[Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.794 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Topicstarter
Groot A7N8X Topic Deel 5

Asus A7N8X Deel 1 -------- || -------- Asus A7N8X Deel 2
Asus A7N8X Deel 3 -------- || -------- Asus A7N8X Deel 4

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/images/top001.gif

Plaatje ASUS A7N8X:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg
Reviews:

- Nordic Hardware: NF7-S v1.0 & v1.2, A7N8X, K7N2G-L. SL-75FRN-L
- Hardware.Info: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJL1, 7NJS, 8RDA+, 75FRN2-RL en K7N2
- Digit-Life: NF7-S, A7N8X, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
- Extremetech: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
- Tom's Hardware Guide: A7N8X, 7NJS en K7NCR8D
- OC Workbench: A7N8X
- Overclockers New Zealand: A7N8X
- GamePC: A7N8X Deluxe
- Anandtech: Asus A7N8X
- Techseekers: Asus A7N8X Deluxe
- AMD3D: Asus A7N8X Rev 2.0

Bios versies:

Non-Deluxe:
-Klik Hier voor bios v1005 voor PCB revisie 2.0 en nieuwer. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer [Mirrorsite]
-Klik Hier voor bios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]

Deluxe:
-Klik Hier voor bios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer.[Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor bios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]

Drivers & Utilities:

Utilities:
-Award Bios Flash Utility Programma om je bios in Windows te flashen.
-Asus Probe Programma om al de info van je bordje uit te lezen.

Drivers, Asus:
-Asus All-In-One Drivers voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Linux.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Win9x.
-Asus Drivers v2.82 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinNT.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Win2k.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinME.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinXP.

Drivers, Nvidia:
-Klik Hier voor versie v2.03 van het nForce2 unified driverspack van Nvidia.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, WinXP.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, Win2k.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, Win98/ME.
-Klik Hier voor versie v2.78 van het nForce2 unified driverspack van Nvidia.

Tips & Tweaks:

-Klik Hier voor tutorials over voltmods voor dit bordje.
-Klik Hier voor een uitgebreide FAQ.
-Klik Hier voor de online handleiding, Deluxe.
-Klik Hier voor de online handleiding, Non-Deluxe.
-Uit de vorige topics kunnen we opmaken dat er nog al wat problemen zijn met HyperX geheugen, voor meer info hierover moet je even in Deel 2 & 3 teruglezen.
-Ook uit het vorige topic bleek dat krakend geluid uit de Soundstorm chip op de Deluxe versie van dit bord veroorzaakt kan worden door de southbridge die te warm wordt.
- Barton cores werken perfect op dit bord en zijn net als de Throughbred cores via de BIOS te unlocken, zodat de Multiplier zonder hardware tweaks aangepast kan worden.

XP start niet op, na mobo verwisselen:
Als je net je nieuwe mobo heb geinstalleerd je start op de POST wordt netjes uitgevoerd alleen start XP niet op. Er is hier nog geen echt oplossing voor, XP kijkt voor hij boot eerst nog ff in je hardware configuratie als deze drastisch is veranderd (andere chipset bijv) dan wil hij weleens niet opstarten. Enigste oplossing is dan XP opnieuw installeren!

Het beste is om in je oude setup (dus voordat je de mobo's om wisseld) de IDE drivers op Generic te zetten, voor sommige werkt dit voor andere niet, je kunt het altijd ff proberen..

Hoe het beste mijn oude mobo verwisselen?
Vooral als je van chipset veranderd (bijv VIA naar Nforce2) dan kunnen er nog wel eens de nodige problemen onstaan. Het beste is daarom ook in de volgende stappen je mobo te verwisselen:
1. Download de nieuwste BIOS voor je A7N8X en zet deze op floppy
2. Verwijder alle mobo en chipset gerelateerde drivers (bij via Hyperion 4-1 etc..)
3. Drivers vervangen voor standaar windows drivers
4. IDE Drivers op Generic zetten (op je oude mobo)
5. Oude mobo eruit en nieuwe erin
6. Nieuwste BIOS erop flashen en booten die handel..

Waarschuwing voor Overclocken:
Let op voordat je met begint met het tweaken en overclocken van je bordje en cpu zorg eerst er dan eerst voor dat je de nieuwste BIOS erop heb zitten, vooral bij de eerdere revisions. Het is al vaker voorgekomen dat BIOS naar zijn grootje is gegaan door overclocking bij oude BIOS.

Is je BIOS dood?
Volg dan de volgende stappen..
- optie 1:
Koop een bios chip van badflash (www.badflash.com). De kosten zijn 25 dollar, en het duurt 2 tot 3 dagen voor het bij je wordt bezorgd.

- optie 2:
Zend je bios chip naar badflash om hem te laten reflashen. De kosten zijn 5 dollar om het te bezorgen, 12 dollar om het te laten reflashen, 5 euro om het terug te laten zenden. Totale kosten: 22 dollar. Het duurt 6 tot 7 dagen voor je je chipje weer hebt.

- optie 3:
De Duron truuk: Vervang de CPU voor een 100 MHz FSB AMD Duron processor. Hierdoor wordt het bord geforceerd om de 100 MHz FSB te gebruiken, en maakt het mogelijk om te booten.

- optie 4:
De floppydisk truuk: Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van het moederbord, processor, geheugen en floppydisk. Ga als volgt te werk: Maak een recovery floppy met de volgende bestanden: awdflash.exe, de juiste biospudate, en een autoexec.bat. Hierin komt het volgende te staan:

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

Deze floppy moet DOS bootable zijn.
Vervolgens haal je je videokaart uit je dood systeem. Hierdoor kan het gebeuren dat de bios de floppy gaat scannen. Zet je PC aan. Het is nu hopen data de floppydisk wordt aangesproken. Zo ja, dan heb je geluk. zo niet, dan heb je nog 1 optie.

- optie 5: Hotswapping: Maak een opstart diskette met de volgende bestanden: awdflash.exe, je bios flash. maak een batch met de volgende string:
awdflash.exe 1002a.bin /F.

