ik aan? Zorg er in ieder geval voor dat je geheugen syngroon loopt en je de laatste drivers hebt. Die score is iig laag want dat haal ik (bijna) met mijn 9500 @ 9700.
Mijn Barton wordt trouwens helemaal niet warm. Idle is ie 33 graden en stressed 45 met de boxed koeler...
Even via Scisoft sandra, mijn FSB draait op 2x166(333) mhz. Ik weet niet of dat de standaard is als je de mobo koopt.

Ik had al gelezen dat je bij bios 1.005 je krijgt te zien of je RAM synchroon loopt. Via sandra zag ik al dat de dimmetjes in bank 2 en 3 zit.

Dus als ik het goed heb moet de dimmetjes van hetzelfde merk/grootte en snelheid, en in bank 2 en 3 zitten. Dan werken ze synchroon toch?

Ik heb de hele draad doorgenomen en verhogen naar 200 FSB is veilig maar dan wel flashen naar 1.005 en ook Bartons hebben geen probleem.

Heb ik het goed zo? :)

/e/ Weet iemand een URL waar processor temperaturen of overclockresultaten in een database word gezet?

/e2/ ow ja koeler is de Glacialtech Igloo 2320, wat bij de proc kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la maar :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, ik heb de A7N8X Deluxe, nu wil ik weten kan ik hierop een monitor aansluiten zonder een extra vga kaart er voor te gebruiken. Want ik zie niet direct een aansluiting voor een monitor op het moederbord.

Thx ! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 12:09:
Klein vraagje, ik heb de A7N8X Deluxe, nu wil ik weten kan ik hierop een monitor aansluiten zonder een extra vga kaart er voor te gebruiken. Want ik zie niet direct een aansluiting voor een monitor op het moederbord.

Thx ! }:O
nee; dit moederbord heeft geen onboard video-kaart...

maar dat had je zelf naturlijk ook snel kunnen vinden

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenewe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03-2004
De a7n8x deluxe / non-deluxe bevatten geen geintegreerd video.
Je hebt dus een (AGP?) videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k Thx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje, ik ben wat FAQ's aan het doorlezen en ik lees dat een systeem stabieler loopt als de FSB en geheugen op dezelde frequentie loopt. Nu heb ik net PC3200 ram gekocht, ben ik nu verplicht om de FSB op 200mhz te zetten (nu 166) of moet(kan) je geheugen onderklokken tot PC2700(166)?

Dank je,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 11:12:
[...]

Even via Scisoft sandra, mijn FSB draait op 2x166(333) mhz. Ik weet niet of dat de standaard is als je de mobo koopt.

Ik had al gelezen dat je bij bios 1.005 je krijgt te zien of je RAM synchroon loopt. Via sandra zag ik al dat de dimmetjes in bank 2 en 3 zit.

Dus als ik het goed heb moet de dimmetjes van hetzelfde merk/grootte en snelheid, en in bank 2 en 3 zitten. Dan werken ze synchroon toch?

Ik heb de hele draad doorgenomen en verhogen naar 200 FSB is veilig maar dan wel flashen naar 1.005 en ook Bartons hebben geen probleem.

Heb ik het goed zo? :)

/e/ Weet iemand een URL waar processor temperaturen of overclockresultaten in een database word gezet?

/e2/ ow ja koeler is de Glacialtech Igloo 2320, wat bij de proc kwam.
Oh, mijn fout 8)7 , je geheugen loopt nu idd in dual-channel mode, maar ik bedoelde dus eigenlijk het geheugen en de processor. Je hebt 400 mhz ram, en een 3000+ toch? Naja, je processor maakt dus gebruik van een FSB van 166 mhz, dus je geheugen gaat als hij synchroon loopt van 200 mhz naar 166, als dit niet zo is loopt dat dus niet synchroon en dat kan voor slechtere prestaties zorgen.