Neem een werken systeem met een moederbord waar dezelfde bios chip in zit. er staat wel een typenummer op het chipje, ik weet zo even niet meer het typenummer. Haal de bios uit het goede systeem, en leg hem heel lichtjes weer terug in de socket zodat de pootjes net contact maken. Dit vergemakkelijkt het om straks de bios hot te swappen.
Zet de PC aan, wacht tot de a prompt (van de diskette die in de driver zit) en haal de bios eruit. Als je een tang nodig hebt, hier kun je hem bestellen: |- Klik -|

Vervolgens druk je de dode bios in het draaiende systeem. Even het batch bestand draaien, en je rotte bios is weer geflashed met de goede versie.
NIET REBOOTEN, maar de stekker uit de stopcontact halen. Zet vervolgens de juiste biossen weer in de juiste moederborden, en voila, je (beide) systemen werken weer.

Lukt het nog niet vul dan even het volgende formulier in: http://www.asusmall.com.tw/forms/complaint_TSD.asp
Asus belooft letterlijk dat je binnen een werk-week antwoord hebt!

-Heb je nog iets toe te voegen aan deze Tips & Tweaks? Meld het even!
Dit bordje kopen?

Voor actuele prijzen check je de Pricewatch natuurlijk ff, shortcuts:
- Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0
- Asus A7N8X

In de pricewatch zijn er nog geen A7N8X rev 2.0 non deluxe bordjes opgenomen, maar ik ben er wel al een tegen gekomen:
- http://www.asusdirect.nl/ (Heb ik die van mij ook gekocht)
- http://www.gistron.com/

Mocht je nog meer winkels tegenkomen laat het me weten dan voeg ik em aan het lijstje toe!

Geruchten:

- Er komt misschien een aangepaste bios met meer overclock instellingen vooral voor de geheugentiming (commandrate, bank interleaving etc.,.)

Disclaimer: Groot gedeelte gekopieerd van de post van Krewcial uit deel 4 :)

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 33358 op 20-07-2003 23:18 . Reden: Startpost update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

woei, 5e deel.

Met nieuwe revisie 2.00geen problemen so far.

momentele stats:
FSB 200MHZ
geheugen dual mode 200MHZ (corsair 3500 2x 256 MB)
Multiplier-> 11
CPU is barton 2500+
11x205 levert trouwens geen problemen op.

CPU loop stabiel op 2200MHz op 1,7v. Heb hem nu op 1,85 om het een beetje in te burnen :P.

210FSB vond ie niet echt fijn(spontane reboots). Heb de northbridge alwel actief gekoeld. Misschien dat de timings geheugen niet helemaal goed stonden.

Kga morgen wel verder pielen als ik beetje tijd heb. ben nu moe van de drome :O

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vanochtend het hele Barton overclock topic moeten doorlezen om een mooi lijstje te maken van verschillende Core steppings die goed te overclocken waren en toen kwam ik toch heel erg veel A7N8X bordjes tegen die allemaal goed te overclocken waren ism een Barton proc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 33358 schreef op 06 July 2003 @ 21:25:
Ik heb vanochtend het hele Barton overclock topic moeten doorlezen om een mooi lijstje te maken van verschillende Core steppings die goed te overclocken waren en toen kwam ik toch heel erg veel A7N8X bordjes tegen die allemaal goed te overclocken waren ism een Barton proc :)
't is idd een gouden combi ..... jammergenoeg wacht ik nog steeds op mijn Barton :( .... nou maar hopen dat ie morgen komt. Nog even over die NorthBrigde in vorige topic, daar was toch al uitgebreid over gediscusieerd :?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56405

hehe, eindelijk heb ik zelf maar voor een oplossing gezocht en gevonden voor het probleem voor het flashen ven mijn bios (deel 4 laatste pagina) heb de laatste Asus update gedownload, geinstalleerd en kon op deze manier de bios updaten zonder alt+f2 of met een flop. misschien een handige tip om het makkelijker temaken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ok hier dan nog maar een keer ;)

Als ik windows start, dan hoor ik een hoge pieptoon met krakend geluid en ruis. All het geluid is vervormt en klinkt nergens naar, soms is hoor je het originele stuk geluid (muziek, dvd, geluidsjes van windows) nauwelijks door het gepiep en gekraak heen.

Ik heb hier een non deluxe rev 2.0

Het is niets met de drivers, want een andere bak met deze kaart en instellingen doet het niet. Kan het zijn dat het mobo stuk is?
Ook is het niet de connector, want voorop de kast zit een extra aansluiting en die heeft het ook (en ook op die andere bak werkt dat wel).
De speakers zijn het ook niet, want die werken op een andere pc wel gewoon.
De SB wordt nauwelijks warm, dus dat is het ook niet. De pc is aangesloten op een geaard stopcontact dus ook de aardig is het probleem niet.

Het probleem begint nu erg vervelend te worden. Iemand een idee wat het kan zijn.

Geen mods of uber biossen, aangezien het niet een pc van mezelf is.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb je de onboard sound wel uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 21:22

Losha

clear my path motherfucker

wat is er aan de hand met het eax gebeuren ? ik krijg in Halflife alleen constante galm..ipv dat ie steeds andere surroundings doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe heb je het ingesteld? Je hebt toch niet op je EAX console game effecten ingeschakeld, want dan heb je idd constante galm..

Als reactie op hieronder:
Soundstorm ondersteunt toch geen EAX, dat doen alleen de Audigy kaartjes. Verder ondersteunt Half-life ook geen EAX.

Als je een andere geluidskaart erin hebt zitten probeer dan de onboard uit te schakelen..

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 33358 op 07-07-2003 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

nee....in soundstorm menu staat geen effect in gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Welke drivers moet ik nu hebben?

Ik heb een Asus A7N8X Deluxe, maar ik heb de nForce2 drivers geïnstalleerd. Is het de bedoeling dat je zowel de Asus als de nForce2 drivers gebruikt? Of gewoon alleen de Asus drivers als je een Asus nForce2 board hebt?

Ik heb nl. de nForce2 2.05 drivers, maar steeds last van crashes en ik weet haast zeker dat het door die drivers komt, want het gebeurde na die install en eigenlijk alleen in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 68393 schreef op 07 juli 2003 @ 10:09:
Welke drivers moet ik nu hebben?

Ik heb een Asus A7N8X Deluxe, maar ik heb de nForce2 drivers geïnstalleerd. Is het de bedoeling dat je zowel de Asus als de nForce2 drivers gebruikt? Of gewoon alleen de Asus drivers als je een Asus nForce2 board hebt?

Ik heb nl. de nForce2 2.05 drivers, maar steeds last van crashes en ik weet haast zeker dat het door die drivers komt, want het gebeurde na die install en eigenlijk alleen in games.
je hoeft maar 1 van beide te gebruiken; en mijn ervaring zegt dat je die van asus beter kan gebruiken.... (deze loste problemen van mij op met mijn hd's)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

de laatste van nvidia heeft wel iets over de asus staan, volgens mij ondersteund nu nvidia dus ook de iets gwijzigde dingen van asus.
zo onder het mom van : jullie niet 100% referentie gebruiken? dan wij jullie aanpassing maar ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Anoniem: 33358 schreef op 06 July 2003 @ 21:25:
alleen komt het zaakje bij bij niet verder dan 2300MHz :(. een 2500+ week 23 AQUCA. zou toch wel verder moeten komen dan 2300MHz. denk dat de voeding het niet leuk vind :/.

want de barton doet het perfect op 1,7v op 2200MHz.

bleh, moet ik een andere voeding versieren :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
executor schreef op 07 July 2003 @ 18:19:
[...]

alleen komt het zaakje bij bij niet verder dan 2300MHz :(. een 2500+ week 23 AQUCA. zou toch wel verder moeten komen dan 2300MHz. denk dat de voeding het niet leuk vind :/.

want de barton doet het perfect op 1,7v op 2200MHz.

bleh, moet ik een andere voeding versieren :/
Hoort thuis in Barton OC topic ;)
Maar idd 353Watt is te weinig als je serieus wil gaan overclocken.

Ik hoop trouwens dat Asus of de makers van de Uber bios nou eindelijk een 'overclock vriendelijke' bios gaan maken, want een max multiplier van 13 en max Vcore van 1,85 schiet natuurlijk ook niet echt op. Of zit deze beperking op het bord en niet in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik nu de Asus driver, en ben van mijn crashes af. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
ik krijg nog steeds geen beeld uit m'n a7n8x deluxe 2.0 plankje... ik ga het hele zooitje maar terugsturen denk ik. moet wel aan het moederbord liggen, 3 andere videokaarten maakte niets uit.. monitor ook niet :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:19

EaS

Zijn ook nieuwe nForce drivers uit: versie 2.90. Heb er zelf geen ervaring mee, want heb geen nForce plank. Hier hebben ze er wel ervaring mee.

Update info:

nVidia nForce2 Unified Driver Package Version 2.90
Date: 23.June.2003

Audio driver 3.37
Audio utilities 3.37
Firewire 1.10 (WHQL'd)
GART driver 3.34 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Memory controller driver 3.38 (WHQL'd)
Network driver 3.13 (WHQL'd)
SMBus driver 3.38 (WHQL'd)

Installer 3.22

Note:
The Firewire Driver in this Driverpackage is Version 1.1 and has to be integrated manually, though it won't
be installed via the Installer.

[ Voor 48% gewijzigd door EaS op 08-07-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

ik weet niet wat er mis is met deze drivers, maar mijn pc loopt op 84% van de install eigenlijk zo goed als vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die 2.90 zijn nog beta drivers..
@ wijngaarden: welke drivers gebruik je en probeer eens alle achtergrond programma's aftesluiten tijdens de installatie vooral je virusscanner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
Ik heb / had een a7n8x "gewoon" en die deed het heel goed k heb em heel ff op een fsb van 230mhz , aleen wel geheugen asyc op 133 ong maar nu is mn bord je naar de fabriek :'( 4 tot 8 weken w88 :'( nu doe ik et maar ff op mn oude a7n266-c , waar mn athlon XP tbred vrolijk 168*12=2,02Ghz loopt , nog geen probs gehad

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Mense iedereen zegt, revisie 2.00 Jaaa 400 mhz fsb support (3200+). Maar ik zat net te leze op de Asus site: "Athlon XP 3200+(400 MHz FSB)(Model 10) since revision 1.04 bios revision 1004 Check PCB and BIOS versions before flashing BIOS!" en bij A7VN8X Deluxe staat: "Starting from PCB version 2.0, The A7N8X Deluxe motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support." Dus als het begrijp heeft mijn A7VN8X Deluxe revisie 1.04 FSB 400 support na bios upgrade :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een week of twee een A7N8X Deluxe revisie 2.0 en ik ben er erg tevreden over!
Het geheel loopt lekker snel en stabiel, klokt goed over.

Enige porbleem wat ik tot nu toe heb gehad met mijn nieuwe systeem is eigenlijk een rot latje geheugen, kan gebeuren!

Over de kwaliteit van het geluid ben ik ook tevreden, klinkt gewoon goed, ik heb alleen geen audigy oid dus ik kan het niet echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Sharkys schreef op 08 July 2003 @ 11:23:
Mense iedereen zegt, revisie 2.00 Jaaa 400 mhz fsb support (3200+). Maar ik zat net te leze op de Asus site: "Athlon XP 3200+(400 MHz FSB)(Model 10) since revision 1.04 bios revision 1004 Check PCB and BIOS versions before flashing BIOS!" en bij A7VN8X Deluxe staat: "Starting from PCB version 2.0, The A7N8X Deluxe motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support." Dus als het begrijp heeft mijn A7VN8X Deluxe revisie 1.04 FSB 400 support na bios upgrade :) .
ja en neej, JA je bios support het en je mobo kon het sowieso al aan.
nee, omdat er nog de "oude" southbridge en/of northbridge(welke was ut ook alweer?) opzit ... waardoor ie erg onstabiel draait op het gebied van mem.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
CRiMiNaL schreef op 08 juli 2003 @ 11:58:
[...]

ja en neej, JA je bios support het en je mobo kon het sowieso al aan.
nee, omdat er nog de "oude" southbridge en/of northbridge(welke was ut ook alweer?) opzit ... waardoor ie erg onstabiel draait op het gebied van mem.
Is FSB 400 de moeite waard, kan namelijk mijn huidige versie verkopen(rev 1.04). Komen er nog veel "FSB 400" opvolgers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sharkys schreef op 08 July 2003 @ 12:30:
[...]