Je kunt proberen je FSB naar 200 mhz te zetten, maar houd de temp van je processor in de gaten, of verlaag de multiplier.

Ik ben dom geweest |:( Ik heb 166 mhz ram gekocht, dus naar een FSB van 200 gaat denk niet lukken :( Of kan het geheugen wel ver worden overgeklokt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Getah schreef op 02 August 2003 @ 14:06:
[...]

Oh, mijn fout 8)7 , je geheugen loopt nu idd in dual-channel mode, maar ik bedoelde dus eigenlijk het geheugen en de processor. Je hebt 400 mhz ram, en een 3000+ toch? Naja, je processor maakt dus gebruik van een FSB van 166 mhz, dus je geheugen gaat als hij synchroon loopt van 200 mhz naar 166, als dit niet zo is loopt dat dus niet synchroon en dat kan voor slechtere prestaties zorgen.

Je kunt proberen je FSB naar 200 mhz te zetten, maar houd de temp van je processor in de gaten, of verlaag de multiplier.

Ik ben dom geweest |:( Ik heb 166 mhz ram gekocht, dus naar een FSB van 200 gaat denk niet lukken :( Of kan het geheugen wel ver worden overgeklokt??
Dat had ik dus eerst ook gedaan, en ik haalde de 183 mhz overclock en toen niet meer verder. Ik heb ValueRam (goedkoopste maar toch merk (Corsair)) gekocht, maak die fout niet en koop meteen gewoon goed, maar wel duur, spul dat werkt een stuk beter. :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb tov de 2.03 versie ongeveer 700 3d maks 2k1 meer met deze WHQL. Daarbij lopen ze even stabiel.
In spelletjes merk ik het niet aangezien alles daar toch al blazing fast ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 02 August 2003 @ 14:06:
[...]

Dank je voor je reactie :) ik ben zelf niet zo overclock minded dus ga dit voorzichtig aanpakken zeker met die tropische temperaturen buiten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
jotheman schreef op 02 augustus 2003 @ 14:19:
[...]

Dat had ik dus eerst ook gedaan, en ik haalde de 183 mhz overclock en toen niet meer verder. Ik heb ValueRam (goedkoopste maar toch merk (Corsair)) gekocht, maak die fout niet en koop meteen gewoon goed, maar wel duur, spul dat werkt een stuk beter. :)
Ja, maar nu heb ik het al... het is een beetje zonde vind ik om nu al ander geheugen te kopen. Het systeempje is wel superstabiel op 333 mhz, dus ik vind het voorlopig wel goed zo :)

Als je je FSB op 200 mhz zet, en je multiplier verlaagt zodat het ongeveer op dezelfde kloksnelheid neerkomt, is je systeem dan erg veel sneller? (er vanuit gaande dat je geheugen dit kan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 02 augustus 2003 @ 15:05:
[...]

Ja, maar nu heb ik het al... het is een beetje zonde vind ik om nu al ander geheugen te kopen. Het systeempje is wel superstabiel op 333 mhz, dus ik vind het voorlopig wel goed zo :)

Als je je FSB op 200 mhz zet, en je multiplier verlaagt zodat het ongeveer op dezelfde kloksnelheid neerkomt, is je systeem dan erg veel sneller? (er vanuit gaande dat je geheugen dit kan ;) )
Goeie vraag :) Als voorbeeld mijn 3000mhz. Mobo draait 166 mhz en multiplier 13.
Als ik naar 200 mhz fsb dan 166*13/200 = 10.76

Heb ik het goed dat multiplier 10.5 of 11.0 hier het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
denk het wel, maar dan schiet je er in feite toch niet zoveel mee op?? :?

Of wordt je hele systeem gewoon sneller met een hogere FSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 15:10:
[...]