Is FSB 400 de moeite waard, kan namelijk mijn huidige versie verkopen(rev 1.04). Komen er nog veel "FSB 400" opvolgers?
Dat ligt aan jou als je pc3200 geheugen erop wil pleuren dan moet je misschien aan upgraden denken en ik denk niet dat er FSB400 opvolgeers in de zin van nieuwe mobo's van Asus zullen komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 33358 op 08-07-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 12:32
welk bios is nu eigenlijk het stabielste om een beetje over te clocken met een A7N8X Deluxe rev 1.04, een XP2400+ en 2x 512MB PC3200 C2 van Corsair :?
kan ik dan het beste de biosversie 1004 nemen?
(de bedoeling is om 10x200Mhz te gaan draaien synchroom met het geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:31

voz

De echte kenner

Rev 1.04 zou ook op 200 moeten lopen met de laatste BIOS, die van mij althans wel! Het schijnt wel zo te zijn dat als je een A2 northbridge hebt, deze minder makkelijk op 200 wil lopen dan op een A3 northbridge (deze revisise kun je zo lezen op de southbridge, de northbridge is meestal dezelfde)

BIOS 1004 is in mijn geval de beste overklokker omdat het systeem daarmee op 200MHz FSB wil lopen, zelfs in dual channel.

Trouwens over dat dual channel: staar je er niet blind op, het is echt 0,0 sneller dan single channel.

[ Voor 29% gewijzigd door voz op 08-07-2003 15:17 ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

voz schreef op 08 July 2003 @ 15:16:

Trouwens over dat dual channel: staar je er niet blind op, het is echt 0,0 sneller dan single channel.
Dat ben ik niet met je eens, er zit wel degelijk een meerwaarde aan. in de bandbreedte

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja idd de bandwith wordt ermee verdubbeld en is in verschillende benchmarks een stuk sneller gebleken. Sisoft sandra overigens zie je het verschil niet, maar dat zegt nog niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 21:14
Hoe kan ik me revision versie zien? Ik wil graag me bios updaten. Ik weet ook niet of dat echt nodig is. Is je moederboord meteen echt beter, of veranderd er niet echt veel, kwa prestaties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10327

Op www.station-drivers.com heb ik nieuwe beta drivers zien staan v 3.44. Heeft iemand al ervaring met deze drivers. Ik ben een beetje huiverig na v 2.42 dus denk dat ik maar effe wacht op de official drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bokkoman schreef op 08 July 2003 @ 17:34:
Hoe kan ik me revision versie zien? Ik wil graag me bios updaten. Ik weet ook niet of dat echt nodig is. Is je moederboord meteen echt beter, of veranderd er niet echt veel, kwa prestaties e.d.
Je revision staat ergens tussen je PCI sloten..
In de startpost kun je de verschillende BIOS-en zien en als je de uber BIOS 1005 download zitten daar tal van verbeteringen in en tweaks. Meer info kun je vinden door op 'mirrorsite' te klikken, maar even voor het gemak hier het linkje: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
voz schreef op 08 juli 2003 @ 15:16:
Rev 1.04 zou ook op 200 moeten lopen met de laatste BIOS, die van mij althans wel! Het schijnt wel zo te zijn dat als je een A2 northbridge hebt, deze minder makkelijk op 200 wil lopen dan op een A3 northbridge (deze revisise kun je zo lezen op de southbridge, de northbridge is meestal dezelfde)

BIOS 1004 is in mijn geval de beste overklokker omdat het systeem daarmee op 200MHz FSB wil lopen, zelfs in dual channel.

heb jij de gewone bios of de uber bios?
denk dat ik het beste de uberbios dan kan downloaden en flashen aangezien deze meer opties heeft
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:31

voz

De echte kenner

Mwoh ik heb gewoon de standaard BIOS. De opties in de uber-BIOS boeien mij op dit moment niet zo, misschien als ik een keer zin heb om met ACPI te spelen. Maar het kan geen kwaad om de uber-BIOS te flashen, ik ga het ook nog wel een keer doen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60395

hoe krijg ik het dualchannel geheugen werkend,ik heb 2 dezelfde 256mb pc 3200 geheugen er in.Wat moet ik in de bios van mijn Asus a7n8x deluxe versie 2.0 instellen en hoe krijg ik bij het opstarten de bios versie en processor etc tezien.Nu krijg ik alleen het groene logo van fsb 400 van Asus te zien en daarna de raid controleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
gewoon in bank 2,3
zie ook je moboboekje of de FAQ van Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja , ze zitten in de 2 zwarte banken, en verder gaat het dan vanzelf
ik ben een leek hoor geen ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja maar er zit wel een leuk boekje bij je mobo als het goed is. En daar staat alles heel mooi uitgelegd. Verder zou ik als ik jou was ff de 1005 Uberbios downloaden en erop gooien. Deze geeft o.a. in de POST aan of je dual channel draait en nog meer dingetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

dat doet de gewone 1005 ook hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ik heb bios 1005 er op staan, ik heb sinds 2 weken een nieuw moederboard, ik krijg het scherm waar processor en hoeveel geheugen etc opstaat bij opstarten niet te zien .Wel in de bios post report enable gezet.Wat moet ik doen?
Volgens een test progamma cpu z 118 staat hij op single

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
wordt de geheugensnelheid tijdens de boot in DDR snelheid aangegeven? (bijv. 200Mhz en dat dan maal 2)
of in de totale snelheid (bijv. 400Mhz) :?

ik dacht zelf in DDR snelheid, dus als je geheugen op 400Mhz loopt (PC3200) , dat er dan 200Mhz afgebeeld werd

[edit]
(hmmz, beetje wazige uitleg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg niets te zien alleen het groen /gele logo zoals op de doos van het moederboard staat
agp pro 8 x enz
Mijn vraag is, hoe krijg ik dit te zien tijdens opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 60395 schreef op 09 July 2003 @ 11:27:
ik krijg niets te zien alleen het groen /gele logo zoals op de doos van het moederboard staat
agp pro 8 x enz
Mijn vraag is, hoe krijg ik dit te zien tijdens opstarten
volledig logo uitzetten in het bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Crash-Override schreef op 09 July 2003 @ 11:44:
[...]

volledig logo uitzetten in het bios :)
Das oplossing 1, oplossing 2 is op TAB drukken tijdens de boot :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds problemen, als ik een spel speel BF of GTA VC ofzo, crasht mn systeem altijd na een paar minuten, seconden, uren. Nooit op een vast moment.

Ik d8 dat het aan mijn nForce2 drivers lag, maar heb nu weer de Asus 1.16. Dus toen maar andere Detonator (44.67 nu), maar zelfde.

Ik heb geen OC, en mijn PC wordt ook niet warm.

Mijn voeding kan het ook niet zijn, want die is 3 maanden oud (net als mijn gehele PC), en ik had 1 week geleden nog geen probs.

Ik kan me niet herinneren wat ik heb veranderd, kwa drivers iig niks en hardware ook niet.

Ik heb een Athlon XP 2500+ met een Asus A7N8X Deluxe 1.04 (1004 BIOS), SATA Seagate HD, 2x 256MB Kingston PC2700.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75299

Ik krijg, na het bijplaatsen van een extra harddisk op IDE-1 het volgende
Primairy Master en Primary Slave worden tijdens de opstart gedetecteerd, Secundary Master en Slave eveneens.
Vervolgens krijg ik de melding dat er geen 80-pins kabel is aangesloten op IDE-1.
En het booten stopt dan.
Waar moet ik nu zoeken? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:17

Masselink

Voor de dorst

Mijn 2x Kingston 3500 cas2 heeft altijd stabiel gelopen op 166, maar nu op 200 crashed het systeem na verloop van tijd........ *zucht*

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al iets ondekt in mijn probleem. als BF crashed dan is het ook een complete freeze, maar in GTA VC crasht alleen het beeld, dat blijft vaststaan, geluid gaat door, ik kan gewoon naar desktop switchen enzo. En ik zie ook een error: Unhalndled Exception.

Iemand een idee wat het kan zijn, temp is allemaal goed, en andere drivers helpen niet echt. Het zou iets met beeld moeten zijn denk ik, maar detonators helpen niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Dat BF crashed heb ik ook.......(alleen op 200 Mhz, mem alleen dan)

welk geheugen heb je en op welke snelheid ?

[ Voor 26% gewijzigd door Masselink op 09-07-2003 16:44 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
Masselink schreef op 09 July 2003 @ 16:14:
Mijn 2x Kingston 3500 cas2 heeft altijd stabiel gelopen op 166, maar nu op 200 crashed het systeem na verloop van tijd........ *zucht*
Mijn kingston(3200) geheugen wil wel draaien op 200 MHz, maar crashed constant in prime96. Op 166 MHz loopt het als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masselink schreef op 09 July 2003 @ 16:43:
Dat BF crashed heb ik ook.......(alleen op 200 Mhz, mem alleen dan)

welk geheugen heb je en op welke snelheid ?
Lezen we wel?
Anoniem: 68393 schreef op 09 juli 2003 @ 15:53:Ik heb geen OC.
2x 256MB Kingston PC2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

even voor de duidelijkheid, het ligt niet aan het mobo zelf, want hier heb ik 512 MB Corsair PC 3200 Cas 2 op 230 Mhz draaien, en stabiel, en niet eens de versie met platina heatspreaders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 54991 schreef op 09 July 2003 @ 17:53:
even voor de duidelijkheid, het ligt niet aan het mobo zelf, want hier heb ik 512 MB Corsair PC 3200 Cas 2 op 230 Mhz draaien, en stabiel, en niet eens de versie met platina heatspreaders...
die vliegt er hier ook uit met BF1942
(weet alleen nog niet of het geheugen ook echt de oorzaak is, maar lijkt er wel op)
Crash-Override schreef op 09 July 2003 @ 10:59:
wordt de geheugensnelheid tijdens de boot in DDR snelheid aangegeven? (bijv. 200Mhz en dat dan maal 2)
of in de totale snelheid (bijv. 400Mhz) :?

ik dacht zelf in DDR snelheid, dus als je geheugen op 400Mhz loopt (PC3200) , dat er dan 200Mhz afgebeeld werd

[edit]
(hmmz, beetje wazige uitleg :P )
iemand hier al een antwoord op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

totale snelheid als je het mij vraagt :P

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

ik heb hier gewoon 2x512mb corsair value pc3200.. nu op 5-2-2-2.5 op 208 mhz en das toch iets hoger dan hoort..no probls. (voltage is ook standaard)
ook Battelfield draait prima

[edit] en hij geeft met booten aan "208 mhz Dualchannel"

[ Voor 27% gewijzigd door Losha op 09-07-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

ik heb hem zo:

200 FSB
MP 10.5 (Het is een Barton 3000+)
Geheugen 200, Dual channel (2x Kingston HyperX 3500)

Alles draait nu prima, alleen duurt het verschrikkelijk lang voordat het profiel geladen is. (windows XP)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Losha schreef op 09 July 2003 @ 19:06:
ik heb hier gewoon 2x512mb corsair value pc3200.. nu op 5-2-2-2.5 op 208 mhz en das toch iets hoger dan hoort..no probls. (voltage is ook standaard)
ook Battelfield draait prima

[edit] en hij geeft met booten aan "208 mhz Dualchannel"
heb hier nu 2x 512MB Corsair C2 PC3200 op 6-3-3-2 draaien @ 2,7V
nog gewoon 200Mhz (hoeft ook niet hoger, zolang mijn XP2400 maar 10*200 draait :) )
zojuist BF1942 gespeeld, lijkt nu wel stabiel
morgen is grondig testen

ok, thx
dan weet ik dat het geheugen goed is ingesteld als hij maar 208Mhz aangeeft bij jou
dan moet je dus hetgene wat wordt weergegeven tijdens je boot maal twee doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 09-07-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75299

Anoniem: 75299 schreef op 09 juli 2003 @ 16:07:
Ik krijg, na het bijplaatsen van een extra harddisk op IDE-1 het volgende
Primairy Master en Primary Slave worden tijdens de opstart gedetecteerd, Secundary Master en Slave eveneens.
Vervolgens krijg ik de melding dat er geen 80-pins kabel is aangesloten op IDE-1.
En het booten stopt dan.
Waar moet ik nu zoeken? Iemand een idee?
Ok mensen, ikheb het zelf als gevonden: de Ide-kabel zat (stom-stom)achtersrevoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Crash-Override schreef op 09 juli 2003 @ 19:41:
[...]
ok, thx
dan weet ik dat het geheugen goed is ingesteld als hij maar 208Mhz aangeeft bij jou
dan moet je dus hetgene wat wordt weergegeven tijdens je boot maal twee doen :)
waarom keer 2 :?
je stelt in je bios alles in, in echte mhz.
dat je mobo er ddr van maakt, maakt jou toch niet uit ?
ik heb op 208 ingesteld, bij boot geeft ie 208 aan, als ik kijk in wcpuid is't in ddr dus 416

[ Voor 44% gewijzigd door Losha op 09-07-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Losha schreef op 09 juli 2003 @ 20:51:
[...]

waarom keer 2 :?
je stelt in je bios alles in, in echte mhz.
dat je mobo er ddr van maakt, maakt jou toch niet uit ?
ik heb op 208 ingesteld, bij boot geeft ie 208 aan, als ik kijk in wcpuid is't in ddr dus 416
2x omdat dat je dan het totale aantal mhz krijgt :P
en het is 1x in DDR SDR
dus vandaar ;)
(lekker vaag he :+ )

[edit]
met dank aan losha
1x DDR kan niet |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Crash op 10-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

ik ben niet achterlijk hoor...
dat was mijn vraag aan hem (waarom hij het met 2 wil vermeenigvuldigen)
het gaat om wat je instelt..je werkt met de bios
waarop je mobo daadwerkelijk ddr draait is op dat moment volslagen onbelangrijk..dus waarom hij het evengoed met 2 wil vermeenigvuldigen wil snap ik niet.