Goeie vraag :) Als voorbeeld mijn 3000mhz. Mobo draait 166 mhz en multiplier 13.
Als ik naar 200 mhz fsb dan 166*13/200 = 10.76

Heb ik het goed dat multiplier 10.5 of 11.0 hier het beste is?
Voor dergelijke vragen kun je beter op dit forum kijken.
Maar om antwoord op je vraag te geven: ja, 10.5 of 11.0 is het beste. Ik zou zelf met 11.0 beginnen en dan langzaam de fsb van 166 naar 200 proberen op te voeren.
/edit: overigens zie ik in je sig dat je een XP3000 hebt, die loopt niet op 3000 MHz, dus geef wel de correcte info als je een probleem of vraag post :)

[ Voor 28% gewijzigd door Swinnio op 02-08-2003 17:15 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swinnio schreef op 02 August 2003 @ 17:13:
[...]

Voor dergelijke vragen kun je beter op dit forum kijken.
Maar om antwoord op je vraag te geven: ja, 10.5 of 11.0 is het beste. Ik zou zelf met 11.0 beginnen en dan langzaam de fsb van 166 naar 200 proberen op te voeren.
/edit: overigens zie ik in je sig dat je een XP3000 hebt, die loopt niet op 3000 MHz, dus geef wel de correcte info als je een probleem of vraag post :)
w00ps! dankje ;) :$

/e/ gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik heb mijn oude mobo (a7V8x) vervangen door een a7N8x deluxe, en m,ijn geforce 4 TI4400 door een Radeon 9600 Pro...

Nu heb ik een heel vreemd probleem, als ik de gewone power switch indruk gebeurd er niks !!! Als ik de pinnetjes gewoon met een koperdraadje verbind start de computer wel ! })

Maar hij start dan verder nog niet, want hij zegt dan "wrong Cpu" ?!?! Is dit boardtje al es eerder gebruikt misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:58
Sinds kort een A7n8x rev2.0, standaard uitgerust met 1003 bios. Geen problemen gehad met bios met klokken van FSB tussen de 166 en 180MHz. Echter uit voorzorg toch maar 1005 erop gegooid na lezen van dit topic. Overigens heb ik minder last met m'n USB modem dan dat ik had met 1003 bios. Is het trouwens mogelijk om sisoft sandra temp/ram ed uit te laten lezen met dit bord ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Vold schreef op 02 August 2003 @ 21:52:
Ik heb mijn oude mobo (a7V8x) vervangen door een a7N8x deluxe, en m,ijn geforce 4 TI4400 door een Radeon 9600 Pro...

Nu heb ik een heel vreemd probleem, als ik de gewone power switch indruk gebeurd er niks !!! Als ik de pinnetjes gewoon met een koperdraadje verbind start de computer wel ! })

Maar hij start dan verder nog niet, want hij zegt dan "wrong Cpu" ?!?! Is dit boardtje al es eerder gebruikt misschien ?
Nou meet ff of die schakelaar niet kapot is dan, je mobo-soft-switch doet het in ieder geval.
En clear de cmos ff voordat je voor het eerst wil booten, dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: waar sluit ik m'n hdd led aan op de A7N8X Deluxe, ik zie hier nergens iets over staan in het boekje :?

HELP? :D

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: waar sluit ik m'n hdd led aan op de A7N8X Deluxe, ik zie hier nergens iets over staan in het boekje

HELP?

Thx

Toch maar eens goed lezen/plaatje kijken zou ik zeggen, aansluitpunt zit ietwat links boven van de andere aansluitpunten zoals: spkr, pwr switch etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb alles duidelijk gevonden pwr led, pwr switch, spkr, reset sw etc maar dat van hdd led stond er niet bij me, zit de hdd led onder de pwr led weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

In de handleiding van de A7N8X staat duidelijk aangegeven op bladzijde 8, 9 en 25 waar je HDD led connector zit: hij heet officieel IDELED1, en zit linksboven de andere ctrl_panel1 connectors, apart dus. Op bladzijde 25 heet hij dus IDE Activity LED :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 03-08-2003 15:12 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.