1xddr kan niet, de eerste D staat voor double ... 1xdouble ? wat moet dat voorstellen :?

het is of DDR of SDR en niet 1xDDR of 2xSDR of weet ik wat nog meer

as in:

"DDR = Double data rate"
"SDR = Single data rate

[edit] om de vrede voor mezelf te bewaren, mijn emotionele uitbarsting weggehaald

[ Voor 78% gewijzigd door Losha op 09-07-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is heel wat gezeik met de Crosair pc3200 geheugen modules en niet alleen met dit mobo. Dus ik denk dat het toch beetje brak geheugen is. Voor sommige doet hij het geweldig maar voor velen ook niet. In verschillende geheugen topics kun je dit overigens na lezen.

Het lijkt me daarom ook dat dit niet aan het mobo ligt. Misschien kun je proberen je crosair voor twinmos PC3200 in te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Mee eens! Mijn 2 x 512 Mb Corsair is nu terug bij de leverancier. Ik heb Memtest v3.0 losgelaten op alle twee tegelijk én apart en de fouten vlogen om m'n oren. Volgens de leverancier echter zouden ze getest zijn en daarom wilden ze ze nu terug om ze nogmaals te testen. Bovendien stelde ze dat mijn probs (BSOD's op de meest rare momenten) ook aan de CPU kan liggen. Mocht het geheugen volgens hun goed zijn dan gaat m'n hele bak op de pijnbank bij hun. Op zich goeie service... ben alleen m'n PC twee weken kwijt én ik kan alles weer opnieuw installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb gisteravond de memtest 5 uur laten draaien (2 keer pc3500, dual channel kingston)
en geen enkele fout was er gevonden.

Battlefield e.a. draaien allemaal goed. Alleen het opstarten duurt gewoon 2 minuten vanaf het moment dat je klikt op het inlogplaatje. (winxp)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Masselink schreef op 10 July 2003 @ 08:35:
Ik heb gisteravond de memtest 5 uur laten draaien (2 keer pc3500, dual channel kingston)
en geen enkele fout was er gevonden.

Battlefield e.a. draaien allemaal goed. Alleen het opstarten duurt gewoon 2 minuten vanaf het moment dat je klikt op het inlogplaatje. (winxp)
Heeft dat dan wel te maken met het geheugen? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

MiMiC schreef op 10 July 2003 @ 08:45:
[...]

Heeft dat dan wel te maken met het geheugen? .
dat is het vreemde, als ik start op 166 mhz met het geheugen, dan gaat het wel goed.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Masselink schreef op 10 July 2003 @ 08:48:
[...]

dat is het vreemde, als ik start op 166 mhz met het geheugen, dan gaat het wel goed.
Ligt het misschien aan de memory timings dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84017

<edit>
snurk
</edit>

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 10-07-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

MiMiC schreef op 10 July 2003 @ 08:51:
[...]

Ligt het misschien aan de memory timings dan?
Die staan nu op [By SPD]

Ik zal vanavond eens prutsen met de timing....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ferret schreef op 10 July 2003 @ 07:44:
Mee eens! Mijn 2 x 512 Mb Corsair is nu terug bij de leverancier. Ik heb Memtest v3.0 losgelaten op alle twee tegelijk én apart en de fouten vlogen om m'n oren. Volgens de leverancier echter zouden ze getest zijn en daarom wilden ze ze nu terug om ze nogmaals te testen. Bovendien stelde ze dat mijn probs (BSOD's op de meest rare momenten) ook aan de CPU kan liggen. Mocht het geheugen volgens hun goed zijn dan gaat m'n hele bak op de pijnbank bij hun. Op zich goeie service... ben alleen m'n PC twee weken kwijt én ik kan alles weer opnieuw installeren :(
Lijkt wel alsof er een slechte batch corsairs in omloop is, kan gebeuren natuurlijk!
Ik had nl. het zelfde probleem, na de eerste run al 1612 fouten (in single channel), dus ik heb ze omgeruild en nu loopt alles heerlijk stabiel op mijn a7n8x deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Losha schreef op 09 July 2003 @ 22:35:
ik ben niet achterlijk hoor...
dat was mijn vraag aan hem (waarom hij het met 2 wil vermeenigvuldigen)
het gaat om wat je instelt..je werkt met de bios
waarop je mobo daadwerkelijk ddr draait is op dat moment volslagen onbelangrijk..dus waarom hij het evengoed met 2 wil vermeenigvuldigen wil snap ik niet.

1xddr kan niet, de eerste D staat voor double ... 1xdouble ? wat moet dat voorstellen :?

het is of DDR of SDR en niet 1xDDR of 2xSDR of weet ik wat nog meer

as in:

"DDR = Double data rate"
"SDR = Single data rate

[edit] om de vrede voor mezelf te bewaren, mijn emotionele uitbarsting weggehaald
ik zeg ook absoluut niet dat je achterlijk bent hoor
ennuh, die vraag was wel voor mij bedoeld hoor ;) (je quote mij namelijk)

wat betreft het DDR en SDR verhaal heb je helemaal gelijk,
ik legde het een beetje moeilijk uit :P

maaruh, no hard feelings? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

Perfect bordje, draai hem nu 2 dagen non-stop en nog geen enkel probleem meegemaakt. Hij klokt ook lekker over :D 1800@2600 op dit moment. Geheugen op 166 (is oem pc2700).
Geluid is tot mijn grote verbazing erg goed en als ik heel eerlijk ben klinkt het beter als mijn sblive kaartje :S Warmer denk ik zo?

Nadeel was wel de serial ata kabeltje die waren iets te kort :D maar dat mag de pret niet drukken.

Wat ook een vette feature is is dat stemmetje tijdens booten :D dat vondt ik zooooooooooooo cool zeg. Maar is er een manier om het aan te passen? bijv "good morning mr de vries your system is ready to go, have a nice day"

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84017

Ferret schreef op 10 July 2003 @ 07:44:
MHH,, vreemd,,, heb ze op dual 200Mhz staan en met memtest86 v3.0 geen errors, ben er zelfs uitermate content mee met een vette bb van over de 2800MB/s en dat gaat nog hoger in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 10-07-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
reapher schreef op 10 July 2003 @ 12:57:
[...]
Wat ook een vette feature is is dat stemmetje tijdens booten :D dat vondt ik zooooooooooooo cool zeg. Maar is er een manier om het aan te passen? bijv "good morning mr de vries your system is ready to go, have a nice day"
dat kan ja :)
staat volgens mij een tooltje voor op de cd of in je configuratie scherm
het is iig mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn IDE led werkt niet, ik heb het wel goed aangesloten. Zodra ik het stekkertje van mij 'CPU led' eruit haalt gaat die IDE led wel branden, maar zodra ze allebei aangesloten zijn werkt de IDE led niet..

Meer mensen dit probleem, ligt niet aan mijn kast werkte wel altijd gewoon op mijn Epox 8KHA+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86454

Ik kan nergens iets vinden over het "Gold" zijnde van een Asus Deluxe plank. Wat houdt
dit in? :?
Zijn ze allemaal Gold of is dat weer een verbeterde Deluxe 2.0 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

De GOLD versie heeft extra software bijgeleverd.. verder is het dezelfde als r2.0

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Nu ff vraagje van mijn kant,

Het zullen er meer zijn, mijn pcu tempratuur in de bios is onwijs hoog (71 tot 100 graden)
Nu las ik net ergens in een ander topic dat bios update 1004 het zou moeten verhelpen, alleen ik kan die update niet vinden voor 2.0
Ook in de eerste post van dit topic staat slecht update voor 1.03 tot 1.06.

Maar ik heb de Deluxe rev 2.0 :S
Ik heb al bios update gedaan van 1003 naar 1005, en toen naar 1005 Uber Bios, Maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

Het is heel lastig met Overclocken, want als hij "te heet" word gaat de pc ineens uit, terwijl mijn heatsink niet of nouwlijks warm is.

Ik weet ook zeker dat mijn heatsink goed contact maakt met de cpu, want ik heb er zojuist nieuwe koelpasta (Artic Silver 3) tussen gedaan.

Wie heeft dit ook? en heeft het kunnen verhelpen? of wie weet het antwoord op mijn vraag zodat mijn pu temp weer normaal word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Anoniem: 86454 schreef op 10 July 2003 @ 15:51:
Ik kan nergens iets vinden over het "Gold" zijnde van een Asus Deluxe plank. Wat houdt
dit in? :?
Zijn ze allemaal Gold of is dat weer een verbeterde Deluxe 2.0 versie?
Evaarties zei het antwoord al ..

[ Voor 21% gewijzigd door mimic op 10-07-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48920

wat voor koeler zit er op? die temp meting moet je met een korreltje zout nemen want proccies gaan boven de 85 a 90 kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MiMiC schreef op 10 July 2003 @ 17:48:
Nu ff vraagje van mijn kant,

Het zullen er meer zijn, mijn pcu tempratuur in de bios is onwijs hoog (71 tot 100 graden)
Nu las ik net ergens in een ander topic dat bios update 1004 het zou moeten verhelpen, alleen ik kan die update niet vinden voor 2.0
Ook in de eerste post van dit topic staat slecht update voor 1.03 tot 1.06.

Maar ik heb de Deluxe rev 2.0 :S
Ik heb al bios update gedaan van 1003 naar 1005, en toen naar 1005 Uber Bios, Maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

Het is heel lastig met Overclocken, want als hij "te heet" word gaat de pc ineens uit, terwijl mijn heatsink niet of nouwlijks warm is.

Ik weet ook zeker dat mijn heatsink goed contact maakt met de cpu, want ik heb er zojuist nieuwe koelpasta (Artic Silver 3) tussen gedaan.

Wie heeft dit ook? en heeft het kunnen verhelpen? of wie weet het antwoord op mijn vraag zodat mijn pu temp weer normaal word?
Een 1004Bios voor een Asus A7N8X Deluxe rev 2.0
youre welcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

voor de mensen met corsair geheugen problemen, ik meende gelezen te hebben dat het probleem ermee te maken heeft dat de bios van sommige modules de timing niet met/uit spd kan uitlezen. probleem is dus heel simpel te verhelpen door de timings zelf in te stellen.

(ik hebt ook maar gelezen hoor, probleem is trouwens bij corsair al verholpen door een oudere spd formule te gebruiken...dus nieuw geheugen zou gewoon moeten werken..tenzij het al een tijd in magazijn lag)

[edit] zelfde soort verhaal maar dan bij intel
http://techreport.com/ja.zz?comments=5264

[ Voor 9% gewijzigd door Losha op 10-07-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Mijn systeem draait weer zonder fouten. Het alles draait nu op 200 Mhz. de Barton 3000+ draait als nu zelf als een 3200+ en stabiel. Terwijl ik helemaal niets veranderd heb. Ik kam weer van het werk en alles was stabiel.

Ik heb nu alleen het idee dat het scherm bij resolutie wisselingen erg lang zwart blijft.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11963

na vandaag een asus a7n8x deluxe gekocht te hebben zit ik met het volgende probleem..

ik heb het volgende geinstalleerd.

2x512 mb ddr
asus a7n8x
asetek waterchill kt03
amd xp 2800

het probleem is dat alles met luchtkoeling goed werkt, maar wanneer ik mijn cpu waterblok installeerd de pc zich na 5 a 10 seconden uitschakelt. op mijn a7v333 had ik geen problemen.. van de koeler moest ik een klein stukje afzagen omdat hij anders niet past. Ik heb het idee dat het blok niet goed contact maakt met de cpu.. maar als ik het blok eraf haal zie ik wel dat er koelpasta vanaf de cpu op het blok zit..

mijn vraag is of iemand een idee heeft waar het aanligt, of dat iemand deze combo wel aan de praat heeft gekregen.... plz help

dit topic mag gesloten worden omdat ik eruit ben gekomen (na 4 uur). Misschien nog handig om te weten hoe ik het gedaan heb.

luchtkoeling geinstalleerd
nieuwe bios erop 1005
waterchill geinstalleerd en het werkt gewoon. Alleen had ik mijn schijven in raid gebruikt en setup van xp vond het leuk om pc uit te zetten.

fdisken en het werkt weer..

het volgende alles wordt herkent en setup van windows xp start op maar op het moment dat hij mijn ide schijven gaat zoeken schakelt de computer zich uit.. ik heb andere schijf geprobeerd met alleen dvdrom erop, precies het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

dit topic mag gesloten worden omdat ik eruit ben gekomen (na 4 uur). Misschien nog handig om te weten hoe ik het gedaan heb.
Handig, dat het hele topic gesloten mag worden omdat jij van je probleem af bent. :)
ik heb andere schijf geprobeerd met alleen dvdrom erop, precies het zelfde probleem.
Is het nu wel of niet opgelost ? Heb je wel die Raid floppy gebruikt ? (Druk op F6 om een stuurprogramma te installeren ?) om de sata drivers te krijgen ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masselink schreef op 11 July 2003 @ 09:05:
[...]

Handig, dat het hele topic gesloten mag worden omdat jij van je probleem af bent. :)

[...]

Is het nu wel of niet opgelost ? Heb je wel die Raid floppy gebruikt ? (Druk op F6 om een stuurprogramma te installeren ?) om de sata drivers te krijgen ?
is nog steeds niet opgelost, ik heb de schijven op de ide poort aangesloten duz lijkt mij op f6 drukken niet nodig,toch???

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 11963 op 11-07-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

nee, dan mag het niet uitmaken.

Disable de sata controller dan in ieder geval. kan die ook niet voor problemen zorgen. Want XP zoekt wel naar de hardware ookal gebruik je het niet.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masselink schreef op 11 July 2003 @ 09:45:
nee, dan mag het niet uitmaken.

Disable de sata controller dan in ieder geval. kan die ook niet voor problemen zorgen. Want XP zoekt wel naar de hardware ookal gebruik je het niet.
heb ik ook al gedaan, zelfs met een 20 gb schijf en alleen dvd rom lukt het al niet. ik snap er echt niks meer van.. ik heb asus 1005 bios, zou ik nog een andere proberen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb geen idee. Bij luchtkoeling is er geen probleem ?

Als je nu een extra cpu fan aansluit om te kijken of het moederbord de computer niet uitschakeld omdat hij denkt dat er geen fan aangesloten is ? (Q-Fan control?)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masselink schreef op 11 July 2003 @ 09:55:
Ik heb geen idee. Bij luchtkoeling is er geen probleem ?

Als je nu een extra cpu fan aansluit om te kijken of het moederbord de computer niet uitschakeld omdat hij denkt dat er geen fan aangesloten is ? (Q-Fan control?)
je zou het niet geloven maar zelfs dat heb ik al gedaan, ik ga vanmiddag win xp installeren met luchtkoeling, maar het lijkt mij toch dat dat niks uit moet maken...

ik krijg ook geen foute post messages..

keb 2 x 512 333 geheugen, met een xp 2800... op 166 x 12.5, dit is ook het enige wat ik verrander in bios, voor de rest nog iets te veranderen wat het probleem zou kunnen verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 33358 schreef op 10 juli 2003 @ 15:43:
Mijn IDE led werkt niet, ik heb het wel goed aangesloten. Zodra ik het stekkertje van mij 'CPU led' eruit haalt gaat die IDE led wel branden, maar zodra ze allebei aangesloten zijn werkt de IDE led niet..

Meer mensen dit probleem, ligt niet aan mijn kast werkte wel altijd gewoon op mijn Epox 8KHA+
Heb ik ook, maar echt storend vind ik het niet.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

offtopic:
thx, maaruh vage link :P ik zie alleen html code .. :S

[ Voor 3% gewijzigd door mimic op 11-07-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Anoniem: 48920 schreef op 10 July 2003 @ 18:02:
wat voor koeler zit er op? die temp meting moet je met een korreltje zout nemen want proccies gaan boven de 85 a 90 kapot
Een zalman 6000, dus daar ligt het niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb hem nu ook draaien :)
xp 1700+ palomino
1GB corsair twinx ddr400
A7N8X deluxe
GF 4 Ti4400

Alles draait nu nog op de default waardes.
Geluid is net zo goed als mijn sb live 1024, alleen de drivers geven soms haperingen, ik zal later wel uitmaken welke de beste is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

hallo , ik heb de asus A7N8X-deluxe maar ik krijg hem niet stabiel op 200 mhz fsb,
moet ik de jumper op support for 200 mhz fsb only zetten om stabiel te kunnen draaien?

vcore 1.7
de bride onder de video kaart is niet gekoold, ik heb een passieve koeler, maar daar zit lijm onder, lijkt wel echte lijm, en is groter als de bride zou ik deze er eens op moeten zetten?

specs, zie ondertitel, main pc

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 11-07-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Anoniem: 87145 schreef op 11 July 2003 @ 14:29:
hallo , ik heb de asus A7N8X-deluxe maar ik krijg hem niet stabiel op 200 mhz fsb,
moet ik de jumper op support for 200 mhz fsb only zetten om stabiel te kunnen draaien?

specs, zie ondertitel, main pc
Ik ben nooit aan het jumpertje gekomen om hem op 200 Mhz te laten draaien. Misschien trekt je cpu het niet, of moet je het voltage nog iets opschroeven.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
hoe zie ik dat de mem dual mode loopt ipv single?
(niet letten op mijn signature, zet een nieuw systeempje met een a7v8nx deluxe v2 in elkaar

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MiMiC schreef op 11 July 2003 @ 13:14:
[...]

offtopic:
thx, maaruh vage link :P ik zie alleen html code .. :S
ok hier zijn 4 mirrors, het kan zijn dat ze af en toe down zijn, server overload volgens de site..

- Mirror #1
- Mirror #2
- Mirror #3
- Mirror #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Tonton: als je je PC start zie je achter geheugen snelheid (166 FSB bij jou?) "dual mode" staan (mits geheugen in dual mode loopt :) ).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 70038 op 11-07-2003 14:52 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.